Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

SŽDC náhle zrušila největší železniční tendr. Ministru Ťokovi se to nelíbí

Nejméně půlroční zpoždění nabere rekonstrukce čtvrtého koridoru mezi vinohradskými tunely a nádražím v Praze-Hostivaři. Správa železniční dopravní cesty (SŽDC) totiž svoji největší zakázku v letošním roce nečekaně zrušila. Ministr dopravy Dan Ťok se zrušením tendru nesouhlasí a pošle na správce českých kolejí kontrolu.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

A47n51t19o84n87í10n 53D29o21u18b62e94k 3870359609

typicke podvody v cesku

musim ale rict ze nad rekonstrukci hostivare zustava rozum stat! ta hroza co tam predvedli je silena. tolik penez to stalo a pritom vubec neudelali podchod pod vlaky a pak rovnou pod silnici na tramvajove koleje. muse se to silene obchazet a prechazet silnice

0/0
30.8.2016 7:57

F31r41a37n69t13i26š63e78k 46N53o86v23o81t19n61ý 4490367579707

Ťokovi se nelíbí nic z čeho nic nemá.

0/−3
18.8.2016 23:58

R72o35b72e90r43t 18H35o95m44o44l26k84a 2330112572221

No, to je jasné. Strabag už měl domluveno, že vyhraje. A něco se cestou po... Někdo se asi pěkně zapotil, když dostal kapesné a najednou ho má vracet, přičemž půlku už rozfofroval... :-D

+3/−2
18.8.2016 19:25

J40i56ř95í 35K94o60c38u37r74e36k 6605274705508

Původní plán zněl jasně: Vyhraje vybraná firma s cenou +20 %, zadá to Chládkovi a Tintěrovi za cenu -10 %.

Původní plán ale nepočítal s tím, že Chládek a Tintěra do toho půjde přímo s cenou -10 %. Takže se jede podle plánu bé - VŘ zrušit za každou cenu.

(brát prosím s rezervou, křišťolovou kouli nevlastním)

+3/0
18.8.2016 19:23

M44i36l31a95n 90C51h94a44l91u34p85a 7404396767873

Jsou dvě možnosti:

1) Levná stavba = zbude méně odkloněných penízků do VIP kapsiček, než bylo plánováno.

2) Výběrem nečekaného vítěze by odkloněné penízky šly do jiných kapsiček než bylo naplánováno.

+2/0
18.8.2016 18:43

Š40t55e66f84a83n 66F88r96i30č94a 7462748553306

Myslím, že i ministři by měli být jmenováni podle toho, jak levné jídlo jedí, jak levným autem jezdí, a který nejlevnější kvartýr v ČR používají. Prokazatelně nejlevnější z uchazečů by se stal ministrem.

+1/0
18.8.2016 17:04

R92a72d97e73k 47S52a74d89í88l18e32k 9357102262281

Už prosím nepište žádné komentáře, když ani netušíte, co komentujete.

+1/−4
18.8.2016 14:46

A46n63t14o71n51í90n 69Z70e29l49e54n97ý 2614753751976

Netušit co komentuji, to je pro psaní komentářů podmínka nutná, nikoliv však postačující.

+1/0
18.8.2016 14:53

D77o95m69i54n81i21k 50Ž50ď68á65n15s55k49ý 7650468127833

Co když netušíme, ale víme, můžeme pak komentovat? ;-D

0/0
18.8.2016 15:56

M34i78l14a76n 13C35h79a47l74u46p97a 7704546957923

Pane Sadílku, prosím, rozšiřte nám obzory.

+1/0
18.8.2016 18:36

J28a63n 50Č23e58k75a59l 7809585584324

Mi to přijde jak kdyby někdo dopravní stavby v ČR úmyslně sabotoval...

+3/0
18.8.2016 14:20

D84o53m66i86n93i70k 49Ž31ď57á49n94s59k12ý 7580708827363

To máte pravdu, EIA se řeší od roku 2002, Uzemní plán Prahy snad ještě déle a když už se má stavět, tak to někdo napadnu u soudu, že papír vysel na nástěnce o den méně 8-o, když už se všechno podaří, tak tendr zruší ÚHOS nebo rovnou zadavatel [>-]

0/0
18.8.2016 14:45

T25o57m31á15š 24M90o95r72a16v65č53í35k 3127926603195

Pane Bubik, kdyby neexistovaly úplatky, byl by nízký zisk, všichni pracovali na maximum, nejefektivněji jak by mohli, tak by to možná platilo. Ale nic takového u nás neexistuje, takže se to pak ve výsledné ceně objevit může.

0/−1
18.8.2016 13:46

J26a40n 19B96u53b88i57k 9742941932437

kolik jste za život dostal úplatků?

