Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Na trhu s rozvozem potravin přituhuje, expanze do menších měst zatím drhne

Na trhu s rozvozem potravin do domácností začíná být těsno. Někteří hráči uznávají, že zájem lidí o nákup potravin přes internet není takový, jaký čekali. Plány na rozšiřování závozu do menších měst se zpožďují či dokonce pro malý zájem zpětně ruší.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Z32u42z22a62n46a 44B70e54n47d76o61v92á 2646132343548

Zatím jsem zkoušela jen jednou Tesco a docela mě naštvali. Chtěla jsem jeden konkrétní druh čaje, který z nějakého důvodu najednou nebyl fyzicky v obchodě, ale na netu ano. Tak jsem si objednala a oni přivezli náhradu. Vzali si ji zpět bez problémů, ale já chtěla to, co jsem si objednala a když to neměli skladem, tak to sakra měli napsat na web.

Ale jinak chápu, že to někomu vyhovuje.

0/0
3.9.2016 16:20

P37e92t63r 96B71á31č89a 8715446535855

Na rozvoz od tesca az domu si nemůžu stěžovat. Ušetří mi to spoustu času a nervů.

+2/0
2.9.2016 15:07

A93d23a90m 76H84o51u56b15a88ř 2419328335597

jsou tu koukam dve skupiny lid.

ta prvni se hrozne divi a ma potrebu to pomlouvat

a ta druha vesele online nakupuje a mysli si o te prvni skupine svoje.

:)

+5/0
2.9.2016 12:47

A67d33a19m 61H94o68u94b42a81ř 2499918805857

pak je treti skupina a ta nema zadny nazor, za to vsechny ostatni dokola poucuje o pravopisu :)

+2/0
2.9.2016 18:02

V59á21c32l89a12v 90H83o60s33c85h 8836178222551

uz cekam na firmu, ktera zacne lidi krmit, protoze lid dokaze byt liny uplne na vsechno.

+2/−10
2.9.2016 10:24

M29a64r95t14i69n 14K38a47r22á37s76e74k 9578533218738

Ne kazdy ma jezdeni po obchodech jako hobby, nekdo to holt radeji natuka za minut na netu a pak se venuje jinym konickum...

+11/0
2.9.2016 10:36

V97á95c98l79a95v 93H66o51s30c42h 8746178982331

se da po ceste nejdulezitejsi koupit rychle, ale je pravda, ze nekomu se muze nechtit :-)

0/0
2.9.2016 14:00

P76e87t56r 49J22a27r53o86š 2204811425227

Po ceste odkud? Nezamestnani, lide na rodicovske dovolene, nemocni, lide s home office, nebo ti, kterym se do kramu proste nechce.

0/0
2.9.2016 20:10

V98á93c23l36a42v 40J49ů59z86a 6871187416

Nehledě na to, že často se v těchto on-line obchodech dají sehnat kvalitnější potraviny než v běžném supermarketu, kde se toho bojí kvůli nízké obrátkovosti. A oproti Albertu a spol. mi ještě nedoručili tvrdé rohlíky nebo shnilou zeleninu.

+2/0
2.9.2016 11:23

V58á35c96l53a83v 37H38o31s47c87h 8606878282181

obcas to i vyjde

0/−1
2.9.2016 14:00

M40a92r29i21a84n 26K46e83c94h72l38i93b98a43r 3670493469

Kdyby nebylo konstruktivní lenosti, nebylo by civilizace.

Schválně spočítejte, kolikrát jste za dnešek "outsourcoval" něco, co jste mohl udělat sám. Například zatelefonoval obchodnímu partnerovi či kamarádovi, místo abyste za ním (pěšky, nejste přeci líný lid) zašel a zeptal se osobně.

+2/−1
2.9.2016 11:24

V88á78c24l89a86v 29H98o13s82c52h 8206738202431

to nebude to same, do te telefonovaci situace jsem vklouzl hned od zacatku, ne ze nejdriv bych za nim chodil peso a potom zlenivel a zacal mu jenom volat.

0/0
2.9.2016 14:01

P34e17t34r 10J55a39r74o13š 2904931745407

No jsou taci co v praci jen chodi a diskutuji. Pak jsou i taci co pracuji.

