Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Česká železnice zrychlila, přibyly další úseky s maximální rychlostí

O vysokorychlostních vlacích mohou cestující na české železnici dál jen snít. Alespoň slabou náplastí pro ně ale může být, že loni díky modernizaci opět přibylo úseků, kde vlaky mohou jezdit v Česku maximálně povolenou rychlostí 160 kilometrů v hodině.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J56a22n 23S18k39á59c65e78l 6798419689499

Proč to přehánět. Česko je prcek, ještě bychom se dočkali druhého Eschede.

0/−1
1.9.2016 23:54

M18a69r44e11k 71V98y71m55a67z74a24l 5628536352940

Až budou lidé nami zvolení v parlamentu podporovat ŽELEZNICI jako takovou, tak se i v Česku začne jezdit rychleji....O tom všem to je....Pokud nebude podpora od této instituce, bude se jen neustále kopat do ČD a SŽDC, jako do hlavního viníka všech neduhů...Bohužel spousta lidí tomu věří a majitelé kamionů a autobusů si jen mnou ruce, jak se daří vývoj VRT v Česku dál brzdit a oni nepřijdou o zakázky na úkor spolehlivější železniční dopravě....

+2/0
31.8.2016 14:07

V29á67c88l80a36v 94S93v92o25b89o97d36a 5296558489

Už se těším,jak pojedu z Prahy do Drážďan 350 km/hod.Jen jestli nebudeme dříve létat na Mars.:-P

+1/0
30.8.2016 17:07

M85a64r63t40i50n 66R74u22z50i38c38k84a 1732818966607

My ne, az se bude letat na Mars - tedy vsichni krome CR, u nas se budem hadat, ze to neni treba, a ze nam staci letat jen po nasi planete Zemi, atd, atd, atd...

+2/0
30.8.2016 17:17

J63a14n 64V45a20l90o59u41c53h 6242757288200

Maximálka není všechno, stačí pár km jednokolejného úseku (třeba z Pardubic směr Jaroměř) a veškerá doprava se musí uzpůsobit možnostem křižování. Tedy zvednout rychlost = snížit interval (protože zdvojkolejnění či aspoň stavba výhyben uzpůsobených potřebám jiné rychlosti je sci-fi), takže buď to nejede v taktu anebo (to spíš) na zahuštění nejsou peníze, tak se jezdí stejně rychle či se na křižování čeká, čili celková doba jízdy (pokud necestujete jen po tom zrychleném úseku) je stejná.

A pokud tam pošlete osobák, který sice 160 (výjímečně) umí, pak jsou zastávky tak blízko, že se na 160 stejně nerozjede anebo by to šlo za značně vyšších energetických nákladů (aby pak stejně někde čekal, pokud nemá dopravce všechna vozidla na trati stejných parametrů, aby se to dalo zohlednit v jízdních řádech).

Ale papírově je to super (že je to rychlost značně menší jež jinde se přece do tiskové zprávy nedává).

+1/0
30.8.2016 16:51

M72a72r52t98i29n 88R58u98z22i84c37k53a 1552478526977

Nesouhlasim s tim, ze nejsou penize, cca 80% muze hradit EU... a v clanku uvvadena modernizace trati HK-Chocen me uplne dostava, ta cena, ktera se usetri na tom, ze vlak nepojede 160, ale 120 je zanedbatelna... navic uz nekolikrat byla tato trat alternativou za koridor a pres 100tis. HK, pri nehodach a rekonstrukcich koridoru.

+2/0
30.8.2016 16:59

J20a30n 21V28a39l43a32l63í19k 6376939150316

zpravy.e15.cz/byznys/doprava-a-logistika/kraje-jsou-proti-statni-pujcovne-vlaku-chteji-jednat-s-vladou-1317641

0/0
30.8.2016 14:57

R86i35c89h55a12r77d 65B84a84r54t92o47š 4619515289361

Nedávno jsem jel nezanedbatelnou část úseku tzv. Posázavského pacifiku rychlostí zhruba 20 - 30 km/h. A to už je ten úsek tzv. revitalizovaný za pomocí dotací z Evropské Uhnije.

