Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Ztráta Uberu bobtná úměrně expanzi. Letos už na 1,3 miliardy dolarů

Kontroverzní taxikářská firma Uber vykázala za první pololetí ztrátu 1,3 miliardy dolarů a ve druhém čtvrtletí zřejmě ztráta dosáhla vrcholu. „Ztráta je důsledkem subvencování řidičů v rámci celosvětové expanze firmy,“ řekl investorům finanční ředitel Uberu Gautam Gupta, jehož citovala agentura Bloomberg.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

T92o64m40á41š 96B28a37ř18i15n37a 0

Uživatel požádal o vymazání
0/0
26.8.2016 9:13

P78e83t81r 47K36o23l68o49u47š59e93k 6839528583834

Je to stejné jako Coca Cola či iPhone.

Víte do čeho jdete. Nemusíte zjišťovat co jak funguje, je to dobré? Budu spokojen? Neokradou mě, nedostanu něco co nechci?

Samozřejmě jsou levnější varianty, ale k těm jak jste hezky napsal, potřebujete něco vědět. Takže pro turisty a neznalé trhu je to možná dražší než nejlevnější stejně kvalitní řešení, ale mají jistotu a nemusí hledat.

+1/0
26.8.2016 9:18

F63i91l61i63p 36S54o27k12o54l 2480851660

Není vám to divné, že tyto firmy expandují, ale přitom jdou čím dál více do ztráty ?

Žijí na dluh, a zbankrotují s dluhem. Odporné. Vadné. Americký způsob. ( Nejsem Rusofil. )

+3/−4
26.8.2016 0:18

M17a71r20t52i62n 38N25o41v22á41k 6513177189671

ne, není.. tedy naprosto jsem na vaší straně, že by "TO TAK SPRAVNE být nemělo".. ale koukněte se i po té neskutečně předražené, převařené a totálně hyped tzv. start-up scéně v CR... každý druhý, co přijde s nějakou "pitch--inou" (v praxi nikdy neověřenou), dostane od nějakého dalšího ulítlého venture - čí jak se honosněji nazývají - "angel investors" aspon 5-10 mil USD.. protože PRECI ONI MAJI SKVELY PROJEKT!!.. typu ne něco vyrábět, ale v 90 % případů jen něco analyzovat, zdokonalovat software jiných apod.. jako např. oni Social Bakers, kteří dle dotací investorů mají mít hodnotu snad přes MILIARDU KC, jen na základě toho, že dokáží analyzovat nějaká "big data", z nichž pro marketing nadnárodních značek typu Nike, McDonalds, Adidas atd JASNE vystanou at již cílové skupiny pro zacílení na marketing či (v naprosto ideálním případě) konkrétní produkty, které mají max. možnost uspět na trhu..

každý lepší soudní člověk sice pochopí důležitost marketingového průzkumu - ale ani ten nepochopí, proč firma, co ušetří Adidasu ročně něco mezi 1-2 mil USD, by měla mít hodnotu 100 mlionu USD.. bez ohledu na to, že klientů typu Adidas má třeba dalších 15

p,s. Spojení mezi Adidas a SocialBakers je čistě ilustrativní, a netvrdím, že SB pro Adidas dělají - ale jako ilustrativní příklad se hodí, protože pro firmy podobné velikosti SB dělají analýzy.

+3/0
26.8.2016 1:37

P74e26t43r 57K18o21l80o56u42š36e74k 6549778823614

Když založíte firmu, dáte do ni 1 miliardu. Tuto 1 miliardu investujete ( třeba do výrobní haly na baterie do aut ) tak je logické, že jste za první rok 1 miliardu ve ztrátě. Přestože nemáte žádné dluhy.

Neříkám, že nemá dluhy, pouze se o nich v článku vůbec nepíše, přesto o nich píšete vy.

0/0
26.8.2016 9:23

M81a37r98e49k 56Š61i77m37o17n 2404557368278

Je to trochu jinak. Investor věří, že ten koncept je životaschopnej, tak do toho sype peníze a ví, že pořád nese to riziko, že to nedopadne a investor v tom ty prachy utopí. Nebo se to za čas z tý ztráty dostane a investor bude vydělávat.