0/0
2.9.2016 20:13

J34a25n 88S37v94o63b97o51d71a 3187144289523

Nemám nic proti nákupům online, ale všichni tito "rohlíci" + rozvažeči z Dáme jídlo, jsou naprosto bravurní řidiči, a tak se jim vždy snažím co nejrychleji dostat z dohledu. Kam se na ně hrabou messengeři na kole. Ten "iTescař" co jezdí k sousedovi zas neumí naprosto parkovat, a tak raději zabere na blikačky celou ulici. No mám je rád, tyhle borce. Čím více zběsilých a časem rozvozu honěných kurýrů v ulicích, tím líp.

To byla jen taková kapka mého pátečního jedu, nic víc. Služba určitě dobrá, jen s sebou nese pár otravných neduhů :)

+1/0
2.9.2016 10:23

J72o30s17e11f72f 36M20u83s38i13l 7859735436210

Ten jeden iteskař má na autě nákup pro třeba 15 lidí, takže je v ulicích o 14 aut míň.

+7/−1
2.9.2016 10:31

J19a70n 84S87v29o24b56o94d82a 3237544579563

Bláhová představa.

1.Vážně si myslíte, že těch ostatních 15 lidí v tu dobu nikam nejede? Jen přesunou svou jízdu místo nákupu jinam.

2.Řidiči těchto aut jezdí tak agresivně, že je za pár aut navíc, které budou v ulicích a pojedou normálním stylem, klidně vyměním.

+2/−3
2.9.2016 10:44

M74a67r70i25a13n 16K56e82c19h66l11i27b67a63r 3550943219

IMHO z těch 15 lidí cca 12 jezdí jen proto, že musí. Málokdo jezdí po Praze pro radost.

Kromě toho, veze-li Vám Tesco nákup, musíte ty 2 hodiny sedět doma, abyste jej přebral. Lidi toho využívají k takovým bláhovým činnostem, jako je např. hraní s dětmi.

+2/0
2.9.2016 11:25

J13a63n 60C52e87p79e85k 1304836130

Jak píší jiní, něco se dá, něco ne. Rozhodně bych si z e-shopu neobjednával maso, pečivo nebo ovoce, zeleninu. Nemáte šanci si vybrat jako v obchodě. Na druhou stranu třeba cigarety, alkohol, drogerie nebo nealko s tím nemám žádný problém. Pak je tu ta trvanlivost, kdy e-shop vám nedá věc s nejdelší trvanlivostí, ale samo sebou se zbavuje toho, co ji má nejkratší. A poslední problém, který vidím, je problém s časem závozu. Když bych si něco objednával, tak potřebuji, aby mi to zavezli, když jsem doma, ne že mi to jako jiní nechají na poště nebo v jejich centrálních výdejnách.

0/−4
2.9.2016 9:44

J94a77n 46C93e55p25e79k 1444266660

Krásným příkladem toho je třeba, když si kamarád do obchodu nechal dovážet ovoce, zeleninu z velkoskladu. Když mu to dováželi oni, tak kus vyhodil, protože to bylo pomlácené, nehezké, neprodejné. Začal tam jezdit sám, vybírat si zboží a vše co přiveze má krásné k prodeji, nevyhazuje nic. Sice ho to stojí benzín, ale zas ušetří na tom, co vyhodil.

0/0
2.9.2016 9:49

J87o81s67e85f38f 98M13u82s69i60l 7609115986710

Vy vůbec nic o tom nevíte. Přivezou kdy chci já, maso no problem, zelenina ovoce jakbysmet. A když se vám to nelíbí, tak to prostě nepřijmete a cenu odečtou.

+2/0
2.9.2016 10:29

M20i90c96h13a85l 86Š84r93o29u12b60e14k 8724726553120

Zatím jsem neměl s ničím z toho problém. A závoz? Můj e-shop vozí celý den přesný čas v rozpětí cca 15 minut. A pokud ho nedodrží dostanu finanční kompenzaci....

