Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Výpravčí nahrazuje moderní technika, bude i ve venkovských zastávkách

Z desítek nádraží v Česku mizí kvůli přechodu na dálkové řízení železnice výpravčí. Cestující by ale o aktuální informace o spojích přijít neměli. Správa železniční dopravní cesty chce i na malé zastávky postupně umístit elektronické tabule. Chystá se i nová aplikace pro chytré telefony.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P69e34t35r 67N60o30v97o45t23n32y 1301260191

A kdo bude rozdávat strojvedoucím všehny ty OPčka, když se "náhodou" něco SŽDC rozbije a nebo když zrovna dělá vozidlo ČD zkušební jízdu pro SŽDC na trati po výluce zdarma?

+1/0
29.8.2016 21:07

J77i25ř73í 41P95r81ů70š49a 7745632875179

Neboj i tohle dávno ošetřeno v Praze se objevuje amerika a z Přerova se řídí půlka Moravy dálkově už pár let.

0/0
29.8.2016 21:38

J45i22r55i 16Z40u13z87a65ň66á18k 4948240283816

Dobře to funguje v létě a nedej Bože aby se vrátily zimy -20 a sněhu,až po zadnici,tak sbohem techniko a vše je zastaveno to je zkušenost z tratí(lokálky)a všichni spoléhali,když byly silnice zaváté a nic nepremávalo,že aspoň dráha bude fungovat,tak vám nepomůže žádný chytrý telefon.;-D;-D

+2/−1
29.8.2016 11:47

R78o42m59a47n 39S68t18o40n76e22k 1419433419221

jediný velké přerušení provozu na železnici v nedávné době byl mrznoucí déšť který se zachytával na trolejích ale tam by vám nepomohl ani výpravčí

+1/0
29.8.2016 13:39

K28u62b53a 59S93a71n77t58i57k 6706599442226

??? ;-D

0/0
29.8.2016 11:43

K79u96b31a 18S43a37n17t26i13k 6406799492686

Pokles zaměstnanců je špatně, ale technický pokrok asi nezastavíte. A k těm dalším...aplikace může být fajn pomocník na cesty a snad konečně budou nádraží v ČR vypadat lépe.

0/0
29.8.2016 11:17

J34a66n 78J95e68m11e44l79k34a 1895950

Lépe asi ne, budou to takové zavřené domy hrůzy. Jako v Neměcku za Libereckem.

+1/0
29.8.2016 16:43
Foto

L62u80k86á68š 59R78e15j86n44a96r39t 8808280508812

Takže si pustíme přednostu stanice a zamáčkneme slzu. Divná digitální doba.

+5/−1
29.8.2016 9:43

J97a28n 42K30l40i44m26a 7650643610552

Sždc zřídí dálkové řízení za několik desítek miliard zruší výpravčího ,který prodával ve stanici lístky uklízel topil odklízel v zimě sníh podával informace atd.. A sždc si pořídí pouze úklid peronů ve stanici od externího dodavatele za 100 tisic měsíčně. Viz registr smluv na stránkách sždc. To je masakr.Rv

+7/−2
29.8.2016 9:25

J26a90n 19J74e86m23e27l34k49a 1415920

Plus nastaví na regionální trati podchody za 100 vky milionů na jednu stanici, za kterou by ten výpravčí mohl být královsky placen stovky let ;-D Frýdlant nad Ostravicí 450 milonů cca.

0/0
29.8.2016 16:39

V36á90c23l44a26v 68P81u65l16e10c 7908813656465

Neberte lidem práci ! Povolání má co do sebe ! žádný robot to povolání nenahradí !

+5/−2
29.8.2016 9:24

P50e53t71r 54N79e81c68h36a39n48i70c69k78ý 7423766348110

Pokles výpravčích je obecně špatně. V Rakousku těch výpravčích stále plno je, i když technika spoustu věcí zastane. Ten lidský faktor je důležitý a není jen omylný. Pro cestujícího: Může si popovídat (zvlášť starší cestující), může se poradit ,zeptat se na cestu.

