Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu
Zobrazit příspěvky: Doporučované Všechny podle vláken Všechny podle času

M16i46c28h79a40e79l 16K43o41n69e25č83n85ý 6552383919259

Rozhodně nemám rád komunismus, ale není to chyba naší doby, že jsme to nechali tak zchátrat? Dyť od revoluce uběhlo 26 let:-/

+70/−1
doporučit
5.9.2016 15:16

V72i26k11t85o49r 95D75e17j40m63e60k 8809627346476

"Na nádraží je často nepořádek, který uklízecí firma stěží uklidí maximálně dvakrát týdně. Dříve zde byly kvetoucí květináče, nyní nedopalky, odpadky, odpudivý vestibul s odřenými špinavými lavicemi," říká čtenář.

Ono kdyby se cestující - vůbec lidé obecně - nechovali jako dobytek, nádraží ani vlaky samotné by nevypadaly tak neutěšeně, jak vypadají, a nemuseli bychom slýchat takovéto nářky. Představa, že veřejná doprava a její příslušenství, je tu pro ukojení choutek nějakých pseudoumělců a vybouření různých frustrátů a vandalů, a že jejich správce bude donekonečna investovat peníze do úklidových čet a renovace poničeného majetku, je zcela mimo...

+49/0
doporučit
5.9.2016 14:45

K75a85r15e71l 38N62o33v26o61t57n88ý 7689586449316

Co mají dnes společného Stb a komunismus se zastávkami, které rozkrádají cikáni, ničí smažky, které se tam střídají s bezdomovci?

Pokud si autor článku nevšiml, že je rok 2016, tak bude asi trochu prostoduchý.

Alespoň by mohl, nazývat věci pravými jmény...

+67/−2
doporučit
5.9.2016 13:21

J77i66ř57í 19E81r68b60e67n 1653504516717

Zvláštní, že ještě skoro 27 let po začátku radostného budování tržněkapitalistické současnosti to takto někde vypadá.

Třeba ta Aš je zjevným dokladem toho, jak dopadne relativně nová budova (odhadem z konce 70. let), kde majitel a správce kašle dvacet let na údržbu...

+45/0
doporučit
5.9.2016 13:45

L98a26d54i61s78l45a77v 18F98r49y65d63r62y48š10e48k 9373599378274

Skanzeny komunismu udržované skanzeňáky kapitalismu - sběrači kovů, sprejery, starosty.;-D

+41/−1
doporučit
5.9.2016 13:03

D72a18v85i93d 33D52l51o77u25h27ý 5484317857891

A posledních 27 let ty budovy někdo opravoval?

+31/0
doporučit
5.9.2016 13:56

V33l98a17d94i20m32í80r 36L32o37u10l93a 2568437682221

Ta nádraží nejsou skansem komunismu. Za skansen nelze považovat totálně zanedbanou údržbu (po 25 letech po sametu), rozkradené vybavení, vytlučená okna atd atd. To je skansen polistopadové doby.

Za skansem komunismu by bylo možné považovat architekturu těchto budov, pokud byly v komunismu postaveny, ale ne jejich žalostný stav.

+26/0
doporučit
5.9.2016 17:28
Foto

P40e15t23r 34P97r90o39c59h38á36z92k98a 3912806102444

V dobách ještě ne tak dávných na každém, nebo skoro každém nádraží byla obsluha. Ta se mimo jiné starala o vzhled budovy a její okolí. Příchodem moderní techniky a také snahou uspořit kde se to jen dá, byla obsluha těchto zastávek zrušena a provoz na nich je řízen dálkově, nebo vůbec a lístky se prodávají ve vlaku. Ano, majitel, tedy dříve ČD a dneska SŽDC do nic neinvestovala. Jednak s důvodu nejasných majetkových vztahů a pak s důvodů chybějících peněz. Na vzhledu budov se podepsal částečně čas, ale hlavně také lidé. Ti, co tam nastupují, nebo vystupují, případně mládež, nebo zloději. Většinou se tak mohlo dít jen díky lhostejnosti nás ostatních. Bohužel tak to vypadají i některá nově rekonstruovaná nádraží a zastávky na tratích s centrálním řízením. Kde nejsou kamery, nebo ostraha tam se někteří chovají jako dobytek a výsledek se podobá tomu na fotkách.

