Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Krize ve Volkswagenu končí. Automobilka se dohodla s dodavateli dílů

Po dlouhých nočních jednáních se vedení koncernu Volkswagen konečně podařilo dohodnout se vzpurnými dodavateli náhradních dílů. Informovala o tom agentura DPA. Díly přestaly dodávat dvě firmy. Krize se dotkla šestice německých továren, celkem 28 tisíc zaměstnanců a pocítili ji už i v ČR.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

R12a98d97o11m11í62r 66A43l93b70e62r46t 1306331242599

Já bych nechal ty vzpurné dodavatele i s jejich zaměstnanci zavřít, za podvracení kapitalismu!!!

0/0
25.8.2016 0:58

P33e27t77r 40S16l74o14v35á20k 9885605437309

VW valcuje;))) jedna sympaticka firma;)))

0/0
23.8.2016 22:14

M81a27r49t66i68n 60N24e52r33m49u96t 9467287448849

Hlavně aby jim na tu neplánovanou dovolenou vyšlo počasí

+1/0
23.8.2016 17:12

R95a10d74e25k 88T13o29m68š13ů 3985753372931

Počasí bude v Německu tento týden jako na jihu Evropy :-P

0/0
23.8.2016 19:20

J72i90n22d12ř33i23c22h 52Š22k79o61p71e98k 4165981770795

myslíš polojasno až oblačno, místy migračno ;-D

+1/0
23.8.2016 22:14

J93a86r40o29s39l19a23v 44K53l26í61m58a 7465665923

Ještě přispěji svoji troškou do mlýna. Zkušnosti z oblasti mám. Věc se má tak že celá řada dodavatelů je oslovena i s "nepříjemnými" projekty s tím, že pokud budou těžko výdělečný a komplikovaný díl vyrábět, automobilka jim to kompenzuje další zakázkou na které se dodavatel zahojí... Zde patrně nedošlo k naplnění slibu a to co mělo firmu zahojit neklaplo... O prasáckém chování VW jsem tu už psal, je to verbež feudalních manýrů (vím z vlastní mnohaleté zkušenosti)

+6/0
23.8.2016 11:38

J33a29n 79N42e37m94e22c 9158316417820

Ano, je smutné, že v dnešním světě se velmi často na gentleman agreement již nelze spolehnout. Asi nikdo netuší přesné pozadí tohohle konkrétního případu, ale že dnes často vládnou "hyeny pro které je koruna dnes více než stovka zítra" je bohužel pravda. Důvěra je velmi cenný artikl, jenže nese až ve střednědobém/dlouhodobém horizontu a tak často vyhraje šmudla, který partnera dnes odrbe a zítra bude hledat dalšího na odrbání, protože stávající již umřel/není ochoten dále spolupracovat.

+3/0
23.8.2016 11:55
Foto

V29i22k52t88o96r 29Š89k33o15d87a 1965743430803

Ano, mohu i ze svého oboru potvrdit, že se takto VW a ŠA skutečně chovají.

0/0
23.8.2016 11:56

J97o66s78e95f 60Š93o75l23t67e48s 8784368650503

Holt ve smlouvě měla být i smlouva budoucí s příslibem té budoucí zakázky nebo případné kompenzace při jejím zrušení. Teď už budou chytřejší.

0/0
23.8.2016 15:19

M84a80r80t18i86n 55H88o10l91c63a29t 7425671238619

A dodavatele z toho maji dlouhodobou smlouvu !R^ Je videt, ze i takovyho arogantniho dinosaura jako je VW je mozne dostat do kolen !

0/0
23.8.2016 11:18

J14a36n 54N45e61m38e38c 9428196707470

Vyhrát bitvu neznamená vyhrát válku. Často jsem jednal s dodavateli a cenil jsem ty, kteří v případě problémů vyšli vstříc ... našli se i tací, kteří problému využili a ten obchod "natáhli" - no většinou to byl jejich poslední obchod, který jsem s nimi uzavřel. Naopak pokud mi někdo v tu chvíli vyšel vstříc (cenou, rychlostí dodání, přidanou službou, ...) příště jsem většinou já akceptoval nějakou výhodu pro něj.

