Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Dušek pomáhá Českým drahám zarazit Jančuru. Objednávkou za 0 Kč

České dráhy jsou o krok blíže tomu, aby na železnici Praha - Brno udržely svůj monopol a nepustily na trať soukromého dopravce RegioJet. Díky bývalému odboráři a nyní náměstkovi hejtmana Pardubického kraje pro dopravu Jaromírovi Duškovi.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M52a53r20t80i74n 66R84u48z64i89c44k88a 1182498716257

Typicky komunisticke... Porad to nestaci? Cim jinym uz by se tito lide meli zesmesnit, nez timto...

0/0
29.8.2016 14:15

J72o45s19e14f 10P66i44š49v56e16j23c 5416926538829

Dokud si dopravci mezi sebou nebudou uznávat jízdenky a to včetně všech slev a slevových karet, tak jednoznačně preferuji ČD. Cestou do práce přes dva kraje dvakrát přesedám a nehodlým kvůli tomu 2x odbíhat z nástupiště do haly k pokladnám a pokaždé vystát frontu a kupovat jízdenku.

+2/−2
27.8.2016 17:54

R56a92d89e25k 42N17e44u67m76a70n69n 5342782578125

děláš ze sebe blbého 2x

1) nikdy si nebudou dopravci uznávat všechny slevy

2)fakt chceš denně dojíždět a každý den si kupovat lístek v kase?

0/−4
27.8.2016 20:35

J91a15n 19J59e96m53e44l78k42a 1845180

A ty si chceš kupovat 2 nestornovatelné lístky přes internet, na 2 stránkách měsíc dopředu (aby byla rozumná cena)? Který pak propadne, když vlak ujede?

Proč by si neuznávali jízdné, když to bude dotovaný vlak, co jim objednavatel řekne, to musí splnit.

Mám IN 50, dobrovolně, jezdím první třídou za super peníze. Anglické problémy neřeším. (omezená kapacita, cena, nestornovatelnost, neflexibilita).

+1/0
28.8.2016 10:10

P70a33v68e53l 52V55i21l17d86o94m28e34c 2384182388760

Zaražte Duška!

+7/0
27.8.2016 16:11

L41u42b40o42m65í91r 54B24a17b32i43s55z 1397212242574

zrušit ten dobytek z ČD včetně jeho zlodějíčků ala dušek... zajímalo by mne kdy bude konkurence na trase praha, kolín čáslav... tam také zloději z čp mají zaplacené kumpány v kraji.. jak jinak... služby a dodržování jejich vlastních jízdních řádů tomu dost napovídá... a vše je OK... ;-)

+6/−2
27.8.2016 15:31

J39i34ř45í 21K98o33c28u23r22e70k 6695164735808

Dušek. To je ten, který zrušil návaznosti vlak-bus, marně doufaje, že pojede více lidí vlakem?

+5/0
27.8.2016 15:12

J79i50r68i 76D13o45m11i52n51i78k 1771538451300

Dušek. To mi stačí.:-)

+5/0
27.8.2016 15:05

P22e64t76r 75B80u69r94d14a 3720265769177

Znám Duška. Je to prima pán. Ale ten na fotce je někdo úplně jiný.

0/0
1.9.2016 12:37

P24e26t29r 93J31a47r49o36c51h 7910863625188

Stát by samozřejmě neměl zvýhodňovat žádného dopravce, z toho kouká arbitráž.

+5/0
27.8.2016 12:19

J77i55ř86í 81K66o42c55u86r96e11k 6565924935358

Abychom kapitalistickým vykořisťovatelům zabránili v odírání cestujcícíh ... zaplatí to daňový poplatník.

+1/0
27.8.2016 15:13

F13r84a75n77t51i98š94e31k 83M32a56t56ě39j13č19e78k 7293762243661

Zcela jistě znáte zákon, že kdo ovládá 40% trhu, což ČD splňují všude, nesmí jezdit za podnákladové ceny. Ostatní Regio, Leo, Arriva mohou jezdit i zadarmo.

+4/0
27.8.2016 12:18

R12e24n17é 31F15l83á31š29a27r 5244720114

Až bude funkční uznávání jedné jízdenky všemi dopravci, potom ať mezi sebou soutěží, jak chtějí, ale dokud tato možnost není, měly by přednost dostávat České dráhy. Stejně tak by měli soukromníci garantovat, že budou jezdit i v takzvaně hluchých časech, tedy brzy ráno a večer a nejen v čase dopravních špiček, kdy se dá nejvíce napakovat...

