Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Na trhu s rozvozem potravin přituhuje, expanze do menších měst zatím drhne

Na trhu s rozvozem potravin do domácností začíná být těsno. Někteří hráči uznávají, že zájem lidí o nákup potravin přes internet není takový, jaký čekali. Plány na rozšiřování závozu do menších měst se zpožďují či dokonce pro malý zájem zpětně ruší.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Z84u17z49a73n69a 12B48e44n66d26o96v57á 2206802473228

Zatím jsem zkoušela jen jednou Tesco a docela mě naštvali. Chtěla jsem jeden konkrétní druh čaje, který z nějakého důvodu najednou nebyl fyzicky v obchodě, ale na netu ano. Tak jsem si objednala a oni přivezli náhradu. Vzali si ji zpět bez problémů, ale já chtěla to, co jsem si objednala a když to neměli skladem, tak to sakra měli napsat na web.

Ale jinak chápu, že to někomu vyhovuje.

0/0
3.9.2016 16:20

P45e24t56r 12B30á25č81a 8715366555765

Na rozvoz od tesca az domu si nemůžu stěžovat. Ušetří mi to spoustu času a nervů.

+2/0
2.9.2016 15:07

A35d86a46m 41H67o13u69b66a57ř 2549108665517

jsou tu koukam dve skupiny lid.

ta prvni se hrozne divi a ma potrebu to pomlouvat

a ta druha vesele online nakupuje a mysli si o te prvni skupine svoje.

:)

+5/0
2.9.2016 12:47

A10d67a75m 51H63o27u77b53a96ř 2759278265437

pak je treti skupina a ta nema zadny nazor, za to vsechny ostatni dokola poucuje o pravopisu :)

+2/0
2.9.2016 18:02

V13á58c14l68a36v 37H55o54s45c23h 8506438342301

uz cekam na firmu, ktera zacne lidi krmit, protoze lid dokaze byt liny uplne na vsechno.

+2/−10
2.9.2016 10:24

M63a14r21t34i98n 82K88a97r60á58s34e27k 9358883358358

Ne kazdy ma jezdeni po obchodech jako hobby, nekdo to holt radeji natuka za minut na netu a pak se venuje jinym konickum...

+11/0
2.9.2016 10:36

V29á69c88l13a85v 90H23o59s77c82h 8496178952191

se da po ceste nejdulezitejsi koupit rychle, ale je pravda, ze nekomu se muze nechtit :-)

0/0
2.9.2016 14:00

P71e81t36r 88J32a97r60o62š 2754811195827

Po ceste odkud? Nezamestnani, lide na rodicovske dovolene, nemocni, lide s home office, nebo ti, kterym se do kramu proste nechce.

0/0
2.9.2016 20:10

V93á98c57l12a38v 72J65ů46z62a 6901197176

Nehledě na to, že často se v těchto on-line obchodech dají sehnat kvalitnější potraviny než v běžném supermarketu, kde se toho bojí kvůli nízké obrátkovosti. A oproti Albertu a spol. mi ještě nedoručili tvrdé rohlíky nebo shnilou zeleninu.

+2/0
2.9.2016 11:23

V93á74c78l84a15v 38H92o84s22c68h 8456748482521

obcas to i vyjde

0/−1
2.9.2016 14:00

M48a27r39i19a97n 17K75e95c68h24l97i25b17a67r 3970223249

Kdyby nebylo konstruktivní lenosti, nebylo by civilizace.

Schválně spočítejte, kolikrát jste za dnešek "outsourcoval" něco, co jste mohl udělat sám. Například zatelefonoval obchodnímu partnerovi či kamarádovi, místo abyste za ním (pěšky, nejste přeci líný lid) zašel a zeptal se osobně.

+2/−1
2.9.2016 11:24

V71á34c34l60a59v 41H23o10s83c72h 8116888292301

to nebude to same, do te telefonovaci situace jsem vklouzl hned od zacatku, ne ze nejdriv bych za nim chodil peso a potom zlenivel a zacal mu jenom volat.

0/0
2.9.2016 14:01

P71e95t10r 78J79a34r92o55š 2444681515357

No jsou taci co v praci jen chodi a diskutuji. Pak jsou i taci co pracuji.

