Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu
Zobrazit příspěvky: Doporučované Všechny podle vláken Všechny podle času

M36a65r94t89i77n 37K89ř19í87ž 9473322260717

Nechci se pouštět moc do polemiky, jsem zastánce vlakové dopravy, ale to označení Žesnad.cz - to nevymyslíš. Výmluvnější to snad už ani být nemohlo.

+24/0
doporučit
25.8.2016 10:31

A85d67a18m 29H84u52r67t65a 2381732627840

Jo, že mají rychlíky na trase Praha-Ostrava tak malý počet vagónů nedává smysl ani mě, zejména pak v pátek nebo neděli.

A že vláda dělá málo na podporu železniční nákladní dopravy dobře víme. Všichni už jsme z počtu kamionů na českých silnicích unaveni, mimo pár podnikatelů a jejich zaměstnanců.

+21/0
doporučit
25.8.2016 10:54

D85a92v47i47d 14P84e54c98a 1235264711466

Vlak dokáže to co kamion a mnohem levněji. Otázka jsou vlečky, vykládací místa a vůle do toho jít. Mohou se vozit kontejnery, výměnné nástavby, celé návěsy, vše přeloženo v řádech minut. Ve skutečnosti má silniční lobby ohromný strach aby tohle někdo náhodou nemyslel vážně. Teď se ze silniční dopravy sype spotřební daň z nafty politikům a tak JEN NAOKO podporují železnici.

+19/0
doporučit
25.8.2016 10:48

D14a18v33i52d 19P24e53t92r47ž60e64l48a 2256744173170

Problém je jinde. X tisíc tun vepřového se veze do Německa, aby se z něj x tisíc tun vepřového dovezlo. Nepoživatelná dotovaná rajčata se vozí z Holandska. Atd. Naprosto zbytečné přepravy.

+13/0
doporučit
25.8.2016 11:00

P94a17v97e90l 41Ř14a90p43e52k 7702836629765

Klíčovým problémem je nesmyslný mýtný systém v ČR, který zpoplatňuje ty úseky, kde by bylo žádoucí kamionovou dopravu koncentrovat, a naopak je nechává volně škodit na všech silničkách a místních komunikacích, kde kamiony akorát páchají škody, které pak musí v důsledku zacvakat místní lidé, nehledě na sníženou kvalitu života, propad cen nemovitostí atd.

Je zcela zjevné, že nákladní automobilová doprava, jako součást masového automobilismu, je přímo založena na přenášení negativních dopadů a škod na všechny okolo, zatímco přepravce inkasuje zisky. Je to ve svém důsledku hluboce amorální systém, který bychom měli odmítnout i za cenu toho, že zboží bude nakonec o nějaké procento dražší. Rovněž by obce měly mít právo v určitých případech zakázat průjezd kamionů přes své území nebo jej dodatečně zpoplatnit. Nelze donekonečna stavět cizí soukromé zájmy nad zájmy místních lidí.

Je třeba v první řadě zrušit nesmyslný mýtný systém v ČR a zpoplatnit celou silniční síť, přičemž silnice nižších tříd by měly být zpoplatněny stejně nebo více. Dále je třeba odborná diskuze nad tématem vrácení nákladu zpět na koleje, kam přirozeně patří. Doprava po kolejích by třeba mohla být osvobozena od DPH, neboť je to ku prospěchu nás všech, možná mnohem více než jiné osvobozené služby. Zbytek nechat na trhu.

+18/−2
doporučit
25.8.2016 10:53

R27a58d69k95o 70K25ř76i28v24á55n23e30k 7690473355370

Železničáři - to zní jako odboráři. Ve skutečnosti se jedná o železniční dopravce, převážně soukromé.

Poždadavek na "zvýšení mýta" je záměrně formulován k vyvolávání zbytečné nenávisti. ;-€ Jedná se o požadavek na takovou dopravní politiku, která bude vytvářet rovnoprávné podmánky na trhu. O "harmonizaci podmínek na přepravním trhu" se sepsalo na Ministerstvu dopravy hodně dokumentů ji začátkem 90. let, realizace skončila u ledu. K pozitivní diskriminaci železnice po švýcarském způsobu to má daleko, zatím by fakt stačily rovné podmínky.

Až bude na staromáku nějaký happening "přepadení pracijícího lidu nehoráznými železničáři", bude to doufám na iDnes anoncováno předem.:-)

+15/−1
doporučit
25.8.2016 10:35

F97r32a39n76t46i13š16e27k 80V14a98n26ě88k 1107484407907

Železniční nákladní dopravci by se taky měly zaměřit na to, aby při rekonstrukcích SŽDC nerušilo nakládací a vykládací místa. Ono už za chvilku se nebude moci nakládat skoro nikde.

