Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Krize ve Volkswagenu končí. Automobilka se dohodla s dodavateli dílů

Po dlouhých nočních jednáních se vedení koncernu Volkswagen konečně podařilo dohodnout se vzpurnými dodavateli náhradních dílů. Informovala o tom agentura DPA. Díly přestaly dodávat dvě firmy. Krize se dotkla šestice německých továren, celkem 28 tisíc zaměstnanců a pocítili ji už i v ČR.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

R52a47d50o80m39í96r 10A31l86b57e55r29t 1106911802509

Já bych nechal ty vzpurné dodavatele i s jejich zaměstnanci zavřít, za podvracení kapitalismu!!!

0/0
25.8.2016 0:58

P11e61t69r 54S22l57o82v86á57k 9135215147109

VW valcuje;))) jedna sympaticka firma;)))

0/0
23.8.2016 22:14

M33a77r48t86i48n 47N75e66r56m83u48t 9327147908539

Hlavně aby jim na tu neplánovanou dovolenou vyšlo počasí

+1/0
23.8.2016 17:12

R13a70d16e74k 38T27o84m13š83ů 3365873932631

Počasí bude v Německu tento týden jako na jihu Evropy :-P

0/0
23.8.2016 19:20

J62i33n36d85ř94i31c63h 78Š17k41o60p53e15k 4825531770305

myslíš polojasno až oblačno, místy migračno ;-D

+1/0
23.8.2016 22:14

J31a18r66o38s82l86a96v 45K75l82í47m74a 7635605593

Ještě přispěji svoji troškou do mlýna. Zkušnosti z oblasti mám. Věc se má tak že celá řada dodavatelů je oslovena i s "nepříjemnými" projekty s tím, že pokud budou těžko výdělečný a komplikovaný díl vyrábět, automobilka jim to kompenzuje další zakázkou na které se dodavatel zahojí... Zde patrně nedošlo k naplnění slibu a to co mělo firmu zahojit neklaplo... O prasáckém chování VW jsem tu už psal, je to verbež feudalních manýrů (vím z vlastní mnohaleté zkušenosti)

+6/0
23.8.2016 11:38

J52a21n 13N33e56m62e37c 9818376737950

Ano, je smutné, že v dnešním světě se velmi často na gentleman agreement již nelze spolehnout. Asi nikdo netuší přesné pozadí tohohle konkrétního případu, ale že dnes často vládnou "hyeny pro které je koruna dnes více než stovka zítra" je bohužel pravda. Důvěra je velmi cenný artikl, jenže nese až ve střednědobém/dlouhodobém horizontu a tak často vyhraje šmudla, který partnera dnes odrbe a zítra bude hledat dalšího na odrbání, protože stávající již umřel/není ochoten dále spolupracovat.

+3/0
23.8.2016 11:55
Foto

V38i54k31t32o43r 40Š35k62o14d79a 1375343790463

Ano, mohu i ze svého oboru potvrdit, že se takto VW a ŠA skutečně chovají.

0/0
23.8.2016 11:56

J38o49s28e48f 25Š14o52l80t10e10s 8934788290303

Holt ve smlouvě měla být i smlouva budoucí s příslibem té budoucí zakázky nebo případné kompenzace při jejím zrušení. Teď už budou chytřejší.

0/0
23.8.2016 15:19

M67a92r35t38i64n 86H57o51l24c53a48t 7165491108559

A dodavatele z toho maji dlouhodobou smlouvu !R^ Je videt, ze i takovyho arogantniho dinosaura jako je VW je mozne dostat do kolen !

0/0
23.8.2016 11:18

J79a25n 85N33e86m28e22c 9198436227690

Vyhrát bitvu neznamená vyhrát válku. Často jsem jednal s dodavateli a cenil jsem ty, kteří v případě problémů vyšli vstříc ... našli se i tací, kteří problému využili a ten obchod "natáhli" - no většinou to byl jejich poslední obchod, který jsem s nimi uzavřel. Naopak pokud mi někdo v tu chvíli vyšel vstříc (cenou, rychlostí dodání, přidanou službou, ...) příště jsem většinou já akceptoval nějakou výhodu pro něj.

