Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Výpravčí nahrazuje moderní technika, bude i ve venkovských zastávkách

Z desítek nádraží v Česku mizí kvůli přechodu na dálkové řízení železnice výpravčí. Cestující by ale o aktuální informace o spojích přijít neměli. Správa železniční dopravní cesty chce i na malé zastávky postupně umístit elektronické tabule. Chystá se i nová aplikace pro chytré telefony.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P66e92t95r 63N61o37v91o66t92n93y 1311300541

A kdo bude rozdávat strojvedoucím všehny ty OPčka, když se "náhodou" něco SŽDC rozbije a nebo když zrovna dělá vozidlo ČD zkušební jízdu pro SŽDC na trati po výluce zdarma?

+1/0
29.8.2016 21:07

J34i46ř97í 57P23r86ů22š38a 7515382455699

Neboj i tohle dávno ošetřeno v Praze se objevuje amerika a z Přerova se řídí půlka Moravy dálkově už pár let.

0/0
29.8.2016 21:38

J76i40r35i 12Z24u40z12a73ň83á10k 4108260313696

Dobře to funguje v létě a nedej Bože aby se vrátily zimy -20 a sněhu,až po zadnici,tak sbohem techniko a vše je zastaveno to je zkušenost z tratí(lokálky)a všichni spoléhali,když byly silnice zaváté a nic nepremávalo,že aspoň dráha bude fungovat,tak vám nepomůže žádný chytrý telefon.;-D;-D

+2/−1
29.8.2016 11:47

R69o92m47a94n 83S18t97o58n69e72k 1859533979461

jediný velké přerušení provozu na železnici v nedávné době byl mrznoucí déšť který se zachytával na trolejích ale tam by vám nepomohl ani výpravčí

+1/0
29.8.2016 13:39

K76u55b37a 51S67a28n91t60i61k 6416899792906

??? ;-D

0/0
29.8.2016 11:43

K28u79b49a 46S97a40n90t27i51k 6446149432616

Pokles zaměstnanců je špatně, ale technický pokrok asi nezastavíte. A k těm dalším...aplikace může být fajn pomocník na cesty a snad konečně budou nádraží v ČR vypadat lépe.

0/0
29.8.2016 11:17

J60a78n 81J64e39m37e85l13k37a 1175540

Lépe asi ne, budou to takové zavřené domy hrůzy. Jako v Neměcku za Libereckem.

+1/0
29.8.2016 16:43
Foto

L71u73k63á51š 76R42e84j62n92a37r16t 8398880328482

Takže si pustíme přednostu stanice a zamáčkneme slzu. Divná digitální doba.

+5/−1
29.8.2016 9:43

J55a66n 54K59l13i92m47a 7330663410802

Sždc zřídí dálkové řízení za několik desítek miliard zruší výpravčího ,který prodával ve stanici lístky uklízel topil odklízel v zimě sníh podával informace atd.. A sždc si pořídí pouze úklid peronů ve stanici od externího dodavatele za 100 tisic měsíčně. Viz registr smluv na stránkách sždc. To je masakr.Rv

+7/−2
29.8.2016 9:25

J78a75n 60J51e14m24e52l42k90a 1355660

Plus nastaví na regionální trati podchody za 100 vky milionů na jednu stanici, za kterou by ten výpravčí mohl být královsky placen stovky let ;-D Frýdlant nad Ostravicí 450 milonů cca.

0/0
29.8.2016 16:39

V37á75c74l11a28v 79P67u32l72e51c 7758163876405

Neberte lidem práci ! Povolání má co do sebe ! žádný robot to povolání nenahradí !

+5/−2
29.8.2016 9:24

P46e81t57r 50N77e36c39h83a45n61i16c86k41ý 7843116258460

Pokles výpravčích je obecně špatně. V Rakousku těch výpravčích stále plno je, i když technika spoustu věcí zastane. Ten lidský faktor je důležitý a není jen omylný. Pro cestujícího: Může si popovídat (zvlášť starší cestující), může se poradit ,zeptat se na cestu.

