Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Na jeden lístek po celém Česku. Integrovaný tarif vznikne do tří let

Českou železnici čeká do tří let průlom v oblasti jízdenek. Zatímco dosud si cestující musí pro jízdu s každým dopravcem kupovat lístek zvlášť, v budoucnu si vystačí s jedinou jízdenkou. Integrovaný tarif, který znají už lidé z cestování v rámci některých krajů, má přilákat do vlaků další lidi a současně odblokovat soutěže na provoz dálkových a regionálních vlaků.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

R71i37c93h49a43r79d 48R81i45t17t74e63r 9379804505889

A nakonec to dopadne jako OpenKrad :D

0/0
27.8.2016 13:49

P50e33t52r 54K18l18a57u91d68a 5958970794970

Pokud vznikne systém podobný jako v Německu jsem pro.Jednotný tarif pro regionální dopravu (neřeším jakým dopravcem jedu), pak zemské (u nás krajské jízdenky), celostátní jízdenky platné i na regionální busy a MHD a současné zachované výhody jednotlivých dopravců (BahnCard u DB, Hopper Tickety u Länderbahnu např.). Dokonce u soukromých dopravců vám ochotně prodají jízdenku na státní dráhy ve vlaku a bez poplatku.

0/0
26.8.2016 21:04

J40i62r46k96a 48D82v87o97ř81á60k 4795880593268

Ty vaše regionální a krajské jízdenky jsou totéž. Současné regionální integrované systémy už mají vpodstatě velikost kraje.

+1/0
26.8.2016 21:15

J94i93r81k49a 75D20v62o19ř30á87k 4335160183108

Také nezapomeňte, že německá země je velká jako naše republika. Takže obsáhlostí jejich zemská jízdenka = naše celorepubliková.

0/0
26.8.2016 21:27

J22o98s53e39f 25Š39o89l98t65e15s 8444218530903

No a proč to nejde udělat ve stylu proměnlivé elektronické jízdenky? Jejíž cena by se měnila podle využitých spojů? Snad každý je schopen si cestu rozumně časově naplánovat, aby věděl, v kolik pojede. A pokud ne, tak na danou jízdenku bude moci stále jet, ale pokud pojede jiným než zvoleným spojem s jiným dopravcem, automaticky se mu změní cena jízdenky a odečtou se či přičtou se další peníze.

0/−2
26.8.2016 14:39
Foto

J69a35n 21V91a71l20a18l18í80k 6976269290276

někdo z vašich blízkých se dostane do nemocnice a z toho důvodu odložíte jízdu na později a za to by jste měl pak plati víc?????

+1/0
26.8.2016 15:27

J50o13s29e12f 54Š10o48l32t71e96s 8694688710913

Nebo taky míň. Prostě podle toho, kolik si daný provozovatel spoje v danou chvíli řekne.

0/−1
26.8.2016 15:56

R88a84d81e36k 75J65a32n92a89t97a 9345496124642

Myslíte systém check in - check out, nebo jakým způsobem byste zajistil, že bude elektronická jízdenka v každém spoji zaregistrována?

0/0
26.8.2016 15:49

J11o54s62e69f 89Š27o96l36t55e96s 8364398550743

Při nástupu do vlaku byste ji projel skenerem, případně by se u trvalých karet načetla automaticky bezdrátově z karty, třeba pomocí čipu RFID. Technologická řešení na to jsou a nejsou drahá.

0/0
26.8.2016 15:58

R50a17d69e88k 51J18a63n17a42t75a 9545316564812

No to je skoro systém check in - check out, až na to, že vám tam chybí ten check out. Jak byste poznal, kde cestující vystoupil?

Mimochodem vybavit celostátně vozidla všech dopravců čtečkami u každých dveří (v příměstské dopravě by muselo být i několik čteček, aby to stíhalo) - to jsou pravě náklady poměrně nezanebatelné. Ono nestačí jen namontovat čtečky, musí být na nějaké vozidlové sběrnici, co je bude informovat o poloze (aktuální zóně), zablokovaných kartách atd.

