Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Státní firma žaluje státní úřad. Českým drahám se nelíbí RegioJet do Brna

Plány soukromého dopravce RegioJet začít jezdit s vlaky mezi Prahou, Brnem a Bratislavou se nelíbí Českým drahám. Ty chtějí po soudu, aby předběžným opatřením zakázal RegioJetu na této trase jezdit a nedovolil si vůbec žádat správce trati o to, aby jezdit mohl. Současně žalují Drážní úřad za to, že se situací na této trase odmítl zabývat.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J17a10n 21C81e16p69e60k 1234646350

Čili ČD. My to budeme jezdit a státe dotuj nám to. Stát, vypíšeme dva vlaky bez dotací. Jančura, já to jezdit bez dotací budu. ČD, státe zakaž Jančurovi jezdit bez dotací, nech nám tam náš monopol s dotacemi.

+1/−3
24.8.2016 16:30

L25i71b67o32r 98Z65a15v83ř46e58l 8369586721142

Jančura a lepší služby?? Kecal jeden, neumí ani zařídit aby mu řidiči jejich autobusů neustále neporušovali silniční zákon a nejezdili tam kde nemají!!

+2/−1
24.8.2016 8:52

Š29t96e97f26a75n 23F44r96i51č33a 7542288873256

Vůbec nechápu, jak může stát dopustit, aby někdo se 35 let starými vraky takto vyskakoval. Jedná se o páteřní železniční koridor a špičkové RailJety cestující veřejnosti vyhovují. Takové si borec nepořídí ani za 50 let.Rv

+5/−8
22.8.2016 22:42

M27a96r72t15i37n 87Š23t44r67o24s 4319917950888

Jančurův styl podnikání je mi stále více nesympatický. Agresivně vybírá lukrativní spoje, které ale vydělávají jen proto, že stát dotuje infrastrukturu a hlavně dotuje ostatní spoje, včetně MHD, které jsou na Jančurovy linky nepojeny ;-O

+9/−11
22.8.2016 16:09

I34v59a90n 57H37o16l62a19s 5707437478507

Stát infrastrukturu nedotuje - je povinností státu tuto infrastrukturu udržovat (a to všude, ať tam jezdí kdokoliv). Stejně tak tzv. dotace (ve skutečnosti objednávky spojů v závazku veřejné služby) "ostatních spojů, vč. MHD", využívají i ČD.

+5/0
22.8.2016 21:59

R90a27d30e43k 77J80a77n88a66t49a 9855306314842

"Stát infrastrukturu nedotuje - je povinností státu tuto infrastrukturu udržovat"

----

To je pravda, ale nikde není psáno. že osobní vlaky mají platit 3x méně než nákladní. V jiných zemích platí stejně. To skrytá dotace je. A docela pdostatná. Pokud by nebyla cena za použití dopravní cesty takto nízká, open-access by pravděpdoobně neexistoval, protože by se nevyplatil.

+1/0
23.8.2016 0:56

J89a84n 38C83e94p82e26k 1544726900

Ale to že vám stát dotuje silnice pro vaše auto to vám nevadí že?

0/−1
24.8.2016 16:28

M42a95r89t80i62n 17N35o38v67o85t95n95ý 8235334452504

Pokud někdo tvrdí, že ve vlacích ČD je vyšší pohodlí a komfort cestování, než ve vlacích soukromých dopravcú RJ a LE, tak si lže do kapsy. Při otázce, kde bych našel ve spoji z Moravy do Prahy jídelní vůz mi průvodčí odsekla, a k čemu, když jsme za dvě hodiny v Praze?

+6/−14
22.8.2016 14:07

R23o16m32a83n 73P69o36l52á26č76e79k 5866489635

Zrovna tady jezdí Railjety,takže ano lepší vozy to jsou ;-)

+8/−3
22.8.2016 14:31

M36a58r24t57i62n 44Š87u93l70c 2147479540685

Ale Railjety jezdí z Brna jen v sudé hodiny... V lichou hodinu vám může přijet třeba souprava MÁV a tam už to tak jasné není...

+5/−3
22.8.2016 14:37

K19v32ě88t27o72s68l47a63v 84V36y47b88í13r61a58l 7513849328624

Ale Jančura taky nepojede každou hodinu jako ČD že? A klidně se mu chcete časově přizpůsobit. Tak můžete počkat a jet v sudou hodinu, když chcete mít Railjet spoj.

