Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

SŽDC náhle zrušila největší železniční tendr. Ministru Ťokovi se to nelíbí

Nejméně půlroční zpoždění nabere rekonstrukce čtvrtého koridoru mezi vinohradskými tunely a nádražím v Praze-Hostivaři. Správa železniční dopravní cesty (SŽDC) totiž svoji největší zakázku v letošním roce nečekaně zrušila. Ministr dopravy Dan Ťok se zrušením tendru nesouhlasí a pošle na správce českých kolejí kontrolu.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

A15n92t43o78n53í16n 23D28o90u97b62e44k 3100519159

typicke podvody v cesku

musim ale rict ze nad rekonstrukci hostivare zustava rozum stat! ta hroza co tam predvedli je silena. tolik penez to stalo a pritom vubec neudelali podchod pod vlaky a pak rovnou pod silnici na tramvajove koleje. muse se to silene obchazet a prechazet silnice

0/0
30.8.2016 7:57

F91r62a67n58t36i88š15e81k 42N56o76v36o13t89n80ý 4410537509667

Ťokovi se nelíbí nic z čeho nic nemá.

0/−3
18.8.2016 23:58

R18o20b30e58r35t 98H14o94m94o13l91k48a 2830892112751

No, to je jasné. Strabag už měl domluveno, že vyhraje. A něco se cestou po... Někdo se asi pěkně zapotil, když dostal kapesné a najednou ho má vracet, přičemž půlku už rozfofroval... :-D

+3/−2
18.8.2016 19:25

J28i48ř44í 59K24o24c93u79r44e52k 6635174365378

Původní plán zněl jasně: Vyhraje vybraná firma s cenou +20 %, zadá to Chládkovi a Tintěrovi za cenu -10 %.

Původní plán ale nepočítal s tím, že Chládek a Tintěra do toho půjde přímo s cenou -10 %. Takže se jede podle plánu bé - VŘ zrušit za každou cenu.

(brát prosím s rezervou, křišťolovou kouli nevlastním)

+3/0
18.8.2016 19:23

M39i13l18a21n 46C33h58a15l89u31p33a 7974336497883

Jsou dvě možnosti:

1) Levná stavba = zbude méně odkloněných penízků do VIP kapsiček, než bylo plánováno.

2) Výběrem nečekaného vítěze by odkloněné penízky šly do jiných kapsiček než bylo naplánováno.

+2/0
18.8.2016 18:43

Š16t19e28f91a69n 31F15r53i45č71a 7232178373206

Myslím, že i ministři by měli být jmenováni podle toho, jak levné jídlo jedí, jak levným autem jezdí, a který nejlevnější kvartýr v ČR používají. Prokazatelně nejlevnější z uchazečů by se stal ministrem.

+1/0
18.8.2016 17:04

R51a18d12e28k 76S64a57d88í68l75e16k 9957832952791

Už prosím nepište žádné komentáře, když ani netušíte, co komentujete.

+1/−4
18.8.2016 14:46

A51n86t85o64n76í35n 41Z27e83l76e32n49ý 2804833221226

Netušit co komentuji, to je pro psaní komentářů podmínka nutná, nikoliv však postačující.

+1/0
18.8.2016 14:53

D82o69m97i79n13i41k 37Ž12ď44á44n69s46k15ý 7840428217623

Co když netušíme, ale víme, můžeme pak komentovat? ;-D

0/0
18.8.2016 15:56

M44i43l53a45n 52C78h30a81l42u94p32a 7924676777463

Pane Sadílku, prosím, rozšiřte nám obzory.

+1/0
18.8.2016 18:36

J81a88n 51Č28e57k64a62l 7669205634254

Mi to přijde jak kdyby někdo dopravní stavby v ČR úmyslně sabotoval...

+3/0
18.8.2016 14:20

D94o51m28i14n11i17k 33Ž68ď77á51n83s20k47ý 7340378437973

To máte pravdu, EIA se řeší od roku 2002, Uzemní plán Prahy snad ještě déle a když už se má stavět, tak to někdo napadnu u soudu, že papír vysel na nástěnce o den méně 8-o, když už se všechno podaří, tak tendr zruší ÚHOS nebo rovnou zadavatel [>-]

0/0
18.8.2016 14:45

T56o94m89á80š 98M36o91r68a41v62č89í79k 3127476313525

Pane Bubik, kdyby neexistovaly úplatky, byl by nízký zisk, všichni pracovali na maximum, nejefektivněji jak by mohli, tak by to možná platilo. Ale nic takového u nás neexistuje, takže se to pak ve výsledné ceně objevit může.

0/−1
18.8.2016 13:46

J83a11n 82B10u52b53i13k 9442131242797

kolik jste za život dostal úplatků?

