Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Nákladní vlaky drží ČD v plusu, osobní doprava prohloubila ztrátu

Skupina České dráhy zvýšila v prvním pololetí svůj zisk. Státní dopravce ale stále prodělává ve svém hlavním byznyse, osobní dopravě. Ztráty v přepravě cestujících dokonce ještě rostou.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

K36a44r80e19l 36K22o66l24á86ř 2224242141483

Problém je to, že osobní doprava jezdí rychlostí jak před 80 lety, např. Praha - Bratislava, 1938: 4 hodiny 18 minut, 2016: 3 hodiny 58 minut a to za cenu, kdy i jednomu člověku už se vyplatí jet autem, natož pokud jede lidí víc. Dnes se plánuje, že za 20 let se bude stavět železnice s rychlostí 160 km/h, jakou se jezdilo v zahraničí před 100 lety, a to jen za předpokladu, že přípravu nebudou zdržovat ekoteroristé. Díky nim a legislativě, která to umožňuje je každý větší projekt - dálnice nebo VRT několikagenerační záležitost s cenou, jako kdyby byly kolejnice ze zlata a dálnice z mramoru, a to jen za předpokladu, že se vůbec začne stavět.

Řešením by bylo podpořit výstavbu VRT a s tím spojenou legislativu, tak aby se u nás jezdilo rychleji a levněji. Protože jsme ale v ČR, tak řešením bude nechat železnice jako za protektorátu, ale místo toho zpomalit, zdražit a zkomplikovat individuální dopravu autem - zdražit spotřební daň na benzín, místo parkování modré zóny, místo magistrály městem zelený bulvár o jednom pruhu, tempo 30 a místo dálnice cyklostezska, která se ale s dálnici rovná cenou....

EUEUEU

+1/0
1.9.2016 12:15

P63e65t44r 90N43o91v65o52t66n42y 1351150271

Nojo, tehdy to jel jeden protekční motorák s jednou zastávkou. Dnes každé EC s pěti zastávkama a to ještě o těch dvacet minut rychleji.

+3/0
1.9.2016 15:41

R18a60d11e94k 19J10a67n74a26t37a 9255156424442

A navíc - ta trať skoro nezměnila - vede stejnými klikatými údolími, jak to před 170 lety navrhl inženýr Jan Perner. Jen při rekonstrukci narovnali pár zatáček.

Jinak má trať trasování 19. století.

+1/0
1.9.2016 15:52

R76a48d59e74k 74J76a10n67a90t96a 9935116644892

"např. Praha - Bratislava, 1938: 4 hodiny 18 minut, 2016: 3 hodiny 58 minut a to za cenu, kdy i jednomu člověku už se vyplatí jet autem ..."

Já vidím v e-shopu ČD cenu 414 Kč. Na kolik že vás to přijde autem?

+2/0
1.9.2016 15:49

P92a69v12e54l 13Š18m13í16d22e90k 6129230453738

Jo honzík asi neměl svůj de, jen souhlas panem Janatou a Novotným;-D;-D;-D

0/0
1.9.2016 9:25

P46a38v29e84l 10Š56m88í14d16e66k 6609380263508

Tak ta diskuze ohledně honzíka je dobrá;-D

0/0
1.9.2016 9:13

M68a14r11t18i45n 76N81o56v35o69t11n33ý 3416706351674

Jane Sůro, pokud nejste schopen vydýchat, že se do vás někdo trošičku v diskusi opře, tak do ní radši vůbec nechoďte. Není přece nutné, abyste hned agresivně reagoval a lidi urážel. Buďte trochu nad věcí.

Kdyby si podobně brali příspěvky v diskusích vaši kolegové, kteří píší třeba o Rusku, Ukrajině nebo uprchlické krizi, tak by to s nimi po týdnu šlehlo.

+3/0
31.8.2016 22:48

J72a60n 40J36e31m62e76l18k10a 1185110

Já myslím, že ČD nikdy nebylo adekvátně placeno. Z dob monopolního Carga byly zisky používány k financování osobní dopravy. Což je podle mě jeden důvod, proč Cargo vypadá jak vypadá. Jejich park vypadal, že do nich snad za 25 let nikdo neinvestoval. A stejně politici generovali 100 milionové schodky rozpočtu. Podobně vybírají vybírají dividendy z ČEZu. Hlavně, že chtějí stavět "10" bloků.