+5/−1
22.8.2016 17:41

O59l26d79ř72i69c26h 16J90a63n32e16č74e49k 8939936233231

Komfort v různých vlacích ČD je velmi rozdílný, takže velmi záleží na tom, s čím u ČD soukromníky srovnáváte, taky jakou cestovní třídu.

Ten jídelní vůz anebo aspoň minibar nejsou ani tak otázka jízdní doby, jako otázka poptávky - aby to pro dopravce mělo aspoň trochu význam. Většina cestujících si něco raději vezme z domu nebo koupí cestou na nádraží, takže to pro ČD smysl nemá a pokud Vy vyžadujete prodej ve vlaku, musíte si podle toho vybírat spoj, z Moravy do Prahy určitě nějaký najdete. To já když jedu z Pardubic do Liberce (3 hodiny), tak si vybírat nemůžu, dokonce si ani nemůžu připlatit za 1. třídu.

+1/0
22.8.2016 14:49

J21a37n 23K51r41i50e31g76l67e59r 4821397515856

uz aby to z Libe do Pce otevreli konkurenci

+1/−3
22.8.2016 14:52

O81l84d93ř51i39c58h 28J10a65n77e83č41e78k 8619976933181

Mně by pro začátek stačilo, kdyby tam jezdily soupravy s 1. třídou (použitelnou - ne něco jako v Regiopanterech). Ale to by soutěž s určitými požadavky odpovídající dálkové dopravě měla zajistit.

+1/0
22.8.2016 14:59

J47a45n 85J72e93m49e17l84k39a 1515920

Ale toho dopravce Vám stejně vybere politik. A vyhraje největší lowcost a sardinkárna. Takže nevím co od toho úplně čekáte.

+1/−2
22.8.2016 15:23

O57l56d18ř34i79c29h 92J63a10n52e83č63e46k 8209716453671

Odkud berete tu jistotu? Proč tedy všechny nové i renovované soupravy včetně těch regionálních (panter, žralok) vyjma těch nejmenších (shuttle od Stadleru) mají 1. třídu? Jsou tyto stadlery nebo desira u Trilexu taky "největší lowcost a sardinkárna"?

Já myslím, že rychlíky Lbc - Pce už v podstatě horší být nemůžou. Tedy pokud se na ně nenasadí regionovy. Snad leda v tom, že když tam bude jezdit soukromník, nebudu si moci se Včasnou jízdenkou vybrat, jestli pojedu přes Jaroměř nebo přes Nymburk. Ale to bych i spolu s vyšší cenou (dvě jízdenky dvou dopravců vs. jedna Břeclav - Liberec) výměnou za lepší komfort skousl.

0/0
22.8.2016 16:01

J10a71n 69J77e72m50e44l92k65a 1225860

Prostě ten směr je patrný. Dřív 3+1, dnes 2+2, v Asii a tuším i v Anglii jsem viděl 3+2. Stejné v letadlech. Když se SŽDC platí za hmotnost.

Třeba ta Regionova na OS chápu, že je na takové trase neštěstí.

S předčasnou jízdenkou také budete muset dodržet odjezd. Jinak Vám propadne. Zatím jsem neviděl moc regionální zánovní stroj s rozumnou první třídou. Kromě úpravy od ČD (854). Sedačky často podobné, jen víc místa na nohy.

0/0
23.8.2016 8:40

J45a85n 66J10e17m35e52l19k69a 1585600

oprava 2+1

0/0
23.8.2016 10:20

J58a67n 43V93a65l62a80l49í62k 6326139490836

v RJ mají jídelní vůz??

+1/0
22.8.2016 15:04

F66r81a24n84t15i72š40e23k 16V15a28n24ě84k 1837564207677

No hlavně, že ruší Regiojet jídelní vozy na trase Bratislava - Košice.

+4/0
22.8.2016 15:17

O62l75d18ř48i22c11h 44J78a84n80e22č26e59k 8649416463821

Obecně jsem sice zastáncem liberalizace železniční osobní dopravy, ale tady už s Jančurou hrubě nesouhlasím, tady už jde totiž o ono 'vyzobávání rozinek'.

