Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

V RegioJetu zemřel muž. Měl cukrovku, klimatizace ve vlaku nefungovala

Ve vlaku RegioJet na Slovensku zemřel ve čtvrtek večer cestující. Citlivou záležitost dopravce interně vyšetřuje, okolnosti však naznačují, že muž mohl dostat infarkt. Se zdravotními problémy dobíhal vlak, zkolaboval po pěti minutách v neklimatizovaném voze. Dopravce připouští, že ve voze nebyla optimální teplota.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

T61o67m18á93š 25H88r67d57ý 9328270249391

Nj, ale v těch vedrech si můžete i v B-čkách otevřít okýnko, v těhle vagonech ne!

+1/0
15.8.2016 17:24

T68o39m62á25š 44H18r98d37ý 9568450969361

Mám stejnou zkušenost, před pár lety jsem jel z Olomouce do Prahy. Nastoupil jsem kolem 11. venku bylo asi 25°C, ve vagonu asi 40, celou cestu ze mne lilo... V Praze na hlavním jsem vystoupil, to byla neskutečná úleva, jak když vyjdete ze pekla!

0/0
15.8.2016 16:48

Š19t67e47f29a11n 70F84r15i32č38a 7762528153876

Není žádnou novinkou, že některé společnosti kupují a používají repasované 25 až 35 let staré vraky. Bez ohledu na konkrétního dopravce, každý by si měl dobře rozmyslet, služby které společnosti použije. Letounem společnosti s nechvalnou pověstí by přece také neletěl.

0/0
15.8.2016 16:10

Z22d18e52n10e80k 46K53o96n37i98o14r 2707815257

Přál bych některým lidem cestovat v době mých studií do Prahy cca 7-8hodin na stojáka. Ventilace??Klimatizace??

co to je?

Dnes je to přepych.

Nemocného je mi líto, ale nemá na vlak utíklat, pokud mu to nedělá dobře. Má jet taxikem nebo dojít o hodinu dříve .

+1/0
15.8.2016 9:59

L75u20k59á53š 68V80e46v78e90r40k48a 1637796930

dřív se ve vlaku daly otevřít okna a i když je venku vedro přes 30 tak v takovém vlaku je celkem obstojně - vpodstatě stejně jako venku, když je to trat co vede i lesem tak se to klimuje samo a to takových tratí je ale spíše jednokolejky, jediný velký problém byl u šukafonů a bymáků (ty jezdi az od konce 80tých let), ale moderní vozy z pevnými okny to je stejný jak zavřený auto na slunci...

+1/0
16.8.2016 0:10

M37a96r53t57i92n 16M40a55i31k68s33n88a83r 3194863108752

U ČD jsem zažil podobných věcí dost. Jednou při cestě z prahy do chlumce nad cidlinou měl v létě vlak zapnuté topení, tam se skoro nedalo kvůli vedru vydržet ani v 9 ráno.

0/0
9.8.2016 17:14

J14a43r85e10k 61K56a61l76i94v38o67d48a 7716623111556

Vyskoká teplota kvůli několikavteřinové stahovačce, k smíchu!!!

+5/0
9.8.2016 16:38

P23e58t73r 28L20a42h83o70d28n27ý 6532237233586

Vlaky RegioJet cestuji a mohu jako cestující potvrdit, že s klimatizací problémy byly!

V tropické červencové a srpnové dny jsem několikrát zažil nefunkční nebo nezapnutou klimatizaci, a to po celý průběh cesty na trase Praha - Ostrava a zpět. Trochu vál pouze teplý vlhký vzduch z topení, ve voze bylo jak v sauně (teplota 35 - 40°C by tak odpovídala), vydýchaný vzduch k zalknutí, protože okna, ani nic jiného, nelze otevřít.

Jsem zdravý člověk, ale to už bylo silné kafe i na mě, což potom na nemocného člověka...

Nerozumím proto tomu, proč z bezpečnostních důvodů nejsou vybaveny vagony alespoň částečně otevíratelnými okny, nebo nějakými stropními poklopy pro případy, kdy klekne klimatizace v tropickém vedru znásobeném palbou palčivých slunečních paprsků..

+9/0
9.8.2016 16:21

J77i55ř11i56n38a 76M78a27n33d63á67t57o40v59á 9777788360395

30-40 st. tepla? To není zdravé ani pro zdravého jedince.

+5/0
9.8.2016 15:08

M64i50r21o55s84l54a62v 54Z69i66k88m28u71n89d 6578762847548

Pan Ondrůj prokazuje svoji odbornost.

