Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu
Zobrazit příspěvky: Doporučované Všechny podle vláken Všechny podle času

N76i18k65o15l67a11j 81M51a42l40í41k 5884493200571

Ministerstvo má šanci ukázat, co v nich je. Jen ať se nebojí a švýcarským systémem veřejné dopravy se silně inspirují. Hlavně nechtít něco extra a neohánět se echt názvy. Často v jednoduchosti je síla a silných slovech to neustojí.

Ale kdyby do toho zakomponovali i něco jako inKartu, nezlobil bych se :)

+14/−2
doporučit
26.8.2016 0:37

R51a10d69k57o 32K26ř89i89v71á48n79e50k 7450513595400

1. Několik jízdenek na jednu cestu je malý problém.

2. Časové jízdenky pro více dopravců je důležitý a zásadní problém. Nejen regionální integrace - nikdo neřeší, jak cestující, který bude denně dojíždět z Plas do Plzně bude moci střídat vlaky různých dopravců podle potřeby - ale i integrace celostátní. Pokud někdo dojíždí denně z Olomouce do Ostravy, RJ ani Leo mu nenabídnou nic. U ČD má možnost týdenní či měsíční jízdenky, popřípadě na IN 100 "zcela bez jízdenek".

3. Pokud máme vizi kvalitní veřejné dopravy, do níž nebudou lidé naháněni restrikcí automobilismu, ale sami jí použijí jako prostředek, je cenově přijatelná celostátní i regionální časová jízdenka na veřejnou dopravu (vedle kvality spojení) samozřejmostí.

4. Žádná jízdenka pro více dopravců - jednoduchá ani časová - nebude á priori levnější, než samostatné jízdenky. Ze společného jízdného si bude každý dopravce urvat co nejvíce a slevy si ponechá na vlastní komerční nabídky. Aby to fungovalo, asi bude nutný ten státní regulátor a přenesení části "dotací" od dopravců do tohoto společného systému. Ač jsem pravičák, roli státu považuji ve veřejné dopravě za nezastupitelnou.

+8/0
doporučit
26.8.2016 8:43

M70a34r14t86i73n 23K25o50l47l96e28r 7591413105104

Ono i s ČD je teď výhodnější jezdit trasu Plasy - Olomouc na 3 jízdenky. Plasy - Plzeň normální jízdenku, Plzeň - Praha na akční jízdenku a stejně tak Praha - Olomouc. Na nějaké pravidelné dojíždění se zas vyplatí něco jiného z desítky nabídek ČD. Takže zjednodušení by to chtělo, ale hlavně se musí začít u ČD.

+5/−1
doporučit
26.8.2016 1:16

M24a65t92ě88j 76V21o36n58d67ř85i27č93k66a 4874590468106

Jen integrovaný tarif vše neřeší - navíc nechápu, proč bude jen pro vlaky, tím nic nového nepřinese. České dráhy v současnosti nabízejí výhodné síťové jízdenky - skupinová víkendová, celodenní, lze koupit velmi výhodné včasné jízdenky a pak ty zmíněné inkarty - vše zmíněné by si zasloužilo zachování a vytvoření obdoby.

+4/−1
doporučit
26.8.2016 6:45

M82i98r70e64k 45Z32á83v37o83d29n20ý 7352977400578

Jen tedy nevím, jestli se dokáže stát dohodnout se všemi kraji na tomto jednodném systému. Aby to neskončilo tak, že vlaky objednávající MD budou mít jeden tarif, krajské vlaky jiný tarif. To by byla hodně velká trhlina tohoto systému, protože sice si nebude člověk muset kupovat lístky napříč dopravci, ale napříč vlaky podle objednavatele.Takže když bych jel někam Os, R, Os, tak stejně budu muset koupit 3 lístky.

+3/0
doporučit
26.8.2016 9:10

D70u48š64a84n 52D62ě82d29i43č 9755461105556

To už měli zavést před lety při vstupu RJ a LE na české koleje. Nechám se překvapit jak to dopadne, ale moc tomu nevěřím. Je před volbama a bude před dalšíma volbama a .... :-)

+3/0
doporučit
26.8.2016 8:40

J29i58ř61í 86M60a28c76e41k 3395455784421

Obávám se, že to bude zase polovičaté řešení, bez integrace PID. Dnes si u železniční pokladny třeba v Čerčanech nemohu koupit výhodnější lístek PID, zatímco ve východních Čechách mi tarif IREDO na nádraží prodají.

