Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Taxiaplikace na vzestupu. V Praze už přivolávají víc než čtvrtinu vozů

Dlouhé roky platilo, že taxikář měl v Česku v podstatě dvě možnosti. Buď jezdit pro jeden z telefonických dispečinků, nebo platit za takzvaný štafl na frekventovaném místě. A zákazník tak mohl buď volat centrálu, nebo mávat na ulici. Do toho se před pár lety „vloupaly“ mobilní aplikace, přes které si taxík přivolává stále více lidí.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

R51o70m62a96n 76V20o14l36f 6470524832291

Nojo, natankovat CNG a pak jezdit za 28 kc / km , to se to potom podnika.... to by umel kazdej. Onehda jsem chtel jet ve 3 rano ze Smichova do Zabehlic, protoze MHD jelo az za 20 minut, chtel jsem taxi... par jich kolem projelo, na mavnuti nereagovalo, aplikace jsem zkusil 3, ani jedno slibene taxi neprijelo... nakonec jsem odjel MHD a jsem z taxiku zase na pekne dlouho vylecenej....

+1/−1
17.8.2016 13:34

J13a94r83o45s62l60a86v 78Š36k48o53d58a 6194498779211

7 tisíc dispečink/měsíc; 1500 silniční daň/rok; vjezdové a parkovací karty/rok; dálniční známka/rok; palivo - spotřeba 2Kč/km, náplně - 1Kč/km; vysávání, mytí - 50Kč za každou směnu

15% daň z příjmu

servis taxametru 1000. Pořízení 15tisíc.

daň zdravotní a sociální

polepení auta reklamou a povinnostma.

Žlutá karta, koncesovaná živnost, zkouška z mapy a zákonů, častější podplácení na STK.

Modlení se, aby se nic nestalo a nerozbilo. Jakákoliv návštěva servisu 10tisíc a víc.

Riskování života, zodpovědnost za životy a majetek. Riskování poblití a znečištění. Poslouchání namachrovanejch opilců.

Tržba kolem 40 - 45tisíc. Čistá vejplata měsíčně tak 20 - 22 tisíc. Za 12ky směny, většinu noční a rozvrácené rodiny, hemeroidy, zničená záda.

V česku se bude stejně pořád závidět. UBERáci platí jen za provoz vozidla, a proto jsou levnější.

+2/0
17.8.2016 13:03

J69a18r30o75s33l66a87v 33Š52k63o71d89a 6864668829261

nájezd km za směnu 300 - 400 km.

Po pár letech neprodejné auto.

+2/0
17.8.2016 13:06

M51i82l30a59n 92K60r77á50l 8933628821121

dokážu si představit tu debatu na štaflu dvou taxikářů v šusťákových teplákách jak na ty aplikace nadávají a jak to okradení zákazníků je čím dál tím horší;-D

+5/0
17.8.2016 9:11

Ř26e13h87o37ř 42V91l65a39s32á17k 2954464171596

Že restaurace zajišťují zákazníkům taxík telefonicky, to je jen přechodné. Časem také přejdou na počítače, byť třeba s nějakou přidanou IP telefonií. Mít věci v počítači má prostě příliš výhod.

+5/0
17.8.2016 8:31

J97a87r96d90a 68S65o37k16o35l 1286278281181

Zajímavý a poučný článek hlavně pro zákazníky.R^

0/0
17.8.2016 8:25

L39u78k81á70š 82Š85l17e48h75o44f57e93r 1113539935439

Liftago funguje moc dobře. Jinak už taxíky neobjednávám R^

+5/−2
17.8.2016 8:18
Foto

S86t82e52p43a67n 78K62u95t70a24j 5467887954617

ja tez :) a jsem max spokojen....

0/0
17.8.2016 8:27

F18r24a73n56t98i52š35e34k 62M31o51s53s 8322533489959

"Podle výpočtů, které si vede, mu tak z přibližně 44 tisíc korun, které si vyjezdí podle taxametru, po odečtení daně a všech pojištění a provizí zbude okolo 27 tisíc čistého. Do toho ale nezapočítává jednu významnou položku - amortizaci auta a s ní související náklady na servis."

Za den? Za týden? Za měsíc? Jestli za měsíc, tak to si tedy moc nevydělá.

+9/0
17.8.2016 7:40

M66i22c42h72a48l 44J73a84r50o59š 7264840982675

To bude zjevně měsíc, ale překvapilo mě, že jeho auto nemusí tankovat.

+2/0
17.8.2016 8:07

J48a27n 51D23ř36e42v30ě54n53ý 1509180611309

To bude za den.

