Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Zkušební jízda elektromobilu Tesla skončila požárem a útěkem posádky

Elektromobil Model S americké společnosti Tesla Motors během zkušební jízdy v jihozápadní Francii zachvátil požár. Posádce vozu se podařilo včas vystoupit, takže se incident obešel bez zranění. Tesla oznámila, že spolupracuje s francouzskými úřady na vyšetření tohoto případu.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

B65o55h12u90m16i31l36a 15Z33a98c46h18o26v59á 1268144745302

ten tesla model 3 vypada pekne. Ma mit 100kwh baterii a ma ujet 610 km, coz je uz pekne. Jinak uz ve statech jezdi dost elektromobilu, nebo hybridu. Zejmena pro jezdeni ve meste je to asi vyhodne a provoz vyjde pekne levne. Tady aspon ano, nebot 1 kwh stoji 6,5 centu. Ale benzin se tez drzi slusne, jen $2,21 za galon (3,8 l).

0/0
22.8.2016 9:09

K81a37r36e21l 90Š67e13v87č34í36k 5719381448567

přátelé, řídím auto velmi rád..... za deště, sněžení, letního dne či podzimního podvečera ... proboha, na co mi bude auto, které jede samo? já jsem přece řidič a užívám si řízení automobilu ... ne sledování řízení automobilu.... tento systém ovládání automobilů je pro blbce.... co říkáte, řídiči?

+1/−1
17.8.2016 22:36

M69a23r73t25i95n 92N60e75r24m84u20t 9937327638559

no, já se taky velice rád vozím, ale jsou chvíle, kdy bych ten automat přivítal

0/0
18.8.2016 0:37

P60e45t40r 33Č35e57r13m48á57k 9388515749110

A tak neodsuzoval bych to, když vidím co dneska dostane řidičák tak možná zlatý automaty, navíc to nijak nesouvisi s teslou, autopilota mají i jiné automobilky, a dokud to jde přepínat tak žádný problém.

0/0
19.8.2016 15:38

J56o16s32e95f 71Š34o26l57t56e37s 8794478580523

Sorry, ale jedna ryba ještě rybník nedělá. Auta hoří denně na celém světě. Ono se možná ukáže, že tu Teslu třeba nakonec někdo zapálil. Ve Francii by se nebylo ani tak moc čemu divit. A u autopilota je jasně napsané, že je v betaverzi a není určen pro běžné použití a že řidič ho používá na vlastní triko a musí být neustále převzít řízení. Co na tom kdo nechápe?

+1/0
17.8.2016 12:24

O91l78g51a 77B93o86c90k41o74v94a 4244592467753

Musk zbankrotuje

+2/0
17.8.2016 9:57

H89o19n69z45a 56T30a52r 3879372164542

Někdy možná . Tesla motors už zažila několik útoků, ale vždy to přežila a jede dál . http://www.hybrid.cz/dalsi-pokus-o-diskreditaci-tesla-motors-nevysel

Přes 400 000 před objednávek na model 3 hovoří jasně .

Aby se ale mohly vyrábět Musí se naplno rozjet Gigafaktory 1

Již tet totiž výroba akumulátorů nedokáže pokrýt poptávku Velká část výroby totiž putuje do solárních systémů kde akumulují přebytky .

http://www.hybrid.cz/tesla-model-3-objednavky-prekrocily-400-000

0/0
19.8.2016 17:24

P74e35t13r 85Č44e83r26m13á60k 9408235409800

Zkrachují v okamžiku kdy tam přestanou donátoři sypat peníze, a nebo nedejbože budou dokonce chtít vrátit co tam dnes je. 400 tis jakože objednávek (nejsou nijak závazné) na neexistující auto nijak nemění ten problém že tesla není schopná vyrábět pořádně ani těch pár desítek tisíc a především je neumí ziskově prodat. Kdyby jim tedy náhodou v budoucnosti ta menší větší fabrika skutečně stála, akorát to uspíší ten ekonomický konec.