0/0
18.8.2016 13:50

T70o35m36á33š 15M46o57r65a13v39č55í27k 3987436933625

Takže když jsem je osobně nedostal, tak neexistují? Proč tedy ČR má tak vysoký index korupce?

0/0
18.8.2016 14:01

D81o94m35i78n94i87k 29Ž65ď35á11n50s39k24ý 7420108107963

To není korupce, to jsou obchodní dohody ;-D to tu existuje od pravěku a po celém světě EU

0/−2
18.8.2016 14:04

T87o70m25á57š 60M16o79r58a93v28č17í80k 3857136393265

Možná tak pro vás, pro mě je to korupce. corrumpere = kazit, nalomit, oslabit, znetvořit, podplatit

+1/0
18.8.2016 14:09

D27o78m39i66n66i23k 67Ž94ď79á16n16s12k62ý 7120308447303

Jenže pokud stát neumí nastavit podmínky, tak musí vznikat obchodní dohody. To není kazit, oslabit, nalomit, to je přežít, dohodnout se, zaměstnat :-) ... ale pochopitelně tím neomlouvám to, co se v tomto státě děje!!

+1/0
18.8.2016 14:16

T47o14m54á74š 95M56o93r84a49v79č55í29k 3647376223785

A když už tam máte tu vlaječku EU, zjistěte si jaký index je například v Dánsku, Finsku nebo Švédsku.

0/0
18.8.2016 14:10

D23o66m81i92n30i47k 93Ž52ď17á76n73s13k49ý 7420758487773

Ale věřte mi, že dohody tam jsou, jenže jsou tam nadnárodní organizace a index je poměrové číslo [>-]

+1/0
18.8.2016 14:18

A24n29t88o70n30í46n 72Z32e63l14e21n46ý 2604593671126

Index korupce? Nebo index vnímání korupce? A jak se měří?

+1/0
18.8.2016 14:34

M56a87r15t73i49n 45K97y33p98r 2552405284804

Index korupce je jen bezvýznamný důkaz kruhem. Není založen na faktech, ale na subjektivních pocitech. Vysoký index = máte pocit, že je tu vysoká korupce = při průzkumu indexu řeknete, že je korupce vysoká (co na tom že jste se s ní osobně nikdy nesetkal, ale když je vysoký index, tak přece musí být) = vysoký index. Čili jen nic nedokazující kruh.

+1/0
18.8.2016 18:46

J15a35n 23B73u36b43i89k 9272361152897

Pro ty, co mne minusují si dovolím sem nakopírovat příspěvek pana Morcinka z článku o firmě SDS Exmost (snad mi promine). Myslím, že přesně vystihuje situaci:

Selský rozum říká, že nejlevnější nemůže být nejlepší, ba jak se nyní ukazuje ani vyhovující. To platí o rohlíku, šunce i stavebních pracích. Všichni stavaři používají jednotný rozpočtový systém naceňování dle RTS, v tomto programu tvoří rozpočty i projektanti. Při kalkulovaném zisku 5% nemůže fungovat cena o 30% pod rozpočtovou cenou ani kdyby měla firma 100% prací zajištěno svými stroji, zaměstnanci, což nedělá nikdo ani Skanska ne. Bohužel, pokud je jediným kriteriem cena, tak pak to takhle dopadá...Nabereme zakázky a pak to vícepracemi ,,nějak" doženem a když to nedopadne, tak se krachuje...

+2/−8
18.8.2016 13:21

A17n88t79o15n27í13n 38Z61e54l23e78n21ý 2394753551596

Pro standardního čtenáře bulváru není problém zastávat dvě opačná stanoviska pod dvěma různými články.

0/0
18.8.2016 13:24

D25o77m34i69n86i14k 30Ž16ď25á15n72s21k23ý 7690788577413

RTS, URS nebo ASPE - ceny se liší až o 40%, asi jste nikdy nerozpočtoval. Mimo to má každá firma jinou výši režie a marží při nákupu stejného materiálu, takže 30% je normál. Dále se firmy liší v produktivitě práce, někde se pracuje a někde pracuje jeden a okolo všichni koukají a nechají se fascinovat prací :-)

+13/0
18.8.2016 13:34

J74a55n 68B40u71b19i35k 9282951372627

1/ ano rozdíl je, ale ne 40%.

2/ fakt jste přesvědčen o tom, že třeba SKANSKA má o 30% dražší beton či kolejnice, než Chládek?

3/ a že u Metrostavu či Skansky ze tří pracujících dva postávají, kdežto Chládek jede jak drak?