Pro budovu (a pak i pro cestujícího): Někdo se stará o budovu, někdo tam zalévá kytky, topí, případně hlásí problémy s budovou. Dokonalým příkladem jsou Rynoltice, které pod paní výpravčí úplně vzkvétají a působí úplně domácky. Trochu se tomu blíží Praha-Dejvice, kde je stará čekárna a nádražka. Je tu navíc někdo, kdo dokáže přijít s novými nápady jako je půjčovna knih (na obou nádražích)

Pro provoz: Čidlo hlásí až když je problém, člověk vidí, že se k problému schyluje. Člověk má zprávy od dalších lidí, člověk může vymetat výhybky, vidět jestli nějaké zařízení funguje správně, může varovat strojvedoucí na trati, může varovat dispečink, může rozhodovat lépe než dispečer při křižování a zpoždění, protože zná reálie trati (kde je to prudký, kde jsou blbé pražce, jak to fíruje jarda co ted jede na mašině, jak si s tím tahle mašina poradí atd.). V kombinaci s kontrolou od moderní technologie už se pak toho Švýcarska dosáhnout dá.

+14/−1
29.8.2016 9:06

P89a57v29e10l 26M82a38t90o29u52š97e18k 5180367108534

Jsem tedy v tomto ohledu naprostý laik, ale mám dojem, že v dálkovém řízení tratí jsme pozadu několik desítek let nejen za západní Evropou, ale třeba i za Ruskem (resp. býv. SSSR) nebo Čínou.

+3/−3
29.8.2016 9:00

D62u73š77a69n 83R50a56j39n97i90n38e49c 4224922363461

A kde je tá objavná skutočnosť , že príde , moderná technika ? Pred 20 rokmi v Holandsku ani nebola moderná technika a na stanici pod letiskom Shipol , kde zastavovali medzinárodné vlaky /napr. brusel - paríž/ bol na stanici iba nejaký dedo v sklennom kiosku ktorý mal nejasné , pre mňa , zamestnanie. A ešte sa tam potupoval jeden chlapík s metlou a vedrom .

Ale na druhej strane vlak prišiel na sekundu presne , dvere sa "postavili" presne na namaľovanú čiaru na peróne a za 2 minúty sme odfrčali do sveta. A to bolo medzinárodné letisko ! Ináč po celej trase som nevidel človiečika v železničiarskej uniforme! Peróny prázdne.....a vlaky sa nezrážali ako v Česko , ako biliárdové gule na stole .

+2/−5
29.8.2016 8:57

P71e36t38r 26F40r21a45n64c 9737221868168

Jasne, zeleznicni nehody vymysleli cehunsti zeleznicari a nikde jinde k zadne nkdy nedoslo. Take vas obdivuji, jak dokazete z nastupiste zjistit modernost ci nemodernost zabezpecovaciho zarizeni.

+5/0
29.8.2016 10:25

F85r84a37n52t78i85š87e32k 36M46a76t16ě16j71č69e28k 7913102503171

Nebylo by lepší, aby jsi se staral o Slovenské dráhy?

+5/0
29.8.2016 11:40
Foto

J58i71ř70í 46J98o70s37e31f 61F41a14g19o37š 5691331212151

Už vidím jak puberťáci, opilci a další vandalové místo papírových jízdních řádů ničí nějaké elektronické tabule a opět na zastávkách nebude možno zjistit spojení. Pak nezbyde než do těch tabulí bude zabudován fotoaparát, který těsně před svým zničením vyfotí pachatele. To bude zase něco stát a tak nic takového nebude.

+6/−4
29.8.2016 8:40

D11u96š42a17n 47R24a44j89n61i19n34e49c 4744462813221

Takže papierové cestovné poriadky ničiť môžu ? Zaujímavé?

