Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Právníci zákazníků Volkswagenu: V dieselgate sehrál klíčovou roli Bosch

Německý dodavatel automobilových součástek Robert Bosch se měl podílet na plánu automobilky Volkswagen obcházet americké zákony o emisích. Uvedli to právníci amerických majitelů naftových aut značky Volkswagen s nadměrnými emisemi.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

L64a34d14i71s86l39a66v 35K57a83l22o96u50s 7535436461820

Údajně za všechno může vysušený ředitel Bosch.

0/0
22.8.2016 10:04

J92i20ř63í 63D74o81n25ě91k 2665123426369

je jedno kdo byl subdodavatel Volkswagen byla a je poviný kontrolovat všechny součásti.Proč právníci nehovoří o tom že Volkswagen o problému věděl ale ututlal ho aby profitoval na prodeji...

za vším je mamon a vyplata divident nic jiného.

+3/0
20.8.2016 0:47

T47o58m 50P69o68d25l92e50s24n64y 6193812572

A fraska pokracuje...

+3/0
19.8.2016 9:26
Foto

T38o22m16á95š 54D88v45o33ř74á59k 3575603386376

Je to jasný...:-)

""Když dovolíte, já su Tonek Trósil. Protože přéčinou byla elektrónka E-13 z našeho podniko Katoda Olomóc, přepojuje se k omluvě i naša fabrika."

+11/0
19.8.2016 7:55

M85i54c31h26a70l 51F42r17ý69d56a 1862679953142

Bosch přece dodává hardware a toto je záležitost software. A je úplně jedno kdo do toho hardware nahrál ten software. Software vytvořil VW, ten je za něj odpovědný. To je stejné, jako kdybych já žaloval výrobce hrnce, že se mi v něm připálila omáčka nebo výrobce vrtačky může za to, že jsem tu díru vyvrtal blbě? Pane Bože, ten svět je úplně zvrácenej naruby.

+8/0
19.8.2016 7:06

J33a76n 95C64h73o28b51o16t 5642444158721

Software je pevný, VW do něj nevrtá. Většina chování je ale řízena datovými tabulkami, které jako jediné může měnit zákazník (VW). A právě tady bylo zakódováno použití alternativního režimu (bez dávkování močoviny) mimo testovací režim. Takže VW.

0/0
24.8.2016 0:25

R14o49m91a37n 33S98t27r82a84j79t 8666778515854

Bossch.

0/0
18.8.2016 22:40

M52a14r45t19i40n 79K70o92v26á20ř 2251510869346

Vzhledem k problémům s dieselgate připravuje VW projekt jak v USA vydělat mimo automotive - bude produkovat filmy v Hollywoodu.

První film se už připravuje a bude se jmenovat "Emission impossible" a hlavní roli bude hrát Vin Diesel.

+19/0
18.8.2016 22:23

M87i93c27h96a27l 53F67r56ý36d12a 1782449803522

R^R^R^

+1/0
19.8.2016 7:07

P10e87t66r 64U83l13l35m34a94n48n 2917288487262

Z celé dieselgate je hrozná fraška. Zajímavé je, že takovou mediální a finanční pozornost si nevyžádaly ani problémy, kde kvůli problematickým součástkám umírali lidé. Dále třeba stavění Toyot tak, aby vyhověli přesně a pouze normalizovanému crashtestu. Ale pár gramů CO2 asi způsobilo větší škody. Svět postavenej na hlavuRv

+5/−1
18.8.2016 21:55

P55e73t39r 16U55l58l36m58a77n87n 2427698437522

*vyhověly

0/0
18.8.2016 21:58
Foto

J26i77ř53í 55D76v45o67ř31á71k 5335339480188

To tvůj komenrtář taky.

+1/0
19.8.2016 5:17

P41e29t87r 90U71l94l41m97a58n24n 2457748477982

A argumentace nic?

0/0
19.8.2016 9:17

M82a19r22t18i17n 67K66ř13í33ž 9253672780397

Ano, CO2 je typický oxid dusíku.

+2/0
18.8.2016 22:58

P83e36t85r 47U44l59l26m37a10n62n 2517678327442

Ok, tak NOx, ale mění to co? Kolik lidí umřelo na tohle a kolik na např. Takata airbag?

+1/0
19.8.2016 9:19

J69a16n 65C44h48o18b77o63t 5962554648541

Šlo o gramy oxidů dusíku a ne CO2.

0/0
24.8.2016 0:26

J18a33k14u42b 49K56o21s 3776132960944

Majitelé VW v USA byli neskutečně poškozeni :-) Ještě bych chápal, kdyby VW žaloval stát. Ale tohle je fraška.s jediným cílem dolovat peníze.

+15/0
18.8.2016 20:20
Foto

J71i77ř51í 13D39v75o53ř76á69k 5985889120168

Ale stát ho žaluje.

0/0
19.8.2016 5:18

P76e59t23r 69A16g79u92l45á90r 4337818230404

Jestli Bosch pomůže VW zaplatit pokutu, tak to udělá proto, že chce a ne proto, že by musel. Udělali by to jen proto, že VW je asi největší zákazník Bosche a potřebují je podržet. Protože když se propadnou zisky VW, bude škodný i Bosch.

