Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Na trhu s rozvozem potravin přituhuje, expanze do menších měst zatím drhne

Na trhu s rozvozem potravin do domácností začíná být těsno. Někteří hráči uznávají, že zájem lidí o nákup potravin přes internet není takový, jaký čekali. Plány na rozšiřování závozu do menších měst se zpožďují či dokonce pro malý zájem zpětně ruší.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Z17u60z21a46n83a 53B90e48n63d23o66v50á 2516142733808

Zatím jsem zkoušela jen jednou Tesco a docela mě naštvali. Chtěla jsem jeden konkrétní druh čaje, který z nějakého důvodu najednou nebyl fyzicky v obchodě, ale na netu ano. Tak jsem si objednala a oni přivezli náhradu. Vzali si ji zpět bez problémů, ale já chtěla to, co jsem si objednala a když to neměli skladem, tak to sakra měli napsat na web.

Ale jinak chápu, že to někomu vyhovuje.

0/0
3.9.2016 16:20

P24e69t76r 56B16á26č53a 8755476645845

Na rozvoz od tesca az domu si nemůžu stěžovat. Ušetří mi to spoustu času a nervů.

+2/0
2.9.2016 15:07

A79d11a77m 43H46o90u48b67a35ř 2929218335407

jsou tu koukam dve skupiny lid.

ta prvni se hrozne divi a ma potrebu to pomlouvat

a ta druha vesele online nakupuje a mysli si o te prvni skupine svoje.

:)

+5/0
2.9.2016 12:47

A14d21a19m 25H54o47u81b16a38ř 2639558535597

pak je treti skupina a ta nema zadny nazor, za to vsechny ostatni dokola poucuje o pravopisu :)

+2/0
2.9.2016 18:02

V16á42c91l89a44v 88H77o37s47c72h 8266578802691

uz cekam na firmu, ktera zacne lidi krmit, protoze lid dokaze byt liny uplne na vsechno.

+2/−10
2.9.2016 10:24

M49a35r40t44i32n 31K18a31r22á14s29e45k 9428523758648

Ne kazdy ma jezdeni po obchodech jako hobby, nekdo to holt radeji natuka za minut na netu a pak se venuje jinym konickum...

+11/0
2.9.2016 10:36

V56á40c60l39a62v 83H21o80s42c15h 8896478232751

se da po ceste nejdulezitejsi koupit rychle, ale je pravda, ze nekomu se muze nechtit :-)

0/0
2.9.2016 14:00

P30e46t27r 98J19a88r79o81š 2854131345757

Po ceste odkud? Nezamestnani, lide na rodicovske dovolene, nemocni, lide s home office, nebo ti, kterym se do kramu proste nechce.

0/0
2.9.2016 20:10

V97á69c68l36a66v 64J32ů27z37a 6821147156

Nehledě na to, že často se v těchto on-line obchodech dají sehnat kvalitnější potraviny než v běžném supermarketu, kde se toho bojí kvůli nízké obrátkovosti. A oproti Albertu a spol. mi ještě nedoručili tvrdé rohlíky nebo shnilou zeleninu.

+2/0
2.9.2016 11:23

V14á92c94l78a14v 69H46o95s49c79h 8976398962281

obcas to i vyjde

0/−1
2.9.2016 14:00

M76a54r28i38a40n 51K49e81c12h35l77i18b39a91r 3760543499

Kdyby nebylo konstruktivní lenosti, nebylo by civilizace.

Schválně spočítejte, kolikrát jste za dnešek "outsourcoval" něco, co jste mohl udělat sám. Například zatelefonoval obchodnímu partnerovi či kamarádovi, místo abyste za ním (pěšky, nejste přeci líný lid) zašel a zeptal se osobně.

+2/−1
2.9.2016 11:24

V62á80c93l81a80v 16H75o75s80c19h 8386958922101

to nebude to same, do te telefonovaci situace jsem vklouzl hned od zacatku, ne ze nejdriv bych za nim chodil peso a potom zlenivel a zacal mu jenom volat.

0/0
2.9.2016 14:01

P31e39t27r 84J34a87r39o63š 2374591855647

No jsou taci co v praci jen chodi a diskutuji. Pak jsou i taci co pracuji.