0/0
2.9.2016 20:13

J60a55n 94S39v85o19b25o10d30a 3757334459803

Nemám nic proti nákupům online, ale všichni tito "rohlíci" + rozvažeči z Dáme jídlo, jsou naprosto bravurní řidiči, a tak se jim vždy snažím co nejrychleji dostat z dohledu. Kam se na ně hrabou messengeři na kole. Ten "iTescař" co jezdí k sousedovi zas neumí naprosto parkovat, a tak raději zabere na blikačky celou ulici. No mám je rád, tyhle borce. Čím více zběsilých a časem rozvozu honěných kurýrů v ulicích, tím líp.

To byla jen taková kapka mého pátečního jedu, nic víc. Služba určitě dobrá, jen s sebou nese pár otravných neduhů :)

+1/0
2.9.2016 10:23

J29o26s93e35f81f 50M45u18s81i84l 7249325936960

Ten jeden iteskař má na autě nákup pro třeba 15 lidí, takže je v ulicích o 14 aut míň.

+7/−1
2.9.2016 10:31

J33a94n 50S62v38o60b79o61d88a 3167374389423

Bláhová představa.

1.Vážně si myslíte, že těch ostatních 15 lidí v tu dobu nikam nejede? Jen přesunou svou jízdu místo nákupu jinam.

2.Řidiči těchto aut jezdí tak agresivně, že je za pár aut navíc, které budou v ulicích a pojedou normálním stylem, klidně vyměním.

+2/−3
2.9.2016 10:44

M46a92r69i25a10n 69K92e70c18h92l35i68b44a16r 3540413399

IMHO z těch 15 lidí cca 12 jezdí jen proto, že musí. Málokdo jezdí po Praze pro radost.

Kromě toho, veze-li Vám Tesco nákup, musíte ty 2 hodiny sedět doma, abyste jej přebral. Lidi toho využívají k takovým bláhovým činnostem, jako je např. hraní s dětmi.

+2/0
2.9.2016 11:25

J13a67n 79C90e47p90e18k 1224856320

Jak píší jiní, něco se dá, něco ne. Rozhodně bych si z e-shopu neobjednával maso, pečivo nebo ovoce, zeleninu. Nemáte šanci si vybrat jako v obchodě. Na druhou stranu třeba cigarety, alkohol, drogerie nebo nealko s tím nemám žádný problém. Pak je tu ta trvanlivost, kdy e-shop vám nedá věc s nejdelší trvanlivostí, ale samo sebou se zbavuje toho, co ji má nejkratší. A poslední problém, který vidím, je problém s časem závozu. Když bych si něco objednával, tak potřebuji, aby mi to zavezli, když jsem doma, ne že mi to jako jiní nechají na poště nebo v jejich centrálních výdejnách.

0/−4
2.9.2016 9:44

J91a97n 84C29e22p84e38k 1304946180

Krásným příkladem toho je třeba, když si kamarád do obchodu nechal dovážet ovoce, zeleninu z velkoskladu. Když mu to dováželi oni, tak kus vyhodil, protože to bylo pomlácené, nehezké, neprodejné. Začal tam jezdit sám, vybírat si zboží a vše co přiveze má krásné k prodeji, nevyhazuje nic. Sice ho to stojí benzín, ale zas ušetří na tom, co vyhodil.

0/0
2.9.2016 9:49

J93o65s63e86f12f 80M46u37s89i86l 7899795226120

Vy vůbec nic o tom nevíte. Přivezou kdy chci já, maso no problem, zelenina ovoce jakbysmet. A když se vám to nelíbí, tak to prostě nepřijmete a cenu odečtou.

+2/0
2.9.2016 10:29

M69i96c40h47a38l 85Š10r65o88u13b38e12k 8864766353920

Zatím jsem neměl s ničím z toho problém. A závoz? Můj e-shop vozí celý den přesný čas v rozpětí cca 15 minut. A pokud ho nedodrží dostanu finanční kompenzaci....