+3/0
18.8.2016 19:58

P14a89v73e25l 29S14o92b62o87t74k48a 5290754

http://www.ceskatelevize.cz/ct24/ekonomika/1592247-manipulace-s-emisemi-vw-pry-uz-pred-lety-varoval-jeho-dodavatel

+4/0
18.8.2016 19:42

J57a29n 95V50a83c12h53u20d96a 7582326387648

A co na to Jan Tleskač? 8-o8-o8-o

+1/0
18.8.2016 19:02
Foto

V72i92k14t97o61r 32Š97k45o22d64a 1125303790233

Hned zitra jdu vyměnit svoji aku vrtačku....:-)

+7/0
18.8.2016 18:48

D53a86n80i19e39l 67D62r68n95e86c 6671939276492

Jen chtějí vytřískat peníze kromě Volkswagenu i z Bosche. Kdyby mohli, zažalovali by i společnost dodávající uhlí do wolfsburské elektrárny...

+28/−2
18.8.2016 18:43

T46o10m 91P21o92d30l67e79s97n84y 6533682152

Budte v klidu, vsechno postupne. :-)

0/0
19.8.2016 9:25

V31l70a47d86i21m26i49r 83S24o20u89k38a21l 4240351911226

Ale no tak..Bosch je jen dodavatel co dela na zaklade zakazky :) I kdyby to cele Bosch vedel a system naprogramoval, tak on ty auta neprodava ;)

+18/−1
18.8.2016 18:33

P86e68t11r 39A65g24u79l58á61r 4737908820494

Bosch není zodpovědný za uvádění výrobku - aut na trh. Prodává výrobci aut součástku. Výrobce vozidel si nestěžoval na nefunkčnost součástky nebo její nesprávnou funkci. Bosch očividně dodával to, co si VW objednal.

+30/−1
18.8.2016 18:18

L93u96k23á28š 77M53a84l95v39i82n12s23k53y 2878144523908

no nevím, se stejnou logikou můžete omlouvat i autoservisy, kde stáčí tachometry, taky jen dodávají co si zákazník objednal

+1/−2
18.8.2016 19:09

J90i12ř64í 27K35o90c94u24r47e31k 6525884975968

Bosh dodá řídící jednotku vč. dokumentace obsahují infromace, jak ji naladit, aby spolu s motorem dodávala určitý výkon.

Ale jo, za rozladěné housle může houslař a ne houslista.

+1/0
18.8.2016 19:32

P70a39v38e23l 59S54o18b11o80t14k17a 5430764

Bosch už před lety VW písemně upozornil, viz výše.

0/0
18.8.2016 19:43

P20e37t11r 95A53g66u65l58á52r 4617958150984

To není stejné. Řídící jednotka je jen počítač, který je naprogramovaný, aby v definovaných časech spínal určité výstupy. Kdyby k ní nebyl připojený motor, mohla by klidně rozsvěcet světýlka na vánočním stromečku. Bosch poskytuje základní funkční kód a zákazník si jej ve spolupráci s dodavatelem naladí podle vlastní potřeby. Podobně jako firmy dělají chiptuning. Akorát to VW dělá milionkráte víc. Vámi zmiňovaný podvod s tachometry je zneužití. Já si nemyslím, že VW podváděl úřady. Jen udělal to, co mu mezera ve zkušebnictví umožnila. Podvedení se cítí úředníci a zákazníci. Finální produkt - auto - si programují technici u VW a na to nemá Bosch už prakticky žádný vliv. Asi podobně, jako si vy nastavíte pozadí plochy na počítači nebo motiv prohlížeče. A technici u VW měli před sebou technický problém - máme pravidla jak se provádí nějaká zkouška a cílem je, aby při ní byl naměřen určitý limit emisí. Zkouška neříká, za jakých podmínek, tedy jestli vozidlo musí být v pohybu. Naopak, všechny státy daly akreditaci/certifikáty zkušebnám, které neměly vybavení pro měření emisí, to je ale chyba všech těch států a jejich úředníků, ne VW ani Bosche. A zkušebny měřily a dávaly všem výrobcům, nejen VW, potvrzení, že vozidla jsou v pořádku. To není problém VW. Z mého úhlu pohledu jsou lidé od VW ještě dost měkcí. Klidně by se mohli soudit se státy, že jim takový způsob měření umožnili a teď je pošpiňují. Ale se stáčením tachometrů se to opravdu nedá srovnávat. Technic od VW v dobré víře udělali to, co udělali i jiní výrobci - přečůrali úředníky, kteří neví nic o technice.

+3/0
18.8.2016 19:50

J25a56r47o25s71l45a84v 74M11o41u49r79e69č75e80k 1630106677738

Je to podvod, protože se dopředu neřekla celá pravda, to je neomluvitelné, ať si to VW vyžere, za ty jejich auta už nevěděli, co by za ně chtěli.

0/0
22.8.2016 14:32







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.