Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu
Zobrazit příspěvky: Doporučované Všechny podle vláken Všechny podle času

K72a50r36e14l 60N20a11s49t48o67u79p77i31l 3360421880591

Pan Jančura si neustále účelově plete platbu za objednanou službu a dotace...

+27/−8
doporučit
22.8.2016 12:18

R66a16d63e31k 25J52a80n50a46t67a 9895106434422

"Majitel RegioJetu Radim Jančura se pozastavuje nad tím, že České dráhy chtějí najednou tyto vlaky provozovat na komerční riziko, když si u ostatních na trase Břeclav – Brno – Praha nechávají doplácet ztrátu od státu"

-----

Na tom není nic zvláštního k pozastavování se. Ty trasy, o kterých je řeč, jsou posilové vlaky ve špičce. Tj. je docela možné že tyto spoje ziskové jsou a dnes pomáhají tak vyrovnat hospodaření spojů téže linky v sedle a pozdě večer.

Toto je obecný princip ve veřejné dopravě. Ranní plný spoj autobusu v Praze si na sebe taky možná vydělá. Ale přesto není zisk z jeho provozování zprivatizován, ale pomůže ke snižení ztráty poloprázných spojů večerních.

Konkurence na železnici klidně ano, ale ne tímto způsobem. Licence by měla být udělována na ucelenou linku, v daném intervalu po celý den.

+30/−10
doporučit
22.8.2016 12:09

T77o98m34á44š 43T65a57t90í45č52e27k 5230242740708

Pánbíčku na nebíčku, moc tě prosím, ušetři tu nejhroznější hrůzu všech železničních nádraží na světě, hlnádr Brno, alespoň toho Jančury!

+13/−4
doporučit
22.8.2016 12:47

M85i20c52h88a29l 29K18o14l61o56v97r54a62t 5237513215492

Ten kdo jel někdy jel vlakem mezi Brnem a Prahou tak ví, o čem celý spor je. ČD nasadili RailJety a konkurenci tam nechtějí.

+10/−2
doporučit
22.8.2016 12:46

S15v35a11t77a95v91a 97D33v12o75ř69á20č13k12o37v16á 8790607571466

Jezdím ráno 6:08 z Brna do Prahy Ex, zastavuje pouze v Pardubicích a v Praze je v 8:45h. Bezva spoj, příjemní průvodčí, moderní vagóny s klimou, čisto. Jela jsem párkrát Jančura spojem z Pha do Ostravy, spíše horší průměr pohodlí, personálu, pocitové teploty (zima nebo vedro) uvnitř vozu.

+12/−4
doporučit
22.8.2016 13:37

O21l23d23ř69i94c72h 86J45a20n94e77č93e41k 8779176883721

Obecně jsem sice zastáncem liberalizace železniční osobní dopravy, ale tady už s Jančurou hrubě nesouhlasím, tady už jde totiž o ono 'vyzobávání rozinek'.

Pokud jezdí ČD celodenně v hodinovém taktu a Regiojet chce dva spoje přesně v jejich časech, tak by ČD měly mít jednoznačně přednost. Ony jsou totiž taky narozdíl od něj vázány na takt v mezinárodní dopravě, ať už jde o směr na Vídeň nebo na Budapešť. Pokud by kapacitu dostal Regiojet, co budou ČD dělat? Mezinárodní rychlík, který do Břeclavi přijel ze zahraničí v taktu, tam nechají 10 minut stát? Resp. z Prahy pojedou o 10 minut dříve, protože v taktu nemají místo? 8-o

S tou (ne)ztrátovostí to Jančura taky nemůže myslet vážně - to je přeci jasné, že i na relaci, která je 'celkově' (z pohledu celého dne / týdne) ztrátová, mohou existovat jednotlivé ziskové spoje.

Kdyby si býval zažádal o časy, v nichž žádnému taktu nevadí, tak o.k. (i když by to nejspíš znamenalo navýšení ztrát ČD - v tomto případě oprávněně zaplacených státem), ale tohle o co se snaží je opravdu už jen destrukce systému.

Kdysi jsem mu fandil, protože veřejnou dopravu v ČR opravdu pozvedl, ale v poslední době už je to jen velkohubý kverulant.

+16/−8
doporučit
22.8.2016 13:50

O91l88g28a 53B65o27c53k47o92v58a 4544692487813

kam se Jančura pořád cpe se svými pseudovlaky...ČD má kvalitní RailJety na této trase a to je opravdu příjemné cestování.

+12/−5
doporučit
22.8.2016 13:24

V61á92c73l37a90v 21K41a81m32í14r 9612227171966

Ať se necpe do času kdy už jezdí jiný dopravce a nemusí v tom být problém.

+9/−4
doporučit
22.8.2016 12:13

J75a78n 34V93a48l42a87l71í39k 6926559950686

ČD se snaží blokovat náš vstup na infrastrukturu,“ dodal Jančura.

Proč tedy Jančura nechce nahradit vlaky

R 988 Doubrava a R 874 Pardubický Porter

zase jak to je jemu podobné chce vyzobnout ty lepší spoje...

+14/−10
doporučit
22.8.2016 11:52

M31a12r24t42i75n 71Š22t25r10o67s 4499257760418

Jančurův styl podnikání je mi stále více nesympatický. Agresivně vybírá lukrativní spoje, které ale vydělávají jen proto, že stát dotuje infrastrukturu a hlavně dotuje ostatní spoje, včetně MHD, které jsou na Jančurovy linky nepojeny ;-O

+9/−11
doporučit
22.8.2016 16:09

M19i65l24o90š 52M20a55c71k23ů 5330599312157

Tak další rozinka vyzobnutá růžovým Jančurou. Už se ve vlacích chová stejně jako v autobusech. Jenom dálkové vytížené trasy, Horní Dolní ho nezajímá o to více zaplatí kraje na dopravní obslužnosti. Inu proč nepřelívat peníze od státu do soukromých rukou.

+7/−11
doporučit
22.8.2016 13:39

Š92t89e63f80a81n 94F52r19i79č18a 7702858493936

Vůbec nechápu, jak může stát dopustit, aby někdo se 35 let starými vraky takto vyskakoval. Jedná se o páteřní železniční koridor a špičkové RailJety cestující veřejnosti vyhovují. Takové si borec nepořídí ani za 50 let.Rv

+5/−8
doporučit
22.8.2016 22:42

L81i74b20o84r 78Z70a11v78ř15e25l 8119126841222

Jančura a lepší služby?? Kecal jeden, neumí ani zařídit aby mu řidiči jejich autobusů neustále neporušovali silniční zákon a nejezdili tam kde nemají!!

+2/−1
doporučit
24.8.2016 8:52

M53a65r29t34i46n 86N66o29v34o31t39n57ý 8525154122264

Pokud někdo tvrdí, že ve vlacích ČD je vyšší pohodlí a komfort cestování, než ve vlacích soukromých dopravcú RJ a LE, tak si lže do kapsy. Při otázce, kde bych našel ve spoji z Moravy do Prahy jídelní vůz mi průvodčí odsekla, a k čemu, když jsme za dvě hodiny v Praze?

+6/−14
doporučit
22.8.2016 14:07

J73a95n 12C48e80p59e14k 1244846470

Čili ČD. My to budeme jezdit a státe dotuj nám to. Stát, vypíšeme dva vlaky bez dotací. Jančura, já to jezdit bez dotací budu. ČD, státe zakaž Jančurovi jezdit bez dotací, nech nám tam náš monopol s dotacemi.

+1/−3
doporučit
24.8.2016 16:30





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.