A dále řešit provoz a modernizace rozprodejem majetku je špatně.

Prostě politici nechtěli a nechtějí investovat více do železnice.(mimo EU peněz)

Neplatili adekvátně ani výluky (přestože ví, že jinak veřejná podpora není dovolena)

ČD 2015

Tržby 33 mld., osobní 21mld

6 mld. investic, 5,36 mld v osobní dopravě. Podobně odpisy.

+4/0
31.8.2016 22:05

P88e62p44a 93B74r91a62t46r18š89o92v77s68k90ý 9895126599821

Nevím co všichni řeší. Firmě se v osobní dopravě zvýšily tržby i počet cestujících, ale z důvodu velkých investic do vozidel se jí prohloubila ztráta. Nákladní dokázala skoro zázračně snížit náklady a vydělala mnohem více než loni. Kdyby někteří zdejší hateři a obdivovači četli nejen tento článek, ale i dokumenty na stránkách ČD, nemusel by se tu nikdo s nikým hádat.

Ale asi by bylo nejlepší kdyby se do ničeho neinvestovalo (jak z pohledu haterů, kterým by krátkodobě firma nevykazovala navýšení ztráty, ale i ze strany horlivých obdivovačů, kterým zlý management krade Béčka).

Já tento výsledek považuji za očekávaný a výtam zvýšený počet cestujících, modernější vozidla a zefektivnění nákladní dopravy. R^

+5/0
31.8.2016 19:49

J75i24ř27í 77R48a93m10p96á89č28e16k 5361921183370

Bydlím na trase Praha - Ostrava. Vlaky používám podle času, kde v danou chvíli potřebuji být. Minulý týden jsme s dcerkou jeli na výlet, do Ustí/Orlicí s čd, dále do Červené vody také čd - zpět bus do Štítů a následně další bus do Zábřeh na Moravě a pak žlutým domů. Celé ČD jsou mi ukradené, tak jako ostatní, ale pan Sůra mne svými články vytáčí. Jeho reakce v diskuzích mohu srovnat pouze s puberťákem.

0/0
31.8.2016 18:39

J74a92n 92S90ů74r36a 4415783343262

Jednoduchá rada: nečtěte je.nebo mi napište, co je v textu špatně,já rád chybu přiznám a opravím ji. Omlouvám se za své pubertální reakce reagující na Vaše hlubokomyslna tvrzení.

+2/−2
31.8.2016 20:02

M77a78r82t71i44n 41N59o26v34o33t92n83ý 3206246491934

No vidíte, teď jste zrovna potvrdil, že reagujete jako puberťák. Opravdu byla od vás ta poslední věta nutná? :-/

+1/0
31.8.2016 22:16

J76i11ř43í 39R81a95m84p49á92č97e96k 5211831563440

Řadu roků čtu páně Sůrovy nenávistné a arogantní články na adresu ČD. Jeho fascinace žlutými vlaky je do nebe volající.

Čtu i diskuze pod články tohoto autora a za tu dobu si člověk osvojí jeho reakce.

Moc bych za to nedal, že příspěvky v diskuzi od pana Ondřeje Nováka a Oldřicha Janečka jsou psány na stejné klávesnici jako článek sám.

+4/0
31.8.2016 14:17

J45a92n 60C69e24p26e35k 1544866560

Mně zas fascinují fanatičtí fanoušci Českých drah. Kanálu, který se nikdy nenaplní. Ač jim stát cpe více a více, tak jsou stále v mínusu a hospodaří do 10 k 5. Jančura a pan Sůra jsou mi volní. Vadí mi neskutečně promrhané prachy daňových poplatníků v ČD.

