Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Tržby čtyři miliardy, 751 prodaných autobusů. SOR Libchavy hlásí rekordy

Výrobce autobusů SOR Libchavy dosáhl v roce 2015 rekordních výsledků. Prodal 751 vozidel, což představuje meziroční nárůst o 31 procent. Tržby se zvýšily o 42 procent na 3,794 miliardy korun a zisk po zdanění o 44 procent na 347 milionů korun, vyplývá ze Sbírky listin.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Foto

R50o48m74a83n 12K17o20z95e50l 4577276163264

Ve Zlíně jezdilo na MHD SORek asi 10, od roku 2000. Už není ani jedna, šly na Ukrajinu nebo na Slovensko. Nebyly moc oblíbené, měly manuální převodovku, což není do městské dopravy optimální a řazení bylo prý dost tuhé. O nových SORkách se tam nepřemýšlí.

0/0
14.8.2016 22:54
Foto

L76u37k45a92s 34Z57m37i58z40i98k 8412893740188

ta manuální převodovka musela být požadavek zákazníka...dnes se busy nedělají sériově, dnes si zákazník vybere vše sám - od typu motoru, převodovky až po barvu záclonek

+5/0
14.8.2016 23:27
Foto

R22o82m98a31n 67K18o42z32e38l 4237476683944

To je zajímavé. Nahradily hranaté Karosy, které měly automat.

0/0
14.8.2016 23:29

R73o57m86a58n 97P11o52l96á85č78e20k 5276269265

Ale i tak... SOR dodá co si zákazník objedná...

Jedna vtipná hláška od pánů ze SORu, že pokud zákazník bude chtít i sprchový kout v busu, tak to umí nakreslit a vyrobit ;-D

+1/−1
14.8.2016 23:50

J60í26ř89í 47N34o70v18o78t15n74ý 2482155334269

SOR to je shit, maďarský Ikarus za komoušů byl proti tomu mercedes

+2/−10
14.8.2016 21:51

J55i68ř37í 59E11r29b23e20n 1713134676417

No ony ty SORy na rozdíl od Ikarusu umějí topit, není v nich průvan a sedačky mají taky poněkud komfortnější než ty maďarské žíněnky.

+8/0
14.8.2016 22:00

J86í59ř24í 80N56o33v81o38t31n15ý 2212955864529

žíněnky byly velký a dobře se na nich sedělo

+2/−1
14.8.2016 22:04

M14i35c32h26a49l 29N94o76v58á80k 6556930715569

Hlavně v létě

0/0
14.8.2016 22:25

J88a11n 24B70a33r24t98á15č21e73k 6875875900519

Neřekl bych to takto extrémně, nicméně je pravdou, že v jistém období (nevím jak teď) byli busy SOR takové Dodo, kdy mnozí řidiči s láskou vzpomínali na hranaté Karosy.

+1/0
14.8.2016 22:53

J69i31ř86í 97E37r94b17e26n 1333294976417

Karosy 730 byly taky dodo, akorat ze ten stav z pocatku 80. let si dnes uz nikdo nechce pamatovat.

+2/−1
14.8.2016 23:36

M19a70r19e94k 85K78o73s11t82k37a 2427636167850

To jo měněj je za Iveca,ale spotřeba nových Ivec je 28-32 litrů,u Sorek 18.5-23 max.

0/0
14.8.2016 21:08
Foto

M37i43c11h18a27l 44N17a31j88m69a89n 7139343496690

Jde o to, jak velké autobusy srovnáváte. A jen otázka, jaké motory používá SOR?

0/0
14.8.2016 21:13

R90o72m29a62n 16P90o78l16á78č64e26k 5786959655

Stejné motory jako SOR ;-D

FPT Industrial

FPT Industrial

FPT Industrial

0/0
14.8.2016 21:20

R89o57m85a25n 10P61o53l20á47č91e64k 5396109535

SORy šly kvalitou hodně nahoru... Ano první stály za h..., ale současné NB18 se vyrovnají i ostatním výrobcům... A pokud se bude kašlat na údržbu, tak odejde všechno... Viz hořící Karosy a Citybusy...

