Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Kde vzít na vyšší platy řidičů? Podraží jízdné, nebo je zaplatí kraje

Stát chce přidat řidičům autobusů. Kde vzít peníze, ale neví. Zdraží se jízdné, nebo kraje zaplatí dvě miliardy? Velký spor se vede především o hodiny za čekání na jízdy, řidiči totiž dostávají plně zaplaceno jen za řízení.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

D20a73v19i66d 80P91e79t68r 7560536210815

Raději platit vyšší daně a mít kvalitní (v perfektním technickém stavu) , čisté, s klimatizací, autobusy se spokojenými vyspanými řidiči.

Někdo by raději zvýšil jízdné, ale já jsem spíše pro vysoké daně a vysokou kvalitu veřejných služeb, je ovšem nemožné platit současné nízké daně a pak chtít kvalitní služby.

0/−3
27.8.2016 18:37

M92a50r92t49i89n 38B22a44r57t16e85k 5317841681433

Daně už jsou extrémně vysoké už teď a měly by se naopak snižovat.

+3/0
28.8.2016 6:50

J85o23s28e34f 34H40o51n86e76š 7201452910383

Cena nafty je na nízké úrovni,tak odtud vzít peníze na platy.Je to 10 Kč na litr nafty

0/0
27.8.2016 13:22

P39e98t63r 12V94o77n78d77r75a22c20e35k 7235501903130

Jak čtu ty vaše výplody v této diskusi, tak vám uniká fakt, že by stačilo ponížit brutální zisky majitelů autobusů a bylo by na platy řidičů ....... pro méně chápavé - podívejte se komu patří největší autobusové firmy !! Rozhodně chudáci to tedy nejsou ......

+4/−3
27.8.2016 5:19

P86e87t81r 21K58n92ě54b38o28r85t 8502508629260

Zlí kapitalisti! Mělo by se zase znárodňovat aby všechno patřilo všem. Pak by měl řidič stejný plat jako ředitel.

+2/0
27.8.2016 7:14

D38a54v46i83d 15P57e51t83r 7360166890645

Ono dříve měli třeba horníci na "předku" co dělali rekordy vyšší platy než členové ÚV KSČ, ( i tak by to šlo), ale podle mne by měl být podíl mezi nejvyšším a minimálním platem 4:1 až 6:1, ale více už ne, takže nejvyšší plat = minimální mzda x 6.

0/−1
27.8.2016 18:41

M19a10r17t98i20n 88B59a82r88t32e63k 5807781451543

To chcete soukromým firmám nařizovat kolik můžou maximálně svým špičkovým zaměstnancům platit?

0/0
28.8.2016 6:46

J35i82n18d37ř37i25c59h 83Š65k88o39p45e43k 4615121600745

ne, postačí když se stanoví, kolik minimálně musí dávat svým zaměstnancům

0/0
28.8.2016 13:55

K30a92r83e53l 31H29o74r60á90k 2788369153893

A co je špatného na tom, aby měl ředitel stejný plat jako řidič?

0/0
28.8.2016 12:17

J65i14ř68í 13P26l11a27v78s61k49ý 9590266501199

tak jisteze ... spravny podnikatel svoji firmu neprovozuje pro mrzky zisk, ale pro nejake to "blaholidu" ;-D

+1/0
27.8.2016 9:43

M80a52r25t31i86n 71K87a59r85á61s10e14k 9628433758468

Tak mrknul na jednoho z nejuspesnejsi provozovatelu autobusu Arriva (byvala Veolia) - konkretne Arriva Morava.

Zisk za rok 2014 (posledni zverejnene udaje): 32 milionu

Mzdove naklady za rok 2014: 480 milionu

Tj kdyby firma rozdala cely svuj "brutalni zisk" zamestnancum, tak muze zvysit mzdy o 6,5%

+3/0
27.8.2016 9:44

J45i32n77d75ř32i35c76h 40Š45k11o43p95e68k 4535331360795

těch 32 mil zisku je minimální hodnota zisku, která se již nedokázala vyvést za hranice, případně snížit přes spřátelené firmy. Ve skutečnosti je zisk větší, jen se ho většina "ztratí"

0/−1
27.8.2016 16:49

Š19t93e17f74a57n 49F43r11i15č28a 7172128223476

Není důvod zdražovat jízdné. Firmy musí lépe hospodařit, jinak přijdou o cestující. V Bavorsku zaplatím na regionální autobusové lince často i nižší jízdné, než v Česku, přesto tam mají řidiči násobně vyšší platy, než jejich kolegové v Čechách.

