Diskuze

Z Berlína do Mnichova za čtyři hodiny. Rychlovlaky zkrátí cestu o třetinu

Klíčový projekt na německé železnici je hotový. Stavbaři dokončili poslední úsek rychlodráhy mezi Berlínem a Mnichovem, který má přitáhnout do vlaků další cestující. Tento týden stavbaři dokončili poslední úsek mezi Erfurtem a Entfeldem přes Durynský les.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Je smutné, že cesta z Berlina do Mnichova a dokonce i z Berlina do Vídně je rychlejší bez jízdy po českém území.

1 2
možnosti

Z Berlína do Mnichova přes Prahu to ani v případě srovnatelné infrastruktury nemá význam. Který dopravce by chtěl půlku cesty vozit chudé Čechy, kteří jsou ochotni platit za jízdné pouze cca čtvrtinu co Němci?

Z Berlína do Vídně by se přes Prahu jezdit mohlo. To by mohlo být (postavíme-li konečně VRT) o tolik rychlejší, že to snížení tržeb dopravce zkousne.

0 0
možnosti

a mají tam někde přejezd se závorami? ;-D Co na to ředitelé ČD a SŽ?

0 4
možnosti

Zkuste google earth a dívejte se blízko stanic.

1 0
možnosti

Genevè – Zürich je relativně pomalá trať, kromě úseku mezi Bernem a Oltenem, kde je 200 km/h (ale plánuje se víc a dál).

A ten úspěch – oni tam lidi ani moc na výběr nemaji. Letadlo, vlak, auto.

Dálkové busy jsou zakázané.

3 1
možnosti

Proč jsou dálkové busy zakázané? Pro podporu železnice?

2 0
možnosti

Oblíbenost bude podle toho, jak DB nastaví cenovou politiku. :-).

Navíc ono i ted docela rapidně kolisá jízdní doba... Třeba ICE v 5:45 z Berlína je v Mnichově za 8 hodin 15 minut, další za 6 hodin a 49 minut a další to dá dokonce za 6 hodin 19 minut.:-).

Jak už zaznělo i níže. Když se porovná cena VRT vs. její přínos pro ČR tak opravdu minimální...A při pohledu do Idosu mezinárodní vlaky spíš trpí odpojováním vagonů než tím, že by nemohly jet rychle...:-)

1 2
možnosti

"mezinárodní vlaky spíš trpí odpojováním vagonů "

------

Nechápu, co tim myslíte. Jak to souvisí s VRT?

2 0
možnosti

M25a31r53e43k 44M10a66l72ý

3. 9. 2016 21:42

Jasně, je to tak teoreticky, průměrná rychlost kolem 150 by se dala dodržet opravdu těžko.

0 0
možnosti

Záleží na počtu zastávek. EC Praha-Brno udrží průměr lehce nad 90 km/h, ikdyž může jet až 160. Rychík na téže trase je o 20 minut pomalejší, přestože může jet taky až 160. Nezastavující nákladní express bude stejně rychlý jako to EC a udrží průměr lehce nad 90 km/h, ikdyž více než 120 km/h jet nemůže.

2 0
možnosti

4 hodiny? 580 km? To je průměr cca 150 km/h. Pendolíno má cca 123 km/h. Není to zas tak špatné a velký rozdíl na max 330 a 160 :-)

Třeba Ženeva Zurich mi vycházela na průměr cca 100 km/h. Kupodivu. Přesto mají nejúspěšnější železnici.

3 0
možnosti

J95o38s37e41f 61V69a56l64a

3. 9. 2016 21:03

tady je videt, jak spatne jsou vztahy s Nemeckem. Varianta pres Drazdany a Prahu a eventuelne Strakonice a Deggendorf by spojila mnohem vice aglomeraci a potencialnich cestujicich, ale byla vybrana trasa pres Erfurt, kde zije maximalne 200.000 obyvatel a i jinak okolo trasy chcipnul pes . Ale Nemci se nechteji spolehat na ceske "zlate rucicky"

0 3
možnosti

A já se jim vůbec nedivím. Existuje nějaká dopravní stavba v Česku, která neskončila ostudou (zpoždění, předražení atd.)?

2 6
možnosti

S72e35i78d53l 53P25e55t34r

3. 9. 2016 20:29

S těmi osobními kontrolami to buď už je , nebo velmi brzo bude naprosto stejné ..:-/

1 0
možnosti

Tak to už je čas konkurující leteckému spoji. Domnívám se, že je to po započtení všech časových faktorů dokonce i rychlejší než letadlo. A rozhodně komfortnější, protože při nástupu do vlaku se nemusí chodit s rukama držícíma padající kalhoty skrz rámy. Nehledě na to, že si lze do vlaku vzít i vodu k pití.

1 0
možnosti
Foto

Momentálně ještě.Ale budoucnost není hezká, kvůli muslimům budou i na nádražích nutné přísné kontroly.

4 5
možnosti

J68a66k64u87b 82Š35e63n51k

3. 9. 2016 19:12

V roce 2017 v Německu, v ČR SNAD 2030, ale známe to...

http://skypaper.cz/novinky/vysokorychlostni-trat-praha-drazdany-ma-stat-kolem-135-miliard-kc/

To jen pro představu...

0 0
možnosti

2030 se možná začne stavět, ale hotovo určitě nebude.

2 1
možnosti