Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu
Zobrazit příspěvky: Doporučované Všechny podle vláken Všechny podle času

L34u51k12á80š 62B85r87a77n64d14e57j77s 2403265511571

Tak zrovna v jižních Čechách byla slušně zpracována varianta, aby se rovnou stavělo na 200km/h, když už se to upravuje. Byla o něco dražší, tak se shodila ze stolu. CHYBA a promarněná příležitost. VRT se mohou stavět opravdu v zásadě jen na nových tratích ale když už předělávám staré, tak proč ne na víc, když by to v tomto koridoru nepůsobilo extrémní problémy? Dokonce je to technicky méně problematické, než Brno - Přerov, kde se ovšem s 200 km/h počítá. To je fakt na hlavu...

+25/0
doporučit
30.8.2016 9:50
Foto

P90a13v88e25l 41M88a40k31o89v39e54c 8588655161

Mezi Brnem a Břeclaví by to mohlo jezdit 200km/h již dnes...Nechápu, proč se všechny koridory nedělaly na 200km/h, kdy již před rokem 1989 plzeňská škodovka uměla vyrobit lokomotivy s rychlostí 200km/h. Zvláště když je jisté. že VRTu nás nebudou nikdy...:-(. Přitom bychom byli ideální tranzitní evropská země (Sever-Jih, Východ-Západ).

+18/−2
doporučit
30.8.2016 10:14

J74a64r60o95m35í60r 93P93e84t11l77a19c76h 2904532325103

To je jako s D1. Proč by se měla rozšiřovat na 3 pruhy. Zbouráme mosty, rozšíříme vozovku, 5 let se dálnicí normálně neprojede, dáme tam panely, místo asfaltu, ale 3 pruhy ne! To si počkáme zase pár desítek let......A pak jsme v Polsku na dálnici jak v Jiříkově vidění.....

+11/−1
doporučit
30.8.2016 12:02

J64a83n 26J44e30m97e63l61k92a 1625700

Otázka zda se bavíme o 160tce pouze pro naklápěcí soupravy nebo i běžné:-).

Na "novostavbě" na Budějovice jsou úseky s 135 kou pro většinu vlaků. Naklápěcí 160, ale ty tam nejezdí. Samozřejmě je to lepší než ta stará jednokolejka s 80kou.

Nebo Golčův Jeníkov snad 80 km/h po opravě. Což když konstruktér z 90 let tvrdí, že měli navrženou Praha Brno přes Havl. Brod pro smíšený provoz(včetně carga) přes vysočinu na 200-230..

+8/0
doporučit
30.8.2016 11:02

K58a71r55e43l 29Š97o96u82m23a78l 1304253958

Jsem v tomhle naprostý laik, ale už je tu několikátý článek o tom, že se sice tratě na vyšší rychlosti stavějí, nicméně se této rychlosti využije jen minimálně (kvůli návaznosti dalších spojů atd.) nebo v novém jízdním řádu některé spoje paradoxně zpomalí.

Pokud pominu možnost stavění VRT tak by možná bylo lepší využít přestavby koridorů k tomu, aby se na tratích zvýšila kapacita (přidání další koleje) a mohly se oddělit lokální spoje od těch rychlých. Předpokládám, že to by nemuselo znamenat až takový nárůst nákladů.

+6/0
doporučit
30.8.2016 10:04

R96u19d13o23l62f 78R63u40b46e17š 3539925801884

Úžasné, tak to máme zpoždění už jen tak 50 let.

+4/0
doporučit
30.8.2016 12:38

M39i43l62o41š 72K67ř41e32p36e39l32k75a 6575912567488

160 km/hod, to je už "opravdický fičák". Jen nevím. jestli to bude stačit. Když jezdím v Itálii courákem z Trevisa do Benátek, tak jezdí běžne rychlostí cca 135 km/hod. A ty opravdu rychlé vlaky (Frecciarossa) křižují Itálii rychlostí 310 km/hod. A to prosím za ceny od 19 €. Tak by mě zajímalo, kde dělají soudruzi z ČD a SŽDC chybu ;-D

+5/−2
doporučit
30.8.2016 12:31

R85i85c63h11a47r33d 88B59a47r39t82o17š 4289345489881

Nedávno jsem jel nezanedbatelnou část úseku tzv. Posázavského pacifiku rychlostí zhruba 20 - 30 km/h. A to už je ten úsek tzv. revitalizovaný za pomocí dotací z Evropské Uhnije.

Takže jednak se ptám, komu ta "revitalizace" tratě pomohla, když ne cestujícímu a pak si tedy silně představuji, že by se na tom mělo ještě pořádně zamakat.

Nakonec zmíním, že to je sice skvělá trať s vyhlídkami a tak bych třeba tuto rychlost právě z tohoto důvodu chápal, nicméně by tomu ovšem měla odpovídat vlaková souprava - tj. taková, kde je člověk namačkaný jak sardinka a je bez klimatizace, není pro vyhlídkový vlak asi úplně to pravé ořechové.

Takže opět Banánistán hadr. Tentokrát typu nějaké jihoamerické díry.

+3/0
doporučit
30.8.2016 13:36

M36a26r17e53k 78V26y87m52a37z64a86l 5768836402120

Až budou lidé nami zvolení v parlamentu podporovat ŽELEZNICI jako takovou, tak se i v Česku začne jezdit rychleji....O tom všem to je....Pokud nebude podpora od této instituce, bude se jen neustále kopat do ČD a SŽDC, jako do hlavního viníka všech neduhů...Bohužel spousta lidí tomu věří a majitelé kamionů a autobusů si jen mnou ruce, jak se daří vývoj VRT v Česku dál brzdit a oni nepřijdou o zakázky na úkor spolehlivější železniční dopravě....

