- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Anebo je to jinak, trh se zadrhl a tak vymysleli fintu, aby byli lidi doma, a nemuseli dělat na sklad......
Kdyby to tak bylo, tak by to určitě vyřešili jinak a ne zastavením výroby. Došlo by pouze k omezení linek zvýšením taktu nebo omezení směn.
tak už Prevent žaluje i s mercedes :-) Vor dem Landgericht Braunschweig wolle Prevent 40 Millionen Euro Schadenersatz erstreiten, gab ein Sprecher des Gerichts am Montag bekannt. Prevent sehe Verträge von Daimler als nicht erfüllt und nicht wirksam beendet an
Zdá se že v Preventu někomu ve vedení slušně "hráblo"
Já jsem sice drobný živnostníček, ale pro automobilky jsem vyráběl v minulosti také. Ne přímo, ale přes dodavatelskou firmu. Naposledy pro Mercedes. Byla to neuvěřitelná administrace, protokoly, certifikáty... Pak mě byla dodavatelskou firmou, jako stálému výrobci, předložena rámcová smlouva. Povinnosti na několik stránek A4, jako například vyřídit reklamaci do 3 dnů (výroba trvá třeba měsíc), jinak musím uhradit veškeré škody a pod. Moje právo se smrsklo na pár řádek, v podstatě jsem měl jen právo, že dostanu někdy zaplaceno. Bylo to likvidační a nikdy jsem to nepodepsal, tím také moje spolupráce skončila, protože jsem nechtěl prožívat bezesné noci. Velice se divili, proč to nepodepíšu, že to mají všichni, tak je otázkou, k čemu se ty firmy upsaly a proč se teď diví.
takže hra na soudce: dle toho co čtu v tisku, bych dal za pravdu VW
Pokud lze tyto zpravy povazovat za stejne verohodne jako zpravy od panu Palaty a Manerta, tak bude mit ve skutecnosti pravdu dodavatel.
Neni to nahodou ta spolecnost? Kterw musi dodavatele pristavovat kamiony se soucastkami v presne stanovenou dobu a rovnou je z nich odebiraji do vyroby, protoze nechteji platit vlastni skladove prostory a zasoby a toto brime v podobe pokut za nedodani v presnem case prenaseji na dodavatele?
Říká se tomu just-in-time a je to běžný způsob zásobování kontinuální výroby
Dodavatelské firmy se tímhle odepsaly. I kdyby byla vina na straně VW (což pochybuji), od firmy s takovýmto jednáním nikdo nekoupí ani šroubek...
Jake to ale muselo byt jednanie zo strany VW ked dodavatel si radsej vybral likvidaciu ako spolupracu s nim ?
Budou se muset s nimi domluvit.
A ROZUMNĚ.
Jinak to dopadnout nemůže. Všichni výrobci jedou na plné obrátky, nikde nejsou lidi nazbyt. A ani nemluvím o know how a výrobních strojích. Nikdo jiný jim tudíž a zkrátka v horizontu několika měsíců náhradou ty díly nevyrobí a neprodá. A VW za této situace nemá měsíce, ale jen týdny. Moc bych se nedivil, kdyby tu dodavatelskou firmu VW nakonec musel za solidní peníze z donucení (od)koupit.
Zabavit jim vyrobené díly ve skladě nemohou. Ty skladové zásoby slouží jako záruka na provozní úvěry od bank, dnes vyrábí všichni v režimu provozního úvěrování. Defacto by hrábli na záruky zasmluvněné ve prospěch 3. a 4. subjektu. Takže zabavování si žádný soud na triko nevezme ani omylem, to by byl megahumbuk. Ta dodavatelská firma musí být fakt zoufalá, když už šáhla k tomuto bezprecedentnímu kroku, který nepovede k ničemu jinému než k naprosté ztrátě důvěry.
No jo. to je tak když se nejedná o automobilku ale jen o montovnu
Tak to je asi konec pro VW už teď na většině aut prodělává. Průměrný zaměstnanec stojí VW 250 tisíc měsíčně i když nic nedělá a nemůžou mu snížit plat ani ho vyhodit.
co to plácáte za hovadiny. Momentáoním problémenm rozhodně nejsou zaměstnanci, ale podnikatelské vztahy.
Si delaj randu, VW bude diktovat vyrobcum ceny a nutit je zlevnovat. Soud naridil vyrobcum vyrabet, pripadne zabavit vyrobky. Co mi to pripomina.......
Což o to. Zabavit se může, dokud je co. Ale co když je dodavatel ani nevyrobil, zabavíme mu továrnu? :-)