Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

ČD utratí 63 milionů za vylepšení čtyři roky starých jídelních vozů

Zatímco na některých trasách jezdí lidé dvacet i více let stále stejnými vagony, strávníkům v jídelních vozech chtějí České dráhy nabídnout své služby v novém interiéru vozů, které přitom prošly rozsáhlou přestavbou teprve před čtyřmi lety.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J10i58r11i 29D40o11m36i51n15i44k 1431778711440

Nedávno jsem jel Pendolinem do Marianských Lázní - a co mne nemile překvapilo, že v první třídě jsem dostal plastovou skleničku a salát na tácku, jako někde v bufetu . Doplněné plastovým příborem. V první třídě bych něco takového nečekal. :-/ I za komunistů ve starých jídelních vozech podávali jídlo na porcelánu .

+1/−1
25.8.2016 10:05

R19a73d62e56k 24J82a44n17a60t92a 9895716114392

To ale mluvíte o tom, co vám donesli na místo. Pokud byste si zašel do toho jídelního vozu (jako "za těch komunistů"), tak byste dostal jídlo na porcelánovém talíři a s nerez přiborem.

+4/0
25.8.2016 19:59

M65i69r92o95s74l64a82v 27Z35i20k45m41u37n49d 6508562667468

Ohlupovací titulek ... autor píše o vozech starých 4 roky, aby o něco níže napsal, že se jedná o vozy, které před 4 léty prošly modernizací ...

základ vozu = vozidlový rám, což je jediná část vozu (vozidla) jíž nelze jakýmkoli způsobem vyměnit, je starý cca 30 let ... to ostatní, včetně plechových bočnic se dá vyměnit nebo při poškození nahradit.

Z ekonomického hlediska > má dáti - dal si nikde na sebe restaurační vůz nemůže vydělat, i kdyby byl v provozu 25 hodin denně a jedna sklenička vody se tam prodávala za 100 Kč ...

+4/0
25.8.2016 9:27

P31a36v90e55l 76R53e22z68n70i36c81e84k 3805724874642

ale z principu, vylepsovat vuz ktery prosel zasadni modernizaci pred 4 roky, zatimco na spouste trati jezdi stale vozy ve stavu vice nez 20 let starem a ani neudrzovanem .. to mi proste prijde jako naprosta hovadina...

ano je jednodussi modernizovat to co se nam chce, ne to co je potreba...

podobne jako treba u policajtu mereni rychlosti a u mestaku odtahy tam kde to je neskodne - jen to neodpovida nejake norme treba o 10 cnetimetru....

jsou mnohem dulezitejsi, spolecensky nebezpecnejsi veci na ktere by se PCR i MP mela zamerit, ale ty jsou moc komplikovane a tak jdou po tom co jde delat rychle a viditelne...

0/0
25.8.2016 13:31

R81a54d93e66k 14J36a52n50a73t47a 9205916484832

Dělá se snad to, co se vyplatí - a tato úprava (titulek je blábol, je to v podstatě sloučení vozu 1. třídy a jídelního vozu do jednoho) ušetří náklady. Ono se totiž přišlo na to, že typický Čech je ochoten zaplatit v jídelním voze za jídlo jen něco málo přes stovku. Jenže z toho vyhrazený jídelní vůz neuživíte.

Zatímco rekonstruovat starý vůz nemusí být vůbec k ničemu.

Za prvé, hlavní problém české železnice je (na většině tratí) pomalost. Tj. opravený vůz nepřiláká nové lidi.

Za druhé, starý vůz (nepíšete konkrétné jaký vůz myslíte) může být pro rekonstrukci už technicky nevhodný (prostě je ho výhodnější sešrotovat a koupit nový).

Za třetí, Ministerstvo dopravy už několik let prohlašuje, že brzo začnou soutěže. To samozřejmě investice brzdí, protože ČD nemohou vědět, jaké budou podmínky - zda stačí vozy rekostruované nebo musí být nové.