+2/−4
29.8.2016 8:59

M46i98r36e23k 65K16r78o25u59p10a 8746149717952

Protože autor článku nereaguje, opakuji znovu to, co jsem napsal už rání ve 4:45:

"Pane Sůro, úsek z Olbramovic (Votic) do Uhříněvsi (mimo) je z CDP Praha řízen od noci ze 13. na 14.srpna"

+5/−1
29.8.2016 8:13

J78a11n 46V17a85l97a53l73í51k 6336559120196

Tak třeba ještě spí a nebo nechce reagovat

+2/0
29.8.2016 9:00

J19o27s96e22f 65K67a37r25f33í33k 7832915446890

Já bych zrušil i mašinfíry. Drtivá většina nehod je lidská chyba, kdy přehlédne červenou, přejede nástupiště a skončí málem až na tramvajovém ostrůvku....

Při mimořádné události má násobě pomalejší reakce.

Ale počítám, že když už bude doba, kdy by to technika zvládla, tak to odboráři stejně nedopustí;-)

+3/−9
29.8.2016 8:11

P63e91t87r 24F68r84a88n23c 9557471388388

Pro me je zajimave, ze i kdyz jede vlak dle AVV, tak v pripade napriklad projeti nastupiste nebude hnana k odpovednosti lokomotiva, ale strojvedouci.

0/0
29.8.2016 10:28

F94r23a91n35t83i88š19e14k 68M15a41t12ě61j47č14e67k 7623772233321

Pročpak třeba v Itálii, kde jsou výpravči prakticky zrušeni dvacet let. Naopak na lokomotivách jezdí dva, aby se mohli střídat? Třeba jenom nahození jističe a hlavně reagovat ne věci, které nejdou naprogramovat, spadlý strom, vybočení kolejí a desítky dalších.

0/0
29.8.2016 11:57

J93a63n 62J19e59m45e41l42k34a 1305130

Problém je v tom, že v ten moment, kdy vyhodí výpravčího (které tam prodával i lístky a udržoval a hlídal nádraží) mají tendence zavřít nádraží. Což je špatně pro cestujícího špatně . A ještě si just do čekárny dají technologie.

Ať to radši převedou na obce. Čekat hodinu v zimě v dešti není zrovna příjemná věc. Která ve výsledku vyžene lidi zase do aut. Na Čeladné nádraží je, protože jej stavěli cca před 5 lety, snad jej tato blbá móda mine. Vedle v Kunčicích ho pod rouškou pseudomodernizace tiše zavřeli. Je to špatně, protože je to turistická destinace, mohlo tam být něco kombinovaného. Listky, infocentrum, obchod, pošta, úschovna atd.. Tak objekt jen rozeberou bezďáci.

B) pokles tržeb dopravce

C) Drážní inspekce jim říká, že rušením výpravčích klesá dvojí kontrola. A není technicky nahrazena. Zajímalo by mě, zda regionální pseudomodernizace jezdí pouze na semafor. Nebo zda byl zachován aspoň generální stop a opakovač návěstidla třeba. Ostrava Opava má tuším GSM-R, která sama osobně údajně generální stop neumí. Tedy je to zase vysílačka jako v pravěku. Bad Aibling (DE), Corato (IT), Rotava (cz), Paskov (2009) Vřesina 2008 atd.

+10/−1
29.8.2016 8:10

J51a74r37o38s42l12a40v 96Š98m12e34j85d93a 8852559229170

Jen více a houšť . Ať žije nezaměstnanost .

+5/−5
29.8.2016 8:07

M46i83r55e91k 68K24r15o10u59p39a 8256339537772

Výpravčích je neustálý nedostatek

+3/0
29.8.2016 8:09

P70e44t84r37a 59N85o20v74á34k60o47v26á 7338916384758

Když jsem včera viděla ten boj odstartovat EC z prvního nástupiště v Brně... Tipuju, že tam by byli potřeba ještě tak 3 lidi. Než se domluvili, že už nikdo nenastupuje ani za zatáčkou a lze vyrazit... (Ale vůbec to nádraží není do zatáčky, ne ne.)

