Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

V RegioJetu zemřel muž. Měl cukrovku, klimatizace ve vlaku nefungovala

Ve vlaku RegioJet na Slovensku zemřel ve čtvrtek večer cestující. Citlivou záležitost dopravce interně vyšetřuje, okolnosti však naznačují, že muž mohl dostat infarkt. Se zdravotními problémy dobíhal vlak, zkolaboval po pěti minutách v neklimatizovaném voze. Dopravce připouští, že ve voze nebyla optimální teplota.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

T96o70m48á55š 63H68r22d39ý 9458140239371

Nj, ale v těch vedrech si můžete i v B-čkách otevřít okýnko, v těhle vagonech ne!

+1/0
15.8.2016 17:24

T61o82m51á45š 48H94r10d15ý 9568720439541

Mám stejnou zkušenost, před pár lety jsem jel z Olomouce do Prahy. Nastoupil jsem kolem 11. venku bylo asi 25°C, ve vagonu asi 40, celou cestu ze mne lilo... V Praze na hlavním jsem vystoupil, to byla neskutečná úleva, jak když vyjdete ze pekla!

0/0
15.8.2016 16:48

Š50t57e32f68a17n 77F12r80i64č67a 7712708453466

Není žádnou novinkou, že některé společnosti kupují a používají repasované 25 až 35 let staré vraky. Bez ohledu na konkrétního dopravce, každý by si měl dobře rozmyslet, služby které společnosti použije. Letounem společnosti s nechvalnou pověstí by přece také neletěl.

0/0
15.8.2016 16:10

Z86d85e73n87e10k 46K42o13n39i59o26r 2507105347

Přál bych některým lidem cestovat v době mých studií do Prahy cca 7-8hodin na stojáka. Ventilace??Klimatizace??

co to je?

Dnes je to přepych.

Nemocného je mi líto, ale nemá na vlak utíklat, pokud mu to nedělá dobře. Má jet taxikem nebo dojít o hodinu dříve .

+1/0
15.8.2016 9:59

L79u50k88á33š 37V93e14v16e46r52k32a 1667116420

dřív se ve vlaku daly otevřít okna a i když je venku vedro přes 30 tak v takovém vlaku je celkem obstojně - vpodstatě stejně jako venku, když je to trat co vede i lesem tak se to klimuje samo a to takových tratí je ale spíše jednokolejky, jediný velký problém byl u šukafonů a bymáků (ty jezdi az od konce 80tých let), ale moderní vozy z pevnými okny to je stejný jak zavřený auto na slunci...

+1/0
16.8.2016 0:10

M72a92r21t80i98n 12M18a23i40k68s72n95a21r 3464283728522

U ČD jsem zažil podobných věcí dost. Jednou při cestě z prahy do chlumce nad cidlinou měl v létě vlak zapnuté topení, tam se skoro nedalo kvůli vedru vydržet ani v 9 ráno.

0/0
9.8.2016 17:14

J65a77r76e10k 24K78a47l42i50v41o80d49a 7306653431446

Vyskoká teplota kvůli několikavteřinové stahovačce, k smíchu!!!

+5/0
9.8.2016 16:38

P10e40t45r 48L45a51h96o26d65n19ý 6292607413816

Vlaky RegioJet cestuji a mohu jako cestující potvrdit, že s klimatizací problémy byly!

V tropické červencové a srpnové dny jsem několikrát zažil nefunkční nebo nezapnutou klimatizaci, a to po celý průběh cesty na trase Praha - Ostrava a zpět. Trochu vál pouze teplý vlhký vzduch z topení, ve voze bylo jak v sauně (teplota 35 - 40°C by tak odpovídala), vydýchaný vzduch k zalknutí, protože okna, ani nic jiného, nelze otevřít.

Jsem zdravý člověk, ale to už bylo silné kafe i na mě, což potom na nemocného člověka...

Nerozumím proto tomu, proč z bezpečnostních důvodů nejsou vybaveny vagony alespoň částečně otevíratelnými okny, nebo nějakými stropními poklopy pro případy, kdy klekne klimatizace v tropickém vedru znásobeném palbou palčivých slunečních paprsků..

+9/0
9.8.2016 16:21

J66i87ř72i10n65a 87M33a42n57d23á72t47o58v69á 9367738200135

30-40 st. tepla? To není zdravé ani pro zdravého jedince.

+5/0
9.8.2016 15:08

M39i60r21o16s81l34a16v 24Z79i60k43m15u59n85d 6118682737918

Pan Ondrůj prokazuje svoji odbornost.

