Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Brno začalo jednat o hyperloopu. „Lidské potrubí“ může nahradit pomalé vlaky

Z Brna do Prahy za minuty místo hodin? Tuto vizi slibuje futuristický nápad Elona Muska z roku 2013. O možnostech budoucí realizace se nyní brněnští politici začali bavit s jednou z firem, která se snaží (dosud nerealizovaný) koncept uvést do praxe.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Foto

A28n77d13r45e45a 28V92e15s31e53l54á 3654291131291

Kdyby se raději obnovily lety z Brna do Prahy, spravily silnice, které jsou v nechutným stavu... atd.... :-/

0/0
28.8.2016 18:38

K93a83r28e15l 88U48r75b14a77n 2954774641399

Už vidím, jak vykupují pozemky na trase. ;-D

0/0
24.8.2016 12:49

B12l75a30h63o96m21í18r 39S57k79o48u28p69ý 1100505418747

Typická česká (předvolební?) politická sračka:

po městě Brně a JmK (a obecně po většině ČR) budeme jezdit po otřesně rozbitých silnicích, "opravovaných" povětšině metodu asfaltových "plivanců" tak kvalitně, že se ty opravy musí někde dělat dvakrát ročně (překrývající se "plivance" vypovídají o mnohaleté historii takových oprav), ale naši politici = "elita národa" budou "debatovat" o Hyperloopu.

Kdyby se raději věnovali přízemnějším problémům, např. špinavým brněnským ulicím či každoroční solankovou sněhovou břečkou na chodnících. Ale na to nemají, s tím si neporadí! Tak raději bláboly o Hyperloopu...

Jděte do ........, soudruzi!!!!!!

+2/−1
23.8.2016 22:17

A39n10n71a 52Č60e46r10n82á 1247104169664

jj, Aranka umí hula hop ;-D

V Brně chybí věřejné záchody a lavičky, například. A místo potřebných věcí ohlupují fantasmagoriema. :-/

Snad je to po volbách přejde. ;-)

+2/−1
23.8.2016 20:12

P80e88t96r 12M55a32r89š68o17u93n 5885468136796

vždyť byla nějaká reportáž, že v Brně mají nejdražší kadibudky "na světě". ;-D

http://brno.idnes.cz/opravy-jostovy-ulice-skoncily-pribyly-lavicky-i-zachod-za-tri-miliony-1mq-/brno-zpravy.aspx?c=A110901_1644018_brno-zpravy_bor

+1/0
23.8.2016 21:57

T48o35m71á13š 29H48a63t66a52n 3509383299800

A co na to Petr Šeda, aby u Semilassa netekla krev.

+1/0
23.8.2016 16:15

T81o21m12á72š 75H89a50t25a24n 3769593719660

A co na to Petr Šeda, jen aby u Semilassa netekla krev.

0/0
23.8.2016 16:14

J94a91n 26S69t22e38h71l15í70k 1749989456474

Už při čtení nadpisu se mi vybavila "jednokolejka" ze Simpsonových.

0/0
22.8.2016 13:19

M97i98r98e79k 75S21á67l 1335401248254

tyo, jestli to dá praha-brno v jednotkách minut, tak kdyby se to rozlezlo po evropě, bylo by to skoro jak cestovat metrem po praze. třeba bydlet v praze a pracovat ve vídni :-)

0/0
22.8.2016 10:59

L53u58b68o95m62i96r 73M50a85c70h88o 2332920555437

Hyperloop je ďaľšia bublina od Elona Muska, na vylákanie peňazí od investorov. Elektroautá Tesla vyrába a predáva, ale zisky pre investorov akosi stále nikde, nový model mešká, a ktovie či vôbec bude.

+2/−3
22.8.2016 6:57

J12a21n 89D81l51o60u48h29ý 7274329720849

Tohle fakt pobavilo !!!

+1/0
21.8.2016 12:32

D14a44n84i55e79l 76P71l21e53s41c18h18n96e34r 6230730587730

Nevim nevim jestli to ma na tak kratkou vzdalenost smysl a spis bychom stejne mluvili o desitkach minut, treba dve az tri. To ze to umi ject vice nez rychlosti 1000 km/h (teoreticky jsou tam minimalni odpory takze mnohem mnohem vic) neznamema ze ji to mezi Prahou a Brnem dosahne... prece musi akcelerovat i decelerovat prijatelnym zrychlenim, u dopravnich letadel dopredne pretizeni (vyvolane zrychlenim) nepresahuje dle predpisu 1,4 g a nekomu uz prijde ze je zatlacen do sedacky...

