Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

KOMENTÁŘ: Bankovní protektorát nad Řeckem pokračuje. Čeká se na odpuštění

Rok po odhlasování třetího záchranného balíčku je Řecko tam, kde bylo. A otevřeně se už začíná hovořit o kdysi nemyslitelném odepsání části státního dluhu. „Řecko už nad útesem nestojí. Pouze v tiché agonii nadále čeká na verdikt zvenčí,“ píše v komentáři František Strnad.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J90i83ř94í 41D68o97n14ě53k 2565753276209

No, tady jsi lžou do kapsy hlavně ekonomové Eurozony...aby Řecko bylo schopno fungovat jako platný člen této zony ted i v budoucnu odpustí se mu všechny uvěry poskytnuté a garantované ECB.Sukromí investoři který se na tom podíleli sice budou částečně ve ztrátě,ale část ztrát získají na Řecké privatizaci,o kterou tu celou dobu jde.Protože 85% uvěrů šlo na záchranu bankovního sektoru který není držen Řeckou stranou.Oni si vlastně tito vlastníci půjčili sami sobě na záchranu zahraničních akvizic,za které Řecko převzalo odpovědnost.Tím si podepsalo ortel.

Splacet finance ze kterých Řecký sektor neviděl ani cent,to je jeden z nevětších podvodů který posvětila celá Evropa:)

0/0
5.9.2016 16:43

V77á95c22l47a70v 49J60e30b13a50v14ý 8580399543186

Všechny ty záchranné balíčky byly pouze o tom, aby německé a francouzské soukromé fondy a finanční společnosti dostaly zpět své tragicky investované peníze a zaplatili to daňoví poplatníci napříč EU.

Pokud je toto legální a viníci nesedí ve vězení s propadlým majetkem, tak se nelze divit, že lidé se snaží obejít daňové povinnosti kde to jen jde.

+3/0
28.8.2016 15:58

M49a71r98t82i67n 60S70e39d69o66n88a 5587443790509

Co uvadi clanek vedel kazdu kdo ma selsky rozum pred roky. Jediny duvod proc se pomahalo Recku bylo prestupeni veritelu (misto nemeckych a francouzkych bank nove MMF a ECB). Tim dluh Recka sanovaly jine staty a nemecky financni sektor to ve zdravi prezil. Misto bezneho a kraktkodobe akceptovatelneho bankrotu Recka se rozhodlo pro vleklou agonii.

+4/0
28.8.2016 14:08

V11á42c24l47a45v 85K94u60ž90e26l87k72a 3916503790

Scénář běží dle plánu. Nejdříve zatlačit do kouta, koukejte si vzít půjčku, která řeckou ekonomikou jenom proteče a přistane, tam kde má, u věřitelů a dluh převezmou větší hráči, kteří mají ty správné páky na to, aby protlačili změnu majitele majetku !! Více se zadlužit znamená vytvořit tlak na privatizaci, jinými slovy přemístění majetku do předem určených soukromých rukou a to za babku !! Až se tak stane, tak zformujeme informační pole tak, že takto to už dál nejde a měli bychom, tedy ti co tahají za provázky, ukázat lidskou tvář a podpoří to ekonomickými ukazateli, z kterých jednoznačně vyplyne, že i když je to velice ale velice nestandardní, tak jiná cesta prostě neexistuje, a je zapotřebí se na věc dívat realisticky a to znamená odpustit dluhy, což bylo mimochodem jasné již před tím, ale to ještě nebyl majetek v těch správných rukou,že ?! Nyní již je !! Odpustí se dluhy a tím se zajistí, že se ekonomika rozjede a novým majitelům poplynou zisky !! Soros, který stojí za založením Syrizy, si mne jenom ruce, jaký je to génius, protože o tom, komu se co prodá rozhoduje jeho herec, tady pardon premiér ""suverénního"" státu Řecka !! Všechno jede dál, jenom s malou výjimkou, Řekové již o ničem nerozhodují a nikdy rozhodovat nabudou a volby může vyhrávat, kdo chce, třeba i komunisti, protože scénář budou určovat bankovní teroristé prostřednictvím hadgeových fondů !! Vítejte v neokolonismu, jak se Vám tu líbí ? Aha nelíbí ?! Tak přijďte k volbám, vždyť máme demokracii, co byste ještě chtěli ?!;-);-);-)

