Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

SŽDC náhle zrušila největší železniční tendr. Ministru Ťokovi se to nelíbí

Nejméně půlroční zpoždění nabere rekonstrukce čtvrtého koridoru mezi vinohradskými tunely a nádražím v Praze-Hostivaři. Správa železniční dopravní cesty (SŽDC) totiž svoji největší zakázku v letošním roce nečekaně zrušila. Ministr dopravy Dan Ťok se zrušením tendru nesouhlasí a pošle na správce českých kolejí kontrolu.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

A72n19t97o62n28í16n 60D85o26u20b76e77k 3940859499

typicke podvody v cesku

musim ale rict ze nad rekonstrukci hostivare zustava rozum stat! ta hroza co tam predvedli je silena. tolik penez to stalo a pritom vubec neudelali podchod pod vlaky a pak rovnou pod silnici na tramvajove koleje. muse se to silene obchazet a prechazet silnice

0/0
30.8.2016 7:57

F14r13a53n76t38i97š11e16k 29N50o10v13o25t51n96ý 4710497869177

Ťokovi se nelíbí nic z čeho nic nemá.

0/−3
18.8.2016 23:58

R91o86b31e98r41t 61H83o36m42o41l97k43a 2400702752261

No, to je jasné. Strabag už měl domluveno, že vyhraje. A něco se cestou po... Někdo se asi pěkně zapotil, když dostal kapesné a najednou ho má vracet, přičemž půlku už rozfofroval... :-D

+3/−2
18.8.2016 19:25

J24i68ř27í 72K28o66c89u57r62e24k 6905184875538

Původní plán zněl jasně: Vyhraje vybraná firma s cenou +20 %, zadá to Chládkovi a Tintěrovi za cenu -10 %.

Původní plán ale nepočítal s tím, že Chládek a Tintěra do toho půjde přímo s cenou -10 %. Takže se jede podle plánu bé - VŘ zrušit za každou cenu.

(brát prosím s rezervou, křišťolovou kouli nevlastním)

+3/0
18.8.2016 19:23

M70i88l70a12n 97C27h15a70l90u92p12a 7654696177853

Jsou dvě možnosti:

1) Levná stavba = zbude méně odkloněných penízků do VIP kapsiček, než bylo plánováno.

2) Výběrem nečekaného vítěze by odkloněné penízky šly do jiných kapsiček než bylo naplánováno.

+2/0
18.8.2016 18:43

Š20t39e36f98a36n 38F54r75i67č49a 7122398683836

Myslím, že i ministři by měli být jmenováni podle toho, jak levné jídlo jedí, jak levným autem jezdí, a který nejlevnější kvartýr v ČR používají. Prokazatelně nejlevnější z uchazečů by se stal ministrem.

+1/0
18.8.2016 17:04

R50a52d94e81k 70S51a37d40í42l52e70k 9547322752241

Už prosím nepište žádné komentáře, když ani netušíte, co komentujete.

+1/−4
18.8.2016 14:46

A16n58t58o14n46í33n 87Z90e81l59e98n93ý 2314303101676

Netušit co komentuji, to je pro psaní komentářů podmínka nutná, nikoliv však postačující.

+1/0
18.8.2016 14:53

D58o30m29i48n97i30k 93Ž27ď79á54n77s85k64ý 7530138617393

Co když netušíme, ale víme, můžeme pak komentovat? ;-D

0/0
18.8.2016 15:56

M69i19l90a97n 91C44h95a59l70u44p82a 7764306177403

Pane Sadílku, prosím, rozšiřte nám obzory.

+1/0
18.8.2016 18:36

J73a92n 50Č35e83k77a93l 7219405784584

Mi to přijde jak kdyby někdo dopravní stavby v ČR úmyslně sabotoval...

+3/0
18.8.2016 14:20

D68o47m32i46n77i97k 68Ž33ď22á38n12s74k24ý 7340698767623

To máte pravdu, EIA se řeší od roku 2002, Uzemní plán Prahy snad ještě déle a když už se má stavět, tak to někdo napadnu u soudu, že papír vysel na nástěnce o den méně 8-o, když už se všechno podaří, tak tendr zruší ÚHOS nebo rovnou zadavatel [>-]

0/0
18.8.2016 14:45

T46o27m96á72š 24M14o91r24a28v28č83í45k 3577776223485

Pane Bubik, kdyby neexistovaly úplatky, byl by nízký zisk, všichni pracovali na maximum, nejefektivněji jak by mohli, tak by to možná platilo. Ale nic takového u nás neexistuje, takže se to pak ve výsledné ceně objevit může.

0/−1
18.8.2016 13:46

J33a95n 72B22u91b46i24k 9532171772377

kolik jste za život dostal úplatků?

