Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Na trhu s rozvozem potravin přituhuje, expanze do menších měst zatím drhne

Na trhu s rozvozem potravin do domácností začíná být těsno. Někteří hráči uznávají, že zájem lidí o nákup potravin přes internet není takový, jaký čekali. Plány na rozšiřování závozu do menších měst se zpožďují či dokonce pro malý zájem zpětně ruší.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Z82u71z22a78n17a 13B22e47n65d77o66v23á 2606412553858

Zatím jsem zkoušela jen jednou Tesco a docela mě naštvali. Chtěla jsem jeden konkrétní druh čaje, který z nějakého důvodu najednou nebyl fyzicky v obchodě, ale na netu ano. Tak jsem si objednala a oni přivezli náhradu. Vzali si ji zpět bez problémů, ale já chtěla to, co jsem si objednala a když to neměli skladem, tak to sakra měli napsat na web.

Ale jinak chápu, že to někomu vyhovuje.

0/0
3.9.2016 16:20

P88e76t69r 95B45á71č79a 8305856305935

Na rozvoz od tesca az domu si nemůžu stěžovat. Ušetří mi to spoustu času a nervů.

+2/0
2.9.2016 15:07

A94d11a89m 92H22o54u83b61a75ř 2769778805527

jsou tu koukam dve skupiny lid.

ta prvni se hrozne divi a ma potrebu to pomlouvat

a ta druha vesele online nakupuje a mysli si o te prvni skupine svoje.

:)

+5/0
2.9.2016 12:47

A49d42a23m 84H47o42u74b78a93ř 2959248965507

pak je treti skupina a ta nema zadny nazor, za to vsechny ostatni dokola poucuje o pravopisu :)

+2/0
2.9.2016 18:02

V51á55c20l90a90v 91H85o19s26c45h 8746838542681

uz cekam na firmu, ktera zacne lidi krmit, protoze lid dokaze byt liny uplne na vsechno.

+2/−10
2.9.2016 10:24

M76a78r78t18i21n 95K26a56r12á58s94e81k 9538543258108

Ne kazdy ma jezdeni po obchodech jako hobby, nekdo to holt radeji natuka za minut na netu a pak se venuje jinym konickum...

+11/0
2.9.2016 10:36

V15á75c95l70a13v 37H50o83s85c84h 8936438322951

se da po ceste nejdulezitejsi koupit rychle, ale je pravda, ze nekomu se muze nechtit :-)

0/0
2.9.2016 14:00

P47e10t92r 73J97a10r24o86š 2124111345947

Po ceste odkud? Nezamestnani, lide na rodicovske dovolene, nemocni, lide s home office, nebo ti, kterym se do kramu proste nechce.

0/0
2.9.2016 20:10

V52á61c95l18a47v 41J93ů25z40a 6981877836

Nehledě na to, že často se v těchto on-line obchodech dají sehnat kvalitnější potraviny než v běžném supermarketu, kde se toho bojí kvůli nízké obrátkovosti. A oproti Albertu a spol. mi ještě nedoručili tvrdé rohlíky nebo shnilou zeleninu.

+2/0
2.9.2016 11:23

V64á48c37l94a32v 36H11o82s33c16h 8206938882791

obcas to i vyjde

0/−1
2.9.2016 14:00

M56a25r85i27a72n 93K46e18c84h88l87i76b46a62r 3490163649

Kdyby nebylo konstruktivní lenosti, nebylo by civilizace.

Schválně spočítejte, kolikrát jste za dnešek "outsourcoval" něco, co jste mohl udělat sám. Například zatelefonoval obchodnímu partnerovi či kamarádovi, místo abyste za ním (pěšky, nejste přeci líný lid) zašel a zeptal se osobně.

+2/−1
2.9.2016 11:24

V48á22c18l18a58v 71H29o64s75c98h 8506708452511

to nebude to same, do te telefonovaci situace jsem vklouzl hned od zacatku, ne ze nejdriv bych za nim chodil peso a potom zlenivel a zacal mu jenom volat.

0/0
2.9.2016 14:01

P11e29t67r 83J78a39r22o36š 2924471565627

No jsou taci co v praci jen chodi a diskutuji. Pak jsou i taci co pracuji.

