Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Nejošklivější česká nádraží: budovy zralé na demolici a skanzeny komunismu

Na celou řadu stanic, zastávek a nádraží v Česku řemeslníci či stavbaři nesáhli desítky let. Konkurence ve fotoanketě iDNES.cz o nejošklivější z nich tak byla velká. Některé podle čtenářů připomínají budovy určené k demolici, jiné se chlubí čekárnou, v níž by se mohly pořádat výslechy StB. Pro cizince pak mohou být česká nádraží důkazem, že východní Evropa začíná v Aši.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

T11o53m22á19š 69H16r15d64ý 9708870209581

To už jste dávali loni, ne? Úplně stejný fotky...

0/0
6.1.2017 13:09

V14o22j23t41ě10c32h 79O74k90t36á98b80e22c 8186945310168

Skanzeny komunismu ? Spíš vizitka současného kapitalismu.

Nedostatek údržby souvisí se změnou způsobu prodeje lístků. Údržbu nádraží a zastávek pak už nikdo ČD nezaplatí, navíc budovy malých nádraží jsou na to, aby fungovaly jen jako čekárna zcela nevhodné.

+1/0
4.12.2016 0:45
Foto

J83a24r42o60m60í18r 26K64o37b89e81l76k13a 7194974501625

No tak to nádraží v Hranicích u Aše už dávno nestojí, srovnali ho se zemí:-/

0/0
3.12.2016 17:47
Foto

D43a53v91i39d 96F72r66a91n13e36k 6623853190888

Vidím, ze do té Pripjati u Cernobylu jet nemusím, tohle je lepsí.

+3/0
3.12.2016 16:21

A93n95t68o49n81i35n 44N71e61m62e33c 7838673521840

Pokud stat nevbybira dane (OSVC neplati pri 80 % pausalu nic),

sta trpi Svarcsystem atd, potom nema na zeleznici ani na opravy silnic.

Pokud to tak narod chce, je to o.k.

Nevim, proc by meli platit Nemci nebo Anglani ceske silnice a nadrazi.-

+1/0
5.10.2016 10:09

J18a58r95o70m23í67r 42K86a61p91l83a44n 7868924252234

K fotkám nádraží v Aši - jsou i zanedbanější nádraží. V Aši je k vzteku hlavně to, že je v mnohých časech celá budova uzavřená a jako návštěvník odjinud musíte obíhat budovu kolem dokola, abyste vůbec zjistili, jak se dostat na nástupiště. Fakt ostuda!

0/0
12.9.2016 13:35

M38i73r14k72a 87S19z23l38e10z79a18k 6191293777432

Tady na Floride je maximalne strecha pro pasazery. Jinak nic. A to neni dobre. A na zastavkach autobusu neni nic, kdo jim jezdi (tech lidi je malo) se nema ani kde schovat, musi cekat v destich i tropickych bourkach.Ty budovy byly za socialismu uzitecne, ted je jasne, ze co neni ziskove, je zanedbane. Je to skoda. Urcite by se daly vyuzit. Hlavne v tech rusnejsich nadrazich. Vzpominam na mladi, kdy se clovek mel kam schovat, koupit neco k jidlu a piti a ty budovy nevypadaly tehdy takto. Je jich skoda. A dost tech nadraznich budov je starsich, tak bych na socialismus vsechno nehazela. Ty by se mely chranit. Jinak zmizi pamatecne budovy (ta budova v Praze by mela byt urcite chranena). Je skoda divat se na niceni naseho dedictvi. Ne vsechno co se dela jinde je lepsi. Mozna by obce mely vzit patronat nad temi nemsimi budovami. Neni to jednoduche, ale ty budovy by nemely lezet ladem.

+1/−1
7.9.2016 19:14

P48e82t34r 60H50a54j36d23a 1277791384360

Vy jste se asi nastála v těch tropických bouřích. Ano, nejen nádraží byly za totáče výstavní budovy. Nedělejte si ostudu.

0/−1
10.9.2016 21:59

J62a30n 43P59r36o73c69h17a69z38k77a 1807455699867

Už se na ten "komunismus" vykašlete. Komunismus nikdy v Čechách (ani nikde jinde ve světě) nebyl.

+1/0
6.9.2016 15:14

J57a84n 66Č61e78k51a71l 7169115474204

Slovíčkaření...

