Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Volkswagenu docházejí díly, omezil výrobu v největší wolfsburgské továrně

Německý automobilový koncern Volkswagen musel omezit výrobu v částech své největší továrny v domovském Wolfsburgu. Podobná situace je i v dalších dvou továrnách. Problémy automobilka vysvětlila nedostatkem dílů poté, co její dodavatelská firma odmítla dodržet plán dodávek.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

L58a17d49i39s69l69a40v 72H26a23š46k47a 4373406781120

Náš dodavatel náš pán

0/−1
18.8.2016 11:47

P38e70t76r 28V64o13n17d90r96a81c58e38k 7685541123950

Pár info pro neznalé v prostředí automotive - automobilky ždímají dodavatele až na samé dno rentability výroby, nesmyslé termíny a za tento ,, luxus" je splatnost faktur bežně za 6 mesíců ....

+5/−1
18.8.2016 11:38

V11l52a75d85a 96S21i79m14o11n86i19k 3749783693655

Tu splatnost je pobral prosím kde ? Ať se dívám jak se dívám, nevidím u německých výrobců nic víc než průměr 40 dnů.

0/0
18.8.2016 12:35

P33e53t88r 78V14o36n87d28r92a14c42e48k 7725861803440

Vládíku - 15 let osobní praxe v automotive .......

+1/−1
18.8.2016 12:44

V57l67a43d51a 36S86i13m26o40n58i95k 3239623253965

Neykáme si, to za prvé. Za druhé - asi pracujete u špatné firmy. Moje číslo 40 avg. je naprosto přesné. Dvacátý pátý den následujícího měsíce po měsíci dodávky jsou neomylně peníze na účtě. Řídím si podle toho kalendář. Nejdelší splatnosti měli PSA a Renault Nissan ale to jim před pár lety zatrhla francouszká váda.

0/0
18.8.2016 12:47

P25e28t22r 91V14o24n65d33r90a73c64e56k 7915911783400

Vládíku - píšeš : ,,Neykáme si" ..... neboj - dle tvého přání si tedy nebudeme hýkat .........;-D

+1/0
18.8.2016 12:51

V40l24a15d74a 26S20i36m24o96n65i85k 3619733773905

Vtipné, děkuji uctivě za upozornění ... tedy ještě jednou a bez překlepu. Husy jsme spolu nepásli, netykáme si tedy. Už je to jasné?

0/0
18.8.2016 12:54

M15i40c87h44a32l 54K73r88e39j42č12a 5198606616323

a) pokud nejste schopen akceptovat jiste principy webovych diskuzi, lehka pokoc - nezucastnujte se jich.

b) p. Hornicek kdysi rikal (tedy o hercich), ze velci jsou prijemni a vyrovnani. Jen ti mali (a nejisti apod.) se prifukuji... Prijde mi to jako zajimava myslenka. Vam ne?

0/0
18.8.2016 13:01

V55l34a47d79a 65S81i48m20o32n98i17k 3859773163575

Děkuji za radu, do diskuzí přispívám podle svého uvážení tam, kde mám co říci. Snažím se o jasná vyjádření, ve svých vyjádřeních jsem si jist a nejsem herec. Pokud Vám b) přijde zajímavá myšlenka v debatě o dodavatelích v automobilovém průmyslu, je to jenom Vaše věc. Filozofickou debatu o Panu Horníčkovi můžeme nechat na jindy. Pokud diskuzi postavíte hlavně na tykání, což právě děláte, pak je princip diskuze trochu zkreslený.

0/0
18.8.2016 14:11

P79e70t27r 95V72o51n60d14r43a17c85e49k 7265441823180

Vláďo - zde v diskusi se skutečně neřeší tykání z důvodu, že všichni diskutující jsme si rovni ..... a k automotive jen poznámku - osobně znám automotive firmu, kde 400 lidí pracuje ve 12ti hodinových turnusech za 12.400kč hrubého .......

0/0
18.8.2016 15:10

M26i63r45o43s39l37a35v 96M35i32č90á77n 5229338460879

asi už jsou ve vedení imigranti.

0/0
18.8.2016 11:22
Foto

J21a32n 83K32r48o42p65á58č 4133729433453

... zcela evidentně zde cosi nefunguje....

