- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Čili ČD. My to budeme jezdit a státe dotuj nám to. Stát, vypíšeme dva vlaky bez dotací. Jančura, já to jezdit bez dotací budu. ČD, státe zakaž Jančurovi jezdit bez dotací, nech nám tam náš monopol s dotacemi.
Jančura a lepší služby?? Kecal jeden, neumí ani zařídit aby mu řidiči jejich autobusů neustále neporušovali silniční zákon a nejezdili tam kde nemají
Vůbec nechápu, jak může stát dopustit, aby někdo se 35 let starými vraky takto vyskakoval. Jedná se o páteřní železniční koridor a špičkové RailJety cestující veřejnosti vyhovují. Takové si borec nepořídí ani za 50 let.
Jančurův styl podnikání je mi stále více nesympatický. Agresivně vybírá lukrativní spoje, které ale vydělávají jen proto, že stát dotuje infrastrukturu a hlavně dotuje ostatní spoje, včetně MHD, které jsou na Jančurovy linky nepojeny
Stát infrastrukturu nedotuje - je povinností státu tuto infrastrukturu udržovat (a to všude, ať tam jezdí kdokoliv). Stejně tak tzv. dotace (ve skutečnosti objednávky spojů v závazku veřejné služby) "ostatních spojů, vč. MHD", využívají i ČD.
Pokud někdo tvrdí, že ve vlacích ČD je vyšší pohodlí a komfort cestování, než ve vlacích soukromých dopravcú RJ a LE, tak si lže do kapsy. Při otázce, kde bych našel ve spoji z Moravy do Prahy jídelní vůz mi průvodčí odsekla, a k čemu, když jsme za dvě hodiny v Praze?
Zrovna tady jezdí Railjety,takže ano lepší vozy to jsou
Obecně jsem sice zastáncem liberalizace železniční osobní dopravy, ale tady už s Jančurou hrubě nesouhlasím, tady už jde totiž o ono 'vyzobávání rozinek'.
Pokud jezdí ČD celodenně v hodinovém taktu a Regiojet chce dva spoje přesně v jejich časech, tak by ČD měly mít jednoznačně přednost. Ony jsou totiž taky narozdíl od něj vázány na takt v mezinárodní dopravě, ať už jde o směr na Vídeň nebo na Budapešť. Pokud by kapacitu dostal Regiojet, co budou ČD dělat? Mezinárodní rychlík, který do Břeclavi přijel ze zahraničí v taktu, tam nechají 10 minut stát? Resp. z Prahy pojedou o 10 minut dříve, protože v taktu nemají místo?
S tou (ne)ztrátovostí to Jančura taky nemůže myslet vážně - to je přeci jasné, že i na relaci, která je 'celkově' (z pohledu celého dne / týdne) ztrátová, mohou existovat jednotlivé ziskové spoje.
Kdyby si býval zažádal o časy, v nichž žádnému taktu nevadí, tak o.k. (i když by to nejspíš znamenalo navýšení ztrát ČD - v tomto případě oprávněně zaplacených státem), ale tohle o co se snaží je opravdu už jen destrukce systému.
Kdysi jsem mu fandil, protože veřejnou dopravu v ČR opravdu pozvedl, ale v poslední době už je to jen velkohubý kverulant.
až na to, že Regiojet nežádá o trasy v "základním" taktu, ale o ty doplňkové mezi základem, které jedou 2-3x denně
Tak další rozinka vyzobnutá růžovým Jančurou. Už se ve vlacích chová stejně jako v autobusech. Jenom dálkové vytížené trasy, Horní Dolní ho nezajímá o to více zaplatí kraje na dopravní obslužnosti. Inu proč nepřelívat peníze od státu do soukromých rukou.
A neměl Jančura náhodou před X lety zájem jezdit i pro kraje? Jak vy říkáte, obslužnost i v Horní Dolní... to, co ted jezdí ČD a na co dostávají peníze od kraje. Chtěl to Jančura, akorát hejtmani tehdy zabetonovali v krajích ČD na nějakých 10 let? Nebo jak to bylo?
Jezdím ráno 6:08 z Brna do Prahy Ex, zastavuje pouze v Pardubicích a v Praze je v 8:45h. Bezva spoj, příjemní průvodčí, moderní vagóny s klimou, čisto. Jela jsem párkrát Jančura spojem z Pha do Ostravy, spíše horší průměr pohodlí, personálu, pocitové teploty (zima nebo vedro) uvnitř vozu.
Lžete jako když tiskne. Tenhle spoj je naprosto otřesný.
kam se Jančura pořád cpe se svými pseudovlaky...ČD má kvalitní RailJety na této trase a to je opravdu příjemné cestování.
Jančurovy vlaky vypadají na pohled hezky ale při detailnějším pohledu lze zjistit, že vagony jsou polepené folií a na střechu se kašle, ta není vidět ale z mostu si nelze nevšimnout, že téměř každý vagon má jiný odstín střechy. Problémy s ventilací a klimatizací v létě jsou klasika. Kdyby šla alespoň otevřít okna.
Pánbíčku na nebíčku, moc tě prosím, ušetři tu nejhroznější hrůzu všech železničních nádraží na světě, hlnádr Brno, alespoň toho Jančury!
Někde Jančura psal, že je brněnský patriarcha.
Máte to ale kliku