Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Železničáři žádají vyšší mýtné pro autodopravce, jsou prý v nevýhodě

Nově založené sdružení železničních dopravců Žesnad.cz tlačí na stát, aby zrovnoprávnil podmínky pro vlaky a kamiony. Železničáři požadují zdražení mýtného pro nákladní automobily, to se pochopitelně autodopravcům nelíbí.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

F76r94a68n73t73i14s62e78k 66M91r80z49e69n36a 3745255188259

Pry se po zeleznici prepravuje malo. Bodejd by ne, kdyz postou stoji zasilka od 50kc ( i s dodanim na adresu), kdezto CD kuryr z nadrazi do nadrazi stoji 200,-

0/0
27.8.2016 12:15

M70a23r61t96i34n 28N16e88r12m12u13t 9697177248429

Je příznačné, že ekologická doprava po elektrické železnici je brzděna mj. platbou za zelené zdroje

+2/0
26.8.2016 8:22

D39a26v68i86d 79P12e86c84a 1575244761916

Takto fungují "zelená" opatření skoro všude. Bavil jsem se na veletrhu s prodejci polských městských autobusů jako laik o kolik je lepší a levnější autobus na CNG oproti naftě. Odpověď zněla : nebýt dotací a daňových úlev by to vůbec nevycházelo. Úsudek nechám na Vás.

0/0
26.8.2016 12:22

M58i22c20h55a11l 79G61r62e23g88o78r 8706504660842

Lidi nenechte se oblbnout hloupýma kecama. Všechno co si koupíte a doveze Vám kamión je zdaněno DPH 21%. Takže rozhodně kamion nejezdí gratis, jak se snaží někteří tvrdit.

Celé je to o tom zrušit svobodu - doprava a cesty budou jen pro vyvolené a zbytek bude sedět doma.

0/−1
25.8.2016 20:27

J12i60n75d95ř83i65c17h 40Š20k16o38p38e23k 4835371140825

s první částí souhlas.

Druhá je nesmysl.

Kolik lidí cestuje kamiony ?

+1/0
26.8.2016 7:08

M56i36c56h75a90l 55G11r89e55g61o28r 8496464960462

Proč ten člověk lže? Každé auta platí daň 1kč/ km a u kamiónu je to ještě více.

Navíc dálnice zvyšují produktivitu práce, snižují náklady na mzdy, takže stát vydělává ohromné prachy i na tom.

0/−1
25.8.2016 20:18

J22i27ř84í 33K80o27c92u35r51e80k 6985494725518

Železnice je kraně nevhodná pro svážení 1000 litrů mléka z kravína do mlékárny v nejbližším městě. Železnice je vhodná pro dálkovou dopravu (cca nad 300 km) v objemech nad tisíc tun. Bohužel pro tranzitní železniční dopravu chybí kapacita tratí. A ta se zvýšením mýtněho nezvýší, spíš by byla potřeba dvojkolejná trať z Plzně do Německa a další dvě koleje mezi Čechy a Moravou.

Jinak ty poplatky na železnici jsou nádledující: 35-50 Kč za kilometr a 1000 tun. Těch 1000 tun je důležitých - odpovídá to asi 40 kamionům. Takže cena je srovnatelné pro oba druhy přepravy. Jen nesmíte k jednomu vagónku s 20 tunami dřeva věšet dvě 60t lokomotivy. Pak to nevyjde, jelikož se platí i za ty lokomotivy.

+1/0
25.8.2016 16:04

D48a77v85i84d 95P23e24c19a 1185204151746

Myslím, že to nepíšete správně. Neplatí se za ten nákladní vlak za 0-1000 tun? To je velký rozdíl oproti 1000 tun. Dopravce má leckdy dilema zda jet se dvěma vozy a prodělávat, ale uspokojit jednoho, dva zákazníky, nebo spoj nejet. Prostě vícenáklady, které odpadají v momentě, kdy by bylo více zboží na kolejích.

+1/0
25.8.2016 16:31

J16i37ř14í 87K89o73c18u91r25e94k 6985134325648

Ne, je to podle váhy vlaku. Ve zkratce: Vynásobí se kilometry a hmotnost, vyjde číslo. To se vydělí tisícem a máte cenu.

Q [tis. hrubých tun ] je 1 tisícina hrubé hmotnosti vlaku v tunách. Hmotností vlaku se rozumí součet hmotností všech vozidel vlaku včetně hmotnosti cestujících nebo nákladu. Nositelem informace o hmotnosti vlaku pro výpočet základní ceny jsou prvky souboru provozních informačních systémů (SPIS). Cena C2 se vypočítá zvlášť pro každý traťový úsek, projetý daným vlakem po změně jeho hmotnosti (přivěšení nebo odvěšení vozidel, změna charakteru vlaku osobní dopravy z kategorie obsazený cestujícími na kategorii soupravový nebo naopak).

