Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Železničáři žádají vyšší mýtné pro autodopravce, jsou prý v nevýhodě

Nově založené sdružení železničních dopravců Žesnad.cz tlačí na stát, aby zrovnoprávnil podmínky pro vlaky a kamiony. Železničáři požadují zdražení mýtného pro nákladní automobily, to se pochopitelně autodopravcům nelíbí.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

F42r82a59n57t17i73s77e73k 26M44r56z57e97n67a 3685805258389

Pry se po zeleznici prepravuje malo. Bodejd by ne, kdyz postou stoji zasilka od 50kc ( i s dodanim na adresu), kdezto CD kuryr z nadrazi do nadrazi stoji 200,-

0/0
27.8.2016 12:15

M78a68r97t58i63n 26N36e94r18m29u89t 9887287858869

Je příznačné, že ekologická doprava po elektrické železnici je brzděna mj. platbou za zelené zdroje

+2/0
26.8.2016 8:22

D52a49v18i62d 93P78e93c89a 1945804491426

Takto fungují "zelená" opatření skoro všude. Bavil jsem se na veletrhu s prodejci polských městských autobusů jako laik o kolik je lepší a levnější autobus na CNG oproti naftě. Odpověď zněla : nebýt dotací a daňových úlev by to vůbec nevycházelo. Úsudek nechám na Vás.

0/0
26.8.2016 12:22

M36i14c72h97a10l 64G89r60e58g92o83r 8296424300222

Lidi nenechte se oblbnout hloupýma kecama. Všechno co si koupíte a doveze Vám kamión je zdaněno DPH 21%. Takže rozhodně kamion nejezdí gratis, jak se snaží někteří tvrdit.

Celé je to o tom zrušit svobodu - doprava a cesty budou jen pro vyvolené a zbytek bude sedět doma.

0/−1
25.8.2016 20:27

J65i57n82d37ř26i69c70h 55Š28k60o28p30e59k 4845781130775

s první částí souhlas.

Druhá je nesmysl.

Kolik lidí cestuje kamiony ?

+1/0
26.8.2016 7:08

M23i82c98h89a45l 30G89r34e37g35o37r 8586644880292

Proč ten člověk lže? Každé auta platí daň 1kč/ km a u kamiónu je to ještě více.

Navíc dálnice zvyšují produktivitu práce, snižují náklady na mzdy, takže stát vydělává ohromné prachy i na tom.

0/−1
25.8.2016 20:18

J73i66ř38í 41K21o53c33u72r65e58k 6535474815438

Železnice je kraně nevhodná pro svážení 1000 litrů mléka z kravína do mlékárny v nejbližším městě. Železnice je vhodná pro dálkovou dopravu (cca nad 300 km) v objemech nad tisíc tun. Bohužel pro tranzitní železniční dopravu chybí kapacita tratí. A ta se zvýšením mýtněho nezvýší, spíš by byla potřeba dvojkolejná trať z Plzně do Německa a další dvě koleje mezi Čechy a Moravou.

Jinak ty poplatky na železnici jsou nádledující: 35-50 Kč za kilometr a 1000 tun. Těch 1000 tun je důležitých - odpovídá to asi 40 kamionům. Takže cena je srovnatelné pro oba druhy přepravy. Jen nesmíte k jednomu vagónku s 20 tunami dřeva věšet dvě 60t lokomotivy. Pak to nevyjde, jelikož se platí i za ty lokomotivy.

+1/0
25.8.2016 16:04

D40a75v79i89d 16P16e58c31a 1315294371926

Myslím, že to nepíšete správně. Neplatí se za ten nákladní vlak za 0-1000 tun? To je velký rozdíl oproti 1000 tun. Dopravce má leckdy dilema zda jet se dvěma vozy a prodělávat, ale uspokojit jednoho, dva zákazníky, nebo spoj nejet. Prostě vícenáklady, které odpadají v momentě, kdy by bylo více zboží na kolejích.

+1/0
25.8.2016 16:31

J12i87ř44í 42K95o63c70u98r56e92k 6565464905338

Ne, je to podle váhy vlaku. Ve zkratce: Vynásobí se kilometry a hmotnost, vyjde číslo. To se vydělí tisícem a máte cenu.

Q [tis. hrubých tun ] je 1 tisícina hrubé hmotnosti vlaku v tunách. Hmotností vlaku se rozumí součet hmotností všech vozidel vlaku včetně hmotnosti cestujících nebo nákladu. Nositelem informace o hmotnosti vlaku pro výpočet základní ceny jsou prvky souboru provozních informačních systémů (SPIS). Cena C2 se vypočítá zvlášť pro každý traťový úsek, projetý daným vlakem po změně jeho hmotnosti (přivěšení nebo odvěšení vozidel, změna charakteru vlaku osobní dopravy z kategorie obsazený cestujícími na kategorii soupravový nebo naopak).

