Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Dušek pomáhá Českým drahám zarazit Jančuru. Objednávkou za 0 Kč

České dráhy jsou o krok blíže tomu, aby na železnici Praha - Brno udržely svůj monopol a nepustily na trať soukromého dopravce RegioJet. Díky bývalému odboráři a nyní náměstkovi hejtmana Pardubického kraje pro dopravu Jaromírovi Duškovi.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M89a87r26t18i14n 42R33u31z26i71c20k38a 1272458636237

Typicky komunisticke... Porad to nestaci? Cim jinym uz by se tito lide meli zesmesnit, nez timto...

0/0
29.8.2016 14:15

J82o95s21e20f 19P29i60š66v67e96j54c 5146156298219

Dokud si dopravci mezi sebou nebudou uznávat jízdenky a to včetně všech slev a slevových karet, tak jednoznačně preferuji ČD. Cestou do práce přes dva kraje dvakrát přesedám a nehodlým kvůli tomu 2x odbíhat z nástupiště do haly k pokladnám a pokaždé vystát frontu a kupovat jízdenku.

+2/−2
27.8.2016 17:54

R33a77d46e35k 30N56e53u47m19a41n33n 5892712898375

děláš ze sebe blbého 2x

1) nikdy si nebudou dopravci uznávat všechny slevy

2)fakt chceš denně dojíždět a každý den si kupovat lístek v kase?

0/−4
27.8.2016 20:35

J32a51n 79J35e18m13e12l39k15a 1705370

A ty si chceš kupovat 2 nestornovatelné lístky přes internet, na 2 stránkách měsíc dopředu (aby byla rozumná cena)? Který pak propadne, když vlak ujede?

Proč by si neuznávali jízdné, když to bude dotovaný vlak, co jim objednavatel řekne, to musí splnit.

Mám IN 50, dobrovolně, jezdím první třídou za super peníze. Anglické problémy neřeším. (omezená kapacita, cena, nestornovatelnost, neflexibilita).

+1/0
28.8.2016 10:10

P58a49v16e87l 29V26i96l59d85o59m80e19c 2424662398570

Zaražte Duška!

+7/0
27.8.2016 16:11

L12u77b85o38m87í76r 40B74a13b33i79s20z 1187312482404

zrušit ten dobytek z ČD včetně jeho zlodějíčků ala dušek... zajímalo by mne kdy bude konkurence na trase praha, kolín čáslav... tam také zloději z čp mají zaplacené kumpány v kraji.. jak jinak... služby a dodržování jejich vlastních jízdních řádů tomu dost napovídá... a vše je OK... ;-)

+6/−2
27.8.2016 15:31

J64i91ř96í 13K41o31c22u17r91e21k 6135764515418

Dušek. To je ten, který zrušil návaznosti vlak-bus, marně doufaje, že pojede více lidí vlakem?

+5/0
27.8.2016 15:12

J46i67r78i 55D10o60m29i41n48i81k 1191418831950

Dušek. To mi stačí.:-)

+5/0
27.8.2016 15:05

P46e86t51r 64B21u49r54d50a 3680355269807

Znám Duška. Je to prima pán. Ale ten na fotce je někdo úplně jiný.

0/0
1.9.2016 12:37

P65e77t46r 76J72a62r32o70c85h 7210413625318

Stát by samozřejmě neměl zvýhodňovat žádného dopravce, z toho kouká arbitráž.

+5/0
27.8.2016 12:19

J87i20ř32í 53K24o93c98u46r26e70k 6155684485658

Abychom kapitalistickým vykořisťovatelům zabránili v odírání cestujcícíh ... zaplatí to daňový poplatník.

+1/0
27.8.2016 15:13

F12r86a95n98t52i38š28e94k 51M94a71t19ě56j18č22e19k 7353542883431

Zcela jistě znáte zákon, že kdo ovládá 40% trhu, což ČD splňují všude, nesmí jezdit za podnákladové ceny. Ostatní Regio, Leo, Arriva mohou jezdit i zadarmo.

+4/0
27.8.2016 12:18

R32e38n31é 96F54l41á26š43a48r 5174400174

Až bude funkční uznávání jedné jízdenky všemi dopravci, potom ať mezi sebou soutěží, jak chtějí, ale dokud tato možnost není, měly by přednost dostávat České dráhy. Stejně tak by měli soukromníci garantovat, že budou jezdit i v takzvaně hluchých časech, tedy brzy ráno a večer a nejen v čase dopravních špiček, kdy se dá nejvíce napakovat...