+3/−5
31.8.2016 15:07

J19a67n 83V43a90l81a78l50í80k 6596399440936

když místo ČD by začal jezdit někdo jiný tak ty peníze bude také dostávat tak jako dostávají ČD

+2/−1
31.8.2016 15:13

O44l80d93ř42i77c45h 44J47a42n77e88č57e89k 8589536343761

1) "Někdo jiný" by nedostával tytéž peníze jako dostávají ČD - dosavadní zkušenosti ze soutěží ukazují, že vysoutěžená cena je zpravidla nižší než ta, kterou dosud dostávaly ČD. Pokud ne, tak je to často kvůli lepším službám - více spojů nebo lepší soupravy.

2) ČD sice dostávají úhrady ztrát, stejně však za půl roku na osobní dopravě prodělaly 342 milionů Kč! Jelikož jejich 100%ním vlastníkem je stát, přichází daňoví poplatníci navíc o tyto peníze. Kdyby byl v mínusu soukromník, daňového poplatníka to trápit nemusí.

(Mimochodem, i zdůvodňování ztrát výlukami mi přijde dost pochybné - i to je přeci objektivní a prokazatelná ztráta, kterou by objednavatel měl doplatit)

0/0
31.8.2016 15:21

J50a56n 56V82a71l38a10l16í11k 6256289700136

no když by ta cena byla vyšší kvůli lepším službám atd tak by pak ale stát platil víc než platí ČD to by nedávalo smysl...

když nabídnou cenu nižší tak třeba ve vlaku není WC jako u jednoho dopravce

0/0
31.8.2016 15:44

O95l14d11ř97i26c88h 30J83a56n18e52č18e76k 8899946853111

co na tom nedává smysl, když se objednavatel rozhodne, že chce lepší službu (ať už v jakémkoliv ohledu), než nyní dostává, a je za to i ochoten zaplatit více, než nyní platí?

a pokud se objednavatel rozhodne, že v objednaném vlaku nepotřebuje WC, tak tam prostě nemusí být. třeba u motoráčků od Stadleru to WC podle mě komfort spíš snižuje - většina jejich jízd je do 60 minut (aspoň v Jizerkách, nevím, jak na Vysočině), to by se většina cestujících bez WC obešla, přitom v tom malém voze to bezbariérové WC zabírá podstatnou plochu, kvůli čemuž se pak nedostává 'normálních' míst na sezení - takže myslím, že by cestující ocenili spíše to sezení než WC. (to není kritika ČD, ale kraje, který soutěž zadával - pokud tedy v těch motoráčcích bezbariérové WC požadoval)

0/0
31.8.2016 16:23

J33o34s25e14f 18K82o86p21e71c52k92y 9364762305

Danovi poplatnici o zadnych 342 mil neprichazeji. Takova podpora by byla nezakonna a zcela ji vylucuje i uz mnoho let stare narizeni EU

0/0
31.8.2016 20:20

J26a76n 39J80e84m56e91l41k63a 1145910

Vlaková doprava je zatím téměř všude dotovaná. Je pár tratí na světě, které jsou u nuly nebo lehce v +. Co konkrétního je nehospodárného. Když tam jede jeden Elephant jeden strojvůdce, jeden průvodčí. A jezdí tam a zpět. Můžete to nějak pojmenovat?

0/0
1.9.2016 7:24

R93o47m14a73n 94J48e15s29c10h91k92e 9548975867305

Bez vlaků a kolejí by klekl stát. Na silnice se všichni nevlezeme. Vojáci také nejsou hospodární. To Vám nevadí ? Úředníci na úřadech také nejsou efektivní. Na co se staví dálnice za peníze daňových poplatníků ? Pro lidi.

Auto vlastním a po dálnici vůbec nejezdím. V našem okrese není ani kilometr dálnice. V Praze také mají metro za peníze daňových poplatníků. Nezavidím jim, bydlet bych tam nechtěl. Je to nutné.

0/0
1.9.2016 18:19

O23l86d54ř46i37c57h 79J87a36n40e47č18e19k 8399196903691

Můžete si být jistý, že přinejmenším v mém případě nejsou (proč bych jinak býval psal námitku vůči formulacím p. Sůry např. v článku o Flixbusu do Liberce?).

