Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu
Zobrazit příspěvky: Doporučované Všechny podle vláken Všechny podle času

M44i68c98h43a25e50l 17K73o94n45e59č14n76ý 6212593159359

Rozhodně nemám rád komunismus, ale není to chyba naší doby, že jsme to nechali tak zchátrat? Dyť od revoluce uběhlo 26 let:-/

+70/−1
doporučit
5.9.2016 15:16

V10i91k85t66o23r 97D50e61j96m77e78k 8459837606806

"Na nádraží je často nepořádek, který uklízecí firma stěží uklidí maximálně dvakrát týdně. Dříve zde byly kvetoucí květináče, nyní nedopalky, odpadky, odpudivý vestibul s odřenými špinavými lavicemi," říká čtenář.

Ono kdyby se cestující - vůbec lidé obecně - nechovali jako dobytek, nádraží ani vlaky samotné by nevypadaly tak neutěšeně, jak vypadají, a nemuseli bychom slýchat takovéto nářky. Představa, že veřejná doprava a její příslušenství, je tu pro ukojení choutek nějakých pseudoumělců a vybouření různých frustrátů a vandalů, a že jejich správce bude donekonečna investovat peníze do úklidových čet a renovace poničeného majetku, je zcela mimo...

+49/0
doporučit
5.9.2016 14:45

K19a28r18e69l 45N74o42v33o86t44n77ý 7809446109776

Co mají dnes společného Stb a komunismus se zastávkami, které rozkrádají cikáni, ničí smažky, které se tam střídají s bezdomovci?

Pokud si autor článku nevšiml, že je rok 2016, tak bude asi trochu prostoduchý.

Alespoň by mohl, nazývat věci pravými jmény...

+67/−2
doporučit
5.9.2016 13:21

J35i47ř10í 61E46r22b41e91n 1303694576807

Zvláštní, že ještě skoro 27 let po začátku radostného budování tržněkapitalistické současnosti to takto někde vypadá.

Třeba ta Aš je zjevným dokladem toho, jak dopadne relativně nová budova (odhadem z konce 70. let), kde majitel a správce kašle dvacet let na údržbu...

+45/0
doporučit
5.9.2016 13:45

L27a72d38i38s21l83a78v 93F57r12y88d68r59y67š67e98k 9323459268154

Skanzeny komunismu udržované skanzeňáky kapitalismu - sběrači kovů, sprejery, starosty.;-D

+41/−1
doporučit
5.9.2016 13:03

D61a29v52i40d 45D32l24o68u76h36ý 5874107867931

A posledních 27 let ty budovy někdo opravoval?

+31/0
doporučit
5.9.2016 13:56

V25l60a57d16i66m95í65r 15L29o32u58l40a 2118787532421

Ta nádraží nejsou skansem komunismu. Za skansen nelze považovat totálně zanedbanou údržbu (po 25 letech po sametu), rozkradené vybavení, vytlučená okna atd atd. To je skansen polistopadové doby.

Za skansem komunismu by bylo možné považovat architekturu těchto budov, pokud byly v komunismu postaveny, ale ne jejich žalostný stav.

+26/0
doporučit
5.9.2016 17:28
Foto

P69e84t53r 51P29r97o29c96h92á87z69k19a 3272316242884

V dobách ještě ne tak dávných na každém, nebo skoro každém nádraží byla obsluha. Ta se mimo jiné starala o vzhled budovy a její okolí. Příchodem moderní techniky a také snahou uspořit kde se to jen dá, byla obsluha těchto zastávek zrušena a provoz na nich je řízen dálkově, nebo vůbec a lístky se prodávají ve vlaku. Ano, majitel, tedy dříve ČD a dneska SŽDC do nic neinvestovala. Jednak s důvodu nejasných majetkových vztahů a pak s důvodů chybějících peněz. Na vzhledu budov se podepsal částečně čas, ale hlavně také lidé. Ti, co tam nastupují, nebo vystupují, případně mládež, nebo zloději. Většinou se tak mohlo dít jen díky lhostejnosti nás ostatních. Bohužel tak to vypadají i některá nově rekonstruovaná nádraží a zastávky na tratích s centrálním řízením. Kde nejsou kamery, nebo ostraha tam se někteří chovají jako dobytek a výsledek se podobá tomu na fotkách.