+25/0
doporučit
5.9.2016 16:50

J76a71r24o10s41l41a49v 14N46á46p85r58s93t38e94k 6185196

Aniž bych se zastával komunismu, myslím, že ten nadpis je mírně řečeno debilní.

+31/−2
doporučit
5.9.2016 14:37

S13t86a43n17i61s90l42a69v 56R66o83s39e80c43k50ý 9365649261839

Nevím, proč se pořád někdo snaží hrát na lacinou strunu antikomuniamu, ve snaze se někomu zalíbit. Nebylo by lepší se zamyslet, kdo za tyto objekty zodpovídal posledních 26 let?

+24/−2
doporučit
5.9.2016 16:52

V29á68c79l97a65v 19N87o61v14o80t65n98ý 6406832886882

Fandím paní Pernicové. Vyfotit všechna česká nádraží, to dá fušku. To je odnož šotoušství.

+20/−1
doporučit
5.9.2016 13:34

R92i66c36h24a79r80d 40T84o74m65e73č64e12k 7446315386221

Naopak - jsou to skanzeny novodobého kapitalizmu. Za socializmu bylo o budovy pečováno, zaměstnanci je udržovali, soutěžilo se o nejlépe upravená nádraží atd.

+22/−2
doporučit
5.9.2016 18:13

M21i88l50o32š 88B77r97a73d39í37k 3876899677538

Existují i velmi ošklivá nádraží po čerstvé rekonstrukci, ale v tomto článku šlo asi spíš o to upoznit na nádraží zchátralá. Označit to za skanzeny komunismu, když se na to skoro třicet let nesáhlo je trochu výmluva, ale je fakt, že nádraží byla většinou ostudná i za komančů.

+18/−2
doporučit
5.9.2016 13:04

Z54d91e53n57ě68k 38V11o14d47á38k 7945326987442

skanzeny komunismu?

Asi nevíte o čem pořádně píšete. Dříve byl na naši trati výpravčí a výdejna jízdenek na max. každé třetí zastávce, někdy třeba i na třech za sebou. Udržované budovy kte by se člověk ani nebál (neštítil) sednout.

Dnes? Část trati zrušená a výdejny lístků s čekárnami zavřené. Takře ani v zimě se nemáte kam schovat a ohřát se. Lístek si koupíte buď ve vlaku nebo až v 20km vzdálené zastávce. Bodovy až teď posprejované a zničené. Na levečky venku se možná i odvážlivci bojí sednout. Všude hnus a odpadky po zemi.

Jako sorry ale komunisti za tohle fakt nemůžou, ti to udrřovali v pořádku a provozu!!

+15/−1
doporučit
5.9.2016 16:13

M33a58r69i58o 37P86e29t94r48ů 9667143881371

Super upozornění na tristní stav R^ Btw. Varnsdorf je paradoxně vizuálně tak dokonalý, že jsem chvíli zkoumal, zda není namalovaný

+17/−2
doporučit
5.9.2016 13:02

R50a50d53e51k 93V16i21d28o72u58r86e62k 9103203

Tak zrovna Dolenice jsou už opravený.

A jsem zvědav jak dlouho budou, protože ani původní zastávka si sama neurvala dveře, nenaházela kamení na střechu a nepočmárala se.

Vše je jen o lidech.

+12/0
doporučit
5.9.2016 14:04

F16r51a22n36t65i77š63e50k 79M67a39t62ě80j34č59e52k 7853522793101

Dvacet šest let po pádu vlády jedné strany se ještě stále odvoláváme za co všechno mohou. Ani takto dlouhá doba s tím nic neudělala.

+11/0
doporučit
5.9.2016 21:39

R60a62d93k86o 11K26ř87i26v59á10n81e95k 7360753225530

Pěkné. A zajímavé. Co dodat?