0/0
2.9.2016 20:13

J64a37n 63S86v44o69b71o70d68a 3467294739363

Nemám nic proti nákupům online, ale všichni tito "rohlíci" + rozvažeči z Dáme jídlo, jsou naprosto bravurní řidiči, a tak se jim vždy snažím co nejrychleji dostat z dohledu. Kam se na ně hrabou messengeři na kole. Ten "iTescař" co jezdí k sousedovi zas neumí naprosto parkovat, a tak raději zabere na blikačky celou ulici. No mám je rád, tyhle borce. Čím více zběsilých a časem rozvozu honěných kurýrů v ulicích, tím líp.

To byla jen taková kapka mého pátečního jedu, nic víc. Služba určitě dobrá, jen s sebou nese pár otravných neduhů :)

+1/0
2.9.2016 10:23

J91o46s44e57f69f 43M16u35s54i67l 7789425986760

Ten jeden iteskař má na autě nákup pro třeba 15 lidí, takže je v ulicích o 14 aut míň.

+7/−1
2.9.2016 10:31

J33a19n 45S94v69o92b51o51d47a 3257944549733

Bláhová představa.

1.Vážně si myslíte, že těch ostatních 15 lidí v tu dobu nikam nejede? Jen přesunou svou jízdu místo nákupu jinam.

2.Řidiči těchto aut jezdí tak agresivně, že je za pár aut navíc, které budou v ulicích a pojedou normálním stylem, klidně vyměním.

+2/−3
2.9.2016 10:44

M68a38r22i85a68n 55K24e65c51h19l89i11b67a48r 3290163669

IMHO z těch 15 lidí cca 12 jezdí jen proto, že musí. Málokdo jezdí po Praze pro radost.

Kromě toho, veze-li Vám Tesco nákup, musíte ty 2 hodiny sedět doma, abyste jej přebral. Lidi toho využívají k takovým bláhovým činnostem, jako je např. hraní s dětmi.

+2/0
2.9.2016 11:25

J30a80n 18C25e13p90e35k 1474526490

Jak píší jiní, něco se dá, něco ne. Rozhodně bych si z e-shopu neobjednával maso, pečivo nebo ovoce, zeleninu. Nemáte šanci si vybrat jako v obchodě. Na druhou stranu třeba cigarety, alkohol, drogerie nebo nealko s tím nemám žádný problém. Pak je tu ta trvanlivost, kdy e-shop vám nedá věc s nejdelší trvanlivostí, ale samo sebou se zbavuje toho, co ji má nejkratší. A poslední problém, který vidím, je problém s časem závozu. Když bych si něco objednával, tak potřebuji, aby mi to zavezli, když jsem doma, ne že mi to jako jiní nechají na poště nebo v jejich centrálních výdejnách.

0/−4
2.9.2016 9:44

J26a56n 50C74e64p28e91k 1674206590

Krásným příkladem toho je třeba, když si kamarád do obchodu nechal dovážet ovoce, zeleninu z velkoskladu. Když mu to dováželi oni, tak kus vyhodil, protože to bylo pomlácené, nehezké, neprodejné. Začal tam jezdit sám, vybírat si zboží a vše co přiveze má krásné k prodeji, nevyhazuje nic. Sice ho to stojí benzín, ale zas ušetří na tom, co vyhodil.

0/0
2.9.2016 9:49

J22o15s73e69f64f 46M49u88s80i13l 7519415606460

Vy vůbec nic o tom nevíte. Přivezou kdy chci já, maso no problem, zelenina ovoce jakbysmet. A když se vám to nelíbí, tak to prostě nepřijmete a cenu odečtou.

+2/0
2.9.2016 10:29

M57i55c35h66a11l 18Š41r77o53u51b32e40k 8134666503830

Zatím jsem neměl s ničím z toho problém. A závoz? Můj e-shop vozí celý den přesný čas v rozpětí cca 15 minut. A pokud ho nedodrží dostanu finanční kompenzaci....

