Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Avia se vrátí na silnice i se starým logem. Výroba odstartuje v Přelouči

Skupina Czechoslovak Group (CSG) obnoví výrobu středních nákladních automobilů značky Avia. Produkce se ujme závod v Přelouči na Pardubicku. Zpočátku půjde o stovky vozů ročně. Skupina vlastní i kopřivnickou Tatru, majitelem holdingu je český zbrojař Jaroslav Strnad.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P98e98t71r 57V61o94n13d24r40a21c57e60k 7645341893720

Poznámka pro omladinu - povšimněte si , jak systematicky byl zlikvidován český průmysl za kuponové rozkrádačky ...... to že padly automobilky Tatra, Liaz, Avia není náhoda a zapomeňte kecy o nekonkurenci ...... jasně je vidět, že když se chce tak to jde ......

+4/−3
31.8.2016 5:52
Foto

I83m56r37i52c96h 23S86u27c24h59a28r36s27k83ý 8656863415831

trefa do černého ;-)R^

jinak ty mínusy dokazují, že máte pravdu :-/ bohužel !!

0/0
31.8.2016 17:28

P92e76t97r 30J36a85v26u10r82e75k 9657925253266

Tak ještě LIAZ a Pragu do portfolia prosím..... Mě osobně tyhle zprávy dělají dobře. Děkuji!

+3/0
30.8.2016 23:41

L80u44k70á19š 91K19r27a11u85s 4838401467450

Továrna LIAZ už šla dávno k zemi. Bohužel...

0/0
31.8.2016 5:02

P84e87t22r 36J90a72v33u50r95e94k 9847365103656

To je pravda, ale aspoň po ní zůstaly podniky, které jedou. Modelárna Liaz nebo podnik, kde se ohraňují a tváří materiál. Nic moc, ale je práce. Škoda, že se to nepovedlo firmě Tedom. Ta to měla celkem dobře nalajnováno, ale trh je už dost nasycen

0/0
31.8.2016 8:14

P79e23t13r 50M58a65c12h19á45č48e94k 9777484743

Jak mě aviatici na každý okresce točili, tak mi teď chybí. Držím palce a přeji šťastný návrat na výsluní.

+4/0
30.8.2016 15:51

F74i75l22i45p 95S49i80r24o93t62e38k 9112519922401

Avia jako dobrá značka? To jako fakt?

0/−3
30.8.2016 15:38

M48a74r33t65i18n 61K30a71r79á88s86e78k 9818783758878

No hlavne z doby predsocialisticke...

0/0
30.8.2016 17:51

V95í93t 83M74r31h29a72l 1895149263970

Za zázrak považuji, že se česká firma opět vrací do českých rukou, to se jen tak nevidí.

+4/0
30.8.2016 15:19
Foto

P98e19t87r 30P63a59n26g15e10r29l 5547825650235

žel zapoměly dodat že Avia bude mít i nadále motor z USA a kastly z Indie jen šasí se tady bude montovat zbytek dovážet.Co hlavně Letňany se budou prodávat a komu jinému než develop.který se na to klepou už 3 roky.Baráků tady je jak hub po dešti a další se budou chystat s prodejem Avia.Proto se budem stěhovat už to tady je neúnosné.Nejsou kvalif.pracovníci.Ale jsou jen si je musí získat což za 15tis jim tam nikdo dělat nebude.Auto made in global ;-O hnus

0/−10
30.8.2016 15:14

J54i50ř64í 17N61o11v41o25t85n49ý 8159577188648

Mnoho výrobců používá cizí motory a Cummins je velmi dobrý motor. S těma kastlema z Indie to nebuda tak horký. V závodech Ashoku v Indii pracují děti a tak by to Evropská komise jako dovoz zatrhla. Jinak auto je to jednoduchý a vcelku slušný za velmi rozumný prachy.

