Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Na jeden lístek po celém Česku. Integrovaný tarif vznikne do tří let

Českou železnici čeká do tří let průlom v oblasti jízdenek. Zatímco dosud si cestující musí pro jízdu s každým dopravcem kupovat lístek zvlášť, v budoucnu si vystačí s jedinou jízdenkou. Integrovaný tarif, který znají už lidé z cestování v rámci některých krajů, má přilákat do vlaků další lidi a současně odblokovat soutěže na provoz dálkových a regionálních vlaků.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

R52i25c40h33a76r34d 73R64i17t52t70e30r 9719844345879

A nakonec to dopadne jako OpenKrad :D

0/0
27.8.2016 13:49

P23e25t33r 77K41l89a53u88d12a 5428480524510

Pokud vznikne systém podobný jako v Německu jsem pro.Jednotný tarif pro regionální dopravu (neřeším jakým dopravcem jedu), pak zemské (u nás krajské jízdenky), celostátní jízdenky platné i na regionální busy a MHD a současné zachované výhody jednotlivých dopravců (BahnCard u DB, Hopper Tickety u Länderbahnu např.). Dokonce u soukromých dopravců vám ochotně prodají jízdenku na státní dráhy ve vlaku a bez poplatku.

0/0
26.8.2016 21:04

J52i23r29k22a 62D55v83o74ř87á30k 4425390243108

Ty vaše regionální a krajské jízdenky jsou totéž. Současné regionální integrované systémy už mají vpodstatě velikost kraje.

+1/0
26.8.2016 21:15

J22i77r12k39a 95D43v84o46ř92á80k 4545290623718

Také nezapomeňte, že německá země je velká jako naše republika. Takže obsáhlostí jejich zemská jízdenka = naše celorepubliková.

0/0
26.8.2016 21:27

J31o44s85e31f 23Š64o39l50t17e18s 8394498230343

No a proč to nejde udělat ve stylu proměnlivé elektronické jízdenky? Jejíž cena by se měnila podle využitých spojů? Snad každý je schopen si cestu rozumně časově naplánovat, aby věděl, v kolik pojede. A pokud ne, tak na danou jízdenku bude moci stále jet, ale pokud pojede jiným než zvoleným spojem s jiným dopravcem, automaticky se mu změní cena jízdenky a odečtou se či přičtou se další peníze.

0/−2
26.8.2016 14:39
Foto

J94a89n 48V26a88l40a20l98í13k 6516189650166

někdo z vašich blízkých se dostane do nemocnice a z toho důvodu odložíte jízdu na později a za to by jste měl pak plati víc?????

+1/0
26.8.2016 15:27

J29o47s67e43f 92Š22o33l66t85e55s 8184118450823

Nebo taky míň. Prostě podle toho, kolik si daný provozovatel spoje v danou chvíli řekne.

0/−1
26.8.2016 15:56

R36a93d30e65k 92J71a21n97a90t16a 9135726414392

Myslíte systém check in - check out, nebo jakým způsobem byste zajistil, že bude elektronická jízdenka v každém spoji zaregistrována?

0/0
26.8.2016 15:49

J31o41s43e22f 56Š58o19l13t49e73s 8464378890673

Při nástupu do vlaku byste ji projel skenerem, případně by se u trvalých karet načetla automaticky bezdrátově z karty, třeba pomocí čipu RFID. Technologická řešení na to jsou a nejsou drahá.

0/0
26.8.2016 15:58

R18a43d40e24k 53J56a83n15a81t85a 9245936934302

No to je skoro systém check in - check out, až na to, že vám tam chybí ten check out. Jak byste poznal, kde cestující vystoupil?

Mimochodem vybavit celostátně vozidla všech dopravců čtečkami u každých dveří (v příměstské dopravě by muselo být i několik čteček, aby to stíhalo) - to jsou pravě náklady poměrně nezanebatelné. Ono nestačí jen namontovat čtečky, musí být na nějaké vozidlové sběrnici, co je bude informovat o poloze (aktuální zóně), zablokovaných kartách atd.

