Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Tržby čtyři miliardy, 751 prodaných autobusů. SOR Libchavy hlásí rekordy

Výrobce autobusů SOR Libchavy dosáhl v roce 2015 rekordních výsledků. Prodal 751 vozidel, což představuje meziroční nárůst o 31 procent. Tržby se zvýšily o 42 procent na 3,794 miliardy korun a zisk po zdanění o 44 procent na 347 milionů korun, vyplývá ze Sbírky listin.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Foto

R71o63m43a72n 41K21o24z64e18l 4907856833144

Ve Zlíně jezdilo na MHD SORek asi 10, od roku 2000. Už není ani jedna, šly na Ukrajinu nebo na Slovensko. Nebyly moc oblíbené, měly manuální převodovku, což není do městské dopravy optimální a řazení bylo prý dost tuhé. O nových SORkách se tam nepřemýšlí.

0/0
14.8.2016 22:54
Foto

L47u84k35a19s 56Z26m54i73z62i83k 8952753880888

ta manuální převodovka musela být požadavek zákazníka...dnes se busy nedělají sériově, dnes si zákazník vybere vše sám - od typu motoru, převodovky až po barvu záclonek

+5/0
14.8.2016 23:27
Foto

R50o86m28a25n 78K67o47z72e52l 4527266783524

To je zajímavé. Nahradily hranaté Karosy, které měly automat.

0/0
14.8.2016 23:29

R63o21m29a47n 22P54o16l58á24č68e19k 5936879265

Ale i tak... SOR dodá co si zákazník objedná...

Jedna vtipná hláška od pánů ze SORu, že pokud zákazník bude chtít i sprchový kout v busu, tak to umí nakreslit a vyrobit ;-D

+1/−1
14.8.2016 23:50

J80í81ř73í 91N85o23v94o45t95n70ý 2282425414869

SOR to je shit, maďarský Ikarus za komoušů byl proti tomu mercedes

+2/−10
14.8.2016 21:51

J67i42ř71í 96E37r77b42e29n 1553344806177

No ony ty SORy na rozdíl od Ikarusu umějí topit, není v nich průvan a sedačky mají taky poněkud komfortnější než ty maďarské žíněnky.

+8/0
14.8.2016 22:00

J79í93ř62í 69N47o42v14o74t61n59ý 2572175294189

žíněnky byly velký a dobře se na nich sedělo

+2/−1
14.8.2016 22:04

M34i30c79h41a79l 78N81o19v31á45k 6366890475639

Hlavně v létě

0/0
14.8.2016 22:25

J45a73n 12B78a39r26t74á62č40e30k 6185675840339

Neřekl bych to takto extrémně, nicméně je pravdou, že v jistém období (nevím jak teď) byli busy SOR takové Dodo, kdy mnozí řidiči s láskou vzpomínali na hranaté Karosy.

+1/0
14.8.2016 22:53

J67i59ř17í 51E26r94b97e62n 1473464136447

Karosy 730 byly taky dodo, akorat ze ten stav z pocatku 80. let si dnes uz nikdo nechce pamatovat.

+2/−1
14.8.2016 23:36

M79a88r56e98k 34K72o39s34t45k45a 2837936767970

To jo měněj je za Iveca,ale spotřeba nových Ivec je 28-32 litrů,u Sorek 18.5-23 max.

0/0
14.8.2016 21:08
Foto

M98i66c44h56a73l 30N71a39j91m35a46n 7739523116590

Jde o to, jak velké autobusy srovnáváte. A jen otázka, jaké motory používá SOR?

0/0
14.8.2016 21:13

R10o92m23a32n 40P90o12l32á15č84e72k 5826909555

Stejné motory jako SOR ;-D

FPT Industrial

FPT Industrial

FPT Industrial

0/0
14.8.2016 21:20

R50o17m68a31n 77P89o17l53á76č96e16k 5456559485

SORy šly kvalitou hodně nahoru... Ano první stály za h..., ale současné NB18 se vyrovnají i ostatním výrobcům... A pokud se bude kašlat na údržbu, tak odejde všechno... Viz hořící Karosy a Citybusy...