+1/0
25.8.2016 16:35

D88a20v42i40d 91P81e18c89a 1955584561676

Děkuji.

0/0
26.8.2016 12:12

J57i81ř69í 51K44o19c14u28r50e45k 6385324625898

Ale možná to víte líp než provozovatel dráhy:

http://provoz.szdc.cz/Portal/ViewArticle.aspx?oid=1279749

0/0
25.8.2016 16:36

D75a82v86i47d 29P43e97c81a 1265484871906

Myslel jsem, že jde o paušální cenu za km a druh vlaku krát počet km.

0/0
26.8.2016 12:13
Foto

M36a54r84t22i90n 84R85y37š15a88v38ý 1146575463412

To jsou dobré zkratky "že" "snad".cz "Ces" "mad".cz ;-D

+1/0
25.8.2016 14:45

D72a82n53i81e20l 77S11o15b34o13t58a 9399224696740

Vždyť železničáři už teď mají oproti autům výhodu. Přece auta stojí, vlaky jedou ;-D

+1/0
25.8.2016 14:28

P62e52t81r 59N43o37v53a53k 8461343835866

R^;-D

0/0
25.8.2016 23:42

D53a81v88i81d 12P34e98c72a 1665774221356

Nebudu se přít o just in time, ani o potraviny, ale proč se dnes vozí kamionem železný šrot, uhlí, štěrk a tříděný odpad? Proto, že kamionová doprav nazahrnuje do svých nákladů opotřebení komunikace. Bavme se o tom , zda jim jí účtovat, neboť to ve finále zaplatíme my, zákazníci. Takže volné silnice, část zboží na kolejích, ale taky dražší zboží. Jsem pro to si připlatit.

+7/0
25.8.2016 13:37

P27a80v30e68l 57D20a44v75i91d 1637844406564

Já myslím, že tříděný odpad, uhlí a štěrk se v drtivé většině vozí jen poslední (první) míle po silnici.

0/0
25.8.2016 14:52

J20i83ř28í 21K97o72c65u53r63e45k 6405834265308

Někteří by nejraději vozili čaje z Jemnice do Slavonic vlakem a ne dodávkou.

+1/0
25.8.2016 16:06

D94a53v72i38d 14P68e17c30a 1775874721956

Obávám se, že se mýlíte. Příklad sklárna v Kyjově dováží tříděný skleněný odpad ze Švýcarska. Švýcaři to posílají výhradně vagonem. Jedná se o kulturní národ, který tento sajrajt na silnici nechce. Firma HBH Holešák (H.Brod) tuto komoditu posílá výhradně kamionem. Taktéž plasty i papír. Vzdálenost sběrného dvora od kolejíSŽDC je 10 metrů, výškový rozdíl nula. Jen příklad, ale pravdivý.

+1/0
25.8.2016 16:25

M62a32r63t40i53n 65N73e18r70m55u37t 9877387108869

Příčinou budou možná podmínky nakládky a vykládky. Kamion přijede a za půlhodiny může odjet. Vagon??;-D

0/0
26.8.2016 8:18

D72a63v44i89d 83P40e89c49a 1325284351796

Naopak. U sběrného dvora, který přetéká tříděným odpadem dnes železnice přistaví vozy požadované řady a třeba i jeden navíc a zákazník může libovolně v řádu řekněme 48 hodin nakládat. Čili zde je to pro něj mnohem výhodnější než kamion, který se musí rychle obsloužit.

0/0
26.8.2016 12:15

J70i48n88d15ř39i47c12h 19Š43k88o33p91e74k 4205181580485

jsou i borci, co vozí uhlí přes celou republiku.

Mám kousek uhelné sklady, tak to vím.

0/0
26.8.2016 7:09

D26a84v98i13d 81P44e66c42a 1975874641726

Je to zcela běžné a nemůžeme se na ně zlobit, pokud tedy nejsou kamiony přetížené (což nikdo nekontroluje). V tomhle případě by si železnice opravdu měla říct zda o tyto přepravy bojuje, nebo dokáže bojovat.

0/0
26.8.2016 12:17

J82i41ř21í 27K84o13c69u80r49e97k 6495364905528

u těch kamionů: Když do nákladů počítáte údržbu komunikace, uvažujete také se zdaněním paliva na straně příjmů? Kdyby totiž kamion nejel, neopotřebí silnici, ale ani si nekoupí palivo.

0/0
25.8.2016 16:44

D82a39v52i25d 73P32e40c10a 1165434361766

Obávám se, že daně z paliva jsou jedním ze skutečných příčin, proč železnice není pro politiky prioritou. Neměli by co přerozdělovat. respektive by toho (spotřební daň a DPH) bylo méně.