+1/0
25.8.2016 16:35

D63a10v15i94d 91P15e37c47a 1175824421646

Děkuji.

0/0
26.8.2016 12:12

J49i83ř31í 13K18o73c28u16r20e64k 6315624905358

Ale možná to víte líp než provozovatel dráhy:

http://provoz.szdc.cz/Portal/ViewArticle.aspx?oid=1279749

0/0
25.8.2016 16:36

D40a80v35i52d 78P81e61c40a 1585244141236

Myslel jsem, že jde o paušální cenu za km a druh vlaku krát počet km.

0/0
26.8.2016 12:13
Foto

M28a98r46t68i30n 31R55y35š33a33v69ý 1226855343842

To jsou dobré zkratky "že" "snad".cz "Ces" "mad".cz ;-D

+1/0
25.8.2016 14:45

D26a53n98i78e51l 14S65o74b55o21t64a 9139604126180

Vždyť železničáři už teď mají oproti autům výhodu. Přece auta stojí, vlaky jedou ;-D

+1/0
25.8.2016 14:28

P35e17t98r 94N55o28v68a51k 8431103175646

R^;-D

0/0
25.8.2016 23:42

D11a17v21i23d 65P54e95c45a 1865594451616

Nebudu se přít o just in time, ani o potraviny, ale proč se dnes vozí kamionem železný šrot, uhlí, štěrk a tříděný odpad? Proto, že kamionová doprav nazahrnuje do svých nákladů opotřebení komunikace. Bavme se o tom , zda jim jí účtovat, neboť to ve finále zaplatíme my, zákazníci. Takže volné silnice, část zboží na kolejích, ale taky dražší zboží. Jsem pro to si připlatit.

+7/0
25.8.2016 13:37

P19a61v34e89l 56D65a27v94i32d 1247974616224

Já myslím, že tříděný odpad, uhlí a štěrk se v drtivé většině vozí jen poslední (první) míle po silnici.

0/0
25.8.2016 14:52

J90i77ř66í 56K12o64c77u43r48e63k 6665444965978

Někteří by nejraději vozili čaje z Jemnice do Slavonic vlakem a ne dodávkou.

+1/0
25.8.2016 16:06

D58a63v65i31d 74P71e46c85a 1925924771936

Obávám se, že se mýlíte. Příklad sklárna v Kyjově dováží tříděný skleněný odpad ze Švýcarska. Švýcaři to posílají výhradně vagonem. Jedná se o kulturní národ, který tento sajrajt na silnici nechce. Firma HBH Holešák (H.Brod) tuto komoditu posílá výhradně kamionem. Taktéž plasty i papír. Vzdálenost sběrného dvora od kolejíSŽDC je 10 metrů, výškový rozdíl nula. Jen příklad, ale pravdivý.

+1/0
25.8.2016 16:25

M77a81r22t41i85n 18N58e11r74m75u39t 9887837938669

Příčinou budou možná podmínky nakládky a vykládky. Kamion přijede a za půlhodiny může odjet. Vagon??;-D

0/0
26.8.2016 8:18

D28a69v96i66d 55P58e67c67a 1415664921326

Naopak. U sběrného dvora, který přetéká tříděným odpadem dnes železnice přistaví vozy požadované řady a třeba i jeden navíc a zákazník může libovolně v řádu řekněme 48 hodin nakládat. Čili zde je to pro něj mnohem výhodnější než kamion, který se musí rychle obsloužit.

0/0
26.8.2016 12:15

J89i75n14d83ř72i77c17h 86Š95k31o16p77e58k 4855951330825

jsou i borci, co vozí uhlí přes celou republiku.

Mám kousek uhelné sklady, tak to vím.

0/0
26.8.2016 7:09

D33a76v47i80d 15P28e25c95a 1355324451196

Je to zcela běžné a nemůžeme se na ně zlobit, pokud tedy nejsou kamiony přetížené (což nikdo nekontroluje). V tomhle případě by si železnice opravdu měla říct zda o tyto přepravy bojuje, nebo dokáže bojovat.

0/0
26.8.2016 12:17

J24i79ř74í 92K85o68c35u69r90e66k 6205754165698

u těch kamionů: Když do nákladů počítáte údržbu komunikace, uvažujete také se zdaněním paliva na straně příjmů? Kdyby totiž kamion nejel, neopotřebí silnici, ale ani si nekoupí palivo.

0/0
25.8.2016 16:44

D95a63v29i18d 68P62e43c84a 1175884551516

Obávám se, že daně z paliva jsou jedním ze skutečných příčin, proč železnice není pro politiky prioritou. Neměli by co přerozdělovat. respektive by toho (spotřební daň a DPH) bylo méně.