0/0
27.8.2016 21:16

R70a32d49e54k 54D68o78l11e67ž96a39l 2739843590380

No, těžko říct. Ten Amazon je dobrý příklad, všichni z něj měli srandu, jak obrovské má ztráty, a když dosáhl v roce 2002 zisku celých pěti milionů dolarů (při obratu asi půl miliardy), tak se mohli analytici potrhat smíchy.

0/0
25.8.2016 23:47
Foto

J83i76ř18í 60D42v79o40ř13á51k 5665619160958

Něco jako Tesla .

+3/−4
25.8.2016 20:27

M88a36r26e62k 84M63a85l20ý 1852308101190

Ano? Taky je částečně dotován z peněz daňových poplatníků jako Tesla?

0/−3
25.8.2016 21:18

T14o59m23á40š 69B75a70ř11i49n53a 0

Uživatel požádal o vymazání
0/0
26.8.2016 8:49

M39a32r93e93k 47M40a29l97ý 1872918611820

Tak na to je zákon, regulátor, kontroly a pokuty, aby se zamezilo nějakému protiprávnému jednání, ne? A někde už Uber i zakázali.

Mě šlo o to, že Uber opravdu není jako Tesla, jak bylo zmíněno v prvním příspěvku. Tak nechápu ty mínusy... za jasně položenou otázku. Ale někdo prostě ze zásady minusuje vše, čemu nerozumí, to se nedá nic dělat :-)

0/0
26.8.2016 9:06

V22á41c79l76a88v 31Š73u27b96r56t 9187513378297

Tak Tesla dělá výzkum a vývoj - to se nedá srovnávat. Uber se jen snaží ovládnout trh, což v důsledku nikomu nic nepřinese.

0/0
27.8.2016 11:12

P26e71t81r 90S89o14u56k44u96p 6939689895259

Uber je ve ztrátě, protože si pořád platí PR články. Tím si také naoko zvyšuje svoji hodnotu a láká investory. Ve zkutečnosti třeba v ČR vůbec není jednička na trhu, je zde např. originál české Liftago a další, kteří mají podobný systém. Ale pořád se píše jen Uber, Uber, Uber. V Číně to projeli úplně.

Část novinářů je tak najivních, že přebírají jen články agentur bez toho aby jim došlo, že je to jen placená PR kampaň. Zbytek to snad dělají i vědomě.

+8/0
25.8.2016 20:19

M54a90r87e41k 17H56r30u47b81y 6597912851498

Výhoda Uberu proti Liftagu je právě ta celosvětovost.

+1/−2
25.8.2016 22:22

J37a31n 55M81i24t52l65e28n23e56r 4251968121573

Na rozdíl od Uberu Liftago dohazuje legální dopravce.

0/0
26.8.2016 19:53

H36y76n43e85k 18Š98l15a28h36ů19n24e11k 4939173816449

Takže Uber je ve skutečnosti v půlroční ztrátě půl miliardu dolarů jen proto, že se mu údajně nedaří v ČR? :)

0/0
25.8.2016 23:16

P21e89t14r 50S75o34u88k24u79p 6259349965409

Mu se nedaří nikde.

0/0
25.8.2016 23:46

M43a72r44t14i97n 93N69o47v73á83k 6863447199931

Gautam Gupta, v roce 2011 stíhán FBI pro pojistné podvody, poštovní zpronevěru a konspiraci: - že by to byla jen naprosto divná shoda jmen?

http://abcnews.go.com/Business/weight-loss-doctor-gautam-gupta-charged-fraud/story?id=13885714

http://www.rrstar.com/article/20130131/Blogs/301319750

0/0
25.8.2016 18:37

R45a66d23e57k 58D45o78l44e35ž91a61l 2819113860280

Zřejmě je to shoda jmen. Tenhle je narozen v roce 1954. Ten z Uberu je evidentně mladší. Navíc by to bylo fakt divný, doktor, stíhaný za nesmyslné pilulky na hubnutí finančním ředitelem Uberu, to by určitě někde psali..

Mimochodem, aby byl někdo v Čechách stíhaný za nesmyslné pilulky na hubnutí, toho se asi nedočkáme.

