Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Nové problémy Českých drah: vysoký růst mezd i vracení dotací za vlaky

České dráhy sice jako skupina ohlásily za pololetí zisk, toho ale dosáhly jen díky nákladní dopravě a prodeji Masarykova nádraží. Detailnější pohled ukazuje, že státem vlastněný dopravce má velký problém především ve svém hlavním byznysu: osobní dopravě.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

T79o61m76á21š 36K67o43u28d13e60l15k47a 9191589844

Čaukýsek,

situace zase není tak hrozná, vlaky jsou docela pohodlný, třeba na těch se sedadlech se sedi skoro jako doma na sedačce, myslím že to bude koženka http://aimexsro.cz/classic-style/

Jinak znáte to, nerozčilovat se, stejně se nic nezmění :-);-D;-D;-O

0/0
12.9.2016 10:31

M74a45r58t44i81n 39M83o46h64a95č 5972652367

Nechápu jednu věc. Škoda dodala pozdě lokomotivy a ČD jí musí platit.ByŤ to bylo stržené penále za zpoždění. Teď mají ČD vracet dotace za to, že nevymáhaly penále. No není to kocourkov???

+1/0
5.9.2016 8:01

L15u89d61ě15k 45N67ě95m92e79c 5635871912864

Samozřejmě je! Na ČD nebyl jediný soudný člověk, který by dokázal posoudit stav, který už je od socíku na hony vzdálený, a který říká, že smlouva je závazná a případné změny jsou věcí dodatků.

0/0
5.9.2016 15:27

J84i70ř18í 56K40o32c69u97r17e25k 6235654335858

Většinou šlo o to, že vlaky dodal výrobce pozdě a České dráhy za zpoždění neuplatňovaly smluvní pokutu.

---

Co dodat?

0/0
3.9.2016 12:39

F95i25l21i25p 37V12ý16m22o22l97a 1984110508

ZPRIVATIZOVAT!!

+3/−10
3.9.2016 12:27

M61a91r94t80i70n 51N94o53v22o38t17n64ý 3746946381974

Ziskovou a zároveň strategickou firmu? Proč?

+1/−2
3.9.2016 20:12

J74i47n49d22ř81i10c76h 68Š47k59o88p79e71k 4575191570395

v duchu zisky soukromníkům, náklady státu ?

+2/0
4.9.2016 19:28

M81i17l16a21n 44W52e23l37s41e82r 5862138608621

Jojo... Odboráři z ČSSD chtějí přidávat zaměstnancům a zároveň snižovat jízdné. Dokonce někteří krajští hejtmani navrhují jízdné zdarma pro některé občany.

A kdo to bude platit? My, všichni. Akorát voliči ČSSD ta KSČM o nechápou.

+6/−3
3.9.2016 11:55

J16i77ř24í 47K60o58c87u67r60e24k 6365424205628

Mno Detroit jsme v ČR ještě neměli. Vždyť na výplaty se dá vzít úvěr od banky.

+1/0
3.9.2016 12:40

M25i80r64e28k 59Z35á91v87o31d86n40ý 7932367840498

Ale chápou ... a dokonce s tím i souhlasí :)

0/0
3.9.2016 14:58

S27v89a64t86o96p82l12u57k 20N57o98v50á23k 4558900849118

ale jo, přidejte jim, ale 20% klidně můžete vyhodit. Je to na blití kolik různejch šamšulů popochází kolem nádraží, když dnes již všechno řídí automatika. Pokud automatika vypoví službu, tak bývá chaos a neuvěřitelná zpoždění. O opravách na trati, kde stojí 15 lidí a koukají na 3, raději ani nemluvit.. Tudíž kdyby byl pan Krtek trochu manažerem (námět na nový díl Krtka), tak si udělá personální audit a ty lidi pro nadbytečnost vyhodí

0/−16
3.9.2016 11:10

R42a59d22e59k 28J67a53n34a69t28a 9555366164652

No dobře, můžete mít takový dojem (ono kvůli zastaralým tratím je v ČR opravdu stále hodně v 21. století zbytečných pozic, jako závorář, či signalista).

Ale tento článek je o ČD, ne o SŽDC ...