+1/0
30.8.2016 15:25
Foto

P27e54t60r 74P14a45n31g72e70r11l 5657255310615

Já se nebráním motoru ale jako obecně i kasle by měla bejt z čech a jeho převzetí by mělo být i spojeno i opětovné přemístění lisů z Indie zpět do čech ale pokud je to ve sml.se kterou se zavázali odebírat jejich výrobky,tak stím nic neuděláme uvidíme co udělá EU

0/0
30.8.2016 15:35

L70u87b75o49š 10H18o17l74í31k 5347960632960

Vzhledem ktomu, že Strnadova Tatra náklaďákové kabiny vyrábí (i když jiné typy i rozměry), určitě bude tlačena kooperace tímto směrem.

Provázanost s dalšími produkty Tatry je logický krok.

0/0
30.8.2016 16:14
Foto

P66e92t11r 80P58a12n17g49e82r74l 5937185610775

Mno v to já taky doufám že to tak bude a Tatra bude dělat kabinu v budoucnu,ale zatím je psáno že kabinu budou dodávat Indové.

0/0
30.8.2016 16:17

F32i76l93i16p 94S85i20r62o25t60e38k 9182189562191

Já myslel, že bere kabiny od DAFu?

0/0
30.8.2016 16:19

M79a38r49t17i80n 34K16a77r98á84s66e28k 9548303158118

Pravdu mate oba - tatra nakupuje kabiny pro "civilni seriove nakladaky", pro vojenske a jine specialy dela vlastni. Tedy tady moc prostor pro kooperaci neni....

0/0
30.8.2016 17:53

P54e90t56r 39J51a53v40u90r68e20k 9557395843296

Tak Vy se nebráníte motoru....a kasle by měla bejt z čech. Hmmm....a "tak s tím nic neuděláme" Promiňte pane Strnade, nepoznal jsem Vás pod nickem toho chytrolína Petra Pangerla ;-D

0/0
30.8.2016 23:48
Foto

P29e93t97r 92P72a93n65g67e54r96l 5967705250165

Bohužel neuděláme p.Javurek.

0/0
31.8.2016 6:05

M20a28r90t18i93n 55K36a62r26á98s79e37k 9838183268218

No ono vyvinout a vyrobit motor pro vyrobu v radech stovek kusu je totiz totalni blbost.... stejne jako soustu dalsich komponent...

+4/0
30.8.2016 16:34

P23e59t47r 24J64a46v34u55r37e41k 9167885333126

Přesně tak! Splnit limity EURO5 a v budoucnosti to, že motor bude kyslík snad vyrábět, na to už nestačí pomalu ani VW. Proto si asi musel nějak pomoct...

+1/0
30.8.2016 23:32

M41a54r82t24i84n 58K90a64r31á89s72e92k 9418813928928

No i pres neustale prisnovani norem je ve mestech povetsinou doprava hlavnim zdrojem znecisteni ovzdusi (dodejme ze hodne toxickeho znecisteni), jak by to asi vypadalo bez emisnich norem? To by nase mesta byla v trvalem sedem oblaku jako sousta asijskych mest?

0/0
31.8.2016 8:53

P66e81t58r 38J84a82v21u77r90e54k 9817665613666

Možná zapomněli...ale určitě ne zapoměly! Tak proč si to nekoupil Kelner, Vítek nebo jinej realitní jestřáb, když je to takový terno! Ten Strnad je pěknej ptáček, ale je za nim vidět práce. Jsem rád, že už konečně nastal čas, že se něco buduje. Do nedávna byl kšeft spíš něco přivést ke krachu, rozprodat,.... Já AVII fandim i když jí budou montovat třeba na Ukrajině!

0/0
30.8.2016 23:28

A24l29a73n 92M96a47c82h10a93č 2401626320947

Jezdil jsem s tímto typem Avie a za sebe můžu říct že to není špatný auto.

