Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Zkušební jízda elektromobilu Tesla skončila požárem a útěkem posádky

Elektromobil Model S americké společnosti Tesla Motors během zkušební jízdy v jihozápadní Francii zachvátil požár. Posádce vozu se podařilo včas vystoupit, takže se incident obešel bez zranění. Tesla oznámila, že spolupracuje s francouzskými úřady na vyšetření tohoto případu.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

B34o27h60u24m36i13l52a 73Z27a55c88h13o87v51á 1448764925982

ten tesla model 3 vypada pekne. Ma mit 100kwh baterii a ma ujet 610 km, coz je uz pekne. Jinak uz ve statech jezdi dost elektromobilu, nebo hybridu. Zejmena pro jezdeni ve meste je to asi vyhodne a provoz vyjde pekne levne. Tady aspon ano, nebot 1 kwh stoji 6,5 centu. Ale benzin se tez drzi slusne, jen $2,21 za galon (3,8 l).

0/0
22.8.2016 9:09

K21a43r96e67l 54Š58e83v25č72í34k 5689291818717

přátelé, řídím auto velmi rád..... za deště, sněžení, letního dne či podzimního podvečera ... proboha, na co mi bude auto, které jede samo? já jsem přece řidič a užívám si řízení automobilu ... ne sledování řízení automobilu.... tento systém ovládání automobilů je pro blbce.... co říkáte, řídiči?

+1/−1
17.8.2016 22:36

M20a81r57t89i76n 94N62e91r46m93u27t 9757317718659

no, já se taky velice rád vozím, ale jsou chvíle, kdy bych ten automat přivítal

0/0
18.8.2016 0:37

P42e53t20r 40Č39e22r65m83á66k 9718125399200

A tak neodsuzoval bych to, když vidím co dneska dostane řidičák tak možná zlatý automaty, navíc to nijak nesouvisi s teslou, autopilota mají i jiné automobilky, a dokud to jde přepínat tak žádný problém.

0/0
19.8.2016 15:38

J39o28s14e97f 72Š27o92l16t93e54s 8104968450283

Sorry, ale jedna ryba ještě rybník nedělá. Auta hoří denně na celém světě. Ono se možná ukáže, že tu Teslu třeba nakonec někdo zapálil. Ve Francii by se nebylo ani tak moc čemu divit. A u autopilota je jasně napsané, že je v betaverzi a není určen pro běžné použití a že řidič ho používá na vlastní triko a musí být neustále převzít řízení. Co na tom kdo nechápe?

+1/0
17.8.2016 12:24

O96l12g49a 77B36o21c58k39o79v58a 4874522597533

Musk zbankrotuje

+2/0
17.8.2016 9:57

H97o89n27z74a 65T52a62r 3289892294122

Někdy možná . Tesla motors už zažila několik útoků, ale vždy to přežila a jede dál . http://www.hybrid.cz/dalsi-pokus-o-diskreditaci-tesla-motors-nevysel

Přes 400 000 před objednávek na model 3 hovoří jasně .

Aby se ale mohly vyrábět Musí se naplno rozjet Gigafaktory 1

Již tet totiž výroba akumulátorů nedokáže pokrýt poptávku Velká část výroby totiž putuje do solárních systémů kde akumulují přebytky .

http://www.hybrid.cz/tesla-model-3-objednavky-prekrocily-400-000

0/0
19.8.2016 17:24

P14e78t59r 48Č97e19r42m92á92k 9688805279920

Zkrachují v okamžiku kdy tam přestanou donátoři sypat peníze, a nebo nedejbože budou dokonce chtít vrátit co tam dnes je. 400 tis jakože objednávek (nejsou nijak závazné) na neexistující auto nijak nemění ten problém že tesla není schopná vyrábět pořádně ani těch pár desítek tisíc a především je neumí ziskově prodat. Kdyby jim tedy náhodou v budoucnosti ta menší větší fabrika skutečně stála, akorát to uspíší ten ekonomický konec.