0/0
18.8.2016 11:13

M57i95l98a92n 87N25o98v69o23t70n24ý 2490431911985

Uff - to je klika všech klik že statisíce nových pilných pracovních sil už jsou na cestě ... R^

0/0
18.8.2016 11:12

R47a29d69i35m 31P83o49l60á15š21e97k 9856773309799

Situace musí být ještě horší. Každá automobilka mívá vedle stávajícího dodavatele komponent příslušnými smlouvami a ISO certifikací připraveného dalšího dodavatele, který může toho prvního okamžitě nahradit. A veýhledu vybraného nebo vybrané další......

Pokud tedy automobilka kvůli nedostatku nějakých komponent omezuje výrobu, museli vypadnout už dva dodavatelé.....

+1/−1
18.8.2016 11:12

O84n35d64ř90e60j 76L35o91š83o34t18h 9460282964602

To myslíte, že další 2 firmy mají připravené nevyužité linky, aby mohly někoho nahradit? To určitě ne. A transfer výroby není ze dne na den, nejde jen o samotnou linku, ale o vstupní materiál. Tady se spíš může stát, že budoucí zakázky vysoutěží někdo jiný. Dnes ty objemy výroby a požadavky jsou dost na hraně a všichni dodavatelé mají občas problémy stíhat objednávky.

+1/0
18.8.2016 13:35

R69a81d15i50m 66P20o83l13á17š24e73k 9566473879759

Připravené nevyužité linky určitě ne. Ale připravené a dokončené certifikační řízení, které jinak trvá měsíce, stoprocentně ano. A dle možností v rámci toho řízení třeba připravené speciální přípravky a pomůcky k výrobě.

Takže za optimálních podmínek jim stačí jen pár nocí na přenastavení výrobní linky nebo něco takového a mohou aspoň částí kapacity vyrábět.

Navíc dost komponent automobilka odebírá od dvou dodavatelů, takže pokud jeden vypadne, druhý jen víc využije linku.

0/−1
18.8.2016 15:09

O26n23d90ř91e90j 39L23o77š10o47t69h 9920762514962

Druhý víc využije linku? A to udělá jak? Když ta jeho linka jede na maximum. Prostě to takhle nefunguje.

+4/0
18.8.2016 15:35

V75í12ť42a 17K59r38u13t71i79š 1220734515617

I kdybyste nakrasne měl dva dodavatele, tak i při poměru 50:50 to znamená, že skokové musíte zdvojnásobit výrobu. Kromě zmíněného problému kapacit na to taky musíte mít lidi nebo materiálové vstupy, což není otázka hodin nebo dnů, ale v lepších případech týdnu a někdy měsíců..

0/0
18.8.2016 17:03

O82n46d13ř78e53j 95L57o90š33o36t14h 9690402684362

Zdvojnásobit výroba nejde a určitě ne že dne na den. I kdyby to chtěl jeden dodavatel rozšířit o další linku a náhodou měl volný stroj, tak nechat vyrobit potřebný nástroj může trvat několik měsíců. Čistě teoreticky by mohl být použit nástroj od původního dodavatele, pokud by byl majitelem zákazník.

Ale ktery dodavatel má dnes volné výrobní prostory a pokud volné má, pak s nimi počítá třeba na nové projekty.

0/0
18.8.2016 17:42

J50a28n 50P90o35k65o26r96n53ý 1153799250873

Vůbec nevíte která bije. příprava výroby komponentu trvá jeden až dva roky a stojí to hezkých pár miliard. Většinou to platí automobilka, ale záleží jak jsou nastavené obchodní stavy. Dát výrobu někomu jinému není tak jednoduché a nelze to ze dne na den. Ve hře jsou nejen výrobní linky, ale strašná spousta různých přípravků, certifikátů, zaučeného personálu a logistiky. A to co jsem popsal je jen vrcholek ledovce.

+2/0
18.8.2016 15:30

C19y28r22i77l 64P71a26v26e10l65k23a 4336552498835

Když neplatěj, tak co s nima.

+1/0
18.8.2016 10:58

P77e15t12r 89V96e44s45e38l93ý 7334605354278

A to ještě jim kancléřka nabízí hromadu kvalitních pracovníků do výroby....

+4/−1
18.8.2016 10:50

M29o15j35m48í25r 41S13k23á17l91a 2900742956

...a taky inženýrů:-P

+1/0
18.8.2016 10:54

K19o33n27r83a76d 12S20l76a23d75e10k 3767358899742

a na vedoucí pozice

+1/0
18.8.2016 11:10

J82a82r83d41a 20S90o98k80o59l 1876838391171

Nesouvisí to omezení dodávky ND náhodou na tom že jim WV dluží ?