+1/0
21.8.2016 11:31

M16i52r46o73s10l77a50v 87Z63i75k34m40u45n33d 6778912387648

A kdo "TO" zaplatí ... jaká bude cena přepravy ....

+3/0
20.8.2016 22:33

J40a90n 21D61l80o12u11h92ý 7124919560389

Koupis Teslu model S a dostanes od Muska permici na jeden rok :-D

0/0
21.8.2016 12:33

J85i88ř54í 21E78r36b20e14n 1663444666257

Týž, kdo bude platit VRT :-)

0/−1
22.8.2016 6:29

M11a46r80t17i18n40a 25D68v69o82ř82á46k22o34v50á 3454803960844

To já bych mohla taky slíbit, že v Třešňové postavím metro. Ovšem výhledově.

+1/−1
20.8.2016 22:13
Foto

P93a59t77r85i78k 28C66h96r66z 4878709302729

Já jsem k tomuto celkem skeptický. Běžná železniční doprava má problém konkurovat na krátké trasy autobusové a na dlouhé letecké a to hlavně cenově. Pochybuji, že toto bude levnější.

Ano, je to rozhodně ekologičtější než autobusová nebo letecká přeprava, ale moc si nedokážu ekonomicky představit, že tím bude někdo například každý den jezdit do práce.

+1/−3
20.8.2016 21:22

J74i20ř24í 10K93o91c62u86r33e86k 6555124515428

Znáte ten monument? Ano ten na Svoboďáku. Tak běžte na radnici, tam jsou ještě větší.

+4/−1
20.8.2016 13:19

P86a37v89e39l 16M81o49r17a47v24e67c 3612509212728

Máte pravdu, Onderka pořád sedí v zastupitelstvu.

Jinak... něco k článku samotnému byste neměl?

+6/−1
21.8.2016 12:07

P37e96t49r 19Z18d36e96n33ě56k 2524279204

Nápad to není špatný. Kdo a za jak dlouho ale prorazí poměrně velký tunel např. mezi Prahou a Brnem. Vzpomeňte, jak dlouho to barabům trvalo, než prorazili tunel ze Želivky na okraj Prahy. I když samozřejmě technika pokročila. No nechme se překvapit, ale šacuju to nejméně na léta. A pak ještě vyřešit spoustu technologických problémů. Kolikpak bude stát jízdenka?;-D

+1/0
20.8.2016 11:05

P61a16v14e74l 43M45o41r38a16v36e80c 3882799642368

A kde se píše, že "smyčka" musí vést v tunelu?

0/0
21.8.2016 12:08

R95a56d48e53k 80J88a59n35a47t45a 9925256454632

No jinak by to nefungovalo, když to využívá podtlak. Tubus samozřejmě může být i na povrchu, ale to je rovněž dražší. než běžná VRT, která, vede-li na porvchu, tubus nepotřebuje.

+3/0
21.8.2016 12:26

P80a46v22e95l 30M43o13r71a79v32e29c 3212149452558

Takže v tunelu být nemusí, že? :)

+2/0
21.8.2016 12:37

B18l68a54h81o40m49í83r 12S71k37o60u35p67ý 1680815288987

Na poměrně velké tunely jsme v ČR kabrňáci. Tedy ty finanční...

0/0
23.8.2016 22:19

F77e57l69i24x 83M68e45d61e64k 7265334280427

https://www.youtube.com/watch?v=RNFesa01llk

O Hyperloopu, doporučuji zhlédnout R^

+1/0
20.8.2016 9:00

J75a52r13o27s77l89a21v 84D94o78s77t73a83l 2454931745449

POZOR brňáci to není Megalůp to je Hyperloop.

0/0
20.8.2016 5:08

P64e11t76r 78H40r31a41b77á54k 6960947702780

U nás tohle? Tak za 1000 let nejdříve. Snad tomu zde někdo nevěří;-D

+1/−1
19.8.2016 22:33

M49a90r33t74i62n 75B51a58r24t87e90k 5657621251383

No pokud všichni lidi budou myslet jako vy, tak určitě

+6/−1
20.8.2016 21:45

J44a79n 74T71a34r83a71b27a 4406596869839

To bude legrace, až podle českého (Pardon česko-Moravského) pravidla vybrat nejlevnější nabídku, to zadají Joudovi z Horní Dolní, protože se svou chráněnou dílnou nabídl po odpočtu obligátních 20% takzvaně nejnižší cenu, ačkoliv až dosud vybudoval pouze sedm kozích chlívků, devět kilometrů hrbaté cyklostezky a opravil jednu tělocvičnu, kde se dosud soudí o reklamace. Pak s několikaletým zpožděním vznikne křivá roura s lidokapslemi, které tak nějak trochu nebudou fungovat. No doufejme, že všechny. Pokud by nefungovaly jen některé, byl by náraz v 1000km/h do stojícího lidokapslošpuntu docela sousto.