+1/0
28.8.2016 11:51

O46n12d24r89a 64K81ř56i92v59s59k17ý 2653523791

Mno sice máte asi pravdu, ale zapomínáte na jednu důležitou věc a to, že je to pouze důsledek řeckých lží. Kdyby nepodváděli v účetnictví, tak se do takových potíží nedostali. Gamblerovi, který si bude půjčovat na automaty do doby než přestane mít na splátky a přijde exekuce taky nebudete říkat, že za to může bankoterorismus ale že si za to může sám, kdyby nehrál, tak mu majetek nesebrali...

+1/−1
28.8.2016 14:02

M80a90r25t49i61n 48S71e43d90o18n31a 5547203180659

Nesouhlasim, komu pujcuji je vec i veritele. Nebo vy pujcujte kazdemu kdo si rekne?

0/0
28.8.2016 14:09

O78n86d77r87a 88K30ř86i44v54s25k68ý 2543483631

Jasně ta půjčka by nebyla potřeba kdyby před tím nepodváděli. A je otázka, jestli v účetnictví nepodváděli i při žádání o úvěr

0/0
28.8.2016 14:16

O87n38d29r51a 80K19ř35i71v33s39k11ý 2183123201

.... Jasně, ale....

0/0
28.8.2016 14:18

R15a67d20e70k 48H36o79d71a38ň 9766637581933

a) s tím podváděním to není tak jednoznačné, pravidla EU prostě umožňují spoustu věcí započítat různými způsoby, a způsob který zvolilo Řecko zvolilo na základě návodu byrokratů z EU

b) důvod proč se gamblerovi půjčuje na vysoký úrok za vyšší peníze než "ctihodnému občanovi" je v tom, že gambler je rizikový z toho hlediska že skutečně dluh splatit nemusí. Ale právě výše splátek reflektuje toto riziko (což ve výsledku znamená, že pokud gambler dluh zaplatí, zaplatí výrazně víc než ctihodný občan).

c) přirovnáváte Řecko ke gamblerovi, což ale není pravda. Právě společná měna je to, co Německu výrazně pomáhá bohatnout, a chudším státům ruinuje ekonomiku protože nejsou konkurenceschopní - a tím jim Německo úspěšně zlikviduje těch pár podniků, co dříve zvládaly konkurovat. Není to jen Řecko, stačí se podívat na problémy Španělska, Portugalska, Itálie (o té se sice tolik nemluví, ale je ve s....ách prakticky od 2008)

d) argument s exekucí je také lichý: Řecko by samozřejmě dávno zkrachovalo, nebýt toho, že je neustále tlačeno do toho, aby si muselo dál a dál půjčovat, vyrábět dluhopisy s šílenými úroky, a to vše jen proto, aby si banky které jsou "too big to fall" mohly připisovat krásná zúročení vkladů, zatím co se na ty dluhopisy skládá celá EU. Už roky se nepřispívá na nějaký "blahobyt Řeků" (protože zavítal-li jste do vnitrozemí, víte že ty kecy o 55 000 Kč průměrných mezd a hvězdných důchodů jsou fakt jen průměr úředníků v Aténách - kteří jsou i nyní relativně v pohodě, zatím co nestátní zaměstnanci dřou hubou zem), ale právě na výnosy zahraničních bank