0/0
21.8.2016 0:27

H94o46n30z18a 57T79a14r 3929822484632

Ne ! Zkrachují jestli udělají závaznou chybu Ztratí důvěru a lidé jejich výrobky přestanou kupovat. Na začátku Elon Musk jasně všem investorům řekl Všechny dostupné prostředky budeme zpátky investovat do rozvoje . Firma nebude léta generovat zisk !

http://www.hybrid.cz/tesla-motors-splati-pujcku-americke-vlade-o-5-let-driv

Názor: V Tesla Motors sázejí všechny karty na Model 3 protože zájem předčí očekávání Proto cpou všechny dostupné prostředky do uvedení tohoto modelu na trh. Tento model má být klíčovým modelem značky. Gigafaktory 1 s vysokým stupněm automatizace. Přinese velké skokové snížení ceny s novým typem akumulátorů . Nový 100kWh akumulátor. Nová verze elektromobilu Tesla Model S 100D s dojezdem 613 km dle NEDC.

Toyota motors je v určitém směru zklamáním .

Toyota model plug- in- hybrid malý dojezd čistě na EV ( vyšší kapacita nedostupna ani za příplatek ). Na srazu EV jsem viděl První generaci Toyota RAV EV ( výroba1997–2003 ) Dovoz s USA koupeno u prodejce Toyoty s novou sadou akumulátoru Ni-Mh . Toyota měla náskok který dostatečně nevyužila. Ale co už jí nikdo nevezme je, že synonymum od slova Hybrid je Prius.

U Toyota motors vsadili do budoucna na výrobně náročný vodíkový pohon . Jako u Tesla motors. Trh rozhodne jestli uspějí.

https://www.youtube.com/watch?v=oOUjqxec4bA

0/0
21.8.2016 13:18

P45e47t71r 62Č37e41r42m74á86k 9838275559830

Ale kdeže, jste vedle jak ta jedle. Aby firma mohla zisk investovat do vývoje, musela by vydělávat. Tesla ale žádný zisk negeneruje!!! Naopak je od samého začátku v trvale ztrátě, takže nemá co investovat. Kumulovaná ztráta se neustále zvětšuje, a je tedy naprosto závislá na tom co kdo do ní nasype a především na tom kdy bude chtít zpět. Co komu Musk říká je zcela irelevantní, pokud se akcionáři a donátoři rozhodnou zítra že chtějí peníze zpět, Musk na to nemá absolutně žádný vliv.

Do čeho vkládá naděje není zas tak důležité, zatím jsou výsledku žalostné, prodávájí pár desítek tisíc aut za šílenou cenu která je akcpetovatelná jen díky dotacím, a přesto nejsou schopni vydělat.

Toyota narozdíl od nich prodává hybridů statisíce, a především už 15 let, a hlavně ziskově!!! ;-)

0/0
28.8.2016 16:04

K54a51r36e32l 39B30l25á83h65a 1595226461359

Už jsem něco podobného napsal níže: ten článek je napsán tak aby vzbuzoval negativní emoce. Vzhledem k tomu, že jsou zde především negativní příspěvky, byl tento článek napsán dobře. A proč si myslím, že ten článek je záměrně napsaný negativně? Není v něm ani jedna pozitivní věta o tomto výrobku. A ta by se určitě dala najít.

Zkrátka si musíme uvědomit, že s námi pořád manipulují, ať už se jedná o stavbu metra, migrační otázku, volbu prezidenta, fotbalový zápas, nebo třeba vybudování jezu na řece.

+3/−1
17.8.2016 8:51

P83e75t75r41a 43M53a18l48a23k74o68v32a 1568470400904

:-) a KDO s vámi manipuluje? zeman? ovčáček? mynář? putin?

+1/−3
17.8.2016 9:15

J27a36r11o82m46í93r 51Č71e59c18h 1603788507882

Vedoucí elity tohoto světa,vážená paní,Ty které tu uvádíte krom ,Putina jsou hodně malé ryby.Vy snad máte pocit že žijete ve svobodné společnosti?;-)

+2/−1
17.8.2016 9:20

K62a26r20e10l 18B13l54á71h10a 1615946711189

Může to být někdo, komu vadí, že má Musk úspěch v získávání dotací. Nebo v tom mohou být petrolejářské společnosti. Nebo v tom může být konkurence z automobilového světa. Také to může být opravdu jenom nevinný článek o požáru jednoho auta.

