Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Krize ve Volkswagenu končí. Automobilka se dohodla s dodavateli dílů

Po dlouhých nočních jednáních se vedení koncernu Volkswagen konečně podařilo dohodnout se vzpurnými dodavateli náhradních dílů. Informovala o tom agentura DPA. Díly přestaly dodávat dvě firmy. Krize se dotkla šestice německých továren, celkem 28 tisíc zaměstnanců a pocítili ji už i v ČR.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

R24a94d18o81m47í28r 76A87l23b56e85r61t 1866271392629

Já bych nechal ty vzpurné dodavatele i s jejich zaměstnanci zavřít, za podvracení kapitalismu!!!

0/0
25.8.2016 0:58

P47e74t27r 30S21l57o94v39á29k 9215875767489

VW valcuje;))) jedna sympaticka firma;)))

0/0
23.8.2016 22:14

M40a21r54t93i72n 50N33e66r92m66u83t 9887327738299

Hlavně aby jim na tu neplánovanou dovolenou vyšlo počasí

+1/0
23.8.2016 17:12

R50a68d57e39k 45T67o67m92š92ů 3115343132471

Počasí bude v Německu tento týden jako na jihu Evropy :-P

0/0
23.8.2016 19:20

J22i51n27d16ř88i21c73h 25Š73k16o91p53e87k 4385791800595

myslíš polojasno až oblačno, místy migračno ;-D

+1/0
23.8.2016 22:14

J45a32r34o30s19l77a52v 40K46l13í72m52a 7615105713

Ještě přispěji svoji troškou do mlýna. Zkušnosti z oblasti mám. Věc se má tak že celá řada dodavatelů je oslovena i s "nepříjemnými" projekty s tím, že pokud budou těžko výdělečný a komplikovaný díl vyrábět, automobilka jim to kompenzuje další zakázkou na které se dodavatel zahojí... Zde patrně nedošlo k naplnění slibu a to co mělo firmu zahojit neklaplo... O prasáckém chování VW jsem tu už psal, je to verbež feudalních manýrů (vím z vlastní mnohaleté zkušenosti)

+6/0
23.8.2016 11:38

J26a30n 28N79e25m66e82c 9438626547350

Ano, je smutné, že v dnešním světě se velmi často na gentleman agreement již nelze spolehnout. Asi nikdo netuší přesné pozadí tohohle konkrétního případu, ale že dnes často vládnou "hyeny pro které je koruna dnes více než stovka zítra" je bohužel pravda. Důvěra je velmi cenný artikl, jenže nese až ve střednědobém/dlouhodobém horizontu a tak často vyhraje šmudla, který partnera dnes odrbe a zítra bude hledat dalšího na odrbání, protože stávající již umřel/není ochoten dále spolupracovat.

+3/0
23.8.2016 11:55

V93i50k47t90o78r 38Š22k21o51d88a 1805233900413

Ano, mohu i ze svého oboru potvrdit, že se takto VW a ŠA skutečně chovají.

0/0
23.8.2016 11:56

J48o62s57e73f 70Š52o30l54t90e81s 8714188600113

Holt ve smlouvě měla být i smlouva budoucí s příslibem té budoucí zakázky nebo případné kompenzace při jejím zrušení. Teď už budou chytřejší.

0/0
23.8.2016 15:19

M43a78r48t89i67n 64H52o58l89c98a21t 7925231488889

A dodavatele z toho maji dlouhodobou smlouvu !R^ Je videt, ze i takovyho arogantniho dinosaura jako je VW je mozne dostat do kolen !

0/0
23.8.2016 11:18

J30a37n 48N15e88m83e27c 9298856877830

Vyhrát bitvu neznamená vyhrát válku. Často jsem jednal s dodavateli a cenil jsem ty, kteří v případě problémů vyšli vstříc ... našli se i tací, kteří problému využili a ten obchod "natáhli" - no většinou to byl jejich poslední obchod, který jsem s nimi uzavřel. Naopak pokud mi někdo v tu chvíli vyšel vstříc (cenou, rychlostí dodání, přidanou službou, ...) příště jsem většinou já akceptoval nějakou výhodu pro něj.

