- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
S cestovkami dlouhou dobu už nejezdím - s žádnými, ale je pravdou, že z minulosti mám na Čedok vzpomínky veskrze positivní. A komu patří, to je mi u sedacího svalu.
Lídr polského trhu ? Takových je více....
S jedním takovým "lídrem" jsem zrovna jednal. Na mejl jsem marně čekal 3 měsíce. Pak jsem objevil jejich fejsbůk. Na dotazy odpovídal někdo, kdo neuměl spočítat 2+2 že je 4 (a to doslova, šlo o datum návratu). Pak mne ještě informovali že platba kartou není problém - houbelec, o tom co je to platební karta zřejmě nikdy neslyšeli.
Čedok - Československá cestovní a dopravní kancelář byla založena v roce 1920 - přežila Hitlera , přežila komunisty a skončila v roce 1993 ........ bylo by dobré , aby si omladina uvědomila, že zisky ze zahraničních firem končí v zahraničí ......
1920 Založena Československá cestovní a dopravní kancelář
1926 Poprvé použit název Čedok
1948 Znárodnění společnosti
1993 Rozdělení společnosti na Čedok v České republice a Satur na Slovensku
1995 Nový majoritní akcionář - Unimex Group
1997 Založení Prague Sightseeing Tours
2003 Za 10 milionů korun zakoupen 50 % podíl v cestovní kanceláři ESO travel[4]
2004 Čedok se vrací na Slovensko - založení společnosti Čedok Slovakia
2004 Certifikát systému managementu jakosti podle normy ČSN EN ISO 9001:2001
2007 Nový majoritní akcionář – ODIEN .... povšimněte si že po založení Čedoku fungoval 28 let, po znárodnění dalších 45 let a potom už se jen přelévali peníze .......
Cedok: odbavenych 400 000, trzby 2 miliardy korun, ztrata 181 milionu korun.
Itaka: odbavenych 600 000, trzby 10,5 miliardy korun, zisk 220 milionu korun.
Je k videni, ze to americke riditelstvo uspesne nebylo.
To odpoved na prispevek Pani Novakove.
No zas tak super nebudou kdyz odbavi 600 000 a to tam zije 40 milionu
A u nas cedok odbavi 400 000 a zije u nas 10 milionu
To zas bude tunel
Ja to vidim tak ze to polaci vytuneluji a pak to nechaji krachnout
Při dnešním trendu - bez cestovek, všechno přes počítač, terorismus je a bude klasická cestovka nic moc podnikání. Můžeme jen vzpomínat - ČSA, Čedok ...
Osobně by mne a možná i jiné Čechy zajímalo, které firmy vlastně jsou v ČR vlastně České. Vlastenectví se v těchto končinách už nepěstuje. Páni redaktoři evropskočeských médií píšící zatím pro Čechy v češtině, by mohli zveřejnit tento seznam, aby jsme věděli na co máme být hrdí. Nikoli na vládu a ekonomické vzdělance, ale na ty jež se pokoušejí o to o co se snažili čeští vlastenci v době Rakouska- Uherska.
Je to v dnešním globále pro malé země těžké, i kdyby bylo méně tunelů. Spíš šel vývoj, že malí mají nějakého obra - Švédi Ikeu, Dáni Lego, Finové - Nokii - bohužel minulost atd. Malé západní aerolinky také krachly - Swissair, Sabena.
S prominutím, v nadpise by před „ale“ měla být čárka.