Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Výpravčí nahrazuje moderní technika, bude i ve venkovských zastávkách

Z desítek nádraží v Česku mizí kvůli přechodu na dálkové řízení železnice výpravčí. Cestující by ale o aktuální informace o spojích přijít neměli. Správa železniční dopravní cesty chce i na malé zastávky postupně umístit elektronické tabule. Chystá se i nová aplikace pro chytré telefony.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P33e90t72r 11N90o29v15o34t23n11y 1411680321

A kdo bude rozdávat strojvedoucím všehny ty OPčka, když se "náhodou" něco SŽDC rozbije a nebo když zrovna dělá vozidlo ČD zkušební jízdu pro SŽDC na trati po výluce zdarma?

+1/0
29.8.2016 21:07

J77i66ř17í 43P56r11ů98š94a 7125732185319

Neboj i tohle dávno ošetřeno v Praze se objevuje amerika a z Přerova se řídí půlka Moravy dálkově už pár let.

0/0
29.8.2016 21:38

J66i83r61i 85Z28u68z71a40ň93á19k 4558600813146

Dobře to funguje v létě a nedej Bože aby se vrátily zimy -20 a sněhu,až po zadnici,tak sbohem techniko a vše je zastaveno to je zkušenost z tratí(lokálky)a všichni spoléhali,když byly silnice zaváté a nic nepremávalo,že aspoň dráha bude fungovat,tak vám nepomůže žádný chytrý telefon.;-D;-D

+2/−1
29.8.2016 11:47

R41o29m34a54n 75S57t72o67n35e78k 1989273589901

jediný velké přerušení provozu na železnici v nedávné době byl mrznoucí déšť který se zachytával na trolejích ale tam by vám nepomohl ani výpravčí

+1/0
29.8.2016 13:39

K54u83b88a 43S71a11n94t27i40k 6256919432576

??? ;-D

0/0
29.8.2016 11:43

K17u46b58a 97S44a12n62t90i53k 6446299682766

Pokles zaměstnanců je špatně, ale technický pokrok asi nezastavíte. A k těm dalším...aplikace může být fajn pomocník na cesty a snad konečně budou nádraží v ČR vypadat lépe.

0/0
29.8.2016 11:17

J11a41n 39J85e37m54e10l46k61a 1935900

Lépe asi ne, budou to takové zavřené domy hrůzy. Jako v Neměcku za Libereckem.

+1/0
29.8.2016 16:43
Foto

L95u68k37á30š 52R85e62j52n79a40r41t 8518430448512

Takže si pustíme přednostu stanice a zamáčkneme slzu. Divná digitální doba.

+5/−1
29.8.2016 9:43

J20a22n 42K55l48i85m80a 7790573600962

Sždc zřídí dálkové řízení za několik desítek miliard zruší výpravčího ,který prodával ve stanici lístky uklízel topil odklízel v zimě sníh podával informace atd.. A sždc si pořídí pouze úklid peronů ve stanici od externího dodavatele za 100 tisic měsíčně. Viz registr smluv na stránkách sždc. To je masakr.Rv

+7/−2
29.8.2016 9:25

J71a48n 90J12e27m31e18l14k96a 1975500

Plus nastaví na regionální trati podchody za 100 vky milionů na jednu stanici, za kterou by ten výpravčí mohl být královsky placen stovky let ;-D Frýdlant nad Ostravicí 450 milonů cca.

0/0
29.8.2016 16:39

V67á98c56l74a90v 48P34u24l77e85c 7158953236585

Neberte lidem práci ! Povolání má co do sebe ! žádný robot to povolání nenahradí !

+5/−2
29.8.2016 9:24

P13e26t52r 80N83e36c80h81a65n14i81c94k28ý 7433696138510

Pokles výpravčích je obecně špatně. V Rakousku těch výpravčích stále plno je, i když technika spoustu věcí zastane. Ten lidský faktor je důležitý a není jen omylný. Pro cestujícího: Může si popovídat (zvlášť starší cestující), může se poradit ,zeptat se na cestu.