0/0
23.8.2016 11:58

R81o72m94a55n 19P17o30l60á20č17e19k 5416329335

Krátkodobě ano... Moc bych se nedivil, kdyby si VW po tomhle výlevu hledal nového dodavatele...

0/−1
23.8.2016 13:32

P76e95t13r 66T74y58č58k16a 6155122619442

Tak to vypadá, že dodavatel dosáhl svého. Výměnou za mlčení.

0/0
23.8.2016 11:07

M68a55r21t59i60n 28D14o78k79t69o84r 5949538127856

Nechápu jak tu někdo nadává na dodavatele a vůbec nemá páru jak se uzavírají smlouvy a jak se VW či jiné automobilky vůči dodavatelům chovají. A vůbec nic neví o čem je tento spor.

+13/−1
23.8.2016 10:21

L92u87k77á22š 27Š17l81e65h16o30f26e28r 1233349325669

Není nic snazšího než nevýhodnou smlouvu neuzavřít, případně později vypovědět...

0/−8
23.8.2016 10:38

M89a52r57t72i60n 15D97o56k57t22o28r 5539958357286

Píši, že nikdo neví v čem je spor kdo co udělal či neudělal, ale vy máte jasno.

+3/0
23.8.2016 10:44

L71u31k56á72š 23Š27l33e48h26o61f72e55r 1523409125849

Ano, nikdo neví v čem je spor, ale ze dne na den ukončit dodávky je zcela jistě porušení smlouvy ze strany Preventu ;-)

0/−4
23.8.2016 10:48

M65a54r46t28i14n 10D53o23k41t82o79r 5659688937636

ale že napřed mohl porušit smlouvu VW či mohl vykonávat nátlak který není nijak smluvně podložen si nepřipouštíte.

+3/0
23.8.2016 10:52

L21u20k94á97š 56Š91l77e59h52o72f28e19r 1553989415519

Ne, vzhledem k rozhodnutí soudu, který Preventu přikázal dál vyrábět.

0/−2
23.8.2016 10:53

M13a27r19t43i87n 50D87o98k66t31o12r 5589808437536

Obchodoval jste někdy na této úrovni?

+2/0
23.8.2016 10:54

V81i56k66t19o43r 42Š44k14o38d73a 1765863740413

jen pro informaci: soud v Braunschweigu.... Asi 15 km od Wolfsburgu.

+1/0
23.8.2016 11:43

R80o44m66a42n 51P37o62l51á84č29e33k 5686169975

A? Soud je snad soud.. Firma porušuje rozhodnutí soudu...

Ale chápu, že od doby co rozhodnutí soudu ignorovala ČSSD, tak není co řešit;-D

+2/−1
23.8.2016 13:14

J88a70n 74Z10i71m38a 1749369985425

Tak takhle jednoduse to ve svete funguje? No prima. ;-D

+1/0
23.8.2016 11:53

A31l18o69i82s 15J14i23n73d11r33a 9340494677915

Nebudou, kupujte!

;-D

+3/0
23.8.2016 10:03

R47a91d26e29k 15N81e88u19m73a37n16n 5482122118855

Stejně je otázka, proč si podobné základní komponenty nevyrábí automobilka sama.

Pochopím, že malovýrobce nebude vyrábět 80000 potahů autosedaček jen pro sebe, ale VW ....

Odpovědí by bylo "odbory" - VW určitě platí více než externí výrobce součástek...

+1/0
23.8.2016 9:57

L13u13k15á17š 67Š10l29e28h91o68f78e24r 1193939155739

Prevent vyrábí pro řadu automobilek, takže výroba u nich bude levnější než ve vlastní továrně...