+6/0
2.9.2016 9:51

J21a97r54o51m48í37r 22M97a65s90á85k 3603765876137

ty jejich argumenty jsou pořád stupidní, přitom o tom ti lidi očividně vědí prd.

+3/0
2.9.2016 10:02

M75i66c69h70a23l 85D41a31d61e13k 8863472728

Proč komentujete něco, co jste ještě nepoužil a o čem vůbec nic nevíte? ;-D

0/0
2.9.2016 11:23

M61a33r68t95i47n 57K72r47u74t20ý 1618461579795

nechápu ty emoce. Je přece zřejmé, že tyto (a vlastně žádné) služby nejsou pro úplně každého. Proč se tedy hádat, jestli někdo chodí do obchodu a jiný nakupuje na webu. Každému, co mu vyhovuje. Dobré důvody existují pro obě varianty.

+7/0
2.9.2016 9:33

L25a61d79i28s79l86a59v 46J78a36r78o46š 6184539370837

Ale vy vůbec nejste krutý, pane Krutý! Vy jste rozumný! ;-) Tady jde spíš o to, že někteří co nakupují online plivou na ty, co nenakupují online. A ti vysvětlují proč tak nečiní.

+1/−3
2.9.2016 9:39

J37a61n 95S90v45o61b14o47d87a 3257644449793

No prolétl jsem diskusi sice celkem zběžně, ale co se plivání na druhou skupinu týče, tak je to cca fifty fifty. Respektive těch co nenakupují online je spíš více a oponenty jim činí jen pár diskutérů z opačného tábora, kteří se však počtem příspěvků vyrovnají.

+1/0
2.9.2016 10:13

A28l22e96š 74V21o30n68d25r55á16k 9320206805

Nákup potravin přes e-shop jsme zkoušeli několikrát, ale pro nás má dvě zásadní nevýhody:

1) Nakupování přes webové rozhraní je značně nepřehledné a časově náročné. V obchodě se jednoduše rozhlédnu a rychle najdu, co hledám. Na webu něco najít je problém a zabere to mnohem více času. Častokrát je rychlejší sednout do auta a dojet na koupit, než naklikat nákup v e-shopu.

2) V e-shopu nezjistím datum trvanlivosti! Zatímco v obchodě mrknu na datum a hned vím, jak dlouho budu moc potravinu doma skladovat, u rozvážených potravin je vždy sázka do loterie. Také informace z obalů v e-shopu nezjistíte, takže jen stěží si například vyberete párek podle obsahu masa.

Bohužel, v současné podobě nakupování přes internet značně zaostává za nakupováním v obchodě. Teď navíc v Globusu zavedli samoobslužné skenování zboží, takže člověk si zboží ukládá z regálu přímo do nákupní tašky a odpadá tak mnohonásobné překládání zboží do vozíku, na pás, do vozíku, do tašky. A samozřejmě odpadá i čekání ve frontě u pokladny.

A ještě jednu nevýhodu má e-shop. Negarantuje, že vám objednané zboží skutečně doveze. Dokonce i poku vám vybírání zboží trvá déle, můžete při odesílání objednávky zjistit, že zboží v košíku už vám někdo vyfouknul, což se v obchodě (většinou) stát nemůže...

+13/−4
2.9.2016 9:21

M14i88c18h86a20l 92Š21r94o72u53b91e29k 8944866983820

Konečně nějaký názor s argumenty. Za to děkuji

1) To je otázka - vždy jde o zvyk, já naopak velmi tápu v supermarketu (výjimkou je Lidl, který má všechny prodejny stejné)

2) To je velmi zajímavý postřeh! Ano datum trvanlivosti v e-shopu je asi zápor. Ovšem co se týče složení tak nesouhlasím, složení v e-shopu je a navíc jednotným fontem, ne nějaký minitextem jak na výrobcích.

+1/0
2.9.2016 9:33

J36a43r35o55m98í90r 20M23a12s38á34k 3253855626507

jenže ty argumenty nejsou nic moc

+1/−1
2.9.2016 9:46

P74e32t30r 16J96a25r76o43š 2594541705417

Vetsina obchodu ma tendenci jednou za cas preorganizovat regaly, aby zakaznik musel hledat a nasel pri tom i to, co vlastne nehledal.