Pro budovu (a pak i pro cestujícího): Někdo se stará o budovu, někdo tam zalévá kytky, topí, případně hlásí problémy s budovou. Dokonalým příkladem jsou Rynoltice, které pod paní výpravčí úplně vzkvétají a působí úplně domácky. Trochu se tomu blíží Praha-Dejvice, kde je stará čekárna a nádražka. Je tu navíc někdo, kdo dokáže přijít s novými nápady jako je půjčovna knih (na obou nádražích)

Pro provoz: Čidlo hlásí až když je problém, člověk vidí, že se k problému schyluje. Člověk má zprávy od dalších lidí, člověk může vymetat výhybky, vidět jestli nějaké zařízení funguje správně, může varovat strojvedoucí na trati, může varovat dispečink, může rozhodovat lépe než dispečer při křižování a zpoždění, protože zná reálie trati (kde je to prudký, kde jsou blbé pražce, jak to fíruje jarda co ted jede na mašině, jak si s tím tahle mašina poradí atd.). V kombinaci s kontrolou od moderní technologie už se pak toho Švýcarska dosáhnout dá.

+14/−1
29.8.2016 9:06

P58a71v33e40l 28M13a15t94o83u72š38e69k 5420807748504

Jsem tedy v tomto ohledu naprostý laik, ale mám dojem, že v dálkovém řízení tratí jsme pozadu několik desítek let nejen za západní Evropou, ale třeba i za Ruskem (resp. býv. SSSR) nebo Čínou.

+3/−3
29.8.2016 9:00

D92u31š17a27n 43R67a75j55n84i46n50e89c 4464852233381

A kde je tá objavná skutočnosť , že príde , moderná technika ? Pred 20 rokmi v Holandsku ani nebola moderná technika a na stanici pod letiskom Shipol , kde zastavovali medzinárodné vlaky /napr. brusel - paríž/ bol na stanici iba nejaký dedo v sklennom kiosku ktorý mal nejasné , pre mňa , zamestnanie. A ešte sa tam potupoval jeden chlapík s metlou a vedrom .

Ale na druhej strane vlak prišiel na sekundu presne , dvere sa "postavili" presne na namaľovanú čiaru na peróne a za 2 minúty sme odfrčali do sveta. A to bolo medzinárodné letisko ! Ináč po celej trase som nevidel človiečika v železničiarskej uniforme! Peróny prázdne.....a vlaky sa nezrážali ako v Česko , ako biliárdové gule na stole .

+2/−5
29.8.2016 8:57

P76e61t30r 21F86r14a72n28c 9697941178588

Jasne, zeleznicni nehody vymysleli cehunsti zeleznicari a nikde jinde k zadne nkdy nedoslo. Take vas obdivuji, jak dokazete z nastupiste zjistit modernost ci nemodernost zabezpecovaciho zarizeni.

+5/0
29.8.2016 10:25

F37r18a35n42t75i84š15e14k 17M91a29t83ě31j39č19e21k 7843712363181

Nebylo by lepší, aby jsi se staral o Slovenské dráhy?

+5/0
29.8.2016 11:40
Foto

J26i52ř32í 90J90o38s63e79f 91F40a65g23o55š 5871501212281

Už vidím jak puberťáci, opilci a další vandalové místo papírových jízdních řádů ničí nějaké elektronické tabule a opět na zastávkách nebude možno zjistit spojení. Pak nezbyde než do těch tabulí bude zabudován fotoaparát, který těsně před svým zničením vyfotí pachatele. To bude zase něco stát a tak nic takového nebude.

+6/−4
29.8.2016 8:40

D80u93š38a37n 84R30a50j28n53i35n80e10c 4654362493211

Takže papierové cestovné poriadky ničiť môžu ? Zaujímavé?

