Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Avia se vrátí na silnice i se starým logem. Výroba odstartuje v Přelouči

Skupina Czechoslovak Group (CSG) obnoví výrobu středních nákladních automobilů značky Avia. Produkce se ujme závod v Přelouči na Pardubicku. Zpočátku půjde o stovky vozů ročně. Skupina vlastní i kopřivnickou Tatru, majitelem holdingu je český zbrojař Jaroslav Strnad.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P77e90t35r 58V46o88n25d50r55a41c14e34k 7625151983850

Poznámka pro omladinu - povšimněte si , jak systematicky byl zlikvidován český průmysl za kuponové rozkrádačky ...... to že padly automobilky Tatra, Liaz, Avia není náhoda a zapomeňte kecy o nekonkurenci ...... jasně je vidět, že když se chce tak to jde ......

+4/−3
31.8.2016 5:52
Foto

I62m43r78i73c19h 94S91u94c98h52a16r49s82k89ý 8226463815661

trefa do černého ;-)R^

jinak ty mínusy dokazují, že máte pravdu :-/ bohužel !!

0/0
31.8.2016 17:28

P59e62t40r 80J63a39v65u34r64e69k 9187945613756

Tak ještě LIAZ a Pragu do portfolia prosím..... Mě osobně tyhle zprávy dělají dobře. Děkuji!

+3/0
30.8.2016 23:41

L26u78k47á96š 97K80r18a81u98s 4408581937810

Továrna LIAZ už šla dávno k zemi. Bohužel...

0/0
31.8.2016 5:02

P74e66t64r 29J66a52v95u55r46e55k 9807795493186

To je pravda, ale aspoň po ní zůstaly podniky, které jedou. Modelárna Liaz nebo podnik, kde se ohraňují a tváří materiál. Nic moc, ale je práce. Škoda, že se to nepovedlo firmě Tedom. Ta to měla celkem dobře nalajnováno, ale trh je už dost nasycen

0/0
31.8.2016 8:14

P83e40t31r 85M14a89c39h32á13č52e24k 9477104583

Jak mě aviatici na každý okresce točili, tak mi teď chybí. Držím palce a přeji šťastný návrat na výsluní.

+4/0
30.8.2016 15:51

F77i63l10i32p 69S56i89r66o98t50e51k 9512659302781

Avia jako dobrá značka? To jako fakt?

0/−3
30.8.2016 15:38

M33a66r27t58i72n 33K51a76r53á53s13e52k 9528633228148

No hlavne z doby predsocialisticke...

0/0
30.8.2016 17:51

V28í51t 47M77r82h54a58l 1205919273260

Za zázrak považuji, že se česká firma opět vrací do českých rukou, to se jen tak nevidí.

+4/0
30.8.2016 15:19
Foto

P40e80t44r 61P34a19n53g78e85r96l 5887375340355

žel zapoměly dodat že Avia bude mít i nadále motor z USA a kastly z Indie jen šasí se tady bude montovat zbytek dovážet.Co hlavně Letňany se budou prodávat a komu jinému než develop.který se na to klepou už 3 roky.Baráků tady je jak hub po dešti a další se budou chystat s prodejem Avia.Proto se budem stěhovat už to tady je neúnosné.Nejsou kvalif.pracovníci.Ale jsou jen si je musí získat což za 15tis jim tam nikdo dělat nebude.Auto made in global ;-O hnus

0/−10
30.8.2016 15:14

J85i55ř77í 65N14o47v13o86t45n32ý 8109277528958

Mnoho výrobců používá cizí motory a Cummins je velmi dobrý motor. S těma kastlema z Indie to nebuda tak horký. V závodech Ashoku v Indii pracují děti a tak by to Evropská komise jako dovoz zatrhla. Jinak auto je to jednoduchý a vcelku slušný za velmi rozumný prachy.