0/0
2.9.2016 9:41

J11a13r63o25m57í24r 32M35a21s44á20k 3963775546827

1) nesmysl - na webu máte druhy zboží u sebe, což je sice v krámě také ale vy nemusíte vždy vědět kde přesně máte hledat. Třeba nedávno jsem hledal v Tescu rozinky. Nakonec jsem musel otravovat zaměstnance... a stejně je neměli.

2) máte pravdu s tím DMT ale nestalo se mi že by někdy něco procházelo nějak výrazně dříve než by mělo. Naopak na zboží, které prochází brzy máte třeba u Rohlíku upozornění, respektive jedná se o akci přímo označenou krátkou trvanlivostí. Např. v Globusu když máte "slevu" tak je to většinou právě prop krátký DMT ale to vám neřeknou.

3) ta nevýhoda ohledně nedodání zboží, to je pravda a podle mě je to největší nevýhoda těchto obchodů. Tohle kdyby vychytali, tak to nevýhody nemá.

Výhody tohoto obchodu jste nenapsal, napíšu je tedy za vás - donesou vám to až ke dveřím, mnohdy mají zboží, které jinde v maloobchodní síti nenajdete (psal jsem o tom níže)

+2/0
2.9.2016 9:44

P41e21t12r 10J80a69r25o67š 2144181345587

Proc "otravovat zamestnance"? Od toho tam snad jsou ne? Navic jsou to oni, kdo to casto premistit z mista kde to bylo, nekam jinam. Tak at radi.

+1/0
2.9.2016 9:54

J18a13r23o29m58í83r 23M76a63s56á66k 3923235816977

jasně, jsou ale třeba se mi nechce s nima leckdy mluvit když je vidim jak vybalujou zboží apod.

0/0
2.9.2016 10:02

A34l27e17š 96V79o84n79d66r45á80k 9100866105

Obecně je hlavní rozdíl v jistotě. V prodejně přesně vím, co kupuji, jakou má zboží trvanlivost, jak vypadá, a pokud zrovna nemají, co chci, tak mohu vybrat alternativu. Mám tak jistotu, že z nakoupeného zboží uvařím oběd.

V e-shopu je to naopak sázka do loterie, nic nemáte jisté. Objednáte si třeba kachnu, těšíte se na skvělý oběd, ale kachny jsou v akci, takže je vyprodali a vám je z nákupu vyškrtli, což ovšem zjistíte až při přebírání zboží. Pak si buď dáte k obědu suché knedlíky se zelím, nebo sednete do auta a rychle dojedete někam shánět kachnu...

Jinak to nošení ke dveřím mě taky rozčilovalo... oni ten nákup nemohou přivézt v nějaké vratné přepravce, ale nacpou ho do asi miliónu igelitek. Ještě dnes vzpomínáme, jak nám dovezli 60 lahví piv balených po dvou do jedné tašky :-)

+1/−1
2.9.2016 10:03

J89a11r63o44m86í98r 64M31a12s19á60k 3883735416637

i v obchodě můžete koupit něco s krátkým DMT. Já pracuju právě pro jednoho z těch velkých maloobchodních řetězců a zrovna datumy spotřeby mám mj. na starosti, takže vím že se to stává. Není problém si při převzetí zboží projít, pokud tedy neděláte nákup 150 položek.

Je pravda, že některé zboží se k nákupu přes internet vůbec nehodí, hlavně to maso apod. Jenže ono v dnešní době i třeba uzeniny na pultovým prodeji můžete dostat že druhý den jsou na vyhození. To si prostě nevyberete.

Mně tyto nákupy vyhovují, vím kdy mi to přivezou, jak jsem psal, je tam zboží které mi v českých obchodech schází a cenově to není horší. Za mě prostě spokojenost s možností udělat jednou za měsíc takto nákup aniž bych musel řešit fronty lidí apod.

+2/0
2.9.2016 10:12

V81á36c87l32a27v 22J57ů73z89a 6351367346

Jo akce. Občas si chci v kamenném obchodě něco koupit (třeba máslo jiné, než bez uvedeného výrobce a vyrobeno v EU) a není, protože je zrovna v akci, a co je v akci, u toho je jen prázdný regál.

