Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

KOMENTÁŘ: Když zkrachovat, tak před volbami. Pomoc státu je nespravedlivá

Nejlepší pro zaměstnance soukromých firem je, když jejich chlebodárce zkrachuje před volbami. Mají šanci na dárek od vlády. „Součástí tržního prostředí jsou bohužel krachy. Výroba, která nemá šanci vytvářet zisky, je odsouzena k útlumu nebo bankrotu,“ píše ve svém komentáři vedoucí ekonomického oddělení iDNES.cz Zuzana Kubátová.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J19o95s78e86f 13B64r94o93ž75e40k 7883275322961

Nojo, jenže doly privatizoval právě Sobotka. Že to byl tunel za desítky a víc miliard je všem jasné, nakonec i do těch železáren (Třinec) tehdejší soc.dem. vláda se Sobotkou nasypala miliardy korun (všichni ví, jak se Gross stal milionářem a samozřejmě že to čeká i Sobotku, jakmile zmizí z politiky).

No a teď se to zalepí z toho, co socani (spolu s Babišem) ukradnou lidem - z daní. Kudy chodil tudy krad - jistě víte kdo to byl, že?

0/0
22.8.2016 10:21
Foto

M64a63r67i12e 95P58o71k49o65r40n16á 4419400808666

S OKD to smrdí podvodem z nejvyšších míst, protože už před více než rokem si oligarcha Babiš nechal od jiného dobráka miliardáře Pauknera zpracovat pro MF údajně zcela zdarma nezištně :-D studii o udržitelnosti OKD....nikdy její obsah Babiš nezveřejnil, ale Paukner by OKD moc rád koupil - co si víc máme myslet? http://iuhli.cz/paukner-pomohl-babisovi-opravdu-zdarma/

0/0
21.8.2016 13:43
Foto

K66a78r57e68l 77S39c89h56w82e16i28t20z12e93r 7704255550123

no vida Paukner je připraven OKD financovat a je ochoten do něj dávat dvě miliardy měsíčně - to je určitě nezištné :-D http://iuhli.cz/paukner-s-otavou-chteji-okd-nabizeji-miliardy/

0/0
22.8.2016 9:58

K61a96t75e39ř94i30n28a 56V69ý39b48o80r71n34á 6230369199

Místní oligarchové si vyplatí miliardy na dividendách a místní ovce to zaplatí na daních. ANO, bude líp :)

+4/0
20.8.2016 17:57

J61i40ř57í 54K66r74u16t83i94l 8779475681548

Nikdo vás, +1 zatím, nenutí nakupovat produkty místních oligarchů. Když jsem se díval tak jedině kde místní oligarchové nepodnikají je pohřebnictví. Bojkotem všech služeb poskytovaných místními oligarchy a využitím jediné služby kde nepodnikají přispějete k snížení výplaty dividend.

0/−1
21.8.2016 8:56

R94i25c60h38a78r82d 90V36a82c37e49k 5311688602188

Před volbami se nejen dobře krachuje, ale i dobře stávkuje (nebo aspoň vyhrožuje stávkou). Tvrdé srdce politika se nechá snáze obměkčit.

0/0
20.8.2016 5:13

P12a44v92e95l 74S84o18b83o96t57k93a 5320694

Vždy jde o to kdo dává a kdo bere - hlavně být v té správné partaji:

http://denikreferendum.cz/clanek/10922-kalouskuv-resort-odpustil-31-miliard-za-chyby-v-dotacich

0/0
19.8.2016 23:39

J55i10n51d80ř86i24c43h 33Š30k42o55p39e45k 4825781130175

Výroba, která nemá šanci vytvářet zisky, je odsouzena k útlumu nebo bankrotu,“ píše ve svém komentáři vedoucí ekonomického oddělení iDNES.cz Zuzana Kubátová.

No když se z firem roky odčerpávají zisky, tak ke krachu dojít musí. Takové chování by nevydržela žádná firma, ani Microsoft.

+2/0
19.8.2016 22:14

M32a97r24e97k 80K59a83l50i93n69a 3869404625808

Ale to je věc majitele.... Není přece povinen se snažit firmu udržet co nejdéle...

+1/0
20.8.2016 6:51

J83i59n31d79ř81i84c68h 44Š53k26o83p81e11k 4475651380125

ano, bohužel likvidace strategických podniků levně nabytých od státu není trestná

+1/0
20.8.2016 13:59

V39l79a89d35i95s18l70a73v 49G67r39y92c 9544564918662

Přesně napsáno navíc je ,,příznivá,, doba pro krach, práce je dost. Z arbitráže mám velké obavy. Bohužel likvidaci dolů krvavě zaplatíme.

