Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Železničáři žádají vyšší mýtné pro autodopravce, jsou prý v nevýhodě

Nově založené sdružení železničních dopravců Žesnad.cz tlačí na stát, aby zrovnoprávnil podmínky pro vlaky a kamiony. Železničáři požadují zdražení mýtného pro nákladní automobily, to se pochopitelně autodopravcům nelíbí.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

F59r31a91n13t39i83s61e20k 88M76r66z15e75n36a 3455195338569

Pry se po zeleznici prepravuje malo. Bodejd by ne, kdyz postou stoji zasilka od 50kc ( i s dodanim na adresu), kdezto CD kuryr z nadrazi do nadrazi stoji 200,-

0/0
27.8.2016 12:15

M71a62r64t81i66n 67N42e54r72m12u85t 9917497208589

Je příznačné, že ekologická doprava po elektrické železnici je brzděna mj. platbou za zelené zdroje

+2/0
26.8.2016 8:22

D27a86v78i87d 19P19e98c53a 1195934861946

Takto fungují "zelená" opatření skoro všude. Bavil jsem se na veletrhu s prodejci polských městských autobusů jako laik o kolik je lepší a levnější autobus na CNG oproti naftě. Odpověď zněla : nebýt dotací a daňových úlev by to vůbec nevycházelo. Úsudek nechám na Vás.

0/0
26.8.2016 12:22

M14i95c77h75a33l 34G38r96e81g30o27r 8766284110532

Lidi nenechte se oblbnout hloupýma kecama. Všechno co si koupíte a doveze Vám kamión je zdaněno DPH 21%. Takže rozhodně kamion nejezdí gratis, jak se snaží někteří tvrdit.

Celé je to o tom zrušit svobodu - doprava a cesty budou jen pro vyvolené a zbytek bude sedět doma.

0/−1
25.8.2016 20:27

J90i22n98d39ř58i78c35h 87Š27k35o20p79e46k 4765741690765

s první částí souhlas.

Druhá je nesmysl.

Kolik lidí cestuje kamiony ?

+1/0
26.8.2016 7:08

M70i88c65h30a48l 72G87r20e28g92o80r 8986854350952

Proč ten člověk lže? Každé auta platí daň 1kč/ km a u kamiónu je to ještě více.

Navíc dálnice zvyšují produktivitu práce, snižují náklady na mzdy, takže stát vydělává ohromné prachy i na tom.

0/−1
25.8.2016 20:18

J95i20ř69í 93K40o68c98u76r78e85k 6965394565588

Železnice je kraně nevhodná pro svážení 1000 litrů mléka z kravína do mlékárny v nejbližším městě. Železnice je vhodná pro dálkovou dopravu (cca nad 300 km) v objemech nad tisíc tun. Bohužel pro tranzitní železniční dopravu chybí kapacita tratí. A ta se zvýšením mýtněho nezvýší, spíš by byla potřeba dvojkolejná trať z Plzně do Německa a další dvě koleje mezi Čechy a Moravou.

Jinak ty poplatky na železnici jsou nádledující: 35-50 Kč za kilometr a 1000 tun. Těch 1000 tun je důležitých - odpovídá to asi 40 kamionům. Takže cena je srovnatelné pro oba druhy přepravy. Jen nesmíte k jednomu vagónku s 20 tunami dřeva věšet dvě 60t lokomotivy. Pak to nevyjde, jelikož se platí i za ty lokomotivy.

+1/0
25.8.2016 16:04

D68a29v20i40d 60P55e79c37a 1645804921166

Myslím, že to nepíšete správně. Neplatí se za ten nákladní vlak za 0-1000 tun? To je velký rozdíl oproti 1000 tun. Dopravce má leckdy dilema zda jet se dvěma vozy a prodělávat, ale uspokojit jednoho, dva zákazníky, nebo spoj nejet. Prostě vícenáklady, které odpadají v momentě, kdy by bylo více zboží na kolejích.

+1/0
25.8.2016 16:31

J57i59ř92í 10K90o30c24u49r84e16k 6185754925978

Ne, je to podle váhy vlaku. Ve zkratce: Vynásobí se kilometry a hmotnost, vyjde číslo. To se vydělí tisícem a máte cenu.

Q [tis. hrubých tun ] je 1 tisícina hrubé hmotnosti vlaku v tunách. Hmotností vlaku se rozumí součet hmotností všech vozidel vlaku včetně hmotnosti cestujících nebo nákladu. Nositelem informace o hmotnosti vlaku pro výpočet základní ceny jsou prvky souboru provozních informačních systémů (SPIS). Cena C2 se vypočítá zvlášť pro každý traťový úsek, projetý daným vlakem po změně jeho hmotnosti (přivěšení nebo odvěšení vozidel, změna charakteru vlaku osobní dopravy z kategorie obsazený cestujícími na kategorii soupravový nebo naopak).