0/0
21.8.2016 0:27

H74o27n60z98a 47T55a20r 3309672494172

Ne ! Zkrachují jestli udělají závaznou chybu Ztratí důvěru a lidé jejich výrobky přestanou kupovat. Na začátku Elon Musk jasně všem investorům řekl Všechny dostupné prostředky budeme zpátky investovat do rozvoje . Firma nebude léta generovat zisk !

http://www.hybrid.cz/tesla-motors-splati-pujcku-americke-vlade-o-5-let-driv

Názor: V Tesla Motors sázejí všechny karty na Model 3 protože zájem předčí očekávání Proto cpou všechny dostupné prostředky do uvedení tohoto modelu na trh. Tento model má být klíčovým modelem značky. Gigafaktory 1 s vysokým stupněm automatizace. Přinese velké skokové snížení ceny s novým typem akumulátorů . Nový 100kWh akumulátor. Nová verze elektromobilu Tesla Model S 100D s dojezdem 613 km dle NEDC.

Toyota motors je v určitém směru zklamáním .

Toyota model plug- in- hybrid malý dojezd čistě na EV ( vyšší kapacita nedostupna ani za příplatek ). Na srazu EV jsem viděl První generaci Toyota RAV EV ( výroba1997–2003 ) Dovoz s USA koupeno u prodejce Toyoty s novou sadou akumulátoru Ni-Mh . Toyota měla náskok který dostatečně nevyužila. Ale co už jí nikdo nevezme je, že synonymum od slova Hybrid je Prius.

U Toyota motors vsadili do budoucna na výrobně náročný vodíkový pohon . Jako u Tesla motors. Trh rozhodne jestli uspějí.

https://www.youtube.com/watch?v=oOUjqxec4bA

0/0
21.8.2016 13:18

P13e36t35r 41Č92e65r78m22á30k 9758325429980

Ale kdeže, jste vedle jak ta jedle. Aby firma mohla zisk investovat do vývoje, musela by vydělávat. Tesla ale žádný zisk negeneruje!!! Naopak je od samého začátku v trvale ztrátě, takže nemá co investovat. Kumulovaná ztráta se neustále zvětšuje, a je tedy naprosto závislá na tom co kdo do ní nasype a především na tom kdy bude chtít zpět. Co komu Musk říká je zcela irelevantní, pokud se akcionáři a donátoři rozhodnou zítra že chtějí peníze zpět, Musk na to nemá absolutně žádný vliv.

Do čeho vkládá naděje není zas tak důležité, zatím jsou výsledku žalostné, prodávájí pár desítek tisíc aut za šílenou cenu která je akcpetovatelná jen díky dotacím, a přesto nejsou schopni vydělat.

Toyota narozdíl od nich prodává hybridů statisíce, a především už 15 let, a hlavně ziskově!!! ;-)

0/0
28.8.2016 16:04

K90a81r48e55l 58B65l84á26h71a 1335986471909

Už jsem něco podobného napsal níže: ten článek je napsán tak aby vzbuzoval negativní emoce. Vzhledem k tomu, že jsou zde především negativní příspěvky, byl tento článek napsán dobře. A proč si myslím, že ten článek je záměrně napsaný negativně? Není v něm ani jedna pozitivní věta o tomto výrobku. A ta by se určitě dala najít.

Zkrátka si musíme uvědomit, že s námi pořád manipulují, ať už se jedná o stavbu metra, migrační otázku, volbu prezidenta, fotbalový zápas, nebo třeba vybudování jezu na řece.

+3/−1
17.8.2016 8:51

P62e80t43r18a 81M45a38l51a44k71o83v11a 1108370890684

:-) a KDO s vámi manipuluje? zeman? ovčáček? mynář? putin?

+1/−3
17.8.2016 9:15

J96a27r52o83m61í18r 64Č17e63c70h 1123648907412

Vedoucí elity tohoto světa,vážená paní,Ty které tu uvádíte krom ,Putina jsou hodně malé ryby.Vy snad máte pocit že žijete ve svobodné společnosti?;-)

+2/−1
17.8.2016 9:20

K13a35r92e11l 12B96l77á21h93a 1855146561559

Může to být někdo, komu vadí, že má Musk úspěch v získávání dotací. Nebo v tom mohou být petrolejářské společnosti. Nebo v tom může být konkurence z automobilového světa. Také to může být opravdu jenom nevinný článek o požáru jednoho auta.

