Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Zkušební jízda elektromobilu Tesla skončila požárem a útěkem posádky

Elektromobil Model S americké společnosti Tesla Motors během zkušební jízdy v jihozápadní Francii zachvátil požár. Posádce vozu se podařilo včas vystoupit, takže se incident obešel bez zranění. Tesla oznámila, že spolupracuje s francouzskými úřady na vyšetření tohoto případu.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

B26o40h56u57m29i83l15a 57Z54a11c92h25o81v92á 1238894985512

ten tesla model 3 vypada pekne. Ma mit 100kwh baterii a ma ujet 610 km, coz je uz pekne. Jinak uz ve statech jezdi dost elektromobilu, nebo hybridu. Zejmena pro jezdeni ve meste je to asi vyhodne a provoz vyjde pekne levne. Tady aspon ano, nebot 1 kwh stoji 6,5 centu. Ale benzin se tez drzi slusne, jen $2,21 za galon (3,8 l).

0/0
22.8.2016 9:09

K40a19r61e43l 16Š65e82v38č25í71k 5129411568617

přátelé, řídím auto velmi rád..... za deště, sněžení, letního dne či podzimního podvečera ... proboha, na co mi bude auto, které jede samo? já jsem přece řidič a užívám si řízení automobilu ... ne sledování řízení automobilu.... tento systém ovládání automobilů je pro blbce.... co říkáte, řídiči?

+1/−1
17.8.2016 22:36

M61a84r34t86i12n 56N21e31r52m78u90t 9457427948129

no, já se taky velice rád vozím, ale jsou chvíle, kdy bych ten automat přivítal

0/0
18.8.2016 0:37

P35e87t75r 80Č46e92r88m10á17k 9778235519620

A tak neodsuzoval bych to, když vidím co dneska dostane řidičák tak možná zlatý automaty, navíc to nijak nesouvisi s teslou, autopilota mají i jiné automobilky, a dokud to jde přepínat tak žádný problém.

0/0
19.8.2016 15:38

J11o75s42e82f 98Š61o68l30t40e37s 8654228480823

Sorry, ale jedna ryba ještě rybník nedělá. Auta hoří denně na celém světě. Ono se možná ukáže, že tu Teslu třeba nakonec někdo zapálil. Ve Francii by se nebylo ani tak moc čemu divit. A u autopilota je jasně napsané, že je v betaverzi a není určen pro běžné použití a že řidič ho používá na vlastní triko a musí být neustále převzít řízení. Co na tom kdo nechápe?

+1/0
17.8.2016 12:24

O96l39g90a 36B74o46c94k29o68v75a 4524792807253

Musk zbankrotuje

+2/0
17.8.2016 9:57

H90o45n85z94a 78T97a79r 3889772244132

Někdy možná . Tesla motors už zažila několik útoků, ale vždy to přežila a jede dál . http://www.hybrid.cz/dalsi-pokus-o-diskreditaci-tesla-motors-nevysel

Přes 400 000 před objednávek na model 3 hovoří jasně .

Aby se ale mohly vyrábět Musí se naplno rozjet Gigafaktory 1

Již tet totiž výroba akumulátorů nedokáže pokrýt poptávku Velká část výroby totiž putuje do solárních systémů kde akumulují přebytky .

http://www.hybrid.cz/tesla-model-3-objednavky-prekrocily-400-000

0/0
19.8.2016 17:24

P59e94t50r 66Č67e44r52m80á80k 9498265209470

Zkrachují v okamžiku kdy tam přestanou donátoři sypat peníze, a nebo nedejbože budou dokonce chtít vrátit co tam dnes je. 400 tis jakože objednávek (nejsou nijak závazné) na neexistující auto nijak nemění ten problém že tesla není schopná vyrábět pořádně ani těch pár desítek tisíc a především je neumí ziskově prodat. Kdyby jim tedy náhodou v budoucnosti ta menší větší fabrika skutečně stála, akorát to uspíší ten ekonomický konec.

