Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Nákladní vlaky drží ČD v plusu, osobní doprava prohloubila ztrátu

Skupina České dráhy zvýšila v prvním pololetí svůj zisk. Státní dopravce ale stále prodělává ve svém hlavním byznyse, osobní dopravě. Ztráty v přepravě cestujících dokonce ještě rostou.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

K91a31r95e16l 74K96o66l63á73ř 2344692191253

Problém je to, že osobní doprava jezdí rychlostí jak před 80 lety, např. Praha - Bratislava, 1938: 4 hodiny 18 minut, 2016: 3 hodiny 58 minut a to za cenu, kdy i jednomu člověku už se vyplatí jet autem, natož pokud jede lidí víc. Dnes se plánuje, že za 20 let se bude stavět železnice s rychlostí 160 km/h, jakou se jezdilo v zahraničí před 100 lety, a to jen za předpokladu, že přípravu nebudou zdržovat ekoteroristé. Díky nim a legislativě, která to umožňuje je každý větší projekt - dálnice nebo VRT několikagenerační záležitost s cenou, jako kdyby byly kolejnice ze zlata a dálnice z mramoru, a to jen za předpokladu, že se vůbec začne stavět.

Řešením by bylo podpořit výstavbu VRT a s tím spojenou legislativu, tak aby se u nás jezdilo rychleji a levněji. Protože jsme ale v ČR, tak řešením bude nechat železnice jako za protektorátu, ale místo toho zpomalit, zdražit a zkomplikovat individuální dopravu autem - zdražit spotřební daň na benzín, místo parkování modré zóny, místo magistrály městem zelený bulvár o jednom pruhu, tempo 30 a místo dálnice cyklostezska, která se ale s dálnici rovná cenou....

EUEUEU

+1/0
1.9.2016 12:15

P81e15t79r 62N28o17v48o58t79n72y 1181830631

Nojo, tehdy to jel jeden protekční motorák s jednou zastávkou. Dnes každé EC s pěti zastávkama a to ještě o těch dvacet minut rychleji.

+3/0
1.9.2016 15:41

R57a16d66e47k 95J49a18n55a98t81a 9165286754332

A navíc - ta trať skoro nezměnila - vede stejnými klikatými údolími, jak to před 170 lety navrhl inženýr Jan Perner. Jen při rekonstrukci narovnali pár zatáček.

Jinak má trať trasování 19. století.

+1/0
1.9.2016 15:52

R61a23d50e70k 71J30a95n36a79t90a 9945406204222

"např. Praha - Bratislava, 1938: 4 hodiny 18 minut, 2016: 3 hodiny 58 minut a to za cenu, kdy i jednomu člověku už se vyplatí jet autem ..."

Já vidím v e-shopu ČD cenu 414 Kč. Na kolik že vás to přijde autem?

+2/0
1.9.2016 15:49

P61a21v58e86l 32Š20m49í60d96e36k 6379300103698

Jo honzík asi neměl svůj de, jen souhlas panem Janatou a Novotným;-D;-D;-D

0/0
1.9.2016 9:25

P82a33v72e44l 52Š83m86í44d39e11k 6459620673318

Tak ta diskuze ohledně honzíka je dobrá;-D

0/0
1.9.2016 9:13

M35a74r51t65i39n 94N92o86v32o29t95n65ý 3836106261234

Jane Sůro, pokud nejste schopen vydýchat, že se do vás někdo trošičku v diskusi opře, tak do ní radši vůbec nechoďte. Není přece nutné, abyste hned agresivně reagoval a lidi urážel. Buďte trochu nad věcí.

Kdyby si podobně brali příspěvky v diskusích vaši kolegové, kteří píší třeba o Rusku, Ukrajině nebo uprchlické krizi, tak by to s nimi po týdnu šlehlo.

+3/0
31.8.2016 22:48

J42a51n 29J35e53m56e28l60k87a 1365350

Já myslím, že ČD nikdy nebylo adekvátně placeno. Z dob monopolního Carga byly zisky používány k financování osobní dopravy. Což je podle mě jeden důvod, proč Cargo vypadá jak vypadá. Jejich park vypadal, že do nich snad za 25 let nikdo neinvestoval. A stejně politici generovali 100 milionové schodky rozpočtu. Podobně vybírají vybírají dividendy z ČEZu. Hlavně, že chtějí stavět "10" bloků.