Pro budovu (a pak i pro cestujícího): Někdo se stará o budovu, někdo tam zalévá kytky, topí, případně hlásí problémy s budovou. Dokonalým příkladem jsou Rynoltice, které pod paní výpravčí úplně vzkvétají a působí úplně domácky. Trochu se tomu blíží Praha-Dejvice, kde je stará čekárna a nádražka. Je tu navíc někdo, kdo dokáže přijít s novými nápady jako je půjčovna knih (na obou nádražích)

Pro provoz: Čidlo hlásí až když je problém, člověk vidí, že se k problému schyluje. Člověk má zprávy od dalších lidí, člověk může vymetat výhybky, vidět jestli nějaké zařízení funguje správně, může varovat strojvedoucí na trati, může varovat dispečink, může rozhodovat lépe než dispečer při křižování a zpoždění, protože zná reálie trati (kde je to prudký, kde jsou blbé pražce, jak to fíruje jarda co ted jede na mašině, jak si s tím tahle mašina poradí atd.). V kombinaci s kontrolou od moderní technologie už se pak toho Švýcarska dosáhnout dá.

+14/−1
29.8.2016 9:06

P42a33v88e13l 38M58a50t44o23u80š11e84k 5150327248754

Jsem tedy v tomto ohledu naprostý laik, ale mám dojem, že v dálkovém řízení tratí jsme pozadu několik desítek let nejen za západní Evropou, ale třeba i za Ruskem (resp. býv. SSSR) nebo Čínou.

+3/−3
29.8.2016 9:00

D33u40š25a21n 89R48a94j34n24i28n72e48c 4204662673191

A kde je tá objavná skutočnosť , že príde , moderná technika ? Pred 20 rokmi v Holandsku ani nebola moderná technika a na stanici pod letiskom Shipol , kde zastavovali medzinárodné vlaky /napr. brusel - paríž/ bol na stanici iba nejaký dedo v sklennom kiosku ktorý mal nejasné , pre mňa , zamestnanie. A ešte sa tam potupoval jeden chlapík s metlou a vedrom .

Ale na druhej strane vlak prišiel na sekundu presne , dvere sa "postavili" presne na namaľovanú čiaru na peróne a za 2 minúty sme odfrčali do sveta. A to bolo medzinárodné letisko ! Ináč po celej trase som nevidel človiečika v železničiarskej uniforme! Peróny prázdne.....a vlaky sa nezrážali ako v Česko , ako biliárdové gule na stole .

+2/−5
29.8.2016 8:57

P94e90t85r 62F53r54a60n82c 9287901798978

Jasne, zeleznicni nehody vymysleli cehunsti zeleznicari a nikde jinde k zadne nkdy nedoslo. Take vas obdivuji, jak dokazete z nastupiste zjistit modernost ci nemodernost zabezpecovaciho zarizeni.

+5/0
29.8.2016 10:25

F32r41a30n90t11i92š43e37k 46M88a75t18ě92j73č90e47k 7193542203971

Nebylo by lepší, aby jsi se staral o Slovenské dráhy?

+5/0
29.8.2016 11:40
Foto

J61i38ř46í 94J65o55s65e38f 48F38a58g46o92š 5431501952371

Už vidím jak puberťáci, opilci a další vandalové místo papírových jízdních řádů ničí nějaké elektronické tabule a opět na zastávkách nebude možno zjistit spojení. Pak nezbyde než do těch tabulí bude zabudován fotoaparát, který těsně před svým zničením vyfotí pachatele. To bude zase něco stát a tak nic takového nebude.

+6/−4
29.8.2016 8:40

D91u50š86a35n 46R28a92j96n52i35n16e65c 4844742353271

Takže papierové cestovné poriadky ničiť môžu ? Zaujímavé?

