Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

ČD utratí 63 milionů za vylepšení čtyři roky starých jídelních vozů

Zatímco na některých trasách jezdí lidé dvacet i více let stále stejnými vagony, strávníkům v jídelních vozech chtějí České dráhy nabídnout své služby v novém interiéru vozů, které přitom prošly rozsáhlou přestavbou teprve před čtyřmi lety.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J27i64r10i 20D44o65m28i34n47i80k 1671428861580

Nedávno jsem jel Pendolinem do Marianských Lázní - a co mne nemile překvapilo, že v první třídě jsem dostal plastovou skleničku a salát na tácku, jako někde v bufetu . Doplněné plastovým příborem. V první třídě bych něco takového nečekal. :-/ I za komunistů ve starých jídelních vozech podávali jídlo na porcelánu .

+1/−1
25.8.2016 10:05

R41a38d45e95k 50J53a10n44a43t45a 9175606494322

To ale mluvíte o tom, co vám donesli na místo. Pokud byste si zašel do toho jídelního vozu (jako "za těch komunistů"), tak byste dostal jídlo na porcelánovém talíři a s nerez přiborem.

+4/0
25.8.2016 19:59

M17i17r70o10s18l75a79v 19Z64i35k39m82u60n20d 6358602497418

Ohlupovací titulek ... autor píše o vozech starých 4 roky, aby o něco níže napsal, že se jedná o vozy, které před 4 léty prošly modernizací ...

základ vozu = vozidlový rám, což je jediná část vozu (vozidla) jíž nelze jakýmkoli způsobem vyměnit, je starý cca 30 let ... to ostatní, včetně plechových bočnic se dá vyměnit nebo při poškození nahradit.

Z ekonomického hlediska > má dáti - dal si nikde na sebe restaurační vůz nemůže vydělat, i kdyby byl v provozu 25 hodin denně a jedna sklenička vody se tam prodávala za 100 Kč ...

+4/0
25.8.2016 9:27

P24a18v21e41l 59R13e74z73n94i82c31e63k 3125824264942

ale z principu, vylepsovat vuz ktery prosel zasadni modernizaci pred 4 roky, zatimco na spouste trati jezdi stale vozy ve stavu vice nez 20 let starem a ani neudrzovanem .. to mi proste prijde jako naprosta hovadina...

ano je jednodussi modernizovat to co se nam chce, ne to co je potreba...

podobne jako treba u policajtu mereni rychlosti a u mestaku odtahy tam kde to je neskodne - jen to neodpovida nejake norme treba o 10 cnetimetru....

jsou mnohem dulezitejsi, spolecensky nebezpecnejsi veci na ktere by se PCR i MP mela zamerit, ale ty jsou moc komplikovane a tak jdou po tom co jde delat rychle a viditelne...

0/0
25.8.2016 13:31

R27a39d20e66k 33J21a77n31a73t19a 9655666914892

Dělá se snad to, co se vyplatí - a tato úprava (titulek je blábol, je to v podstatě sloučení vozu 1. třídy a jídelního vozu do jednoho) ušetří náklady. Ono se totiž přišlo na to, že typický Čech je ochoten zaplatit v jídelním voze za jídlo jen něco málo přes stovku. Jenže z toho vyhrazený jídelní vůz neuživíte.

Zatímco rekonstruovat starý vůz nemusí být vůbec k ničemu.

Za prvé, hlavní problém české železnice je (na většině tratí) pomalost. Tj. opravený vůz nepřiláká nové lidi.

Za druhé, starý vůz (nepíšete konkrétné jaký vůz myslíte) může být pro rekonstrukci už technicky nevhodný (prostě je ho výhodnější sešrotovat a koupit nový).

Za třetí, Ministerstvo dopravy už několik let prohlašuje, že brzo začnou soutěže. To samozřejmě investice brzdí, protože ČD nemohou vědět, jaké budou podmínky - zda stačí vozy rekostruované nebo musí být nové.