A dále řešit provoz a modernizace rozprodejem majetku je špatně.

Prostě politici nechtěli a nechtějí investovat více do železnice.(mimo EU peněz)

Neplatili adekvátně ani výluky (přestože ví, že jinak veřejná podpora není dovolena)

ČD 2015

Tržby 33 mld., osobní 21mld

6 mld. investic, 5,36 mld v osobní dopravě. Podobně odpisy.

+4/0
31.8.2016 22:05

P27e81p56a 51B68r52a27t34r31š84o71v89s15k75ý 9945116529471

Nevím co všichni řeší. Firmě se v osobní dopravě zvýšily tržby i počet cestujících, ale z důvodu velkých investic do vozidel se jí prohloubila ztráta. Nákladní dokázala skoro zázračně snížit náklady a vydělala mnohem více než loni. Kdyby někteří zdejší hateři a obdivovači četli nejen tento článek, ale i dokumenty na stránkách ČD, nemusel by se tu nikdo s nikým hádat.

Ale asi by bylo nejlepší kdyby se do ničeho neinvestovalo (jak z pohledu haterů, kterým by krátkodobě firma nevykazovala navýšení ztráty, ale i ze strany horlivých obdivovačů, kterým zlý management krade Béčka).

Já tento výsledek považuji za očekávaný a výtam zvýšený počet cestujících, modernější vozidla a zefektivnění nákladní dopravy. R^

+5/0
31.8.2016 19:49

J86i10ř85í 28R25a68m92p43á41č76e78k 5551891763130

Bydlím na trase Praha - Ostrava. Vlaky používám podle času, kde v danou chvíli potřebuji být. Minulý týden jsme s dcerkou jeli na výlet, do Ustí/Orlicí s čd, dále do Červené vody také čd - zpět bus do Štítů a následně další bus do Zábřeh na Moravě a pak žlutým domů. Celé ČD jsou mi ukradené, tak jako ostatní, ale pan Sůra mne svými články vytáčí. Jeho reakce v diskuzích mohu srovnat pouze s puberťákem.

0/0
31.8.2016 18:39

J69a75n 14S74ů76r37a 4225653753932

Jednoduchá rada: nečtěte je.nebo mi napište, co je v textu špatně,já rád chybu přiznám a opravím ji. Omlouvám se za své pubertální reakce reagující na Vaše hlubokomyslna tvrzení.

+2/−2
31.8.2016 20:02

M37a70r61t24i58n 57N54o74v22o11t35n48ý 3986656871574

No vidíte, teď jste zrovna potvrdil, že reagujete jako puberťák. Opravdu byla od vás ta poslední věta nutná? :-/

+1/0
31.8.2016 22:16

J35i20ř49í 55R74a93m93p86á44č10e90k 5351751203730

Řadu roků čtu páně Sůrovy nenávistné a arogantní články na adresu ČD. Jeho fascinace žlutými vlaky je do nebe volající.

Čtu i diskuze pod články tohoto autora a za tu dobu si člověk osvojí jeho reakce.

Moc bych za to nedal, že příspěvky v diskuzi od pana Ondřeje Nováka a Oldřicha Janečka jsou psány na stejné klávesnici jako článek sám.

+4/0
31.8.2016 14:17

J44a20n 33C87e97p41e28k 1824296330

Mně zas fascinují fanatičtí fanoušci Českých drah. Kanálu, který se nikdy nenaplní. Ač jim stát cpe více a více, tak jsou stále v mínusu a hospodaří do 10 k 5. Jančura a pan Sůra jsou mi volní. Vadí mi neskutečně promrhané prachy daňových poplatníků v ČD.