Ale jinak je mi ta Brněnská utopie docela sympatická, je to samozřejmě totální nesmysl, ale to je přemístění nádraží taky., drak je krokodýl a Starobrno je prý pivo... Miluju Brno...:-) fakt

+12/−2
19.8.2016 21:44
Foto

L59u53b46o81š 32H94a90n40u17s 4137917311522

;-D;-D;-D;-D;-D;-D;-D

+2/0
19.8.2016 23:42

M60a69r58t55i15n 93N85e39r43m72u98t 9907867638829

Tomuhle se smějete, ale stejná růžovo-zelená grupa která jedná o hypertrubce, prosazuje wilkommen kultur. No doufám, že i zde dopadnou stejně

0/−2
20.8.2016 11:58

J97i30ř55í 11K22o15c50u73r19e36k 6525764615488

Proč Jouda? Máme přece Bögla a Kysla, ti mají s rychlou dopravou ze Studénky do mostu mnohaleté zkušenosti.

0/0
20.8.2016 13:15

P82a71v31e29l 38K17o41l94á70č59e30k 9624754322871

Přemístění nádraží není nesmysl, chytrolíne.

+1/0
21.8.2016 20:47

J71i25ř92í 34E58r23b97e18n 1273764336547

Vzájemný náraz kapslí je možný jen v případě závažné poruchy samotné cesty (tubusu) - kapsle fungují jako píst s čelní plochou několika čtverečných metrů a pokud je mezi nimi vzduch, tak ani rychlost 1000 km/h nepostačí na takové stlačení vzduchu, aby se srazily.

Ale vstříknout tam v tu chvíli trochu nafty... ;-)

0/0
22.8.2016 6:34

J39i58ř12í 70E26r34b16e65n 1923354306767

Pardon, beru zpět, nedočetl jsem tu část o podtlaku uvnitř trubky. Pak ano, pak ten vzájemný náraz kapslí bude velmi snadno proveditelný.

0/0
22.8.2016 6:36

K58a33r36e14l 49W26a31t80z15k22o 9676847377466

Létání byl kdysi taky nesmysl a dnes se létá dokonce na měsíc. :-)

0/0
27.8.2016 0:05

P78e21t57r 13S51c65h11ö25n 7243116832763

to znám z Futuramy ;-)

+2/0
19.8.2016 21:23

A35n78t17o67n11i87n 89N64e84m66e42c 7668973751720

Jediny, co o problemech dopravy ma prehled, je p.Janata.

Potom je tu nekolik diskuteru, kteri vi, ze se jedna o nejistou budoucnost, ktera neni nikde na svete.

Stat, ktery neni schopen postavit novou zeleznici do prahy, ani kousek dalnice z Pohorelic do Mikulova, bude vyvijet vzdalenou fiktivni budoucnost.

Snad by se alespon mohlo uklizet brnenske nadrazi, ale to je pro zastupitele prizemni

90 % diskuteru nevi nic, jak je ostatne na diskuzich v Idnes obvykle.

+6/0
19.8.2016 20:45

J37a77r49o94m55í88r 45Š22r67á81m69e48k 3377776757592

Jako asi je to lepší než nedávný nápad, že by mohla vést do Bohunic lanovka. Jako bylo by to výborné, ale obávám se, že je to prodávání kůže z medvěda, který ještě běhá po lese...

+1/0
19.8.2016 19:44

T74o66m63á15š 95V36e59l10č84o82v21s29k84ý 4613778949548

Jako?

0/0
19.8.2016 20:04

J19a10r49o80m61í62r 59Š62r51á22m24e10k 3897396867952

Jako co? Jako proč je to lepší nápad než lanovka? Protože je zamýšlená z tak (místo i kapacita), že bude mnohem víc turistickou atrakcí než posilou nedostatečné dopravní obslužnosti nemocnice a univerzitního kampusu. Jako proč je to prodávání kůže medvěda, který běhá po lese? Protože je tolik "technických detailů" k dořešení, že je skutečně dosti zásadní otázka, zda to vůbec bude realizovatelné.