Také může být pravda ta, že já sám jsem zmanipulovaný abych to tak cítil a tudíž to vidím špatně. :-)

0/0
17.8.2016 10:42

K26a51r56e62l 88B80l39á56h21a 1985706661619

A mimochodem, vy si myslíte, že vámi jmenovaní s námi nemanipulují???

0/0
17.8.2016 10:44

L29u38d10v51í36k 81G46a39j38d73o79š83í86k 2315403484842

Vzhledem k tomu že tento plátek patří Babišovi, jehož živobytí je výroba biosložky do paliva spalovacích motorů, tak se snad ladění článku nemusíte moc divit. ;-)

+1/0
17.8.2016 9:28

J21i29ř29í 82Š51t62ě56d62r88a 5770882931907

Článek není recenzí na automobil, ale zpráva o požáru.

0/0
17.8.2016 9:52

J18a93k57u61b 49F64e89i69f14a83r 7719469596899

Obecně považuji elektromobily současné konstrukce za slepou větev vývoje automobilů, stejně tak jako hybridy.

Na druhou stranu, že se toto stalo ve Franci, kde všechno nefrancouzské, nedejbože dokonce americké je špatné, tak bych tomu nepřikládál velkou váhu. Ostatně kolik už shořelo Peugeotů a Renaultů...myslím nepočítaně.

+3/0
17.8.2016 8:36

L37u34d87v39í13k 74G73a68j42d91o80š44í50k 2775213864952

Slepá cesta je podle mě auto čistě na baterky. Naopak nějaká forma hybridů s vetším či menším důrazem na elektřinu tu bude velmi dlouho a nejspíš nahradí klasické pohony.

Samotný elektropohon má totiž oproti spalovacím motorům nepřehlédnutelné výhody. Problém jsou pouze ty baterky.

0/0
17.8.2016 9:32

Z35d20e19n90ě38k 31D40u68f51e69k 2954274388

teď chápu, že si BMW dělá z nich legraci. Auta, která vyvíjejí už jsou prodaná koncovému zákazníkovi a ten holt musí čekat a čekat než auta odladí a pak mu ho dodají, ale kdy to závisí na odladění masařek, které toto vozidlo ještě má. Až se jim to povede, tak bude mít BMW po legraci. Do té doby BMW, ale prodá spoustu hybridních vozidel.

+1/0
17.8.2016 8:06

L20u88d92v10í16k 97G97a17j84d19o29š70í44k 2675343254762

Až se jim to povede...

Ještě pár podobných kiksů a objednávky začnou zákazníci hromadně rušit. Víte co podobné zprávy dělají s důvěrou lidí?

+2/0
17.8.2016 9:34

H60o65n38z20a 13T14a66r 3199912824192

BMW si naběhlo svou rýpavou Reklamou Udělalo Tesla motors Reklamu zdarma . Zajímavé jsou komentáře pod videem.

https://www.youtube.com/watch?v=Zf7KvtGNMbQ

0/0
19.8.2016 16:26

O28n25d78ř47e58j 32U10l52m22a20n 3198692279104

R^;-D

0/0
17.8.2016 7:28

O17n81d97ř12e44j 30U34l69m52a61n 3208182189484

Mělo patřit pod příspěvek: Tomáš Kuchař, 16.8.2016 21:05

0/0
17.8.2016 7:31

R53a35d74e90k 31B47a51r56t97o26š 7664769584416

To je škoda, že se nikomu nepodařilo to ohořelé torzo vyfotit. Pak bych tomu článku snad i věřil...

0/0
17.8.2016 6:28

J41a66k41u49b 59P71o53k80o66r65n79ý 7729986573977

mozna i podarilo, ale pote co se do toho vlozili pravnici tesly si ho ais nikdo nedovolil publikovat ...

+1/0
17.8.2016 7:52

L77u39d75v34í97k 17G91a84j49d27o64š89í98k 2725593574192

Anebo iDnes prostě nebyla ochotna tu fotku zaplatit.