+3/−5
31.8.2016 15:07

J80a77n 75V76a31l76a47l85í28k 6126129250296

když místo ČD by začal jezdit někdo jiný tak ty peníze bude také dostávat tak jako dostávají ČD

+2/−1
31.8.2016 15:13

O28l43d75ř73i78c57h 66J29a98n12e37č90e38k 8749776893261

1) "Někdo jiný" by nedostával tytéž peníze jako dostávají ČD - dosavadní zkušenosti ze soutěží ukazují, že vysoutěžená cena je zpravidla nižší než ta, kterou dosud dostávaly ČD. Pokud ne, tak je to často kvůli lepším službám - více spojů nebo lepší soupravy.

2) ČD sice dostávají úhrady ztrát, stejně však za půl roku na osobní dopravě prodělaly 342 milionů Kč! Jelikož jejich 100%ním vlastníkem je stát, přichází daňoví poplatníci navíc o tyto peníze. Kdyby byl v mínusu soukromník, daňového poplatníka to trápit nemusí.

(Mimochodem, i zdůvodňování ztrát výlukami mi přijde dost pochybné - i to je přeci objektivní a prokazatelná ztráta, kterou by objednavatel měl doplatit)

0/0
31.8.2016 15:21

J16a37n 30V32a93l26a27l20í23k 6336529480566

no když by ta cena byla vyšší kvůli lepším službám atd tak by pak ale stát platil víc než platí ČD to by nedávalo smysl...

když nabídnou cenu nižší tak třeba ve vlaku není WC jako u jednoho dopravce

0/0
31.8.2016 15:44

O18l70d28ř89i15c53h 31J67a48n34e61č14e80k 8759486853911

co na tom nedává smysl, když se objednavatel rozhodne, že chce lepší službu (ať už v jakémkoliv ohledu), než nyní dostává, a je za to i ochoten zaplatit více, než nyní platí?

a pokud se objednavatel rozhodne, že v objednaném vlaku nepotřebuje WC, tak tam prostě nemusí být. třeba u motoráčků od Stadleru to WC podle mě komfort spíš snižuje - většina jejich jízd je do 60 minut (aspoň v Jizerkách, nevím, jak na Vysočině), to by se většina cestujících bez WC obešla, přitom v tom malém voze to bezbariérové WC zabírá podstatnou plochu, kvůli čemuž se pak nedostává 'normálních' míst na sezení - takže myslím, že by cestující ocenili spíše to sezení než WC. (to není kritika ČD, ale kraje, který soutěž zadával - pokud tedy v těch motoráčcích bezbariérové WC požadoval)

0/0
31.8.2016 16:23

J11o68s95e12f 94K74o93p96e33c26k57y 9634652345

Danovi poplatnici o zadnych 342 mil neprichazeji. Takova podpora by byla nezakonna a zcela ji vylucuje i uz mnoho let stare narizeni EU

0/0
31.8.2016 20:20

J24a79n 51J92e65m71e47l69k33a 1685580

Vlaková doprava je zatím téměř všude dotovaná. Je pár tratí na světě, které jsou u nuly nebo lehce v +. Co konkrétního je nehospodárného. Když tam jede jeden Elephant jeden strojvůdce, jeden průvodčí. A jezdí tam a zpět. Můžete to nějak pojmenovat?

0/0
1.9.2016 7:24

R66o12m67a28n 23J50e78s33c30h32k82e 9528545227955

Bez vlaků a kolejí by klekl stát. Na silnice se všichni nevlezeme. Vojáci také nejsou hospodární. To Vám nevadí ? Úředníci na úřadech také nejsou efektivní. Na co se staví dálnice za peníze daňových poplatníků ? Pro lidi.

Auto vlastním a po dálnici vůbec nejezdím. V našem okrese není ani kilometr dálnice. V Praze také mají metro za peníze daňových poplatníků. Nezavidím jim, bydlet bych tam nechtěl. Je to nutné.

0/0
1.9.2016 18:19

O34l92d80ř37i72c13h 82J10a47n33e38č81e82k 8249546413441

Můžete si být jistý, že přinejmenším v mém případě nejsou (proč bych jinak býval psal námitku vůči formulacím p. Sůry např. v článku o Flixbusu do Liberce?).

