Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Státní firma žaluje státní úřad. Českým drahám se nelíbí RegioJet do Brna

Plány soukromého dopravce RegioJet začít jezdit s vlaky mezi Prahou, Brnem a Bratislavou se nelíbí Českým drahám. Ty chtějí po soudu, aby předběžným opatřením zakázal RegioJetu na této trase jezdit a nedovolil si vůbec žádat správce trati o to, aby jezdit mohl. Současně žalují Drážní úřad za to, že se situací na této trase odmítl zabývat.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J69a13n 15C75e69p12e97k 1804216440

Čili ČD. My to budeme jezdit a státe dotuj nám to. Stát, vypíšeme dva vlaky bez dotací. Jančura, já to jezdit bez dotací budu. ČD, státe zakaž Jančurovi jezdit bez dotací, nech nám tam náš monopol s dotacemi.

+1/−3
24.8.2016 16:30

L53i92b15o29r 53Z15a36v12ř13e22l 8509376561542

Jančura a lepší služby?? Kecal jeden, neumí ani zařídit aby mu řidiči jejich autobusů neustále neporušovali silniční zákon a nejezdili tam kde nemají!!

+2/−1
24.8.2016 8:52

Š76t63e85f61a94n 33F14r98i43č27a 7732108213106

Vůbec nechápu, jak může stát dopustit, aby někdo se 35 let starými vraky takto vyskakoval. Jedná se o páteřní železniční koridor a špičkové RailJety cestující veřejnosti vyhovují. Takové si borec nepořídí ani za 50 let.Rv

+5/−8
22.8.2016 22:42

M21a71r91t61i77n 28Š19t59r76o29s 4859187350368

Jančurův styl podnikání je mi stále více nesympatický. Agresivně vybírá lukrativní spoje, které ale vydělávají jen proto, že stát dotuje infrastrukturu a hlavně dotuje ostatní spoje, včetně MHD, které jsou na Jančurovy linky nepojeny ;-O

+9/−11
22.8.2016 16:09

I13v75a67n 41H55o60l97a15s 5267457858877

Stát infrastrukturu nedotuje - je povinností státu tuto infrastrukturu udržovat (a to všude, ať tam jezdí kdokoliv). Stejně tak tzv. dotace (ve skutečnosti objednávky spojů v závazku veřejné služby) "ostatních spojů, vč. MHD", využívají i ČD.

+5/0
22.8.2016 21:59

R39a54d58e86k 55J53a93n35a90t40a 9295886594372

"Stát infrastrukturu nedotuje - je povinností státu tuto infrastrukturu udržovat"

----

To je pravda, ale nikde není psáno. že osobní vlaky mají platit 3x méně než nákladní. V jiných zemích platí stejně. To skrytá dotace je. A docela pdostatná. Pokud by nebyla cena za použití dopravní cesty takto nízká, open-access by pravděpdoobně neexistoval, protože by se nevyplatil.

+1/0
23.8.2016 0:56

J44a26n 85C65e75p85e96k 1774946670

Ale to že vám stát dotuje silnice pro vaše auto to vám nevadí že?

0/−1
24.8.2016 16:28

M59a41r53t60i11n 15N55o56v74o88t88n64ý 8115884732424

Pokud někdo tvrdí, že ve vlacích ČD je vyšší pohodlí a komfort cestování, než ve vlacích soukromých dopravcú RJ a LE, tak si lže do kapsy. Při otázce, kde bych našel ve spoji z Moravy do Prahy jídelní vůz mi průvodčí odsekla, a k čemu, když jsme za dvě hodiny v Praze?

+6/−14
22.8.2016 14:07

R24o98m44a72n 56P78o81l28á25č81e28k 5596699985

Zrovna tady jezdí Railjety,takže ano lepší vozy to jsou ;-)

+8/−3
22.8.2016 14:31

M89a60r59t89i37n 23Š98u42l33c 2847849720235

Ale Railjety jezdí z Brna jen v sudé hodiny... V lichou hodinu vám může přijet třeba souprava MÁV a tam už to tak jasné není...

+5/−3
22.8.2016 14:37

K69v48ě78t24o96s90l42a71v 97V42y32b21í80r59a35l 7443299858944

Ale Jančura taky nepojede každou hodinu jako ČD že? A klidně se mu chcete časově přizpůsobit. Tak můžete počkat a jet v sudou hodinu, když chcete mít Railjet spoj.

