Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Ztráta Uberu bobtná úměrně expanzi. Letos už na 1,3 miliardy dolarů

Kontroverzní taxikářská firma Uber vykázala za první pololetí ztrátu 1,3 miliardy dolarů a ve druhém čtvrtletí zřejmě ztráta dosáhla vrcholu. „Ztráta je důsledkem subvencování řidičů v rámci celosvětové expanze firmy,“ řekl investorům finanční ředitel Uberu Gautam Gupta, jehož citovala agentura Bloomberg.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

T69o82m80á23š 61B52a79ř50i66n60a

Uživatel požádal o vymazání
0/0
26.8.2016 9:13

P30e55t62r 50K47o72l50o33u63š73e94k 6549848913734

Je to stejné jako Coca Cola či iPhone.

Víte do čeho jdete. Nemusíte zjišťovat co jak funguje, je to dobré? Budu spokojen? Neokradou mě, nedostanu něco co nechci?

Samozřejmě jsou levnější varianty, ale k těm jak jste hezky napsal, potřebujete něco vědět. Takže pro turisty a neznalé trhu je to možná dražší než nejlevnější stejně kvalitní řešení, ale mají jistotu a nemusí hledat.

+1/0
26.8.2016 9:18

F96i17l73i26p 71S73o35k84o83l 2740431670

Není vám to divné, že tyto firmy expandují, ale přitom jdou čím dál více do ztráty ?

Žijí na dluh, a zbankrotují s dluhem. Odporné. Vadné. Americký způsob. ( Nejsem Rusofil. )

+3/−4
26.8.2016 0:18

M88a49r89t27i13n 86N34o15v14á49k 6413567499451

ne, není.. tedy naprosto jsem na vaší straně, že by "TO TAK SPRAVNE být nemělo".. ale koukněte se i po té neskutečně předražené, převařené a totálně hyped tzv. start-up scéně v CR... každý druhý, co přijde s nějakou "pitch--inou" (v praxi nikdy neověřenou), dostane od nějakého dalšího ulítlého venture - čí jak se honosněji nazývají - "angel investors" aspon 5-10 mil USD.. protože PRECI ONI MAJI SKVELY PROJEKT!!.. typu ne něco vyrábět, ale v 90 % případů jen něco analyzovat, zdokonalovat software jiných apod.. jako např. oni Social Bakers, kteří dle dotací investorů mají mít hodnotu snad přes MILIARDU KC, jen na základě toho, že dokáží analyzovat nějaká "big data", z nichž pro marketing nadnárodních značek typu Nike, McDonalds, Adidas atd JASNE vystanou at již cílové skupiny pro zacílení na marketing či (v naprosto ideálním případě) konkrétní produkty, které mají max. možnost uspět na trhu..

každý lepší soudní člověk sice pochopí důležitost marketingového průzkumu - ale ani ten nepochopí, proč firma, co ušetří Adidasu ročně něco mezi 1-2 mil USD, by měla mít hodnotu 100 mlionu USD.. bez ohledu na to, že klientů typu Adidas má třeba dalších 15

p,s. Spojení mezi Adidas a SocialBakers je čistě ilustrativní, a netvrdím, že SB pro Adidas dělají - ale jako ilustrativní příklad se hodí, protože pro firmy podobné velikosti SB dělají analýzy.

+3/0
26.8.2016 1:37

P75e15t22r 57K16o19l84o68u76š60e16k 6529588853144

Když založíte firmu, dáte do ni 1 miliardu. Tuto 1 miliardu investujete ( třeba do výrobní haly na baterie do aut ) tak je logické, že jste za první rok 1 miliardu ve ztrátě. Přestože nemáte žádné dluhy.

Neříkám, že nemá dluhy, pouze se o nich v článku vůbec nepíše, přesto o nich píšete vy.

0/0
26.8.2016 9:23

M82a88r24e61k 88Š74i89m94o84n 2554637678888

Je to trochu jinak. Investor věří, že ten koncept je životaschopnej, tak do toho sype peníze a ví, že pořád nese to riziko, že to nedopadne a investor v tom ty prachy utopí. Nebo se to za čas z tý ztráty dostane a investor bude vydělávat.