+3/−1
8.9.2016 15:04

J90i61ř86í 29E76r58b69e38n 1833114476597

Ale byl. Izraelské kibucy jsou jeho pozitivním příkladem. Kambodžský primitivní teror byl jeho totálně negativní verzí.

0/0
9.9.2016 16:33

P73e59t91r 13H73a41j22d95a 1827691194650

Promiňte, ale komunismus má pozitivní verzi?

0/0
10.9.2016 22:01

P35e69t93r 71H73a83j77d71a 1537351354580

Že vy jste tak houževnatý. Moc dobře chápete, jak je to myšleno, ale musíte zaprudit.

+1/0
10.9.2016 22:00
Foto

I26v18o 50L57a13d85e10n57b72e82r28g12e14r 3903783127376

Demolice nejen drážních budov není nic jiného, než jak nadále vykrádat státní kasu. Vyvolení dotovaní podnikatelé ruku v ruce s politiky už si mnou ruce, kolik si na demolicích vydělají. Přitom by bylo jednoduší budovy prodat třeba jen za převod nemovitosti a cenu obvyklou za m2 pozemku se závazkem, že nabyvatel v nějakém daném časovém horizontu nemovitost opraví dle předem dojednaného budoucího užívání nemovitosti.

+4/−1
6.9.2016 11:46

R16a97d93e78k 27J20a20n32a98t44a 9215376624812

Pokud by to bylo tak jednoduché, tak už by ty bydovy byly prodané. Nabízeny byly a jsou na http://nemovitosti.ceskedrahy.cz/. Jenže on ty budovy nikdo nechce. Jsou většinou staré, neekonomické, příliš velké, na nezajímavých místech.

Vznikly zkrátka v době, kdy na železnici seděla kvanta úředníků a jiných zaměstnanců, a to v každé stanici. Dnešní železnice ale už takto nefunguje. "Modrá armáda" už neexistuje. Jsou tu e-shopy, automaty, dálkové řízení provozu, kdy se z jednoho dispečerského pracoviště řídí "půlka republiky". Lokomotivám už se nemusí doplňovat voda a uhlí a jsou i spolehlivější, takže nemusí být depo v každé obratové stanici kvůli opravám.

http://www.ceskedrahy.cz/assets/skupina-cd/personalistika/personalistika-v-cislech/pocty-zamestnancu-a-vek1620.gif

+6/−1
6.9.2016 12:23

J12a16n 66Č77e24k24a14l 7549345654324

Pane Ivo, nikdo je nechce, jsou to často zříceniny, které nemají málem ani nulovou hodnotu...

0/0
8.9.2016 15:05

O65l77d96ř20i52c71h 78R85y91k50r 6969299600

Teď frčí cyklostezky !

+2/0
6.9.2016 10:39

J31a38n33a 46H92u62b10á23l60k55o65v30á 7123847226332

to je strašný, jako v Rusku 8-oRv

+1/−3
6.9.2016 9:17

V22e90r92o49n54i60k86a 54Š54k12v33á68r65o82v94á 5201640686586

Asi jste v Rusku nebyla. Jestli tam je něco perfektní, z čeho by si mohla vzít příklad i ostatní Evropa, tak to je právě železniční doprava.

+7/−2
6.9.2016 9:23

R63a92d75e31k 86J72a69n64a64t45a 9645866514762

Je pravda, že vlak je v Rusku velmi často nejlepší způsob dopravy. Ale to je spíš tím, že vzdálenosti jsou velké, silnice jsou ještě horší a cena jízdného je dotovaná a tudíž nízká. Taky je pravda, že ve větších městech bývají nádraží velmi dobře udržovaná a panuje tam pořádek.

Jinak za Evropou Rusko spíše zaostává, zejména co se rychlosti týče. Mají vlastně jen jednu VRT (Moskva-Petrohrad 250 km/h).

+6/0
6.9.2016 10:48

V11e78r26o84n37i66k81a 83Š71k58v48á17r97o88v91á 5891810346916

Ovšem na rozdíl od ČR ruské vlaky nemají zpoždění.

+4/−2
6.9.2016 11:15

J30a52k74u58b 96Ř27í27h66a 4875279882881

Jestli to nebude i tím, že vzdálenosti mezi stanicemi jsou vRusku veliké. A tudíž pokud vlak jede o 1 km/hod rychleji než nezpozděný vlak, dokáže nějakou minutku nahnat. V ČR jsou vzdálenosti tak malé, že stačí špatný rozjezd soupravy a už nestačí do další stanice zpoždění nahnat vyšší maximálkou, naopak spíš pár sekund ještě nabere.