Pro antispartany může štvát, že SOR vlastně patří Křetinskému;-D

+5/0
14.8.2016 21:06

J74a86n 63P89y14t20e78l13a 5920936258

Jak koukám na tu první fotku, tak už je napadlo udělat v tom autobuse okna ;-D U Brna jich jezdí hromada (příměstské od BDS, BusLine) a ty "nízkopodlažní" (od 1. ke 2. dveřím) mají sedadla u kterých okno začíná v úrovni očí :-P:-P:-P To nemluvím o tom, jak to skřípe a o hlučnosti když se zapnou supervýkonné větráky.

0/0
14.8.2016 19:36

J22i18ř79í 93E27r47b38e38n 1663714906937

To musíte být hodně malé pívo, když Vám v low-entry busu vychází dolní hrana okna do výše očí. Měřím 181 cm a mně okno to vychází do úrovně ramen...

+2/0
14.8.2016 21:56

J47a43n 91S83v74o72b66o19d95a 3537864519483

Už to zde bylo řečeno nesčetněkrát a za sebe mohu potvrdit, že kvalita SOR je otřesná, alespoň zde v Praze. Už nový vůz vrže jako mnoho let starý a bus vypadá již na první pohled jako celý postavený z nějakých univerzálních dílů pochybné úrovně, které k sobě prostě vůbec nepasují. Co se skrývá pod kapotou snad raději nechci vědět, ale co vím od bratra, který u DPP pracuje, tak jsou tam z nich nadšeni...

Ale co, je to levné, že... Bohužel to platí jen pro pořizovací náklady.

+6/−8
14.8.2016 19:17

L63u72k14á18š 11Š98l52e74h46o95f68e59r 1933349825839

Pod kapotou je ten samy motor jako u konkurence ;-)

+2/0
14.8.2016 22:07

J45a82n 16S45v57o96b28o23d26a 3417684119203

Tak ono to není jen o motoru, že ;) Důležitá je především kvalita provedení všech vnitřností. A když to není huj ani nahoře kde to je vidět, tak neočekávám, že to bude nějaká hitparáda tam, kde to vidět není.

0/0
14.8.2016 22:22

P50e49t51r 70L96a72n59d86a 1889130985854

Potkávám jich desítky denně ve Francii, ale jak tu čtu, asi to nebudou ty zdejší...

0/0
14.8.2016 18:51

L84u45k44á48š 18Š38l75e96h59o12f28e13r 1663139795659

Jiste ze jsou to ty same busy, to jen diskuteri na iDnes radi plivou na vse ceske ;-)

+5/−1
14.8.2016 19:37

J67a59n 13S80v39o57b14o36d67a 3497524839413

O tom to vůbec není Lukáši. Neříkejte mi, že nejste do SORů nějak osobně zainteresován (dle mínusů, který tu sypete). Vždy mi přišlo, že Praze a hlavně pražské MHD celkem rozumíte, takže nevidím žádný jiný rozumný důvod, proč se zrovna SOR tak zastáváte. Neznám nikoho, komu by se ten autobus líbil. Všichni jen nadávají a to ať už s ním jezdí denně, nebo je jen jako občasní cestující.

+4/−5
14.8.2016 20:13

L23u47k19á55š 58Š68l93e28h36o41f94e34r 1613119225729

Nemam se SORy nejmensi problem, sorry ;-) Aktualni NB18 jsou moderni busy nizsi cenove kategorie. Jiste, napr. Mercedesy jsou lepsi, ale to by bylo od obycejnych lidi kriku, ze se kupuji drahe busy...

+2/0
14.8.2016 22:10

J53a20n 94S54v55o29b85o32d42a 3287344429623

Tak by byl křik no. Ten křik je i tak, takže by se stejně nic nezměnilo. Ať se zdraží roční jízdné klidně i dvojku, když se nahradí ty SORy nějakou lepší značkou. Hlavně je však důležité, aby vše mělo klimatizaci, protože ta mi v pražské MHD chybí nejvíce a její absence mi vadí víc, než všechny rozvrzané busy SOR a dřevěné sedačky z nových tramvají dohromady.

0/−3
14.8.2016 22:29

J19i59ř33í 49E39r20b59e43n 1703524646697

Vy mate nove SORky bez klimy?

Mimochodem, kolik dalsich vyrobcu nabizi nizkopodlazni ctyr/sestidverove busy s tak extremne rychlou vymenou cestujicich? Vite, kdyz se na zastavce otevre temer polovina boku vozu, lidi nastoupi/vystoupi mnohem rychleji, na dvacetizastavkove lince usetrite peknych par minut a v souctu pak pri sikovnem dispecerovi usetrite na stejne kapacite i nekolik busu a tedy i soferu...