+2/−2
27.8.2016 3:36

D83a13v25i14d 36P48e74t86r 7540756840855

V Německu je doprava dotována velmi silně, díky vyšším daním si to Německo může dovolit. Lze si vybrat-buď platit poměrně nízké dnaně, jako teď v ČR a nít nekvalitní a drahé veřejné služby nebo platit vysoké daně, jako v Německu nebo ve Šédsku a mít levné a kvalitní veřejné služby (já jsem pro vysoké daně a kvalitní veřejnou službu).

+2/0
27.8.2016 6:39

J84i37ř91í 90P41l37a72v33s53k49ý 9670716861829

ja jsem pro nizke dane, ktere zajisti zakladni sluzby statu, a doplnkove sluzby at si kazdy financuje sam, podle toho, jake sluzby vyuziva.

+2/0
27.8.2016 9:46

F44r73a26n17t69i38s33e63k 59M92i52k49e95s 8873157320482

At to udelaji jako v NYC. Kdyz chteji machri z metra pridat, zvysi jizdne!

+1/0
26.8.2016 22:34
Foto

B41r89o71n63i15s19l24a85v 78G38a87b93r44y44š 2532269531

Je pravdou, že v dopravě je nejdražší položkou lidská síla. Ale vše se nemusí točit kolem ní.

Pokud by dopravce zapojil mozek a zaměstnal lidi, kteří se v dopravě vyznají a rozumějí jí, nemusel by pořád brečet nad tím, jak málo má na provoz peněz. Bohužel se v dopravě placatí ti, které práce nebaví a dávají to na sobě znát zmršenými projekty. Ušetřit se dá mnoha způsoby a vůbec to nemusí odnášet řidiči. Např.:

- Zastávky na znamení - zkrátí se jízdní doby, sníží se počet vypravených vozidel, sníží se finanční náročnost na provoz spojů. Zkrácením jízdní doby se logicky zvýší cestovní rychlost.

- Změna linkového vedení - místo klasického "odkudkoliv kamkoliv" by se mohla aplikovat intervalová doprava s páteřními linkami. Je však nutné dbát na optimální počet přestupních procesů na síti.

- Změna oběhů - nevím, proč by se společně s řidičem muselo na konečné flákat i vozidlo. Už v několika městech funguje, že se řidiči střídají v polovině spoje a vůz tak zbytečně netráví čas v obratišti.

- Nasazování nízkokapacitních vozidel - bez škrtání spojů mohou být na lince provozována menší vozidla.

- Využívání jiných druhů dopravy - pokud má autobus ve špičce interval 4 minuty, pak už je linka zralá na tramvaj. Dále nahradit autobusové linky trolejbusovými. Nafta a plyn tady nebudou věčně a téměř vše už dnes pohání elektřina. Je to to samé, jako když chci ušetřit za topení v zimě, tak investuju nějakou větší částku do oken, která lépe těsní a v zimě tolik neprotopím. Návratnost je poměrně rychlá.

Někteří současní dopravci, či spíše úředníci na dopravních odborech, však bohužel nemají mentální kapacitu na to, aby pochopili některé metody, kterými lze dopravu zkvalitnit a zefektivnit.

+1/−1
26.8.2016 22:27

J13i10ř69í 47P16r56ů62š31a 7775972475919

Vzhledem k tomu že ve výběrovém řízení stejně vítězí nejnižší cena, nebude důvod přidávat. A když se stanoví minimální mzda řidiče tak si dopravce najde způsob jak řidiče obrat na různých pokutách.

+2/0
26.8.2016 19:02

R84a27d30e10k 36J81a25n29a38t64a 9125316894982

Musely by být ve smlouvě hodně vysoká pokuty za neodjeté spoje. Pak by si zaměstnavatel spočítal předem, že s hodně nízkou nabídkou nemá cenu do soutěže jít, protože by musel dát nízké mzdy a řidiči by mu mohli utéct.

A samozřejmě, na ty pokuty bankovní záruku. Aby se jim nedalo vyhnout krachem firmy a založením nové.

0/0
26.8.2016 21:36

D44a69v24i57d 98P32e52t83r 7150626110355

Naštěstí dochází řidiči, mladí to dělat moc nechtějí a starší postupně odcházejí do důchodu, takže kdo vůbec bude chtít jako dopravce mít řidiče, prostě bude muset přidat.

+1/0
27.8.2016 6:41

J42i19n41d36ř20i76c92h 47Š53k69o72p43e18k 4705111340745

Svobodu volby mají. Buď si firmy sníží zisky, něco přihodí kraj a obsluha bude zachována, nebo mzdy se nezvýší a obsluha nebude, protože nebude mít časem kdo řídit busy

+1/0
26.8.2016 18:28

R45o67m26a25n 56P27o61l62á49č47e69k 5866109225

A co půjdou ti řidiči dělat?

0/0
26.8.2016 21:26

R67a98d11e48k 15J86a12n53a35t37a 9525546734952

Nějakou jinou práci (nezaměstnanost je nízká, volných míst spousta). Ti flexibilnější půjdou řídit do zahraničí.