+2/−4
29.8.2016 8:59

M88i59r23e85k 20K91r49o64u96p42a 8806429197792

Protože autor článku nereaguje, opakuji znovu to, co jsem napsal už rání ve 4:45:

"Pane Sůro, úsek z Olbramovic (Votic) do Uhříněvsi (mimo) je z CDP Praha řízen od noci ze 13. na 14.srpna"

+5/−1
29.8.2016 8:13

J53a45n 42V11a25l21a68l11í34k 6456949170396

Tak třeba ještě spí a nebo nechce reagovat

+2/0
29.8.2016 9:00

J18o47s44e50f 84K33a39r36f57í74k 7702195126890

Já bych zrušil i mašinfíry. Drtivá většina nehod je lidská chyba, kdy přehlédne červenou, přejede nástupiště a skončí málem až na tramvajovém ostrůvku....

Při mimořádné události má násobě pomalejší reakce.

Ale počítám, že když už bude doba, kdy by to technika zvládla, tak to odboráři stejně nedopustí;-)

+3/−9
29.8.2016 8:11

P73e49t36r 35F53r42a55n91c 9357331758948

Pro me je zajimave, ze i kdyz jede vlak dle AVV, tak v pripade napriklad projeti nastupiste nebude hnana k odpovednosti lokomotiva, ale strojvedouci.

0/0
29.8.2016 10:28

F80r80a55n58t96i73š50e90k 24M28a11t34ě50j33č71e44k 7123592193701

Pročpak třeba v Itálii, kde jsou výpravči prakticky zrušeni dvacet let. Naopak na lokomotivách jezdí dva, aby se mohli střídat? Třeba jenom nahození jističe a hlavně reagovat ne věci, které nejdou naprogramovat, spadlý strom, vybočení kolejí a desítky dalších.

0/0
29.8.2016 11:57

J87a62n 92J40e24m43e14l43k89a 1815210

Problém je v tom, že v ten moment, kdy vyhodí výpravčího (které tam prodával i lístky a udržoval a hlídal nádraží) mají tendence zavřít nádraží. Což je špatně pro cestujícího špatně . A ještě si just do čekárny dají technologie.

Ať to radši převedou na obce. Čekat hodinu v zimě v dešti není zrovna příjemná věc. Která ve výsledku vyžene lidi zase do aut. Na Čeladné nádraží je, protože jej stavěli cca před 5 lety, snad jej tato blbá móda mine. Vedle v Kunčicích ho pod rouškou pseudomodernizace tiše zavřeli. Je to špatně, protože je to turistická destinace, mohlo tam být něco kombinovaného. Listky, infocentrum, obchod, pošta, úschovna atd.. Tak objekt jen rozeberou bezďáci.

B) pokles tržeb dopravce

C) Drážní inspekce jim říká, že rušením výpravčích klesá dvojí kontrola. A není technicky nahrazena. Zajímalo by mě, zda regionální pseudomodernizace jezdí pouze na semafor. Nebo zda byl zachován aspoň generální stop a opakovač návěstidla třeba. Ostrava Opava má tuším GSM-R, která sama osobně údajně generální stop neumí. Tedy je to zase vysílačka jako v pravěku. Bad Aibling (DE), Corato (IT), Rotava (cz), Paskov (2009) Vřesina 2008 atd.

+10/−1
29.8.2016 8:10

J89a18r38o40s14l13a81v 79Š88m38e55j41d76a 8742859449380

Jen více a houšť . Ať žije nezaměstnanost .

+5/−5
29.8.2016 8:07

M23i54r67e83k 98K13r59o78u31p46a 8866189217562

Výpravčích je neustálý nedostatek

+3/0
29.8.2016 8:09

P59e10t84r95a 90N60o51v59á53k92o31v78á 7668846794238

Když jsem včera viděla ten boj odstartovat EC z prvního nástupiště v Brně... Tipuju, že tam by byli potřeba ještě tak 3 lidi. Než se domluvili, že už nikdo nenastupuje ani za zatáčkou a lze vyrazit... (Ale vůbec to nádraží není do zatáčky, ne ne.)

