Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Volkswagenu docházejí díly, omezil výrobu v největší wolfsburgské továrně

Německý automobilový koncern Volkswagen musel omezit výrobu v částech své největší továrny v domovském Wolfsburgu. Podobná situace je i v dalších dvou továrnách. Problémy automobilka vysvětlila nedostatkem dílů poté, co její dodavatelská firma odmítla dodržet plán dodávek.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

L85a55d71i16s97l52a52v 29H40a23š17k10a 4233486691880

Náš dodavatel náš pán

0/−1
18.8.2016 11:47

P95e37t28r 25V76o87n78d67r59a71c10e26k 7375371773610

Pár info pro neznalé v prostředí automotive - automobilky ždímají dodavatele až na samé dno rentability výroby, nesmyslé termíny a za tento ,, luxus" je splatnost faktur bežně za 6 mesíců ....

+5/−1
18.8.2016 11:38

V32l81a69d47a 65S28i30m24o10n51i36k 3469783893225

Tu splatnost je pobral prosím kde ? Ať se dívám jak se dívám, nevidím u německých výrobců nic víc než průměr 40 dnů.

0/0
18.8.2016 12:35

P55e61t40r 43V56o17n97d97r76a13c55e36k 7525351903120

Vládíku - 15 let osobní praxe v automotive .......

+1/−1
18.8.2016 12:44

V44l54a77d41a 77S32i32m76o17n14i25k 3349603413885

Neykáme si, to za prvé. Za druhé - asi pracujete u špatné firmy. Moje číslo 40 avg. je naprosto přesné. Dvacátý pátý den následujícího měsíce po měsíci dodávky jsou neomylně peníze na účtě. Řídím si podle toho kalendář. Nejdelší splatnosti měli PSA a Renault Nissan ale to jim před pár lety zatrhla francouszká váda.

0/0
18.8.2016 12:47

P69e58t54r 69V75o96n43d15r24a82c70e69k 7615721933700

Vládíku - píšeš : ,,Neykáme si" ..... neboj - dle tvého přání si tedy nebudeme hýkat .........;-D

+1/0
18.8.2016 12:51

V73l60a33d12a 33S21i80m75o33n38i62k 3369513913735

Vtipné, děkuji uctivě za upozornění ... tedy ještě jednou a bez překlepu. Husy jsme spolu nepásli, netykáme si tedy. Už je to jasné?

0/0
18.8.2016 12:54

M46i44c24h85a76l 96K65r24e15j10č48a 5628586166613

a) pokud nejste schopen akceptovat jiste principy webovych diskuzi, lehka pokoc - nezucastnujte se jich.

b) p. Hornicek kdysi rikal (tedy o hercich), ze velci jsou prijemni a vyrovnani. Jen ti mali (a nejisti apod.) se prifukuji... Prijde mi to jako zajimava myslenka. Vam ne?

0/0
18.8.2016 13:01

V69l14a22d43a 51S72i36m39o65n57i76k 3789463463435

Děkuji za radu, do diskuzí přispívám podle svého uvážení tam, kde mám co říci. Snažím se o jasná vyjádření, ve svých vyjádřeních jsem si jist a nejsem herec. Pokud Vám b) přijde zajímavá myšlenka v debatě o dodavatelích v automobilovém průmyslu, je to jenom Vaše věc. Filozofickou debatu o Panu Horníčkovi můžeme nechat na jindy. Pokud diskuzi postavíte hlavně na tykání, což právě děláte, pak je princip diskuze trochu zkreslený.

0/0
18.8.2016 14:11

P17e63t32r 18V34o35n47d85r26a72c18e46k 7285111833580

Vláďo - zde v diskusi se skutečně neřeší tykání z důvodu, že všichni diskutující jsme si rovni ..... a k automotive jen poznámku - osobně znám automotive firmu, kde 400 lidí pracuje ve 12ti hodinových turnusech za 12.400kč hrubého .......

0/0
18.8.2016 15:10

M32i68r70o68s57l23a18v 50M10i19č14á58n 5379988280289

asi už jsou ve vedení imigranti.

0/0
18.8.2016 11:22
Foto

J76a71n 91K84r39o49p81á35č 4323289953693

... zcela evidentně zde cosi nefunguje....

