Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Nejošklivější česká nádraží: budovy zralé na demolici a skanzeny komunismu

Na celou řadu stanic, zastávek a nádraží v Česku řemeslníci či stavbaři nesáhli desítky let. Konkurence ve fotoanketě iDNES.cz o nejošklivější z nich tak byla velká. Některé podle čtenářů připomínají budovy určené k demolici, jiné se chlubí čekárnou, v níž by se mohly pořádat výslechy StB. Pro cizince pak mohou být česká nádraží důkazem, že východní Evropa začíná v Aši.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

T96o67m77á32š 35H97r17d43ý 9288160319971

To už jste dávali loni, ne? Úplně stejný fotky...

0/0
6.1.2017 13:09

V73o74j98t43ě71c67h 87O12k27t37á29b36e64c 8356475970978

Skanzeny komunismu ? Spíš vizitka současného kapitalismu.

Nedostatek údržby souvisí se změnou způsobu prodeje lístků. Údržbu nádraží a zastávek pak už nikdo ČD nezaplatí, navíc budovy malých nádraží jsou na to, aby fungovaly jen jako čekárna zcela nevhodné.

+1/0
4.12.2016 0:45
Foto

J92a14r11o77m93í47r 17K92o47b60e91l59k16a 7284314191865

No tak to nádraží v Hranicích u Aše už dávno nestojí, srovnali ho se zemí:-/

0/0
3.12.2016 17:47
Foto

D89a55v71i81d 28F37r71a85n65e77k 6693423800978

Vidím, ze do té Pripjati u Cernobylu jet nemusím, tohle je lepsí.

+3/0
3.12.2016 16:21

A69n15t23o86n80i35n 33N45e11m91e16c 7118133441460

Pokud stat nevbybira dane (OSVC neplati pri 80 % pausalu nic),

sta trpi Svarcsystem atd, potom nema na zeleznici ani na opravy silnic.

Pokud to tak narod chce, je to o.k.

Nevim, proc by meli platit Nemci nebo Anglani ceske silnice a nadrazi.-

+1/0
5.10.2016 10:09

J12a80r25o23m30í90r 14K22a69p64l87a89n 7788784282114

K fotkám nádraží v Aši - jsou i zanedbanější nádraží. V Aši je k vzteku hlavně to, že je v mnohých časech celá budova uzavřená a jako návštěvník odjinud musíte obíhat budovu kolem dokola, abyste vůbec zjistili, jak se dostat na nástupiště. Fakt ostuda!

0/0
12.9.2016 13:35

M64i54r22k14a 60S22z66l56e18z50a18k 6401573607372

Tady na Floride je maximalne strecha pro pasazery. Jinak nic. A to neni dobre. A na zastavkach autobusu neni nic, kdo jim jezdi (tech lidi je malo) se nema ani kde schovat, musi cekat v destich i tropickych bourkach.Ty budovy byly za socialismu uzitecne, ted je jasne, ze co neni ziskove, je zanedbane. Je to skoda. Urcite by se daly vyuzit. Hlavne v tech rusnejsich nadrazich. Vzpominam na mladi, kdy se clovek mel kam schovat, koupit neco k jidlu a piti a ty budovy nevypadaly tehdy takto. Je jich skoda. A dost tech nadraznich budov je starsich, tak bych na socialismus vsechno nehazela. Ty by se mely chranit. Jinak zmizi pamatecne budovy (ta budova v Praze by mela byt urcite chranena). Je skoda divat se na niceni naseho dedictvi. Ne vsechno co se dela jinde je lepsi. Mozna by obce mely vzit patronat nad temi nemsimi budovami. Neni to jednoduche, ale ty budovy by nemely lezet ladem.

+1/−1
7.9.2016 19:14

P33e58t25r 10H89a78j62d12a 1787671504670

Vy jste se asi nastála v těch tropických bouřích. Ano, nejen nádraží byly za totáče výstavní budovy. Nedělejte si ostudu.

0/−1
10.9.2016 21:59

J73a76n 74P21r77o54c83h64a92z72k85a 1847735579667

Už se na ten "komunismus" vykašlete. Komunismus nikdy v Čechách (ani nikde jinde ve světě) nebyl.

+1/0
6.9.2016 15:14

J97a30n 10Č34e59k67a85l 7299485214154

Slovíčkaření...

