Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Česká železnice zrychlila, přibyly další úseky s maximální rychlostí

O vysokorychlostních vlacích mohou cestující na české železnici dál jen snít. Alespoň slabou náplastí pro ně ale může být, že loni díky modernizaci opět přibylo úseků, kde vlaky mohou jezdit v Česku maximálně povolenou rychlostí 160 kilometrů v hodině.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J58a88n 70S76k18á14c21e85l 6438639349269

Proč to přehánět. Česko je prcek, ještě bychom se dočkali druhého Eschede.

0/−1
1.9.2016 23:54

M32a72r58e19k 86V58y88m71a79z40a50l 5188186142650

Až budou lidé nami zvolení v parlamentu podporovat ŽELEZNICI jako takovou, tak se i v Česku začne jezdit rychleji....O tom všem to je....Pokud nebude podpora od této instituce, bude se jen neustále kopat do ČD a SŽDC, jako do hlavního viníka všech neduhů...Bohužel spousta lidí tomu věří a majitelé kamionů a autobusů si jen mnou ruce, jak se daří vývoj VRT v Česku dál brzdit a oni nepřijdou o zakázky na úkor spolehlivější železniční dopravě....

+2/0
31.8.2016 14:07

V65á36c25l31a60v 35S42v62o16b88o38d88a 5326708789

Už se těším,jak pojedu z Prahy do Drážďan 350 km/hod.Jen jestli nebudeme dříve létat na Mars.:-P

+1/0
30.8.2016 17:07

M11a24r17t56i23n 27R18u96z25i88c75k43a 1542288476617

My ne, az se bude letat na Mars - tedy vsichni krome CR, u nas se budem hadat, ze to neni treba, a ze nam staci letat jen po nasi planete Zemi, atd, atd, atd...

+2/0
30.8.2016 17:17

J68a14n 48V54a59l28o42u72c90h 6892207518290

Maximálka není všechno, stačí pár km jednokolejného úseku (třeba z Pardubic směr Jaroměř) a veškerá doprava se musí uzpůsobit možnostem křižování. Tedy zvednout rychlost = snížit interval (protože zdvojkolejnění či aspoň stavba výhyben uzpůsobených potřebám jiné rychlosti je sci-fi), takže buď to nejede v taktu anebo (to spíš) na zahuštění nejsou peníze, tak se jezdí stejně rychle či se na křižování čeká, čili celková doba jízdy (pokud necestujete jen po tom zrychleném úseku) je stejná.

A pokud tam pošlete osobák, který sice 160 (výjímečně) umí, pak jsou zastávky tak blízko, že se na 160 stejně nerozjede anebo by to šlo za značně vyšších energetických nákladů (aby pak stejně někde čekal, pokud nemá dopravce všechna vozidla na trati stejných parametrů, aby se to dalo zohlednit v jízdních řádech).

Ale papírově je to super (že je to rychlost značně menší jež jinde se přece do tiskové zprávy nedává).

+1/0
30.8.2016 16:51

M57a68r65t11i10n 38R36u10z60i89c47k57a 1392988416847

Nesouhlasim s tim, ze nejsou penize, cca 80% muze hradit EU... a v clanku uvvadena modernizace trati HK-Chocen me uplne dostava, ta cena, ktera se usetri na tom, ze vlak nepojede 160, ale 120 je zanedbatelna... navic uz nekolikrat byla tato trat alternativou za koridor a pres 100tis. HK, pri nehodach a rekonstrukcich koridoru.

+2/0
30.8.2016 16:59
Foto

J90a87n 43V67a37l68a84l83í25k 6296819800446

zpravy.e15.cz/byznys/doprava-a-logistika/kraje-jsou-proti-statni-pujcovne-vlaku-chteji-jednat-s-vladou-1317641

0/0
30.8.2016 14:57

R65i33c17h65a76r67d 30B19a42r54t88o20š 4609185239111

Nedávno jsem jel nezanedbatelnou část úseku tzv. Posázavského pacifiku rychlostí zhruba 20 - 30 km/h. A to už je ten úsek tzv. revitalizovaný za pomocí dotací z Evropské Uhnije.