+3/0
26.8.2016 21:31

R80o49m37a30n 28P19o68l94á83č19e85k 5906799725

To moc nehrozí jinak by to udělali už ted když ta situace je tak na h....

0/0
26.8.2016 22:13

J70i38n33d59ř52i57c15h 44Š17k32o95p46e72k 4915411870725

časem nebude mít kdo jezdit = ne hned budou bez řidičů, ale postupně. Někteří odejdou do důchodu, jiní do ciziny, další mimo obor. Noví nepřijdou

+1/0
26.8.2016 23:29

B11e52n 64P81a10v20k49a 1687903527721

Jasně, že se zdraží jízdné! Co asi jiného komouši!8-o

+3/−5
26.8.2016 17:17

R24a90d61e24k 16J38a82n96a13t91a 9115266904452

Proč "komouši"?

Je to naopak - zatimco v kapitalismu korelace mezi mzdami v oboru a cenou výrobků existuje, v komunismu je setřena.

+2/0
26.8.2016 17:29

J42i14n34d80ř46i76c62h 95Š46k83o48p24e89k 4705271830905

v kapitalismu taky nefunguje.

Např. nedostatek řidičů kamionů a jejich průměrná mzda cca 15 000 Kč moc nahoru nejde;-D

+2/0
26.8.2016 18:28

R61a14d42e29k 25J69a81n39a43t19a 9445846794982

Nedostatek řidičů kamionů je mediální fikce. Pokud by byl skutečný nedostatek, tak jim přidají. Musejí snad firmy odmítat zakázky, ubyvá snad kamionů na silnicích?

Druhá věc je, že k té poměrně nízké mzdy dostávají diety. To sice není součást mzdy, ale řidiči to tak chápou. Peníze jako peníze.

0/−1
26.8.2016 21:33

R35o73m46a66n 15S24t86o53n74e19k 1289533769741

Některe firmy už musi odmitat zakazky nedavno byl zde o tom članek

0/0
26.8.2016 21:52

J91i47n22d78ř29i10c49h 22Š58k25o26p44e52k 4515121670275

žádná fikce to není.

Zakázky už odmítat musí, mnoha dopravcům chybí řidiči autobusů

Diety nemají s mzdou nic společného, nepočítají se do základu pro podporu, důchod ani nemocenskou.

Když tě zaměstnanvatel odsouhlasí služební jízdu tvým autem a zaplatí cestovní náhradu, taky nejde říct, že tyhle prachy jsou tvou mzdou. Nejsou, je to náhrada za použití vlastního auta (tj. náhrada za opotřebení)

0/0
27.8.2016 7:42

R20a66d84e22k 50J53a13n22a68t14a 9185386324112

"nepočítají se do základu pro podporu, důchod ani nemocenskou"

To vím. A vědí to kamioňáci? Oni dostanou ta eura. Teď a tady. Ǎč by byl správnější si je uspořit na soukromé důchodové pojištění, oni je utratí.

"Odsouhlasí služební jízdu tvým autem a zaplatí cestovní náhradu"

Pozor na to, že náhrada za auto zhruba odpovídá nákladům na něj. Diety (zvané stravné) ale nikoliv. Silně pochybuju, že kamioňák těch 45 EUR denně (nebo kolik to dostávají) prožere. Za prvé na to nemá čas, za druhé si může vést jídlo z domova, za třetí v oblastech kde se pohybuje (nějaké benzínky, nikoliv centra měst s drahými restauracemi) se dá najíst celkem levně.

+1/0
27.8.2016 11:25

J71i91n16d47ř95i96c65h 64Š78k59o23p24e30k 4495701710455

možná to kamioňáci vědí, možná ne, každopádně slušná firma diety nevydává, nezapočítává a neuvádí jako mzdu

náhrada za auto neodpovídá plně nákladům na něj. Je tam fixní částka a částka závisející na spotřebě. Osobně jsem to počítal, a pokud se autem jezdí služebně v určitém rozsahu, náhrady za tyto cesty jsou schopny pokrýt celý provoz auta (tj. včetně cest soukromých), takže rezerva tam je. Stejně jako u toho jídla

0/0
27.8.2016 16:52

D50a17v91i17d 86P91e62t50r 7920186650595

Před rokem 1989 se např. cena jízdenky ve vlaku či autobusu neměnila 30 let.

0/0
27.8.2016 6:44

A95d40a82m 36Š24v54e51h45l13a 7169705607553

A byla v poměru ke mzdám mnohem vyšší než dnes.