+4/−10
27.8.2016 11:39

J37i22ř46í 50P74l24a45v62s23k56ý 9700646351199

proc by to meli asi tak ti soukromnici delat ?

+4/0
27.8.2016 11:59

R12o51m76a27n 81N78o78v36a33k 6889771532716

přesně! Ti přece jezdí jen pro zisk a ne pro lidi. Takže až na trase mezi Brnem a Prahou bude jezdit jen Regiojet, tak se normální člověk nedostane večer z jednoho města do druhýho. Doufám, že tenhle rádoby podnikatel se na trasu této vlakové linky nikdy nedostane!

+1/−4
28.8.2016 10:33

I67v77a74n 14H69o58l55a29s 5277667688137

Aha, ČD nejezdí pro zisk, ale "pro lidi". A teď tu o Červené Karkulce, té se totiž dá věřit víc.

+2/0
29.8.2016 9:03

P15e41t61r 53B54u52r52d95a 3950805789527

ČD zisk jako firma negeneruje. Jsou stále v mínusu. Ke komu jdou vydělané peníze se (veřejně?) neví.

Zajímavé je, že když čistě soukromý dopravce nabídne doporavní obslužnost i v "takzvaně hluchých" časech, je ze soutěže vyřazen pro "náhle nalezené" chyby.

Ona hlavně firma soukromého dopravce živí jednoho šéfa, pár lidí na ekonomickém a zaměstnance. ČD živí odborové šéfy mašinfírů, výpravčích ... k tomu šéfa šéfů, šéfa šéfů odborových šéfů, milenky šéfů na pozicích nezbytně nutných k chodu drah ...Prostě ČD jsou neskutečný moloch. A jízdné drah je poslední léta vyšší, než jízdné rychlejšího autobusu na stejné trase (tedy nástupní a cílová zastávka, autobus po kolejích nejezdí).

0/0
1.9.2016 12:35

P98e42t92r 32J10a87r56o71c31h 7510773845478

Proč zrovna ČD? Proč ne třeba RegioJet?

+2/0
27.8.2016 12:18

R52a11d15e78k 88J84a83n18a24t76a 9475266824782

No přece protože Regiojet ten kompatibilní tarif nemá a a vzhledem k principům jeho tarifu (jízdenka neoddělitelná od místenky a vázaná na spoj, což je silně využíváno k revenue managemenu) je pro něj těžké ho i zavést.

Zatímco ČD ho mají už spoustu let (kompatibilní se zahraničím, krajskými IDS a samozřejmě i zbytkem své sítě).

+2/−1
27.8.2016 13:06

P46e34t57r 75B86u97r32d14a 3360655339297

A České dráhy jsou co? Státní podnik jseóu jen tím, že když (každý rok) prodělají, zaplatí to všichni daňoví poplatníci. Jiný rozdíl tam najde snad jen právník.

0/0
1.9.2016 12:29

L38u20k95á81š 62M63u75d15r11o50c47h 9263161954941

Tak se mi zdá, že někdo u ČD nejedná v souladu s péčí řádného hodpodáře a pokud to statutární orgán strpí, je trestně postižitelný - viz http://www.epravo.cz/top/clanky/k-novemu-pojeti-pece-radneho-hospodare-94266.html

+3/−1
27.8.2016 10:51

R43a83d64e55k 15J26a19n19a47t73a 9755896864252

Já tam žádný rozpor nevidím. ČD přece jednají ve vlastním zájmu.

Jančura, byť i jednotlivým spojem, na lince do Brna znamená cenovou válku (ostatně byl za podobný čin už pravomocně odsouzen - u autobusů na téže trase) - tj. pro ČD nižší tržby.

Přitom na lince je poměrně nízké jízdně už teď (cca 80 haléřů/km bez inkarty, cca 66 haléřů na km s inkartou, pomáhají tomu akorát turisté kupující jízdenky Vídeň-Praha v zahraničí, Češi i do té Vídně platí málo).

+2/−1
27.8.2016 11:17

J47i73ř49í 55P69l55a73v21s41k23ý 9820506771769

neznat duska, tak uz podle vyberu slov si reknu "ejhle, odborar" ...

nejaci zaprodanci vrahu z volstrytu by tam nebyli ?