0/0
18.8.2016 13:50

T97o78m26á65š 17M24o56r93a43v16č43í64k 3547186283585

Takže když jsem je osobně nedostal, tak neexistují? Proč tedy ČR má tak vysoký index korupce?

0/0
18.8.2016 14:01

D23o33m74i44n26i62k 51Ž27ď60á56n84s26k32ý 7730888937863

To není korupce, to jsou obchodní dohody ;-D to tu existuje od pravěku a po celém světě EU

0/−2
18.8.2016 14:04

T15o23m96á61š 21M68o87r63a43v16č15í67k 3517636923425

Možná tak pro vás, pro mě je to korupce. corrumpere = kazit, nalomit, oslabit, znetvořit, podplatit

+1/0
18.8.2016 14:09

D32o90m77i72n61i74k 55Ž61ď64á18n32s96k34ý 7300538217563

Jenže pokud stát neumí nastavit podmínky, tak musí vznikat obchodní dohody. To není kazit, oslabit, nalomit, to je přežít, dohodnout se, zaměstnat :-) ... ale pochopitelně tím neomlouvám to, co se v tomto státě děje!!

+1/0
18.8.2016 14:16

T58o41m20á65š 47M54o44r21a10v20č57í83k 3747956623515

A když už tam máte tu vlaječku EU, zjistěte si jaký index je například v Dánsku, Finsku nebo Švédsku.

0/0
18.8.2016 14:10

D93o41m94i25n42i21k 59Ž60ď42á52n88s70k63ý 7420898937573

Ale věřte mi, že dohody tam jsou, jenže jsou tam nadnárodní organizace a index je poměrové číslo [>-]

+1/0
18.8.2016 14:18

A18n19t53o37n94í77n 55Z65e72l51e27n71ý 2854673551796

Index korupce? Nebo index vnímání korupce? A jak se měří?

+1/0
18.8.2016 14:34

M13a91r34t37i78n 44K98y79p77r 2222575824804

Index korupce je jen bezvýznamný důkaz kruhem. Není založen na faktech, ale na subjektivních pocitech. Vysoký index = máte pocit, že je tu vysoká korupce = při průzkumu indexu řeknete, že je korupce vysoká (co na tom že jste se s ní osobně nikdy nesetkal, ale když je vysoký index, tak přece musí být) = vysoký index. Čili jen nic nedokazující kruh.

+1/0
18.8.2016 18:46

J78a20n 25B98u74b65i52k 9352551262857

Pro ty, co mne minusují si dovolím sem nakopírovat příspěvek pana Morcinka z článku o firmě SDS Exmost (snad mi promine). Myslím, že přesně vystihuje situaci:

Selský rozum říká, že nejlevnější nemůže být nejlepší, ba jak se nyní ukazuje ani vyhovující. To platí o rohlíku, šunce i stavebních pracích. Všichni stavaři používají jednotný rozpočtový systém naceňování dle RTS, v tomto programu tvoří rozpočty i projektanti. Při kalkulovaném zisku 5% nemůže fungovat cena o 30% pod rozpočtovou cenou ani kdyby měla firma 100% prací zajištěno svými stroji, zaměstnanci, což nedělá nikdo ani Skanska ne. Bohužel, pokud je jediným kriteriem cena, tak pak to takhle dopadá...Nabereme zakázky a pak to vícepracemi ,,nějak" doženem a když to nedopadne, tak se krachuje...

+2/−8
18.8.2016 13:21

A39n52t89o93n86í74n 73Z96e19l67e70n17ý 2614243231186

Pro standardního čtenáře bulváru není problém zastávat dvě opačná stanoviska pod dvěma různými články.

0/0
18.8.2016 13:24

D39o75m24i47n94i74k 85Ž62ď35á27n95s30k25ý 7300338867163

RTS, URS nebo ASPE - ceny se liší až o 40%, asi jste nikdy nerozpočtoval. Mimo to má každá firma jinou výši režie a marží při nákupu stejného materiálu, takže 30% je normál. Dále se firmy liší v produktivitě práce, někde se pracuje a někde pracuje jeden a okolo všichni koukají a nechají se fascinovat prací :-)

+13/0
18.8.2016 13:34

J94a84n 87B49u21b15i13k 9252481242197

1/ ano rozdíl je, ale ne 40%.

2/ fakt jste přesvědčen o tom, že třeba SKANSKA má o 30% dražší beton či kolejnice, než Chládek?

3/ a že u Metrostavu či Skansky ze tří pracujících dva postávají, kdežto Chládek jede jak drak?