+5/−1
22.8.2016 17:41

O85l74d98ř37i15c20h 61J60a43n80e75č58e86k 8839646213781

Komfort v různých vlacích ČD je velmi rozdílný, takže velmi záleží na tom, s čím u ČD soukromníky srovnáváte, taky jakou cestovní třídu.

Ten jídelní vůz anebo aspoň minibar nejsou ani tak otázka jízdní doby, jako otázka poptávky - aby to pro dopravce mělo aspoň trochu význam. Většina cestujících si něco raději vezme z domu nebo koupí cestou na nádraží, takže to pro ČD smysl nemá a pokud Vy vyžadujete prodej ve vlaku, musíte si podle toho vybírat spoj, z Moravy do Prahy určitě nějaký najdete. To já když jedu z Pardubic do Liberce (3 hodiny), tak si vybírat nemůžu, dokonce si ani nemůžu připlatit za 1. třídu.

+1/0
22.8.2016 14:49

J45a67n 31K67r36i37e91g27l36e78r 4551637725966

uz aby to z Libe do Pce otevreli konkurenci

+1/−3
22.8.2016 14:52

O14l98d88ř85i47c69h 20J73a13n45e40č98e89k 8319836443371

Mně by pro začátek stačilo, kdyby tam jezdily soupravy s 1. třídou (použitelnou - ne něco jako v Regiopanterech). Ale to by soutěž s určitými požadavky odpovídající dálkové dopravě měla zajistit.

+1/0
22.8.2016 14:59

J25a47n 56J97e61m64e37l59k47a 1175190

Ale toho dopravce Vám stejně vybere politik. A vyhraje největší lowcost a sardinkárna. Takže nevím co od toho úplně čekáte.

+1/−2
22.8.2016 15:23

O77l41d15ř96i70c83h 70J59a97n96e27č50e67k 8719636843371

Odkud berete tu jistotu? Proč tedy všechny nové i renovované soupravy včetně těch regionálních (panter, žralok) vyjma těch nejmenších (shuttle od Stadleru) mají 1. třídu? Jsou tyto stadlery nebo desira u Trilexu taky "největší lowcost a sardinkárna"?

Já myslím, že rychlíky Lbc - Pce už v podstatě horší být nemůžou. Tedy pokud se na ně nenasadí regionovy. Snad leda v tom, že když tam bude jezdit soukromník, nebudu si moci se Včasnou jízdenkou vybrat, jestli pojedu přes Jaroměř nebo přes Nymburk. Ale to bych i spolu s vyšší cenou (dvě jízdenky dvou dopravců vs. jedna Břeclav - Liberec) výměnou za lepší komfort skousl.

0/0
22.8.2016 16:01

J37a47n 69J43e91m51e39l25k25a 1975520

Prostě ten směr je patrný. Dřív 3+1, dnes 2+2, v Asii a tuším i v Anglii jsem viděl 3+2. Stejné v letadlech. Když se SŽDC platí za hmotnost.

Třeba ta Regionova na OS chápu, že je na takové trase neštěstí.

S předčasnou jízdenkou také budete muset dodržet odjezd. Jinak Vám propadne. Zatím jsem neviděl moc regionální zánovní stroj s rozumnou první třídou. Kromě úpravy od ČD (854). Sedačky často podobné, jen víc místa na nohy.

0/0
23.8.2016 8:40

J44a61n 36J98e62m11e95l71k39a 1425380

oprava 2+1

0/0
23.8.2016 10:20
Foto

J15a60n 33V45a39l96a96l87í36k 6966789980326

v RJ mají jídelní vůz??

+1/0
22.8.2016 15:04

F47r74a85n88t74i80š54e84k 28V25a46n70ě27k 1877664747907

No hlavně, že ruší Regiojet jídelní vozy na trase Bratislava - Košice.

+4/0
22.8.2016 15:17

O54l93d97ř41i19c20h 55J21a41n28e37č70e54k 8649616143101

Obecně jsem sice zastáncem liberalizace železniční osobní dopravy, ale tady už s Jančurou hrubě nesouhlasím, tady už jde totiž o ono 'vyzobávání rozinek'.