Stahovačky sice na tratích jsou, nicméně "stažení" sběrače trvá několik vteřin, úsek, kdy vlak jede se staženým sběračem je dlouhý několik desítek metrů, takže vozy jsou bez napájení elektrických spotřebičů 20 - 30 vteřin. Takže "výpadky" jsou mizivé. Ventilátor vhánějící do vozu "čerstvý" vzduch je po nějakou dobu napájen z baterie - dá se to poznat při výměně lokomotivy, kdy ventilátor nějakou dobu běží i když je lokomotiva odpojena ...

V současné době není těch "stahovaček" tolik jako v minulosti, kdy se sběrač stahoval i při jízdě "do kříže", protože kolejové spojky nebyly na mnoha místech zatrolejovány. Strojvedoucí pak měli ve zvyku při jízdě "do kříže" stahovat sběrač i tam, kde to nebylo nutné ...

Délku "výpadku" může ovšem ovlivnit strojvedoucí, který po zvednutí sběrače otálí se zapnutím spínače "napájení průběžného kabelu" ... nicméně ani minuta nefunkční klimatizace nemůže výrazně teplotu zvýšit.

V původních ojetinách je u kupátkových vozů na představku malé větrací okénko, pokud se otevře na obou koncích soupravy, tak vzniklý průvan může snížit teplotu - kupata ovšem musí mít otevřené dveře. Podobně to platí i pro velkoprostor, na každém konci vozu jsou (nebo byla) větrací okénka a možnost udělat ve vlaku průvan a snížit teplotu. Konec konců v mnoha vozidlech MHD jezdících menší rychlostí takto "větrání" běžně funguje ...

+4/0
9.8.2016 14:57

P35a23v84e55l 53Š65k29v95r49n91a 5188292130704

Je možné, že ta smrt s nefunkční klimatizací vůbec nesouvisí, ovšem je pravda, že vagon, kde je zcela nefunkční klimatizace, nemá otevírací okna a ještě je v horším případě tlakotěsný, je za vysokých teplot prostě nezpůsobilý k přepravě cestujících a odpovědné osoby (vlakvedoucí?) by měly zajistit buď jeho vyřazení nebo alespoň uzamčení pro cestující.

+9/0
9.8.2016 10:41

R85o92b44e43r31t 47P89r60a44ž82á90k 4348646785930

To by žlutý soupravy dojezdily.

+3/0
9.8.2016 12:22

M10i67r21o86s86l30a58v 54Z20i24k97m70u38n11d 6958342727278

Vůz zařazený "uprostřed" soupravy nesmí být zamčený, souprava musí být průchozí ... vyřazení vozu, pokud je pojezdově schopný jet traťovou rychlostí se nedělá, takový vůz by musel být přeřazen na konec soupravy nebo za lokomotivu - a pak by mohl být uzamčen - tohle se nikde v Evropě nedělá ...

Přeřazení vozu se provede až v cílové stanici soupravy.

0/0
9.8.2016 14:30

P96a20v51e86l 86Š90k90v19r90n90a 5468652910304

Dobře, tak prostě odtamtud ty cestující přemístit do okolních vozů a nečekat až tam někdo přinejmenším omdlí.

+2/0
9.8.2016 15:35

J46a15n 24C36e39p35e12k 1134736160

Tak že shrnuto by steně dostal infarkt v jakékoliv jiné neklimatizované soupravě. Pak netuším, proč je vyzdvihován dopravce.

+1/−2
9.8.2016 10:35

T57o22m72á92š 78J46a46n22e62č33k68a 4531315826690

Diabetik je, co se infarktu týká, často problémový pacient - díky kardiovaskulární autonomníneuropatii, která se projevuje ortostatickou hypotenzí, klidovoutachykardií a ztrátou variability tepové frekvence, chybíschopnost reakce na zátěž.Takový pacient mnohdy ani neví, že u něj probíhá srdeční infarkkt, pociťuje jen dechové potíže, pak najednou zkolabuje. Chybí také, pro infarkt typická, bolest na hrudi. Takže není vyloučeno, že i bez vlaku by zemřel.

