Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Zkušební jízda elektromobilu Tesla skončila požárem a útěkem posádky

Elektromobil Model S americké společnosti Tesla Motors během zkušební jízdy v jihozápadní Francii zachvátil požár. Posádce vozu se podařilo včas vystoupit, takže se incident obešel bez zranění. Tesla oznámila, že spolupracuje s francouzskými úřady na vyšetření tohoto případu.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

B60o10h13u83m47i67l81a 20Z11a42c11h31o37v14á 1708104695762

ten tesla model 3 vypada pekne. Ma mit 100kwh baterii a ma ujet 610 km, coz je uz pekne. Jinak uz ve statech jezdi dost elektromobilu, nebo hybridu. Zejmena pro jezdeni ve meste je to asi vyhodne a provoz vyjde pekne levne. Tady aspon ano, nebot 1 kwh stoji 6,5 centu. Ale benzin se tez drzi slusne, jen $2,21 za galon (3,8 l).

0/0
22.8.2016 9:09

K16a82r84e33l 86Š93e66v54č71í66k 5709411328987

přátelé, řídím auto velmi rád..... za deště, sněžení, letního dne či podzimního podvečera ... proboha, na co mi bude auto, které jede samo? já jsem přece řidič a užívám si řízení automobilu ... ne sledování řízení automobilu.... tento systém ovládání automobilů je pro blbce.... co říkáte, řídiči?

+1/−1
17.8.2016 22:36

M64a57r19t20i84n 49N76e90r83m84u42t 9827737488179

no, já se taky velice rád vozím, ale jsou chvíle, kdy bych ten automat přivítal

0/0
18.8.2016 0:37

P13e79t42r 46Č70e33r48m76á36k 9228185279920

A tak neodsuzoval bych to, když vidím co dneska dostane řidičák tak možná zlatý automaty, navíc to nijak nesouvisi s teslou, autopilota mají i jiné automobilky, a dokud to jde přepínat tak žádný problém.

0/0
19.8.2016 15:38

J94o25s49e68f 19Š11o66l78t93e59s 8244308100243

Sorry, ale jedna ryba ještě rybník nedělá. Auta hoří denně na celém světě. Ono se možná ukáže, že tu Teslu třeba nakonec někdo zapálil. Ve Francii by se nebylo ani tak moc čemu divit. A u autopilota je jasně napsané, že je v betaverzi a není určen pro běžné použití a že řidič ho používá na vlastní triko a musí být neustále převzít řízení. Co na tom kdo nechápe?

+1/0
17.8.2016 12:24

O97l98g90a 13B30o28c46k67o86v37a 4944612757253

Musk zbankrotuje

+2/0
17.8.2016 9:57

H79o82n96z76a 32T82a94r 3689452724732

Někdy možná . Tesla motors už zažila několik útoků, ale vždy to přežila a jede dál . http://www.hybrid.cz/dalsi-pokus-o-diskreditaci-tesla-motors-nevysel

Přes 400 000 před objednávek na model 3 hovoří jasně .

Aby se ale mohly vyrábět Musí se naplno rozjet Gigafaktory 1

Již tet totiž výroba akumulátorů nedokáže pokrýt poptávku Velká část výroby totiž putuje do solárních systémů kde akumulují přebytky .

http://www.hybrid.cz/tesla-model-3-objednavky-prekrocily-400-000

0/0
19.8.2016 17:24

P71e80t37r 19Č29e28r25m70á18k 9498765459190

Zkrachují v okamžiku kdy tam přestanou donátoři sypat peníze, a nebo nedejbože budou dokonce chtít vrátit co tam dnes je. 400 tis jakože objednávek (nejsou nijak závazné) na neexistující auto nijak nemění ten problém že tesla není schopná vyrábět pořádně ani těch pár desítek tisíc a především je neumí ziskově prodat. Kdyby jim tedy náhodou v budoucnosti ta menší větší fabrika skutečně stála, akorát to uspíší ten ekonomický konec.