0/−4
17.8.2016 8:07

J31a90r23o56s18l57a73v 57Š34k55o33d23a 6724508879161

je to za měsíc, a je to přesně tak. Čistého mi zbyde tak 20. Žádná rejže to není. Jen se pořád nadává na všecky, přitom ti hajzl_ové stojí jen u staromáku.

Kupuju oleje a destičky od starlinu - ten nejlevnejsi. Jezdim na LPG. A pneumatiky kupuju vždycky ojety a sjezdim je do hola.

0/0
17.8.2016 12:52

J49a36n49a 34E93l81i34á12š19o27v16á 9759224674908

Taxikáři ani aplikace za takovou reklamu nestojí.

Dobré pro cizince, že si to mohou odkontrolovat.

0/0
17.8.2016 7:35

J63a86n 24D52o93b36r13o17v37o35l20n24ý 1700273102626

Nevěřil bych, kolik slov se dá napsat kolem taxikaření.

+8/0
17.8.2016 7:21

R91o41m47a14n 24L68i36p35s48k65ý 2219463909

Už se těším, jak si řidiči Uber budou pořizovat systémy EET. To teprve "zamíchá kartami".;-D

0/−1
17.8.2016 7:14

M51a96r44e65k 63M68a36l57ý 1962938781450

Nesmysl. Není nutné, pokud platba probíhá bezhotovostne.

+3/−1
17.8.2016 8:12

R28o21m98a83n 66L62i84p19s63k23ý 2439733639

Myslíš? To by pak podnikatelům satačilo zavést platební terminály a nemuseli by se otravovat s EET. Ba ne, takto to, bohužel, fungovat nebude.

+2/0
17.8.2016 10:24

M76a94r59e88k 13M37a25l65ý 1262858371750

Ano, myslím. Taky podnikam, ale vše jde na fakturu, žádná hotovost. Eet se mě netyks

0/0
18.8.2016 17:32

M58a16r57t73i14n 94L47i68n67h95a56r37t 5513818125365

Taxikáři protestují proti aplikaci UBER. Hoteliéři protestují proti aplikaci BnB.

Bojím se momentu, kdy se pošťáci dozví o emailu... :-D

+58/−3
17.8.2016 5:44

J37a36n 37J63a69d11r86n73ý 4750684925666

;-D

+3/0
17.8.2016 6:19
Foto

T63o79m11á35š 70M17i18h56a36l44i58k 1289954153955

To už tu dal niekto iný pred mesiacom.

+1/−1
17.8.2016 7:21

J79a48n32a 47E31l34i87á37š88o57v73á 9159564284838

Vadí to nějak ?

+2/0
17.8.2016 7:36

J96o45s11e80f 14K86r94b31e65c 3437736553981

Svět a diskuse zde jsou plné plagiátorů.

+1/0
17.8.2016 9:26

J91a77r19o67m64í15r 17K35r52á31l 4700419754519

;-D To bude při "pružnosti" pošty ještě pár let trvat.

+1/0
17.8.2016 8:01
Foto

J21a76c96h12y60m 37B51r47z23e26z25i11n18a 6849279652133

Tak ono by se možná v rámci "klasických taxikářů" bylo hodné spíše zamyslet se proč asi tak rapidně stoupá popularita alternativ...

+23/0
17.8.2016 1:37

M57i78c87h45a21l 48J15a50r50o21š 7584540232395

"Klasický taxikář" a "zamyslet se" jsou neslučitelné termíny, zejména po těch jejich stávkách nebo jak tomu říkali.

+12/0
17.8.2016 5:04

A63d91a52m 63F96a31r18i85n27i23c 5612867166106

no ano zamyslet... redaktor...

modri andel a AAA mneli android aplikaci uz v roku 2011 vcase kdy ubercab.com byl donucen dat pric slovo cab-taxi z jeho nazvu(protoze kupodivu to odporovalo legalnim podminkam)

to ze AAA aplikace nezmenila cenu od 2011 19.9 kc/km a ze garantuje vraceni penez kdyz Vam ridic spatne nauctuje...

Proc nikdo neudelal porovnani jizd v PHA jak to udelali redaktori telegraph v London. Jinak to ze UBER musi davat reklamu do metra ze jezdi za 9.9kc/km a nenapsat ani malymi pismenami ze se jeste plati za kazdou minutu jizdy bez ohledu jestli se stoji nebo jede .. mi rika ze maji malo objednavek ;) technologicka firma co musi delat reklamu v tistenem platku LOL;-D

0/0
1.9.2016 11:15





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.