;-D

+2/−5
18.8.2016 13:49

D77o29m33i65n46i63k 84Ž98ď33á76n37s62k75ý 7110938877373

Jakožto profesí rozpočtář Vám tvrdím, že se ceny mezi Prahou, Brnem a Libercem liší až o 40% (tedy URS, RTS, ASPE), jenom jsem se snažil zmínit obecný argument rozdílnosti cen. současně každá firma započítává do ceny tzv. nemonetární aspekty, (nemám práci, mám práce hodně nebo potřebuji referenci) rozdíl 30% je STANDARD.

+5/0
18.8.2016 14:10

M82i11r39o44s54l51a51v 70Z34i53k98m72u60n57d 6728432517588

Kouzlo nechtěného může spočívat v tom, že Ch&T jsou menší firma a proto má nižší správní a provozní režii. To jsou položky, které se nedají podílovat na konkrétní činnost, např. platy vrcholového vedení ... SKANSKA a METROSTAV jsou větší konglomeráty se spoustou TH pracovníků - nikdo netvrdí, že nic nedělají, ale tak to je ...

To je stejné, jako "ekonomický" úspěch žlutého nebo černého dopravce ... pokud objem výkonů dosáhne určité výše, tak prostě náklady narůstají.

Vlaky žlutého ani černého dopravce nejsou v mezistátním rezervačním systému - standard evropských "národních dopravců", na rozdíl od ČD a.s., tudíž nemusí za tohle platit.

+1/0
18.8.2016 14:44

J82i40r27k51a 82D97v68o32ř22á77k 4275160613518

To jste na omylu. Žlutý i černý dopravce mají horší ekonomiku než ČD.

0/−2
18.8.2016 15:12

J84a69n 81S42ů51r62a 4545523953122

2015 RegioJet zisk 42 milionů.ČD těžká ztráta. V čem je horší ekonomika žlutého dopravce?

+3/−1
18.8.2016 17:21

K69a61r90e21l 95Ř92e35h33á41č56e52k 9462650571572

Aby neprospěchal náš nestraný novinář. Možná by si pan Sůra měl uvědomit, že píše na Idnes a ne do časopisu Žlutý.

0/−1
18.8.2016 19:14

P39a70t92r92i77k 37Z82i93m25a 2427437162897

To je přece volovina. Někde se platí úplatky za získání zakázek, a tím se to prodraží. Někde se neplatí. Proč asi byla vyřazena italská firma z tendru na stavbu jednoho z úseku dálnice? Prostě opět velké firmy zvyklé dostávat zakázky neunesly, že někdo nabídl cenu nezaplevelenou úplatky.

+3/−1
18.8.2016 13:41

J45a81n 36B69u61b98i45k 9312551832617

aha. Tak to jo.....

0/0
18.8.2016 13:45

M40a44r74t52i17n 97D88a66n21i80s 7606510580596

Zadefinujem si, že šunka má obsahovať minimálne 95% mäsa, čiže všetko pod 95% ide mimo. A pri všetkom, čo má 95% mäsa a viac ma už zaujíma iba cena. Vyberiem si to najlacnejšie z toho, čo chcem. To, čo nechcem, nevyhodnocujem z hľadiska ceny.

Úplne rovnako sa to dá robiť aj pri zadávaní verejných zákaziek, systém to nielenže umožňuje, ale vyžaduje, aby sa to tak robilo.

Plakanie nad tým, že cena ako hodnotiace kritérium je zlá, je iba ukážkou nepochopenia problematiky a vlastnej neschopnosti.

+7/0
18.8.2016 13:43

A69n78t38o14n48í74n 39P44o77l92i69c63k58ý 9670382731637

Amen

0/0
18.8.2016 13:54

J24a37n 58S85ů87r90a 4115673543792

Na tomto případě je zajímavé spíše něco jiného: že jediná nabídka byla pod cenou podle rozpočtu, ostatní vysoce nad odhadovanou cenu. Není to zvláštní?

+3/0
18.8.2016 17:20

M43a70r67t88i96n 73K39ř27í34ž 9913242560947

Nepodařilo se výběrové řízení ušít na míru pro kámoše a vyhrál někdo jiný. To by tak hrálo, aby to bylo levnější.

+11/0
18.8.2016 13:19

V94á28c62l24a11v 57M48i28k87u82l75i21c76a 8283249911844

Jaké mlhavé informace podává SŽDC, prostě nevyhrál kdo měl.

Czech practice :-/

+7/0
18.8.2016 13:14

D67o50m88i16n11i69k 23Ž77ď42á14n72s78k46ý 7720948697563

Nespekuloval bych, neznáme podrobnosti. Čekám od SŽDC vysvětlení i vzhledem k tomu, že již máme smlouvu s EU o financování z CEFu!!

0/0
18.8.2016 13:12

T24o25m29a12s 14A92u24g62u19s77t53y41n 6127786211630

Umí psát pan Sůra i pozitivně o něčem státním? Když MD rozhodlo, že vysoutěží množství rychlíkových tratí, tak o tom na iDnes není ani zmínka. V HN to bylo na titulní straně...