0/0
19.8.2016 21:29

M61i70c79h24a12l 95M28r47a87z53i96k 6247987584450

Naprosty souhlas, jakakoliv podpora krachujici firmy je naprosty nesmysl a vyhozeni penez vsech danovych poplatniku, pokud takto stat nedokaze podporit naprosto vsechny, kteri krachuji. A vymahatelnost je u nas velkym kamenem urazu. Politici, kteri podporuji takoveto kroky by meli okamzite skoncit, ale bohuzel oni to delaji hlavne proto, ze horniku je hodne a oni jim ten svuj hlas daji, o nic jineho nejde - jen nakup hlasu za statni penize a verejne...

+10/−1
19.8.2016 21:09

J83i64ř67í 56K60r72u54t87i51l 8599165421268

Pád vlády jedné strany ukončilo ''zlaté'' období Ostravska. Tady žádný bypass nepomůže. Uhlí, hromady železa a ještě větší objemy svařenců a obrobku ve světě umí vytěžit, odlít, svařit, obrobit za podstatně menší peníz.

Vše do útlumu.

0/−1
19.8.2016 20:18

R39a50d98i69m 90P25o49l75á85š23e98k 9426613519469

Vláda jedné strany je dávno pryč.

To uhlí se jinde těží levněji proto, protože je z povrchových dolů, nemusí se tahat z kilometrové hloubky jako tady.

A Světlík krachuje nejspíš hlavně proto, že hodně pracoval pro Rusy, takže ho zasáhlo embargo a pád rublu a že dělá zakázky pro klasickou energetiku, kterou všude v Evropě stopli zelení, takže je nadbytek výrobních kapacit a celosvětově málo zakázek. A že Světlík, který je strojař a ne finančník, na tu siruaci nereagoval a nezajistil se například proti pádu rublu finančními nástroji.

Jinak kdo si myslí, že je Ostrava stále ono "černé město" dolů a černého průmyslu, je sto let za opicema. To už dávno neplatí, napříkald tam sídlí minimálně dvě IT firmy , každá s několika stovkami programátorů a dalších IT zaměstnanců.

+1/0
19.8.2016 20:41

J51i21ř56í 74K90r32u54t37i86l 8989415931168

Ostrava má kolem 300 tisíc obyvatel a minimálně dvě

IT firmy s tisícovkou zaměstnanců problémy kolem Ostravska těžko vyřeší. Pokud různí výrobci velehromad svařenců, obrobků budou jen dodavatelé části celků tak žijí tzv. z ruky do huby, bez rezervy. Důvod je jednoduchý, zadavatel tlačí cenu částí celku na hranici rentability. Přidaná hodnota a zisk na hranici 0. Uhlí je podstatnou surovinou v energetickém průmyslu a je také strategickou surovinou v chemickém průmyslu. Takže nechápu problémy OKD. Pokud stát v součinnosti s místními velepodnikateli nepřebuduje využívání lidských a přírodních zdrojů tak Ostravsko bude jen černá díra do které se my všichni budeme jen nalívat peníze. Tady jsou jen dvě cesty. Přebudovat, běh na dlouhou trať nebo vše do útlumu a vytvořit ostravský skanzen jak se to nemá dělat.

+1/0
20.8.2016 7:17

J82i37ř64í 94K63r11u18t46i54l 8379325831188

Nic osobního, Světlík a titul. Titul inženýr ještě není zárukou že dotyčný je inženýr natož ekonom.

0/0
20.8.2016 7:34

R68a96d50i67m 24P97o30l17á45š40e12k 9406503939839

Ekonom asi nebude, bo to by nekrachoval, protože by se už před nejméně dvěma rokama zajišťoval.

0/0
20.8.2016 13:37

R23a21d69i59m 30P42o92l58á58š13e78k 9596423109969

Ono to přebudovávání běží už pomalu 10 - 15 let.

Už od doby nějak 2002-3 , kdy socialisticky vedené OKD, Vítkovicím, tehdy Nové Huti (dnes Mittal) a dalším firmám na severu Moravy definitivně došly prostředky a musely se reorganizovat a začít fungovat tržně. Pokud jste v Ostravě v té době byl, dozajista pamatujete ty tisícovky propouštěných a ty dělnické odborářské demonstrace.

