Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Dušek pomáhá Českým drahám zarazit Jančuru. Objednávkou za 0 Kč

České dráhy jsou o krok blíže tomu, aby na železnici Praha - Brno udržely svůj monopol a nepustily na trať soukromého dopravce RegioJet. Díky bývalému odboráři a nyní náměstkovi hejtmana Pardubického kraje pro dopravu Jaromírovi Duškovi.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M56a50r64t26i11n 88R90u61z11i53c50k88a 1562168606817

Typicky komunisticke... Porad to nestaci? Cim jinym uz by se tito lide meli zesmesnit, nez timto...

29.8.2016 14:15

J64o21s19e26f 58P83i51š31v67e61j66c 5376366248779

Dokud si dopravci mezi sebou nebudou uznávat jízdenky a to včetně všech slev a slevových karet, tak jednoznačně preferuji ČD. Cestou do práce přes dva kraje dvakrát přesedám a nehodlým kvůli tomu 2x odbíhat z nástupiště do haly k pokladnám a pokaždé vystát frontu a kupovat jízdenku.

27.8.2016 17:54

R57a33d28e77k 76N74e93u67m48a45n70n 5232972908325

děláš ze sebe blbého 2x

1) nikdy si nebudou dopravci uznávat všechny slevy

2)fakt chceš denně dojíždět a každý den si kupovat lístek v kase?

27.8.2016 20:35

J12a73n 27J94e61m44e26l75k94a 1725970

A ty si chceš kupovat 2 nestornovatelné lístky přes internet, na 2 stránkách měsíc dopředu (aby byla rozumná cena)? Který pak propadne, když vlak ujede?

Proč by si neuznávali jízdné, když to bude dotovaný vlak, co jim objednavatel řekne, to musí splnit.

Mám IN 50, dobrovolně, jezdím první třídou za super peníze. Anglické problémy neřeším. (omezená kapacita, cena, nestornovatelnost, neflexibilita).

28.8.2016 10:10

P42a58v49e32l 63V35i86l74d91o64m38e37c 2834172708530

Zaražte Duška!

27.8.2016 16:11

L69u79b87o70m53í39r 44B58a91b20i40s61z 1437412562324

zrušit ten dobytek z ČD včetně jeho zlodějíčků ala dušek... zajímalo by mne kdy bude konkurence na trase praha, kolín čáslav... tam také zloději z čp mají zaplacené kumpány v kraji.. jak jinak... služby a dodržování jejich vlastních jízdních řádů tomu dost napovídá... a vše je OK... ;-)

27.8.2016 15:31

J15i78ř41í 44K27o26c81u45r35e32k 6975664725458

Dušek. To je ten, který zrušil návaznosti vlak-bus, marně doufaje, že pojede více lidí vlakem?

27.8.2016 15:12

J43i86r90i 89D55o95m17i12n53i12k 1231898401520

Dušek. To mi stačí.:-)

27.8.2016 15:05

P93e34t41r 60B18u16r32d15a 3750355369537

Znám Duška. Je to prima pán. Ale ten na fotce je někdo úplně jiný.

1.9.2016 12:37

P96e52t44r 30J41a76r85o56c76h 7520703525848

Stát by samozřejmě neměl zvýhodňovat žádného dopravce, z toho kouká arbitráž.

27.8.2016 12:19

J60i24ř12í 34K38o30c36u85r39e50k 6115904475588

Abychom kapitalistickým vykořisťovatelům zabránili v odírání cestujcícíh ... zaplatí to daňový poplatník.

27.8.2016 15:13

F65r23a38n21t64i63š12e98k 64M66a33t70ě46j14č82e75k 7513622873741

Zcela jistě znáte zákon, že kdo ovládá 40% trhu, což ČD splňují všude, nesmí jezdit za podnákladové ceny. Ostatní Regio, Leo, Arriva mohou jezdit i zadarmo.

27.8.2016 12:18

R56e91n29é 79F47l14á98š67a66r 5124420394

Až bude funkční uznávání jedné jízdenky všemi dopravci, potom ať mezi sebou soutěží, jak chtějí, ale dokud tato možnost není, měly by přednost dostávat České dráhy. Stejně tak by měli soukromníci garantovat, že budou jezdit i v takzvaně hluchých časech, tedy brzy ráno a večer a nejen v čase dopravních špiček, kdy se dá nejvíce napakovat...

