Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Nákladní vlaky drží ČD v plusu, osobní doprava prohloubila ztrátu

Skupina České dráhy zvýšila v prvním pololetí svůj zisk. Státní dopravce ale stále prodělává ve svém hlavním byznyse, osobní dopravě. Ztráty v přepravě cestujících dokonce ještě rostou.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

K36a57r17e23l 14K33o63l63á23ř 2754522761253

Problém je to, že osobní doprava jezdí rychlostí jak před 80 lety, např. Praha - Bratislava, 1938: 4 hodiny 18 minut, 2016: 3 hodiny 58 minut a to za cenu, kdy i jednomu člověku už se vyplatí jet autem, natož pokud jede lidí víc. Dnes se plánuje, že za 20 let se bude stavět železnice s rychlostí 160 km/h, jakou se jezdilo v zahraničí před 100 lety, a to jen za předpokladu, že přípravu nebudou zdržovat ekoteroristé. Díky nim a legislativě, která to umožňuje je každý větší projekt - dálnice nebo VRT několikagenerační záležitost s cenou, jako kdyby byly kolejnice ze zlata a dálnice z mramoru, a to jen za předpokladu, že se vůbec začne stavět.

Řešením by bylo podpořit výstavbu VRT a s tím spojenou legislativu, tak aby se u nás jezdilo rychleji a levněji. Protože jsme ale v ČR, tak řešením bude nechat železnice jako za protektorátu, ale místo toho zpomalit, zdražit a zkomplikovat individuální dopravu autem - zdražit spotřební daň na benzín, místo parkování modré zóny, místo magistrály městem zelený bulvár o jednom pruhu, tempo 30 a místo dálnice cyklostezska, která se ale s dálnici rovná cenou....

EUEUEU

+1/0
1.9.2016 12:15

P49e81t65r 57N63o73v29o90t60n91y 1981330731

Nojo, tehdy to jel jeden protekční motorák s jednou zastávkou. Dnes každé EC s pěti zastávkama a to ještě o těch dvacet minut rychleji.

+3/0
1.9.2016 15:41

R29a50d17e26k 73J60a68n13a55t64a 9605836734612

A navíc - ta trať skoro nezměnila - vede stejnými klikatými údolími, jak to před 170 lety navrhl inženýr Jan Perner. Jen při rekonstrukci narovnali pár zatáček.

Jinak má trať trasování 19. století.

+1/0
1.9.2016 15:52

R92a64d83e36k 78J71a88n95a53t67a 9695176924242

"např. Praha - Bratislava, 1938: 4 hodiny 18 minut, 2016: 3 hodiny 58 minut a to za cenu, kdy i jednomu člověku už se vyplatí jet autem ..."

Já vidím v e-shopu ČD cenu 414 Kč. Na kolik že vás to přijde autem?

+2/0
1.9.2016 15:49

P75a75v65e17l 89Š40m13í23d55e96k 6119900183218

Jo honzík asi neměl svůj de, jen souhlas panem Janatou a Novotným;-D;-D;-D

0/0
1.9.2016 9:25

P92a27v14e72l 88Š22m36í36d75e64k 6309600833338

Tak ta diskuze ohledně honzíka je dobrá;-D

0/0
1.9.2016 9:13

M96a48r55t66i67n 53N37o79v97o52t93n43ý 3586796181854

Jane Sůro, pokud nejste schopen vydýchat, že se do vás někdo trošičku v diskusi opře, tak do ní radši vůbec nechoďte. Není přece nutné, abyste hned agresivně reagoval a lidi urážel. Buďte trochu nad věcí.

Kdyby si podobně brali příspěvky v diskusích vaši kolegové, kteří píší třeba o Rusku, Ukrajině nebo uprchlické krizi, tak by to s nimi po týdnu šlehlo.

+3/0
31.8.2016 22:48

J34a87n 63J76e13m36e62l95k27a 1805870

Já myslím, že ČD nikdy nebylo adekvátně placeno. Z dob monopolního Carga byly zisky používány k financování osobní dopravy. Což je podle mě jeden důvod, proč Cargo vypadá jak vypadá. Jejich park vypadal, že do nich snad za 25 let nikdo neinvestoval. A stejně politici generovali 100 milionové schodky rozpočtu. Podobně vybírají vybírají dividendy z ČEZu. Hlavně, že chtějí stavět "10" bloků.

