Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Právníci zákazníků Volkswagenu: V dieselgate sehrál klíčovou roli Bosch

Německý dodavatel automobilových součástek Robert Bosch se měl podílet na plánu automobilky Volkswagen obcházet americké zákony o emisích. Uvedli to právníci amerických majitelů naftových aut značky Volkswagen s nadměrnými emisemi.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

L33a87d23i24s48l78a43v 42K95a75l58o79u47s 7815546241100

Údajně za všechno může vysušený ředitel Bosch.

0/0
22.8.2016 10:04

J59i55ř25í 85D14o33n49ě79k 2815873296409

je jedno kdo byl subdodavatel Volkswagen byla a je poviný kontrolovat všechny součásti.Proč právníci nehovoří o tom že Volkswagen o problému věděl ale ututlal ho aby profitoval na prodeji...

za vším je mamon a vyplata divident nic jiného.

+3/0
20.8.2016 0:47

T75o43m 71P50o20d97l60e25s24n87y 6913592422

A fraska pokracuje...

+3/0
19.8.2016 9:26
Foto

T98o62m93á91š 35D81v80o96ř37á71k 3655753716286

Je to jasný...:-)

""Když dovolíte, já su Tonek Trósil. Protože přéčinou byla elektrónka E-13 z našeho podniko Katoda Olomóc, přepojuje se k omluvě i naša fabrika."

+11/0
19.8.2016 7:55

M63i72c44h66a90l 23F11r29ý41d86a 1392379833922

Bosch přece dodává hardware a toto je záležitost software. A je úplně jedno kdo do toho hardware nahrál ten software. Software vytvořil VW, ten je za něj odpovědný. To je stejné, jako kdybych já žaloval výrobce hrnce, že se mi v něm připálila omáčka nebo výrobce vrtačky může za to, že jsem tu díru vyvrtal blbě? Pane Bože, ten svět je úplně zvrácenej naruby.

+8/0
19.8.2016 7:06

J98a84n 70C62h65o53b15o69t 5552864558151

Software je pevný, VW do něj nevrtá. Většina chování je ale řízena datovými tabulkami, které jako jediné může měnit zákazník (VW). A právě tady bylo zakódováno použití alternativního režimu (bez dávkování močoviny) mimo testovací režim. Takže VW.

0/0
24.8.2016 0:25

R48o43m48a71n 15S73t47r78a95j52t 8796318115454

Bossch.

0/0
18.8.2016 22:40

M40a78r31t16i62n 97K97o86v97á51ř 2111120209286

Vzhledem k problémům s dieselgate připravuje VW projekt jak v USA vydělat mimo automotive - bude produkovat filmy v Hollywoodu.

První film se už připravuje a bude se jmenovat "Emission impossible" a hlavní roli bude hrát Vin Diesel.

+19/0
18.8.2016 22:23

M23i92c27h56a20l 84F73r67ý80d69a 1812649883142

R^R^R^

+1/0
19.8.2016 7:07

P95e55t15r 48U61l29l23m35a48n48n 2347568177602

Z celé dieselgate je hrozná fraška. Zajímavé je, že takovou mediální a finanční pozornost si nevyžádaly ani problémy, kde kvůli problematickým součástkám umírali lidé. Dále třeba stavění Toyot tak, aby vyhověli přesně a pouze normalizovanému crashtestu. Ale pár gramů CO2 asi způsobilo větší škody. Svět postavenej na hlavuRv

+5/−1
18.8.2016 21:55

P45e96t69r 13U63l29l65m12a35n32n 2217268717712

*vyhověly

0/0
18.8.2016 21:58
Foto

J97i60ř34í 96D18v92o89ř51á46k 5615509900148

To tvůj komenrtář taky.

+1/0
19.8.2016 5:17

P54e77t32r 63U76l22l32m83a98n78n 2117698487932

A argumentace nic?

0/0
19.8.2016 9:17

M30a81r37t44i56n 50K37ř87í24ž 9363472240697

Ano, CO2 je typický oxid dusíku.

+2/0
18.8.2016 22:58

P92e59t18r 62U71l24l77m57a56n10n 2567498587482

Ok, tak NOx, ale mění to co? Kolik lidí umřelo na tohle a kolik na např. Takata airbag?

+1/0
19.8.2016 9:19

J24a60n 55C95h48o54b95o31t 5632344158431

Šlo o gramy oxidů dusíku a ne CO2.

0/0
24.8.2016 0:26

J62a59k66u63b 95K25o62s 3526392330904

Majitelé VW v USA byli neskutečně poškozeni :-) Ještě bych chápal, kdyby VW žaloval stát. Ale tohle je fraška.s jediným cílem dolovat peníze.

+15/0
18.8.2016 20:20
Foto

J25i38ř55í 69D45v72o81ř79á94k 5975129230368

Ale stát ho žaluje.

0/0
19.8.2016 5:18

P67e40t98r 68A73g71u95l82á56r 4387608270904

Jestli Bosch pomůže VW zaplatit pokutu, tak to udělá proto, že chce a ne proto, že by musel. Udělali by to jen proto, že VW je asi největší zákazník Bosche a potřebují je podržet. Protože když se propadnou zisky VW, bude škodný i Bosch.