0/0
23.8.2016 11:58

R52o56m53a30n 38P63o21l14á94č21e53k 5976699915

Krátkodobě ano... Moc bych se nedivil, kdyby si VW po tomhle výlevu hledal nového dodavatele...

0/−1
23.8.2016 13:32

P87e85t35r 74T98y18č63k51a 6355302849172

Tak to vypadá, že dodavatel dosáhl svého. Výměnou za mlčení.

0/0
23.8.2016 11:07

M54a41r12t54i83n 91D26o94k44t11o97r 5929248847946

Nechápu jak tu někdo nadává na dodavatele a vůbec nemá páru jak se uzavírají smlouvy a jak se VW či jiné automobilky vůči dodavatelům chovají. A vůbec nic neví o čem je tento spor.

+13/−1
23.8.2016 10:21

L44u15k43á36š 26Š26l41e98h41o85f43e44r 1133159115309

Není nic snazšího než nevýhodnou smlouvu neuzavřít, případně později vypovědět...

0/−8
23.8.2016 10:38

M33a45r31t18i78n 12D50o36k61t80o74r 5579858877416

Píši, že nikdo neví v čem je spor kdo co udělal či neudělal, ale vy máte jasno.

+3/0
23.8.2016 10:44

L59u24k22á29š 46Š90l92e67h90o23f42e69r 1673509575239

Ano, nikdo neví v čem je spor, ale ze dne na den ukončit dodávky je zcela jistě porušení smlouvy ze strany Preventu ;-)

0/−4
23.8.2016 10:48

M89a43r79t74i57n 92D75o26k41t63o17r 5739458517836

ale že napřed mohl porušit smlouvu VW či mohl vykonávat nátlak který není nijak smluvně podložen si nepřipouštíte.

+3/0
23.8.2016 10:52

L22u52k53á82š 30Š90l84e63h38o39f76e39r 1943469415819

Ne, vzhledem k rozhodnutí soudu, který Preventu přikázal dál vyrábět.

0/−2
23.8.2016 10:53

M85a14r67t84i23n 15D22o83k66t47o95r 5869818837296

Obchodoval jste někdy na této úrovni?

+2/0
23.8.2016 10:54
Foto

V32i49k38t29o26r 23Š66k37o32d14a 1785513440793

jen pro informaci: soud v Braunschweigu.... Asi 15 km od Wolfsburgu.

+1/0
23.8.2016 11:43

R62o79m79a10n 81P30o69l76á65č69e16k 5406699265

A? Soud je snad soud.. Firma porušuje rozhodnutí soudu...

Ale chápu, že od doby co rozhodnutí soudu ignorovala ČSSD, tak není co řešit;-D

+2/−1
23.8.2016 13:14

J81a93n 97Z81i53m20a 1549899665265

Tak takhle jednoduse to ve svete funguje? No prima. ;-D

+1/0
23.8.2016 11:53

A24l67o29i76s 45J79i44n63d77r13a 9130674267865

Nebudou, kupujte!

;-D

+3/0
23.8.2016 10:03

R98a63d58e54k 82N68e22u85m53a50n54n 5372152968965

Stejně je otázka, proč si podobné základní komponenty nevyrábí automobilka sama.

Pochopím, že malovýrobce nebude vyrábět 80000 potahů autosedaček jen pro sebe, ale VW ....

Odpovědí by bylo "odbory" - VW určitě platí více než externí výrobce součástek...

+1/0
23.8.2016 9:57

L34u35k71á23š 62Š84l23e11h92o41f84e35r 1523619665229

Prevent vyrábí pro řadu automobilek, takže výroba u nich bude levnější než ve vlastní továrně...

