Diskuze

Nové problémy Českých drah: vysoký růst mezd i vracení dotací za vlaky

České dráhy sice jako skupina ohlásily za pololetí zisk, toho ale dosáhly jen díky nákladní dopravě a prodeji Masarykova nádraží. Detailnější pohled ukazuje, že státem vlastněný dopravce má velký problém především ve svém hlavním byznysu: osobní dopravě.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
TK

Čaukýsek,

situace zase není tak hrozná, vlaky jsou docela pohodlný, třeba na těch se sedadlech se sedi skoro jako doma na sedačce, myslím že to bude koženka http://aimexsro.cz/classic-style/

Jinak znáte to, nerozčilovat se, stejně se nic nezmění :-);-D;-D;-O

0 0
možnosti
MM

Nechápu jednu věc. Škoda dodala pozdě lokomotivy a ČD jí musí platit.ByŤ to bylo stržené penále za zpoždění. Teď mají ČD vracet dotace za to, že nevymáhaly penále. No není to kocourkov???

1 0
možnosti
LN

Samozřejmě je! Na ČD nebyl jediný soudný člověk, který by dokázal posoudit stav, který už je od socíku na hony vzdálený, a který říká, že smlouva je závazná a případné změny jsou věcí dodatků.

0 0
možnosti
JK

Většinou šlo o to, že vlaky dodal výrobce pozdě a České dráhy za zpoždění neuplatňovaly smluvní pokutu.

---

Co dodat?

0 0
možnosti
FV
MN

Ziskovou a zároveň strategickou firmu? Proč?

1 2
možnosti
Foto

Jojo... Odboráři z ČSSD chtějí přidávat zaměstnancům a zároveň snižovat jízdné. Dokonce někteří krajští hejtmani navrhují jízdné zdarma pro některé občany.

A kdo to bude platit? My, všichni. Akorát voliči ČSSD ta KSČM o nechápou.

6 3
možnosti
JK

Mno Detroit jsme v ČR ještě neměli. Vždyť na výplaty se dá vzít úvěr od banky.

1 0
možnosti
SN

ale jo, přidejte jim, ale 20% klidně můžete vyhodit. Je to na blití kolik různejch šamšulů popochází kolem nádraží, když dnes již všechno řídí automatika. Pokud automatika vypoví službu, tak bývá chaos a neuvěřitelná zpoždění. O opravách na trati, kde stojí 15 lidí a koukají na 3, raději ani nemluvit.. Tudíž kdyby byl pan Krtek trochu manažerem (námět na nový díl Krtka), tak si udělá personální audit a ty lidi pro nadbytečnost vyhodí

0 16
možnosti
RJ

No dobře, můžete mít takový dojem (ono kvůli zastaralým tratím je v ČR opravdu stále hodně v 21. století zbytečných pozic, jako závorář, či signalista).

Ale tento článek je o ČD, ne o SŽDC ...

15 0
možnosti
JS

Ono je nárust mezd je 4,7%, ale u dělnických profesí, včetně těch vysoce kvalifikovaných to jen 1,7% a to je další problém dráhy, mzdové prostředky nejsou rozdělovány optimálně a jen minimálně je na tom líp pracovník, na kterém to stojí oproti tzv. podavačům. Takže ve výsledku schopní mladí jdou za lepším a zůstavají staří a podavači:-/

0 1
možnosti
RJ

U ČD přidali asi 1,6 - 1,7 %. U nás v Cargu pouze 1 % a u SŽDC 2 %. Kde jste vzal 4,7 % ?

0 0
možnosti
PV

Jak to jen dělají v Německu nebo Rakousku , kde si lidé vydělávají násobky zdejších platů ?? Asi tam lépe hospodaří s penězi , které tady mizí v propadlišti různých firem

2 5
možnosti
JS

Taky je zajmavé, že ten český lempl dělník, si tam taky bez problémů vydělá mnohem více, než tady, bych řekl, že úroveň našich firem nestojí na tom jací jsou dělníci, ale na něčem úplně jiném;-)

5 1
možnosti
JS

Co se týče mezd, tak to na ČD zas taková sláva není, u nás potřebujeme doplnit elektronika a když se někdo příjde o místo ucházet, tak to ztroskotá právě na platu a tak nemůžeme nikoho sehnat. Ti co to dělají dnes mají většinou kolem 55 let, takže se jim už nechce měnit zaměstnání a začínat někde od začátku, ale mladé a perspektivní síly je problém na dráhu dostat.

Požadavky na znalosti jsou vysoké a člověk, který tyto znalosti má si jinde vydělá podstatně více:-/

9 0
možnosti
VN

Hlavně je to o tom , že jde o odpovědnost. A odpovědnou práci nechce dnes nikdo dělat. Zaměstnance dnes marně shánějí takřka všechny firmy...

2 0
možnosti
FV

Zvyšování mezd je v pořádku, ale je potřeba zefektivnit práci a část osob propustit. Ono pořád platí starý (ne)vtip: "Co děláš?" "Nic, jsem na dráze!" ;-)

1 10
možnosti
PF

P86e86t19r 64F27i74a74l25a

3. 9. 2016 10:02

No nevím, pod slovy ́jsem na dráze ́ bych si nepředstavoval zaměstnance ČD, ale spíš SŽDC a že by tam nedělali nic, bych se hodně divil, tam jsou odborníci z více oborů.... a plno lidí o tom nemá nejmenší šajn.

Ještě k tomu přidat lékaře a zemědělce, to jsou spolu se železničáři - otloukánci, kdy si kde kdo myslí, že by to uměl lépe.;-D

Podotýkám, že nepatřím mezi žádnou uvedenou skupinu. :-)

11 0
možnosti