Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Nové problémy Českých drah: vysoký růst mezd i vracení dotací za vlaky

České dráhy sice jako skupina ohlásily za pololetí zisk, toho ale dosáhly jen díky nákladní dopravě a prodeji Masarykova nádraží. Detailnější pohled ukazuje, že státem vlastněný dopravce má velký problém především ve svém hlavním byznysu: osobní dopravě.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

T40o29m62á60š 18K66o93u36d64e66l31k68a 9521369544

Čaukýsek,

situace zase není tak hrozná, vlaky jsou docela pohodlný, třeba na těch se sedadlech se sedi skoro jako doma na sedačce, myslím že to bude koženka http://aimexsro.cz/classic-style/

Jinak znáte to, nerozčilovat se, stejně se nic nezmění :-);-D;-D;-O

0/0
12.9.2016 10:31

M88a74r19t51i18n 36M38o52h49a81č 5302662177

Nechápu jednu věc. Škoda dodala pozdě lokomotivy a ČD jí musí platit.ByŤ to bylo stržené penále za zpoždění. Teď mají ČD vracet dotace za to, že nevymáhaly penále. No není to kocourkov???

+1/0
5.9.2016 8:01

L77u37d81ě76k 33N70ě47m81e22c 5895221712264

Samozřejmě je! Na ČD nebyl jediný soudný člověk, který by dokázal posoudit stav, který už je od socíku na hony vzdálený, a který říká, že smlouva je závazná a případné změny jsou věcí dodatků.

0/0
5.9.2016 15:27

J79i42ř97í 89K28o10c31u89r13e66k 6475744165568

Většinou šlo o to, že vlaky dodal výrobce pozdě a České dráhy za zpoždění neuplatňovaly smluvní pokutu.

---

Co dodat?

0/0
3.9.2016 12:39

F14i89l20i21p 35V46ý37m29o85l39a 1484900298

ZPRIVATIZOVAT!!

+3/−10
3.9.2016 12:27

M65a17r17t62i29n 39N46o19v58o20t50n91ý 3116666851864

Ziskovou a zároveň strategickou firmu? Proč?

+1/−2
3.9.2016 20:12

J33i25n39d57ř63i90c77h 31Š78k10o45p79e52k 4235211600785

v duchu zisky soukromníkům, náklady státu ?

+2/0
4.9.2016 19:28

M15i33l60a70n 12W26e39l40s50e38r 5102388158951

Jojo... Odboráři z ČSSD chtějí přidávat zaměstnancům a zároveň snižovat jízdné. Dokonce někteří krajští hejtmani navrhují jízdné zdarma pro některé občany.

A kdo to bude platit? My, všichni. Akorát voliči ČSSD ta KSČM o nechápou.

+6/−3
3.9.2016 11:55

J38i41ř31í 56K83o62c37u65r54e12k 6865794815888

Mno Detroit jsme v ČR ještě neměli. Vždyť na výplaty se dá vzít úvěr od banky.

+1/0
3.9.2016 12:40

M78i39r11e44k 81Z79á22v54o55d57n40ý 7322797290538

Ale chápou ... a dokonce s tím i souhlasí :)

0/0
3.9.2016 14:58

S48v19a65t36o13p41l12u23k 23N58o46v76á66k 4168670249458

ale jo, přidejte jim, ale 20% klidně můžete vyhodit. Je to na blití kolik různejch šamšulů popochází kolem nádraží, když dnes již všechno řídí automatika. Pokud automatika vypoví službu, tak bývá chaos a neuvěřitelná zpoždění. O opravách na trati, kde stojí 15 lidí a koukají na 3, raději ani nemluvit.. Tudíž kdyby byl pan Krtek trochu manažerem (námět na nový díl Krtka), tak si udělá personální audit a ty lidi pro nadbytečnost vyhodí

0/−16
3.9.2016 11:10

R56a50d70e97k 98J93a32n26a26t85a 9755986524392

No dobře, můžete mít takový dojem (ono kvůli zastaralým tratím je v ČR opravdu stále hodně v 21. století zbytečných pozic, jako závorář, či signalista).

Ale tento článek je o ČD, ne o SŽDC ...