+3/0
30.8.2016 15:11

A25l33b90e52r92t 73K43á48m49e16n 9734738559701

Nosníky na podvozok Avie sa za socializmu vyrábali (zvárali) v Brandýskom BSS.

V BSS sa vyrábali aj návesy, Kuka vozidla ale žeby sa niečo vyrábalo v Přelouči som nepočul.

0/0
30.8.2016 15:10

J70i46ř92í 14N19o97v68o33t58n72ý 8669877958548

Byl tam vojenský opravárenský závod na P-V3S a pokud vím tak i stále stojí.

+2/0
30.8.2016 15:26

A83l80b64e96r32t 60K26á62m66e62n 9384738879331

Chodieval som aj po vojenských výrobach,(Chrastava, Písek, . . . ) ale Pťelouč ma akosi obyšla :-)

0/0
30.8.2016 15:56

A74l78b66e29r32t 90K21á39m56e47n 9584228959551

Teraz mi to došlo. Já som chodieval po výrobných podnikoch (Liaz Mnichovo Hradište, Mladá Boleslav, BSS, Vrchlabí, Kvasiny, . . . ) a nie po opraváranských podnikoch, takže preto nič o Přelouči neviem.

0/0
30.8.2016 16:01

M10a41r79t35i84n 46P93l65a35t18i76l 9331203541838

nejrychlejší auto na silnici - všichni ostatní jedou za ním a horko těžko ho předjíždí....

+3/0
30.8.2016 14:51

J35i50ř80í 34N79o10v83o92t10n68ý 8739627718518

Zaspal jste dobu.

+2/0
30.8.2016 15:25

J17a58n 73V48á29c16l66a30v58í47k 3132856801239

Takže dle předpokladů šlo hlavně o pozemky v Praze...

+4/0
30.8.2016 14:26

F40r21a55n67t11i83š72e21k 17L41u71p74í10n57e85k 8341266726402

Vyborna zprava, skoda tech indu. Kez by jednou vyrabeli zase i letadla avia. A dali tem nakladakum motor, co jede do kopce.

+1/0
30.8.2016 14:25

V93i83k10t27o58r 71Š35e77d68i29v31ý 8856761230126

Letadla Avia?

To si opravdu myslíte, že lze jen tak z ničeho, na zelené louce, vytvořit výrobce letadel?

0/0
30.8.2016 14:46

L79u68d56ě27k 94N70ě66m44e46c 5655161562404

Ano, vyráběly se u nás letadla Avia. Ale přece jen už je to nějaký pátek. Výroba letadel v Avii skončila v roce 1960.

+3/0
30.8.2016 15:22

J65i72ř72í 23D85o23l50e29ž56a20l 4378186392588

Ájé, černá můra je zase zpátky. Do sebemenšího kopečku maximálně třicítkou a jak píše kolega níže - vždy v čele pelotonu. :-P

0/0
30.8.2016 14:21

T52o87m19á85š 97P85í55c15l 3656683541457

Předpokládám, že pan Strnad ví, co dělá, a přeji mnoho úspěchů. Dobrého průmyslu není nikdy dost.

+16/0
30.8.2016 14:11

F66r57a27n67t14i95s39e54k 57K25o74f80r57o50n 8410609222171

Budou to mít těžký prosadit se proti zavedeným výrobcům s rozsáhlou distribuční i servisní sítí, silnou značkou a velkým know-how i kapitálem v zádech.

Každopádně jim přeji úspěch a držím palce, ať se to podaří.

+8/0
30.8.2016 14:07

M45a57r34t93i33n 22K14ř94í12ž 9543132300387

Avia, nejrychlejší auto na světě - vždycky v čele pelotonu.

+8/0
30.8.2016 14:00

A70l10i16c73e 53J28a12n67á96k44o52v45á 4898695414339

A21/31 přetížena v dlouhé verzi s původním motorem, modely z 90.let A60/80 a ty co jsou na obrázku ne.

