Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Česká železnice zrychlila, přibyly další úseky s maximální rychlostí

O vysokorychlostních vlacích mohou cestující na české železnici dál jen snít. Alespoň slabou náplastí pro ně ale může být, že loni díky modernizaci opět přibylo úseků, kde vlaky mohou jezdit v Česku maximálně povolenou rychlostí 160 kilometrů v hodině.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J37a41n 36S51k80á22c40e36l 6578799819539

Proč to přehánět. Česko je prcek, ještě bychom se dočkali druhého Eschede.

0/−1
1.9.2016 23:54

M27a57r30e45k 98V64y62m27a48z93a15l 5558616132900

Až budou lidé nami zvolení v parlamentu podporovat ŽELEZNICI jako takovou, tak se i v Česku začne jezdit rychleji....O tom všem to je....Pokud nebude podpora od této instituce, bude se jen neustále kopat do ČD a SŽDC, jako do hlavního viníka všech neduhů...Bohužel spousta lidí tomu věří a majitelé kamionů a autobusů si jen mnou ruce, jak se daří vývoj VRT v Česku dál brzdit a oni nepřijdou o zakázky na úkor spolehlivější železniční dopravě....

+2/0
31.8.2016 14:07

V50á95c15l41a37v 68S88v61o57b65o82d72a 5936298629

Už se těším,jak pojedu z Prahy do Drážďan 350 km/hod.Jen jestli nebudeme dříve létat na Mars.:-P

+1/0
30.8.2016 17:07

M67a31r65t50i38n 75R16u97z57i46c96k56a 1272578586827

My ne, az se bude letat na Mars - tedy vsichni krome CR, u nas se budem hadat, ze to neni treba, a ze nam staci letat jen po nasi planete Zemi, atd, atd, atd...

+2/0
30.8.2016 17:17

J33a32n 90V94a36l92o26u64c14h 6332527748820

Maximálka není všechno, stačí pár km jednokolejného úseku (třeba z Pardubic směr Jaroměř) a veškerá doprava se musí uzpůsobit možnostem křižování. Tedy zvednout rychlost = snížit interval (protože zdvojkolejnění či aspoň stavba výhyben uzpůsobených potřebám jiné rychlosti je sci-fi), takže buď to nejede v taktu anebo (to spíš) na zahuštění nejsou peníze, tak se jezdí stejně rychle či se na křižování čeká, čili celková doba jízdy (pokud necestujete jen po tom zrychleném úseku) je stejná.

A pokud tam pošlete osobák, který sice 160 (výjímečně) umí, pak jsou zastávky tak blízko, že se na 160 stejně nerozjede anebo by to šlo za značně vyšších energetických nákladů (aby pak stejně někde čekal, pokud nemá dopravce všechna vozidla na trati stejných parametrů, aby se to dalo zohlednit v jízdních řádech).

Ale papírově je to super (že je to rychlost značně menší jež jinde se přece do tiskové zprávy nedává).

+1/0
30.8.2016 16:51

M94a72r21t30i43n 61R77u85z71i51c42k83a 1222418476177

Nesouhlasim s tim, ze nejsou penize, cca 80% muze hradit EU... a v clanku uvvadena modernizace trati HK-Chocen me uplne dostava, ta cena, ktera se usetri na tom, ze vlak nepojede 160, ale 120 je zanedbatelna... navic uz nekolikrat byla tato trat alternativou za koridor a pres 100tis. HK, pri nehodach a rekonstrukcich koridoru.

+2/0
30.8.2016 16:59

J15a31n 39V90a25l54a95l86í31k 6146309330196

zpravy.e15.cz/byznys/doprava-a-logistika/kraje-jsou-proti-statni-pujcovne-vlaku-chteji-jednat-s-vladou-1317641

0/0
30.8.2016 14:57

R33i79c26h33a73r34d 55B12a29r33t40o93š 4779985799251

Nedávno jsem jel nezanedbatelnou část úseku tzv. Posázavského pacifiku rychlostí zhruba 20 - 30 km/h. A to už je ten úsek tzv. revitalizovaný za pomocí dotací z Evropské Uhnije.