0/0
17.8.2016 9:36

M54í43r48a 14K20r63a20t91o80c75h75v42í58l 8636159114954

Co se divíte, benzín a nafta přece hoří, ne?

0/0
17.8.2016 4:54

M35í71r85a 20K91r61a67t67o83c51h81v41í76l 8566679584864

Koukám, že petrolejářská masírka zabírá

+2/0
17.8.2016 4:56

H86o59n40z43a 87T40a13r 3739492964462

V automobilech se spalovacím motorem je i na palivový systém používáno plastových komponentu, které mohou někdy prasknout. V práci se nám na dodávce stalo, že se zlomil plastový díl přes který, se vracely přebytky paliva v palivovém systému spět do nádrže . Bylo cítit silný pach vypařujícího se paliva Ještě že se to zjistilo včas .

Když je Palivo vedeno v hořlavém plastovém potrubí tak to v případě požáru jen oheň přiživuje. Komponenty Palivového systému by měl být s kovu, i v případě menšího požáru by palivo nevzplálo nebo alespoň prodloužilo čas na opuštění vozidla záchranu posádky , zvýšení bezpečnosti.

( SNIŽOVÁNÍ NÁKLADŮ zisk na prvním místě )

0/0
19.8.2016 17:51
Foto

V51a10c22l54a35v 88V79a77v80r42a 3217834835977

Teď v létě se tu zabil zkušební řidič Tesly u Tampy.

Ostatně to že prodělává Tesla na každém vyrobeném a prodaném voze průměrně 4,000 dolarů není pro ty co se zajímají žádná novinka. Váš tisk vám o tom nenapíše.

Podle mne auta s pohonem na baterie nejsou řešení bucnosti. Daleko efektivnější jsou dnes už spolehlivé a vymakané palivové články. Od nich se upustilo zároveň s klesající cenou ropy. Američan je ochoten dát za auto 35,000 dolarů a to Tesla zatím nedokáže. Ta v postatě jede jen proto, že ji drží nad vodou sponzoři zejména z bank. Až jim dojde trpělivost a oželí své ztráty, bublina splaskne.

Co to je ročně vyrobených 50,000 aut když se jich letos v Americe vyrobí kolem 16,000 000?

+8/−4
17.8.2016 3:28

R19o66l83a30n94d65o 83A80r90i95a31s 7598249927930

LIthium je extrémně reaktivní kov, jakmile je článek dehermetizován, je po legraci.

+2/0
17.8.2016 1:42
Foto

V39a52c42l74a79v 17V52a17v92r11a 3737814275617

Baterie se během provozu externě chladí nebo ohřívá na optimální teplotu. Pohon vozu je z vysokonapěťové baterie a ostatní spotřebiče běží na běžnou 12V baterii (Možná Lithiovou) Ostatně moje nířadí v mé garážové dílně beží všechno na Lithium. Od osekávaček, různé pily na dřevo, cirkulka, vrtačky.. dnes už Nikl Cadje nepoužitelné na déle než rok. Nemá to výdrž.

Věřím na vodíkové palivové články.Měnící vodík na el. energii a zjednodušeně na elektromotory. Je to mnohem lacinější a efektivní provoz. Pravda články bývaly těžké, nespolehlivé a drahé (platina) ale nakonec je GM vymakal a měl v NY i jinde po Americe celé flotily aut všech druhů od sporťáčku Corvette kde se to zkoušelo, přes Camaro až po populární Silverado. Taky Ford a Chrysler zkoušeli palivové články i elektromobily ale vcelku snadno přišli na to, že to je nesmysl. Je třeba vidět právní důsledky. Ta Lithiová baterie je velmi drahá a já nevěřím že bude bezvadně pracovat alespoň těch 7 let. Jestli dnes Tesla prodělává na každém autě 4,000 USD (100,000 Kč), tak by mohla prodělávat mnohonásobně víc. A to by neustála.