+15/0
3.9.2016 11:18

J31i13ř27í 43S34c70h55m22i79d23t 5320533694595

a na ty plné baráky ouřadů, v době počítačů a online spojení, jste zapomněl, ale to není divu, ti jsou pěkně zalezlí v teple, aby na ně nebylo vidět a mají příjmy podstatně vyšší, než ti kopáči na trati;-)

Tam by ten audit byl pohromou, proto do toho neměl ještě nikdo odvahu jít:-P

+5/−2
3.9.2016 11:21

R84o78m41a40n 12J39e61s75c72h89k98e 9328215617375

Kopáči na trati nejsou ČD. To je SŽDC. A ti dostali přidáno 2 %. České dráhy 1,6 %.

+1/0
4.9.2016 7:27

R63a55d31e13k 91J76a46n94a22t66a 9235556294792

Kopáči na trati nejsou ani ČD, ani SŽDC. Stejně tak kopáči na dálnici nejsou zaměstnanci Jančury ani ŘSD.

Jsou pracovníci stavební firmy.

+3/0
4.9.2016 13:56

J98a36n 73H96o92r49a 6897851256

"Kopáči" na trati mohou být od SŽDC,dá se to poznat podle toho , že to mají napsané ba zádech.....;-)

+1/0
4.9.2016 14:57

R34o76m13a54n 40J37e44s12c58h92k84e 9258665117495

Já znám kopáče SŽDC, mají pracovní oděv SŽDC.

0/0
4.9.2016 21:25
Foto

J77a81r47o82s28l72a87v 82B42e95ň73o 2626347347280

Ale by už byl Krteček bez ježečka a myšičky...

0/0
3.9.2016 15:26

J21i46ř76í 40S95c35h87m32i16d66t 5770643634615

Ono je nárust mezd je 4,7%, ale u dělnických profesí, včetně těch vysoce kvalifikovaných to jen 1,7% a to je další problém dráhy, mzdové prostředky nejsou rozdělovány optimálně a jen minimálně je na tom líp pracovník, na kterém to stojí oproti tzv. podavačům. Takže ve výsledku schopní mladí jdou za lepším a zůstavají staří a podavači:-/

0/−1
3.9.2016 10:57

R44o63m41a35n 34J29e20s12c17h67k51e 9468925707585

U ČD přidali asi 1,6 - 1,7 %. U nás v Cargu pouze 1 % a u SŽDC 2 %. Kde jste vzal 4,7 % ?

0/0
4.9.2016 7:29

P66e74t19r 76V40o80n47d47r35a15c24e88k 7595411263500

Jak to jen dělají v Německu nebo Rakousku , kde si lidé vydělávají násobky zdejších platů ?? Asi tam lépe hospodaří s penězi , které tady mizí v propadlišti různých firem

+2/−5
3.9.2016 10:55

J18i33ř31í 97S41c41h37m10i15d17t 5190393194875

Taky je zajmavé, že ten český lempl dělník, si tam taky bez problémů vydělá mnohem více, než tady, bych řekl, že úroveň našich firem nestojí na tom jací jsou dělníci, ale na něčem úplně jiném;-)

+5/−1
3.9.2016 11:04

P59e41t27r 72V48o90n67d86r33a79c95e26k 7165291203390

Víš co je firma bez dělníků = prázdná schránka ........ chlapče , když v hospodě nebude číšník a kuchař - kdo ti přinese jídlo ?? Podle tebe asi majitel ze Seychel

+1/0
3.9.2016 19:15

M60a69r90t27i43n 22K71a72r26á35s47e19k 9718323708188

No a hlavne maji nasobne jizdne a statni "dotace"

+2/0
3.9.2016 11:07

R37a46d55e81k 71J85a91n34a81t30a 9985506114252

V Německu a Rakousku je cca 4x vyšší jízdné a cca 2x vyšší "dotace" u objednávaných vlaků. Taky je tam díky modernějším a rychlejším tratím vyšší produktivita práce (když vlak jede rychle, zvládnete stejný interval s menším počtem souprav i personálu). Taky tam mají zastávky dál od sebe, malé vesničky, třebaže jsou u trati, obsluhují autobusy - i to zvyšuje efektivitu.