Takže jednak se ptám, komu ta "revitalizace" tratě pomohla, když ne cestujícímu a pak si tedy silně představuji, že by se na tom mělo ještě pořádně zamakat.

Nakonec zmíním, že to je sice skvělá trať s vyhlídkami a tak bych třeba tuto rychlost právě z tohoto důvodu chápal, nicméně by tomu ovšem měla odpovídat vlaková souprava - tj. taková, kde je člověk namačkaný jak sardinka a je bez klimatizace, není pro vyhlídkový vlak asi úplně to pravé ořechové.

Takže opět Banánistán hadr. Tentokrát typu nějaké jihoamerické díry.

+3/0
30.8.2016 13:36

M96a29r29t10i87n 98R11u75z83i91c87k82a 1812858806567

No to je prave ten problem, proc to modernizujeme a rekonstruujeme na tak nizke rychlosti, samozrejme to lze na nekterych mistech lokalky pochopit, ale casto spise zbytecne vyhazujeme penize oknem...

0/0
30.8.2016 17:01

J54a65n 94S65k39ř91i62v41á21n74e58k 3436536566

Také sem tam nedávno jel, ta rychlost je neuvěřitelná a ještě co tam jezdí za vlaky.Rv

+1/0
31.8.2016 8:13

J75a60n 70P81r27i98c62h80y55s65t32a41l 8811838783

Co je tohle za nesmysl? Opravte si to, ostudo!

"Loni v Česku přibylo 23 kilometrů tratí s maximální povolenou rychlostí v Česku. Vyplývá to z výroční zprávy Správy železniční dopravní cesty (SŽDC). Celkem tak mohou vlaky jezdit stošedesátikilometrovou rychlostí na 389 kilometrech."

Spravne to ma byt "Loni v Česku přibylo 23 kilometrů tratí s maximální povolenou rychlostí na trati SŽDC" - protoze na jine trati, ktera nepatri SZDC je maximalni povolena rychlost 210 km/h a pro vozidla s naklapeci skrini dokonce 230 km/h. Tohle neni prvni clanek, ktery pisete o zeleznici - a trat v Cerhenicich u Velimi rozhodne neni nejakou novinkou.

+3/−6
30.8.2016 12:50

J46a36n 56S72ů42r65a 4945233573702

ano, začneme ještě psát, že v Česku je na dálnicích neomezená rychlost, protože na polygonu Škodovky můžete jet více, než 130....

+9/0
30.8.2016 13:08
Foto

J15a66n 87V87a23l50a67l32í36k 6266379220986

sry za plus :-(

+1/0
30.8.2016 14:40

R67o81m92a73n 20J38e43s97c19h77k61e 9748475127695

Pane, vy nevíte, kde má lokomotiva komín. Seďte doma na zadku a neotravujte druhé. Hned se nám bude lépe žít. Ne vždy souhlasím s panem redaktorem, přesto si myslím, že je hodně objektivní a nestranný.

Jezdím vlakem denně a jsem celkem spokojený. Drobnosti se najdou. Na silnice se všichni nevlezeme.

0/0
31.8.2016 17:24

R20u90d79o47l23f 21R21u41b74e92š 3429255631194

Úžasné, tak to máme zpoždění už jen tak 50 let.

