- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
A kdo bude rozdávat strojvedoucím všehny ty OPčka, když se "náhodou" něco SŽDC rozbije a nebo když zrovna dělá vozidlo ČD zkušební jízdu pro SŽDC na trati po výluce zdarma?
Neboj i tohle dávno ošetřeno v Praze se objevuje amerika a z Přerova se řídí půlka Moravy dálkově už pár let.
Dobře to funguje v létě a nedej Bože aby se vrátily zimy -20 a sněhu,až po zadnici,tak sbohem techniko a vše je zastaveno to je zkušenost z tratí(lokálky)a všichni spoléhali,když byly silnice zaváté a nic nepremávalo,že aspoň dráha bude fungovat,tak vám nepomůže žádný chytrý telefon.
jediný velké přerušení provozu na železnici v nedávné době byl mrznoucí déšť který se zachytával na trolejích ale tam by vám nepomohl ani výpravčí
Pokles zaměstnanců je špatně, ale technický pokrok asi nezastavíte. A k těm dalším...aplikace může být fajn pomocník na cesty a snad konečně budou nádraží v ČR vypadat lépe.
Lépe asi ne, budou to takové zavřené domy hrůzy. Jako v Neměcku za Libereckem.
Takže si pustíme přednostu stanice a zamáčkneme slzu. Divná digitální doba.
Sždc zřídí dálkové řízení za několik desítek miliard zruší výpravčího ,který prodával ve stanici lístky uklízel topil odklízel v zimě sníh podával informace atd.. A sždc si pořídí pouze úklid peronů ve stanici od externího dodavatele za 100 tisic měsíčně. Viz registr smluv na stránkách sždc. To je masakr.
Plus nastaví na regionální trati podchody za 100 vky milionů na jednu stanici, za kterou by ten výpravčí mohl být královsky placen stovky let Frýdlant nad Ostravicí 450 milonů cca.
Neberte lidem práci ! Povolání má co do sebe ! žádný robot to povolání nenahradí !
Pokles výpravčích je obecně špatně. V Rakousku těch výpravčích stále plno je, i když technika spoustu věcí zastane. Ten lidský faktor je důležitý a není jen omylný. Pro cestujícího: Může si popovídat (zvlášť starší cestující), může se poradit ,zeptat se na cestu.
Pro budovu (a pak i pro cestujícího): Někdo se stará o budovu, někdo tam zalévá kytky, topí, případně hlásí problémy s budovou. Dokonalým příkladem jsou Rynoltice, které pod paní výpravčí úplně vzkvétají a působí úplně domácky. Trochu se tomu blíží Praha-Dejvice, kde je stará čekárna a nádražka. Je tu navíc někdo, kdo dokáže přijít s novými nápady jako je půjčovna knih (na obou nádražích)
Pro provoz: Čidlo hlásí až když je problém, člověk vidí, že se k problému schyluje. Člověk má zprávy od dalších lidí, člověk může vymetat výhybky, vidět jestli nějaké zařízení funguje správně, může varovat strojvedoucí na trati, může varovat dispečink, může rozhodovat lépe než dispečer při křižování a zpoždění, protože zná reálie trati (kde je to prudký, kde jsou blbé pražce, jak to fíruje jarda co ted jede na mašině, jak si s tím tahle mašina poradí atd.). V kombinaci s kontrolou od moderní technologie už se pak toho Švýcarska dosáhnout dá.
Jsem tedy v tomto ohledu naprostý laik, ale mám dojem, že v dálkovém řízení tratí jsme pozadu několik desítek let nejen za západní Evropou, ale třeba i za Ruskem (resp. býv. SSSR) nebo Čínou.
A kde je tá objavná skutočnosť , že príde , moderná technika ? Pred 20 rokmi v Holandsku ani nebola moderná technika a na stanici pod letiskom Shipol , kde zastavovali medzinárodné vlaky /napr. brusel - paríž/ bol na stanici iba nejaký dedo v sklennom kiosku ktorý mal nejasné , pre mňa , zamestnanie. A ešte sa tam potupoval jeden chlapík s metlou a vedrom .
Ale na druhej strane vlak prišiel na sekundu presne , dvere sa "postavili" presne na namaľovanú čiaru na peróne a za 2 minúty sme odfrčali do sveta. A to bolo medzinárodné letisko ! Ináč po celej trase som nevidel človiečika v železničiarskej uniforme! Peróny prázdne.....a vlaky sa nezrážali ako v Česko , ako biliárdové gule na stole .
Jasne, zeleznicni nehody vymysleli cehunsti zeleznicari a nikde jinde k zadne nkdy nedoslo. Take vas obdivuji, jak dokazete z nastupiste zjistit modernost ci nemodernost zabezpecovaciho zarizeni.