V této a obdobných diskusích je v zásadě několik typů diskutujících:

- zastánci liberalizace

- zbožňovači ČD (předpokládám, že hlavně jejich zaměstnanci a penzisté)

- plivači na ČD

- plivači na vlaky obecně

- ti, co si pletou jablka s patyzony (tedy komerční dopravu s dopravou kraji / státem objednávanou).

Já jsem prostě jen zastánce liberalizace a kritik socialistického chování ČD (to neznamená nutně plivač na ČD resp. vlaky obecně, např. za railjety jsem rád). Holt se pak často moje názory podobají názorům p. Sůry, ale i mně zejména v poslední době Regiojet a zejména jeho šéf lezou krkem.

Pokud moji kritiku považujete za neoprávněnou, tak mi prosím vysvětlete, jaktože ČD vykazují stamilionovou ztrátu z činnosti, kde mají drtivou většinu výkonů na objednávku krajů či státu a dostávají za ně uhrazenu prokazatelnou ztrátu a zbytek pak z pár komerčních spojů, o nichž vedení firmy tvrdí, že jsou ziskové.

+1/0
31.8.2016 15:16

R37o52m38a71n 36J77e20s74c78h39k44e 9118405367965

Pan Jančura jezdí na hlavní trati. ČD jezdí celostátně, na mnoha okrajových tratích s malou frekvencí cestujících. Například na naší trati Brno - Letovice jezdí vlaky po hodině od 4 do 23 hodin, ve špičce po půl hodině. Tam i zpátky. Pro nás je to paráda, bohužel obsazenost není 100 % ale mezi 20 a 90 % podle času.

Bohužel na silnice se všichni nevlezeme. A takové platy na každodenní dojíždění autem každý nemá. Dále pak nedostatek prakovišt ve městě.

0/0
1.9.2016 18:26

J80a69n 47S53ů88r95a 4945543823122

Děkuji za přízeň. Moc bych nedal za to, že jste dnes znásilnil pět psů.

+1/−3
31.8.2016 15:47

J29a93n 83V68a95l19a74l90í47k 6256119830336

ale no tak... 8-o

+1/0
31.8.2016 16:19

V96i24k69t61o93r 73D48e97j16m95e41k 8119227756116

Inteligentní reakce. Vy jako *ůrák nejen vypadáte a píšete... Rv

0/−2
31.8.2016 16:24

J52a48n 42S97ů54r68a 4165833363162

Škoda, že mohu posoudit jen Váš skvělý sloh:-)Ale pokud Vám to pomáhá v terapii, poslužte si.

0/0
31.8.2016 16:32

J82a29n 68V20a92l21a95l95í46k 6496389280436

no uznejte že jste tu narážku přehnal...

+1/0
31.8.2016 16:36

J10a79n 44S14ů22r96a 4515673823432

Nevidím důvod. Nejsem typ, co si nechá kálet na hlavu lidmi, jako pan Rampáček. A fakt jsem čím dál více alergický na chování těchto hrdinů schovanými za klávesnicí:)

0/0
31.8.2016 16:43

J73a47n 97V82a13l38a63l89í40k 6436549210546

jo já vás chápu... ale zajisté to šlo vyjádřit jinak... prostě bych řekl že jste se neudržel ale to neomlouvá měl by jste být více nad věcí...

jen aby jste pak nepřišel o 100 dukátů ;-D

0/0
31.8.2016 16:50

J78a86n 23S84ů45r14a 4755363713332

Ano, šlo to vyjádřit ještě jinak. Například předžalobní výzvou.

0/0
31.8.2016 16:51

O14l41d27ř19i64c93h 85J83a48n98e85č94e71k 8939386913671

Pane Sůro, v tomto musím s panem Valalíkem souhlasit: pan Rampáček se sice vyjádřil poněkud přehnaně, ale nenapsal nic vulgárního a už teprve nic žalovatelného. Proto nevím, proč máte potřebu odpovídat mu vulgaritou. U běžného čtenáře by se to možná ještě dalo pochopit, ale redaktor by se myslím měl v reakcích pod svými články chovat v rámci možností umírněně. Takto pouze přiživujete antipatii vůči Vaší osobě, ať už oprávněnou nebo ne.