+15/0
3.9.2016 11:18

J22i92ř56í 43S55c55h91m66i25d36t 5880283704395

a na ty plné baráky ouřadů, v době počítačů a online spojení, jste zapomněl, ale to není divu, ti jsou pěkně zalezlí v teple, aby na ně nebylo vidět a mají příjmy podstatně vyšší, než ti kopáči na trati;-)

Tam by ten audit byl pohromou, proto do toho neměl ještě nikdo odvahu jít:-P

+5/−2
3.9.2016 11:21

R32o18m19a53n 65J30e87s95c23h15k83e 9828375937835

Kopáči na trati nejsou ČD. To je SŽDC. A ti dostali přidáno 2 %. České dráhy 1,6 %.

+1/0
4.9.2016 7:27

R82a36d59e45k 74J84a24n27a88t41a 9455926794952

Kopáči na trati nejsou ani ČD, ani SŽDC. Stejně tak kopáči na dálnici nejsou zaměstnanci Jančury ani ŘSD.

Jsou pracovníci stavební firmy.

+3/0
4.9.2016 13:56

J98a16n 45H84o26r62a 6337221476

"Kopáči" na trati mohou být od SŽDC,dá se to poznat podle toho , že to mají napsané ba zádech.....;-)

+1/0
4.9.2016 14:57

R53o21m34a96n 43J37e71s71c64h72k40e 9398155907215

Já znám kopáče SŽDC, mají pracovní oděv SŽDC.

0/0
4.9.2016 21:25
Foto

J93a56r33o94s35l75a88v 52B13e42ň18o 2836757917180

Ale by už byl Krteček bez ježečka a myšičky...

0/0
3.9.2016 15:26

J66i43ř59í 24S21c90h63m59i26d83t 5600683724375

Ono je nárust mezd je 4,7%, ale u dělnických profesí, včetně těch vysoce kvalifikovaných to jen 1,7% a to je další problém dráhy, mzdové prostředky nejsou rozdělovány optimálně a jen minimálně je na tom líp pracovník, na kterém to stojí oproti tzv. podavačům. Takže ve výsledku schopní mladí jdou za lepším a zůstavají staří a podavači:-/

0/−1
3.9.2016 10:57

R17o64m68a10n 53J73e31s15c10h26k21e 9768315817935

U ČD přidali asi 1,6 - 1,7 %. U nás v Cargu pouze 1 % a u SŽDC 2 %. Kde jste vzal 4,7 % ?

0/0
4.9.2016 7:29

P11e29t86r 94V72o63n73d95r55a75c98e13k 7925721773510

Jak to jen dělají v Německu nebo Rakousku , kde si lidé vydělávají násobky zdejších platů ?? Asi tam lépe hospodaří s penězi , které tady mizí v propadlišti různých firem

+2/−5
3.9.2016 10:55

J25i29ř78í 74S34c52h25m75i47d44t 5440383584965

Taky je zajmavé, že ten český lempl dělník, si tam taky bez problémů vydělá mnohem více, než tady, bych řekl, že úroveň našich firem nestojí na tom jací jsou dělníci, ale na něčem úplně jiném;-)

+5/−1
3.9.2016 11:04

P98e23t41r 77V32o82n41d81r76a64c52e90k 7725541773730

Víš co je firma bez dělníků = prázdná schránka ........ chlapče , když v hospodě nebude číšník a kuchař - kdo ti přinese jídlo ?? Podle tebe asi majitel ze Seychel

+1/0
3.9.2016 19:15

M28a22r36t48i69n 61K12a12r29á75s76e71k 9298343298388

No a hlavne maji nasobne jizdne a statni "dotace"

+2/0
3.9.2016 11:07

R67a95d77e98k 88J60a93n54a68t83a 9475126194812

V Německu a Rakousku je cca 4x vyšší jízdné a cca 2x vyšší "dotace" u objednávaných vlaků. Taky je tam díky modernějším a rychlejším tratím vyšší produktivita práce (když vlak jede rychle, zvládnete stejný interval s menším počtem souprav i personálu). Taky tam mají zastávky dál od sebe, malé vesničky, třebaže jsou u trati, obsluhují autobusy - i to zvyšuje efektivitu.

