Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Kde vzít na vyšší platy řidičů? Podraží jízdné, nebo je zaplatí kraje

Stát chce přidat řidičům autobusů. Kde vzít peníze, ale neví. Zdraží se jízdné, nebo kraje zaplatí dvě miliardy? Velký spor se vede především o hodiny za čekání na jízdy, řidiči totiž dostávají plně zaplaceno jen za řízení.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

D77a93v95i76d 14P43e58t95r 7460846490335

Raději platit vyšší daně a mít kvalitní (v perfektním technickém stavu) , čisté, s klimatizací, autobusy se spokojenými vyspanými řidiči.

Někdo by raději zvýšil jízdné, ale já jsem spíše pro vysoké daně a vysokou kvalitu veřejných služeb, je ovšem nemožné platit současné nízké daně a pak chtít kvalitní služby.

0/−3
27.8.2016 18:37

M50a48r36t33i48n 88B84a14r72t13e11k 5497411641463

Daně už jsou extrémně vysoké už teď a měly by se naopak snižovat.

+3/0
28.8.2016 6:50

J52o19s68e18f 45H76o14n76e31š 7551242250543

Cena nafty je na nízké úrovni,tak odtud vzít peníze na platy.Je to 10 Kč na litr nafty

0/0
27.8.2016 13:22

P29e13t13r 67V73o42n41d28r11a83c76e76k 7285551333150

Jak čtu ty vaše výplody v této diskusi, tak vám uniká fakt, že by stačilo ponížit brutální zisky majitelů autobusů a bylo by na platy řidičů ....... pro méně chápavé - podívejte se komu patří největší autobusové firmy !! Rozhodně chudáci to tedy nejsou ......

+4/−3
27.8.2016 5:19

P90e93t37r 71K78n21ě52b36o25r41t 8862728439590

Zlí kapitalisti! Mělo by se zase znárodňovat aby všechno patřilo všem. Pak by měl řidič stejný plat jako ředitel.

+2/0
27.8.2016 7:14

D12a91v73i68d 59P53e98t97r 7800676310155

Ono dříve měli třeba horníci na "předku" co dělali rekordy vyšší platy než členové ÚV KSČ, ( i tak by to šlo), ale podle mne by měl být podíl mezi nejvyšším a minimálním platem 4:1 až 6:1, ale více už ne, takže nejvyšší plat = minimální mzda x 6.

0/−1
27.8.2016 18:41

M33a18r84t40i68n 58B57a52r25t64e30k 5877821501903

To chcete soukromým firmám nařizovat kolik můžou maximálně svým špičkovým zaměstnancům platit?

0/0
28.8.2016 6:46

J59i41n57d11ř54i55c66h 33Š74k83o54p86e73k 4615911940565

ne, postačí když se stanoví, kolik minimálně musí dávat svým zaměstnancům

0/0
28.8.2016 13:55

K13a56r16e28l 27H40o10r27á24k 2858169853373

A co je špatného na tom, aby měl ředitel stejný plat jako řidič?

0/0
28.8.2016 12:17

J75i13ř17í 48P48l19a29v59s77k51ý 9600646831139

tak jisteze ... spravny podnikatel svoji firmu neprovozuje pro mrzky zisk, ale pro nejake to "blaholidu" ;-D

+1/0
27.8.2016 9:43

M70a78r63t71i34n 40K78a92r84á40s23e27k 9108363408798

Tak mrknul na jednoho z nejuspesnejsi provozovatelu autobusu Arriva (byvala Veolia) - konkretne Arriva Morava.

Zisk za rok 2014 (posledni zverejnene udaje): 32 milionu

Mzdove naklady za rok 2014: 480 milionu

Tj kdyby firma rozdala cely svuj "brutalni zisk" zamestnancum, tak muze zvysit mzdy o 6,5%

+3/0
27.8.2016 9:44

J26i88n55d10ř15i96c58h 83Š56k17o92p37e55k 4505751780445

těch 32 mil zisku je minimální hodnota zisku, která se již nedokázala vyvést za hranice, případně snížit přes spřátelené firmy. Ve skutečnosti je zisk větší, jen se ho většina "ztratí"

0/−1
27.8.2016 16:49

Š42t20e25f37a32n 64F29r49i96č20a 7322178353916

Není důvod zdražovat jízdné. Firmy musí lépe hospodařit, jinak přijdou o cestující. V Bavorsku zaplatím na regionální autobusové lince často i nižší jízdné, než v Česku, přesto tam mají řidiči násobně vyšší platy, než jejich kolegové v Čechách.