Všechno jsou to faktory, které dopravce (ČD) nemají pod kontrolou, spíše jde o poltiická rozhodnutí.

+10/0
3.9.2016 11:08

P34a17v89e74l 55Š48m48í91d54e46k 6699530553238

Souhlas s panem Janatou u nás osobák i rychlík staví často,v Německu lokálky moc nejsou a u každěho vlaku vesměs stojí autobusy do , které rozváží lidi do vesnic (viz třeba Bad Schandau).

0/0
6.9.2016 21:11

J52i58ř25í 10S18c87h87m68i73d37t 5670733774655

Co se týče mezd, tak to na ČD zas taková sláva není, u nás potřebujeme doplnit elektronika a když se někdo příjde o místo ucházet, tak to ztroskotá právě na platu a tak nemůžeme nikoho sehnat. Ti co to dělají dnes mají většinou kolem 55 let, takže se jim už nechce měnit zaměstnání a začínat někde od začátku, ale mladé a perspektivní síly je problém na dráhu dostat.

Požadavky na znalosti jsou vysoké a člověk, který tyto znalosti má si jinde vydělá podstatně více:-/

+9/0
3.9.2016 10:36

V44i23k22t30o70r 11N10á40r29o95ž75n31ý 3689452918

Hlavně je to o tom , že jde o odpovědnost. A odpovědnou práci nechce dnes nikdo dělat. Zaměstnance dnes marně shánějí takřka všechny firmy...

+2/0
3.9.2016 10:41

J18i22ř27í 39S77c80h32m14i98d41t 5220373654435

V tom s váma souhlasím a to je právě to, na co doplácejí firmy, které si včas neuvědomily, že si musí své odborníky namotivovat tak, aby neutekli za lepším, což je u molocha, jako je ČD běh na dlouhé trati:-/

+1/−2
3.9.2016 10:50

P61e17t81r 70F81i56a40l33a 9483826543233

ČD ale již dávno není moloch.

+4/−1
3.9.2016 10:57

J22i39ř28í 33S86c28h51m75i64d25t 5490443984845

co se týče rychlosti reakce na situaci kolem, tak věřte, že je. Taky je ovšem pravda, že je bržděna miliony různých předpisů a nařízení a na kdejakou blbost se musí dělat výběrové řízení a to samozřejmě vše neskutečně zpomaluje veškeré procesy. Kdyby tohle vše museli stejně dělat i soukromníci, tak se z toho zblázní;-)

+3/−1
3.9.2016 11:09

J22i19ř23í 88K57o73c43u96r66e87k 6935604865878

A ty předpisy si ČD vytvářejí samy nebo je jim to vnuceno shora zákonem? Tipnul bych to první: Interni byrokracie. A jediným smyslem života byrokrata je vydávat další a další nařízení aby ukázal svou potřebnost.

0/−3
3.9.2016 12:45

J61i83ř73í 44S84c64h67m92i84d74t 5540933844885

Je to soubor obojího, něco jsou zákonné povinnosti, jako třeba ta výběrová řízení, pak nařízení ministerstva dopravy, ISO a pak i vnitřní předpisy, dohromady je toho pěkná kopa:-(

Jinak s tou přebujelou byrokracii souhlas, na co stačil pře 20 lety jeden papír máme dnes 10 a to se to prý pořád zjednodušuje díky zavedení nových programů a počítač už dnes krmí kdejaký parťák a to musí ještě vytisknout tu kupu papírů a nechat je dělníkům podepsatRv;-)

To víte kapři si sami rybník nevypustí;-)

+3/0
3.9.2016 13:03

V77i46k67t46o71r 96N44á31r20o58ž34n80ý 3789252718

U takto specializovaných činností asi ano. Jenže..kolik elektroniků zaměstnávají ČD celkově ? Dále jak znám drážní systém odměňování , vždy fungoval tak , že byla poměrně nízká platová třída , ale obrovská suma na příplatcích za všechno možné. Takže příplatky+prémie činily takových 40-50% procent z celkové mzdy. Obrovsky dobře na tom byl člověk , který pracoval v nepřetržitém provozu a obrovsky špatně člověk , který si v po-pá denně odkroutil tu svoji osmičku.