0/0
18.8.2016 11:13

M43i36l18a38n 80N98o54v19o74t77n84ý 2930541811185

Uff - to je klika všech klik že statisíce nových pilných pracovních sil už jsou na cestě ... R^

0/0
18.8.2016 11:12

R24a31d88i57m 26P53o88l68á56š18e97k 9286823869459

Situace musí být ještě horší. Každá automobilka mívá vedle stávajícího dodavatele komponent příslušnými smlouvami a ISO certifikací připraveného dalšího dodavatele, který může toho prvního okamžitě nahradit. A veýhledu vybraného nebo vybrané další......

Pokud tedy automobilka kvůli nedostatku nějakých komponent omezuje výrobu, museli vypadnout už dva dodavatelé.....

+1/−1
18.8.2016 11:12

O45n39d27ř48e17j 72L11o75š76o38t54h 9190522984852

To myslíte, že další 2 firmy mají připravené nevyužité linky, aby mohly někoho nahradit? To určitě ne. A transfer výroby není ze dne na den, nejde jen o samotnou linku, ale o vstupní materiál. Tady se spíš může stát, že budoucí zakázky vysoutěží někdo jiný. Dnes ty objemy výroby a požadavky jsou dost na hraně a všichni dodavatelé mají občas problémy stíhat objednávky.

+1/0
18.8.2016 13:35

R97a40d57i40m 66P14o42l69á78š26e53k 9676613299819

Připravené nevyužité linky určitě ne. Ale připravené a dokončené certifikační řízení, které jinak trvá měsíce, stoprocentně ano. A dle možností v rámci toho řízení třeba připravené speciální přípravky a pomůcky k výrobě.

Takže za optimálních podmínek jim stačí jen pár nocí na přenastavení výrobní linky nebo něco takového a mohou aspoň částí kapacity vyrábět.

Navíc dost komponent automobilka odebírá od dvou dodavatelů, takže pokud jeden vypadne, druhý jen víc využije linku.

0/−1
18.8.2016 15:09

O79n71d32ř39e42j 54L76o16š74o44t23h 9550212284712

Druhý víc využije linku? A to udělá jak? Když ta jeho linka jede na maximum. Prostě to takhle nefunguje.

+4/0
18.8.2016 15:35

V44í45ť69a 69K20r67u70t51i29š 1410134685477

I kdybyste nakrasne měl dva dodavatele, tak i při poměru 50:50 to znamená, že skokové musíte zdvojnásobit výrobu. Kromě zmíněného problému kapacit na to taky musíte mít lidi nebo materiálové vstupy, což není otázka hodin nebo dnů, ale v lepších případech týdnu a někdy měsíců..

0/0
18.8.2016 17:03

O32n62d15ř48e55j 94L58o82š85o23t66h 9410312344812

Zdvojnásobit výroba nejde a určitě ne že dne na den. I kdyby to chtěl jeden dodavatel rozšířit o další linku a náhodou měl volný stroj, tak nechat vyrobit potřebný nástroj může trvat několik měsíců. Čistě teoreticky by mohl být použit nástroj od původního dodavatele, pokud by byl majitelem zákazník.

Ale ktery dodavatel má dnes volné výrobní prostory a pokud volné má, pak s nimi počítá třeba na nové projekty.

0/0
18.8.2016 17:42

J95a52n 57P30o50k16o80r17n97ý 1913199230183

Vůbec nevíte která bije. příprava výroby komponentu trvá jeden až dva roky a stojí to hezkých pár miliard. Většinou to platí automobilka, ale záleží jak jsou nastavené obchodní stavy. Dát výrobu někomu jinému není tak jednoduché a nelze to ze dne na den. Ve hře jsou nejen výrobní linky, ale strašná spousta různých přípravků, certifikátů, zaučeného personálu a logistiky. A to co jsem popsal je jen vrcholek ledovce.

+2/0
18.8.2016 15:30

C29y12r97i38l 84P38a83v21e39l73k98a 4266692888575

Když neplatěj, tak co s nima.

+1/0
18.8.2016 10:58

P32e13t37r 87V43e87s55e75l82ý 7814285414508

A to ještě jim kancléřka nabízí hromadu kvalitních pracovníků do výroby....

+4/−1
18.8.2016 10:50

M54o16j56m46í80r 49S62k82á25l37a 2550922496

...a taky inženýrů:-P

+1/0
18.8.2016 10:54

K69o65n77r58a14d 80S26l32a84d94e63k 3307798299732

a na vedoucí pozice

+1/0
18.8.2016 11:10

J35a25r56d66a 96S42o66k33o27l 1626458291361

Nesouvisí to omezení dodávky ND náhodou na tom že jim WV dluží ?

