Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Tržby čtyři miliardy, 751 prodaných autobusů. SOR Libchavy hlásí rekordy

Výrobce autobusů SOR Libchavy dosáhl v roce 2015 rekordních výsledků. Prodal 751 vozidel, což představuje meziroční nárůst o 31 procent. Tržby se zvýšily o 42 procent na 3,794 miliardy korun a zisk po zdanění o 44 procent na 347 milionů korun, vyplývá ze Sbírky listin.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Foto

R36o41m53a81n 46K97o89z78e84l 4827216913544

Ve Zlíně jezdilo na MHD SORek asi 10, od roku 2000. Už není ani jedna, šly na Ukrajinu nebo na Slovensko. Nebyly moc oblíbené, měly manuální převodovku, což není do městské dopravy optimální a řazení bylo prý dost tuhé. O nových SORkách se tam nepřemýšlí.

0/0
14.8.2016 22:54
Foto

L27u11k34a89s 47Z59m53i18z85i84k 8982123360248

ta manuální převodovka musela být požadavek zákazníka...dnes se busy nedělají sériově, dnes si zákazník vybere vše sám - od typu motoru, převodovky až po barvu záclonek

+5/0
14.8.2016 23:27
Foto

R72o84m18a81n 90K61o87z52e98l 4637826633294

To je zajímavé. Nahradily hranaté Karosy, které měly automat.

0/0
14.8.2016 23:29

R55o65m96a82n 21P29o42l31á50č29e88k 5656419445

Ale i tak... SOR dodá co si zákazník objedná...

Jedna vtipná hláška od pánů ze SORu, že pokud zákazník bude chtít i sprchový kout v busu, tak to umí nakreslit a vyrobit ;-D

+1/−1
14.8.2016 23:50

J74í49ř55í 54N79o19v83o27t92n75ý 2112295394659

SOR to je shit, maďarský Ikarus za komoušů byl proti tomu mercedes

+2/−10
14.8.2016 21:51

J74i11ř70í 17E83r39b97e51n 1883124876817

No ony ty SORy na rozdíl od Ikarusu umějí topit, není v nich průvan a sedačky mají taky poněkud komfortnější než ty maďarské žíněnky.

+8/0
14.8.2016 22:00

J93í91ř31í 65N29o25v59o27t23n12ý 2532195124539

žíněnky byly velký a dobře se na nich sedělo

+2/−1
14.8.2016 22:04

M45i37c72h30a81l 91N88o75v56á48k 6576810805119

Hlavně v létě

0/0
14.8.2016 22:25

J46a32n 60B53a65r97t24á91č94e37k 6565845680229

Neřekl bych to takto extrémně, nicméně je pravdou, že v jistém období (nevím jak teď) byli busy SOR takové Dodo, kdy mnozí řidiči s láskou vzpomínali na hranaté Karosy.

+1/0
14.8.2016 22:53

J51i71ř57í 61E14r40b93e69n 1783674306957

Karosy 730 byly taky dodo, akorat ze ten stav z pocatku 80. let si dnes uz nikdo nechce pamatovat.

+2/−1
14.8.2016 23:36

M91a28r45e82k 17K47o43s58t80k89a 2517986527140

To jo měněj je za Iveca,ale spotřeba nových Ivec je 28-32 litrů,u Sorek 18.5-23 max.

0/0
14.8.2016 21:08
Foto

M39i53c41h44a73l 96N32a76j33m83a89n 7949763506170

Jde o to, jak velké autobusy srovnáváte. A jen otázka, jaké motory používá SOR?

0/0
14.8.2016 21:13

R75o53m91a33n 69P15o95l55á22č29e18k 5506209415

Stejné motory jako SOR ;-D

FPT Industrial

FPT Industrial

FPT Industrial

0/0
14.8.2016 21:20

R60o30m57a19n 10P11o50l38á43č92e33k 5726259935

SORy šly kvalitou hodně nahoru... Ano první stály za h..., ale současné NB18 se vyrovnají i ostatním výrobcům... A pokud se bude kašlat na údržbu, tak odejde všechno... Viz hořící Karosy a Citybusy...

