Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Místo kupé sezení jako v letadle. ČD začaly jezdit s modernizovanými vozy

České dráhy nasadily do provozu nové modernizované vozy, které mají být prakticky tím nejlepším, co cestujícím dopravce nabízí. Nasadí je na spojení z Prahy do Hamburku a do Bratislavy.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M68i74c66h47a30l 38M27i10l94l33e42r 9146142549882

meli jsem prilezitost nedavno jet v jednom z tech modernizovanych vozu, v 1. tride z Budapesti do Prahy a take jsme zasli do jidelniho vozu.

My jsme meli mistenky a asi 3/4 sedadel vagonu jednicky byly zajistene na mistenky (oznacene zlutymi listecky nad sedadly). Problem nastal v Bratislave, kde zeleznicni pokladna vesele prodavala neomezeny pocet jizdenek do jednicky, ktere nebyly s mistenkou. Vysledek byl ten, ze lide stali v jednicce v ulicce, sedeli na podlaze na obou koncich vagonu a zabrali veskera sedadla v jidelnim voze po cely zbytek cesty. Kdo si tam chtel jit od Bratislavy na jidlo, byl nucen jist ve stoje zatimco sedici pasazeri tam prevazne jen popijeli napoje nebo kavu, aby si udrzeli sedadla.

Nejaka Slovenka nam rikala, ze si chtela koupit mistenku v Bratislave, ale rekli ji ze zadne nemaji do jednicky ani dvojky, ale "ze ma jit do jednicky, tam bude mista dost". Pouzila sedadlo, ktere bylo obsazeno az z Brna, ale v Brne musela z nej odejit, kdyz se dostavila zena, ktera mela mistenku.

0/0
30.10.2016 22:02

B26o73h95u49s67l61a56v 84K92r16á29l25í48k 2321430619526

Jo, a hlavu si na těch židličkách můžete opřít leda tak o souseda, který sedí za vámi. A v případě nehody si rovnou zlomíte vaz. Pokrok se nedá zastavit.

+1/0
24.9.2016 16:17

V28l14a91d41i11m98í89r 13W76a40s 2125272763278

Člověk by měl mít ve vlaku aspoň elementární soukromí. To, v čem se dneska jezdí, jsou dobytčáky se sedadly. Divím se, že i hajzlík není na place mezi sedačkama. A k tomu i v noci nevypnutelné odporné studené bílé světlo s intenzitou převyšující osvětlení operačního sálu, ze kterého bolí hlava za pár minut po nastoupení. O nějakém spaní se už vůbec nedá hovořit...Rv

+1/0
22.9.2016 12:33

B18o36h13u11s51l66a35v 43K54r16á27l81í53k 2231180129616

"Divím se, že i hajzlík není na place mezi sedačkama." Regionova k tomu má nakročeno. Pokud člověk nepochopí komplikovaný systém, jak po vstupu na záchod ve správném pořadí a ve správných intervalech stisknout dvě tlačítka, tak pak další cestující otevře ty velikánské půlkruhové odsouvací dveře a vy sedíte na míse uprostřed vagónu.

+1/0
24.9.2016 16:19

J72a89r80o61s84l50a95v 84Š71m95e59j63d84a 8252829759380

Pro cestující je to v každém případě krok zpět.

+3/0
22.9.2016 11:56

P11a17v21e28l 41V20l85a92s 4695463340824

Dost dobře nechápu trend rušení kupé a nahrazování velkoprostory se stlačenými sedačkami. Vlaky jsou obecně málo obsazované, volných sedaček je habaděj. Výrobně jde sice o úsporu ale cestovní komfort je nižší. Už jen šíření respiračních chorob je rizikovější. Cestující má pocit, že vlak byď je dražší, má lepší cestovní komford než autobus. Prosadil se ekonomický ukazatel nákladů na sedačku. Za nejlepší vagony považuji staré s kupé s červenými umělohmotnými potahy, dala se tam snadno měnit poloha sedu. Když jsem jezdil často trasu Ostrava Plzeň, tak jsem si je vybíral, spalo se tam vítečně, což v modernizovaných není vůbec možné. Také do Vysokých tater jsme je vyhledávali, přijeli jsme vyspalí. Dnes, v některých mám pocit, že sedím v nepohodlném lavóru, z těch sedaček bolí zadek.