+3/0
31.8.2016 16:57

J81a58n 96S84ů87r88a 4355653273972

Já nejsem politik, abych si živil nějakou přízeň. Jsem pouze člověk, který reaguje na lži, zvláště psané stylem "moc bych nedal". Pokud se vás to dotklo, omlouvám se. Zkusím si zase dát půst od lidí typu Rampáček, Dejmek a spol

0/0
31.8.2016 17:00

O22l16d63ř17i17c11h 24J93a50n84e29č98e95k 8539586163211

Mě se to nikterak nedotklo, nevím proč.

Přízeň si možná živit nepotřebujete, ale kdo seje vítr, sklízí bouři - pokud budete na své kritiky reagovat tak, jak jste to udělal zde, naleznete pod svými články v budoucnu nenávistných komentářů jen více.

Myslel jsem, že Váš protiútok mířil především na první odstavec p. Rampáčka. Pokud máte problém s tím posledním, tak na to přeci existují poměrně jednoduché metody, jak něco takového prokázat nebo vyvrátit.

0/0
31.8.2016 17:29

V68i83k24t29o56r 52D45e92j76m74e48k 8269527916536

To nebyla terapie, pane Sůro, pouze konstatování holé skutečnosti, bohužel.

A politiku byste měl rozhodně zkusit - takovíto arogantní ubožáci jako vy, co neumí nic kloudného - jen žvanit, popř. pisálkovat, jsou tam nyní v kurzu...

Navíc za klávesnicí se schováváte především vy sám. Upřímně pochybuji, že byste měl dost odvahy říci takovouto nechutnou urážku do očí svému oponentovi, ať by to byl kdokoliv. Nýmande Rv

0/−2
31.8.2016 17:27

J47a94n 73S76ů84r91a 4785923573102

777113047. Zavolejte, domluvíme se na osobním setkáním.

0/0
31.8.2016 17:28

L86a17d48i82s62l52a35v 81P76a66s81t12o78r65e63k 1273237398365

Sůro neříkals, že na diskuze už nebudeš přispívat? Další lež? :-/

0/0
31.8.2016 21:56

J74a77n 97V92a74l60a11l79í80k 6316299890896

vaše chování nebylo arogantní a urážlivé??? a i nyní urážíte a chováte se jako čuně...

0/0
31.8.2016 17:41

J66a29n 68V44a96l20a23l31í22k 6436759340706

no vy máte také inteligentní názor že...;-ORvRv

0/0
31.8.2016 16:36

O45n25d17ř22e67j 78N48o65v81á32k 9887234729319

Vždycky mne fascinuje ta obhajoba ČD a tvrzení o jejich naprosté životní nezbytnosti k fungování života státu ...

Pamatujete na tu asi týdenní stávku?

Jistě, první dny to byl šok ... pak zareagovali autobusoví dopravci výrazným posílením spojů ... a po pár dnech se zjistilo, že osobní dopravě České dráhy vůbec nechybí ... a pak tu stávku ČD zrušili bez toho, že by dosáhli svého ....

Dneska jsme o X let dále, máme už i konkurenci na železnici ... to nejlepší, co by stát mohl udělat, je to, že by začal od znovu a s čistým stolem a ČD by odstřihl od všech dotacích ... ať si klidně stávkují .... za měsíc by zjistli, že byli rychle nahrazeni, že si prostávkovali živobytí a že nikomu nechybí ...

Dnes dávat dotace Českým drahám (na nákup lokomotiv) a objednávat si jejich službu (a za tu platit) tam, kde to prostě není potřeba je prostě finanční zločin a okrádání všech ....

0/−6
31.8.2016 14:03

V60i72k53t60o56r 76D90e45j59m95e28k 8299127266156

Myslíte si, že LeoExpress a RegioJet statní peníze nedostávají? ;-D

+2/0
31.8.2016 14:08

J62a43n 32V67a14l25a84l71í68k 6626499500336

Nováku ať si tu jezdí třeba 100 dopravců a jejich spoje na sebe navazují mě jako cestujícího zajíma že si koupím jízdné z bodu A do bodu B a ne že si budu kupovat 5 jízdenek...