Také může být pravda ta, že já sám jsem zmanipulovaný abych to tak cítil a tudíž to vidím špatně. :-)

0/0
17.8.2016 10:42

K20a63r53e57l 38B93l57á74h16a 1555626381549

A mimochodem, vy si myslíte, že vámi jmenovaní s námi nemanipulují???

0/0
17.8.2016 10:44

L25u36d54v20í43k 73G60a13j68d57o17š98í34k 2915893854332

Vzhledem k tomu že tento plátek patří Babišovi, jehož živobytí je výroba biosložky do paliva spalovacích motorů, tak se snad ladění článku nemusíte moc divit. ;-)

+1/0
17.8.2016 9:28

J66i79ř15í 61Š54t52ě20d22r72a 5690422651957

Článek není recenzí na automobil, ale zpráva o požáru.

0/0
17.8.2016 9:52

J79a40k72u56b 81F51e66i82f52a39r 7949529516169

Obecně považuji elektromobily současné konstrukce za slepou větev vývoje automobilů, stejně tak jako hybridy.

Na druhou stranu, že se toto stalo ve Franci, kde všechno nefrancouzské, nedejbože dokonce americké je špatné, tak bych tomu nepřikládál velkou váhu. Ostatně kolik už shořelo Peugeotů a Renaultů...myslím nepočítaně.

+3/0
17.8.2016 8:36

L46u58d13v12í66k 87G81a88j82d32o92š69í82k 2435963694142

Slepá cesta je podle mě auto čistě na baterky. Naopak nějaká forma hybridů s vetším či menším důrazem na elektřinu tu bude velmi dlouho a nejspíš nahradí klasické pohony.

Samotný elektropohon má totiž oproti spalovacím motorům nepřehlédnutelné výhody. Problém jsou pouze ty baterky.

0/0
17.8.2016 9:32

Z27d46e71n77ě76k 35D77u20f48e29k 2494244508

teď chápu, že si BMW dělá z nich legraci. Auta, která vyvíjejí už jsou prodaná koncovému zákazníkovi a ten holt musí čekat a čekat než auta odladí a pak mu ho dodají, ale kdy to závisí na odladění masařek, které toto vozidlo ještě má. Až se jim to povede, tak bude mít BMW po legraci. Do té doby BMW, ale prodá spoustu hybridních vozidel.

+1/0
17.8.2016 8:06

L20u19d13v46í73k 63G69a66j75d77o23š89í57k 2495633214682

Až se jim to povede...

Ještě pár podobných kiksů a objednávky začnou zákazníci hromadně rušit. Víte co podobné zprávy dělají s důvěrou lidí?

+2/0
17.8.2016 9:34

H32o84n81z34a 76T15a78r 3379682334342

BMW si naběhlo svou rýpavou Reklamou Udělalo Tesla motors Reklamu zdarma . Zajímavé jsou komentáře pod videem.

https://www.youtube.com/watch?v=Zf7KvtGNMbQ

0/0
19.8.2016 16:26

O90n28d68ř41e74j 41U21l82m65a46n 3698432989464

R^;-D

0/0
17.8.2016 7:28

O51n68d57ř87e28j 84U23l97m78a95n 3648412259434

Mělo patřit pod příspěvek: Tomáš Kuchař, 16.8.2016 21:05

0/0
17.8.2016 7:31

R13a34d18e14k 39B44a75r57t18o81š 7244259374796

To je škoda, že se nikomu nepodařilo to ohořelé torzo vyfotit. Pak bych tomu článku snad i věřil...

0/0
17.8.2016 6:28

J55a31k62u51b 81P87o35k46o31r49n49ý 7479216923487

mozna i podarilo, ale pote co se do toho vlozili pravnici tesly si ho ais nikdo nedovolil publikovat ...

+1/0
17.8.2016 7:52

L71u76d43v26í77k 78G41a38j65d13o64š70í93k 2595753724132

Anebo iDnes prostě nebyla ochotna tu fotku zaplatit.