0/0
25.8.2016 23:36

M16a91r73t17i86n 91N46o78v95á94k 6223217969471

.. takže říkáte, že se syn "potatil"? ;-D

0/0
26.8.2016 1:39

M15a27r15t65i39n 53T56e66s66a74ř 2609613983473

Až někde něco provede nějaký Martin Novák, taky to svedeme na vás nebo na vašeho syna.

Např. v Číně se každý druhý jmenuje Wang. V Indii taky neměla premiérka Indira Ghándíová nic společného s Mahátmou Ghándím.

+1/0
26.8.2016 8:10

M52a52r26e91k 81S28a67j91d22a 2365310126978

To je business - 1.1 mld obrat, .75 mld ztrata... mam podobny napad: za kazdou korunu vam vratim dve :) Kdo mne chce zainvestovat?

+2/−3
25.8.2016 18:12

M86a26t61ě45j 34Š81p96i29r74y55t 9254715430704

Uber je naprosto parádní služba a kdo jí zkusil, nemá absolutně žádný důvod využívat klasický taxikáře. Kvalita jejich služeb, chování a ceny jsou neúměrně lepší klasickým taxikářům.

+6/−13
25.8.2016 17:55

J49o34s97e55f 35V92a98l36a 9520783293383

treba naprosto perfektni, ale za nic neruci. V pripade, ze se s Vami naboura licencovany taxikar, ma odpovidajici pojisteni a tim padem dostanete i odskodne. Od ridice Uberu nedostanete nic - on prece neni taxikar a nemusi byt pojisteny, on to dela "levou zadni" To ale plati pro vsechna remesla,. od reznika po zubare

+9/−1
25.8.2016 18:05

M77a78r23e14k 78H44r37u54b69y 6497142381368

Vámi popsané platí pro Pop, já preferuji Black.

0/−1
25.8.2016 22:23

O79t12a27k76a96r 11Z30e48m56e28k 3666234791959

Jezdím s Uberem tak třikrát týdně...spokojenost, ale že by ty ceny byly nějak o hodně nižší než třeba Áčka, to bych neřekl. Spíš mě baví způsob objednávání, placení a taky promo :-).

To ale není moc k tématu článku. A ten zase neodhaluje, jak je ta ztráta strukturovaná. Teoreticky jí jde většina na investice do nových technologií - auto bez řidiče atd. - a za rok dva všechny převálcuje a bude ziskový.

Nebo to jde do pokut, které, jak mi řeklo už několik šoférů, za ně platí. Ne za řízení, ale od magistrátu a tak.

+3/−3
25.8.2016 18:21
Foto

K18a98r60e73l 82M26o94u13r27e16k 9691764803431

Myslim, ze nejvice je stoji ziskavani novych zakazniku (ridicu). V San Diegu je to vice nez $2000. Pritom prumerny ridic s tim prasti za nekolik tydnu.

+5/0
25.8.2016 18:34

J88a11n 98V29a68l28o55u89c81h 6582557768970

No jistěže není o moc nižší než u taxíku. Protože už to dávno není spolujízda, kde si naúčtuju dejme tomu půlku ceny za benzín, když tam stejně jedu (tak 1kč/km), ale kšeft s o*ebáváním všech možných povinností taxislužby. A když se na to nabalí halda parazitů, kteří se tím chtejí uživit, jdou ztráty do těch zmiňovaných čísel...

+6/−1
25.8.2016 19:45

M89a30r59t55i90n 97K47a28r54á19s75e31k 9228413758838

Uber nikdy spolujizda nebyl.....

+5/−1
25.8.2016 22:34

J17i30r30k85a 59S54e28k46o 2534605503270

A zkusil jste nekdy liftago? Podle me nabizi mnohem vic v uber nemate moc moznosti vyberu napr.ridice,auta,ceny casu atd

0/0
11.10.2016 17:51

O27t11a27k16a27r 14Z81e66m60e78k 3776424251439

Jasan, ale většinou jsou o dost dražší. Tím myslím třeba 380 kc na trase kterou běžně jezdím s uberem za 220.

0/0
11.10.2016 17:57





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.