+6/0
2.9.2016 9:51

J87a28r39o37m33í30r 94M73a23s88á76k 3123605326527

ty jejich argumenty jsou pořád stupidní, přitom o tom ti lidi očividně vědí prd.

+3/0
2.9.2016 10:02

M93i78c74h83a64l 27D75a57d38e81k 8923622658

Proč komentujete něco, co jste ještě nepoužil a o čem vůbec nic nevíte? ;-D

0/0
2.9.2016 11:23

M35a33r36t40i37n 66K72r41u71t70ý 1478881949325

nechápu ty emoce. Je přece zřejmé, že tyto (a vlastně žádné) služby nejsou pro úplně každého. Proč se tedy hádat, jestli někdo chodí do obchodu a jiný nakupuje na webu. Každému, co mu vyhovuje. Dobré důvody existují pro obě varianty.

+7/0
2.9.2016 9:33

L88a96d20i81s43l95a59v 66J35a96r87o90š 6834229700107

Ale vy vůbec nejste krutý, pane Krutý! Vy jste rozumný! ;-) Tady jde spíš o to, že někteří co nakupují online plivou na ty, co nenakupují online. A ti vysvětlují proč tak nečiní.

+1/−3
2.9.2016 9:39

J55a40n 67S39v48o89b61o45d74a 3927594219313

No prolétl jsem diskusi sice celkem zběžně, ale co se plivání na druhou skupinu týče, tak je to cca fifty fifty. Respektive těch co nenakupují online je spíš více a oponenty jim činí jen pár diskutérů z opačného tábora, kteří se však počtem příspěvků vyrovnají.

+1/0
2.9.2016 10:13

A17l36e93š 68V94o85n60d27r10á58k 9650156675

Nákup potravin přes e-shop jsme zkoušeli několikrát, ale pro nás má dvě zásadní nevýhody:

1) Nakupování přes webové rozhraní je značně nepřehledné a časově náročné. V obchodě se jednoduše rozhlédnu a rychle najdu, co hledám. Na webu něco najít je problém a zabere to mnohem více času. Častokrát je rychlejší sednout do auta a dojet na koupit, než naklikat nákup v e-shopu.

2) V e-shopu nezjistím datum trvanlivosti! Zatímco v obchodě mrknu na datum a hned vím, jak dlouho budu moc potravinu doma skladovat, u rozvážených potravin je vždy sázka do loterie. Také informace z obalů v e-shopu nezjistíte, takže jen stěží si například vyberete párek podle obsahu masa.

Bohužel, v současné podobě nakupování přes internet značně zaostává za nakupováním v obchodě. Teď navíc v Globusu zavedli samoobslužné skenování zboží, takže člověk si zboží ukládá z regálu přímo do nákupní tašky a odpadá tak mnohonásobné překládání zboží do vozíku, na pás, do vozíku, do tašky. A samozřejmě odpadá i čekání ve frontě u pokladny.

A ještě jednu nevýhodu má e-shop. Negarantuje, že vám objednané zboží skutečně doveze. Dokonce i poku vám vybírání zboží trvá déle, můžete při odesílání objednávky zjistit, že zboží v košíku už vám někdo vyfouknul, což se v obchodě (většinou) stát nemůže...

+13/−4
2.9.2016 9:21

M97i38c51h45a81l 59Š70r70o25u17b30e65k 8834986453740

Konečně nějaký názor s argumenty. Za to děkuji

1) To je otázka - vždy jde o zvyk, já naopak velmi tápu v supermarketu (výjimkou je Lidl, který má všechny prodejny stejné)

2) To je velmi zajímavý postřeh! Ano datum trvanlivosti v e-shopu je asi zápor. Ovšem co se týče složení tak nesouhlasím, složení v e-shopu je a navíc jednotným fontem, ne nějaký minitextem jak na výrobcích.

+1/0
2.9.2016 9:33

J16a49r46o48m44í27r 70M93a32s88á35k 3193825556807

jenže ty argumenty nejsou nic moc

+1/−1
2.9.2016 9:46

P11e33t79r 91J32a92r38o21š 2984501605917

Vetsina obchodu ma tendenci jednou za cas preorganizovat regaly, aby zakaznik musel hledat a nasel pri tom i to, co vlastne nehledal.