0/0
18.8.2016 10:30

V79i63k96t20o98r 31N47á36r15o75ž48n82ý 3339162528

Zcela logické. Každý dodavatel je od VW cenově stlačen hodně a hodně dolů a když VW chce více a více dílů pro svoji stoupající výrobu , je jasné , že se to musí podělat.

Jestli se situace nezmění , začnou dodavatelé bankrotovat a to bude teprve hukot..až panáčci-nákupčí z VW zjistí , že jim příští týden přijde poslední dodávka...

+2/0
18.8.2016 9:53

O91n58d48ř47e16j 23L48o34š18o16t43h 9850282334462

Je to tak, VW dost sází na vysoké objemy a ceny tlačí na hranu rentabilnosti. A platí to pro celý koncern - od Seatu po Audi.

Renault nebo PSA jsou pro dodavatele mnohem lepší zákazníci.

+1/0
18.8.2016 13:37

J33a88n 27P79o69k43o21r12n66ý 1363679360553

Tak jednoduché a rychlé to není. Dodavatel má nasmlouvané objemy výrobků a to je součást (někdy celý)jeho výrobního programu. Zastavit dodávku znamená nemít peníze pro personál, rozvoj a jistotu, že v příštím zadávání projektů ta vaše firma nebude oslovena, dokonce pravděpodobně ani jinými odběrateli, protože jste si vyrobili punc nespolehlivého dodavatele. Proč a jak to vzniklo nikdo nezkoumá a nikoho to nezajímá. možná tak ještě jako perličku při ranní kávě a to je vše. Na vaše místo naskočí kdokoli jiný, protože konkurence je dost ostrá.

0/0
18.8.2016 15:39

J77a18n 91P37o66k91o37r67n38ý 1453909110663

Ta moje reakce byla na někoho jiného. Nějak se to zašmodrchalo.:-/

0/0
18.8.2016 15:42

M24i72l11a91n 87V61o18t80a38v25a 5934166361822

at chceme nebo ne, tak tohle se projeví na kvalitě. Pokud mám ušetřit, musím něco ubrat či ošidit. A to samé udělají dodavatelé. a když uberu na lidech, tak se to projeví nekvalifikovanou pracovní silou a výsledek bude zase mizerný

+2/0
18.8.2016 9:52

D57a46l45i80b78o55r 21C78h40l97u50p 5577602413194

Jistě, svoje problémy si bude VW hojit na dodavatelích, bude žádat snížení ceny, aby někdo jiný zaplatil jejich pokuty. No jejich místní pobočka se tak chová už léta, tedy pracovat pro tento koncern není o zisku ale o reklamě jak vám tamní specialisté řeknou. Co takhle podle hesla za dobrou práci dobré peníze ??? Ale to by nebyly ty miliardové zisky vlastně....

+3/0
18.8.2016 9:44

L64u59b81o88m67í76r 95V39r64t43a78l 6740467951781

Aha. Čili kvalitní vozy této značky už došly. Nyní budou nuceni dodavatelé šetřit. Na materiálech, na lidech - takže na provedení. Z toho logicky vyplývají budoucí problémy s převodovkami a sedačkami - a to je jen začátek. Nyní se setrvačností ještě bude prodávat, než se ukáže kde dodavatelé ušetřili. Samozřejmě to manažeři nepřiznají, ale VW už bych se raději vyhnul.

+3/0
18.8.2016 9:31

M76i43c60h65a54l 19F90r98ý20d31a 1202139923702

Tak kvalitní vozy této značky došly už dávno, zpráva je spíše o tom, že bude ještě hůř.

+3/0
18.8.2016 9:56
Foto

I92v47a13n 56K49o29p59t43a 5337462241807

To je problém u všech automobilek, takřka bez výjimky.

+2/0
18.8.2016 10:41

V49l16a26d45a 75S46i41m43o29n73i24k 3109743633545

Spekulujete . Německý soud jenom vydal rozhodnutí, kterým dodavatelům přikázal pokračovat dodávkách. A že jsou dodavatelé pod tlakem, to samozřejmě jsou. Jinak by Fabie stála 600 000 v základu. Ale samozřejmě mohou prodávat díly komukoliv jinému, třeba do mlýnků na maso. Ale tam asi ta série bude trochu kratší. Rozhodně ale nemají

( dodavatelé) problém s tím, že by měli pohledávky půl roku po splatnosti, to opravdu ani omylem.

+1/0
18.8.2016 12:39
Foto

A68n82i77s 46G65. 92H45a92b49i41b 1701893565585

ackoliv nemam rad VW tak jedna vec je na te dieselgate pozitivni.. vetsine lidem jsou nejaka emisni narizeni a normy nekde..