A následně prudký pád mezd technických pracovníků, protože obrovské množství těchto lidí se následkem reorganizací ocitlo na dlažbě. Z čehož firmy na severu Moravy těží dodnes.

No a nyní je už druhé dějství. Zase ubudou lidi ve starých tradičních oborech a bude třeba, aby přibyly další firmy v nových oborech.

A co se týká těch IT firem, kolem takových firem po čase vznikne podhoubí spousty drobných a větších firmiček, za optimálních podmínek poskytujících práci a výdělek i podstatně většímu počtu lidí než pracuje v těch velkých IT firmách.

Snad v Ostravě ty optimální podmínky vzniknou.:-)

0/0
20.8.2016 13:36

J82i34ř90í 81K62r56u86t28i84l 8429725971468

Nemyslím si že by v 7 miliardovém světě měl být nějaký problém najít pro tuto lokalitu, bo Ostravsko je kraj razovity, práci.

0/0
20.8.2016 18:33

R96o61m63a22n 17J34e32s42c66h72k62e 9758755487915

Černé uhlí se na povrchu netěží. A z hnědého koks neuděláte. Je možné, že z Polska to vyjde levněji.

Problém je, že rekultivace po těžbě nikdo nechce dělat. Bakala se napakoval a utekl.

Jinak já jsem pro práci bez dotací a podpory. Problém je to vymoci. Nikdo za nic nezodpovídá.

0/0
21.8.2016 7:30

J63i45n48d87ř17i48c56h 77Š49k68o41p36e36k 4915841260565

fakt ? Opravdu za menší peníz ?

Pokud by se do toho počítali i škody způsobené dopravou a nezaměstnaností, čísla by vypadala jinak.

0/0
19.8.2016 22:16

J44i56ř60í 95K48r65u52t18i76l 8639265611378

Fakt, opravdu za menší peníz, proto má Ostravsko problémy které má.

0/0
20.8.2016 5:43

J16i85n18d93ř64i48c93h 84Š90k96o49p83e24k 4535741960955

to platí pouze v případě, kdy se porovnávají jen tupě ceny výrobků

Ve chvíli, kdy připočteš i výdaje na nezaměstanané, škody způsobené dopravou (včetně ekologických), tak je naše produkce výrazně levnější

0/0
20.8.2016 14:01

M49a81r55t15i41n 29R87u94z24i78c94k78a 1392848406267

Tak to naprosty souhlas se vsim co je napsano v clanku...

Predevsim vymahatelnost prava a podnikatelske prostredi je tristni, kdyz uz rada ceskych firem presouva sidla do Nizozemi a to i presto, ze je tam vyssi dan z prijmu pravnickych osob...

+6/−1
19.8.2016 19:40

Z22d62e54n28ě41k 37J45a32n71o52u58t 1202225344221

Kdyby ta dáma pracovala v některém z těch podniků, tak by mluvila jinak. To se to kecá když se mě to netýká... (mě se to taky netýká - to než mě někdo začne obviňovat. Ale takovéto hraběcí rady jsou k ničemu).

0/−17
19.8.2016 18:21

Z76d21e79ň23k43a 15V32e73s66e30l97á 8499695977160

Možná by mluvila jinak, ale podívejte se na to z celkového pohledu - jaká další krachující firma dostala od státu takovou obrovskou "půjčku"? Zaměstnanci které další velké krachující firmy dostali nějaké pravidelné měsíční příspěvky na dobu x měsíců nebo dokonce let? Když v Prostějově krachovalo OP, tak přišlo o práci taky hodně lidí, pro město to byl obrovský a poměrně rychlý nárůst nezaměstnanosti, ale nikoho to nezajímalo.

Ano, tady hrozí propuštění obrovského počtu lidí, z nichž mnozí ale můžou najít uplatnění v jiných firmách. To se už řeší a s tímto problém nemám. Skutečně ale nevím, proč by jim měl stát vyplácet nějaké příspěvky.

+6/0
19.8.2016 19:57

J61i22r19i 67R11u89s30n77o64k 4225452337433

Zkrachovaly stovky firem se spoustou zamestnancu i v chudych regionech. A nikdo se o ty lidi nestaral. Proc by najednou mela mit nejaka particka silne financne nadhodnocenych lidi byt privilegovana?

O zavirani dolu se mluvi minimalne 15 let. Mozna i 20. Hornici meli dost casu jit do duchodu, rekvalifikovat se, najit si jinou praci ci tam vubec nelezt. A to nemluvim o tom, ze z nadstandardne vysoke vyplaty si meli udelat polstar na horsi casy. Ale zda se, ze vetsina z nich to proste prozrala, prochlastala a prohulila.

