Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Na jeden lístek po celém Česku. Integrovaný tarif vznikne do tří let

Českou železnici čeká do tří let průlom v oblasti jízdenek. Zatímco dosud si cestující musí pro jízdu s každým dopravcem kupovat lístek zvlášť, v budoucnu si vystačí s jedinou jízdenkou. Integrovaný tarif, který znají už lidé z cestování v rámci některých krajů, má přilákat do vlaků další lidi a současně odblokovat soutěže na provoz dálkových a regionálních vlaků.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

R41i35c51h63a93r18d 31R48i16t85t56e34r 9319604925279

A nakonec to dopadne jako OpenKrad :D

0/0
27.8.2016 13:49

P55e82t67r 37K72l30a77u16d87a 5108280194690

Pokud vznikne systém podobný jako v Německu jsem pro.Jednotný tarif pro regionální dopravu (neřeším jakým dopravcem jedu), pak zemské (u nás krajské jízdenky), celostátní jízdenky platné i na regionální busy a MHD a současné zachované výhody jednotlivých dopravců (BahnCard u DB, Hopper Tickety u Länderbahnu např.). Dokonce u soukromých dopravců vám ochotně prodají jízdenku na státní dráhy ve vlaku a bez poplatku.

0/0
26.8.2016 21:04

J89i58r68k70a 45D41v41o96ř13á54k 4535420833298

Ty vaše regionální a krajské jízdenky jsou totéž. Současné regionální integrované systémy už mají vpodstatě velikost kraje.

+1/0
26.8.2016 21:15

J71i98r36k24a 89D26v51o24ř77á68k 4555620673148

Také nezapomeňte, že německá země je velká jako naše republika. Takže obsáhlostí jejich zemská jízdenka = naše celorepubliková.

0/0
26.8.2016 21:27

J73o56s16e18f 13Š39o46l95t97e65s 8604258600843

No a proč to nejde udělat ve stylu proměnlivé elektronické jízdenky? Jejíž cena by se měnila podle využitých spojů? Snad každý je schopen si cestu rozumně časově naplánovat, aby věděl, v kolik pojede. A pokud ne, tak na danou jízdenku bude moci stále jet, ale pokud pojede jiným než zvoleným spojem s jiným dopravcem, automaticky se mu změní cena jízdenky a odečtou se či přičtou se další peníze.

0/−2
26.8.2016 14:39

J57a78n 22V83a40l45a58l44í87k 6736139280526

někdo z vašich blízkých se dostane do nemocnice a z toho důvodu odložíte jízdu na později a za to by jste měl pak plati víc?????

+1/0
26.8.2016 15:27

J47o43s90e11f 88Š77o72l92t39e97s 8464338800893

Nebo taky míň. Prostě podle toho, kolik si daný provozovatel spoje v danou chvíli řekne.

0/−1
26.8.2016 15:56

R35a13d37e58k 39J11a89n38a29t89a 9435786374682

Myslíte systém check in - check out, nebo jakým způsobem byste zajistil, že bude elektronická jízdenka v každém spoji zaregistrována?

0/0
26.8.2016 15:49

J25o21s28e44f 98Š20o92l57t63e74s 8584368820223

Při nástupu do vlaku byste ji projel skenerem, případně by se u trvalých karet načetla automaticky bezdrátově z karty, třeba pomocí čipu RFID. Technologická řešení na to jsou a nejsou drahá.

0/0
26.8.2016 15:58

R64a48d24e46k 16J63a68n19a84t45a 9545886514562

No to je skoro systém check in - check out, až na to, že vám tam chybí ten check out. Jak byste poznal, kde cestující vystoupil?

Mimochodem vybavit celostátně vozidla všech dopravců čtečkami u každých dveří (v příměstské dopravě by muselo být i několik čteček, aby to stíhalo) - to jsou pravě náklady poměrně nezanebatelné. Ono nestačí jen namontovat čtečky, musí být na nějaké vozidlové sběrnici, co je bude informovat o poloze (aktuální zóně), zablokovaných kartách atd.