0/0
31.8.2016 12:42

J87a36n 81P35í42c78h31a 3582788374157

Mě zaujalo na článku, že v Praze nejsou kvalifikovaní pracovníci, proto se výroba přesune do Přelouče.... takže v Praze žije nejvíce občanů v Čr, ale zruční tam nejsou :-) Nebo jak si mám vyložit tento odstavec?

V Praze ani nejsou kvalifikovaní pracovníci, proto vedení přesune do konce roku výrobní sestavy do Přelouče. Jak skupina naloží s letňanským závodem, vedení ještě nerozhodlo.

Zdroj: http://ekonomika.idnes.cz/v-prelouci-se-zacnou-vyrabet-nakladni-vozy-avia-f56-/ekonomika.aspx?c=A160830_124235_ekonomika_rts

+5/−3
30.8.2016 13:54

M79a21r77e39k 12F60l61e61k70a70č 1596625464358

Jestli to není tím, že v praze chce každej makt v office centru za 50t měsíčně a rukama dělají už jenom Ukčka dlažbu na chodník

+14/0
30.8.2016 13:56

J42a77n 59P89í50c87h31a 3432628784657

Tak to by mělo být napsáno, že výroba v Praze je nerentabilní....

+2/−1
30.8.2016 14:00

P76e47t13r 38M30a83r25š73o89u96n 5875858666226

Jak souvisí office zaměstnanec s rentabilitou výrobní linky? Je to spravne ze nemají kvalifikované pracovníky (Officak prostě nemá kvalifikaci pro pas)

+4/0
30.8.2016 14:07

J43a38n 17P78í61c27h75a 3292878174467

Nevěřím, že ve městě, kde žije 1 000 000 se nenajdou dělníci. řadový dělník nepotřebuje kvalifikaci. Pouze svářeči, apod. a jedná se většinou o učební obory. ... Můj názor: je to o financích....

+3/−2
30.8.2016 14:20

J53a97n 88P85a27ř57í76z24e60k 9456830247586

Taky se podívejte, jaká je v Praze nezaměstnanost. Tam už prostě není kde brát

0/0
31.8.2016 11:45

M42a49r74t47i71n 44K44ř88í73ž 9323382530927

Tady se prostě rukama moc nedělá, a když už, tak za draho.

+1/0
30.8.2016 14:04

T35o83m26á48š 10P27í24c30l 3826403261847

Putna, Shanaáh, Zlatuška a podobní jistě vychovají na svých univerzitách spoustu lidí pro praktickou činnost velice použitelných :-) Jen co získají praxi v neziskovkách...

+7/−2
30.8.2016 14:06

M13a79r40t19i52n 61K96ř54í92ž 9293292760117

To, že něčemu nerozumíte, není důvod se tomu vysmivat.

+1/−4
30.8.2016 14:11

P81e26t71r 12M64a33r65e57č72e63k 1503391449968

Jo v Praze už je to samý úředník, stánkař, pingl nebo taxikář. :-) A potom ukrajinští zedníci a kopáči. Do výroby aut potřebujete trochu jinou kvalifikaci než znalost měnového kurzu.

+3/0
30.8.2016 14:14

J82a95n 44V21á66c44l30a86v40í63k 3582646791759

O lidi by se museli v oblasti pretahovat s několika firmami, které nejspis plati lepe. Ale ono v Praze jim jde hlavne o pozemky pro byty, takze je to v zasade jedno.

+4/0
30.8.2016 14:20

J56i48ř42í 63Š96v70a97g45r 3978570805746

Pražáci jsou rozmazlení, prý už jim nestačí ten milodar od zaměstnavatele, za který si koupí jízdenku do práce a tři rohlíky s vlašákem. Prý potřebují zaplatit i bydlení, tak se k nim nikdo nehrne = nejsou zruční lidé. ;)

0/0
30.8.2016 14:41







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.