Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Nové problémy Českých drah: vysoký růst mezd i vracení dotací za vlaky

České dráhy sice jako skupina ohlásily za pololetí zisk, toho ale dosáhly jen díky nákladní dopravě a prodeji Masarykova nádraží. Detailnější pohled ukazuje, že státem vlastněný dopravce má velký problém především ve svém hlavním byznysu: osobní dopravě.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

T85o95m38á73š 60K55o62u22d40e15l87k14a 9411499514

Čaukýsek,

situace zase není tak hrozná, vlaky jsou docela pohodlný, třeba na těch se sedadlech se sedi skoro jako doma na sedačce, myslím že to bude koženka http://aimexsro.cz/classic-style/

Jinak znáte to, nerozčilovat se, stejně se nic nezmění :-);-D;-D;-O

0/0
12.9.2016 10:31

M83a68r44t16i19n 96M20o17h25a89č 5592462337

Nechápu jednu věc. Škoda dodala pozdě lokomotivy a ČD jí musí platit.ByŤ to bylo stržené penále za zpoždění. Teď mají ČD vracet dotace za to, že nevymáhaly penále. No není to kocourkov???

+1/0
5.9.2016 8:01

L27u25d20ě71k 28N23ě58m12e45c 5735311572574

Samozřejmě je! Na ČD nebyl jediný soudný člověk, který by dokázal posoudit stav, který už je od socíku na hony vzdálený, a který říká, že smlouva je závazná a případné změny jsou věcí dodatků.

0/0
5.9.2016 15:27

J90i39ř34í 71K91o39c82u86r41e91k 6545884165668

Většinou šlo o to, že vlaky dodal výrobce pozdě a České dráhy za zpoždění neuplatňovaly smluvní pokutu.

---

Co dodat?

0/0
3.9.2016 12:39

F67i80l28i12p 41V42ý14m19o93l41a 1654560828

ZPRIVATIZOVAT!!

+3/−10
3.9.2016 12:27

M58a22r59t95i52n 76N35o19v78o24t70n11ý 3536786651464

Ziskovou a zároveň strategickou firmu? Proč?

+1/−2
3.9.2016 20:12

J95i17n39d85ř18i48c17h 14Š17k74o74p98e78k 4785371290255

v duchu zisky soukromníkům, náklady státu ?

+2/0
4.9.2016 19:28

M13i73l18a27n 31W53e44l37s11e31r 5832208718541

Jojo... Odboráři z ČSSD chtějí přidávat zaměstnancům a zároveň snižovat jízdné. Dokonce někteří krajští hejtmani navrhují jízdné zdarma pro některé občany.

A kdo to bude platit? My, všichni. Akorát voliči ČSSD ta KSČM o nechápou.

+6/−3
3.9.2016 11:55

J33i64ř12í 89K33o90c81u82r78e42k 6315764375728

Mno Detroit jsme v ČR ještě neměli. Vždyť na výplaty se dá vzít úvěr od banky.

+1/0
3.9.2016 12:40

M61i11r61e91k 27Z65á26v76o43d61n85ý 7442847620538

Ale chápou ... a dokonce s tím i souhlasí :)

0/0
3.9.2016 14:58

S46v26a79t26o92p90l30u46k 57N60o91v51á50k 4718550349148

ale jo, přidejte jim, ale 20% klidně můžete vyhodit. Je to na blití kolik různejch šamšulů popochází kolem nádraží, když dnes již všechno řídí automatika. Pokud automatika vypoví službu, tak bývá chaos a neuvěřitelná zpoždění. O opravách na trati, kde stojí 15 lidí a koukají na 3, raději ani nemluvit.. Tudíž kdyby byl pan Krtek trochu manažerem (námět na nový díl Krtka), tak si udělá personální audit a ty lidi pro nadbytečnost vyhodí

0/−16
3.9.2016 11:10

R87a28d59e67k 69J97a74n86a91t79a 9285846204172

No dobře, můžete mít takový dojem (ono kvůli zastaralým tratím je v ČR opravdu stále hodně v 21. století zbytečných pozic, jako závorář, či signalista).

Ale tento článek je o ČD, ne o SŽDC ...