+6/0
2.9.2016 9:51

J67a18r46o11m28í83r 55M93a61s26á94k 3103285306677

ty jejich argumenty jsou pořád stupidní, přitom o tom ti lidi očividně vědí prd.

+3/0
2.9.2016 10:02

M15i95c13h81a83l 93D50a40d24e94k 8903942658

Proč komentujete něco, co jste ještě nepoužil a o čem vůbec nic nevíte? ;-D

0/0
2.9.2016 11:23

M55a63r51t60i37n 34K96r86u51t20ý 1248911719475

nechápu ty emoce. Je přece zřejmé, že tyto (a vlastně žádné) služby nejsou pro úplně každého. Proč se tedy hádat, jestli někdo chodí do obchodu a jiný nakupuje na webu. Každému, co mu vyhovuje. Dobré důvody existují pro obě varianty.

+7/0
2.9.2016 9:33

L78a29d48i97s46l15a57v 43J49a70r81o35š 6744479500417

Ale vy vůbec nejste krutý, pane Krutý! Vy jste rozumný! ;-) Tady jde spíš o to, že někteří co nakupují online plivou na ty, co nenakupují online. A ti vysvětlují proč tak nečiní.

+1/−3
2.9.2016 9:39

J15a24n 11S70v10o20b85o80d14a 3367344119583

No prolétl jsem diskusi sice celkem zběžně, ale co se plivání na druhou skupinu týče, tak je to cca fifty fifty. Respektive těch co nenakupují online je spíš více a oponenty jim činí jen pár diskutérů z opačného tábora, kteří se však počtem příspěvků vyrovnají.

+1/0
2.9.2016 10:13

A41l60e31š 56V68o53n52d72r84á75k 9130936185

Nákup potravin přes e-shop jsme zkoušeli několikrát, ale pro nás má dvě zásadní nevýhody:

1) Nakupování přes webové rozhraní je značně nepřehledné a časově náročné. V obchodě se jednoduše rozhlédnu a rychle najdu, co hledám. Na webu něco najít je problém a zabere to mnohem více času. Častokrát je rychlejší sednout do auta a dojet na koupit, než naklikat nákup v e-shopu.

2) V e-shopu nezjistím datum trvanlivosti! Zatímco v obchodě mrknu na datum a hned vím, jak dlouho budu moc potravinu doma skladovat, u rozvážených potravin je vždy sázka do loterie. Také informace z obalů v e-shopu nezjistíte, takže jen stěží si například vyberete párek podle obsahu masa.

Bohužel, v současné podobě nakupování přes internet značně zaostává za nakupováním v obchodě. Teď navíc v Globusu zavedli samoobslužné skenování zboží, takže člověk si zboží ukládá z regálu přímo do nákupní tašky a odpadá tak mnohonásobné překládání zboží do vozíku, na pás, do vozíku, do tašky. A samozřejmě odpadá i čekání ve frontě u pokladny.

A ještě jednu nevýhodu má e-shop. Negarantuje, že vám objednané zboží skutečně doveze. Dokonce i poku vám vybírání zboží trvá déle, můžete při odesílání objednávky zjistit, že zboží v košíku už vám někdo vyfouknul, což se v obchodě (většinou) stát nemůže...

+13/−4
2.9.2016 9:21

M83i32c21h39a87l 90Š39r17o69u53b20e45k 8714416783170

Konečně nějaký názor s argumenty. Za to děkuji

1) To je otázka - vždy jde o zvyk, já naopak velmi tápu v supermarketu (výjimkou je Lidl, který má všechny prodejny stejné)

2) To je velmi zajímavý postřeh! Ano datum trvanlivosti v e-shopu je asi zápor. Ovšem co se týče složení tak nesouhlasím, složení v e-shopu je a navíc jednotným fontem, ne nějaký minitextem jak na výrobcích.

+1/0
2.9.2016 9:33

J91a31r14o85m43í38r 83M11a30s47á23k 3483815736627

jenže ty argumenty nejsou nic moc

+1/−1
2.9.2016 9:46

P78e24t40r 66J43a17r29o60š 2304161505567

Vetsina obchodu ma tendenci jednou za cas preorganizovat regaly, aby zakaznik musel hledat a nasel pri tom i to, co vlastne nehledal.