+2/0
22.9.2016 10:53

B27o45h89u67s38l49a53v 86K46r56á50l62í14k 2651930389836

Ten byď a komford ještě dopilovat, ale jinak souhlasím.

0/0
24.9.2016 16:22

J90a30r12o98s77l83a16v 93T49í53n57e70k 4754918790592

A vítečně...

0/0
24.9.2016 20:14

Z60d88e78n23ě73k 26H85r42u31b51ý 5645608691656

A tater...

0/0
25.9.2016 20:23

P36e53t91r 63V84i55n14a80ř 6273663163617

Tyyyy jo, internet a zásuvky!

České drahy vstoupili do 90. let 20. století a hned na dvou linkach!

0/0
22.9.2016 8:55

M43a10r10t39i75n 80R58u82z54i15c15k59a 1702268136257

Ten jidelni vuz je jak z 50let, to predchozi reseni vypadalo mnohem moderneji a lepe... nechapu...

0/0
14.9.2016 16:42

B66o56h41u50s43l78a87v 30K26r82á38l93í14k 2551170609566

Kéž bychom se v dopravě vrátili ke komfortu a luxusu 50. a 60. let, kdy vlaky projektovali inženýři vystudovaní za první republiky.

0/0
24.9.2016 16:23

M67i64c52h41a31l 22M87i79l21l82e81r 9486852139242

kdo ma zajem podivat se jake je cestovani vlakem v jinych evropskych statech, nebo dokonce mimo Evropu, tady je link k obsahlym informacim a mnoha fotografiim

http://www.seat61.com/Europe-train-travel.htm

Staci zvolit z menu na leve strane stat, ktery vas zajima a je to tam vse, ruzna spojeni, vcetne cen a kde co/jak koupit

0/0
23.8.2016 13:00

M38i10c65h60a20l 73M20i98l30l21e18r 9586962309872

Jidelni vozy - bejvavalo

http://www.jidelnivozy.cz/fotogalerie/jidelni-vozy/

Jidelni vozy dnes

http://www.jidelnivozy.cz/fotogalerie/fotogalerie-image-foto-2014/

0/0
23.8.2016 10:41

J49i58r96i 97D23o57m48i71n34i34k 1291628631660

Ten 20 let starý umakartový stůl v jídelním voze, to je skutečně paráda ;-D

+2/−1
23.8.2016 10:05

M15i48r77o96s34l79a74v 54Z51i10k46m93u53n52d 6208192147388

Mohl byste prosím seznámit čtenáře s tím, jaké stoly jsou v jídelních vozech např. DB, ÖBB, SBB - když se vám ty stolky nelíbí ....

+1/0
23.8.2016 10:42

M82i90c93h41a88l 88M15i10l79l61e92r 9356842539572

viz nahore,

foto jak byvalo

http://www.seat61.com/images/Czech-prague-budapest-train.jpg

0/0
23.8.2016 11:07

M45i63c16h68a80l 98M94i17l74l13e55r 9966762639932

DB Berlin - Amsterdam

http://www.seat61.com/images/amsterdam-berlin-bistro.jpg

OBB Viden- Zurich

http://www.seat61.com/images/Austria-railjet-bistro3.jpg

0/0
23.8.2016 11:15

J29a24n 24V25a33l80a74l20í17k 6886189280786

Mají tam i horší které i teď jezdí

0/0
23.8.2016 13:51

J94a92n 58V74a60l49a95l17í56k 6136449570826

Také sem mohu dát foto z Railjetu ČD jedouciho z Prahy do Vídně :-)

0/0
23.8.2016 13:54

M94i86c66h84a42l 17M33i26l66l72e21r 9696382339632

tady je

http://www.seat61.com/prague-vienna-railjet-train.htm

0/0
23.8.2016 14:04

M87i95c61h91a90e76l 38C79h20a96r32v26á23t 9979218663212

Vypadá to tam jako v nějaké luxusně vybavené IV cenové skupině. Akorát se obávám, že pouze vzhledem.

