Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Ztráta Uberu bobtná úměrně expanzi. Letos už na 1,3 miliardy dolarů

Kontroverzní taxikářská firma Uber vykázala za první pololetí ztrátu 1,3 miliardy dolarů a ve druhém čtvrtletí zřejmě ztráta dosáhla vrcholu. „Ztráta je důsledkem subvencování řidičů v rámci celosvětové expanze firmy,“ řekl investorům finanční ředitel Uberu Gautam Gupta, jehož citovala agentura Bloomberg.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

T20o69m93á39š 61B37a69ř77i54n69a 0

Uživatel požádal o vymazání
0/0
26.8.2016 9:13

P17e66t23r 35K60o68l25o58u76š36e98k 6539578173554

Je to stejné jako Coca Cola či iPhone.

Víte do čeho jdete. Nemusíte zjišťovat co jak funguje, je to dobré? Budu spokojen? Neokradou mě, nedostanu něco co nechci?

Samozřejmě jsou levnější varianty, ale k těm jak jste hezky napsal, potřebujete něco vědět. Takže pro turisty a neznalé trhu je to možná dražší než nejlevnější stejně kvalitní řešení, ale mají jistotu a nemusí hledat.

+1/0
26.8.2016 9:18

F46i32l78i20p 50S59o64k67o59l 2130501150

Není vám to divné, že tyto firmy expandují, ale přitom jdou čím dál více do ztráty ?

Žijí na dluh, a zbankrotují s dluhem. Odporné. Vadné. Americký způsob. ( Nejsem Rusofil. )

+3/−4
26.8.2016 0:18

M58a39r46t50i55n 64N80o46v59á29k 6573287619671

ne, není.. tedy naprosto jsem na vaší straně, že by "TO TAK SPRAVNE být nemělo".. ale koukněte se i po té neskutečně předražené, převařené a totálně hyped tzv. start-up scéně v CR... každý druhý, co přijde s nějakou "pitch--inou" (v praxi nikdy neověřenou), dostane od nějakého dalšího ulítlého venture - čí jak se honosněji nazývají - "angel investors" aspon 5-10 mil USD.. protože PRECI ONI MAJI SKVELY PROJEKT!!.. typu ne něco vyrábět, ale v 90 % případů jen něco analyzovat, zdokonalovat software jiných apod.. jako např. oni Social Bakers, kteří dle dotací investorů mají mít hodnotu snad přes MILIARDU KC, jen na základě toho, že dokáží analyzovat nějaká "big data", z nichž pro marketing nadnárodních značek typu Nike, McDonalds, Adidas atd JASNE vystanou at již cílové skupiny pro zacílení na marketing či (v naprosto ideálním případě) konkrétní produkty, které mají max. možnost uspět na trhu..

každý lepší soudní člověk sice pochopí důležitost marketingového průzkumu - ale ani ten nepochopí, proč firma, co ušetří Adidasu ročně něco mezi 1-2 mil USD, by měla mít hodnotu 100 mlionu USD.. bez ohledu na to, že klientů typu Adidas má třeba dalších 15

p,s. Spojení mezi Adidas a SocialBakers je čistě ilustrativní, a netvrdím, že SB pro Adidas dělají - ale jako ilustrativní příklad se hodí, protože pro firmy podobné velikosti SB dělají analýzy.

+3/0
26.8.2016 1:37

P67e12t66r 74K50o54l44o62u35š37e26k 6309478243704

Když založíte firmu, dáte do ni 1 miliardu. Tuto 1 miliardu investujete ( třeba do výrobní haly na baterie do aut ) tak je logické, že jste za první rok 1 miliardu ve ztrátě. Přestože nemáte žádné dluhy.

Neříkám, že nemá dluhy, pouze se o nich v článku vůbec nepíše, přesto o nich píšete vy.

0/0
26.8.2016 9:23

M43a43r24e20k 18Š59i90m26o33n 2584477978778

Je to trochu jinak. Investor věří, že ten koncept je životaschopnej, tak do toho sype peníze a ví, že pořád nese to riziko, že to nedopadne a investor v tom ty prachy utopí. Nebo se to za čas z tý ztráty dostane a investor bude vydělávat.