+3/−1
8.9.2016 15:04

J51i36ř52í 76E67r30b94e28n 1933704326767

Ale byl. Izraelské kibucy jsou jeho pozitivním příkladem. Kambodžský primitivní teror byl jeho totálně negativní verzí.

0/0
9.9.2016 16:33

P59e72t59r 40H36a97j98d57a 1247701404510

Promiňte, ale komunismus má pozitivní verzi?

0/0
10.9.2016 22:01

P95e37t41r 96H89a15j56d78a 1917831824600

Že vy jste tak houževnatý. Moc dobře chápete, jak je to myšleno, ale musíte zaprudit.

+1/0
10.9.2016 22:00
Foto

I87v42o 98L35a54d46e58n67b50e15r39g93e18r 3703583867516

Demolice nejen drážních budov není nic jiného, než jak nadále vykrádat státní kasu. Vyvolení dotovaní podnikatelé ruku v ruce s politiky už si mnou ruce, kolik si na demolicích vydělají. Přitom by bylo jednoduší budovy prodat třeba jen za převod nemovitosti a cenu obvyklou za m2 pozemku se závazkem, že nabyvatel v nějakém daném časovém horizontu nemovitost opraví dle předem dojednaného budoucího užívání nemovitosti.

+4/−1
6.9.2016 11:46

R30a98d94e56k 59J92a83n68a17t84a 9935446774392

Pokud by to bylo tak jednoduché, tak už by ty bydovy byly prodané. Nabízeny byly a jsou na http://nemovitosti.ceskedrahy.cz/. Jenže on ty budovy nikdo nechce. Jsou většinou staré, neekonomické, příliš velké, na nezajímavých místech.

Vznikly zkrátka v době, kdy na železnici seděla kvanta úředníků a jiných zaměstnanců, a to v každé stanici. Dnešní železnice ale už takto nefunguje. "Modrá armáda" už neexistuje. Jsou tu e-shopy, automaty, dálkové řízení provozu, kdy se z jednoho dispečerského pracoviště řídí "půlka republiky". Lokomotivám už se nemusí doplňovat voda a uhlí a jsou i spolehlivější, takže nemusí být depo v každé obratové stanici kvůli opravám.

http://www.ceskedrahy.cz/assets/skupina-cd/personalistika/personalistika-v-cislech/pocty-zamestnancu-a-vek1620.gif

+6/−1
6.9.2016 12:23

J11a15n 19Č34e96k14a89l 7859645824874

Pane Ivo, nikdo je nechce, jsou to často zříceniny, které nemají málem ani nulovou hodnotu...

0/0
8.9.2016 15:05

O30l95d41ř83i46c96h 30R86y71k17r 6889489820

Teď frčí cyklostezky !

+2/0
6.9.2016 10:39

J58a41n92a 26H29u49b54á76l63k49o56v15á 7863747266132

to je strašný, jako v Rusku 8-oRv

+1/−3
6.9.2016 9:17

V14e33r78o17n84i52k13a 45Š84k57v52á10r28o57v88á 5561380546836

Asi jste v Rusku nebyla. Jestli tam je něco perfektní, z čeho by si mohla vzít příklad i ostatní Evropa, tak to je právě železniční doprava.

+7/−2
6.9.2016 9:23

R49a98d12e20k 48J79a83n95a27t33a 9985936924842

Je pravda, že vlak je v Rusku velmi často nejlepší způsob dopravy. Ale to je spíš tím, že vzdálenosti jsou velké, silnice jsou ještě horší a cena jízdného je dotovaná a tudíž nízká. Taky je pravda, že ve větších městech bývají nádraží velmi dobře udržovaná a panuje tam pořádek.

Jinak za Evropou Rusko spíše zaostává, zejména co se rychlosti týče. Mají vlastně jen jednu VRT (Moskva-Petrohrad 250 km/h).

+6/0
6.9.2016 10:48

V12e23r63o88n30i35k68a 84Š64k70v45á98r54o73v52á 5111760306906

Ovšem na rozdíl od ČR ruské vlaky nemají zpoždění.

+4/−2
6.9.2016 11:15

J57a91k13u20b 40Ř93í15h70a 4875249252591

Jestli to nebude i tím, že vzdálenosti mezi stanicemi jsou vRusku veliké. A tudíž pokud vlak jede o 1 km/hod rychleji než nezpozděný vlak, dokáže nějakou minutku nahnat. V ČR jsou vzdálenosti tak malé, že stačí špatný rozjezd soupravy a už nestačí do další stanice zpoždění nahnat vyšší maximálkou, naopak spíš pár sekund ještě nabere.