V této a obdobných diskusích je v zásadě několik typů diskutujících:

- zastánci liberalizace

- zbožňovači ČD (předpokládám, že hlavně jejich zaměstnanci a penzisté)

- plivači na ČD

- plivači na vlaky obecně

- ti, co si pletou jablka s patyzony (tedy komerční dopravu s dopravou kraji / státem objednávanou).

Já jsem prostě jen zastánce liberalizace a kritik socialistického chování ČD (to neznamená nutně plivač na ČD resp. vlaky obecně, např. za railjety jsem rád). Holt se pak často moje názory podobají názorům p. Sůry, ale i mně zejména v poslední době Regiojet a zejména jeho šéf lezou krkem.

Pokud moji kritiku považujete za neoprávněnou, tak mi prosím vysvětlete, jaktože ČD vykazují stamilionovou ztrátu z činnosti, kde mají drtivou většinu výkonů na objednávku krajů či státu a dostávají za ně uhrazenu prokazatelnou ztrátu a zbytek pak z pár komerčních spojů, o nichž vedení firmy tvrdí, že jsou ziskové.

+1/0
31.8.2016 15:16

R21o22m24a45n 82J46e76s14c87h16k75e 9378325327405

Pan Jančura jezdí na hlavní trati. ČD jezdí celostátně, na mnoha okrajových tratích s malou frekvencí cestujících. Například na naší trati Brno - Letovice jezdí vlaky po hodině od 4 do 23 hodin, ve špičce po půl hodině. Tam i zpátky. Pro nás je to paráda, bohužel obsazenost není 100 % ale mezi 20 a 90 % podle času.

Bohužel na silnice se všichni nevlezeme. A takové platy na každodenní dojíždění autem každý nemá. Dále pak nedostatek prakovišt ve městě.

0/0
1.9.2016 18:26

J92a63n 42S14ů86r27a 4755443233582

Děkuji za přízeň. Moc bych nedal za to, že jste dnes znásilnil pět psů.

+1/−3
31.8.2016 15:47

J77a43n 56V39a94l89a90l11í32k 6426859720846

ale no tak... 8-o

+1/0
31.8.2016 16:19

V40i50k76t41o48r 51D14e60j13m18e16k 8249557966146

Inteligentní reakce. Vy jako *ůrák nejen vypadáte a píšete... Rv

0/−2
31.8.2016 16:24

J13a52n 44S77ů10r85a 4145133293732

Škoda, že mohu posoudit jen Váš skvělý sloh:-)Ale pokud Vám to pomáhá v terapii, poslužte si.

0/0
31.8.2016 16:32

J91a25n 83V36a10l88a54l30í78k 6116639190846

no uznejte že jste tu narážku přehnal...

+1/0
31.8.2016 16:36

J37a92n 19S97ů74r34a 4505253493922

Nevidím důvod. Nejsem typ, co si nechá kálet na hlavu lidmi, jako pan Rampáček. A fakt jsem čím dál více alergický na chování těchto hrdinů schovanými za klávesnicí:)

0/0
31.8.2016 16:43

J86a96n 79V97a18l71a97l35í46k 6576679550356

jo já vás chápu... ale zajisté to šlo vyjádřit jinak... prostě bych řekl že jste se neudržel ale to neomlouvá měl by jste být více nad věcí...

jen aby jste pak nepřišel o 100 dukátů ;-D

0/0
31.8.2016 16:50

J29a34n 12S29ů60r92a 4755943493922

Ano, šlo to vyjádřit ještě jinak. Například předžalobní výzvou.

0/0
31.8.2016 16:51

O66l17d83ř90i86c39h 78J77a57n52e32č96e38k 8309896463571

Pane Sůro, v tomto musím s panem Valalíkem souhlasit: pan Rampáček se sice vyjádřil poněkud přehnaně, ale nenapsal nic vulgárního a už teprve nic žalovatelného. Proto nevím, proč máte potřebu odpovídat mu vulgaritou. U běžného čtenáře by se to možná ještě dalo pochopit, ale redaktor by se myslím měl v reakcích pod svými články chovat v rámci možností umírněně. Takto pouze přiživujete antipatii vůči Vaší osobě, ať už oprávněnou nebo ne.