+2/0
25.8.2016 20:08

J18a82r94d75a 45S40o21k74o56l 1666358431801

Zřejmě si na rekonstrukci ty vozy za čtyři roky vydělaly.;-D

+1/0
25.8.2016 9:04

M96a87r10c33e55l 66B65a91k94o49š 4811176133

.......... Za 53 milionů korun chtějí vylepšit devět vozů, u kterých chtějí vyměnit obložení stěn, lůžka,rolety, sprchu či toalety .............

Mne toto proste hlava nebere!!! .... Za 53 miliónov mi táto prestavba vychádza na 5,8 mil. korun na jeden vygón, teda na interiér, rolety, záchod, sprchu. Vygooglil som si nejaký rozmer jedného osobného vagóna, cca 26 m x 2,8, t.j. "podlahová plocha" 70 m2, t.j. taký menší rodinný dom - jednopodlažný bungalov. Teda prirovnám to pre lepšiu predstavu k rodinnému domu. A to idú robiť len interiér!!!!!!!!!! .... to musí byť lobbing, korupcia, marža ako Brno! :-D

0/−9
25.8.2016 8:13

M39a89r67t49i46n 17H80u14d73e48c67e36k 3473849839523

a to si ted predstavte kolik stoji treba jen novy nater letadla, nedej boze jeho rekonstrukce. To vam uz vubec hlava nebude brat.

0/0
26.8.2016 9:50

M81a53r41c89e39l 80B42a72k85o19š 4101366973

Tak to vôbec. Ale viete tam je možné že ide o špeciálny náter, špeciálnu technológiu, čo najnižšiu hmotnosť náteru, aerodynamický povrch, dolnosť voči extrémnym teplotným podmienkam, ochrana proti blesku ... neviem, vymýšľam si ..... tuna tvrdia že idú robiť nábytok, steny, rolety sprchu a záchody ...

0/0
26.8.2016 18:01

M42i22r67e41k 10Z31á17v16o29d27n61ý 7752327490428

Zajímavé. Podobné kombinované vozy první třídy s jídelňákem před několika lety byly celkem propadák. Tak se ČD rozhodly udělat po několika letech to stejné s nedávno modernizovanými vozy. Krásné vyhazování peněz. A jak napsalautor článku, někde jezdí vlaky 30 let staré (i když u většiny již alespoň došlo k výměně těch 30 let starých potahů :))

+2/−3
25.8.2016 7:53

R95a18d80e80k 49J22a95n50a27t72a 9585566934632

A z čeho usuzujete, že jsou ARMpee propadák? Jsou podle vás větší propadák než tyto WRmee?

+2/0
25.8.2016 20:10

T37o16m54a16s 61N15o54v67y 7158836618

statni moloch... 7 000 000 za upravu interieru??? A po 4 l to zas zmeni Rv

+3/−6
24.8.2016 23:39

M45i75l33a23n 37R63a58k92u40š89a11n 7294542573984

jj, za 7 melounů bych si postavil nádhernej barák, ČD jsou schopny za tyto peníze akorát vyměnit sedačky a změnit obložení ve stávajícím vagónu...

0/−1
25.8.2016 5:44
Foto

J46a71n 49V68a51l73a22l52í91k 6206179680706

i Jančura to dělá :-P

+4/0
25.8.2016 6:31

A44l86a37n 12Ř95e29p13k46a 4715366

Nojo, ale to je přece ten úžasnej, skvelej podnikatel a rozdává kávičku zadarmo :D

+1/0
25.8.2016 8:17

M89i18r98e63k 63Z72á35v86o98d58n61ý 7672827270468

Máte pravdu, Jančura lidem pěkně podlézá. Na druhou stranu ČD by taky trochu toho podlézání zákazníkům neuškodilo :)

0/−1
25.8.2016 8:33

J42a86n 32J32e40m13e29l94k87a 1585530

České dráhy jezdí především za výborné ceny. Praha Hradec králové 80 Kč, s In 50 dokonce 65Kč (120 km). Kde to ve světě je.