Takže jednak se ptám, komu ta "revitalizace" tratě pomohla, když ne cestujícímu a pak si tedy silně představuji, že by se na tom mělo ještě pořádně zamakat.

Nakonec zmíním, že to je sice skvělá trať s vyhlídkami a tak bych třeba tuto rychlost právě z tohoto důvodu chápal, nicméně by tomu ovšem měla odpovídat vlaková souprava - tj. taková, kde je člověk namačkaný jak sardinka a je bez klimatizace, není pro vyhlídkový vlak asi úplně to pravé ořechové.

Takže opět Banánistán hadr. Tentokrát typu nějaké jihoamerické díry.

+3/0
30.8.2016 13:36

M21a41r30t14i43n 69R70u73z87i20c52k39a 1372178116247

No to je prave ten problem, proc to modernizujeme a rekonstruujeme na tak nizke rychlosti, samozrejme to lze na nekterych mistech lokalky pochopit, ale casto spise zbytecne vyhazujeme penize oknem...

0/0
30.8.2016 17:01

J70a79n 50S22k50ř68i67v44á59n84e10k 3116156816

Také sem tam nedávno jel, ta rychlost je neuvěřitelná a ještě co tam jezdí za vlaky.Rv

+1/0
31.8.2016 8:13

J91a73n 78P62r57i79c73h31y88s98t49a32l 8551738533

Co je tohle za nesmysl? Opravte si to, ostudo!

"Loni v Česku přibylo 23 kilometrů tratí s maximální povolenou rychlostí v Česku. Vyplývá to z výroční zprávy Správy železniční dopravní cesty (SŽDC). Celkem tak mohou vlaky jezdit stošedesátikilometrovou rychlostí na 389 kilometrech."

Spravne to ma byt "Loni v Česku přibylo 23 kilometrů tratí s maximální povolenou rychlostí na trati SŽDC" - protoze na jine trati, ktera nepatri SZDC je maximalni povolena rychlost 210 km/h a pro vozidla s naklapeci skrini dokonce 230 km/h. Tohle neni prvni clanek, ktery pisete o zeleznici - a trat v Cerhenicich u Velimi rozhodne neni nejakou novinkou.

+3/−6
30.8.2016 12:50

J39a89n 87S13ů36r59a 4175383163372

ano, začneme ještě psát, že v Česku je na dálnicích neomezená rychlost, protože na polygonu Škodovky můžete jet více, než 130....

+9/0
30.8.2016 13:08

J11a87n 89V76a35l68a55l13í17k 6696409880676

sry za plus :-(

+1/0
30.8.2016 14:40

R49o65m64a85n 78J49e16s68c76h92k65e 9958375307365

Pane, vy nevíte, kde má lokomotiva komín. Seďte doma na zadku a neotravujte druhé. Hned se nám bude lépe žít. Ne vždy souhlasím s panem redaktorem, přesto si myslím, že je hodně objektivní a nestranný.

Jezdím vlakem denně a jsem celkem spokojený. Drobnosti se najdou. Na silnice se všichni nevlezeme.

0/0
31.8.2016 17:24

R83u91d91o34l56f 17R82u35b44e41š 3119945221724

Úžasné, tak to máme zpoždění už jen tak 50 let.