0/0
26.8.2016 12:19

R88o14m32a71n 40J59e46s46c60h57k22e 9738885167475

Proč se vozí nábytek do Ikei ze Švédska po silnici ? Je to nutné. Zrušily se stovky vleček.

0/0
26.8.2016 21:13

M76o98n28i45k71a 22K38o60n37e89c82n24a 7423411821354

Kamiony, ktere vozi dily na vyrobu aut, tak hlavni tahy nalozit na vlak. Dojezd primo domfirmy uz kamionem. To stejne s kamiony, ktere vezou porubane stromy pres nekolik statu. Potom, ze je o zivot vyjet na ceskou silnici.

+1/0
25.8.2016 13:13

J76i90ř18í 23K64o58d77ý66d89e89k 7530910356273

Kdo zaplati celou infrastrukturu a bude to provozovat?

0/0
25.8.2016 13:56

J78i35ř66í 83K63o11c87u97r63e63k 6595524945818

Škodovka by ráda vozila více věcí vlakem. Ale na těch jednokolejkách do Boleslavi se toho nedá víc vyjezdit, pokud nebude druhá kolej, aby si vlaky mohly vyhnout. Zrovna na trati do Škodovky teďka SŽDC přistavuje kolej ve dvou nových výhybnách, aby těch vlaků mohlo projet víc.

+3/0
25.8.2016 16:09

K56a44r13e14l 76U32r44b81a80n 2924814271309

Veškeré poplatky za používání inženýrské infrastruktury by měly pokrýt celkové náklady na jejich stavbu a údržbu.

+4/−1
25.8.2016 12:22

O60t54t80o 67P45o35s19p21í56š56i57l 4774805477788

To byste se divil, kolik by toho zaniklo... Mimochodem by to znamenalo zánik venkova, protože pár stovek lidí na vesnici nepokryje opravu a údržbu dvojky/trojky do vesnice vedoucí ani náhodou. Nemluvě o tom, že kamiony by taková místa přestaly zásobovat. (Tím spíš, pokud by místní "spravedliví" chtěli poplatky jen po nákladních dopravcích.)

Ale jo, taky názor... Jen nevím, zda jste domyslel všechny důsledky...:-)

+5/0
25.8.2016 12:30

T36o53m63á22š 63M94o19r54a85v48č24í13k 3817956543735

Stačilo by, kdyby to platilo pro silnice I. třídy a výš.

0/0
25.8.2016 12:33

J12i45ř79í 36E52r82b95e24n 1273844706987

Kolik kamionů DNES zásobuje průměrnou pětisethlavou vesnici? :-)

Všude jezdí do obchodů skříňové sedmi- a devítituny (tam, kde před třiceti lety bohatě stačily třítunové Avie).

+1/0
25.8.2016 12:35

O87t55t36o 95P84o65s55p37í39š69i63l 4354505107938

Na Váš dotaz obecně odpovědět nelze. Do obcí, které leží na konci světa, nejezdí třeba žádný kamion nikdy. Tak by mě zajímalo, z čeho by ti ostatní lidé v tom spravedlivém modelu zaplatili alespoň údržbu takové silnice. O opravách (jakože pitomý malý mostek, který ani nevidíte jde nákladově do milionů až desítek milionů) ani nemluvě...

Mimochodem, moc se nemluví o tom, že některé účelové komunikace si staví, udržuje a opravuje firma tam sídlící (a kamiony využívající). Obec (nebo kraj) nedá ani korunu, přesto paradoxně chce, aby tam ta firma byla (např. kvůli práci pro místní)...

Než budete vymýšlet absolutní spravedlnost, zkuste se zamyslet, zda to je s ohledem na všechny aspekty vůbec možné...;-)

+1/0
25.8.2016 12:43

R29o30m32a37n 25P12o81k55o42r11n20ý 6359534570482

No jsme již trochu mimo téma, neb to byla konkurence železniční a kamionové dopravy, kde mají zastánci železnice pravdu. Takže pokud by jste chtěl být takto spravedlivý, tak D1 by byla ze zlata... Ale jelikož všechny silnice patří státu, tak se platí státu a ten opravuje všechny silnice a i ty které vedou do poslední vesničky, neb i tito lidé nakupují zboží které převážíte a tím si tu silnici platí vlastně taky... Ale k původnímu tématu již asi co říci nemáte.

+2/0
25.8.2016 12:47

O93t78t34o 19P65o40s22p28í27š26i50l 4274445417808

Ano, ano... Zastánci železnice mají vždycky pravdu ve všem. Zvlášť když chybu nehledají na železnici...:-)

A běda, kdo by se snažil hledat chybu kriticky na železnici. Takový jedinec páchá útok na dráhu dle Trestního zákoníku!

No jo, mezi šotoultras nezapadnu...

