Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Volkswagenu docházejí díly, omezil výrobu v největší wolfsburgské továrně

Německý automobilový koncern Volkswagen musel omezit výrobu v částech své největší továrny v domovském Wolfsburgu. Podobná situace je i v dalších dvou továrnách. Problémy automobilka vysvětlila nedostatkem dílů poté, co její dodavatelská firma odmítla dodržet plán dodávek.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

L66a24d98i44s88l21a84v 17H12a39š96k30a 4183646411460

Náš dodavatel náš pán

0/−1
18.8.2016 11:47

P34e58t70r 57V76o61n89d32r56a14c17e38k 7325271153260

Pár info pro neznalé v prostředí automotive - automobilky ždímají dodavatele až na samé dno rentability výroby, nesmyslé termíny a za tento ,, luxus" je splatnost faktur bežně za 6 mesíců ....

+5/−1
18.8.2016 11:38

V29l79a41d70a 29S63i10m97o63n51i55k 3269253873745

Tu splatnost je pobral prosím kde ? Ať se dívám jak se dívám, nevidím u německých výrobců nic víc než průměr 40 dnů.

0/0
18.8.2016 12:35

P19e93t48r 23V84o37n65d10r14a33c76e87k 7835141553840

Vládíku - 15 let osobní praxe v automotive .......

+1/−1
18.8.2016 12:44

V83l34a79d10a 37S32i69m27o70n58i72k 3939343163735

Neykáme si, to za prvé. Za druhé - asi pracujete u špatné firmy. Moje číslo 40 avg. je naprosto přesné. Dvacátý pátý den následujícího měsíce po měsíci dodávky jsou neomylně peníze na účtě. Řídím si podle toho kalendář. Nejdelší splatnosti měli PSA a Renault Nissan ale to jim před pár lety zatrhla francouszká váda.

0/0
18.8.2016 12:47

P16e67t39r 97V44o82n14d30r87a63c79e37k 7475511753260

Vládíku - píšeš : ,,Neykáme si" ..... neboj - dle tvého přání si tedy nebudeme hýkat .........;-D

+1/0
18.8.2016 12:51

V93l17a65d70a 90S45i87m46o85n33i31k 3529353643715

Vtipné, děkuji uctivě za upozornění ... tedy ještě jednou a bez překlepu. Husy jsme spolu nepásli, netykáme si tedy. Už je to jasné?

0/0
18.8.2016 12:54

M75i97c58h70a29l 53K15r21e12j79č13a 5918466576943

a) pokud nejste schopen akceptovat jiste principy webovych diskuzi, lehka pokoc - nezucastnujte se jich.

b) p. Hornicek kdysi rikal (tedy o hercich), ze velci jsou prijemni a vyrovnani. Jen ti mali (a nejisti apod.) se prifukuji... Prijde mi to jako zajimava myslenka. Vam ne?

0/0
18.8.2016 13:01

V32l74a93d42a 77S85i67m44o81n70i79k 3919213203615

Děkuji za radu, do diskuzí přispívám podle svého uvážení tam, kde mám co říci. Snažím se o jasná vyjádření, ve svých vyjádřeních jsem si jist a nejsem herec. Pokud Vám b) přijde zajímavá myšlenka v debatě o dodavatelích v automobilovém průmyslu, je to jenom Vaše věc. Filozofickou debatu o Panu Horníčkovi můžeme nechat na jindy. Pokud diskuzi postavíte hlavně na tykání, což právě děláte, pak je princip diskuze trochu zkreslený.

0/0
18.8.2016 14:11

P60e93t32r 90V13o38n87d80r55a71c87e95k 7635901873520

Vláďo - zde v diskusi se skutečně neřeší tykání z důvodu, že všichni diskutující jsme si rovni ..... a k automotive jen poznámku - osobně znám automotive firmu, kde 400 lidí pracuje ve 12ti hodinových turnusech za 12.400kč hrubého .......

0/0
18.8.2016 15:10

M51i88r90o11s55l57a92v 86M84i17č62á76n 5109498610939

asi už jsou ve vedení imigranti.

0/0
18.8.2016 11:22
Foto

J11a49n 28K19r68o54p53á65č 4433939483693

... zcela evidentně zde cosi nefunguje....