0/0
18.8.2016 10:30

V73i17k75t81o94r 92N28á89r96o33ž76n46ý 3249272698

Zcela logické. Každý dodavatel je od VW cenově stlačen hodně a hodně dolů a když VW chce více a více dílů pro svoji stoupající výrobu , je jasné , že se to musí podělat.

Jestli se situace nezmění , začnou dodavatelé bankrotovat a to bude teprve hukot..až panáčci-nákupčí z VW zjistí , že jim příští týden přijde poslední dodávka...

+2/0
18.8.2016 9:53

O21n92d25ř11e29j 87L57o98š79o87t95h 9170132424602

Je to tak, VW dost sází na vysoké objemy a ceny tlačí na hranu rentabilnosti. A platí to pro celý koncern - od Seatu po Audi.

Renault nebo PSA jsou pro dodavatele mnohem lepší zákazníci.

+1/0
18.8.2016 13:37

J95a67n 60P89o57k77o29r80n35ý 1853119830373

Tak jednoduché a rychlé to není. Dodavatel má nasmlouvané objemy výrobků a to je součást (někdy celý)jeho výrobního programu. Zastavit dodávku znamená nemít peníze pro personál, rozvoj a jistotu, že v příštím zadávání projektů ta vaše firma nebude oslovena, dokonce pravděpodobně ani jinými odběrateli, protože jste si vyrobili punc nespolehlivého dodavatele. Proč a jak to vzniklo nikdo nezkoumá a nikoho to nezajímá. možná tak ještě jako perličku při ranní kávě a to je vše. Na vaše místo naskočí kdokoli jiný, protože konkurence je dost ostrá.

0/0
18.8.2016 15:39

J90a78n 30P81o24k95o21r34n46ý 1433989470263

Ta moje reakce byla na někoho jiného. Nějak se to zašmodrchalo.:-/

0/0
18.8.2016 15:42

M17i94l93a98n 85V24o56t46a37v19a 5844336691912

at chceme nebo ne, tak tohle se projeví na kvalitě. Pokud mám ušetřit, musím něco ubrat či ošidit. A to samé udělají dodavatelé. a když uberu na lidech, tak se to projeví nekvalifikovanou pracovní silou a výsledek bude zase mizerný

+2/0
18.8.2016 9:52

D91a21l88i25b28o14r 29C18h10l67u23p 5917162303364

Jistě, svoje problémy si bude VW hojit na dodavatelích, bude žádat snížení ceny, aby někdo jiný zaplatil jejich pokuty. No jejich místní pobočka se tak chová už léta, tedy pracovat pro tento koncern není o zisku ale o reklamě jak vám tamní specialisté řeknou. Co takhle podle hesla za dobrou práci dobré peníze ??? Ale to by nebyly ty miliardové zisky vlastně....

+3/0
18.8.2016 9:44

L58u34b60o52m40í69r 33V86r36t98a86l 6360907621691

Aha. Čili kvalitní vozy této značky už došly. Nyní budou nuceni dodavatelé šetřit. Na materiálech, na lidech - takže na provedení. Z toho logicky vyplývají budoucí problémy s převodovkami a sedačkami - a to je jen začátek. Nyní se setrvačností ještě bude prodávat, než se ukáže kde dodavatelé ušetřili. Samozřejmě to manažeři nepřiznají, ale VW už bych se raději vyhnul.

+3/0
18.8.2016 9:31

M44i58c54h14a29l 22F56r28ý80d42a 1962989943352

Tak kvalitní vozy této značky došly už dávno, zpráva je spíše o tom, že bude ještě hůř.

+3/0
18.8.2016 9:56
Foto

I84v93a17n 36K19o78p83t33a 5807382311687

To je problém u všech automobilek, takřka bez výjimky.

+2/0
18.8.2016 10:41

V34l62a25d41a 77S37i54m39o32n63i46k 3129113233115

Spekulujete . Německý soud jenom vydal rozhodnutí, kterým dodavatelům přikázal pokračovat dodávkách. A že jsou dodavatelé pod tlakem, to samozřejmě jsou. Jinak by Fabie stála 600 000 v základu. Ale samozřejmě mohou prodávat díly komukoliv jinému, třeba do mlýnků na maso. Ale tam asi ta série bude trochu kratší. Rozhodně ale nemají

( dodavatelé) problém s tím, že by měli pohledávky půl roku po splatnosti, to opravdu ani omylem.

+1/0
18.8.2016 12:39
Foto

A15n79i19s 43G70. 37H60a50b15i78b 1981803835845

ackoliv nemam rad VW tak jedna vec je na te dieselgate pozitivni.. vetsine lidem jsou nejaka emisni narizeni a normy nekde..