0/0
21.8.2016 0:27

H87o97n55z36a 37T21a73r 3569352504972

Ne ! Zkrachují jestli udělají závaznou chybu Ztratí důvěru a lidé jejich výrobky přestanou kupovat. Na začátku Elon Musk jasně všem investorům řekl Všechny dostupné prostředky budeme zpátky investovat do rozvoje . Firma nebude léta generovat zisk !

http://www.hybrid.cz/tesla-motors-splati-pujcku-americke-vlade-o-5-let-driv

Názor: V Tesla Motors sázejí všechny karty na Model 3 protože zájem předčí očekávání Proto cpou všechny dostupné prostředky do uvedení tohoto modelu na trh. Tento model má být klíčovým modelem značky. Gigafaktory 1 s vysokým stupněm automatizace. Přinese velké skokové snížení ceny s novým typem akumulátorů . Nový 100kWh akumulátor. Nová verze elektromobilu Tesla Model S 100D s dojezdem 613 km dle NEDC.

Toyota motors je v určitém směru zklamáním .

Toyota model plug- in- hybrid malý dojezd čistě na EV ( vyšší kapacita nedostupna ani za příplatek ). Na srazu EV jsem viděl První generaci Toyota RAV EV ( výroba1997–2003 ) Dovoz s USA koupeno u prodejce Toyoty s novou sadou akumulátoru Ni-Mh . Toyota měla náskok který dostatečně nevyužila. Ale co už jí nikdo nevezme je, že synonymum od slova Hybrid je Prius.

U Toyota motors vsadili do budoucna na výrobně náročný vodíkový pohon . Jako u Tesla motors. Trh rozhodne jestli uspějí.

https://www.youtube.com/watch?v=oOUjqxec4bA

0/0
21.8.2016 13:18

P21e62t47r 97Č26e29r39m63á27k 9398575469190

Ale kdeže, jste vedle jak ta jedle. Aby firma mohla zisk investovat do vývoje, musela by vydělávat. Tesla ale žádný zisk negeneruje!!! Naopak je od samého začátku v trvale ztrátě, takže nemá co investovat. Kumulovaná ztráta se neustále zvětšuje, a je tedy naprosto závislá na tom co kdo do ní nasype a především na tom kdy bude chtít zpět. Co komu Musk říká je zcela irelevantní, pokud se akcionáři a donátoři rozhodnou zítra že chtějí peníze zpět, Musk na to nemá absolutně žádný vliv.

Do čeho vkládá naděje není zas tak důležité, zatím jsou výsledku žalostné, prodávájí pár desítek tisíc aut za šílenou cenu která je akcpetovatelná jen díky dotacím, a přesto nejsou schopni vydělat.

Toyota narozdíl od nich prodává hybridů statisíce, a především už 15 let, a hlavně ziskově!!! ;-)

0/0
28.8.2016 16:04

K58a66r19e78l 89B67l75á13h46a 1875876331369

Už jsem něco podobného napsal níže: ten článek je napsán tak aby vzbuzoval negativní emoce. Vzhledem k tomu, že jsou zde především negativní příspěvky, byl tento článek napsán dobře. A proč si myslím, že ten článek je záměrně napsaný negativně? Není v něm ani jedna pozitivní věta o tomto výrobku. A ta by se určitě dala najít.

Zkrátka si musíme uvědomit, že s námi pořád manipulují, ať už se jedná o stavbu metra, migrační otázku, volbu prezidenta, fotbalový zápas, nebo třeba vybudování jezu na řece.

+3/−1
17.8.2016 8:51

P67e40t33r97a 26M46a39l38a97k66o79v27a 1548880190234

:-) a KDO s vámi manipuluje? zeman? ovčáček? mynář? putin?

+1/−3
17.8.2016 9:15

J79a40r61o46m77í70r 11Č94e66c66h 1743948737732

Vedoucí elity tohoto světa,vážená paní,Ty které tu uvádíte krom ,Putina jsou hodně malé ryby.Vy snad máte pocit že žijete ve svobodné společnosti?;-)

+2/−1
17.8.2016 9:20

K58a74r88e60l 98B39l29á22h20a 1165796601109

Může to být někdo, komu vadí, že má Musk úspěch v získávání dotací. Nebo v tom mohou být petrolejářské společnosti. Nebo v tom může být konkurence z automobilového světa. Také to může být opravdu jenom nevinný článek o požáru jednoho auta.