Stahovačky sice na tratích jsou, nicméně "stažení" sběrače trvá několik vteřin, úsek, kdy vlak jede se staženým sběračem je dlouhý několik desítek metrů, takže vozy jsou bez napájení elektrických spotřebičů 20 - 30 vteřin. Takže "výpadky" jsou mizivé. Ventilátor vhánějící do vozu "čerstvý" vzduch je po nějakou dobu napájen z baterie - dá se to poznat při výměně lokomotivy, kdy ventilátor nějakou dobu běží i když je lokomotiva odpojena ...

V současné době není těch "stahovaček" tolik jako v minulosti, kdy se sběrač stahoval i při jízdě "do kříže", protože kolejové spojky nebyly na mnoha místech zatrolejovány. Strojvedoucí pak měli ve zvyku při jízdě "do kříže" stahovat sběrač i tam, kde to nebylo nutné ...

Délku "výpadku" může ovšem ovlivnit strojvedoucí, který po zvednutí sběrače otálí se zapnutím spínače "napájení průběžného kabelu" ... nicméně ani minuta nefunkční klimatizace nemůže výrazně teplotu zvýšit.

V původních ojetinách je u kupátkových vozů na představku malé větrací okénko, pokud se otevře na obou koncích soupravy, tak vzniklý průvan může snížit teplotu - kupata ovšem musí mít otevřené dveře. Podobně to platí i pro velkoprostor, na každém konci vozu jsou (nebo byla) větrací okénka a možnost udělat ve vlaku průvan a snížit teplotu. Konec konců v mnoha vozidlech MHD jezdících menší rychlostí takto "větrání" běžně funguje ...

+4/0
9.8.2016 14:57

P75a29v98e54l 20Š66k81v32r74n96a 5918372880904

Je možné, že ta smrt s nefunkční klimatizací vůbec nesouvisí, ovšem je pravda, že vagon, kde je zcela nefunkční klimatizace, nemá otevírací okna a ještě je v horším případě tlakotěsný, je za vysokých teplot prostě nezpůsobilý k přepravě cestujících a odpovědné osoby (vlakvedoucí?) by měly zajistit buď jeho vyřazení nebo alespoň uzamčení pro cestující.

+9/0
9.8.2016 10:41

R97o26b31e79r69t 60P16r48a92ž51á17k 4728976525630

To by žlutý soupravy dojezdily.

+3/0
9.8.2016 12:22

M85i45r88o94s44l97a89v 13Z83i49k53m34u59n58d 6198312527708

Vůz zařazený "uprostřed" soupravy nesmí být zamčený, souprava musí být průchozí ... vyřazení vozu, pokud je pojezdově schopný jet traťovou rychlostí se nedělá, takový vůz by musel být přeřazen na konec soupravy nebo za lokomotivu - a pak by mohl být uzamčen - tohle se nikde v Evropě nedělá ...

Přeřazení vozu se provede až v cílové stanici soupravy.

0/0
9.8.2016 14:30

P51a16v43e64l 31Š97k23v85r36n36a 5568462470684

Dobře, tak prostě odtamtud ty cestující přemístit do okolních vozů a nečekat až tam někdo přinejmenším omdlí.

+2/0
9.8.2016 15:35

J38a67n 87C60e13p42e54k 1924186220

Tak že shrnuto by steně dostal infarkt v jakékoliv jiné neklimatizované soupravě. Pak netuším, proč je vyzdvihován dopravce.

+1/−2
9.8.2016 10:35

T46o39m25á35š 55J88a83n30e64č11k55a 4461305316240

Diabetik je, co se infarktu týká, často problémový pacient - díky kardiovaskulární autonomníneuropatii, která se projevuje ortostatickou hypotenzí, klidovoutachykardií a ztrátou variability tepové frekvence, chybíschopnost reakce na zátěž.Takový pacient mnohdy ani neví, že u něj probíhá srdeční infarkkt, pociťuje jen dechové potíže, pak najednou zkolabuje. Chybí také, pro infarkt typická, bolest na hrudi. Takže není vyloučeno, že i bez vlaku by zemřel.

