Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu
Zobrazit příspěvky: Doporučované Všechny podle vláken Všechny podle času

V75i61k61t26o38r 71Š47k28o47d73a 1365283280823

Ciste nahodou pracuji ve spolecnosti, ktera ma take co docineni s VW a Skoda Auto a mohu jenom potvrdit, ze formu spolupráce, jakou si obě firmy predstavuji s dodavateli, je eufemisticky řečeno otrocká. VW muze všechno, dodavatel nema narok ani na korektni zacházení. Doufam, ze pro VW je současná situace ponaucenim, že žijeme ne v 18., nybrz v 21.stoleti a ze i tak velky kolos jakym bezesporu je, bez dodavatelů není nicim.

+83/0
doporučit
22.8.2016 6:34

D84a56v37i33d 24S19a19c29h75a 9982418957265

VW nyní pouze platí za své chování ke svým dodavatelům ...

+59/0
doporučit
22.8.2016 6:30

J28a10n 93N87á27d65v68o86r65n27í79k 7793208345367

Tak dlouho se nesmyslně tlačí na dodavatele, až se ucho utrhne...

+50/0
doporučit
22.8.2016 6:59

T87o98m88á32š 80K97u82c64h32a96ř 3307361638661

Takže zákazníci, kteří kupují základní verzi a nepřiplatili si za instalaci sedadel se o svá auta bát nemusí. ;-)

+50/−2
doporučit
22.8.2016 5:53

V42i84k27t96o75r 31K98o46š78k47a 4112620237969

Doplácejí na svojí politiku a chovaní k zákazníkům.... my jsme někdo a vy jste nic. Dobře jim tak už je na čase aby se jim někdo postavil a vytřel si s nimi zadnici.

+35/0
doporučit
22.8.2016 7:01
Foto

J90a20n 53S44v97o83b92o87d10a 6515721440

VW, GM je mafie. A jako mafie se ke svym dodavatelum chovaji jiz desitky let.... Zaslouzili by si padnout aby se vztahy narovnaly i v jinych automobilkach.

+29/0
doporučit
22.8.2016 7:36

J29a26n 39Z65a30h45r41a33d97n84i93k 3624230587141

VVVNeviděl bych to tak černě ,aspoň mají nyní němečtí zaměstnanci čas si dojít koupit zásoby jídla a vody na 10 dni jak doporučila Německá vláda;-D;-D;-D

+27/0
doporučit
22.8.2016 9:23

J87a61k19u84b 78D45ě69c66k41ý 3859762910642

Karma! Dlouholeté autokratické chování vůči dodavatelům jednou muselo narazit... Vtipné, že si to nedovolil nikdo z gigantů typu Bosch, Continental, ale v podstatě garážovka ;-D

+32/−1
doporučit
22.8.2016 8:07

J81a49r96o27s54l13a85v 79K29l49í80m80a 7275815733

Pracoval jsem v automotive jako rezident 7 let. Tedy člověk který přímo vyřizuje veškeré problémy dodavetele na půdě zákazníka a pomáhá např. náběhu nových modelů apod. Většinu času jsem dělal pro Ford (Neměcko, Belgie), ale byl jsem i kratší časy (řádově měsíce) vypomáhat pro VW koncern, BMW či M.Benz. Moje zkušenost je tedy osobní a mohu srovnávat. Tedy k věci. Koncern VW to je MAFIE !!! Dělají si naprosto co chtějí a jsou schopni reklamovat a buzerovat i za zcela zdravé díly, jejich argumentem je potom "máme z dílu špatný pocit". Naprosto prasácké chování. Byl jsem ve Wolfsburgu, Hannoveru ale i Ingolstadtu dohromady asi půl roku. Audi, neskutečná komedie, když už nenašli vadný díl, tak nám ty zdravé prostě začli ničit (odtrhávat konektory). Oni prostě museli alespoň jednou za měsíc s něčím přijít aby dostali bakšiš. Celé se to uklidnilo když se tam najal mafián rumunského původu a z jejich řad, který za úplatu sobě i té mafii celou situaci jako zázrakem sklidnil. VW koncern to je prostě dobytek. Těch tragikomických historek mám povícero, každopádně ten vztah VW versus dodavatel je čistě feudální. A já mám radost, že jim to konečně někdo ukázal. Přitom BMW, FORD i Mercedes férová spolupráce...