Co vím, tak to funguje v emirátě Dubaj. Ale ten je menší než ČR a mohatší než ČR ...

+1/0
26.8.2016 17:14

J40a37n 23C68e27p21e55k 1154736760

Většina tu jásá, já moc ne. Za prvé vzniká tu diktát cen, proč? To nám bude stát diktovat co a kolik má stát? Na druhou stranu pokud by nebyl, kdo by na tom asi tratil nejvíce, kdo má nyní nejdražší jízdné?

0/−4
26.8.2016 12:44

M78a73r66t49i82n 27K35a31r13á62s12e71k 9108963928148

No v zasade on ten diktat cen porad (mimo otevrene trate, jako Ostrava-Praha).

Proste vyberko na trate (drtiva vetsina musi byt dotovana, jinak to nikdo jezdit nebude) bude fungovat (a v zasade to tak funguje i ted), ze stat rekne - (bude tu jezdit x spoju, lidem budete uctovat ceny dle tarifu Y, ten kdo bude pozadovat nejnizsi dotace bude tuto linku jezdit pristich 10 let).

+1/0
26.8.2016 14:25

J38a70n 97J86e28m82e57l18k84a 1465430

On právě dosud nikomu neřekl, budete účtovat dle tarfiru Y. On řekl, vyberte si co uznáte za vhodné. A až něco opravdu bude platné. Tak tomu budu věřit.

0/0
26.8.2016 22:41

J28a96n 79J29e28m59e87l57k23a 1945930

Když někdo má mít "výlučné právo" na 15 let k infrastruktuře, která dělá pohodlnější způsob dopravy, má prioritu před vozidly, tak ať je cena aspoň regulovaná. Navíc měl by podle mě mít povinnost uznávat u dotovaných tratí. Tedy jestli někomu prodá sám levnější lístek, ať prodá.

0/0
26.8.2016 22:37

J88a31n 30J48e57m79e13l66k69a 1725850

V souvislosti s Ťokem by se to nemělo být použito slovo soutěž. Spiš bych to nazval šaškárna, svinstvo, pohrdání, ohýbání.

Za 3 roky bude tarif?. Takže do 3 let plánuje Ťok soutěžit cca 7-8 linek? Z cca 24. Ty se zasmluvní na 15 let a pak se cestující doví, za kolik bude jezdit?

Kdo bude garantovat, že to nedopadne jako takový předražený doplněk, abychom si odškrtli - máme jednotný tarif.

První ať řekne zákazníkům za jakých podmínek a pak ať si po referendu soutěží. Ťok neustále táhne železnici směrem Británie. Koncese - soutěže, půjčovny, virtuální operátoři.

Pokud vím současná pseudosoutěž byla bez určení ceny jízdného. To je zcela vadné. Dovede si někdo představit, že třeba LE - letecké ceny (ačkoliv ho mám rád, nabízí dobré služby) bude na 15 let na Praze Ostravě jezdit sám? A může si s cenami dělat co chce? To byla dosud Ťokobritská logika.

Je třeba říct, že to je systém: My (stát) zaplatíme co nejméně a z nich si vyberte tržní maximum. Je to jiné než TR10.

Ceny cca 320 km dlouhé trati:

GB (Privatizace) Špička 12 Kč/km, mimo špičku 8 Kč/km. Marketingové nestornovatelné od 4Kč/km. Pokud potřebujete změnit plán, nestíháte, marketingový lístek Vám propadá, kupujete nový dle leteckého tarifu. Tedy třeba za těch +3700 Kč cca Praha Ostrava.

Švýcarsko (Antiprivatizace, nejúspěšnější systém), zákaznická karta 3,8 Kč/km, kdykoliv. (tedy maximum)

Německo ICE 3-5 Kč/km podle zákaznické karty. Rakousko 2 Kč/km (zákaznická karta) -4 Kč/km. Britové platí největší podíl na pravidelné dojíždění z EU. Ťok je s Brity podle mě jediný, který věří v "liberalizaci" dálkových tras - u nás rychlíků. V Německu a Rakousku tomu zatím podle mě nevěří. Česká železnice v současné době zažívá hezké období. Je na mnoha místech modernizovaná, jezdí na mnoha místech modernizované nebo nové vozy za dobré peníze. Jednotná, přehledná - opak dotovaných autobusů, flexibilní. Doporučuju si to užít ty 2 roky než to Ťok a krajští politici roz..

