Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Nejošklivější česká nádraží: budovy zralé na demolici a skanzeny komunismu

Na celou řadu stanic, zastávek a nádraží v Česku řemeslníci či stavbaři nesáhli desítky let. Konkurence ve fotoanketě iDNES.cz o nejošklivější z nich tak byla velká. Některé podle čtenářů připomínají budovy určené k demolici, jiné se chlubí čekárnou, v níž by se mohly pořádat výslechy StB. Pro cizince pak mohou být česká nádraží důkazem, že východní Evropa začíná v Aši.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

T68o24m78á91š 20H27r80d15ý 9858970879601

To už jste dávali loni, ne? Úplně stejný fotky...

0/0
6.1.2017 13:09

V98o45j14t83ě21c89h 39O82k26t92á85b10e81c 8806765950858

Skanzeny komunismu ? Spíš vizitka současného kapitalismu.

Nedostatek údržby souvisí se změnou způsobu prodeje lístků. Údržbu nádraží a zastávek pak už nikdo ČD nezaplatí, navíc budovy malých nádraží jsou na to, aby fungovaly jen jako čekárna zcela nevhodné.

+1/0
4.12.2016 0:45
Foto

J89a83r73o39m94í50r 53K92o32b49e66l44k30a 7834834421515

No tak to nádraží v Hranicích u Aše už dávno nestojí, srovnali ho se zemí:-/

0/0
3.12.2016 17:47
Foto

D57a58v75i75d 81F27r88a73n67e52k 6313913910388

Vidím, ze do té Pripjati u Cernobylu jet nemusím, tohle je lepsí.

+3/0
3.12.2016 16:21

A46n14t19o10n18i13n 86N69e50m63e39c 2286671883267

Pokud stat nevbybira dane (OSVC neplati pri 80 % pausalu nic),

sta trpi Svarcsystem atd, potom nema na zeleznici ani na opravy silnic.

Pokud to tak narod chce, je to o.k.

Nevim, proc by meli platit Nemci nebo Anglani ceske silnice a nadrazi.-

+1/0
5.10.2016 10:09

J80a71r12o25m48í38r 28K47a19p23l11a55n 7508314812114

K fotkám nádraží v Aši - jsou i zanedbanější nádraží. V Aši je k vzteku hlavně to, že je v mnohých časech celá budova uzavřená a jako návštěvník odjinud musíte obíhat budovu kolem dokola, abyste vůbec zjistili, jak se dostat na nástupiště. Fakt ostuda!

0/0
12.9.2016 13:35

M70i39r57k37a 97S26z73l83e33z48a70k 6871353217522

Tady na Floride je maximalne strecha pro pasazery. Jinak nic. A to neni dobre. A na zastavkach autobusu neni nic, kdo jim jezdi (tech lidi je malo) se nema ani kde schovat, musi cekat v destich i tropickych bourkach.Ty budovy byly za socialismu uzitecne, ted je jasne, ze co neni ziskove, je zanedbane. Je to skoda. Urcite by se daly vyuzit. Hlavne v tech rusnejsich nadrazich. Vzpominam na mladi, kdy se clovek mel kam schovat, koupit neco k jidlu a piti a ty budovy nevypadaly tehdy takto. Je jich skoda. A dost tech nadraznich budov je starsich, tak bych na socialismus vsechno nehazela. Ty by se mely chranit. Jinak zmizi pamatecne budovy (ta budova v Praze by mela byt urcite chranena). Je skoda divat se na niceni naseho dedictvi. Ne vsechno co se dela jinde je lepsi. Mozna by obce mely vzit patronat nad temi nemsimi budovami. Neni to jednoduche, ale ty budovy by nemely lezet ladem.

+1/−1
7.9.2016 19:14

P98e31t83r 50H70a58j89d75a 1887181844710

Vy jste se asi nastála v těch tropických bouřích. Ano, nejen nádraží byly za totáče výstavní budovy. Nedělejte si ostudu.

0/−1
10.9.2016 21:59

J89a93n 11P40r29o28c80h38a56z37k41a 1887825559377

Už se na ten "komunismus" vykašlete. Komunismus nikdy v Čechách (ani nikde jinde ve světě) nebyl.

+1/0
6.9.2016 15:14

J41a24n 89Č56e58k82a11l 7589565284464

Slovíčkaření...