+2/−4
29.8.2016 8:59

M85i28r28e96k 49K70r48o76u88p60a 8836119377552

Protože autor článku nereaguje, opakuji znovu to, co jsem napsal už rání ve 4:45:

"Pane Sůro, úsek z Olbramovic (Votic) do Uhříněvsi (mimo) je z CDP Praha řízen od noci ze 13. na 14.srpna"

+5/−1
29.8.2016 8:13
Foto

J66a58n 26V79a29l57a80l29í75k 6416149190966

Tak třeba ještě spí a nebo nechce reagovat

+2/0
29.8.2016 9:00

J98o35s94e70f 88K46a68r30f17í49k 7542905406820

Já bych zrušil i mašinfíry. Drtivá většina nehod je lidská chyba, kdy přehlédne červenou, přejede nástupiště a skončí málem až na tramvajovém ostrůvku....

Při mimořádné události má násobě pomalejší reakce.

Ale počítám, že když už bude doba, kdy by to technika zvládla, tak to odboráři stejně nedopustí;-)

+3/−9
29.8.2016 8:11

P51e19t66r 33F10r57a15n58c 9917491808358

Pro me je zajimave, ze i kdyz jede vlak dle AVV, tak v pripade napriklad projeti nastupiste nebude hnana k odpovednosti lokomotiva, ale strojvedouci.

0/0
29.8.2016 10:28

F21r64a28n69t11i26š29e22k 66M56a22t28ě79j90č40e55k 7403632543891

Pročpak třeba v Itálii, kde jsou výpravči prakticky zrušeni dvacet let. Naopak na lokomotivách jezdí dva, aby se mohli střídat? Třeba jenom nahození jističe a hlavně reagovat ne věci, které nejdou naprogramovat, spadlý strom, vybočení kolejí a desítky dalších.

0/0
29.8.2016 11:57

J82a87n 60J21e35m85e22l78k24a 1565260

Problém je v tom, že v ten moment, kdy vyhodí výpravčího (které tam prodával i lístky a udržoval a hlídal nádraží) mají tendence zavřít nádraží. Což je špatně pro cestujícího špatně . A ještě si just do čekárny dají technologie.

Ať to radši převedou na obce. Čekat hodinu v zimě v dešti není zrovna příjemná věc. Která ve výsledku vyžene lidi zase do aut. Na Čeladné nádraží je, protože jej stavěli cca před 5 lety, snad jej tato blbá móda mine. Vedle v Kunčicích ho pod rouškou pseudomodernizace tiše zavřeli. Je to špatně, protože je to turistická destinace, mohlo tam být něco kombinovaného. Listky, infocentrum, obchod, pošta, úschovna atd.. Tak objekt jen rozeberou bezďáci.

B) pokles tržeb dopravce

C) Drážní inspekce jim říká, že rušením výpravčích klesá dvojí kontrola. A není technicky nahrazena. Zajímalo by mě, zda regionální pseudomodernizace jezdí pouze na semafor. Nebo zda byl zachován aspoň generální stop a opakovač návěstidla třeba. Ostrava Opava má tuším GSM-R, která sama osobně údajně generální stop neumí. Tedy je to zase vysílačka jako v pravěku. Bad Aibling (DE), Corato (IT), Rotava (cz), Paskov (2009) Vřesina 2008 atd.

+10/−1
29.8.2016 8:10

J37a47r88o87s63l71a25v 10Š72m65e29j27d33a 8482649179790

Jen více a houšť . Ať žije nezaměstnanost .

+5/−5
29.8.2016 8:07

M45i47r11e78k 30K11r44o80u18p87a 8156569357462

Výpravčích je neustálý nedostatek

+3/0
29.8.2016 8:09

P33e16t45r86a 41N66o22v26á98k23o35v17á 7118946344888

Když jsem včera viděla ten boj odstartovat EC z prvního nástupiště v Brně... Tipuju, že tam by byli potřeba ještě tak 3 lidi. Než se domluvili, že už nikdo nenastupuje ani za zatáčkou a lze vyrazit... (Ale vůbec to nádraží není do zatáčky, ne ne.)