0/0
18.8.2016 11:13

M89i89l14a52n 93N27o38v13o30t18n15ý 2130111451165

Uff - to je klika všech klik že statisíce nových pilných pracovních sil už jsou na cestě ... R^

0/0
18.8.2016 11:12

R95a75d21i80m 16P19o92l93á23š72e77k 9836953449349

Situace musí být ještě horší. Každá automobilka mívá vedle stávajícího dodavatele komponent příslušnými smlouvami a ISO certifikací připraveného dalšího dodavatele, který může toho prvního okamžitě nahradit. A veýhledu vybraného nebo vybrané další......

Pokud tedy automobilka kvůli nedostatku nějakých komponent omezuje výrobu, museli vypadnout už dva dodavatelé.....

+1/−1
18.8.2016 11:12

O67n61d19ř32e95j 93L12o20š81o82t21h 9580732924432

To myslíte, že další 2 firmy mají připravené nevyužité linky, aby mohly někoho nahradit? To určitě ne. A transfer výroby není ze dne na den, nejde jen o samotnou linku, ale o vstupní materiál. Tady se spíš může stát, že budoucí zakázky vysoutěží někdo jiný. Dnes ty objemy výroby a požadavky jsou dost na hraně a všichni dodavatelé mají občas problémy stíhat objednávky.

+1/0
18.8.2016 13:35

R24a18d32i48m 57P89o31l23á41š60e95k 9956893799259

Připravené nevyužité linky určitě ne. Ale připravené a dokončené certifikační řízení, které jinak trvá měsíce, stoprocentně ano. A dle možností v rámci toho řízení třeba připravené speciální přípravky a pomůcky k výrobě.

Takže za optimálních podmínek jim stačí jen pár nocí na přenastavení výrobní linky nebo něco takového a mohou aspoň částí kapacity vyrábět.

Navíc dost komponent automobilka odebírá od dvou dodavatelů, takže pokud jeden vypadne, druhý jen víc využije linku.

0/−1
18.8.2016 15:09

O42n41d67ř94e50j 53L93o77š48o21t92h 9640392974942

Druhý víc využije linku? A to udělá jak? Když ta jeho linka jede na maximum. Prostě to takhle nefunguje.

+4/0
18.8.2016 15:35

V60í29ť11a 79K57r69u61t57i86š 1430454475767

I kdybyste nakrasne měl dva dodavatele, tak i při poměru 50:50 to znamená, že skokové musíte zdvojnásobit výrobu. Kromě zmíněného problému kapacit na to taky musíte mít lidi nebo materiálové vstupy, což není otázka hodin nebo dnů, ale v lepších případech týdnu a někdy měsíců..

0/0
18.8.2016 17:03

O71n10d97ř22e39j 65L49o78š89o77t52h 9880302394822

Zdvojnásobit výroba nejde a určitě ne že dne na den. I kdyby to chtěl jeden dodavatel rozšířit o další linku a náhodou měl volný stroj, tak nechat vyrobit potřebný nástroj může trvat několik měsíců. Čistě teoreticky by mohl být použit nástroj od původního dodavatele, pokud by byl majitelem zákazník.

Ale ktery dodavatel má dnes volné výrobní prostory a pokud volné má, pak s nimi počítá třeba na nové projekty.

0/0
18.8.2016 17:42

J37a63n 34P91o25k46o98r75n94ý 1203329540803

Vůbec nevíte která bije. příprava výroby komponentu trvá jeden až dva roky a stojí to hezkých pár miliard. Většinou to platí automobilka, ale záleží jak jsou nastavené obchodní stavy. Dát výrobu někomu jinému není tak jednoduché a nelze to ze dne na den. Ve hře jsou nejen výrobní linky, ale strašná spousta různých přípravků, certifikátů, zaučeného personálu a logistiky. A to co jsem popsal je jen vrcholek ledovce.

+2/0
18.8.2016 15:30

C83y80r60i14l 16P26a15v48e22l79k35a 4726572258705

Když neplatěj, tak co s nima.

+1/0
18.8.2016 10:58

P51e58t89r 37V39e77s29e32l19ý 7524325404718

A to ještě jim kancléřka nabízí hromadu kvalitních pracovníků do výroby....

+4/−1
18.8.2016 10:50

M33o13j12m16í20r 68S94k18á26l47a 2820132336

...a taky inženýrů:-P

+1/0
18.8.2016 10:54

K43o25n82r98a28d 66S30l38a34d46e30k 3947258129632

a na vedoucí pozice

+1/0
18.8.2016 11:10

J58a51r60d82a 85S43o24k18o77l 1286628881301

Nesouvisí to omezení dodávky ND náhodou na tom že jim WV dluží ?

