Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Tržby čtyři miliardy, 751 prodaných autobusů. SOR Libchavy hlásí rekordy

Výrobce autobusů SOR Libchavy dosáhl v roce 2015 rekordních výsledků. Prodal 751 vozidel, což představuje meziroční nárůst o 31 procent. Tržby se zvýšily o 42 procent na 3,794 miliardy korun a zisk po zdanění o 44 procent na 347 milionů korun, vyplývá ze Sbírky listin.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Foto

R91o45m19a46n 93K88o59z11e64l 4677476733344

Ve Zlíně jezdilo na MHD SORek asi 10, od roku 2000. Už není ani jedna, šly na Ukrajinu nebo na Slovensko. Nebyly moc oblíbené, měly manuální převodovku, což není do městské dopravy optimální a řazení bylo prý dost tuhé. O nových SORkách se tam nepřemýšlí.

0/0
14.8.2016 22:54
Foto

L89u67k89a62s 39Z43m20i91z78i45k 8452873150468

ta manuální převodovka musela být požadavek zákazníka...dnes se busy nedělají sériově, dnes si zákazník vybere vše sám - od typu motoru, převodovky až po barvu záclonek

+5/0
14.8.2016 23:27
Foto

R90o63m16a69n 39K68o76z75e95l 4487976303224

To je zajímavé. Nahradily hranaté Karosy, které měly automat.

0/0
14.8.2016 23:29

R63o19m97a55n 68P62o32l26á91č63e81k 5726159845

Ale i tak... SOR dodá co si zákazník objedná...

Jedna vtipná hláška od pánů ze SORu, že pokud zákazník bude chtít i sprchový kout v busu, tak to umí nakreslit a vyrobit ;-D

+1/−1
14.8.2016 23:50

J37í10ř65í 72N10o16v82o22t19n11ý 2602765444649

SOR to je shit, maďarský Ikarus za komoušů byl proti tomu mercedes

+2/−10
14.8.2016 21:51

J22i90ř93í 23E41r22b96e38n 1693474886287

No ony ty SORy na rozdíl od Ikarusu umějí topit, není v nich průvan a sedačky mají taky poněkud komfortnější než ty maďarské žíněnky.

+8/0
14.8.2016 22:00

J52í23ř74í 71N52o86v65o62t91n48ý 2942825344309

žíněnky byly velký a dobře se na nich sedělo

+2/−1
14.8.2016 22:04

M16i79c96h87a54l 18N84o87v60á78k 6716870595739

Hlavně v létě

0/0
14.8.2016 22:25

J71a39n 71B95a35r20t86á39č97e43k 6385185880789

Neřekl bych to takto extrémně, nicméně je pravdou, že v jistém období (nevím jak teď) byli busy SOR takové Dodo, kdy mnozí řidiči s láskou vzpomínali na hranaté Karosy.

+1/0
14.8.2016 22:53

J12i29ř52í 97E39r16b91e90n 1573724586447

Karosy 730 byly taky dodo, akorat ze ten stav z pocatku 80. let si dnes uz nikdo nechce pamatovat.

+2/−1
14.8.2016 23:36

M20a67r35e23k 91K79o98s15t87k30a 2187336867980

To jo měněj je za Iveca,ale spotřeba nových Ivec je 28-32 litrů,u Sorek 18.5-23 max.

0/0
14.8.2016 21:08
Foto

M19i28c49h97a54l 25N98a94j19m58a58n 7299883296670

Jde o to, jak velké autobusy srovnáváte. A jen otázka, jaké motory používá SOR?

0/0
14.8.2016 21:13

R79o48m24a32n 75P75o76l71á71č29e46k 5386899725

Stejné motory jako SOR ;-D

FPT Industrial

FPT Industrial

FPT Industrial

0/0
14.8.2016 21:20

R24o98m43a74n 52P16o81l71á17č73e14k 5286219715

SORy šly kvalitou hodně nahoru... Ano první stály za h..., ale současné NB18 se vyrovnají i ostatním výrobcům... A pokud se bude kašlat na údržbu, tak odejde všechno... Viz hořící Karosy a Citybusy...