Co vím, tak to funguje v emirátě Dubaj. Ale ten je menší než ČR a mohatší než ČR ...

+1/0
26.8.2016 17:14

J55a60n 40C29e79p92e44k 1544226940

Většina tu jásá, já moc ne. Za prvé vzniká tu diktát cen, proč? To nám bude stát diktovat co a kolik má stát? Na druhou stranu pokud by nebyl, kdo by na tom asi tratil nejvíce, kdo má nyní nejdražší jízdné?

0/−4
26.8.2016 12:44

M54a85r72t32i53n 56K28a65r81á53s89e56k 9758873298838

No v zasade on ten diktat cen porad (mimo otevrene trate, jako Ostrava-Praha).

Proste vyberko na trate (drtiva vetsina musi byt dotovana, jinak to nikdo jezdit nebude) bude fungovat (a v zasade to tak funguje i ted), ze stat rekne - (bude tu jezdit x spoju, lidem budete uctovat ceny dle tarifu Y, ten kdo bude pozadovat nejnizsi dotace bude tuto linku jezdit pristich 10 let).

+1/0
26.8.2016 14:25

J55a26n 58J57e96m61e63l88k57a 1875430

On právě dosud nikomu neřekl, budete účtovat dle tarfiru Y. On řekl, vyberte si co uznáte za vhodné. A až něco opravdu bude platné. Tak tomu budu věřit.

0/0
26.8.2016 22:41

J27a56n 95J32e62m31e44l69k66a 1835600

Když někdo má mít "výlučné právo" na 15 let k infrastruktuře, která dělá pohodlnější způsob dopravy, má prioritu před vozidly, tak ať je cena aspoň regulovaná. Navíc měl by podle mě mít povinnost uznávat u dotovaných tratí. Tedy jestli někomu prodá sám levnější lístek, ať prodá.

0/0
26.8.2016 22:37

J60a35n 66J58e22m50e40l98k84a 1525100

V souvislosti s Ťokem by se to nemělo být použito slovo soutěž. Spiš bych to nazval šaškárna, svinstvo, pohrdání, ohýbání.

Za 3 roky bude tarif?. Takže do 3 let plánuje Ťok soutěžit cca 7-8 linek? Z cca 24. Ty se zasmluvní na 15 let a pak se cestující doví, za kolik bude jezdit?

Kdo bude garantovat, že to nedopadne jako takový předražený doplněk, abychom si odškrtli - máme jednotný tarif.

První ať řekne zákazníkům za jakých podmínek a pak ať si po referendu soutěží. Ťok neustále táhne železnici směrem Británie. Koncese - soutěže, půjčovny, virtuální operátoři.

Pokud vím současná pseudosoutěž byla bez určení ceny jízdného. To je zcela vadné. Dovede si někdo představit, že třeba LE - letecké ceny (ačkoliv ho mám rád, nabízí dobré služby) bude na 15 let na Praze Ostravě jezdit sám? A může si s cenami dělat co chce? To byla dosud Ťokobritská logika.

Je třeba říct, že to je systém: My (stát) zaplatíme co nejméně a z nich si vyberte tržní maximum. Je to jiné než TR10.

Ceny cca 320 km dlouhé trati:

GB (Privatizace) Špička 12 Kč/km, mimo špičku 8 Kč/km. Marketingové nestornovatelné od 4Kč/km. Pokud potřebujete změnit plán, nestíháte, marketingový lístek Vám propadá, kupujete nový dle leteckého tarifu. Tedy třeba za těch +3700 Kč cca Praha Ostrava.

Švýcarsko (Antiprivatizace, nejúspěšnější systém), zákaznická karta 3,8 Kč/km, kdykoliv. (tedy maximum)

Německo ICE 3-5 Kč/km podle zákaznické karty. Rakousko 2 Kč/km (zákaznická karta) -4 Kč/km. Britové platí největší podíl na pravidelné dojíždění z EU. Ťok je s Brity podle mě jediný, který věří v "liberalizaci" dálkových tras - u nás rychlíků. V Německu a Rakousku tomu zatím podle mě nevěří. Česká železnice v současné době zažívá hezké období. Je na mnoha místech modernizovaná, jezdí na mnoha místech modernizované nebo nové vozy za dobré peníze. Jednotná, přehledná - opak dotovaných autobusů, flexibilní. Doporučuju si to užít ty 2 roky než to Ťok a krajští politici roz..