0/0
2.9.2016 9:41

J29a73r12o21m85í24r 52M92a18s29á66k 3333795676577

1) nesmysl - na webu máte druhy zboží u sebe, což je sice v krámě také ale vy nemusíte vždy vědět kde přesně máte hledat. Třeba nedávno jsem hledal v Tescu rozinky. Nakonec jsem musel otravovat zaměstnance... a stejně je neměli.

2) máte pravdu s tím DMT ale nestalo se mi že by někdy něco procházelo nějak výrazně dříve než by mělo. Naopak na zboží, které prochází brzy máte třeba u Rohlíku upozornění, respektive jedná se o akci přímo označenou krátkou trvanlivostí. Např. v Globusu když máte "slevu" tak je to většinou právě prop krátký DMT ale to vám neřeknou.

3) ta nevýhoda ohledně nedodání zboží, to je pravda a podle mě je to největší nevýhoda těchto obchodů. Tohle kdyby vychytali, tak to nevýhody nemá.

Výhody tohoto obchodu jste nenapsal, napíšu je tedy za vás - donesou vám to až ke dveřím, mnohdy mají zboží, které jinde v maloobchodní síti nenajdete (psal jsem o tom níže)

+2/0
2.9.2016 9:44

P87e68t35r 29J41a13r17o22š 2804771385467

Proc "otravovat zamestnance"? Od toho tam snad jsou ne? Navic jsou to oni, kdo to casto premistit z mista kde to bylo, nekam jinam. Tak at radi.

+1/0
2.9.2016 9:54

J75a88r72o32m93í53r 69M18a78s12á70k 3253795816687

jasně, jsou ale třeba se mi nechce s nima leckdy mluvit když je vidim jak vybalujou zboží apod.

0/0
2.9.2016 10:02

A53l27e37š 93V24o83n65d57r17á62k 9460756555

Obecně je hlavní rozdíl v jistotě. V prodejně přesně vím, co kupuji, jakou má zboží trvanlivost, jak vypadá, a pokud zrovna nemají, co chci, tak mohu vybrat alternativu. Mám tak jistotu, že z nakoupeného zboží uvařím oběd.

V e-shopu je to naopak sázka do loterie, nic nemáte jisté. Objednáte si třeba kachnu, těšíte se na skvělý oběd, ale kachny jsou v akci, takže je vyprodali a vám je z nákupu vyškrtli, což ovšem zjistíte až při přebírání zboží. Pak si buď dáte k obědu suché knedlíky se zelím, nebo sednete do auta a rychle dojedete někam shánět kachnu...

Jinak to nošení ke dveřím mě taky rozčilovalo... oni ten nákup nemohou přivézt v nějaké vratné přepravce, ale nacpou ho do asi miliónu igelitek. Ještě dnes vzpomínáme, jak nám dovezli 60 lahví piv balených po dvou do jedné tašky :-)

+1/−1
2.9.2016 10:03

J94a57r45o62m19í70r 18M20a12s55á75k 3583695696917

i v obchodě můžete koupit něco s krátkým DMT. Já pracuju právě pro jednoho z těch velkých maloobchodních řetězců a zrovna datumy spotřeby mám mj. na starosti, takže vím že se to stává. Není problém si při převzetí zboží projít, pokud tedy neděláte nákup 150 položek.

Je pravda, že některé zboží se k nákupu přes internet vůbec nehodí, hlavně to maso apod. Jenže ono v dnešní době i třeba uzeniny na pultovým prodeji můžete dostat že druhý den jsou na vyhození. To si prostě nevyberete.

Mně tyto nákupy vyhovují, vím kdy mi to přivezou, jak jsem psal, je tam zboží které mi v českých obchodech schází a cenově to není horší. Za mě prostě spokojenost s možností udělat jednou za měsíc takto nákup aniž bych musel řešit fronty lidí apod.

+2/0
2.9.2016 10:12

V68á45c91l98a95v 17J67ů46z17a 6301147906

Jo akce. Občas si chci v kamenném obchodě něco koupit (třeba máslo jiné, než bez uvedeného výrobce a vyrobeno v EU) a není, protože je zrovna v akci, a co je v akci, u toho je jen prázdný regál.