+4/0
30.8.2016 12:38

M47i45l47o12š 88K98ř23e58p34e48l81k13a 6295412567108

160 km/hod, to je už "opravdický fičák". Jen nevím. jestli to bude stačit. Když jezdím v Itálii courákem z Trevisa do Benátek, tak jezdí běžne rychlostí cca 135 km/hod. A ty opravdu rychlé vlaky (Frecciarossa) křižují Itálii rychlostí 310 km/hod. A to prosím za ceny od 19 €. Tak by mě zajímalo, kde dělají soudruzi z ČD a SŽDC chybu ;-D

+5/−2
30.8.2016 12:31

J18a84n 12V90a26l37a30l34í30k 6906559100686

Také mohu napsat že v Japonsku jezdím rychleji než v Italii a kde udělali soudruzi v Italii chybu

0/0
30.8.2016 14:42

V58á58c22l32a75v 83S68v18o87b53o94d91a 5526898969

...a ve Francii taky.;-)

0/0
30.8.2016 17:05

M21a83r69t46i86n 41R51u11z81i62c47k97a 1632448816577

Ma pravdu, do 160km/h jde o regionalni trat, tak je to chapano prakticky v cele "zapadni" evrope a mozna i v polsku, turecku a madarsku...

Jenom u nas je to povazovano za hlavni trat a tyto hlavni trate modernizujeme na tuto maximalku... Zatimco na zapad od nas se bezne jezdi na hlavnich tratich 200 km/h a vetsinou se stavi/modernizuji na vyssi rychlosti...

+2/0
30.8.2016 17:07

R52o22m50a48n 46J90e85s90c21h32k79e 9278385117325

Málo víte a znáte. I v Itáli jsou tratě, kde se jezdí do 100 km v hodině. Přes Brenner na hlavní trati se také nejezdí 200 km.

Na druhé straně Pardubice - Hradec nepovažuji za hlavní trať. Přesto se tam může jet 160.

0/0
31.8.2016 21:00

J67a78n 17J11e53m16e86l90k79a 1145620

Od.. kouzelné slovíčko

0/0
30.8.2016 20:35

J30i79ř84í 86J56u34r27á17š18e59k 8107875240587

Tak ona železnice na určitých úsecích zrychluje, ale pokud se hned vedle zmodernizovaného úseku rozkopou další dva, tak železnice ve výsledku zpomaluje. Viz. trať Praha - Ostrava. Olomouc je rozkopaná snad více než dva roky a konec prací v nedohlednu. Teď se firmy pustily do dalšího úseku na této trati.

Tak to trvá už asi 4 roky. Takže vlaky mají dál a dál zpoždění.

Na pohodlné přestupování si budeme muset ještě dlouho počkat. Pokud se ho vůbec někdy dočkáme.

+1/−1
30.8.2016 12:20

M45a71r82t51i59n 93Š58t68r22o98s 4619717580908

Kde se teď zase začalo kopat? Já myslel, že nyní to dočasně bude "hotové" ?

0/0
30.8.2016 13:18

J46a29r41o32m19í44r 67P27e22t13l30a36c20h 2514192515633

To je jako s D1. Proč by se měla rozšiřovat na 3 pruhy. Zbouráme mosty, rozšíříme vozovku, 5 let se dálnicí normálně neprojede, dáme tam panely, místo asfaltu, ale 3 pruhy ne! To si počkáme zase pár desítek let......A pak jsme v Polsku na dálnici jak v Jiříkově vidění.....

+11/−1
30.8.2016 12:02

M25a86r31t67i29n 40K66a61r96á54s69e78k 9968713978888

No tak delat D1 asfaltovou by byl fakt "svely" napad, dalnice se betonu nejdelaji jen tak z pleziru...

Mimochodem ta rekonstrukce byla proste nutnost - vzdhledem k tomu, ze predtim to nikdo neresil, tak vlada mela v zasade 2 volby:

1) zacit s rekonstrukci pri stavajicich dvou pruzich (s tim, ze treba mosty uz se prebouraji na budouci rozsireni apod)

2) zacit resit vykup pozemnku, ekologicke studie apod, s tim ze se zacne stavet za 10 let a do te doby se po d1 definitivne rozpadne...