Co vím, tak to funguje v emirátě Dubaj. Ale ten je menší než ČR a mohatší než ČR ...

+1/0
26.8.2016 17:14

J14a70n 21C54e97p45e34k 1244856280

Většina tu jásá, já moc ne. Za prvé vzniká tu diktát cen, proč? To nám bude stát diktovat co a kolik má stát? Na druhou stranu pokud by nebyl, kdo by na tom asi tratil nejvíce, kdo má nyní nejdražší jízdné?

0/−4
26.8.2016 12:44

M88a81r78t41i54n 72K83a79r74á17s26e64k 9508283428308

No v zasade on ten diktat cen porad (mimo otevrene trate, jako Ostrava-Praha).

Proste vyberko na trate (drtiva vetsina musi byt dotovana, jinak to nikdo jezdit nebude) bude fungovat (a v zasade to tak funguje i ted), ze stat rekne - (bude tu jezdit x spoju, lidem budete uctovat ceny dle tarifu Y, ten kdo bude pozadovat nejnizsi dotace bude tuto linku jezdit pristich 10 let).

+1/0
26.8.2016 14:25

J14a56n 12J42e98m54e31l51k10a 1595130

On právě dosud nikomu neřekl, budete účtovat dle tarfiru Y. On řekl, vyberte si co uznáte za vhodné. A až něco opravdu bude platné. Tak tomu budu věřit.

0/0
26.8.2016 22:41

J47a80n 83J75e40m34e38l27k27a 1815880

Když někdo má mít "výlučné právo" na 15 let k infrastruktuře, která dělá pohodlnější způsob dopravy, má prioritu před vozidly, tak ať je cena aspoň regulovaná. Navíc měl by podle mě mít povinnost uznávat u dotovaných tratí. Tedy jestli někomu prodá sám levnější lístek, ať prodá.

0/0
26.8.2016 22:37

J76a39n 71J69e18m75e49l86k15a 1695360

V souvislosti s Ťokem by se to nemělo být použito slovo soutěž. Spiš bych to nazval šaškárna, svinstvo, pohrdání, ohýbání.

Za 3 roky bude tarif?. Takže do 3 let plánuje Ťok soutěžit cca 7-8 linek? Z cca 24. Ty se zasmluvní na 15 let a pak se cestující doví, za kolik bude jezdit?

Kdo bude garantovat, že to nedopadne jako takový předražený doplněk, abychom si odškrtli - máme jednotný tarif.

První ať řekne zákazníkům za jakých podmínek a pak ať si po referendu soutěží. Ťok neustále táhne železnici směrem Británie. Koncese - soutěže, půjčovny, virtuální operátoři.

Pokud vím současná pseudosoutěž byla bez určení ceny jízdného. To je zcela vadné. Dovede si někdo představit, že třeba LE - letecké ceny (ačkoliv ho mám rád, nabízí dobré služby) bude na 15 let na Praze Ostravě jezdit sám? A může si s cenami dělat co chce? To byla dosud Ťokobritská logika.

Je třeba říct, že to je systém: My (stát) zaplatíme co nejméně a z nich si vyberte tržní maximum. Je to jiné než TR10.

Ceny cca 320 km dlouhé trati:

GB (Privatizace) Špička 12 Kč/km, mimo špičku 8 Kč/km. Marketingové nestornovatelné od 4Kč/km. Pokud potřebujete změnit plán, nestíháte, marketingový lístek Vám propadá, kupujete nový dle leteckého tarifu. Tedy třeba za těch +3700 Kč cca Praha Ostrava.

Švýcarsko (Antiprivatizace, nejúspěšnější systém), zákaznická karta 3,8 Kč/km, kdykoliv. (tedy maximum)

Německo ICE 3-5 Kč/km podle zákaznické karty. Rakousko 2 Kč/km (zákaznická karta) -4 Kč/km. Britové platí největší podíl na pravidelné dojíždění z EU. Ťok je s Brity podle mě jediný, který věří v "liberalizaci" dálkových tras - u nás rychlíků. V Německu a Rakousku tomu zatím podle mě nevěří. Česká železnice v současné době zažívá hezké období. Je na mnoha místech modernizovaná, jezdí na mnoha místech modernizované nebo nové vozy za dobré peníze. Jednotná, přehledná - opak dotovaných autobusů, flexibilní. Doporučuju si to užít ty 2 roky než to Ťok a krajští politici roz..

