- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Nedávno jsem jel Pendolinem do Marianských Lázní - a co mne nemile překvapilo, že v první třídě jsem dostal plastovou skleničku a salát na tácku, jako někde v bufetu . Doplněné plastovým příborem. V první třídě bych něco takového nečekal. I za komunistů ve starých jídelních vozech podávali jídlo na porcelánu .
To ale mluvíte o tom, co vám donesli na místo. Pokud byste si zašel do toho jídelního vozu (jako "za těch komunistů"), tak byste dostal jídlo na porcelánovém talíři a s nerez přiborem.
Ohlupovací titulek ... autor píše o vozech starých 4 roky, aby o něco níže napsal, že se jedná o vozy, které před 4 léty prošly modernizací ...
základ vozu = vozidlový rám, což je jediná část vozu (vozidla) jíž nelze jakýmkoli způsobem vyměnit, je starý cca 30 let ... to ostatní, včetně plechových bočnic se dá vyměnit nebo při poškození nahradit.
Z ekonomického hlediska > má dáti - dal si nikde na sebe restaurační vůz nemůže vydělat, i kdyby byl v provozu 25 hodin denně a jedna sklenička vody se tam prodávala za 100 Kč ...
ale z principu, vylepsovat vuz ktery prosel zasadni modernizaci pred 4 roky, zatimco na spouste trati jezdi stale vozy ve stavu vice nez 20 let starem a ani neudrzovanem .. to mi proste prijde jako naprosta hovadina...
ano je jednodussi modernizovat to co se nam chce, ne to co je potreba...
podobne jako treba u policajtu mereni rychlosti a u mestaku odtahy tam kde to je neskodne - jen to neodpovida nejake norme treba o 10 cnetimetru....
jsou mnohem dulezitejsi, spolecensky nebezpecnejsi veci na ktere by se PCR i MP mela zamerit, ale ty jsou moc komplikovane a tak jdou po tom co jde delat rychle a viditelne...
Zřejmě si na rekonstrukci ty vozy za čtyři roky vydělaly.
.......... Za 53 milionů korun chtějí vylepšit devět vozů, u kterých chtějí vyměnit obložení stěn, lůžka,rolety, sprchu či toalety .............
Mne toto proste hlava nebere!!! .... Za 53 miliónov mi táto prestavba vychádza na 5,8 mil. korun na jeden vygón, teda na interiér, rolety, záchod, sprchu. Vygooglil som si nejaký rozmer jedného osobného vagóna, cca 26 m x 2,8, t.j. "podlahová plocha" 70 m2, t.j. taký menší rodinný dom - jednopodlažný bungalov. Teda prirovnám to pre lepšiu predstavu k rodinnému domu. A to idú robiť len interiér!!!!!!!!!! .... to musí byť lobbing, korupcia, marža ako Brno! :-D
a to si ted predstavte kolik stoji treba jen novy nater letadla, nedej boze jeho rekonstrukce. To vam uz vubec hlava nebude brat.
Zajímavé. Podobné kombinované vozy první třídy s jídelňákem před několika lety byly celkem propadák. Tak se ČD rozhodly udělat po několika letech to stejné s nedávno modernizovanými vozy. Krásné vyhazování peněz. A jak napsalautor článku, někde jezdí vlaky 30 let staré (i když u většiny již alespoň došlo k výměně těch 30 let starých potahů :))
A z čeho usuzujete, že jsou ARMpee propadák? Jsou podle vás větší propadák než tyto WRmee?
statni moloch... 7 000 000 za upravu interieru??? A po 4 l to zas zmeni
jj, za 7 melounů bych si postavil nádhernej barák, ČD jsou schopny za tyto peníze akorát vyměnit sedačky a změnit obložení ve stávajícím vagónu...
Neřekl bych, že je na tm něco špatného. Nicméně pane Sůro, autore článku, a co v rámci novinářské objektivity napsat článek s něčím negativním i o Regiojetu a Leošovi? To asi ne, co? Často tady vidím články o tom, jak jsou ČD špatné, ale o těch dvou skoro nikdy nic špatného. Náhoda? Neřekl bych. Aneb objektivní a nestranná novinařina. Mimochodem nedávno jsem viděl na hlavním nádraží sražený vozík Leoše, jak vjel do cesty mašině SŽDC. A jestli se nepletu, není to poprvé. Jaktože o tom není článek taky? A co třeba článek "Jančurovi stále a stále odcházejí zaměstnanci, na vlaku chybí někdy až 5 stewardů"? Zase nic... Proč mě to nepřekvapuje tady na idnes?
Velkého babišovce Jančuru nelze na idnes kritizovat. A Leoše také raději ne, je přece výrazným Jančurovým spojencem proti ČD.
To mě pobavilo :D prý chceme rozšířit gastronomické služby a proto zmenšíme jídelňák na polovinu :D
Protože můžou rozšířit servis na místo třeba i tím, že to budou řadit na vlaky spolu s vozy Bmz229, které taky mají zázemí pro catering. ;-)
Blábolíme, blábolíme, nic jiného neumíme, ale máme poctivého zaměstnavatele.
Pochopitelně se nebude investovat do "vylepšení jídelních vozů", ale do jejich zmenšení, protože se změnila situace na trhu. Zbývající část vozu se využije jako první třída, takže u některých vlaků jeden vůz nahradí dosavadní dva s velkou úsporou provozních nákladů. Je to koncepční změna vozu, ne rozmařilé vylepšení jídelňáku. Zmínka o "milionech" spolehlivě nastartuje primitivy a diletanty - viz diskuse. Je vidět, na koho pod vlajícími žlutými trenýrkami babišpress cílí.
Tolik v zájmu objektivity. Záměr ČD i ekonomické důvody chápu.
Z pohledu cestujícího už to tak optimisticky nevidím, naopak to hodnotím negativně, jako cestující první třídy nemám rád šumperské paskvily, jestli to bude něco jako ARmpee, tak potěš koště. Impotentní interiér a tvrdá sedadla firmy Borcad (vzor Záhořovo lože) nemají v dálkové dopravě co dělat.
Můj závěr: rekonstruovat ano, ale kvalitně. Ať to stojí místo 63 třeba 64 milionů, je to na dlouhá léta a pohodlí ve vlaku by mělo být podstatnou konkurenční výhodou proti autu a busu, ne naopak.
Je jasné, že tahat sebou další vagón, pokud není využitý, nemá smysl. Jen by mě zajímalo, jestli jsou tyhle doplňkové služby vůbec kalkulovány s nějakým ziskem. A nemyslím jen náklady na obsluhu, ale celkové náklady.
Petr Žaluda třeba svého času tvrdil, že Pendolína jsou zisková, jaksi opomněl do nákladů započítat jejich odpisy.
Ve výroční zprávě se ČD chlubí, že vytočili 250 tisíc piv, což teda netuším, jestil je hodně nebo málo.
Dotace. To je mantra. Krmí nás tím, že to zaplatí EU. Přitom to zaplatíme my všichni.
Špatný článek? :D a kde se píše tady o dotacích?