+4/−10
27.8.2016 11:39

J33i95ř30í 83P88l21a88v33s12k92ý 9680376811159

proc by to meli asi tak ti soukromnici delat ?

+4/0
27.8.2016 11:59

R47o90m33a16n 44N60o78v14a43k 6729641982546

přesně! Ti přece jezdí jen pro zisk a ne pro lidi. Takže až na trase mezi Brnem a Prahou bude jezdit jen Regiojet, tak se normální člověk nedostane večer z jednoho města do druhýho. Doufám, že tenhle rádoby podnikatel se na trasu této vlakové linky nikdy nedostane!

+1/−4
28.8.2016 10:33

I21v21a84n 55H43o63l63a84s 5597867388307

Aha, ČD nejezdí pro zisk, ale "pro lidi". A teď tu o Červené Karkulce, té se totiž dá věřit víc.

+2/0
29.8.2016 9:03

P23e65t64r 41B39u68r93d25a 3480925359197

ČD zisk jako firma negeneruje. Jsou stále v mínusu. Ke komu jdou vydělané peníze se (veřejně?) neví.

Zajímavé je, že když čistě soukromý dopravce nabídne doporavní obslužnost i v "takzvaně hluchých" časech, je ze soutěže vyřazen pro "náhle nalezené" chyby.

Ona hlavně firma soukromého dopravce živí jednoho šéfa, pár lidí na ekonomickém a zaměstnance. ČD živí odborové šéfy mašinfírů, výpravčích ... k tomu šéfa šéfů, šéfa šéfů odborových šéfů, milenky šéfů na pozicích nezbytně nutných k chodu drah ...Prostě ČD jsou neskutečný moloch. A jízdné drah je poslední léta vyšší, než jízdné rychlejšího autobusu na stejné trase (tedy nástupní a cílová zastávka, autobus po kolejích nejezdí).

0/0
1.9.2016 12:35

P41e71t79r 37J28a62r56o28c89h 7660763225268

Proč zrovna ČD? Proč ne třeba RegioJet?

+2/0
27.8.2016 12:18

R46a34d72e27k 29J86a13n94a85t31a 9935236724132

No přece protože Regiojet ten kompatibilní tarif nemá a a vzhledem k principům jeho tarifu (jízdenka neoddělitelná od místenky a vázaná na spoj, což je silně využíváno k revenue managemenu) je pro něj těžké ho i zavést.

Zatímco ČD ho mají už spoustu let (kompatibilní se zahraničím, krajskými IDS a samozřejmě i zbytkem své sítě).

+2/−1
27.8.2016 13:06

P13e69t83r 15B27u84r75d23a 3710825359657

A České dráhy jsou co? Státní podnik jseóu jen tím, že když (každý rok) prodělají, zaplatí to všichni daňoví poplatníci. Jiný rozdíl tam najde snad jen právník.

0/0
1.9.2016 12:29

L96u39k19á39š 55M88u52d24r91o44c31h 9963291164311

Tak se mi zdá, že někdo u ČD nejedná v souladu s péčí řádného hodpodáře a pokud to statutární orgán strpí, je trestně postižitelný - viz http://www.epravo.cz/top/clanky/k-novemu-pojeti-pece-radneho-hospodare-94266.html

+3/−1
27.8.2016 10:51

R23a55d49e85k 23J54a58n53a57t16a 9615586364502

Já tam žádný rozpor nevidím. ČD přece jednají ve vlastním zájmu.

Jančura, byť i jednotlivým spojem, na lince do Brna znamená cenovou válku (ostatně byl za podobný čin už pravomocně odsouzen - u autobusů na téže trase) - tj. pro ČD nižší tržby.

Přitom na lince je poměrně nízké jízdně už teď (cca 80 haléřů/km bez inkarty, cca 66 haléřů na km s inkartou, pomáhají tomu akorát turisté kupující jízdenky Vídeň-Praha v zahraničí, Češi i do té Vídně platí málo).

+2/−1
27.8.2016 11:17

J32i62ř88í 91P62l89a73v84s56k75ý 9150706581209

neznat duska, tak uz podle vyberu slov si reknu "ejhle, odborar" ...

nejaci zaprodanci vrahu z volstrytu by tam nebyli ?