A dále řešit provoz a modernizace rozprodejem majetku je špatně.

Prostě politici nechtěli a nechtějí investovat více do železnice.(mimo EU peněz)

Neplatili adekvátně ani výluky (přestože ví, že jinak veřejná podpora není dovolena)

ČD 2015

Tržby 33 mld., osobní 21mld

6 mld. investic, 5,36 mld v osobní dopravě. Podobně odpisy.

+4/0
31.8.2016 22:05

P49e98p10a 86B38r55a79t25r17š51o44v33s63k83ý 9235286619781

Nevím co všichni řeší. Firmě se v osobní dopravě zvýšily tržby i počet cestujících, ale z důvodu velkých investic do vozidel se jí prohloubila ztráta. Nákladní dokázala skoro zázračně snížit náklady a vydělala mnohem více než loni. Kdyby někteří zdejší hateři a obdivovači četli nejen tento článek, ale i dokumenty na stránkách ČD, nemusel by se tu nikdo s nikým hádat.

Ale asi by bylo nejlepší kdyby se do ničeho neinvestovalo (jak z pohledu haterů, kterým by krátkodobě firma nevykazovala navýšení ztráty, ale i ze strany horlivých obdivovačů, kterým zlý management krade Béčka).

Já tento výsledek považuji za očekávaný a výtam zvýšený počet cestujících, modernější vozidla a zefektivnění nákladní dopravy. R^

+5/0
31.8.2016 19:49

J55i62ř55í 27R88a40m42p96á17č29e70k 5851581483850

Bydlím na trase Praha - Ostrava. Vlaky používám podle času, kde v danou chvíli potřebuji být. Minulý týden jsme s dcerkou jeli na výlet, do Ustí/Orlicí s čd, dále do Červené vody také čd - zpět bus do Štítů a následně další bus do Zábřeh na Moravě a pak žlutým domů. Celé ČD jsou mi ukradené, tak jako ostatní, ale pan Sůra mne svými články vytáčí. Jeho reakce v diskuzích mohu srovnat pouze s puberťákem.

0/0
31.8.2016 18:39

J65a86n 79S96ů65r64a 4875783633112

Jednoduchá rada: nečtěte je.nebo mi napište, co je v textu špatně,já rád chybu přiznám a opravím ji. Omlouvám se za své pubertální reakce reagující na Vaše hlubokomyslna tvrzení.

+2/−2
31.8.2016 20:02

M44a89r63t98i92n 89N17o11v27o71t27n41ý 3316206691544

No vidíte, teď jste zrovna potvrdil, že reagujete jako puberťák. Opravdu byla od vás ta poslední věta nutná? :-/

+1/0
31.8.2016 22:16

J41i48ř59í 54R30a91m94p46á96č96e42k 5301951233670

Řadu roků čtu páně Sůrovy nenávistné a arogantní články na adresu ČD. Jeho fascinace žlutými vlaky je do nebe volající.

Čtu i diskuze pod články tohoto autora a za tu dobu si člověk osvojí jeho reakce.

Moc bych za to nedal, že příspěvky v diskuzi od pana Ondřeje Nováka a Oldřicha Janečka jsou psány na stejné klávesnici jako článek sám.

+4/0
31.8.2016 14:17

J83a91n 26C53e49p77e96k 1234396620

Mně zas fascinují fanatičtí fanoušci Českých drah. Kanálu, který se nikdy nenaplní. Ač jim stát cpe více a více, tak jsou stále v mínusu a hospodaří do 10 k 5. Jančura a pan Sůra jsou mi volní. Vadí mi neskutečně promrhané prachy daňových poplatníků v ČD.

