Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Právníci zákazníků Volkswagenu: V dieselgate sehrál klíčovou roli Bosch

Německý dodavatel automobilových součástek Robert Bosch se měl podílet na plánu automobilky Volkswagen obcházet americké zákony o emisích. Uvedli to právníci amerických majitelů naftových aut značky Volkswagen s nadměrnými emisemi.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

L11a32d41i54s41l95a75v 32K13a84l62o20u33s 7745606151890

Údajně za všechno může vysušený ředitel Bosch.

0/0
22.8.2016 10:04

J63i64ř25í 27D52o59n91ě60k 2715853256729

je jedno kdo byl subdodavatel Volkswagen byla a je poviný kontrolovat všechny součásti.Proč právníci nehovoří o tom že Volkswagen o problému věděl ale ututlal ho aby profitoval na prodeji...

za vším je mamon a vyplata divident nic jiného.

+3/0
20.8.2016 0:47

T32o33m 69P32o75d12l69e22s36n28y 6633912822

A fraska pokracuje...

+3/0
19.8.2016 9:26
Foto

T69o51m59á30š 32D70v18o79ř64á67k 3785533546576

Je to jasný...:-)

""Když dovolíte, já su Tonek Trósil. Protože přéčinou byla elektrónka E-13 z našeho podniko Katoda Olomóc, přepojuje se k omluvě i naša fabrika."

+11/0
19.8.2016 7:55

M72i48c93h69a19l 60F59r79ý60d91a 1862579723902

Bosch přece dodává hardware a toto je záležitost software. A je úplně jedno kdo do toho hardware nahrál ten software. Software vytvořil VW, ten je za něj odpovědný. To je stejné, jako kdybych já žaloval výrobce hrnce, že se mi v něm připálila omáčka nebo výrobce vrtačky může za to, že jsem tu díru vyvrtal blbě? Pane Bože, ten svět je úplně zvrácenej naruby.

+8/0
19.8.2016 7:06

J92a63n 45C10h32o43b82o18t 5422394488251

Software je pevný, VW do něj nevrtá. Většina chování je ale řízena datovými tabulkami, které jako jediné může měnit zákazník (VW). A právě tady bylo zakódováno použití alternativního režimu (bez dávkování močoviny) mimo testovací režim. Takže VW.

0/0
24.8.2016 0:25

R17o91m67a64n 89S78t31r53a96j73t 8416578545414

Bossch.

0/0
18.8.2016 22:40

M33a89r89t66i42n 74K97o26v86á10ř 2321770309206

Vzhledem k problémům s dieselgate připravuje VW projekt jak v USA vydělat mimo automotive - bude produkovat filmy v Hollywoodu.

První film se už připravuje a bude se jmenovat "Emission impossible" a hlavní roli bude hrát Vin Diesel.

+19/0
18.8.2016 22:23

M74i63c15h63a30l 93F52r66ý22d95a 1122189363282

R^R^R^

+1/0
19.8.2016 7:07

P93e28t31r 86U55l90l20m91a28n74n 2967738277892

Z celé dieselgate je hrozná fraška. Zajímavé je, že takovou mediální a finanční pozornost si nevyžádaly ani problémy, kde kvůli problematickým součástkám umírali lidé. Dále třeba stavění Toyot tak, aby vyhověli přesně a pouze normalizovanému crashtestu. Ale pár gramů CO2 asi způsobilo větší škody. Svět postavenej na hlavuRv

+5/−1
18.8.2016 21:55

P14e66t41r 22U57l21l78m42a67n77n 2367598877652

*vyhověly

0/0
18.8.2016 21:58
Foto

J77i92ř64í 33D48v78o32ř68á78k 5455329390988

To tvůj komenrtář taky.

+1/0
19.8.2016 5:17

P81e45t40r 66U56l75l61m62a54n64n 2887608247482

A argumentace nic?

0/0
19.8.2016 9:17

M60a59r53t59i94n 12K54ř24í34ž 9193722340477

Ano, CO2 je typický oxid dusíku.

+2/0
18.8.2016 22:58

P67e45t87r 95U89l28l21m96a95n37n 2217798837362

Ok, tak NOx, ale mění to co? Kolik lidí umřelo na tohle a kolik na např. Takata airbag?

+1/0
19.8.2016 9:19

J13a32n 38C74h72o33b39o70t 5182344848361

Šlo o gramy oxidů dusíku a ne CO2.

0/0
24.8.2016 0:26

J36a54k66u20b 30K92o32s 3386932260654

Majitelé VW v USA byli neskutečně poškozeni :-) Ještě bych chápal, kdyby VW žaloval stát. Ale tohle je fraška.s jediným cílem dolovat peníze.

+15/0
18.8.2016 20:20
Foto

J68i98ř41í 12D51v63o32ř41á79k 5215759500918

Ale stát ho žaluje.

0/0
19.8.2016 5:18

P95e44t10r 11A17g95u37l62á20r 4627918660394

Jestli Bosch pomůže VW zaplatit pokutu, tak to udělá proto, že chce a ne proto, že by musel. Udělali by to jen proto, že VW je asi největší zákazník Bosche a potřebují je podržet. Protože když se propadnou zisky VW, bude škodný i Bosch.