+15/0
3.9.2016 11:18

J96i89ř61í 41S83c69h83m84i31d88t 5540363874395

a na ty plné baráky ouřadů, v době počítačů a online spojení, jste zapomněl, ale to není divu, ti jsou pěkně zalezlí v teple, aby na ně nebylo vidět a mají příjmy podstatně vyšší, než ti kopáči na trati;-)

Tam by ten audit byl pohromou, proto do toho neměl ještě nikdo odvahu jít:-P

+5/−2
3.9.2016 11:21

R46o66m19a73n 63J21e57s91c81h34k60e 9168715287135

Kopáči na trati nejsou ČD. To je SŽDC. A ti dostali přidáno 2 %. České dráhy 1,6 %.

+1/0
4.9.2016 7:27

R38a87d61e86k 75J16a29n61a27t29a 9465746504612

Kopáči na trati nejsou ani ČD, ani SŽDC. Stejně tak kopáči na dálnici nejsou zaměstnanci Jančury ani ŘSD.

Jsou pracovníci stavební firmy.

+3/0
4.9.2016 13:56

J49a92n 15H86o27r94a 6197541666

"Kopáči" na trati mohou být od SŽDC,dá se to poznat podle toho , že to mají napsané ba zádech.....;-)

+1/0
4.9.2016 14:57

R78o48m88a93n 60J73e79s96c93h77k64e 9698715357895

Já znám kopáče SŽDC, mají pracovní oděv SŽDC.

0/0
4.9.2016 21:25
Foto

J23a87r84o26s25l67a76v 92B61e81ň37o 2676817667810

Ale by už byl Krteček bez ježečka a myšičky...

0/0
3.9.2016 15:26

J33i51ř64í 18S64c92h97m50i59d88t 5910393334855

Ono je nárust mezd je 4,7%, ale u dělnických profesí, včetně těch vysoce kvalifikovaných to jen 1,7% a to je další problém dráhy, mzdové prostředky nejsou rozdělovány optimálně a jen minimálně je na tom líp pracovník, na kterém to stojí oproti tzv. podavačům. Takže ve výsledku schopní mladí jdou za lepším a zůstavají staří a podavači:-/

0/−1
3.9.2016 10:57

R64o44m33a35n 38J92e64s22c81h86k83e 9218655657515

U ČD přidali asi 1,6 - 1,7 %. U nás v Cargu pouze 1 % a u SŽDC 2 %. Kde jste vzal 4,7 % ?

0/0
4.9.2016 7:29

P95e65t25r 13V94o36n15d79r79a94c65e36k 7335501923890

Jak to jen dělají v Německu nebo Rakousku , kde si lidé vydělávají násobky zdejších platů ?? Asi tam lépe hospodaří s penězi , které tady mizí v propadlišti různých firem

+2/−5
3.9.2016 10:55

J38i82ř38í 48S10c50h82m70i11d26t 5800553984925

Taky je zajmavé, že ten český lempl dělník, si tam taky bez problémů vydělá mnohem více, než tady, bych řekl, že úroveň našich firem nestojí na tom jací jsou dělníci, ale na něčem úplně jiném;-)

+5/−1
3.9.2016 11:04

P60e97t71r 45V78o19n95d72r95a61c23e50k 7435961543640

Víš co je firma bez dělníků = prázdná schránka ........ chlapče , když v hospodě nebude číšník a kuchař - kdo ti přinese jídlo ?? Podle tebe asi majitel ze Seychel

+1/0
3.9.2016 19:15

M25a22r40t13i23n 19K48a83r95á95s71e63k 9158323898358

No a hlavne maji nasobne jizdne a statni "dotace"

+2/0
3.9.2016 11:07

R69a82d32e69k 74J19a10n58a91t82a 9285226364682

V Německu a Rakousku je cca 4x vyšší jízdné a cca 2x vyšší "dotace" u objednávaných vlaků. Taky je tam díky modernějším a rychlejším tratím vyšší produktivita práce (když vlak jede rychle, zvládnete stejný interval s menším počtem souprav i personálu). Taky tam mají zastávky dál od sebe, malé vesničky, třebaže jsou u trati, obsluhují autobusy - i to zvyšuje efektivitu.