+1/0
23.8.2016 10:16

J64a30r17o18s33l45a58v 17K92l60í41m97a 7945545983

Efektivita a cena, Vyrábět si komplet díly prostě v dnešní době nelze. To si nemůže dovolit ani ferrari či rolls... Automobilky si tak nějak vyrábí jen to nejpodstatnější, kastly, motory, montáž a lakování. Jinak je to komplet na dodavatelých

0/0
23.8.2016 11:36

J65i20n72d24ř30i31c43h 59Š33k47o71p96e36k 4465121730985

tak samozřejmě malosérie se nevyplatí, proto nevyrádí ferrari a podobní

0/0
23.8.2016 22:15

M79a32r41t83i81n 92K77a78r67á56s10e73k 9498873308958

Ano odpovedel jste si sam. Navic VW je uz tak obri firma, predstavte si jak by se to kocirovalo, kdyby byla jeste minimalni dvojnasob tak velka (klidne i ctyrnasobna) kvuli akvici vyrobcu dilu.

0/0
23.8.2016 11:37

K23a79r58e97l 31L89a52n43g85r 2572837850728

Uplne stejne jako v USA kociruje vyrobu leteckych motoru GE, ma finalni montazni zavod a vyrobni zavody, vse pod jednou firmou, ale kazde se svym sefem co zodpovida za vcasne dodavky.

0/0
23.8.2016 12:27

R60a79d56e58k 66N97e25u31m66a81n38n 5782462518625

jsem zvědavý, jestli se dozvíme "proč"

0/0
23.8.2016 9:54

R86o58m58a97n 83P75o40l32á31č25e10k 5576419875

Prevent to může zavřít... Krátkodobe mu to může pomoct,ale tohle se nezapomíná... i kdyby ted měl jinou firmu na odběr,tak tu nálepku že zastavil výrobu VW se už nezbaví a budou obavy kdyz to udělal jim tak může i nám. ..

+6/−5
23.8.2016 9:45

H50o95n44z92a 92K93u94b30i27c90e30k 4317795919230

aut je tolik...netřeba pořád vyrábět naplno

+4/0
23.8.2016 9:34

P76e69t51r 53S11p79a98t98z34i86e88r84e48r 7334362515964

to máte pravdu...na druhou stranu...co pak s těma lidma...na naší planetě je už nás tak moc, že už dnes je nějaká míra nezaměstnanosti...a redukcí výroby čehokoliv..ne jen automobilového průmyslu..a nebo kvalitnějším zpracováním výrobku, by se musela snížit výroba a tím propustit lidé...a jelikož to je průřezem ve všech oborech a každý by propouštěl, tak ti dotyční by pak novou práci nikde nenašli. Tím že je nás tolik tak se musí stále vyrábět i když není proč, jelikož lidé musí mít mzdu, aby mohli přežit....asi jediná účinná věc je redukce obyvatelstva..:D přírodní katastrofa nebo válka..:D k tomu druhému se schyluje..:D

+3/−1
23.8.2016 9:38

V67i89k78t40o42r 43Š52k57o68d90a 1375403170633

Krátkodobě to problém jistě bude, ale z delšího horizontu si trh poradí sám. Mohou vznikat nové pracovní příležitosti, nové obory, prostě se to celé absorbuje. A když ne, tak ze stromů jsme slezli, takže na ně můžeme opět vylézt. Stejně se tak jednou stane.

0/0
23.8.2016 11:33

P54e59t40r 18K47e40t16t86n85e70r 1967452684151

Píší že zrušil jiný projekt. Prosim nemíchat hrušky a jablka. Jednou se to dozvíme..........

0/0
23.8.2016 9:33

M15a20r81t93i63n 78H33o22l11c43a45t 7375171118529

Arogantni a podvadejici Volkswagen si koleduje o poradnou lekci !!

+2/−5
23.8.2016 9:30

R20o17m71a92n 79P35o39l87á92č28e13k 5666619125

Za to ostatní automobilky jsou čisté jak křišťál. Viz "reálné" údaje o spotřebě. ..