+3/0
14.8.2016 23:42

J20a18n 90S18v61o12b25o19d11a 3157474409213

Ano, máme tu SORky bez klimy.

Nevím a ani mě to nezajímá. Pro mě je důležitější komfort a inteligentní rozložení sedaček, než rychlost výměny cestujících. To je sice také důležité, ale nesmí to jít na úkor ostatního komfortu. To se pak rovnou můžou udělat busy úplně bez sedaček. To by byla rychlost výstupu úplně nejlepší. Pokud by to klasicky nezdržoval řidič, který také otevírá dveře jak kdy. Někdy i klidně 5 vteřin po přijetí do zastávky.

0/−2
15.8.2016 0:31

L87u12k52á64š 98Š39l82e71h84o17f17e62r 1713519505879

Máme tu takové SORy, jaké si DP objednal. Rozvržení sedaček, klima, to vše je na objednateli. Myslím že pláčete na špatném hrobě ;-)

+2/0
15.8.2016 0:43

J33a23n 10S44v20o84b75o30d62a 3327194429333

Jasné, vše jde je za objednatelem:) Myslím, že prachmizerné technické provedení interiéru busu, kdy prostě vše skřípe už když je to nové, nejde za objednavatelem, ale je to prostě standard SOR. Navíc by mělo být přece prioritou firmy neprodat cokoliv, i kdyby se objednatel na hlavu stavěl. Jde především o jejich jméno.

0/−1
15.8.2016 7:48

L10u16k44á23š 47Š33l71e28h32o82f50e22r 1143209785189

Ok, nemáte tu značku rád, já vám to neberu. Jen tu svoje subjektivní pocity nevydávejte za objektivní fakta ;-)

+1/0
15.8.2016 8:53

J46a75n 94S18v56o39b62o95d51a 3877734119173

Ne, ta značka mi nikdy nevadila. Tedy dokud jsem nezažil kvalitu jejich nových nízkopodlažních busů v praxi. To, že ten autobus je rozvrzaný už jako nový a na řadě sedaček se nedá pohodlně sedět vám potvrdí 9 z 10 lidí ;)

Nicméně tady je to koukám sraz zaměstnanců SOR, takže mizím :)

0/−1
15.8.2016 9:31

R54u24d62o62l19f 62K96o73m39á70r45e16k 7738849882389

zajimalo by mne kam se podela karosa/renault. tyhle sor busy je otresne, ale nastesti tim jedu 5 x za rok a i tak se bojim, zda mne to nenecha v noci nekde uprostred cesty.

+1/−1
14.8.2016 18:48
Foto

M26i86c11h35a17l 57N22a40j34m85a33n 7219353666170

Od renaultu odkoupila výrobu autobusů ve Vysokém Mýtě firma iveco. Výroba běží ve Vysokém Mýtě úspěšně dál, jen už pouze pod značkou iveco.

0/0
14.8.2016 19:33
Foto

R69o74m75a44n 18K48o15z59e94l 4257546373234

Karosa v podstatě skončila v roce 2006, s modelem 954...od té doby je to už Iveco Czech Republic.

+1/0
14.8.2016 20:00

P96e43t27r 68B27e89z77s12t83a72r90o66s22t37i 2549606503661

Mám svěřenou LC 956... Je to jak v papírech tak logem Karoska... Ročník 2002... 2003 a řada 950, byla modernizovaná, kotouče i vpředu, dvě mřížky vzadu, jiné nápravy, tvrdé, spíš pro sportovní styl a prodáváno pod jménem Irisbus a za číslo 95x dosaženo písmeno S, na čele delfín...

0/0
14.8.2016 21:06

P49e52t46r 33B79e16z77s29t62a49r52o92s85t12i 2969266243781

Písmeno E a pod Irisem se vždy C956E jmenovala Axer

0/0
14.8.2016 21:09
Foto

R57o20m24a91n 49K47o52z84e97l 4417336753234

Jo řada 95x měla výkonný motor, také původně z tahače. Jen je tam dost slyšet turbo. Řada 93x zas měla příjemný zvuk motoru Renault.

0/0
14.8.2016 22:56

J91i81ř87í 10E75r71b39e93n 1733324936197

Nejhezci zvuk mely 730ky s turbomotorem LIAZ ML636N. Ten umel krasne zpivat!