+2/0
25.8.2016 20:08

J72a79r52d74a 18S68o18k87o98l 1176348421391

Zřejmě si na rekonstrukci ty vozy za čtyři roky vydělaly.;-D

+1/0
25.8.2016 9:04
Foto

M14a41r72c71e29l 92B56a96k23o48š 4371806243

.......... Za 53 milionů korun chtějí vylepšit devět vozů, u kterých chtějí vyměnit obložení stěn, lůžka,rolety, sprchu či toalety .............

Mne toto proste hlava nebere!!! .... Za 53 miliónov mi táto prestavba vychádza na 5,8 mil. korun na jeden vygón, teda na interiér, rolety, záchod, sprchu. Vygooglil som si nejaký rozmer jedného osobného vagóna, cca 26 m x 2,8, t.j. "podlahová plocha" 70 m2, t.j. taký menší rodinný dom - jednopodlažný bungalov. Teda prirovnám to pre lepšiu predstavu k rodinnému domu. A to idú robiť len interiér!!!!!!!!!! .... to musí byť lobbing, korupcia, marža ako Brno! :-D

0/−9
25.8.2016 8:13

M62a55r47t39i53n 89H36u78d56e47c35e29k 3783129169873

a to si ted predstavte kolik stoji treba jen novy nater letadla, nedej boze jeho rekonstrukce. To vam uz vubec hlava nebude brat.

0/0
26.8.2016 9:50
Foto

M53a90r94c90e55l 21B51a59k64o40š 4291626563

Tak to vôbec. Ale viete tam je možné že ide o špeciálny náter, špeciálnu technológiu, čo najnižšiu hmotnosť náteru, aerodynamický povrch, dolnosť voči extrémnym teplotným podmienkam, ochrana proti blesku ... neviem, vymýšľam si ..... tuna tvrdia že idú robiť nábytok, steny, rolety sprchu a záchody ...

0/0
26.8.2016 18:01

M63i16r97e95k 14Z16á68v79o52d55n65ý 7452457830648

Zajímavé. Podobné kombinované vozy první třídy s jídelňákem před několika lety byly celkem propadák. Tak se ČD rozhodly udělat po několika letech to stejné s nedávno modernizovanými vozy. Krásné vyhazování peněz. A jak napsalautor článku, někde jezdí vlaky 30 let staré (i když u většiny již alespoň došlo k výměně těch 30 let starých potahů :))

+2/−3
25.8.2016 7:53

R84a57d25e47k 52J94a59n76a16t90a 9235666914172

A z čeho usuzujete, že jsou ARMpee propadák? Jsou podle vás větší propadák než tyto WRmee?

+2/0
25.8.2016 20:10

T18o57m47a15s 63N87o94v77y 7418526798

statni moloch... 7 000 000 za upravu interieru??? A po 4 l to zas zmeni Rv

+3/−6
24.8.2016 23:39

M30i32l26a50n 87R16a45k42u64š48a83n 7444852913514

jj, za 7 melounů bych si postavil nádhernej barák, ČD jsou schopny za tyto peníze akorát vyměnit sedačky a změnit obložení ve stávajícím vagónu...

0/−1
25.8.2016 5:44

J91a22n 10V39a67l40a20l52í91k 6956719670206

i Jančura to dělá :-P

+4/0
25.8.2016 6:31
Foto

A79l48a58n 87Ř43e29p47k24a 4245706

Nojo, ale to je přece ten úžasnej, skvelej podnikatel a rozdává kávičku zadarmo :D

+1/0
25.8.2016 8:17

M78i23r36e12k 54Z63á83v22o38d76n60ý 7312387270308

Máte pravdu, Jančura lidem pěkně podlézá. Na druhou stranu ČD by taky trochu toho podlézání zákazníkům neuškodilo :)

0/−1
25.8.2016 8:33

J37a97n 11J92e33m80e35l27k28a 1935130

České dráhy jezdí především za výborné ceny. Praha Hradec králové 80 Kč, s In 50 dokonce 65Kč (120 km). Kde to ve světě je.