+2/0
26.8.2016 10:49

J65a25n 29J67e82m84e88l37k57a 1895530

K tomu je třeba říct, že libra je nízko 36->31. Frank vysoko, před pár lety byl za 15Kč dnes za 25Kč.

0/−1
26.8.2016 10:53

M23a72r81t57i10n 78K54a97r70á28s51e28k 9648863358108

Ceska realita je ale trochu jina nez britska, viz napriklad pekelny propad cen na jedine liberalizovane trati (Praha-ostrava), ceny od 0,5kc/km bez jakychkoli zakaznickych karticek, predtim 1 - 1,5 kc/km

0/0
26.8.2016 14:44

J49a43n 34J29e51m49e70l92k83a 1565840

Ano, ale tam jsou 3 dopravci na jedné trati. Open access.. Ten by pán Ťok mimo jiné rád zatrhl. A já se bavím o soutěžených dotovaných tratích - tedy jeden dopravce jedna trať 15 let, neurčená cena jízdného.

0/0
26.8.2016 16:35

M39a26r90t16i28n 89K71a66r91á30s68e14k 9938383948128

A jak jste prisel na tu neurcenou cenu jizdneho v clanku o integrovanem tarifu? To by prave to maximalni jizdne urcene bylo....

O soutezeni trati "bez urceni jizdenho" se v CR zrovna nejak extra neuzvazuje...

+1/0
26.8.2016 16:36

J52a96n 29J37e19m41e92l59k72a 1625340

Protože v pseudosoutěži na rychlíky Most podle mě nebylo. Ani v krajské soutěži na šumavské tratě.

0/0
26.8.2016 17:04

J97a93n 10J86e73m58e81l51k10a 1815510

Až něco bude reálného, pak tomu budu věřit. Zatím jsou to takové kecy..

0/0
26.8.2016 22:44

M53a38r87t62i63n 33K28a73r29á35s23e54k 9688493858368

No realita zatim odpovida spise tomu, ze cenu zustavaji nizke, pripadne nizsi nez je standardni tarif CD, takze jen "takove kecy" jsou spise vase domnenky a na ty moje...

Az bude neco realneho nasvedcovat tomu, ze kvuli soukrpomnikum tady doprava pekelne zdrahne (zatim to vypada na pravy opak), pak tomu budu verit...

0/−1
27.8.2016 8:50

R56a29d84e97k 56J55a37n47a68t96a 9305816404442

Opravdu? Že se zlevnilo, vám vyjde jen pokud srovnáváte jednorázové jízdné.

Jenže stačí cokoliv jiného (skupina lidí, které má u ČD automaticky skupinovou slevu, pravidelný cestující, u ČD má inkartu nebo traťovou jízdenku, cestující na dlouhou vzdálenost, u ČD má akční jízdenku na celou trasu nebo síťovou jízdenku) a už to tak dobře nevyjde.

0/0
27.8.2016 11:29

M55a52r11t70i55n 75K97a30r77á38s36e54k 9888143728798

No aby vas trasa Ostrava-Praha (nebo jeji vyznamna cast) vysla draz po vstupu konkurence, tak byste musel byt hodne kreativni ve mysleni scenare....

Dnesni cena za zakldni jizdne u regiojetu je nizsi, nez kolik jsme platil dotovane studenstke jizdne u ceskych drah pred 10 lety (a nic levnejsi nez studenstky tehdy nebylo - sleva 55%)...

0/0
27.8.2016 13:23

R55a27d33e72k 54J93a79n96a52t95a 9825606254942

Ale to víte, že byly levné jízdenky. Třeba ČD Net pro 5 osob za 900 Kč odkudkoliv kamkoliv. To je 180 Kč na osobu.

