Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Kde vzít na vyšší platy řidičů? Podraží jízdné, nebo je zaplatí kraje

Stát chce přidat řidičům autobusů. Kde vzít peníze, ale neví. Zdraží se jízdné, nebo kraje zaplatí dvě miliardy? Velký spor se vede především o hodiny za čekání na jízdy, řidiči totiž dostávají plně zaplaceno jen za řízení.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

D95a11v53i36d 19P50e89t37r 7180736540615

Raději platit vyšší daně a mít kvalitní (v perfektním technickém stavu) , čisté, s klimatizací, autobusy se spokojenými vyspanými řidiči.

Někdo by raději zvýšil jízdné, ale já jsem spíše pro vysoké daně a vysokou kvalitu veřejných služeb, je ovšem nemožné platit současné nízké daně a pak chtít kvalitní služby.

0/−3
27.8.2016 18:37

M74a11r14t86i20n 28B61a33r85t56e82k 5197391231783

Daně už jsou extrémně vysoké už teď a měly by se naopak snižovat.

+3/0
28.8.2016 6:50

J90o53s69e66f 71H36o49n29e36š 7851742320933

Cena nafty je na nízké úrovni,tak odtud vzít peníze na platy.Je to 10 Kč na litr nafty

0/0
27.8.2016 13:22

P37e71t18r 41V80o45n26d59r11a72c48e46k 7515481183230

Jak čtu ty vaše výplody v této diskusi, tak vám uniká fakt, že by stačilo ponížit brutální zisky majitelů autobusů a bylo by na platy řidičů ....... pro méně chápavé - podívejte se komu patří největší autobusové firmy !! Rozhodně chudáci to tedy nejsou ......

+4/−3
27.8.2016 5:19

P91e24t23r 40K58n45ě66b51o11r28t 8212558739280

Zlí kapitalisti! Mělo by se zase znárodňovat aby všechno patřilo všem. Pak by měl řidič stejný plat jako ředitel.

+2/0
27.8.2016 7:14

D22a86v33i34d 61P76e25t12r 7720226630765

Ono dříve měli třeba horníci na "předku" co dělali rekordy vyšší platy než členové ÚV KSČ, ( i tak by to šlo), ale podle mne by měl být podíl mezi nejvyšším a minimálním platem 4:1 až 6:1, ale více už ne, takže nejvyšší plat = minimální mzda x 6.

0/−1
27.8.2016 18:41

M28a15r33t25i33n 28B36a36r21t72e44k 5727571691293

To chcete soukromým firmám nařizovat kolik můžou maximálně svým špičkovým zaměstnancům platit?

0/0
28.8.2016 6:46

J17i23n68d88ř52i41c87h 84Š24k21o88p70e92k 4215281120585

ne, postačí když se stanoví, kolik minimálně musí dávat svým zaměstnancům

0/0
28.8.2016 13:55

K62a39r39e43l 36H77o10r84á28k 2618549773243

A co je špatného na tom, aby měl ředitel stejný plat jako řidič?

0/0
28.8.2016 12:17

J74i64ř41í 69P12l42a82v68s32k87ý 9430906211359

tak jisteze ... spravny podnikatel svoji firmu neprovozuje pro mrzky zisk, ale pro nejake to "blaholidu" ;-D

+1/0
27.8.2016 9:43

M62a34r24t18i19n 23K80a42r27á35s92e39k 9228823708898

Tak mrknul na jednoho z nejuspesnejsi provozovatelu autobusu Arriva (byvala Veolia) - konkretne Arriva Morava.

Zisk za rok 2014 (posledni zverejnene udaje): 32 milionu

Mzdove naklady za rok 2014: 480 milionu

Tj kdyby firma rozdala cely svuj "brutalni zisk" zamestnancum, tak muze zvysit mzdy o 6,5%

+3/0
27.8.2016 9:44

J85i20n70d48ř56i56c10h 90Š77k44o42p36e73k 4955481320105

těch 32 mil zisku je minimální hodnota zisku, která se již nedokázala vyvést za hranice, případně snížit přes spřátelené firmy. Ve skutečnosti je zisk větší, jen se ho většina "ztratí"

0/−1
27.8.2016 16:49

Š24t74e69f19a52n 40F95r80i57č38a 7472408883596

Není důvod zdražovat jízdné. Firmy musí lépe hospodařit, jinak přijdou o cestující. V Bavorsku zaplatím na regionální autobusové lince často i nižší jízdné, než v Česku, přesto tam mají řidiči násobně vyšší platy, než jejich kolegové v Čechách.