Všechno jsou to faktory, které dopravce (ČD) nemají pod kontrolou, spíše jde o poltiická rozhodnutí.

+10/0
3.9.2016 11:08

P46a68v60e62l 42Š84m58í36d38e54k 6749800203198

Souhlas s panem Janatou u nás osobák i rychlík staví často,v Německu lokálky moc nejsou a u každěho vlaku vesměs stojí autobusy do , které rozváží lidi do vesnic (viz třeba Bad Schandau).

0/0
6.9.2016 21:11

J35i72ř12í 31S51c23h90m50i23d35t 5510883534925

Co se týče mezd, tak to na ČD zas taková sláva není, u nás potřebujeme doplnit elektronika a když se někdo příjde o místo ucházet, tak to ztroskotá právě na platu a tak nemůžeme nikoho sehnat. Ti co to dělají dnes mají většinou kolem 55 let, takže se jim už nechce měnit zaměstnání a začínat někde od začátku, ale mladé a perspektivní síly je problém na dráhu dostat.

Požadavky na znalosti jsou vysoké a člověk, který tyto znalosti má si jinde vydělá podstatně více:-/

+9/0
3.9.2016 10:36

V43i62k56t15o97r 46N69á43r18o39ž50n79ý 3269432208

Hlavně je to o tom , že jde o odpovědnost. A odpovědnou práci nechce dnes nikdo dělat. Zaměstnance dnes marně shánějí takřka všechny firmy...

+2/0
3.9.2016 10:41

J29i47ř32í 95S18c17h78m57i76d33t 5810743134165

V tom s váma souhlasím a to je právě to, na co doplácejí firmy, které si včas neuvědomily, že si musí své odborníky namotivovat tak, aby neutekli za lepším, což je u molocha, jako je ČD běh na dlouhé trati:-/

+1/−2
3.9.2016 10:50

P13e56t43r 47F88i92a30l25a 9343116923743

ČD ale již dávno není moloch.

+4/−1
3.9.2016 10:57

J25i52ř64í 97S55c15h82m71i65d58t 5280163784895

co se týče rychlosti reakce na situaci kolem, tak věřte, že je. Taky je ovšem pravda, že je bržděna miliony různých předpisů a nařízení a na kdejakou blbost se musí dělat výběrové řízení a to samozřejmě vše neskutečně zpomaluje veškeré procesy. Kdyby tohle vše museli stejně dělat i soukromníci, tak se z toho zblázní;-)

+3/−1
3.9.2016 11:09

J36i58ř10í 71K60o57c76u22r92e15k 6495854505288

A ty předpisy si ČD vytvářejí samy nebo je jim to vnuceno shora zákonem? Tipnul bych to první: Interni byrokracie. A jediným smyslem života byrokrata je vydávat další a další nařízení aby ukázal svou potřebnost.

0/−3
3.9.2016 12:45

J66i64ř48í 76S90c34h45m23i97d58t 5260133834755

Je to soubor obojího, něco jsou zákonné povinnosti, jako třeba ta výběrová řízení, pak nařízení ministerstva dopravy, ISO a pak i vnitřní předpisy, dohromady je toho pěkná kopa:-(

Jinak s tou přebujelou byrokracii souhlas, na co stačil pře 20 lety jeden papír máme dnes 10 a to se to prý pořád zjednodušuje díky zavedení nových programů a počítač už dnes krmí kdejaký parťák a to musí ještě vytisknout tu kupu papírů a nechat je dělníkům podepsatRv;-)

To víte kapři si sami rybník nevypustí;-)

+3/0
3.9.2016 13:03

V57i13k83t82o89r 22N79á36r19o83ž24n51ý 3569582878

U takto specializovaných činností asi ano. Jenže..kolik elektroniků zaměstnávají ČD celkově ? Dále jak znám drážní systém odměňování , vždy fungoval tak , že byla poměrně nízká platová třída , ale obrovská suma na příplatcích za všechno možné. Takže příplatky+prémie činily takových 40-50% procent z celkové mzdy. Obrovsky dobře na tom byl člověk , který pracoval v nepřetržitém provozu a obrovsky špatně člověk , který si v po-pá denně odkroutil tu svoji osmičku.

