Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Francie chce zastavit jednání o volném obchodu mezi EU a USA

Francouzská vláda v září požádá Evropskou komisi, aby zastavila jednání o rozsáhlé dohodě o volném obchodu mezi Evropskou unii a Spojenými státy. Podle tajemníka pro zahraniční obchod na francouzském ministerstvu zahraničí Matthiase Fekla vyjednávání již nemá politickou podporu Francie.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Foto

J68a22r63o31s87l33a54v 41J43a18n79s81a 5147746500562

EU si veškerý obchod řídí podle svého tak jako RVHP a jakýkoli závan normálního obchodování Evropu rozhodí, proto se bojí a protestují. Evropa se bojí sama o sebe že neobstojí v konkurenci. Odbory=komunisti si vystávkovaly nenormální mzdy a fabrikant aby obstál na trhu převedl výrobu do zemí s levnou pracovní silou a to se nám vymstí a komu to pomůže? Rusku, ještě s pokorou přijmou podmínky Moskvy protože s Čínou a Amerikou neobstojí v otevřené konkurenci. Jedině že by se

zase uzavřela obchodní globální dohoda-RVHP aby měli všichni všude stejné mzdy.

0/0
17.9.2016 23:47

M46i51r50e30k 86K76o16v24a67c27i51k 5791351551347

Francouzi jsou největší šmejdi Evropy...

0/0
1.9.2016 18:48

M22i71r58e98k 18K45o94v37a24c50i43k 5641981891497

Ultrakomoušský žabožrouti by měli z unie odtáhnout, ne Britové...

0/0
1.9.2016 18:46

L86u74b22o91š 32C88h41l38u20m91s15k48ý 2620705818735

Se frantíkům nedivím. S 35 hodinovou týdení pracovní dobou a 6 týdny dovolené se američanům bude blbě konkurovat.

+3/0
30.8.2016 21:45

V16á86c82l66a19v 55Š75u41b20r51t 9237363788537

Z diskuze mám pocit, že značná část diskutérů má poněkud zkreslené představy o ekonomice v USA, jako by tam snad byl nějaký dokonalý trh. USA jsou rájem dotací, subvencí a podpor přinejmenším ve stejné míře jako EU. V USA se platí také dost vysoké daně (například mnohem vyšší daň ze zisku než ve většině zemí EU). FED provádí politiku, která dlouhodobě subvencuje banky a finanční trhy (=bankovní socialismus). ECB s tímtéž začala teprve nedávno. USA, pokud by byly v EU, by také patřily mezi nejzadluženější členy s vládním dluhem přesahujícím 100% HDP. Zahraniční zadlužení je ohromné (možné jen díky postavení dolaru v mezinárodní směně).

Abych neuváděl jen samá negativa, tak USA je samozřejmě na špici výzkumu, jsou tam nejprestižnější vysoké školy, kde učí nejlepší profesoři, je tam větší podnikatelský duch a vyšší tolerance k zadlužení a možnostem oddlužení.

Z hlediska místních zastánců volného trhu mají ale k liberálnímu ekonomickému ráji na míle daleko.

+3/0
30.8.2016 16:19

V22á16c34l28a39v 75Š67u42b33r44t 9807433478177

Ta arbitrážní doložka je dost ošemetná. V podstatě zaručí korporacím větší moc, než mají národní i nadnárodní politické orgány. Pak budeme moci definitivně zrušit volby a to, co zbylo z demokracie. Všemocný volný trh už věci nějak zařídí a 99.999% občanů bude moct akorát přihlížet, makat a spotřebovávat v stále vyšších obrátkách, abychom konečně měli ten vytoužený ekonomický růst:-P

+4/0
30.8.2016 15:51

J12a96r41d66a 42H76o36f76m25a32n39n 4410985794

jakýkoliv volný obchod s minimem omezení je jen plus pro kupující

+1/−3
30.8.2016 14:55

J81a80r75d15a 58H66o79f98m24a44n41n 4150165724

frantíci začínají mít strach o svoje neúměrné ochranářství ?? ;-)

+1/0
30.8.2016 14:54

L63u48k85á75š 17A68d39a23m19e56c 3927123260447

Jestlije ta smlouva tak super, tak proč ji nezveřejní?

Co je šeptem, to je čertem.

+2/−1
30.8.2016 12:43

D89a11n87i96e76l 87S60v52o68b74o83d79a 6365122821959

A kterou mezinárodní smlouvu jste již viděl? Navíc před podpisem?

+5/−1
30.8.2016 13:17

J35a37r69d63a 22H76o46f62m34a40n49n 4670705284

jak se prosím zveřejňuje něco co není ?