+2/−2
27.8.2016 3:36

D22a78v45i77d 72P51e63t77r 7610436460725

V Německu je doprava dotována velmi silně, díky vyšším daním si to Německo může dovolit. Lze si vybrat-buď platit poměrně nízké dnaně, jako teď v ČR a nít nekvalitní a drahé veřejné služby nebo platit vysoké daně, jako v Německu nebo ve Šédsku a mít levné a kvalitní veřejné služby (já jsem pro vysoké daně a kvalitní veřejnou službu).

+2/0
27.8.2016 6:39

J75i86ř16í 45P78l13a91v24s47k22ý 9600466551239

ja jsem pro nizke dane, ktere zajisti zakladni sluzby statu, a doplnkove sluzby at si kazdy financuje sam, podle toho, jake sluzby vyuziva.

+2/0
27.8.2016 9:46

F88r90a28n18t68i11s28e32k 63M90i95k33e95s 8673327610412

At to udelaji jako v NYC. Kdyz chteji machri z metra pridat, zvysi jizdne!

+1/0
26.8.2016 22:34
Foto

B33r45o76n53i88s44l78a35v 55G26a50b46r60y41š 2892639821

Je pravdou, že v dopravě je nejdražší položkou lidská síla. Ale vše se nemusí točit kolem ní.

Pokud by dopravce zapojil mozek a zaměstnal lidi, kteří se v dopravě vyznají a rozumějí jí, nemusel by pořád brečet nad tím, jak málo má na provoz peněz. Bohužel se v dopravě placatí ti, které práce nebaví a dávají to na sobě znát zmršenými projekty. Ušetřit se dá mnoha způsoby a vůbec to nemusí odnášet řidiči. Např.:

- Zastávky na znamení - zkrátí se jízdní doby, sníží se počet vypravených vozidel, sníží se finanční náročnost na provoz spojů. Zkrácením jízdní doby se logicky zvýší cestovní rychlost.

- Změna linkového vedení - místo klasického "odkudkoliv kamkoliv" by se mohla aplikovat intervalová doprava s páteřními linkami. Je však nutné dbát na optimální počet přestupních procesů na síti.

- Změna oběhů - nevím, proč by se společně s řidičem muselo na konečné flákat i vozidlo. Už v několika městech funguje, že se řidiči střídají v polovině spoje a vůz tak zbytečně netráví čas v obratišti.

- Nasazování nízkokapacitních vozidel - bez škrtání spojů mohou být na lince provozována menší vozidla.

- Využívání jiných druhů dopravy - pokud má autobus ve špičce interval 4 minuty, pak už je linka zralá na tramvaj. Dále nahradit autobusové linky trolejbusovými. Nafta a plyn tady nebudou věčně a téměř vše už dnes pohání elektřina. Je to to samé, jako když chci ušetřit za topení v zimě, tak investuju nějakou větší částku do oken, která lépe těsní a v zimě tolik neprotopím. Návratnost je poměrně rychlá.

Někteří současní dopravci, či spíše úředníci na dopravních odborech, však bohužel nemají mentální kapacitu na to, aby pochopili některé metody, kterými lze dopravu zkvalitnit a zefektivnit.

+1/−1
26.8.2016 22:27

J60i45ř68í 92P41r27ů50š21a 7955192225819

Vzhledem k tomu že ve výběrovém řízení stejně vítězí nejnižší cena, nebude důvod přidávat. A když se stanoví minimální mzda řidiče tak si dopravce najde způsob jak řidiče obrat na různých pokutách.

+2/0
26.8.2016 19:02

R44a69d61e16k 88J24a69n11a33t53a 9225926624522

Musely by být ve smlouvě hodně vysoká pokuty za neodjeté spoje. Pak by si zaměstnavatel spočítal předem, že s hodně nízkou nabídkou nemá cenu do soutěže jít, protože by musel dát nízké mzdy a řidiči by mu mohli utéct.

A samozřejmě, na ty pokuty bankovní záruku. Aby se jim nedalo vyhnout krachem firmy a založením nové.

0/0
26.8.2016 21:36

D59a81v70i32d 11P42e50t45r 7320636680985

Naštěstí dochází řidiči, mladí to dělat moc nechtějí a starší postupně odcházejí do důchodu, takže kdo vůbec bude chtít jako dopravce mít řidiče, prostě bude muset přidat.

+1/0
27.8.2016 6:41

J15i94n65d57ř79i32c95h 89Š84k63o44p56e46k 4705871390395

Svobodu volby mají. Buď si firmy sníží zisky, něco přihodí kraj a obsluha bude zachována, nebo mzdy se nezvýší a obsluha nebude, protože nebude mít časem kdo řídit busy

+1/0
26.8.2016 18:28

R48o52m15a49n 80P45o78l87á93č76e71k 5456219165

A co půjdou ti řidiči dělat?

0/0
26.8.2016 21:26

R91a16d83e29k 13J53a53n30a25t12a 9765876254342

Nějakou jinou práci (nezaměstnanost je nízká, volných míst spousta). Ti flexibilnější půjdou řídit do zahraničí.