+3/−5
31.8.2016 15:07
Foto

J83a41n 76V68a33l64a69l37í20k 6336489280186

když místo ČD by začal jezdit někdo jiný tak ty peníze bude také dostávat tak jako dostávají ČD

+2/−1
31.8.2016 15:13

O79l52d94ř27i11c95h 56J85a15n14e13č43e49k 8149656293761

1) "Někdo jiný" by nedostával tytéž peníze jako dostávají ČD - dosavadní zkušenosti ze soutěží ukazují, že vysoutěžená cena je zpravidla nižší než ta, kterou dosud dostávaly ČD. Pokud ne, tak je to často kvůli lepším službám - více spojů nebo lepší soupravy.

2) ČD sice dostávají úhrady ztrát, stejně však za půl roku na osobní dopravě prodělaly 342 milionů Kč! Jelikož jejich 100%ním vlastníkem je stát, přichází daňoví poplatníci navíc o tyto peníze. Kdyby byl v mínusu soukromník, daňového poplatníka to trápit nemusí.

(Mimochodem, i zdůvodňování ztrát výlukami mi přijde dost pochybné - i to je přeci objektivní a prokazatelná ztráta, kterou by objednavatel měl doplatit)

0/0
31.8.2016 15:21
Foto

J44a34n 29V91a46l60a28l77í73k 6416719920846

no když by ta cena byla vyšší kvůli lepším službám atd tak by pak ale stát platil víc než platí ČD to by nedávalo smysl...

když nabídnou cenu nižší tak třeba ve vlaku není WC jako u jednoho dopravce

0/0
31.8.2016 15:44

O88l28d64ř82i46c11h 54J59a94n27e81č76e78k 8369726353831

co na tom nedává smysl, když se objednavatel rozhodne, že chce lepší službu (ať už v jakémkoliv ohledu), než nyní dostává, a je za to i ochoten zaplatit více, než nyní platí?

a pokud se objednavatel rozhodne, že v objednaném vlaku nepotřebuje WC, tak tam prostě nemusí být. třeba u motoráčků od Stadleru to WC podle mě komfort spíš snižuje - většina jejich jízd je do 60 minut (aspoň v Jizerkách, nevím, jak na Vysočině), to by se většina cestujících bez WC obešla, přitom v tom malém voze to bezbariérové WC zabírá podstatnou plochu, kvůli čemuž se pak nedostává 'normálních' míst na sezení - takže myslím, že by cestující ocenili spíše to sezení než WC. (to není kritika ČD, ale kraje, který soutěž zadával - pokud tedy v těch motoráčcích bezbariérové WC požadoval)

0/0
31.8.2016 16:23

J60o14s17e43f 88K24o98p26e43c91k75y 9494372635

Danovi poplatnici o zadnych 342 mil neprichazeji. Takova podpora by byla nezakonna a zcela ji vylucuje i uz mnoho let stare narizeni EU

0/0
31.8.2016 20:20

J84a91n 29J24e84m77e65l67k63a 1745260

Vlaková doprava je zatím téměř všude dotovaná. Je pár tratí na světě, které jsou u nuly nebo lehce v +. Co konkrétního je nehospodárného. Když tam jede jeden Elephant jeden strojvůdce, jeden průvodčí. A jezdí tam a zpět. Můžete to nějak pojmenovat?

0/0
1.9.2016 7:24

R48o16m47a24n 66J33e54s52c88h79k67e 9848515107145

Bez vlaků a kolejí by klekl stát. Na silnice se všichni nevlezeme. Vojáci také nejsou hospodární. To Vám nevadí ? Úředníci na úřadech také nejsou efektivní. Na co se staví dálnice za peníze daňových poplatníků ? Pro lidi.

Auto vlastním a po dálnici vůbec nejezdím. V našem okrese není ani kilometr dálnice. V Praze také mají metro za peníze daňových poplatníků. Nezavidím jim, bydlet bych tam nechtěl. Je to nutné.

0/0
1.9.2016 18:19

O65l65d13ř19i77c20h 66J62a96n83e58č22e87k 8569276923491

Můžete si být jistý, že přinejmenším v mém případě nejsou (proč bych jinak býval psal námitku vůči formulacím p. Sůry např. v článku o Flixbusu do Liberce?).