0/0
2.9.2016 9:41

J38a19r26o79m62í23r 64M24a31s92á57k 3453525536137

1) nesmysl - na webu máte druhy zboží u sebe, což je sice v krámě také ale vy nemusíte vždy vědět kde přesně máte hledat. Třeba nedávno jsem hledal v Tescu rozinky. Nakonec jsem musel otravovat zaměstnance... a stejně je neměli.

2) máte pravdu s tím DMT ale nestalo se mi že by někdy něco procházelo nějak výrazně dříve než by mělo. Naopak na zboží, které prochází brzy máte třeba u Rohlíku upozornění, respektive jedná se o akci přímo označenou krátkou trvanlivostí. Např. v Globusu když máte "slevu" tak je to většinou právě prop krátký DMT ale to vám neřeknou.

3) ta nevýhoda ohledně nedodání zboží, to je pravda a podle mě je to největší nevýhoda těchto obchodů. Tohle kdyby vychytali, tak to nevýhody nemá.

Výhody tohoto obchodu jste nenapsal, napíšu je tedy za vás - donesou vám to až ke dveřím, mnohdy mají zboží, které jinde v maloobchodní síti nenajdete (psal jsem o tom níže)

+2/0
2.9.2016 9:44

P46e66t85r 52J73a41r69o18š 2254341285397

Proc "otravovat zamestnance"? Od toho tam snad jsou ne? Navic jsou to oni, kdo to casto premistit z mista kde to bylo, nekam jinam. Tak at radi.

+1/0
2.9.2016 9:54

J35a28r67o34m71í12r 71M50a92s10á86k 3913415416267

jasně, jsou ale třeba se mi nechce s nima leckdy mluvit když je vidim jak vybalujou zboží apod.

0/0
2.9.2016 10:02

A34l69e96š 59V13o29n51d15r38á37k 9580146135

Obecně je hlavní rozdíl v jistotě. V prodejně přesně vím, co kupuji, jakou má zboží trvanlivost, jak vypadá, a pokud zrovna nemají, co chci, tak mohu vybrat alternativu. Mám tak jistotu, že z nakoupeného zboží uvařím oběd.

V e-shopu je to naopak sázka do loterie, nic nemáte jisté. Objednáte si třeba kachnu, těšíte se na skvělý oběd, ale kachny jsou v akci, takže je vyprodali a vám je z nákupu vyškrtli, což ovšem zjistíte až při přebírání zboží. Pak si buď dáte k obědu suché knedlíky se zelím, nebo sednete do auta a rychle dojedete někam shánět kachnu...

Jinak to nošení ke dveřím mě taky rozčilovalo... oni ten nákup nemohou přivézt v nějaké vratné přepravce, ale nacpou ho do asi miliónu igelitek. Ještě dnes vzpomínáme, jak nám dovezli 60 lahví piv balených po dvou do jedné tašky :-)

+1/−1
2.9.2016 10:03

J84a16r79o23m75í69r 90M82a61s83á42k 3213345236777

i v obchodě můžete koupit něco s krátkým DMT. Já pracuju právě pro jednoho z těch velkých maloobchodních řetězců a zrovna datumy spotřeby mám mj. na starosti, takže vím že se to stává. Není problém si při převzetí zboží projít, pokud tedy neděláte nákup 150 položek.

Je pravda, že některé zboží se k nákupu přes internet vůbec nehodí, hlavně to maso apod. Jenže ono v dnešní době i třeba uzeniny na pultovým prodeji můžete dostat že druhý den jsou na vyhození. To si prostě nevyberete.

Mně tyto nákupy vyhovují, vím kdy mi to přivezou, jak jsem psal, je tam zboží které mi v českých obchodech schází a cenově to není horší. Za mě prostě spokojenost s možností udělat jednou za měsíc takto nákup aniž bych musel řešit fronty lidí apod.

+2/0
2.9.2016 10:12

V28á98c60l79a70v 68J28ů25z25a 6471357966

Jo akce. Občas si chci v kamenném obchodě něco koupit (třeba máslo jiné, než bez uvedeného výrobce a vyrobeno v EU) a není, protože je zrovna v akci, a co je v akci, u toho je jen prázdný regál.