Pokud jezdí ČD celodenně v hodinovém taktu a Regiojet chce dva spoje přesně v jejich časech, tak by ČD měly mít jednoznačně přednost. Ony jsou totiž taky narozdíl od něj vázány na takt v mezinárodní dopravě, ať už jde o směr na Vídeň nebo na Budapešť. Pokud by kapacitu dostal Regiojet, co budou ČD dělat? Mezinárodní rychlík, který do Břeclavi přijel ze zahraničí v taktu, tam nechají 10 minut stát? Resp. z Prahy pojedou o 10 minut dříve, protože v taktu nemají místo? 8-o

S tou (ne)ztrátovostí to Jančura taky nemůže myslet vážně - to je přeci jasné, že i na relaci, která je 'celkově' (z pohledu celého dne / týdne) ztrátová, mohou existovat jednotlivé ziskové spoje.

Kdyby si býval zažádal o časy, v nichž žádnému taktu nevadí, tak o.k. (i když by to nejspíš znamenalo navýšení ztrát ČD - v tomto případě oprávněně zaplacených státem), ale tohle o co se snaží je opravdu už jen destrukce systému.

Kdysi jsem mu fandil, protože veřejnou dopravu v ČR opravdu pozvedl, ale v poslední době už je to jen velkohubý kverulant.

+16/−8
22.8.2016 13:50

J42i34ř21í 67H13o95v28o47r52k62a 8247796802785

až na to, že Regiojet nežádá o trasy v "základním" taktu, ale o ty doplňkové mezi základem, které jedou 2-3x denně

+7/−1
22.8.2016 14:19

O33l38d93ř68i37c40h 45J54a79n78e15č30e90k 8289966553491

Dobrá, to jsem nevěděl, v tom případě to není tak strašné.

Nicméně by ČD i tak měly mít na svůj 'doplňkový takt' přednost (resp. jakýkoliv jiný dopravce, který v taktu jezdí) - ať už je Regiojet přesvědčený, že dokáže zákazníky přitáhnout kvalitou a cenou, nebo jen potřebuje dostat své vlaky ze Slovenska do Prahy na údržbu, tak by pro něj nemělo být rozhodující, jestli jede o 10 minut dříve nebo později. Proč by měl 'vykrádat' časové polohy někoho jiného?

+2/−2
22.8.2016 14:56

M85a76r11t50i31n 97Š10u58l78c 2897119690475

Každá trať má nějakou kapacitu. Musí se na ní vejít R, Ex, IC, EC, rj ČD, linka S2 také ČD a nákladní doprava. Mezi Brnem a ČT to takový problém nebude, ale z ČT se k tomu přidávají vlaky od Olomouce a z Kolína pražská S1 a brněnské R přes HB a z Č. Brodu pražská S7. Takže jen těžko tam najdete ještě volný slot, který by byl z Brna až do Prahy.

+3/0
22.8.2016 15:02

O29l97d13ř12i87c86h 65J94a13n16e47č87e54k 8419616813151

To sice máte pravdu, ale to je podle mě trochu jiný problém - totiž jak rozdělovat kapacitu, pokud poptávka je vyšší, než možnosti. To by měl stát řešit, pokud nehodlá kapacitu urychleně navýšit, očividně to bude čím dál více potřeba.

Já podstatu popisovaného sporu ČD vs. RJ vidím jinde (možná se pletu, neznám detaily) - článek mi vyznívá, že nakonec budou jezdit všechny stávající spoje ČD a ještě k tomu RJ, tedy že ta kapacita se nějak najde. A pak je otázka, proč by měl nově příchozí subjekt dostat časy toho, který už tam jezdí, a ten být přesunut jinam?

Pokud vím, má objednávaná doprava při přidělování kapacity přednost před komerční. Tedy ministerstvem objednávané spoje přednost před Regiojetem. Pokud ministerstvo rozhodlo, že kvůli Regiojetu už dané spoje neobjedná, a přitom se všichni na trať nevejdou, tak musí urychleně vymyslet způsob, jak kapacitu komerční dopravě rozdělovat - viz výše. A (obzvláště pokud by SŽDC upřednostnila Regiojet) vysvětlit, proč jednou na nátlak soukromníka objednávky u ČD zruší a trať dá k dispozici volné konkurenci (tento případ), když jindy mu dotovanou trať, na niž on nepožadoval žádnou dotaci, předat odmítlo a dál objednává u ČD.