Jinak ovšem chápu že někdo si představuje že třeba do práce by bezstarostně těch svých 10-15km jezdil v pohodě s elektromobilem a přes noc nabíjel. (A to v Americe jsou dosud nabíjecí stanice doslova všude, zdarma). S elektromobilem se jezdí poněkud jinak než s klasikou..mohu ujistit. Jo je to tiché, a má to odpich. Tady někde bych končil...Ne nenatankuješ skoro nikde, a když ti dojde šťáva, tak si počkáš pokud už se k dobíječce dostaneš.A několik hodin. Nissan Leaf potřebuje 8 hodin, Ford Focus Electric 5 hodin, Chevy Volt má dobíjecí malý motorek takže se to dobije i za jízdy na vybitou baterku, evropslé modely elektromobilů neznám ale podstata a prodejnost, bude stejná.

Perpetum Mobile stále ještě není. A chování baterie po roce a po 5ti letech? Všichni stárnem i ty baterky.

+4/0
17.8.2016 3:54

H49o45n58z28a 88T61a51r 3339952684632

Jen doplním Nissan Leaf lze nabíjet ruznými způsoby. Třeba na rychlonabíjecí stanici 0 na 80 % za pouhých 30 minut. Vice na http://www.nissan.cz/CZ/cs/vehicle/electric-vehicles/leaf/charging-and-battery/charging-nissan-leaf-and-battery.html

Chevy Volt Motor je mechanicky spojený přes převody a podílí se přímo na pohonu vozu .

To BMW i3 ve verzi s REX (prodlužovač dojezdu) má palubní generátor který

je tvořen motorem s scooteru C 650 GT a není mechanicky spojen s pohonem.

http://www.bmw.cz/cs/all-models/bmw-i/i3/2016/bmw-i3-offer.html?bmw=3P1W5XCUiTR05MUh63hpebYvvnTQoW&lbmatchtype=b&lbcreative=104748620765&lbnetwork=g&lbkeyword=%2Bi3%20%2Bbmw%26subscription_lead_context=TDA-i01-sopo-aw

0/0
20.8.2016 17:04

M35a67r25t24i44n 67P14l58a82t25i58l 9401923871758

V nadpisu útěk posádky, v článku ta samá posádka v klidu vystoupila. Lupo, lupo, kam to spěješ....

+19/0
17.8.2016 0:02
Foto

V49a84c58l96a24v 76V42a13v53r92a 3467734235527

ten už druhý řidič z auta vystoupil rovnou do igelitového pytle.

0/−1
17.8.2016 3:29

D15u93š74a37n 48P84i25š23i 8323271110179

Držet ruce ve vzduchu vedle volantu musí být po chvíli únavné. To si je raději položím na volant a odřídím si to sám.

+7/0
16.8.2016 23:59

V34l82a98d95i18m31í98r 16H17o88l70ý 8804741396547

...nebo tak. R^

0/0
17.8.2016 0:24

K32a88r41e79l 71K74r82p19a67t25a 5304746478225

TEchnicky

SLAbé

:-(

+5/−4
16.8.2016 23:44

H75o71n15z91a 30T12a15r 3649682774322

Kterou pobočku máte na mysli.?

http://www.tesla.cz/ nebo https://www.tesla.com/

0/0
22.8.2016 11:00

J51i94ř51í 97S68t91r37a51k76a 9928246262198

Nevím, k čemu mi je, že to umí řídit samo,když musím držet ruky u volantu. Děkuji, nechci.

+1/0
16.8.2016 23:37

V22l46a52d17i69m51í84r 41H66o35l45ý 8234861716177

Ještě že jsem tak hodný člověk, který nemá nepřítele. Mít ho, koupil bych mu Teslu jako dárek k narozeninám.

0/−6
16.8.2016 23:14

T23o34m57á51š 28T14á98b69o89r87s65k19ý 2644161683882

Jaaa jsem od teď tvůj úhlavní nepřítel.... Jinak narozky mám 27.4 dík :-D

+12/0
17.8.2016 0:06

V33l76a63d93i60m20í77r 23H90o83l18ý 8354841386617

Jen blbni...;-D

0/0
17.8.2016 0:25

M26a83r66t10i90n 61V56o89k73o98u58n 9808103553276

Skoda ze v clanku chybi dosti podstatna informace, ze tesla model S ma i pres velmi medializovane pozary mnohonasobne nizsi pocet pozaru, nez je prumer u spalovacich aut. Zejmena kvuli tomu, ze spalovaci auta vozi nadrz vysoce horlaveho benzinu nebo o trochu mene horlave nafty a hori velmi casto. Dale velmi casto take hori kvuli zavade na elektroinstalaci, hned nekolika mym znamych shorelo auto, ale z nejakeho duvodu se to do novin nedostalo.