0/0
27.8.2016 21:16

R85a72d11e69k 75D40o26l85e48ž18a69l 2319203820400

No, těžko říct. Ten Amazon je dobrý příklad, všichni z něj měli srandu, jak obrovské má ztráty, a když dosáhl v roce 2002 zisku celých pěti milionů dolarů (při obratu asi půl miliardy), tak se mohli analytici potrhat smíchy.

0/0
25.8.2016 23:47
Foto

J15i57ř35í 36D27v61o54ř62á36k 5725609300238

Něco jako Tesla .

+3/−4
25.8.2016 20:27

M25a46r66e20k 33M38a14l18ý 1712298791570

Ano? Taky je částečně dotován z peněz daňových poplatníků jako Tesla?

0/−3
25.8.2016 21:18

T26o38m52á71š 38B22a79ř15i68n84a

Uživatel požádal o vymazání
0/0
26.8.2016 8:49

M11a25r58e19k 62M59a54l49ý 1242228131530

Tak na to je zákon, regulátor, kontroly a pokuty, aby se zamezilo nějakému protiprávnému jednání, ne? A někde už Uber i zakázali.

Mě šlo o to, že Uber opravdu není jako Tesla, jak bylo zmíněno v prvním příspěvku. Tak nechápu ty mínusy... za jasně položenou otázku. Ale někdo prostě ze zásady minusuje vše, čemu nerozumí, to se nedá nic dělat :-)

0/0
26.8.2016 9:06

V34á27c93l53a83v 52Š72u16b75r52t 9277633968817

Tak Tesla dělá výzkum a vývoj - to se nedá srovnávat. Uber se jen snaží ovládnout trh, což v důsledku nikomu nic nepřinese.

0/0
27.8.2016 11:12

P96e45t97r 30S88o91u10k44u41p 6979349325239

Uber je ve ztrátě, protože si pořád platí PR články. Tím si také naoko zvyšuje svoji hodnotu a láká investory. Ve zkutečnosti třeba v ČR vůbec není jednička na trhu, je zde např. originál české Liftago a další, kteří mají podobný systém. Ale pořád se píše jen Uber, Uber, Uber. V Číně to projeli úplně.

Část novinářů je tak najivních, že přebírají jen články agentur bez toho aby jim došlo, že je to jen placená PR kampaň. Zbytek to snad dělají i vědomě.

+8/0
25.8.2016 20:19

M55a98r19e68k 34H17r12u25b49y 6287142931858

Výhoda Uberu proti Liftagu je právě ta celosvětovost.

+1/−2
25.8.2016 22:22

J60a83n 41M38i18t82l65e44n94e57r 4661278751143

Na rozdíl od Uberu Liftago dohazuje legální dopravce.

0/0
26.8.2016 19:53

H32y45n35e93k 18Š52l53a47h83ů61n96e27k 4549373566889

Takže Uber je ve skutečnosti v půlroční ztrátě půl miliardu dolarů jen proto, že se mu údajně nedaří v ČR? :)

0/0
25.8.2016 23:16

P43e81t79r 70S87o15u58k79u24p 6929929155729

Mu se nedaří nikde.

0/0
25.8.2016 23:46

M42a73r72t76i49n 84N48o44v94á67k 6683917519411

Gautam Gupta, v roce 2011 stíhán FBI pro pojistné podvody, poštovní zpronevěru a konspiraci: - že by to byla jen naprosto divná shoda jmen?

http://abcnews.go.com/Business/weight-loss-doctor-gautam-gupta-charged-fraud/story?id=13885714

http://www.rrstar.com/article/20130131/Blogs/301319750

0/0
25.8.2016 18:37

R86a90d33e31k 68D27o50l29e20ž37a42l 2319523730470

Zřejmě je to shoda jmen. Tenhle je narozen v roce 1954. Ten z Uberu je evidentně mladší. Navíc by to bylo fakt divný, doktor, stíhaný za nesmyslné pilulky na hubnutí finančním ředitelem Uberu, to by určitě někde psali..

Mimochodem, aby byl někdo v Čechách stíhaný za nesmyslné pilulky na hubnutí, toho se asi nedočkáme.