0/−1
9.8.2016 9:49

V11i44k98t43o67r 62D10e32j17m33e71k 8189747876676

Svádět tuto nešťastnou událost na dopravce (jakkoliv tam není situace v pořádku) fér není. Ovšem ještě, že se to neodehrálo ve vlaku ČD. To by bylo chytrých, to by bylo hejtrů, nepochybuji, že by si polívčičku přihřál i sám Jančura... Stačí si přečíst některé komentáře pod tímto článkem

+5/−1
8.8.2016 20:51

M12a69r80t26i83n 83F26e84r61k77o 9279522855556

Média vždy u těchto tragických událostí hlavně rozmáznou, že jde o Studentagency nebo Regiojet. Když se to stane u jinéjo dopravce, tak je to obecně dopravce. Nebo se mi to jen zdá? ... Ať je tomu pánovi země lehká.

+5/−8
8.8.2016 20:47

V34i51k90t67o85r 13D29e42j72m70e57k 8789147406786

Zdá.

+11/−2
8.8.2016 20:52

P23a38v87e89l 24K92u64n63c 9792109308288

Pane Sůro, kde jste?

+3/0
8.8.2016 20:37

K24a59r50e77l 48K53r88p79a85t61a 5904636258205

By mě zajímalo, kam s tou cukrovkou tolik spěchal, že musel dobíhat vlak s vědomím, že na to jeho kondice nestačí.

+1/0
8.8.2016 20:14

M12a94r22t64i50n 53K23o13ž98í22n 1225176421550

Bál se, že mu propadne jízdné...

+3/0
8.8.2016 20:16

L46i61b76o73r 30Z49a48v42ř51e52l 8429296631612

Na vlak se chodí včas a s předstihem. Všeobecně se na MHD ani vlak nedobíhá.

+1/0
9.8.2016 7:41

R39o68m48a17n 13J61e12s11c48h69k96e 9358155597185

To by muselo fungovat. Jdete s předstihem a přesto musíte při přestupování mnohdy běžet aby Vám vlak neujel. Výprávčí zrušili.

0/0
14.8.2016 8:43

L96u64k44á54š 76M66ü78l29l45e27r 6629430371733

Ale vzdyt dnes bylo v Ostrave pres den 30 celsia... ted uz je pred osmou vlazne.... pred chvilin jsem sedl do auta a bylo v nem dychatelne... nejak se mi nezda, ze byl ve 20:30 byla chybejici klima nejak fatalni... a to ze klima obcas ve vlaku nejde, to se pri horku obcas stane...

+1/−4
8.8.2016 19:46

V72a25c18l11a69v 69M78e58d60e76k 5731162385575

vzhledem k tomu, že RJ nijak nerozporuje uváděnou teplotu "35-40 stupňů", tak tam těch 40 nejspíš opravdu bylo. Tyhle skleněné krabice bez možnosti otevření oken můžou být opravdu nebezpečné.

+12/0
8.8.2016 19:54

V24a71c28l11a78v 44M26e47d82e21k 5651962935235

a ve 40 stupních v uzavřeném prostoru bez možnosti nadýchnout se čerstvého vzduchu může zkolabovat i méně nemocný člověk, než ten popsaný.

+4/0
8.8.2016 20:00

J71a49n 34V41a65l83a84l35í69k 6606429430986

Bylo to ve čtvrtek na Slovensku dnes je pondělí

0/0
8.8.2016 21:31

T94o94m74á74š 27R16ů11ž55i38č87k14a 3283641559700

No není to problém jen Regiojetu, loni jsem absolvoval cestu z Budapešti do Prahy ve vlaku ČD též bez klimatizace a ve vagonu s neotevíratelnými okny. 6 hodin v teplotě kolem 40 C nebylo opravdu nic moc, dle vyjádření vlakvedoucího slovenského i českého ve starších vozech naprosto běžné v létě. / v zimě naprosto běžné že se netopí/

+7/−2
8.8.2016 19:28

J46a73n 84V32a86l67a91l63í81k 6596449870336

A co na to maďarský průvodčí

+1/0
8.8.2016 20:23

J81a15n 44V25o52j73t64í14š49e21k 6702121295486

Vždyť ho tam píše.

0/0
8.8.2016 21:57

P54e43t33r 85N37o94v80o17t14n15y 1711950351

Kde? :-)

0/0
8.8.2016 22:54

J19a71n 87V17o34j52t29í95š92e98k 6802451585216

To byl jakože vtípek na téma Slovák = Maďar. Já vim, blbej.

0/0
8.8.2016 22:55

M54i92r98o30s27l46a56v 31Z61i61k21m89u54n10d 6958772487448

Porucha klimatizace se nevyhýbá ani západoevropským vozidlům, cestoval jsem je "vysokorychlostní" jednotce ICE, kde jeden z vozů měl poruchu klimatizace ... od vlakového personálu jsme dostali chlazenou balenou vodu, jinak bylo možno přejít do jiného vozu kde klima fungovala a tam jet "na stojáka" ...