0/0
21.8.2016 0:27

H32o24n87z63a 79T22a23r 3329192884482

Ne ! Zkrachují jestli udělají závaznou chybu Ztratí důvěru a lidé jejich výrobky přestanou kupovat. Na začátku Elon Musk jasně všem investorům řekl Všechny dostupné prostředky budeme zpátky investovat do rozvoje . Firma nebude léta generovat zisk !

http://www.hybrid.cz/tesla-motors-splati-pujcku-americke-vlade-o-5-let-driv

Názor: V Tesla Motors sázejí všechny karty na Model 3 protože zájem předčí očekávání Proto cpou všechny dostupné prostředky do uvedení tohoto modelu na trh. Tento model má být klíčovým modelem značky. Gigafaktory 1 s vysokým stupněm automatizace. Přinese velké skokové snížení ceny s novým typem akumulátorů . Nový 100kWh akumulátor. Nová verze elektromobilu Tesla Model S 100D s dojezdem 613 km dle NEDC.

Toyota motors je v určitém směru zklamáním .

Toyota model plug- in- hybrid malý dojezd čistě na EV ( vyšší kapacita nedostupna ani za příplatek ). Na srazu EV jsem viděl První generaci Toyota RAV EV ( výroba1997–2003 ) Dovoz s USA koupeno u prodejce Toyoty s novou sadou akumulátoru Ni-Mh . Toyota měla náskok který dostatečně nevyužila. Ale co už jí nikdo nevezme je, že synonymum od slova Hybrid je Prius.

U Toyota motors vsadili do budoucna na výrobně náročný vodíkový pohon . Jako u Tesla motors. Trh rozhodne jestli uspějí.

https://www.youtube.com/watch?v=oOUjqxec4bA

0/0
21.8.2016 13:18

P25e46t29r 36Č53e14r97m58á11k 9588595429450

Ale kdeže, jste vedle jak ta jedle. Aby firma mohla zisk investovat do vývoje, musela by vydělávat. Tesla ale žádný zisk negeneruje!!! Naopak je od samého začátku v trvale ztrátě, takže nemá co investovat. Kumulovaná ztráta se neustále zvětšuje, a je tedy naprosto závislá na tom co kdo do ní nasype a především na tom kdy bude chtít zpět. Co komu Musk říká je zcela irelevantní, pokud se akcionáři a donátoři rozhodnou zítra že chtějí peníze zpět, Musk na to nemá absolutně žádný vliv.

Do čeho vkládá naděje není zas tak důležité, zatím jsou výsledku žalostné, prodávájí pár desítek tisíc aut za šílenou cenu která je akcpetovatelná jen díky dotacím, a přesto nejsou schopni vydělat.

Toyota narozdíl od nich prodává hybridů statisíce, a především už 15 let, a hlavně ziskově!!! ;-)

0/0
28.8.2016 16:04

K34a28r19e83l 44B37l43á20h94a 1685836401759

Už jsem něco podobného napsal níže: ten článek je napsán tak aby vzbuzoval negativní emoce. Vzhledem k tomu, že jsou zde především negativní příspěvky, byl tento článek napsán dobře. A proč si myslím, že ten článek je záměrně napsaný negativně? Není v něm ani jedna pozitivní věta o tomto výrobku. A ta by se určitě dala najít.

Zkrátka si musíme uvědomit, že s námi pořád manipulují, ať už se jedná o stavbu metra, migrační otázku, volbu prezidenta, fotbalový zápas, nebo třeba vybudování jezu na řece.

+3/−1
17.8.2016 8:51

P65e11t23r43a 90M45a72l40a76k29o29v16a 1608530950224

:-) a KDO s vámi manipuluje? zeman? ovčáček? mynář? putin?

+1/−3
17.8.2016 9:15

J22a87r30o64m37í31r 44Č87e94c23h 1343548207812

Vedoucí elity tohoto světa,vážená paní,Ty které tu uvádíte krom ,Putina jsou hodně malé ryby.Vy snad máte pocit že žijete ve svobodné společnosti?;-)

+2/−1
17.8.2016 9:20

K35a33r67e68l 73B31l92á98h45a 1255516101609

Může to být někdo, komu vadí, že má Musk úspěch v získávání dotací. Nebo v tom mohou být petrolejářské společnosti. Nebo v tom může být konkurence z automobilového světa. Také to může být opravdu jenom nevinný článek o požáru jednoho auta.