Také může být pravda ta, že já sám jsem zmanipulovaný abych to tak cítil a tudíž to vidím špatně. :-)

0/0
17.8.2016 10:42

K38a60r45e77l 66B88l29á18h57a 1705896881699

A mimochodem, vy si myslíte, že vámi jmenovaní s námi nemanipulují???

0/0
17.8.2016 10:44

L31u13d59v78í64k 42G33a92j31d52o64š38í19k 2825973664292

Vzhledem k tomu že tento plátek patří Babišovi, jehož živobytí je výroba biosložky do paliva spalovacích motorů, tak se snad ladění článku nemusíte moc divit. ;-)

+1/0
17.8.2016 9:28

J54i65ř27í 69Š71t44ě30d88r18a 5150532641107

Článek není recenzí na automobil, ale zpráva o požáru.

0/0
17.8.2016 9:52

J13a98k70u39b 17F25e62i40f51a47r 7369179176179

Obecně považuji elektromobily současné konstrukce za slepou větev vývoje automobilů, stejně tak jako hybridy.

Na druhou stranu, že se toto stalo ve Franci, kde všechno nefrancouzské, nedejbože dokonce americké je špatné, tak bych tomu nepřikládál velkou váhu. Ostatně kolik už shořelo Peugeotů a Renaultů...myslím nepočítaně.

+3/0
17.8.2016 8:36

L80u49d56v16í31k 51G38a33j71d98o59š56í36k 2785373304492

Slepá cesta je podle mě auto čistě na baterky. Naopak nějaká forma hybridů s vetším či menším důrazem na elektřinu tu bude velmi dlouho a nejspíš nahradí klasické pohony.

Samotný elektropohon má totiž oproti spalovacím motorům nepřehlédnutelné výhody. Problém jsou pouze ty baterky.

0/0
17.8.2016 9:32

Z65d66e78n74ě81k 13D87u13f28e90k 2624644368

teď chápu, že si BMW dělá z nich legraci. Auta, která vyvíjejí už jsou prodaná koncovému zákazníkovi a ten holt musí čekat a čekat než auta odladí a pak mu ho dodají, ale kdy to závisí na odladění masařek, které toto vozidlo ještě má. Až se jim to povede, tak bude mít BMW po legraci. Do té doby BMW, ale prodá spoustu hybridních vozidel.

+1/0
17.8.2016 8:06

L49u48d60v98í32k 23G71a86j74d97o40š57í56k 2345493934202

Až se jim to povede...

Ještě pár podobných kiksů a objednávky začnou zákazníci hromadně rušit. Víte co podobné zprávy dělají s důvěrou lidí?

+2/0
17.8.2016 9:34

H37o56n24z58a 61T89a67r 3489262344782

BMW si naběhlo svou rýpavou Reklamou Udělalo Tesla motors Reklamu zdarma . Zajímavé jsou komentáře pod videem.

https://www.youtube.com/watch?v=Zf7KvtGNMbQ

0/0
19.8.2016 16:26

O18n43d83ř78e68j 34U65l82m66a82n 3748312749694

R^;-D

0/0
17.8.2016 7:28

O63n25d45ř97e97j 81U10l64m36a15n 3348232389254

Mělo patřit pod příspěvek: Tomáš Kuchař, 16.8.2016 21:05

0/0
17.8.2016 7:31

R24a68d11e13k 96B47a61r25t71o63š 7844229694726

To je škoda, že se nikomu nepodařilo to ohořelé torzo vyfotit. Pak bych tomu článku snad i věřil...

0/0
17.8.2016 6:28

J48a36k86u30b 50P53o61k18o42r49n20ý 7359426283517

mozna i podarilo, ale pote co se do toho vlozili pravnici tesly si ho ais nikdo nedovolil publikovat ...

+1/0
17.8.2016 7:52

L63u10d51v54í51k 68G16a29j70d71o79š42í48k 2535813224852

Anebo iDnes prostě nebyla ochotna tu fotku zaplatit.

