Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Ztráta Uberu bobtná úměrně expanzi. Letos už na 1,3 miliardy dolarů

Kontroverzní taxikářská firma Uber vykázala za první pololetí ztrátu 1,3 miliardy dolarů a ve druhém čtvrtletí zřejmě ztráta dosáhla vrcholu. „Ztráta je důsledkem subvencování řidičů v rámci celosvětové expanze firmy,“ řekl investorům finanční ředitel Uberu Gautam Gupta, jehož citovala agentura Bloomberg.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

T91o24m64á71š 51B12a10ř33i60n27a 0

Uživatel požádal o vymazání
0/0
26.8.2016 9:13

P61e24t68r 89K66o30l47o38u14š33e86k 6429218823414

Je to stejné jako Coca Cola či iPhone.

Víte do čeho jdete. Nemusíte zjišťovat co jak funguje, je to dobré? Budu spokojen? Neokradou mě, nedostanu něco co nechci?

Samozřejmě jsou levnější varianty, ale k těm jak jste hezky napsal, potřebujete něco vědět. Takže pro turisty a neznalé trhu je to možná dražší než nejlevnější stejně kvalitní řešení, ale mají jistotu a nemusí hledat.

+1/0
26.8.2016 9:18

F90i61l37i69p 87S59o59k14o82l 2130881440

Není vám to divné, že tyto firmy expandují, ale přitom jdou čím dál více do ztráty ?

Žijí na dluh, a zbankrotují s dluhem. Odporné. Vadné. Americký způsob. ( Nejsem Rusofil. )

+3/−4
26.8.2016 0:18

M31a44r30t73i94n 68N67o16v73á24k 6583877869501

ne, není.. tedy naprosto jsem na vaší straně, že by "TO TAK SPRAVNE být nemělo".. ale koukněte se i po té neskutečně předražené, převařené a totálně hyped tzv. start-up scéně v CR... každý druhý, co přijde s nějakou "pitch--inou" (v praxi nikdy neověřenou), dostane od nějakého dalšího ulítlého venture - čí jak se honosněji nazývají - "angel investors" aspon 5-10 mil USD.. protože PRECI ONI MAJI SKVELY PROJEKT!!.. typu ne něco vyrábět, ale v 90 % případů jen něco analyzovat, zdokonalovat software jiných apod.. jako např. oni Social Bakers, kteří dle dotací investorů mají mít hodnotu snad přes MILIARDU KC, jen na základě toho, že dokáží analyzovat nějaká "big data", z nichž pro marketing nadnárodních značek typu Nike, McDonalds, Adidas atd JASNE vystanou at již cílové skupiny pro zacílení na marketing či (v naprosto ideálním případě) konkrétní produkty, které mají max. možnost uspět na trhu..

každý lepší soudní člověk sice pochopí důležitost marketingového průzkumu - ale ani ten nepochopí, proč firma, co ušetří Adidasu ročně něco mezi 1-2 mil USD, by měla mít hodnotu 100 mlionu USD.. bez ohledu na to, že klientů typu Adidas má třeba dalších 15

p,s. Spojení mezi Adidas a SocialBakers je čistě ilustrativní, a netvrdím, že SB pro Adidas dělají - ale jako ilustrativní příklad se hodí, protože pro firmy podobné velikosti SB dělají analýzy.

+3/0
26.8.2016 1:37

P59e17t49r 73K58o12l80o39u59š50e72k 6629728663114

Když založíte firmu, dáte do ni 1 miliardu. Tuto 1 miliardu investujete ( třeba do výrobní haly na baterie do aut ) tak je logické, že jste za první rok 1 miliardu ve ztrátě. Přestože nemáte žádné dluhy.

Neříkám, že nemá dluhy, pouze se o nich v článku vůbec nepíše, přesto o nich píšete vy.

0/0
26.8.2016 9:23

M20a84r86e76k 84Š26i92m82o58n 2914737538768

Je to trochu jinak. Investor věří, že ten koncept je životaschopnej, tak do toho sype peníze a ví, že pořád nese to riziko, že to nedopadne a investor v tom ty prachy utopí. Nebo se to za čas z tý ztráty dostane a investor bude vydělávat.