+1/0
25.8.2016 11:32

J61i97ř32í 35N53e62v74r45l59a 8592523209587

Neřekl bych, že je na tm něco špatného. Nicméně pane Sůro, autore článku, a co v rámci novinářské objektivity napsat článek s něčím negativním i o Regiojetu a Leošovi? To asi ne, co? Často tady vidím články o tom, jak jsou ČD špatné, ale o těch dvou skoro nikdy nic špatného. Náhoda? Neřekl bych. Aneb objektivní a nestranná novinařina. :-) Mimochodem nedávno jsem viděl na hlavním nádraží sražený vozík Leoše, jak vjel do cesty mašině SŽDC. A jestli se nepletu, není to poprvé. Jaktože o tom není článek taky? A co třeba článek "Jančurovi stále a stále odcházejí zaměstnanci, na vlaku chybí někdy až 5 stewardů"? Zase nic... Proč mě to nepřekvapuje tady na idnes? :-)

+14/−7
24.8.2016 22:53

V78í65t 32P18r20č19í75k 9138190654630

Velkého babišovce Jančuru nelze na idnes kritizovat. A Leoše také raději ne, je přece výrazným Jančurovým spojencem proti ČD.

+8/−2
24.8.2016 23:13

J41a80n 24K40o33b69ě23r21s15k20ý 1210376641723

Sůra je placený Jančurou. Takže nic negativního o něm nenapíše ;-) Můžou si s Bevelem podat ruce jen každý má jinou barvu ;-D

0/−1
24.8.2016 23:15

J14a97n 92S47ů67r86a 4895763733522

Pane Koběrský, velmi děkuji.

+3/0
24.8.2016 23:28

J74a79n 21K84o78b81ě49r51s41k68ý 1930726481433

Pane Sůro, nebojte to byl jen nejapný žert :) Narozdíl od Bevela nekradete texty :D

0/0
24.8.2016 23:30

J22a89n 45S41ů15r48a 4675383673442

Nejapne žerty něco stojí, tak doufám,že už máte vybranou nadaci, kam odškodnění za lživé tvrzení půjde.

0/0
25.8.2016 20:27

J16a20n 82K65o51b78ě73r64s16k70ý 1650526571383

Neberte všechno tak vážně a nedělejte z každého oponenta svého nepřítele :)

0/0
25.8.2016 21:00

J41a32n 69S69ů94r95a 4785403593592

Nula nulou zůstane. Škoda, myslel jsem,že jste větší frajer.

0/0
25.8.2016 21:03

J35a76n 50K58o70b35ě84r46s21k76ý 1780686981823

Dobře, omlouvám se vám :) nečekal jsem že se vás to tak dotkne (to stejné už tady napsalo víc lidí předemnou). Jinak si to nemyslím, bylo to myšleno ironicky. Fakt nevím proč dělat z komára velbrouda. Přeji hezký večer.

0/0
25.8.2016 21:38

P98e62t93r 39N66o76v76a68k 8421173985826

Špatného je na tom to, že tyhle srandy zaplatíme všichni v daních.

+2/−3
24.8.2016 23:41

V77í96t 42P71r65č75í59k 9338400744380

Pro pořádek: z daní platíme samozřejmě i Jančuru a Leoše. Díky kouzlení s kompenzacemi nařízených slev zaplatíme za provoz "nedotované" trati Praha - Ostrava přibližně třikrát tolik, než když na ní jezdily pouze "dotované" vlaky ČD.

+10/−1
24.8.2016 23:48

P25e92t79r 84N29o41v80a58k 8721323855696

Stěžujte si na ministerstvu dopravy na nastavený systém. Nebo když dostanete nařízeno, že musíte někoho vozit levněji, jistě to budete dělat jen tak z dobrého srdce a nenecháte si to doplatit. Mimochodem, kompenzace u Regiojetu tvoří daleko daleko méně než podobní experti jako vy pořád vykřikujete. Až jsem se sám divil, že je to tak málo. Kouzlením myslíte co? Kontrol na to má Regiojet více než dost a bez problémů. Stejně tak, jako u autobusů si hlídají, zda na dané jízdné má cestující nárok nebo ne. Černá díra na naše peníze jsou zejména díky socanům právě ČD.