+2/0
26.8.2016 10:49

J94a47n 28J94e64m96e91l31k83a 1745640

K tomu je třeba říct, že libra je nízko 36->31. Frank vysoko, před pár lety byl za 15Kč dnes za 25Kč.

0/−1
26.8.2016 10:53

M23a11r18t84i30n 36K35a40r28á61s10e93k 9648333898488

Ceska realita je ale trochu jina nez britska, viz napriklad pekelny propad cen na jedine liberalizovane trati (Praha-ostrava), ceny od 0,5kc/km bez jakychkoli zakaznickych karticek, predtim 1 - 1,5 kc/km

0/0
26.8.2016 14:44

J49a23n 58J58e12m89e27l60k58a 1145670

Ano, ale tam jsou 3 dopravci na jedné trati. Open access.. Ten by pán Ťok mimo jiné rád zatrhl. A já se bavím o soutěžených dotovaných tratích - tedy jeden dopravce jedna trať 15 let, neurčená cena jízdného.

0/0
26.8.2016 16:35

M66a47r76t44i10n 85K94a21r65á49s37e30k 9138723548348

A jak jste prisel na tu neurcenou cenu jizdneho v clanku o integrovanem tarifu? To by prave to maximalni jizdne urcene bylo....

O soutezeni trati "bez urceni jizdenho" se v CR zrovna nejak extra neuzvazuje...

+1/0
26.8.2016 16:36

J47a94n 52J62e70m73e57l52k18a 1355260

Protože v pseudosoutěži na rychlíky Most podle mě nebylo. Ani v krajské soutěži na šumavské tratě.

0/0
26.8.2016 17:04

J61a32n 83J57e35m25e68l67k91a 1505270

Až něco bude reálného, pak tomu budu věřit. Zatím jsou to takové kecy..

0/0
26.8.2016 22:44

M10a17r68t21i34n 98K22a92r54á84s57e65k 9788653158518

No realita zatim odpovida spise tomu, ze cenu zustavaji nizke, pripadne nizsi nez je standardni tarif CD, takze jen "takove kecy" jsou spise vase domnenky a na ty moje...

Az bude neco realneho nasvedcovat tomu, ze kvuli soukrpomnikum tady doprava pekelne zdrahne (zatim to vypada na pravy opak), pak tomu budu verit...

0/−1
27.8.2016 8:50

R95a91d88e33k 36J74a69n43a88t80a 9915116144442

Opravdu? Že se zlevnilo, vám vyjde jen pokud srovnáváte jednorázové jízdné.

Jenže stačí cokoliv jiného (skupina lidí, které má u ČD automaticky skupinovou slevu, pravidelný cestující, u ČD má inkartu nebo traťovou jízdenku, cestující na dlouhou vzdálenost, u ČD má akční jízdenku na celou trasu nebo síťovou jízdenku) a už to tak dobře nevyjde.

0/0
27.8.2016 11:29

M14a61r82t29i94n 44K92a59r48á58s40e25k 9798413148658

No aby vas trasa Ostrava-Praha (nebo jeji vyznamna cast) vysla draz po vstupu konkurence, tak byste musel byt hodne kreativni ve mysleni scenare....

Dnesni cena za zakldni jizdne u regiojetu je nizsi, nez kolik jsme platil dotovane studenstke jizdne u ceskych drah pred 10 lety (a nic levnejsi nez studenstky tehdy nebylo - sleva 55%)...

0/0
27.8.2016 13:23

R14a90d30e73k 72J74a12n26a90t35a 9475356324522

Ale to víte, že byly levné jízdenky. Třeba ČD Net pro 5 osob za 900 Kč odkudkoliv kamkoliv. To je 180 Kč na osobu.

