Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu
Zobrazit příspěvky: Doporučované Všechny podle vláken Všechny podle času

J71a66r59o78s56l65a20v 79H43a33n63z97l20í39k 2849225333338

Jako věčně nefungující klimatizace u RJ je jedna věc - ale tak nějak naznačovat, že to mohla být jedna z příčin úmrtí pána, mi přijde celkem nefér. Každopádně upřímnou soustrast rodině :-(

+102/−3
doporučit
8.8.2016 15:18

J71a67n 76N23o67v78ý 3488593349657

Není třeba špinit RagioJet - nefunkční klimatizace muži určitě nezpůsobila zdravotní problémy se kterými se léčil.

+81/−7
doporučit
8.8.2016 15:27

J55a75r33o29s57l32a55v 15D92r67o25z36d 6632393252285

Nefungující klima? Já si pamatuju doby před soukromými dopravci, kdy běžně v zimě nefungovalo ani topení... Klima byla naprostá utopie. A to se bavíme třeba o roku 2006, žádné hluboké minulosti...

+72/−6
doporučit
8.8.2016 15:56

R66a60d16k38o 63K24ř95i47v67á57n84e58k 7970793405960

Na okraj:

1. Stahovačky bývají dlouhé jen několik set metrů a vlak tam nejede na baterie, ale výběhem (setrvačností). Typicky ve stanicích při přejezdu mezi sudými a lichými kolejemi (pro automobilisty: přejíždění do "protisměru"), delší úseky se tak projíždějí jen vyjímečně při výlukách. Na baterie běží jen to nejnutnější, klima ani kávovary pochopitelně ne. Klima v dobrém stavu to s přehledem zvládne.

2. Podle osob znalých vozové elektroinstalace je jednou z příčin její nespolehlivosti neodborná instalace kuchyněk s elektrospotřebiči. Beru to jako pravděpodobnou doměnku. V Rakousku ty vozy fungují a u ČD obvykle též. Nicméně Astra kuchyňku nemá a problém má též.

3. Veselá historka na závěr: minulý týden zůstal stát vlak Regiojetu Praha - Zvolen (z Martina jezdí v motorové trakci) mezi zastávkou Horná Štubňa obec a Čremošné, protože mu došla nafta a musel být odtažen lokomotivou Carga. Tak nevím, jesti tou "dlouhou stahovačkou", která působí Regiojetu problémy, není myšlen třeba úsek Martin - Banská Bystrica :-)

+32/0
doporučit
8.8.2016 15:27

M41a54r34t66i10n43a 49S86e83d78l28i65c18k45á 5142475961482

Taky jsem takovou sauničku zažila, stává se jim to často. Průšvih jsou ta neotvíratelná okna.

+29/0
doporučit
8.8.2016 15:30

K21a86t52e94ř11i40n78a 84V61ý10b47o95r17n23á 6370289949

Bez proudu se při těch "stahovačkách" ocitá souprava v řádu sekund. Tady stála pod proudem ve stanici, takže svádět to na nějaké "stahovačky", je holý nesmysl.

+27/0
doporučit
8.8.2016 15:54

M18a14g58d28a33l21e29n54a 84M94o40u39č32k52o46v61á 3599678525542

Pán měl cukrovku, vysoký tlak, dobíhal vlak, byl uřícený, možná vyčerpaný po nějaké tůře nebo výletu, ale za jeho smrt může nefungující klimatizace?

+24/−1
doporučit
8.8.2016 16:39

A45n53t92o86n24í81n 48S48v86o70b15o38d88a 7500944438

U ČD by nemusel dobihat na vcasny odjezd :)

+32/−3
doporučit
8.8.2016 16:49

V48í30t 87G75a32b49r26i45e48l 5554393566107

By ho trefilo, i kdyby tam ta klimatizace fungovala. Akorát by v novinách psali, že za to může velký rozdíl teplot.

+22/−1
doporučit
8.8.2016 17:23

P44e56t54r 84U73l58l64m20a70n13n 2507718807662

Proč pořád propírají ty stahovačky? Stahovačka je "překážka" na pár vteřin jízdy, to, že klimatizace po stahovačce už nenaběhne, je závada klimatizace, ne chyba stahovačky omg.

+17/0
doporučit
8.8.2016 19:05

J23a88n11a 49P81o57l13á22š39k78o75v31á 5957372578474

V MHD také není klima, každý kdo dobíhá se spoustou chorob by měl být obezřetný. Dejte si pauzu, pojede jiná

+16/0
doporučit
8.8.2016 16:55

F68i52l90i47p 52S24e60d53l25á90k 2394326772

Zrovna dnes ráno, když ještě nebylo takové horko, běžela v RJ klimatizace uplně naplno, až se lidé museli oblékat, jaká tam byla kosa. Každopádně psát ten článek stylem, jak kdyby za to mohl dopravce, je fakt ujeté.

+18/−1
doporučit
8.8.2016 17:15

J27i46ř14í 51Z81ý12k55a 9469163571980

to tu někteří přehánějí. Jestli fungovala či nefungovala klimatizace přeci nemůže být rozhodující o životě a smrti.

Vraťme se o pár desítek let zpátky - byly ve vlacích klimatizace? Nebyly. Umírali hromadně zákazníci? Neumírali.