Pro antispartany může štvát, že SOR vlastně patří Křetinskému;-D

+5/0
14.8.2016 21:06

J60a92n 21P69y92t51e14l46a 5580756828

Jak koukám na tu první fotku, tak už je napadlo udělat v tom autobuse okna ;-D U Brna jich jezdí hromada (příměstské od BDS, BusLine) a ty "nízkopodlažní" (od 1. ke 2. dveřím) mají sedadla u kterých okno začíná v úrovni očí :-P:-P:-P To nemluvím o tom, jak to skřípe a o hlučnosti když se zapnou supervýkonné větráky.

0/0
14.8.2016 19:36

J97i42ř96í 29E25r64b55e22n 1443714636417

To musíte být hodně malé pívo, když Vám v low-entry busu vychází dolní hrana okna do výše očí. Měřím 181 cm a mně okno to vychází do úrovně ramen...

+2/0
14.8.2016 21:56

J85a75n 49S65v47o19b97o10d95a 3897124939293

Už to zde bylo řečeno nesčetněkrát a za sebe mohu potvrdit, že kvalita SOR je otřesná, alespoň zde v Praze. Už nový vůz vrže jako mnoho let starý a bus vypadá již na první pohled jako celý postavený z nějakých univerzálních dílů pochybné úrovně, které k sobě prostě vůbec nepasují. Co se skrývá pod kapotou snad raději nechci vědět, ale co vím od bratra, který u DPP pracuje, tak jsou tam z nich nadšeni...

Ale co, je to levné, že... Bohužel to platí jen pro pořizovací náklady.

+6/−8
14.8.2016 19:17

L18u47k57á68š 36Š24l70e81h36o12f67e53r 1183289385769

Pod kapotou je ten samy motor jako u konkurence ;-)

+2/0
14.8.2016 22:07

J60a79n 31S96v60o35b93o52d84a 3667364609753

Tak ono to není jen o motoru, že ;) Důležitá je především kvalita provedení všech vnitřností. A když to není huj ani nahoře kde to je vidět, tak neočekávám, že to bude nějaká hitparáda tam, kde to vidět není.

0/0
14.8.2016 22:22

P85e17t40r 12L10a16n26d97a 1529170575914

Potkávám jich desítky denně ve Francii, ale jak tu čtu, asi to nebudou ty zdejší...

0/0
14.8.2016 18:51

L59u59k72á80š 22Š38l90e69h32o44f20e79r 1963679825539

Jiste ze jsou to ty same busy, to jen diskuteri na iDnes radi plivou na vse ceske ;-)

+5/−1
14.8.2016 19:37

J14a82n 68S86v20o15b49o94d37a 3507174219213

O tom to vůbec není Lukáši. Neříkejte mi, že nejste do SORů nějak osobně zainteresován (dle mínusů, který tu sypete). Vždy mi přišlo, že Praze a hlavně pražské MHD celkem rozumíte, takže nevidím žádný jiný rozumný důvod, proč se zrovna SOR tak zastáváte. Neznám nikoho, komu by se ten autobus líbil. Všichni jen nadávají a to ať už s ním jezdí denně, nebo je jen jako občasní cestující.

+4/−5
14.8.2016 20:13

L78u17k71á72š 15Š10l74e30h70o72f38e45r 1893539515969

Nemam se SORy nejmensi problem, sorry ;-) Aktualni NB18 jsou moderni busy nizsi cenove kategorie. Jiste, napr. Mercedesy jsou lepsi, ale to by bylo od obycejnych lidi kriku, ze se kupuji drahe busy...

+2/0
14.8.2016 22:10

J59a15n 41S33v72o93b69o47d70a 3807544209773

Tak by byl křik no. Ten křik je i tak, takže by se stejně nic nezměnilo. Ať se zdraží roční jízdné klidně i dvojku, když se nahradí ty SORy nějakou lepší značkou. Hlavně je však důležité, aby vše mělo klimatizaci, protože ta mi v pražské MHD chybí nejvíce a její absence mi vadí víc, než všechny rozvrzané busy SOR a dřevěné sedačky z nových tramvají dohromady.

0/−3
14.8.2016 22:29

J53i70ř31í 78E58r53b37e47n 1163904676177

Vy mate nove SORky bez klimy?

Mimochodem, kolik dalsich vyrobcu nabizi nizkopodlazni ctyr/sestidverove busy s tak extremne rychlou vymenou cestujicich? Vite, kdyz se na zastavce otevre temer polovina boku vozu, lidi nastoupi/vystoupi mnohem rychleji, na dvacetizastavkove lince usetrite peknych par minut a v souctu pak pri sikovnem dispecerovi usetrite na stejne kapacite i nekolik busu a tedy i soferu...