+3/0
26.8.2016 21:31

R34o60m22a12n 20P96o79l57á29č27e68k 5256769625

To moc nehrozí jinak by to udělali už ted když ta situace je tak na h....

0/0
26.8.2016 22:13

J12i60n59d77ř78i70c37h 72Š27k66o43p84e18k 4325491370605

časem nebude mít kdo jezdit = ne hned budou bez řidičů, ale postupně. Někteří odejdou do důchodu, jiní do ciziny, další mimo obor. Noví nepřijdou

+1/0
26.8.2016 23:29

B65e21n 54P36a81v73k60a 1487413577721

Jasně, že se zdraží jízdné! Co asi jiného komouši!8-o

+3/−5
26.8.2016 17:17

R87a24d13e36k 90J51a69n64a33t97a 9265866604172

Proč "komouši"?

Je to naopak - zatimco v kapitalismu korelace mezi mzdami v oboru a cenou výrobků existuje, v komunismu je setřena.

+2/0
26.8.2016 17:29

J93i78n26d12ř73i39c29h 67Š61k57o70p50e80k 4375101210465

v kapitalismu taky nefunguje.

Např. nedostatek řidičů kamionů a jejich průměrná mzda cca 15 000 Kč moc nahoru nejde;-D

+2/0
26.8.2016 18:28

R30a97d48e58k 23J40a52n43a48t66a 9265396444772

Nedostatek řidičů kamionů je mediální fikce. Pokud by byl skutečný nedostatek, tak jim přidají. Musejí snad firmy odmítat zakázky, ubyvá snad kamionů na silnicích?

Druhá věc je, že k té poměrně nízké mzdy dostávají diety. To sice není součást mzdy, ale řidiči to tak chápou. Peníze jako peníze.

0/−1
26.8.2016 21:33

R59o46m42a12n 56S57t73o11n38e15k 1369653429851

Některe firmy už musi odmitat zakazky nedavno byl zde o tom članek

0/0
26.8.2016 21:52

J20i23n68d53ř86i76c28h 47Š12k92o62p36e82k 4635171230895

žádná fikce to není.

Zakázky už odmítat musí, mnoha dopravcům chybí řidiči autobusů

Diety nemají s mzdou nic společného, nepočítají se do základu pro podporu, důchod ani nemocenskou.

Když tě zaměstnanvatel odsouhlasí služební jízdu tvým autem a zaplatí cestovní náhradu, taky nejde říct, že tyhle prachy jsou tvou mzdou. Nejsou, je to náhrada za použití vlastního auta (tj. náhrada za opotřebení)

0/0
27.8.2016 7:42

R32a82d97e33k 17J77a79n52a46t44a 9915916224922

"nepočítají se do základu pro podporu, důchod ani nemocenskou"

To vím. A vědí to kamioňáci? Oni dostanou ta eura. Teď a tady. Ǎč by byl správnější si je uspořit na soukromé důchodové pojištění, oni je utratí.

"Odsouhlasí služební jízdu tvým autem a zaplatí cestovní náhradu"

Pozor na to, že náhrada za auto zhruba odpovídá nákladům na něj. Diety (zvané stravné) ale nikoliv. Silně pochybuju, že kamioňák těch 45 EUR denně (nebo kolik to dostávají) prožere. Za prvé na to nemá čas, za druhé si může vést jídlo z domova, za třetí v oblastech kde se pohybuje (nějaké benzínky, nikoliv centra měst s drahými restauracemi) se dá najíst celkem levně.

+1/0
27.8.2016 11:25

J80i54n41d29ř78i23c38h 61Š25k40o56p53e79k 4755731930665

možná to kamioňáci vědí, možná ne, každopádně slušná firma diety nevydává, nezapočítává a neuvádí jako mzdu

náhrada za auto neodpovídá plně nákladům na něj. Je tam fixní částka a částka závisející na spotřebě. Osobně jsem to počítal, a pokud se autem jezdí služebně v určitém rozsahu, náhrady za tyto cesty jsou schopny pokrýt celý provoz auta (tj. včetně cest soukromých), takže rezerva tam je. Stejně jako u toho jídla

0/0
27.8.2016 16:52

D87a47v81i52d 66P18e77t41r 7420266160515

Před rokem 1989 se např. cena jízdenky ve vlaku či autobusu neměnila 30 let.

0/0
27.8.2016 6:44

A84d36a35m 19Š22v17e93h62l83a 7939835387173

A byla v poměru ke mzdám mnohem vyšší než dnes.