Takže jednak se ptám, komu ta "revitalizace" tratě pomohla, když ne cestujícímu a pak si tedy silně představuji, že by se na tom mělo ještě pořádně zamakat.

Nakonec zmíním, že to je sice skvělá trať s vyhlídkami a tak bych třeba tuto rychlost právě z tohoto důvodu chápal, nicméně by tomu ovšem měla odpovídat vlaková souprava - tj. taková, kde je člověk namačkaný jak sardinka a je bez klimatizace, není pro vyhlídkový vlak asi úplně to pravé ořechové.

Takže opět Banánistán hadr. Tentokrát typu nějaké jihoamerické díry.

+3/0
30.8.2016 13:36

M91a63r53t17i43n 43R92u63z10i79c38k50a 1872898906937

No to je prave ten problem, proc to modernizujeme a rekonstruujeme na tak nizke rychlosti, samozrejme to lze na nekterych mistech lokalky pochopit, ale casto spise zbytecne vyhazujeme penize oknem...

0/0
30.8.2016 17:01

J52a76n 34S58k47ř96i53v68á85n22e34k 3756286796

Také sem tam nedávno jel, ta rychlost je neuvěřitelná a ještě co tam jezdí za vlaky.Rv

+1/0
31.8.2016 8:13

J77a91n 13P37r26i72c50h97y86s53t42a35l 8551318483

Co je tohle za nesmysl? Opravte si to, ostudo!

"Loni v Česku přibylo 23 kilometrů tratí s maximální povolenou rychlostí v Česku. Vyplývá to z výroční zprávy Správy železniční dopravní cesty (SŽDC). Celkem tak mohou vlaky jezdit stošedesátikilometrovou rychlostí na 389 kilometrech."

Spravne to ma byt "Loni v Česku přibylo 23 kilometrů tratí s maximální povolenou rychlostí na trati SŽDC" - protoze na jine trati, ktera nepatri SZDC je maximalni povolena rychlost 210 km/h a pro vozidla s naklapeci skrini dokonce 230 km/h. Tohle neni prvni clanek, ktery pisete o zeleznici - a trat v Cerhenicich u Velimi rozhodne neni nejakou novinkou.

+3/−6
30.8.2016 12:50

J24a96n 94S62ů97r93a 4835263693882

ano, začneme ještě psát, že v Česku je na dálnicích neomezená rychlost, protože na polygonu Škodovky můžete jet více, než 130....

+9/0
30.8.2016 13:08

J93a20n 83V30a30l19a27l45í30k 6126469470606

sry za plus :-(

+1/0
30.8.2016 14:40

R72o27m52a54n 88J80e26s21c51h32k29e 9708255387225

Pane, vy nevíte, kde má lokomotiva komín. Seďte doma na zadku a neotravujte druhé. Hned se nám bude lépe žít. Ne vždy souhlasím s panem redaktorem, přesto si myslím, že je hodně objektivní a nestranný.

Jezdím vlakem denně a jsem celkem spokojený. Drobnosti se najdou. Na silnice se všichni nevlezeme.

0/0
31.8.2016 17:24

R29u84d92o74l43f 48R31u62b65e77š 3669445251894

Úžasné, tak to máme zpoždění už jen tak 50 let.