+1/0
28.8.2016 16:03

O55n69d34r92a 93K32ř78i13v79s11k12ý 2393973401

No já si myslím, že to podvádění při přijímání eura jednoznačné je, a to co se teď děje je pouze důsledek toho podvádění. Ano jako věřitel se budu teď chovat stejně jako oni, půjčím jim když vím, že to pravděpodobně nesplatí, protože z toho budu mít větší zisk v podobě zabaveného majetku. A to přirovnání ke gamblerovi IMHO celkem sedí, může si za to sám stejně jako Řekové svým prvotním podvodem. To že jsou tlaceni do půjček na šílený urok a podobné věci je pouze a jen důsledek jejich podvodu, nikoliv příčina jejich momentálního stavu

0/−1
28.8.2016 16:23

Š17t63e48f86a79n 28F75r38i85č15a 7972158223836

Vzhledem ke kvantitativnímu uvolňování se natisknou další bezcenné papírky, a karavana jde dál. Bohužel díky podobnému procesu spuštěnému Českou národní bankou stále více znehodnocené papírky máme i v Čechách. Ti, kteří si to mohou dovolit, se jich včas a ve vhodném okamžiku zbavují a ukládají je do vhodnějších uchovatelů hodnoty.

0/0
28.8.2016 10:09

R25a10d52e87k 32Č25o78s 3116976458178

První ukázka toho, že Euro je polibek smrti. Kdyby v Řecku měli drachmu, mohli devalvací spoustu věcí zachránit. A další na klouzačce je Itálie. Nicméně můžeme být v "klidu". Až se provalí, že ve sklepě Deutsche Bank leží toxické "cenné" papíry za biliony Euro, skončí DB, Euro, Eurozóna, i EU.

+2/0
28.8.2016 9:32

O85n32d16ř34e66j 17L40o50š95o72t17h 9880892824392

Řecko drachmu mohlo mít, stačilo nefalšovat statistiky o ekonomice a k euru by se nikdy nedostali.

+1/0
28.8.2016 11:40
Foto

J27i26ř83í 28H94a88v20e94l86k79a 3589243160814

Nechme je krachnout a co dál?

Odepíší dluhy budou mít čistá kontka aby uspokojili svoje lidi vypíší nové sociální dávky a dalších deset let budou mít tak malé dluhy že jim na to někdo bude půjčovat. Do patnácti let bude vše zapomenuto a průšvih úplně stejný.

To hlavní o co se usiluje je přeměna myšlení Řeků. Musí ztratit představu že někdo za ně něco bude platit. Až se dostanou do vyrovnaného rozpočtu (tedy vyrovnaného jen teoreticky) je možno teprve začít uvažovat o odpisu.

Pokud se to udlá dřív je to pobídka pro všechny slabé aby tím víc parazitovali.

+6/0
28.8.2016 8:29

L60e15o64š 12M78a93r94š68a13l 5292964662648

Nakonec dluh odepíší a začne se tvořit nový.;-D

+2/0
28.8.2016 8:25

J26u20l17i20u61s 14C91h97a62l27o79u50p28k75a 4372289540171

Nemůžou to zatím odepsat, protože většinu řeckých dluhopisů drží DB a dokud je má ve svém účetnictví, mohou se počítat jako aktiva. Jinak by už dávno padla a s ní zbytek evropských bank. A to by teda byl fičák.

+1/0
28.8.2016 7:49

Z92d34e67n44ě67k 52G86l21a88s 7448578228645

Není pravda, banky už mají pár procent. Nejvíc má právě ona trojka.

+2/0
28.8.2016 7:53

R31a38d34e93k 84Č79o68s 3966206248838

Jenže k tomu nevyhnutelně dojde. DB jednou v bilanci bude tyto papíry nucena odepsat a bude to takový masakr, že třicátá léta se svou krizí byla selanka pro starší dámy. Euro a s ním půlka světové ekonomiky se klepe hrůzou, kdy k tomu dojde. Jediný spokojený bude nový americký prezident, protože již mrtvý dolar tím pádem zase bude za hvězdu...