+2/0
6.9.2016 12:31

R65a68d81e23k 16J93a40n47a83t30a 9955216904592

Hlavně by mě zajímalo, jak paní na to, že ruské vlaky nemají zpoždění, přišla, a dokonce že je to tam lepší než v ČR.

Přesnost vlaků v ČR totiž není o mnoho horší než na západě Evropy (cca 91-93%) - http://www.ceskedrahy.cz/tiskove-centrum/tiskove-zpravy/-16003/

Statistiky o Rusku jsem nikde nenašel. Ale je třeba si uvědomit, co se bere jako zpoždění. U nás se považuje vlak zpoždění o 5 minut za zpožděný. Opravdu by takové zpoždění někdo řešil a započítal v Rusku, při tamních vzdálenostech?

+2/0
6.9.2016 13:11

V38e33r61o66n75i53k73a 14Š26k84v79á36r51o36v39á 5491630276826

Právě kvůli těm vzdálenostem a různým časovým pásmům, kterými jeden spoj projíždí, jsou a musí být spoje dobře organizovány, což se ruským železnicím opravdu daří. I to pětiminutové zpoždění je považováno za zpoždění a patnáctiminutové dokonce za zvláštní případ. Většina vlaků přijíždí do cílové stanice i o několik minut dříve, než by podle jízdního řádu měla. Několikrát jem v Rusku vlakem jela a vždy jsme v cíli byli dříve, než stanovil jízdní řád. Samotní Rusové dopravu vlakem velebí a neslyšela jsem od nikoho, že by si stěžoval na zpoždění. Jestli existují statistiky nevím, ale to, že ruské vlaky nemají zpoždění, je zkrátka skutečnost.

Teď jsem zvědavá, kolik dostanu mínusů a přezdívek "rusofob" jen proto, že píši něco kladného o Rusku.

0/0
7.9.2016 15:46

R41a58d28e41k 29J20a75n75a40t60a 9815686534622

"Několikrát jem v Rusku vlakem jela a vždy jsme v cíli byli dříve, než stanovil jízdní řád".

To ovšem není důkaz přesnosti. Spíše naopak nepřesnosti - a mají na ni v jízdním řádě brutální rezervu. Podobně byste mohla v ČR uvést do jízdního řádu, že Praha-Brno trvá 3 hodiny, když to trvá 2:30. A hned budem jezdit vždy včas :-)

+5/0
7.9.2016 18:38

P85e35t67r 38H63a65j32d23a 1227931764960

JOJOJ. Jel jsem před třemi lety do Tajšetu - zpoždění 63 hodin! A navíc samí ožralí mužici ( báryšni ovšem nezaostávaly), skutečně kultura cestování, vy perfektní dopravo.

0/0
10.9.2016 22:09

J30i23ř13í 95J56o90z55a 3568733760951

Takova stanice Dolni Poustevna take neni zadny zazrak a jedna se o mezinarodni nadrazi... to na druhe strane (rozumej Nemecko) v Selbu je to jine kafe....

Vetsina mezinarodnich nadrazi na regionalnich trati (As, Moldava, Dolni Poustevna, Varnsdorf atd.) je v katastrofalnim stavu, nejspise v dusledku nasi socialisticke minulosti...

U jedne s fotografii z Moldavy je uvedeno, ze se ma znovuobnovit provoz do Nemecka... to se mi moc nezda vzhledem k tomu, ze nemecka strana se k tomu stavi dost vlazne az odmitave...

+5/0
6.9.2016 5:43

F74r43a34n55t43i97š38e84k 33V97a67n96ě73k 1527234947887

Tam už je dávno cyklostezka.

+2/0
6.9.2016 8:27

L28u75d36ě14k 29N35ě43m78e54c 5275561852214

Se Selbem/Dolní Poustevnou jste mě zaskočil. Až jsem si začal připadat, že o něčem nevím.

0/0
9.9.2016 12:25

D62a16v38i61d 90Z41a88j31d96á67k 8775952470211

Ted frci vymena svodidel. Vsude. Na zastavky a nadrazi neni.

+2/0
6.9.2016 0:35

J96i24ř45í 97E82r47b42e61n 1843574306477

Odkdy SŽDC platí výměny svodidel?