Navíc každá firma má nějaké největší skupiny zaměstnanců , které mají největší zastoupení v odborech a tyto skupiny jsou tudíž u kolektivního vyjednávání nejvíce protěžovány. U železnice v minulosti to byly vždy výpravčí a strojvedoucí. A když to srovnám třeba s Německem...tam strojvedoucí si vydělá o něco málo méně než je německá průměrná mzda , u nás mnohem více , než je průměrná česká mzda...

+1/−6
3.9.2016 10:56

J25i31ř64í 80S47c57h66m10i11d13t 5930233784545

S druhým odstavcem souhlas, ale s prvním ne, tohle se celkem dost změnilo, prémie jsou minimální, v řádu 100 korun a příplatky v turnuse oproti denním směnám udělají tak 2 000 měsičně, takže se už dávno o nějakých 40-50% nedá hovořit.

+3/0
3.9.2016 11:02

F25r87a69n45t95i85š82e31k 34V44r93á68n78a 5499272223191

Zvyšování mezd je v pořádku, ale je potřeba zefektivnit práci a část osob propustit. Ono pořád platí starý (ne)vtip: "Co děláš?" "Nic, jsem na dráze!" ;-)

+1/−10
3.9.2016 9:57

P85e86t55r 97F56i23a18l69a 9963126863943

No nevím, pod slovy ́jsem na dráze ́ bych si nepředstavoval zaměstnance ČD, ale spíš SŽDC a že by tam nedělali nic, bych se hodně divil, tam jsou odborníci z více oborů.... a plno lidí o tom nemá nejmenší šajn.

Ještě k tomu přidat lékaře a zemědělce, to jsou spolu se železničáři - otloukánci, kdy si kde kdo myslí, že by to uměl lépe.;-D

Podotýkám, že nepatřím mezi žádnou uvedenou skupinu. :-)

+11/0
3.9.2016 10:02

V22i53k25t93o52r 87N58á79r57o86ž79n47ý 3969192548

Motoráky na některých lokálkách mohou například jezdit pouze se strojvedoucím. Proč když množství cestujících nikdy nepřekročí 30 lidí ve vlaku , proč tam jedou dva ?

0/−3
3.9.2016 10:07

P93e59t12r 67F52i87a93l33a 9263756663293

1) Jak to souvisí s mým příspěvkem, o ČD jsem nepsal.

2) Nejsem zaměstnanec ČD, to se musíte zeptat jinde.

3) Osobně se domnívám, že píšete nesmysly, pochybuji, že někde jezdí dva strojvedoucí. ;-D

+8/0
3.9.2016 10:11

V75i26k30t12o42r 94N71á54r85o17ž88n40ý 3519182678

1) Souvisí to s vaší reakcí na první příspěvek

2) Myslím dva členy posádky vlaku , tedy strojvedoucího+vlakvedoucího. Jestli autobus se třiceti cestujícími doprovází pouze řidič , proč na lokálce jsou tito zaměstnanci dva ?

0/−3
3.9.2016 10:19

J25i36ř84í 86S54c67h28m84i53d30t 5440673294955

Tohle už jsou ovšem také vyjímky, jelikož tyhle lokálky už jsou vybavované atomaty na jízdenky a tam už jezdí jen jednočlenná posádka.

+4/0
3.9.2016 10:26

V33i22k60t57o25r 14N92á49r97o48ž94n88ý 3519382668

Většina těchto lokálek nikoliv....

0/−1
3.9.2016 10:28

R73a24d23e84k 69J19a79n94a40t98a 9105796914172

Ono je to často tak, že ČD by samoobslužný provoz zavedly rády, ale objednavatel (kraj) si to nepřeje. Protože občané (voliči) si stěžují, že nerozumí automatům.

Konkrétní případ je Smržovka-Josefův důl. Tam z politických důvodů je opět průvodčí, třebaže neprodá jízdenek ani za svou mzdu.

