Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

ČD utratí 63 milionů za vylepšení čtyři roky starých jídelních vozů

Zatímco na některých trasách jezdí lidé dvacet i více let stále stejnými vagony, strávníkům v jídelních vozech chtějí České dráhy nabídnout své služby v novém interiéru vozů, které přitom prošly rozsáhlou přestavbou teprve před čtyřmi lety.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J43i51r46i 81D97o39m63i29n40i67k 1531768681730

Nedávno jsem jel Pendolinem do Marianských Lázní - a co mne nemile překvapilo, že v první třídě jsem dostal plastovou skleničku a salát na tácku, jako někde v bufetu . Doplněné plastovým příborem. V první třídě bych něco takového nečekal. :-/ I za komunistů ve starých jídelních vozech podávali jídlo na porcelánu .

+1/−1
25.8.2016 10:05

R80a15d46e83k 95J56a87n31a48t15a 9325166964812

To ale mluvíte o tom, co vám donesli na místo. Pokud byste si zašel do toho jídelního vozu (jako "za těch komunistů"), tak byste dostal jídlo na porcelánovém talíři a s nerez přiborem.

+4/0
25.8.2016 19:59

M22i68r64o67s11l43a23v 30Z27i42k87m70u35n62d 6748842197818

Ohlupovací titulek ... autor píše o vozech starých 4 roky, aby o něco níže napsal, že se jedná o vozy, které před 4 léty prošly modernizací ...

základ vozu = vozidlový rám, což je jediná část vozu (vozidla) jíž nelze jakýmkoli způsobem vyměnit, je starý cca 30 let ... to ostatní, včetně plechových bočnic se dá vyměnit nebo při poškození nahradit.

Z ekonomického hlediska > má dáti - dal si nikde na sebe restaurační vůz nemůže vydělat, i kdyby byl v provozu 25 hodin denně a jedna sklenička vody se tam prodávala za 100 Kč ...

+4/0
25.8.2016 9:27

P86a94v83e33l 51R35e83z89n68i21c13e41k 3595914424812

ale z principu, vylepsovat vuz ktery prosel zasadni modernizaci pred 4 roky, zatimco na spouste trati jezdi stale vozy ve stavu vice nez 20 let starem a ani neudrzovanem .. to mi proste prijde jako naprosta hovadina...

ano je jednodussi modernizovat to co se nam chce, ne to co je potreba...

podobne jako treba u policajtu mereni rychlosti a u mestaku odtahy tam kde to je neskodne - jen to neodpovida nejake norme treba o 10 cnetimetru....

jsou mnohem dulezitejsi, spolecensky nebezpecnejsi veci na ktere by se PCR i MP mela zamerit, ale ty jsou moc komplikovane a tak jdou po tom co jde delat rychle a viditelne...

0/0
25.8.2016 13:31

R17a70d12e85k 74J35a59n59a87t13a 9955356314352

Dělá se snad to, co se vyplatí - a tato úprava (titulek je blábol, je to v podstatě sloučení vozu 1. třídy a jídelního vozu do jednoho) ušetří náklady. Ono se totiž přišlo na to, že typický Čech je ochoten zaplatit v jídelním voze za jídlo jen něco málo přes stovku. Jenže z toho vyhrazený jídelní vůz neuživíte.

Zatímco rekonstruovat starý vůz nemusí být vůbec k ničemu.

Za prvé, hlavní problém české železnice je (na většině tratí) pomalost. Tj. opravený vůz nepřiláká nové lidi.

Za druhé, starý vůz (nepíšete konkrétné jaký vůz myslíte) může být pro rekonstrukci už technicky nevhodný (prostě je ho výhodnější sešrotovat a koupit nový).

Za třetí, Ministerstvo dopravy už několik let prohlašuje, že brzo začnou soutěže. To samozřejmě investice brzdí, protože ČD nemohou vědět, jaké budou podmínky - zda stačí vozy rekostruované nebo musí být nové.