0/−2
30.8.2016 14:53

J23i30r65i 42Z61u31z22a64ň35á72k 4458470923816

Uzavření smlouvy TTIP je výhodný pro korporace,ale pro obyčejné lidi je to záhuba a uvržení společnosti o 100 let zpět.;-D

+5/−3
30.8.2016 12:32

V49a62š37e39k 91P93l69u49s91k98a51l 2517128960351

Ano, přesně to v Událostech tvrdila ta komunistická europoslankyně.

+4/−1
30.8.2016 13:22

J70a96r98d23a 37H56o97f55m23a87n22n 4940575304

jistě dobrá ekonomka

0/0
30.8.2016 14:54

M69i91r79o28s38l39a57v 64B96e49d42n69á73ř 6387669894191

Je pravda, že na to, jak klíčová to má být pro Evropu smlouva se o ní v médiích téměř nepíše. Což je zvláštní...

+6/0
30.8.2016 11:54

L29u25d38v64i74k 45S34p64i34n51k17a 1232507780975

velmi správně. ted ještě zrušit tu smlouvu s j. koreou a nepodepisovat cetu. v evropě obnovených hranic , cel a uzavřených trhů nemají podobné koncepty místo. soběstačnost s vnitřním trhem, to je budoucnost která zaručí striktně národnostním státům v evropě obnovu blahobytu.

+2/−2
30.8.2016 10:08

J22a28r31o16m70í33r 72M67a77y15e10r 1591792679828

Zkratkou k úpadku.

0/0
30.8.2016 11:34

D68a87g32m77a91r 79P28á65t93k55o55v62á 5138872499501

V době občanských nepokojů a válek je soběstačnost nutná. Jinak je vypuknutí hladomoru velmi pravděpodobné. Na co největší potravinovou soběstačnost se dříve kladl velký důraz.

Doba je nejistá, proto bychom se měli snažit tuto soběstačnost obnovit. Jenže to je práce na několik let.

+3/0
30.8.2016 11:57

J55a69r44o56m54í17r 60M29a85y56e56r 1601582749858

Na druhou stranu uzavřený trh přinese zaostávání za konkurencí a později nekonkurenceschopnost vlastní výroby a její hroucení. Krásně to bylo vidět na začátku 90 let.

+1/−2
30.8.2016 12:26

D53a96g50m81a28r 89P71á85t27k93o62v36á 5598242699681

Co se zemědělství týče (psala jsem o potravinové soběstačnosti), bylo naše zemědělství na velmi vysoké úrovni a kdyby dostávalo takové dotace, jako třeba Francie a Německo, bylo by na špici. Dnes už to neplatí.

+2/0
30.8.2016 12:42

J79a37r64o53m88í45r 20M38a61y37e13r 1911452339668

Dnes je zemědělství tržní, proč by zemědělec měl pěstovat obiloviny, když na tom prodělává? Proč raději nepěstovat řepku na které vydělá?

0/0
30.8.2016 12:53

D16a29g68m11a65r 62P15á31t59k82o83v26á 5628912799101

To se ho zeptejte, až nebudete mít co jíst.

Samozřejmě chápu jeho pohnutky. Jenže tady jde o potravinou bezpečnost, kterou bohužel nemáme.

+2/0
30.8.2016 13:25

J14a25r86o75m33í92r 30M96a18y85e22r 1301892869798

Trh... v okamžiku, kdy jídla bude nedostatek, cena půjde nahoru a vyplatí se pěstovat obiloviny.

0/−1
30.8.2016 13:32

D50a93g37m55a17r 89P22á14t16k74o16v14á 5698152299571

Na to, abyste mohl pěstovat obiloviny, je třeba dostatek osiva. Jenže zásoba bude nedostatečná. Už to tu bylo. Na to, aby bylo dostatek vepřového, musíte mít dostatek prasnic, která budou rodit selata. Pamatuji na dobu, kdy nebyla selata, protože chyběly prasnice. Narovnání stavu trvá minimálně 2 roky. Na to, aby bylo dostatek mléka, je třeba mít dostatek dojnic. V tomto případě trvá obnova stáda 2x déle, jako u prasnic. Na to, aby bylo čím chovaná zvířata krmit, musíte mít dostatek krmiva. Opět jsme u chybějícího osiva, které by u krmných plodin bylo ještě fatálnější, než u obilovin. Ale kde vše vzít? V případě války si každý stát bude tyto strategické komodity držet doma, nebude od koho nakoupit.

Nepleťte si zemědělství s výrobou šroubků, je to běh na dlouhou trať. A do doby navýšení vlastní produkce může část obyvatel pomřít hlady.