0/0
18.8.2016 10:30

V61i35k20t16o33r 16N43á14r48o20ž33n65ý 3209432988

Zcela logické. Každý dodavatel je od VW cenově stlačen hodně a hodně dolů a když VW chce více a více dílů pro svoji stoupající výrobu , je jasné , že se to musí podělat.

Jestli se situace nezmění , začnou dodavatelé bankrotovat a to bude teprve hukot..až panáčci-nákupčí z VW zjistí , že jim příští týden přijde poslední dodávka...

+2/0
18.8.2016 9:53

O66n81d21ř94e65j 40L59o73š85o10t27h 9890282164152

Je to tak, VW dost sází na vysoké objemy a ceny tlačí na hranu rentabilnosti. A platí to pro celý koncern - od Seatu po Audi.

Renault nebo PSA jsou pro dodavatele mnohem lepší zákazníci.

+1/0
18.8.2016 13:37

J79a65n 77P10o75k98o35r23n70ý 1183679590193

Tak jednoduché a rychlé to není. Dodavatel má nasmlouvané objemy výrobků a to je součást (někdy celý)jeho výrobního programu. Zastavit dodávku znamená nemít peníze pro personál, rozvoj a jistotu, že v příštím zadávání projektů ta vaše firma nebude oslovena, dokonce pravděpodobně ani jinými odběrateli, protože jste si vyrobili punc nespolehlivého dodavatele. Proč a jak to vzniklo nikdo nezkoumá a nikoho to nezajímá. možná tak ještě jako perličku při ranní kávě a to je vše. Na vaše místo naskočí kdokoli jiný, protože konkurence je dost ostrá.

0/0
18.8.2016 15:39

J41a37n 27P75o98k25o51r95n17ý 1663329880113

Ta moje reakce byla na někoho jiného. Nějak se to zašmodrchalo.:-/

0/0
18.8.2016 15:42

M60i34l15a16n 25V25o97t43a39v67a 5864196661102

at chceme nebo ne, tak tohle se projeví na kvalitě. Pokud mám ušetřit, musím něco ubrat či ošidit. A to samé udělají dodavatelé. a když uberu na lidech, tak se to projeví nekvalifikovanou pracovní silou a výsledek bude zase mizerný

+2/0
18.8.2016 9:52

D41a67l49i85b97o80r 50C42h58l82u51p 5907132643184

Jistě, svoje problémy si bude VW hojit na dodavatelích, bude žádat snížení ceny, aby někdo jiný zaplatil jejich pokuty. No jejich místní pobočka se tak chová už léta, tedy pracovat pro tento koncern není o zisku ale o reklamě jak vám tamní specialisté řeknou. Co takhle podle hesla za dobrou práci dobré peníze ??? Ale to by nebyly ty miliardové zisky vlastně....

+3/0
18.8.2016 9:44

L72u98b54o21m74í47r 11V18r64t92a52l 6610757121691

Aha. Čili kvalitní vozy této značky už došly. Nyní budou nuceni dodavatelé šetřit. Na materiálech, na lidech - takže na provedení. Z toho logicky vyplývají budoucí problémy s převodovkami a sedačkami - a to je jen začátek. Nyní se setrvačností ještě bude prodávat, než se ukáže kde dodavatelé ušetřili. Samozřejmě to manažeři nepřiznají, ale VW už bych se raději vyhnul.

+3/0
18.8.2016 9:31

M39i65c42h25a20l 38F67r79ý33d17a 1602289743322

Tak kvalitní vozy této značky došly už dávno, zpráva je spíše o tom, že bude ještě hůř.

+3/0
18.8.2016 9:56
Foto

I64v33a21n 42K34o66p67t42a 5977912611397

To je problém u všech automobilek, takřka bez výjimky.

+2/0
18.8.2016 10:41

V59l83a91d54a 29S73i40m88o53n84i58k 3879543793155

Spekulujete . Německý soud jenom vydal rozhodnutí, kterým dodavatelům přikázal pokračovat dodávkách. A že jsou dodavatelé pod tlakem, to samozřejmě jsou. Jinak by Fabie stála 600 000 v základu. Ale samozřejmě mohou prodávat díly komukoliv jinému, třeba do mlýnků na maso. Ale tam asi ta série bude trochu kratší. Rozhodně ale nemají

( dodavatelé) problém s tím, že by měli pohledávky půl roku po splatnosti, to opravdu ani omylem.

+1/0
18.8.2016 12:39
Foto

A28n31i13s 23G29. 35H84a10b68i40b 1281513445115

ackoliv nemam rad VW tak jedna vec je na te dieselgate pozitivni.. vetsine lidem jsou nejaka emisni narizeni a normy nekde..