+3/−1
8.9.2016 15:04

J40i39ř22í 49E80r47b89e40n 1123924396467

Ale byl. Izraelské kibucy jsou jeho pozitivním příkladem. Kambodžský primitivní teror byl jeho totálně negativní verzí.

0/0
9.9.2016 16:33

P39e68t16r 40H24a51j92d52a 1617861134610

Promiňte, ale komunismus má pozitivní verzi?

0/0
10.9.2016 22:01

P43e73t27r 37H23a16j91d52a 1837101814490

Že vy jste tak houževnatý. Moc dobře chápete, jak je to myšleno, ale musíte zaprudit.

+1/0
10.9.2016 22:00
Foto

I97v44o 87L59a50d92e24n35b48e84r53g26e88r 3763703447146

Demolice nejen drážních budov není nic jiného, než jak nadále vykrádat státní kasu. Vyvolení dotovaní podnikatelé ruku v ruce s politiky už si mnou ruce, kolik si na demolicích vydělají. Přitom by bylo jednoduší budovy prodat třeba jen za převod nemovitosti a cenu obvyklou za m2 pozemku se závazkem, že nabyvatel v nějakém daném časovém horizontu nemovitost opraví dle předem dojednaného budoucího užívání nemovitosti.

+4/−1
6.9.2016 11:46

R35a93d78e52k 18J86a47n73a71t12a 9875856464922

Pokud by to bylo tak jednoduché, tak už by ty bydovy byly prodané. Nabízeny byly a jsou na http://nemovitosti.ceskedrahy.cz/. Jenže on ty budovy nikdo nechce. Jsou většinou staré, neekonomické, příliš velké, na nezajímavých místech.

Vznikly zkrátka v době, kdy na železnici seděla kvanta úředníků a jiných zaměstnanců, a to v každé stanici. Dnešní železnice ale už takto nefunguje. "Modrá armáda" už neexistuje. Jsou tu e-shopy, automaty, dálkové řízení provozu, kdy se z jednoho dispečerského pracoviště řídí "půlka republiky". Lokomotivám už se nemusí doplňovat voda a uhlí a jsou i spolehlivější, takže nemusí být depo v každé obratové stanici kvůli opravám.

http://www.ceskedrahy.cz/assets/skupina-cd/personalistika/personalistika-v-cislech/pocty-zamestnancu-a-vek1620.gif

+6/−1
6.9.2016 12:23

J55a67n 34Č89e25k17a15l 7919215924884

Pane Ivo, nikdo je nechce, jsou to často zříceniny, které nemají málem ani nulovou hodnotu...

0/0
8.9.2016 15:05

O36l94d88ř73i20c33h 39R31y18k78r 6749869700

Teď frčí cyklostezky !

+2/0
6.9.2016 10:39

J55a35n10a 22H76u31b21á46l61k48o59v70á 7313517806282

to je strašný, jako v Rusku 8-oRv

+1/−3
6.9.2016 9:17

V96e29r11o66n58i29k60a 51Š84k96v90á64r55o25v83á 5761920476286

Asi jste v Rusku nebyla. Jestli tam je něco perfektní, z čeho by si mohla vzít příklad i ostatní Evropa, tak to je právě železniční doprava.

+7/−2
6.9.2016 9:23

R69a80d14e79k 44J71a76n88a42t49a 9235496124872

Je pravda, že vlak je v Rusku velmi často nejlepší způsob dopravy. Ale to je spíš tím, že vzdálenosti jsou velké, silnice jsou ještě horší a cena jízdného je dotovaná a tudíž nízká. Taky je pravda, že ve větších městech bývají nádraží velmi dobře udržovaná a panuje tam pořádek.

Jinak za Evropou Rusko spíše zaostává, zejména co se rychlosti týče. Mají vlastně jen jednu VRT (Moskva-Petrohrad 250 km/h).

+6/0
6.9.2016 10:48

V50e88r81o55n84i13k95a 16Š49k69v90á33r29o81v15á 5331740936376

Ovšem na rozdíl od ČR ruské vlaky nemají zpoždění.

+4/−2
6.9.2016 11:15

J14a61k58u26b 24Ř31í32h86a 4525719192441

Jestli to nebude i tím, že vzdálenosti mezi stanicemi jsou vRusku veliké. A tudíž pokud vlak jede o 1 km/hod rychleji než nezpozděný vlak, dokáže nějakou minutku nahnat. V ČR jsou vzdálenosti tak malé, že stačí špatný rozjezd soupravy a už nestačí do další stanice zpoždění nahnat vyšší maximálkou, naopak spíš pár sekund ještě nabere.