0/0
26.8.2016 12:19

R83o56m88a87n 46J55e71s76c81h50k41e 9838725277705

Proč se vozí nábytek do Ikei ze Švédska po silnici ? Je to nutné. Zrušily se stovky vleček.

0/0
26.8.2016 21:13

M62o90n65i66k70a 73K44o32n61e75c27n62a 7813751381724

Kamiony, ktere vozi dily na vyrobu aut, tak hlavni tahy nalozit na vlak. Dojezd primo domfirmy uz kamionem. To stejne s kamiony, ktere vezou porubane stromy pres nekolik statu. Potom, ze je o zivot vyjet na ceskou silnici.

+1/0
25.8.2016 13:13

J84i47ř43í 83K77o80d12ý30d63e14k 7390870546313

Kdo zaplati celou infrastrukturu a bude to provozovat?

0/0
25.8.2016 13:56

J45i45ř51í 90K79o92c50u32r83e76k 6495344375228

Škodovka by ráda vozila více věcí vlakem. Ale na těch jednokolejkách do Boleslavi se toho nedá víc vyjezdit, pokud nebude druhá kolej, aby si vlaky mohly vyhnout. Zrovna na trati do Škodovky teďka SŽDC přistavuje kolej ve dvou nových výhybnách, aby těch vlaků mohlo projet víc.

+3/0
25.8.2016 16:09

K29a92r88e11l 52U77r55b46a38n 2424914811879

Veškeré poplatky za používání inženýrské infrastruktury by měly pokrýt celkové náklady na jejich stavbu a údržbu.

+4/−1
25.8.2016 12:22

O45t12t66o 44P56o76s39p40í80š20i89l 4944455317628

To byste se divil, kolik by toho zaniklo... Mimochodem by to znamenalo zánik venkova, protože pár stovek lidí na vesnici nepokryje opravu a údržbu dvojky/trojky do vesnice vedoucí ani náhodou. Nemluvě o tom, že kamiony by taková místa přestaly zásobovat. (Tím spíš, pokud by místní "spravedliví" chtěli poplatky jen po nákladních dopravcích.)

Ale jo, taky názor... Jen nevím, zda jste domyslel všechny důsledky...:-)

+5/0
25.8.2016 12:30

T62o66m44á53š 52M89o11r70a24v37č45í75k 3757976173185

Stačilo by, kdyby to platilo pro silnice I. třídy a výš.

0/0
25.8.2016 12:33

J98i96ř14í 15E30r27b42e92n 1563964806477

Kolik kamionů DNES zásobuje průměrnou pětisethlavou vesnici? :-)

Všude jezdí do obchodů skříňové sedmi- a devítituny (tam, kde před třiceti lety bohatě stačily třítunové Avie).

+1/0
25.8.2016 12:35

O81t98t15o 17P56o92s82p70í97š48i38l 4974445407528

Na Váš dotaz obecně odpovědět nelze. Do obcí, které leží na konci světa, nejezdí třeba žádný kamion nikdy. Tak by mě zajímalo, z čeho by ti ostatní lidé v tom spravedlivém modelu zaplatili alespoň údržbu takové silnice. O opravách (jakože pitomý malý mostek, který ani nevidíte jde nákladově do milionů až desítek milionů) ani nemluvě...

Mimochodem, moc se nemluví o tom, že některé účelové komunikace si staví, udržuje a opravuje firma tam sídlící (a kamiony využívající). Obec (nebo kraj) nedá ani korunu, přesto paradoxně chce, aby tam ta firma byla (např. kvůli práci pro místní)...

Než budete vymýšlet absolutní spravedlnost, zkuste se zamyslet, zda to je s ohledem na všechny aspekty vůbec možné...;-)

+1/0
25.8.2016 12:43

R16o20m10a62n 41P73o11k90o96r40n25ý 6419454340502

No jsme již trochu mimo téma, neb to byla konkurence železniční a kamionové dopravy, kde mají zastánci železnice pravdu. Takže pokud by jste chtěl být takto spravedlivý, tak D1 by byla ze zlata... Ale jelikož všechny silnice patří státu, tak se platí státu a ten opravuje všechny silnice a i ty které vedou do poslední vesničky, neb i tito lidé nakupují zboží které převážíte a tím si tu silnici platí vlastně taky... Ale k původnímu tématu již asi co říci nemáte.

+2/0
25.8.2016 12:47

O95t55t18o 62P88o24s31p38í29š82i25l 4454205597678

Ano, ano... Zastánci železnice mají vždycky pravdu ve všem. Zvlášť když chybu nehledají na železnici...:-)

A běda, kdo by se snažil hledat chybu kriticky na železnici. Takový jedinec páchá útok na dráhu dle Trestního zákoníku!

No jo, mezi šotoultras nezapadnu...