0/0
27.8.2016 21:16

R67a76d13e48k 82D47o10l52e64ž18a53l 2859633900840

No, těžko říct. Ten Amazon je dobrý příklad, všichni z něj měli srandu, jak obrovské má ztráty, a když dosáhl v roce 2002 zisku celých pěti milionů dolarů (při obratu asi půl miliardy), tak se mohli analytici potrhat smíchy.

0/0
25.8.2016 23:47
Foto

J79i11ř42í 95D10v14o63ř38á71k 5205119340658

Něco jako Tesla .

+3/−4
25.8.2016 20:27

M33a89r81e84k 58M14a71l82ý 1472338781340

Ano? Taky je částečně dotován z peněz daňových poplatníků jako Tesla?

0/−3
25.8.2016 21:18

T66o58m55á76š 42B90a31ř34i18n13a 0

Uživatel požádal o vymazání
0/0
26.8.2016 8:49

M57a58r77e52k 71M14a48l40ý 1372818231430

Tak na to je zákon, regulátor, kontroly a pokuty, aby se zamezilo nějakému protiprávnému jednání, ne? A někde už Uber i zakázali.

Mě šlo o to, že Uber opravdu není jako Tesla, jak bylo zmíněno v prvním příspěvku. Tak nechápu ty mínusy... za jasně položenou otázku. Ale někdo prostě ze zásady minusuje vše, čemu nerozumí, to se nedá nic dělat :-)

0/0
26.8.2016 9:06

V28á73c36l68a37v 58Š29u12b41r76t 9627703438557

Tak Tesla dělá výzkum a vývoj - to se nedá srovnávat. Uber se jen snaží ovládnout trh, což v důsledku nikomu nic nepřinese.

0/0
27.8.2016 11:12

P17e61t38r 29S78o98u57k30u41p 6329179155429

Uber je ve ztrátě, protože si pořád platí PR články. Tím si také naoko zvyšuje svoji hodnotu a láká investory. Ve zkutečnosti třeba v ČR vůbec není jednička na trhu, je zde např. originál české Liftago a další, kteří mají podobný systém. Ale pořád se píše jen Uber, Uber, Uber. V Číně to projeli úplně.

Část novinářů je tak najivních, že přebírají jen články agentur bez toho aby jim došlo, že je to jen placená PR kampaň. Zbytek to snad dělají i vědomě.

+8/0
25.8.2016 20:19

M66a43r16e95k 96H21r33u40b80y 6497722621728

Výhoda Uberu proti Liftagu je právě ta celosvětovost.

+1/−2
25.8.2016 22:22

J15a15n 70M80i95t16l19e25n95e85r 4111178121233

Na rozdíl od Uberu Liftago dohazuje legální dopravce.

0/0
26.8.2016 19:53

H84y97n41e13k 61Š31l26a61h67ů35n79e64k 4599193256369

Takže Uber je ve skutečnosti v půlroční ztrátě půl miliardu dolarů jen proto, že se mu údajně nedaří v ČR? :)

0/0
25.8.2016 23:16

P21e65t65r 16S92o51u58k60u36p 6109959265709

Mu se nedaří nikde.

0/0
25.8.2016 23:46

M57a14r88t94i96n 47N42o48v46á20k 6413557539471

Gautam Gupta, v roce 2011 stíhán FBI pro pojistné podvody, poštovní zpronevěru a konspiraci: - že by to byla jen naprosto divná shoda jmen?

http://abcnews.go.com/Business/weight-loss-doctor-gautam-gupta-charged-fraud/story?id=13885714

http://www.rrstar.com/article/20130131/Blogs/301319750

0/0
25.8.2016 18:37

R45a10d41e55k 98D10o69l74e45ž50a94l 2309423480790

Zřejmě je to shoda jmen. Tenhle je narozen v roce 1954. Ten z Uberu je evidentně mladší. Navíc by to bylo fakt divný, doktor, stíhaný za nesmyslné pilulky na hubnutí finančním ředitelem Uberu, to by určitě někde psali..

Mimochodem, aby byl někdo v Čechách stíhaný za nesmyslné pilulky na hubnutí, toho se asi nedočkáme.