0/0
6.9.2016 6:03

H38o14n29z10a 28K83a67r75á22s55e43k 1675241612148

V Německu (na což autor zjevně naráží v popisku u fotek z Aše) to u většiny nádraží nevypadá o nic lépe - opuštěné velké nádražní budovy v dezolátním stavu. A budova v Hranicích v Čechách byla již přede dvěma lety zbořena, přesto je v galerii uvedena...

+7/0
6.9.2016 0:02

J56a38n 53K38o45b50ě38r94s66k57ý 1120206861373

To stejné píšu i dole. On si asi autor myslí, že v Německu je všechno dokonalé.

+4/0
6.9.2016 0:54

L25u73d76ě75k 42N20ě51m91e91c 5475771762624

No vidíte... přece jen je ta fotka z Hranic postarší.

0/0
9.9.2016 12:27

M52a30r12t89i64n 25K32o80p56e37c29k76ý 3188927629904

Nevím, kolikrát byl autor u výslechu StB. Já ano, vícekrát a na různých místech. Nicméně žádnou takovou místnost jsem u nich nikde neviděl ani náhodou. :-)

+3/0
5.9.2016 23:34

J14a60n 36J64e65l34í27n28e92k 1468842707466

Nejde pouze o ošklivost fasády. Třeba v Nymburce, kdysi "baště komunistů", je mohutné nádraží, ale "hala pro cestující" má rozměr asi 10 na 10 metrů, pouhých osm kovových sedaček, je v ní neustálý průvan a často nefunkční dveře. Na rozdíl od nedalekých Poděbrad, kde je hala přes celé nádraží, čistá a přívětivá, včetně kavárny, v Nymburce je na peróně nepříliš vábná hospoda. Záchody na opačné straně zašlého perónu jsou už rok v opravě. A tak "pánové" občas chodí do podchodu, který tím patřičně smrdí.

Jsem moc zvědavý, zda se i na tak důležité nádraží - vede sem trať z Kolína, ale v Nymburce se rozvětvuje do několika směrů! - kudy procházejí tisíce cestujících, dostane nějaký ten milión. Už jednou byla naděje, ale kdosi jaksi "nestihl" připravit patřičné plány...

+4/0
5.9.2016 22:18

J86a60n 45J97e72m61e42l24k36a 1985300

Hodně nádraží je sice již hezky opravených. Hodně se udělalo. Ale.

Úvalno (u Krnova). Takhle idylicky to vypadalo před pár lety.

http://foto.turistika.cz/foto/8351/5187/full_bbfc2b_76351.jpg

Nechali to na pospas a dnes je z toho holostavba. Možná stačilo převést na obec.

Jinak Kunčice pod Ondřejníkem, to je modernizace :-) 9 měsíců po rekonstrukci trati a stále se jezdí 40 - 50km/h místo 100 a 80. Protože evidentně je něco špatně. Trať není zrovna rovná i bez měření. Nejspíš horká EU jehla. Snad to vydrží dýl, než by vydržely původní koleje. K tomu rozvodna v bývalé (nyní zavřené) útulné čekárně. (tedy ji obec již neotevře ani kdyby chtěla). Nová podivná kusá kolej místo P&R parkoviště. Nevím k čemu tam je, snad to není zabezpečovací prvek ala Vítkovice http://www.lidovky.cz/v-ostrave-vykolejil-osobni-vlak-skoda-za-deset-milionu-pgi-/zpravy-domov.aspx?c=A111022_204105_ln_domov_rka (jinde by stačilo datovým přenosem zaslat "stop", nebo přenosem v kolejišti)

Rekonstrukce za miliardu sice řeší podchody, kde 100 let se žilo bez podchodů. Ale neřeší vlakový zabezpečovač. Nemá ani bodový zabezpečovací systém. Přejezd na frekventované cestě zůstal bez závor (Kunčice Trojanovice). Neřeší vyhýbání v každé stanici (jako ve Švýcarsku). Neřeší elektrifikaci.

+2/0
5.9.2016 22:16

M32i22l91a92n 29Z48i23c43h 6426986381565

proc se z hradu bezdez stala zricenina,protoze prestala plnit vojenskou funkci,to same dnesni nadrazi,99 procent nadraznich budov bylo navrhnuto a postaveno pred rokem 1939,takze dneska jsou totalne zastarale,tudiz je nikdo nepouziva,a nejhorsi budova stoji ve vesnici katusice na mladoboleslavsku,tam maji neco jako zachody z encyklopedie rakouskeho vojenstvi z doby napoleonskych valek,prosne zazitek 8-o8-o,a to prosim vubec neprehanim

+2/0
5.9.2016 22:13

F73r25a35n86t64i76š71e45k 31M85a94t85ě90j42č25e71k 7933892383701

Dvacet šest let po pádu vlády jedné strany se ještě stále odvoláváme za co všechno mohou. Ani takto dlouhá doba s tím nic neudělala.