0/0
2.9.2016 20:13

J48a16n 54S88v48o42b26o50d70a 3817794709963

Nemám nic proti nákupům online, ale všichni tito "rohlíci" + rozvažeči z Dáme jídlo, jsou naprosto bravurní řidiči, a tak se jim vždy snažím co nejrychleji dostat z dohledu. Kam se na ně hrabou messengeři na kole. Ten "iTescař" co jezdí k sousedovi zas neumí naprosto parkovat, a tak raději zabere na blikačky celou ulici. No mám je rád, tyhle borce. Čím více zběsilých a časem rozvozu honěných kurýrů v ulicích, tím líp.

To byla jen taková kapka mého pátečního jedu, nic víc. Služba určitě dobrá, jen s sebou nese pár otravných neduhů :)

+1/0
2.9.2016 10:23

J52o65s62e95f93f 94M46u48s46i85l 7579785786700

Ten jeden iteskař má na autě nákup pro třeba 15 lidí, takže je v ulicích o 14 aut míň.

+7/−1
2.9.2016 10:31

J76a51n 22S28v70o61b95o33d22a 3197864609173

Bláhová představa.

1.Vážně si myslíte, že těch ostatních 15 lidí v tu dobu nikam nejede? Jen přesunou svou jízdu místo nákupu jinam.

2.Řidiči těchto aut jezdí tak agresivně, že je za pár aut navíc, které budou v ulicích a pojedou normálním stylem, klidně vyměním.

+2/−3
2.9.2016 10:44

M54a94r79i29a48n 95K85e35c72h59l39i98b51a19r 3230113309

IMHO z těch 15 lidí cca 12 jezdí jen proto, že musí. Málokdo jezdí po Praze pro radost.

Kromě toho, veze-li Vám Tesco nákup, musíte ty 2 hodiny sedět doma, abyste jej přebral. Lidi toho využívají k takovým bláhovým činnostem, jako je např. hraní s dětmi.

+2/0
2.9.2016 11:25

J96a20n 69C71e48p97e58k 1634196190

Jak píší jiní, něco se dá, něco ne. Rozhodně bych si z e-shopu neobjednával maso, pečivo nebo ovoce, zeleninu. Nemáte šanci si vybrat jako v obchodě. Na druhou stranu třeba cigarety, alkohol, drogerie nebo nealko s tím nemám žádný problém. Pak je tu ta trvanlivost, kdy e-shop vám nedá věc s nejdelší trvanlivostí, ale samo sebou se zbavuje toho, co ji má nejkratší. A poslední problém, který vidím, je problém s časem závozu. Když bych si něco objednával, tak potřebuji, aby mi to zavezli, když jsem doma, ne že mi to jako jiní nechají na poště nebo v jejich centrálních výdejnách.

0/−4
2.9.2016 9:44

J11a28n 53C52e18p42e86k 1914536660

Krásným příkladem toho je třeba, když si kamarád do obchodu nechal dovážet ovoce, zeleninu z velkoskladu. Když mu to dováželi oni, tak kus vyhodil, protože to bylo pomlácené, nehezké, neprodejné. Začal tam jezdit sám, vybírat si zboží a vše co přiveze má krásné k prodeji, nevyhazuje nic. Sice ho to stojí benzín, ale zas ušetří na tom, co vyhodil.

0/0
2.9.2016 9:49

J66o19s81e91f44f 14M91u81s28i29l 7529815326910

Vy vůbec nic o tom nevíte. Přivezou kdy chci já, maso no problem, zelenina ovoce jakbysmet. A když se vám to nelíbí, tak to prostě nepřijmete a cenu odečtou.

+2/0
2.9.2016 10:29

M21i76c90h45a15l 95Š31r65o38u86b84e17k 8294166303650

Zatím jsem neměl s ničím z toho problém. A závoz? Můj e-shop vozí celý den přesný čas v rozpětí cca 15 minut. A pokud ho nedodrží dostanu finanční kompenzaci....