0/0
2.9.2016 12:49

V93á11c42l64a74v 51J67ů30z50a 6931587646

Trochu bych oddělil obecně možnosti nákupu přes net a nedostatky současného stavu u konkrétních provozovatelů dnes.

1) Na přehlednosti (a u některých i na rychlosti) webového rozhraní je co zlepšovat, ale samozřejmě někomu v některých situacích vždy bude více vyhovovat výběr mezi fyzickými kusy.

2) Občas se chci třeba zásobit na dovolenou, a chci, aby DMT bylo aspoň za týden. Dnes toho dosáhnu spíše v kamenném obchodě, nicméně si myslím, že přidání výběru podle data spotřeby (a příslušného odstupňování ceny) se jednou v eshopech dočkat můžeme. Naopak v kamenných obchodech si často zboží s delší trvanlivostí nechají ve skladu, než se vyprodá to v regálech.

3) Mě v praxi občas zmizelo zboží během vybírání, ale od začátku procesu placení nikdy. Spíš se na můj vkus příliš často stává, že kurýři něco zapomenou doručit, nebo naopak přijde něco pro někoho jiného. Ale zatím to operátoři vždy napravili a doručili třeba o hodinu a půl později.

0/0
2.9.2016 12:45

A82l37e22š 49J62a27n46á37č59e60k 3323754526263

To je překvapení, kdo by to byl řekl :-D

+1/0
2.9.2016 9:19

J92a78n 70K38o60h24l 4243897301234

No, myslím, že o službě mám celkem dobrý přehled, ale osobně bych jí nevyužil. Ten výběr na stránkách není takový a časová úspora v konečném důsledku taky spíš neexistuje než existuje. Včera mi nákup v Albertu cestou z práce trval asi deset minut, kolik by mi trvalo ty samé položky vyhledat a zaplatit online? A pak čekat na dovoz? A vybral by mi odpovědný brigádník stejně kvalitní zboží, nebo spíš to první, které by mu přišlo pod ruku?

+2/−1
2.9.2016 9:18

P43e68t26r 72J97a26r83o26š 2654951145287

Ve vasem pripade se vsak jedna pouze o lenost, ci pohodlnost, proc tuto sluzbu vyuzivat.

Jsou vsak lide, kteri maji do obchodu daleko, nebo z nejakeho duvodu dojit i par stovek metru je pro ne problem.

Nicmene s kvalitou zbozi mate urcite pravdu. Mel bych obavu, ze se boudu prodejci snazit touto cestou udat kusy zbozi, ktere lide prebrali v regalech a nikdo je nechtel.

+1/0
2.9.2016 9:38

M10a96r73t30i88n 70N23o65v88o92t11n57ý 7153405700895

Dle těch mapek docela chápu, že je na tom trhu tak těsno.

+2/0
2.9.2016 9:16

F71r81a21n66t44i43s78e34k 65K32o22f68r40o18n 8420839982291

Maloobchod s potravinami je myslím velmi odlišný od trhu se spotřebním zbožím.

1) v době příchodu prvních e-prodejců byly marže na spotřebním zboží ohromné. Takže nákupem dražšího spotřebiče kupujícího ušetřil i pár tisícovek. To přivedlo spoustu zákazníků, kteří si pak prostě zvykli nakupovat spotřební zboží na internetu i když marže plošně klesly a dnes jsou ceny podobné jako v obchodech. S ohledem ne velkou konkurenci nebude čistá marže na potravinách až tak velká, čili cenově konkurovat marketům je mnohem těžší.

2) spotřební zboží lze snadněji kategorizovat a e-shopy jsou relativně přehledné, takže si každý rychle vybere. U potravin je těch položek moc. Ono se stačí podívat,kolik položek má třeba Datart a třeba Kaufland. Asi by E-prodejcům pomohlo, kdyby udělali sekci - často kupované potraviny, kde by se zúžil sortiment, aby si kupující mohl poměrně rychle vyhledat a naklikat co chce.