+3/0
14.8.2016 23:42

J33a42n 20S40v50o30b61o97d97a 3777454749863

Ano, máme tu SORky bez klimy.

Nevím a ani mě to nezajímá. Pro mě je důležitější komfort a inteligentní rozložení sedaček, než rychlost výměny cestujících. To je sice také důležité, ale nesmí to jít na úkor ostatního komfortu. To se pak rovnou můžou udělat busy úplně bez sedaček. To by byla rychlost výstupu úplně nejlepší. Pokud by to klasicky nezdržoval řidič, který také otevírá dveře jak kdy. Někdy i klidně 5 vteřin po přijetí do zastávky.

0/−2
15.8.2016 0:31

L48u84k47á33š 12Š33l55e63h51o27f11e16r 1653419985239

Máme tu takové SORy, jaké si DP objednal. Rozvržení sedaček, klima, to vše je na objednateli. Myslím že pláčete na špatném hrobě ;-)

+2/0
15.8.2016 0:43

J59a52n 23S73v26o48b60o59d17a 3297604919223

Jasné, vše jde je za objednatelem:) Myslím, že prachmizerné technické provedení interiéru busu, kdy prostě vše skřípe už když je to nové, nejde za objednavatelem, ale je to prostě standard SOR. Navíc by mělo být přece prioritou firmy neprodat cokoliv, i kdyby se objednatel na hlavu stavěl. Jde především o jejich jméno.

0/−1
15.8.2016 7:48

L79u74k35á56š 91Š20l68e89h23o14f67e21r 1523809245189

Ok, nemáte tu značku rád, já vám to neberu. Jen tu svoje subjektivní pocity nevydávejte za objektivní fakta ;-)

+1/0
15.8.2016 8:53

J34a84n 87S61v83o47b35o31d10a 3707984339863

Ne, ta značka mi nikdy nevadila. Tedy dokud jsem nezažil kvalitu jejich nových nízkopodlažních busů v praxi. To, že ten autobus je rozvrzaný už jako nový a na řadě sedaček se nedá pohodlně sedět vám potvrdí 9 z 10 lidí ;)

Nicméně tady je to koukám sraz zaměstnanců SOR, takže mizím :)

0/−1
15.8.2016 9:31

R26u82d71o63l51f 70K51o75m59á73r30e40k 7338459482549

zajimalo by mne kam se podela karosa/renault. tyhle sor busy je otresne, ale nastesti tim jedu 5 x za rok a i tak se bojim, zda mne to nenecha v noci nekde uprostred cesty.

+1/−1
14.8.2016 18:48
Foto

M62i72c66h46a50l 81N43a71j39m38a41n 7499133556300

Od renaultu odkoupila výrobu autobusů ve Vysokém Mýtě firma iveco. Výroba běží ve Vysokém Mýtě úspěšně dál, jen už pouze pod značkou iveco.

0/0
14.8.2016 19:33
Foto

R20o45m12a95n 30K94o57z11e19l 4717416733204

Karosa v podstatě skončila v roce 2006, s modelem 954...od té doby je to už Iveco Czech Republic.

+1/0
14.8.2016 20:00

P67e31t59r 12B85e75z47s96t41a86r45o43s48t10i 2339236393121

Mám svěřenou LC 956... Je to jak v papírech tak logem Karoska... Ročník 2002... 2003 a řada 950, byla modernizovaná, kotouče i vpředu, dvě mřížky vzadu, jiné nápravy, tvrdé, spíš pro sportovní styl a prodáváno pod jménem Irisbus a za číslo 95x dosaženo písmeno S, na čele delfín...

0/0
14.8.2016 21:06

P72e14t52r 20B94e31z49s27t59a14r71o57s73t19i 2189336143171

Písmeno E a pod Irisem se vždy C956E jmenovala Axer

0/0
14.8.2016 21:09
Foto

R77o39m62a36n 17K33o78z57e65l 4617806943334

Jo řada 95x měla výkonný motor, také původně z tahače. Jen je tam dost slyšet turbo. Řada 93x zas měla příjemný zvuk motoru Renault.

0/0
14.8.2016 22:56

J86i79ř69í 68E69r67b57e36n 1383614676267

Nejhezci zvuk mely 730ky s turbomotorem LIAZ ML636N. Ten umel krasne zpivat!