Také může být pravda ta, že já sám jsem zmanipulovaný abych to tak cítil a tudíž to vidím špatně. :-)

0/0
17.8.2016 10:42

K86a41r64e25l 31B82l65á98h56a 1715516551109

A mimochodem, vy si myslíte, že vámi jmenovaní s námi nemanipulují???

0/0
17.8.2016 10:44

L72u91d98v13í50k 58G16a32j18d46o79š36í85k 2365473894942

Vzhledem k tomu že tento plátek patří Babišovi, jehož živobytí je výroba biosložky do paliva spalovacích motorů, tak se snad ladění článku nemusíte moc divit. ;-)

+1/0
17.8.2016 9:28

J30i29ř22í 79Š44t36ě17d80r69a 5380872981687

Článek není recenzí na automobil, ale zpráva o požáru.

0/0
17.8.2016 9:52

J34a20k95u32b 75F91e36i52f26a47r 7589129806199

Obecně považuji elektromobily současné konstrukce za slepou větev vývoje automobilů, stejně tak jako hybridy.

Na druhou stranu, že se toto stalo ve Franci, kde všechno nefrancouzské, nedejbože dokonce americké je špatné, tak bych tomu nepřikládál velkou váhu. Ostatně kolik už shořelo Peugeotů a Renaultů...myslím nepočítaně.

+3/0
17.8.2016 8:36

L55u77d51v55í79k 71G18a81j55d34o80š60í22k 2645763424772

Slepá cesta je podle mě auto čistě na baterky. Naopak nějaká forma hybridů s vetším či menším důrazem na elektřinu tu bude velmi dlouho a nejspíš nahradí klasické pohony.

Samotný elektropohon má totiž oproti spalovacím motorům nepřehlédnutelné výhody. Problém jsou pouze ty baterky.

0/0
17.8.2016 9:32

Z46d92e29n47ě21k 12D74u39f24e24k 2124934758

teď chápu, že si BMW dělá z nich legraci. Auta, která vyvíjejí už jsou prodaná koncovému zákazníkovi a ten holt musí čekat a čekat než auta odladí a pak mu ho dodají, ale kdy to závisí na odladění masařek, které toto vozidlo ještě má. Až se jim to povede, tak bude mít BMW po legraci. Do té doby BMW, ale prodá spoustu hybridních vozidel.

+1/0
17.8.2016 8:06

L94u41d84v34í36k 70G23a60j46d52o88š62í11k 2245753514212

Až se jim to povede...

Ještě pár podobných kiksů a objednávky začnou zákazníci hromadně rušit. Víte co podobné zprávy dělají s důvěrou lidí?

+2/0
17.8.2016 9:34

H74o40n61z70a 26T33a44r 3259362394392

BMW si naběhlo svou rýpavou Reklamou Udělalo Tesla motors Reklamu zdarma . Zajímavé jsou komentáře pod videem.

https://www.youtube.com/watch?v=Zf7KvtGNMbQ

0/0
19.8.2016 16:26

O53n14d41ř92e67j 53U39l14m64a79n 3788522169164

R^;-D

0/0
17.8.2016 7:28

O32n42d81ř94e32j 49U72l25m48a71n 3898282459434

Mělo patřit pod příspěvek: Tomáš Kuchař, 16.8.2016 21:05

0/0
17.8.2016 7:31

R70a68d11e90k 55B85a30r17t98o83š 7304189564326

To je škoda, že se nikomu nepodařilo to ohořelé torzo vyfotit. Pak bych tomu článku snad i věřil...

0/0
17.8.2016 6:28

J21a17k19u59b 81P27o19k26o21r81n53ý 7449176143407

mozna i podarilo, ale pote co se do toho vlozili pravnici tesly si ho ais nikdo nedovolil publikovat ...

+1/0
17.8.2016 7:52

L26u54d94v62í20k 68G31a19j20d51o24š60í45k 2215743944472

Anebo iDnes prostě nebyla ochotna tu fotku zaplatit.