+11/0
5.9.2016 21:39

R46i98c65h44a12r15d 35T10o26m45e57č13e53k 7616165506971

Udělala - z nich ruiny.

+7/−1
5.9.2016 21:45

Ř45e17h36o71ř 32V58l85a90s16á96k 2434574801276

Udržovat nádražní budovy jen tak nemá smysl. Chce to hlavně napřimovat a zkapacitňovat tratě, aby se vlakem vyplatilo jezdit.

A nová nádraží rovnou stavět v režii obcí, které to spojí s poštou a sámoškou....jinak to hospodářsky nedává smysl.

+1/0
5.9.2016 21:21

R69i14c48h27a12r77d 35T31o29m73e65č20e30k 7686585386861

Pokud ztratí svůj původní účel tak je třeba hledat jiné využití nebo zbourat. Pokud slouží tak zrenovovat, nebo nahradit moderním. Nechat to napospas vandalům a různým živlům je nezodpovědné a nekulturní. Soukromníka by už dávno úřady naháněly.

0/0
5.9.2016 21:40

P87a63t64r53i90k 92E63g20e37r 2428840269241

Nádraží Praha Vyšehrad si myslím, že schází bylo by dobrou přestupní stanicí pro obyvatele Prahy 2.

+2/0
5.9.2016 21:20

R28i13c82h87a75r85d 82B56a67r33t95o66š 4809145519571

Je to vidět, chřadne ta naše republika, chřadne... kdy to lidem dojde? ;-(

Mimochodem, když jsem se díval na ty fotky, tak jsem si vzpomněl na nádraží poměrně velkého města Berouna, které také nebyla žádná sláva. Ale už jsem tam byl tak cca před rokem.

+2/−3
5.9.2016 21:08

F91i75l69i47p 47V15ý69m92o62l15a 1604560348

Vytáhněte si hlavu ze zadku a trochu se rozhlídněte kolem. Přijde vám, že republika chřadne? Udělal se tady za čtvrtstoletí neskutečný kus práce, vše nové, pěkně opravené (teda většinou to, co je v soukromých rukách). Většina těch nádraží je dnes naprosto k ničemu. Privatizace by to vyřešila.

+1/−1
5.9.2016 22:57

R48i66c97h87a44r57d 51B90a26r85t70o61š 4119145179961

No já nepíšu, že chřadne od roku 1989, ale tak od roku 2008 značně viditelným tempem ano. No a jinak to není jen o výsledku práce, ale také o nákladech/ceně na/za tu práci ;-).

+2/−1
6.9.2016 0:17

D30a94v35i82d 16Š84a84f91r50á53n80e65k 5767284827323

Ta nádraží nejsou ošklivá, jen prostě přestaly plnit svůj účel. Je to asi jako stěžovat si na zříceniny hradů.

K moderní zastávce v Horní Lhotě prostě patří nástupiště s prosklenou budkou a automatem na lístky.

+4/0
5.9.2016 21:04

R77i94c21h97a57r10d 81B25a17r98t49o83š 4529615769531

Nemáte pravdu, srovnáváte jablka s hruškami. Pokud tam vlaky staví, lidé tam vystupují, chodí kolem toho... Pokud neplní účel, měly by se tedy zbourat, v drtivé většině případů zdrojem romantiky rozhodně nejsou (jako ty zříceniny hradů ;-)).

0/0
5.9.2016 21:15

D68a87v54i18d 40Š60a98f65r60á23n13e51k 5177974197603

Ano, ta nádraží patří zbourat a nástupiště modernizovat. V místě, kam zajíždí vlak maximálně jednou za hodinu, není potřeba stavení s personálem.

+3/0
5.9.2016 21:23

J18a52k77u77b 36S21ú84k31e47n35í10k 1908760859

Nádherné stanice, škoda, že padají. Ty novodobé unifikované sklo a beton postrádají jakékoliv drážní charisma;-)

0/0
5.9.2016 20:56







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.