+3/−1
30.8.2016 15:07

J55a33n 65V10r15a38b55e45c 4452200206924

Tak se měla urgentně řešit D35 z Opatovic u Pardubic do Mohelnice. Byla by severní varianta a poté se mohla udělat v klidu třípruhová D1.

Takto je cesta z Čech na Moravu kudykoliv peklem.

+1/0
30.8.2016 23:26

M68a57r39t37i88n 89K26a13r40á78s42e98k 9148223668348

Jak dlouho by podle trvala dostavba "severni dalnice"?

0/0
31.8.2016 8:51

J26a63n 95J26e97m68e89l21k52a 1885660

Otázka zda se bavíme o 160tce pouze pro naklápěcí soupravy nebo i běžné:-).

Na "novostavbě" na Budějovice jsou úseky s 135 kou pro většinu vlaků. Naklápěcí 160, ale ty tam nejezdí. Samozřejmě je to lepší než ta stará jednokolejka s 80kou.

Nebo Golčův Jeníkov snad 80 km/h po opravě. Což když konstruktér z 90 let tvrdí, že měli navrženou Praha Brno přes Havl. Brod pro smíšený provoz(včetně carga) přes vysočinu na 200-230..

+8/0
30.8.2016 11:02

M70a26r52t70i57n 41S77p16i72c88a69k 8734678269616

na 4 koridoru je 160 pro vsechny vlaky v celym useku od dynína k zatácce u veseli (dokonce stavebne na 200), v celym useku z veseli do sobeslavi, a od chotovin do sudomeric (tam je jen docasne omezeni u tunelu) z tabora do chotovin je 135 -150. tak to nemusite hodnotit tak negativne

+3/0
30.8.2016 11:30

M52i44r23o72s40l57a98v 27Z56i54k92m16u61n89d 6258392327768

Potěmkiny tam jezdit nebudou, smysl by měly až do Lince, kde je taky trať z rychlostního hlediska "bídná", ale ÖBB o Potěmkiny nestojí, nesplňují "rakouské" představy o komfortním vozidlu ... proto taky přestaly jezdit do Vídně, resp. Vídeňského Nového Města ...

0/−1
30.8.2016 11:49

R32o91m86a76n 81J26e10s45c31h55k80e 9368965347985

Znám pouze křižník Potěmkin. Dělám na dráze, píši o historii a tento výraz vůbec neznám.

0/0
31.8.2016 21:04

J55i97ř42í 78K74o82c92u81r55e78k 6125414795348

U Golčova Jeníkova ta štreka potřebuje překonat terénní val, který je kolmo na směr cesty. Takže nezbývá než udělat dvě polovracečky a jet po úbočí nebo to vzít tunelem.

Ano navržené mít mohli. Předpokládám, že to bylo způsobem tunel-most jako Dolní Loučky.

+1/0
30.8.2016 13:45

O70n59d25r38a 25T67a97l15í97ř 9515164214507

Nevíte někdo, jak to bude s těma EC/IC na jih ? V článku sice stojí EC/IC, ale v návrhu JŘ na rok 16/17 jsou psány jenom Ex a Rx 8-o

+1/0
30.8.2016 11:01

M42i69r94e78k 32Z11á29v83o17d97n39ý 7852557760208

To máte jedno, co to je za kategorie. Hlavní je, že to bude jezdit.

0/0
30.8.2016 11:11

O60n79d57r26a 53T47a87l76í16ř 9535134524527

Hm, to je taky pravda :-)

0/0
30.8.2016 11:14

M76a94t11ě97j 50V21o43n65d27ř62i44č43k74a 4364290528146

Tomu taky nerozumím, všude v médiích se mluví o EC/IC a ve všech návrzích jsou Ex a Rx.

0/0
31.8.2016 11:32

L87u82k97á12š 35Č75i50p86e36r43a 4433398196334

Má to vůbec cenu řešit. České tratě jsou zastaralé. Jakákoliv stavba stojí moc peněz a trvá velmi dlouho. Dále je tu problém s jinou napájecí soustavou než mají v Německu a Rakousku.