0/0
27.8.2016 21:16

R18a94d75e24k 39D13o10l44e20ž41a50l 2819463550720

No, těžko říct. Ten Amazon je dobrý příklad, všichni z něj měli srandu, jak obrovské má ztráty, a když dosáhl v roce 2002 zisku celých pěti milionů dolarů (při obratu asi půl miliardy), tak se mohli analytici potrhat smíchy.

0/0
25.8.2016 23:47
Foto

J70i98ř11í 29D28v20o31ř13á36k 5805479950338

Něco jako Tesla .

+3/−4
25.8.2016 20:27

M68a51r64e42k 94M53a45l12ý 1772778321680

Ano? Taky je částečně dotován z peněz daňových poplatníků jako Tesla?

0/−3
25.8.2016 21:18

T16o74m67á28š 84B16a17ř24i79n83a 0

Uživatel požádal o vymazání
0/0
26.8.2016 8:49

M81a75r11e52k 15M46a95l74ý 1942208921780

Tak na to je zákon, regulátor, kontroly a pokuty, aby se zamezilo nějakému protiprávnému jednání, ne? A někde už Uber i zakázali.

Mě šlo o to, že Uber opravdu není jako Tesla, jak bylo zmíněno v prvním příspěvku. Tak nechápu ty mínusy... za jasně položenou otázku. Ale někdo prostě ze zásady minusuje vše, čemu nerozumí, to se nedá nic dělat :-)

0/0
26.8.2016 9:06

V41á83c60l12a84v 23Š86u30b16r66t 9157743818187

Tak Tesla dělá výzkum a vývoj - to se nedá srovnávat. Uber se jen snaží ovládnout trh, což v důsledku nikomu nic nepřinese.

0/0
27.8.2016 11:12

P52e35t14r 21S41o31u65k49u66p 6579349805739

Uber je ve ztrátě, protože si pořád platí PR články. Tím si také naoko zvyšuje svoji hodnotu a láká investory. Ve zkutečnosti třeba v ČR vůbec není jednička na trhu, je zde např. originál české Liftago a další, kteří mají podobný systém. Ale pořád se píše jen Uber, Uber, Uber. V Číně to projeli úplně.

Část novinářů je tak najivních, že přebírají jen články agentur bez toho aby jim došlo, že je to jen placená PR kampaň. Zbytek to snad dělají i vědomě.

+8/0
25.8.2016 20:19

M60a29r11e76k 79H63r68u78b91y 6327732231388

Výhoda Uberu proti Liftagu je právě ta celosvětovost.

+1/−2
25.8.2016 22:22

J81a95n 33M78i89t87l64e83n39e39r 4681308381833

Na rozdíl od Uberu Liftago dohazuje legální dopravce.

0/0
26.8.2016 19:53

H35y16n78e48k 70Š63l56a46h63ů57n41e34k 4119303876509

Takže Uber je ve skutečnosti v půlroční ztrátě půl miliardu dolarů jen proto, že se mu údajně nedaří v ČR? :)

0/0
25.8.2016 23:16

P57e34t57r 71S52o72u26k91u44p 6959979765379

Mu se nedaří nikde.

0/0
25.8.2016 23:46

M49a20r88t24i79n 39N49o32v12á45k 6383127759261

Gautam Gupta, v roce 2011 stíhán FBI pro pojistné podvody, poštovní zpronevěru a konspiraci: - že by to byla jen naprosto divná shoda jmen?

http://abcnews.go.com/Business/weight-loss-doctor-gautam-gupta-charged-fraud/story?id=13885714

http://www.rrstar.com/article/20130131/Blogs/301319750

0/0
25.8.2016 18:37

R84a17d36e40k 28D29o81l96e44ž28a17l 2949833570540

Zřejmě je to shoda jmen. Tenhle je narozen v roce 1954. Ten z Uberu je evidentně mladší. Navíc by to bylo fakt divný, doktor, stíhaný za nesmyslné pilulky na hubnutí finančním ředitelem Uberu, to by určitě někde psali..

Mimochodem, aby byl někdo v Čechách stíhaný za nesmyslné pilulky na hubnutí, toho se asi nedočkáme.