+2/−2
27.8.2016 3:36

D28a33v46i71d 44P75e38t13r 7640816150875

V Německu je doprava dotována velmi silně, díky vyšším daním si to Německo může dovolit. Lze si vybrat-buď platit poměrně nízké dnaně, jako teď v ČR a nít nekvalitní a drahé veřejné služby nebo platit vysoké daně, jako v Německu nebo ve Šédsku a mít levné a kvalitní veřejné služby (já jsem pro vysoké daně a kvalitní veřejnou službu).

+2/0
27.8.2016 6:39

J76i33ř84í 64P38l89a46v47s64k92ý 9300636881669

ja jsem pro nizke dane, ktere zajisti zakladni sluzby statu, a doplnkove sluzby at si kazdy financuje sam, podle toho, jake sluzby vyuziva.

+2/0
27.8.2016 9:46

F89r79a64n98t47i60s49e80k 11M18i32k13e14s 8443687140162

At to udelaji jako v NYC. Kdyz chteji machri z metra pridat, zvysi jizdne!

+1/0
26.8.2016 22:34
Foto

B59r55o26n76i52s26l21a54v 93G26a87b54r62y39š 2262179551

Je pravdou, že v dopravě je nejdražší položkou lidská síla. Ale vše se nemusí točit kolem ní.

Pokud by dopravce zapojil mozek a zaměstnal lidi, kteří se v dopravě vyznají a rozumějí jí, nemusel by pořád brečet nad tím, jak málo má na provoz peněz. Bohužel se v dopravě placatí ti, které práce nebaví a dávají to na sobě znát zmršenými projekty. Ušetřit se dá mnoha způsoby a vůbec to nemusí odnášet řidiči. Např.:

- Zastávky na znamení - zkrátí se jízdní doby, sníží se počet vypravených vozidel, sníží se finanční náročnost na provoz spojů. Zkrácením jízdní doby se logicky zvýší cestovní rychlost.

- Změna linkového vedení - místo klasického "odkudkoliv kamkoliv" by se mohla aplikovat intervalová doprava s páteřními linkami. Je však nutné dbát na optimální počet přestupních procesů na síti.

- Změna oběhů - nevím, proč by se společně s řidičem muselo na konečné flákat i vozidlo. Už v několika městech funguje, že se řidiči střídají v polovině spoje a vůz tak zbytečně netráví čas v obratišti.

- Nasazování nízkokapacitních vozidel - bez škrtání spojů mohou být na lince provozována menší vozidla.

- Využívání jiných druhů dopravy - pokud má autobus ve špičce interval 4 minuty, pak už je linka zralá na tramvaj. Dále nahradit autobusové linky trolejbusovými. Nafta a plyn tady nebudou věčně a téměř vše už dnes pohání elektřina. Je to to samé, jako když chci ušetřit za topení v zimě, tak investuju nějakou větší částku do oken, která lépe těsní a v zimě tolik neprotopím. Návratnost je poměrně rychlá.

Někteří současní dopravci, či spíše úředníci na dopravních odborech, však bohužel nemají mentální kapacitu na to, aby pochopili některé metody, kterými lze dopravu zkvalitnit a zefektivnit.

+1/−1
26.8.2016 22:27

J19i47ř33í 98P81r66ů36š37a 7515832565159

Vzhledem k tomu že ve výběrovém řízení stejně vítězí nejnižší cena, nebude důvod přidávat. A když se stanoví minimální mzda řidiče tak si dopravce najde způsob jak řidiče obrat na různých pokutách.

+2/0
26.8.2016 19:02

R42a12d95e87k 23J13a42n49a23t37a 9485876924662

Musely by být ve smlouvě hodně vysoká pokuty za neodjeté spoje. Pak by si zaměstnavatel spočítal předem, že s hodně nízkou nabídkou nemá cenu do soutěže jít, protože by musel dát nízké mzdy a řidiči by mu mohli utéct.

A samozřejmě, na ty pokuty bankovní záruku. Aby se jim nedalo vyhnout krachem firmy a založením nové.

0/0
26.8.2016 21:36

D32a92v55i54d 91P86e95t88r 7590666820605

Naštěstí dochází řidiči, mladí to dělat moc nechtějí a starší postupně odcházejí do důchodu, takže kdo vůbec bude chtít jako dopravce mít řidiče, prostě bude muset přidat.

+1/0
27.8.2016 6:41

J73i59n49d24ř73i37c96h 87Š40k55o52p66e51k 4125131220685

Svobodu volby mají. Buď si firmy sníží zisky, něco přihodí kraj a obsluha bude zachována, nebo mzdy se nezvýší a obsluha nebude, protože nebude mít časem kdo řídit busy

+1/0
26.8.2016 18:28

R34o94m60a92n 72P68o15l58á38č11e22k 5986459225

A co půjdou ti řidiči dělat?

0/0
26.8.2016 21:26

R46a31d40e52k 68J89a72n22a73t60a 9945786914462

Nějakou jinou práci (nezaměstnanost je nízká, volných míst spousta). Ti flexibilnější půjdou řídit do zahraničí.