+4/0
30.8.2016 12:38

M54i66l51o34š 37K87ř90e49p90e83l83k23a 6725942887358

160 km/hod, to je už "opravdický fičák". Jen nevím. jestli to bude stačit. Když jezdím v Itálii courákem z Trevisa do Benátek, tak jezdí běžne rychlostí cca 135 km/hod. A ty opravdu rychlé vlaky (Frecciarossa) křižují Itálii rychlostí 310 km/hod. A to prosím za ceny od 19 €. Tak by mě zajímalo, kde dělají soudruzi z ČD a SŽDC chybu ;-D

+5/−2
30.8.2016 12:31
Foto

J22a74n 47V97a21l44a45l88í97k 6876559490286

Také mohu napsat že v Japonsku jezdím rychleji než v Italii a kde udělali soudruzi v Italii chybu

0/0
30.8.2016 14:42

V79á77c22l79a87v 64S20v20o50b20o23d77a 5706988959

...a ve Francii taky.;-)

0/0
30.8.2016 17:05

M62a98r47t26i52n 48R79u66z76i65c96k19a 1312618356487

Ma pravdu, do 160km/h jde o regionalni trat, tak je to chapano prakticky v cele "zapadni" evrope a mozna i v polsku, turecku a madarsku...

Jenom u nas je to povazovano za hlavni trat a tyto hlavni trate modernizujeme na tuto maximalku... Zatimco na zapad od nas se bezne jezdi na hlavnich tratich 200 km/h a vetsinou se stavi/modernizuji na vyssi rychlosti...

+2/0
30.8.2016 17:07

R41o51m30a21n 16J71e43s83c40h77k25e 9718645347295

Málo víte a znáte. I v Itáli jsou tratě, kde se jezdí do 100 km v hodině. Přes Brenner na hlavní trati se také nejezdí 200 km.

Na druhé straně Pardubice - Hradec nepovažuji za hlavní trať. Přesto se tam může jet 160.

0/0
31.8.2016 21:00

J49a44n 49J35e98m50e39l96k78a 1105210

Od.. kouzelné slovíčko

0/0
30.8.2016 20:35

J45i24ř90í 54J88u57r24á71š80e36k 8497875880907

Tak ona železnice na určitých úsecích zrychluje, ale pokud se hned vedle zmodernizovaného úseku rozkopou další dva, tak železnice ve výsledku zpomaluje. Viz. trať Praha - Ostrava. Olomouc je rozkopaná snad více než dva roky a konec prací v nedohlednu. Teď se firmy pustily do dalšího úseku na této trati.

Tak to trvá už asi 4 roky. Takže vlaky mají dál a dál zpoždění.

Na pohodlné přestupování si budeme muset ještě dlouho počkat. Pokud se ho vůbec někdy dočkáme.

+1/−1
30.8.2016 12:20

M64a62r84t74i33n 18Š11t52r45o56s 4749807360368

Kde se teď zase začalo kopat? Já myslel, že nyní to dočasně bude "hotové" ?

0/0
30.8.2016 13:18

J96a12r53o51m21í94r 36P29e92t84l87a66c56h 2924522915103

To je jako s D1. Proč by se měla rozšiřovat na 3 pruhy. Zbouráme mosty, rozšíříme vozovku, 5 let se dálnicí normálně neprojede, dáme tam panely, místo asfaltu, ale 3 pruhy ne! To si počkáme zase pár desítek let......A pak jsme v Polsku na dálnici jak v Jiříkově vidění.....

+11/−1
30.8.2016 12:02

M56a60r43t43i86n 53K32a54r90á19s91e77k 9438793188318

No tak delat D1 asfaltovou by byl fakt "svely" napad, dalnice se betonu nejdelaji jen tak z pleziru...

Mimochodem ta rekonstrukce byla proste nutnost - vzdhledem k tomu, ze predtim to nikdo neresil, tak vlada mela v zasade 2 volby:

1) zacit s rekonstrukci pri stavajicich dvou pruzich (s tim, ze treba mosty uz se prebouraji na budouci rozsireni apod)

2) zacit resit vykup pozemnku, ekologicke studie apod, s tim ze se zacne stavet za 10 let a do te doby se po d1 definitivne rozpadne...