1. Šéf Drážní inspekce Jan Kučera má čas fotit ošklivé zastávky? Tak to asi nejsou na ČD i SŽDC žádné problémy:-)

2. Okolo Chrástu u Plzně se staví nová trať, tak mi šetření na údržbě brzy nepotřebné budovy připadá logické.

3. Rozesmálo mne nádraží v Obrnicích. Vzhledem ke stavu místní zástavby (sídliště Chanov) se jedná o nejkrásnější budovu v okolí.:-)

+11/0
doporučit
5.9.2016 13:51

V36i40k47t20o73r 10P70a84z21l41e35r 4867684290717

Opět článek, který prvoplánově chce přesvědčit, že za minulého režimu bylo vše špatné, a že za vše, co je dnes špatné, může minulý režim. V tom článku chybí informace o tom, že za minulého režimu byly nádražní budovy spravovány dostatečným personálem, opravovány, uklízeny a střeženy železniční policií.

Současná devastace a rozkrádání, to je výdobytek současného "kapitalismu",

to je ta pravda a láska, která zvítězí .... :-(

+25/−7
doporučit
5.9.2016 13:22

M43i81r10e59k 52T56u35r35e49č89e46k 4893782840432

"...Lze usuzovat, že za posledních 50 let se nic neopravovalo..." A z toho plnych 27 let v prosperujicim, uspesnem kapitalizmu, privatizace a soukromeho vlastnictvi, plneho radosti, elanu, optimizmu a pravdolasky... ;-D

+13/−2
doporučit
5.9.2016 14:34

V35í14t 22P15r26č55í15k 9688350594910

Za komunismu byly stavby na fotkách v lepšímu stavu než dnes. To se nijak nezastávám komunismu, ale ten s tím 26 let po zániku nemá opravdu nic společného.

+8/0
doporučit
5.9.2016 20:28

M18a74t69ě89j 10K57o40n38v48a23l36i26n68a 8959115153

No na příkladu nádraží v Moldavě, kterému je věnováno pomalu nejvíce fotografií, bych chtěl poukázat na to, že je velký rozdíl, zda "ošklivé" nádraží či zastávka jsou v místě, kde jezdí denně desítky vlaků nebo v místech, kde jezdí vlaky jen o víkendu.

Např. oprava nádraží v Moldavě by spolykala desítky milionů Kč a i při potenciálním spojení do Německa (nemyslím si, že by to bylo na pořadu dne) by bylo nádraží stejně nevyužité. Vždyť v okolí nádraží (do 1 km) žije nanejvýš 100 obyvatel a turistický ruch to nespasí. Jediné řešení by bylo budovu zbourat a postavit menší nádraží odpovídající "významu tratě", ale to zase nejde, protože trať je památkově chráněná. Je to začarovaný kruh.

+8/0
doporučit
5.9.2016 15:39

P96a30v36e20l 90K10u77r15f30ü74r62s12t 3258383225739

za ten skanzen komunismu ale můžeme poděkovat současným vládám (za posledních 27 let.. nevím, jak moc ztrátová železnice byla před rokem 1989, ale dovolím si tvrdit, že zastávky byly rozhodně v lepším stavu a funkční.. dnes si na mnohých "zastávkách" nekoupíte ani jízdenku a jak dokládají fotky, ani si nesednete..

Je to vlastně podobné, jako když se objeví fotky z Milovic nebo jiných vojenských posádek, které byly okupovány sovětskými vojsky. Ta vojska, když odjížděla, tak opustila absolutně obyvatelné, vybavené budovy. To, že dnes vypadají tak, jak vypadají, za to můžeme poděkovat našim spoluobčanům ;-)

+15/−5
doporučit
5.9.2016 14:58

P98e60t48r 59V65o59n88d88r58a50c46e29k 7985871523190

Jako to ti špatní komanči dělali , že vše dokázali vybudovat a dnes se po 26 letech devastace bychom se měli divit tomu , že to tak dlouho vydrželo, když do toho nikdo nedal ani korunu .....

+15/−5
doporučit
5.9.2016 13:21

H25o50n17z48a 97K49a11r17á96s63e68k 1355931372228

V Německu (na což autor zjevně naráží v popisku u fotek z Aše) to u většiny nádraží nevypadá o nic lépe - opuštěné velké nádražní budovy v dezolátním stavu. A budova v Hranicích v Čechách byla již přede dvěma lety zbořena, přesto je v galerii uvedena...

+7/0
doporučit
6.9.2016 0:02







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.