+3/0
26.8.2016 21:31

R13o86m50a84n 92P76o89l42á86č10e79k 5856809195

To moc nehrozí jinak by to udělali už ted když ta situace je tak na h....

0/0
26.8.2016 22:13

J25i97n95d74ř40i19c39h 30Š29k70o60p53e78k 4605821850425

časem nebude mít kdo jezdit = ne hned budou bez řidičů, ale postupně. Někteří odejdou do důchodu, jiní do ciziny, další mimo obor. Noví nepřijdou

+1/0
26.8.2016 23:29

B77e89n 22P21a34v23k71a 1237523457551

Jasně, že se zdraží jízdné! Co asi jiného komouši!8-o

+3/−5
26.8.2016 17:17

R88a52d52e87k 14J91a12n58a61t98a 9135606374732

Proč "komouši"?

Je to naopak - zatimco v kapitalismu korelace mezi mzdami v oboru a cenou výrobků existuje, v komunismu je setřena.

+2/0
26.8.2016 17:29

J66i31n23d42ř32i21c80h 14Š23k46o18p89e95k 4145731810135

v kapitalismu taky nefunguje.

Např. nedostatek řidičů kamionů a jejich průměrná mzda cca 15 000 Kč moc nahoru nejde;-D

+2/0
26.8.2016 18:28

R27a66d93e73k 39J28a17n64a74t67a 9795366804772

Nedostatek řidičů kamionů je mediální fikce. Pokud by byl skutečný nedostatek, tak jim přidají. Musejí snad firmy odmítat zakázky, ubyvá snad kamionů na silnicích?

Druhá věc je, že k té poměrně nízké mzdy dostávají diety. To sice není součást mzdy, ale řidiči to tak chápou. Peníze jako peníze.

0/−1
26.8.2016 21:33

R86o61m82a60n 56S49t98o20n22e44k 1189483389511

Některe firmy už musi odmitat zakazky nedavno byl zde o tom članek

0/0
26.8.2016 21:52

J94i12n15d54ř86i27c98h 43Š70k78o92p90e94k 4345671460225

žádná fikce to není.

Zakázky už odmítat musí, mnoha dopravcům chybí řidiči autobusů

Diety nemají s mzdou nic společného, nepočítají se do základu pro podporu, důchod ani nemocenskou.

Když tě zaměstnanvatel odsouhlasí služební jízdu tvým autem a zaplatí cestovní náhradu, taky nejde říct, že tyhle prachy jsou tvou mzdou. Nejsou, je to náhrada za použití vlastního auta (tj. náhrada za opotřebení)

0/0
27.8.2016 7:42

R33a85d65e39k 13J44a30n22a35t62a 9275556804392

"nepočítají se do základu pro podporu, důchod ani nemocenskou"

To vím. A vědí to kamioňáci? Oni dostanou ta eura. Teď a tady. Ǎč by byl správnější si je uspořit na soukromé důchodové pojištění, oni je utratí.

"Odsouhlasí služební jízdu tvým autem a zaplatí cestovní náhradu"

Pozor na to, že náhrada za auto zhruba odpovídá nákladům na něj. Diety (zvané stravné) ale nikoliv. Silně pochybuju, že kamioňák těch 45 EUR denně (nebo kolik to dostávají) prožere. Za prvé na to nemá čas, za druhé si může vést jídlo z domova, za třetí v oblastech kde se pohybuje (nějaké benzínky, nikoliv centra měst s drahými restauracemi) se dá najíst celkem levně.

+1/0
27.8.2016 11:25

J31i79n77d23ř78i65c73h 81Š92k60o86p28e22k 4805621580145

možná to kamioňáci vědí, možná ne, každopádně slušná firma diety nevydává, nezapočítává a neuvádí jako mzdu

náhrada za auto neodpovídá plně nákladům na něj. Je tam fixní částka a částka závisející na spotřebě. Osobně jsem to počítal, a pokud se autem jezdí služebně v určitém rozsahu, náhrady za tyto cesty jsou schopny pokrýt celý provoz auta (tj. včetně cest soukromých), takže rezerva tam je. Stejně jako u toho jídla

0/0
27.8.2016 16:52

D84a53v96i94d 24P51e85t64r 7970706340735

Před rokem 1989 se např. cena jízdenky ve vlaku či autobusu neměnila 30 let.

0/0
27.8.2016 6:44

A91d46a25m 24Š97v62e68h25l55a 7549675557593

A byla v poměru ke mzdám mnohem vyšší než dnes.