+2/0
25.8.2016 20:08

J55a62r94d49a 28S11o96k87o27l 1396828201741

Zřejmě si na rekonstrukci ty vozy za čtyři roky vydělaly.;-D

+1/0
25.8.2016 9:04
Foto

M11a26r85c82e94l 37B52a55k13o82š 4331176613

.......... Za 53 milionů korun chtějí vylepšit devět vozů, u kterých chtějí vyměnit obložení stěn, lůžka,rolety, sprchu či toalety .............

Mne toto proste hlava nebere!!! .... Za 53 miliónov mi táto prestavba vychádza na 5,8 mil. korun na jeden vygón, teda na interiér, rolety, záchod, sprchu. Vygooglil som si nejaký rozmer jedného osobného vagóna, cca 26 m x 2,8, t.j. "podlahová plocha" 70 m2, t.j. taký menší rodinný dom - jednopodlažný bungalov. Teda prirovnám to pre lepšiu predstavu k rodinnému domu. A to idú robiť len interiér!!!!!!!!!! .... to musí byť lobbing, korupcia, marža ako Brno! :-D

0/−9
25.8.2016 8:13

M45a34r45t47i38n 58H68u43d65e50c45e19k 3723409839283

a to si ted predstavte kolik stoji treba jen novy nater letadla, nedej boze jeho rekonstrukce. To vam uz vubec hlava nebude brat.

0/0
26.8.2016 9:50
Foto

M52a71r13c64e59l 57B42a12k30o10š 4961776793

Tak to vôbec. Ale viete tam je možné že ide o špeciálny náter, špeciálnu technológiu, čo najnižšiu hmotnosť náteru, aerodynamický povrch, dolnosť voči extrémnym teplotným podmienkam, ochrana proti blesku ... neviem, vymýšľam si ..... tuna tvrdia že idú robiť nábytok, steny, rolety sprchu a záchody ...

0/0
26.8.2016 18:01

M52i79r71e42k 66Z65á72v52o79d10n33ý 7502407450758

Zajímavé. Podobné kombinované vozy první třídy s jídelňákem před několika lety byly celkem propadák. Tak se ČD rozhodly udělat po několika letech to stejné s nedávno modernizovanými vozy. Krásné vyhazování peněz. A jak napsalautor článku, někde jezdí vlaky 30 let staré (i když u většiny již alespoň došlo k výměně těch 30 let starých potahů :))

+2/−3
25.8.2016 7:53

R49a72d32e95k 67J36a60n20a30t51a 9115876914432

A z čeho usuzujete, že jsou ARMpee propadák? Jsou podle vás větší propadák než tyto WRmee?

+2/0
25.8.2016 20:10

T26o38m60a90s 63N23o69v73y 7768166748

statni moloch... 7 000 000 za upravu interieru??? A po 4 l to zas zmeni Rv

+3/−6
24.8.2016 23:39

M21i75l71a70n 78R23a28k21u65š61a57n 7774112193524

jj, za 7 melounů bych si postavil nádhernej barák, ČD jsou schopny za tyto peníze akorát vyměnit sedačky a změnit obložení ve stávajícím vagónu...

0/−1
25.8.2016 5:44

J90a69n 50V89a64l76a80l18í63k 6716719590766

i Jančura to dělá :-P

+4/0
25.8.2016 6:31
Foto

A32l15a74n 95Ř25e30p56k60a 4875486

Nojo, ale to je přece ten úžasnej, skvelej podnikatel a rozdává kávičku zadarmo :D

+1/0
25.8.2016 8:17

M50i38r81e76k 35Z80á67v59o59d80n20ý 7312107320858

Máte pravdu, Jančura lidem pěkně podlézá. Na druhou stranu ČD by taky trochu toho podlézání zákazníkům neuškodilo :)

0/−1
25.8.2016 8:33

J51a96n 40J66e17m98e16l62k51a 1875590

České dráhy jezdí především za výborné ceny. Praha Hradec králové 80 Kč, s In 50 dokonce 65Kč (120 km). Kde to ve světě je.

