Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu
Zobrazit příspěvky: Doporučované Všechny podle vláken Všechny podle času
Foto

D74a73v39i75d 88K14r67á70s44e88n61s93k13ý 7287930217

Proboha co je to za nesmysl, že v zahraničí "jezdí rychlíky v taktu jedné hodiny". Doporučuji panu Sládkovi exkurzi do Holandska, Německa, Švýcarska, nebo sousedního Rakouska. Hodinový takt je MINIMUM, ne pravidlo. Naopak intervaly se stále zahušťují - a tím se zvyšuje nabídka a kvalita služeb pro cestující.

Např. na rakouské Westbahn (Wien - St. Pölten - Linz - Salzburg) jezdí vlaky dálkové dopravy ve špičce doslova po čtvrt hodině. Přesto zvládají odbavit i nákladní vlaky - ale na čtyřech traťových kolejích (dvě "pomalé" na 160 km/h, dvě nové vysokorychlostní na 250 km/h). To je to, co nám chybí - kapacitní infrastruktura. Potřebujeme STAVĚT.

+47/0
doporučit
27.8.2016 14:26

R17a58d54k20o 42K60ř72i66v82á36n39e56k 7660533565240

V článku je spousta pravdivých argumentů, ovšem použitých v irelevantních souvislostech. Žesnadu by prospělo, kdyby v jeho čele stál odborník na dopravu a ne šéf PR agentury, tedy tak trochu "kolega" paní Mrencové - Proutníkové.

Každopádně dobře, že se konečně o problémech železniční nákladní dopravy mluví. Krotkost pana Sůry v rozhovoru svědčí o tom, že PR agentura umí.:-)

Tradičně pár poznámek:

1. "V zahraničí rychlíky po hodině..." (?) - asi jak kde a jsou myšleny IC, ICE vlaky. Regionální expresy, jezdí obvykle podstatně častěji. Přetížení trati na Ostravu je způsobeno divokou privatizací, která zvýšila náklady státu cca o 100 mil Kč ročně, ovšem znamenala podstatný nárůst počtu cestujících. Co tedy stát chce? Přesunovat na koleje lidi? (Spávně!) Nebo náklady? (Taky správně!) Potřeba je NUTNĚ obojí. Stát umí kecat a sepisovat koncepce. Současný stav Pha-Ova se vyvinul živelně a zásluha státu je jen těch 100 milionů, které do jediné liberalizované trati dává navíc.

2. Stejný chaos vládne na hlavních tratích i v liberalizované nákladní dopravě. Stejným směrem jedou vlaky různých dopravců, některé nevytížené a některé přetížené (vzhledem k pořebné rychlosti a výkonu vozidel). Nejen garážoví soukromníci, ale třeba i AWT se pod trolejí plouží s těžkými nákladními vlaky v motorové trakci a rozvrací dopravu. Pokud osobka nevyužívá kapacitu tratí racionálně, platí to v nákladní dopravě jakbysmet, jen se to do článku nehodilo.

3. Jediné koncepční řešení je zvyšování kapacity dopravní cesty tam, kde je poptávka. A ideálně oddělení osobní a nákladní dopravy stavbou VRT tam, kde je to technicky a ekonomicky možné. Infrastruktura je věcí státu. Bez ní jsou všechny koncepce jen předvolební koblihy.:-)

+24/0
doporučit
27.8.2016 15:31

P63e43t51r 76P12e92t72r 6943142798483

Pán si nevidí do huby a jen blbě kecá. Jsem pro přesun nákladní dopravy ze silnic na koleje ale...

pán si na střídačku stěžuje, že koleje jsou v republice přetížené a nelze na ně nacpat více nákladních vlaků, na druhou stranu ovšem píše, že řešením je jít dolů s cenou, aby to přitáhlo více dopravců a doprava se na kolejích více zahustila. Jsem snad jediný, komu to absolutně nedává smysl?

V noci jsou koleje všude prázdné, těch nočních vlaků jezdí čímdál míň a zatímco dřív "noc" začínala po půlnoci dneska je to tak o dvě hodiny dříve a nákladní vlaky přes noc nějak moc nejezdí. Jak je to možné?