+1/0
25.8.2016 16:35

D84a91v36i73d 88P14e68c98a 1875414351286

Děkuji.

0/0
26.8.2016 12:12

J57i69ř25í 12K14o21c44u47r67e17k 6555634455228

Ale možná to víte líp než provozovatel dráhy:

http://provoz.szdc.cz/Portal/ViewArticle.aspx?oid=1279749

0/0
25.8.2016 16:36

D33a48v82i74d 31P35e48c34a 1815904331956

Myslel jsem, že jde o paušální cenu za km a druh vlaku krát počet km.

0/0
26.8.2016 12:13
Foto

M81a15r73t32i41n 44R39y75š27a20v38ý 1506675493672

To jsou dobré zkratky "že" "snad".cz "Ces" "mad".cz ;-D

+1/0
25.8.2016 14:45

D46a43n49i78e12l 35S16o38b46o72t48a 9179534366340

Vždyť železničáři už teď mají oproti autům výhodu. Přece auta stojí, vlaky jedou ;-D

+1/0
25.8.2016 14:28

P73e42t96r 39N88o12v13a37k 8411373535166

R^;-D

0/0
25.8.2016 23:42

D70a64v97i24d 38P86e84c68a 1315554841936

Nebudu se přít o just in time, ani o potraviny, ale proč se dnes vozí kamionem železný šrot, uhlí, štěrk a tříděný odpad? Proto, že kamionová doprav nazahrnuje do svých nákladů opotřebení komunikace. Bavme se o tom , zda jim jí účtovat, neboť to ve finále zaplatíme my, zákazníci. Takže volné silnice, část zboží na kolejích, ale taky dražší zboží. Jsem pro to si připlatit.

+7/0
25.8.2016 13:37

P58a18v65e66l 78D14a19v65i42d 1307794496474

Já myslím, že tříděný odpad, uhlí a štěrk se v drtivé většině vozí jen poslední (první) míle po silnici.

0/0
25.8.2016 14:52

J64i21ř36í 18K89o42c18u47r37e90k 6985594865798

Někteří by nejraději vozili čaje z Jemnice do Slavonic vlakem a ne dodávkou.

+1/0
25.8.2016 16:06

D84a96v51i39d 24P34e40c72a 1205974921716

Obávám se, že se mýlíte. Příklad sklárna v Kyjově dováží tříděný skleněný odpad ze Švýcarska. Švýcaři to posílají výhradně vagonem. Jedná se o kulturní národ, který tento sajrajt na silnici nechce. Firma HBH Holešák (H.Brod) tuto komoditu posílá výhradně kamionem. Taktéž plasty i papír. Vzdálenost sběrného dvora od kolejíSŽDC je 10 metrů, výškový rozdíl nula. Jen příklad, ale pravdivý.

+1/0
25.8.2016 16:25

M17a72r66t33i10n 85N87e30r95m52u60t 9837287928939

Příčinou budou možná podmínky nakládky a vykládky. Kamion přijede a za půlhodiny může odjet. Vagon??;-D

0/0
26.8.2016 8:18

D98a30v85i80d 80P62e78c50a 1185884161386

Naopak. U sběrného dvora, který přetéká tříděným odpadem dnes železnice přistaví vozy požadované řady a třeba i jeden navíc a zákazník může libovolně v řádu řekněme 48 hodin nakládat. Čili zde je to pro něj mnohem výhodnější než kamion, který se musí rychle obsloužit.

0/0
26.8.2016 12:15

J71i49n37d10ř27i74c83h 47Š50k13o78p62e44k 4285111780575

jsou i borci, co vozí uhlí přes celou republiku.

Mám kousek uhelné sklady, tak to vím.

0/0
26.8.2016 7:09

D45a25v14i54d 91P39e44c23a 1305894281666

Je to zcela běžné a nemůžeme se na ně zlobit, pokud tedy nejsou kamiony přetížené (což nikdo nekontroluje). V tomhle případě by si železnice opravdu měla říct zda o tyto přepravy bojuje, nebo dokáže bojovat.

0/0
26.8.2016 12:17

J38i45ř59í 29K78o77c75u45r76e89k 6255454855668

u těch kamionů: Když do nákladů počítáte údržbu komunikace, uvažujete také se zdaněním paliva na straně příjmů? Kdyby totiž kamion nejel, neopotřebí silnici, ale ani si nekoupí palivo.

0/0
25.8.2016 16:44

D83a66v52i64d 11P66e29c79a 1275864231376

Obávám se, že daně z paliva jsou jedním ze skutečných příčin, proč železnice není pro politiky prioritou. Neměli by co přerozdělovat. respektive by toho (spotřební daň a DPH) bylo méně.