0/0
29.8.2016 7:53

J25a73n 88V28a34l86a45l57í59k 6166229330426

Je do oblouku

+2/0
29.8.2016 9:02

P51e10t80r74a 57N56o25v59á11k27o62v30á 7368186304418

Což jeho zahnutí ale nezmění.

0/0
29.8.2016 10:58

J30a97n 81V17a31l63a10l59í64k 6586459560486

No nezmění ale na železnici nejsou zatáčky

+1/−1
29.8.2016 12:34

M79a98r79t96i51n 91N18e47r44m57u43t 9807607648719

A ještě se najdou zelené hlavy, které tvrdí, že nevadí, že je staré nádraží v zatáčce, protože stejně všechny vlaky přes nádraží jezdí krokem

0/0
29.8.2016 9:28

P70a65v14e60l 37M37a28t84o24u50š34e30k 5460797258924

To není až tak věc výpravčího. Mimochodem, v Rakousku, Německu, Švýcarsku atd. jsou peróny do oblouků úplně běžně, vlaky mívají před deset vozů a "nějak" to jde, aniž by po sobě personál pořvával.

+1/0
29.8.2016 9:54

P96e78t12r62a 47N62o49v38á65k37o32v82á 7638336724498

No on problém brněnského nádraží je hlubší než jen jeho zakřivení, ale to je na jinou debatu.

Pokud jde o tabule, tak mi značně nelogické přijde, že když se vyměnily mechanické za elektronické, tak třeba není větší písmo, nebo proč nezůstaly staré velké viditelné hodiny a jsou pouze ty malé, pro staršího člověka nebo s oční vadou skoro neviditelné.

0/0
29.8.2016 11:03

V12l44a86d92i92m41í95r 20Š51t80ě94r82b11a 2672871102637

Jak dlouho vydrží v našem státě na zastávkách "elektronické tabule", než je někdo z "umělců" neposprejuje, nebo nezničí? Srovnání se Švýcarskem se nedá použít, tady u nás se nejedná o civilizovaný stát, ale o Česko.;-)

+12/−6
29.8.2016 7:50

P42a50v83e80l 62M19a33t13o63u31š70e10k 5940117598274

Ve vandalismu má tato země bohužel dlouholetou tradici. Jen namátkou si z dětství, cca z počátku 70. let, vybavuji neustále rozflákané lampy v Praze na mostě "Inteligence". Je spousta věcí, které mohou fungovat snad kdekoli ve světě, ale v Česku prostě ne.

+7/−2
29.8.2016 8:43

P60a79v43e44l 37M10a14t47o16u51š94e80k 5540557648694

Nemusíte mi dávat mínusy, je to pravda. Že ji někdo nerad slyší? Možná, ale strkáním hlavy do písku se toho moc nezlepší.

+7/−2
29.8.2016 8:54

F44i81l98i90p 32S65m31o81l77a 9687898761737

Nebojte, vydrží. Třeba po Brně jsou tabule na některých zastávkách MHD a fungují a když jedu vlakem, tak všude jsou ty tabule nezničené a funkční. :-)

Češi nejsou zas tak hrozný národ, jak si myslíte.

+1/0
29.8.2016 9:27

P49a51v85e92l 32M82a16t17o66u28š15e49k 5780437558664

A pak jedu modernizovaným vozem, v němž jsou u třetiny sedadel pryč dekly od el. zásuvek (zrovna minulé úterý v osobáku mezi Kolínem a Pardubicemi). Pochybuji, že upadly a odešly samy. Není to až tak dávno, co se ve velkém kradly nerezové záchodové mísy. Nebo která prosklená čekárna na zastávce vlaku nebo MHD zůstane aspoň měsíc nerozmlácená! Někde se už skleněné výplně raději ani neobnovují, protože to nemá cenu. Já bych ty Čechy zase tak optimisticky neviděl. On už to totiž člověk bere jako samozřejmost a ani si takových věcí moc nevšímá.