Každopádně ale tento případ jasně ukazuje, že obslužnost v dané relaci musí být řešena komplexně - z pohledu týdenního grafikonu, nikoliv jednotlivých spojů. Že pokud dopravce bude na trať vpuštěn, pak musí garantovat dlouhodobě stabilní rozsah spojů, ne že bude každého půl roku přidávat a zase rušit spoje a zastávky, jako se to děje na Praha - Ostrava nebo u autobusů a jak se to může brzy dít u Regiojetu mezi Bratislavou a Prahou.

+2/0
22.8.2016 16:17

J98i50ř95í 22H38o12v78o37r12k40a 8937196582495

Největší problém je kapacita - zejména v Brně a v okolí Prahy jsou tratě tak vytížené, že i 10 minut posunu znamená rozvrácení mnoha dalších spojů

0/0
22.8.2016 23:38

R43o83m42a59n 16N26o88v40a19k 6899531812706

at neleze do Brna a jezdi si s jeho vlakam jinde...vse jen domrvi...jeho vlaky stoji za starou belu - klimatizace vecne nejede, misto na nohy v zakladni tride v kupe zadny a jeho nechutny bagety a uzasny kafe zdarma at si nabizi na severni trase na Slovensko

+5/−6
22.8.2016 16:37

M63i62l76o65š 48M76a73c89k60ů 5730359902957

Tak další rozinka vyzobnutá růžovým Jančurou. Už se ve vlacích chová stejně jako v autobusech. Jenom dálkové vytížené trasy, Horní Dolní ho nezajímá o to více zaplatí kraje na dopravní obslužnosti. Inu proč nepřelívat peníze od státu do soukromých rukou.

+7/−11
22.8.2016 13:39

M34a73r85e56k 70M85a54l65ý 1132138221810

A neměl Jančura náhodou před X lety zájem jezdit i pro kraje? Jak vy říkáte, obslužnost i v Horní Dolní... to, co ted jezdí ČD a na co dostávají peníze od kraje. Chtěl to Jančura, akorát hejtmani tehdy zabetonovali v krajích ČD na nějakých 10 let? Nebo jak to bylo?

+10/−2
22.8.2016 13:48

T54o65m 25J68u40r15e68č55k40a 6255742345735

Proč se tedy potom nepřihlásil do výběrových řízení, které byly vyhlášeny? Namátkou třeba Liberec?

+3/−1
22.8.2016 14:48

M54a42r83t58i82n 20Š16u68l20c 2917249530615

Třeba, že by mu to ekonomicky nevycházelo? Dělat si základnu v LBC bez návaznosti na další aktivity?

+3/−2
22.8.2016 15:04

T28o67m 37J15u59r58e64č83k92a 6215572315295

Proč by mu to ekonomicky nemělo vycházet, když všude tvrdil, jak levně to on dokáže a kolik ušetří peněz. A nakonec skutek utek. Neboli nikdo vám nedokáže dát víc, než Jančura dokáže naslibovat. ;-D

+4/−1
22.8.2016 15:38

M67a66r45e64k 18M98a60l81ý 1252528691170

To já nevím, zeptejte se jeho...

Já jen vím, že jezdit pro kraje měl zájem, ale oranžoví hejtmani to tehdy zablokovali. Nevím, jaká je situace ted.

+3/−2
22.8.2016 15:15

T30o92m 15J23u44r72e11č24k77a 6855102275355

Bylo víc výběrek do kterých se nepřihlásil.

+2/−1
22.8.2016 15:37

O64l25d69ř89i61c31h 36J37a62n52e49č32e54k 8829256923791

Ano a ne.

V obecné rovině ne - Vy jste zase jeden, co míchá komerčně potenciálně ziskovou dopravu mezi velkými městy ("rozinky") s nutně ztrátovou, ovšem kraji či státem požadovanou a tedy objednávanou a hrazenou dopravu na nelukrativních trasách ("Horní Dolní").

V tomto konkrétním případě ano - pokud se Jančura cpe se svými dvěma spoji denně do časových poloh, kde ČD jezdí celodenně v taktu, tak už je to opravdu snaha o destrukci a vyzobávání rozinek.

+4/−2
22.8.2016 13:55

M12a25r66t96i38n 65Š59u69l58c 2477569160505

Necpe se do taktu. Takt z Brna do Prahy je XX:38 pro Ex, IC, EC, rj a on chce dva doplňkové časy XX:08

+4/0
22.8.2016 14:34

O80l65d27ř38i53c82h 90J90a63n30e43č78e67k 8509646893881

Dobrá, máte pravdu, nevěděl jsem. Nicméně i tak nechápu, proč se nutně musí cpát někam, kde už někdo jezdí? Proč si nemůže požádat o 10 minut dříve nebo později?