Pro antispartany může štvát, že SOR vlastně patří Křetinskému;-D

+5/0
14.8.2016 21:06

J34a78n 26P12y15t53e81l71a 5710236358

Jak koukám na tu první fotku, tak už je napadlo udělat v tom autobuse okna ;-D U Brna jich jezdí hromada (příměstské od BDS, BusLine) a ty "nízkopodlažní" (od 1. ke 2. dveřím) mají sedadla u kterých okno začíná v úrovni očí :-P:-P:-P To nemluvím o tom, jak to skřípe a o hlučnosti když se zapnou supervýkonné větráky.

0/0
14.8.2016 19:36

J53i11ř14í 69E31r31b32e14n 1683824446567

To musíte být hodně malé pívo, když Vám v low-entry busu vychází dolní hrana okna do výše očí. Měřím 181 cm a mně okno to vychází do úrovně ramen...

+2/0
14.8.2016 21:56

J82a12n 86S76v76o91b66o32d15a 3127784299103

Už to zde bylo řečeno nesčetněkrát a za sebe mohu potvrdit, že kvalita SOR je otřesná, alespoň zde v Praze. Už nový vůz vrže jako mnoho let starý a bus vypadá již na první pohled jako celý postavený z nějakých univerzálních dílů pochybné úrovně, které k sobě prostě vůbec nepasují. Co se skrývá pod kapotou snad raději nechci vědět, ale co vím od bratra, který u DPP pracuje, tak jsou tam z nich nadšeni...

Ale co, je to levné, že... Bohužel to platí jen pro pořizovací náklady.

+6/−8
14.8.2016 19:17

L28u83k55á33š 66Š63l67e26h18o68f84e31r 1713389325109

Pod kapotou je ten samy motor jako u konkurence ;-)

+2/0
14.8.2016 22:07

J98a64n 32S91v48o35b23o86d59a 3657684439163

Tak ono to není jen o motoru, že ;) Důležitá je především kvalita provedení všech vnitřností. A když to není huj ani nahoře kde to je vidět, tak neočekávám, že to bude nějaká hitparáda tam, kde to vidět není.

0/0
14.8.2016 22:22

P81e34t26r 58L45a63n67d64a 1879600235584

Potkávám jich desítky denně ve Francii, ale jak tu čtu, asi to nebudou ty zdejší...

0/0
14.8.2016 18:51

L75u77k36á44š 39Š65l76e65h42o50f62e24r 1213279845389

Jiste ze jsou to ty same busy, to jen diskuteri na iDnes radi plivou na vse ceske ;-)

+5/−1
14.8.2016 19:37

J90a76n 73S41v71o11b46o28d77a 3387224309883

O tom to vůbec není Lukáši. Neříkejte mi, že nejste do SORů nějak osobně zainteresován (dle mínusů, který tu sypete). Vždy mi přišlo, že Praze a hlavně pražské MHD celkem rozumíte, takže nevidím žádný jiný rozumný důvod, proč se zrovna SOR tak zastáváte. Neznám nikoho, komu by se ten autobus líbil. Všichni jen nadávají a to ať už s ním jezdí denně, nebo je jen jako občasní cestující.

+4/−5
14.8.2016 20:13

L41u67k37á94š 54Š34l13e82h84o11f92e29r 1793899295629

Nemam se SORy nejmensi problem, sorry ;-) Aktualni NB18 jsou moderni busy nizsi cenove kategorie. Jiste, napr. Mercedesy jsou lepsi, ale to by bylo od obycejnych lidi kriku, ze se kupuji drahe busy...

+2/0
14.8.2016 22:10

J44a52n 52S66v49o29b52o36d87a 3537614889113

Tak by byl křik no. Ten křik je i tak, takže by se stejně nic nezměnilo. Ať se zdraží roční jízdné klidně i dvojku, když se nahradí ty SORy nějakou lepší značkou. Hlavně je však důležité, aby vše mělo klimatizaci, protože ta mi v pražské MHD chybí nejvíce a její absence mi vadí víc, než všechny rozvrzané busy SOR a dřevěné sedačky z nových tramvají dohromady.

0/−3
14.8.2016 22:29

J19i15ř25í 63E82r48b53e12n 1663284166717

Vy mate nove SORky bez klimy?

Mimochodem, kolik dalsich vyrobcu nabizi nizkopodlazni ctyr/sestidverove busy s tak extremne rychlou vymenou cestujicich? Vite, kdyz se na zastavce otevre temer polovina boku vozu, lidi nastoupi/vystoupi mnohem rychleji, na dvacetizastavkove lince usetrite peknych par minut a v souctu pak pri sikovnem dispecerovi usetrite na stejne kapacite i nekolik busu a tedy i soferu...

