- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Je smutné, že cesta z Berlina do Mnichova a dokonce i z Berlina do Vídně je rychlejší bez jízdy po českém území.
Z Berlína do Mnichova přes Prahu to ani v případě srovnatelné infrastruktury nemá význam. Který dopravce by chtěl půlku cesty vozit chudé Čechy, kteří jsou ochotni platit za jízdné pouze cca čtvrtinu co Němci?
Z Berlína do Vídně by se přes Prahu jezdit mohlo. To by mohlo být (postavíme-li konečně VRT) o tolik rychlejší, že to snížení tržeb dopravce zkousne.
a mají tam někde přejezd se závorami? Co na to ředitelé ČD a SŽ?
Zkuste google earth a dívejte se blízko stanic.
Genevè – Zürich je relativně pomalá trať, kromě úseku mezi Bernem a Oltenem, kde je 200 km/h (ale plánuje se víc a dál).
A ten úspěch – oni tam lidi ani moc na výběr nemaji. Letadlo, vlak, auto.
Dálkové busy jsou zakázané.
Proč jsou dálkové busy zakázané? Pro podporu železnice?
Oblíbenost bude podle toho, jak DB nastaví cenovou politiku. :-).
Navíc ono i ted docela rapidně kolisá jízdní doba... Třeba ICE v 5:45 z Berlína je v Mnichově za 8 hodin 15 minut, další za 6 hodin a 49 minut a další to dá dokonce za 6 hodin 19 minut..
Jak už zaznělo i níže. Když se porovná cena VRT vs. její přínos pro ČR tak opravdu minimální...A při pohledu do Idosu mezinárodní vlaky spíš trpí odpojováním vagonů než tím, že by nemohly jet rychle...
"mezinárodní vlaky spíš trpí odpojováním vagonů "
------
Nechápu, co tim myslíte. Jak to souvisí s VRT?
Jasně, je to tak teoreticky, průměrná rychlost kolem 150 by se dala dodržet opravdu těžko.
Záleží na počtu zastávek. EC Praha-Brno udrží průměr lehce nad 90 km/h, ikdyž může jet až 160. Rychík na téže trase je o 20 minut pomalejší, přestože může jet taky až 160. Nezastavující nákladní express bude stejně rychlý jako to EC a udrží průměr lehce nad 90 km/h, ikdyž více než 120 km/h jet nemůže.
4 hodiny? 580 km? To je průměr cca 150 km/h. Pendolíno má cca 123 km/h. Není to zas tak špatné a velký rozdíl na max 330 a 160 :-)
Třeba Ženeva Zurich mi vycházela na průměr cca 100 km/h. Kupodivu. Přesto mají nejúspěšnější železnici.
tady je videt, jak spatne jsou vztahy s Nemeckem. Varianta pres Drazdany a Prahu a eventuelne Strakonice a Deggendorf by spojila mnohem vice aglomeraci a potencialnich cestujicich, ale byla vybrana trasa pres Erfurt, kde zije maximalne 200.000 obyvatel a i jinak okolo trasy chcipnul pes . Ale Nemci se nechteji spolehat na ceske "zlate rucicky"
A já se jim vůbec nedivím. Existuje nějaká dopravní stavba v Česku, která neskončila ostudou (zpoždění, předražení atd.)?
S těmi osobními kontrolami to buď už je , nebo velmi brzo bude naprosto stejné ..
Tak to už je čas konkurující leteckému spoji. Domnívám se, že je to po započtení všech časových faktorů dokonce i rychlejší než letadlo. A rozhodně komfortnější, protože při nástupu do vlaku se nemusí chodit s rukama držícíma padající kalhoty skrz rámy. Nehledě na to, že si lze do vlaku vzít i vodu k pití.
Momentálně ještě.Ale budoucnost není hezká, kvůli muslimům budou i na nádražích nutné přísné kontroly.
V roce 2017 v Německu, v ČR SNAD 2030, ale známe to...
http://skypaper.cz/novinky/vysokorychlostni-trat-praha-drazdany-ma-stat-kolem-135-miliard-kc/
To jen pro představu...
2030 se možná začne stavět, ale hotovo určitě nebude.