+2/0
26.8.2016 10:49

J10a84n 33J11e21m73e16l72k68a 1555770

K tomu je třeba říct, že libra je nízko 36->31. Frank vysoko, před pár lety byl za 15Kč dnes za 25Kč.

0/−1
26.8.2016 10:53

M88a64r33t25i43n 29K24a90r22á56s70e19k 9728283678108

Ceska realita je ale trochu jina nez britska, viz napriklad pekelny propad cen na jedine liberalizovane trati (Praha-ostrava), ceny od 0,5kc/km bez jakychkoli zakaznickych karticek, predtim 1 - 1,5 kc/km

0/0
26.8.2016 14:44

J33a69n 59J71e50m48e38l75k59a 1805700

Ano, ale tam jsou 3 dopravci na jedné trati. Open access.. Ten by pán Ťok mimo jiné rád zatrhl. A já se bavím o soutěžených dotovaných tratích - tedy jeden dopravce jedna trať 15 let, neurčená cena jízdného.

0/0
26.8.2016 16:35

M78a83r89t53i31n 18K88a45r95á47s45e15k 9958923108278

A jak jste prisel na tu neurcenou cenu jizdneho v clanku o integrovanem tarifu? To by prave to maximalni jizdne urcene bylo....

O soutezeni trati "bez urceni jizdenho" se v CR zrovna nejak extra neuzvazuje...

+1/0
26.8.2016 16:36

J17a20n 30J98e85m76e54l91k81a 1565970

Protože v pseudosoutěži na rychlíky Most podle mě nebylo. Ani v krajské soutěži na šumavské tratě.

0/0
26.8.2016 17:04

J16a78n 90J15e57m43e95l54k40a 1495150

Až něco bude reálného, pak tomu budu věřit. Zatím jsou to takové kecy..

0/0
26.8.2016 22:44

M31a79r96t67i86n 38K53a84r69á27s29e40k 9498393628438

No realita zatim odpovida spise tomu, ze cenu zustavaji nizke, pripadne nizsi nez je standardni tarif CD, takze jen "takove kecy" jsou spise vase domnenky a na ty moje...

Az bude neco realneho nasvedcovat tomu, ze kvuli soukrpomnikum tady doprava pekelne zdrahne (zatim to vypada na pravy opak), pak tomu budu verit...

0/−1
27.8.2016 8:50

R34a73d87e95k 52J13a10n77a24t95a 9605686604142

Opravdu? Že se zlevnilo, vám vyjde jen pokud srovnáváte jednorázové jízdné.

Jenže stačí cokoliv jiného (skupina lidí, které má u ČD automaticky skupinovou slevu, pravidelný cestující, u ČD má inkartu nebo traťovou jízdenku, cestující na dlouhou vzdálenost, u ČD má akční jízdenku na celou trasu nebo síťovou jízdenku) a už to tak dobře nevyjde.

0/0
27.8.2016 11:29

M21a52r29t10i40n 38K93a37r42á58s47e50k 9168923848988

No aby vas trasa Ostrava-Praha (nebo jeji vyznamna cast) vysla draz po vstupu konkurence, tak byste musel byt hodne kreativni ve mysleni scenare....

Dnesni cena za zakldni jizdne u regiojetu je nizsi, nez kolik jsme platil dotovane studenstke jizdne u ceskych drah pred 10 lety (a nic levnejsi nez studenstky tehdy nebylo - sleva 55%)...

0/0
27.8.2016 13:23

R93a46d70e15k 52J68a70n32a85t89a 9405666154532

Ale to víte, že byly levné jízdenky. Třeba ČD Net pro 5 osob za 900 Kč odkudkoliv kamkoliv. To je 180 Kč na osobu.