0/0
28.8.2016 0:28

R16a21d87e19k 79J94a81n59a70t69a 9575466524402

A i to běžné skupinové jízdné - každý kromě prvního ve skupině platil polovinu, takže něco kolem 220 Kč za trasu Ostrava-Praha. Šlo to koupit kdykoliv, špička nešpička. Dneska se ve špičce pod 300 Kč nedostanete.

0/0
28.8.2016 0:31

J92a20n 93J38e38m32e76l10k79a 1405710

Neustále motáte dohromady Praha Ostrava - Open Access. A dotované tratě. Soutěžené systémem jeden dopravce 15 let.

0/0
1.9.2016 12:11

J38i59r66k38a 69D96v67o36ř95á51k 4295360703608

Jenže ten hluboký propad cen byl za cenu hlubokého dumpingu který oba soukromé dopravce dovedl k obrovské ztrátě.

0/−1
26.8.2016 21:18

M19a83r54t30i59n 26K36a31r71á33s79e41k 9198963988758

No ted uz jezdi viccemene ziskove pri stejnych cenach (aspon regiojet)...

0/−1
26.8.2016 21:22

J16i40r57k47a 50D45v25o30ř10á72k 4885190563878

Až na to, že to, že regiojet jezdí víceméně ziskově se tu píše co půlrok už mnoho let.

+1/0
26.8.2016 21:36

J72i83r32k76a 29D48v31o78ř30á23k 4455160863428

Regiojet jak známo má velmi výhodné půjčky a různé outsourcované náklady s mateřskou SA.

0/0
26.8.2016 21:38

J58a37n 86Č70e36k29a45l 7889785334204

No už aby to bylo!

+1/−1
26.8.2016 10:22

J72a67k33u29b 85K36o26r74e82c 6604950181423

Jsem zvedav jak se byde resit to, ze rj a le jsou mistenkove.

0/0
26.8.2016 10:19

M76i60r53e36k 19Z43á11v43o57d82n71ý 7712847280818

To jsou komerční spoje. Těch se to nedotkne, pokud sami dopravci nebudou chtít tyto vlaky integrovat (a pak by povinně místenkové být nemohly).

+1/−1
26.8.2016 10:20

R37a52d82e14k 98J66a55n80a96t59a 9435866284412

Univerzální jízdenky klidně mohou platit v povinně místenkových spojích (viz např. mezinárodní jízdenky nebo i jízdné ČD, jež platí i v povinně místenkovém Pendolínu).

Jen by Regiojet a Leoexpres museli zavést samostatně prodejnou místenku.

+2/0
26.8.2016 10:33

M13i80r61e29k 54Z92á75v74o18d78n44ý 7312757250838

Tak to doufám, že MD nedovolí, aby v integrovaných vlacích byla povinné místenkování. To by mě vážně hodně naštvali :/

+1/0
26.8.2016 10:42

M61a56r11t17i44n 46K40a76r90á19s75e31k 9788553768758

Muzu se zeptat v cem je horsi integrovany povinne mistenkovy vlak, nez neitegrovany vlak?

0/0
26.8.2016 14:45

M56a82r11t54i11n 19K52a40r35á15s61e43k 9148683768898

No predne je treba si uvedomit, ze ten jendotny tarif bude mit (pokud nekdo nevymysli nejakou totalni blbost) naprosto zandbatelny dopad na soucasnou majoritni trasu obsluhovanou i soukromniky (Praha - Ostrava), ale je to smerovane primarne na lookalky a rychliky, kde by melo soukroych dopravcu do budoucna pribyvat.

Na dalkovych trasach nejspis (pokud vubec budou vlaky kategorie IC zahrnuty do integrovaneho systemu, coz rozhodne neni standard) stejne budou jezdit primarne na svoje akcni jizdenky (pokud bude jednotny tarif drazsi nez trzni jizdne), nebo budou mit povinne placene mistenky (pokud bude integrovany tarif levnejsi nez trzni jizdne)...

0/−1
26.8.2016 10:09

M40i95r45e12k 42Z78á83v94o72d14n69ý 7202787700958

Možné to samozřejmě je, nicméně pokud budou současné dopravci na trase Praha - Ostrava obsluhovat v závazku jiné tratě, bude pro ně (alespoň si myslím) výhodné integrovat se i na této trati.