Pokud jezdí ČD celodenně v hodinovém taktu a Regiojet chce dva spoje přesně v jejich časech, tak by ČD měly mít jednoznačně přednost. Ony jsou totiž taky narozdíl od něj vázány na takt v mezinárodní dopravě, ať už jde o směr na Vídeň nebo na Budapešť. Pokud by kapacitu dostal Regiojet, co budou ČD dělat? Mezinárodní rychlík, který do Břeclavi přijel ze zahraničí v taktu, tam nechají 10 minut stát? Resp. z Prahy pojedou o 10 minut dříve, protože v taktu nemají místo? 8-o

S tou (ne)ztrátovostí to Jančura taky nemůže myslet vážně - to je přeci jasné, že i na relaci, která je 'celkově' (z pohledu celého dne / týdne) ztrátová, mohou existovat jednotlivé ziskové spoje.

Kdyby si býval zažádal o časy, v nichž žádnému taktu nevadí, tak o.k. (i když by to nejspíš znamenalo navýšení ztrát ČD - v tomto případě oprávněně zaplacených státem), ale tohle o co se snaží je opravdu už jen destrukce systému.

Kdysi jsem mu fandil, protože veřejnou dopravu v ČR opravdu pozvedl, ale v poslední době už je to jen velkohubý kverulant.

+16/−8
22.8.2016 13:50

J25i36ř19í 82H63o61v83o30r41k18a 8987676792195

až na to, že Regiojet nežádá o trasy v "základním" taktu, ale o ty doplňkové mezi základem, které jedou 2-3x denně

+7/−1
22.8.2016 14:19

O31l60d16ř33i14c33h 66J37a64n40e76č43e62k 8269246723591

Dobrá, to jsem nevěděl, v tom případě to není tak strašné.

Nicméně by ČD i tak měly mít na svůj 'doplňkový takt' přednost (resp. jakýkoliv jiný dopravce, který v taktu jezdí) - ať už je Regiojet přesvědčený, že dokáže zákazníky přitáhnout kvalitou a cenou, nebo jen potřebuje dostat své vlaky ze Slovenska do Prahy na údržbu, tak by pro něj nemělo být rozhodující, jestli jede o 10 minut dříve nebo později. Proč by měl 'vykrádat' časové polohy někoho jiného?

+2/−2
22.8.2016 14:56

M83a66r27t71i40n 65Š17u89l42c 2247219760115

Každá trať má nějakou kapacitu. Musí se na ní vejít R, Ex, IC, EC, rj ČD, linka S2 také ČD a nákladní doprava. Mezi Brnem a ČT to takový problém nebude, ale z ČT se k tomu přidávají vlaky od Olomouce a z Kolína pražská S1 a brněnské R přes HB a z Č. Brodu pražská S7. Takže jen těžko tam najdete ještě volný slot, který by byl z Brna až do Prahy.

+3/0
22.8.2016 15:02

O55l52d61ř19i15c19h 47J41a57n79e42č86e70k 8789156303971

To sice máte pravdu, ale to je podle mě trochu jiný problém - totiž jak rozdělovat kapacitu, pokud poptávka je vyšší, než možnosti. To by měl stát řešit, pokud nehodlá kapacitu urychleně navýšit, očividně to bude čím dál více potřeba.

Já podstatu popisovaného sporu ČD vs. RJ vidím jinde (možná se pletu, neznám detaily) - článek mi vyznívá, že nakonec budou jezdit všechny stávající spoje ČD a ještě k tomu RJ, tedy že ta kapacita se nějak najde. A pak je otázka, proč by měl nově příchozí subjekt dostat časy toho, který už tam jezdí, a ten být přesunut jinam?

Pokud vím, má objednávaná doprava při přidělování kapacity přednost před komerční. Tedy ministerstvem objednávané spoje přednost před Regiojetem. Pokud ministerstvo rozhodlo, že kvůli Regiojetu už dané spoje neobjedná, a přitom se všichni na trať nevejdou, tak musí urychleně vymyslet způsob, jak kapacitu komerční dopravě rozdělovat - viz výše. A (obzvláště pokud by SŽDC upřednostnila Regiojet) vysvětlit, proč jednou na nátlak soukromníka objednávky u ČD zruší a trať dá k dispozici volné konkurenci (tento případ), když jindy mu dotovanou trať, na niž on nepožadoval žádnou dotaci, předat odmítlo a dál objednává u ČD.