0/0
29.8.2016 7:53

J50a85n 86V72a65l24a94l76í61k 6946839710296

Je do oblouku

+2/0
29.8.2016 9:02

P13e78t30r20a 16N19o54v68á63k38o83v38á 7378576764338

Což jeho zahnutí ale nezmění.

0/0
29.8.2016 10:58

J57a52n 15V84a98l67a29l32í40k 6436199230976

No nezmění ale na železnici nejsou zatáčky

+1/−1
29.8.2016 12:34

M33a34r45t55i82n 91N97e46r16m46u80t 9117927408789

A ještě se najdou zelené hlavy, které tvrdí, že nevadí, že je staré nádraží v zatáčce, protože stejně všechny vlaky přes nádraží jezdí krokem

0/0
29.8.2016 9:28

P76a27v96e60l 65M91a33t66o35u94š95e55k 5350247358174

To není až tak věc výpravčího. Mimochodem, v Rakousku, Německu, Švýcarsku atd. jsou peróny do oblouků úplně běžně, vlaky mívají před deset vozů a "nějak" to jde, aniž by po sobě personál pořvával.

+1/0
29.8.2016 9:54

P50e34t45r33a 94N74o24v39á33k52o87v11á 7698226854618

No on problém brněnského nádraží je hlubší než jen jeho zakřivení, ale to je na jinou debatu.

Pokud jde o tabule, tak mi značně nelogické přijde, že když se vyměnily mechanické za elektronické, tak třeba není větší písmo, nebo proč nezůstaly staré velké viditelné hodiny a jsou pouze ty malé, pro staršího člověka nebo s oční vadou skoro neviditelné.

0/0
29.8.2016 11:03

V61l82a51d38i49m77í44r 30Š16t36ě83r89b90a 2682411212217

Jak dlouho vydrží v našem státě na zastávkách "elektronické tabule", než je někdo z "umělců" neposprejuje, nebo nezničí? Srovnání se Švýcarskem se nedá použít, tady u nás se nejedná o civilizovaný stát, ale o Česko.;-)

+12/−6
29.8.2016 7:50

P50a35v75e77l 14M71a36t92o61u37š69e26k 5190367118524

Ve vandalismu má tato země bohužel dlouholetou tradici. Jen namátkou si z dětství, cca z počátku 70. let, vybavuji neustále rozflákané lampy v Praze na mostě "Inteligence". Je spousta věcí, které mohou fungovat snad kdekoli ve světě, ale v Česku prostě ne.

+7/−2
29.8.2016 8:43

P18a54v65e11l 48M54a88t51o93u93š54e95k 5780197278254

Nemusíte mi dávat mínusy, je to pravda. Že ji někdo nerad slyší? Možná, ale strkáním hlavy do písku se toho moc nezlepší.

+7/−2
29.8.2016 8:54

F13i21l77i53p 53S50m50o41l26a 9627718721727

Nebojte, vydrží. Třeba po Brně jsou tabule na některých zastávkách MHD a fungují a když jedu vlakem, tak všude jsou ty tabule nezničené a funkční. :-)

Češi nejsou zas tak hrozný národ, jak si myslíte.

+1/0
29.8.2016 9:27

P92a23v73e56l 29M73a59t15o19u68š41e79k 5200757658274

A pak jedu modernizovaným vozem, v němž jsou u třetiny sedadel pryč dekly od el. zásuvek (zrovna minulé úterý v osobáku mezi Kolínem a Pardubicemi). Pochybuji, že upadly a odešly samy. Není to až tak dávno, co se ve velkém kradly nerezové záchodové mísy. Nebo která prosklená čekárna na zastávce vlaku nebo MHD zůstane aspoň měsíc nerozmlácená! Někde se už skleněné výplně raději ani neobnovují, protože to nemá cenu. Já bych ty Čechy zase tak optimisticky neviděl. On už to totiž člověk bere jako samozřejmost a ani si takových věcí moc nevšímá.