+2/0
6.9.2016 12:31

R83a51d61e67k 73J94a93n47a61t24a 9725746644192

Hlavně by mě zajímalo, jak paní na to, že ruské vlaky nemají zpoždění, přišla, a dokonce že je to tam lepší než v ČR.

Přesnost vlaků v ČR totiž není o mnoho horší než na západě Evropy (cca 91-93%) - http://www.ceskedrahy.cz/tiskove-centrum/tiskove-zpravy/-16003/

Statistiky o Rusku jsem nikde nenašel. Ale je třeba si uvědomit, co se bere jako zpoždění. U nás se považuje vlak zpoždění o 5 minut za zpožděný. Opravdu by takové zpoždění někdo řešil a započítal v Rusku, při tamních vzdálenostech?

+2/0
6.9.2016 13:11

V52e47r56o16n36i26k47a 55Š73k83v87á40r65o40v62á 5801190626776

Právě kvůli těm vzdálenostem a různým časovým pásmům, kterými jeden spoj projíždí, jsou a musí být spoje dobře organizovány, což se ruským železnicím opravdu daří. I to pětiminutové zpoždění je považováno za zpoždění a patnáctiminutové dokonce za zvláštní případ. Většina vlaků přijíždí do cílové stanice i o několik minut dříve, než by podle jízdního řádu měla. Několikrát jem v Rusku vlakem jela a vždy jsme v cíli byli dříve, než stanovil jízdní řád. Samotní Rusové dopravu vlakem velebí a neslyšela jsem od nikoho, že by si stěžoval na zpoždění. Jestli existují statistiky nevím, ale to, že ruské vlaky nemají zpoždění, je zkrátka skutečnost.

Teď jsem zvědavá, kolik dostanu mínusů a přezdívek "rusofob" jen proto, že píši něco kladného o Rusku.

0/0
7.9.2016 15:46

R60a56d49e77k 29J47a58n79a98t89a 9515466844512

"Několikrát jem v Rusku vlakem jela a vždy jsme v cíli byli dříve, než stanovil jízdní řád".

To ovšem není důkaz přesnosti. Spíše naopak nepřesnosti - a mají na ni v jízdním řádě brutální rezervu. Podobně byste mohla v ČR uvést do jízdního řádu, že Praha-Brno trvá 3 hodiny, když to trvá 2:30. A hned budem jezdit vždy včas :-)

+5/0
7.9.2016 18:38

P59e21t79r 48H94a64j81d27a 1457941874830

JOJOJ. Jel jsem před třemi lety do Tajšetu - zpoždění 63 hodin! A navíc samí ožralí mužici ( báryšni ovšem nezaostávaly), skutečně kultura cestování, vy perfektní dopravo.

0/0
10.9.2016 22:09

J84i63ř38í 16J97o43z63a 3218853580941

Takova stanice Dolni Poustevna take neni zadny zazrak a jedna se o mezinarodni nadrazi... to na druhe strane (rozumej Nemecko) v Selbu je to jine kafe....

Vetsina mezinarodnich nadrazi na regionalnich trati (As, Moldava, Dolni Poustevna, Varnsdorf atd.) je v katastrofalnim stavu, nejspise v dusledku nasi socialisticke minulosti...

U jedne s fotografii z Moldavy je uvedeno, ze se ma znovuobnovit provoz do Nemecka... to se mi moc nezda vzhledem k tomu, ze nemecka strana se k tomu stavi dost vlazne az odmitave...

+5/0
6.9.2016 5:43

F97r77a85n88t67i66š56e82k 41V51a55n23ě79k 1507114697677

Tam už je dávno cyklostezka.

+2/0
6.9.2016 8:27

L23u78d38ě13k 82N41ě63m72e26c 5695821522134

Se Selbem/Dolní Poustevnou jste mě zaskočil. Až jsem si začal připadat, že o něčem nevím.

0/0
9.9.2016 12:25

D30a40v73i62d 83Z50a27j77d91á59k 8785482140511

Ted frci vymena svodidel. Vsude. Na zastavky a nadrazi neni.

+2/0
6.9.2016 0:35

J43i17ř24í 36E57r42b93e53n 1723794666947

Odkdy SŽDC platí výměny svodidel?