+1/0
25.8.2016 11:32

J24i70ř75í 23N68e12v76r50l30a 8262413389657

Neřekl bych, že je na tm něco špatného. Nicméně pane Sůro, autore článku, a co v rámci novinářské objektivity napsat článek s něčím negativním i o Regiojetu a Leošovi? To asi ne, co? Často tady vidím články o tom, jak jsou ČD špatné, ale o těch dvou skoro nikdy nic špatného. Náhoda? Neřekl bych. Aneb objektivní a nestranná novinařina. :-) Mimochodem nedávno jsem viděl na hlavním nádraží sražený vozík Leoše, jak vjel do cesty mašině SŽDC. A jestli se nepletu, není to poprvé. Jaktože o tom není článek taky? A co třeba článek "Jančurovi stále a stále odcházejí zaměstnanci, na vlaku chybí někdy až 5 stewardů"? Zase nic... Proč mě to nepřekvapuje tady na idnes? :-)

+14/−7
24.8.2016 22:53

V88í17t 83P42r90č58í57k 9198410674160

Velkého babišovce Jančuru nelze na idnes kritizovat. A Leoše také raději ne, je přece výrazným Jančurovým spojencem proti ČD.

+8/−2
24.8.2016 23:13

J30a46n 30K90o89b53ě94r17s18k51ý 1480226451253

Sůra je placený Jančurou. Takže nic negativního o něm nenapíše ;-) Můžou si s Bevelem podat ruce jen každý má jinou barvu ;-D

0/−1
24.8.2016 23:15

J17a58n 53S87ů95r14a 4945693443142

Pane Koběrský, velmi děkuji.

+3/0
24.8.2016 23:28

J25a96n 92K36o68b45ě92r82s13k68ý 1920326801853

Pane Sůro, nebojte to byl jen nejapný žert :) Narozdíl od Bevela nekradete texty :D

0/0
24.8.2016 23:30

J59a76n 30S33ů30r23a 4495943473262

Nejapne žerty něco stojí, tak doufám,že už máte vybranou nadaci, kam odškodnění za lživé tvrzení půjde.

0/0
25.8.2016 20:27

J82a10n 13K31o44b63ě21r59s11k25ý 1740926601683

Neberte všechno tak vážně a nedělejte z každého oponenta svého nepřítele :)

0/0
25.8.2016 21:00

J48a71n 58S65ů18r75a 4325843763672

Nula nulou zůstane. Škoda, myslel jsem,že jste větší frajer.

0/0
25.8.2016 21:03

J38a29n 82K70o49b31ě64r30s58k75ý 1520686411713

Dobře, omlouvám se vám :) nečekal jsem že se vás to tak dotkne (to stejné už tady napsalo víc lidí předemnou). Jinak si to nemyslím, bylo to myšleno ironicky. Fakt nevím proč dělat z komára velbrouda. Přeji hezký večer.

0/0
25.8.2016 21:38

P47e49t57r 42N31o65v20a65k 8251613845576

Špatného je na tom to, že tyhle srandy zaplatíme všichni v daních.

+2/−3
24.8.2016 23:41

V64í83t 85P70r93č97í33k 9458910244790

Pro pořádek: z daní platíme samozřejmě i Jančuru a Leoše. Díky kouzlení s kompenzacemi nařízených slev zaplatíme za provoz "nedotované" trati Praha - Ostrava přibližně třikrát tolik, než když na ní jezdily pouze "dotované" vlaky ČD.

+10/−1
24.8.2016 23:48

P49e20t79r 60N53o43v84a25k 8791393865276

Stěžujte si na ministerstvu dopravy na nastavený systém. Nebo když dostanete nařízeno, že musíte někoho vozit levněji, jistě to budete dělat jen tak z dobrého srdce a nenecháte si to doplatit. Mimochodem, kompenzace u Regiojetu tvoří daleko daleko méně než podobní experti jako vy pořád vykřikujete. Až jsem se sám divil, že je to tak málo. Kouzlením myslíte co? Kontrol na to má Regiojet více než dost a bez problémů. Stejně tak, jako u autobusů si hlídají, zda na dané jízdné má cestující nárok nebo ne. Černá díra na naše peníze jsou zejména díky socanům právě ČD.