+2/0
19.8.2016 20:18

P91e24t16r 42Š41t50ě26p 2583173640906

Hyperloop je zatím asi v takové fázi, jako meziplanetární pilotované lety. Takže zbožné přání bez technického základu. To co s takovou slávou v poušti odzkoušeli byl cca podvozek maglevu. Nikdo neví, jak vytvořit a udržet vakuum v potrubí o délce stovek kilometrů, Jak kompenzovat teplotní roztažnost potrubí na této vzdálenosti (pokud by to celé nezakopali hluboko pod zem, což by ale náklady vystřelilo úplně mimo realitu). Jak zabezpečit kapsle/vlaky při problému na dráze - aby nouzové brzdění z 1000km/h na nulu nerozpláclo pasažery na kaši. Atd atd.

+3/−1
19.8.2016 18:50

M87a97r83t17i69n 79P84e63c20i76n62a 4221173

Vakuum v potrubí nebude a teplotní roztažnost se dá kompenzovat jednoduše. Brzdění "na fleku" asi nebude potřeba, stejně jako to dnes není potřeba dělat u Maglevu. Co tam máte dál?

+2/0
19.8.2016 19:10

P10e63t83r 21Š58t20ě55p 2953243360696

V potrubí chtějí mít 100 pascalů, to už je prakticky vakuum. Kompenzovat roztažnost při zachování vzduchotěsnosti spojů rozhodně nebude žádná sranda, zejména ne když těch spojů bude muset být hodně. Maglev, metro a všechny ostatní vlaky mají nouzové brzdění, stejně tak ho bude muset mít hyperloop. Nikdo nedovolí provozovat hromadnou dopravu, kde se v případě problému v trubce všechny kapsle rozplácnou na jedné hromadě.

+1/0
19.8.2016 19:22

M54a44r63t13i91n 51P41e25c70i73n61a 4781433

Těsnost by se udržovala právě díky tomu podtlaku; okolní atmosférický tlak se to to postará - bude tlačit na těsnění tím větší silou čím větší ten podtlak bude:-). Udržovat v takovém systému přetlak by byl předpokládám daleko větší problém. A nouzové brždění samozřejmě, ale ne takové jaké si představujete. V tomto případě nehrozí nenadálá překážka na trati stejně jako u Maglevu (zde ještě lépe - celá trať je v trubce). A zabrzdit na fleku to stejně nedokáže, to nedokáže ani český "rychlík".

+2/0
19.8.2016 20:04

J51a44n 25T35a29r20a43b79a 4176166789579

No u Maglevu bych si jistý nebyl, vede na Pudong Airport, betonová deska Maglevu vypadá jako trochu křivá úzká ranvej a američtí piloti občas netrefí ani správné letiště, natož jen dráhu......Takže překážku na nouzové brzdění tam mít může.

0/0
19.8.2016 21:49

P39e66t48r 60D68y75n60t37a38r 8714169761915

hyperloop je potřeba od začátku stavět větší..na rozměry autobusu, ne osobáku. Náklady na udržení "vakua" větší, ale pointou je se tam dostat rychle, což nepůjde, pokud člověk stráví hodinu ve frontě. Taky to nesmí stát 800 za cestu, ale aby se s tím dalo dojíždět do práce.

0/0
19.8.2016 18:29

J22a77n 60J90a47d54r30n29ý 4420764435836

Už jen ta cesta by byla dobrá :D určitě to bude stát jako 15min jízdenka na šalinu ;-D

0/0
19.8.2016 23:01

J36a85k79u55b 61H48e65g16e73n35b13a79r56t 9935224339494

Aerodynamika pravděpodobně neumožňuje libovolně měnit geometrii kapslí.

0/0
20.8.2016 0:58

J71a44n 67M32e23r50t58a 3522420611848

Hyperloop by musel vyřešit hodně zásadní problémy. Mimo jiné, jak zvládnout porušení trati. Nevěřím, že by se v blízké době realizoval. Dobře na ty problémy poukázal ve svém video Thunderf00t https://www.youtube.com/watch?v=RNFesa01llk

Nemyslím si, že by se ze strany Elona Muska jednalo o nějaký tunel. Spíš, že Elon Musk je vizionář, ale ne odborník v oblasti. Hyperloop je daleko dál marketingově než technicky. Neexistuje žádný funkční prototyp v délce třeba jen jednoho kilometru.

Jinak nechápu komentáře, co pořád vytahují, jak máme špatné železnice, jako by to znamenalo, že bychom kvalitní železnice nedokázali technicky realizovat. Přitom by technicky nebyl problém ani s maglevem.

+5/0
19.8.2016 18:15







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.