+5/0
3.9.2016 11:17

M51i84r78o67s61l46a19v 49P44a62v65l38í58č62e70k 7733690975194

Zkuste se zeptat rovnou vlakvedoucího. Třeba vám za tento názor i poděkuje.

0/0
3.9.2016 10:32

V14i57k88t44o66r 49N13á25r70o75ž77n57ý 3519562408

Je mi jasné , jaká by byla reakce zbytečného zaměstnance , kdyby mu někdo oznámil , že je zbytečný ;-)

0/0
3.9.2016 10:33

L57i14b42o32r 22V79e14s12e49l52ý 2859596142312

Abyste nebyl reakcí překvapen.:-P

+1/0
3.9.2016 10:42

P15e95t42r 60F75i75a46l74a 9173316253143

Naučte se číst, chápat text a vyjadřovat se pořádně.

Dochází vám vůbec, že SŽDC nejsou ČD? Kromě toho jsem psal, že nejsem železničář - ze žádné takové firmy. Souvislost dvou údajných strojvedoucích s mým příspěvkem nikde nevidím.

Pokud jsem někdy jel motoráčkem na lokálce, nikdy tam nebyli dva strojvedoucí, ani vlakvedoucí, pouze jeden strojvedoucí a jeden průvodčí.

+3/−1
3.9.2016 10:35

R15o60m45a12n 39J53e58s53c59h31k31e 9828475157825

Třeba protože byl zrušen prodavač jízdenek na nádraží a vlakvůdce vybírá jízdné. Vlakvůdce také kontroluje délku vlaku a nastupování cestujících. Také jezdily autobusy s vleky a měly obsluhu 2 lidi.

+2/0
4.9.2016 7:36

J52a92n 12J15e72m36e78l94k68a 1555410

Bohužel velké státní firmy jsou zatížené v Evropě odbory víc než je zdravé.

5% růst při inflaci 2%. Pak se stejně co jevíce zaměstnanců vyhazuje.

OPD 1, nákupem na ČD citelně zlepšily cestování v ČR. Starší kvalitní vozy se přesunuly na linky, kde nikdo před tím neinvestoval. Jediné, co by bylo třeba otlouct o hlavu Škodě o hlavu jsou podvozky Interpanterů a vibrace.

Současný návrh ČD co koupit vystihuje, co česká železnice potřebuje. Nějaké vagony, (protože některé rychlíkové vozy potřebují obměnu - Luhačovice a spol.). Nějaké motorové vozy, protože je třeba nahradit nejstarší rychlíkové motorové vozy + nějaké 810ky. na OS. Nějaké elektrické soupravy, protože jsou modernější rychlejší stroje.

Co chce Ťok? Nahrazovat nejmladší rychlíkové stroje 842/843 z roku 98. Tedy to co železnice vůbec nepotřebuje. Které jsou navíc kvalitní a pohodlné s rekonstruovaným interierem. A zcela adekvátní a funkční na linku např. Ostrava Krnov. Po železnici jezdily 40-50 let staré stroje, ale najednou je ten luxus, aby se nahrazovaly nejmladší? Mrhání peněz. Prostě chce soutěžit, jinde na to nemá vliv. Že zrovna tato část funguje dobře.. Asi nejezdí 30 let vlakem.

Regionální politici to samé. Jeden bude chtít v soutěži vlaky kulaté, druhý hranaté. Jeden z klimatizací, druhý nízkopodlažní, třetí nové, čtvrtý na 250 km/h. Padlé na hlavu..

Půjčovna je jen prodražující nesmysl. 2 a.s. 2 účetnictví, 2 managementy, reorganizace, stěhování zaměstnanců. Ťok s (částečně vytištěnými) Eury dostal užasný nástroj jak po.. ČD a provést "liberoprivatizaci". Což zrovna od ministra, který má za občany řídit a kontrolovat ČD mi nepříjde jako člověk na svém místě.

+11/−2
3.9.2016 9:52

J46i51ř79í 22K12o13c78u62r35e53k 6805274685488

Půjčovna je náhodou super trafika pro Tvrdíky a jiné vysloužilé soudruhy a jejich rodinné příslušníky.

Vždy záleží na úhlu pohledu. :-/

0/0
3.9.2016 12:49







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.