+1/0
25.8.2016 11:32

J61i61ř79í 62N91e12v30r10l61a 8812103549377

Neřekl bych, že je na tm něco špatného. Nicméně pane Sůro, autore článku, a co v rámci novinářské objektivity napsat článek s něčím negativním i o Regiojetu a Leošovi? To asi ne, co? Často tady vidím články o tom, jak jsou ČD špatné, ale o těch dvou skoro nikdy nic špatného. Náhoda? Neřekl bych. Aneb objektivní a nestranná novinařina. :-) Mimochodem nedávno jsem viděl na hlavním nádraží sražený vozík Leoše, jak vjel do cesty mašině SŽDC. A jestli se nepletu, není to poprvé. Jaktože o tom není článek taky? A co třeba článek "Jančurovi stále a stále odcházejí zaměstnanci, na vlaku chybí někdy až 5 stewardů"? Zase nic... Proč mě to nepřekvapuje tady na idnes? :-)

+14/−7
24.8.2016 22:53

V95í21t 21P77r65č11í15k 9528200734330

Velkého babišovce Jančuru nelze na idnes kritizovat. A Leoše také raději ne, je přece výrazným Jančurovým spojencem proti ČD.

+8/−2
24.8.2016 23:13

J25a92n 79K49o43b74ě40r87s74k93ý 1160966791283

Sůra je placený Jančurou. Takže nic negativního o něm nenapíše ;-) Můžou si s Bevelem podat ruce jen každý má jinou barvu ;-D

0/−1
24.8.2016 23:15

J28a28n 79S32ů33r68a 4955853393212

Pane Koběrský, velmi děkuji.

+3/0
24.8.2016 23:28

J86a93n 84K85o86b54ě43r51s87k56ý 1470986311793

Pane Sůro, nebojte to byl jen nejapný žert :) Narozdíl od Bevela nekradete texty :D

0/0
24.8.2016 23:30

J65a86n 51S22ů78r42a 4885243413582

Nejapne žerty něco stojí, tak doufám,že už máte vybranou nadaci, kam odškodnění za lživé tvrzení půjde.

0/0
25.8.2016 20:27

J47a81n 34K29o85b14ě36r38s63k68ý 1620496881543

Neberte všechno tak vážně a nedělejte z každého oponenta svého nepřítele :)

0/0
25.8.2016 21:00

J11a30n 59S64ů19r33a 4805293953982

Nula nulou zůstane. Škoda, myslel jsem,že jste větší frajer.

0/0
25.8.2016 21:03

J66a46n 27K83o16b95ě31r71s62k35ý 1470146291243

Dobře, omlouvám se vám :) nečekal jsem že se vás to tak dotkne (to stejné už tady napsalo víc lidí předemnou). Jinak si to nemyslím, bylo to myšleno ironicky. Fakt nevím proč dělat z komára velbrouda. Přeji hezký večer.

0/0
25.8.2016 21:38

P64e83t30r 18N44o62v27a25k 8961953215586

Špatného je na tom to, že tyhle srandy zaplatíme všichni v daních.

+2/−3
24.8.2016 23:41

V82í34t 15P18r77č27í85k 9358620494850

Pro pořádek: z daní platíme samozřejmě i Jančuru a Leoše. Díky kouzlení s kompenzacemi nařízených slev zaplatíme za provoz "nedotované" trati Praha - Ostrava přibližně třikrát tolik, než když na ní jezdily pouze "dotované" vlaky ČD.

+10/−1
24.8.2016 23:48

P51e31t67r 46N89o86v63a16k 8951113455986

Stěžujte si na ministerstvu dopravy na nastavený systém. Nebo když dostanete nařízeno, že musíte někoho vozit levněji, jistě to budete dělat jen tak z dobrého srdce a nenecháte si to doplatit. Mimochodem, kompenzace u Regiojetu tvoří daleko daleko méně než podobní experti jako vy pořád vykřikujete. Až jsem se sám divil, že je to tak málo. Kouzlením myslíte co? Kontrol na to má Regiojet více než dost a bez problémů. Stejně tak, jako u autobusů si hlídají, zda na dané jízdné má cestující nárok nebo ne. Černá díra na naše peníze jsou zejména díky socanům právě ČD.