+1/−8
30.8.2016 10:48

M54i89r67o14s59l80a84v 48Z66i10k14m16u76n14d 6728762527868

V čem je problém s napájecí soustavou ? Ve Francii mají na VRT 25 kV 50 Hz, v Německu / Švýcarsku 15 kV 16,7 Hz ....

Italové jezdí 160 na 3 kV = ...

+4/0
30.8.2016 11:47

R77o64m41a68n 86J35e24s59c67h33k24e 9908905607385

Kdyby nebylo železnice, tak nejsou u nás žádná velká města. Na silnice se nevlezeme. Jezdím osobákem do práce a je rychlejší než auto. Nepíši o bezpečnosti.

0/0
31.8.2016 21:07

J78o46s40e48f 60P78i65š77v53e49j67c 5926126308609

Na tratích s rychlostí nad 160km/h nesmí být žádné úrovňové křížení a to je u nás vzhledem k desítkám malých přejezdů největší problém.

+2/0
30.8.2016 10:35

M28i31r83e61k 54Z70á65v54o84d60n37ý 7542177170948

Tak hlavně, že na "koridoru" Brno - Ostrava (respektive Brno - Přerov) se jezdí a bude jezdit maximálně 80 km/h. A pak mám nedávat ČD za to, že na trase Olomouc - Brno nasazují ty nejsrarší šroty v jejich vozovém parku :/

+2/0
30.8.2016 10:30

L79u31k48á74š 17B27r47a62n91d29e53j50s 2493775361951

Tak Brno - Přerov už jsou alespoň schváleny úpravy na 200 km/h. Proč to ale nešlo i zde, to mi hlava nebere. Aneb šetří se na nepravém místě.

0/0
30.8.2016 11:18

M44i23r36e83k 62Z22á34v81o84d38n77ý 7462467390288

No schválené jsou, ale co z toho? Realizace se odkládá a odkládá ... klidně ať to není schválené pro 200, ale jen pro 160, hlavně to mělo už dávno stát.

+1/0
30.8.2016 11:20

J46i55ř69í 87K22o32c45u74r74e66k 6935384535468

Čekalo se na územní rozhodnutí. A to se vleklo, protože nebyly schválené Zásady územního rozvoje (ZÚR). ZÚR schválené nebyly, protože je soud shodil ze stolu. Soud je shodil ze stolu, protože Zelení zažalovali procesní chyby v příprave trasy R43. Zelení to zažalovali jednak proto, že to mají v popisu "práce", a druhak proto, že je jim úplně jedno, co způsobí.

Ano, Zelení mohli projednat s úřadem a dořešit procesní nedostatky, případně tyto stavby jen vyřadit ze ZÚR. Jenže to by nesměli být Zelení vs. úřad v boji o to, kdo si prosdadí svou. Jak děcka na pískovišti.

0/0
30.8.2016 13:50

L74u84k33á45š 85S29e37d69l54á13č60e77k 1963347397900

Tak že 200 se jezdit nebude, na kterou je tento vlak stavěný.Rv

0/0
30.8.2016 10:24

M50a27r77t91i68n 86N37o52v53o21t16n44ý 3896476331934

Který vlak?

0/0
30.8.2016 10:30

P87a36v24e50l 65R24e10z64n52i78c61e41k 3435754574602

Pindulina

0/0
30.8.2016 10:34

P51a38v80e73l 11M82o91r70a34v54e47c 3612899462288

A imho taky railjety.

+2/0
30.8.2016 10:47

T37o34m68á18š 20M96o85r46a39v20č43í12k 3317636423645

V tom případě Stadler Flirt nebo 380 to taky vytáhne na 200 km/h.

+1/0
30.8.2016 11:05

M26a96r64t78i75n 46R67u51z18i74c82k16a 1882658496227

Stadler Flirt ma max. 180?

0/0
30.8.2016 17:11







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.