3) síť prodejen s potravinami je velmi hustá, takže spousta lidí si nakoupí po cestě z práce/školy. Vozit na vesnice je logisticky nákladné. Možná by ale mohli mít program nějakého závozu na vesnice jednou za týden. Tím by se mohly nakumulovat objednávky a logistika by se zlevnila.

Celkově to ale nevidím jako nějaký velký business. Ono se stačí podívat na ziskovost klasických řetězců, která sice v průměru není špatná, ale žádný zlatý důl to taky není a to budou s ohledem na dlouhodobou tvrdou konkurenci dost nákladově optimalizovaní.

+3/0
2.9.2016 9:13

K80a53r53e44l 58U28r84b11a22n 2454934951839

Je to dobrá služba. Své služebné jsem ušetřil hodně času s chozením po nákupech. R^

0/0
2.9.2016 9:12

L36a12d27i37s72l93a56v 23J69a36r83o58š 6164599560317

Kolem nějakého marketu jezdí do práce či z práce téměř každý. Hustotu marketů na hlavu máme dvojnásobnou oproti Německu. Takže moc velké rozšíření této služby bych nečekal. Možná u trvanlivých potravin to stojí za zkoušku, ale rohlík má někdo radši tmavší, někdo světlejší... S tema frontama u pokladen to není tak horké. Možná v Albertu. Ale Tesco je díky samoobslužným pokladnám elimunovalo na minimum, Lidl reaguje na množství zákazníků velice rychle a pružně, takže je to v pohodě. Zejména ve větších městech to má snad každý maximálně 5 minut pěšky. Navíc našinec je schopen si pro 30,- Kč nechat zničit budoucnost země, takže 50,- za dopravu dá jen těžko...

+1/−2
2.9.2016 9:09

P54e23t76r 91J82a27r11o59š 2624491375677

Bydlim na vesnici a casto pracuji na home office. Manzelka na rodicovske.

Tudiz cesty "musime zajet nakoupit", jsou treba u nas pomerne castym jevem.

K tomu Tescu - pokud delate velky tydeni nakup, tezko muzete vyuzit samoobsluznou pokladnu. Moje zkusenost je takova, ze na dlouhe fronty v Tescu narazim pomerne pravidelne. Najit pokladnu s jednim zakaznikem je maly zazrak, a najit volnou se mi snad jeste nestalo. Vetsinou cekani 10 a vice minut. Za tu dobu bych musel mit v eshopu naklikanou vetsinou nakupu, pokud ne nakup cely.

+3/0
2.9.2016 9:53

J24a62r34o79m31í73r 92M83a38s94á96k 3883135446537

a to si zkuste třeba Penny, tam je to přehlídka ztraceného času

+2/0
2.9.2016 10:03

M51i36c16h84a34l 38Š86r52o18u20b46e77k 8764556943810

Tak jsem si chtěl přečíst názory na to, proč lidé nenakupují on-line. A opět jsem si ověřil, že emoce jsou nad rozum. Sám na jednom webu nakupuji a jsem maximálně spokojený, většinou mi to trvá méně než 10 minut. Mají výběr, na který prostě běžný supermarket nemá šanci. Navíc i cenově to vychází lépe. Tak gratuluji všem, kteří si sedí ve svých zaprděných konzervativních bublinách. Hezký den! :-P

+6/−8
2.9.2016 9:05
Foto

R58i27c64h40a51r34d 34P94o65l32á88š17e91k 9884953690199

Hele ty bublino a nenapadlo tě, že většině lidí vyhovuje si zajít do krámu, zboží vzít do ruky a prohlídnout si co vlastně kupuju?

+2/−2
2.9.2016 9:10

M33i27c30h66a52l 47Š63r79o18u81b52e24k 8874686553500

Vzhledem k tomu, jaký hnůj v supermarketech lidi nakupují, tak ne opravdu ne... Já raději ušetřený čas věnuji rodině.

+4/−4
2.9.2016 9:16

L52a87d77i65s66l75a95v 41J33a36r17o73š 6564109830857

Hnůj se dá koupit i online. ;-)

+3/0
2.9.2016 9:20







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.