27.8.2016 11:39

J93i27ř29í 42P48l41a15v88s82k60ý 9590446101679

proc by to meli asi tak ti soukromnici delat ?

27.8.2016 11:59

R83o32m12a63n 98N47o12v71a11k 6739921572726

přesně! Ti přece jezdí jen pro zisk a ne pro lidi. Takže až na trase mezi Brnem a Prahou bude jezdit jen Regiojet, tak se normální člověk nedostane večer z jednoho města do druhýho. Doufám, že tenhle rádoby podnikatel se na trasu této vlakové linky nikdy nedostane!

28.8.2016 10:33

I59v64a44n 41H62o34l93a76s 5287847498367

Aha, ČD nejezdí pro zisk, ale "pro lidi". A teď tu o Červené Karkulce, té se totiž dá věřit víc.

29.8.2016 9:03

P19e57t98r 90B95u42r83d79a 3790305759647

ČD zisk jako firma negeneruje. Jsou stále v mínusu. Ke komu jdou vydělané peníze se (veřejně?) neví.

Zajímavé je, že když čistě soukromý dopravce nabídne doporavní obslužnost i v "takzvaně hluchých" časech, je ze soutěže vyřazen pro "náhle nalezené" chyby.

Ona hlavně firma soukromého dopravce živí jednoho šéfa, pár lidí na ekonomickém a zaměstnance. ČD živí odborové šéfy mašinfírů, výpravčích ... k tomu šéfa šéfů, šéfa šéfů odborových šéfů, milenky šéfů na pozicích nezbytně nutných k chodu drah ...Prostě ČD jsou neskutečný moloch. A jízdné drah je poslední léta vyšší, než jízdné rychlejšího autobusu na stejné trase (tedy nástupní a cílová zastávka, autobus po kolejích nejezdí).

1.9.2016 12:35

P13e12t94r 36J31a25r55o49c89h 7670543345488

Proč zrovna ČD? Proč ne třeba RegioJet?

27.8.2016 12:18

R29a95d20e16k 89J64a47n61a36t88a 9895136804152

No přece protože Regiojet ten kompatibilní tarif nemá a a vzhledem k principům jeho tarifu (jízdenka neoddělitelná od místenky a vázaná na spoj, což je silně využíváno k revenue managemenu) je pro něj těžké ho i zavést.

Zatímco ČD ho mají už spoustu let (kompatibilní se zahraničím, krajskými IDS a samozřejmě i zbytkem své sítě).

27.8.2016 13:06

P40e18t77r 92B39u87r78d38a 3590385669557

A České dráhy jsou co? Státní podnik jseóu jen tím, že když (každý rok) prodělají, zaplatí to všichni daňoví poplatníci. Jiný rozdíl tam najde snad jen právník.

1.9.2016 12:29

L12u39k10á45š 50M12u73d52r76o45c73h 9723881644381

Tak se mi zdá, že někdo u ČD nejedná v souladu s péčí řádného hodpodáře a pokud to statutární orgán strpí, je trestně postižitelný - viz http://www.epravo.cz/top/clanky/k-novemu-pojeti-pece-radneho-hospodare-94266.html

27.8.2016 10:51

R13a75d22e14k 33J49a20n24a40t22a 9735256454692

Já tam žádný rozpor nevidím. ČD přece jednají ve vlastním zájmu.

Jančura, byť i jednotlivým spojem, na lince do Brna znamená cenovou válku (ostatně byl za podobný čin už pravomocně odsouzen - u autobusů na téže trase) - tj. pro ČD nižší tržby.

Přitom na lince je poměrně nízké jízdně už teď (cca 80 haléřů/km bez inkarty, cca 66 haléřů na km s inkartou, pomáhají tomu akorát turisté kupující jízdenky Vídeň-Praha v zahraničí, Češi i do té Vídně platí málo).

27.8.2016 11:17

J89i46ř80í 48P44l62a18v60s89k48ý 9860386371389

neznat duska, tak uz podle vyberu slov si reknu "ejhle, odborar" ...

nejaci zaprodanci vrahu z volstrytu by tam nebyli ?