0/0
18.8.2016 13:50

T57o79m24á97š 11M53o54r65a66v61č58í78k 3877236603915

Takže když jsem je osobně nedostal, tak neexistují? Proč tedy ČR má tak vysoký index korupce?

0/0
18.8.2016 14:01

D76o88m21i40n19i85k 61Ž58ď69á23n18s41k30ý 7230738347103

To není korupce, to jsou obchodní dohody ;-D to tu existuje od pravěku a po celém světě EU

0/−2
18.8.2016 14:04

T92o94m28á60š 98M86o72r53a24v72č95í64k 3487426183415

Možná tak pro vás, pro mě je to korupce. corrumpere = kazit, nalomit, oslabit, znetvořit, podplatit

+1/0
18.8.2016 14:09

D57o48m88i42n44i73k 43Ž70ď81á76n86s79k29ý 7650738667393

Jenže pokud stát neumí nastavit podmínky, tak musí vznikat obchodní dohody. To není kazit, oslabit, nalomit, to je přežít, dohodnout se, zaměstnat :-) ... ale pochopitelně tím neomlouvám to, co se v tomto státě děje!!

+1/0
18.8.2016 14:16

T28o87m36á87š 47M62o25r25a75v70č52í53k 3267216743285

A když už tam máte tu vlaječku EU, zjistěte si jaký index je například v Dánsku, Finsku nebo Švédsku.

0/0
18.8.2016 14:10

D98o85m49i39n62i27k 25Ž18ď48á40n42s23k16ý 7230948837693

Ale věřte mi, že dohody tam jsou, jenže jsou tam nadnárodní organizace a index je poměrové číslo [>-]

+1/0
18.8.2016 14:18

A76n10t79o91n26í81n 77Z45e87l28e61n68ý 2524823901466

Index korupce? Nebo index vnímání korupce? A jak se měří?

+1/0
18.8.2016 14:34

M49a66r47t57i58n 90K86y54p22r 2802345664414

Index korupce je jen bezvýznamný důkaz kruhem. Není založen na faktech, ale na subjektivních pocitech. Vysoký index = máte pocit, že je tu vysoká korupce = při průzkumu indexu řeknete, že je korupce vysoká (co na tom že jste se s ní osobně nikdy nesetkal, ale když je vysoký index, tak přece musí být) = vysoký index. Čili jen nic nedokazující kruh.

+1/0
18.8.2016 18:46

J55a97n 69B72u60b98i38k 9952811202667

Pro ty, co mne minusují si dovolím sem nakopírovat příspěvek pana Morcinka z článku o firmě SDS Exmost (snad mi promine). Myslím, že přesně vystihuje situaci:

Selský rozum říká, že nejlevnější nemůže být nejlepší, ba jak se nyní ukazuje ani vyhovující. To platí o rohlíku, šunce i stavebních pracích. Všichni stavaři používají jednotný rozpočtový systém naceňování dle RTS, v tomto programu tvoří rozpočty i projektanti. Při kalkulovaném zisku 5% nemůže fungovat cena o 30% pod rozpočtovou cenou ani kdyby měla firma 100% prací zajištěno svými stroji, zaměstnanci, což nedělá nikdo ani Skanska ne. Bohužel, pokud je jediným kriteriem cena, tak pak to takhle dopadá...Nabereme zakázky a pak to vícepracemi ,,nějak" doženem a když to nedopadne, tak se krachuje...

+2/−8
18.8.2016 13:21

A87n70t20o43n33í70n 97Z73e94l64e57n32ý 2184383561946

Pro standardního čtenáře bulváru není problém zastávat dvě opačná stanoviska pod dvěma různými články.

0/0
18.8.2016 13:24

D75o23m60i70n82i17k 72Ž37ď28á32n71s69k72ý 7340588787553

RTS, URS nebo ASPE - ceny se liší až o 40%, asi jste nikdy nerozpočtoval. Mimo to má každá firma jinou výši režie a marží při nákupu stejného materiálu, takže 30% je normál. Dále se firmy liší v produktivitě práce, někde se pracuje a někde pracuje jeden a okolo všichni koukají a nechají se fascinovat prací :-)

+13/0
18.8.2016 13:34

J13a33n 86B91u23b59i57k 9332111572127

1/ ano rozdíl je, ale ne 40%.

2/ fakt jste přesvědčen o tom, že třeba SKANSKA má o 30% dražší beton či kolejnice, než Chládek?

3/ a že u Metrostavu či Skansky ze tří pracujících dva postávají, kdežto Chládek jede jak drak?