Každopádně ale tento případ jasně ukazuje, že obslužnost v dané relaci musí být řešena komplexně - z pohledu týdenního grafikonu, nikoliv jednotlivých spojů. Že pokud dopravce bude na trať vpuštěn, pak musí garantovat dlouhodobě stabilní rozsah spojů, ne že bude každého půl roku přidávat a zase rušit spoje a zastávky, jako se to děje na Praha - Ostrava nebo u autobusů a jak se to může brzy dít u Regiojetu mezi Bratislavou a Prahou.

+2/0
22.8.2016 16:17

J66i15ř68í 57H24o11v61o46r90k94a 8977426712195

Největší problém je kapacita - zejména v Brně a v okolí Prahy jsou tratě tak vytížené, že i 10 minut posunu znamená rozvrácení mnoha dalších spojů

0/0
22.8.2016 23:38

R55o60m62a83n 34N80o53v20a14k 6349281362856

at neleze do Brna a jezdi si s jeho vlakam jinde...vse jen domrvi...jeho vlaky stoji za starou belu - klimatizace vecne nejede, misto na nohy v zakladni tride v kupe zadny a jeho nechutny bagety a uzasny kafe zdarma at si nabizi na severni trase na Slovensko

+5/−6
22.8.2016 16:37

M84i84l68o85š 12M69a43c56k15ů 5180539402517

Tak další rozinka vyzobnutá růžovým Jančurou. Už se ve vlacích chová stejně jako v autobusech. Jenom dálkové vytížené trasy, Horní Dolní ho nezajímá o to více zaplatí kraje na dopravní obslužnosti. Inu proč nepřelívat peníze od státu do soukromých rukou.

+7/−11
22.8.2016 13:39

M10a72r24e23k 48M97a84l70ý 1862358181940

A neměl Jančura náhodou před X lety zájem jezdit i pro kraje? Jak vy říkáte, obslužnost i v Horní Dolní... to, co ted jezdí ČD a na co dostávají peníze od kraje. Chtěl to Jančura, akorát hejtmani tehdy zabetonovali v krajích ČD na nějakých 10 let? Nebo jak to bylo?

+10/−2
22.8.2016 13:48

T79o49m 54J55u11r43e38č87k24a 6765602325195

Proč se tedy potom nepřihlásil do výběrových řízení, které byly vyhlášeny? Namátkou třeba Liberec?

+3/−1
22.8.2016 14:48

M95a72r37t61i49n 52Š18u52l81c 2807809950895

Třeba, že by mu to ekonomicky nevycházelo? Dělat si základnu v LBC bez návaznosti na další aktivity?

+3/−2
22.8.2016 15:04

T85o30m 50J25u96r59e60č89k31a 6295882105145

Proč by mu to ekonomicky nemělo vycházet, když všude tvrdil, jak levně to on dokáže a kolik ušetří peněz. A nakonec skutek utek. Neboli nikdo vám nedokáže dát víc, než Jančura dokáže naslibovat. ;-D

+4/−1
22.8.2016 15:38

M73a24r52e36k 33M21a91l14ý 1522348571190

To já nevím, zeptejte se jeho...

Já jen vím, že jezdit pro kraje měl zájem, ale oranžoví hejtmani to tehdy zablokovali. Nevím, jaká je situace ted.

+3/−2
22.8.2016 15:15

T46o82m 98J51u97r68e73č59k21a 6575182465985

Bylo víc výběrek do kterých se nepřihlásil.

+2/−1
22.8.2016 15:37

O78l11d70ř28i73c53h 48J60a45n77e93č10e55k 8579686133851

Ano a ne.

V obecné rovině ne - Vy jste zase jeden, co míchá komerčně potenciálně ziskovou dopravu mezi velkými městy ("rozinky") s nutně ztrátovou, ovšem kraji či státem požadovanou a tedy objednávanou a hrazenou dopravu na nelukrativních trasách ("Horní Dolní").

V tomto konkrétním případě ano - pokud se Jančura cpe se svými dvěma spoji denně do časových poloh, kde ČD jezdí celodenně v taktu, tak už je to opravdu snaha o destrukci a vyzobávání rozinek.

+4/−2
22.8.2016 13:55

M42a94r92t16i59n 75Š60u48l33c 2607249490915

Necpe se do taktu. Takt z Brna do Prahy je XX:38 pro Ex, IC, EC, rj a on chce dva doplňkové časy XX:08

+4/0
22.8.2016 14:34

O26l15d15ř37i53c20h 30J84a78n80e19č57e11k 8159146513511

Dobrá, máte pravdu, nevěděl jsem. Nicméně i tak nechápu, proč se nutně musí cpát někam, kde už někdo jezdí? Proč si nemůže požádat o 10 minut dříve nebo později?