+1/0
23.8.2016 10:16

J24a77r20o81s89l60a98v 17K97l14í37m24a 7785315173

Efektivita a cena, Vyrábět si komplet díly prostě v dnešní době nelze. To si nemůže dovolit ani ferrari či rolls... Automobilky si tak nějak vyrábí jen to nejpodstatnější, kastly, motory, montáž a lakování. Jinak je to komplet na dodavatelých

0/0
23.8.2016 11:36

J74i47n66d52ř76i41c53h 63Š12k85o61p65e23k 4965421690345

tak samozřejmě malosérie se nevyplatí, proto nevyrádí ferrari a podobní

0/0
23.8.2016 22:15

M86a38r40t59i94n 24K16a73r36á64s25e57k 9568983328708

Ano odpovedel jste si sam. Navic VW je uz tak obri firma, predstavte si jak by se to kocirovalo, kdyby byla jeste minimalni dvojnasob tak velka (klidne i ctyrnasobna) kvuli akvici vyrobcu dilu.

0/0
23.8.2016 11:37

K33a20r86e85l 19L88a80n69g24r 2182957370938

Uplne stejne jako v USA kociruje vyrobu leteckych motoru GE, ma finalni montazni zavod a vyrobni zavody, vse pod jednou firmou, ale kazde se svym sefem co zodpovida za vcasne dodavky.

0/0
23.8.2016 12:27

R84a19d64e44k 13N37e49u89m57a79n32n 5592782498755

jsem zvědavý, jestli se dozvíme "proč"

0/0
23.8.2016 9:54

R38o15m54a86n 39P94o89l85á55č83e24k 5966569705

Prevent to může zavřít... Krátkodobe mu to může pomoct,ale tohle se nezapomíná... i kdyby ted měl jinou firmu na odběr,tak tu nálepku že zastavil výrobu VW se už nezbaví a budou obavy kdyz to udělal jim tak může i nám. ..

+6/−5
23.8.2016 9:45

J45a85n 28K78u78b51í55č60e23k 3524701818791

aut je tolik...netřeba pořád vyrábět naplno

+4/0
23.8.2016 9:34

P74e40t64r 35S40p48a14t41z18i62e18r96e98r 7944322195604

to máte pravdu...na druhou stranu...co pak s těma lidma...na naší planetě je už nás tak moc, že už dnes je nějaká míra nezaměstnanosti...a redukcí výroby čehokoliv..ne jen automobilového průmyslu..a nebo kvalitnějším zpracováním výrobku, by se musela snížit výroba a tím propustit lidé...a jelikož to je průřezem ve všech oborech a každý by propouštěl, tak ti dotyční by pak novou práci nikde nenašli. Tím že je nás tolik tak se musí stále vyrábět i když není proč, jelikož lidé musí mít mzdu, aby mohli přežit....asi jediná účinná věc je redukce obyvatelstva..:D přírodní katastrofa nebo válka..:D k tomu druhému se schyluje..:D

+3/−1
23.8.2016 9:38
Foto

V88i39k91t29o22r 92Š13k79o98d97a 1305773900113

Krátkodobě to problém jistě bude, ale z delšího horizontu si trh poradí sám. Mohou vznikat nové pracovní příležitosti, nové obory, prostě se to celé absorbuje. A když ne, tak ze stromů jsme slezli, takže na ně můžeme opět vylézt. Stejně se tak jednou stane.

0/0
23.8.2016 11:33

P25e57t24r 24K55e89t57t83n57e52r 1397362324201

Píší že zrušil jiný projekt. Prosim nemíchat hrušky a jablka. Jednou se to dozvíme..........

0/0
23.8.2016 9:33

M78a55r32t51i62n 63H40o88l59c62a46t 7605551408509

Arogantni a podvadejici Volkswagen si koleduje o poradnou lekci !!

+2/−5
23.8.2016 9:30

R83o63m27a61n 92P49o83l80á76č28e12k 5146819495

Za to ostatní automobilky jsou čisté jak křišťál. Viz "reálné" údaje o spotřebě. ..