V této a obdobných diskusích je v zásadě několik typů diskutujících:

- zastánci liberalizace

- zbožňovači ČD (předpokládám, že hlavně jejich zaměstnanci a penzisté)

- plivači na ČD

- plivači na vlaky obecně

- ti, co si pletou jablka s patyzony (tedy komerční dopravu s dopravou kraji / státem objednávanou).

Já jsem prostě jen zastánce liberalizace a kritik socialistického chování ČD (to neznamená nutně plivač na ČD resp. vlaky obecně, např. za railjety jsem rád). Holt se pak často moje názory podobají názorům p. Sůry, ale i mně zejména v poslední době Regiojet a zejména jeho šéf lezou krkem.

Pokud moji kritiku považujete za neoprávněnou, tak mi prosím vysvětlete, jaktože ČD vykazují stamilionovou ztrátu z činnosti, kde mají drtivou většinu výkonů na objednávku krajů či státu a dostávají za ně uhrazenu prokazatelnou ztrátu a zbytek pak z pár komerčních spojů, o nichž vedení firmy tvrdí, že jsou ziskové.

+1/0
31.8.2016 15:16

R42o27m49a17n 60J11e75s68c31h96k48e 9838265177775

Pan Jančura jezdí na hlavní trati. ČD jezdí celostátně, na mnoha okrajových tratích s malou frekvencí cestujících. Například na naší trati Brno - Letovice jezdí vlaky po hodině od 4 do 23 hodin, ve špičce po půl hodině. Tam i zpátky. Pro nás je to paráda, bohužel obsazenost není 100 % ale mezi 20 a 90 % podle času.

Bohužel na silnice se všichni nevlezeme. A takové platy na každodenní dojíždění autem každý nemá. Dále pak nedostatek prakovišt ve městě.

0/0
1.9.2016 18:26

J24a79n 21S98ů63r54a 4955153813522

Děkuji za přízeň. Moc bych nedal za to, že jste dnes znásilnil pět psů.

+1/−3
31.8.2016 15:47
Foto

J49a40n 18V20a65l94a70l86í27k 6526339590966

ale no tak... 8-o

+1/0
31.8.2016 16:19

V14i64k36t49o56r 23D28e78j79m76e79k 8969177456276

Inteligentní reakce. Vy jako *ůrák nejen vypadáte a píšete... Rv

0/−2
31.8.2016 16:24

J38a94n 46S22ů67r63a 4215693673572

Škoda, že mohu posoudit jen Váš skvělý sloh:-)Ale pokud Vám to pomáhá v terapii, poslužte si.

0/0
31.8.2016 16:32
Foto

J64a11n 76V95a98l63a54l63í82k 6166449370146

no uznejte že jste tu narážku přehnal...

+1/0
31.8.2016 16:36

J49a90n 63S72ů69r63a 4385223583592

Nevidím důvod. Nejsem typ, co si nechá kálet na hlavu lidmi, jako pan Rampáček. A fakt jsem čím dál více alergický na chování těchto hrdinů schovanými za klávesnicí:)

0/0
31.8.2016 16:43
Foto

J52a58n 32V16a21l91a42l92í93k 6686919900216

jo já vás chápu... ale zajisté to šlo vyjádřit jinak... prostě bych řekl že jste se neudržel ale to neomlouvá měl by jste být více nad věcí...

jen aby jste pak nepřišel o 100 dukátů ;-D

0/0
31.8.2016 16:50

J50a82n 80S22ů35r43a 4345383823112

Ano, šlo to vyjádřit ještě jinak. Například předžalobní výzvou.

0/0
31.8.2016 16:51

O89l96d30ř13i90c51h 16J39a44n16e51č33e47k 8769576423701

Pane Sůro, v tomto musím s panem Valalíkem souhlasit: pan Rampáček se sice vyjádřil poněkud přehnaně, ale nenapsal nic vulgárního a už teprve nic žalovatelného. Proto nevím, proč máte potřebu odpovídat mu vulgaritou. U běžného čtenáře by se to možná ještě dalo pochopit, ale redaktor by se myslím měl v reakcích pod svými články chovat v rámci možností umírněně. Takto pouze přiživujete antipatii vůči Vaší osobě, ať už oprávněnou nebo ne.