0/0
28.8.2016 9:36

P97e87t84r 60T60á28b67o49r58s21k14ý 6410956801527

Idealni by bylo vykopnout Recko z eurozony i Schengenu. Zbytku Evropy by se lepe hlidaly hranice, a v Recku by se diky tisicum vedcu, ekonomu, techniku, doktoru a inzenyru z gumovych clunu podarilo urcite nastartovat ekonomiku tak, ze by kazdy stat EU o nejakych par tisic uprchliku zadonil.

+10/0
28.8.2016 7:36

S64l33a49v24o57m49í49r 62Š58t22ě93p80á52n 1488844202824

od zacatku slo prece hlavne o to aby nedobytne pohledávky německých a francouzskych bank (které na recích obrovsky vydelaly) zaplatili všichni obyvatele EU a bbankerum zustal obrovsky zisk

+7/0
28.8.2016 7:26

Z20d82e45n78ě66k 35G59l70a75s 7178638528265

pokud vím, tak banky musely část pohledávek odepsat, aby se realizovaly různé záchranné balíky ale už z daní států Eurozóny nebo MMF a ECB.

0/0
28.8.2016 7:34

P95e37t22r 41M24a45r56e94č65e43k 1583341369488

To se mýlíte . Pohledávky banky právě z největší části převzal MMF , ECB a EK . Zaplaceno není ještě nic. A myslíte že řecký majetek kupují právě tyto tři instituce ? :-) Všechno to zaplatí občané EU , ale majetek půjde do soukromých rukou.

+5/0
28.8.2016 8:56

R66a46d25e11k 72Č10o31s 3316236458728

Přesně tak. Všechny ty odklady a balíčky pro Řecko měly jen jediný důvod - vytahat odtamtud soukromé peníze a nahradit je veřejnými. Bylo jasné, že ten jejich bordel zachránit nejde. Jenže ty jedy teď leží v DB a jakmile je bude muset přiznat v bilanci, zažijeme pořádný hukot. Kupujte zásoby a yuan cash.

0/0
28.8.2016 9:39

M96a97r89e53k 80N41o84v19o41t26n65ý 5681201346498

Řecko se dostalo do eurozóny podvodem a jako takové z ní mělo být okamžitě vyhozeno. Místo toho se odehrávají nesmyslné "záchranné" plány. Jak to dopadne varovali mnozí ekonomové už na začátku, přesto se vzaly stovky miliard a spláchly do latríny. Důvod je, samozřejmě, ryze politický. Kdyby se Řecku vrátila drachma a nechalo se zbankrotovat (což je jediný postup, který by skutečně něco vyřešil), hrozil by příklon k Rusku. S tím má totiž Řecko historicky nadstandardní vztahy (ač člen NATO). Takže "záchranné" balíčky budou pokračovat, rotačky pojedou naplno.

+6/0
28.8.2016 7:15

S63l86a53v48o85m54í40r 85Š92t33ě60p16á89n 1528934732244

tou latrinou kde konci půjčky evropskych menovych instituci jsou soukrome kapsy německých a francouzských bankeru

+2/0
28.8.2016 7:29

K75a68r27e46l 66Z50a84v12ř72e25l 2937314100

Proč jsem tak nějak stále radši, že to euro nemáme?

Jinak tohle je klasický levičácký přístup. Pravda bolí. Představuji si jak by to asi řešila třeba Margaret Thatcherová. ..

+2/−1
28.8.2016 5:41

Z76d15e75n33ě46k 43G77l73a59s 7288668218955

Sice nemáme, ale ČNB intervencemi jich má v různé podobě požehnaně a tím jsme na tom v jiné formě podobně.

+3/0
28.8.2016 5:54

M29a30r35e94k 66N46o52v51o92t51n16ý 5121951456688

Pořád mi přijde, tak nějak logicky, že dát různě výkonným ekonomikám jednu měnu s jedním kurzem nemůže nikdy fungovat. Ale nejsem ekonom, takže nevidím do hloubky.