+1/−2
25.8.2016 12:51

R16o69m89a74n 35P81o56k43o49r72n79ý 6179184750402

Nikdy jsem netvrdil, že mám ve všem pravdu. Říkám svůj názor a můj postoj k dané situaci. To že by ČD mohli hospodařit mnohem lépe a některé věci zdokonalovat je dle mého také pravda.

+1/0
25.8.2016 12:56

J60i47ř46í 57K51o82c88u80r50e37k 6835814805798

"Bohatě stačily" a každý na ně nadával, když je dojel.

0/0
25.8.2016 16:51

D26r38a90h40o38m34í55r 51S69t97r68o49u21h68a89l 4185178232614

Jenže těch pár stovek lidí nedělá takové opotřebení, takže silnice vydrží mnohem déle. Ale když se z poplatků nezaplatí ani oprava hlavních tahů a přepravci jsou vlastně takto dotováni, je to na zamyšlení.

0/0
25.8.2016 13:48

M87a31r76e97k 62Š18i84m27o87n 2484467508988

Takový postup by zcela zničil Evropskou krajinu. Zůstaly by jen velká města s obrovzkými satelitními sídlišti a odlehlé liduprázdné venkovské prostory bez zpevněných cest s izolovanými farmami.

0/0
25.8.2016 13:08

M75a63r32t44i88n 76U78r50b84á19n76e48k 1874124701291

Pred kolik procent firem a obchodu vede zeleznice? Asi by me nebali naklad 3x nakladat a vykladat. Proto bych zvolil kamion.

0/−1
25.8.2016 12:02

J90i42ř30í 70E30r91b57e49n 1403384326537

Nikdo nechce navážet vagony do každého supermarketu. Úplně by stačilo mít zakolejená logistická centra a velké továrny. Oni naši předci nebyli blbí, když postavili třeba Nákladové nádraží Žižkov kvůli tomu, aby vymístili náklady z centrálních nádraží a přitom zpřístupnili pražský trh všem dodavatelům.

+9/0
25.8.2016 12:05

T17o66m13á33š 56M69o73r57a45v55č29í39k 3437216133225

To nádraží se postavilo ve 30. letech, tudíž na okraji Prahy, stejně jako jsou dnes třeba Měcholupy nebo Uhříněves, kde je kontejnerový terminál.

+3/0
25.8.2016 12:10

T98o58m73á15š 23M96o96r15a26v79č78í82k 3157826133595

A myslím, že je největší v ČR.

0/0
25.8.2016 12:16

V53a35c43l27a15v 53M90e27d38e23k 5821442235895

ze Žižkova dojdete na Václavák pěšky (a došel jste i v 30. letech) za pár minut. To srovnání zkrátka nesedí.

0/0
25.8.2016 12:38

T36o18m87á45š 49M80o63r26a39v19č69í96k 3167766903895

To srovnání náhodou sedí. Když se stavilo hl. nádraží, postavilo se za městem v polích (viz mapy.cz 19. stoleti), když se stavělo nákladové nádraží ve 30. letech, postavilo se za městem v polích a dnes máme terminál relativně taky na kraji Prahy - Uhříněves.

+2/0
25.8.2016 12:45

V51a62c51l68a84v 18M76e84d16e54k 5661552765985

ale z té Uhříněvse jedete do centra hodinu, kdežto ze Žižkova jste to za 10 minut odvezl na dvoukoláku.

0/0
25.8.2016 12:47

T23o61m91á36š 52M69o93r69a43v32č94í37k 3947346573185

Nenapadlo vás, že ty věci nemíří jen na Staroměstské náměstí, ale taky do Michle, Lhotky, na Chodov a mít kamiony a jiné nákl. auta v širším centru není to pravé ořechové?

+1/0
25.8.2016 12:50

T47o24m36á47š 70M30o92r53a14v28č41í12k 3387936233185

Prostě Praha je tak velká, že už není zásobovaný jen Karlův most, ale i ostatní části a tam se dostanete nejlíp po okružných trasách, ne přes centrum, tudíž má Uhříněves vynikající polohu.

0/0
25.8.2016 12:54

O17t15t79o 33P30o94s81p28í28š72i57l 4234525377978

Tak a kolik takových logistických center v Česku máme?

Kolik máme v Česku linek nákladní vlakové dopravy mezi takovými centry, aby mohla přeprava fungovat srovnatelně rychle a pokud možno "just in time"?

Co dělají dopravci pro to, aby konečný zákazník zvolil železnici i přesto, že to obvykle znamená jednu až dvě překládky navíc?

Co dělají dopravci pro to, aby se přepravcům vyplatilo po železnici vozit i náklady menší než 40 tun? (O nákladech menších než 10 tun ani nemluvě...)

Co pro výše uvedené dělá stát?

Nebylo by dobré se nejprve zabývat těmito otázkami a teprve pak případně řešit omezení kamionů?

+4/0
25.8.2016 12:11







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.