+2/0
9.8.2016 14:33

P45a69v59e42l 52B84í61n39a 1413415292903

Ale copak, že to šlo ven? Jančura nějak naštval Babiše?

+6/0
8.8.2016 19:12

P13a89v43e94l 98Ř71a54p93e26k 7132366889545

Jančura nedávno prohlásil, že s podporou Babiše udělal chybu. Tady se o tom samozřejmě nepsalo.

+7/0
8.8.2016 19:38

P50a59v13e89l 66B83í13n54a 1803485802713

A tak to jo, to bylo před nebo po reklamám proti ČSSD?

0/0
8.8.2016 21:50

V19l57a39d69i83m93í70r 69F32i29b79i69g63e95r 5154431521454

Funguje vůbec někdy ve vozech RJ klimatizace? O té se ve žlutých vlacích píše pořád a to letos není ani tak horké léto jako vloni. Jestli bylo ve voze 35-40 stupňů, tak z toho by mohl po chvíli zkolabovat prakticky kdokoli. V ceně jízdenky je i sauna a koupel ve vlastním potu:-/. A i když je horko a šla by stáhnou okna tak by tam bylo příjemněji díky proudícímu vzduchu.

+8/−1
8.8.2016 19:09

M73i24c65h26a49l 58D71y83t90r80y26c10h 3463158401501

V RJ klimaizace nefunguje, CD ji pro jistotu ani nema...

+1/−12
8.8.2016 19:15

V28l32a72d31i16m55í95r 28F69i55b88i42g67e46r 5144431891844

Ale aspoň tam jdou otevřít okna :-)

+4/0
8.8.2016 19:19

M43i47c29h73a83l 25D14y67t54r21y96c47h 3383978521631

A někdy naopak nejdou zavřít, třeba kolikrát v zimě, to je obzvlášť lahůdka.

To, co se stalo, je smutné, ale koncipovat článek tak, že za to může dopravce, je poněkud nešťastné.

+3/0
8.8.2016 19:31

M59a10r13t11i27n 50K50o43ž19í92n 1625536241440

ČD má v současnosti klimatizaci v cca tisíci vagonech a jednotkách. Tolik jich nikdy Jančura nebude mít.

+8/−1
8.8.2016 19:20

M90i82c41h98a11l 96D59y42t88r35y11c41h 3713808231111

Jezdím na trase Praha - Hradec a většina stále klimatizovaná není, nebo nefunguje.

A když funguje, tak z toho mají kolikrát takovou radost, že ji ohulí na 18°C.

+2/0
8.8.2016 19:33

J11a77n 45V30a18l15a89l36í35k 6436449270566

Předepsána je 18°C až 22°C

0/0
8.8.2016 20:25

M42i73c69h57a60l 58D53y32t93r17y68c31h 3593978151511

Jojo, když je venku přes 30, tak je 18 ve vlaku tak akorát...

+3/0
8.8.2016 23:16

J83a61n 25V41o77j31t80í39š22e42k 6232471215906

Tak do toho Hradce jezděte skoro o polovinu rychlejší cestou přes Pardubice a klimatizovaný budete mít všechno.

+2/0
8.8.2016 21:59

M94i16c32h17a54l 89D83y83t38r17y52c52h 3503288911961

Super rada, když vysedám v Nymburce, díky. To se přes Pardubice rozdodně vyplatí...

+1/0
8.8.2016 23:14

J24a97n 30V15o74j44t38í75š72e79k 6582371795386

No děláte si z toho sice legraci, ale dost možná to přes Kolín vyjde nastejno. Navíc jsem teda předpokládal, že když si stěžujete na nedostatek klimatizace, že je cíl vaší cesty velký město.

0/0
9.8.2016 10:15

K76a23r20e60l 92F31i19l68i13p 3988285750160

Tak jezděte přes Poříčany nebo Lysou elefantem. Nepamatuji se když jsem sedl do Elefanta, že by nefungovala klima. spíš mne vždy štvalo, že jí dávají na co nejmíň takže to byl spíše City Frozen. ;-D

0/0
7.10.2016 2:34

P34e57t92r 92C73h85v69a91s93t54e24k 6769952843278

Při mých posledních cestách klima vždy fungovala perfektně, celou cestu bez výpadků.

+1/0
8.8.2016 19:51







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.