+7/0
19.8.2016 20:46
Foto

J87i69ř76í 82Š88a66f28e67r 4581701959207

Zapomněl jste na automaty.

0/−1
20.8.2016 4:55

R89o87m86a97n 42J87e75s33c65h90k45e 9118535337315

Nemáte pravdu. Pro někoho peníze byly. Například na předčasné důchody na železnici. Spousta lidí chodí dříve do důchodu, protože už práci nedostanou. Zase to někdo musí zaplatit.

0/0
21.8.2016 18:59

M56i42c25h11a97l 80M87r85a95z52i25k 6597127794480

SOuhlasim s obema kolegy kteri komentovali prede mnou - krahcuji spousty firem, ale nikdo takovou podporu nema - proc? Proc podporovat jen jednoho, jeste kdyz se vi uz leta, ze to pujde do krachu - protoze kazdy dul jednou skonci - naprosto nevyhnutelne - maji na to byt pripraveni jak majitele, tak zamestnanci. Uplatneni jinde najdou. Takze at se staraji sami, stat at jim da podporu stejnou jako kazdemu jinemu. Jinak je ot jen kupovani si hlasu za penize nas vsech....

+2/0
19.8.2016 21:20

R12a51d23i56m 21P12o42l78á31š33e69k 9106773959349

protože státní podporu těžebních firem EU schvaluje. Podporu jiných firem ne.

0/0
20.8.2016 13:40

M75i38c65h45a71l 34M42r68a97z39i11k 6117897554270

Tohle podle me neni o EU ale o hlasech pro nadchazejici volby v CR, s tim EU nema nic spolecneho...

0/0
20.8.2016 21:46

R37o72m53a26n 88J93e87s96c21h28k23e 9638925767385

A co umělá zaměstnanost. Přibraly 20 000 úředníků. To není podpora ? Peníze se dobře rozdávají. Například nechápu smysl městských a obecních policií.

0/0
21.8.2016 19:02

M80i20c88h71a76l 85M93r66a17z24i68k 6817247274200

Tak pokud nechapete smysl existence policie, tak to je na samostatnou kapitolu. Policie svuj smysl ma - spise se ptejte kdo a proc nastavil tak spatna pravidla a kompetence - to je kamen urazu.

Urednici - to je kapitola, ale ano stat vytvari radu mist a velkou cast uplne zbytecne, ale to neni totez jako podporovat zamestnance krachujici firmy - je to dost zasadni rozdil. Prototze mosnost stat se urednikem je pro vsechny stejna, ale moznost dostat podporu pokud muj zamestnavatel krachuje se tady jaksi stejna nedrzi a to je problem.

0/0
21.8.2016 20:27

P10e51t33r 14P95e95t55r 6603172398863

Ale jí se to týká, stejně tak mě a tebe. My všichni to totiž zaplatíme z daní

0/0
20.8.2016 0:49

R41o54m26a57n 69J48e91s68c57h89k22e 9288775417435

Taky mne propustili v roce 1999 po 20 letech práce. Dostal jsem 2 platy a nic více. Já nechci dávat daně na Vaše vysoké odchodné. Také jsem si musel sám najít hoknu. Úřad práce je také k ničemu.

0/0
21.8.2016 7:34

J16o45s12e29f 21T72l79a11m27s71a 7401880803417

S komentářem paní Kubátové tentokrát naprosto souhlasím.

+16/−1
19.8.2016 18:02

R35a59d80i42m 88P53o48l49á59š53e30k 9896553689299

Na Ostravsku už je průmyslových zón a fabrik v nich plno.

kromě toho například krachuje centrum Ostravy, protože firmy i lidi se odtamtud odstěhovaly právě do těch nových prostor na okraj Ostravy. A Ostrava nutně potřebuje přilákat firmy a za nimi lidi zpět do centra.

+1/0
19.8.2016 17:59

J87o33s54e71f 62Š88e19m57e87l27í24k 7619531970847

Aha, a já pořád proč ČSSD váhá s tím vyhlášením bankrotu. Čeká na volby. ;-)

+11/0
19.8.2016 17:08

M39a58r21t36i32n 40R40u84z87i86c93k65a 1842588986317

ano, ale maji smulu, konkurenci si ve volbach uz temer zlikvidovali, takze si pravdepodobne daji dalsi 4-letku,... bohuzel...

0/0
19.8.2016 19:41





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.