+2/0
30.8.2016 14:16

J45a80n 37V97a75l57a56l43í22k 6976719920786

USA si to jistě pod nějakou pohrůžkou na EU prosadí

+5/−9
30.8.2016 10:04

F49i84l40i72p 13S42o32k34o45l 2720191900

Neprosadí.

0/0
17.9.2016 16:56

M21i80c11h27a88l 59N91e88z38v75a48l 9623874134

Tak USA chce dohodu hlavne kvuli exportu potravin do Evropy, Evropa ma strach s GMO (geneticky upravenych rostlin). Ale GMO samo o sobe skodlive neni. Je to zjednodusene jiny druh slechteni.

Ale GMO rostliny jsou upraveny, aby byly odolne proti Glyfosatu, pouzivaneho pri hnojeni. Ten funguje na principu, ze napadne imunni system vseho na poli, vsechno zdechne, ale GMO rostliny preziji = vetsi uroda apod. Jenze GMO rostliny si Glyfosat v sobe nechaji, clovek je sni, a i kdyz v male davce, napadnou (oslabi) immuni system u cloveka (toto bylo dokazano pri spouste testu). Dokonce se spekuluje (neni prokazano), ze ma rakovinotvorne ucinky.

Jenze Glyfosat se celkem bezne pouziva pri hnojeni i v Evrope.

Takze se (ted pouze muj nazor) Evropa spise boji toho, ze USA zaplavi trh levnymi potravinami. A Evropsti zemedelci fungujici na dotacich a presto produkujici stejne ci podobne potraviny, jako v USA, akorat podstatne draz, nebudou moci konkurovat. A to cele se schovava za GMO, ktere v principu neni nic jineho, nez klonovani, ktere delal uz Mendel.

+7/−3
30.8.2016 9:46

O91t46a 92J42e18l28í29n35e66k 8881748400665

Taky bych viděl za bojem proti TTIP z velké části boj za udržení rozličných škodlivých výjimek v EU, minimálně v tomto ohledu přijetí TTIP u mne zasluhuje R^

+6/−1
30.8.2016 10:08

D71a95g32m10a18r 28P16á64t76k55o26v33á 5488782149491

Umělý zásah do genetiky není nikdy bezpečný! To, jakým způsobem změny genů ovlivní DNA jako celek, se v krátkodobém horizontu nedá zjistit.

+2/−3
30.8.2016 12:00

J72a46r77o84m98í50r 84M41a13y64e89r 1711852239218

Takže ty náhodné mutace genomu, které nazýváme šlechtění jsou naprosto bezpečné?

+4/0
30.8.2016 12:29

D51a57g92m30a91r 15P75á39t43k80o48v24á 5908762199691

Náhodná mutace genomu není součástí šlechtění - již proto, že je náhodná. Šlechtění může jen náhodných pozitivních mutací využít. Ne všechny mutace jsou pozitivní, jsou i ty špatné - třeba siamská dvojčata, dvojhlavé ovce, zakrnělé či scházející končetiny.

Šlechtění je hlavně o výběru, dnes i s využitím znalostí genetiky.

Problém vidím jinde - genové inženýrství je součástí velkého byznysu ve farmacii a potravinovém průmyslu a při honbě za zisky se záměrně opomíjejí možná rizika. Myslet si, že to tak není, je naivní.

Ono stačí podívat se na video se školením, jak testovat léky ;-(: https://www.celostnimedicina.cz/video-pharma-consulting-skoli-jak-testovat-leky.htm

+2/0
30.8.2016 13:22

D49a24g84m93a52r 95P55á66t30k20o90v96á 5528372449781

Dala jsem unáhleně minus jen kvůli tvrzení v 1. odstavci, že GMO škodlivé není. Studie, které tvrdí opak, existují, jen se jim nedává tolik veřejného prostoru k diskuzi, kolik by si zasloužily. S ostatním souhlasím.

Jen bych k tomu dodala, že některé země již nechtějí další používání glykofosfáty povolit, protože ničí biotop a snižují úrodnost půdy. Rozhodnutí o prodloužení povolení glykofosfátů v EU již bylo proto 2x odloženo. Jestli bude TTIP schválena, budeme v boji proti používání těchto nebezpečných látek bezbranní.

+1/0
30.8.2016 16:51

V63l43a73d74i54m58í21r 43M95o16r43a13v60e36c 3938630933943

R^

+3/−1
30.8.2016 9:40

O50l56g11a 29B68o55c11k35o98v80a 4244782857163

https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_countries_by_GDP_(nominal) To je pro mínusáře, co mínusují za prostá fakta. Francie stále patří mezi největší ekonomiky světa

0/0
30.8.2016 9:39

O46n69d60ř56e13j 43N24o89v13á50k 9967454629529

Když tady pročítám tu diskusi a vidím známé pro-ruské nicky, jak proti té dohodě tak mohutně protestují .... docházím k závěru, že ta dohoda bude pro EU celkem v pohodě a že se uzavření této dohody Rusko bojí, jak čert kříže ....