0/0
28.8.2016 0:28

R35a97d91e88k 89J67a11n66a78t40a 9595576984162

A i to běžné skupinové jízdné - každý kromě prvního ve skupině platil polovinu, takže něco kolem 220 Kč za trasu Ostrava-Praha. Šlo to koupit kdykoliv, špička nešpička. Dneska se ve špičce pod 300 Kč nedostanete.

0/0
28.8.2016 0:31

J69a29n 11J47e42m95e26l73k63a 1165710

Neustále motáte dohromady Praha Ostrava - Open Access. A dotované tratě. Soutěžené systémem jeden dopravce 15 let.

0/0
1.9.2016 12:11

J10i57r31k73a 13D79v25o69ř62á42k 4115550963258

Jenže ten hluboký propad cen byl za cenu hlubokého dumpingu který oba soukromé dopravce dovedl k obrovské ztrátě.

0/−1
26.8.2016 21:18

M81a22r53t60i54n 41K93a46r80á89s81e76k 9808223828988

No ted uz jezdi viccemene ziskove pri stejnych cenach (aspon regiojet)...

0/−1
26.8.2016 21:22

J18i33r38k81a 28D66v52o44ř15á37k 4795410383538

Až na to, že to, že regiojet jezdí víceméně ziskově se tu píše co půlrok už mnoho let.

+1/0
26.8.2016 21:36

J36i28r54k50a 26D23v13o29ř12á61k 4395150213508

Regiojet jak známo má velmi výhodné půjčky a různé outsourcované náklady s mateřskou SA.

0/0
26.8.2016 21:38

J82a30n 12Č43e57k78a43l 7919325674424

No už aby to bylo!

+1/−1
26.8.2016 10:22

J63a55k11u25b 49K14o23r14e51c 6464540571363

Jsem zvedav jak se byde resit to, ze rj a le jsou mistenkove.

0/0
26.8.2016 10:19

M70i65r84e14k 13Z35á30v87o60d41n93ý 7312167770968

To jsou komerční spoje. Těch se to nedotkne, pokud sami dopravci nebudou chtít tyto vlaky integrovat (a pak by povinně místenkové být nemohly).

+1/−1
26.8.2016 10:20

R80a73d92e35k 32J81a83n59a57t28a 9865226344902

Univerzální jízdenky klidně mohou platit v povinně místenkových spojích (viz např. mezinárodní jízdenky nebo i jízdné ČD, jež platí i v povinně místenkovém Pendolínu).

Jen by Regiojet a Leoexpres museli zavést samostatně prodejnou místenku.

+2/0
26.8.2016 10:33

M17i98r45e74k 54Z17á85v23o57d87n28ý 7422227740938

Tak to doufám, že MD nedovolí, aby v integrovaných vlacích byla povinné místenkování. To by mě vážně hodně naštvali :/

+1/0
26.8.2016 10:42

M68a31r27t96i45n 16K69a71r61á31s14e88k 9818353558848

Muzu se zeptat v cem je horsi integrovany povinne mistenkovy vlak, nez neitegrovany vlak?

0/0
26.8.2016 14:45

M47a18r63t68i34n 93K84a41r33á89s94e60k 9448473138498

No predne je treba si uvedomit, ze ten jendotny tarif bude mit (pokud nekdo nevymysli nejakou totalni blbost) naprosto zandbatelny dopad na soucasnou majoritni trasu obsluhovanou i soukromniky (Praha - Ostrava), ale je to smerovane primarne na lookalky a rychliky, kde by melo soukroych dopravcu do budoucna pribyvat.

Na dalkovych trasach nejspis (pokud vubec budou vlaky kategorie IC zahrnuty do integrovaneho systemu, coz rozhodne neni standard) stejne budou jezdit primarne na svoje akcni jizdenky (pokud bude jednotny tarif drazsi nez trzni jizdne), nebo budou mit povinne placene mistenky (pokud bude integrovany tarif levnejsi nez trzni jizdne)...

0/−1
26.8.2016 10:09

M71i83r62e58k 65Z93á36v54o10d38n72ý 7232327130968

Možné to samozřejmě je, nicméně pokud budou současné dopravci na trase Praha - Ostrava obsluhovat v závazku jiné tratě, bude pro ně (alespoň si myslím) výhodné integrovat se i na této trati.