+3/0
31.8.2016 16:57

J79a75n 26S61ů27r80a 4665893733712

Já nejsem politik, abych si živil nějakou přízeň. Jsem pouze člověk, který reaguje na lži, zvláště psané stylem "moc bych nedal". Pokud se vás to dotklo, omlouvám se. Zkusím si zase dát půst od lidí typu Rampáček, Dejmek a spol

0/0
31.8.2016 17:00

O14l88d31ř72i97c46h 13J22a89n33e80č21e95k 8679786193121

Mě se to nikterak nedotklo, nevím proč.

Přízeň si možná živit nepotřebujete, ale kdo seje vítr, sklízí bouři - pokud budete na své kritiky reagovat tak, jak jste to udělal zde, naleznete pod svými články v budoucnu nenávistných komentářů jen více.

Myslel jsem, že Váš protiútok mířil především na první odstavec p. Rampáčka. Pokud máte problém s tím posledním, tak na to přeci existují poměrně jednoduché metody, jak něco takového prokázat nebo vyvrátit.

0/0
31.8.2016 17:29

V12i31k94t81o38r 24D45e95j28m32e41k 8489357266116

To nebyla terapie, pane Sůro, pouze konstatování holé skutečnosti, bohužel.

A politiku byste měl rozhodně zkusit - takovíto arogantní ubožáci jako vy, co neumí nic kloudného - jen žvanit, popř. pisálkovat, jsou tam nyní v kurzu...

Navíc za klávesnicí se schováváte především vy sám. Upřímně pochybuji, že byste měl dost odvahy říci takovouto nechutnou urážku do očí svému oponentovi, ať by to byl kdokoliv. Nýmande Rv

0/−2
31.8.2016 17:27

J23a67n 73S88ů36r79a 4345603353172

777113047. Zavolejte, domluvíme se na osobním setkáním.

0/0
31.8.2016 17:28

L98a23d76i68s79l58a81v 17P77a64s67t78o88r74e73k 1853767788235

Sůro neříkals, že na diskuze už nebudeš přispívat? Další lež? :-/

0/0
31.8.2016 21:56

J70a73n 63V16a78l97a37l93í89k 6826329770706

vaše chování nebylo arogantní a urážlivé??? a i nyní urážíte a chováte se jako čuně...

0/0
31.8.2016 17:41

J69a74n 38V11a67l36a48l73í59k 6416579610426

no vy máte také inteligentní názor že...;-ORvRv

0/0
31.8.2016 16:36

O43n77d97ř24e49j 13N54o46v63á43k 9457164969709

Vždycky mne fascinuje ta obhajoba ČD a tvrzení o jejich naprosté životní nezbytnosti k fungování života státu ...

Pamatujete na tu asi týdenní stávku?

Jistě, první dny to byl šok ... pak zareagovali autobusoví dopravci výrazným posílením spojů ... a po pár dnech se zjistilo, že osobní dopravě České dráhy vůbec nechybí ... a pak tu stávku ČD zrušili bez toho, že by dosáhli svého ....

Dneska jsme o X let dále, máme už i konkurenci na železnici ... to nejlepší, co by stát mohl udělat, je to, že by začal od znovu a s čistým stolem a ČD by odstřihl od všech dotacích ... ať si klidně stávkují .... za měsíc by zjistli, že byli rychle nahrazeni, že si prostávkovali živobytí a že nikomu nechybí ...

Dnes dávat dotace Českým drahám (na nákup lokomotiv) a objednávat si jejich službu (a za tu platit) tam, kde to prostě není potřeba je prostě finanční zločin a okrádání všech ....

0/−6
31.8.2016 14:03

V51i64k90t34o55r 86D96e18j24m46e72k 8289497396486

Myslíte si, že LeoExpress a RegioJet statní peníze nedostávají? ;-D

+2/0
31.8.2016 14:08

J20a41n 16V53a46l63a59l94í75k 6436289320336

Nováku ať si tu jezdí třeba 100 dopravců a jejich spoje na sebe navazují mě jako cestujícího zajíma že si koupím jízdné z bodu A do bodu B a ne že si budu kupovat 5 jízdenek...