+6/−1
27.8.2016 9:18

T94o86m40á69š 90B12e87r30n70ý 4194286123288

Ta "nervozita" je dobrá pro nás - spotřebitele. Pokud mezi Prahou a Ostravou jede 8x více lidí denně, než kdekoliv jinde, tak se o to můžou prát a podbízet se. To samé Brno-Praha...

0/0
27.8.2016 9:15

R10o58m18a86n 72P88o88l62á75č97e70k 5456499315

Praha - Brno ve vlakové relaci těží z opravy D1... Až bude D1 průjezdná tak po vlaku zase moc lidí neštěkne..

+2/−3
27.8.2016 12:13

R32o51m51a71n 64N48o42v24a60k 6429151982836

tím líp, vlaky jsou poslední rok přeplněný...hodilo by se, kdyby pár tisíc lidí lačnící po kávě zdarma přesedlalo zase na bus;-D

0/0
28.8.2016 10:35

P37a27v13e39l 37K67u36n72c 9612339368198

"Zarazit Jančuru" je vtipné slovní spojení. Ale kam, pane Sůro?

+2/−1
27.8.2016 8:59

J60a87n 23J28e88m69e33l50k80a 1645770

Já bych chtěl vidět, jak by Jančura štěkal, kdyby jeho čas na Praze Ostravě vzali a dali jinému dopravci. Je to logické, ČD se brání, jako i jiný subjekt. Jančura s nima taky nejedná v rukavičkách. Neustále s nimi válčí. Já třeba s klíčovým spojem Z Brna do Prahy na 9 mám problém, protože je to vlak, kterým se jezdí na školení. Regiojet osobně z loňska vnímám jako časově nespolehlivého dopravce, který není zárukou, že dojedu na místo v čas. Již jsem se vytrestal.. Jízdní řády byly podle mě nerealistické. (Leo Expres dojel s často mnohem menším zpožděním než Regiojet, nebo ČD) Navíc když jsem jel v minulosti, stalo se mi několikrát, že klimatizace nefungovala, což je opět v tomto případě velký problém. Dalším problémem je návaznost na další vlaky a uznání jízdenek z těchto návazných spojů. Ne každý jede z Brna hl. n.

+9/−1
27.8.2016 8:54

M29a47r62t62i85n 85S97p74i80c72a15k 8614458729676

jako katalizátor zkvalitnění služeb jsou soukromníci super. Zrovna Praha-brno má ale nejkvalitnější servis ze všech tratí. Zajišťují ho vlaky v celkové hodnotě přes 6,5 mld. Bohužel se soukromníci bojí např. do Plzně do Budějovic, do Liberce, tam je skutečná revoluce zapotřebí

+5/−1
27.8.2016 8:52
Foto

T42o77m23á57š 70D28v24o61ř13á59k 3285943706726

Do Liberce jezdí autobusy a perou se o to.

Vlakové spojení do Liberce totiž není nic moc...

0/0
27.8.2016 9:19

R81a58d12i71m 49P82o91l73á14š49e86k 9626583549459

Protože je tam mizerná trať.

0/0
27.8.2016 9:47

R55o36m77a54n 30N36o55v37a32k 6939591142846

nebojí, Jančura vyzobává třešničky a extrémně výdělečné tratě...na žádnou lokálku vám nepůjde (ale humbuk kvůli ní vyrobí)

0/−1
28.8.2016 11:01

M59i13r67o89s36l12a98v 24B12u88č95e88k 6753683721724

Furt dokola. Kde existuje řádný trh - ten přinese zlepšení služeb uživateli a nižší cenu. Kde je Odborář - tam je blaho a oživování neexistujícího pojmu - Zadarmo - tedy za 0 Kč. Čti - Nic dražšího nexistuje ...

+4/−1
27.8.2016 8:17

M70i17r69e69k 25Z57á33v50o49d50n46ý 7362317780778

Po dlouhé době (pro mě) pozitivní zpráva :)

+2/−3
27.8.2016 7:27

M89i77l17o24š 11S81a95l36o55š55e31k 7524463811643

Pomohlo by tak akorát vyházet z kanceláří nemakačenka a darmožrouty,kterých je tam hafol.Potom by ČD mohly jít s cenou dolů.

+1/−1
27.8.2016 7:17

S53t66a82n63i61s85l88a44v 68R11o79s27e49c85k64ý 9715919331219

Dotace, dotace a zase jen dotace....