+3/0
14.8.2016 23:42

J95a83n 21S18v77o12b74o34d71a 3727114459803

Ano, máme tu SORky bez klimy.

Nevím a ani mě to nezajímá. Pro mě je důležitější komfort a inteligentní rozložení sedaček, než rychlost výměny cestujících. To je sice také důležité, ale nesmí to jít na úkor ostatního komfortu. To se pak rovnou můžou udělat busy úplně bez sedaček. To by byla rychlost výstupu úplně nejlepší. Pokud by to klasicky nezdržoval řidič, který také otevírá dveře jak kdy. Někdy i klidně 5 vteřin po přijetí do zastávky.

0/−2
15.8.2016 0:31

L52u24k74á16š 53Š24l97e67h31o28f54e75r 1773329115569

Máme tu takové SORy, jaké si DP objednal. Rozvržení sedaček, klima, to vše je na objednateli. Myslím že pláčete na špatném hrobě ;-)

+2/0
15.8.2016 0:43

J60a47n 68S41v57o70b26o76d11a 3267794609523

Jasné, vše jde je za objednatelem:) Myslím, že prachmizerné technické provedení interiéru busu, kdy prostě vše skřípe už když je to nové, nejde za objednavatelem, ale je to prostě standard SOR. Navíc by mělo být přece prioritou firmy neprodat cokoliv, i kdyby se objednatel na hlavu stavěl. Jde především o jejich jméno.

0/−1
15.8.2016 7:48

L29u66k90á49š 56Š39l33e55h43o44f98e60r 1953289605199

Ok, nemáte tu značku rád, já vám to neberu. Jen tu svoje subjektivní pocity nevydávejte za objektivní fakta ;-)

+1/0
15.8.2016 8:53

J61a26n 64S16v92o24b11o83d67a 3787364439243

Ne, ta značka mi nikdy nevadila. Tedy dokud jsem nezažil kvalitu jejich nových nízkopodlažních busů v praxi. To, že ten autobus je rozvrzaný už jako nový a na řadě sedaček se nedá pohodlně sedět vám potvrdí 9 z 10 lidí ;)

Nicméně tady je to koukám sraz zaměstnanců SOR, takže mizím :)

0/−1
15.8.2016 9:31

R62u33d57o16l27f 73K88o30m29á43r87e11k 7948649282179

zajimalo by mne kam se podela karosa/renault. tyhle sor busy je otresne, ale nastesti tim jedu 5 x za rok a i tak se bojim, zda mne to nenecha v noci nekde uprostred cesty.

+1/−1
14.8.2016 18:48
Foto

M31i95c54h61a70l 18N11a78j75m83a50n 7399563356930

Od renaultu odkoupila výrobu autobusů ve Vysokém Mýtě firma iveco. Výroba běží ve Vysokém Mýtě úspěšně dál, jen už pouze pod značkou iveco.

0/0
14.8.2016 19:33
Foto

R15o75m48a26n 69K20o40z75e84l 4727186653604

Karosa v podstatě skončila v roce 2006, s modelem 954...od té doby je to už Iveco Czech Republic.

+1/0
14.8.2016 20:00

P46e97t71r 28B56e32z96s70t34a64r47o77s82t27i 2599916793821

Mám svěřenou LC 956... Je to jak v papírech tak logem Karoska... Ročník 2002... 2003 a řada 950, byla modernizovaná, kotouče i vpředu, dvě mřížky vzadu, jiné nápravy, tvrdé, spíš pro sportovní styl a prodáváno pod jménem Irisbus a za číslo 95x dosaženo písmeno S, na čele delfín...

0/0
14.8.2016 21:06

P54e80t27r 27B90e64z88s43t44a23r39o92s25t71i 2469826313531

Písmeno E a pod Irisem se vždy C956E jmenovala Axer

0/0
14.8.2016 21:09
Foto

R86o78m15a90n 87K26o32z57e87l 4347896363844

Jo řada 95x měla výkonný motor, také původně z tahače. Jen je tam dost slyšet turbo. Řada 93x zas měla příjemný zvuk motoru Renault.

0/0
14.8.2016 22:56

J93i66ř54í 26E10r71b12e62n 1573874636177

Nejhezci zvuk mely 730ky s turbomotorem LIAZ ML636N. Ten umel krasne zpivat!