0/0
26.8.2016 12:19

R40o79m95a85n 82J52e38s78c79h26k22e 9468285407745

Proč se vozí nábytek do Ikei ze Švédska po silnici ? Je to nutné. Zrušily se stovky vleček.

0/0
26.8.2016 21:13

M36o72n47i64k61a 28K24o23n10e47c23n54a 7853561101714

Kamiony, ktere vozi dily na vyrobu aut, tak hlavni tahy nalozit na vlak. Dojezd primo domfirmy uz kamionem. To stejne s kamiony, ktere vezou porubane stromy pres nekolik statu. Potom, ze je o zivot vyjet na ceskou silnici.

+1/0
25.8.2016 13:13

J73i77ř32í 60K98o17d18ý30d38e86k 7390230646353

Kdo zaplati celou infrastrukturu a bude to provozovat?

0/0
25.8.2016 13:56

J76i38ř38í 29K64o28c98u72r98e37k 6915654515108

Škodovka by ráda vozila více věcí vlakem. Ale na těch jednokolejkách do Boleslavi se toho nedá víc vyjezdit, pokud nebude druhá kolej, aby si vlaky mohly vyhnout. Zrovna na trati do Škodovky teďka SŽDC přistavuje kolej ve dvou nových výhybnách, aby těch vlaků mohlo projet víc.

+3/0
25.8.2016 16:09

K36a52r66e15l 12U92r60b47a21n 2324544971849

Veškeré poplatky za používání inženýrské infrastruktury by měly pokrýt celkové náklady na jejich stavbu a údržbu.

+4/−1
25.8.2016 12:22

O17t51t95o 91P46o84s70p28í58š35i85l 4834105437808

To byste se divil, kolik by toho zaniklo... Mimochodem by to znamenalo zánik venkova, protože pár stovek lidí na vesnici nepokryje opravu a údržbu dvojky/trojky do vesnice vedoucí ani náhodou. Nemluvě o tom, že kamiony by taková místa přestaly zásobovat. (Tím spíš, pokud by místní "spravedliví" chtěli poplatky jen po nákladních dopravcích.)

Ale jo, taky názor... Jen nevím, zda jste domyslel všechny důsledky...:-)

+5/0
25.8.2016 12:30

T21o80m60á71š 64M50o25r35a92v78č74í53k 3137326403525

Stačilo by, kdyby to platilo pro silnice I. třídy a výš.

0/0
25.8.2016 12:33

J21i22ř31í 16E35r24b65e73n 1173254236517

Kolik kamionů DNES zásobuje průměrnou pětisethlavou vesnici? :-)

Všude jezdí do obchodů skříňové sedmi- a devítituny (tam, kde před třiceti lety bohatě stačily třítunové Avie).

+1/0
25.8.2016 12:35

O51t32t34o 90P22o98s74p55í80š38i71l 4904385757518

Na Váš dotaz obecně odpovědět nelze. Do obcí, které leží na konci světa, nejezdí třeba žádný kamion nikdy. Tak by mě zajímalo, z čeho by ti ostatní lidé v tom spravedlivém modelu zaplatili alespoň údržbu takové silnice. O opravách (jakože pitomý malý mostek, který ani nevidíte jde nákladově do milionů až desítek milionů) ani nemluvě...

Mimochodem, moc se nemluví o tom, že některé účelové komunikace si staví, udržuje a opravuje firma tam sídlící (a kamiony využívající). Obec (nebo kraj) nedá ani korunu, přesto paradoxně chce, aby tam ta firma byla (např. kvůli práci pro místní)...

Než budete vymýšlet absolutní spravedlnost, zkuste se zamyslet, zda to je s ohledem na všechny aspekty vůbec možné...;-)

+1/0
25.8.2016 12:43

R88o24m54a28n 16P45o13k79o57r84n77ý 6169144650472

No jsme již trochu mimo téma, neb to byla konkurence železniční a kamionové dopravy, kde mají zastánci železnice pravdu. Takže pokud by jste chtěl být takto spravedlivý, tak D1 by byla ze zlata... Ale jelikož všechny silnice patří státu, tak se platí státu a ten opravuje všechny silnice a i ty které vedou do poslední vesničky, neb i tito lidé nakupují zboží které převážíte a tím si tu silnici platí vlastně taky... Ale k původnímu tématu již asi co říci nemáte.

+2/0
25.8.2016 12:47

O29t23t28o 89P44o80s78p10í97š32i92l 4674615827458

Ano, ano... Zastánci železnice mají vždycky pravdu ve všem. Zvlášť když chybu nehledají na železnici...:-)

A běda, kdo by se snažil hledat chybu kriticky na železnici. Takový jedinec páchá útok na dráhu dle Trestního zákoníku!

No jo, mezi šotoultras nezapadnu...