Navíc každá firma má nějaké největší skupiny zaměstnanců , které mají největší zastoupení v odborech a tyto skupiny jsou tudíž u kolektivního vyjednávání nejvíce protěžovány. U železnice v minulosti to byly vždy výpravčí a strojvedoucí. A když to srovnám třeba s Německem...tam strojvedoucí si vydělá o něco málo méně než je německá průměrná mzda , u nás mnohem více , než je průměrná česká mzda...

+1/−6
3.9.2016 10:56

J40i38ř35í 41S63c24h80m51i15d58t 5430263294335

S druhým odstavcem souhlas, ale s prvním ne, tohle se celkem dost změnilo, prémie jsou minimální, v řádu 100 korun a příplatky v turnuse oproti denním směnám udělají tak 2 000 měsičně, takže se už dávno o nějakých 40-50% nedá hovořit.

+3/0
3.9.2016 11:02

F48r43a63n87t53i29š30e30k 56V87r89á53n39a 5739242203141

Zvyšování mezd je v pořádku, ale je potřeba zefektivnit práci a část osob propustit. Ono pořád platí starý (ne)vtip: "Co děláš?" "Nic, jsem na dráze!" ;-)

+1/−10
3.9.2016 9:57

P84e52t30r 54F45i28a61l31a 9743966933623

No nevím, pod slovy ́jsem na dráze ́ bych si nepředstavoval zaměstnance ČD, ale spíš SŽDC a že by tam nedělali nic, bych se hodně divil, tam jsou odborníci z více oborů.... a plno lidí o tom nemá nejmenší šajn.

Ještě k tomu přidat lékaře a zemědělce, to jsou spolu se železničáři - otloukánci, kdy si kde kdo myslí, že by to uměl lépe.;-D

Podotýkám, že nepatřím mezi žádnou uvedenou skupinu. :-)

+11/0
3.9.2016 10:02

V87i37k79t24o96r 71N24á69r91o35ž94n51ý 3199802478

Motoráky na některých lokálkách mohou například jezdit pouze se strojvedoucím. Proč když množství cestujících nikdy nepřekročí 30 lidí ve vlaku , proč tam jedou dva ?

0/−3
3.9.2016 10:07

P51e19t83r 16F36i93a54l58a 9733986783123

1) Jak to souvisí s mým příspěvkem, o ČD jsem nepsal.

2) Nejsem zaměstnanec ČD, to se musíte zeptat jinde.

3) Osobně se domnívám, že píšete nesmysly, pochybuji, že někde jezdí dva strojvedoucí. ;-D

+8/0
3.9.2016 10:11

V25i12k66t78o31r 35N67á68r60o19ž38n42ý 3129982498

1) Souvisí to s vaší reakcí na první příspěvek

2) Myslím dva členy posádky vlaku , tedy strojvedoucího+vlakvedoucího. Jestli autobus se třiceti cestujícími doprovází pouze řidič , proč na lokálce jsou tito zaměstnanci dva ?

0/−3
3.9.2016 10:19

J21i59ř56í 77S45c63h80m19i21d89t 5890663674425

Tohle už jsou ovšem také vyjímky, jelikož tyhle lokálky už jsou vybavované atomaty na jízdenky a tam už jezdí jen jednočlenná posádka.

+4/0
3.9.2016 10:26

V78i16k25t28o68r 98N67á34r55o72ž25n50ý 3229862418

Většina těchto lokálek nikoliv....

0/−1
3.9.2016 10:28

R80a51d14e37k 53J42a97n26a30t42a 9475436914552

Ono je to často tak, že ČD by samoobslužný provoz zavedly rády, ale objednavatel (kraj) si to nepřeje. Protože občané (voliči) si stěžují, že nerozumí automatům.

Konkrétní případ je Smržovka-Josefův důl. Tam z politických důvodů je opět průvodčí, třebaže neprodá jízdenek ani za svou mzdu.