;-D

+2/−5
18.8.2016 13:49

D97o13m93i59n10i38k 54Ž88ď19á81n47s64k97ý 7500708987223

Jakožto profesí rozpočtář Vám tvrdím, že se ceny mezi Prahou, Brnem a Libercem liší až o 40% (tedy URS, RTS, ASPE), jenom jsem se snažil zmínit obecný argument rozdílnosti cen. současně každá firma započítává do ceny tzv. nemonetární aspekty, (nemám práci, mám práce hodně nebo potřebuji referenci) rozdíl 30% je STANDARD.

+5/0
18.8.2016 14:10

M28i27r90o40s69l39a93v 77Z97i70k73m64u57n71d 6798232227368

Kouzlo nechtěného může spočívat v tom, že Ch&T jsou menší firma a proto má nižší správní a provozní režii. To jsou položky, které se nedají podílovat na konkrétní činnost, např. platy vrcholového vedení ... SKANSKA a METROSTAV jsou větší konglomeráty se spoustou TH pracovníků - nikdo netvrdí, že nic nedělají, ale tak to je ...

To je stejné, jako "ekonomický" úspěch žlutého nebo černého dopravce ... pokud objem výkonů dosáhne určité výše, tak prostě náklady narůstají.

Vlaky žlutého ani černého dopravce nejsou v mezistátním rezervačním systému - standard evropských "národních dopravců", na rozdíl od ČD a.s., tudíž nemusí za tohle platit.

+1/0
18.8.2016 14:44

J89i76r82k59a 89D85v92o80ř15á42k 4345740723948

To jste na omylu. Žlutý i černý dopravce mají horší ekonomiku než ČD.

0/−2
18.8.2016 15:12

J68a26n 62S70ů63r33a 4105413293942

2015 RegioJet zisk 42 milionů.ČD těžká ztráta. V čem je horší ekonomika žlutého dopravce?

+3/−1
18.8.2016 17:21

K52a66r74e74l 96Ř55e57h86á24č89e79k 9232280471222

Aby neprospěchal náš nestraný novinář. Možná by si pan Sůra měl uvědomit, že píše na Idnes a ne do časopisu Žlutý.

0/−1
18.8.2016 19:14

P57a16t94r66i98k 19Z80i17m12a 2107337712487

To je přece volovina. Někde se platí úplatky za získání zakázek, a tím se to prodraží. Někde se neplatí. Proč asi byla vyřazena italská firma z tendru na stavbu jednoho z úseku dálnice? Prostě opět velké firmy zvyklé dostávat zakázky neunesly, že někdo nabídl cenu nezaplevelenou úplatky.

+3/−1
18.8.2016 13:41

J92a27n 83B33u12b17i62k 9442381152657

aha. Tak to jo.....

0/0
18.8.2016 13:45

M25a61r21t55i35n 82D20a20n67i14s 7646240280336

Zadefinujem si, že šunka má obsahovať minimálne 95% mäsa, čiže všetko pod 95% ide mimo. A pri všetkom, čo má 95% mäsa a viac ma už zaujíma iba cena. Vyberiem si to najlacnejšie z toho, čo chcem. To, čo nechcem, nevyhodnocujem z hľadiska ceny.

Úplne rovnako sa to dá robiť aj pri zadávaní verejných zákaziek, systém to nielenže umožňuje, ale vyžaduje, aby sa to tak robilo.

Plakanie nad tým, že cena ako hodnotiace kritérium je zlá, je iba ukážkou nepochopenia problematiky a vlastnej neschopnosti.

+7/0
18.8.2016 13:43

A26n93t29o94n36í80n 79P71o34l84i16c36k45ý 9830222801967

Amen

0/0
18.8.2016 13:54

J95a94n 49S40ů26r98a 4705493963452

Na tomto případě je zajímavé spíše něco jiného: že jediná nabídka byla pod cenou podle rozpočtu, ostatní vysoce nad odhadovanou cenu. Není to zvláštní?

+3/0
18.8.2016 17:20

M19a52r24t75i32n 63K38ř75í35ž 9823712130307

Nepodařilo se výběrové řízení ušít na míru pro kámoše a vyhrál někdo jiný. To by tak hrálo, aby to bylo levnější.

+11/0
18.8.2016 13:19

V59á87c26l36a42v 53M84i23k25u27l72i48c24a 8573829291584

Jaké mlhavé informace podává SŽDC, prostě nevyhrál kdo měl.

Czech practice :-/

+7/0
18.8.2016 13:14

D20o51m21i14n56i17k 95Ž18ď79á53n72s79k91ý 7310198797683

Nespekuloval bych, neznáme podrobnosti. Čekám od SŽDC vysvětlení i vzhledem k tomu, že již máme smlouvu s EU o financování z CEFu!!

0/0
18.8.2016 13:12

T17o86m40a84s 55A32u33g96u93s94t40y56n 6737536851630

Umí psát pan Sůra i pozitivně o něčem státním? Když MD rozhodlo, že vysoutěží množství rychlíkových tratí, tak o tom na iDnes není ani zmínka. V HN to bylo na titulní straně...