Pán měl prostě smůlu a chatrné zdraví. Nic víc, nic míň

+32/−7
doporučit
8.8.2016 16:34

P96a31v27e75l 18D51o62l37n62í32č44e97k 3798423244981

A kdyby dobíhal na vlak, ve kterém žádná klimatizace není, tak byste to svedli na co?

+13/−1
doporučit
8.8.2016 15:30

K38a57t33e89ř27i80n44a 22V41a70š79á23k34o12v11á 5611932919495

Je fakt, ze neotviraci okna jsou humus. Mam nejradsi stary system, bez klimatizace, s moznosti otevrit. I pro telo je to daleko zdravejsi, nez ty mrazaky a studeny vetry.

Krom toho, prave kdyz to nefunguje, je to dost v pytli Rv

+10/0
doporučit
8.8.2016 18:23

K30a95r83e44l 72N38o12v69á54č81e48k 5331185679126

Je nefér, že se kvůli infarktu cestujícího snaží pošpinit dopravce.

+40/−15
doporučit
8.8.2016 15:42

P26e88t82r 66L80a26h86o15d43n46ý 6712497123596

Vlaky RegioJet cestuji a mohu jako cestující potvrdit, že s klimatizací problémy byly!

V tropické červencové a srpnové dny jsem několikrát zažil nefunkční nebo nezapnutou klimatizaci, a to po celý průběh cesty na trase Praha - Ostrava a zpět. Trochu vál pouze teplý vlhký vzduch z topení, ve voze bylo jak v sauně (teplota 35 - 40°C by tak odpovídala), vydýchaný vzduch k zalknutí, protože okna, ani nic jiného, nelze otevřít.

Jsem zdravý člověk, ale to už bylo silné kafe i na mě, což potom na nemocného člověka...

Nerozumím proto tomu, proč z bezpečnostních důvodů nejsou vybaveny vagony alespoň částečně otevíratelnými okny, nebo nějakými stropními poklopy pro případy, kdy klekne klimatizace v tropickém vedru znásobeném palbou palčivých slunečních paprsků..

+9/0
doporučit
9.8.2016 16:21

P31a81v13e86l 91Š92k12v54r22n59a 5618252210884

Je možné, že ta smrt s nefunkční klimatizací vůbec nesouvisí, ovšem je pravda, že vagon, kde je zcela nefunkční klimatizace, nemá otevírací okna a ještě je v horším případě tlakotěsný, je za vysokých teplot prostě nezpůsobilý k přepravě cestujících a odpovědné osoby (vlakvedoucí?) by měly zajistit buď jeho vyřazení nebo alespoň uzamčení pro cestující.

+9/0
doporučit
9.8.2016 10:41

M39i92c47h70a54e32l 84C21h78a37r20v33á42t 9899498963112

To je nějaký divný, že by se ve vagóně, který je celou dobu kliomatizován, za pár minut co jede vlak bez sběračů vyhoupla teplota tak vysoko.

+9/0
doporučit
8.8.2016 17:24

R88o98m19a33n 10P44o45l25á73č98e71k 5756329155

Je vůbec legální provozovat vozy bez stahovacích oken a bez klimy v určitých teplotách?

+9/0
doporučit
8.8.2016 16:32
Foto

D65a15v97i75d 50S98c11h93n79e74b19e13r75g76e68r 9605228143243

Naznačovat že za smrt může nefunkční klimatizace je k smíchu, opět se redaktor idnes předvedl. Každopádně je to smutné všem blízkým upřímnou soustrast, ale nevíme takřka nic, jen že se pacient léčil, takže dělat závěry je předčasné.

+10/−1
doporučit
8.8.2016 17:41

P58a72v25e11l 65S38l58a11d54o80v32n23í45k 6557313537276

Už svolal Jančura tiskovku, že za nefunkční klimatizaci v jeho vlacích může vláda?

+11/−3
doporučit
8.8.2016 18:51

V44l24a98d97i98m93í28r 44F23i95b67i68g56e23r 5864671601734

Funguje vůbec někdy ve vozech RJ klimatizace? O té se ve žlutých vlacích píše pořád a to letos není ani tak horké léto jako vloni. Jestli bylo ve voze 35-40 stupňů, tak z toho by mohl po chvíli zkolabovat prakticky kdokoli. V ceně jízdenky je i sauna a koupel ve vlastním potu:-/. A i když je horko a šla by stáhnou okna tak by tam bylo příjemněji díky proudícímu vzduchu.

+8/−1
doporučit
8.8.2016 19:09

V41l49a13s42t46i90m97i56l 22S57v61o73b57o53d32a 7503258965144

Nechci se zastávat obdivovatele bývalých pracovníků StB, ale za tohle opravdu jeho company nemůže.

Ve vlacích ČD buď klimoška není vůbec (ale zase lze otevřít okno - pravda, ačkoliv také ne vždy) anebo taky občas nefunguje (zdravím Elefanty).

+9/−2
doporučit
8.8.2016 16:18
Foto

V26o58j77t96ě66c51h 42P89a41v96l66í44k 5544831804888

Takže vlak je stejně nebezpečný jako tobogán. ;-)

+9/−2
doporučit
8.8.2016 15:43





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.