+1/0
31.8.2016 14:17

O16l41d92ř93i69c65h 96J19a68n17e11č74e45k 8349636613511

To už Vám přeci slíbili, před pár dny tu byl článek.

Já vím, pak budete brečet, že Vám neplatí režijka...

Mimochodem, dělit cestu na více jízdenek, protože je to levnější, je normální už dnes a to i když celou cestu jedu s ČD.

+2/−3
31.8.2016 15:24

J30a63n 24V96a52l11a38l62í60k 6176909680256

minus za tu režijku kterou nemám...

no vidíte a já si kupuji jizdenku na celou cestu...

a když jedu někam dál jako například do Rožnova pod Radhoštěm tak si koupím celodenní jízdenku...

0/0
31.8.2016 16:15

O89l36d64ř73i12c81h 52J77a57n82e42č39e51k 8349146783101

Dle Vaší bezbřehé obhajoby ČD Vás hádám na jejich současného či bývalého zaměstnance a tedy vlastníka režijky.

Pokud si na cesty typu Bohumín - Dobřichovice koupíte jednu jízdenku za 392Kč (kilometrový tarif s IN25) nebo dokonce celodenní za 579Kč, zatímco kombinací tří jízdenek můžete jet i pod 250Kč, tak jste upřímně řečeno dost hloupý. IN50 ani IN100 nemáte, protože to byste si nekupoval celodenní jízdenku.

0/0
31.8.2016 16:51

J38a94n 42V34a22l64a17l35í62k 6406649410186

Já neobhajuji ČD ale a tu celodenní jízdenku kupuji protože když jedu na výlet tak jedu pak i zpět... tak jsem juknul na cestu z Bohumína do Dobřichovic a když bych jel zítra ráno v 6:20 z B tak v OV jsem v 6:34

RJ odjezd v 6:40 a když by ten osobák měl zpoždění tak se mohu jít klouzat protože RJ odjede a na další by mě jízdenka neplatila..

ve vlaku bude třeba blbý signál a jízdenku nebudu moci stornovat tak ve finále prodělám

+1/0
31.8.2016 17:38

P58e15t49r 53N26o74v20o71t31n81y 1191720721

Jistě, autobusoví dopravci sehnali ze dne na den stovky autobusů. ;-D

+1/0
31.8.2016 14:29

J79o81s67e10f 75K33o82p59e77c95k36y 9904772715

Tak jiste by slo prenest cestujici z zeleznice na silnice. jen clovek asi nemusi byt zadny Einstein, aby vedel, co by pak nasledovalo... Takze tudy cesta asi nepovede... ;-)

0/0
31.8.2016 20:23

J56a47n 49J51e86m46e48l34k36a 1895970

Vlaková doprava je dotovaná. I jinde na světě.

Dotace .. finanční zločin. Podle mě z EU peněz je nákup nových vlaků nebo ještě lépe do modernizace tratí nejlepší na co peníze šly. Wellness, školení, 5 hvězdičkové hotely jsou mnohem horšími investicemi daňových poplatníků. Aneb jak utratit 700G.

Chtěl bych vidět Prahu po zrušení vlaků. A bez ČD by to možná i slušně přemalovalo realitní mapu. Protože nárůst cen by některým začal slušně vysávat peněženku.

+1/0
1.9.2016 7:36

V18i39k68t38o16r 23D33e61j49m83e35k 8679617636406

Srovnáváte jablka s patyzony. Machrovat, že vydělávám na koridoru Praha - Ostrava (popř. Brno) umí kdekdo. Ale až Jančura nebo Novotný budou obstarávat železniční dopravu na méně lukrativních tratích (v podstatě jakýchkoliv ostatních) a obsluhovat například Letohradsko, Trutnovsko, Varnsdorfsko, Strakonicko, Zlínsko či Znojemsko, tak může ukazovat svaly a černá čísla... :-P

+3/−6
31.8.2016 13:39





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.