+25/0
doporučit
5.9.2016 16:50

J81a65r52o17s50l25a77v 30N48á56p98r29s80t14e30k 6455246

Aniž bych se zastával komunismu, myslím, že ten nadpis je mírně řečeno debilní.

+31/−2
doporučit
5.9.2016 14:37

S43t66a12n55i44s73l26a40v 60R23o77s35e56c86k97ý 9175699571449

Nevím, proč se pořád někdo snaží hrát na lacinou strunu antikomuniamu, ve snaze se někomu zalíbit. Nebylo by lepší se zamyslet, kdo za tyto objekty zodpovídal posledních 26 let?

+24/−2
doporučit
5.9.2016 16:52

V35á45c91l53a16v 32N13o72v98o10t25n87ý 6666342936822

Fandím paní Pernicové. Vyfotit všechna česká nádraží, to dá fušku. To je odnož šotoušství.

+20/−1
doporučit
5.9.2016 13:34

R63i21c42h46a90r35d 76T89o12m98e93č91e68k 7116225216561

Naopak - jsou to skanzeny novodobého kapitalizmu. Za socializmu bylo o budovy pečováno, zaměstnanci je udržovali, soutěžilo se o nejlépe upravená nádraží atd.

+22/−2
doporučit
5.9.2016 18:13

M84i19l77o51š 23B94r33a41d11í27k 3406449347208

Existují i velmi ošklivá nádraží po čerstvé rekonstrukci, ale v tomto článku šlo asi spíš o to upoznit na nádraží zchátralá. Označit to za skanzeny komunismu, když se na to skoro třicet let nesáhlo je trochu výmluva, ale je fakt, že nádraží byla většinou ostudná i za komančů.

+18/−2
doporučit
5.9.2016 13:04

Z11d61e14n43ě94k 36V20o53d10á68k 7115506177382

skanzeny komunismu?

Asi nevíte o čem pořádně píšete. Dříve byl na naši trati výpravčí a výdejna jízdenek na max. každé třetí zastávce, někdy třeba i na třech za sebou. Udržované budovy kte by se člověk ani nebál (neštítil) sednout.

Dnes? Část trati zrušená a výdejny lístků s čekárnami zavřené. Takře ani v zimě se nemáte kam schovat a ohřát se. Lístek si koupíte buď ve vlaku nebo až v 20km vzdálené zastávce. Bodovy až teď posprejované a zničené. Na levečky venku se možná i odvážlivci bojí sednout. Všude hnus a odpadky po zemi.

Jako sorry ale komunisti za tohle fakt nemůžou, ti to udrřovali v pořádku a provozu!!

+15/−1
doporučit
5.9.2016 16:13

M20a13r96i87o 14P40e80t25r25ů 9407493251191

Super upozornění na tristní stav R^ Btw. Varnsdorf je paradoxně vizuálně tak dokonalý, že jsem chvíli zkoumal, zda není namalovaný

+17/−2
doporučit
5.9.2016 13:02

R15a89d18e45k 55V76i87d91o40u64r66e26k 9843453

Tak zrovna Dolenice jsou už opravený.

A jsem zvědav jak dlouho budou, protože ani původní zastávka si sama neurvala dveře, nenaházela kamení na střechu a nepočmárala se.

Vše je jen o lidech.

+12/0
doporučit
5.9.2016 14:04

F41r19a19n50t72i87š93e31k 96M29a52t40ě93j38č85e45k 7723922783271

Dvacet šest let po pádu vlády jedné strany se ještě stále odvoláváme za co všechno mohou. Ani takto dlouhá doba s tím nic neudělala.

+11/0
doporučit
5.9.2016 21:39

R15a62d90k33o 55K72ř28i45v78á48n39e70k 7280943495160

Pěkné. A zajímavé. Co dodat?