+1/0
28.8.2016 7:17

Z46d23e39n45ě63k 92G56l55a39s 7668158598955

Někteří kompetentní to určitě věděli, ale politické rozhodnutí bylo silnější.

+2/0
28.8.2016 7:50
Foto

J49i26ř50í 60H35a70v31e64l75k77a 3579563780574

Tak proč to v US funguje? Rozdíly v síle ekonomiky amerických států jsou daleko větší než rozdíly v EU.

+2/0
28.8.2016 8:24

J83o63s69e30f 49T97r19ö36g46l 8879302566126

Proč by to nemohlo fungovat? Naopak to usnadňuje obchod, účetnictví atd. U nás na severu je koruna víc než v Praze (bydlení 10x levnější, hospody za polovic atd.), ale Ústeckou korunu nepotřebujeme.

Za krach Řecka nemůže EURo, ale fakt, že Řekové neumí hospodařit. Krachovali i s Drachmou.

A zmiňované teoretické řešení v podobě devalvace Drachmy není vlastně nic jiného, než okradení věřitelů a spořivých Řeků.

+1/0
28.8.2016 19:25

J72o73s94e37f 60V85o56s11i76c10k55y 4763357246133

Pane Strnad, vasim textem prevladaji vyrazy jako shovivavost, prominuti, odpusteni atd. Jeste vam asi nedoslo, ze ten kdo odpusti, tak ten plati! Jestlize to nezaplati Rekove, tak to bude muset zaplatit nekdo jiny! Treba napr. lidi v zap.evrope, kteri si stradali na duchod !

+10/0
28.8.2016 3:11

P69e44t80r 87S84i44m71e91k 6691463649614

to se natisknou nový prachy, ohne účetnictví, rozpustí, vyloží jinak,...vyšumí do virtualna

+1/0
28.8.2016 6:06

K85o22n79r61a39d 77S67l57a89d80e49k 3967708329552

Po volbách v Německu Řecko konečně zbankrotuje a EU padne v jednom velkém třesku.

+4/0
28.8.2016 1:16

O17n62d23ř52e24j 82N15o65v11á17k 8418715671100

Vyřešit to ruským způsobem a zabavit jim ostrovy. Když hloupé dítě zlobí, funguje už jenom plácanec na zadek.

0/−1
28.8.2016 0:28

M81a34r90e94k 33N69o87v95o48t25n98ý 5671651236888

Řecko by pár ostrovů klidně prodalo, akorát by je od něj koupili Rusové. Proto se tam dál posypou eura.

0/0
28.8.2016 7:18

D93e83n27i61s 88H64u39m56l 4922505785806

At se na tomhle prikladu politici bedlive uci. Recko je jen takova priprava, brzo se do toho stavu dostane Italie a to uz Evropou zahybe o poznani vic

+4/0
28.8.2016 0:14

M56a77r53e97k 15N98o57v18o55t58n11ý 5461621666208

No a Francie... prostě bude veselo.

0/0
28.8.2016 7:19

F23i96l53i55p 26S91o76k16o33l 2230201780

Kdo si dovoluje diktovat Řecku, jak mají žít ?

Ať si žijí podle svého !

Pokud kolem sebe nešíří nemoci, smrad, atomové výbuchy apod., je to jen jejich věc, jak v té zemi budou žít.

Nikdo nemá právo je kontrolovat, nebo jim něco přikazovat. Stejně tak ne Čechům, Norům, Bělorusům, Albáncům, ...

+2/−8
27.8.2016 23:56

D44e52n77i96s 54H54u88m41l 4282945275926

Az nezaplatim bance hypoteku, budu mit pravo na ne ukazat dlouhy nos, ze nemaji pravo mi diktovat, jak mam zit?