+6/0
2.9.2016 9:51

J63a26r69o44m63í87r 37M76a37s44á16k 3763445896657

ty jejich argumenty jsou pořád stupidní, přitom o tom ti lidi očividně vědí prd.

+3/0
2.9.2016 10:02

M28i94c61h41a41l 50D51a86d57e44k 8103792948

Proč komentujete něco, co jste ještě nepoužil a o čem vůbec nic nevíte? ;-D

0/0
2.9.2016 11:23

M17a37r84t84i60n 62K64r36u22t87ý 1378331489245

nechápu ty emoce. Je přece zřejmé, že tyto (a vlastně žádné) služby nejsou pro úplně každého. Proč se tedy hádat, jestli někdo chodí do obchodu a jiný nakupuje na webu. Každému, co mu vyhovuje. Dobré důvody existují pro obě varianty.

+7/0
2.9.2016 9:33

L17a69d89i53s31l48a30v 65J21a66r74o88š 6244219380227

Ale vy vůbec nejste krutý, pane Krutý! Vy jste rozumný! ;-) Tady jde spíš o to, že někteří co nakupují online plivou na ty, co nenakupují online. A ti vysvětlují proč tak nečiní.

+1/−3
2.9.2016 9:39

J98a62n 17S42v69o10b59o31d25a 3807344399163

No prolétl jsem diskusi sice celkem zběžně, ale co se plivání na druhou skupinu týče, tak je to cca fifty fifty. Respektive těch co nenakupují online je spíš více a oponenty jim činí jen pár diskutérů z opačného tábora, kteří se však počtem příspěvků vyrovnají.

+1/0
2.9.2016 10:13

A17l33e17š 92V36o43n27d67r90á78k 9410736505

Nákup potravin přes e-shop jsme zkoušeli několikrát, ale pro nás má dvě zásadní nevýhody:

1) Nakupování přes webové rozhraní je značně nepřehledné a časově náročné. V obchodě se jednoduše rozhlédnu a rychle najdu, co hledám. Na webu něco najít je problém a zabere to mnohem více času. Častokrát je rychlejší sednout do auta a dojet na koupit, než naklikat nákup v e-shopu.

2) V e-shopu nezjistím datum trvanlivosti! Zatímco v obchodě mrknu na datum a hned vím, jak dlouho budu moc potravinu doma skladovat, u rozvážených potravin je vždy sázka do loterie. Také informace z obalů v e-shopu nezjistíte, takže jen stěží si například vyberete párek podle obsahu masa.

Bohužel, v současné podobě nakupování přes internet značně zaostává za nakupováním v obchodě. Teď navíc v Globusu zavedli samoobslužné skenování zboží, takže člověk si zboží ukládá z regálu přímo do nákupní tašky a odpadá tak mnohonásobné překládání zboží do vozíku, na pás, do vozíku, do tašky. A samozřejmě odpadá i čekání ve frontě u pokladny.

A ještě jednu nevýhodu má e-shop. Negarantuje, že vám objednané zboží skutečně doveze. Dokonce i poku vám vybírání zboží trvá déle, můžete při odesílání objednávky zjistit, že zboží v košíku už vám někdo vyfouknul, což se v obchodě (většinou) stát nemůže...

+13/−4
2.9.2016 9:21

M25i27c19h71a47l 52Š96r10o87u74b26e15k 8534176193680

Konečně nějaký názor s argumenty. Za to děkuji

1) To je otázka - vždy jde o zvyk, já naopak velmi tápu v supermarketu (výjimkou je Lidl, který má všechny prodejny stejné)

2) To je velmi zajímavý postřeh! Ano datum trvanlivosti v e-shopu je asi zápor. Ovšem co se týče složení tak nesouhlasím, složení v e-shopu je a navíc jednotným fontem, ne nějaký minitextem jak na výrobcích.

+1/0
2.9.2016 9:33

J38a49r23o90m58í13r 43M66a94s87á76k 3213535186837

jenže ty argumenty nejsou nic moc

+1/−1
2.9.2016 9:46

P75e68t29r 83J42a21r52o43š 2804421165297

Vetsina obchodu ma tendenci jednou za cas preorganizovat regaly, aby zakaznik musel hledat a nasel pri tom i to, co vlastne nehledal.