+15/0
18.8.2016 9:27

E26d98a 36S28t39á37r50e91k 6926854442656

Máte pravdu, bohužel je většině opravdu jedno, že devastují planetu, není to jejich problém, bude to problém až jejich dětí a vnoučat. Takže proč se omezovat, že?

+2/−5
18.8.2016 9:47
Foto

A61n36i73s 72G88. 56H73a65b14i74b 1501673775255

Pane Stárku. Pláčete na špatném hrobě. Jdete se podívat do velkých zemí 3. Světa kde se opravdu planeta devastuje. Tady nás oficiality buzerují zda může do centra měst auto se 100mg/100km nebo se 120mg/100km. To je k smíchu. Tímhle tu vaši planetu nezachráníte

+4/0
18.8.2016 9:58

E55d70a 32S94t43á74r51e86k 6696564242726

A vaše planeta to není? Pochopitelně, že vím o devastaci jinde v daleko větším rozsahu, ale přece to neznamená, že se na to vykašlu i já? Kam bychom došli stylem, když zabili oni, proč bych nemohl zabít i já?

+1/0
18.8.2016 10:04
Foto

A55n33i26s 27G89. 84H60a30b37i82b 1651753675815

Ale ovšem. Jen tohle jednání tak trochu zavání alibismem ve stylu: Město je pod vodou a vy berete do ruky kýbl místo aby jste si oblékl plavky. Pokud je potřeba zachraňovat tak jinak a jinde.. Tohle je pouze alibismus a buzerace.

+1/0
18.8.2016 10:13

M42a81r92t21i34n 85K59a61r22á93s31e70k 9898113898208

To opravdu neni alibismus a buzerace, pri intenzite provozu ve velkych evropskych mestech by pri absenci emisnich norem bylo v tech mestech nedychatelno....

+1/0
18.8.2016 15:59

J49i14ř26í 73E82r28b41e87n 1563594826277

Hm, emisní normy zavedly koncem 60. let USA právě proto, že v jejich městech už bylo nedýchatelno...

0/0
18.8.2016 20:20

T94o28m86á65š 29T74a92t18í15č76e45k 5890862940718

To jsme se toho teda dozvěděli... :-/

+6/0
18.8.2016 9:16

M14i32c68h24a69l 29P47i72n26d71j51a18k 5583634617337

Tak hlavne aby byla mista pro imigranty jak chce pani Markelova!:-P

+2/0
18.8.2016 9:12

P77e35t76r 44A27n75g43e14r 9704359962111

Nic neroste do nebes.

+1/0
18.8.2016 9:03

R44o36s80t83i94s32l69a82v 33F90l68é57g74l 2807242497576

Ukázka padajícího ho*na. Na VW se provalí problém dieselgate a odnést to mají dodavatelé tím že jim VW poníží ceny :-)

+14/0
18.8.2016 9:01

V32l84a58d50a 25S21i21m61o28n37i86k 3569343203975

Přečtěte si ten článek na Spiegel ... Vaše spekulace je trochu mimo .

0/0
18.8.2016 12:40

A93d49a70m 81B44e70r34n63a41r91d 3494537433176

Socialismus. Jednou nefunguje parní válec, jednou nejsou hřebíky. Přesně jako v tom vtipu o socialistickém pekle.

0/−2
18.8.2016 9:00
Foto

P86e51t94r 29Ž63u23r12e21k 4527927213

Ten vtip neznám , sem s ním :-)

0/0
18.8.2016 9:04

V68í71t 43O13ž41a95n76a 1658588585804

Vygooglil jsem tohle:

Chlap se dostane po smrti do pekla. Přestoupí před Lucifera a ten se ptá:

"Tak co, hříšný člověče, chtěl bys raději do kapitalistického nebo socialistického pekla?"

Chlápek přemýšlí, jaký by mezi těmi pekly mohl být rozdíl. Nic ho nenapadá, ale v tom se vedle něj zjeví duše a povídá:

"Vyber si socialistické peklo, radím ti dobře."

"A proč?" ptá se chlap.

"No," říká duše, "v socialistickém pekle budeš muset za trest ležet na prkně pobitém hřebíky a bude po tobě jezdit parní válec. Ale protože je to peklo socialistické, tak pokud se k tobě dostane prkno, nebudou hřebíky. Pokud donesou hřebíky, nebude prkno. A pokud bude prkno i hřebíky, nepřijede parní válec."

+14/0
18.8.2016 9:08







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.