Pro antispartany může štvát, že SOR vlastně patří Křetinskému;-D

+5/0
14.8.2016 21:06

J26a64n 42P60y19t84e30l50a 5690196638

Jak koukám na tu první fotku, tak už je napadlo udělat v tom autobuse okna ;-D U Brna jich jezdí hromada (příměstské od BDS, BusLine) a ty "nízkopodlažní" (od 1. ke 2. dveřím) mají sedadla u kterých okno začíná v úrovni očí :-P:-P:-P To nemluvím o tom, jak to skřípe a o hlučnosti když se zapnou supervýkonné větráky.

0/0
14.8.2016 19:36

J33i43ř51í 77E35r34b78e70n 1143454436597

To musíte být hodně malé pívo, když Vám v low-entry busu vychází dolní hrana okna do výše očí. Měřím 181 cm a mně okno to vychází do úrovně ramen...

+2/0
14.8.2016 21:56

J85a24n 76S60v96o75b16o58d71a 3577654109553

Už to zde bylo řečeno nesčetněkrát a za sebe mohu potvrdit, že kvalita SOR je otřesná, alespoň zde v Praze. Už nový vůz vrže jako mnoho let starý a bus vypadá již na první pohled jako celý postavený z nějakých univerzálních dílů pochybné úrovně, které k sobě prostě vůbec nepasují. Co se skrývá pod kapotou snad raději nechci vědět, ale co vím od bratra, který u DPP pracuje, tak jsou tam z nich nadšeni...

Ale co, je to levné, že... Bohužel to platí jen pro pořizovací náklady.

+6/−8
14.8.2016 19:17

L64u13k76á80š 87Š93l58e72h65o87f82e48r 1303399475799

Pod kapotou je ten samy motor jako u konkurence ;-)

+2/0
14.8.2016 22:07

J48a49n 66S80v31o82b74o94d18a 3687524929123

Tak ono to není jen o motoru, že ;) Důležitá je především kvalita provedení všech vnitřností. A když to není huj ani nahoře kde to je vidět, tak neočekávám, že to bude nějaká hitparáda tam, kde to vidět není.

0/0
14.8.2016 22:22

P15e61t85r 84L77a79n69d75a 1929330575494

Potkávám jich desítky denně ve Francii, ale jak tu čtu, asi to nebudou ty zdejší...

0/0
14.8.2016 18:51

L10u22k57á87š 76Š57l55e75h20o90f18e25r 1423749425299

Jiste ze jsou to ty same busy, to jen diskuteri na iDnes radi plivou na vse ceske ;-)

+5/−1
14.8.2016 19:37

J12a84n 79S34v15o78b62o81d31a 3627444619673

O tom to vůbec není Lukáši. Neříkejte mi, že nejste do SORů nějak osobně zainteresován (dle mínusů, který tu sypete). Vždy mi přišlo, že Praze a hlavně pražské MHD celkem rozumíte, takže nevidím žádný jiný rozumný důvod, proč se zrovna SOR tak zastáváte. Neznám nikoho, komu by se ten autobus líbil. Všichni jen nadávají a to ať už s ním jezdí denně, nebo je jen jako občasní cestující.

+4/−5
14.8.2016 20:13

L20u72k56á42š 33Š80l81e62h46o29f90e94r 1473359945699

Nemam se SORy nejmensi problem, sorry ;-) Aktualni NB18 jsou moderni busy nizsi cenove kategorie. Jiste, napr. Mercedesy jsou lepsi, ale to by bylo od obycejnych lidi kriku, ze se kupuji drahe busy...

+2/0
14.8.2016 22:10

J76a68n 44S15v36o55b90o48d76a 3257944429943

Tak by byl křik no. Ten křik je i tak, takže by se stejně nic nezměnilo. Ať se zdraží roční jízdné klidně i dvojku, když se nahradí ty SORy nějakou lepší značkou. Hlavně je však důležité, aby vše mělo klimatizaci, protože ta mi v pražské MHD chybí nejvíce a její absence mi vadí víc, než všechny rozvrzané busy SOR a dřevěné sedačky z nových tramvají dohromady.

0/−3
14.8.2016 22:29

J16i54ř93í 20E24r51b80e45n 1683984516617

Vy mate nove SORky bez klimy?

Mimochodem, kolik dalsich vyrobcu nabizi nizkopodlazni ctyr/sestidverove busy s tak extremne rychlou vymenou cestujicich? Vite, kdyz se na zastavce otevre temer polovina boku vozu, lidi nastoupi/vystoupi mnohem rychleji, na dvacetizastavkove lince usetrite peknych par minut a v souctu pak pri sikovnem dispecerovi usetrite na stejne kapacite i nekolik busu a tedy i soferu...

