Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu
Zobrazit příspěvky: Doporučované Všechny podle vláken Všechny podle času

F22r75a23n13t78i16š82e77k 73V44a29n75ě28k 1117534547507

Displeje SŽDC může mít v každé Horní Dolní, ale když jejich zaměstnanci nejsou schopný do nich dát aktuální data (zpoždění či změna cílové stanice při výluce) , tak je to úplně k ničemu.

+17/−1
doporučit
29.8.2016 6:55

P92e82t55r 94N29e57c18h55a36n10i65c71k76ý 7513196598630

Technika se zlepšuje, ale SŽDC likviduje výhybny a nedělá je tam, kde je potřeba. To pak nakladni dopravu mimo hlavni trate prakticky znemoznuje. Viděl jsem v Německu výhybnu na jednokolejné lokálce v lese,jen dvě koleje, nic víc, všechno dálkové, jak prosté.

+13/0
doporučit
29.8.2016 7:22

P45e84t45r 12N13e31c15h61a56n70i97c94k70ý 7813906358970

Pokles výpravčích je obecně špatně. V Rakousku těch výpravčích stále plno je, i když technika spoustu věcí zastane. Ten lidský faktor je důležitý a není jen omylný. Pro cestujícího: Může si popovídat (zvlášť starší cestující), může se poradit ,zeptat se na cestu.

Pro budovu (a pak i pro cestujícího): Někdo se stará o budovu, někdo tam zalévá kytky, topí, případně hlásí problémy s budovou. Dokonalým příkladem jsou Rynoltice, které pod paní výpravčí úplně vzkvétají a působí úplně domácky. Trochu se tomu blíží Praha-Dejvice, kde je stará čekárna a nádražka. Je tu navíc někdo, kdo dokáže přijít s novými nápady jako je půjčovna knih (na obou nádražích)

Pro provoz: Čidlo hlásí až když je problém, člověk vidí, že se k problému schyluje. Člověk má zprávy od dalších lidí, člověk může vymetat výhybky, vidět jestli nějaké zařízení funguje správně, může varovat strojvedoucí na trati, může varovat dispečink, může rozhodovat lépe než dispečer při křižování a zpoždění, protože zná reálie trati (kde je to prudký, kde jsou blbé pražce, jak to fíruje jarda co ted jede na mašině, jak si s tím tahle mašina poradí atd.). V kombinaci s kontrolou od moderní technologie už se pak toho Švýcarska dosáhnout dá.

+14/−1
doporučit
29.8.2016 9:06

K34a50t32e71ř91i27n14a 57V51ý16b26o15r95n91á 6190259639

Ono se řekne "švýcarské železnice". Ale jestli někdo z čtenářů ví, že délka švýcarských železnic je stejná, jako délka závodové vlečky v Magnitogorsku? ;-D

+14/−2
doporučit
29.8.2016 7:07

J65a68n 18J48e89m61e50l43k71a 1855200

Problém je v tom, že v ten moment, kdy vyhodí výpravčího (které tam prodával i lístky a udržoval a hlídal nádraží) mají tendence zavřít nádraží. Což je špatně pro cestujícího špatně . A ještě si just do čekárny dají technologie.

Ať to radši převedou na obce. Čekat hodinu v zimě v dešti není zrovna příjemná věc. Která ve výsledku vyžene lidi zase do aut. Na Čeladné nádraží je, protože jej stavěli cca před 5 lety, snad jej tato blbá móda mine. Vedle v Kunčicích ho pod rouškou pseudomodernizace tiše zavřeli. Je to špatně, protože je to turistická destinace, mohlo tam být něco kombinovaného. Listky, infocentrum, obchod, pošta, úschovna atd.. Tak objekt jen rozeberou bezďáci.

B) pokles tržeb dopravce

C) Drážní inspekce jim říká, že rušením výpravčích klesá dvojí kontrola. A není technicky nahrazena. Zajímalo by mě, zda regionální pseudomodernizace jezdí pouze na semafor. Nebo zda byl zachován aspoň generální stop a opakovač návěstidla třeba. Ostrava Opava má tuším GSM-R, která sama osobně údajně generální stop neumí. Tedy je to zase vysílačka jako v pravěku. Bad Aibling (DE), Corato (IT), Rotava (cz), Paskov (2009) Vřesina 2008 atd.