+2/0
6.9.2016 12:31

R88a67d44e56k 22J89a11n64a11t82a 9725776214622

Hlavně by mě zajímalo, jak paní na to, že ruské vlaky nemají zpoždění, přišla, a dokonce že je to tam lepší než v ČR.

Přesnost vlaků v ČR totiž není o mnoho horší než na západě Evropy (cca 91-93%) - http://www.ceskedrahy.cz/tiskove-centrum/tiskove-zpravy/-16003/

Statistiky o Rusku jsem nikde nenašel. Ale je třeba si uvědomit, co se bere jako zpoždění. U nás se považuje vlak zpoždění o 5 minut za zpožděný. Opravdu by takové zpoždění někdo řešil a započítal v Rusku, při tamních vzdálenostech?

+2/0
6.9.2016 13:11

V55e75r73o65n32i28k37a 15Š78k68v51á34r95o53v72á 5231780836986

Právě kvůli těm vzdálenostem a různým časovým pásmům, kterými jeden spoj projíždí, jsou a musí být spoje dobře organizovány, což se ruským železnicím opravdu daří. I to pětiminutové zpoždění je považováno za zpoždění a patnáctiminutové dokonce za zvláštní případ. Většina vlaků přijíždí do cílové stanice i o několik minut dříve, než by podle jízdního řádu měla. Několikrát jem v Rusku vlakem jela a vždy jsme v cíli byli dříve, než stanovil jízdní řád. Samotní Rusové dopravu vlakem velebí a neslyšela jsem od nikoho, že by si stěžoval na zpoždění. Jestli existují statistiky nevím, ale to, že ruské vlaky nemají zpoždění, je zkrátka skutečnost.

Teď jsem zvědavá, kolik dostanu mínusů a přezdívek "rusofob" jen proto, že píši něco kladného o Rusku.

0/0
7.9.2016 15:46

R69a62d36e76k 61J89a54n10a56t34a 9345736754142

"Několikrát jem v Rusku vlakem jela a vždy jsme v cíli byli dříve, než stanovil jízdní řád".

To ovšem není důkaz přesnosti. Spíše naopak nepřesnosti - a mají na ni v jízdním řádě brutální rezervu. Podobně byste mohla v ČR uvést do jízdního řádu, že Praha-Brno trvá 3 hodiny, když to trvá 2:30. A hned budem jezdit vždy včas :-)

+5/0
7.9.2016 18:38

P60e34t62r 46H91a69j51d46a 1207821454860

JOJOJ. Jel jsem před třemi lety do Tajšetu - zpoždění 63 hodin! A navíc samí ožralí mužici ( báryšni ovšem nezaostávaly), skutečně kultura cestování, vy perfektní dopravo.

0/0
10.9.2016 22:09

J59i62ř33í 12J21o37z71a 3308863380811

Takova stanice Dolni Poustevna take neni zadny zazrak a jedna se o mezinarodni nadrazi... to na druhe strane (rozumej Nemecko) v Selbu je to jine kafe....

Vetsina mezinarodnich nadrazi na regionalnich trati (As, Moldava, Dolni Poustevna, Varnsdorf atd.) je v katastrofalnim stavu, nejspise v dusledku nasi socialisticke minulosti...

U jedne s fotografii z Moldavy je uvedeno, ze se ma znovuobnovit provoz do Nemecka... to se mi moc nezda vzhledem k tomu, ze nemecka strana se k tomu stavi dost vlazne az odmitave...

+5/0
6.9.2016 5:43

F98r68a14n97t64i89š23e19k 27V15a23n22ě18k 1857624257597

Tam už je dávno cyklostezka.

+2/0
6.9.2016 8:27

L96u57d34ě63k 56N74ě60m71e11c 5865291362184

Se Selbem/Dolní Poustevnou jste mě zaskočil. Až jsem si začal připadat, že o něčem nevím.

0/0
9.9.2016 12:25

D85a90v51i17d 56Z33a78j60d64á82k 8935322470381

Ted frci vymena svodidel. Vsude. Na zastavky a nadrazi neni.

+2/0
6.9.2016 0:35

J34i98ř76í 37E59r64b70e42n 1663124736237

Odkdy SŽDC platí výměny svodidel?