+4/0
30.8.2016 12:38

M34i28l12o76š 45K31ř45e54p49e93l44k52a 6765522877638

160 km/hod, to je už "opravdický fičák". Jen nevím. jestli to bude stačit. Když jezdím v Itálii courákem z Trevisa do Benátek, tak jezdí běžne rychlostí cca 135 km/hod. A ty opravdu rychlé vlaky (Frecciarossa) křižují Itálii rychlostí 310 km/hod. A to prosím za ceny od 19 €. Tak by mě zajímalo, kde dělají soudruzi z ČD a SŽDC chybu ;-D

+5/−2
30.8.2016 12:31

J58a14n 79V14a25l44a18l70í13k 6216509630856

Také mohu napsat že v Japonsku jezdím rychleji než v Italii a kde udělali soudruzi v Italii chybu

0/0
30.8.2016 14:42

V75á32c46l11a30v 26S13v27o92b78o17d76a 5736448989

...a ve Francii taky.;-)

0/0
30.8.2016 17:05

M40a89r70t78i74n 12R29u62z63i20c74k88a 1192418726347

Ma pravdu, do 160km/h jde o regionalni trat, tak je to chapano prakticky v cele "zapadni" evrope a mozna i v polsku, turecku a madarsku...

Jenom u nas je to povazovano za hlavni trat a tyto hlavni trate modernizujeme na tuto maximalku... Zatimco na zapad od nas se bezne jezdi na hlavnich tratich 200 km/h a vetsinou se stavi/modernizuji na vyssi rychlosti...

+2/0
30.8.2016 17:07

R79o80m68a73n 71J96e51s56c35h83k46e 9648345727375

Málo víte a znáte. I v Itáli jsou tratě, kde se jezdí do 100 km v hodině. Přes Brenner na hlavní trati se také nejezdí 200 km.

Na druhé straně Pardubice - Hradec nepovažuji za hlavní trať. Přesto se tam může jet 160.

0/0
31.8.2016 21:00

J50a10n 19J40e23m50e71l88k83a 1565680

Od.. kouzelné slovíčko

0/0
30.8.2016 20:35

J81i89ř55í 37J92u84r30á54š36e95k 8157705370427

Tak ona železnice na určitých úsecích zrychluje, ale pokud se hned vedle zmodernizovaného úseku rozkopou další dva, tak železnice ve výsledku zpomaluje. Viz. trať Praha - Ostrava. Olomouc je rozkopaná snad více než dva roky a konec prací v nedohlednu. Teď se firmy pustily do dalšího úseku na této trati.

Tak to trvá už asi 4 roky. Takže vlaky mají dál a dál zpoždění.

Na pohodlné přestupování si budeme muset ještě dlouho počkat. Pokud se ho vůbec někdy dočkáme.

+1/−1
30.8.2016 12:20

M47a24r52t89i64n 63Š37t90r81o33s 4889107100598

Kde se teď zase začalo kopat? Já myslel, že nyní to dočasně bude "hotové" ?

0/0
30.8.2016 13:18

J83a18r90o83m26í12r 25P61e10t97l90a60c44h 2784452415443

To je jako s D1. Proč by se měla rozšiřovat na 3 pruhy. Zbouráme mosty, rozšíříme vozovku, 5 let se dálnicí normálně neprojede, dáme tam panely, místo asfaltu, ale 3 pruhy ne! To si počkáme zase pár desítek let......A pak jsme v Polsku na dálnici jak v Jiříkově vidění.....

+11/−1
30.8.2016 12:02

M38a81r97t75i35n 28K97a28r91á41s90e18k 9318473928848

No tak delat D1 asfaltovou by byl fakt "svely" napad, dalnice se betonu nejdelaji jen tak z pleziru...

Mimochodem ta rekonstrukce byla proste nutnost - vzdhledem k tomu, ze predtim to nikdo neresil, tak vlada mela v zasade 2 volby:

1) zacit s rekonstrukci pri stavajicich dvou pruzich (s tim, ze treba mosty uz se prebouraji na budouci rozsireni apod)

2) zacit resit vykup pozemnku, ekologicke studie apod, s tim ze se zacne stavet za 10 let a do te doby se po d1 definitivne rozpadne...