0/0
15.8.2016 9:15
Foto

R35o34m50a43n 93K90o13z22e67l 4137626603954

Myslíte poslední Karosy, označované 1340,z let asi 1994 - 1996, co měly na boku vzadu žebrování? Ty ano.

0/0
15.8.2016 15:34

V92í92t37ě63z78s94l75a89v 95S39c31h22m18i87t94t 5670459609543

Slyšel jsem, že první SORky byly postaveny podle plánů připravovaného malého autobusu, se kterými utekli inženýři z Karosy a v Libchavách jenom katovali kosty. Co je na tom pravdy?

#

0/0
14.8.2016 17:50

P63e57t92r 34B28e45z29s30t36a75r88o11s73t27i 2629306753361

Toto nemohu potvrdit , ani vyvrátit, ale, že za vznikem Soru stojí "utečenci" z Mýta , to je pravda

+3/0
14.8.2016 18:05

J72a61n 58V42a94l26o46u55c75h 6572397588580

Ano, "utečenci", když Mýto koupil Renault. Vyvinuli 7,5m bus, který na trhu chyběl, bohužel na ten samý základ roubují kastle delší a delší, což není zrovna k dobru věci.

0/0
14.8.2016 20:03

P20e20t37r 42B60e72z72s10t86a89r92o11s72t42i 2189546843441

Malý autobus na trhu nechybí , ani nechyběl, srovnejte si 8 metr dnešní s prodlouženou dodávkou... Náklady jasně říkají, kapacita dostačuje, že místo Sorky, Solarisu je lepší vzít Rošero, Iveco nebo klidně i Mercedes a při rozdílu minimálně 7 litrů/100 km se to zaplatí samo

0/0
14.8.2016 21:52

J36i46ř35í 50E43r17b18e81n 1443944686857

Rekl bych, ze dnesni NBcka uz s puvodni 7,5 "Lili" nemaji moc spolecneho...

0/0
14.8.2016 23:46

R19a19d97e43k 37R38a11i26d75a 5397812359

Kvalita autobusů je strašná. To musí potvrdit snad každý, kdo se v tom trochu orientuje. Např. TQM Opava měla téměř celou svou flotilu složenou ze SORů, naštěstí už dostali rozum a pomalu je mění za Iveca. Ani bych se nebál říct, že bus z číny by byl kvalitnější.

+7/−4
14.8.2016 17:43

K10a28r49e86l 19K81o19š18ť49á17l 8947501490375

Úspěšná česká firma a tady se převážně nadává. Člověk hnedka ví, že je doma.

+7/−9
14.8.2016 17:40

J74a42n 72V73a62l62o11u53c62h 6642107558660

Úspěšná v tom, že vyrábí to, co řidičům (když řidič Arrivy k doktorovi s bolestni zad, první otázka je, čím jezdí, a po odpovědi SORkou je v podstatě vyšetření hotovo) ani cestujícím (minimum sedaček bez schůdku, vzadu opičí dráha) tolik co konkurence nenabízí, ale holt nakupují politici a pro ty je rozhodující cena (i když ani ta se občas nemusí zadařit nejnižší - viz zrušené výběrko v Praze) a nenaštvat majitele.

+1/−2
14.8.2016 20:09

L77u71b59o44š 17M95a47š40í61n 9969986417378

No nevím ale zaměstnanci DP Praha na ně spíše nadávají.A pokud je průměrný plat kolem 25000kč tak se docela bojím zeptat kolik je průměrný dělnický plat.

+4/0
14.8.2016 17:31
Foto

J98a27k45u80b 44S65o69b62o74t47k25a 6314768277346

Většina firem tohle udává jako údaj bez platů středního a vyššího managementu.

0/0
14.8.2016 17:36

R53a60d71e24k 59R46a12i21d12a 5757432529

no když se zveřejňovaly platy v DP Ostrava, tak se snad uváděly kolem 30 tisíc, přitom ale řidiči měli tak půlku.

0/0
14.8.2016 17:38
Foto

J50a95k47u43b 55S37o80b28o45t82k98a 6894618407446

Tak samozřejmě netvrdím, že to tak dělají všechny, nebo alespoň většina firem :-)

Uvádění mediánu by jistě bylo mnohem zajímavější.

0/0
14.8.2016 21:23







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.