Všechno jsou to faktory, které dopravce (ČD) nemají pod kontrolou, spíše jde o poltiická rozhodnutí.

+10/0
3.9.2016 11:08

P60a51v31e68l 69Š25m25í32d58e39k 6619390753138

Souhlas s panem Janatou u nás osobák i rychlík staví často,v Německu lokálky moc nejsou a u každěho vlaku vesměs stojí autobusy do , které rozváží lidi do vesnic (viz třeba Bad Schandau).

0/0
6.9.2016 21:11

J16i63ř19í 56S39c32h62m15i57d98t 5740393604415

Co se týče mezd, tak to na ČD zas taková sláva není, u nás potřebujeme doplnit elektronika a když se někdo příjde o místo ucházet, tak to ztroskotá právě na platu a tak nemůžeme nikoho sehnat. Ti co to dělají dnes mají většinou kolem 55 let, takže se jim už nechce měnit zaměstnání a začínat někde od začátku, ale mladé a perspektivní síly je problém na dráhu dostat.

Požadavky na znalosti jsou vysoké a člověk, který tyto znalosti má si jinde vydělá podstatně více:-/

+9/0
3.9.2016 10:36

V92i11k77t63o10r 19N93á25r29o97ž65n59ý 3229512738

Hlavně je to o tom , že jde o odpovědnost. A odpovědnou práci nechce dnes nikdo dělat. Zaměstnance dnes marně shánějí takřka všechny firmy...

+2/0
3.9.2016 10:41

J29i69ř36í 31S28c51h61m29i37d54t 5780583964465

V tom s váma souhlasím a to je právě to, na co doplácejí firmy, které si včas neuvědomily, že si musí své odborníky namotivovat tak, aby neutekli za lepším, což je u molocha, jako je ČD běh na dlouhé trati:-/

+1/−2
3.9.2016 10:50

P72e69t94r 85F63i89a64l38a 9833746753923

ČD ale již dávno není moloch.

+4/−1
3.9.2016 10:57

J22i48ř89í 58S73c72h50m62i83d78t 5140133394235

co se týče rychlosti reakce na situaci kolem, tak věřte, že je. Taky je ovšem pravda, že je bržděna miliony různých předpisů a nařízení a na kdejakou blbost se musí dělat výběrové řízení a to samozřejmě vše neskutečně zpomaluje veškeré procesy. Kdyby tohle vše museli stejně dělat i soukromníci, tak se z toho zblázní;-)

+3/−1
3.9.2016 11:09

J51i48ř57í 35K54o39c44u27r82e35k 6945644365878

A ty předpisy si ČD vytvářejí samy nebo je jim to vnuceno shora zákonem? Tipnul bych to první: Interni byrokracie. A jediným smyslem života byrokrata je vydávat další a další nařízení aby ukázal svou potřebnost.

0/−3
3.9.2016 12:45

J83i64ř40í 52S56c52h57m48i80d47t 5950153854565

Je to soubor obojího, něco jsou zákonné povinnosti, jako třeba ta výběrová řízení, pak nařízení ministerstva dopravy, ISO a pak i vnitřní předpisy, dohromady je toho pěkná kopa:-(

Jinak s tou přebujelou byrokracii souhlas, na co stačil pře 20 lety jeden papír máme dnes 10 a to se to prý pořád zjednodušuje díky zavedení nových programů a počítač už dnes krmí kdejaký parťák a to musí ještě vytisknout tu kupu papírů a nechat je dělníkům podepsatRv;-)

To víte kapři si sami rybník nevypustí;-)

+3/0
3.9.2016 13:03

V82i88k90t89o81r 34N76á22r88o35ž48n30ý 3639772308

U takto specializovaných činností asi ano. Jenže..kolik elektroniků zaměstnávají ČD celkově ? Dále jak znám drážní systém odměňování , vždy fungoval tak , že byla poměrně nízká platová třída , ale obrovská suma na příplatcích za všechno možné. Takže příplatky+prémie činily takových 40-50% procent z celkové mzdy. Obrovsky dobře na tom byl člověk , který pracoval v nepřetržitém provozu a obrovsky špatně člověk , který si v po-pá denně odkroutil tu svoji osmičku.