0/−1
9.8.2016 9:49

V90i80k57t70o63r 56D47e12j84m94e90k 8699577286206

Svádět tuto nešťastnou událost na dopravce (jakkoliv tam není situace v pořádku) fér není. Ovšem ještě, že se to neodehrálo ve vlaku ČD. To by bylo chytrých, to by bylo hejtrů, nepochybuji, že by si polívčičku přihřál i sám Jančura... Stačí si přečíst některé komentáře pod tímto článkem

+5/−1
8.8.2016 20:51

M26a58r96t30i27n 90F81e87r39k47o 9519362805456

Média vždy u těchto tragických událostí hlavně rozmáznou, že jde o Studentagency nebo Regiojet. Když se to stane u jinéjo dopravce, tak je to obecně dopravce. Nebo se mi to jen zdá? ... Ať je tomu pánovi země lehká.

+5/−8
8.8.2016 20:47

V23i91k47t66o46r 21D60e95j31m54e65k 8989367406396

Zdá.

+11/−2
8.8.2016 20:52

P64a28v35e12l 54K83u95n48c 9982149328188

Pane Sůro, kde jste?

+3/0
8.8.2016 20:37

K92a28r33e21l 30K65r66p71a13t52a 5134216168585

By mě zajímalo, kam s tou cukrovkou tolik spěchal, že musel dobíhat vlak s vědomím, že na to jeho kondice nestačí.

+1/0
8.8.2016 20:14

M30a36r52t64i28n 64K51o57ž74í28n 1255336361600

Bál se, že mu propadne jízdné...

+3/0
8.8.2016 20:16

L26i52b48o62r 23Z13a67v77ř97e43l 8449426691682

Na vlak se chodí včas a s předstihem. Všeobecně se na MHD ani vlak nedobíhá.

+1/0
9.8.2016 7:41

R36o22m25a24n 95J94e63s69c95h43k84e 9678665457525

To by muselo fungovat. Jdete s předstihem a přesto musíte při přestupování mnohdy běžet aby Vám vlak neujel. Výprávčí zrušili.

0/0
14.8.2016 8:43

L15u94k95á38š 15M55ü60l13l50e97r 6139900511383

Ale vzdyt dnes bylo v Ostrave pres den 30 celsia... ted uz je pred osmou vlazne.... pred chvilin jsem sedl do auta a bylo v nem dychatelne... nejak se mi nezda, ze byl ve 20:30 byla chybejici klima nejak fatalni... a to ze klima obcas ve vlaku nejde, to se pri horku obcas stane...

+1/−4
8.8.2016 19:46

V18a29c84l93a81v 31M61e12d11e37k 5411962555565

vzhledem k tomu, že RJ nijak nerozporuje uváděnou teplotu "35-40 stupňů", tak tam těch 40 nejspíš opravdu bylo. Tyhle skleněné krabice bez možnosti otevření oken můžou být opravdu nebezpečné.

+12/0
8.8.2016 19:54

V14a76c54l45a32v 34M91e47d48e13k 5641232745185

a ve 40 stupních v uzavřeném prostoru bez možnosti nadýchnout se čerstvého vzduchu může zkolabovat i méně nemocný člověk, než ten popsaný.

+4/0
8.8.2016 20:00
Foto

J74a25n 92V14a21l40a86l23í98k 6736839230906

Bylo to ve čtvrtek na Slovensku dnes je pondělí

0/0
8.8.2016 21:31

T12o92m68á96š 18R98ů13ž97i72č52k66a 3683271469700

No není to problém jen Regiojetu, loni jsem absolvoval cestu z Budapešti do Prahy ve vlaku ČD též bez klimatizace a ve vagonu s neotevíratelnými okny. 6 hodin v teplotě kolem 40 C nebylo opravdu nic moc, dle vyjádření vlakvedoucího slovenského i českého ve starších vozech naprosto běžné v létě. / v zimě naprosto běžné že se netopí/

+7/−2
8.8.2016 19:28
Foto

J80a81n 39V68a55l53a37l84í43k 6366849250686

A co na to maďarský průvodčí

+1/0
8.8.2016 20:23

J90a76n 80V60o18j43t88í53š78e15k 6552231715196

Vždyť ho tam píše.

0/0
8.8.2016 21:57

P11e72t35r 45N93o93v26o42t27n43y 1241670461

Kde? :-)

0/0
8.8.2016 22:54

J74a18n 34V69o32j82t43í17š94e71k 6152601835566

To byl jakože vtípek na téma Slovák = Maďar. Já vim, blbej.

0/0
8.8.2016 22:55

M26i12r75o82s54l82a43v 35Z22i17k90m90u31n52d 6588582477458

Porucha klimatizace se nevyhýbá ani západoevropským vozidlům, cestoval jsem je "vysokorychlostní" jednotce ICE, kde jeden z vozů měl poruchu klimatizace ... od vlakového personálu jsme dostali chlazenou balenou vodu, jinak bylo možno přejít do jiného vozu kde klima fungovala a tam jet "na stojáka" ...