+1/0
30.8.2016 15:25
Foto

P77e17t17r 66P54a17n21g94e18r90l 5777425970835

Já se nebráním motoru ale jako obecně i kasle by měla bejt z čech a jeho převzetí by mělo být i spojeno i opětovné přemístění lisů z Indie zpět do čech ale pokud je to ve sml.se kterou se zavázali odebírat jejich výrobky,tak stím nic neuděláme uvidíme co udělá EU

0/0
30.8.2016 15:35

L35u17b39o23š 22H51o95l98í80k 5537860792220

Vzhledem ktomu, že Strnadova Tatra náklaďákové kabiny vyrábí (i když jiné typy i rozměry), určitě bude tlačena kooperace tímto směrem.

Provázanost s dalšími produkty Tatry je logický krok.

0/0
30.8.2016 16:14
Foto

P52e45t22r 61P16a65n56g11e77r88l 5317825260235

Mno v to já taky doufám že to tak bude a Tatra bude dělat kabinu v budoucnu,ale zatím je psáno že kabinu budou dodávat Indové.

0/0
30.8.2016 16:17

F89i47l85i86p 70S48i29r60o37t91e85k 9152109982781

Já myslel, že bere kabiny od DAFu?

0/0
30.8.2016 16:19

M36a62r79t73i93n 67K59a95r39á71s76e51k 9818573278188

Pravdu mate oba - tatra nakupuje kabiny pro "civilni seriove nakladaky", pro vojenske a jine specialy dela vlastni. Tedy tady moc prostor pro kooperaci neni....

0/0
30.8.2016 17:53

P40e94t37r 15J61a93v65u25r41e92k 9917175293756

Tak Vy se nebráníte motoru....a kasle by měla bejt z čech. Hmmm....a "tak s tím nic neuděláme" Promiňte pane Strnade, nepoznal jsem Vás pod nickem toho chytrolína Petra Pangerla ;-D

0/0
30.8.2016 23:48
Foto

P11e64t57r 31P51a36n51g18e32r55l 5407505560255

Bohužel neuděláme p.Javurek.

0/0
31.8.2016 6:05

M93a95r46t13i20n 83K54a19r72á92s27e41k 9958633418118

No ono vyvinout a vyrobit motor pro vyrobu v radech stovek kusu je totiz totalni blbost.... stejne jako soustu dalsich komponent...

+4/0
30.8.2016 16:34

P75e52t76r 62J69a21v93u60r15e90k 9657315723816

Přesně tak! Splnit limity EURO5 a v budoucnosti to, že motor bude kyslík snad vyrábět, na to už nestačí pomalu ani VW. Proto si asi musel nějak pomoct...

+1/0
30.8.2016 23:32

M74a20r47t50i30n 44K56a87r96á44s30e91k 9918633148198

No i pres neustale prisnovani norem je ve mestech povetsinou doprava hlavnim zdrojem znecisteni ovzdusi (dodejme ze hodne toxickeho znecisteni), jak by to asi vypadalo bez emisnich norem? To by nase mesta byla v trvalem sedem oblaku jako sousta asijskych mest?

0/0
31.8.2016 8:53

P39e86t75r 30J79a86v72u92r54e81k 9127855963286

Možná zapomněli...ale určitě ne zapoměly! Tak proč si to nekoupil Kelner, Vítek nebo jinej realitní jestřáb, když je to takový terno! Ten Strnad je pěknej ptáček, ale je za nim vidět práce. Jsem rád, že už konečně nastal čas, že se něco buduje. Do nedávna byl kšeft spíš něco přivést ke krachu, rozprodat,.... Já AVII fandim i když jí budou montovat třeba na Ukrajině!

0/0
30.8.2016 23:28

A28l32a45n 89M27a16c93h54a43č 2961546860557

Jezdil jsem s tímto typem Avie a za sebe můžu říct že to není špatný auto.