+12/0
doporučit
25.8.2016 10:37

L25u29k11á94š 52Š53m58a40h87e79l 2607834702714

No, držím jim palce, bohužel ČESMAD má hodně silné lobbyisty, což se ukázalo už když chtěla vláda Mirka Topolánka rozšířit víkendový zákaz jízd kamionů. Hned vyrukovali s masivní kampaní.

Údajná vyšší efektivita kamionů je dána mj. čtyřmi věcmi: 1) větší konkurencí (řídit kamion u nás může každý Lojza) 2) masivním rušením vleček a netrváním na výstavbě vleček u nových průmyslových zón (nikdo neříká, že se vlakem mají vozit malé zakázky, ale velké ucelenky by mohly bez problémů, kdyby se nemuselo nesmyslně překládat) 3) neschopností SŽDC inteligentně naplánovat výlukovou činnost (na každé vyřezávání zeleně u trati je několikadenní výluka, zatímco dříve, dokud bylo SŽDC součástí ČD, to zvládali za provozu) 4) porušováním předpisů u kamionů, ať už technický stav vozidel, nebo rychlost jízdy, nebo nedávno zmiňovaná "práce na dva kotouče" (na železnici si tohle žádný dopravce nemůže lajznout).

+19/−3
doporučit
25.8.2016 10:28

J66i64r16i 53R48u54s84n39o24k 4525512257653

Faktem je, ze s poctem kamionu by se neco melo neco zacit delat. V podstate s jen s tranzitem. Staci jet navecer po D1 a kazda benzinka a odpocivadlo jsou navraven k prasknuti a kamiony kolikrat stoji i v odbocovacim pruhu.

+11/0
doporučit
25.8.2016 10:51

T25o59m38á24š 17M82o39r53a27v34č42í55k 3787796463575

Železničáři můžou být v klidu, když vidím na některých silnicích vyjeté koleje, tak za chvíli tam může jezdit i Pendolino.

+9/0
doporučit
25.8.2016 11:59

D32u54š42a20n 42P41e60š82e56k 3985849154850

Současný stav opravdu není dobrý.

Železnice do svých nákladů musí promítat náklady na údržbu celé železniční sítě, zatímco kamiony údržbu a výstavbu silnic jako své náklady nemají.

Mýto, nebo jiné poplatky za kamionovou dopravu by měly být podstatně vyšší.

Alespoň by se tak přestalo vyplácet nesmyslné převážení některého zboží přes půl Evropy jen proto, že někde v Litvě jsou vajíčka o pár haléřů za kus levnější, než u nás.

+9/0
doporučit
25.8.2016 11:10

M15i57l52a36n 86S42t79r59a65ň52a11v41a 1287495401721

S převedením většího podílu přepravy z kamionů na železnici nadšeně souhlasím, ale co dělat,když nikdo ve vládě nemá na tomto řešení žádný zájem? Kde jsou sliby našeho současného ministra dopravy, který při nástupu do funkce nadšeně sliboval, že si převedení většího podílu dopravy bere jako osobní závazek??,?? Před volbami je se třeba na plnění těchto "slibů" ptát a podle toho volit.

+9/0
doporučit
25.8.2016 11:00

R97o69m73a48n 81P90o97k18o15r33n82ý 6979554670172

Tvrdí se, že u nás je obrovská sít železnice. Tak nepochopím, proč se vše nevozí po ní, ale huntují se silnice. Toť můj názor.

+9/0
doporučit
25.8.2016 10:54

D96a33v67i22d 75P89e28c90a 1465654971666

Nebudu se přít o just in time, ani o potraviny, ale proč se dnes vozí kamionem železný šrot, uhlí, štěrk a tříděný odpad? Proto, že kamionová doprav nazahrnuje do svých nákladů opotřebení komunikace. Bavme se o tom , zda jim jí účtovat, neboť to ve finále zaplatíme my, zákazníci. Takže volné silnice, část zboží na kolejích, ale taky dražší zboží. Jsem pro to si připlatit.

+7/0
doporučit
25.8.2016 13:37

M11a40r77t23i91n 30K20ř58í39ž 9203662130237

Souhlasím s tím, že je potřeba počet kamionů na silnicích v ČR dramaticky snížit. Například včera na příjezdu Prahy. Omezení na Šětrboholské radiále a fronta kamionů až na šestý kilometr D1. To přece není normální.