+2/0
9.8.2016 14:33

P49a95v23e45l 53B45í33n40a 1373125162113

Ale copak, že to šlo ven? Jančura nějak naštval Babiše?

+6/0
8.8.2016 19:12

P30a84v19e46l 98Ř40a51p59e68k 7832136499955

Jančura nedávno prohlásil, že s podporou Babiše udělal chybu. Tady se o tom samozřejmě nepsalo.

+7/0
8.8.2016 19:38

P27a77v41e61l 89B58í46n34a 1683205862423

A tak to jo, to bylo před nebo po reklamám proti ČSSD?

0/0
8.8.2016 21:50

V80l57a40d59i24m55í41r 29F21i86b16i80g83e53r 5284171861754

Funguje vůbec někdy ve vozech RJ klimatizace? O té se ve žlutých vlacích píše pořád a to letos není ani tak horké léto jako vloni. Jestli bylo ve voze 35-40 stupňů, tak z toho by mohl po chvíli zkolabovat prakticky kdokoli. V ceně jízdenky je i sauna a koupel ve vlastním potu:-/. A i když je horko a šla by stáhnou okna tak by tam bylo příjemněji díky proudícímu vzduchu.

+8/−1
8.8.2016 19:09

M64i92c73h49a36l 66D90y77t46r52y69c76h 3603738321131

V RJ klimaizace nefunguje, CD ji pro jistotu ani nema...

+1/−12
8.8.2016 19:15

V28l81a21d10i54m38í71r 30F84i39b71i59g76e46r 5404381461914

Ale aspoň tam jdou otevřít okna :-)

+4/0
8.8.2016 19:19

M54i93c68h41a31l 73D67y45t18r87y58c44h 3363428581791

A někdy naopak nejdou zavřít, třeba kolikrát v zimě, to je obzvlášť lahůdka.

To, co se stalo, je smutné, ale koncipovat článek tak, že za to může dopravce, je poněkud nešťastné.

+3/0
8.8.2016 19:31

M35a45r94t86i31n 36K30o52ž63í96n 1945416111100

ČD má v současnosti klimatizaci v cca tisíci vagonech a jednotkách. Tolik jich nikdy Jančura nebude mít.

+8/−1
8.8.2016 19:20

M22i40c39h67a29l 37D43y85t60r47y41c18h 3293828701501

Jezdím na trase Praha - Hradec a většina stále klimatizovaná není, nebo nefunguje.

A když funguje, tak z toho mají kolikrát takovou radost, že ji ohulí na 18°C.

+2/0
8.8.2016 19:33
Foto

J13a38n 11V95a21l93a42l59í70k 6276729260766

Předepsána je 18°C až 22°C

0/0
8.8.2016 20:25

M33i77c36h44a18l 75D28y14t67r23y30c46h 3483848571541

Jojo, když je venku přes 30, tak je 18 ve vlaku tak akorát...

+3/0
8.8.2016 23:16

J22a17n 47V80o23j93t65í39š14e88k 6272961785966

Tak do toho Hradce jezděte skoro o polovinu rychlejší cestou přes Pardubice a klimatizovaný budete mít všechno.

+2/0
8.8.2016 21:59

M11i64c27h19a36l 68D14y73t21r16y52c45h 3443258791591

Super rada, když vysedám v Nymburce, díky. To se přes Pardubice rozdodně vyplatí...

+1/0
8.8.2016 23:14

J71a19n 83V14o57j20t35í44š62e39k 6222951405296

No děláte si z toho sice legraci, ale dost možná to přes Kolín vyjde nastejno. Navíc jsem teda předpokládal, že když si stěžujete na nedostatek klimatizace, že je cíl vaší cesty velký město.

0/0
9.8.2016 10:15

K58a30r34e69l 21F65i29l38i57p 3888505480950

Tak jezděte přes Poříčany nebo Lysou elefantem. Nepamatuji se když jsem sedl do Elefanta, že by nefungovala klima. spíš mne vždy štvalo, že jí dávají na co nejmíň takže to byl spíše City Frozen. ;-D

0/0
7.10.2016 2:34

P40e38t77r 58C49h59v53a26s17t22e73k 6499902383818

Při mých posledních cestách klima vždy fungovala perfektně, celou cestu bez výpadků.

+1/0
8.8.2016 19:51







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.