0/0
6.9.2016 6:03

H94o54n35z93a 50K85a98r88á48s34e82k 1165871262298

V Německu (na což autor zjevně naráží v popisku u fotek z Aše) to u většiny nádraží nevypadá o nic lépe - opuštěné velké nádražní budovy v dezolátním stavu. A budova v Hranicích v Čechách byla již přede dvěma lety zbořena, přesto je v galerii uvedena...

+7/0
6.9.2016 0:02

J49a44n 85K78o33b43ě36r21s38k18ý 1540566941693

To stejné píšu i dole. On si asi autor myslí, že v Německu je všechno dokonalé.

+4/0
6.9.2016 0:54

L36u86d10ě82k 27N54ě31m33e66c 5645371612144

No vidíte... přece jen je ta fotka z Hranic postarší.

0/0
9.9.2016 12:27

M62a94r81t41i29n 68K25o73p13e38c92k86ý 3708617279234

Nevím, kolikrát byl autor u výslechu StB. Já ano, vícekrát a na různých místech. Nicméně žádnou takovou místnost jsem u nich nikde neviděl ani náhodou. :-)

+3/0
5.9.2016 23:34

J65a41n 41J52e92l77í97n95e15k 1148982737276

Nejde pouze o ošklivost fasády. Třeba v Nymburce, kdysi "baště komunistů", je mohutné nádraží, ale "hala pro cestující" má rozměr asi 10 na 10 metrů, pouhých osm kovových sedaček, je v ní neustálý průvan a často nefunkční dveře. Na rozdíl od nedalekých Poděbrad, kde je hala přes celé nádraží, čistá a přívětivá, včetně kavárny, v Nymburce je na peróně nepříliš vábná hospoda. Záchody na opačné straně zašlého perónu jsou už rok v opravě. A tak "pánové" občas chodí do podchodu, který tím patřičně smrdí.

Jsem moc zvědavý, zda se i na tak důležité nádraží - vede sem trať z Kolína, ale v Nymburce se rozvětvuje do několika směrů! - kudy procházejí tisíce cestujících, dostane nějaký ten milión. Už jednou byla naděje, ale kdosi jaksi "nestihl" připravit patřičné plány...

+4/0
5.9.2016 22:18

J20a29n 23J95e80m31e58l43k35a 1235370

Hodně nádraží je sice již hezky opravených. Hodně se udělalo. Ale.

Úvalno (u Krnova). Takhle idylicky to vypadalo před pár lety.

http://foto.turistika.cz/foto/8351/5187/full_bbfc2b_76351.jpg

Nechali to na pospas a dnes je z toho holostavba. Možná stačilo převést na obec.

Jinak Kunčice pod Ondřejníkem, to je modernizace :-) 9 měsíců po rekonstrukci trati a stále se jezdí 40 - 50km/h místo 100 a 80. Protože evidentně je něco špatně. Trať není zrovna rovná i bez měření. Nejspíš horká EU jehla. Snad to vydrží dýl, než by vydržely původní koleje. K tomu rozvodna v bývalé (nyní zavřené) útulné čekárně. (tedy ji obec již neotevře ani kdyby chtěla). Nová podivná kusá kolej místo P&R parkoviště. Nevím k čemu tam je, snad to není zabezpečovací prvek ala Vítkovice http://www.lidovky.cz/v-ostrave-vykolejil-osobni-vlak-skoda-za-deset-milionu-pgi-/zpravy-domov.aspx?c=A111022_204105_ln_domov_rka (jinde by stačilo datovým přenosem zaslat "stop", nebo přenosem v kolejišti)

Rekonstrukce za miliardu sice řeší podchody, kde 100 let se žilo bez podchodů. Ale neřeší vlakový zabezpečovač. Nemá ani bodový zabezpečovací systém. Přejezd na frekventované cestě zůstal bez závor (Kunčice Trojanovice). Neřeší vyhýbání v každé stanici (jako ve Švýcarsku). Neřeší elektrifikaci.

+2/0
5.9.2016 22:16

M35i53l61a82n 71Z88i39c82h 6696156521985

proc se z hradu bezdez stala zricenina,protoze prestala plnit vojenskou funkci,to same dnesni nadrazi,99 procent nadraznich budov bylo navrhnuto a postaveno pred rokem 1939,takze dneska jsou totalne zastarale,tudiz je nikdo nepouziva,a nejhorsi budova stoji ve vesnici katusice na mladoboleslavsku,tam maji neco jako zachody z encyklopedie rakouskeho vojenstvi z doby napoleonskych valek,prosne zazitek 8-o8-o,a to prosim vubec neprehanim

+2/0
5.9.2016 22:13

F94r30a61n68t26i83š44e23k 64M26a98t84ě27j73č73e74k 7793952643321

Dvacet šest let po pádu vlády jedné strany se ještě stále odvoláváme za co všechno mohou. Ani takto dlouhá doba s tím nic neudělala.