+3/0
18.8.2016 19:58

P85a16v27e56l 54S41o85b65o68t74k40a 5300874

http://www.ceskatelevize.cz/ct24/ekonomika/1592247-manipulace-s-emisemi-vw-pry-uz-pred-lety-varoval-jeho-dodavatel

+4/0
18.8.2016 19:42

J16a84n 91V14a24c59h13u74d24a 7852926307308

A co na to Jan Tleskač? 8-o8-o8-o

+1/0
18.8.2016 19:02

V97i88k13t57o45r 49Š45k22o77d25a 1245323650443

Hned zitra jdu vyměnit svoji aku vrtačku....:-)

+7/0
18.8.2016 18:48

D64a35n36i68e68l 79D29r88n51e69c 6151489416632

Jen chtějí vytřískat peníze kromě Volkswagenu i z Bosche. Kdyby mohli, zažalovali by i společnost dodávající uhlí do wolfsburské elektrárny...

+28/−2
18.8.2016 18:43

T63o70m 30P34o36d34l42e96s62n21y 6383892842

Budte v klidu, vsechno postupne. :-)

0/0
19.8.2016 9:25

V74l37a68d77i80m57i25r 48S49o86u26k34a50l 4100191461426

Ale no tak..Bosch je jen dodavatel co dela na zaklade zakazky :) I kdyby to cele Bosch vedel a system naprogramoval, tak on ty auta neprodava ;)

+18/−1
18.8.2016 18:33

P51e96t18r 81A57g16u94l89á95r 4417118660724

Bosch není zodpovědný za uvádění výrobku - aut na trh. Prodává výrobci aut součástku. Výrobce vozidel si nestěžoval na nefunkčnost součástky nebo její nesprávnou funkci. Bosch očividně dodával to, co si VW objednal.

+30/−1
18.8.2016 18:18

L25u39k77á94š 53M60a82l90v34i90n26s24k24y 2838134103848

no nevím, se stejnou logikou můžete omlouvat i autoservisy, kde stáčí tachometry, taky jen dodávají co si zákazník objednal

+1/−2
18.8.2016 19:09

J33i33ř60í 29K68o41c81u12r27e31k 6725874845268

Bosh dodá řídící jednotku vč. dokumentace obsahují infromace, jak ji naladit, aby spolu s motorem dodávala určitý výkon.

Ale jo, za rozladěné housle může houslař a ne houslista.

+1/0
18.8.2016 19:32

P24a80v76e70l 86S55o55b55o57t62k50a 5270164

Bosch už před lety VW písemně upozornil, viz výše.

0/0
18.8.2016 19:43

P90e66t43r 32A91g89u21l17á76r 4167528560974

To není stejné. Řídící jednotka je jen počítač, který je naprogramovaný, aby v definovaných časech spínal určité výstupy. Kdyby k ní nebyl připojený motor, mohla by klidně rozsvěcet světýlka na vánočním stromečku. Bosch poskytuje základní funkční kód a zákazník si jej ve spolupráci s dodavatelem naladí podle vlastní potřeby. Podobně jako firmy dělají chiptuning. Akorát to VW dělá milionkráte víc. Vámi zmiňovaný podvod s tachometry je zneužití. Já si nemyslím, že VW podváděl úřady. Jen udělal to, co mu mezera ve zkušebnictví umožnila. Podvedení se cítí úředníci a zákazníci. Finální produkt - auto - si programují technici u VW a na to nemá Bosch už prakticky žádný vliv. Asi podobně, jako si vy nastavíte pozadí plochy na počítači nebo motiv prohlížeče. A technici u VW měli před sebou technický problém - máme pravidla jak se provádí nějaká zkouška a cílem je, aby při ní byl naměřen určitý limit emisí. Zkouška neříká, za jakých podmínek, tedy jestli vozidlo musí být v pohybu. Naopak, všechny státy daly akreditaci/certifikáty zkušebnám, které neměly vybavení pro měření emisí, to je ale chyba všech těch států a jejich úředníků, ne VW ani Bosche. A zkušebny měřily a dávaly všem výrobcům, nejen VW, potvrzení, že vozidla jsou v pořádku. To není problém VW. Z mého úhlu pohledu jsou lidé od VW ještě dost měkcí. Klidně by se mohli soudit se státy, že jim takový způsob měření umožnili a teď je pošpiňují. Ale se stáčením tachometrů se to opravdu nedá srovnávat. Technic od VW v dobré víře udělali to, co udělali i jiní výrobci - přečůrali úředníky, kteří neví nic o technice.

+3/0
18.8.2016 19:50
Foto

J94a91r36o39s19l13a48v 74M12o43u47r23e26č53e39k 1760756967778

Je to podvod, protože se dopředu neřekla celá pravda, to je neomluvitelné, ať si to VW vyžere, za ty jejich auta už nevěděli, co by za ně chtěli.

0/0
22.8.2016 14:32





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.