Diskuze

Na jeden lístek po celém Česku. Integrovaný tarif vznikne do tří let

Českou železnici čeká do tří let průlom v oblasti jízdenek. Zatímco dosud si cestující musí pro jízdu s každým dopravcem kupovat lístek zvlášť, v budoucnu si vystačí s jedinou jízdenkou. Integrovaný tarif, který znají už lidé z cestování v rámci některých krajů, má přilákat do vlaků další lidi a současně odblokovat soutěže na provoz dálkových a regionálních vlaků.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

A nakonec to dopadne jako OpenKrad :D

0 0
možnosti

P14e32t65r 41K26l46a73u64d84a

26. 8. 2016 21:04

Pokud vznikne systém podobný jako v Německu jsem pro.Jednotný tarif pro regionální dopravu (neřeším jakým dopravcem jedu), pak zemské (u nás krajské jízdenky), celostátní jízdenky platné i na regionální busy a MHD a současné zachované výhody jednotlivých dopravců (BahnCard u DB, Hopper Tickety u Länderbahnu např.). Dokonce u soukromých dopravců vám ochotně prodají jízdenku na státní dráhy ve vlaku a bez poplatku.

0 0
možnosti

Ty vaše regionální a krajské jízdenky jsou totéž. Současné regionální integrované systémy už mají vpodstatě velikost kraje.

1 0
možnosti

No a proč to nejde udělat ve stylu proměnlivé elektronické jízdenky? Jejíž cena by se měnila podle využitých spojů? Snad každý je schopen si cestu rozumně časově naplánovat, aby věděl, v kolik pojede. A pokud ne, tak na danou jízdenku bude moci stále jet, ale pokud pojede jiným než zvoleným spojem s jiným dopravcem, automaticky se mu změní cena jízdenky a odečtou se či přičtou se další peníze.

0 2
možnosti
Foto

J27a76n 48V18a93l50a91l94í21k

26. 8. 2016 15:27

někdo z vašich blízkých se dostane do nemocnice a z toho důvodu odložíte jízdu na později a za to by jste měl pak plati víc?????

1 0
možnosti

J91a10n 61C58e66p80e81k

26. 8. 2016 12:44

Většina tu jásá, já moc ne. Za prvé vzniká tu diktát cen, proč? To nám bude stát diktovat co a kolik má stát? Na druhou stranu pokud by nebyl, kdo by na tom asi tratil nejvíce, kdo má nyní nejdražší jízdné?

0 4
možnosti

No v zasade on ten diktat cen porad (mimo otevrene trate, jako Ostrava-Praha).

Proste vyberko na trate (drtiva vetsina musi byt dotovana, jinak to nikdo jezdit nebude) bude fungovat (a v zasade to tak funguje i ted), ze stat rekne - (bude tu jezdit x spoju, lidem budete uctovat ceny dle tarifu Y, ten kdo bude pozadovat nejnizsi dotace bude tuto linku jezdit pristich 10 let).

1 0
možnosti

J66a73n 77J32e13m52e67l45k63a

26. 8. 2016 10:49

V souvislosti s Ťokem by se to nemělo být použito slovo soutěž. Spiš bych to nazval šaškárna, svinstvo, pohrdání, ohýbání.

Za 3 roky bude tarif?. Takže do 3 let plánuje Ťok soutěžit cca 7-8 linek? Z cca 24. Ty se zasmluvní na 15 let a pak se cestující doví, za kolik bude jezdit?

Kdo bude garantovat, že to nedopadne jako takový předražený doplněk, abychom si odškrtli - máme jednotný tarif.

První ať řekne zákazníkům za jakých podmínek a pak ať si po referendu soutěží. Ťok neustále táhne železnici směrem Británie. Koncese - soutěže, půjčovny, virtuální operátoři.