0/0
2.9.2016 9:41

J58a90r86o82m36í17r 98M61a39s27á82k 3903225836527

1) nesmysl - na webu máte druhy zboží u sebe, což je sice v krámě také ale vy nemusíte vždy vědět kde přesně máte hledat. Třeba nedávno jsem hledal v Tescu rozinky. Nakonec jsem musel otravovat zaměstnance... a stejně je neměli.

2) máte pravdu s tím DMT ale nestalo se mi že by někdy něco procházelo nějak výrazně dříve než by mělo. Naopak na zboží, které prochází brzy máte třeba u Rohlíku upozornění, respektive jedná se o akci přímo označenou krátkou trvanlivostí. Např. v Globusu když máte "slevu" tak je to většinou právě prop krátký DMT ale to vám neřeknou.

3) ta nevýhoda ohledně nedodání zboží, to je pravda a podle mě je to největší nevýhoda těchto obchodů. Tohle kdyby vychytali, tak to nevýhody nemá.

Výhody tohoto obchodu jste nenapsal, napíšu je tedy za vás - donesou vám to až ke dveřím, mnohdy mají zboží, které jinde v maloobchodní síti nenajdete (psal jsem o tom níže)

+2/0
2.9.2016 9:44

P75e58t75r 84J55a79r90o49š 2464341335767

Proc "otravovat zamestnance"? Od toho tam snad jsou ne? Navic jsou to oni, kdo to casto premistit z mista kde to bylo, nekam jinam. Tak at radi.

+1/0
2.9.2016 9:54

J56a84r15o42m57í52r 83M84a75s18á15k 3503145546557

jasně, jsou ale třeba se mi nechce s nima leckdy mluvit když je vidim jak vybalujou zboží apod.

0/0
2.9.2016 10:02

A53l58e85š 37V71o58n67d76r83á15k 9560596495

Obecně je hlavní rozdíl v jistotě. V prodejně přesně vím, co kupuji, jakou má zboží trvanlivost, jak vypadá, a pokud zrovna nemají, co chci, tak mohu vybrat alternativu. Mám tak jistotu, že z nakoupeného zboží uvařím oběd.

V e-shopu je to naopak sázka do loterie, nic nemáte jisté. Objednáte si třeba kachnu, těšíte se na skvělý oběd, ale kachny jsou v akci, takže je vyprodali a vám je z nákupu vyškrtli, což ovšem zjistíte až při přebírání zboží. Pak si buď dáte k obědu suché knedlíky se zelím, nebo sednete do auta a rychle dojedete někam shánět kachnu...

Jinak to nošení ke dveřím mě taky rozčilovalo... oni ten nákup nemohou přivézt v nějaké vratné přepravce, ale nacpou ho do asi miliónu igelitek. Ještě dnes vzpomínáme, jak nám dovezli 60 lahví piv balených po dvou do jedné tašky :-)

+1/−1
2.9.2016 10:03

J67a50r49o57m12í39r 51M76a33s84á34k 3483375986757

i v obchodě můžete koupit něco s krátkým DMT. Já pracuju právě pro jednoho z těch velkých maloobchodních řetězců a zrovna datumy spotřeby mám mj. na starosti, takže vím že se to stává. Není problém si při převzetí zboží projít, pokud tedy neděláte nákup 150 položek.

Je pravda, že některé zboží se k nákupu přes internet vůbec nehodí, hlavně to maso apod. Jenže ono v dnešní době i třeba uzeniny na pultovým prodeji můžete dostat že druhý den jsou na vyhození. To si prostě nevyberete.

Mně tyto nákupy vyhovují, vím kdy mi to přivezou, jak jsem psal, je tam zboží které mi v českých obchodech schází a cenově to není horší. Za mě prostě spokojenost s možností udělat jednou za měsíc takto nákup aniž bych musel řešit fronty lidí apod.

+2/0
2.9.2016 10:12

V66á53c34l79a10v 33J46ů90z60a 6961607286

Jo akce. Občas si chci v kamenném obchodě něco koupit (třeba máslo jiné, než bez uvedeného výrobce a vyrobeno v EU) a není, protože je zrovna v akci, a co je v akci, u toho je jen prázdný regál.