+3/−1
30.8.2016 15:07

J87a73n 78V82r97a76b92e64c 4442690986854

Tak se měla urgentně řešit D35 z Opatovic u Pardubic do Mohelnice. Byla by severní varianta a poté se mohla udělat v klidu třípruhová D1.

Takto je cesta z Čech na Moravu kudykoliv peklem.

+1/0
30.8.2016 23:26

M65a60r17t10i52n 56K28a29r91á92s20e57k 9318953298858

Jak dlouho by podle trvala dostavba "severni dalnice"?

0/0
31.8.2016 8:51

J43a51n 58J15e78m45e68l29k72a 1195120

Otázka zda se bavíme o 160tce pouze pro naklápěcí soupravy nebo i běžné:-).

Na "novostavbě" na Budějovice jsou úseky s 135 kou pro většinu vlaků. Naklápěcí 160, ale ty tam nejezdí. Samozřejmě je to lepší než ta stará jednokolejka s 80kou.

Nebo Golčův Jeníkov snad 80 km/h po opravě. Což když konstruktér z 90 let tvrdí, že měli navrženou Praha Brno přes Havl. Brod pro smíšený provoz(včetně carga) přes vysočinu na 200-230..

+8/0
30.8.2016 11:02

M78a66r78t97i27n 53S45p88i40c11a91k 8344868619876

na 4 koridoru je 160 pro vsechny vlaky v celym useku od dynína k zatácce u veseli (dokonce stavebne na 200), v celym useku z veseli do sobeslavi, a od chotovin do sudomeric (tam je jen docasne omezeni u tunelu) z tabora do chotovin je 135 -150. tak to nemusite hodnotit tak negativne

+3/0
30.8.2016 11:30

M38i94r62o30s60l11a56v 17Z31i92k20m93u16n30d 6918872367438

Potěmkiny tam jezdit nebudou, smysl by měly až do Lince, kde je taky trať z rychlostního hlediska "bídná", ale ÖBB o Potěmkiny nestojí, nesplňují "rakouské" představy o komfortním vozidlu ... proto taky přestaly jezdit do Vídně, resp. Vídeňského Nového Města ...

0/−1
30.8.2016 11:49

R54o48m61a23n 93J92e14s84c17h88k83e 9508265717535

Znám pouze křižník Potěmkin. Dělám na dráze, píši o historii a tento výraz vůbec neznám.

0/0
31.8.2016 21:04

J90i16ř73í 65K51o58c11u32r59e56k 6145164595388

U Golčova Jeníkova ta štreka potřebuje překonat terénní val, který je kolmo na směr cesty. Takže nezbývá než udělat dvě polovracečky a jet po úbočí nebo to vzít tunelem.

Ano navržené mít mohli. Předpokládám, že to bylo způsobem tunel-most jako Dolní Loučky.

+1/0
30.8.2016 13:45

O67n47d23r65a 90T41a22l35í25ř 9105694264747

Nevíte někdo, jak to bude s těma EC/IC na jih ? V článku sice stojí EC/IC, ale v návrhu JŘ na rok 16/17 jsou psány jenom Ex a Rx 8-o

+1/0
30.8.2016 11:01

M92i67r32e79k 76Z47á49v25o23d28n31ý 7832847530268

To máte jedno, co to je za kategorie. Hlavní je, že to bude jezdit.

0/0
30.8.2016 11:11

O12n65d88r85a 53T55a48l50í70ř 9845354394417

Hm, to je taky pravda :-)

0/0
30.8.2016 11:14

M64a89t72ě95j 35V82o17n63d37ř76i37č68k20a 4234540298906

Tomu taky nerozumím, všude v médiích se mluví o EC/IC a ve všech návrzích jsou Ex a Rx.

0/0
31.8.2016 11:32

L80u16k87á95š 33Č59i21p82e72r28a 4543268606944

Má to vůbec cenu řešit. České tratě jsou zastaralé. Jakákoliv stavba stojí moc peněz a trvá velmi dlouho. Dále je tu problém s jinou napájecí soustavou než mají v Německu a Rakousku.