0/0
2.9.2016 12:49

V33á24c25l40a17v 93J61ů83z53a 6341627696

Trochu bych oddělil obecně možnosti nákupu přes net a nedostatky současného stavu u konkrétních provozovatelů dnes.

1) Na přehlednosti (a u některých i na rychlosti) webového rozhraní je co zlepšovat, ale samozřejmě někomu v některých situacích vždy bude více vyhovovat výběr mezi fyzickými kusy.

2) Občas se chci třeba zásobit na dovolenou, a chci, aby DMT bylo aspoň za týden. Dnes toho dosáhnu spíše v kamenném obchodě, nicméně si myslím, že přidání výběru podle data spotřeby (a příslušného odstupňování ceny) se jednou v eshopech dočkat můžeme. Naopak v kamenných obchodech si často zboží s delší trvanlivostí nechají ve skladu, než se vyprodá to v regálech.

3) Mě v praxi občas zmizelo zboží během vybírání, ale od začátku procesu placení nikdy. Spíš se na můj vkus příliš často stává, že kurýři něco zapomenou doručit, nebo naopak přijde něco pro někoho jiného. Ale zatím to operátoři vždy napravili a doručili třeba o hodinu a půl později.

0/0
2.9.2016 12:45

A21l60e38š 50J70a61n44á54č24e72k 3873704706473

To je překvapení, kdo by to byl řekl :-D

+1/0
2.9.2016 9:19

J78a47n 36K20o38h41l 4153797831944

No, myslím, že o službě mám celkem dobrý přehled, ale osobně bych jí nevyužil. Ten výběr na stránkách není takový a časová úspora v konečném důsledku taky spíš neexistuje než existuje. Včera mi nákup v Albertu cestou z práce trval asi deset minut, kolik by mi trvalo ty samé položky vyhledat a zaplatit online? A pak čekat na dovoz? A vybral by mi odpovědný brigádník stejně kvalitní zboží, nebo spíš to první, které by mu přišlo pod ruku?

+2/−1
2.9.2016 9:18

P86e24t67r 63J17a85r47o43š 2824311875457

Ve vasem pripade se vsak jedna pouze o lenost, ci pohodlnost, proc tuto sluzbu vyuzivat.

Jsou vsak lide, kteri maji do obchodu daleko, nebo z nejakeho duvodu dojit i par stovek metru je pro ne problem.

Nicmene s kvalitou zbozi mate urcite pravdu. Mel bych obavu, ze se boudu prodejci snazit touto cestou udat kusy zbozi, ktere lide prebrali v regalech a nikdo je nechtel.

+1/0
2.9.2016 9:38

M78a26r74t54i85n 59N76o60v36o53t69n68ý 7253235560435

Dle těch mapek docela chápu, že je na tom trhu tak těsno.

+2/0
2.9.2016 9:16

F95r31a64n41t76i42s63e55k 92K79o46f37r34o53n 8860499592421

Maloobchod s potravinami je myslím velmi odlišný od trhu se spotřebním zbožím.

1) v době příchodu prvních e-prodejců byly marže na spotřebním zboží ohromné. Takže nákupem dražšího spotřebiče kupujícího ušetřil i pár tisícovek. To přivedlo spoustu zákazníků, kteří si pak prostě zvykli nakupovat spotřební zboží na internetu i když marže plošně klesly a dnes jsou ceny podobné jako v obchodech. S ohledem ne velkou konkurenci nebude čistá marže na potravinách až tak velká, čili cenově konkurovat marketům je mnohem těžší.

2) spotřební zboží lze snadněji kategorizovat a e-shopy jsou relativně přehledné, takže si každý rychle vybere. U potravin je těch položek moc. Ono se stačí podívat,kolik položek má třeba Datart a třeba Kaufland. Asi by E-prodejcům pomohlo, kdyby udělali sekci - často kupované potraviny, kde by se zúžil sortiment, aby si kupující mohl poměrně rychle vyhledat a naklikat co chce.