0/0
2.9.2016 12:49

V88á18c30l36a10v 91J44ů26z34a 6681567476

Trochu bych oddělil obecně možnosti nákupu přes net a nedostatky současného stavu u konkrétních provozovatelů dnes.

1) Na přehlednosti (a u některých i na rychlosti) webového rozhraní je co zlepšovat, ale samozřejmě někomu v některých situacích vždy bude více vyhovovat výběr mezi fyzickými kusy.

2) Občas se chci třeba zásobit na dovolenou, a chci, aby DMT bylo aspoň za týden. Dnes toho dosáhnu spíše v kamenném obchodě, nicméně si myslím, že přidání výběru podle data spotřeby (a příslušného odstupňování ceny) se jednou v eshopech dočkat můžeme. Naopak v kamenných obchodech si často zboží s delší trvanlivostí nechají ve skladu, než se vyprodá to v regálech.

3) Mě v praxi občas zmizelo zboží během vybírání, ale od začátku procesu placení nikdy. Spíš se na můj vkus příliš často stává, že kurýři něco zapomenou doručit, nebo naopak přijde něco pro někoho jiného. Ale zatím to operátoři vždy napravili a doručili třeba o hodinu a půl později.

0/0
2.9.2016 12:45

A73l13e78š 30J73a60n88á43č59e91k 3193404796753

To je překvapení, kdo by to byl řekl :-D

+1/0
2.9.2016 9:19

J59a25n 30K58o88h60l 4503217621684

No, myslím, že o službě mám celkem dobrý přehled, ale osobně bych jí nevyužil. Ten výběr na stránkách není takový a časová úspora v konečném důsledku taky spíš neexistuje než existuje. Včera mi nákup v Albertu cestou z práce trval asi deset minut, kolik by mi trvalo ty samé položky vyhledat a zaplatit online? A pak čekat na dovoz? A vybral by mi odpovědný brigádník stejně kvalitní zboží, nebo spíš to první, které by mu přišlo pod ruku?

+2/−1
2.9.2016 9:18

P12e57t33r 55J92a81r51o97š 2964851155957

Ve vasem pripade se vsak jedna pouze o lenost, ci pohodlnost, proc tuto sluzbu vyuzivat.

Jsou vsak lide, kteri maji do obchodu daleko, nebo z nejakeho duvodu dojit i par stovek metru je pro ne problem.

Nicmene s kvalitou zbozi mate urcite pravdu. Mel bych obavu, ze se boudu prodejci snazit touto cestou udat kusy zbozi, ktere lide prebrali v regalech a nikdo je nechtel.

+1/0
2.9.2016 9:38

M54a25r27t98i17n 27N68o95v97o89t55n33ý 7423285950745

Dle těch mapek docela chápu, že je na tom trhu tak těsno.

+2/0
2.9.2016 9:16

F78r95a95n62t50i20s27e25k 37K42o49f77r50o20n 8420939702621

Maloobchod s potravinami je myslím velmi odlišný od trhu se spotřebním zbožím.

1) v době příchodu prvních e-prodejců byly marže na spotřebním zboží ohromné. Takže nákupem dražšího spotřebiče kupujícího ušetřil i pár tisícovek. To přivedlo spoustu zákazníků, kteří si pak prostě zvykli nakupovat spotřební zboží na internetu i když marže plošně klesly a dnes jsou ceny podobné jako v obchodech. S ohledem ne velkou konkurenci nebude čistá marže na potravinách až tak velká, čili cenově konkurovat marketům je mnohem těžší.

2) spotřební zboží lze snadněji kategorizovat a e-shopy jsou relativně přehledné, takže si každý rychle vybere. U potravin je těch položek moc. Ono se stačí podívat,kolik položek má třeba Datart a třeba Kaufland. Asi by E-prodejcům pomohlo, kdyby udělali sekci - často kupované potraviny, kde by se zúžil sortiment, aby si kupující mohl poměrně rychle vyhledat a naklikat co chce.