0/−1
25.8.2016 2:29
Foto

J42a11n 48V72a82l81a65l44í42k 6586879570866

Nedávno jsem tu četl že RJ bylo v zisku 41M a na kompenzacích dostal 43M tak byl vlastně v mínusu.

0/0
25.8.2016 3:09

R13o49m21a13n 18S75t52o34n34e78k 1459863909571

Myslim že michate 2 rozdilne věci dohromady

0/0
25.8.2016 4:40
Foto

J36a61n 57V36a59l90a37l98í69k 6266129760506

Také bylo myslím i zde psáno jak vozy 1 třídy vydává za 2 třídu

0/0
25.8.2016 3:11
Foto

J73a39n 94V65a15l31a96l25í90k 6686559630566

Jančura inkasuje ze slev od státu více. Díky fintě s 2. třídou

0/0
25.8.2016 3:13
Foto

J43a44n 18V31a13l84a90l33í38k 6826839320376

ekonomika.idnes.cz/regiojet-a-finta-s-kompenzacemi-d3e-/eko-doprava.aspx?c=A150204_223027_eko-doprava_neh

0/0
25.8.2016 3:17

V65a59c14l78a94v 10G41r34e77p94l 6384232408645

pane Nevrlo, jel jste někdy pendolinem a Leo expresem? Rozdíl poznáte hned, jak vstoupíte do vagonu - u ČD zapáchají toalety. To je asi proto, že jízdenka ČD je vyšší (255 oproti 188 do Olomouce) a cestující proto musí dostat něco navíc. O tom, že daňový poplatník doplácí na ČD několik miliard ročně raději pomlčme.

0/−8
25.8.2016 5:47

J93a41n 45O91p11p71e12l57t 5919894483

Úsměvné je také například to, že cena jízdenky ČD z Ostravy do Olomouce přes Přerov je levnější než pouze Ostrava-Přerov....

0/0
25.8.2016 7:58

M22i27r84o27s44l56a20v 43Z76i65k47m20u21n73d 6558312327658

Mohl byste prosím specifikovat vlak a číslo vozu se zapáchajícími toaletami ... aby se mohla zjednat náprava ...

+1/0
25.8.2016 9:29

P49e79t18r 72P29e96t90r 6923892828593

To mě pobavilo :D prý chceme rozšířit gastronomické služby a proto zmenšíme jídelňák na polovinu :D

+8/−4
24.8.2016 22:40

T34o18m 66J23u40r81e82č56k17a 6425472285795

Protože můžou rozšířit servis na místo třeba i tím, že to budou řadit na vlaky spolu s vozy Bmz229, které taky mají zázemí pro catering. ;-)

0/0
24.8.2016 22:56

M62a98t55ě30j 33V27o55n50d79ř91i52č20k40a 4494960878356

Je to patrně myšleno tak, že budou bistrovozy jezdit i tam, kde by se dnes celý jídelní vůz nevyplatil. Předpokládám, že půjde o novou expresní linku do Budějovic a Lince.

0/0
25.8.2016 9:21

R51a65d37k82o 51K57ř79i95v80á91n72e74k 7240323125600

Blábolíme, blábolíme, nic jiného neumíme, ale máme poctivého zaměstnavatele. :-)

Pochopitelně se nebude investovat do "vylepšení jídelních vozů", ale do jejich zmenšení, protože se změnila situace na trhu. Zbývající část vozu se využije jako první třída, takže u některých vlaků jeden vůz nahradí dosavadní dva s velkou úsporou provozních nákladů. Je to koncepční změna vozu, ne rozmařilé vylepšení jídelňáku. Zmínka o "milionech" spolehlivě nastartuje primitivy a diletanty - viz diskuse. Je vidět, na koho pod vlajícími žlutými trenýrkami babišpress cílí.

Tolik v zájmu objektivity. Záměr ČD i ekonomické důvody chápu.

Z pohledu cestujícího už to tak optimisticky nevidím, naopak to hodnotím negativně, jako cestující první třídy nemám rád šumperské paskvily, jestli to bude něco jako ARmpee, tak potěš koště. Impotentní interiér a tvrdá sedadla firmy Borcad (vzor Záhořovo lože) nemají v dálkové dopravě co dělat.