0/0
27.8.2016 12:10

D14a71v78i26d 25P17e41t71r 7140226700365

Jízdenka v MDH stála jednu korunu, vlak do 10 km také 1Kčs, do 20 km 2Kčs do 300 km 4 kčs , ale např. měsíční jízdenka do 30 km, stála 21Kčs, síťová jízdenka 20Kčs (průměrný hrubý plat v roce 1988 2800 Kčs-tak si to porovnejte).

V poměru ke mzdám byly levnější, především jízdenky, bydlení, voda a energie, poměrně drahá byla elektronika, auta a věci považované za luxusní.

Potraviny byly v poměru k platu dražší, ale také mnohem kvalitnější-jen byl malý výběr (něco vždy bylo, ale sehnat např. telecí, nebo šunku, byl docela problém a nemluvě o mandarinkách.)

+1/0
27.8.2016 18:50

V41l36a64s35t37a 23S66v13o57b28o68d49a 4129979824

Odeberte nějaké peníze těm kteří jsou přeplaceni /poslanci, senátoři, soudci, politické strany a podobně/. Když se našli peníze pro učitele, kteří malí polodenní zaměstnání s celodenním platem a ještě spousty volna, tak proč by se nenašli pro řidiče kteří to nemají lehké.

+5/−5
26.8.2016 17:13

M10i88c87h38a98l 39V48i63t47e23k 2853811540262

mozna jste si spletl rok, ale dnes uz ridice neplati stat ale ten u koho jsou zamestnani. A ten na jejich platy musi vydelat tj. treba tak ze se zdrazi jizdne...

+2/0
26.8.2016 17:16

J42i30n42d13ř52i70c31h 42Š59k30o27p53e87k 4565561520205

platí je soukromé firmy z veřejných peněz

+3/0
26.8.2016 18:48

J75a23n 19Z58a71b24a33b42a 8364114868104

typicky socdem. S vysoutěženou cenou hnout nesmíte, na dotacích vám nepřidáme, ale zvednout platy nařídíme...

+11/−1
26.8.2016 16:29

J87i23n37d84ř57i40c85h 48Š17k98o54p21e77k 4555381180815

problém firem, že si myslí, že jim řidiči budou k dispozici 12 h za min. plat

+2/0
26.8.2016 18:49

R85a60d17e90k 69J74a16n41a17t82a 9575276784202

Nojo, to je je jedna z příčin, proč jsou autobusy pro kraje "levnější", než vlaky.

Za cenu, že řidiči autobusů za obdobně zodpovědnou práci berou méně, jsou přetíženi a nespokojeni.

+4/0
26.8.2016 16:25

V43á29c55l58a42v 13Z26a13j97í25č66e71k 4670241648476

Tak se podívejte za hranice do Německa. Když to tady nejde a tam ano, tak zjistěte jak to tam dělají a kolik stojí jízdné v Německu v poměru k výdělkům. Zjistěte si i výdělky řidičů. Stejný poměr nechte u nás na naše příjmy. Tam jezdí autobusy poměrně zaplněné, často, jezdit autobusem nebo vlakem je tam pro občany levnější než autem a ekologičtější. Zjistěte si, jak to tam dělají.

+1/0
26.8.2016 16:06

R92o67m94a33n 54P25o36l92á95č53e61k 5776269335

Pak by nebylo špatné říct i B. Kolik v Německu do dopravy sypou města/kraje...

+1/0
26.8.2016 16:15

V12á89c89l29a43v 76Z57a10j78í75č77e68k 4560191758136

Tak udělejme také to B!

0/0
26.8.2016 17:11

R13o48m27a51n 45P64o58l82á86č88e14k 5296659455

A kde bere B? ;-D;-D;-D;-D

0/0
26.8.2016 21:26

M59a64r35t81i91n 63K81a76r93á30s70e44k 9678253578758

Tak ono neni problem aby stat nasypal do autobusu vice, jenze logicky nechce....

A jizdne u nas rozhodne drahe neni, i s ohledem na ceske mzdy...

0/0
26.8.2016 16:32

V55á78c82l30a50v 58Z39a98j80í66č34e40k 4460561878536

Logicky nechce... v čem je talogika?Dopravní obslužnost je co?

0/0
26.8.2016 17:09

M80a22r39t28i14n 31K36a82r48á30s70e32k 9318743298908

V cem je ta logika - kdyz vam budu chtit prodat kure za 50 kc, nebo vam reknu ze si to same kure muzete koupit za 70 kc, tak logicky budete chtit zapltit jen tech 50 kc a ne 70, ze stejne logiky se statu nechce platit za dopravu vice, pri stejnem rozsahu sluzeb..

0/0
26.8.2016 19:25

R66o38m22a57n 49V81o25l19f 6160954822201

Rada je prostá, vyhodit polovinu darmožroutů (pardon manažerů) a bude peněz dost, ti, kteří denně jezdí si to určitě zaslouží

+10/−4
26.8.2016 15:34







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.