3) síť prodejen s potravinami je velmi hustá, takže spousta lidí si nakoupí po cestě z práce/školy. Vozit na vesnice je logisticky nákladné. Možná by ale mohli mít program nějakého závozu na vesnice jednou za týden. Tím by se mohly nakumulovat objednávky a logistika by se zlevnila.

Celkově to ale nevidím jako nějaký velký business. Ono se stačí podívat na ziskovost klasických řetězců, která sice v průměru není špatná, ale žádný zlatý důl to taky není a to budou s ohledem na dlouhodobou tvrdou konkurenci dost nákladově optimalizovaní.

+3/0
2.9.2016 9:13

K70a15r41e88l 52U33r51b65a69n 2214114981239

Je to dobrá služba. Své služebné jsem ušetřil hodně času s chozením po nákupech. R^

0/0
2.9.2016 9:12

L73a84d75i29s11l88a51v 54J43a96r12o70š 6744769900557

Kolem nějakého marketu jezdí do práce či z práce téměř každý. Hustotu marketů na hlavu máme dvojnásobnou oproti Německu. Takže moc velké rozšíření této služby bych nečekal. Možná u trvanlivých potravin to stojí za zkoušku, ale rohlík má někdo radši tmavší, někdo světlejší... S tema frontama u pokladen to není tak horké. Možná v Albertu. Ale Tesco je díky samoobslužným pokladnám elimunovalo na minimum, Lidl reaguje na množství zákazníků velice rychle a pružně, takže je to v pohodě. Zejména ve větších městech to má snad každý maximálně 5 minut pěšky. Navíc našinec je schopen si pro 30,- Kč nechat zničit budoucnost země, takže 50,- za dopravu dá jen těžko...

+1/−2
2.9.2016 9:09

P86e56t61r 62J78a57r89o43š 2884521725217

Bydlim na vesnici a casto pracuji na home office. Manzelka na rodicovske.

Tudiz cesty "musime zajet nakoupit", jsou treba u nas pomerne castym jevem.

K tomu Tescu - pokud delate velky tydeni nakup, tezko muzete vyuzit samoobsluznou pokladnu. Moje zkusenost je takova, ze na dlouhe fronty v Tescu narazim pomerne pravidelne. Najit pokladnu s jednim zakaznikem je maly zazrak, a najit volnou se mi snad jeste nestalo. Vetsinou cekani 10 a vice minut. Za tu dobu bych musel mit v eshopu naklikanou vetsinou nakupu, pokud ne nakup cely.

+3/0
2.9.2016 9:53

J84a49r15o23m37í29r 75M91a73s90á41k 3143285176367

a to si zkuste třeba Penny, tam je to přehlídka ztraceného času

+2/0
2.9.2016 10:03

M17i38c27h77a56l 60Š19r81o64u49b45e44k 8264936413390

Tak jsem si chtěl přečíst názory na to, proč lidé nenakupují on-line. A opět jsem si ověřil, že emoce jsou nad rozum. Sám na jednom webu nakupuji a jsem maximálně spokojený, většinou mi to trvá méně než 10 minut. Mají výběr, na který prostě běžný supermarket nemá šanci. Navíc i cenově to vychází lépe. Tak gratuluji všem, kteří si sedí ve svých zaprděných konzervativních bublinách. Hezký den! :-P

+6/−8
2.9.2016 9:05
Foto

R57i26c40h69a93r91d 87P43o54l11á98š80e95k 9244573440709

Hele ty bublino a nenapadlo tě, že většině lidí vyhovuje si zajít do krámu, zboží vzít do ruky a prohlídnout si co vlastně kupuju?

+2/−2
2.9.2016 9:10

M31i82c14h70a73l 25Š60r75o67u50b72e91k 8844586963420

Vzhledem k tomu, jaký hnůj v supermarketech lidi nakupují, tak ne opravdu ne... Já raději ušetřený čas věnuji rodině.

+4/−4
2.9.2016 9:16

L61a83d86i86s47l42a25v 50J83a32r55o61š 6374859490917

Hnůj se dá koupit i online. ;-)

+3/0
2.9.2016 9:20





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.