+5/0
3.9.2016 11:17

M88i41r67o10s36l80a13v 22P23a42v10l81í86č14e82k 7613930515934

Zkuste se zeptat rovnou vlakvedoucího. Třeba vám za tento názor i poděkuje.

0/0
3.9.2016 10:32

V76i40k47t85o39r 23N10á79r88o94ž84n30ý 3659742788

Je mi jasné , jaká by byla reakce zbytečného zaměstnance , kdyby mu někdo oznámil , že je zbytečný ;-)

0/0
3.9.2016 10:33

L66i41b57o50r 85V15e38s67e37l71ý 2379716552932

Abyste nebyl reakcí překvapen.:-P

+1/0
3.9.2016 10:42

P42e67t48r 95F48i24a25l50a 9553376853353

Naučte se číst, chápat text a vyjadřovat se pořádně.

Dochází vám vůbec, že SŽDC nejsou ČD? Kromě toho jsem psal, že nejsem železničář - ze žádné takové firmy. Souvislost dvou údajných strojvedoucích s mým příspěvkem nikde nevidím.

Pokud jsem někdy jel motoráčkem na lokálce, nikdy tam nebyli dva strojvedoucí, ani vlakvedoucí, pouze jeden strojvedoucí a jeden průvodčí.

+3/−1
3.9.2016 10:35

R10o24m26a38n 21J43e17s17c46h51k14e 9538655887485

Třeba protože byl zrušen prodavač jízdenek na nádraží a vlakvůdce vybírá jízdné. Vlakvůdce také kontroluje délku vlaku a nastupování cestujících. Také jezdily autobusy s vleky a měly obsluhu 2 lidi.

+2/0
4.9.2016 7:36

J71a20n 24J12e51m53e84l55k37a 1465340

Bohužel velké státní firmy jsou zatížené v Evropě odbory víc než je zdravé.

5% růst při inflaci 2%. Pak se stejně co jevíce zaměstnanců vyhazuje.

OPD 1, nákupem na ČD citelně zlepšily cestování v ČR. Starší kvalitní vozy se přesunuly na linky, kde nikdo před tím neinvestoval. Jediné, co by bylo třeba otlouct o hlavu Škodě o hlavu jsou podvozky Interpanterů a vibrace.

Současný návrh ČD co koupit vystihuje, co česká železnice potřebuje. Nějaké vagony, (protože některé rychlíkové vozy potřebují obměnu - Luhačovice a spol.). Nějaké motorové vozy, protože je třeba nahradit nejstarší rychlíkové motorové vozy + nějaké 810ky. na OS. Nějaké elektrické soupravy, protože jsou modernější rychlejší stroje.

Co chce Ťok? Nahrazovat nejmladší rychlíkové stroje 842/843 z roku 98. Tedy to co železnice vůbec nepotřebuje. Které jsou navíc kvalitní a pohodlné s rekonstruovaným interierem. A zcela adekvátní a funkční na linku např. Ostrava Krnov. Po železnici jezdily 40-50 let staré stroje, ale najednou je ten luxus, aby se nahrazovaly nejmladší? Mrhání peněz. Prostě chce soutěžit, jinde na to nemá vliv. Že zrovna tato část funguje dobře.. Asi nejezdí 30 let vlakem.

Regionální politici to samé. Jeden bude chtít v soutěži vlaky kulaté, druhý hranaté. Jeden z klimatizací, druhý nízkopodlažní, třetí nové, čtvrtý na 250 km/h. Padlé na hlavu..

Půjčovna je jen prodražující nesmysl. 2 a.s. 2 účetnictví, 2 managementy, reorganizace, stěhování zaměstnanců. Ťok s (částečně vytištěnými) Eury dostal užasný nástroj jak po.. ČD a provést "liberoprivatizaci". Což zrovna od ministra, který má za občany řídit a kontrolovat ČD mi nepříjde jako člověk na svém místě.

+11/−2
3.9.2016 9:52

J26i59ř63í 25K85o29c63u59r14e23k 6505984595928

Půjčovna je náhodou super trafika pro Tvrdíky a jiné vysloužilé soudruhy a jejich rodinné příslušníky.

Vždy záleží na úhlu pohledu. :-/

0/0
3.9.2016 12:49





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.