Navíc každá firma má nějaké největší skupiny zaměstnanců , které mají největší zastoupení v odborech a tyto skupiny jsou tudíž u kolektivního vyjednávání nejvíce protěžovány. U železnice v minulosti to byly vždy výpravčí a strojvedoucí. A když to srovnám třeba s Německem...tam strojvedoucí si vydělá o něco málo méně než je německá průměrná mzda , u nás mnohem více , než je průměrná česká mzda...

+1/−6
3.9.2016 10:56

J17i33ř77í 17S24c74h10m23i73d59t 5820693934985

S druhým odstavcem souhlas, ale s prvním ne, tohle se celkem dost změnilo, prémie jsou minimální, v řádu 100 korun a příplatky v turnuse oproti denním směnám udělají tak 2 000 měsičně, takže se už dávno o nějakých 40-50% nedá hovořit.

+3/0
3.9.2016 11:02

F76r87a58n34t58i70š98e46k 14V74r53á63n17a 5519512263171

Zvyšování mezd je v pořádku, ale je potřeba zefektivnit práci a část osob propustit. Ono pořád platí starý (ne)vtip: "Co děláš?" "Nic, jsem na dráze!" ;-)

+1/−10
3.9.2016 9:57

P31e92t70r 59F40i72a36l77a 9413186873763

No nevím, pod slovy ́jsem na dráze ́ bych si nepředstavoval zaměstnance ČD, ale spíš SŽDC a že by tam nedělali nic, bych se hodně divil, tam jsou odborníci z více oborů.... a plno lidí o tom nemá nejmenší šajn.

Ještě k tomu přidat lékaře a zemědělce, to jsou spolu se železničáři - otloukánci, kdy si kde kdo myslí, že by to uměl lépe.;-D

Podotýkám, že nepatřím mezi žádnou uvedenou skupinu. :-)

+11/0
3.9.2016 10:02

V26i31k50t16o28r 88N57á60r71o39ž29n59ý 3179852738

Motoráky na některých lokálkách mohou například jezdit pouze se strojvedoucím. Proč když množství cestujících nikdy nepřekročí 30 lidí ve vlaku , proč tam jedou dva ?

0/−3
3.9.2016 10:07

P42e70t21r 92F70i31a43l74a 9483106383273

1) Jak to souvisí s mým příspěvkem, o ČD jsem nepsal.

2) Nejsem zaměstnanec ČD, to se musíte zeptat jinde.

3) Osobně se domnívám, že píšete nesmysly, pochybuji, že někde jezdí dva strojvedoucí. ;-D

+8/0
3.9.2016 10:11

V56i85k96t79o38r 90N57á37r58o31ž22n10ý 3339612678

1) Souvisí to s vaší reakcí na první příspěvek

2) Myslím dva členy posádky vlaku , tedy strojvedoucího+vlakvedoucího. Jestli autobus se třiceti cestujícími doprovází pouze řidič , proč na lokálce jsou tito zaměstnanci dva ?

0/−3
3.9.2016 10:19

J55i59ř63í 51S10c33h85m61i45d70t 5950943154935

Tohle už jsou ovšem také vyjímky, jelikož tyhle lokálky už jsou vybavované atomaty na jízdenky a tam už jezdí jen jednočlenná posádka.

+4/0
3.9.2016 10:26

V87i75k66t28o60r 40N14á85r41o48ž30n26ý 3389462828

Většina těchto lokálek nikoliv....

0/−1
3.9.2016 10:28

R48a98d91e47k 69J74a29n87a45t86a 9265336984442

Ono je to často tak, že ČD by samoobslužný provoz zavedly rády, ale objednavatel (kraj) si to nepřeje. Protože občané (voliči) si stěžují, že nerozumí automatům.

Konkrétní případ je Smržovka-Josefův důl. Tam z politických důvodů je opět průvodčí, třebaže neprodá jízdenek ani za svou mzdu.