+7/0
28.8.2016 0:16

J67a18n 14P43r45i81c80h98y31s54t25a59l 8491948623

Vubec jste to nepochopil. Nemecko vydelalo na deindustrializaci jizni Evropy obrovske penize. I kdyby meli zaplatit za Recko vsechny dluhy do posledniho centu, tak budou porad v plusu. Diky euru a predotovani recke ekonomiky se jim podarilo zlikvidovat vetsinu reckeho prumyslu. A tak prijmy neplynou mistnim podnikatelum, kteri by v Recku platili dane, ale jejich nemeckym konkurentum.

Vy si myslite, ze Recko skutecne nutne potrebovalo napriklad nejmodernejsi tanky z Nemecka?

+1/−2
28.8.2016 0:46

J87o78s71e29f 84V94o30s22i65c76k60y 4563907726343

Reckeho prumyslu? HA HA HA - nejlepsi dnesni vtip !

+7/0
28.8.2016 3:14

M91a27r79e59k 86N17o86v42o70t50n41ý 5201561896368

Řecko jako hraniční stát unie musí mít silnou armádu. Proto takové investice do ozbrojených sil. Řeků je tolik co nás, ale armádu mají obrovskou.

+1/0
28.8.2016 7:23

M28a57r58t91i10n 61S56m74í42š97e46k 7952482650834

Nejmodernejsi tanky..???

0/0
28.8.2016 8:37

M35a88r35e95k 62N96o78v88o17t54n10ý 5461101786528

Leopard 2. To je nejmodernější německý tank, nebo ne?

+1/0
28.8.2016 13:50

L83a73d31i38s58l13a96v 98R71y71š45a52v47ý 6613493208470

Ano ať si žijí podle svého,ale za své !!

+1/0
28.8.2016 5:37

M76a86r25t51i84n 60K37u38č48e67r51a 8469109259552

Tak ať je konečně nechají krachnout, proboha. Stejně si to způsobili svojí nesmyslnou sociální politikou na kterou neměli.

Takto se tam jen lijí peníze a efekt nula. A co zato ostatní státy EU mají?

Řecko nedokáže držet vnější hranici EU a pouští sem kdekoho a ještě bez registrace.

Ať už tu jejich agonii někdo ukončí, stejně nakonec krachnouRv

+8/0
27.8.2016 23:17

J88a24n 72P74r20i16c79h38y89s62t33a27l 8541418373

Nenechaji, je to pro ne velmi kvalitni penezovod z verejnych penez (resp. ECB) do soukromych bank a investicnich fondu, ktere inkasuji ponekud nemravne uroky. Tyto banky pote rady sponzoruji politiky, kteri ten penezovod udrzuji v provozu.

Recko dokaze ubranit sve hranice i na mori. Jenze to maji zakazano. To byste videl ten mazec, kdyby potopili nejakou paserackou lod. A ze je pousteji dal, s tim se nic moc delat neda, kdyz jim neni dovoleno branit hranice. Vzdyt tam maji kolem 300 000 ilegalnich migrantu z predchozich let.

+2/0
28.8.2016 0:35

J66i43r61i 69B23e62c10v97a22r 7932109206

Přesně. Kdyby Řecko zbankrotovalo již před lety, prodělaly by na tom především banky největších zemí EU, tedy Německa a Francie! Takže se všechny dluhy "transformovaly" na ECB, tedy na celou EU.. EURv

+1/0
28.8.2016 0:40

J44a54n 61P71r56i88c56h57y47s76t45a37l 8691168863

Ano, ale vtip je v necem jinem. Ty banky a fondy nejsou statni. Z penez cele EU se financuji zisky pro soukrome spolecnosti, ktere potom sponzoruji prislusne politiky. ECB neprevzala recke dluhy. ECB jen dava dalsi a dalsi pujcky na splaceni zlodejskych uroku. Vysoke uroky by byly opodstatnene, kdyby skutecne slo o rizikovy uver. V tom pripade by bylo Recku jiz davno povoleno vyhlasit bankrot a zisky nemeckych a francouzskych bank by byly mensi.

+1/0
28.8.2016 0:52





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.