0/0
17.8.2016 9:36

M28í64r67a 26K60r82a18t84o60c52h58v83í79l 8726429854984

Co se divíte, benzín a nafta přece hoří, ne?

0/0
17.8.2016 4:54

M94í52r14a 62K61r68a10t48o87c50h70v75í93l 8646749704784

Koukám, že petrolejářská masírka zabírá

+2/0
17.8.2016 4:56

H48o69n84z75a 57T37a44r 3789122824692

V automobilech se spalovacím motorem je i na palivový systém používáno plastových komponentu, které mohou někdy prasknout. V práci se nám na dodávce stalo, že se zlomil plastový díl přes který, se vracely přebytky paliva v palivovém systému spět do nádrže . Bylo cítit silný pach vypařujícího se paliva Ještě že se to zjistilo včas .

Když je Palivo vedeno v hořlavém plastovém potrubí tak to v případě požáru jen oheň přiživuje. Komponenty Palivového systému by měl být s kovu, i v případě menšího požáru by palivo nevzplálo nebo alespoň prodloužilo čas na opuštění vozidla záchranu posádky , zvýšení bezpečnosti.

( SNIŽOVÁNÍ NÁKLADŮ zisk na prvním místě )

0/0
19.8.2016 17:51
Foto

V65a61c66l44a86v 13V35a75v10r94a 3247124165567

Teď v létě se tu zabil zkušební řidič Tesly u Tampy.

Ostatně to že prodělává Tesla na každém vyrobeném a prodaném voze průměrně 4,000 dolarů není pro ty co se zajímají žádná novinka. Váš tisk vám o tom nenapíše.

Podle mne auta s pohonem na baterie nejsou řešení bucnosti. Daleko efektivnější jsou dnes už spolehlivé a vymakané palivové články. Od nich se upustilo zároveň s klesající cenou ropy. Američan je ochoten dát za auto 35,000 dolarů a to Tesla zatím nedokáže. Ta v postatě jede jen proto, že ji drží nad vodou sponzoři zejména z bank. Až jim dojde trpělivost a oželí své ztráty, bublina splaskne.

Co to je ročně vyrobených 50,000 aut když se jich letos v Americe vyrobí kolem 16,000 000?

+8/−4
17.8.2016 3:28

R59o44l30a43n89d75o 64A29r14i12a63s 7468389197760

LIthium je extrémně reaktivní kov, jakmile je článek dehermetizován, je po legraci.

+2/0
17.8.2016 1:42
Foto

V55a34c27l89a97v 64V27a84v19r19a 3587774705447

Baterie se během provozu externě chladí nebo ohřívá na optimální teplotu. Pohon vozu je z vysokonapěťové baterie a ostatní spotřebiče běží na běžnou 12V baterii (Možná Lithiovou) Ostatně moje nířadí v mé garážové dílně beží všechno na Lithium. Od osekávaček, různé pily na dřevo, cirkulka, vrtačky.. dnes už Nikl Cadje nepoužitelné na déle než rok. Nemá to výdrž.

Věřím na vodíkové palivové články.Měnící vodík na el. energii a zjednodušeně na elektromotory. Je to mnohem lacinější a efektivní provoz. Pravda články bývaly těžké, nespolehlivé a drahé (platina) ale nakonec je GM vymakal a měl v NY i jinde po Americe celé flotily aut všech druhů od sporťáčku Corvette kde se to zkoušelo, přes Camaro až po populární Silverado. Taky Ford a Chrysler zkoušeli palivové články i elektromobily ale vcelku snadno přišli na to, že to je nesmysl. Je třeba vidět právní důsledky. Ta Lithiová baterie je velmi drahá a já nevěřím že bude bezvadně pracovat alespoň těch 7 let. Jestli dnes Tesla prodělává na každém autě 4,000 USD (100,000 Kč), tak by mohla prodělávat mnohonásobně víc. A to by neustála.