0/0
27.8.2016 12:10

D86a34v97i36d 33P63e51t95r 7670666310405

Jízdenka v MDH stála jednu korunu, vlak do 10 km také 1Kčs, do 20 km 2Kčs do 300 km 4 kčs , ale např. měsíční jízdenka do 30 km, stála 21Kčs, síťová jízdenka 20Kčs (průměrný hrubý plat v roce 1988 2800 Kčs-tak si to porovnejte).

V poměru ke mzdám byly levnější, především jízdenky, bydlení, voda a energie, poměrně drahá byla elektronika, auta a věci považované za luxusní.

Potraviny byly v poměru k platu dražší, ale také mnohem kvalitnější-jen byl malý výběr (něco vždy bylo, ale sehnat např. telecí, nebo šunku, byl docela problém a nemluvě o mandarinkách.)

+1/0
27.8.2016 18:50

V93l83a10s52t95a 12S87v98o15b81o29d39a 4879159934

Odeberte nějaké peníze těm kteří jsou přeplaceni /poslanci, senátoři, soudci, politické strany a podobně/. Když se našli peníze pro učitele, kteří malí polodenní zaměstnání s celodenním platem a ještě spousty volna, tak proč by se nenašli pro řidiče kteří to nemají lehké.

+5/−5
26.8.2016 17:13

M29i36c41h44a45l 40V61i98t67e64k 2243681540242

mozna jste si spletl rok, ale dnes uz ridice neplati stat ale ten u koho jsou zamestnani. A ten na jejich platy musi vydelat tj. treba tak ze se zdrazi jizdne...

+2/0
26.8.2016 17:16

J63i37n72d61ř94i30c69h 50Š92k16o14p82e61k 4495141150675

platí je soukromé firmy z veřejných peněz

+3/0
26.8.2016 18:48

J47a27n 68Z31a69b35a32b84a 8104414848424

typicky socdem. S vysoutěženou cenou hnout nesmíte, na dotacích vám nepřidáme, ale zvednout platy nařídíme...

+11/−1
26.8.2016 16:29

J86i81n42d43ř84i51c53h 55Š77k91o84p33e77k 4425351390625

problém firem, že si myslí, že jim řidiči budou k dispozici 12 h za min. plat

+2/0
26.8.2016 18:49

R78a21d94e61k 95J76a50n84a91t92a 9115506754942

Nojo, to je je jedna z příčin, proč jsou autobusy pro kraje "levnější", než vlaky.

Za cenu, že řidiči autobusů za obdobně zodpovědnou práci berou méně, jsou přetíženi a nespokojeni.

+4/0
26.8.2016 16:25

V87á84c18l15a34v 70Z48a75j97í59č59e89k 4550421448536

Tak se podívejte za hranice do Německa. Když to tady nejde a tam ano, tak zjistěte jak to tam dělají a kolik stojí jízdné v Německu v poměru k výdělkům. Zjistěte si i výdělky řidičů. Stejný poměr nechte u nás na naše příjmy. Tam jezdí autobusy poměrně zaplněné, často, jezdit autobusem nebo vlakem je tam pro občany levnější než autem a ekologičtější. Zjistěte si, jak to tam dělají.

+1/0
26.8.2016 16:06

R37o10m91a32n 31P30o89l79á90č15e90k 5586919575

Pak by nebylo špatné říct i B. Kolik v Německu do dopravy sypou města/kraje...

+1/0
26.8.2016 16:15

V52á14c12l95a96v 48Z68a36j11í68č24e12k 4220441118166

Tak udělejme také to B!

0/0
26.8.2016 17:11

R31o18m49a48n 65P11o57l52á73č67e94k 5376249295

A kde bere B? ;-D;-D;-D;-D

0/0
26.8.2016 21:26

M79a89r83t50i17n 54K86a58r45á95s83e10k 9988333188288

Tak ono neni problem aby stat nasypal do autobusu vice, jenze logicky nechce....

A jizdne u nas rozhodne drahe neni, i s ohledem na ceske mzdy...

0/0
26.8.2016 16:32

V17á54c77l83a83v 81Z18a52j91í50č56e58k 4320381528416

Logicky nechce... v čem je talogika?Dopravní obslužnost je co?

0/0
26.8.2016 17:09

M22a80r87t33i27n 71K36a55r28á71s72e52k 9648643118348

V cem je ta logika - kdyz vam budu chtit prodat kure za 50 kc, nebo vam reknu ze si to same kure muzete koupit za 70 kc, tak logicky budete chtit zapltit jen tech 50 kc a ne 70, ze stejne logiky se statu nechce platit za dopravu vice, pri stejnem rozsahu sluzeb..

0/0
26.8.2016 19:25

R44o54m59a49n 58V40o45l96f 6800404572651

Rada je prostá, vyhodit polovinu darmožroutů (pardon manažerů) a bude peněz dost, ti, kteří denně jezdí si to určitě zaslouží

+10/−4
26.8.2016 15:34







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.