+10/−1
doporučit
29.8.2016 8:10

V60l65a27d74i46m77í27r 68Š37t90ě52r66b41a 2542601242887

Jak dlouho vydrží v našem státě na zastávkách "elektronické tabule", než je někdo z "umělců" neposprejuje, nebo nezničí? Srovnání se Švýcarskem se nedá použít, tady u nás se nejedná o civilizovaný stát, ale o Česko.;-)

+12/−6
doporučit
29.8.2016 7:50

J55a59n 78K87l78i16m26a 7310273590432

Sždc zřídí dálkové řízení za několik desítek miliard zruší výpravčího ,který prodával ve stanici lístky uklízel topil odklízel v zimě sníh podával informace atd.. A sždc si pořídí pouze úklid peronů ve stanici od externího dodavatele za 100 tisic měsíčně. Viz registr smluv na stránkách sždc. To je masakr.Rv

+7/−2
doporučit
29.8.2016 9:25
Foto

M87i81l38o29s41l92a95v 84D87o50u68b28r73a50v87a 6722228121760

U venkovské zastávky, kde jsou dvě koleje a dvě výměny, to zcela chápu. U velkých stanic s depy, seřadištěm nákladních souprav a jinými dispozičními provozy, musí být mnohem víc těchto pracovníků.

hlavní výpravčí

traťový výpravčí

výpravčí panelista

venkovní výpravčí

dispoziční výpravčí

zátěžový výpravčí

výpravčí DOZ

Tady technika pomůže, ale nikdy člověka nenahradí.

+7/−2
doporučit
29.8.2016 7:09
Foto

L92u38k46á60š 86R21e17j32n80a59r11t 8538280278822

Takže si pustíme přednostu stanice a zamáčkneme slzu. Divná digitální doba.

+5/−1
doporučit
29.8.2016 9:43

M79i55r61e32k 34K47r57o74u36p47a 8856419147462

Protože autor článku nereaguje, opakuji znovu to, co jsem napsal už rání ve 4:45:

"Pane Sůro, úsek z Olbramovic (Votic) do Uhříněvsi (mimo) je z CDP Praha řízen od noci ze 13. na 14.srpna"

+5/−1
doporučit
29.8.2016 8:13

M90i42r13e28k 49K65r15o50u30p51a 8176339707242

Pane Sůro, úsek z Olbramovic (Votic) do Uhříněvsi (mimo) je z CDP Praha řízen od noci ze 13. na 14.srpna

+4/0
doporučit
29.8.2016 4:47

V35á86c96l50a10v 90P70u41l21e88c 7768393446635

Neberte lidem práci ! Povolání má co do sebe ! žádný robot to povolání nenahradí !

+5/−2
doporučit
29.8.2016 9:24
Foto

J20i23ř10í 79J12o84s89e26f 96F34a77g60o77š 5381351192241

Už vidím jak puberťáci, opilci a další vandalové místo papírových jízdních řádů ničí nějaké elektronické tabule a opět na zastávkách nebude možno zjistit spojení. Pak nezbyde než do těch tabulí bude zabudován fotoaparát, který těsně před svým zničením vyfotí pachatele. To bude zase něco stát a tak nic takového nebude.

+6/−4
doporučit
29.8.2016 8:40
Foto

M11i75l43a48n 49Č50á45b40e23l75a 6580316249504

A skláři nebudou mít co žr.t :-)

+3/0
doporučit
29.8.2016 3:39

R20o31b51e40r16t 51D37o31s84t34á19l 1881719715486

Jasne. Propuste je vsechny. Ale pak to dopadne jako v Bohumine, kde blafne vyhybna a tyden nikdo nemuze najit zamky vyhybek a nekoho, kdo umi postavit cestu. :-(

+4/−2
doporučit
29.8.2016 7:14

J22a41r16o11s73l75a62v 11Š24m70e71j63d48a 8872199419940

Jen více a houšť . Ať žije nezaměstnanost .