Pokud vím současná pseudosoutěž byla bez určení ceny jízdného. To je zcela vadné. Dovede si někdo představit, že třeba LE - letecké ceny (ačkoliv ho mám rád, nabízí dobré služby) bude na 15 let na Praze Ostravě jezdit sám? A může si s cenami dělat co chce? To byla dosud Ťokobritská logika.

Je třeba říct, že to je systém: My (stát) zaplatíme co nejméně a z nich si vyberte tržní maximum. Je to jiné než TR10.

Ceny cca 320 km dlouhé trati:

GB (Privatizace) Špička 12 Kč/km, mimo špičku 8 Kč/km. Marketingové nestornovatelné od 4Kč/km. Pokud potřebujete změnit plán, nestíháte, marketingový lístek Vám propadá, kupujete nový dle leteckého tarifu. Tedy třeba za těch +3700 Kč cca Praha Ostrava.

Švýcarsko (Antiprivatizace, nejúspěšnější systém), zákaznická karta 3,8 Kč/km, kdykoliv. (tedy maximum)

Německo ICE 3-5 Kč/km podle zákaznické karty. Rakousko 2 Kč/km (zákaznická karta) -4 Kč/km. Britové platí největší podíl na pravidelné dojíždění z EU. Ťok je s Brity podle mě jediný, který věří v "liberalizaci" dálkových tras - u nás rychlíků. V Německu a Rakousku tomu zatím podle mě nevěří. Česká železnice v současné době zažívá hezké období. Je na mnoha místech modernizovaná, jezdí na mnoha místech modernizované nebo nové vozy za dobré peníze. Jednotná, přehledná - opak dotovaných autobusů, flexibilní. Doporučuju si to užít ty 2 roky než to Ťok a krajští politici roz..

2 0
možnosti

J64a22n 44J23e86m24e82l83k82a

26. 8. 2016 10:53

K tomu je třeba říct, že libra je nízko 36->31. Frank vysoko, před pár lety byl za 15Kč dnes za 25Kč.

0 1
možnosti

J18a23n 26Č67e37k14a93l

26. 8. 2016 10:22

No už aby to bylo!

1 1
možnosti

J24a72k49u97b 42K13o22r65e37c

26. 8. 2016 10:19

Jsem zvedav jak se byde resit to, ze rj a le jsou mistenkove.

0 0
možnosti

To jsou komerční spoje. Těch se to nedotkne, pokud sami dopravci nebudou chtít tyto vlaky integrovat (a pak by povinně místenkové být nemohly).

1 1
možnosti

No predne je treba si uvedomit, ze ten jendotny tarif bude mit (pokud nekdo nevymysli nejakou totalni blbost) naprosto zandbatelny dopad na soucasnou majoritni trasu obsluhovanou i soukromniky (Praha - Ostrava), ale je to smerovane primarne na lookalky a rychliky, kde by melo soukroych dopravcu do budoucna pribyvat.

Na dalkovych trasach nejspis (pokud vubec budou vlaky kategorie IC zahrnuty do integrovaneho systemu, coz rozhodne neni standard) stejne budou jezdit primarne na svoje akcni jizdenky (pokud bude jednotny tarif drazsi nez trzni jizdne), nebo budou mit povinne placene mistenky (pokud bude integrovany tarif levnejsi nez trzni jizdne)...

0 1
možnosti

Možné to samozřejmě je, nicméně pokud budou současné dopravci na trase Praha - Ostrava obsluhovat v závazku jiné tratě, bude pro ně (alespoň si myslím) výhodné integrovat se i na této trati.

0 0
možnosti

P75e67t17r 33N65o19v77a97k

26. 8. 2016 10:03

K čemu "integrovaný tarif" když i dnes když jedu s ČD dál, tak se mi vyplatí koupit si 2-3 jízdenky kvůli ceně místo jedné

1 1
možnosti

Třeba právě kvůli tomu, abyste si nemusel kupovat 3 jízdenky :)

0 0
možnosti

A kdy se to zavede u Autobusu prosim?

1 1
možnosti