0/0
17.8.2016 9:36

M56í42r52a 57K43r22a59t37o18c66h12v67í63l 8916339814184

Co se divíte, benzín a nafta přece hoří, ne?

0/0
17.8.2016 4:54

M46í14r80a 98K59r10a23t91o96c47h27v26í40l 8856559754464

Koukám, že petrolejářská masírka zabírá

+2/0
17.8.2016 4:56

H89o77n49z89a 37T63a83r 3879692224382

V automobilech se spalovacím motorem je i na palivový systém používáno plastových komponentu, které mohou někdy prasknout. V práci se nám na dodávce stalo, že se zlomil plastový díl přes který, se vracely přebytky paliva v palivovém systému spět do nádrže . Bylo cítit silný pach vypařujícího se paliva Ještě že se to zjistilo včas .

Když je Palivo vedeno v hořlavém plastovém potrubí tak to v případě požáru jen oheň přiživuje. Komponenty Palivového systému by měl být s kovu, i v případě menšího požáru by palivo nevzplálo nebo alespoň prodloužilo čas na opuštění vozidla záchranu posádky , zvýšení bezpečnosti.

( SNIŽOVÁNÍ NÁKLADŮ zisk na prvním místě )

0/0
19.8.2016 17:51
Foto

V69a11c21l40a87v 84V22a70v91r13a 3967414385647

Teď v létě se tu zabil zkušební řidič Tesly u Tampy.

Ostatně to že prodělává Tesla na každém vyrobeném a prodaném voze průměrně 4,000 dolarů není pro ty co se zajímají žádná novinka. Váš tisk vám o tom nenapíše.

Podle mne auta s pohonem na baterie nejsou řešení bucnosti. Daleko efektivnější jsou dnes už spolehlivé a vymakané palivové články. Od nich se upustilo zároveň s klesající cenou ropy. Američan je ochoten dát za auto 35,000 dolarů a to Tesla zatím nedokáže. Ta v postatě jede jen proto, že ji drží nad vodou sponzoři zejména z bank. Až jim dojde trpělivost a oželí své ztráty, bublina splaskne.

Co to je ročně vyrobených 50,000 aut když se jich letos v Americe vyrobí kolem 16,000 000?

+8/−4
17.8.2016 3:28

R46o74l41a21n76d79o 56A91r27i11a54s 7428279197490

LIthium je extrémně reaktivní kov, jakmile je článek dehermetizován, je po legraci.

+2/0
17.8.2016 1:42
Foto

V96a20c88l87a84v 32V94a35v85r37a 3557724835827

Baterie se během provozu externě chladí nebo ohřívá na optimální teplotu. Pohon vozu je z vysokonapěťové baterie a ostatní spotřebiče běží na běžnou 12V baterii (Možná Lithiovou) Ostatně moje nířadí v mé garážové dílně beží všechno na Lithium. Od osekávaček, různé pily na dřevo, cirkulka, vrtačky.. dnes už Nikl Cadje nepoužitelné na déle než rok. Nemá to výdrž.

Věřím na vodíkové palivové články.Měnící vodík na el. energii a zjednodušeně na elektromotory. Je to mnohem lacinější a efektivní provoz. Pravda články bývaly těžké, nespolehlivé a drahé (platina) ale nakonec je GM vymakal a měl v NY i jinde po Americe celé flotily aut všech druhů od sporťáčku Corvette kde se to zkoušelo, přes Camaro až po populární Silverado. Taky Ford a Chrysler zkoušeli palivové články i elektromobily ale vcelku snadno přišli na to, že to je nesmysl. Je třeba vidět právní důsledky. Ta Lithiová baterie je velmi drahá a já nevěřím že bude bezvadně pracovat alespoň těch 7 let. Jestli dnes Tesla prodělává na každém autě 4,000 USD (100,000 Kč), tak by mohla prodělávat mnohonásobně víc. A to by neustála.