+3/0
14.8.2016 23:42

J46a49n 47S60v42o19b41o36d86a 3617854749263

Ano, máme tu SORky bez klimy.

Nevím a ani mě to nezajímá. Pro mě je důležitější komfort a inteligentní rozložení sedaček, než rychlost výměny cestujících. To je sice také důležité, ale nesmí to jít na úkor ostatního komfortu. To se pak rovnou můžou udělat busy úplně bez sedaček. To by byla rychlost výstupu úplně nejlepší. Pokud by to klasicky nezdržoval řidič, který také otevírá dveře jak kdy. Někdy i klidně 5 vteřin po přijetí do zastávky.

0/−2
15.8.2016 0:31

L62u83k26á64š 93Š55l65e86h29o51f22e46r 1103369215529

Máme tu takové SORy, jaké si DP objednal. Rozvržení sedaček, klima, to vše je na objednateli. Myslím že pláčete na špatném hrobě ;-)

+2/0
15.8.2016 0:43

J88a40n 10S45v62o73b19o51d10a 3267814849113

Jasné, vše jde je za objednatelem:) Myslím, že prachmizerné technické provedení interiéru busu, kdy prostě vše skřípe už když je to nové, nejde za objednavatelem, ale je to prostě standard SOR. Navíc by mělo být přece prioritou firmy neprodat cokoliv, i kdyby se objednatel na hlavu stavěl. Jde především o jejich jméno.

0/−1
15.8.2016 7:48

L67u28k92á18š 44Š97l88e95h29o14f14e94r 1953599295949

Ok, nemáte tu značku rád, já vám to neberu. Jen tu svoje subjektivní pocity nevydávejte za objektivní fakta ;-)

+1/0
15.8.2016 8:53

J47a95n 19S15v25o43b72o54d74a 3807984199173

Ne, ta značka mi nikdy nevadila. Tedy dokud jsem nezažil kvalitu jejich nových nízkopodlažních busů v praxi. To, že ten autobus je rozvrzaný už jako nový a na řadě sedaček se nedá pohodlně sedět vám potvrdí 9 z 10 lidí ;)

Nicméně tady je to koukám sraz zaměstnanců SOR, takže mizím :)

0/−1
15.8.2016 9:31

R22u92d38o82l11f 28K83o93m52á90r90e23k 7638919212959

zajimalo by mne kam se podela karosa/renault. tyhle sor busy je otresne, ale nastesti tim jedu 5 x za rok a i tak se bojim, zda mne to nenecha v noci nekde uprostred cesty.

+1/−1
14.8.2016 18:48
Foto

M40i67c77h58a31l 14N78a85j75m95a51n 7839303636690

Od renaultu odkoupila výrobu autobusů ve Vysokém Mýtě firma iveco. Výroba běží ve Vysokém Mýtě úspěšně dál, jen už pouze pod značkou iveco.

0/0
14.8.2016 19:33
Foto

R27o88m86a22n 90K21o66z22e57l 4117216523534

Karosa v podstatě skončila v roce 2006, s modelem 954...od té doby je to už Iveco Czech Republic.

+1/0
14.8.2016 20:00

P27e23t12r 79B79e43z78s49t41a41r57o89s88t58i 2969356323411

Mám svěřenou LC 956... Je to jak v papírech tak logem Karoska... Ročník 2002... 2003 a řada 950, byla modernizovaná, kotouče i vpředu, dvě mřížky vzadu, jiné nápravy, tvrdé, spíš pro sportovní styl a prodáváno pod jménem Irisbus a za číslo 95x dosaženo písmeno S, na čele delfín...

0/0
14.8.2016 21:06

P19e31t37r 31B95e73z14s98t15a29r10o64s11t30i 2929356423571

Písmeno E a pod Irisem se vždy C956E jmenovala Axer

0/0
14.8.2016 21:09
Foto

R81o49m14a49n 30K90o76z57e54l 4637106313174

Jo řada 95x měla výkonný motor, také původně z tahače. Jen je tam dost slyšet turbo. Řada 93x zas měla příjemný zvuk motoru Renault.

0/0
14.8.2016 22:56

J25i32ř77í 78E43r31b89e91n 1163154746437

Nejhezci zvuk mely 730ky s turbomotorem LIAZ ML636N. Ten umel krasne zpivat!