0/0
23.8.2016 11:58

R16o16m54a14n 19P69o62l49á47č33e17k 5876869865

Krátkodobě ano... Moc bych se nedivil, kdyby si VW po tomhle výlevu hledal nového dodavatele...

0/−1
23.8.2016 13:32

P90e96t74r 25T76y27č35k62a 6615632229342

Tak to vypadá, že dodavatel dosáhl svého. Výměnou za mlčení.

0/0
23.8.2016 11:07

M90a14r21t56i48n 71D47o49k49t82o55r 5879548587786

Nechápu jak tu někdo nadává na dodavatele a vůbec nemá páru jak se uzavírají smlouvy a jak se VW či jiné automobilky vůči dodavatelům chovají. A vůbec nic neví o čem je tento spor.

+13/−1
23.8.2016 10:21

L27u74k37á96š 47Š66l57e69h40o62f27e41r 1523219525549

Není nic snazšího než nevýhodnou smlouvu neuzavřít, případně později vypovědět...

0/−8
23.8.2016 10:38

M89a90r84t78i57n 37D90o84k44t50o46r 5479188507866

Píši, že nikdo neví v čem je spor kdo co udělal či neudělal, ale vy máte jasno.

+3/0
23.8.2016 10:44

L69u27k48á17š 87Š33l65e74h66o42f43e79r 1923309395939

Ano, nikdo neví v čem je spor, ale ze dne na den ukončit dodávky je zcela jistě porušení smlouvy ze strany Preventu ;-)

0/−4
23.8.2016 10:48

M38a95r37t65i95n 68D78o30k89t82o52r 5619968307196

ale že napřed mohl porušit smlouvu VW či mohl vykonávat nátlak který není nijak smluvně podložen si nepřipouštíte.

+3/0
23.8.2016 10:52

L61u89k75á56š 24Š14l13e64h30o34f26e27r 1463249565979

Ne, vzhledem k rozhodnutí soudu, který Preventu přikázal dál vyrábět.

0/−2
23.8.2016 10:53

M63a15r55t18i51n 79D84o89k11t47o27r 5279158807136

Obchodoval jste někdy na této úrovni?

+2/0
23.8.2016 10:54
Foto

V76i46k32t81o89r 26Š73k24o89d34a 1415163400783

jen pro informaci: soud v Braunschweigu.... Asi 15 km od Wolfsburgu.

+1/0
23.8.2016 11:43

R51o42m16a42n 83P88o56l50á21č67e80k 5146849555

A? Soud je snad soud.. Firma porušuje rozhodnutí soudu...

Ale chápu, že od doby co rozhodnutí soudu ignorovala ČSSD, tak není co řešit;-D

+2/−1
23.8.2016 13:14

J76a86n 84Z58i49m30a 1489799235425

Tak takhle jednoduse to ve svete funguje? No prima. ;-D

+1/0
23.8.2016 11:53

A66l80o88i89s 65J82i20n73d53r20a 9580144207845

Nebudou, kupujte!

;-D

+3/0
23.8.2016 10:03

R30a90d55e36k 35N64e10u85m40a28n47n 5122492818655

Stejně je otázka, proč si podobné základní komponenty nevyrábí automobilka sama.

Pochopím, že malovýrobce nebude vyrábět 80000 potahů autosedaček jen pro sebe, ale VW ....

Odpovědí by bylo "odbory" - VW určitě platí více než externí výrobce součástek...

+1/0
23.8.2016 9:57

L20u40k70á29š 73Š74l12e98h66o83f37e57r 1173599735959

Prevent vyrábí pro řadu automobilek, takže výroba u nich bude levnější než ve vlastní továrně...