27.8.2016 9:18

T94o44m14á14š 74B58e74r61n46ý 4344436153918

Ta "nervozita" je dobrá pro nás - spotřebitele. Pokud mezi Prahou a Ostravou jede 8x více lidí denně, než kdekoliv jinde, tak se o to můžou prát a podbízet se. To samé Brno-Praha...

27.8.2016 9:15

R24o69m32a75n 85P37o81l85á97č91e34k 5536129305

Praha - Brno ve vlakové relaci těží z opravy D1... Až bude D1 průjezdná tak po vlaku zase moc lidí neštěkne..

27.8.2016 12:13

R51o85m73a26n 93N21o80v28a94k 6189691502866

tím líp, vlaky jsou poslední rok přeplněný...hodilo by se, kdyby pár tisíc lidí lačnící po kávě zdarma přesedlalo zase na bus;-D

28.8.2016 10:35

P93a38v10e56l 14K39u69n92c 9902669728118

"Zarazit Jančuru" je vtipné slovní spojení. Ale kam, pane Sůro?

27.8.2016 8:59

J10a55n 52J95e52m79e59l72k38a 1325750

Já bych chtěl vidět, jak by Jančura štěkal, kdyby jeho čas na Praze Ostravě vzali a dali jinému dopravci. Je to logické, ČD se brání, jako i jiný subjekt. Jančura s nima taky nejedná v rukavičkách. Neustále s nimi válčí. Já třeba s klíčovým spojem Z Brna do Prahy na 9 mám problém, protože je to vlak, kterým se jezdí na školení. Regiojet osobně z loňska vnímám jako časově nespolehlivého dopravce, který není zárukou, že dojedu na místo v čas. Již jsem se vytrestal.. Jízdní řády byly podle mě nerealistické. (Leo Expres dojel s často mnohem menším zpožděním než Regiojet, nebo ČD) Navíc když jsem jel v minulosti, stalo se mi několikrát, že klimatizace nefungovala, což je opět v tomto případě velký problém. Dalším problémem je návaznost na další vlaky a uznání jízdenek z těchto návazných spojů. Ne každý jede z Brna hl. n.

27.8.2016 8:54

M71a17r49t92i21n 95S73p24i15c45a50k 8864578979446

jako katalizátor zkvalitnění služeb jsou soukromníci super. Zrovna Praha-brno má ale nejkvalitnější servis ze všech tratí. Zajišťují ho vlaky v celkové hodnotě přes 6,5 mld. Bohužel se soukromníci bojí např. do Plzně do Budějovic, do Liberce, tam je skutečná revoluce zapotřebí

27.8.2016 8:52
Foto

T29o24m41á37š 60D28v11o25ř92á65k 3375313526386

Do Liberce jezdí autobusy a perou se o to.

Vlakové spojení do Liberce totiž není nic moc...

27.8.2016 9:19

R19a77d58i71m 61P37o49l64á45š58e95k 9276523669649

Protože je tam mizerná trať.

27.8.2016 9:47

R58o67m94a97n 17N59o44v40a10k 6719571702906

nebojí, Jančura vyzobává třešničky a extrémně výdělečné tratě...na žádnou lokálku vám nepůjde (ale humbuk kvůli ní vyrobí)

28.8.2016 11:01

M55i36r82o73s31l84a95v 67B91u25č94e69k 6943633781814

Furt dokola. Kde existuje řádný trh - ten přinese zlepšení služeb uživateli a nižší cenu. Kde je Odborář - tam je blaho a oživování neexistujícího pojmu - Zadarmo - tedy za 0 Kč. Čti - Nic dražšího nexistuje ...

27.8.2016 8:17

M41i42r75e44k 60Z43á97v42o33d44n78ý 7742467570988

Po dlouhé době (pro mě) pozitivní zpráva :)

27.8.2016 7:27

M14i66l58o19š 18S75a31l94o66š69e96k 7664513981373

Pomohlo by tak akorát vyházet z kanceláří nemakačenka a darmožrouty,kterých je tam hafol.Potom by ČD mohly jít s cenou dolů.

27.8.2016 7:17

S22t94a65n58i68s38l81a35v 39R21o38s49e50c86k16ý 9315309431269

Dotace, dotace a zase jen dotace....