+3/−1
23.8.2016 9:36

M80i75l97a78n 33Š49v13a74g21r55o77v35s84k62ý 9902219715528

No, ještě něco podobného na trasu HK - Trutnov a je to dobré.

0/0
23.8.2016 8:48

J67a17r81o64s90l28a57v 85K74a45d83l16e12c 5681619532571

Při nehodě ty stolky budou prima:-)

+2/−2
23.8.2016 8:31

J57a57n 65J18e71m21e87l26k65a 1815110

Konečně přistoupili na polohovatelné sedačky na delší trasy.

+1/0
23.8.2016 8:27

M83i21r68o35s12l36a67v 97Z14i97k20m17u60n74d 6638382387368

Ano, zajímavé je, že v nových soupravách Railjet - vydávané jako komfortní vozidlo - polohovatelné sedačky nejsou ... ony nejsou ani v rakouských soupravách ...

Stejně tak jsou poměrně ubohé sedačky v I. třídě motorových jednotek řady 844 (od polského výrobce PESA)

+1/0
23.8.2016 10:44

J48a75n 66V33a19l42a63l23í86k 6596449690766

V business jsou polohovatelne

+1/0
23.8.2016 13:58

B73o62h75u84s89l33a25v 80K98r42á92l54í53k 2581470589576

Zřejmě finta, aby jim za ten buzinec byl vůbec někdo ochotný zaplatit.

0/0
24.9.2016 16:26

J96a57r59o87s38l42a34v 27K87a59d92l48e22c 5801489682371

Kupé je kupé... navíc, v dnešní době modernizované sezení by mělo býti tedy i sezení bezpečnější - a tím je sezení zády proti směru jízdy...

+2/−1
23.8.2016 8:26

M43i42r96o97s77l48a14v 21Z67i76k34m40u63n87d 6148752387128

V čem spočívá ta bezpečnost ? V autě (mimo londýneksé taxi) nebo autobuse taky nemáte sedačky zády ke směru jízdy.

Mně osobně takové sezení - z hlediska čumendy z okna nebo sledování informačních panelů ve stanicích moc "nesedí" ... dobré to je, když hodláte spát ...

+2/0
23.8.2016 10:46

J46a21r27o85m33í42r 59M71a45y64e87r 1601292229168

Fyzika pane...

Když vlak narazí nebo hodně prudce brzdí, tak se člověk sedíc zády ke směru jízdy pouze zaboří do sedačky.

Obráceně se do sedačky zaboří taky, ale obličejem do té protější (v lepší případě). V horším případě ho rozpárá ten pěkný stoleček pod okýnkem.

0/0
23.8.2016 14:34

J83i30r13k25a 59D97v79o20ř82á27k 4745570923578

Zní to jako iluze.

0/0
24.8.2016 9:19

J94a14n 43V45a51l46a32l26í25k 6566729650276

Počkejte až vám je dají do auta...

0/0
23.8.2016 13:59

J76i68ř55í 78E25r14b27e57n 1133824716237

Jojo, sezení zády proti směru jízdy... A v konečné stanici rozpojit vlak, každý vagon na točně obrátit a na vedlejší koleji to znovu sestavit, že. ;-)

Ono každé nádraží nedisponuje smyčkou, kde by otočili celou soupravu bez rozpojování - ani ze zkušebního okruhu v Cerhenicích nelze vyjet v obráceném směru...

0/0
23.8.2016 14:33

P51e47t41r 16M12e15j66z12l77í87k 8698824261820

Ještě jsem v letadle neseděl na sedadle proti směru letu. Asi jsem toho tolik nenalétal, jako autor článku:-/

+4/0
23.8.2016 7:36

M69i68c61h14a87l 68M86i42l61l43e24r 9716952419882

skoro vsechny letusky sedi v letadle pri startu a pristani zady ke smeru letu

0/0
23.8.2016 12:50

F39i46l11i59p 73S38i94r83o84t19e53k 9662979252971

Zkuste třeba business class s americkými United

0/0
24.8.2016 7:32

M80i84c94h97a30l 57M88i50l78l83e54r 9646152789722

Kdyz jezdime na navstevu do Evropy ze zamori, jezdime az na vyjimky v jednicce a kde je vyber, davame prednost cestovani v kupe.