Jinak ovšem chápu že někdo si představuje že třeba do práce by bezstarostně těch svých 10-15km jezdil v pohodě s elektromobilem a přes noc nabíjel. (A to v Americe jsou dosud nabíjecí stanice doslova všude, zdarma). S elektromobilem se jezdí poněkud jinak než s klasikou..mohu ujistit. Jo je to tiché, a má to odpich. Tady někde bych končil...Ne nenatankuješ skoro nikde, a když ti dojde šťáva, tak si počkáš pokud už se k dobíječce dostaneš.A několik hodin. Nissan Leaf potřebuje 8 hodin, Ford Focus Electric 5 hodin, Chevy Volt má dobíjecí malý motorek takže se to dobije i za jízdy na vybitou baterku, evropslé modely elektromobilů neznám ale podstata a prodejnost, bude stejná.

Perpetum Mobile stále ještě není. A chování baterie po roce a po 5ti letech? Všichni stárnem i ty baterky.

+4/0
17.8.2016 3:54

H12o47n74z70a 73T51a80r 3839432804492

Jen doplním Nissan Leaf lze nabíjet ruznými způsoby. Třeba na rychlonabíjecí stanici 0 na 80 % za pouhých 30 minut. Vice na http://www.nissan.cz/CZ/cs/vehicle/electric-vehicles/leaf/charging-and-battery/charging-nissan-leaf-and-battery.html

Chevy Volt Motor je mechanicky spojený přes převody a podílí se přímo na pohonu vozu .

To BMW i3 ve verzi s REX (prodlužovač dojezdu) má palubní generátor který

je tvořen motorem s scooteru C 650 GT a není mechanicky spojen s pohonem.

http://www.bmw.cz/cs/all-models/bmw-i/i3/2016/bmw-i3-offer.html?bmw=3P1W5XCUiTR05MUh63hpebYvvnTQoW&lbmatchtype=b&lbcreative=104748620765&lbnetwork=g&lbkeyword=%2Bi3%20%2Bbmw%26subscription_lead_context=TDA-i01-sopo-aw

0/0
20.8.2016 17:04

M79a89r96t46i39n 84P49l87a46t90i27l 9671763881668

V nadpisu útěk posádky, v článku ta samá posádka v klidu vystoupila. Lupo, lupo, kam to spěješ....

+19/0
17.8.2016 0:02
Foto

V60a79c13l58a80v 65V15a51v42r66a 3607974635487

ten už druhý řidič z auta vystoupil rovnou do igelitového pytle.

0/−1
17.8.2016 3:29

D13u14š53a42n 55P26i24š47i 8943211710289

Držet ruce ve vzduchu vedle volantu musí být po chvíli únavné. To si je raději položím na volant a odřídím si to sám.

+7/0
16.8.2016 23:59

V91l31a56d64i56m56í12r 95H61o23l32ý 8634771906987

...nebo tak. R^

0/0
17.8.2016 0:24

K33a91r94e96l 27K88r88p82a52t24a 5624326558215

TEchnicky

SLAbé

:-(

+5/−4
16.8.2016 23:44

H44o65n64z63a 68T93a85r 3589212204942

Kterou pobočku máte na mysli.?

http://www.tesla.cz/ nebo https://www.tesla.com/

0/0
22.8.2016 11:00

J51i17ř45í 16S51t40r20a91k48a 9338476702298

Nevím, k čemu mi je, že to umí řídit samo,když musím držet ruky u volantu. Děkuji, nechci.

+1/0
16.8.2016 23:37

V75l31a74d41i66m81í14r 41H49o73l16ý 8114871966227

Ještě že jsem tak hodný člověk, který nemá nepřítele. Mít ho, koupil bych mu Teslu jako dárek k narozeninám.

0/−6
16.8.2016 23:14

T37o40m39á15š 46T84á16b92o47r74s17k17ý 2204911453292

Jaaa jsem od teď tvůj úhlavní nepřítel.... Jinak narozky mám 27.4 dík :-D

+12/0
17.8.2016 0:06

V94l42a27d91i48m27í63r 82H79o53l22ý 8474741946427

Jen blbni...;-D

0/0
17.8.2016 0:25

M45a38r31t93i35n 94V17o41k23o39u46n 9688483283176

Skoda ze v clanku chybi dosti podstatna informace, ze tesla model S ma i pres velmi medializovane pozary mnohonasobne nizsi pocet pozaru, nez je prumer u spalovacich aut. Zejmena kvuli tomu, ze spalovaci auta vozi nadrz vysoce horlaveho benzinu nebo o trochu mene horlave nafty a hori velmi casto. Dale velmi casto take hori kvuli zavade na elektroinstalaci, hned nekolika mym znamych shorelo auto, ale z nejakeho duvodu se to do novin nedostalo.