+1/0
31.8.2016 14:17

O83l96d79ř31i34c88h 61J57a67n82e28č57e79k 8989656203931

To už Vám přeci slíbili, před pár dny tu byl článek.

Já vím, pak budete brečet, že Vám neplatí režijka...

Mimochodem, dělit cestu na více jízdenek, protože je to levnější, je normální už dnes a to i když celou cestu jedu s ČD.

+2/−3
31.8.2016 15:24

J47a76n 32V60a29l87a66l54í68k 6156759100846

minus za tu režijku kterou nemám...

no vidíte a já si kupuji jizdenku na celou cestu...

a když jedu někam dál jako například do Rožnova pod Radhoštěm tak si koupím celodenní jízdenku...

0/0
31.8.2016 16:15

O96l17d35ř66i60c61h 26J96a94n23e63č56e93k 8609136193331

Dle Vaší bezbřehé obhajoby ČD Vás hádám na jejich současného či bývalého zaměstnance a tedy vlastníka režijky.

Pokud si na cesty typu Bohumín - Dobřichovice koupíte jednu jízdenku za 392Kč (kilometrový tarif s IN25) nebo dokonce celodenní za 579Kč, zatímco kombinací tří jízdenek můžete jet i pod 250Kč, tak jste upřímně řečeno dost hloupý. IN50 ani IN100 nemáte, protože to byste si nekupoval celodenní jízdenku.

0/0
31.8.2016 16:51

J26a29n 60V73a25l72a28l72í63k 6186239750656

Já neobhajuji ČD ale a tu celodenní jízdenku kupuji protože když jedu na výlet tak jedu pak i zpět... tak jsem juknul na cestu z Bohumína do Dobřichovic a když bych jel zítra ráno v 6:20 z B tak v OV jsem v 6:34

RJ odjezd v 6:40 a když by ten osobák měl zpoždění tak se mohu jít klouzat protože RJ odjede a na další by mě jízdenka neplatila..

ve vlaku bude třeba blbý signál a jízdenku nebudu moci stornovat tak ve finále prodělám

+1/0
31.8.2016 17:38

P82e85t57r 82N84o21v32o22t47n13y 1931950521

Jistě, autobusoví dopravci sehnali ze dne na den stovky autobusů. ;-D

+1/0
31.8.2016 14:29

J62o68s14e35f 37K62o44p44e88c55k48y 9204812435

Tak jiste by slo prenest cestujici z zeleznice na silnice. jen clovek asi nemusi byt zadny Einstein, aby vedel, co by pak nasledovalo... Takze tudy cesta asi nepovede... ;-)

0/0
31.8.2016 20:23

J17a93n 96J53e13m30e38l39k76a 1975200

Vlaková doprava je dotovaná. I jinde na světě.

Dotace .. finanční zločin. Podle mě z EU peněz je nákup nových vlaků nebo ještě lépe do modernizace tratí nejlepší na co peníze šly. Wellness, školení, 5 hvězdičkové hotely jsou mnohem horšími investicemi daňových poplatníků. Aneb jak utratit 700G.

Chtěl bych vidět Prahu po zrušení vlaků. A bez ČD by to možná i slušně přemalovalo realitní mapu. Protože nárůst cen by některým začal slušně vysávat peněženku.

+1/0
1.9.2016 7:36

V74i91k86t21o77r 25D66e77j71m19e59k 8679377806596

Srovnáváte jablka s patyzony. Machrovat, že vydělávám na koridoru Praha - Ostrava (popř. Brno) umí kdekdo. Ale až Jančura nebo Novotný budou obstarávat železniční dopravu na méně lukrativních tratích (v podstatě jakýchkoliv ostatních) a obsluhovat například Letohradsko, Trutnovsko, Varnsdorfsko, Strakonicko, Zlínsko či Znojemsko, tak může ukazovat svaly a černá čísla... :-P

+3/−6
31.8.2016 13:39







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.