+1/0
23.8.2016 10:16

J71a75r98o37s58l73a22v 54K58l41í79m49a 7705515633

Efektivita a cena, Vyrábět si komplet díly prostě v dnešní době nelze. To si nemůže dovolit ani ferrari či rolls... Automobilky si tak nějak vyrábí jen to nejpodstatnější, kastly, motory, montáž a lakování. Jinak je to komplet na dodavatelých

0/0
23.8.2016 11:36

J43i37n17d43ř79i87c84h 46Š19k27o90p88e52k 4965161910355

tak samozřejmě malosérie se nevyplatí, proto nevyrádí ferrari a podobní

0/0
23.8.2016 22:15

M66a31r75t36i49n 53K17a46r28á25s69e41k 9948623388258

Ano odpovedel jste si sam. Navic VW je uz tak obri firma, predstavte si jak by se to kocirovalo, kdyby byla jeste minimalni dvojnasob tak velka (klidne i ctyrnasobna) kvuli akvici vyrobcu dilu.

0/0
23.8.2016 11:37

K30a93r29e98l 26L92a18n85g39r 2892207660848

Uplne stejne jako v USA kociruje vyrobu leteckych motoru GE, ma finalni montazni zavod a vyrobni zavody, vse pod jednou firmou, ale kazde se svym sefem co zodpovida za vcasne dodavky.

0/0
23.8.2016 12:27

R69a57d51e49k 54N82e49u74m36a93n83n 5102952618715

jsem zvědavý, jestli se dozvíme "proč"

0/0
23.8.2016 9:54

R25o15m24a64n 62P73o31l13á86č92e18k 5726239895

Prevent to může zavřít... Krátkodobe mu to může pomoct,ale tohle se nezapomíná... i kdyby ted měl jinou firmu na odběr,tak tu nálepku že zastavil výrobu VW se už nezbaví a budou obavy kdyz to udělal jim tak může i nám. ..

+6/−5
23.8.2016 9:45

H96o59n43z49a 61K57u67b28i91c49e78k 4887495929980

aut je tolik...netřeba pořád vyrábět naplno

+4/0
23.8.2016 9:34

P44e98t29r 41S45p70a33t74z54i14e21r47e53r 7644552455204

to máte pravdu...na druhou stranu...co pak s těma lidma...na naší planetě je už nás tak moc, že už dnes je nějaká míra nezaměstnanosti...a redukcí výroby čehokoliv..ne jen automobilového průmyslu..a nebo kvalitnějším zpracováním výrobku, by se musela snížit výroba a tím propustit lidé...a jelikož to je průřezem ve všech oborech a každý by propouštěl, tak ti dotyční by pak novou práci nikde nenašli. Tím že je nás tolik tak se musí stále vyrábět i když není proč, jelikož lidé musí mít mzdu, aby mohli přežit....asi jediná účinná věc je redukce obyvatelstva..:D přírodní katastrofa nebo válka..:D k tomu druhému se schyluje..:D

+3/−1
23.8.2016 9:38
Foto

V35i84k39t44o50r 60Š44k13o14d96a 1225733850723

Krátkodobě to problém jistě bude, ale z delšího horizontu si trh poradí sám. Mohou vznikat nové pracovní příležitosti, nové obory, prostě se to celé absorbuje. A když ne, tak ze stromů jsme slezli, takže na ně můžeme opět vylézt. Stejně se tak jednou stane.

0/0
23.8.2016 11:33

P33e37t13r 51K92e87t41t76n28e72r 1837882444491

Píší že zrušil jiný projekt. Prosim nemíchat hrušky a jablka. Jednou se to dozvíme..........

0/0
23.8.2016 9:33

M20a23r63t45i14n 67H62o63l62c64a93t 7475831378409

Arogantni a podvadejici Volkswagen si koleduje o poradnou lekci !!

+2/−5
23.8.2016 9:30

R73o21m10a67n 40P86o19l50á22č61e56k 5786589665

Za to ostatní automobilky jsou čisté jak křišťál. Viz "reálné" údaje o spotřebě. ..