;-D

+2/−5
18.8.2016 13:49

D70o57m10i85n66i35k 76Ž20ď18á30n20s52k89ý 7640768907543

Jakožto profesí rozpočtář Vám tvrdím, že se ceny mezi Prahou, Brnem a Libercem liší až o 40% (tedy URS, RTS, ASPE), jenom jsem se snažil zmínit obecný argument rozdílnosti cen. současně každá firma započítává do ceny tzv. nemonetární aspekty, (nemám práci, mám práce hodně nebo potřebuji referenci) rozdíl 30% je STANDARD.

+5/0
18.8.2016 14:10

M58i76r84o80s63l22a76v 35Z72i95k34m71u97n97d 6798642257148

Kouzlo nechtěného může spočívat v tom, že Ch&T jsou menší firma a proto má nižší správní a provozní režii. To jsou položky, které se nedají podílovat na konkrétní činnost, např. platy vrcholového vedení ... SKANSKA a METROSTAV jsou větší konglomeráty se spoustou TH pracovníků - nikdo netvrdí, že nic nedělají, ale tak to je ...

To je stejné, jako "ekonomický" úspěch žlutého nebo černého dopravce ... pokud objem výkonů dosáhne určité výše, tak prostě náklady narůstají.

Vlaky žlutého ani černého dopravce nejsou v mezistátním rezervačním systému - standard evropských "národních dopravců", na rozdíl od ČD a.s., tudíž nemusí za tohle platit.

+1/0
18.8.2016 14:44

J34i41r39k93a 47D19v25o65ř94á51k 4945330723308

To jste na omylu. Žlutý i černý dopravce mají horší ekonomiku než ČD.

0/−2
18.8.2016 15:12

J59a54n 48S63ů43r55a 4575803733232

2015 RegioJet zisk 42 milionů.ČD těžká ztráta. V čem je horší ekonomika žlutého dopravce?

+3/−1
18.8.2016 17:21

K69a11r15e22l 20Ř50e55h37á84č39e45k 9612600201662

Aby neprospěchal náš nestraný novinář. Možná by si pan Sůra měl uvědomit, že píše na Idnes a ne do časopisu Žlutý.

0/−1
18.8.2016 19:14

P68a24t67r70i81k 12Z98i75m73a 2267597442467

To je přece volovina. Někde se platí úplatky za získání zakázek, a tím se to prodraží. Někde se neplatí. Proč asi byla vyřazena italská firma z tendru na stavbu jednoho z úseku dálnice? Prostě opět velké firmy zvyklé dostávat zakázky neunesly, že někdo nabídl cenu nezaplevelenou úplatky.

+3/−1
18.8.2016 13:41

J18a66n 32B59u27b69i91k 9422961152257

aha. Tak to jo.....

0/0
18.8.2016 13:45

M49a23r19t93i37n 68D98a44n80i93s 7296860860986

Zadefinujem si, že šunka má obsahovať minimálne 95% mäsa, čiže všetko pod 95% ide mimo. A pri všetkom, čo má 95% mäsa a viac ma už zaujíma iba cena. Vyberiem si to najlacnejšie z toho, čo chcem. To, čo nechcem, nevyhodnocujem z hľadiska ceny.

Úplne rovnako sa to dá robiť aj pri zadávaní verejných zákaziek, systém to nielenže umožňuje, ale vyžaduje, aby sa to tak robilo.

Plakanie nad tým, že cena ako hodnotiace kritérium je zlá, je iba ukážkou nepochopenia problematiky a vlastnej neschopnosti.

+7/0
18.8.2016 13:43

A71n24t93o37n87í61n 74P13o46l69i61c78k27ý 9910672761697

Amen

0/0
18.8.2016 13:54

J63a97n 28S56ů71r17a 4705163733802

Na tomto případě je zajímavé spíše něco jiného: že jediná nabídka byla pod cenou podle rozpočtu, ostatní vysoce nad odhadovanou cenu. Není to zvláštní?

+3/0
18.8.2016 17:20

M77a49r27t31i79n 33K87ř13í74ž 9643532440397

Nepodařilo se výběrové řízení ušít na míru pro kámoše a vyhrál někdo jiný. To by tak hrálo, aby to bylo levnější.

+11/0
18.8.2016 13:19

V21á12c53l56a24v 20M76i40k66u21l39i30c67a 8403379631524

Jaké mlhavé informace podává SŽDC, prostě nevyhrál kdo měl.

Czech practice :-/

+7/0
18.8.2016 13:14

D86o62m16i82n35i85k 25Ž89ď38á90n23s26k13ý 7330348347863

Nespekuloval bych, neznáme podrobnosti. Čekám od SŽDC vysvětlení i vzhledem k tomu, že již máme smlouvu s EU o financování z CEFu!!

0/0
18.8.2016 13:12

T26o13m24a92s 60A39u42g24u66s20t95y62n 6487956331600

Umí psát pan Sůra i pozitivně o něčem státním? Když MD rozhodlo, že vysoutěží množství rychlíkových tratí, tak o tom na iDnes není ani zmínka. V HN to bylo na titulní straně...