0/0
15.8.2016 9:15
Foto

R70o34m64a19n 50K24o29z51e52l 4637336513694

Myslíte poslední Karosy, označované 1340,z let asi 1994 - 1996, co měly na boku vzadu žebrování? Ty ano.

0/0
15.8.2016 15:34

V93í35t19ě87z66s39l76a77v 51S20c69h19m87i15t43t 5360789819473

Slyšel jsem, že první SORky byly postaveny podle plánů připravovaného malého autobusu, se kterými utekli inženýři z Karosy a v Libchavách jenom katovali kosty. Co je na tom pravdy?

#

0/0
14.8.2016 17:50

P83e96t75r 25B57e74z37s17t67a66r72o76s62t46i 2579226483861

Toto nemohu potvrdit , ani vyvrátit, ale, že za vznikem Soru stojí "utečenci" z Mýta , to je pravda

+3/0
14.8.2016 18:05

J33a78n 95V83a30l13o93u87c40h 6982147598410

Ano, "utečenci", když Mýto koupil Renault. Vyvinuli 7,5m bus, který na trhu chyběl, bohužel na ten samý základ roubují kastle delší a delší, což není zrovna k dobru věci.

0/0
14.8.2016 20:03

P63e57t89r 25B89e22z87s35t89a90r24o28s13t23i 2129116523251

Malý autobus na trhu nechybí , ani nechyběl, srovnejte si 8 metr dnešní s prodlouženou dodávkou... Náklady jasně říkají, kapacita dostačuje, že místo Sorky, Solarisu je lepší vzít Rošero, Iveco nebo klidně i Mercedes a při rozdílu minimálně 7 litrů/100 km se to zaplatí samo

0/0
14.8.2016 21:52

J38i80ř88í 31E68r98b95e72n 1953284736537

Rekl bych, ze dnesni NBcka uz s puvodni 7,5 "Lili" nemaji moc spolecneho...

0/0
14.8.2016 23:46

R33a23d79e35k 72R71a13i14d92a 5637572719

Kvalita autobusů je strašná. To musí potvrdit snad každý, kdo se v tom trochu orientuje. Např. TQM Opava měla téměř celou svou flotilu složenou ze SORů, naštěstí už dostali rozum a pomalu je mění za Iveca. Ani bych se nebál říct, že bus z číny by byl kvalitnější.

+7/−4
14.8.2016 17:43

K43a65r18e58l 40K22o79š69ť36á84l 8127571880475

Úspěšná česká firma a tady se převážně nadává. Člověk hnedka ví, že je doma.

+7/−9
14.8.2016 17:40

J29a19n 35V68a53l87o38u26c93h 6942537588890

Úspěšná v tom, že vyrábí to, co řidičům (když řidič Arrivy k doktorovi s bolestni zad, první otázka je, čím jezdí, a po odpovědi SORkou je v podstatě vyšetření hotovo) ani cestujícím (minimum sedaček bez schůdku, vzadu opičí dráha) tolik co konkurence nenabízí, ale holt nakupují politici a pro ty je rozhodující cena (i když ani ta se občas nemusí zadařit nejnižší - viz zrušené výběrko v Praze) a nenaštvat majitele.

+1/−2
14.8.2016 20:09

L87u31b26o51š 65M76a84š37í14n 9509346397398

No nevím ale zaměstnanci DP Praha na ně spíše nadávají.A pokud je průměrný plat kolem 25000kč tak se docela bojím zeptat kolik je průměrný dělnický plat.

+4/0
14.8.2016 17:31
Foto

J20a25k23u20b 43S19o97b87o69t54k25a 6544448487456

Většina firem tohle udává jako údaj bez platů středního a vyššího managementu.

0/0
14.8.2016 17:36

R73a22d29e29k 23R27a84i25d77a 5937232369

no když se zveřejňovaly platy v DP Ostrava, tak se snad uváděly kolem 30 tisíc, přitom ale řidiči měli tak půlku.

0/0
14.8.2016 17:38
Foto

J71a95k63u41b 50S40o48b47o14t85k64a 6834388457796

Tak samozřejmě netvrdím, že to tak dělají všechny, nebo alespoň většina firem :-)

Uvádění mediánu by jistě bylo mnohem zajímavější.

0/0
14.8.2016 21:23







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.