0/0
2.9.2016 12:49

V89á95c25l48a72v 13J56ů40z82a 6561797926

Trochu bych oddělil obecně možnosti nákupu přes net a nedostatky současného stavu u konkrétních provozovatelů dnes.

1) Na přehlednosti (a u některých i na rychlosti) webového rozhraní je co zlepšovat, ale samozřejmě někomu v některých situacích vždy bude více vyhovovat výběr mezi fyzickými kusy.

2) Občas se chci třeba zásobit na dovolenou, a chci, aby DMT bylo aspoň za týden. Dnes toho dosáhnu spíše v kamenném obchodě, nicméně si myslím, že přidání výběru podle data spotřeby (a příslušného odstupňování ceny) se jednou v eshopech dočkat můžeme. Naopak v kamenných obchodech si často zboží s delší trvanlivostí nechají ve skladu, než se vyprodá to v regálech.

3) Mě v praxi občas zmizelo zboží během vybírání, ale od začátku procesu placení nikdy. Spíš se na můj vkus příliš často stává, že kurýři něco zapomenou doručit, nebo naopak přijde něco pro někoho jiného. Ale zatím to operátoři vždy napravili a doručili třeba o hodinu a půl později.

0/0
2.9.2016 12:45

A33l80e43š 89J39a18n41á57č82e70k 3153554166673

To je překvapení, kdo by to byl řekl :-D

+1/0
2.9.2016 9:19

J33a27n 63K23o41h26l 4733507901414

No, myslím, že o službě mám celkem dobrý přehled, ale osobně bych jí nevyužil. Ten výběr na stránkách není takový a časová úspora v konečném důsledku taky spíš neexistuje než existuje. Včera mi nákup v Albertu cestou z práce trval asi deset minut, kolik by mi trvalo ty samé položky vyhledat a zaplatit online? A pak čekat na dovoz? A vybral by mi odpovědný brigádník stejně kvalitní zboží, nebo spíš to první, které by mu přišlo pod ruku?

+2/−1
2.9.2016 9:18

P75e81t35r 97J77a25r24o19š 2324411905437

Ve vasem pripade se vsak jedna pouze o lenost, ci pohodlnost, proc tuto sluzbu vyuzivat.

Jsou vsak lide, kteri maji do obchodu daleko, nebo z nejakeho duvodu dojit i par stovek metru je pro ne problem.

Nicmene s kvalitou zbozi mate urcite pravdu. Mel bych obavu, ze se boudu prodejci snazit touto cestou udat kusy zbozi, ktere lide prebrali v regalech a nikdo je nechtel.

+1/0
2.9.2016 9:38

M65a77r80t65i54n 92N44o60v87o82t90n88ý 7423505830755

Dle těch mapek docela chápu, že je na tom trhu tak těsno.

+2/0
2.9.2016 9:16

F87r56a75n69t67i12s72e65k 66K50o26f17r87o79n 8570389522181

Maloobchod s potravinami je myslím velmi odlišný od trhu se spotřebním zbožím.

1) v době příchodu prvních e-prodejců byly marže na spotřebním zboží ohromné. Takže nákupem dražšího spotřebiče kupujícího ušetřil i pár tisícovek. To přivedlo spoustu zákazníků, kteří si pak prostě zvykli nakupovat spotřební zboží na internetu i když marže plošně klesly a dnes jsou ceny podobné jako v obchodech. S ohledem ne velkou konkurenci nebude čistá marže na potravinách až tak velká, čili cenově konkurovat marketům je mnohem těžší.

2) spotřební zboží lze snadněji kategorizovat a e-shopy jsou relativně přehledné, takže si každý rychle vybere. U potravin je těch položek moc. Ono se stačí podívat,kolik položek má třeba Datart a třeba Kaufland. Asi by E-prodejcům pomohlo, kdyby udělali sekci - často kupované potraviny, kde by se zúžil sortiment, aby si kupující mohl poměrně rychle vyhledat a naklikat co chce.