+15/0
18.8.2016 9:27

E20d76a 26S82t59á87r93e13k 6496634682536

Máte pravdu, bohužel je většině opravdu jedno, že devastují planetu, není to jejich problém, bude to problém až jejich dětí a vnoučat. Takže proč se omezovat, že?

+2/−5
18.8.2016 9:47
Foto

A65n12i30s 56G15. 34H94a76b78i53b 1701933595405

Pane Stárku. Pláčete na špatném hrobě. Jdete se podívat do velkých zemí 3. Světa kde se opravdu planeta devastuje. Tady nás oficiality buzerují zda může do centra měst auto se 100mg/100km nebo se 120mg/100km. To je k smíchu. Tímhle tu vaši planetu nezachráníte

+4/0
18.8.2016 9:58

E72d21a 20S61t77á56r69e53k 6226864302296

A vaše planeta to není? Pochopitelně, že vím o devastaci jinde v daleko větším rozsahu, ale přece to neznamená, že se na to vykašlu i já? Kam bychom došli stylem, když zabili oni, proč bych nemohl zabít i já?

+1/0
18.8.2016 10:04
Foto

A50n35i16s 12G39. 54H73a26b71i57b 1291573735735

Ale ovšem. Jen tohle jednání tak trochu zavání alibismem ve stylu: Město je pod vodou a vy berete do ruky kýbl místo aby jste si oblékl plavky. Pokud je potřeba zachraňovat tak jinak a jinde.. Tohle je pouze alibismus a buzerace.

+1/0
18.8.2016 10:13

M84a17r16t65i15n 31K32a29r25á81s91e86k 9858223828218

To opravdu neni alibismus a buzerace, pri intenzite provozu ve velkych evropskych mestech by pri absenci emisnich norem bylo v tech mestech nedychatelno....

+1/0
18.8.2016 15:59

J89i43ř36í 85E83r69b69e76n 1233264296437

Hm, emisní normy zavedly koncem 60. let USA právě proto, že v jejich městech už bylo nedýchatelno...

0/0
18.8.2016 20:20

T68o24m91á62š 87T13a70t62í47č55e80k 5970962310208

To jsme se toho teda dozvěděli... :-/

+6/0
18.8.2016 9:16

M33i19c52h68a61l 42P59i67n84d31j86a89k 5253464387517

Tak hlavne aby byla mista pro imigranty jak chce pani Markelova!:-P

+2/0
18.8.2016 9:12

P88e11t88r 59A10n89g39e97r 9814509302731

Nic neroste do nebes.

+1/0
18.8.2016 9:03

R43o62s37t88i62s58l45a66v 70F56l67é10g18l 2557162407106

Ukázka padajícího ho*na. Na VW se provalí problém dieselgate a odnést to mají dodavatelé tím že jim VW poníží ceny :-)

+14/0
18.8.2016 9:01

V23l55a26d18a 13S90i96m18o70n19i43k 3789533863215

Přečtěte si ten článek na Spiegel ... Vaše spekulace je trochu mimo .

0/0
18.8.2016 12:40

A22d85a33m 31B92e97r37n65a10r71d 3804427433876

Socialismus. Jednou nefunguje parní válec, jednou nejsou hřebíky. Přesně jako v tom vtipu o socialistickém pekle.

0/−2
18.8.2016 9:00
Foto

P50e54t83r 97Ž96u67r93e14k 4647397713

Ten vtip neznám , sem s ním :-)

0/0
18.8.2016 9:04

V40í79t 90O49ž12a86n27a 1698568865324

Vygooglil jsem tohle:

Chlap se dostane po smrti do pekla. Přestoupí před Lucifera a ten se ptá:

"Tak co, hříšný člověče, chtěl bys raději do kapitalistického nebo socialistického pekla?"

Chlápek přemýšlí, jaký by mezi těmi pekly mohl být rozdíl. Nic ho nenapadá, ale v tom se vedle něj zjeví duše a povídá:

"Vyber si socialistické peklo, radím ti dobře."

"A proč?" ptá se chlap.

"No," říká duše, "v socialistickém pekle budeš muset za trest ležet na prkně pobitém hřebíky a bude po tobě jezdit parní válec. Ale protože je to peklo socialistické, tak pokud se k tobě dostane prkno, nebudou hřebíky. Pokud donesou hřebíky, nebude prkno. A pokud bude prkno i hřebíky, nepřijede parní válec."

+14/0
18.8.2016 9:08







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.