0/0
18.8.2016 13:01

P31a35v64e17l 21Š78m43í52d55e49k 6329750433558

Občas umí já bych mu dal pus

+2/0
18.8.2016 13:16

J20a85n 17S39ů11r60a 4945603253562

MD nerozhodlo. MD něco slibuje, že možná bude. Až je začne soutěžit, tak to s radostí napíšu. MD rozhodlo o soutěžích už v roce 2010, btw. Kde soutěže díky mixu neschopnosti, odporu ČD a odborářů jsou, víte sám.

+3/0
18.8.2016 17:26

T80o56m82a62s 19A54u58g27u18s72t79y52n 6747376221660

dekuji za upresneni. I tak byste mohl o tom napsat a pak sledovat, jak plni (nebo neplni) sve sliby ;-)

0/0
18.8.2016 22:05

D63a63v50i98d 21Š47t88a64m92b79e61r22a 4382394824736

Tak nevím. Jeden článek je o tom, že jedna firma podsekávala ceny a krachuje a druhá zase mohla ušetřit. Někdo by si měl uvědomit, že je-li hlavním kritériem ve výběrovém řízení cena, je to z podstaty špatně.

+6/−1
18.8.2016 12:50

P52a11t97r66i29k 26Z43i82m69a 2797117162437

V normálně fungujícím tržním prostředí byste měl pravdu. V ČR jsou ceny nadsazené, protože jsou předem rozdělené a to stojí peníze na úplatcích. Pak přijde do rybníku štika, ve které si manažeři nestaví z peněz firmy své chalupy, a ejhle, je problém...

+1/0
18.8.2016 13:43

A52n31t53o87n12í48n 57P70o60l62i10c94k69ý 9340792711847

Nemate pravdu. Cena za to, co vyhovuje zadani, je nejlepsi kriterium.

0/0
18.8.2016 13:56

J74a16n 74B23u32b57i92k 9392951832617

no, já po té trati jezdím denně a docela bych jezdil rád i nadále. Bez obav, že pan Chládek s panem Tintěrou přeruší práce či položí firmu uprostřed prací.

Ta rekonstrukce je velmi složitá, součástí je stavba dvou nových nádraží a nových mostů nad tramvajovou tratí a jednou z hlavních pražských ulic, takže pokud by se stal stavební průšvih, bude dopravně odříznutá nejen trať na Benešeov, ale celá jihovýchodní část Prahy

Takže prosím radši někoho, kdo tu nestaví největší stavbu ve svém podnikatelském životě

P.S. jedinou referencí z kolejových staveb mají na stránkách výměnu kolejí ve Strakonicích za necelou půl miliardy. Jinak nic........

+1/−10
18.8.2016 12:50

J43a65k68u25b 45Š75a89f40a14n51d76a 7755817771811

A koho tedy doporučujete? Která že to velká firma nemá zpoždění a velké navýšení ceny?

+2/0
18.8.2016 12:52

J76a27n 93B43u51b36i18k 9562561522237

já nejsem SŽDC, já nevybírám. Já jen vím, že etapu 1, což byla stavba úplně nového nádraží Hostivař, výměna mostů nad Průmyslovou ulicí a kompletní výměna svršku v délce asi dvou kilometrů, dělalo konsorcium Viamont, Metrostav a tuším ještě někdo a udělali to v termínu a z pohledu mého, jako cestujícího bez problémů. Viz http://www.vlaky.net/zeleznice/spravy/5733-Slavnostni-zahajeni-rekonstrukce-zeleznicni-stanice-Praha-Hostivar/

A to byla "minirekonstrukce" za 1,2 miliardy, etapa II je výrazně složitější úsek za trojnásobek......

0/0
18.8.2016 13:00

M13a55t47ě90j 53K46o79n42v34a84l72i69n89a 8289565143

No když se podívám na jejich stránky, tak jenom v roce 2015 dělali nádraží ve Strakonicích, Havlíčkovým Brodě a Velkém Meziříčí a dále pracovali na trati Rozsochatec-Havlíčkův Brod. V předchozích letech např. trať Telč-Sedlejov, Jihlava-Havlíčkův Brod, Brněnský uzel aj. Takže reference by se našli...

Jinak podle Vašeho názoru tedy nelze objednat firmu, pro kterou by to byla nejvýznamnější zakázka... Jak ale pak mohou firmy růst??? Koho byste objednal? Z firem splňujících Vaše kritéria zbývají snad pouze Metrostav, Strabag, SKANSKA a EUROVIA jinak nikdo.....

+4/0
18.8.2016 13:00







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.