+3/0
30.8.2016 15:11

A42l41b77e29r39t 55K95á60m78e54n 9514118879471

Nosníky na podvozok Avie sa za socializmu vyrábali (zvárali) v Brandýskom BSS.

V BSS sa vyrábali aj návesy, Kuka vozidla ale žeby sa niečo vyrábalo v Přelouči som nepočul.

0/0
30.8.2016 15:10

J54i95ř48í 41N69o90v77o26t97n55ý 8119457968258

Byl tam vojenský opravárenský závod na P-V3S a pokud vím tak i stále stojí.

+2/0
30.8.2016 15:26

A84l53b78e75r92t 41K40á60m75e62n 9724398119671

Chodieval som aj po vojenských výrobach,(Chrastava, Písek, . . . ) ale Pťelouč ma akosi obyšla :-)

0/0
30.8.2016 15:56

A48l76b92e88r39t 68K48á58m94e64n 9834948769251

Teraz mi to došlo. Já som chodieval po výrobných podnikoch (Liaz Mnichovo Hradište, Mladá Boleslav, BSS, Vrchlabí, Kvasiny, . . . ) a nie po opraváranských podnikoch, takže preto nič o Přelouči neviem.

0/0
30.8.2016 16:01

M43a32r27t92i57n 79P74l35a75t75i18l 9551163921298

nejrychlejší auto na silnici - všichni ostatní jedou za ním a horko těžko ho předjíždí....

+3/0
30.8.2016 14:51

J84i68ř40í 89N19o76v30o61t22n16ý 8389757358588

Zaspal jste dobu.

+2/0
30.8.2016 15:25

J24a90n 96V64á25c27l53a45v78í80k 3302916231119

Takže dle předpokladů šlo hlavně o pozemky v Praze...

+4/0
30.8.2016 14:26

F27r79a83n61t55i38š19e94k 53L15u66p47í22n69e15k 8861296146492

Vyborna zprava, skoda tech indu. Kez by jednou vyrabeli zase i letadla avia. A dali tem nakladakum motor, co jede do kopce.

+1/0
30.8.2016 14:25

V75i61k83t20o90r 90Š75e75d49i89v58ý 8686271630296

Letadla Avia?

To si opravdu myslíte, že lze jen tak z ničeho, na zelené louce, vytvořit výrobce letadel?

0/0
30.8.2016 14:46

L44u41d31ě76k 30N96ě48m28e47c 5915961762144

Ano, vyráběly se u nás letadla Avia. Ale přece jen už je to nějaký pátek. Výroba letadel v Avii skončila v roce 1960.

+3/0
30.8.2016 15:22

J82i40ř90í 61D26o52l46e49ž42a69l 4918706782618

Ájé, černá můra je zase zpátky. Do sebemenšího kopečku maximálně třicítkou a jak píše kolega níže - vždy v čele pelotonu. :-P

0/0
30.8.2016 14:21

T69o15m94á46š 49P83í92c35l 3726643511827

Předpokládám, že pan Strnad ví, co dělá, a přeji mnoho úspěchů. Dobrého průmyslu není nikdy dost.

+16/0
30.8.2016 14:11

F51r37a42n46t28i92s23e71k 91K19o97f95r52o73n 8260789112701

Budou to mít těžký prosadit se proti zavedeným výrobcům s rozsáhlou distribuční i servisní sítí, silnou značkou a velkým know-how i kapitálem v zádech.

Každopádně jim přeji úspěch a držím palce, ať se to podaří.

+8/0
30.8.2016 14:07

M38a16r50t44i78n 22K51ř54í56ž 9923202570667

Avia, nejrychlejší auto na světě - vždycky v čele pelotonu.

+8/0
30.8.2016 14:00

A35l19i42c11e 19J16a94n51á98k56o17v69á 4598165984939

A21/31 přetížena v dlouhé verzi s původním motorem, modely z 90.let A60/80 a ty co jsou na obrázku ne.