+2/0
29.8.2016 9:39

J38a31n 19N74o16v39á60k 6284604

A výpravčí nebudou mít co žrát.

+1/−6
29.8.2016 7:42

M36a38r24t22i62n 59N41e23r69m42u12t 9527947608339

Myslíte těch 180, kteří naopak chybějí?

+2/0
29.8.2016 9:26

P80e63t37r 25N79e84c81h85a86n36i20c40k67ý 7663976428220

Technika se zlepšuje, ale SŽDC likviduje výhybny a nedělá je tam, kde je potřeba. To pak nakladni dopravu mimo hlavni trate prakticky znemoznuje. Viděl jsem v Německu výhybnu na jednokolejné lokálce v lese,jen dvě koleje, nic víc, všechno dálkové, jak prosté.

+13/0
29.8.2016 7:22

P35a74v71e56l 76M91a53t65o55u18š64e72k 5230647848354

V tomto ohledu je snad jedním z nejhorších příkladů úsek Lužná u Rakovníka (resp. Krupá) - Žatec. Ukázka, co se dá udělat z kdysi hlavní a dokonce částečně dvoukolejné tratě!

+2/0
29.8.2016 8:52

R58o51b34e75r33t 12D80o50s56t37á34l 1351489105546

Jasne. Propuste je vsechny. Ale pak to dopadne jako v Bohumine, kde blafne vyhybna a tyden nikdo nemuze najit zamky vyhybek a nekoho, kdo umi postavit cestu. :-(

+4/−2
29.8.2016 7:14
Foto

M13i43l68o40s69l84a61v 33D85o44u70b23r39a72v31a 6232238541550

U venkovské zastávky, kde jsou dvě koleje a dvě výměny, to zcela chápu. U velkých stanic s depy, seřadištěm nákladních souprav a jinými dispozičními provozy, musí být mnohem víc těchto pracovníků.

hlavní výpravčí

traťový výpravčí

výpravčí panelista

venkovní výpravčí

dispoziční výpravčí

zátěžový výpravčí

výpravčí DOZ

Tady technika pomůže, ale nikdy člověka nenahradí.

+7/−2
29.8.2016 7:09

M42a17r55t18i45n 11N71e90r16m29u64t 9287407168179

Těchto velkých stanic se to určitě netýká, ale na lokálních tratích určitě. Je trapné, když na trati potkáte víc obslužného personálu než je cestujících ve vlaku

+3/0
29.8.2016 9:29

K19a69t78e94ř53i65n72a 89V10ý88b87o41r66n20á 6820169219

Ono se řekne "švýcarské železnice". Ale jestli někdo z čtenářů ví, že délka švýcarských železnic je stejná, jako délka závodové vlečky v Magnitogorsku? ;-D

+14/−2
29.8.2016 7:07

P22a93v54e22l 94M86a60t94o67u23š69e27k 5660797518824

Nevím, jak je dlouhá závodová vlečka v Magnitogorsku, ale každopádně jsou švýcarské železnice svou délkou srovnatelné s našimi.

+3/0
29.8.2016 8:57

M33i64r21e53k 43K58r11o75u44p65a 8176569237402

Švýcarská železniční síť má délku 5.035 km (údaj z roku 2004), s rozlohou 41.285 km², to je jako rozloha sídel v České republice a na rozdíl od městských států Monaka a Vatikánu, je nejhustší na světě a je téměř celá elektrifikována.

Zdroj: wikipedia

+1/0
29.8.2016 9:57

P33e94t45r 57N17o28v21o62t95n74y 1901440581

Výborná je kovaná.

0/0
29.8.2016 22:04

E96v59a 29P82l32á18š88k83o86v28á 5938665771446

Žádná technika člověka nenahradí. Zase nějací chytráci vymýšlejí, jak ušetřit - na úkor lidí Rv

+6/−9
29.8.2016 6:57





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.