0/−1
25.8.2016 2:29

J34a13n 72V83a42l81a50l48í31k 6726579220966

Nedávno jsem tu četl že RJ bylo v zisku 41M a na kompenzacích dostal 43M tak byl vlastně v mínusu.

0/0
25.8.2016 3:09

R66o53m57a30n 28S92t61o25n96e77k 1859763269361

Myslim že michate 2 rozdilne věci dohromady

0/0
25.8.2016 4:40

J38a43n 89V24a57l46a34l79í15k 6146429520536

Také bylo myslím i zde psáno jak vozy 1 třídy vydává za 2 třídu

0/0
25.8.2016 3:11

J21a10n 64V78a73l54a48l32í42k 6156859770176

Jančura inkasuje ze slev od státu více. Díky fintě s 2. třídou

0/0
25.8.2016 3:13

J83a82n 36V34a85l17a26l54í21k 6156409570106

ekonomika.idnes.cz/regiojet-a-finta-s-kompenzacemi-d3e-/eko-doprava.aspx?c=A150204_223027_eko-doprava_neh

0/0
25.8.2016 3:17

V75a71c86l48a52v 86G75r49e49p25l 6424972228325

pane Nevrlo, jel jste někdy pendolinem a Leo expresem? Rozdíl poznáte hned, jak vstoupíte do vagonu - u ČD zapáchají toalety. To je asi proto, že jízdenka ČD je vyšší (255 oproti 188 do Olomouce) a cestující proto musí dostat něco navíc. O tom, že daňový poplatník doplácí na ČD několik miliard ročně raději pomlčme.

0/−8
25.8.2016 5:47

J76a13n 95O38p14p46e49l62t 5519524793

Úsměvné je také například to, že cena jízdenky ČD z Ostravy do Olomouce přes Přerov je levnější než pouze Ostrava-Přerov....

0/0
25.8.2016 7:58

M27i35r35o97s98l94a33v 30Z72i78k76m45u93n61d 6978122667438

Mohl byste prosím specifikovat vlak a číslo vozu se zapáchajícími toaletami ... aby se mohla zjednat náprava ...

+1/0
25.8.2016 9:29

P67e93t35r 73P83e48t50r 6253752368213

To mě pobavilo :D prý chceme rozšířit gastronomické služby a proto zmenšíme jídelňák na polovinu :D

+8/−4
24.8.2016 22:40

T59o22m 30J43u67r35e60č49k50a 6505292185775

Protože můžou rozšířit servis na místo třeba i tím, že to budou řadit na vlaky spolu s vozy Bmz229, které taky mají zázemí pro catering. ;-)

0/0
24.8.2016 22:56

M48a53t10ě67j 12V75o15n44d82ř29i82č57k53a 4524500868576

Je to patrně myšleno tak, že budou bistrovozy jezdit i tam, kde by se dnes celý jídelní vůz nevyplatil. Předpokládám, že půjde o novou expresní linku do Budějovic a Lince.

0/0
25.8.2016 9:21

R82a28d96k19o 23K65ř55i11v35á36n46e62k 7260913485850

Blábolíme, blábolíme, nic jiného neumíme, ale máme poctivého zaměstnavatele. :-)

Pochopitelně se nebude investovat do "vylepšení jídelních vozů", ale do jejich zmenšení, protože se změnila situace na trhu. Zbývající část vozu se využije jako první třída, takže u některých vlaků jeden vůz nahradí dosavadní dva s velkou úsporou provozních nákladů. Je to koncepční změna vozu, ne rozmařilé vylepšení jídelňáku. Zmínka o "milionech" spolehlivě nastartuje primitivy a diletanty - viz diskuse. Je vidět, na koho pod vlajícími žlutými trenýrkami babišpress cílí.

Tolik v zájmu objektivity. Záměr ČD i ekonomické důvody chápu.

Z pohledu cestujícího už to tak optimisticky nevidím, naopak to hodnotím negativně, jako cestující první třídy nemám rád šumperské paskvily, jestli to bude něco jako ARmpee, tak potěš koště. Impotentní interiér a tvrdá sedadla firmy Borcad (vzor Záhořovo lože) nemají v dálkové dopravě co dělat.