0/0
31.8.2016 12:42

J75a66n 24P33í11c36h45a 3412178584297

Mě zaujalo na článku, že v Praze nejsou kvalifikovaní pracovníci, proto se výroba přesune do Přelouče.... takže v Praze žije nejvíce občanů v Čr, ale zruční tam nejsou :-) Nebo jak si mám vyložit tento odstavec?

V Praze ani nejsou kvalifikovaní pracovníci, proto vedení přesune do konce roku výrobní sestavy do Přelouče. Jak skupina naloží s letňanským závodem, vedení ještě nerozhodlo.

Zdroj: http://ekonomika.idnes.cz/v-prelouci-se-zacnou-vyrabet-nakladni-vozy-avia-f56-/ekonomika.aspx?c=A160830_124235_ekonomika_rts

+5/−3
30.8.2016 13:54

M93a72r46e30k 60F44l51e72k85a19č 1726175724158

Jestli to není tím, že v praze chce každej makt v office centru za 50t měsíčně a rukama dělají už jenom Ukčka dlažbu na chodník

+14/0
30.8.2016 13:56

J29a39n 59P43í74c28h16a 3522608804357

Tak to by mělo být napsáno, že výroba v Praze je nerentabilní....

+2/−1
30.8.2016 14:00

P95e33t64r 98M73a11r93š59o85u11n 5775618356556

Jak souvisí office zaměstnanec s rentabilitou výrobní linky? Je to spravne ze nemají kvalifikované pracovníky (Officak prostě nemá kvalifikaci pro pas)

+4/0
30.8.2016 14:07

J34a18n 43P22í83c13h59a 3502278804957

Nevěřím, že ve městě, kde žije 1 000 000 se nenajdou dělníci. řadový dělník nepotřebuje kvalifikaci. Pouze svářeči, apod. a jedná se většinou o učební obory. ... Můj názor: je to o financích....

+3/−2
30.8.2016 14:20

J85a96n 41P39a23ř50í21z64e93k 9646200857726

Taky se podívejte, jaká je v Praze nezaměstnanost. Tam už prostě není kde brát

0/0
31.8.2016 11:45

M22a17r78t56i85n 14K51ř76í33ž 9873492200717

Tady se prostě rukama moc nedělá, a když už, tak za draho.

+1/0
30.8.2016 14:04

T40o76m77á75š 54P16í83c13l 3866133611297

Putna, Shanaáh, Zlatuška a podobní jistě vychovají na svých univerzitách spoustu lidí pro praktickou činnost velice použitelných :-) Jen co získají praxi v neziskovkách...

+7/−2
30.8.2016 14:06

M71a59r66t96i40n 89K23ř31í69ž 9103762340127

To, že něčemu nerozumíte, není důvod se tomu vysmivat.

+1/−4
30.8.2016 14:11

P64e22t39r 28M62a19r90e29č51e20k 1443861289208

Jo v Praze už je to samý úředník, stánkař, pingl nebo taxikář. :-) A potom ukrajinští zedníci a kopáči. Do výroby aut potřebujete trochu jinou kvalifikaci než znalost měnového kurzu.

+3/0
30.8.2016 14:14

J14a12n 69V34á14c26l36a23v54í84k 3792926961369

O lidi by se museli v oblasti pretahovat s několika firmami, které nejspis plati lepe. Ale ono v Praze jim jde hlavne o pozemky pro byty, takze je to v zasade jedno.

+4/0
30.8.2016 14:20

J87i11ř39í 98Š52v73a89g92r 3538840345936

Pražáci jsou rozmazlení, prý už jim nestačí ten milodar od zaměstnavatele, za který si koupí jízdenku do práce a tři rohlíky s vlašákem. Prý potřebují zaplatit i bydlení, tak se k nim nikdo nehrne = nejsou zruční lidé. ;)

0/0
30.8.2016 14:41





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.