+3/−1
30.8.2016 15:07

J69a70n 27V14r31a53b34e27c 4842230546984

Tak se měla urgentně řešit D35 z Opatovic u Pardubic do Mohelnice. Byla by severní varianta a poté se mohla udělat v klidu třípruhová D1.

Takto je cesta z Čech na Moravu kudykoliv peklem.

+1/0
30.8.2016 23:26

M14a29r57t54i50n 87K59a27r12á82s57e89k 9928643338708

Jak dlouho by podle trvala dostavba "severni dalnice"?

0/0
31.8.2016 8:51

J34a53n 77J59e96m75e73l18k28a 1375230

Otázka zda se bavíme o 160tce pouze pro naklápěcí soupravy nebo i běžné:-).

Na "novostavbě" na Budějovice jsou úseky s 135 kou pro většinu vlaků. Naklápěcí 160, ale ty tam nejezdí. Samozřejmě je to lepší než ta stará jednokolejka s 80kou.

Nebo Golčův Jeníkov snad 80 km/h po opravě. Což když konstruktér z 90 let tvrdí, že měli navrženou Praha Brno přes Havl. Brod pro smíšený provoz(včetně carga) přes vysočinu na 200-230..

+8/0
30.8.2016 11:02

M83a56r80t89i21n 73S97p24i72c82a45k 8664438869746

na 4 koridoru je 160 pro vsechny vlaky v celym useku od dynína k zatácce u veseli (dokonce stavebne na 200), v celym useku z veseli do sobeslavi, a od chotovin do sudomeric (tam je jen docasne omezeni u tunelu) z tabora do chotovin je 135 -150. tak to nemusite hodnotit tak negativne

+3/0
30.8.2016 11:30

M81i86r22o37s20l65a30v 63Z91i41k45m93u12n37d 6548492367228

Potěmkiny tam jezdit nebudou, smysl by měly až do Lince, kde je taky trať z rychlostního hlediska "bídná", ale ÖBB o Potěmkiny nestojí, nesplňují "rakouské" představy o komfortním vozidlu ... proto taky přestaly jezdit do Vídně, resp. Vídeňského Nového Města ...

0/−1
30.8.2016 11:49

R73o74m69a31n 91J46e25s93c50h60k86e 9878855447725

Znám pouze křižník Potěmkin. Dělám na dráze, píši o historii a tento výraz vůbec neznám.

0/0
31.8.2016 21:04

J32i92ř85í 95K90o26c57u63r91e87k 6575754785958

U Golčova Jeníkova ta štreka potřebuje překonat terénní val, který je kolmo na směr cesty. Takže nezbývá než udělat dvě polovracečky a jet po úbočí nebo to vzít tunelem.

Ano navržené mít mohli. Předpokládám, že to bylo způsobem tunel-most jako Dolní Loučky.

+1/0
30.8.2016 13:45

O86n27d42r18a 53T68a21l14í60ř 9935754214267

Nevíte někdo, jak to bude s těma EC/IC na jih ? V článku sice stojí EC/IC, ale v návrhu JŘ na rok 16/17 jsou psány jenom Ex a Rx 8-o

+1/0
30.8.2016 11:01

M25i69r76e13k 55Z10á31v79o43d67n53ý 7452957260218

To máte jedno, co to je za kategorie. Hlavní je, že to bude jezdit.

0/0
30.8.2016 11:11

O76n43d44r70a 46T97a63l42í53ř 9795414754607

Hm, to je taky pravda :-)

0/0
30.8.2016 11:14

M27a42t91ě30j 78V10o42n93d25ř83i12č75k57a 4264520588886

Tomu taky nerozumím, všude v médiích se mluví o EC/IC a ve všech návrzích jsou Ex a Rx.

0/0
31.8.2016 11:32

L72u57k51á10š 36Č26i59p15e74r27a 4613368326334

Má to vůbec cenu řešit. České tratě jsou zastaralé. Jakákoliv stavba stojí moc peněz a trvá velmi dlouho. Dále je tu problém s jinou napájecí soustavou než mají v Německu a Rakousku.