3) síť prodejen s potravinami je velmi hustá, takže spousta lidí si nakoupí po cestě z práce/školy. Vozit na vesnice je logisticky nákladné. Možná by ale mohli mít program nějakého závozu na vesnice jednou za týden. Tím by se mohly nakumulovat objednávky a logistika by se zlevnila.

Celkově to ale nevidím jako nějaký velký business. Ono se stačí podívat na ziskovost klasických řetězců, která sice v průměru není špatná, ale žádný zlatý důl to taky není a to budou s ohledem na dlouhodobou tvrdou konkurenci dost nákladově optimalizovaní.

+3/0
2.9.2016 9:13

K18a40r80e49l 82U18r71b19a74n 2304884901479

Je to dobrá služba. Své služebné jsem ušetřil hodně času s chozením po nákupech. R^

0/0
2.9.2016 9:12

L89a41d33i29s88l90a16v 67J76a31r15o95š 6864899710937

Kolem nějakého marketu jezdí do práce či z práce téměř každý. Hustotu marketů na hlavu máme dvojnásobnou oproti Německu. Takže moc velké rozšíření této služby bych nečekal. Možná u trvanlivých potravin to stojí za zkoušku, ale rohlík má někdo radši tmavší, někdo světlejší... S tema frontama u pokladen to není tak horké. Možná v Albertu. Ale Tesco je díky samoobslužným pokladnám elimunovalo na minimum, Lidl reaguje na množství zákazníků velice rychle a pružně, takže je to v pohodě. Zejména ve větších městech to má snad každý maximálně 5 minut pěšky. Navíc našinec je schopen si pro 30,- Kč nechat zničit budoucnost země, takže 50,- za dopravu dá jen těžko...

+1/−2
2.9.2016 9:09

P42e73t81r 54J70a36r46o45š 2474661385857

Bydlim na vesnici a casto pracuji na home office. Manzelka na rodicovske.

Tudiz cesty "musime zajet nakoupit", jsou treba u nas pomerne castym jevem.

K tomu Tescu - pokud delate velky tydeni nakup, tezko muzete vyuzit samoobsluznou pokladnu. Moje zkusenost je takova, ze na dlouhe fronty v Tescu narazim pomerne pravidelne. Najit pokladnu s jednim zakaznikem je maly zazrak, a najit volnou se mi snad jeste nestalo. Vetsinou cekani 10 a vice minut. Za tu dobu bych musel mit v eshopu naklikanou vetsinou nakupu, pokud ne nakup cely.

+3/0
2.9.2016 9:53

J61a88r56o94m40í51r 85M97a87s19á48k 3203835876507

a to si zkuste třeba Penny, tam je to přehlídka ztraceného času

+2/0
2.9.2016 10:03

M89i42c24h40a50l 14Š77r43o97u28b52e69k 8984596473440

Tak jsem si chtěl přečíst názory na to, proč lidé nenakupují on-line. A opět jsem si ověřil, že emoce jsou nad rozum. Sám na jednom webu nakupuji a jsem maximálně spokojený, většinou mi to trvá méně než 10 minut. Mají výběr, na který prostě běžný supermarket nemá šanci. Navíc i cenově to vychází lépe. Tak gratuluji všem, kteří si sedí ve svých zaprděných konzervativních bublinách. Hezký den! :-P

+6/−8
2.9.2016 9:05
Foto

R29i79c30h40a82r47d 66P11o37l81á47š35e11k 9314943560819

Hele ty bublino a nenapadlo tě, že většině lidí vyhovuje si zajít do krámu, zboží vzít do ruky a prohlídnout si co vlastně kupuju?

+2/−2
2.9.2016 9:10

M26i97c35h63a78l 87Š94r29o74u26b53e35k 8734526983690

Vzhledem k tomu, jaký hnůj v supermarketech lidi nakupují, tak ne opravdu ne... Já raději ušetřený čas věnuji rodině.

+4/−4
2.9.2016 9:16

L66a78d20i34s50l16a69v 62J92a98r66o66š 6204419690457

Hnůj se dá koupit i online. ;-)

+3/0
2.9.2016 9:20





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.