+16/0
doporučit
27.8.2016 16:41

P72e47t81r 43A91g67u48l92á24r 4547378770234

Když jsem byl malý, na kopci proti nám jezdily nákladní vlaky i s těmi osobními. Když jsem se učil počítat, počítali jsme vagóny. Osobáky měly vždy tak nějak podobně šest až osm vagónů. Nákladní, to se dost lišilo, ale byla jich spousta. Pokud si dobře vzpomínám, tak pod 35 vagónů to byla spíš výjímka. Má dojem, že dnes jezdí soupravy o dost kratší. Nákladní vagóny vidím spíše postávat prázdné na ostavných kolejích, než že by stály soupravy u stavědel a čekaly, až budou moci na kolej.

+12/0
doporučit
27.8.2016 22:49

V11a71c92l62a73v 21P14e89r41o46u40t69k76a 6278197244851

No v noci moc osobáků nejezdí a jaké je vužití v nočních hodinách?

+12/0
doporučit
27.8.2016 16:37

L59i16b61o21r 98F29i11l91á47k 8876289596426

Lidi můžou jezdit na spřáhlech a náraznících nákladních vlaků. Osobáky zrušit!

+11/0
doporučit
27.8.2016 15:03

L69u36b64o37š 74O39b98r20u30č91a 6751574406101

kazdy proste chce ten svuj business obhajit.. ale prosazovat dalsi regulaci trhu, to snad ne :/

+10/0
doporučit
27.8.2016 14:08
Foto

P51e72t24r 49M38a78z37á93k 9302253115125

J-jo.

Když už se mluví o "Německém systému", hodí se taky říct, že Německé osobní vlaky sou i pro Němce samotné tak drahé, že s nimi často nejezdí (místo toho jedou autobusem, autem nebo v Německu velmi oblíbenou "spolujízdou").

Když sem tam studoval, chtěl sem si udělat výlet na druhou stranu Německa. Když sem viděl cenu za vlak, chvíli sem myslel, že sem někde něco blbě kliknul, protože sem tomu číslu vůbec nevěřil. Až pak mě sousedka ujistila, že ne, že sem blázen, že sem se ma vlak vůbec díval.

Místo toho sem šel a v autopůjčovně sem si pučil auto, což mě v jednom člověku i s benzínem vyšlo na cestu tam a zpátky, s parkovným v Essenu a "přirážkou za mladého řidiče" přišlo levnějc, než jet vlakem (plus sem měl k dispozici auto přímo na místě, což nebylo od věci, i když sem zase musel nemálo hodin řídit - až o rok dva pozdějc mě napadlo, že sem se moh podívat i na nízkonákladový aerolinky).

+9/0
doporučit
27.8.2016 15:01

P52a91v69e36l 32M84o40r98a76v13e14c 3492519782248

Jednoduché řešení: 1) postavit VRT která naváže část dálkové dopravy a umožní dojíždění z většich vzdáleností. 2) blízko velkých měst zkapacitnit železnici. Např. kolem Mnichova je běžné, že železnice má 4 koleje. 2 pro rychlé vlaky, 2 pro lokálky.

+8/0
doporučit
27.8.2016 15:15

M75i38r23o85s62l67a28v 58Z29i32k47m88u79n14d 6748152497358

Čertovo kopýtko spočívá v tom, že železniční dopravce platí poplatek za použití železniční dopravní cesty, zatímco za nákladní automobil zaplatí příslušná silniční daň, mýtné jen na "zpoplatněných silnicích".

Poplatek se platí i za jízdu samostatné lokomotivy.

Řešením je sjednocení podmínek, např. elektrická vozidla jsou osvobozena od daně silniční, čili vlak tažený E lok by měl být také osvobozen, autobusy, které najezdí příslušné procento km v "objednané dopravě" neplatí silniční daň, "objednané vlaky" však poplatek platí ... proto jsou dražší než bus, za který se neplatí ...