0/0
25.8.2016 23:36

M76a61r35t98i89n 20N30o90v69á61k 6713827869731

.. takže říkáte, že se syn "potatil"? ;-D

0/0
26.8.2016 1:39

M55a34r59t48i14n 23T60e94s53a95ř 2269113813683

Až někde něco provede nějaký Martin Novák, taky to svedeme na vás nebo na vašeho syna.

Např. v Číně se každý druhý jmenuje Wang. V Indii taky neměla premiérka Indira Ghándíová nic společného s Mahátmou Ghándím.

+1/0
26.8.2016 8:10

M47a98r76e15k 92S67a69j58d15a 2565620376248

To je business - 1.1 mld obrat, .75 mld ztrata... mam podobny napad: za kazdou korunu vam vratim dve :) Kdo mne chce zainvestovat?

+2/−3
25.8.2016 18:12

M19a70t93ě37j 27Š81p10i89r25y45t 9804385340294

Uber je naprosto parádní služba a kdo jí zkusil, nemá absolutně žádný důvod využívat klasický taxikáře. Kvalita jejich služeb, chování a ceny jsou neúměrně lepší klasickým taxikářům.

+6/−13
25.8.2016 17:55

J80o17s39e82f 88V37a61l52a 9690843653883

treba naprosto perfektni, ale za nic neruci. V pripade, ze se s Vami naboura licencovany taxikar, ma odpovidajici pojisteni a tim padem dostanete i odskodne. Od ridice Uberu nedostanete nic - on prece neni taxikar a nemusi byt pojisteny, on to dela "levou zadni" To ale plati pro vsechna remesla,. od reznika po zubare

+9/−1
25.8.2016 18:05

M28a14r95e28k 13H85r75u98b50y 6337592671978

Vámi popsané platí pro Pop, já preferuji Black.

0/−1
25.8.2016 22:23

O28t81a77k31a63r 94Z75e67m48e87k 3516754721729

Jezdím s Uberem tak třikrát týdně...spokojenost, ale že by ty ceny byly nějak o hodně nižší než třeba Áčka, to bych neřekl. Spíš mě baví způsob objednávání, placení a taky promo :-).

To ale není moc k tématu článku. A ten zase neodhaluje, jak je ta ztráta strukturovaná. Teoreticky jí jde většina na investice do nových technologií - auto bez řidiče atd. - a za rok dva všechny převálcuje a bude ziskový.

Nebo to jde do pokut, které, jak mi řeklo už několik šoférů, za ně platí. Ne za řízení, ale od magistrátu a tak.

+3/−3
25.8.2016 18:21
Foto

K10a61r65e11l 18M70o37u62r95e92k 9961414943621

Myslim, ze nejvice je stoji ziskavani novych zakazniku (ridicu). V San Diegu je to vice nez $2000. Pritom prumerny ridic s tim prasti za nekolik tydnu.

+5/0
25.8.2016 18:34

J35a77n 57V56a70l83o70u55c82h 6302167888890

No jistěže není o moc nižší než u taxíku. Protože už to dávno není spolujízda, kde si naúčtuju dejme tomu půlku ceny za benzín, když tam stejně jedu (tak 1kč/km), ale kšeft s o*ebáváním všech možných povinností taxislužby. A když se na to nabalí halda parazitů, kteří se tím chtejí uživit, jdou ztráty do těch zmiňovaných čísel...

+6/−1
25.8.2016 19:45

M30a79r25t54i51n 40K22a75r46á84s31e51k 9958693648848

Uber nikdy spolujizda nebyl.....

+5/−1
25.8.2016 22:34

J84i34r32k10a 23S41e69k40o 2934155873120

A zkusil jste nekdy liftago? Podle me nabizi mnohem vic v uber nemate moc moznosti vyberu napr.ridice,auta,ceny casu atd

0/0
11.10.2016 17:51

O54t77a45k94a28r 80Z16e82m80e47k 3546114811869

Jasan, ale většinou jsou o dost dražší. Tím myslím třeba 380 kc na trase kterou běžně jezdím s uberem za 220.

0/0
11.10.2016 17:57







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.