0/0
29.8.2016 7:53
Foto

J95a35n 22V56a58l95a33l77í72k 6396189520256

Je do oblouku

+2/0
29.8.2016 9:02

P70e45t78r71a 31N48o19v44á42k18o80v43á 7218416654918

Což jeho zahnutí ale nezmění.

0/0
29.8.2016 10:58
Foto

J87a44n 31V63a19l73a79l48í33k 6516979270486

No nezmění ale na železnici nejsou zatáčky

+1/−1
29.8.2016 12:34

M60a29r19t62i30n 74N45e62r76m92u51t 9197287608569

A ještě se najdou zelené hlavy, které tvrdí, že nevadí, že je staré nádraží v zatáčce, protože stejně všechny vlaky přes nádraží jezdí krokem

0/0
29.8.2016 9:28

P50a35v20e85l 88M44a63t58o73u40š82e15k 5530897368984

To není až tak věc výpravčího. Mimochodem, v Rakousku, Německu, Švýcarsku atd. jsou peróny do oblouků úplně běžně, vlaky mívají před deset vozů a "nějak" to jde, aniž by po sobě personál pořvával.

+1/0
29.8.2016 9:54

P83e98t70r62a 68N57o91v22á24k26o40v68á 7348686424448

No on problém brněnského nádraží je hlubší než jen jeho zakřivení, ale to je na jinou debatu.

Pokud jde o tabule, tak mi značně nelogické přijde, že když se vyměnily mechanické za elektronické, tak třeba není větší písmo, nebo proč nezůstaly staré velké viditelné hodiny a jsou pouze ty malé, pro staršího člověka nebo s oční vadou skoro neviditelné.

0/0
29.8.2016 11:03

V37l27a71d39i98m88í98r 86Š14t77ě83r51b43a 2852111972287

Jak dlouho vydrží v našem státě na zastávkách "elektronické tabule", než je někdo z "umělců" neposprejuje, nebo nezničí? Srovnání se Švýcarskem se nedá použít, tady u nás se nejedná o civilizovaný stát, ale o Česko.;-)

+12/−6
29.8.2016 7:50

P28a21v36e23l 17M65a23t35o36u85š27e80k 5930107818284

Ve vandalismu má tato země bohužel dlouholetou tradici. Jen namátkou si z dětství, cca z počátku 70. let, vybavuji neustále rozflákané lampy v Praze na mostě "Inteligence". Je spousta věcí, které mohou fungovat snad kdekoli ve světě, ale v Česku prostě ne.

+7/−2
29.8.2016 8:43

P68a87v22e30l 12M40a50t64o43u45š96e27k 5920337258384

Nemusíte mi dávat mínusy, je to pravda. Že ji někdo nerad slyší? Možná, ale strkáním hlavy do písku se toho moc nezlepší.

+7/−2
29.8.2016 8:54

F35i90l49i26p 98S58m35o29l52a 9217868621847

Nebojte, vydrží. Třeba po Brně jsou tabule na některých zastávkách MHD a fungují a když jedu vlakem, tak všude jsou ty tabule nezničené a funkční. :-)

Češi nejsou zas tak hrozný národ, jak si myslíte.

+1/0
29.8.2016 9:27

P79a47v63e58l 25M57a67t30o13u27š46e92k 5660347938454

A pak jedu modernizovaným vozem, v němž jsou u třetiny sedadel pryč dekly od el. zásuvek (zrovna minulé úterý v osobáku mezi Kolínem a Pardubicemi). Pochybuji, že upadly a odešly samy. Není to až tak dávno, co se ve velkém kradly nerezové záchodové mísy. Nebo která prosklená čekárna na zastávce vlaku nebo MHD zůstane aspoň měsíc nerozmlácená! Někde se už skleněné výplně raději ani neobnovují, protože to nemá cenu. Já bych ty Čechy zase tak optimisticky neviděl. On už to totiž člověk bere jako samozřejmost a ani si takových věcí moc nevšímá.