+1/−2
25.8.2016 12:51

R54o85m52a87n 75P92o94k57o55r96n15ý 6109934930732

Nikdy jsem netvrdil, že mám ve všem pravdu. Říkám svůj názor a můj postoj k dané situaci. To že by ČD mohli hospodařit mnohem lépe a některé věci zdokonalovat je dle mého také pravda.

+1/0
25.8.2016 12:56

J39i11ř79í 89K75o84c10u40r43e63k 6175114145208

"Bohatě stačily" a každý na ně nadával, když je dojel.

0/0
25.8.2016 16:51

D73r84a47h23o60m55í34r 81S65t80r54o98u30h77a22l 4605398272334

Jenže těch pár stovek lidí nedělá takové opotřebení, takže silnice vydrží mnohem déle. Ale když se z poplatků nezaplatí ani oprava hlavních tahů a přepravci jsou vlastně takto dotováni, je to na zamyšlení.

0/0
25.8.2016 13:48

M53a85r48e46k 54Š65i95m53o54n 2194337688918

Takový postup by zcela zničil Evropskou krajinu. Zůstaly by jen velká města s obrovzkými satelitními sídlišti a odlehlé liduprázdné venkovské prostory bez zpevněných cest s izolovanými farmami.

0/0
25.8.2016 13:08

M90a46r80t21i67n 85U42r48b49á57n44e97k 1444754631321

Pred kolik procent firem a obchodu vede zeleznice? Asi by me nebali naklad 3x nakladat a vykladat. Proto bych zvolil kamion.

0/−1
25.8.2016 12:02

J28i82ř34í 88E76r59b34e35n 1473924576647

Nikdo nechce navážet vagony do každého supermarketu. Úplně by stačilo mít zakolejená logistická centra a velké továrny. Oni naši předci nebyli blbí, když postavili třeba Nákladové nádraží Žižkov kvůli tomu, aby vymístili náklady z centrálních nádraží a přitom zpřístupnili pražský trh všem dodavatelům.

+9/0
25.8.2016 12:05

T12o78m72á41š 21M62o17r82a96v10č91í52k 3837846133385

To nádraží se postavilo ve 30. letech, tudíž na okraji Prahy, stejně jako jsou dnes třeba Měcholupy nebo Uhříněves, kde je kontejnerový terminál.

+3/0
25.8.2016 12:10

T14o47m19á88š 41M31o36r36a98v79č24í40k 3227556733745

A myslím, že je největší v ČR.

0/0
25.8.2016 12:16

V38a77c45l69a84v 13M86e81d67e79k 5341272895805

ze Žižkova dojdete na Václavák pěšky (a došel jste i v 30. letech) za pár minut. To srovnání zkrátka nesedí.

0/0
25.8.2016 12:38

T14o90m56á95š 31M98o82r68a32v80č52í46k 3417406483765

To srovnání náhodou sedí. Když se stavilo hl. nádraží, postavilo se za městem v polích (viz mapy.cz 19. stoleti), když se stavělo nákladové nádraží ve 30. letech, postavilo se za městem v polích a dnes máme terminál relativně taky na kraji Prahy - Uhříněves.

+2/0
25.8.2016 12:45

V70a50c36l27a24v 15M49e42d53e10k 5601372305605

ale z té Uhříněvse jedete do centra hodinu, kdežto ze Žižkova jste to za 10 minut odvezl na dvoukoláku.

0/0
25.8.2016 12:47

T95o18m45á27š 74M32o83r26a34v73č90í68k 3557646273475

Nenapadlo vás, že ty věci nemíří jen na Staroměstské náměstí, ale taky do Michle, Lhotky, na Chodov a mít kamiony a jiné nákl. auta v širším centru není to pravé ořechové?

+1/0
25.8.2016 12:50

T70o55m42á90š 19M83o89r72a66v97č51í23k 3517306483555

Prostě Praha je tak velká, že už není zásobovaný jen Karlův most, ale i ostatní části a tam se dostanete nejlíp po okružných trasách, ne přes centrum, tudíž má Uhříněves vynikající polohu.

0/0
25.8.2016 12:54

O48t70t83o 43P10o24s65p25í92š53i26l 4624355547598

Tak a kolik takových logistických center v Česku máme?

Kolik máme v Česku linek nákladní vlakové dopravy mezi takovými centry, aby mohla přeprava fungovat srovnatelně rychle a pokud možno "just in time"?

Co dělají dopravci pro to, aby konečný zákazník zvolil železnici i přesto, že to obvykle znamená jednu až dvě překládky navíc?

Co dělají dopravci pro to, aby se přepravcům vyplatilo po železnici vozit i náklady menší než 40 tun? (O nákladech menších než 10 tun ani nemluvě...)

Co pro výše uvedené dělá stát?

Nebylo by dobré se nejprve zabývat těmito otázkami a teprve pak případně řešit omezení kamionů?

+4/0
25.8.2016 12:11





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.