+7/−3
16.8.2016 23:08

D37a89n47i31e45l 52R95o82z51s14n68y50o 5810399795328

Doporucuji zkusenost s pozarem mobilniho telefonu, kde je baterka o hmotnosti par gramu. A nyni si vemte to auto, kde je takto nebezpecna vec v mnozsti stovek kg.

A pak nebudete tak blbe mluvit. Benzin hori treba na povrchu v kontaktu se vzduchem a lze ho lepe ci hure uhasit, ale jestli mate vnitrni zkrat v baterii - to je nezstavitelna sebedestrukce. At se snazi sebelip nejakou ochranou (ktera je na ukor kapacity).

+4/0
16.8.2016 23:57

H16o95n37z54a 41T51a24r 3849802974902

Bohužel neoriginální akumulátory do mobilních zařízení, které jsou vydávány za zaručeně pravé. Někdy v nich chybí, nebo je spatně navržen ochranný el. obvod, který má zajistit odpojení a někdy se přímo ochranný obvod Sám podílí na destrukci akumulátoru.

Ještě by bylo dobré doplnit, že u těch elektromobilů Tesla nehoří akumulátor ,ale palubní el systémy .

Osobně jsem viděl rozebraný akumulátorový box se shořelé Tesly a byl v pořádku nebyl poškozený ani ohořelý . Jsou lidé, kteří je kupují rozebírají a rozprodávají a ND . Tesla totiž používá velmi kvalitní zadané akumulátory Panasonic. Na Akumulátorový box je poskytována záruka 8let bez omezení počtu ujetých kilometrů. Která jiná Automobilka dává 8 let záruku na motor bez omezení ujetých km.

Pro příklad Mercedes vykupuje akumulátory s bouraných EV Smart v jakémkoliv stavu za 100 000kč repasované prodává za 250 000kč.

https://www.youtube.com/watch?v=FvkiyVTvhMI

Až poletíte letadlem boing třeba na dovolenou tak si vzpomeňte ze sedíte jen na 200 000 litrech paliva .

0/0
19.8.2016 17:09

J34a41n 44S35v20o23b10o32d60a 3457214389133

To musíte mít asi dost známých. Já třeba neznám nikoho, komu by za posledních 10 let shořelo auto. Poslední koho znám, tak byl bratrův kamarád a jeho stodváca na plyn.

+4/−2
17.8.2016 0:02

C44y82r21i81l 62P70a19v67e37l55k61a 4966582518585

Páč asi měli francouzský auto, ty hoří normálně Třeba peugeotům palubní desky.

+1/0
17.8.2016 0:24
Foto

V85a17c18l51a23v 46V10a55v95r71a 3267364965577

lidi toho nakecaj... nicméně několik mrtvol už Tesla má a to je zlé..

Pokud nedostanou cenu pod 35,000 dolarů, tak si na sebe nevydělají.

Kdo měl možnost jezdit aspoň několik dní v elektromobilu libovolné značky, ten pozná jeden zásadní strach.

Jezdil jsem v elektro Focusu asi měsíc, i v jiných ale to sem nepatří. Vyrábělo se krátce i víc modelů i značek a ani Nissan Leaf nemá odbyt stejně jako Chevy Volt který se prodává už mnoho let...a dává se záruka na baterku 7 let. Aby se mohl prodávat za dobrou cenu je třeba max efektivnost výroby, bezporuchovost, výdrž baterie (SKUTEČNÁ). Elektromobil je velmi složité vozidlo. Daleko složitější než auto se spalovacím motorem. Ne není to golfové vozítko.

+2/−3
17.8.2016 3:37







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.