+6/−1
27.8.2016 9:18

T68o48m85á84š 21B63e61r67n31ý 4964216203478

Ta "nervozita" je dobrá pro nás - spotřebitele. Pokud mezi Prahou a Ostravou jede 8x více lidí denně, než kdekoliv jinde, tak se o to můžou prát a podbízet se. To samé Brno-Praha...

0/0
27.8.2016 9:15

R85o60m33a92n 39P25o72l69á80č41e15k 5666259575

Praha - Brno ve vlakové relaci těží z opravy D1... Až bude D1 průjezdná tak po vlaku zase moc lidí neštěkne..

+2/−3
27.8.2016 12:13

R37o98m73a79n 52N95o47v83a19k 6299751462716

tím líp, vlaky jsou poslední rok přeplněný...hodilo by se, kdyby pár tisíc lidí lačnící po kávě zdarma přesedlalo zase na bus;-D

0/0
28.8.2016 10:35

P88a63v41e90l 79K51u51n86c 9342329818758

"Zarazit Jančuru" je vtipné slovní spojení. Ale kam, pane Sůro?

+2/−1
27.8.2016 8:59

J54a84n 50J86e16m80e28l94k16a 1335680

Já bych chtěl vidět, jak by Jančura štěkal, kdyby jeho čas na Praze Ostravě vzali a dali jinému dopravci. Je to logické, ČD se brání, jako i jiný subjekt. Jančura s nima taky nejedná v rukavičkách. Neustále s nimi válčí. Já třeba s klíčovým spojem Z Brna do Prahy na 9 mám problém, protože je to vlak, kterým se jezdí na školení. Regiojet osobně z loňska vnímám jako časově nespolehlivého dopravce, který není zárukou, že dojedu na místo v čas. Již jsem se vytrestal.. Jízdní řády byly podle mě nerealistické. (Leo Expres dojel s často mnohem menším zpožděním než Regiojet, nebo ČD) Navíc když jsem jel v minulosti, stalo se mi několikrát, že klimatizace nefungovala, což je opět v tomto případě velký problém. Dalším problémem je návaznost na další vlaky a uznání jízdenek z těchto návazných spojů. Ne každý jede z Brna hl. n.

+9/−1
27.8.2016 8:54

M56a26r68t24i98n 11S51p13i27c91a52k 8834158499496

jako katalizátor zkvalitnění služeb jsou soukromníci super. Zrovna Praha-brno má ale nejkvalitnější servis ze všech tratí. Zajišťují ho vlaky v celkové hodnotě přes 6,5 mld. Bohužel se soukromníci bojí např. do Plzně do Budějovic, do Liberce, tam je skutečná revoluce zapotřebí

+5/−1
27.8.2016 8:52
Foto

T34o24m73á69š 13D75v91o14ř96á20k 3965953136486

Do Liberce jezdí autobusy a perou se o to.

Vlakové spojení do Liberce totiž není nic moc...

0/0
27.8.2016 9:19

R57a50d65i65m 94P83o74l21á37š51e84k 9826293649829

Protože je tam mizerná trať.

0/0
27.8.2016 9:47

R11o11m44a47n 65N55o13v31a46k 6299921632226

nebojí, Jančura vyzobává třešničky a extrémně výdělečné tratě...na žádnou lokálku vám nepůjde (ale humbuk kvůli ní vyrobí)

0/−1
28.8.2016 11:01

M70i13r12o15s48l63a68v 50B86u27č20e64k 6743223861324

Furt dokola. Kde existuje řádný trh - ten přinese zlepšení služeb uživateli a nižší cenu. Kde je Odborář - tam je blaho a oživování neexistujícího pojmu - Zadarmo - tedy za 0 Kč. Čti - Nic dražšího nexistuje ...

+4/−1
27.8.2016 8:17

M83i30r55e37k 31Z94á18v61o58d46n92ý 7532297290458

Po dlouhé době (pro mě) pozitivní zpráva :)

+2/−3
27.8.2016 7:27

M11i29l62o50š 33S48a79l44o64š94e41k 7244833341813

Pomohlo by tak akorát vyházet z kanceláří nemakačenka a darmožrouty,kterých je tam hafol.Potom by ČD mohly jít s cenou dolů.

+1/−1
27.8.2016 7:17

S89t42a26n98i61s98l46a36v 89R74o94s50e55c11k70ý 9255319671819

Dotace, dotace a zase jen dotace....