Můj závěr: rekonstruovat ano, ale kvalitně. Ať to stojí místo 63 třeba 64 milionů, je to na dlouhá léta a pohodlí ve vlaku by mělo být podstatnou konkurenční výhodou proti autu a busu, ne naopak.

+23/−1
24.8.2016 21:13

L37a20d30i50s70l68a71v 36S19t54a25r24ý 5135107415841

Je jasné, že tahat sebou další vagón, pokud není využitý, nemá smysl. Jen by mě zajímalo, jestli jsou tyhle doplňkové služby vůbec kalkulovány s nějakým ziskem. A nemyslím jen náklady na obsluhu, ale celkové náklady.

Petr Žaluda třeba svého času tvrdil, že Pendolína jsou zisková, jaksi opomněl do nákladů započítat jejich odpisy.

Ve výroční zprávě se ČD chlubí, že vytočili 250 tisíc piv, což teda netuším, jestil je hodně nebo málo.

0/0
24.8.2016 22:05

P67a81v90e80l 89K96r20á51l 5740339524358

Za Pendolina ovšem nemohly ČD. To byl tenkrát politicky protlačený nákup za příliš vysokou cenu, proto se nezaplatí. ČD se z nich aspoň snažily dostat co nejvíc.

+1/0
25.8.2016 0:23

J81a74n 65S68ů50r58a 4125393763462

Koncepční změna vozu po 4 letech, zatímco z jiných vozů vypadávají cestující.

+3/−7
24.8.2016 23:29
Foto

J64a81n 92V10a72l96a41l65í92k 6796599860166

Každý den aspoň dva že.

+5/0
25.8.2016 0:42

R42a41d30k70o 40K10ř78i75v46á26n46e54k 7430873555730

Příklad: rakouské vozy, pár let po velké a velmi zdařilé rekonstrukci (ten interiér opravdu nedělal Jančura, ale rakouské státní dráhy) byly prodány RJ. Tam došlo krátce po původní rekonstrukci ke změně koncepce vozu - dosazení kuchyněk - přičemž patrně neodborné zásahy do elektroinstalace způsobily její vysokou poruchovost (zejména klimatizace). Lidi tedy z nich nevypadávají, ale kolabují (byl i nějaký exitus).

A jste si jist, že investice do vozů řady B apod. by byla efektivní a že těch 63 milionů by problém s dveřmi celostátně vyřešilo? Problém těchto vozů se měl řešit už v 90. letech, tehdy by se velká rekonstrukce vyplatila. Co navrhujete dnes?

+4/0
25.8.2016 8:06

J54a97n 12S18ů30r27a 4185863893332

Bistrovozy se předělávaly v roce 2010-12 na jídelní, aby se opět předělávaly na bistro po čtyřech letech. Důkaz skvělého koncepčního a strategického myšlení. A takových investic na ČD najdeme tolik, že to není o 63 milionech, ale x stovkách milionů či miliard, které mohly být dávno použity na to, aby B už nejezdily.

0/−1
25.8.2016 8:20

T22o19m18á40š 71H75a93v68e32t37t29a 5873704390971

Nemluvě o úžesné desce na stolech, po které cokoliv v každém oblouku krásně jezdilo. Takže si člověk musel přidržovat talíř, pohár s nápojem a láhev... Jo, to byla super modernizace.

0/0
25.8.2016 8:41

M70a28t64ě56j 55V39o18n84d91ř48i81č56k78a 4844250328426

Ze který bistrovozů vznikly vozy jídelní v letech 2010-2012? Jídelní vozy Wrmee814/816 vznikly z jídelních vozů WRm812/813 a bistrovozy Armpee vznikly z bistrovozů BRcm, bistro-lehátkových vozů.

+2/0
25.8.2016 9:16

J80a17n 86S68ů66r15a 4545693593742

Fajn, z pohledu cestujícího hrůza, ale píše to Sůra,takže babišpress a kydání hnoje. Býval jste ve větší formě, pane Křivánku.

+1/−2
24.8.2016 23:39







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.