0/0
17.8.2016 9:36

M21í37r25a 10K27r13a72t83o62c15h35v61í92l 8706149424724

Co se divíte, benzín a nafta přece hoří, ne?

0/0
17.8.2016 4:54

M18í62r43a 66K28r14a42t16o26c57h70v21í23l 8646609364334

Koukám, že petrolejářská masírka zabírá

+2/0
17.8.2016 4:56

H23o15n13z51a 45T95a78r 3709882634802

V automobilech se spalovacím motorem je i na palivový systém používáno plastových komponentu, které mohou někdy prasknout. V práci se nám na dodávce stalo, že se zlomil plastový díl přes který, se vracely přebytky paliva v palivovém systému spět do nádrže . Bylo cítit silný pach vypařujícího se paliva Ještě že se to zjistilo včas .

Když je Palivo vedeno v hořlavém plastovém potrubí tak to v případě požáru jen oheň přiživuje. Komponenty Palivového systému by měl být s kovu, i v případě menšího požáru by palivo nevzplálo nebo alespoň prodloužilo čas na opuštění vozidla záchranu posádky , zvýšení bezpečnosti.

( SNIŽOVÁNÍ NÁKLADŮ zisk na prvním místě )

0/0
19.8.2016 17:51

V67a76c11l74a98v 74V44a28v78r28a 3927334825927

Teď v létě se tu zabil zkušební řidič Tesly u Tampy.

Ostatně to že prodělává Tesla na každém vyrobeném a prodaném voze průměrně 4,000 dolarů není pro ty co se zajímají žádná novinka. Váš tisk vám o tom nenapíše.

Podle mne auta s pohonem na baterie nejsou řešení bucnosti. Daleko efektivnější jsou dnes už spolehlivé a vymakané palivové články. Od nich se upustilo zároveň s klesající cenou ropy. Američan je ochoten dát za auto 35,000 dolarů a to Tesla zatím nedokáže. Ta v postatě jede jen proto, že ji drží nad vodou sponzoři zejména z bank. Až jim dojde trpělivost a oželí své ztráty, bublina splaskne.

Co to je ročně vyrobených 50,000 aut když se jich letos v Americe vyrobí kolem 16,000 000?

+8/−4
17.8.2016 3:28

R11o55l12a71n48d49o 73A34r68i56a98s 7388319717660

LIthium je extrémně reaktivní kov, jakmile je článek dehermetizován, je po legraci.

+2/0
17.8.2016 1:42

V64a95c38l49a60v 48V48a56v94r21a 3487304415577

Baterie se během provozu externě chladí nebo ohřívá na optimální teplotu. Pohon vozu je z vysokonapěťové baterie a ostatní spotřebiče běží na běžnou 12V baterii (Možná Lithiovou) Ostatně moje nířadí v mé garážové dílně beží všechno na Lithium. Od osekávaček, různé pily na dřevo, cirkulka, vrtačky.. dnes už Nikl Cadje nepoužitelné na déle než rok. Nemá to výdrž.

Věřím na vodíkové palivové články.Měnící vodík na el. energii a zjednodušeně na elektromotory. Je to mnohem lacinější a efektivní provoz. Pravda články bývaly těžké, nespolehlivé a drahé (platina) ale nakonec je GM vymakal a měl v NY i jinde po Americe celé flotily aut všech druhů od sporťáčku Corvette kde se to zkoušelo, přes Camaro až po populární Silverado. Taky Ford a Chrysler zkoušeli palivové články i elektromobily ale vcelku snadno přišli na to, že to je nesmysl. Je třeba vidět právní důsledky. Ta Lithiová baterie je velmi drahá a já nevěřím že bude bezvadně pracovat alespoň těch 7 let. Jestli dnes Tesla prodělává na každém autě 4,000 USD (100,000 Kč), tak by mohla prodělávat mnohonásobně víc. A to by neustála.