+4/−2
27.8.2016 7:07

M18i45r22e71k 63Z82á13v85o89d42n88ý 7802347360768

A že si těmi 0 Kč pořádně vydělají :)

+4/0
27.8.2016 7:28

M55i59c37h30a66e45l 64C92h71a74r37v97á34t 9429938793202

Bóže, to zas bude nekonečný seriál o tom, jak je Jančura diskriminován...:-/

+5/−2
27.8.2016 6:47

P56e11t26r 46N77o70v61o26t57n23y 1551930111

"RegioJet na rozhodnutí kraje zareagoval tím, že poslal stejnou nabídku. „Jsme připraveni také zastavit v uvedených stanicích či akceptovat jízdenky integrovaného tarifu Pardubického kraje,“ řekl mluvčí Aleš Ondrůj. Podle něj nabídne RegioJet na trase větší kapacitu a rozsah služeb než České dráhy." Bez toho byste neudělali nic. Takže je aspoň vidět, kam kroky pana Duška směřujou.

+1/−2
27.8.2016 2:17

J93o69s23e77f 55J20ů87z10a 1108458533517

Ještě se měl zavázat k uznávání jízdenek podle TR10, a pak bych jeho nabídku přijal s tím, že v případě nesplnění bude nahrazen původním uchazečem.

0/0
27.8.2016 11:10

R50a95d35e83k 78J52a95n62a77t33a 9325206404772

„Tím se podle nařízení 1370 stává v tomto případě jakýkoli závazek veřejné služby ‚bezpředmětný‘, protože je zde dopravce, který oficiálně deklaruje, že je připraven tuto službu poskytovat, aniž by se kraj musel k čemukoli zavázat,“ uvedl majitel RegioJetu Radim Jančura.

----------

Obávám se že pan Jančura nechápe význam slova závazek. To není jen o tom, že by se kraj k něčemu zavazoval. Zavazuje se totiž především dopravce! Že bude tu linku jezdit za danou cenu po danou dobu. To je hlavní rozdíl oproti open-access režimu, kde se může dopravce rozhodnout spoj či celé podnikání ukončit v podstatě ze dne na den. Cestující se tak na tu linku mohou více spolehnout, najít si podle ní školu či zaměstnání například.

+9/0
27.8.2016 2:01

R88o74m13a18n 32T18y98č70k80a 3667848551867

„Rozumím soukromníkům, že chtějí kořistit na české železnici. Toto je ale služba občanům,“ tvrdí Dušek.

komunistická zrůda Rv

+20/−11
27.8.2016 1:27

J82a90r19o56m64í71r 93K37r73á35l 4410789694599

Tak bude kořistit ČD, no. :-/ Koukám, že se rétorika Duška za těch 40 let nijak nezměnila.

+5/−4
27.8.2016 7:07

R40a32d69e46k 12N47o77v31o22t96n90ý 5228452516795

Omyl, mělo být +

0/0
27.8.2016 9:45

J25i68ř98í 32K65o22c70u67r76e67k 6485454495258

Jo, podle komunistů by lidi měli pracovat bez nároku na mzdu. Proč? Pracují přece proto aby měli peníze a tím pádem kořistí úplně stejně jako kapitalista. :-P

+2/0
27.8.2016 15:06

R48o71m39a61n 58N67o47v20a29k 6819181192616

Typický regiojet = vyzobávat třešničky, dělat mediální humbuk a posílat na tratě zánovní vlaky s nefungující klimatizací ;-D

+7/−10
27.8.2016 1:10

Š78t22e64f52a36n 52F57r57i66č42a 7552148463696

Zánovní vlaky? To ani náhodou. Jsou to mnoho desítek let staré repasy, většinou po střední nebo generální opravě. Proto často ta nefunkční klimatizace, blokované dveře atd. Rv

+6/0
27.8.2016 3:29

M63i91l78a63n 11L37a16š72ť34o60v60k86a 8832414143488

Stejné vozy v počtu desítek nakoupila i Černá Díra;-D;-D;-D

+6/−4
27.8.2016 5:12

R27a24d55e60k 90J55a22n24a21t92a 9915666814392

To jo, ale nenamontovávali tam amatérsky kuchyňku (která je nejspíš jednou z přičin těch výpadků klimatizace, přetížili tím elektrickou síť ve voze).

0/0
28.8.2016 0:20

M83a57r21t96i82n 27J49i27r16o81u55s15e87k 7136915495688

Centrála RegioJet má dnes noční. ;-D

+10/−2
27.8.2016 0:03







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.