0/0
25.8.2016 23:36

M87a58r71t39i53n 90N55o34v84á80k 6633787489581

.. takže říkáte, že se syn "potatil"? ;-D

0/0
26.8.2016 1:39

M43a45r75t29i46n 66T38e82s15a12ř 2809503733563

Až někde něco provede nějaký Martin Novák, taky to svedeme na vás nebo na vašeho syna.

Např. v Číně se každý druhý jmenuje Wang. V Indii taky neměla premiérka Indira Ghándíová nic společného s Mahátmou Ghándím.

+1/0
26.8.2016 8:10

M32a57r39e56k 16S22a51j93d30a 2135910686568

To je business - 1.1 mld obrat, .75 mld ztrata... mam podobny napad: za kazdou korunu vam vratim dve :) Kdo mne chce zainvestovat?

+2/−3
25.8.2016 18:12

M46a42t74ě43j 41Š68p64i40r88y83t 9874175970284

Uber je naprosto parádní služba a kdo jí zkusil, nemá absolutně žádný důvod využívat klasický taxikáře. Kvalita jejich služeb, chování a ceny jsou neúměrně lepší klasickým taxikářům.

+6/−13
25.8.2016 17:55

J50o91s43e56f 48V87a74l82a 9200343413313

treba naprosto perfektni, ale za nic neruci. V pripade, ze se s Vami naboura licencovany taxikar, ma odpovidajici pojisteni a tim padem dostanete i odskodne. Od ridice Uberu nedostanete nic - on prece neni taxikar a nemusi byt pojisteny, on to dela "levou zadni" To ale plati pro vsechna remesla,. od reznika po zubare

+9/−1
25.8.2016 18:05

M18a11r37e32k 33H35r25u62b45y 6237572641478

Vámi popsané platí pro Pop, já preferuji Black.

0/−1
25.8.2016 22:23

O75t39a24k62a92r 98Z67e31m34e44k 3946114611109

Jezdím s Uberem tak třikrát týdně...spokojenost, ale že by ty ceny byly nějak o hodně nižší než třeba Áčka, to bych neřekl. Spíš mě baví způsob objednávání, placení a taky promo :-).

To ale není moc k tématu článku. A ten zase neodhaluje, jak je ta ztráta strukturovaná. Teoreticky jí jde většina na investice do nových technologií - auto bez řidiče atd. - a za rok dva všechny převálcuje a bude ziskový.

Nebo to jde do pokut, které, jak mi řeklo už několik šoférů, za ně platí. Ne za řízení, ale od magistrátu a tak.

+3/−3
25.8.2016 18:21
Foto

K35a10r97e54l 98M60o30u44r32e18k 9791814603841

Myslim, ze nejvice je stoji ziskavani novych zakazniku (ridicu). V San Diegu je to vice nez $2000. Pritom prumerny ridic s tim prasti za nekolik tydnu.

+5/0
25.8.2016 18:34

J92a34n 38V97a43l89o33u36c16h 6802197778380

No jistěže není o moc nižší než u taxíku. Protože už to dávno není spolujízda, kde si naúčtuju dejme tomu půlku ceny za benzín, když tam stejně jedu (tak 1kč/km), ale kšeft s o*ebáváním všech možných povinností taxislužby. A když se na to nabalí halda parazitů, kteří se tím chtejí uživit, jdou ztráty do těch zmiňovaných čísel...

+6/−1
25.8.2016 19:45

M19a43r15t97i88n 39K24a11r44á86s57e66k 9928753788928

Uber nikdy spolujizda nebyl.....

+5/−1
25.8.2016 22:34

J27i69r89k86a 49S72e59k30o 2184365713370

A zkusil jste nekdy liftago? Podle me nabizi mnohem vic v uber nemate moc moznosti vyberu napr.ridice,auta,ceny casu atd

0/0
11.10.2016 17:51

O66t17a30k72a53r 49Z34e54m79e69k 3486554861849

Jasan, ale většinou jsou o dost dražší. Tím myslím třeba 380 kc na trase kterou běžně jezdím s uberem za 220.

0/0
11.10.2016 17:57







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.