+1/−2
25.8.2016 12:51

R78o27m20a69n 47P67o70k21o42r93n65ý 6539284850552

Nikdy jsem netvrdil, že mám ve všem pravdu. Říkám svůj názor a můj postoj k dané situaci. To že by ČD mohli hospodařit mnohem lépe a některé věci zdokonalovat je dle mého také pravda.

+1/0
25.8.2016 12:56

J60i54ř42í 61K48o37c19u58r75e53k 6665314855658

"Bohatě stačily" a každý na ně nadával, když je dojel.

0/0
25.8.2016 16:51

D33r98a33h62o46m25í40r 47S42t53r15o35u56h74a71l 4575358272544

Jenže těch pár stovek lidí nedělá takové opotřebení, takže silnice vydrží mnohem déle. Ale když se z poplatků nezaplatí ani oprava hlavních tahů a přepravci jsou vlastně takto dotováni, je to na zamyšlení.

0/0
25.8.2016 13:48

M64a69r54e39k 51Š33i69m35o59n 2884827808448

Takový postup by zcela zničil Evropskou krajinu. Zůstaly by jen velká města s obrovzkými satelitními sídlišti a odlehlé liduprázdné venkovské prostory bez zpevněných cest s izolovanými farmami.

0/0
25.8.2016 13:08

M79a56r50t23i79n 52U11r55b28á84n86e75k 1794834411301

Pred kolik procent firem a obchodu vede zeleznice? Asi by me nebali naklad 3x nakladat a vykladat. Proto bych zvolil kamion.

0/−1
25.8.2016 12:02

J33i70ř36í 78E82r77b59e67n 1913484466637

Nikdo nechce navážet vagony do každého supermarketu. Úplně by stačilo mít zakolejená logistická centra a velké továrny. Oni naši předci nebyli blbí, když postavili třeba Nákladové nádraží Žižkov kvůli tomu, aby vymístili náklady z centrálních nádraží a přitom zpřístupnili pražský trh všem dodavatelům.

+9/0
25.8.2016 12:05

T22o36m67á44š 41M88o77r97a18v63č75í80k 3447316493785

To nádraží se postavilo ve 30. letech, tudíž na okraji Prahy, stejně jako jsou dnes třeba Měcholupy nebo Uhříněves, kde je kontejnerový terminál.

+3/0
25.8.2016 12:10

T35o83m74á60š 69M93o19r23a97v96č55í17k 3897616483445

A myslím, že je největší v ČR.

0/0
25.8.2016 12:16

V15a90c67l39a76v 56M79e96d96e25k 5321872495855

ze Žižkova dojdete na Václavák pěšky (a došel jste i v 30. letech) za pár minut. To srovnání zkrátka nesedí.

0/0
25.8.2016 12:38

T10o57m93á83š 17M31o54r37a49v24č39í21k 3377516363395

To srovnání náhodou sedí. Když se stavilo hl. nádraží, postavilo se za městem v polích (viz mapy.cz 19. stoleti), když se stavělo nákladové nádraží ve 30. letech, postavilo se za městem v polích a dnes máme terminál relativně taky na kraji Prahy - Uhříněves.

+2/0
25.8.2016 12:45

V63a13c72l18a51v 66M74e69d80e37k 5671522715305

ale z té Uhříněvse jedete do centra hodinu, kdežto ze Žižkova jste to za 10 minut odvezl na dvoukoláku.

0/0
25.8.2016 12:47

T17o18m65á13š 22M48o85r44a34v97č30í75k 3787406863505

Nenapadlo vás, že ty věci nemíří jen na Staroměstské náměstí, ale taky do Michle, Lhotky, na Chodov a mít kamiony a jiné nákl. auta v širším centru není to pravé ořechové?

+1/0
25.8.2016 12:50

T26o26m93á33š 17M80o30r73a26v28č29í35k 3417446103465

Prostě Praha je tak velká, že už není zásobovaný jen Karlův most, ale i ostatní části a tam se dostanete nejlíp po okružných trasách, ne přes centrum, tudíž má Uhříněves vynikající polohu.

0/0
25.8.2016 12:54

O28t83t20o 26P72o51s16p12í40š42i36l 4924765637268

Tak a kolik takových logistických center v Česku máme?

Kolik máme v Česku linek nákladní vlakové dopravy mezi takovými centry, aby mohla přeprava fungovat srovnatelně rychle a pokud možno "just in time"?

Co dělají dopravci pro to, aby konečný zákazník zvolil železnici i přesto, že to obvykle znamená jednu až dvě překládky navíc?

Co dělají dopravci pro to, aby se přepravcům vyplatilo po železnici vozit i náklady menší než 40 tun? (O nákladech menších než 10 tun ani nemluvě...)

Co pro výše uvedené dělá stát?

Nebylo by dobré se nejprve zabývat těmito otázkami a teprve pak případně řešit omezení kamionů?

+4/0
25.8.2016 12:11







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.