+2/0
23.8.2016 9:38

J66a59r61d25a 93S92o90k43o76l 1696278201691

Jeden z nich je křivák. Kdo to je to se brzy dovíme.

0/0
23.8.2016 9:25
Foto

V74i48k56t55o13r 13Š45k54o61d82a 1305143620103

Automobilový průmysl nesnese spravedlivost. Je to Dog-eat-dog world a tady záleží pouze na na jediném: na velikosti. Všechno ostatní, jako je právo a nějaká morálka těmto lidem absolutně nic neříkají. Jistě, podobné to bude asi v každém byznyse, ale kdo nikdy nebyl přítomen jednání jako dodavatel s olbřímí automobilkou, tak těžko může soudit.

+5/0
23.8.2016 9:12

J72i50ř82í 56R87o14u96s95e14k 8427326882431

Prevent dodává téměř všem automobilkám..v tom bude něco jiného...ten se nedá odstřihnout jak se tu píše jen tak...jinak by o tom nikdo pomalu nevěděl a už by to bylo..

0/0
23.8.2016 9:00
Foto

V49i40k43t40o49r 30Š27k44o11d64a 1165523740223

Jistěže probíhá simultáně několik zákulisních jednání. Vůbec bych se nedivil, pokud by to vše byla kartelová dohoda vůči VW. Nechci VW v žádném případě chránit, ale všem musí být jasné, že Prevent v této podobě skončí tak či tak. Otázka je, jestli si už nevyjednal nějaký jiný kontrakt s někým jiným. To nikdo z nás nemůže vědět.

+2/−1
23.8.2016 9:16

P21a15t76r40i21k 41Z91a27b91r92a23n38s16k71y 1781439235323

zazalovali vcera Mercedes :-)

0/0
23.8.2016 10:28

L24u68k95á24š 27Š52l79e82h45o65f70e84r 1753139235919

Ano, už se dohadují i s Mercedesem. Jsou to magoři...

0/0
23.8.2016 10:13

M85a89r37t12i20n 57K51r32o47u49p26a 2201233549650

Velcí výrobci se občas chovají jako diktátoři. To platí i o Škoda auto. Jestli VW svoje ditátorský manýry přehnalo tak se dodavatelům není co divit.

+2/0
23.8.2016 8:54

L67u50k82á38š 16Š26l96e86h33o60f37e94r 1353569165279

Nikdo dodavatele nenití s VW spolupracovat... Ale pokud už jednou uzavřou smlouvu, její nedodržení jako v tomto případě bude dodavatele hodně bolet. A to je dobře.

0/−4
23.8.2016 8:56

P19e25t24r 85S87p16a21t22z65i27e72r76e76r 7354682685894

jo a když zadavatel dodavateli zruší objednávku, tak to je v pořádku? Takže zmíněné dodavatelské firmy se připraví materiálně za x milionů eur na smlouvu, kterou VW zadal...a následně jí VW zruší....to vám přijde normální? Asi taky moc nepřemýlíte...jen aby se VW neopupínkoval.

+4/−1
23.8.2016 9:00

L10u13k44á91š 73Š16l74e88h12o13f50e81r 1613259745409

To jste si vycucal z prstu ;-)

0/−1
23.8.2016 10:15

M32a17r93t98i68n 76D60o38k70t72o87r 5529298197966

to si vůbec nemusel vycucat z prstu, zažil jsem na vlastní kůži zrušení kontraktu u jednoho ze svých zákazníku jenž byl dodavatelem VW a odnesli to i dodavatelé zmíněného dodavatele.

+2/0
23.8.2016 10:57

M90a67r15t35i53n 71K34r44o19u48p96a 2841123699390

Když uprostřed výroby změní svévolně podmínky a hrají na to že stejně nikomu jinýmu nemůžete dodávat tak to je prasárna. A přesně tohle velcí výrobci dělají. Respektive jejich manažeři.

+1/−1
23.8.2016 9:04







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.