0/0
26.8.2016 10:19

P29e41t13r 87N48o74v69a82k 8521143705816

K čemu "integrovaný tarif" když i dnes když jedu s ČD dál, tak se mi vyplatí koupit si 2-3 jízdenky kvůli ceně místo jedné

+1/−1
26.8.2016 10:03

M38i84r95e72k 32Z41á84v90o82d20n74ý 7432767970168

Třeba právě kvůli tomu, abyste si nemusel kupovat 3 jízdenky :)

0/0
26.8.2016 10:22

J80a96n 48J42e60m63e18l42k12a 1105790

A myslíte si, že soukromé společnosti Vám naservírují slevy na podnose?

+1/0
26.8.2016 10:51

M38a25r69t22i91n 96K70a95r54á19s76e40k 9478773938788

Integrovany tarif je hlavne kvuli tomu, at neni problem rozdeli male casti trati mezi ruzne dopravce (tj at si napriklad na cestu 30km ale se 2 prestupy, nemusi kupovat 3 jizdenky).

0/−1
26.8.2016 14:47

M23a18r66t69i20n 49M67a87i84k13s71n19a27r 3304523928712

A kdy se to zavede u Autobusu prosim?

+1/−1
26.8.2016 9:54

J51a13n 69S31m69e27t76a71n80a 2535952145664

Whoa, ze bysme meli do tri let neco, co zbytek sveta? (a nejen to, da se koupit neomezena jizdenka na vsechny staty v eu ...jen neplati na vlaky v CR)

0/−1
26.8.2016 9:29

P10e63t66r 84K94l33a45u40d69a 5878560804370

Pokud mluvíte o jízdence Interrail, tak ta nikdy neplatí ve státu kde máte bydliště, takže pro Němce v Německu, pro Španěla ve Španělsku atd, ale to je pro nás spíš výhoda těch pár km na hranice zase v českých poměrech tolik nestojí.

+1/0
26.8.2016 20:47

M88i35r61e78k 34Z66á82v67o95d73n33ý 7572527900888

Jen tedy nevím, jestli se dokáže stát dohodnout se všemi kraji na tomto jednodném systému. Aby to neskončilo tak, že vlaky objednávající MD budou mít jeden tarif, krajské vlaky jiný tarif. To by byla hodně velká trhlina tohoto systému, protože sice si nebude člověk muset kupovat lístky napříč dopravci, ale napříč vlaky podle objednavatele.Takže když bych jel někam Os, R, Os, tak stejně budu muset koupit 3 lístky.

+3/0
26.8.2016 9:10

O96t39t95o 70P83o28s12p17í52š42i34l 4284575417818

Bude to nejspíš jinak:

Stát vytvoří "národní tarif" pro vlaky. Slevy jednotlivých dopravců zůstanou, tarify jednotlivých IDS zůstanou.

Stát si u krajů pojistí, že ve vlacích bude platit také "národní tarif". (Bude to nejspíš podmínka poskytnutí finanční podpory státu na regionální dopravu.)

+2/0
26.8.2016 9:22

M25i22r49e42k 38Z51á20v12o29d39n31ý 7972147880428

Bylo by to super, jen si nejsem jistý, jestli je stát pro krajům natolik silný, aby si mohl tyto podmínky diktovat. Přeci jen, je to politika a tam není příliš prostor na silná gesta (nepřijmeš můj návrh, nedostaneš peníze).

+1/0
26.8.2016 9:25

O36t52t42o 55P42o39s91p85í96š18i85l 4274185457988

Jsou to peníze státu. Otázka zní, chce kraj peníze nebo je chce stát jen tak darovat... Za silnější konec lana tahá stát a protože to nakonec byly a jsou kraje, kdo se snaží stát k národní integraci dokopat, tak nevidím překážku...;-)

Spíš mám obavy o to, co konkrétně stát vymyslí, aby to mělo přínos pro cestující.

+2/0
26.8.2016 9:52







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.