0/0
26.8.2016 10:19

P41e32t41r 43N93o13v21a34k 8441363415656

K čemu "integrovaný tarif" když i dnes když jedu s ČD dál, tak se mi vyplatí koupit si 2-3 jízdenky kvůli ceně místo jedné

+1/−1
26.8.2016 10:03

M22i26r74e21k 27Z82á10v48o20d50n92ý 7352817230368

Třeba právě kvůli tomu, abyste si nemusel kupovat 3 jízdenky :)

0/0
26.8.2016 10:22

J23a33n 65J21e27m10e86l97k29a 1215160

A myslíte si, že soukromé společnosti Vám naservírují slevy na podnose?

+1/0
26.8.2016 10:51

M69a54r67t72i37n 24K39a62r70á42s82e63k 9618953488128

Integrovany tarif je hlavne kvuli tomu, at neni problem rozdeli male casti trati mezi ruzne dopravce (tj at si napriklad na cestu 30km ale se 2 prestupy, nemusi kupovat 3 jizdenky).

0/−1
26.8.2016 14:47

M57a30r81t47i18n 21M89a83i20k21s70n29a48r 3214393768912

A kdy se to zavede u Autobusu prosim?

+1/−1
26.8.2016 9:54

J15a76n 39S93m52e76t64a21n52a 2605652805494

Whoa, ze bysme meli do tri let neco, co zbytek sveta? (a nejen to, da se koupit neomezena jizdenka na vsechny staty v eu ...jen neplati na vlaky v CR)

0/−1
26.8.2016 9:29

P11e59t31r 61K83l49a97u39d67a 5618420764880

Pokud mluvíte o jízdence Interrail, tak ta nikdy neplatí ve státu kde máte bydliště, takže pro Němce v Německu, pro Španěla ve Španělsku atd, ale to je pro nás spíš výhoda těch pár km na hranice zase v českých poměrech tolik nestojí.

+1/0
26.8.2016 20:47

M27i12r67e42k 32Z30á53v86o68d89n71ý 7712637770148

Jen tedy nevím, jestli se dokáže stát dohodnout se všemi kraji na tomto jednodném systému. Aby to neskončilo tak, že vlaky objednávající MD budou mít jeden tarif, krajské vlaky jiný tarif. To by byla hodně velká trhlina tohoto systému, protože sice si nebude člověk muset kupovat lístky napříč dopravci, ale napříč vlaky podle objednavatele.Takže když bych jel někam Os, R, Os, tak stejně budu muset koupit 3 lístky.

+3/0
26.8.2016 9:10

O82t95t68o 38P28o39s70p68í69š26i59l 4544365937748

Bude to nejspíš jinak:

Stát vytvoří "národní tarif" pro vlaky. Slevy jednotlivých dopravců zůstanou, tarify jednotlivých IDS zůstanou.

Stát si u krajů pojistí, že ve vlacích bude platit také "národní tarif". (Bude to nejspíš podmínka poskytnutí finanční podpory státu na regionální dopravu.)

+2/0
26.8.2016 9:22

M18i77r60e74k 87Z47á18v83o28d43n60ý 7942247890408

Bylo by to super, jen si nejsem jistý, jestli je stát pro krajům natolik silný, aby si mohl tyto podmínky diktovat. Přeci jen, je to politika a tam není příliš prostor na silná gesta (nepřijmeš můj návrh, nedostaneš peníze).

+1/0
26.8.2016 9:25

O89t21t85o 29P34o83s64p73í47š69i86l 4414985727158

Jsou to peníze státu. Otázka zní, chce kraj peníze nebo je chce stát jen tak darovat... Za silnější konec lana tahá stát a protože to nakonec byly a jsou kraje, kdo se snaží stát k národní integraci dokopat, tak nevidím překážku...;-)

Spíš mám obavy o to, co konkrétně stát vymyslí, aby to mělo přínos pro cestující.

+2/0
26.8.2016 9:52





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.