+5/0
3.9.2016 11:17

M43i66r93o61s31l64a42v 45P43a15v11l37í51č73e32k 7123780175564

Zkuste se zeptat rovnou vlakvedoucího. Třeba vám za tento názor i poděkuje.

0/0
3.9.2016 10:32

V25i61k31t96o13r 67N34á23r56o78ž81n73ý 3239802858

Je mi jasné , jaká by byla reakce zbytečného zaměstnance , kdyby mu někdo oznámil , že je zbytečný ;-)

0/0
3.9.2016 10:33

L95i15b62o31r 76V24e28s16e62l58ý 2429676472762

Abyste nebyl reakcí překvapen.:-P

+1/0
3.9.2016 10:42

P24e22t83r 47F26i52a28l80a 9453956573633

Naučte se číst, chápat text a vyjadřovat se pořádně.

Dochází vám vůbec, že SŽDC nejsou ČD? Kromě toho jsem psal, že nejsem železničář - ze žádné takové firmy. Souvislost dvou údajných strojvedoucích s mým příspěvkem nikde nevidím.

Pokud jsem někdy jel motoráčkem na lokálce, nikdy tam nebyli dva strojvedoucí, ani vlakvedoucí, pouze jeden strojvedoucí a jeden průvodčí.

+3/−1
3.9.2016 10:35

R39o29m88a63n 32J37e23s70c87h35k96e 9258845787115

Třeba protože byl zrušen prodavač jízdenek na nádraží a vlakvůdce vybírá jízdné. Vlakvůdce také kontroluje délku vlaku a nastupování cestujících. Také jezdily autobusy s vleky a měly obsluhu 2 lidi.

+2/0
4.9.2016 7:36

J42a25n 44J54e34m65e74l78k63a 1695880

Bohužel velké státní firmy jsou zatížené v Evropě odbory víc než je zdravé.

5% růst při inflaci 2%. Pak se stejně co jevíce zaměstnanců vyhazuje.

OPD 1, nákupem na ČD citelně zlepšily cestování v ČR. Starší kvalitní vozy se přesunuly na linky, kde nikdo před tím neinvestoval. Jediné, co by bylo třeba otlouct o hlavu Škodě o hlavu jsou podvozky Interpanterů a vibrace.

Současný návrh ČD co koupit vystihuje, co česká železnice potřebuje. Nějaké vagony, (protože některé rychlíkové vozy potřebují obměnu - Luhačovice a spol.). Nějaké motorové vozy, protože je třeba nahradit nejstarší rychlíkové motorové vozy + nějaké 810ky. na OS. Nějaké elektrické soupravy, protože jsou modernější rychlejší stroje.

Co chce Ťok? Nahrazovat nejmladší rychlíkové stroje 842/843 z roku 98. Tedy to co železnice vůbec nepotřebuje. Které jsou navíc kvalitní a pohodlné s rekonstruovaným interierem. A zcela adekvátní a funkční na linku např. Ostrava Krnov. Po železnici jezdily 40-50 let staré stroje, ale najednou je ten luxus, aby se nahrazovaly nejmladší? Mrhání peněz. Prostě chce soutěžit, jinde na to nemá vliv. Že zrovna tato část funguje dobře.. Asi nejezdí 30 let vlakem.

Regionální politici to samé. Jeden bude chtít v soutěži vlaky kulaté, druhý hranaté. Jeden z klimatizací, druhý nízkopodlažní, třetí nové, čtvrtý na 250 km/h. Padlé na hlavu..

Půjčovna je jen prodražující nesmysl. 2 a.s. 2 účetnictví, 2 managementy, reorganizace, stěhování zaměstnanců. Ťok s (částečně vytištěnými) Eury dostal užasný nástroj jak po.. ČD a provést "liberoprivatizaci". Což zrovna od ministra, který má za občany řídit a kontrolovat ČD mi nepříjde jako člověk na svém místě.

+11/−2
3.9.2016 9:52

J75i63ř42í 76K33o27c34u28r59e87k 6855724935208

Půjčovna je náhodou super trafika pro Tvrdíky a jiné vysloužilé soudruhy a jejich rodinné příslušníky.

Vždy záleží na úhlu pohledu. :-/

0/0
3.9.2016 12:49







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.