+7/−3
16.8.2016 23:08

D95a34n38i80e70l 81R91o64z94s44n90y21o 5510639155618

Doporucuji zkusenost s pozarem mobilniho telefonu, kde je baterka o hmotnosti par gramu. A nyni si vemte to auto, kde je takto nebezpecna vec v mnozsti stovek kg.

A pak nebudete tak blbe mluvit. Benzin hori treba na povrchu v kontaktu se vzduchem a lze ho lepe ci hure uhasit, ale jestli mate vnitrni zkrat v baterii - to je nezstavitelna sebedestrukce. At se snazi sebelip nejakou ochranou (ktera je na ukor kapacity).

+4/0
16.8.2016 23:57

H79o10n10z21a 74T74a62r 3239352684462

Bohužel neoriginální akumulátory do mobilních zařízení, které jsou vydávány za zaručeně pravé. Někdy v nich chybí, nebo je spatně navržen ochranný el. obvod, který má zajistit odpojení a někdy se přímo ochranný obvod Sám podílí na destrukci akumulátoru.

Ještě by bylo dobré doplnit, že u těch elektromobilů Tesla nehoří akumulátor ,ale palubní el systémy .

Osobně jsem viděl rozebraný akumulátorový box se shořelé Tesly a byl v pořádku nebyl poškozený ani ohořelý . Jsou lidé, kteří je kupují rozebírají a rozprodávají a ND . Tesla totiž používá velmi kvalitní zadané akumulátory Panasonic. Na Akumulátorový box je poskytována záruka 8let bez omezení počtu ujetých kilometrů. Která jiná Automobilka dává 8 let záruku na motor bez omezení ujetých km.

Pro příklad Mercedes vykupuje akumulátory s bouraných EV Smart v jakémkoliv stavu za 100 000kč repasované prodává za 250 000kč.

https://www.youtube.com/watch?v=FvkiyVTvhMI

Až poletíte letadlem boing třeba na dovolenou tak si vzpomeňte ze sedíte jen na 200 000 litrech paliva .

0/0
19.8.2016 17:09

J19a59n 34S87v26o24b40o35d15a 3507504669603

To musíte mít asi dost známých. Já třeba neznám nikoho, komu by za posledních 10 let shořelo auto. Poslední koho znám, tak byl bratrův kamarád a jeho stodváca na plyn.

+4/−2
17.8.2016 0:02

C73y56r38i38l 40P60a26v29e71l75k41a 4166672278165

Páč asi měli francouzský auto, ty hoří normálně Třeba peugeotům palubní desky.

+1/0
17.8.2016 0:24
Foto

V84a59c63l28a57v 56V33a28v84r83a 3667334355487

lidi toho nakecaj... nicméně několik mrtvol už Tesla má a to je zlé..

Pokud nedostanou cenu pod 35,000 dolarů, tak si na sebe nevydělají.

Kdo měl možnost jezdit aspoň několik dní v elektromobilu libovolné značky, ten pozná jeden zásadní strach.

Jezdil jsem v elektro Focusu asi měsíc, i v jiných ale to sem nepatří. Vyrábělo se krátce i víc modelů i značek a ani Nissan Leaf nemá odbyt stejně jako Chevy Volt který se prodává už mnoho let...a dává se záruka na baterku 7 let. Aby se mohl prodávat za dobrou cenu je třeba max efektivnost výroby, bezporuchovost, výdrž baterie (SKUTEČNÁ). Elektromobil je velmi složité vozidlo. Daleko složitější než auto se spalovacím motorem. Ne není to golfové vozítko.

+2/−3
17.8.2016 3:37







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.