3) síť prodejen s potravinami je velmi hustá, takže spousta lidí si nakoupí po cestě z práce/školy. Vozit na vesnice je logisticky nákladné. Možná by ale mohli mít program nějakého závozu na vesnice jednou za týden. Tím by se mohly nakumulovat objednávky a logistika by se zlevnila.

Celkově to ale nevidím jako nějaký velký business. Ono se stačí podívat na ziskovost klasických řetězců, která sice v průměru není špatná, ale žádný zlatý důl to taky není a to budou s ohledem na dlouhodobou tvrdou konkurenci dost nákladově optimalizovaní.

+3/0
2.9.2016 9:13

K68a20r44e82l 55U55r13b33a68n 2424544981489

Je to dobrá služba. Své služebné jsem ušetřil hodně času s chozením po nákupech. R^

0/0
2.9.2016 9:12

L92a39d14i47s61l65a55v 68J45a62r29o61š 6154229480357

Kolem nějakého marketu jezdí do práce či z práce téměř každý. Hustotu marketů na hlavu máme dvojnásobnou oproti Německu. Takže moc velké rozšíření této služby bych nečekal. Možná u trvanlivých potravin to stojí za zkoušku, ale rohlík má někdo radši tmavší, někdo světlejší... S tema frontama u pokladen to není tak horké. Možná v Albertu. Ale Tesco je díky samoobslužným pokladnám elimunovalo na minimum, Lidl reaguje na množství zákazníků velice rychle a pružně, takže je to v pohodě. Zejména ve větších městech to má snad každý maximálně 5 minut pěšky. Navíc našinec je schopen si pro 30,- Kč nechat zničit budoucnost země, takže 50,- za dopravu dá jen těžko...

+1/−2
2.9.2016 9:09

P81e65t29r 19J81a54r45o97š 2234751195387

Bydlim na vesnici a casto pracuji na home office. Manzelka na rodicovske.

Tudiz cesty "musime zajet nakoupit", jsou treba u nas pomerne castym jevem.

K tomu Tescu - pokud delate velky tydeni nakup, tezko muzete vyuzit samoobsluznou pokladnu. Moje zkusenost je takova, ze na dlouhe fronty v Tescu narazim pomerne pravidelne. Najit pokladnu s jednim zakaznikem je maly zazrak, a najit volnou se mi snad jeste nestalo. Vetsinou cekani 10 a vice minut. Za tu dobu bych musel mit v eshopu naklikanou vetsinou nakupu, pokud ne nakup cely.

+3/0
2.9.2016 9:53

J53a73r30o10m93í41r 52M96a30s16á35k 3823135736327

a to si zkuste třeba Penny, tam je to přehlídka ztraceného času

+2/0
2.9.2016 10:03

M57i25c31h49a42l 63Š96r85o76u35b88e65k 8484936163340

Tak jsem si chtěl přečíst názory na to, proč lidé nenakupují on-line. A opět jsem si ověřil, že emoce jsou nad rozum. Sám na jednom webu nakupuji a jsem maximálně spokojený, většinou mi to trvá méně než 10 minut. Mají výběr, na který prostě běžný supermarket nemá šanci. Navíc i cenově to vychází lépe. Tak gratuluji všem, kteří si sedí ve svých zaprděných konzervativních bublinách. Hezký den! :-P

+6/−8
2.9.2016 9:05
Foto

R85i56c27h25a71r41d 28P67o73l69á50š15e75k 9404453150189

Hele ty bublino a nenapadlo tě, že většině lidí vyhovuje si zajít do krámu, zboží vzít do ruky a prohlídnout si co vlastně kupuju?

+2/−2
2.9.2016 9:10

M31i86c81h91a35l 75Š73r55o86u53b74e14k 8744146133240

Vzhledem k tomu, jaký hnůj v supermarketech lidi nakupují, tak ne opravdu ne... Já raději ušetřený čas věnuji rodině.

+4/−4
2.9.2016 9:16

L81a49d35i84s58l60a25v 96J63a74r72o22š 6904209460887

Hnůj se dá koupit i online. ;-)

+3/0
2.9.2016 9:20







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.