0/0
28.8.2016 0:28

R13a78d95e72k 74J25a40n70a24t65a 9815656234822

A i to běžné skupinové jízdné - každý kromě prvního ve skupině platil polovinu, takže něco kolem 220 Kč za trasu Ostrava-Praha. Šlo to koupit kdykoliv, špička nešpička. Dneska se ve špičce pod 300 Kč nedostanete.

0/0
28.8.2016 0:31

J84a98n 83J98e46m85e12l33k35a 1115660

Neustále motáte dohromady Praha Ostrava - Open Access. A dotované tratě. Soutěžené systémem jeden dopravce 15 let.

0/0
1.9.2016 12:11

J69i45r36k25a 41D44v57o66ř37á15k 4775790833168

Jenže ten hluboký propad cen byl za cenu hlubokého dumpingu který oba soukromé dopravce dovedl k obrovské ztrátě.

0/−1
26.8.2016 21:18

M93a67r36t40i27n 11K72a71r97á56s69e59k 9688513488708

No ted uz jezdi viccemene ziskove pri stejnych cenach (aspon regiojet)...

0/−1
26.8.2016 21:22

J47i65r23k86a 74D41v41o34ř38á63k 4575390213268

Až na to, že to, že regiojet jezdí víceméně ziskově se tu píše co půlrok už mnoho let.

+1/0
26.8.2016 21:36

J24i62r57k83a 14D50v53o66ř97á95k 4875890613298

Regiojet jak známo má velmi výhodné půjčky a různé outsourcované náklady s mateřskou SA.

0/0
26.8.2016 21:38

J30a73n 18Č26e48k35a42l 7159815364464

No už aby to bylo!

+1/−1
26.8.2016 10:22

J44a97k83u90b 55K63o17r58e20c 6814380281443

Jsem zvedav jak se byde resit to, ze rj a le jsou mistenkove.

0/0
26.8.2016 10:19

M23i84r22e17k 53Z95á71v21o83d56n29ý 7872197900408

To jsou komerční spoje. Těch se to nedotkne, pokud sami dopravci nebudou chtít tyto vlaky integrovat (a pak by povinně místenkové být nemohly).

+1/−1
26.8.2016 10:20

R25a37d34e11k 38J62a40n42a37t27a 9715626824182

Univerzální jízdenky klidně mohou platit v povinně místenkových spojích (viz např. mezinárodní jízdenky nebo i jízdné ČD, jež platí i v povinně místenkovém Pendolínu).

Jen by Regiojet a Leoexpres museli zavést samostatně prodejnou místenku.

+2/0
26.8.2016 10:33

M34i81r85e74k 34Z34á92v71o35d55n70ý 7542187260638

Tak to doufám, že MD nedovolí, aby v integrovaných vlacích byla povinné místenkování. To by mě vážně hodně naštvali :/

+1/0
26.8.2016 10:42

M70a16r42t55i62n 62K47a70r54á70s24e34k 9748303758388

Muzu se zeptat v cem je horsi integrovany povinne mistenkovy vlak, nez neitegrovany vlak?

0/0
26.8.2016 14:45

M67a47r19t54i93n 88K55a81r73á68s61e54k 9268763558758

No predne je treba si uvedomit, ze ten jendotny tarif bude mit (pokud nekdo nevymysli nejakou totalni blbost) naprosto zandbatelny dopad na soucasnou majoritni trasu obsluhovanou i soukromniky (Praha - Ostrava), ale je to smerovane primarne na lookalky a rychliky, kde by melo soukroych dopravcu do budoucna pribyvat.

Na dalkovych trasach nejspis (pokud vubec budou vlaky kategorie IC zahrnuty do integrovaneho systemu, coz rozhodne neni standard) stejne budou jezdit primarne na svoje akcni jizdenky (pokud bude jednotny tarif drazsi nez trzni jizdne), nebo budou mit povinne placene mistenky (pokud bude integrovany tarif levnejsi nez trzni jizdne)...

0/−1
26.8.2016 10:09

M65i18r12e34k 10Z37á36v46o79d73n69ý 7202627280598

Možné to samozřejmě je, nicméně pokud budou současné dopravci na trase Praha - Ostrava obsluhovat v závazku jiné tratě, bude pro ně (alespoň si myslím) výhodné integrovat se i na této trati.