0/0
15.8.2016 9:15
Foto

R42o35m83a22n 36K35o25z94e25l 4457986483464

Myslíte poslední Karosy, označované 1340,z let asi 1994 - 1996, co měly na boku vzadu žebrování? Ty ano.

0/0
15.8.2016 15:34

V95í29t40ě46z64s86l46a64v 80S83c76h14m50i47t64t 5560809489773

Slyšel jsem, že první SORky byly postaveny podle plánů připravovaného malého autobusu, se kterými utekli inženýři z Karosy a v Libchavách jenom katovali kosty. Co je na tom pravdy?

#

0/0
14.8.2016 17:50

P94e19t74r 96B94e45z38s36t64a98r18o51s79t30i 2319736473261

Toto nemohu potvrdit , ani vyvrátit, ale, že za vznikem Soru stojí "utečenci" z Mýta , to je pravda

+3/0
14.8.2016 18:05

J89a72n 73V31a61l61o51u16c18h 6852877598480

Ano, "utečenci", když Mýto koupil Renault. Vyvinuli 7,5m bus, který na trhu chyběl, bohužel na ten samý základ roubují kastle delší a delší, což není zrovna k dobru věci.

0/0
14.8.2016 20:03

P44e95t31r 53B36e30z32s45t11a36r60o80s64t72i 2429956823281

Malý autobus na trhu nechybí , ani nechyběl, srovnejte si 8 metr dnešní s prodlouženou dodávkou... Náklady jasně říkají, kapacita dostačuje, že místo Sorky, Solarisu je lepší vzít Rošero, Iveco nebo klidně i Mercedes a při rozdílu minimálně 7 litrů/100 km se to zaplatí samo

0/0
14.8.2016 21:52

J72i27ř40í 89E74r13b72e57n 1233554876367

Rekl bych, ze dnesni NBcka uz s puvodni 7,5 "Lili" nemaji moc spolecneho...

0/0
14.8.2016 23:46

R52a48d15e59k 72R54a58i76d94a 5527252799

Kvalita autobusů je strašná. To musí potvrdit snad každý, kdo se v tom trochu orientuje. Např. TQM Opava měla téměř celou svou flotilu složenou ze SORů, naštěstí už dostali rozum a pomalu je mění za Iveca. Ani bych se nebál říct, že bus z číny by byl kvalitnější.

+7/−4
14.8.2016 17:43

K88a46r23e49l 95K88o18š20ť35á66l 8247421180535

Úspěšná česká firma a tady se převážně nadává. Člověk hnedka ví, že je doma.

+7/−9
14.8.2016 17:40

J30a28n 79V78a17l75o57u73c82h 6222757148980

Úspěšná v tom, že vyrábí to, co řidičům (když řidič Arrivy k doktorovi s bolestni zad, první otázka je, čím jezdí, a po odpovědi SORkou je v podstatě vyšetření hotovo) ani cestujícím (minimum sedaček bez schůdku, vzadu opičí dráha) tolik co konkurence nenabízí, ale holt nakupují politici a pro ty je rozhodující cena (i když ani ta se občas nemusí zadařit nejnižší - viz zrušené výběrko v Praze) a nenaštvat majitele.

+1/−2
14.8.2016 20:09

L86u47b15o32š 29M11a59š11í38n 9899326607338

No nevím ale zaměstnanci DP Praha na ně spíše nadávají.A pokud je průměrný plat kolem 25000kč tak se docela bojím zeptat kolik je průměrný dělnický plat.

+4/0
14.8.2016 17:31
Foto

J46a76k11u85b 34S71o51b28o33t39k95a 6264458497326

Většina firem tohle udává jako údaj bez platů středního a vyššího managementu.

0/0
14.8.2016 17:36

R24a63d10e73k 90R88a31i71d29a 5437932419

no když se zveřejňovaly platy v DP Ostrava, tak se snad uváděly kolem 30 tisíc, přitom ale řidiči měli tak půlku.

0/0
14.8.2016 17:38
Foto

J58a51k91u38b 56S27o82b39o79t72k96a 6874138627796

Tak samozřejmě netvrdím, že to tak dělají všechny, nebo alespoň většina firem :-)

Uvádění mediánu by jistě bylo mnohem zajímavější.

0/0
14.8.2016 21:23





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.