+2/0
doporučit
31.8.2016 14:07

J16o48s89e67f 66P17i27š87v90e20j73c 5816346388579

Na tratích s rychlostí nad 160km/h nesmí být žádné úrovňové křížení a to je u nás vzhledem k desítkám malých přejezdů největší problém.

+2/0
doporučit
30.8.2016 10:35

M24i17r15e83k 86Z30á74v48o94d17n68ý 7752577200688

Tak hlavně, že na "koridoru" Brno - Ostrava (respektive Brno - Přerov) se jezdí a bude jezdit maximálně 80 km/h. A pak mám nedávat ČD za to, že na trase Olomouc - Brno nasazují ty nejsrarší šroty v jejich vozovém parku :/

+2/0
doporučit
30.8.2016 10:30

A11l82o63i98s 79V10l79a44c79h 1318288986282

Odříznutí Veselí/Lužnicí není chytré, odříznou se cestující od Třeboně (lázně) či J. Hradce, ale asi o ně ČD nestojí........

+2/−1
doporučit
30.8.2016 9:52

J61a68n 52P16r27i98c17h71y68s78t56a25l 8841728503

Co je tohle za nesmysl? Opravte si to, ostudo!

"Loni v Česku přibylo 23 kilometrů tratí s maximální povolenou rychlostí v Česku. Vyplývá to z výroční zprávy Správy železniční dopravní cesty (SŽDC). Celkem tak mohou vlaky jezdit stošedesátikilometrovou rychlostí na 389 kilometrech."

Spravne to ma byt "Loni v Česku přibylo 23 kilometrů tratí s maximální povolenou rychlostí na trati SŽDC" - protoze na jine trati, ktera nepatri SZDC je maximalni povolena rychlost 210 km/h a pro vozidla s naklapeci skrini dokonce 230 km/h. Tohle neni prvni clanek, ktery pisete o zeleznici - a trat v Cerhenicich u Velimi rozhodne neni nejakou novinkou.

+3/−6
doporučit
30.8.2016 12:50

V71á59c47l51a40v 80S51v71o97b69o38d76a 5246378709

Už se těším,jak pojedu z Prahy do Drážďan 350 km/hod.Jen jestli nebudeme dříve létat na Mars.:-P

+1/0
doporučit
30.8.2016 17:07

J13a65n 11V75a30l43o48u25c69h 6392207608380

Maximálka není všechno, stačí pár km jednokolejného úseku (třeba z Pardubic směr Jaroměř) a veškerá doprava se musí uzpůsobit možnostem křižování. Tedy zvednout rychlost = snížit interval (protože zdvojkolejnění či aspoň stavba výhyben uzpůsobených potřebám jiné rychlosti je sci-fi), takže buď to nejede v taktu anebo (to spíš) na zahuštění nejsou peníze, tak se jezdí stejně rychle či se na křižování čeká, čili celková doba jízdy (pokud necestujete jen po tom zrychleném úseku) je stejná.

A pokud tam pošlete osobák, který sice 160 (výjímečně) umí, pak jsou zastávky tak blízko, že se na 160 stejně nerozjede anebo by to šlo za značně vyšších energetických nákladů (aby pak stejně někde čekal, pokud nemá dopravce všechna vozidla na trati stejných parametrů, aby se to dalo zohlednit v jízdních řádech).

Ale papírově je to super (že je to rychlost značně menší jež jinde se přece do tiskové zprávy nedává).

+1/0
doporučit
30.8.2016 16:51

O23n84d52r64a 25T16a92l17í70ř 9805564864807

Nevíte někdo, jak to bude s těma EC/IC na jih ? V článku sice stojí EC/IC, ale v návrhu JŘ na rok 16/17 jsou psány jenom Ex a Rx 8-o

+1/0
doporučit
30.8.2016 11:01

J26i79ř17í 57J69u39r57á41š18e52k 8587825950297

Tak ona železnice na určitých úsecích zrychluje, ale pokud se hned vedle zmodernizovaného úseku rozkopou další dva, tak železnice ve výsledku zpomaluje. Viz. trať Praha - Ostrava. Olomouc je rozkopaná snad více než dva roky a konec prací v nedohlednu. Teď se firmy pustily do dalšího úseku na této trati.

Tak to trvá už asi 4 roky. Takže vlaky mají dál a dál zpoždění.

Na pohodlné přestupování si budeme muset ještě dlouho počkat. Pokud se ho vůbec někdy dočkáme.

+1/−1
doporučit
30.8.2016 12:20

P38e20t32r 81V10i69n89a43ř 6843843853217

Článek o české železnici a opět tu musí být jako ilustrační snímek pendolino..

+1/−5
doporučit
30.8.2016 9:52

L97u30k76á94š 93Č30i28p42e62r31a 4443618816504

Má to vůbec cenu řešit. České tratě jsou zastaralé. Jakákoliv stavba stojí moc peněz a trvá velmi dlouho. Dále je tu problém s jinou napájecí soustavou než mají v Německu a Rakousku.

+1/−8
doporučit
30.8.2016 10:48

J31a79n 81S76k98á15c41e20l 6728789609579

Proč to přehánět. Česko je prcek, ještě bychom se dočkali druhého Eschede.

0/−1
doporučit
1.9.2016 23:54





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.