+4/0
23.8.2016 7:19

M86i43c70h69a88l 57M32i81l65l19e41r 9736772299772

PS.minule cestovani Londyn - Pariz (Eurostar), Pariz - Bayeux a zpet, Pariz - Berlin luzkovym vozem, Berlin - Praha.

Pristi cesta Budapest - Praha.

+1/0
23.8.2016 7:22

R24a29d43e46k 44R43a85i10d43a 5677812579

Rušení kupé je škoda, ale i tak si myslím, že by cestování vlakem mělo být zpříjemněné jinak barevným interiérem. Modrá a bílá, to je až příliš sterilní. Není nijak příjemné sedět delší dobu ve vlaku a čumět na bílou barvu navíc doplněnou o protivné zářivkové osvětlení.

+5/0
23.8.2016 5:35

J59i80ř88í 82J40o78z15a 3468663330371

Mluvite mi z duse...

0/0
23.8.2016 5:43

T54o18m32á61š 23T41a21t25í25č72e59k 5150402440708

No, v tom se dřív jezdilo z Horní Dolní do Staré Vsi. Akorát si mohl člověk dát zavazadlo nad hlavu, aby si nemusel furt kroutit krk ohlížením. :-P:-P:-P

+2/−1
23.8.2016 3:28
Foto

N41i37k52o56l 69S36y31r75o74v31á84t30k57o43v98á 5235417569949

To je nějaká novinka? Vždyť takové vlaky už jezdí, jen ten retro jídelák je dost slabota a ten jsem zatím nepotkala. A to už jsem viděla celkem dost ve vlacích ČD.

+1/−1
22.8.2016 23:16

M16i90c36h21a34l 86T11u55r65e42k 9861310822529

Náš japonský kolega jel jednou vlakem do Prahy, normálním rychlíkem, a vyprávěl o tom jako o úžasném zážitku, protože prý jeli nějakým retro vagonem. Než jsme mu tedy vysvětlili, že to je standart. :-)

+14/−1
22.8.2016 23:04

J94i17ř72í 18E23r76b67e28n 1863564856907

No jo, až do té železniční dopravy bude český patnáctimilionový stát vrážet tolik peněz jako stodvacetimilionové Japonsko, tak tu taky budeme mít takovou dopravu.

+4/−7
23.8.2016 5:47

Š56t90ě66p80á73n 45D73o82l49e64ž49a11l 3412311818345

ČR má 10,5 milionu obyvatel

+1/−1
23.8.2016 8:23

J74i19ř42í 43E63r46b14e47n 1903504326437

Máte pravdu, já si vedle psal něco o Československu a automaticky mi tam skočilo těch pět milionů Slováků navíc :-)

Tím pádem je ten kapacitní a finanční poměr ještě horší - ne 1:8, ale 1:12.

+1/0
23.8.2016 12:46

J27a48n 72B48a64r47t94á54č64e98k 6605235840199

To není vzhledem k obsahu podstatné.

0/0
22.9.2016 5:07

J69a54n 52Č32e17k81a55l 7849925214464

A jak s tím souvisí počet obyvatel? Výše státního rozpočtu přepočtená na hlavu ano, ale samotná suma je naprosto irelevantní údaj, když za ni musíte přepravit o to více cestujících...

+2/0
23.8.2016 9:43

J53i57ř92í 53E61r43b81e94n 1503494326267

Souvisí s tím například vývojové, konstrukční a výrobní kapacity. Ono je obrovský rozdíl, když se náklady na rychlovlak rozpočtou na dvanáctinásobek zákazníků.

I díky tomu mají Siemens, Bosch, BMW a další německé firmy ohromný náskok oproti českým firmám. Prostě proto, že mají osmkrát větší mozkový trust než Češi...

0/0
23.8.2016 12:40





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.