+2/0
29.8.2016 9:39

J21a94n 84N31o83v45á95k 6824884

A výpravčí nebudou mít co žrát.

+1/−6
29.8.2016 7:42

M93a52r58t85i39n 61N23e51r16m17u26t 9547167158709

Myslíte těch 180, kteří naopak chybějí?

+2/0
29.8.2016 9:26

P39e58t86r 36N90e11c50h89a15n25i35c74k93ý 7943596848120

Technika se zlepšuje, ale SŽDC likviduje výhybny a nedělá je tam, kde je potřeba. To pak nakladni dopravu mimo hlavni trate prakticky znemoznuje. Viděl jsem v Německu výhybnu na jednokolejné lokálce v lese,jen dvě koleje, nic víc, všechno dálkové, jak prosté.

+13/0
29.8.2016 7:22

P52a63v40e35l 83M84a16t44o56u97š24e75k 5180167598804

V tomto ohledu je snad jedním z nejhorších příkladů úsek Lužná u Rakovníka (resp. Krupá) - Žatec. Ukázka, co se dá udělat z kdysi hlavní a dokonce částečně dvoukolejné tratě!

+2/0
29.8.2016 8:52

R42o24b75e28r51t 75D83o33s23t98á97l 1121699225106

Jasne. Propuste je vsechny. Ale pak to dopadne jako v Bohumine, kde blafne vyhybna a tyden nikdo nemuze najit zamky vyhybek a nekoho, kdo umi postavit cestu. :-(

+4/−2
29.8.2016 7:14
Foto

M26i12l10o29s41l20a75v 78D72o84u83b37r70a24v15a 6292198891270

U venkovské zastávky, kde jsou dvě koleje a dvě výměny, to zcela chápu. U velkých stanic s depy, seřadištěm nákladních souprav a jinými dispozičními provozy, musí být mnohem víc těchto pracovníků.

hlavní výpravčí

traťový výpravčí

výpravčí panelista

venkovní výpravčí

dispoziční výpravčí

zátěžový výpravčí

výpravčí DOZ

Tady technika pomůže, ale nikdy člověka nenahradí.

+7/−2
29.8.2016 7:09

M94a80r83t76i94n 91N81e96r21m17u65t 9637677718749

Těchto velkých stanic se to určitě netýká, ale na lokálních tratích určitě. Je trapné, když na trati potkáte víc obslužného personálu než je cestujících ve vlaku

+3/0
29.8.2016 9:29

K10a75t19e13ř88i68n42a 97V73ý28b32o44r72n57á 6430369239

Ono se řekne "švýcarské železnice". Ale jestli někdo z čtenářů ví, že délka švýcarských železnic je stejná, jako délka závodové vlečky v Magnitogorsku? ;-D

+14/−2
29.8.2016 7:07

P28a42v50e84l 20M81a90t38o23u24š93e94k 5950887908554

Nevím, jak je dlouhá závodová vlečka v Magnitogorsku, ale každopádně jsou švýcarské železnice svou délkou srovnatelné s našimi.

+3/0
29.8.2016 8:57

M72i13r97e63k 54K32r54o30u79p17a 8666919127222

Švýcarská železniční síť má délku 5.035 km (údaj z roku 2004), s rozlohou 41.285 km², to je jako rozloha sídel v České republice a na rozdíl od městských států Monaka a Vatikánu, je nejhustší na světě a je téměř celá elektrifikována.

Zdroj: wikipedia

+1/0
29.8.2016 9:57

P64e22t43r 47N40o32v98o26t65n49y 1951840561

Výborná je kovaná.

0/0
29.8.2016 22:04

E27v56a 87P91l36á93š31k57o62v48á 5398335361856

Žádná technika člověka nenahradí. Zase nějací chytráci vymýšlejí, jak ušetřit - na úkor lidí Rv

+6/−9
29.8.2016 6:57







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.