Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

V RegioJetu zemřel muž. Měl cukrovku, klimatizace ve vlaku nefungovala

Ve vlaku RegioJet na Slovensku zemřel ve čtvrtek večer cestující. Citlivou záležitost dopravce interně vyšetřuje, okolnosti však naznačují, že muž mohl dostat infarkt. Se zdravotními problémy dobíhal vlak, zkolaboval po pěti minutách v neklimatizovaném voze. Dopravce připouští, že ve voze nebyla optimální teplota.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

T86o82m97á73š 46H66r43d91ý 9858860849901

Nj, ale v těch vedrech si můžete i v B-čkách otevřít okýnko, v těhle vagonech ne!

+1/0
15.8.2016 17:24

T31o60m37á38š 25H97r32d88ý 9868160219141

Mám stejnou zkušenost, před pár lety jsem jel z Olomouce do Prahy. Nastoupil jsem kolem 11. venku bylo asi 25°C, ve vagonu asi 40, celou cestu ze mne lilo... V Praze na hlavním jsem vystoupil, to byla neskutečná úleva, jak když vyjdete ze pekla!

0/0
15.8.2016 16:48

Š82t68e32f39a55n 20F89r59i38č64a 7112488143976

Není žádnou novinkou, že některé společnosti kupují a používají repasované 25 až 35 let staré vraky. Bez ohledu na konkrétního dopravce, každý by si měl dobře rozmyslet, služby které společnosti použije. Letounem společnosti s nechvalnou pověstí by přece také neletěl.

0/0
15.8.2016 16:10

Z10d34e80n79e30k 46K74o97n23i47o78r 2327355227

Přál bych některým lidem cestovat v době mých studií do Prahy cca 7-8hodin na stojáka. Ventilace??Klimatizace??

co to je?

Dnes je to přepych.

Nemocného je mi líto, ale nemá na vlak utíklat, pokud mu to nedělá dobře. Má jet taxikem nebo dojít o hodinu dříve .

+1/0
15.8.2016 9:59

L67u26k54á80š 71V92e89v76e44r13k45a 1747956350

dřív se ve vlaku daly otevřít okna a i když je venku vedro přes 30 tak v takovém vlaku je celkem obstojně - vpodstatě stejně jako venku, když je to trat co vede i lesem tak se to klimuje samo a to takových tratí je ale spíše jednokolejky, jediný velký problém byl u šukafonů a bymáků (ty jezdi az od konce 80tých let), ale moderní vozy z pevnými okny to je stejný jak zavřený auto na slunci...

+1/0
16.8.2016 0:10

M61a66r59t87i33n 26M97a96i18k17s84n74a38r 3834543838602

U ČD jsem zažil podobných věcí dost. Jednou při cestě z prahy do chlumce nad cidlinou měl v létě vlak zapnuté topení, tam se skoro nedalo kvůli vedru vydržet ani v 9 ráno.

0/0
9.8.2016 17:14

J33a84r77e90k 21K19a29l76i21v18o32d89a 7776433541506

Vyskoká teplota kvůli několikavteřinové stahovačce, k smíchu!!!

+5/0
9.8.2016 16:38

P49e45t56r 86L90a97h18o24d69n18ý 6462947953636

Vlaky RegioJet cestuji a mohu jako cestující potvrdit, že s klimatizací problémy byly!

V tropické červencové a srpnové dny jsem několikrát zažil nefunkční nebo nezapnutou klimatizaci, a to po celý průběh cesty na trase Praha - Ostrava a zpět. Trochu vál pouze teplý vlhký vzduch z topení, ve voze bylo jak v sauně (teplota 35 - 40°C by tak odpovídala), vydýchaný vzduch k zalknutí, protože okna, ani nic jiného, nelze otevřít.

Jsem zdravý člověk, ale to už bylo silné kafe i na mě, což potom na nemocného člověka...

Nerozumím proto tomu, proč z bezpečnostních důvodů nejsou vybaveny vagony alespoň částečně otevíratelnými okny, nebo nějakými stropními poklopy pro případy, kdy klekne klimatizace v tropickém vedru znásobeném palbou palčivých slunečních paprsků..

+9/0
9.8.2016 16:21

J15i32ř59i51n22a 88M28a44n49d56á39t20o22v18á 9747178390725

30-40 st. tepla? To není zdravé ani pro zdravého jedince.

+5/0
9.8.2016 15:08

M39i34r88o48s97l96a69v 34Z76i62k30m13u72n34d 6798562127108

Pan Ondrůj prokazuje svoji odbornost.