0/0
27.8.2016 12:10

D52a51v79i37d 12P16e58t79r 7560546190685

Jízdenka v MDH stála jednu korunu, vlak do 10 km také 1Kčs, do 20 km 2Kčs do 300 km 4 kčs , ale např. měsíční jízdenka do 30 km, stála 21Kčs, síťová jízdenka 20Kčs (průměrný hrubý plat v roce 1988 2800 Kčs-tak si to porovnejte).

V poměru ke mzdám byly levnější, především jízdenky, bydlení, voda a energie, poměrně drahá byla elektronika, auta a věci považované za luxusní.

Potraviny byly v poměru k platu dražší, ale také mnohem kvalitnější-jen byl malý výběr (něco vždy bylo, ale sehnat např. telecí, nebo šunku, byl docela problém a nemluvě o mandarinkách.)

+1/0
27.8.2016 18:50

V36l71a75s10t86a 62S16v85o76b88o15d47a 4409719804

Odeberte nějaké peníze těm kteří jsou přeplaceni /poslanci, senátoři, soudci, politické strany a podobně/. Když se našli peníze pro učitele, kteří malí polodenní zaměstnání s celodenním platem a ještě spousty volna, tak proč by se nenašli pro řidiče kteří to nemají lehké.

+5/−5
26.8.2016 17:13

M21i19c71h13a19l 74V10i25t38e50k 2393361670352

mozna jste si spletl rok, ale dnes uz ridice neplati stat ale ten u koho jsou zamestnani. A ten na jejich platy musi vydelat tj. treba tak ze se zdrazi jizdne...

+2/0
26.8.2016 17:16

J94i39n26d65ř81i49c40h 92Š75k31o86p96e60k 4275461130485

platí je soukromé firmy z veřejných peněz

+3/0
26.8.2016 18:48

J64a30n 94Z48a17b53a45b44a 8674204438354

typicky socdem. S vysoutěženou cenou hnout nesmíte, na dotacích vám nepřidáme, ale zvednout platy nařídíme...

+11/−1
26.8.2016 16:29

J70i59n94d79ř90i46c72h 48Š64k90o40p87e44k 4875841150575

problém firem, že si myslí, že jim řidiči budou k dispozici 12 h za min. plat

+2/0
26.8.2016 18:49

R56a62d21e88k 84J18a41n28a27t51a 9935806964712

Nojo, to je je jedna z příčin, proč jsou autobusy pro kraje "levnější", než vlaky.

Za cenu, že řidiči autobusů za obdobně zodpovědnou práci berou méně, jsou přetíženi a nespokojeni.

+4/0
26.8.2016 16:25

V16á15c32l25a35v 16Z16a24j54í97č47e57k 4340421598606

Tak se podívejte za hranice do Německa. Když to tady nejde a tam ano, tak zjistěte jak to tam dělají a kolik stojí jízdné v Německu v poměru k výdělkům. Zjistěte si i výdělky řidičů. Stejný poměr nechte u nás na naše příjmy. Tam jezdí autobusy poměrně zaplněné, často, jezdit autobusem nebo vlakem je tam pro občany levnější než autem a ekologičtější. Zjistěte si, jak to tam dělají.

+1/0
26.8.2016 16:06

R32o47m86a86n 14P98o53l49á61č28e76k 5626489515

Pak by nebylo špatné říct i B. Kolik v Německu do dopravy sypou města/kraje...

+1/0
26.8.2016 16:15

V90á50c92l83a35v 64Z29a61j77í97č42e12k 4640721418606

Tak udělejme také to B!

0/0
26.8.2016 17:11

R75o80m66a94n 13P17o93l92á71č62e64k 5706969585

A kde bere B? ;-D;-D;-D;-D

0/0
26.8.2016 21:26

M53a66r71t62i56n 53K72a98r76á40s98e53k 9488533838488

Tak ono neni problem aby stat nasypal do autobusu vice, jenze logicky nechce....

A jizdne u nas rozhodne drahe neni, i s ohledem na ceske mzdy...

0/0
26.8.2016 16:32

V35á21c88l84a46v 19Z66a44j44í95č57e30k 4310691938326

Logicky nechce... v čem je talogika?Dopravní obslužnost je co?

0/0
26.8.2016 17:09

M12a34r41t70i49n 18K28a68r61á97s50e67k 9518643628208

V cem je ta logika - kdyz vam budu chtit prodat kure za 50 kc, nebo vam reknu ze si to same kure muzete koupit za 70 kc, tak logicky budete chtit zapltit jen tech 50 kc a ne 70, ze stejne logiky se statu nechce platit za dopravu vice, pri stejnem rozsahu sluzeb..

0/0
26.8.2016 19:25

R53o46m50a75n 84V59o49l86f 6310364652971

Rada je prostá, vyhodit polovinu darmožroutů (pardon manažerů) a bude peněz dost, ti, kteří denně jezdí si to určitě zaslouží

+10/−4
26.8.2016 15:34





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.