+11/0
5.9.2016 21:39

R16i27c25h66a33r46d 23T43o24m69e90č57e15k 7756245106591

Udělala - z nich ruiny.

+7/−1
5.9.2016 21:45

Ř69e88h26o51ř 78V23l70a37s61á97k 2534254651186

Udržovat nádražní budovy jen tak nemá smysl. Chce to hlavně napřimovat a zkapacitňovat tratě, aby se vlakem vyplatilo jezdit.

A nová nádraží rovnou stavět v režii obcí, které to spojí s poštou a sámoškou....jinak to hospodářsky nedává smysl.

+1/0
5.9.2016 21:21

R89i19c86h76a88r13d 46T12o92m46e31č79e49k 7556185366211

Pokud ztratí svůj původní účel tak je třeba hledat jiné využití nebo zbourat. Pokud slouží tak zrenovovat, nebo nahradit moderním. Nechat to napospas vandalům a různým živlům je nezodpovědné a nekulturní. Soukromníka by už dávno úřady naháněly.

0/0
5.9.2016 21:40

P96a58t74r29i35k 75E15g63e48r 2118950959841

Nádraží Praha Vyšehrad si myslím, že schází bylo by dobrou přestupní stanicí pro obyvatele Prahy 2.

+2/0
5.9.2016 21:20

R24i88c98h13a82r67d 95B88a46r20t56o32š 4859335149571

Je to vidět, chřadne ta naše republika, chřadne... kdy to lidem dojde? ;-(

Mimochodem, když jsem se díval na ty fotky, tak jsem si vzpomněl na nádraží poměrně velkého města Berouna, které také nebyla žádná sláva. Ale už jsem tam byl tak cca před rokem.

+2/−3
5.9.2016 21:08

F43i31l81i52p 70V41ý28m16o42l69a 1824200708

Vytáhněte si hlavu ze zadku a trochu se rozhlídněte kolem. Přijde vám, že republika chřadne? Udělal se tady za čtvrtstoletí neskutečný kus práce, vše nové, pěkně opravené (teda většinou to, co je v soukromých rukách). Většina těch nádraží je dnes naprosto k ničemu. Privatizace by to vyřešila.

+1/−1
5.9.2016 22:57

R34i63c45h16a95r61d 16B89a50r51t35o68š 4259175229641

No já nepíšu, že chřadne od roku 1989, ale tak od roku 2008 značně viditelným tempem ano. No a jinak to není jen o výsledku práce, ale také o nákladech/ceně na/za tu práci ;-).

+2/−1
6.9.2016 0:17

D71a13v89i81d 58Š90a67f73r24á41n53e56k 5807964497963

Ta nádraží nejsou ošklivá, jen prostě přestaly plnit svůj účel. Je to asi jako stěžovat si na zříceniny hradů.

K moderní zastávce v Horní Lhotě prostě patří nástupiště s prosklenou budkou a automatem na lístky.

+4/0
5.9.2016 21:04

R22i78c75h84a91r86d 79B36a52r50t53o80š 4399265119261

Nemáte pravdu, srovnáváte jablka s hruškami. Pokud tam vlaky staví, lidé tam vystupují, chodí kolem toho... Pokud neplní účel, měly by se tedy zbourat, v drtivé většině případů zdrojem romantiky rozhodně nejsou (jako ty zříceniny hradů ;-)).

0/0
5.9.2016 21:15

D20a93v77i96d 79Š30a87f74r72á76n41e81k 5297624427683

Ano, ta nádraží patří zbourat a nástupiště modernizovat. V místě, kam zajíždí vlak maximálně jednou za hodinu, není potřeba stavení s personálem.

+3/0
5.9.2016 21:23

J54a84k70u12b 38S45ú78k78e25n19í55k 1168490239

Nádherné stanice, škoda, že padají. Ty novodobé unifikované sklo a beton postrádají jakékoliv drážní charisma;-)

0/0
5.9.2016 20:56







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.