0/0
26.8.2016 10:19

P25e71t92r 32N83o63v54a49k 8451403215786

K čemu "integrovaný tarif" když i dnes když jedu s ČD dál, tak se mi vyplatí koupit si 2-3 jízdenky kvůli ceně místo jedné

+1/−1
26.8.2016 10:03

M34i93r10e60k 98Z75á35v78o92d56n17ý 7752227300428

Třeba právě kvůli tomu, abyste si nemusel kupovat 3 jízdenky :)

0/0
26.8.2016 10:22

J98a28n 33J47e78m49e67l34k28a 1785960

A myslíte si, že soukromé společnosti Vám naservírují slevy na podnose?

+1/0
26.8.2016 10:51

M81a16r54t54i83n 73K83a65r42á24s94e19k 9248703278868

Integrovany tarif je hlavne kvuli tomu, at neni problem rozdeli male casti trati mezi ruzne dopravce (tj at si napriklad na cestu 30km ale se 2 prestupy, nemusi kupovat 3 jizdenky).

0/−1
26.8.2016 14:47

M47a46r47t97i31n 32M64a78i24k65s46n64a70r 3574803798282

A kdy se to zavede u Autobusu prosim?

+1/−1
26.8.2016 9:54

J98a57n 11S41m23e16t48a51n93a 2515442265214

Whoa, ze bysme meli do tri let neco, co zbytek sveta? (a nejen to, da se koupit neomezena jizdenka na vsechny staty v eu ...jen neplati na vlaky v CR)

0/−1
26.8.2016 9:29

P77e91t94r 74K83l68a84u64d11a 5728900834360

Pokud mluvíte o jízdence Interrail, tak ta nikdy neplatí ve státu kde máte bydliště, takže pro Němce v Německu, pro Španěla ve Španělsku atd, ale to je pro nás spíš výhoda těch pár km na hranice zase v českých poměrech tolik nestojí.

+1/0
26.8.2016 20:47

M95i36r47e27k 43Z91á72v53o44d55n60ý 7492817740888

Jen tedy nevím, jestli se dokáže stát dohodnout se všemi kraji na tomto jednodném systému. Aby to neskončilo tak, že vlaky objednávající MD budou mít jeden tarif, krajské vlaky jiný tarif. To by byla hodně velká trhlina tohoto systému, protože sice si nebude člověk muset kupovat lístky napříč dopravci, ale napříč vlaky podle objednavatele.Takže když bych jel někam Os, R, Os, tak stejně budu muset koupit 3 lístky.

+3/0
26.8.2016 9:10

O27t51t14o 64P30o22s33p33í58š31i15l 4864375827818

Bude to nejspíš jinak:

Stát vytvoří "národní tarif" pro vlaky. Slevy jednotlivých dopravců zůstanou, tarify jednotlivých IDS zůstanou.

Stát si u krajů pojistí, že ve vlacích bude platit také "národní tarif". (Bude to nejspíš podmínka poskytnutí finanční podpory státu na regionální dopravu.)

+2/0
26.8.2016 9:22

M45i33r49e27k 40Z64á82v18o85d43n53ý 7292927640988

Bylo by to super, jen si nejsem jistý, jestli je stát pro krajům natolik silný, aby si mohl tyto podmínky diktovat. Přeci jen, je to politika a tam není příliš prostor na silná gesta (nepřijmeš můj návrh, nedostaneš peníze).

+1/0
26.8.2016 9:25

O48t45t50o 50P72o38s28p55í37š74i55l 4534715377268

Jsou to peníze státu. Otázka zní, chce kraj peníze nebo je chce stát jen tak darovat... Za silnější konec lana tahá stát a protože to nakonec byly a jsou kraje, kdo se snaží stát k národní integraci dokopat, tak nevidím překážku...;-)

Spíš mám obavy o to, co konkrétně stát vymyslí, aby to mělo přínos pro cestující.

+2/0
26.8.2016 9:52







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.