Diskuze

Osobní vlaky zabírají na tratích zbytečně místo, tvrdí nákladní dopravci

Nákladní železniční dopravci v Česku se poprvé spojili a založili oborové sdružení Žesnad.cz. U státu chtějí prosadit zrovnoprávnění podmínek se silniční nákladní dopravou. „V Rakousku je méně kolejí než u nás, ale odveze se po nich mnohem více nákladu, než u nás,“ říká Oldřich Sládek, výkonný ředitel Žesnad.cz.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Problém je v investičních úsporách. Na zhlaví stanice trati s rychlostí 160 km/h jsou pomalé výhybky, třeba jen pro rychlost 50 km/h, protože výhybky na rychlost 120 jsou "drahé" ...

Prostorové oddíly na tratích s trojznakým autoblokem se prodloužily, takže do mezistaničního úseku se vejde méně vlaků. Pokud pojedou všechny vlaky stejnou rychlostí, např. 120 km/h, pak se při provozním intervalu 3 minuty proveze 20 vlaků za hodinu.

Pokud některé vlaky jedou rychleji = 160 km/h nebo naopak pomaleji = 100 km/h nebo ještě méně, pak logicky provozní interval narůstá a počet vlaků, který se do mezistaničního prostoru vejde klesá - tohle sladké tajemství zjistili ve Francii někdy v 70. letech minulého století, když na trati z Paříže do Marseille začal jezdit jediný vlak Le Mistral rychlostí 160 km/h. Propustnost trati klesla, protože rychlému vlaku se musela uvolnit cesta ... v pražském metru jsou krátké prostorové oddíly, zabezpečovací zařízení je homologováno na provozní interval 90 vteřin a za hodinu tak může projet 40 vlaků ... přitom se jezdí rychlostí "jen" 80 km/h ...

1 0
možnosti

Po pravdě, ono je obecně třeba tlačit v rámci celé EU na to, aby se více využívala nákladní železniční doprava. U nás je to potřeba už jen proto, že jsme tranzitní země, kamiony tu kdo ví jaké mýto neplatí a zdevastované silnice po nich se platí z našich daní.

Navíc mě třeba osobně vadí, kdy se 40km od našeho města pěstují třeba meruňky ve velkém, ale už dva měsíce nabízí místní Globus meruňky výhradně dovezené z Francie a za dvojnásobnou cenu. Přitom jsou nedozrálé, kyselé a postupně je na nich vidět, že toho dovezli kvanta, nemohou to za tu cenu udat a nedá se o tom mluvit jako o čerstvém ovoci.

Obecně EU pořád mele plno nesmyslů o ekologii, zakazuje žárovky, vysavače, teď financuje vývoj šetrnějších kávovarů, ale tyhle věci absolutně neřeší. Protože holt se na tom nedá tak vydělat jako na dotovaných energiích.

1 0
možnosti

Ale EU želeniční dopravu podporuje, je to v tzv. bílé knize EU a projevuje se to tak, že projekty modernizace železnic stávají vyšší EU příspěvky (až 80-85%). Mnoho států toho využívá (nejvíc asi Španělé).

Taky jsou na ně ve fondech EU vyčleněny zvláštní peníze, které nejdou použít na nic jiného. Ministr Bárta se svého času snažil EU "ukecat" a za ty peníze stavět více svých oblíbených dálnic, nepovedlo se mu to. Dnešní vláda, jelikož nemá dost projektů nových tratí připravené, se ty peníze snaží použít na nákup vlaků, což patrně projde.

0 0
možnosti

kdyby auta TIR museli přes naší republiku jezit jen vlaky,to by se ušetřilo !!!

0 0
možnosti
Uživatel požádal o vymazání
1 0
možnosti

Vlády potřebují zaměstnat lidi prodávat phm (nejen řidiče ale i v motelech, servisech,ve výrobě pneumatik a vozů ...).Nepotřebují jednoho strojvůdce a 50sát vagonů.

1 4
možnosti

"50sát" se vám povedlo, už jsem viděl ledacos, ale tohle snad může člověk napsat opravdu jenom ze srandy.

4 0
možnosti

Zajímavé čtení. R^ Je vidět, že nákladní dopravce, který nemusí v prvé řadě myslet na dotace a na oblíbenost značky u snadno zmanipulovatelných obyvatel, má na věc střízlivý pohled.

0 0
možnosti

K57a79r40e29l 77H62o71r88á98k

28. 8. 2016 12:51

Měli by zavést mýto i na železnici, protože koleje se také opotřebovávají.

0 7
možnosti

??? Ale tam se přece mýto platí a ne jen na koridorech, ale všude a víc než kamiony!!

9 0
možnosti

J29o75s54e98f 95H84o97n89e65š

28. 8. 2016 12:49

Řešením je vytlačit krátké rychlíkové vlaky-třeba,že by se učtovalo za použití trati min.za 6-8 vagonů.U osobáků asi krátké vlaky zůstanou

0 1
možnosti

Jako že rychlíky s méně než 6 vagóny by měly užívání trati zadarmo? To by asi nemělo kýžený efekt. ;-D

0 0
možnosti

Jen hlupák si může myslet,že rychlost více dopravců v tak malé zemi se může uživit a stát se milionářem?Ano v CR je to asi možné.;-D

0 3
možnosti

Bydlím vedle koridoru Praha-Pardubice a to co si tam nákladní dopravci dovolí provozovat za šrot, to nemá obdoby, např. dva staré brejlovce vytvářející kouřovou clonu jak dvoutakty někde na Sibiři vlečou vagóny s hnědým uhlím, sotva jim stačí dech. Nedivím se, že je pak trať na Českou Třebovou přeplněná, protože když už se po rovině sunou jak šneci, přes Havlíčkův Brod by to asi nedali vůbec.

2 0
možnosti

P16e18t81r 55K53o47r84b75e92l

28. 8. 2016 12:21

Po této trati jezdí brejlovce, které mají motory poměrně moderní.

0 0
možnosti