Stahovačky sice na tratích jsou, nicméně "stažení" sběrače trvá několik vteřin, úsek, kdy vlak jede se staženým sběračem je dlouhý několik desítek metrů, takže vozy jsou bez napájení elektrických spotřebičů 20 - 30 vteřin. Takže "výpadky" jsou mizivé. Ventilátor vhánějící do vozu "čerstvý" vzduch je po nějakou dobu napájen z baterie - dá se to poznat při výměně lokomotivy, kdy ventilátor nějakou dobu běží i když je lokomotiva odpojena ...

V současné době není těch "stahovaček" tolik jako v minulosti, kdy se sběrač stahoval i při jízdě "do kříže", protože kolejové spojky nebyly na mnoha místech zatrolejovány. Strojvedoucí pak měli ve zvyku při jízdě "do kříže" stahovat sběrač i tam, kde to nebylo nutné ...

Délku "výpadku" může ovšem ovlivnit strojvedoucí, který po zvednutí sběrače otálí se zapnutím spínače "napájení průběžného kabelu" ... nicméně ani minuta nefunkční klimatizace nemůže výrazně teplotu zvýšit.

V původních ojetinách je u kupátkových vozů na představku malé větrací okénko, pokud se otevře na obou koncích soupravy, tak vzniklý průvan může snížit teplotu - kupata ovšem musí mít otevřené dveře. Podobně to platí i pro velkoprostor, na každém konci vozu jsou (nebo byla) větrací okénka a možnost udělat ve vlaku průvan a snížit teplotu. Konec konců v mnoha vozidlech MHD jezdících menší rychlostí takto "větrání" běžně funguje ...

+4/0
9.8.2016 14:57

P39a35v31e65l 31Š15k94v98r56n79a 5858982480614

Je možné, že ta smrt s nefunkční klimatizací vůbec nesouvisí, ovšem je pravda, že vagon, kde je zcela nefunkční klimatizace, nemá otevírací okna a ještě je v horším případě tlakotěsný, je za vysokých teplot prostě nezpůsobilý k přepravě cestujících a odpovědné osoby (vlakvedoucí?) by měly zajistit buď jeho vyřazení nebo alespoň uzamčení pro cestující.

+9/0
9.8.2016 10:41

R78o73b64e71r74t 66P33r62a81ž87á22k 4658236465830

To by žlutý soupravy dojezdily.

+3/0
9.8.2016 12:22

M15i40r65o16s74l77a13v 51Z73i12k83m52u98n49d 6888482767238

Vůz zařazený "uprostřed" soupravy nesmí být zamčený, souprava musí být průchozí ... vyřazení vozu, pokud je pojezdově schopný jet traťovou rychlostí se nedělá, takový vůz by musel být přeřazen na konec soupravy nebo za lokomotivu - a pak by mohl být uzamčen - tohle se nikde v Evropě nedělá ...

Přeřazení vozu se provede až v cílové stanici soupravy.

0/0
9.8.2016 14:30

P67a33v97e68l 18Š80k44v75r76n53a 5428532650904

Dobře, tak prostě odtamtud ty cestující přemístit do okolních vozů a nečekat až tam někdo přinejmenším omdlí.

+2/0
9.8.2016 15:35

J57a24n 51C49e30p92e72k 1834746310

Tak že shrnuto by steně dostal infarkt v jakékoliv jiné neklimatizované soupravě. Pak netuším, proč je vyzdvihován dopravce.

+1/−2
9.8.2016 10:35

T90o68m90á24š 33J22a91n49e44č51k55a 4231845456320

Diabetik je, co se infarktu týká, často problémový pacient - díky kardiovaskulární autonomníneuropatii, která se projevuje ortostatickou hypotenzí, klidovoutachykardií a ztrátou variability tepové frekvence, chybíschopnost reakce na zátěž.Takový pacient mnohdy ani neví, že u něj probíhá srdeční infarkkt, pociťuje jen dechové potíže, pak najednou zkolabuje. Chybí také, pro infarkt typická, bolest na hrudi. Takže není vyloučeno, že i bez vlaku by zemřel.