+2/0
29.8.2016 9:39

J47a50n 67N42o25v29á39k 6274824

A výpravčí nebudou mít co žrát.

+1/−6
29.8.2016 7:42

M36a15r43t86i57n 94N13e48r19m77u40t 9827327168259

Myslíte těch 180, kteří naopak chybějí?

+2/0
29.8.2016 9:26

P14e50t55r 91N14e93c48h40a81n10i45c52k95ý 7173546558710

Technika se zlepšuje, ale SŽDC likviduje výhybny a nedělá je tam, kde je potřeba. To pak nakladni dopravu mimo hlavni trate prakticky znemoznuje. Viděl jsem v Německu výhybnu na jednokolejné lokálce v lese,jen dvě koleje, nic víc, všechno dálkové, jak prosté.

+13/0
29.8.2016 7:22

P16a23v14e53l 29M86a36t41o36u46š32e28k 5700237978414

V tomto ohledu je snad jedním z nejhorších příkladů úsek Lužná u Rakovníka (resp. Krupá) - Žatec. Ukázka, co se dá udělat z kdysi hlavní a dokonce částečně dvoukolejné tratě!

+2/0
29.8.2016 8:52

R89o12b41e96r33t 12D77o84s58t50á82l 1621559715666

Jasne. Propuste je vsechny. Ale pak to dopadne jako v Bohumine, kde blafne vyhybna a tyden nikdo nemuze najit zamky vyhybek a nekoho, kdo umi postavit cestu. :-(

+4/−2
29.8.2016 7:14
Foto

M19i41l86o86s24l60a68v 42D44o41u86b59r74a60v14a 6492728971300

U venkovské zastávky, kde jsou dvě koleje a dvě výměny, to zcela chápu. U velkých stanic s depy, seřadištěm nákladních souprav a jinými dispozičními provozy, musí být mnohem víc těchto pracovníků.

hlavní výpravčí

traťový výpravčí

výpravčí panelista

venkovní výpravčí

dispoziční výpravčí

zátěžový výpravčí

výpravčí DOZ

Tady technika pomůže, ale nikdy člověka nenahradí.

+7/−2
29.8.2016 7:09

M77a46r40t57i40n 25N21e71r56m95u84t 9577567778949

Těchto velkých stanic se to určitě netýká, ale na lokálních tratích určitě. Je trapné, když na trati potkáte víc obslužného personálu než je cestujících ve vlaku

+3/0
29.8.2016 9:29

K49a64t24e51ř41i31n57a 24V54ý81b71o42r45n49á 6270639339

Ono se řekne "švýcarské železnice". Ale jestli někdo z čtenářů ví, že délka švýcarských železnic je stejná, jako délka závodové vlečky v Magnitogorsku? ;-D

+14/−2
29.8.2016 7:07

P87a93v66e26l 46M43a66t18o77u29š21e12k 5280307258124

Nevím, jak je dlouhá závodová vlečka v Magnitogorsku, ale každopádně jsou švýcarské železnice svou délkou srovnatelné s našimi.

+3/0
29.8.2016 8:57

M77i75r56e92k 94K13r79o23u32p88a 8256189677952

Švýcarská železniční síť má délku 5.035 km (údaj z roku 2004), s rozlohou 41.285 km², to je jako rozloha sídel v České republice a na rozdíl od městských států Monaka a Vatikánu, je nejhustší na světě a je téměř celá elektrifikována.

Zdroj: wikipedia

+1/0
29.8.2016 9:57

P26e74t33r 51N21o16v59o41t25n75y 1291830241

Výborná je kovaná.

0/0
29.8.2016 22:04

E84v24a 56P45l13á51š31k43o31v96á 5478305201286

Žádná technika člověka nenahradí. Zase nějací chytráci vymýšlejí, jak ušetřit - na úkor lidí Rv

+6/−9
29.8.2016 6:57







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.