27.8.2016 7:07

M90i13r45e54k 69Z15á19v47o18d73n63ý 7762557430948

A že si těmi 0 Kč pořádně vydělají :)

27.8.2016 7:28

M31i82c18h86a88e69l 32C40h28a97r79v36á80t 9189598483752

Bóže, to zas bude nekonečný seriál o tom, jak je Jančura diskriminován...:-/

27.8.2016 6:47

P32e34t18r 34N76o50v95o53t59n90y 1721610751

"RegioJet na rozhodnutí kraje zareagoval tím, že poslal stejnou nabídku. „Jsme připraveni také zastavit v uvedených stanicích či akceptovat jízdenky integrovaného tarifu Pardubického kraje,“ řekl mluvčí Aleš Ondrůj. Podle něj nabídne RegioJet na trase větší kapacitu a rozsah služeb než České dráhy." Bez toho byste neudělali nic. Takže je aspoň vidět, kam kroky pana Duška směřujou.

27.8.2016 2:17

J43o81s16e55f 64J33ů22z43a 1548568683727

Ještě se měl zavázat k uznávání jízdenek podle TR10, a pak bych jeho nabídku přijal s tím, že v případě nesplnění bude nahrazen původním uchazečem.

27.8.2016 11:10

R27a56d88e77k 38J39a58n34a86t53a 9315356704542

„Tím se podle nařízení 1370 stává v tomto případě jakýkoli závazek veřejné služby ‚bezpředmětný‘, protože je zde dopravce, který oficiálně deklaruje, že je připraven tuto službu poskytovat, aniž by se kraj musel k čemukoli zavázat,“ uvedl majitel RegioJetu Radim Jančura.

----------

Obávám se že pan Jančura nechápe význam slova závazek. To není jen o tom, že by se kraj k něčemu zavazoval. Zavazuje se totiž především dopravce! Že bude tu linku jezdit za danou cenu po danou dobu. To je hlavní rozdíl oproti open-access režimu, kde se může dopravce rozhodnout spoj či celé podnikání ukončit v podstatě ze dne na den. Cestující se tak na tu linku mohou více spolehnout, najít si podle ní školu či zaměstnání například.

27.8.2016 2:01

R42o22m43a39n 77T58y77č51k63a 3977308341527

„Rozumím soukromníkům, že chtějí kořistit na české železnici. Toto je ale služba občanům,“ tvrdí Dušek.

komunistická zrůda Rv

27.8.2016 1:27

J36a36r42o77m77í48r 60K59r92á16l 4740309614249

Tak bude kořistit ČD, no. :-/ Koukám, že se rétorika Duška za těch 40 let nijak nezměnila.

27.8.2016 7:07

R36a88d88e60k 79N83o20v89o10t98n25ý 5778202936745

Omyl, mělo být +

27.8.2016 9:45

J91i90ř57í 13K85o31c97u54r75e52k 6855194945488

Jo, podle komunistů by lidi měli pracovat bez nároku na mzdu. Proč? Pracují přece proto aby měli peníze a tím pádem kořistí úplně stejně jako kapitalista. :-P

27.8.2016 15:06

R16o68m18a26n 43N51o62v73a46k 6499491412456

Typický regiojet = vyzobávat třešničky, dělat mediální humbuk a posílat na tratě zánovní vlaky s nefungující klimatizací ;-D

27.8.2016 1:10

Š36t42e61f10a38n 66F83r10i24č26a 7272748913386

Zánovní vlaky? To ani náhodou. Jsou to mnoho desítek let staré repasy, většinou po střední nebo generální opravě. Proto často ta nefunkční klimatizace, blokované dveře atd. Rv

27.8.2016 3:29

M43i23l17a93n 74L25a51š93ť40o17v61k75a 8522214283538

Stejné vozy v počtu desítek nakoupila i Černá Díra;-D;-D;-D

27.8.2016 5:12

R17a62d54e85k 71J21a23n52a57t52a 9205476904512

To jo, ale nenamontovávali tam amatérsky kuchyňku (která je nejspíš jednou z přičin těch výpadků klimatizace, přetížili tím elektrickou síť ve voze).

28.8.2016 0:20

M89a50r51t22i29n 60J39i55r74o25u93s41e11k 7546485625248

Centrála RegioJet má dnes noční. ;-D

27.8.2016 0:03







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.