0/0
18.8.2016 13:01

P87a11v46e60l 13Š34m85í62d28e32k 6959600373438

Občas umí já bych mu dal pus

+2/0
18.8.2016 13:16

J85a14n 42S51ů36r22a 4705913563292

MD nerozhodlo. MD něco slibuje, že možná bude. Až je začne soutěžit, tak to s radostí napíšu. MD rozhodlo o soutěžích už v roce 2010, btw. Kde soutěže díky mixu neschopnosti, odporu ČD a odborářů jsou, víte sám.

+3/0
18.8.2016 17:26

T91o26m25a88s 62A50u42g67u62s37t12y85n 6727316611390

dekuji za upresneni. I tak byste mohl o tom napsat a pak sledovat, jak plni (nebo neplni) sve sliby ;-)

0/0
18.8.2016 22:05

D49a95v69i63d 78Š15t79a80m15b63e20r22a 4832614674416

Tak nevím. Jeden článek je o tom, že jedna firma podsekávala ceny a krachuje a druhá zase mohla ušetřit. Někdo by si měl uvědomit, že je-li hlavním kritériem ve výběrovém řízení cena, je to z podstaty špatně.

+6/−1
18.8.2016 12:50

P80a54t44r87i44k 33Z21i84m64a 2437327352577

V normálně fungujícím tržním prostředí byste měl pravdu. V ČR jsou ceny nadsazené, protože jsou předem rozdělené a to stojí peníze na úplatcích. Pak přijde do rybníku štika, ve které si manažeři nestaví z peněz firmy své chalupy, a ejhle, je problém...

+1/0
18.8.2016 13:43

A22n82t79o21n85í25n 10P38o76l24i21c45k19ý 9350512381587

Nemate pravdu. Cena za to, co vyhovuje zadani, je nejlepsi kriterium.

0/0
18.8.2016 13:56

J15a93n 94B30u41b38i42k 9272161382217

no, já po té trati jezdím denně a docela bych jezdil rád i nadále. Bez obav, že pan Chládek s panem Tintěrou přeruší práce či položí firmu uprostřed prací.

Ta rekonstrukce je velmi složitá, součástí je stavba dvou nových nádraží a nových mostů nad tramvajovou tratí a jednou z hlavních pražských ulic, takže pokud by se stal stavební průšvih, bude dopravně odříznutá nejen trať na Benešeov, ale celá jihovýchodní část Prahy

Takže prosím radši někoho, kdo tu nestaví největší stavbu ve svém podnikatelském životě

P.S. jedinou referencí z kolejových staveb mají na stránkách výměnu kolejí ve Strakonicích za necelou půl miliardy. Jinak nic........

+1/−10
18.8.2016 12:50

J15a29k55u79b 32Š67a31f82a98n35d68a 7615397631661

A koho tedy doporučujete? Která že to velká firma nemá zpoždění a velké navýšení ceny?

+2/0
18.8.2016 12:52

J42a98n 77B18u80b81i36k 9582481362157

já nejsem SŽDC, já nevybírám. Já jen vím, že etapu 1, což byla stavba úplně nového nádraží Hostivař, výměna mostů nad Průmyslovou ulicí a kompletní výměna svršku v délce asi dvou kilometrů, dělalo konsorcium Viamont, Metrostav a tuším ještě někdo a udělali to v termínu a z pohledu mého, jako cestujícího bez problémů. Viz http://www.vlaky.net/zeleznice/spravy/5733-Slavnostni-zahajeni-rekonstrukce-zeleznicni-stanice-Praha-Hostivar/

A to byla "minirekonstrukce" za 1,2 miliardy, etapa II je výrazně složitější úsek za trojnásobek......

0/0
18.8.2016 13:00

M25a83t50ě62j 14K57o13n94v18a30l43i87n76a 8879525523

No když se podívám na jejich stránky, tak jenom v roce 2015 dělali nádraží ve Strakonicích, Havlíčkovým Brodě a Velkém Meziříčí a dále pracovali na trati Rozsochatec-Havlíčkův Brod. V předchozích letech např. trať Telč-Sedlejov, Jihlava-Havlíčkův Brod, Brněnský uzel aj. Takže reference by se našli...

Jinak podle Vašeho názoru tedy nelze objednat firmu, pro kterou by to byla nejvýznamnější zakázka... Jak ale pak mohou firmy růst??? Koho byste objednal? Z firem splňujících Vaše kritéria zbývají snad pouze Metrostav, Strabag, SKANSKA a EUROVIA jinak nikdo.....

+4/0
18.8.2016 13:00





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.