0/0
22.8.2016 15:01

I20v14a56n 35H24o22l53a92s 5287347208797

Co třeba proto, že na čas T se do Brna sjíždějí další spoje, takže kromě cestující ze samotného Brna může oslovit i ty přestupující? I regionální doprava je téměř výhradně v taktu a ten je nastaven (pokud kapacita a technologie hlavního brněnského nádraží dovolí) podle příjezdu a odjezdu dálkových spojů.

+1/0
22.8.2016 22:04

J49i91ř33í 20P52l60a87v93s28k13ý 9580816101639

proc by soukromeho podnikatele mela zajimat nejaka horni dolni ? byznys se obvykle provozuje za ucelem zisku, ne proto, by se tetky mohly dostat do kostela ...

+3/−1
22.8.2016 14:24

S24v82a57t58a70v55a 95D80v49o20ř92á66č12k92o60v43á 8350847201146

Jezdím ráno 6:08 z Brna do Prahy Ex, zastavuje pouze v Pardubicích a v Praze je v 8:45h. Bezva spoj, příjemní průvodčí, moderní vagóny s klimou, čisto. Jela jsem párkrát Jančura spojem z Pha do Ostravy, spíše horší průměr pohodlí, personálu, pocitové teploty (zima nebo vedro) uvnitř vozu.

+12/−4
22.8.2016 13:37

M38a87r84t47i58n 53N26o56v33o17t55n73ý 8345604962694

Lžete jako když tiskne. Tenhle spoj je naprosto otřesný.

0/−14
22.8.2016 14:01

R45o69m63a63n 82N67o51v23a26k 6849581942426

neni, je normalni a rozhodne je lepsi nez jakykoli spoj regiojetu

+2/0
22.8.2016 16:38

O83l77g72a 71B94o34c35k97o20v98a 4264392487573

kam se Jančura pořád cpe se svými pseudovlaky...ČD má kvalitní RailJety na této trase a to je opravdu příjemné cestování.

+12/−5
22.8.2016 13:24

V42l63a29d42i50m94í90r 97F64i31b55i30g70e46r 5714301721944

Jančurovy vlaky vypadají na pohled hezky ale při detailnějším pohledu lze zjistit, že vagony jsou polepené folií a na střechu se kašle, ta není vidět ale z mostu si nelze nevšimnout, že téměř každý vagon má jiný odstín střechy. Problémy s ventilací a klimatizací v létě jsou klasika. Kdyby šla alespoň otevřít okna.

+4/−1
22.8.2016 13:48

O31l24d49ř39i82c11h 38J36a71n71e34č69e46k 8339436203191

ať se klidně cpe, to je přeci volba cestujícího, jestli pojede radši levněji 'pseudovlakem' nebo dráž něčím kvalitnějším (anebo i dráž horším ;-)). ale ne se dvěma spoji denně do (mezinárodního!) taktu, to je fakt prasárna!

+1/−5
22.8.2016 13:58

T58o96m52á17š 98T51a84t22í50č25e73k 5630882350898

Pánbíčku na nebíčku, moc tě prosím, ušetři tu nejhroznější hrůzu všech železničních nádraží na světě, hlnádr Brno, alespoň toho Jančury!

+13/−4
22.8.2016 12:47
Foto

T36o31m18á34š 17D12v79o27ř14á24k 3335283736946

Někde Jančura psal, že je brněnský patriarcha.

Máte to ale kliku :-)

+2/−1
22.8.2016 13:57

M83i32c86h59a36l 22K32o30l87o31v71r64a27t 5417853635712

Ten kdo jel někdy jel vlakem mezi Brnem a Prahou tak ví, o čem celý spor je. ČD nasadili RailJety a konkurenci tam nechtějí.

+10/−2
22.8.2016 12:46
Foto

J82a46n 44V42a25l25a19l12í16k 6786789480916

no railjetům se RJ opravdu nevyrovná...

+17/−2
22.8.2016 12:51

M75a32r21e26k 65M92a86l13ý 1612228661160

Tak proč se toho ČD bojí? Pokud mají kvalitní spojení, tak to trh prokáže a Jančura se tam neuchytí... kde je problém?

+6/0
22.8.2016 13:50







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.