Jinak ovšem chápu že někdo si představuje že třeba do práce by bezstarostně těch svých 10-15km jezdil v pohodě s elektromobilem a přes noc nabíjel. (A to v Americe jsou dosud nabíjecí stanice doslova všude, zdarma). S elektromobilem se jezdí poněkud jinak než s klasikou..mohu ujistit. Jo je to tiché, a má to odpich. Tady někde bych končil...Ne nenatankuješ skoro nikde, a když ti dojde šťáva, tak si počkáš pokud už se k dobíječce dostaneš.A několik hodin. Nissan Leaf potřebuje 8 hodin, Ford Focus Electric 5 hodin, Chevy Volt má dobíjecí malý motorek takže se to dobije i za jízdy na vybitou baterku, evropslé modely elektromobilů neznám ale podstata a prodejnost, bude stejná.

Perpetum Mobile stále ještě není. A chování baterie po roce a po 5ti letech? Všichni stárnem i ty baterky.

+4/0
17.8.2016 3:54

H42o92n46z21a 35T89a88r 3519762924412

Jen doplním Nissan Leaf lze nabíjet ruznými způsoby. Třeba na rychlonabíjecí stanici 0 na 80 % za pouhých 30 minut. Vice na http://www.nissan.cz/CZ/cs/vehicle/electric-vehicles/leaf/charging-and-battery/charging-nissan-leaf-and-battery.html

Chevy Volt Motor je mechanicky spojený přes převody a podílí se přímo na pohonu vozu .

To BMW i3 ve verzi s REX (prodlužovač dojezdu) má palubní generátor který

je tvořen motorem s scooteru C 650 GT a není mechanicky spojen s pohonem.

http://www.bmw.cz/cs/all-models/bmw-i/i3/2016/bmw-i3-offer.html?bmw=3P1W5XCUiTR05MUh63hpebYvvnTQoW&lbmatchtype=b&lbcreative=104748620765&lbnetwork=g&lbkeyword=%2Bi3%20%2Bbmw%26subscription_lead_context=TDA-i01-sopo-aw

0/0
20.8.2016 17:04

M81a77r83t20i85n 55P66l13a30t94i92l 9171533531428

V nadpisu útěk posádky, v článku ta samá posádka v klidu vystoupila. Lupo, lupo, kam to spěješ....

+19/0
17.8.2016 0:02
Foto

V51a48c55l82a30v 17V71a18v83r18a 3187314915287

ten už druhý řidič z auta vystoupil rovnou do igelitového pytle.

0/−1
17.8.2016 3:29

D59u54š43a95n 56P12i53š21i 8253101810879

Držet ruce ve vzduchu vedle volantu musí být po chvíli únavné. To si je raději položím na volant a odřídím si to sám.

+7/0
16.8.2016 23:59

V69l62a87d49i84m91í66r 91H48o50l95ý 8934711346197

...nebo tak. R^

0/0
17.8.2016 0:24

K69a98r11e76l 34K73r84p69a49t58a 5214966508875

TEchnicky

SLAbé

:-(

+5/−4
16.8.2016 23:44

H40o32n54z10a 41T47a18r 3299442334252

Kterou pobočku máte na mysli.?

http://www.tesla.cz/ nebo https://www.tesla.com/

0/0
22.8.2016 11:00

J63i98ř79í 19S58t48r33a31k92a 9828216242328

Nevím, k čemu mi je, že to umí řídit samo,když musím držet ruky u volantu. Děkuji, nechci.

+1/0
16.8.2016 23:37

V57l24a83d91i47m89í72r 94H26o14l18ý 8274501926397

Ještě že jsem tak hodný člověk, který nemá nepřítele. Mít ho, koupil bych mu Teslu jako dárek k narozeninám.

0/−6
16.8.2016 23:14

T86o11m49á64š 77T61á69b74o15r60s90k19ý 2864741573142

Jaaa jsem od teď tvůj úhlavní nepřítel.... Jinak narozky mám 27.4 dík :-D

+12/0
17.8.2016 0:06

V28l18a32d52i27m62í25r 81H53o59l29ý 8474941716917

Jen blbni...;-D

0/0
17.8.2016 0:25

M18a55r93t44i90n 43V55o46k70o86u48n 9788413563796

Skoda ze v clanku chybi dosti podstatna informace, ze tesla model S ma i pres velmi medializovane pozary mnohonasobne nizsi pocet pozaru, nez je prumer u spalovacich aut. Zejmena kvuli tomu, ze spalovaci auta vozi nadrz vysoce horlaveho benzinu nebo o trochu mene horlave nafty a hori velmi casto. Dale velmi casto take hori kvuli zavade na elektroinstalaci, hned nekolika mym znamych shorelo auto, ale z nejakeho duvodu se to do novin nedostalo.