Můj závěr: rekonstruovat ano, ale kvalitně. Ať to stojí místo 63 třeba 64 milionů, je to na dlouhá léta a pohodlí ve vlaku by mělo být podstatnou konkurenční výhodou proti autu a busu, ne naopak.

+23/−1
24.8.2016 21:13

L57a35d40i48s82l23a10v 30S76t76a91r47ý 5855237815191

Je jasné, že tahat sebou další vagón, pokud není využitý, nemá smysl. Jen by mě zajímalo, jestli jsou tyhle doplňkové služby vůbec kalkulovány s nějakým ziskem. A nemyslím jen náklady na obsluhu, ale celkové náklady.

Petr Žaluda třeba svého času tvrdil, že Pendolína jsou zisková, jaksi opomněl do nákladů započítat jejich odpisy.

Ve výroční zprávě se ČD chlubí, že vytočili 250 tisíc piv, což teda netuším, jestil je hodně nebo málo.

0/0
24.8.2016 22:05

P61a92v66e11l 20K68r35á86l 5530659754498

Za Pendolina ovšem nemohly ČD. To byl tenkrát politicky protlačený nákup za příliš vysokou cenu, proto se nezaplatí. ČD se z nich aspoň snažily dostat co nejvíc.

+1/0
25.8.2016 0:23

J67a81n 65S37ů43r71a 4955273203472

Koncepční změna vozu po 4 letech, zatímco z jiných vozů vypadávají cestující.

+3/−7
24.8.2016 23:29

J73a69n 28V76a41l45a72l18í25k 6216549360106

Každý den aspoň dva že.

+5/0
25.8.2016 0:42

R32a34d47k74o 88K10ř52i94v26á47n59e61k 7940203645130

Příklad: rakouské vozy, pár let po velké a velmi zdařilé rekonstrukci (ten interiér opravdu nedělal Jančura, ale rakouské státní dráhy) byly prodány RJ. Tam došlo krátce po původní rekonstrukci ke změně koncepce vozu - dosazení kuchyněk - přičemž patrně neodborné zásahy do elektroinstalace způsobily její vysokou poruchovost (zejména klimatizace). Lidi tedy z nich nevypadávají, ale kolabují (byl i nějaký exitus).

A jste si jist, že investice do vozů řady B apod. by byla efektivní a že těch 63 milionů by problém s dveřmi celostátně vyřešilo? Problém těchto vozů se měl řešit už v 90. letech, tehdy by se velká rekonstrukce vyplatila. Co navrhujete dnes?

+4/0
25.8.2016 8:06

J23a27n 64S98ů24r29a 4965813433362

Bistrovozy se předělávaly v roce 2010-12 na jídelní, aby se opět předělávaly na bistro po čtyřech letech. Důkaz skvělého koncepčního a strategického myšlení. A takových investic na ČD najdeme tolik, že to není o 63 milionech, ale x stovkách milionů či miliard, které mohly být dávno použity na to, aby B už nejezdily.

0/−1
25.8.2016 8:20

T88o23m44á50š 63H94a40v81e42t12t95a 5963174260661

Nemluvě o úžesné desce na stolech, po které cokoliv v každém oblouku krásně jezdilo. Takže si člověk musel přidržovat talíř, pohár s nápojem a láhev... Jo, to byla super modernizace.

0/0
25.8.2016 8:41

M52a56t32ě67j 24V46o34n18d15ř12i93č89k37a 4844130378646

Ze který bistrovozů vznikly vozy jídelní v letech 2010-2012? Jídelní vozy Wrmee814/816 vznikly z jídelních vozů WRm812/813 a bistrovozy Armpee vznikly z bistrovozů BRcm, bistro-lehátkových vozů.

+2/0
25.8.2016 9:16

J40a61n 20S39ů59r75a 4825643303232

Fajn, z pohledu cestujícího hrůza, ale píše to Sůra,takže babišpress a kydání hnoje. Býval jste ve větší formě, pane Křivánku.

+1/−2
24.8.2016 23:39





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.