0/0
6.9.2016 6:03

H77o62n89z17a 66K43a57r61á32s29e88k 1695561382268

V Německu (na což autor zjevně naráží v popisku u fotek z Aše) to u většiny nádraží nevypadá o nic lépe - opuštěné velké nádražní budovy v dezolátním stavu. A budova v Hranicích v Čechách byla již přede dvěma lety zbořena, přesto je v galerii uvedena...

+7/0
6.9.2016 0:02

J82a69n 96K68o91b23ě18r58s97k86ý 1190666451103

To stejné píšu i dole. On si asi autor myslí, že v Německu je všechno dokonalé.

+4/0
6.9.2016 0:54

L29u56d93ě55k 34N13ě88m89e18c 5545771492774

No vidíte... přece jen je ta fotka z Hranic postarší.

0/0
9.9.2016 12:27

M41a64r16t63i28n 11K65o83p32e98c65k72ý 3938307679444

Nevím, kolikrát byl autor u výslechu StB. Já ano, vícekrát a na různých místech. Nicméně žádnou takovou místnost jsem u nich nikde neviděl ani náhodou. :-)

+3/0
5.9.2016 23:34

J82a62n 54J66e53l77í50n49e91k 1258722197296

Nejde pouze o ošklivost fasády. Třeba v Nymburce, kdysi "baště komunistů", je mohutné nádraží, ale "hala pro cestující" má rozměr asi 10 na 10 metrů, pouhých osm kovových sedaček, je v ní neustálý průvan a často nefunkční dveře. Na rozdíl od nedalekých Poděbrad, kde je hala přes celé nádraží, čistá a přívětivá, včetně kavárny, v Nymburce je na peróně nepříliš vábná hospoda. Záchody na opačné straně zašlého perónu jsou už rok v opravě. A tak "pánové" občas chodí do podchodu, který tím patřičně smrdí.

Jsem moc zvědavý, zda se i na tak důležité nádraží - vede sem trať z Kolína, ale v Nymburce se rozvětvuje do několika směrů! - kudy procházejí tisíce cestujících, dostane nějaký ten milión. Už jednou byla naděje, ale kdosi jaksi "nestihl" připravit patřičné plány...

+4/0
5.9.2016 22:18

J50a95n 12J18e89m18e92l35k91a 1885970

Hodně nádraží je sice již hezky opravených. Hodně se udělalo. Ale.

Úvalno (u Krnova). Takhle idylicky to vypadalo před pár lety.

http://foto.turistika.cz/foto/8351/5187/full_bbfc2b_76351.jpg

Nechali to na pospas a dnes je z toho holostavba. Možná stačilo převést na obec.

Jinak Kunčice pod Ondřejníkem, to je modernizace :-) 9 měsíců po rekonstrukci trati a stále se jezdí 40 - 50km/h místo 100 a 80. Protože evidentně je něco špatně. Trať není zrovna rovná i bez měření. Nejspíš horká EU jehla. Snad to vydrží dýl, než by vydržely původní koleje. K tomu rozvodna v bývalé (nyní zavřené) útulné čekárně. (tedy ji obec již neotevře ani kdyby chtěla). Nová podivná kusá kolej místo P&R parkoviště. Nevím k čemu tam je, snad to není zabezpečovací prvek ala Vítkovice http://www.lidovky.cz/v-ostrave-vykolejil-osobni-vlak-skoda-za-deset-milionu-pgi-/zpravy-domov.aspx?c=A111022_204105_ln_domov_rka (jinde by stačilo datovým přenosem zaslat "stop", nebo přenosem v kolejišti)

Rekonstrukce za miliardu sice řeší podchody, kde 100 let se žilo bez podchodů. Ale neřeší vlakový zabezpečovač. Nemá ani bodový zabezpečovací systém. Přejezd na frekventované cestě zůstal bez závor (Kunčice Trojanovice). Neřeší vyhýbání v každé stanici (jako ve Švýcarsku). Neřeší elektrifikaci.

+2/0
5.9.2016 22:16

M11i27l65a12n 37Z12i56c62h 6496976911815

proc se z hradu bezdez stala zricenina,protoze prestala plnit vojenskou funkci,to same dnesni nadrazi,99 procent nadraznich budov bylo navrhnuto a postaveno pred rokem 1939,takze dneska jsou totalne zastarale,tudiz je nikdo nepouziva,a nejhorsi budova stoji ve vesnici katusice na mladoboleslavsku,tam maji neco jako zachody z encyklopedie rakouskeho vojenstvi z doby napoleonskych valek,prosne zazitek 8-o8-o,a to prosim vubec neprehanim

+2/0
5.9.2016 22:13

F68r30a37n45t62i96š72e20k 18M40a90t43ě11j64č54e37k 7273402423361

Dvacet šest let po pádu vlády jedné strany se ještě stále odvoláváme za co všechno mohou. Ani takto dlouhá doba s tím nic neudělala.