+4/−2
27.8.2016 7:07

M16i20r68e54k 70Z90á73v80o23d23n93ý 7152857670838

A že si těmi 0 Kč pořádně vydělají :)

+4/0
27.8.2016 7:28

M95i78c53h67a27e90l 10C43h48a22r31v64á56t 9499908823382

Bóže, to zas bude nekonečný seriál o tom, jak je Jančura diskriminován...:-/

+5/−2
27.8.2016 6:47

P28e35t75r 54N84o22v21o72t86n15y 1751310731

"RegioJet na rozhodnutí kraje zareagoval tím, že poslal stejnou nabídku. „Jsme připraveni také zastavit v uvedených stanicích či akceptovat jízdenky integrovaného tarifu Pardubického kraje,“ řekl mluvčí Aleš Ondrůj. Podle něj nabídne RegioJet na trase větší kapacitu a rozsah služeb než České dráhy." Bez toho byste neudělali nic. Takže je aspoň vidět, kam kroky pana Duška směřujou.

+1/−2
27.8.2016 2:17

J94o92s58e64f 88J85ů28z34a 1168298153767

Ještě se měl zavázat k uznávání jízdenek podle TR10, a pak bych jeho nabídku přijal s tím, že v případě nesplnění bude nahrazen původním uchazečem.

0/0
27.8.2016 11:10

R30a41d49e35k 27J40a32n39a64t85a 9595916394212

„Tím se podle nařízení 1370 stává v tomto případě jakýkoli závazek veřejné služby ‚bezpředmětný‘, protože je zde dopravce, který oficiálně deklaruje, že je připraven tuto službu poskytovat, aniž by se kraj musel k čemukoli zavázat,“ uvedl majitel RegioJetu Radim Jančura.

----------

Obávám se že pan Jančura nechápe význam slova závazek. To není jen o tom, že by se kraj k něčemu zavazoval. Zavazuje se totiž především dopravce! Že bude tu linku jezdit za danou cenu po danou dobu. To je hlavní rozdíl oproti open-access režimu, kde se může dopravce rozhodnout spoj či celé podnikání ukončit v podstatě ze dne na den. Cestující se tak na tu linku mohou více spolehnout, najít si podle ní školu či zaměstnání například.

+9/0
27.8.2016 2:01

R66o41m93a39n 85T33y22č73k27a 3377168901597

„Rozumím soukromníkům, že chtějí kořistit na české železnici. Toto je ale služba občanům,“ tvrdí Dušek.

komunistická zrůda Rv

+20/−11
27.8.2016 1:27

J14a63r13o22m16í69r 76K63r80á71l 4460699734539

Tak bude kořistit ČD, no. :-/ Koukám, že se rétorika Duška za těch 40 let nijak nezměnila.

+5/−4
27.8.2016 7:07

R90a19d19e43k 66N34o76v29o85t40n75ý 5428812646565

Omyl, mělo být +

0/0
27.8.2016 9:45

J24i21ř29í 35K80o27c75u60r72e52k 6315624575848

Jo, podle komunistů by lidi měli pracovat bez nároku na mzdu. Proč? Pracují přece proto aby měli peníze a tím pádem kořistí úplně stejně jako kapitalista. :-P

+2/0
27.8.2016 15:06

R69o56m69a22n 79N31o64v17a92k 6489661812846

Typický regiojet = vyzobávat třešničky, dělat mediální humbuk a posílat na tratě zánovní vlaky s nefungující klimatizací ;-D

+7/−10
27.8.2016 1:10

Š76t72e46f73a87n 22F17r65i59č27a 7442928353256

Zánovní vlaky? To ani náhodou. Jsou to mnoho desítek let staré repasy, většinou po střední nebo generální opravě. Proto často ta nefunkční klimatizace, blokované dveře atd. Rv

+6/0
27.8.2016 3:29

M57i45l90a44n 71L29a43š26ť82o16v30k11a 8432914163278

Stejné vozy v počtu desítek nakoupila i Černá Díra;-D;-D;-D

+6/−4
27.8.2016 5:12

R79a68d97e42k 97J87a36n78a43t50a 9505296204392

To jo, ale nenamontovávali tam amatérsky kuchyňku (která je nejspíš jednou z přičin těch výpadků klimatizace, přetížili tím elektrickou síť ve voze).

0/0
28.8.2016 0:20

M34a29r53t16i16n 71J12i14r93o62u50s60e89k 7396525855788

Centrála RegioJet má dnes noční. ;-D

+10/−2
27.8.2016 0:03





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.