+2/0
23.8.2016 9:38

J91a69r44d97a 83S52o63k80o55l 1466528831301

Jeden z nich je křivák. Kdo to je to se brzy dovíme.

0/0
23.8.2016 9:25

V47i39k73t12o12r 97Š85k43o59d88a 1725743350793

Automobilový průmysl nesnese spravedlivost. Je to Dog-eat-dog world a tady záleží pouze na na jediném: na velikosti. Všechno ostatní, jako je právo a nějaká morálka těmto lidem absolutně nic neříkají. Jistě, podobné to bude asi v každém byznyse, ale kdo nikdy nebyl přítomen jednání jako dodavatel s olbřímí automobilkou, tak těžko může soudit.

+5/0
23.8.2016 9:12

J79i92ř11í 44R74o66u60s97e51k 8757916192261

Prevent dodává téměř všem automobilkám..v tom bude něco jiného...ten se nedá odstřihnout jak se tu píše jen tak...jinak by o tom nikdo pomalu nevěděl a už by to bylo..

0/0
23.8.2016 9:00

V10i55k35t25o56r 36Š50k19o50d63a 1545113630623

Jistěže probíhá simultáně několik zákulisních jednání. Vůbec bych se nedivil, pokud by to vše byla kartelová dohoda vůči VW. Nechci VW v žádném případě chránit, ale všem musí být jasné, že Prevent v této podobě skončí tak či tak. Otázka je, jestli si už nevyjednal nějaký jiný kontrakt s někým jiným. To nikdo z nás nemůže vědět.

+2/−1
23.8.2016 9:16

P26a58t19r55i34k 19Z27a83b10r62a45n17s18k63y 1861409315353

zazalovali vcera Mercedes :-)

0/0
23.8.2016 10:28

L20u88k69á42š 14Š62l57e28h97o38f70e51r 1463899735129

Ano, už se dohadují i s Mercedesem. Jsou to magoři...

0/0
23.8.2016 10:13

M96a81r91t66i46n 83K17r82o71u35p62a 2201283419550

Velcí výrobci se občas chovají jako diktátoři. To platí i o Škoda auto. Jestli VW svoje ditátorský manýry přehnalo tak se dodavatelům není co divit.

+2/0
23.8.2016 8:54

L63u32k32á74š 53Š73l56e25h15o91f76e90r 1283549395209

Nikdo dodavatele nenití s VW spolupracovat... Ale pokud už jednou uzavřou smlouvu, její nedodržení jako v tomto případě bude dodavatele hodně bolet. A to je dobře.

0/−4
23.8.2016 8:56

P27e43t61r 88S58p38a68t72z14i61e59r41e37r 7934172795964

jo a když zadavatel dodavateli zruší objednávku, tak to je v pořádku? Takže zmíněné dodavatelské firmy se připraví materiálně za x milionů eur na smlouvu, kterou VW zadal...a následně jí VW zruší....to vám přijde normální? Asi taky moc nepřemýlíte...jen aby se VW neopupínkoval.

+4/−1
23.8.2016 9:00

L25u87k24á67š 98Š58l32e34h76o60f54e16r 1263639265949

To jste si vycucal z prstu ;-)

0/−1
23.8.2016 10:15

M51a21r11t96i93n 73D73o92k15t79o69r 5939658727636

to si vůbec nemusel vycucat z prstu, zažil jsem na vlastní kůži zrušení kontraktu u jednoho ze svých zákazníku jenž byl dodavatelem VW a odnesli to i dodavatelé zmíněného dodavatele.

+2/0
23.8.2016 10:57

M82a82r48t57i24n 32K83r58o44u13p66a 2331613189280

Když uprostřed výroby změní svévolně podmínky a hrají na to že stejně nikomu jinýmu nemůžete dodávat tak to je prasárna. A přesně tohle velcí výrobci dělají. Respektive jejich manažeři.

+1/−1
23.8.2016 9:04





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.