+1/−8
30.8.2016 10:48

M50i17r18o60s32l54a35v 58Z11i45k61m74u88n60d 6278432427938

V čem je problém s napájecí soustavou ? Ve Francii mají na VRT 25 kV 50 Hz, v Německu / Švýcarsku 15 kV 16,7 Hz ....

Italové jezdí 160 na 3 kV = ...

+4/0
30.8.2016 11:47

R31o79m13a28n 51J44e41s40c61h22k62e 9638625467755

Kdyby nebylo železnice, tak nejsou u nás žádná velká města. Na silnice se nevlezeme. Jezdím osobákem do práce a je rychlejší než auto. Nepíši o bezpečnosti.

0/0
31.8.2016 21:07

J80o85s60e11f 62P32i73š65v32e14j52c 5446586708599

Na tratích s rychlostí nad 160km/h nesmí být žádné úrovňové křížení a to je u nás vzhledem k desítkám malých přejezdů největší problém.

+2/0
30.8.2016 10:35

M65i38r85e60k 94Z80á90v32o65d72n28ý 7912927220958

Tak hlavně, že na "koridoru" Brno - Ostrava (respektive Brno - Přerov) se jezdí a bude jezdit maximálně 80 km/h. A pak mám nedávat ČD za to, že na trase Olomouc - Brno nasazují ty nejsrarší šroty v jejich vozovém parku :/

+2/0
30.8.2016 10:30

L47u82k24á98š 17B73r65a41n79d70e56j24s 2793245971101

Tak Brno - Přerov už jsou alespoň schváleny úpravy na 200 km/h. Proč to ale nešlo i zde, to mi hlava nebere. Aneb šetří se na nepravém místě.

0/0
30.8.2016 11:18

M82i68r11e56k 33Z77á12v51o93d88n63ý 7942377430398

No schválené jsou, ale co z toho? Realizace se odkládá a odkládá ... klidně ať to není schválené pro 200, ale jen pro 160, hlavně to mělo už dávno stát.

+1/0
30.8.2016 11:20

J80i52ř36í 65K68o29c58u63r84e98k 6955154885488

Čekalo se na územní rozhodnutí. A to se vleklo, protože nebyly schválené Zásady územního rozvoje (ZÚR). ZÚR schválené nebyly, protože je soud shodil ze stolu. Soud je shodil ze stolu, protože Zelení zažalovali procesní chyby v příprave trasy R43. Zelení to zažalovali jednak proto, že to mají v popisu "práce", a druhak proto, že je jim úplně jedno, co způsobí.

Ano, Zelení mohli projednat s úřadem a dořešit procesní nedostatky, případně tyto stavby jen vyřadit ze ZÚR. Jenže to by nesměli být Zelení vs. úřad v boji o to, kdo si prosdadí svou. Jak děcka na pískovišti.

0/0
30.8.2016 13:50

L66u20k17á66š 72S45e32d91l65á71č69e80k 1723147277190

Tak že 200 se jezdit nebude, na kterou je tento vlak stavěný.Rv

0/0
30.8.2016 10:24

M70a13r46t40i75n 70N53o57v39o79t33n15ý 3256566361714

Který vlak?

0/0
30.8.2016 10:30

P23a12v37e77l 56R37e64z96n17i87c86e63k 3955874554542

Pindulina

0/0
30.8.2016 10:34

P45a75v38e91l 68M57o72r94a66v58e37c 3912229262758

A imho taky railjety.

+2/0
30.8.2016 10:47

T18o45m97á67š 69M76o48r62a43v48č48í33k 3867836893615

V tom případě Stadler Flirt nebo 380 to taky vytáhne na 200 km/h.

+1/0
30.8.2016 11:05

M50a33r77t69i49n 28R43u12z65i39c42k21a 1962988716837

Stadler Flirt ma max. 180?

0/0
30.8.2016 17:11







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.