Jinak ovšem chápu že někdo si představuje že třeba do práce by bezstarostně těch svých 10-15km jezdil v pohodě s elektromobilem a přes noc nabíjel. (A to v Americe jsou dosud nabíjecí stanice doslova všude, zdarma). S elektromobilem se jezdí poněkud jinak než s klasikou..mohu ujistit. Jo je to tiché, a má to odpich. Tady někde bych končil...Ne nenatankuješ skoro nikde, a když ti dojde šťáva, tak si počkáš pokud už se k dobíječce dostaneš.A několik hodin. Nissan Leaf potřebuje 8 hodin, Ford Focus Electric 5 hodin, Chevy Volt má dobíjecí malý motorek takže se to dobije i za jízdy na vybitou baterku, evropslé modely elektromobilů neznám ale podstata a prodejnost, bude stejná.

Perpetum Mobile stále ještě není. A chování baterie po roce a po 5ti letech? Všichni stárnem i ty baterky.

+4/0
17.8.2016 3:54

H15o30n81z30a 57T44a50r 3759972494232

Jen doplním Nissan Leaf lze nabíjet ruznými způsoby. Třeba na rychlonabíjecí stanici 0 na 80 % za pouhých 30 minut. Vice na http://www.nissan.cz/CZ/cs/vehicle/electric-vehicles/leaf/charging-and-battery/charging-nissan-leaf-and-battery.html

Chevy Volt Motor je mechanicky spojený přes převody a podílí se přímo na pohonu vozu .

To BMW i3 ve verzi s REX (prodlužovač dojezdu) má palubní generátor který

je tvořen motorem s scooteru C 650 GT a není mechanicky spojen s pohonem.

http://www.bmw.cz/cs/all-models/bmw-i/i3/2016/bmw-i3-offer.html?bmw=3P1W5XCUiTR05MUh63hpebYvvnTQoW&lbmatchtype=b&lbcreative=104748620765&lbnetwork=g&lbkeyword=%2Bi3%20%2Bbmw%26subscription_lead_context=TDA-i01-sopo-aw

0/0
20.8.2016 17:04

M16a42r17t53i75n 69P52l72a60t24i32l 9631823311548

V nadpisu útěk posádky, v článku ta samá posádka v klidu vystoupila. Lupo, lupo, kam to spěješ....

+19/0
17.8.2016 0:02

V97a16c59l10a29v 41V75a63v36r27a 3187734375267

ten už druhý řidič z auta vystoupil rovnou do igelitového pytle.

0/−1
17.8.2016 3:29

D87u96š88a36n 54P15i41š13i 8283501940569

Držet ruce ve vzduchu vedle volantu musí být po chvíli únavné. To si je raději položím na volant a odřídím si to sám.

+7/0
16.8.2016 23:59

V80l43a82d65i97m97í13r 82H51o69l47ý 8484931746667

...nebo tak. R^

0/0
17.8.2016 0:24

K58a61r77e45l 44K36r34p74a56t76a 5484306948865

TEchnicky

SLAbé

:-(

+5/−4
16.8.2016 23:44

H15o71n60z42a 80T70a28r 3209692534732

Kterou pobočku máte na mysli.?

http://www.tesla.cz/ nebo https://www.tesla.com/

0/0
22.8.2016 11:00

J28i58ř49í 41S78t48r86a85k69a 9888266212458

Nevím, k čemu mi je, že to umí řídit samo,když musím držet ruky u volantu. Děkuji, nechci.

+1/0
16.8.2016 23:37

V17l57a89d51i31m63í62r 56H81o38l43ý 8314231346727

Ještě že jsem tak hodný člověk, který nemá nepřítele. Mít ho, koupil bych mu Teslu jako dárek k narozeninám.

0/−6
16.8.2016 23:14

T18o90m69á18š 74T35á24b96o10r42s18k27ý 2294871593242

Jaaa jsem od teď tvůj úhlavní nepřítel.... Jinak narozky mám 27.4 dík :-D

+12/0
17.8.2016 0:06

V98l82a64d37i33m62í29r 48H63o18l55ý 8714971986507

Jen blbni...;-D

0/0
17.8.2016 0:25

M75a63r62t11i98n 51V71o54k29o14u41n 9868273773866

Skoda ze v clanku chybi dosti podstatna informace, ze tesla model S ma i pres velmi medializovane pozary mnohonasobne nizsi pocet pozaru, nez je prumer u spalovacich aut. Zejmena kvuli tomu, ze spalovaci auta vozi nadrz vysoce horlaveho benzinu nebo o trochu mene horlave nafty a hori velmi casto. Dale velmi casto take hori kvuli zavade na elektroinstalaci, hned nekolika mym znamych shorelo auto, ale z nejakeho duvodu se to do novin nedostalo.