+9/−1
doporučit
27.8.2016 16:46

R72a85d17e49k 93H69o89l27e40c33e47k 3676740978591

Mám dotaz. Proč jezdí dneska nákladní vlaky tak krátké (na koridoru do 30 vagónů, nejčastěji asi 27), když za socialismu na téže, ještě nezmodernizované trati jezdili i výrazně delší?

Čekal bych, že čím delší vlak, tím vyšší propustnost trati. A taky bych chápal, že vlak nemůže být delší, než je vzdálenost návěstidel mezi sebou. Ale do toho mají současné vlaky dost daleko.

+7/0
doporučit
27.8.2016 21:18

J64a61n 64O17n39d47r43o34u42š50e13k 5836959596948

Kam jsme to dospeli, ze resenim problemu v jednom segmentu ekonomiky je zavedenim poplatku jinde.

Za chvíli budeme platit poplatky vsude a za vse. Kde je volny trh a svoboda?

+9/−2
doporučit
27.8.2016 20:49

V11l97a64d23i77m92í17r 35F44i53b94i45g36e94r 5214601571494

Na hlavních tratích prostor opravdu není a jediné řešení je přidat koleje. Není to levné, ale je to jediné řešení které může pomoct. Do tratí se mohou nasypat miliardy na zvýšení max rychlosti, zvýšení zabezpečení, ale těch vlaků se tam o moc víc nevleze. Jako když se jezdí po silnici 1-2. třídy nebo po víceproudé dálnici. To je podobné.

+6/0
doporučit
27.8.2016 18:11

V39l25a51d19i97m19í86r 38Z61a73u98š89k84a 5921672457313

Trať přes Českou Třebovou je pro vlaky to samé jako D1 pro auta- jediné kapacitní spojení Čech a Moravy. Je jasné, že na dnešní domu je to zaufale málo, zejména pro případ vyřazení koridoru z provozu, kdy neexistuje alternativní trasa. Alternativy v podobě omezování osobní dopravy jsou maximálně provizorním, ale nemůžou být trvalým řešením.

+7/−1
doporučit
27.8.2016 20:30

P48e13t61r 29B65r57o36ž 8302624446124

Pán je opravdu expert. Můj byznys je nejdůležitější, všechno ostatní zregulovat, zakázat, zpoplatnit, zrušit. Mám dotaz: Od půlnoci do pěti ráno nejezdí skoro žádné osobáky, proč nákladní doprava nevyužije toto okno? Pochybuju, že by se vůbec naško tolik nákladních souprav, aby se to těchto časů nevešly.

+11/−8
doporučit
27.8.2016 22:46

M17a39r31t88i55n 44S66v44o52b91o10d55a 7359487402425

S rozhovory s různými lobbisty a členy zájmových sdružení, jako je toto, se na idnesu u roztrhl pytel.

+5/−1
doporučit
27.8.2016 16:39

M35a53r67t11i76n 90B72a71ž57a94n30t 6725668259882

Kamiony na vlak??? Už vidím ty vzteky řidičů, že nemohou předjíždět toho před nima ;-D;-D

+5/−1
doporučit
27.8.2016 16:13

J44i74ř83í 31K32o52c19u44r50e36k 6335914395488

V rozhovoru to nezaznělo, ale také je potřeba mít železniční obchvaty velkých uzlů příměstské dopravy, aby se omezily kolizní trasy nákladních a osobních vlaků. To znamená přesmyky, čili mimoúrovňová křížení zatížených směrů. Není jediný rozumný důvod, proč by měl tranzitující nákladní vlak vlak zastavit na osobním nádraží a tam čekat na zelenou.

Také z tohoto důvodu je vedení nákladní dopravy středem odsunutého osobnícho nádraží v Brně krokem zpátky. Nákladní obchvat osobního nádraží již v Brně je. Dokonce je nájezd na něj mimoúrovňový, byť jen na severu a z jihu chybí.