0/−1
9.8.2016 9:49

V83i70k97t11o59r 18D30e46j91m93e83k 8969497276836

Svádět tuto nešťastnou událost na dopravce (jakkoliv tam není situace v pořádku) fér není. Ovšem ještě, že se to neodehrálo ve vlaku ČD. To by bylo chytrých, to by bylo hejtrů, nepochybuji, že by si polívčičku přihřál i sám Jančura... Stačí si přečíst některé komentáře pod tímto článkem

+5/−1
8.8.2016 20:51

M50a82r58t76i77n 48F89e30r51k63o 9609922185246

Média vždy u těchto tragických událostí hlavně rozmáznou, že jde o Studentagency nebo Regiojet. Když se to stane u jinéjo dopravce, tak je to obecně dopravce. Nebo se mi to jen zdá? ... Ať je tomu pánovi země lehká.

+5/−8
8.8.2016 20:47

V45i44k38t16o27r 46D31e73j82m25e22k 8699327976296

Zdá.

+11/−2
8.8.2016 20:52

P49a25v52e31l 59K10u71n63c 9182669828928

Pane Sůro, kde jste?

+3/0
8.8.2016 20:37

K50a55r47e98l 25K21r32p56a58t54a 5894326808625

By mě zajímalo, kam s tou cukrovkou tolik spěchal, že musel dobíhat vlak s vědomím, že na to jeho kondice nestačí.

+1/0
8.8.2016 20:14

M75a10r43t63i18n 25K91o10ž12í47n 1185716581230

Bál se, že mu propadne jízdné...

+3/0
8.8.2016 20:16

L72i80b30o49r 43Z52a80v28ř45e25l 8969586101502

Na vlak se chodí včas a s předstihem. Všeobecně se na MHD ani vlak nedobíhá.

+1/0
9.8.2016 7:41

R70o93m34a29n 50J96e34s71c30h53k58e 9678115497535

To by muselo fungovat. Jdete s předstihem a přesto musíte při přestupování mnohdy běžet aby Vám vlak neujel. Výprávčí zrušili.

0/0
14.8.2016 8:43

L98u89k53á61š 18M83ü77l34l50e88r 6379810571633

Ale vzdyt dnes bylo v Ostrave pres den 30 celsia... ted uz je pred osmou vlazne.... pred chvilin jsem sedl do auta a bylo v nem dychatelne... nejak se mi nezda, ze byl ve 20:30 byla chybejici klima nejak fatalni... a to ze klima obcas ve vlaku nejde, to se pri horku obcas stane...

+1/−4
8.8.2016 19:46

V27a66c58l25a50v 39M18e23d87e31k 5611872115595

vzhledem k tomu, že RJ nijak nerozporuje uváděnou teplotu "35-40 stupňů", tak tam těch 40 nejspíš opravdu bylo. Tyhle skleněné krabice bez možnosti otevření oken můžou být opravdu nebezpečné.

+12/0
8.8.2016 19:54

V76a89c75l51a40v 74M46e35d52e95k 5901662915685

a ve 40 stupních v uzavřeném prostoru bez možnosti nadýchnout se čerstvého vzduchu může zkolabovat i méně nemocný člověk, než ten popsaný.

+4/0
8.8.2016 20:00

J82a40n 22V25a76l17a12l85í98k 6516599200446

Bylo to ve čtvrtek na Slovensku dnes je pondělí

0/0
8.8.2016 21:31

T84o12m32á10š 30R81ů27ž56i60č23k85a 3503811279910

No není to problém jen Regiojetu, loni jsem absolvoval cestu z Budapešti do Prahy ve vlaku ČD též bez klimatizace a ve vagonu s neotevíratelnými okny. 6 hodin v teplotě kolem 40 C nebylo opravdu nic moc, dle vyjádření vlakvedoucího slovenského i českého ve starších vozech naprosto běžné v létě. / v zimě naprosto běžné že se netopí/

+7/−2
8.8.2016 19:28

J23a62n 34V83a46l48a39l57í18k 6466209930566

A co na to maďarský průvodčí

+1/0
8.8.2016 20:23

J89a90n 33V91o30j39t60í33š30e94k 6692831745226

Vždyť ho tam píše.

0/0
8.8.2016 21:57

P32e26t35r 73N93o88v20o71t45n26y 1741720941

Kde? :-)

0/0
8.8.2016 22:54

J54a53n 23V63o19j87t70í65š68e88k 6922291525666

To byl jakože vtípek na téma Slovák = Maďar. Já vim, blbej.

0/0
8.8.2016 22:55

M68i92r67o63s10l71a36v 17Z40i82k71m25u15n45d 6288542177278

Porucha klimatizace se nevyhýbá ani západoevropským vozidlům, cestoval jsem je "vysokorychlostní" jednotce ICE, kde jeden z vozů měl poruchu klimatizace ... od vlakového personálu jsme dostali chlazenou balenou vodu, jinak bylo možno přejít do jiného vozu kde klima fungovala a tam jet "na stojáka" ...