+3/0
31.8.2016 16:57

J50a23n 49S67ů22r57a 4785223893872

Já nejsem politik, abych si živil nějakou přízeň. Jsem pouze člověk, který reaguje na lži, zvláště psané stylem "moc bych nedal". Pokud se vás to dotklo, omlouvám se. Zkusím si zase dát půst od lidí typu Rampáček, Dejmek a spol

0/0
31.8.2016 17:00

O51l13d78ř33i30c69h 56J41a19n90e87č50e51k 8879396573841

Mě se to nikterak nedotklo, nevím proč.

Přízeň si možná živit nepotřebujete, ale kdo seje vítr, sklízí bouři - pokud budete na své kritiky reagovat tak, jak jste to udělal zde, naleznete pod svými články v budoucnu nenávistných komentářů jen více.

Myslel jsem, že Váš protiútok mířil především na první odstavec p. Rampáčka. Pokud máte problém s tím posledním, tak na to přeci existují poměrně jednoduché metody, jak něco takového prokázat nebo vyvrátit.

0/0
31.8.2016 17:29

V69i26k45t14o63r 91D71e82j24m42e42k 8779487506906

To nebyla terapie, pane Sůro, pouze konstatování holé skutečnosti, bohužel.

A politiku byste měl rozhodně zkusit - takovíto arogantní ubožáci jako vy, co neumí nic kloudného - jen žvanit, popř. pisálkovat, jsou tam nyní v kurzu...

Navíc za klávesnicí se schováváte především vy sám. Upřímně pochybuji, že byste měl dost odvahy říci takovouto nechutnou urážku do očí svému oponentovi, ať by to byl kdokoliv. Nýmande Rv

0/−2
31.8.2016 17:27

J10a62n 64S36ů64r81a 4305633893442

777113047. Zavolejte, domluvíme se na osobním setkáním.

0/0
31.8.2016 17:28

L48a51d81i98s70l61a37v 63P72a19s95t53o83r86e20k 1163497168365

Sůro neříkals, že na diskuze už nebudeš přispívat? Další lež? :-/

0/0
31.8.2016 21:56
Foto

J23a63n 69V49a96l49a88l32í13k 6916129480616

vaše chování nebylo arogantní a urážlivé??? a i nyní urážíte a chováte se jako čuně...

0/0
31.8.2016 17:41
Foto

J55a68n 24V50a89l83a53l79í15k 6236749400946

no vy máte také inteligentní názor že...;-ORvRv

0/0
31.8.2016 16:36

O56n77d76ř25e58j 42N24o37v75á79k 9787114849589

Vždycky mne fascinuje ta obhajoba ČD a tvrzení o jejich naprosté životní nezbytnosti k fungování života státu ...

Pamatujete na tu asi týdenní stávku?

Jistě, první dny to byl šok ... pak zareagovali autobusoví dopravci výrazným posílením spojů ... a po pár dnech se zjistilo, že osobní dopravě České dráhy vůbec nechybí ... a pak tu stávku ČD zrušili bez toho, že by dosáhli svého ....

Dneska jsme o X let dále, máme už i konkurenci na železnici ... to nejlepší, co by stát mohl udělat, je to, že by začal od znovu a s čistým stolem a ČD by odstřihl od všech dotacích ... ať si klidně stávkují .... za měsíc by zjistli, že byli rychle nahrazeni, že si prostávkovali živobytí a že nikomu nechybí ...

Dnes dávat dotace Českým drahám (na nákup lokomotiv) a objednávat si jejich službu (a za tu platit) tam, kde to prostě není potřeba je prostě finanční zločin a okrádání všech ....

0/−6
31.8.2016 14:03

V81i38k34t71o70r 70D43e97j25m71e69k 8269657616556

Myslíte si, že LeoExpress a RegioJet statní peníze nedostávají? ;-D

+2/0
31.8.2016 14:08
Foto

J18a49n 93V18a12l92a21l55í87k 6436699330346

Nováku ať si tu jezdí třeba 100 dopravců a jejich spoje na sebe navazují mě jako cestujícího zajíma že si koupím jízdné z bodu A do bodu B a ne že si budu kupovat 5 jízdenek...