+9/−7
30.8.2016 9:34

O16l93g26a 36B12o57c86k86o77v43a 4744282727283

ještě napište, že Rusko zatlačilo na Francii;-D

+5/0
30.8.2016 9:34

L58u40d29ě27k 29J37e65l90í75n46e60k 5597797599530

Však francouz byl vždy prodejná dě.ka a Evropě nikdy nic pozitivního nepřinesl. Ani bych se nedivil, kdyby ti socialisté s rusákem něco upekli. :-/

0/0
30.8.2016 11:00

D59a32n32i91e58l 29S15v64o86b75o38d28a 6585912261819

Ano, Rusko tlačí. A nejen na Francii. A kolik peněz je to stojí.....

0/−1
30.8.2016 13:18

V84l69a95d41i71m30í79r 26M34o86r24a27v78e75c 3528770373433

Nejprve bych si o té dohodě přečetl dostupné informace, dostupné reakce evropských politiků. Pak bych se teprve pokusil něco takového vyzvracet, protže tahle reakce není ničím jiným než zvratky.

+3/−1
30.8.2016 9:42

J27a21n 51V35a24l97a52l74í41k 6506909190166

No tak prosím nějakou studii jak to bude výhodné, když se vám nezamlouvá studie z USA

0/−1
30.8.2016 9:44

O97t58a 64J74e89l83í28n80e39k 8511168670715

V linke je sumarizace přínosů TTIP pro EU dle německé Nadace Konráda Adenauera R^

http://www.kas.de/wf/doc/kas_38105-544-2-30.pdf?140618145359

0/−1
30.8.2016 10:04

O15n86d84ř20e33j 60N90o25v74á15k 9397584559969

Další krok k uzavření trhu => nastupujícímu socialismu => zchudnutí Evropy ...

+9/−4
30.8.2016 9:29

O87l95g87a 38B34o25c79k25o68v24a 4104612927183

Obchod mezi EU a USA probíhá bez bariér desítky let. Nelžete tu

+2/−5
30.8.2016 9:33

L61u87d68v45i66k 52S92p64i88n31k27a 1402277900335

ale jdi .zkus si nechat z usa poslat třeba jen balík. hlavně se pořád neoháněj že někdo lže . to ti ze tvé lži pravdu neudělá , bocková. nezapomen také nahlásit závadný příspěvek u svých místních ochránců adminů.

+5/−1
30.8.2016 10:14

V53á34c26l44a86v 39Š83u50b23r80t 9527913888287

Ono poslat balík a obchodovat je trochu něco jiného. A zase tak složité to není a cla také nejsou nijak markatní. Ale hlavně: proti odbourání celních bariér, ani proti homologaci předpisů by asi nikdo až tak moc neprotestoval, ale ony tam jsou i horší věci.

0/0
30.8.2016 15:57

B70e19d70ř66i81c62h 85M45r92á91z13e13k 7326161660214

Lžete vy. Neprobíhá bez (celních a jiných) bariér.

+1/0
30.8.2016 10:56

D93a96g87m90a24r 88P83á27t16k78o76v46á 5558642239591

Proč tedy nestačí zrušení cla a místo toho se tajně jedná o TTIP? Protože tato smlouva zasahuje do právních řádů jednotlivých států, protože se korporacím dává přednost před zákony země.

+2/0
30.8.2016 12:03

J14a46r28o21m55í72r 45M37a46y17e40r 1331412829168

A jak víte, že zasahuje, když je tajná?

0/0
30.8.2016 12:32

D76a82g11m85a55r 13P96á13t80k34o53v60á 5138842499891

Stačí i ta odtajněná část, aby byl člověk zneklidněn. Psalo se o tom hodně, tak ze sebe nedělejte neinformovaného. Můžete si to vygooglit.

+1/0
30.8.2016 16:45

D38a77n52i98e85l 87S54v65o30b61o60d53a 6175582601859

Protože to není jen o clu. Aby např. Škoda mohla prodávat v USA auta, musí splnit celou řadu zákonem daných podmínek, které ve výsledku znamenají značné náklady, které udělají auto daleko méně konkurenceschopné. Prodá se jich tedy méně a v nějakém okamžiku nemá smysl se prodejem v USA vůbec zabývat. Takže auto se vyrobí v USA a ne v u nás. Opačně to platí samozřejmě úplně stejně.

0/0
30.8.2016 13:24





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.