+7/−3
16.8.2016 23:08

D81a78n39i47e34l 48R25o48z64s52n70y78o 5810219595478

Doporucuji zkusenost s pozarem mobilniho telefonu, kde je baterka o hmotnosti par gramu. A nyni si vemte to auto, kde je takto nebezpecna vec v mnozsti stovek kg.

A pak nebudete tak blbe mluvit. Benzin hori treba na povrchu v kontaktu se vzduchem a lze ho lepe ci hure uhasit, ale jestli mate vnitrni zkrat v baterii - to je nezstavitelna sebedestrukce. At se snazi sebelip nejakou ochranou (ktera je na ukor kapacity).

+4/0
16.8.2016 23:57

H66o23n73z63a 75T83a17r 3309332374372

Bohužel neoriginální akumulátory do mobilních zařízení, které jsou vydávány za zaručeně pravé. Někdy v nich chybí, nebo je spatně navržen ochranný el. obvod, který má zajistit odpojení a někdy se přímo ochranný obvod Sám podílí na destrukci akumulátoru.

Ještě by bylo dobré doplnit, že u těch elektromobilů Tesla nehoří akumulátor ,ale palubní el systémy .

Osobně jsem viděl rozebraný akumulátorový box se shořelé Tesly a byl v pořádku nebyl poškozený ani ohořelý . Jsou lidé, kteří je kupují rozebírají a rozprodávají a ND . Tesla totiž používá velmi kvalitní zadané akumulátory Panasonic. Na Akumulátorový box je poskytována záruka 8let bez omezení počtu ujetých kilometrů. Která jiná Automobilka dává 8 let záruku na motor bez omezení ujetých km.

Pro příklad Mercedes vykupuje akumulátory s bouraných EV Smart v jakémkoliv stavu za 100 000kč repasované prodává za 250 000kč.

https://www.youtube.com/watch?v=FvkiyVTvhMI

Až poletíte letadlem boing třeba na dovolenou tak si vzpomeňte ze sedíte jen na 200 000 litrech paliva .

0/0
19.8.2016 17:09

J44a32n 91S75v11o69b76o35d75a 3417604749113

To musíte mít asi dost známých. Já třeba neznám nikoho, komu by za posledních 10 let shořelo auto. Poslední koho znám, tak byl bratrův kamarád a jeho stodváca na plyn.

+4/−2
17.8.2016 0:02

C59y24r97i57l 37P72a89v42e68l66k73a 4726532238205

Páč asi měli francouzský auto, ty hoří normálně Třeba peugeotům palubní desky.

+1/0
17.8.2016 0:24

V97a71c19l24a96v 20V79a26v71r75a 3687184145857

lidi toho nakecaj... nicméně několik mrtvol už Tesla má a to je zlé..

Pokud nedostanou cenu pod 35,000 dolarů, tak si na sebe nevydělají.

Kdo měl možnost jezdit aspoň několik dní v elektromobilu libovolné značky, ten pozná jeden zásadní strach.

Jezdil jsem v elektro Focusu asi měsíc, i v jiných ale to sem nepatří. Vyrábělo se krátce i víc modelů i značek a ani Nissan Leaf nemá odbyt stejně jako Chevy Volt který se prodává už mnoho let...a dává se záruka na baterku 7 let. Aby se mohl prodávat za dobrou cenu je třeba max efektivnost výroby, bezporuchovost, výdrž baterie (SKUTEČNÁ). Elektromobil je velmi složité vozidlo. Daleko složitější než auto se spalovacím motorem. Ne není to golfové vozítko.

+2/−3
17.8.2016 3:37







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.