+3/0
doporučit
26.8.2016 7:55

R18o60m92a91n 26P33o69l55á68č32e28k 5326739935

Rozhodně krok dobrým směrem a konečně tu zaznělo i hlavní negativum soutěží z úst hlavní zastánce:-).

Jenom se obávám toho že do roka budou volby a snad to budoucí ministr nepohřbí...

+3/−1
doporučit
26.8.2016 0:45
Foto

B46r10o79n36i87s97l31a38v 17G35a66b32r74y78š 2632269411

No sláva. To, o čem jsem přemýšlel už před 8 lety, se snad konečně uchytí. A kromě železnice by mohli přibrat i ostatní druhy dopravy.

+3/−2
doporučit
26.8.2016 8:21
Foto

T13o85m52á43š 11K89i36r27o51v 1765548855967

No, když pominu IN-Karty ČD, tak např z Kraslic do Olomouce stačí jediná jízdenka. A to z Kraslic do Sokolova také jezdí GW TRAIN REGIO. Je tedy třeba, dle mého názoru, "integrovat" dopravce REGIOJET a LEOEXPRES.

+3/−2
doporučit
26.8.2016 0:39

J39a39n 22J65e80m76e60l12k56a 1795200

V souvislosti s Ťokem by se to nemělo být použito slovo soutěž. Spiš bych to nazval šaškárna, svinstvo, pohrdání, ohýbání.

Za 3 roky bude tarif?. Takže do 3 let plánuje Ťok soutěžit cca 7-8 linek? Z cca 24. Ty se zasmluvní na 15 let a pak se cestující doví, za kolik bude jezdit?

Kdo bude garantovat, že to nedopadne jako takový předražený doplněk, abychom si odškrtli - máme jednotný tarif.

První ať řekne zákazníkům za jakých podmínek a pak ať si po referendu soutěží. Ťok neustále táhne železnici směrem Británie. Koncese - soutěže, půjčovny, virtuální operátoři.

Pokud vím současná pseudosoutěž byla bez určení ceny jízdného. To je zcela vadné. Dovede si někdo představit, že třeba LE - letecké ceny (ačkoliv ho mám rád, nabízí dobré služby) bude na 15 let na Praze Ostravě jezdit sám? A může si s cenami dělat co chce? To byla dosud Ťokobritská logika.

Je třeba říct, že to je systém: My (stát) zaplatíme co nejméně a z nich si vyberte tržní maximum. Je to jiné než TR10.

Ceny cca 320 km dlouhé trati:

GB (Privatizace) Špička 12 Kč/km, mimo špičku 8 Kč/km. Marketingové nestornovatelné od 4Kč/km. Pokud potřebujete změnit plán, nestíháte, marketingový lístek Vám propadá, kupujete nový dle leteckého tarifu. Tedy třeba za těch +3700 Kč cca Praha Ostrava.

Švýcarsko (Antiprivatizace, nejúspěšnější systém), zákaznická karta 3,8 Kč/km, kdykoliv. (tedy maximum)

Německo ICE 3-5 Kč/km podle zákaznické karty. Rakousko 2 Kč/km (zákaznická karta) -4 Kč/km. Britové platí největší podíl na pravidelné dojíždění z EU. Ťok je s Brity podle mě jediný, který věří v "liberalizaci" dálkových tras - u nás rychlíků. V Německu a Rakousku tomu zatím podle mě nevěří. Česká železnice v současné době zažívá hezké období. Je na mnoha místech modernizovaná, jezdí na mnoha místech modernizované nebo nové vozy za dobré peníze. Jednotná, přehledná - opak dotovaných autobusů, flexibilní. Doporučuju si to užít ty 2 roky než to Ťok a krajští politici roz..