+1/−8
30.8.2016 10:48

M24i33r70o61s10l75a33v 65Z95i82k26m61u58n41d 6938872817208

V čem je problém s napájecí soustavou ? Ve Francii mají na VRT 25 kV 50 Hz, v Německu / Švýcarsku 15 kV 16,7 Hz ....

Italové jezdí 160 na 3 kV = ...

+4/0
30.8.2016 11:47

R82o64m17a82n 33J59e89s25c42h25k14e 9818805667925

Kdyby nebylo železnice, tak nejsou u nás žádná velká města. Na silnice se nevlezeme. Jezdím osobákem do práce a je rychlejší než auto. Nepíši o bezpečnosti.

0/0
31.8.2016 21:07

J59o87s51e86f 63P51i82š65v16e61j67c 5836746678279

Na tratích s rychlostí nad 160km/h nesmí být žádné úrovňové křížení a to je u nás vzhledem k desítkám malých přejezdů největší problém.

+2/0
30.8.2016 10:35

M20i85r45e50k 53Z67á26v40o98d20n71ý 7832437180618

Tak hlavně, že na "koridoru" Brno - Ostrava (respektive Brno - Přerov) se jezdí a bude jezdit maximálně 80 km/h. A pak mám nedávat ČD za to, že na trase Olomouc - Brno nasazují ty nejsrarší šroty v jejich vozovém parku :/

+2/0
30.8.2016 10:30

L23u12k58á67š 97B53r52a10n27d68e98j97s 2103315651751

Tak Brno - Přerov už jsou alespoň schváleny úpravy na 200 km/h. Proč to ale nešlo i zde, to mi hlava nebere. Aneb šetří se na nepravém místě.

0/0
30.8.2016 11:18

M24i57r24e15k 27Z45á39v23o35d43n57ý 7512757910668

No schválené jsou, ale co z toho? Realizace se odkládá a odkládá ... klidně ať to není schválené pro 200, ale jen pro 160, hlavně to mělo už dávno stát.

+1/0
30.8.2016 11:20

J49i57ř53í 47K65o34c16u68r73e66k 6855284815538

Čekalo se na územní rozhodnutí. A to se vleklo, protože nebyly schválené Zásady územního rozvoje (ZÚR). ZÚR schválené nebyly, protože je soud shodil ze stolu. Soud je shodil ze stolu, protože Zelení zažalovali procesní chyby v příprave trasy R43. Zelení to zažalovali jednak proto, že to mají v popisu "práce", a druhak proto, že je jim úplně jedno, co způsobí.

Ano, Zelení mohli projednat s úřadem a dořešit procesní nedostatky, případně tyto stavby jen vyřadit ze ZÚR. Jenže to by nesměli být Zelení vs. úřad v boji o to, kdo si prosdadí svou. Jak děcka na pískovišti.

0/0
30.8.2016 13:50

L68u25k18á43š 44S56e36d28l13á44č76e71k 1453427647950

Tak že 200 se jezdit nebude, na kterou je tento vlak stavěný.Rv

0/0
30.8.2016 10:24

M10a33r34t11i59n 50N56o83v98o50t17n88ý 3506476411274

Který vlak?

0/0
30.8.2016 10:30

P57a68v65e27l 48R18e41z45n40i30c54e19k 3695924884732

Pindulina

0/0
30.8.2016 10:34

P13a76v66e61l 92M79o93r28a68v34e43c 3932489462778

A imho taky railjety.

+2/0
30.8.2016 10:47

T64o12m59á24š 75M75o46r56a91v91č87í69k 3387946463235

V tom případě Stadler Flirt nebo 380 to taky vytáhne na 200 km/h.

+1/0
30.8.2016 11:05

M16a61r43t84i72n 80R79u33z77i74c47k58a 1232738476967

Stadler Flirt ma max. 180?

0/0
30.8.2016 17:11





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.