+11/0
5.9.2016 21:39

R98i14c67h60a95r81d 29T63o79m20e21č55e39k 7866715276551

Udělala - z nich ruiny.

+7/−1
5.9.2016 21:45

Ř17e37h80o64ř 70V66l67a90s65á96k 2684504591796

Udržovat nádražní budovy jen tak nemá smysl. Chce to hlavně napřimovat a zkapacitňovat tratě, aby se vlakem vyplatilo jezdit.

A nová nádraží rovnou stavět v režii obcí, které to spojí s poštou a sámoškou....jinak to hospodářsky nedává smysl.

+1/0
5.9.2016 21:21

R29i44c22h71a56r73d 96T57o89m79e26č13e79k 7586365726431

Pokud ztratí svůj původní účel tak je třeba hledat jiné využití nebo zbourat. Pokud slouží tak zrenovovat, nebo nahradit moderním. Nechat to napospas vandalům a různým živlům je nezodpovědné a nekulturní. Soukromníka by už dávno úřady naháněly.

0/0
5.9.2016 21:40

P95a62t70r29i71k 90E75g28e84r 2338480349351

Nádraží Praha Vyšehrad si myslím, že schází bylo by dobrou přestupní stanicí pro obyvatele Prahy 2.

+2/0
5.9.2016 21:20

R55i66c32h29a41r39d 36B17a23r89t82o72š 4419275929501

Je to vidět, chřadne ta naše republika, chřadne... kdy to lidem dojde? ;-(

Mimochodem, když jsem se díval na ty fotky, tak jsem si vzpomněl na nádraží poměrně velkého města Berouna, které také nebyla žádná sláva. Ale už jsem tam byl tak cca před rokem.

+2/−3
5.9.2016 21:08

F94i75l25i47p 22V45ý11m35o54l73a 1774880518

Vytáhněte si hlavu ze zadku a trochu se rozhlídněte kolem. Přijde vám, že republika chřadne? Udělal se tady za čtvrtstoletí neskutečný kus práce, vše nové, pěkně opravené (teda většinou to, co je v soukromých rukách). Většina těch nádraží je dnes naprosto k ničemu. Privatizace by to vyřešila.

+1/−1
5.9.2016 22:57

R24i44c70h50a75r88d 43B39a48r40t43o32š 4479295479331

No já nepíšu, že chřadne od roku 1989, ale tak od roku 2008 značně viditelným tempem ano. No a jinak to není jen o výsledku práce, ale také o nákladech/ceně na/za tu práci ;-).

+2/−1
6.9.2016 0:17

D17a35v89i49d 73Š20a54f58r82á20n20e95k 5807534517943

Ta nádraží nejsou ošklivá, jen prostě přestaly plnit svůj účel. Je to asi jako stěžovat si na zříceniny hradů.

K moderní zastávce v Horní Lhotě prostě patří nástupiště s prosklenou budkou a automatem na lístky.

+4/0
5.9.2016 21:04

R95i67c81h56a59r34d 21B79a68r42t69o85š 4749725119891

Nemáte pravdu, srovnáváte jablka s hruškami. Pokud tam vlaky staví, lidé tam vystupují, chodí kolem toho... Pokud neplní účel, měly by se tedy zbourat, v drtivé většině případů zdrojem romantiky rozhodně nejsou (jako ty zříceniny hradů ;-)).

0/0
5.9.2016 21:15

D52a52v44i62d 81Š17a96f72r48á73n81e92k 5417824157373

Ano, ta nádraží patří zbourat a nástupiště modernizovat. V místě, kam zajíždí vlak maximálně jednou za hodinu, není potřeba stavení s personálem.

+3/0
5.9.2016 21:23

J60a73k88u77b 43S71ú59k15e44n47í95k 1398570729

Nádherné stanice, škoda, že padají. Ty novodobé unifikované sklo a beton postrádají jakékoliv drážní charisma;-)

0/0
5.9.2016 20:56







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.