+2/0
doporučit
26.8.2016 10:49

J79a53n 66H34e92n58d89r91y52c89h 9257461310599

z Plasů nikdo z Plas neřekne:-), také jsem to říkal než jsem si tam našel manželku

+2/0
doporučit
26.8.2016 4:54

N45i20k52o19l46a31j 76M51a20l94í37k 5204183960861

Pro některé - integrovaný tarif = dopravci si můžou ponechat svůj tarif, ale pokud budou jezdit v závazku veřejné služby, musejí přijmou i ten společný. Pro někoho bude výhodnější tarif dopravce třeba na určité trase, pro někoho zase společný, aby nemusel nic řešit, ale mohl nasednout a jet a neřešit s kým.

+2/0
doporučit
26.8.2016 1:35

J64o39s55e15f 41K63u57b32e12š 9335925859624

Bylo by to super. Ale pak ať regionální dopravu neobjednávají kraje, které nejsou schopné domluvit, ale MD

+3/−3
doporučit
26.8.2016 7:22

J43i16ř24í 91T89a16b45á66š17e92k 5200580431379

Proč si autoři na tomto "nejprestižnějším" českém informačním webu po sobě článek vždycky nepřečtou ? Člověka hned po ránu rozladí gramatická chyba v nadpisu prvního článku na front page. Uvědomí si, jak plíživě klesá kvalita odvedené práce v tomto státě (i v jiných oborech).

+2/−1
doporučit
26.8.2016 6:10

M42a70t96ě82j 50C91h15l86á60d 3687416895941

Režijkáři teď docela zapláčou, pokud půjde víc tratí soukromníkům.

+3/−4
doporučit
26.8.2016 0:52

M86i86c50h84a52l 44V24o18t13r79u44b29e11c 3610301565

To zas bude tunel :D

+3/−5
doporučit
26.8.2016 2:27

J45a45n 56D96r36l24í61k 6147498523927

A kdo vydělá a kdo tratí? Odjezd ze Starého Města u Uherského Hradiště do Prahy hlavní nádraží 30.8.2016 v ranních hodinách.Pro jednotlivce bez karty stojí jízdenka u Českých drah 309,- u Leo Expressu 221,- a u Regiojet 190,-

+2/−2
doporučit
26.8.2016 7:16

P57a55v55e55l 60Š10m20í57d78e65k 6179660233298

Režijkářům to bude jedno , pokud je bude to uznávat soukromník, ale ono to bude i naopak.Jen ohledně inkarty, lítačky si soukromníci budou muset pořídit čtečky.Taky souhlas rozumný krok od Ťoka.Jen pochvala autorovi za článek, ať není pořád jen kritika.:-).

+2/−2
doporučit
26.8.2016 6:58

J29a39n 89Č62e63k48a40l 7839395244324

No už aby to bylo!

+1/−1
doporučit
26.8.2016 10:22

P83e91t68r 72N35o46v45a98k 8511653615576

K čemu "integrovaný tarif" když i dnes když jedu s ČD dál, tak se mi vyplatí koupit si 2-3 jízdenky kvůli ceně místo jedné

+1/−1
doporučit
26.8.2016 10:03

M34a82r29t89i13n 50M90a38i77k43s77n17a84r 3704513858132

A kdy se to zavede u Autobusu prosim?

+1/−1
doporučit
26.8.2016 9:54

J62i72ř25í 40E32r75b17e51n 1843534296717

Co na to říct? Snad jen: KONEČNĚ a aspoň něco.

Stejně spousta spojů zůstane na místenky. Obdobně jako lanovka na Ještěd, kde sice platí síťová jízdenka Euro-Nisa ticket, ale stejně si musím dokoupit místenku za 35 Kč. Ale chápu to.

+1/−1
doporučit
26.8.2016 6:56

K67a70m62i66l 80Š65t78ě43p58á37n43e48k 9846539503

Konkurenční prostředí na železnici skončí se začátkem platnosti tohoto tarifu. Pokud chtějí takto omezit konkurenci, tak by se mělo jednat o veřejnou službu a ne o firmy produkující zisk.

+1/−7
doporučit
26.8.2016 1:29

L24i61b86o63r 93Z58a94v88ř92e46l 8269116171222

Každý dopravce by si měl nechat své peníze za své zákazníky. Tak jak je to v současné době!!

+1/−8
doporučit
26.8.2016 1:11





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.