0/0
18.8.2016 13:01

P20a89v65e18l 75Š17m45í86d12e34k 6399340363128

Občas umí já bych mu dal pus

+2/0
18.8.2016 13:16

J24a35n 32S69ů27r53a 4775163353462

MD nerozhodlo. MD něco slibuje, že možná bude. Až je začne soutěžit, tak to s radostí napíšu. MD rozhodlo o soutěžích už v roce 2010, btw. Kde soutěže díky mixu neschopnosti, odporu ČD a odborářů jsou, víte sám.

+3/0
18.8.2016 17:26

T26o37m63a96s 28A18u84g88u57s58t44y68n 6127546931150

dekuji za upresneni. I tak byste mohl o tom napsat a pak sledovat, jak plni (nebo neplni) sve sliby ;-)

0/0
18.8.2016 22:05

D46a75v69i11d 24Š13t98a98m87b87e33r35a 4702754764176

Tak nevím. Jeden článek je o tom, že jedna firma podsekávala ceny a krachuje a druhá zase mohla ušetřit. Někdo by si měl uvědomit, že je-li hlavním kritériem ve výběrovém řízení cena, je to z podstaty špatně.

+6/−1
18.8.2016 12:50

P65a35t82r48i15k 30Z60i79m64a 2227807582947

V normálně fungujícím tržním prostředí byste měl pravdu. V ČR jsou ceny nadsazené, protože jsou předem rozdělené a to stojí peníze na úplatcích. Pak přijde do rybníku štika, ve které si manažeři nestaví z peněz firmy své chalupy, a ejhle, je problém...

+1/0
18.8.2016 13:43

A88n87t15o42n62í55n 59P97o50l56i67c77k29ý 9380252631907

Nemate pravdu. Cena za to, co vyhovuje zadani, je nejlepsi kriterium.

0/0
18.8.2016 13:56

J83a21n 82B73u66b86i50k 9942151572867

no, já po té trati jezdím denně a docela bych jezdil rád i nadále. Bez obav, že pan Chládek s panem Tintěrou přeruší práce či položí firmu uprostřed prací.

Ta rekonstrukce je velmi složitá, součástí je stavba dvou nových nádraží a nových mostů nad tramvajovou tratí a jednou z hlavních pražských ulic, takže pokud by se stal stavební průšvih, bude dopravně odříznutá nejen trať na Benešeov, ale celá jihovýchodní část Prahy

Takže prosím radši někoho, kdo tu nestaví největší stavbu ve svém podnikatelském životě

P.S. jedinou referencí z kolejových staveb mají na stránkách výměnu kolejí ve Strakonicích za necelou půl miliardy. Jinak nic........

+1/−10
18.8.2016 12:50

J46a74k52u37b 31Š90a32f61a49n85d65a 7545257371101

A koho tedy doporučujete? Která že to velká firma nemá zpoždění a velké navýšení ceny?

+2/0
18.8.2016 12:52

J23a12n 89B20u41b72i73k 9322581342977

já nejsem SŽDC, já nevybírám. Já jen vím, že etapu 1, což byla stavba úplně nového nádraží Hostivař, výměna mostů nad Průmyslovou ulicí a kompletní výměna svršku v délce asi dvou kilometrů, dělalo konsorcium Viamont, Metrostav a tuším ještě někdo a udělali to v termínu a z pohledu mého, jako cestujícího bez problémů. Viz http://www.vlaky.net/zeleznice/spravy/5733-Slavnostni-zahajeni-rekonstrukce-zeleznicni-stanice-Praha-Hostivar/

A to byla "minirekonstrukce" za 1,2 miliardy, etapa II je výrazně složitější úsek za trojnásobek......

0/0
18.8.2016 13:00

M95a47t41ě47j 63K43o26n43v44a59l72i56n93a 8549715373

No když se podívám na jejich stránky, tak jenom v roce 2015 dělali nádraží ve Strakonicích, Havlíčkovým Brodě a Velkém Meziříčí a dále pracovali na trati Rozsochatec-Havlíčkův Brod. V předchozích letech např. trať Telč-Sedlejov, Jihlava-Havlíčkův Brod, Brněnský uzel aj. Takže reference by se našli...

Jinak podle Vašeho názoru tedy nelze objednat firmu, pro kterou by to byla nejvýznamnější zakázka... Jak ale pak mohou firmy růst??? Koho byste objednal? Z firem splňujících Vaše kritéria zbývají snad pouze Metrostav, Strabag, SKANSKA a EUROVIA jinak nikdo.....

+4/0
18.8.2016 13:00







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.