0/−1
25.8.2016 2:29

J68a27n 88V62a21l56a71l13í30k 6856909650796

Nedávno jsem tu četl že RJ bylo v zisku 41M a na kompenzacích dostal 43M tak byl vlastně v mínusu.

0/0
25.8.2016 3:09

R44o87m80a54n 44S94t78o32n68e18k 1329503149661

Myslim že michate 2 rozdilne věci dohromady

0/0
25.8.2016 4:40

J31a40n 46V15a27l77a65l27í52k 6146449220886

Také bylo myslím i zde psáno jak vozy 1 třídy vydává za 2 třídu

0/0
25.8.2016 3:11

J30a21n 59V62a28l23a79l19í55k 6136709440446

Jančura inkasuje ze slev od státu více. Díky fintě s 2. třídou

0/0
25.8.2016 3:13

J17a94n 98V19a66l21a16l89í49k 6726829800726

ekonomika.idnes.cz/regiojet-a-finta-s-kompenzacemi-d3e-/eko-doprava.aspx?c=A150204_223027_eko-doprava_neh

0/0
25.8.2016 3:17

V87a24c27l44a76v 19G32r16e57p21l 6194552138375

pane Nevrlo, jel jste někdy pendolinem a Leo expresem? Rozdíl poznáte hned, jak vstoupíte do vagonu - u ČD zapáchají toalety. To je asi proto, že jízdenka ČD je vyšší (255 oproti 188 do Olomouce) a cestující proto musí dostat něco navíc. O tom, že daňový poplatník doplácí na ČD několik miliard ročně raději pomlčme.

0/−8
25.8.2016 5:47

J33a15n 98O80p47p75e81l55t 5359654903

Úsměvné je také například to, že cena jízdenky ČD z Ostravy do Olomouce přes Přerov je levnější než pouze Ostrava-Přerov....

0/0
25.8.2016 7:58

M76i88r29o13s11l78a76v 32Z41i66k81m73u62n66d 6158542277518

Mohl byste prosím specifikovat vlak a číslo vozu se zapáchajícími toaletami ... aby se mohla zjednat náprava ...

+1/0
25.8.2016 9:29

P91e64t42r 95P71e53t26r 6243242868313

To mě pobavilo :D prý chceme rozšířit gastronomické služby a proto zmenšíme jídelňák na polovinu :D

+8/−4
24.8.2016 22:40

T35o10m 29J73u48r20e73č78k66a 6345292695905

Protože můžou rozšířit servis na místo třeba i tím, že to budou řadit na vlaky spolu s vozy Bmz229, které taky mají zázemí pro catering. ;-)

0/0
24.8.2016 22:56

M11a73t98ě13j 65V86o80n54d27ř67i52č41k36a 4314200958736

Je to patrně myšleno tak, že budou bistrovozy jezdit i tam, kde by se dnes celý jídelní vůz nevyplatil. Předpokládám, že půjde o novou expresní linku do Budějovic a Lince.

0/0
25.8.2016 9:21

R82a30d53k69o 93K32ř84i60v52á74n82e22k 7660663715930

Blábolíme, blábolíme, nic jiného neumíme, ale máme poctivého zaměstnavatele. :-)

Pochopitelně se nebude investovat do "vylepšení jídelních vozů", ale do jejich zmenšení, protože se změnila situace na trhu. Zbývající část vozu se využije jako první třída, takže u některých vlaků jeden vůz nahradí dosavadní dva s velkou úsporou provozních nákladů. Je to koncepční změna vozu, ne rozmařilé vylepšení jídelňáku. Zmínka o "milionech" spolehlivě nastartuje primitivy a diletanty - viz diskuse. Je vidět, na koho pod vlajícími žlutými trenýrkami babišpress cílí.

Tolik v zájmu objektivity. Záměr ČD i ekonomické důvody chápu.

Z pohledu cestujícího už to tak optimisticky nevidím, naopak to hodnotím negativně, jako cestující první třídy nemám rád šumperské paskvily, jestli to bude něco jako ARmpee, tak potěš koště. Impotentní interiér a tvrdá sedadla firmy Borcad (vzor Záhořovo lože) nemají v dálkové dopravě co dělat.