+2/0
9.8.2016 14:33

P56a44v15e78l 17B41í59n95a 1133555622373

Ale copak, že to šlo ven? Jančura nějak naštval Babiše?

+6/0
8.8.2016 19:12

P41a53v51e32l 51Ř78a77p61e74k 7112676479225

Jančura nedávno prohlásil, že s podporou Babiše udělal chybu. Tady se o tom samozřejmě nepsalo.

+7/0
8.8.2016 19:38

P40a90v92e82l 34B47í23n81a 1753725172603

A tak to jo, to bylo před nebo po reklamám proti ČSSD?

0/0
8.8.2016 21:50

V88l84a36d14i13m67í80r 53F13i50b27i73g81e93r 5484761541514

Funguje vůbec někdy ve vozech RJ klimatizace? O té se ve žlutých vlacích píše pořád a to letos není ani tak horké léto jako vloni. Jestli bylo ve voze 35-40 stupňů, tak z toho by mohl po chvíli zkolabovat prakticky kdokoli. V ceně jízdenky je i sauna a koupel ve vlastním potu:-/. A i když je horko a šla by stáhnou okna tak by tam bylo příjemněji díky proudícímu vzduchu.

+8/−1
8.8.2016 19:09

M55i75c67h65a76l 49D65y23t78r17y49c54h 3643808431711

V RJ klimaizace nefunguje, CD ji pro jistotu ani nema...

+1/−12
8.8.2016 19:15

V62l93a51d57i70m42í86r 92F19i88b72i29g10e39r 5984461361334

Ale aspoň tam jdou otevřít okna :-)

+4/0
8.8.2016 19:19

M26i41c91h32a18l 85D47y89t87r72y14c57h 3843468391201

A někdy naopak nejdou zavřít, třeba kolikrát v zimě, to je obzvlášť lahůdka.

To, co se stalo, je smutné, ale koncipovat článek tak, že za to může dopravce, je poněkud nešťastné.

+3/0
8.8.2016 19:31

M41a54r35t95i80n 23K87o74ž56í86n 1755456221490

ČD má v současnosti klimatizaci v cca tisíci vagonech a jednotkách. Tolik jich nikdy Jančura nebude mít.

+8/−1
8.8.2016 19:20

M18i13c28h41a64l 11D78y39t84r64y20c79h 3533238871601

Jezdím na trase Praha - Hradec a většina stále klimatizovaná není, nebo nefunguje.

A když funguje, tak z toho mají kolikrát takovou radost, že ji ohulí na 18°C.

+2/0
8.8.2016 19:33

J14a36n 89V88a97l53a20l39í52k 6136539270746

Předepsána je 18°C až 22°C

0/0
8.8.2016 20:25

M31i19c11h77a48l 64D11y39t53r81y37c41h 3113688691851

Jojo, když je venku přes 30, tak je 18 ve vlaku tak akorát...

+3/0
8.8.2016 23:16

J11a68n 74V85o95j81t49í55š33e50k 6642911875886

Tak do toho Hradce jezděte skoro o polovinu rychlejší cestou přes Pardubice a klimatizovaný budete mít všechno.

+2/0
8.8.2016 21:59

M60i57c61h63a63l 55D18y12t15r58y86c31h 3603538621571

Super rada, když vysedám v Nymburce, díky. To se přes Pardubice rozdodně vyplatí...

+1/0
8.8.2016 23:14

J95a83n 49V53o50j44t77í40š78e48k 6682551535966

No děláte si z toho sice legraci, ale dost možná to přes Kolín vyjde nastejno. Navíc jsem teda předpokládal, že když si stěžujete na nedostatek klimatizace, že je cíl vaší cesty velký město.

0/0
9.8.2016 10:15

K10a18r51e64l 30F78i78l46i15p 3248765980620

Tak jezděte přes Poříčany nebo Lysou elefantem. Nepamatuji se když jsem sedl do Elefanta, že by nefungovala klima. spíš mne vždy štvalo, že jí dávají na co nejmíň takže to byl spíše City Frozen. ;-D

0/0
7.10.2016 2:34

P25e97t73r 31C94h91v74a53s79t51e44k 6479262783308

Při mých posledních cestách klima vždy fungovala perfektně, celou cestu bez výpadků.

+1/0
8.8.2016 19:51





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.