0/0
15.8.2016 9:15
Foto

R72o29m40a76n 56K69o94z33e64l 4777496903154

Myslíte poslední Karosy, označované 1340,z let asi 1994 - 1996, co měly na boku vzadu žebrování? Ty ano.

0/0
15.8.2016 15:34

V81í17t39ě28z26s59l44a15v 96S92c49h78m51i23t91t 5210679889433

Slyšel jsem, že první SORky byly postaveny podle plánů připravovaného malého autobusu, se kterými utekli inženýři z Karosy a v Libchavách jenom katovali kosty. Co je na tom pravdy?

#

0/0
14.8.2016 17:50

P97e73t85r 27B56e26z77s17t39a36r83o60s53t38i 2869386483811

Toto nemohu potvrdit , ani vyvrátit, ale, že za vznikem Soru stojí "utečenci" z Mýta , to je pravda

+3/0
14.8.2016 18:05

J61a86n 88V25a98l67o32u47c36h 6772277818400

Ano, "utečenci", když Mýto koupil Renault. Vyvinuli 7,5m bus, který na trhu chyběl, bohužel na ten samý základ roubují kastle delší a delší, což není zrovna k dobru věci.

0/0
14.8.2016 20:03

P53e19t59r 57B16e17z31s21t70a98r80o36s74t70i 2199876343231

Malý autobus na trhu nechybí , ani nechyběl, srovnejte si 8 metr dnešní s prodlouženou dodávkou... Náklady jasně říkají, kapacita dostačuje, že místo Sorky, Solarisu je lepší vzít Rošero, Iveco nebo klidně i Mercedes a při rozdílu minimálně 7 litrů/100 km se to zaplatí samo

0/0
14.8.2016 21:52

J35i63ř71í 84E36r56b18e57n 1853584346787

Rekl bych, ze dnesni NBcka uz s puvodni 7,5 "Lili" nemaji moc spolecneho...

0/0
14.8.2016 23:46

R50a39d22e53k 52R17a44i77d39a 5317402609

Kvalita autobusů je strašná. To musí potvrdit snad každý, kdo se v tom trochu orientuje. Např. TQM Opava měla téměř celou svou flotilu složenou ze SORů, naštěstí už dostali rozum a pomalu je mění za Iveca. Ani bych se nebál říct, že bus z číny by byl kvalitnější.

+7/−4
14.8.2016 17:43

K50a25r89e43l 72K92o60š37ť47á52l 8137551750805

Úspěšná česká firma a tady se převážně nadává. Člověk hnedka ví, že je doma.

+7/−9
14.8.2016 17:40

J34a32n 11V97a58l44o61u46c29h 6402957618260

Úspěšná v tom, že vyrábí to, co řidičům (když řidič Arrivy k doktorovi s bolestni zad, první otázka je, čím jezdí, a po odpovědi SORkou je v podstatě vyšetření hotovo) ani cestujícím (minimum sedaček bez schůdku, vzadu opičí dráha) tolik co konkurence nenabízí, ale holt nakupují politici a pro ty je rozhodující cena (i když ani ta se občas nemusí zadařit nejnižší - viz zrušené výběrko v Praze) a nenaštvat majitele.

+1/−2
14.8.2016 20:09

L65u80b88o45š 95M42a40š34í85n 9409286247238

No nevím ale zaměstnanci DP Praha na ně spíše nadávají.A pokud je průměrný plat kolem 25000kč tak se docela bojím zeptat kolik je průměrný dělnický plat.

+4/0
14.8.2016 17:31
Foto

J65a72k50u12b 85S18o96b76o35t19k54a 6384338807256

Většina firem tohle udává jako údaj bez platů středního a vyššího managementu.

0/0
14.8.2016 17:36

R87a78d70e13k 75R40a43i71d66a 5627672599

no když se zveřejňovaly platy v DP Ostrava, tak se snad uváděly kolem 30 tisíc, přitom ale řidiči měli tak půlku.

0/0
14.8.2016 17:38
Foto

J43a50k98u45b 69S78o44b31o95t72k77a 6374198537286

Tak samozřejmě netvrdím, že to tak dělají všechny, nebo alespoň většina firem :-)

Uvádění mediánu by jistě bylo mnohem zajímavější.

0/0
14.8.2016 21:23







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.