0/0
25.8.2016 23:36

M89a98r20t83i29n 71N22o44v35á33k 6923477399681

.. takže říkáte, že se syn "potatil"? ;-D

0/0
26.8.2016 1:39

M19a77r42t13i49n 24T56e15s93a31ř 2599513423833

Až někde něco provede nějaký Martin Novák, taky to svedeme na vás nebo na vašeho syna.

Např. v Číně se každý druhý jmenuje Wang. V Indii taky neměla premiérka Indira Ghándíová nic společného s Mahátmou Ghándím.

+1/0
26.8.2016 8:10

M58a95r59e56k 51S87a82j37d42a 2275270716938

To je business - 1.1 mld obrat, .75 mld ztrata... mam podobny napad: za kazdou korunu vam vratim dve :) Kdo mne chce zainvestovat?

+2/−3
25.8.2016 18:12

M18a25t56ě97j 57Š68p62i19r93y23t 9564545880444

Uber je naprosto parádní služba a kdo jí zkusil, nemá absolutně žádný důvod využívat klasický taxikáře. Kvalita jejich služeb, chování a ceny jsou neúměrně lepší klasickým taxikářům.

+6/−13
25.8.2016 17:55

J33o67s11e96f 12V87a87l78a 9870243843723

treba naprosto perfektni, ale za nic neruci. V pripade, ze se s Vami naboura licencovany taxikar, ma odpovidajici pojisteni a tim padem dostanete i odskodne. Od ridice Uberu nedostanete nic - on prece neni taxikar a nemusi byt pojisteny, on to dela "levou zadni" To ale plati pro vsechna remesla,. od reznika po zubare

+9/−1
25.8.2016 18:05

M38a36r80e50k 17H22r92u42b61y 6217152301728

Vámi popsané platí pro Pop, já preferuji Black.

0/−1
25.8.2016 22:23

O50t97a78k31a94r 80Z55e80m73e95k 3446744981849

Jezdím s Uberem tak třikrát týdně...spokojenost, ale že by ty ceny byly nějak o hodně nižší než třeba Áčka, to bych neřekl. Spíš mě baví způsob objednávání, placení a taky promo :-).

To ale není moc k tématu článku. A ten zase neodhaluje, jak je ta ztráta strukturovaná. Teoreticky jí jde většina na investice do nových technologií - auto bez řidiče atd. - a za rok dva všechny převálcuje a bude ziskový.

Nebo to jde do pokut, které, jak mi řeklo už několik šoférů, za ně platí. Ne za řízení, ale od magistrátu a tak.

+3/−3
25.8.2016 18:21
Foto

K92a81r86e18l 25M24o96u72r82e51k 9141854133741

Myslim, ze nejvice je stoji ziskavani novych zakazniku (ridicu). V San Diegu je to vice nez $2000. Pritom prumerny ridic s tim prasti za nekolik tydnu.

+5/0
25.8.2016 18:34

J61a75n 82V60a88l14o69u36c76h 6722677508440

No jistěže není o moc nižší než u taxíku. Protože už to dávno není spolujízda, kde si naúčtuju dejme tomu půlku ceny za benzín, když tam stejně jedu (tak 1kč/km), ale kšeft s o*ebáváním všech možných povinností taxislužby. A když se na to nabalí halda parazitů, kteří se tím chtejí uživit, jdou ztráty do těch zmiňovaných čísel...

+6/−1
25.8.2016 19:45

M73a59r14t85i68n 61K40a28r45á27s46e15k 9448783688218

Uber nikdy spolujizda nebyl.....

+5/−1
25.8.2016 22:34

J70i16r79k83a 82S97e31k91o 2574705343330

A zkusil jste nekdy liftago? Podle me nabizi mnohem vic v uber nemate moc moznosti vyberu napr.ridice,auta,ceny casu atd

0/0
11.10.2016 17:51

O26t97a36k28a20r 54Z70e94m19e83k 3626514381259

Jasan, ale většinou jsou o dost dražší. Tím myslím třeba 380 kc na trase kterou běžně jezdím s uberem za 220.

0/0
11.10.2016 17:57







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.