Diskuze

Pokuta za levné jízdenky platí. Ústavní soud se Student Agency nezastal

Ústavní soud odmítl stížnost dopravce Student Agency proti pětimilionové pokutě od Úřadu pro ochranu hospodářské soutěže (ÚOHS). Firma zneužila dominantního postavení na lince Praha-Brno tím, že se příliš levnými jízdenkami snažila vytlačit konkurenci z trhu.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
KF

Pro ty co nerozumí nebo nechtějí rozumět v článku je napsáno, že nešlo o nízkou cenu, ale nízkou cenou vytlačit konkurenci z trhu. Jinak ta cena musela být pod náklady. Rychlé počty 45 míst v Busu bude tedy 45x50 Kč = 2250 Kč. Spotřeba nafty Irizaru udávaná výrobcem je okolo 35 litrů nafty na 100 km tedy ujede-li na trase Praha - Brno 250 km (nevyjíždí z 0 km že) tak spapá bus 88 litrů nafty za jednu cestu a při ceně tehdy okolo 25 Kč/1 litr vyšla jen nafta na 2200 Kč. Výdělek 50 Kč??? Není podnákladový??? Takže asi tak nějak. Takže připočtěte si pronájmy stání na autobusových nádražích Florenc a Zvonařka, amortizaci Busu, splátky na Bus, plat řidiče a stevrda/stevardky, náklady na pití a občerstvení, noviny, orchideje na toaletu a její vyvežení, odpadky a rozhodně těch zbylých 50 Kč nebude stačit ani omylem. Za 100 Kč jízdenka by se to dalo, ale bez zisku za 150 Kč už s pěknou rezervou a v klidu a dnes to jezdí, že za kolik áá za 210 Kč. Tož pěkné. Já se upřímně raději do Brna svezu v RailJetu s ČD než se mačkat v Busu kohokoliv.

0 0
možnosti
MV

"Částka, o níž se soudíme, dosahuje 20 milionů korun“

Jee vy jste mi žabáři, Regiojet se s ČD soudí o 700 míčů ;-D

0 0
možnosti
Foto

Hezké. Jančura se vyjádří, že jeho podpora Babišovi byla chyba a ejhle, z vychvalovaného podnikatele je náhle téměř zločinec, že, nezávislý novináři Sůro.;-D;-D;-D

2 2
možnosti
Foto

Fajn ... a teď rozdat pokuty vítězům většiny výběrových soutěží.;-) Tam podtrhávání cen je běžné.

0 0
možnosti
Foto

To se pak dožene vícenáklady, že?:-)

0 0
možnosti

Mělo by být po socialisticku stanoveno na té, či oné trase jednotné jízdné. Bez ohledu na to, jestli jedeme polorozpadlým skřípajícím vrakem, nebo komfortním autobusem s občerstvením, stewardkou, a wc, že soudruzi.

0 4
možnosti
MM

"Honzo, vstávej," chtělo by se zvolat (nic ve zlém) a zeptat se, co si redaktor Jenda myslí v souvislosti s rozhodnutím ústavního soudu o kauze SA a ČSAD na lince Praha - Liberec, kde Jančurovo jízdné za 1 Kč nepochybně napomohlo likvidaci konkurenčních spojů.

6 0
možnosti

A53l14a77n 91Ř39e53p57k25a

11. 8. 2016 17:50

Co to tam mektá, že dráhy snížili cenu pod úroven RJETu a chtěly konkurenci vytlačit? :-P

4 0
možnosti
RP

Taky jsem hledal nějakou souvislost a nanešel...

1 0
možnosti
MC

Takže pokud těch 50 nebo 95 nebylo podnákladových, tak za ty dvě stovky co si nechal platit od ostatních si pěkně narejžoval a těch pět milionů je pro něj jako kapka v moři.

4 0
možnosti
JN

Já myslím, že ústavní soud rozhodl dobře. Jančura je velký hráč na trhu autobusové dopravy, může si dovolit snížit jízdenky tak nízko, až konkurenci vytlačí. A přesto bude furt brečet, že mu tohle dělají České dráhy na železnici. Ale jaksi zapomněl na jednu věc: Když Leoš snížil jízdenky na Olomouc a Ostravu, udělal on okamžitě totéž. Když přišel Flixbus na trasu Praha-Berlín, taky je snížil. A že ČD snížily jízdenky tak, aby všichni nejezdily jen s konkurencí? To chápu. Ale nesnížily je na 50 korun a ani na 270 korun, za které jezdí teď Regiojet z Prahy do Popradu! Jančura jen káže vodu, ale sám pije víno... Rozhodnutí ÚS tedy hodnotím jen dobře.

22 1
možnosti
JK

To aby pokutovaly všechny obchodní řetězce za jejich akce. Protože jak někdo může mít slevu 70... 90%? To musí prodávat pod náklady.

Takže dle ústavního soudu od teď žádné akce, žádné slevy, všichni v rozmezí které určí státní úředník:-P

2 2
možnosti
JK

Jo a doufám, že pokutují i aerolinky, protože letenka za Korunu či nějak podobně směšně levně... to se přece nesmí;-)

0 0
možnosti