1. Šéf Drážní inspekce Jan Kučera má čas fotit ošklivé zastávky? Tak to asi nejsou na ČD i SŽDC žádné problémy:-)

2. Okolo Chrástu u Plzně se staví nová trať, tak mi šetření na údržbě brzy nepotřebné budovy připadá logické.

3. Rozesmálo mne nádraží v Obrnicích. Vzhledem ke stavu místní zástavby (sídliště Chanov) se jedná o nejkrásnější budovu v okolí.:-)

+11/0
doporučit
5.9.2016 13:51

V16i89k76t37o24r 83P91a87z92l25e82r 4587164940917

Opět článek, který prvoplánově chce přesvědčit, že za minulého režimu bylo vše špatné, a že za vše, co je dnes špatné, může minulý režim. V tom článku chybí informace o tom, že za minulého režimu byly nádražní budovy spravovány dostatečným personálem, opravovány, uklízeny a střeženy železniční policií.

Současná devastace a rozkrádání, to je výdobytek současného "kapitalismu",

to je ta pravda a láska, která zvítězí .... :-(

+25/−7
doporučit
5.9.2016 13:22

M72i46r66e40k 78T27u85r93e98č69e57k 4513582880802

"...Lze usuzovat, že za posledních 50 let se nic neopravovalo..." A z toho plnych 27 let v prosperujicim, uspesnem kapitalizmu, privatizace a soukromeho vlastnictvi, plneho radosti, elanu, optimizmu a pravdolasky... ;-D

+13/−2
doporučit
5.9.2016 14:34

V21í97t 88P78r38č81í26k 9518120304690

Za komunismu byly stavby na fotkách v lepšímu stavu než dnes. To se nijak nezastávám komunismu, ale ten s tím 26 let po zániku nemá opravdu nic společného.

+8/0
doporučit
5.9.2016 20:28

M12a39t40ě88j 68K38o83n56v65a34l61i64n69a 8879305943

No na příkladu nádraží v Moldavě, kterému je věnováno pomalu nejvíce fotografií, bych chtěl poukázat na to, že je velký rozdíl, zda "ošklivé" nádraží či zastávka jsou v místě, kde jezdí denně desítky vlaků nebo v místech, kde jezdí vlaky jen o víkendu.

Např. oprava nádraží v Moldavě by spolykala desítky milionů Kč a i při potenciálním spojení do Německa (nemyslím si, že by to bylo na pořadu dne) by bylo nádraží stejně nevyužité. Vždyť v okolí nádraží (do 1 km) žije nanejvýš 100 obyvatel a turistický ruch to nespasí. Jediné řešení by bylo budovu zbourat a postavit menší nádraží odpovídající "významu tratě", ale to zase nejde, protože trať je památkově chráněná. Je to začarovaný kruh.

+8/0
doporučit
5.9.2016 15:39

P76a66v65e42l 43K97u21r13f84ü68r37s66t 3198563935649

za ten skanzen komunismu ale můžeme poděkovat současným vládám (za posledních 27 let.. nevím, jak moc ztrátová železnice byla před rokem 1989, ale dovolím si tvrdit, že zastávky byly rozhodně v lepším stavu a funkční.. dnes si na mnohých "zastávkách" nekoupíte ani jízdenku a jak dokládají fotky, ani si nesednete..

Je to vlastně podobné, jako když se objeví fotky z Milovic nebo jiných vojenských posádek, které byly okupovány sovětskými vojsky. Ta vojska, když odjížděla, tak opustila absolutně obyvatelné, vybavené budovy. To, že dnes vypadají tak, jak vypadají, za to můžeme poděkovat našim spoluobčanům ;-)

+15/−5
doporučit
5.9.2016 14:58

P19e18t25r 55V63o20n10d29r67a11c33e55k 7595431293900

Jako to ti špatní komanči dělali , že vše dokázali vybudovat a dnes se po 26 letech devastace bychom se měli divit tomu , že to tak dlouho vydrželo, když do toho nikdo nedal ani korunu .....

+15/−5
doporučit
5.9.2016 13:21

H17o85n48z83a 45K87a36r13á28s36e14k 1985111272478

V Německu (na což autor zjevně naráží v popisku u fotek z Aše) to u většiny nádraží nevypadá o nic lépe - opuštěné velké nádražní budovy v dezolátním stavu. A budova v Hranicích v Čechách byla již přede dvěma lety zbořena, přesto je v galerii uvedena...

+7/0
doporučit
6.9.2016 0:02





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.