+7/−3
16.8.2016 23:08

D85a30n67i98e88l 19R28o50z21s34n84y67o 5200279415328

Doporucuji zkusenost s pozarem mobilniho telefonu, kde je baterka o hmotnosti par gramu. A nyni si vemte to auto, kde je takto nebezpecna vec v mnozsti stovek kg.

A pak nebudete tak blbe mluvit. Benzin hori treba na povrchu v kontaktu se vzduchem a lze ho lepe ci hure uhasit, ale jestli mate vnitrni zkrat v baterii - to je nezstavitelna sebedestrukce. At se snazi sebelip nejakou ochranou (ktera je na ukor kapacity).

+4/0
16.8.2016 23:57

H78o42n67z81a 63T92a39r 3659702714712

Bohužel neoriginální akumulátory do mobilních zařízení, které jsou vydávány za zaručeně pravé. Někdy v nich chybí, nebo je spatně navržen ochranný el. obvod, který má zajistit odpojení a někdy se přímo ochranný obvod Sám podílí na destrukci akumulátoru.

Ještě by bylo dobré doplnit, že u těch elektromobilů Tesla nehoří akumulátor ,ale palubní el systémy .

Osobně jsem viděl rozebraný akumulátorový box se shořelé Tesly a byl v pořádku nebyl poškozený ani ohořelý . Jsou lidé, kteří je kupují rozebírají a rozprodávají a ND . Tesla totiž používá velmi kvalitní zadané akumulátory Panasonic. Na Akumulátorový box je poskytována záruka 8let bez omezení počtu ujetých kilometrů. Která jiná Automobilka dává 8 let záruku na motor bez omezení ujetých km.

Pro příklad Mercedes vykupuje akumulátory s bouraných EV Smart v jakémkoliv stavu za 100 000kč repasované prodává za 250 000kč.

https://www.youtube.com/watch?v=FvkiyVTvhMI

Až poletíte letadlem boing třeba na dovolenou tak si vzpomeňte ze sedíte jen na 200 000 litrech paliva .

0/0
19.8.2016 17:09

J61a64n 77S82v82o34b73o73d97a 3787954819823

To musíte mít asi dost známých. Já třeba neznám nikoho, komu by za posledních 10 let shořelo auto. Poslední koho znám, tak byl bratrův kamarád a jeho stodváca na plyn.

+4/−2
17.8.2016 0:02

C88y15r81i20l 16P74a45v28e38l64k69a 4456722738255

Páč asi měli francouzský auto, ty hoří normálně Třeba peugeotům palubní desky.

+1/0
17.8.2016 0:24
Foto

V91a89c12l37a26v 47V66a84v43r50a 3117424465537

lidi toho nakecaj... nicméně několik mrtvol už Tesla má a to je zlé..

Pokud nedostanou cenu pod 35,000 dolarů, tak si na sebe nevydělají.

Kdo měl možnost jezdit aspoň několik dní v elektromobilu libovolné značky, ten pozná jeden zásadní strach.

Jezdil jsem v elektro Focusu asi měsíc, i v jiných ale to sem nepatří. Vyrábělo se krátce i víc modelů i značek a ani Nissan Leaf nemá odbyt stejně jako Chevy Volt který se prodává už mnoho let...a dává se záruka na baterku 7 let. Aby se mohl prodávat za dobrou cenu je třeba max efektivnost výroby, bezporuchovost, výdrž baterie (SKUTEČNÁ). Elektromobil je velmi složité vozidlo. Daleko složitější než auto se spalovacím motorem. Ne není to golfové vozítko.

+2/−3
17.8.2016 3:37





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.