+15/0
18.8.2016 9:27

E96d67a 49S62t79á78r82e86k 6776874862876

Máte pravdu, bohužel je většině opravdu jedno, že devastují planetu, není to jejich problém, bude to problém až jejich dětí a vnoučat. Takže proč se omezovat, že?

+2/−5
18.8.2016 9:47
Foto

A85n78i78s 74G33. 87H53a61b48i21b 1931773425145

Pane Stárku. Pláčete na špatném hrobě. Jdete se podívat do velkých zemí 3. Světa kde se opravdu planeta devastuje. Tady nás oficiality buzerují zda může do centra měst auto se 100mg/100km nebo se 120mg/100km. To je k smíchu. Tímhle tu vaši planetu nezachráníte

+4/0
18.8.2016 9:58

E73d82a 33S24t11á32r94e86k 6556264182346

A vaše planeta to není? Pochopitelně, že vím o devastaci jinde v daleko větším rozsahu, ale přece to neznamená, že se na to vykašlu i já? Kam bychom došli stylem, když zabili oni, proč bych nemohl zabít i já?

+1/0
18.8.2016 10:04
Foto

A73n11i31s 40G52. 25H36a40b49i16b 1311923175395

Ale ovšem. Jen tohle jednání tak trochu zavání alibismem ve stylu: Město je pod vodou a vy berete do ruky kýbl místo aby jste si oblékl plavky. Pokud je potřeba zachraňovat tak jinak a jinde.. Tohle je pouze alibismus a buzerace.

+1/0
18.8.2016 10:13

M96a82r61t85i73n 71K29a75r14á98s63e63k 9868643918978

To opravdu neni alibismus a buzerace, pri intenzite provozu ve velkych evropskych mestech by pri absenci emisnich norem bylo v tech mestech nedychatelno....

+1/0
18.8.2016 15:59

J32i61ř66í 97E23r52b39e18n 1673774516127

Hm, emisní normy zavedly koncem 60. let USA právě proto, že v jejich městech už bylo nedýchatelno...

0/0
18.8.2016 20:20

T64o66m61á39š 16T70a34t22í35č69e52k 5450152970958

To jsme se toho teda dozvěděli... :-/

+6/0
18.8.2016 9:16

M31i76c87h38a71l 47P50i83n68d36j18a25k 5543524537277

Tak hlavne aby byla mista pro imigranty jak chce pani Markelova!:-P

+2/0
18.8.2016 9:12

P94e30t27r 21A47n46g34e57r 9254399792711

Nic neroste do nebes.

+1/0
18.8.2016 9:03

R61o19s30t92i25s55l18a40v 79F49l78é63g23l 2827922127976

Ukázka padajícího ho*na. Na VW se provalí problém dieselgate a odnést to mají dodavatelé tím že jim VW poníží ceny :-)

+14/0
18.8.2016 9:01

V54l78a69d81a 52S56i25m86o86n58i83k 3529403223415

Přečtěte si ten článek na Spiegel ... Vaše spekulace je trochu mimo .

0/0
18.8.2016 12:40

A67d77a31m 58B15e25r10n98a44r22d 3464547503626

Socialismus. Jednou nefunguje parní válec, jednou nejsou hřebíky. Přesně jako v tom vtipu o socialistickém pekle.

0/−2
18.8.2016 9:00
Foto

P96e63t53r 31Ž58u70r59e20k 4897187613

Ten vtip neznám , sem s ním :-)

0/0
18.8.2016 9:04

V15í15t 37O96ž33a87n49a 1378468955444

Vygooglil jsem tohle:

Chlap se dostane po smrti do pekla. Přestoupí před Lucifera a ten se ptá:

"Tak co, hříšný člověče, chtěl bys raději do kapitalistického nebo socialistického pekla?"

Chlápek přemýšlí, jaký by mezi těmi pekly mohl být rozdíl. Nic ho nenapadá, ale v tom se vedle něj zjeví duše a povídá:

"Vyber si socialistické peklo, radím ti dobře."

"A proč?" ptá se chlap.

"No," říká duše, "v socialistickém pekle budeš muset za trest ležet na prkně pobitém hřebíky a bude po tobě jezdit parní válec. Ale protože je to peklo socialistické, tak pokud se k tobě dostane prkno, nebudou hřebíky. Pokud donesou hřebíky, nebude prkno. A pokud bude prkno i hřebíky, nepřijede parní válec."

+14/0
18.8.2016 9:08





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.