+4/0
doporučit
27.8.2016 16:39

J56i35r79k35a 24N10o75v93á42k 6342255655589

to není špatný nápad, to zrovnoprávnění. někdo by i v silniční dopravě měl řídit dopravu a upřednostňovat osobní dopravu před nákladní, stejně jako na dráze.

+4/−1
doporučit
27.8.2016 19:54

P41e59t24r 93Š76i37m12e64k 2809507276188

VRT - Norimberk, VRT - Drážďany, VRT - Mnichov, VRT, Linec, VRT - Vídeň, VRT - Bratislava, VRT - Katovice, u nás Plzeň, ČB, Ústí, Brno, Praha, Olomouc, Přerov, Ostrava, Zlín. Sjednotit trakci v celé ČR a elektrifikovat zbytek. To by na příští rok na zahájení projekčních prací mohlo stačit. Pravdou je, že vlaky jezdí krátké.

+3/0
doporučit
28.8.2016 8:04
Foto

M89a26r19t27i74n 53K97o43k33e10š 3698494461520

Bydlím vedle koridoru Praha-Pardubice a to co si tam nákladní dopravci dovolí provozovat za šrot, to nemá obdoby, např. dva staré brejlovce vytvářející kouřovou clonu jak dvoutakty někde na Sibiři vlečou vagóny s hnědým uhlím, sotva jim stačí dech. Nedivím se, že je pak trať na Českou Třebovou přeplněná, protože když už se po rovině sunou jak šneci, přes Havlíčkův Brod by to asi nedali vůbec.

+2/0
doporučit
28.8.2016 11:38

J25a23n 49J41e59m15e66l92k76a 1835360

V nějaké SŽDC aplikaci bylo zobrazení dopravců. Asi 30 jich bylo. Z toho osobní jsou LE, RJ a velmi sporadicky Ariva. Tedy to samé můžeme tvrdit o nákladních. Taky můžeme zavést monopol. Mě se taky nemusí líbit, že se některé nakladní vlaky plouží po koridoru tak 50. Na dálnici je taky min 80.

Když vstupovali soukromí na Prahu Ostravu, vědělo se, že kolik párů souprav bude jezdit. Všichni věděli, že to bude dost, že se těžko uživí. Kapacita byla přidělena. Velmi pozitivní je ovšem nárůst cestujících, zvýšení kvality.

A to je problém pouze této tratě v některých úsecích této tratě a údajně ve špičce. Pak ještě trať na Ústí. Jinde problém přece není. Myslím, že se ten problém jednak časem vyřeší sám trhem. Navíc s novými technologiemi se bude zlepšovat propustnost. Není to rozhodně tak, že by jezdil jeden vlak za druhým a trať byla 100% využita.

Posle mě nové tratě by se měly stavět i pro cargo, aby mohlo jezdit až 160 (jako v Německu, Rakousku) a být i časově konkurenceschopné. Ne, že jako dnes máme nákladní trať kde jsou ze 120 často omezení na 50, 40. atd. Ve výsledku jede nákladní vlak max 70. Průjezd nákladních vlaků kolem perónů s lidmi..

+2/0
doporučit
28.8.2016 10:30

D41a56v64i36d 82V74a83c62h26t33a83r65č76í66k 8809272315358

Každá firma se dívá na cenu dopravy a cena na železnici je extrém...tak se nedivte že kamiony mají prim

+4/−5
doporučit
28.8.2016 7:58

P41a89v73e56l 33Š22m88í24d49e90k 6219510963488

A ten člověk se asi pomátl (Chocholouška na něj),.Pravda je že na hlavní trati Praha - Ostrava je to trochu .;-D

+3/−3
doporučit
27.8.2016 18:51
Foto

S35a90m43u96e43l 17K49u34p84k86a 9303283404562

Miesto zavedenia konkurencieschopnych cien a sluzieb pan komous ziada zavedenie restrikcii na konkurenciu. Ak niekto nieco taketo dokaze vypustit z huby, mal by mu byt odobraty obciansky preukaz. Ludia s takymito nazormi a vplyvom su dovodom, preco tu nic poriadne nefunguje.

+3/−3
doporučit
27.8.2016 16:30





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.