+31/−1
doporučit
22.8.2016 10:04

J91o35s58e81f 84K35r87o98u47p42a 7871648835567

Zabavení dílů, to je něco jako ukradení?

+22/0
doporučit
22.8.2016 7:49

V71i34k43t67o48r 67Š26k44o96d44a 1685543270183

Znam příklad z praxe, kdy Daimler uplatnoval vuci jednomu svemu dodavateli tak represivní opatření včetně astronomických regresi a plateb za zastaveni linky, ze onen dodavatel skončil v konkurzu. Sam radeji skoncil, nez aby se dohadoval. Doplatili na to vsichni - zakaznik nedostal auto, protoze Daimler ho nemohl vyrobit, protože dodavatel mu ho nemohl jiz dodat. Vsechno na své meze, dokonce i dodavatelsko-odberatelske vztahy v rámci nekolika znamych automobilek.

+21/0
doporučit
22.8.2016 6:58

M42a69r13t97i27n 86U92l48e60h27l20a 4791564608

Volkswagen musi za sve podvody zaplatit miliardove pokuty. Snazi se udrzet financni vysledky co nejlepsi a zahojit se prave na dodavatelich. Ale tem pomalu dochazi trpelivost :-/:-/

+17/0
doporučit
22.8.2016 9:12

V96i78k22t25o31r 94N71á76r56o47ž58n43ý 3159752898

O čem to všechno je ? VW je nejméně efektivní výrobce aut. Když se dá do poměru počet zaměstnanců a počty vyrobených aut , nevychází z tohoto poměru nijak dobře ve srovnání s ostatními automobilkami. Totální přezaměstnanost a socialismus. Vliv odborů obrovský.. A aby tento koncern mohl fungovat , musí odírat své dodavatele mnohem více než ostatní automobilky. Většinou dodavatelé drží hubu a krok . Tito se dokázali vzepřít a díky tomu mají můj obdiv R^

+23/−2
doporučit
22.8.2016 9:33
Foto

M61i46c25h79a69l 90K15l71e83i66n 2659683788843

Je to zhruba dva měsíce, co jsem zde v různých diskusích četl varování, že se to stane. Pokud ty názory měly vůbec nějakou odpověď tak tu, že je to kravina. A voilà...

+14/0
doporučit
22.8.2016 5:18

J81a49n 37J86o69r83d98a65n 5551397959

Fandim dodavaaelum.

Tady ty Dieselgati me uz piji krev!

+22/−4
doporučit
22.8.2016 8:16

V22l69a91d56i60m68í53r 86F72i69b65i73g63e75r 5904161731494

Vloni když se objevila aféra s podvodným software VW prohlásil, že přispět na odškodnění budou muset všichni, tedy i dodavatelé dílů. Asi se jim nějak vzepřeli a je pro ně snažší zastavit výrobu, než dodávat za 0 nebo se ztrátou. Smlouvy jsou nastaveny hodně přísně a VW z pozice megafirmy nevyjednává. Toto je asi jediná možnost.

+12/0
doporučit
22.8.2016 9:41

M40i63l38o13š 97A70d64á18m15e28k 5164160616796

Copak jste ten článek nikdo nečetl?

VW zrušil část smluv. Dodavatelé přestali plnit zbylé zbylé smlouvy.

A teď můžeme spekulovat.

1. Při takto velkých obchodech je běžné, že část smluv je prodělečná a část výdělečná. Kontrakt se počítá jako celek.

Je možné, že právě zrušená část smluv byla pro dodavatele výdělečná. Co jiného dodavatelům zbývá? V podstaně je zlikviduje ať dodávat budou a nebo nebudou. Ale pokud nebudou, mohou svou činnost alespoň ukončit bez dluhů nebo alespoň se vztyčenou hlavou. Možná. Možná jen VW jen sklízí co zasel, když spustu nárožných prací outsourcuje a přitom se k dodavatelům chová, jak se k nim chová.