+7/0
doporučit
25.8.2016 11:08

D59a43v31i62d 58P80r13a96ž45á14k 6174602362636

Že by kamiony měly platit i za jízdu mimo dálnici je jasné. Aktuální stav je opravdu diskriminační pro železniční dopravu a zvyšuje objem kamionové přepravy nad rovnovážnou úroveň, která by se utvořila na regulovaném trhu. Alternativně zrušit železniční poplatky na nepáteřních tratích

+7/−2
doporučit
25.8.2016 11:01

O82t78t77o 37P81o82s33p95í76š36i20l 4894775447198

Železnice opravdu znevýhodněna je. Ale především tím, že stát využívá ČD a SŽDC jako "sdružení trafik" pro odložené politiky. A jako by to nestačilo, založíme Regulátora, Půjčovnu, Žesnad a všude budeme mít kupu odborářů...

Nikde není manažerské řízení vedoucí k tomu, aby železnice byla atraktivní, ale všude je spousta plačků, kteří umí jen kopat kolem sebe a požadovat obstrukce pro ostatní.Rv

V článku je jistě spousta pravdy o tom, jak stát nedokáže naplnit koncepci a svým způsobem i o neefektivním rozhazování kapacity. Ale co udělali "cargo odborníci" ve svých firmičkách pro to, aby železnici využili jako páteř pro nákladní dopravu?

+5/−1
doporučit
25.8.2016 11:26

J76i85n66d63ř97i26c55h 95Š38k86o84p93e68k 4655361700625

souhlas, mýto musí jít nahoru a musí se platit všude

Pak skončí paradoxní situace, kdy se máslo v ceně o 0,01 Kč/kg nižší veze ze severu na jih a z toho jihu se následně veze závratně dražší produkce na další okraj Evropy

+5/−1
doporučit
25.8.2016 10:44

K65a65r36e78l 61U82r83b30a88n 2624654941529

Veškeré poplatky za používání inženýrské infrastruktury by měly pokrýt celkové náklady na jejich stavbu a údržbu.

+4/−1
doporučit
25.8.2016 12:22

J67a12n68a 87P67o28l49á96š37k47o36v81á 5497492958874

Železnice mají pořád nějaký problém, jak mohou žádat vyšší mýtné pro autodopravce?

Já žádám, aby vlaky jezdily čisté, klimatizované a neprudil mě někdo s kontrolou jízdenky

+4/−2
doporučit
25.8.2016 11:15

D63a39v50i64d 56R34y21c17h39e25t12s82k42ý 9186621880110

Sládek nicméně nechce, aby se zvýšení mýta vnímalo jen jako zdražování kamionové dopravy. „Je možno na ně pohlížet i jako na stimulátor pro rozhodování o druhu dopravy"

ach ten newspeak neobolševiků v dotovaných odvětvích

+4/−4
doporučit
25.8.2016 10:28

M84a29r81t35i79n 97N17e30r65m37u28t 9987957218439

Je příznačné, že ekologická doprava po elektrické železnici je brzděna mj. platbou za zelené zdroje

+2/0
doporučit
26.8.2016 8:22

M86a41r35t32i24n 39H94á43j90e60k 9587516250667

Problém železničářů je jinde. Mluvil jsem s několika podnikateli a shodli se na jednom: českým železničním dopravcům se nedá věřit, neplní smlouvy, mají zpoždění, jiné vagóny nebo jiný počet než se objedná atd atd. Až si spraví reputaci, třeba to pujde...

+2/0
doporučit
25.8.2016 10:25

V63á29c83l47a80v 63M30i24k62u83l41i43c44a 8903969921184

Důležitá informace: kamiony jsou efektivnější oproti ČD!

+4/−5
doporučit
25.8.2016 10:24

P42e13t68r 94N11o82v40a74k 8701893855906

Takže místo aby bojovali za zlepšení podmínek na železnici, tak chtějí znevýhodnit konkurenci. Jak hezky odborářské a ČDdrážní. Ostatně, rétorika typu "jezdí moc dálkových vlaků" jako by z oka vypadla právě odborářům z drah. Vážení odboráři ze "Žesmadu", když ten kamion to z jednoho konce republiky na druhý doveze maximálně za pár hodin a vlaku to trvá týden a ještě se to musí překládat a stejně dovézt nakonec tím kamionem, tak můžete zdražovat mýto a co chcete, ale k ničemu vám to nebude. Pouze na to doplatí zákazník zdražením přepravy...

+3/−4
doporučit
25.8.2016 10:59





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.