+2/0
23.8.2016 9:38

J89a85r70d92a 98S30o52k97o35l 1376478841681

Jeden z nich je křivák. Kdo to je to se brzy dovíme.

0/0
23.8.2016 9:25
Foto

V63i61k18t38o12r 53Š17k67o74d18a 1705263410943

Automobilový průmysl nesnese spravedlivost. Je to Dog-eat-dog world a tady záleží pouze na na jediném: na velikosti. Všechno ostatní, jako je právo a nějaká morálka těmto lidem absolutně nic neříkají. Jistě, podobné to bude asi v každém byznyse, ale kdo nikdy nebyl přítomen jednání jako dodavatel s olbřímí automobilkou, tak těžko může soudit.

+5/0
23.8.2016 9:12

J74i54ř32í 59R58o58u48s69e75k 8757676552201

Prevent dodává téměř všem automobilkám..v tom bude něco jiného...ten se nedá odstřihnout jak se tu píše jen tak...jinak by o tom nikdo pomalu nevěděl a už by to bylo..

0/0
23.8.2016 9:00
Foto

V97i85k37t88o23r 18Š80k30o28d68a 1885103600733

Jistěže probíhá simultáně několik zákulisních jednání. Vůbec bych se nedivil, pokud by to vše byla kartelová dohoda vůči VW. Nechci VW v žádném případě chránit, ale všem musí být jasné, že Prevent v této podobě skončí tak či tak. Otázka je, jestli si už nevyjednal nějaký jiný kontrakt s někým jiným. To nikdo z nás nemůže vědět.

+2/−1
23.8.2016 9:16

P81a24t76r98i75k 66Z35a76b52r13a76n87s35k29y 1931849415703

zazalovali vcera Mercedes :-)

0/0
23.8.2016 10:28

L55u43k19á81š 47Š29l56e18h59o73f55e85r 1423599975839

Ano, už se dohadují i s Mercedesem. Jsou to magoři...

0/0
23.8.2016 10:13

M66a54r98t75i90n 87K84r30o43u33p21a 2351813609350

Velcí výrobci se občas chovají jako diktátoři. To platí i o Škoda auto. Jestli VW svoje ditátorský manýry přehnalo tak se dodavatelům není co divit.

+2/0
23.8.2016 8:54

L43u36k28á54š 27Š64l10e76h57o52f66e17r 1603309665699

Nikdo dodavatele nenití s VW spolupracovat... Ale pokud už jednou uzavřou smlouvu, její nedodržení jako v tomto případě bude dodavatele hodně bolet. A to je dobře.

0/−4
23.8.2016 8:56

P27e88t50r 62S48p84a64t78z66i58e87r48e23r 7174312365984

jo a když zadavatel dodavateli zruší objednávku, tak to je v pořádku? Takže zmíněné dodavatelské firmy se připraví materiálně za x milionů eur na smlouvu, kterou VW zadal...a následně jí VW zruší....to vám přijde normální? Asi taky moc nepřemýlíte...jen aby se VW neopupínkoval.

+4/−1
23.8.2016 9:00

L47u22k58á24š 14Š80l29e66h77o51f33e34r 1803339985759

To jste si vycucal z prstu ;-)

0/−1
23.8.2016 10:15

M62a93r45t40i97n 86D57o71k49t87o68r 5759608627506

to si vůbec nemusel vycucat z prstu, zažil jsem na vlastní kůži zrušení kontraktu u jednoho ze svých zákazníku jenž byl dodavatelem VW a odnesli to i dodavatelé zmíněného dodavatele.

+2/0
23.8.2016 10:57

M30a39r17t22i18n 18K55r22o18u31p94a 2701433419540

Když uprostřed výroby změní svévolně podmínky a hrají na to že stejně nikomu jinýmu nemůžete dodávat tak to je prasárna. A přesně tohle velcí výrobci dělají. Respektive jejich manažeři.

+1/−1
23.8.2016 9:04







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.