+1/0
31.8.2016 14:17

O79l88d45ř48i14c34h 71J51a79n51e14č69e60k 8579616143541

To už Vám přeci slíbili, před pár dny tu byl článek.

Já vím, pak budete brečet, že Vám neplatí režijka...

Mimochodem, dělit cestu na více jízdenek, protože je to levnější, je normální už dnes a to i když celou cestu jedu s ČD.

+2/−3
31.8.2016 15:24
Foto

J41a75n 61V81a66l39a83l91í81k 6646699820466

minus za tu režijku kterou nemám...

no vidíte a já si kupuji jizdenku na celou cestu...

a když jedu někam dál jako například do Rožnova pod Radhoštěm tak si koupím celodenní jízdenku...

0/0
31.8.2016 16:15

O11l46d19ř28i35c36h 31J21a40n89e14č38e97k 8899486503441

Dle Vaší bezbřehé obhajoby ČD Vás hádám na jejich současného či bývalého zaměstnance a tedy vlastníka režijky.

Pokud si na cesty typu Bohumín - Dobřichovice koupíte jednu jízdenku za 392Kč (kilometrový tarif s IN25) nebo dokonce celodenní za 579Kč, zatímco kombinací tří jízdenek můžete jet i pod 250Kč, tak jste upřímně řečeno dost hloupý. IN50 ani IN100 nemáte, protože to byste si nekupoval celodenní jízdenku.

0/0
31.8.2016 16:51
Foto

J58a50n 42V11a92l70a52l22í58k 6616559320696

Já neobhajuji ČD ale a tu celodenní jízdenku kupuji protože když jedu na výlet tak jedu pak i zpět... tak jsem juknul na cestu z Bohumína do Dobřichovic a když bych jel zítra ráno v 6:20 z B tak v OV jsem v 6:34

RJ odjezd v 6:40 a když by ten osobák měl zpoždění tak se mohu jít klouzat protože RJ odjede a na další by mě jízdenka neplatila..

ve vlaku bude třeba blbý signál a jízdenku nebudu moci stornovat tak ve finále prodělám

+1/0
31.8.2016 17:38

P11e67t43r 24N13o32v51o39t35n77y 1331290451

Jistě, autobusoví dopravci sehnali ze dne na den stovky autobusů. ;-D

+1/0
31.8.2016 14:29

J71o76s38e41f 92K53o40p29e21c41k14y 9354172755

Tak jiste by slo prenest cestujici z zeleznice na silnice. jen clovek asi nemusi byt zadny Einstein, aby vedel, co by pak nasledovalo... Takze tudy cesta asi nepovede... ;-)

0/0
31.8.2016 20:23

J66a15n 76J73e74m88e70l88k45a 1935830

Vlaková doprava je dotovaná. I jinde na světě.

Dotace .. finanční zločin. Podle mě z EU peněz je nákup nových vlaků nebo ještě lépe do modernizace tratí nejlepší na co peníze šly. Wellness, školení, 5 hvězdičkové hotely jsou mnohem horšími investicemi daňových poplatníků. Aneb jak utratit 700G.

Chtěl bych vidět Prahu po zrušení vlaků. A bez ČD by to možná i slušně přemalovalo realitní mapu. Protože nárůst cen by některým začal slušně vysávat peněženku.

+1/0
1.9.2016 7:36

V86i26k98t15o32r 71D18e81j57m98e74k 8839277676126

Srovnáváte jablka s patyzony. Machrovat, že vydělávám na koridoru Praha - Ostrava (popř. Brno) umí kdekdo. Ale až Jančura nebo Novotný budou obstarávat železniční dopravu na méně lukrativních tratích (v podstatě jakýchkoliv ostatních) a obsluhovat například Letohradsko, Trutnovsko, Varnsdorfsko, Strakonicko, Zlínsko či Znojemsko, tak může ukazovat svaly a černá čísla... :-P

+3/−6
31.8.2016 13:39







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.