+5/−5
doporučit
29.8.2016 8:07

E82v83a 67P39l36á97š28k67o86v78á 5908185391596

Žádná technika člověka nenahradí. Zase nějací chytráci vymýšlejí, jak ušetřit - na úkor lidí Rv

+6/−9
doporučit
29.8.2016 6:57

P78a73v91e11l 44M51a29t49o73u57š29e37k 5690437868874

Jsem tedy v tomto ohledu naprostý laik, ale mám dojem, že v dálkovém řízení tratí jsme pozadu několik desítek let nejen za západní Evropou, ale třeba i za Ruskem (resp. býv. SSSR) nebo Čínou.

+3/−3
doporučit
29.8.2016 9:00

J92i23r16i 87Z14u18z85a42ň87á42k 4868960713916

Dobře to funguje v létě a nedej Bože aby se vrátily zimy -20 a sněhu,až po zadnici,tak sbohem techniko a vše je zastaveno to je zkušenost z tratí(lokálky)a všichni spoléhali,když byly silnice zaváté a nic nepremávalo,že aspoň dráha bude fungovat,tak vám nepomůže žádný chytrý telefon.;-D;-D

+2/−1
doporučit
29.8.2016 11:47

J20o92s89e56f 86K73a88r74f42í19k 7202195976380

Já bych zrušil i mašinfíry. Drtivá většina nehod je lidská chyba, kdy přehlédne červenou, přejede nástupiště a skončí málem až na tramvajovém ostrůvku....

Při mimořádné události má násobě pomalejší reakce.

Ale počítám, že když už bude doba, kdy by to technika zvládla, tak to odboráři stejně nedopustí;-)

+3/−9
doporučit
29.8.2016 8:11

P83e80t97r 45N24o25v25o52t90n69y 1821240111

A kdo bude rozdávat strojvedoucím všehny ty OPčka, když se "náhodou" něco SŽDC rozbije a nebo když zrovna dělá vozidlo ČD zkušební jízdu pro SŽDC na trati po výluce zdarma?

+1/0
doporučit
29.8.2016 21:07

M63i85r61e76k 84K37r52o58u50p96a 8416559117132

Aplikace o vlacích všech dopravců pro android existuje už pár let a jmenuje se NaVlak

+1/0
doporučit
29.8.2016 5:33

D48u72š77a92n 98R86a14j14n61i87n61e57c 4754672663121

A kde je tá objavná skutočnosť , že príde , moderná technika ? Pred 20 rokmi v Holandsku ani nebola moderná technika a na stanici pod letiskom Shipol , kde zastavovali medzinárodné vlaky /napr. brusel - paríž/ bol na stanici iba nejaký dedo v sklennom kiosku ktorý mal nejasné , pre mňa , zamestnanie. A ešte sa tam potupoval jeden chlapík s metlou a vedrom .

Ale na druhej strane vlak prišiel na sekundu presne , dvere sa "postavili" presne na namaľovanú čiaru na peróne a za 2 minúty sme odfrčali do sveta. A to bolo medzinárodné letisko ! Ináč po celej trase som nevidel človiečika v železničiarskej uniforme! Peróny prázdne.....a vlaky sa nezrážali ako v Česko , ako biliárdové gule na stole .

+2/−5
doporučit
29.8.2016 8:57

M30i73r71o72s35l87a79v 41K34o81n54e78c42n83y 2669881226228

Aby se jednou lidstvo nedivilo, až veškeré pracovníky nahradí stroje...

+1/−1
doporučit
29.8.2016 6:40

J76o78s22e75f 83N36á95d58b34ě73l25a 3375605846902

Tu moderní techniku jsem viděl. To se vykope důlek, do něj se strčí tyčka se značkou, která se otáčí buď nalevo nebo napravo, záleží odkud přijede vlak. A vidíte? Vlak zastaví a nikdo u toho být nemusí. Ať žije technika! Ať žije Česko!;-D;-D;-D

+2/−7
doporučit
29.8.2016 6:11





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.