0/0
22.8.2016 15:01

I88v84a31n 97H83o83l60a37s 5357587208307

Co třeba proto, že na čas T se do Brna sjíždějí další spoje, takže kromě cestující ze samotného Brna může oslovit i ty přestupující? I regionální doprava je téměř výhradně v taktu a ten je nastaven (pokud kapacita a technologie hlavního brněnského nádraží dovolí) podle příjezdu a odjezdu dálkových spojů.

+1/0
22.8.2016 22:04

J12i83ř79í 30P21l70a82v15s26k39ý 9410126881489

proc by soukromeho podnikatele mela zajimat nejaka horni dolni ? byznys se obvykle provozuje za ucelem zisku, ne proto, by se tetky mohly dostat do kostela ...

+3/−1
22.8.2016 14:24

S94v32a28t70a25v93a 79D69v58o70ř84á52č96k80o65v10á 8280337801706

Jezdím ráno 6:08 z Brna do Prahy Ex, zastavuje pouze v Pardubicích a v Praze je v 8:45h. Bezva spoj, příjemní průvodčí, moderní vagóny s klimou, čisto. Jela jsem párkrát Jančura spojem z Pha do Ostravy, spíše horší průměr pohodlí, personálu, pocitové teploty (zima nebo vedro) uvnitř vozu.

+12/−4
22.8.2016 13:37

M61a46r62t58i55n 78N80o83v71o59t53n28ý 8195444882374

Lžete jako když tiskne. Tenhle spoj je naprosto otřesný.

0/−14
22.8.2016 14:01

R19o63m43a25n 50N41o34v19a45k 6689721122496

neni, je normalni a rozhodne je lepsi nez jakykoli spoj regiojetu

+2/0
22.8.2016 16:38

O25l21g17a 31B28o85c58k68o69v24a 4454232947963

kam se Jančura pořád cpe se svými pseudovlaky...ČD má kvalitní RailJety na této trase a to je opravdu příjemné cestování.

+12/−5
22.8.2016 13:24

V98l27a65d43i61m91í37r 90F63i89b64i29g29e21r 5534221861164

Jančurovy vlaky vypadají na pohled hezky ale při detailnějším pohledu lze zjistit, že vagony jsou polepené folií a na střechu se kašle, ta není vidět ale z mostu si nelze nevšimnout, že téměř každý vagon má jiný odstín střechy. Problémy s ventilací a klimatizací v létě jsou klasika. Kdyby šla alespoň otevřít okna.

+4/−1
22.8.2016 13:48

O78l44d56ř48i45c96h 90J58a40n67e49č48e96k 8129546433351

ať se klidně cpe, to je přeci volba cestujícího, jestli pojede radši levněji 'pseudovlakem' nebo dráž něčím kvalitnějším (anebo i dráž horším ;-)). ale ne se dvěma spoji denně do (mezinárodního!) taktu, to je fakt prasárna!

+1/−5
22.8.2016 13:58

T90o79m34á20š 19T21a34t56í27č65e97k 5660462250568

Pánbíčku na nebíčku, moc tě prosím, ušetři tu nejhroznější hrůzu všech železničních nádraží na světě, hlnádr Brno, alespoň toho Jančury!

+13/−4
22.8.2016 12:47
Foto

T37o39m43á60š 50D60v80o67ř52á13k 3605693506246

Někde Jančura psal, že je brněnský patriarcha.

Máte to ale kliku :-)

+2/−1
22.8.2016 13:57

M92i62c74h84a84l 61K41o61l94o68v33r32a90t 5287413915912

Ten kdo jel někdy jel vlakem mezi Brnem a Prahou tak ví, o čem celý spor je. ČD nasadili RailJety a konkurenci tam nechtějí.

+10/−2
22.8.2016 12:46

J92a52n 91V21a67l67a92l92í74k 6206229810176

no railjetům se RJ opravdu nevyrovná...

+17/−2
22.8.2016 12:51

M58a50r82e42k 33M12a32l80ý 1602628251740

Tak proč se toho ČD bojí? Pokud mají kvalitní spojení, tak to trh prokáže a Jančura se tam neuchytí... kde je problém?

+6/0
22.8.2016 13:50







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.