2. Copak si tady opravdu někdo myslí, že takové objemy dodávek, takto speciálních a specifických dílů lze snadno objednat někde jinde? Příprava takové výroby trvá měsíce. Příprava strojů, nákupo materiálu, lidi... Navíc, firmy které by zvládly tyto komponenty vyrobit mají nejspíš plně vytíženou výrobu.

3. Cílená likvidace VW? Občas to tak může vypadat. VW má posledních pár měsíců problémy. Tak se zkusme zamyslet nad tím, kdo by mohl mít zájem.

USA? VW léta provokovala Americké automobilky, jak je disel nejleší a amíci nejsou schopní ani vyrobit ČISTÝ dieselový motor. A pak se ukáže, že lhali. No, řekněte sami, být na straně amíků? :-) No, ale v USA nemá VW výrazný podíl. Ale kam hrne VW pod tlakem? Co třeba Asie? :-) Navíc v Číne vzniká spousta nových velkých automobilek...

Jen spekuluji :-)

+12/−1
doporučit
22.8.2016 10:08

P68e50t73r 77P45o78s37p16í96š25i90l 4228214836626

Dopadne to tak, že dodavatel zkrachuje, VW si stejně na něm nic nevezme, protože ty obří pokuty nebude mít na kom vymoci. Nakonec se jim podaří výrobu nějak zaplácnout nějakým náhradním dodavatelem. A zase se pojede dál. Na druhou stranu, jestli jim VW bez kompenzace stopl projekty, tak se jim ani nedivím. Jistě do těch stoplých projektů vložili nemalé prostředky.

+12/−1
doporučit
22.8.2016 6:20

J33a92r92o92s90l16a97v 41Š82k66o93d84a 6944598489681

Dokazu si predstavit to povysene jednani a vymahani brutalnich cen. Konecne se nejakej dodavatel vzeprel. Nakonec jde vzdycky o vejplaty tech co to vyrabi ne?

+12/−2
doporučit
22.8.2016 9:24

P66e63t13r 92M93a34c26h37á38č69e13k 9577414863

V automotive se dnes běžně pracuje s čistou marží do 5%. Pokud dodavatel nárokuje jednorázově částku odpovídající jejich ročnímu obratu, tak to představuje jejich čistý zisk za nějakých 20 let.

Vůbec se nedivím, že jim něco takového VW nechce zaplatit.

Zvláštní je, že se nedohodli před medializací. Teď to bude zlé. Ani jedna strana nebude chtít ustoupit. VW prodělá, a dodavatel zkrachuje.

+11/−2
doporučit
22.8.2016 7:14

J16a58k52u34b 51M94i22k22u68l87a62c51e41k 7938786836513

Me prijde zajimave ze na to ze to je eviedentne vyhradni dodavatel nekterych casti ma obrat pouze 55 milionu euro. Bych cekal vice.

+7/0
doporučit
22.8.2016 9:11

J20a46r76d32a 54S57o79k68o38l 1686758641621

Dohody se mají plnit na obou stranách takže pánové rozum do hrsti.

+11/−3
doporučit
22.8.2016 5:58

R45o94b83e51r78t 87H36o52m35o95l73k54a 2500442152411

Tak pokud se jedná jen o sedadla a převodovku, tak to je celkem banalita, ne? Všechno to je příplatková výbava, základní verze jedou vesele dál...

+10/−4
doporučit
22.8.2016 6:22

S81t84a42n 58N84o61v46á94k 5207835135944

Důsledky moderní manažerské motlitby "just in time" se projevily v praxi.

+7/−2
doporučit
22.8.2016 6:42

J54a81n 65S52k46ý14p35a27l56a 7567522982951

Tak to chodí, když si firma zničí dodavatele neustálým tlakem. Znám jiný případ, kdy firma dohnala svého dodavate do takové ztráty, že ho musela koupit, jinak by zkrachoval jak dodavatel, tak i samotná firma odběratel, protože jiného dodavatele by nesehnala.

+5/−1
doporučit
22.8.2016 10:05





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.