+3/0
18.8.2016 19:58

P92a14v40e85l 16S19o89b69o39t66k91a 5830604

http://www.ceskatelevize.cz/ct24/ekonomika/1592247-manipulace-s-emisemi-vw-pry-uz-pred-lety-varoval-jeho-dodavatel

+4/0
18.8.2016 19:42

J57a81n 53V19a45c60h46u39d95a 7642266927778

A co na to Jan Tleskač? 8-o8-o8-o

+1/0
18.8.2016 19:02
Foto

V66i36k18t68o10r 94Š51k53o79d77a 1485183910913

Hned zitra jdu vyměnit svoji aku vrtačku....:-)

+7/0
18.8.2016 18:48

D32a65n37i72e16l 84D22r23n24e38c 6461929986802

Jen chtějí vytřískat peníze kromě Volkswagenu i z Bosche. Kdyby mohli, zažalovali by i společnost dodávající uhlí do wolfsburské elektrárny...

+28/−2
18.8.2016 18:43

T60o96m 48P24o92d37l51e62s61n70y 6663962412

Budte v klidu, vsechno postupne. :-)

0/0
19.8.2016 9:25

V16l77a14d15i11m52i68r 23S72o67u91k20a18l 4650531221786

Ale no tak..Bosch je jen dodavatel co dela na zaklade zakazky :) I kdyby to cele Bosch vedel a system naprogramoval, tak on ty auta neprodava ;)

+18/−1
18.8.2016 18:33

P31e17t94r 70A91g82u38l34á25r 4647498680144

Bosch není zodpovědný za uvádění výrobku - aut na trh. Prodává výrobci aut součástku. Výrobce vozidel si nestěžoval na nefunkčnost součástky nebo její nesprávnou funkci. Bosch očividně dodával to, co si VW objednal.

+30/−1
18.8.2016 18:18

L66u16k18á52š 15M44a20l33v45i49n40s66k87y 2398554143848

no nevím, se stejnou logikou můžete omlouvat i autoservisy, kde stáčí tachometry, taky jen dodávají co si zákazník objednal

+1/−2
18.8.2016 19:09

J70i97ř50í 81K49o59c12u70r24e94k 6745804845878

Bosh dodá řídící jednotku vč. dokumentace obsahují infromace, jak ji naladit, aby spolu s motorem dodávala určitý výkon.

Ale jo, za rozladěné housle může houslař a ne houslista.

+1/0
18.8.2016 19:32

P29a54v67e10l 85S11o65b59o18t12k55a 5840664

Bosch už před lety VW písemně upozornil, viz výše.

0/0
18.8.2016 19:43

P64e13t14r 53A81g30u40l92á51r 4287328270554

To není stejné. Řídící jednotka je jen počítač, který je naprogramovaný, aby v definovaných časech spínal určité výstupy. Kdyby k ní nebyl připojený motor, mohla by klidně rozsvěcet světýlka na vánočním stromečku. Bosch poskytuje základní funkční kód a zákazník si jej ve spolupráci s dodavatelem naladí podle vlastní potřeby. Podobně jako firmy dělají chiptuning. Akorát to VW dělá milionkráte víc. Vámi zmiňovaný podvod s tachometry je zneužití. Já si nemyslím, že VW podváděl úřady. Jen udělal to, co mu mezera ve zkušebnictví umožnila. Podvedení se cítí úředníci a zákazníci. Finální produkt - auto - si programují technici u VW a na to nemá Bosch už prakticky žádný vliv. Asi podobně, jako si vy nastavíte pozadí plochy na počítači nebo motiv prohlížeče. A technici u VW měli před sebou technický problém - máme pravidla jak se provádí nějaká zkouška a cílem je, aby při ní byl naměřen určitý limit emisí. Zkouška neříká, za jakých podmínek, tedy jestli vozidlo musí být v pohybu. Naopak, všechny státy daly akreditaci/certifikáty zkušebnám, které neměly vybavení pro měření emisí, to je ale chyba všech těch států a jejich úředníků, ne VW ani Bosche. A zkušebny měřily a dávaly všem výrobcům, nejen VW, potvrzení, že vozidla jsou v pořádku. To není problém VW. Z mého úhlu pohledu jsou lidé od VW ještě dost měkcí. Klidně by se mohli soudit se státy, že jim takový způsob měření umožnili a teď je pošpiňují. Ale se stáčením tachometrů se to opravdu nedá srovnávat. Technic od VW v dobré víře udělali to, co udělali i jiní výrobci - přečůrali úředníky, kteří neví nic o technice.

+3/0
18.8.2016 19:50
Foto

J16a80r90o49s44l51a60v 61M20o22u29r38e69č12e29k 1210886477368

Je to podvod, protože se dopředu neřekla celá pravda, to je neomluvitelné, ať si to VW vyžere, za ty jejich auta už nevěděli, co by za ně chtěli.

0/0
22.8.2016 14:32







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.