Můj závěr: rekonstruovat ano, ale kvalitně. Ať to stojí místo 63 třeba 64 milionů, je to na dlouhá léta a pohodlí ve vlaku by mělo být podstatnou konkurenční výhodou proti autu a busu, ne naopak.

+23/−1
24.8.2016 21:13

L50a94d97i54s22l58a36v 16S76t17a41r76ý 5415227875621

Je jasné, že tahat sebou další vagón, pokud není využitý, nemá smysl. Jen by mě zajímalo, jestli jsou tyhle doplňkové služby vůbec kalkulovány s nějakým ziskem. A nemyslím jen náklady na obsluhu, ale celkové náklady.

Petr Žaluda třeba svého času tvrdil, že Pendolína jsou zisková, jaksi opomněl do nákladů započítat jejich odpisy.

Ve výroční zprávě se ČD chlubí, že vytočili 250 tisíc piv, což teda netuším, jestil je hodně nebo málo.

0/0
24.8.2016 22:05

P81a92v51e97l 26K31r17á50l 5230529224228

Za Pendolina ovšem nemohly ČD. To byl tenkrát politicky protlačený nákup za příliš vysokou cenu, proto se nezaplatí. ČD se z nich aspoň snažily dostat co nejvíc.

+1/0
25.8.2016 0:23

J96a41n 60S11ů79r47a 4845363223502

Koncepční změna vozu po 4 letech, zatímco z jiných vozů vypadávají cestující.

+3/−7
24.8.2016 23:29

J85a89n 18V28a40l85a29l39í73k 6246729760296

Každý den aspoň dva že.

+5/0
25.8.2016 0:42

R56a40d69k45o 24K18ř44i56v39á95n93e36k 7610503415410

Příklad: rakouské vozy, pár let po velké a velmi zdařilé rekonstrukci (ten interiér opravdu nedělal Jančura, ale rakouské státní dráhy) byly prodány RJ. Tam došlo krátce po původní rekonstrukci ke změně koncepce vozu - dosazení kuchyněk - přičemž patrně neodborné zásahy do elektroinstalace způsobily její vysokou poruchovost (zejména klimatizace). Lidi tedy z nich nevypadávají, ale kolabují (byl i nějaký exitus).

A jste si jist, že investice do vozů řady B apod. by byla efektivní a že těch 63 milionů by problém s dveřmi celostátně vyřešilo? Problém těchto vozů se měl řešit už v 90. letech, tehdy by se velká rekonstrukce vyplatila. Co navrhujete dnes?

+4/0
25.8.2016 8:06

J35a77n 11S85ů86r16a 4695653483652

Bistrovozy se předělávaly v roce 2010-12 na jídelní, aby se opět předělávaly na bistro po čtyřech letech. Důkaz skvělého koncepčního a strategického myšlení. A takových investic na ČD najdeme tolik, že to není o 63 milionech, ale x stovkách milionů či miliard, které mohly být dávno použity na to, aby B už nejezdily.

0/−1
25.8.2016 8:20

T39o34m50á81š 90H10a92v97e78t11t97a 5123534890471

Nemluvě o úžesné desce na stolech, po které cokoliv v každém oblouku krásně jezdilo. Takže si člověk musel přidržovat talíř, pohár s nápojem a láhev... Jo, to byla super modernizace.

0/0
25.8.2016 8:41

M75a82t69ě84j 54V35o90n96d23ř68i17č32k10a 4424220938776

Ze který bistrovozů vznikly vozy jídelní v letech 2010-2012? Jídelní vozy Wrmee814/816 vznikly z jídelních vozů WRm812/813 a bistrovozy Armpee vznikly z bistrovozů BRcm, bistro-lehátkových vozů.

+2/0
25.8.2016 9:16

J91a66n 43S55ů18r74a 4945423463832

Fajn, z pohledu cestujícího hrůza, ale píše to Sůra,takže babišpress a kydání hnoje. Býval jste ve větší formě, pane Křivánku.

+1/−2
24.8.2016 23:39





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.