Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Zkušební provoz Pražského okruhu je příliš dlouhý, mohl by být uzavřen

Nejvyšší správní soud rozhodl, že u silnic bez kolaudace je zkušební provoz delší než tři roky neúměrně dlouhý. Jeho květnový verdikt o žalobě obcí proti jihozápadní části Pražského okruhu, po kterém auta jezdí ve zkušebním provozu od září 2010, může mít vliv i na další silniční a železniční stavby.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

O51n21d48r87e95j 88K37o36d71a56d 8921863661387

Za normálních okolností bych na ženu nevstáhl ruku. V tomto případě bych ale asi udělal výjimku... ;-€

0/0
20.9.2016 20:01

M63i33l73o31š 60K71o69l27m47a29n 6796983427872

I v Kocourkově byli rozumnější. Pražský okruh vznikl na základě potřeby pro dopravu. Pracovali na něm týmy odborníků, stavaři to realizovali a teď se objeví nějaký nedostudovaný "feťák" a stěžuje si, že jsou projíždějící auta slyšet, že to není zkolaudováno, že se to musí proto uzavřít. Soudy samozřejmě aktivně zasáhnou, zruší užívání, auta si najdou staré cesty a rok dva bude trvat, než se Pražský okruh opět otevře, ale zkolaudován. Podobné je to s obchvatem Prahy, připravila se dokumentace na obchvat, ale nebyly vyřešeny výkupy pozemků a pravděpodobně ani nebyly peníze na stavbu. Nyní peníze jsou, ale podle "aktivních" úředníků, kteří musí vykazovat nějakou činnost, jsou propadlé dokumentace a stavební povolení. Tak se musí začít od začátku a prodlouží se zahájení stavby o další roky. Na to si platíme daně, nezapomeňte na to při volbách, které strany ovládají současné úřady.

+1/0
8.9.2016 15:49

P81a47v12e22l 44V84ě62t85r20o44v59e21c 6776478122381

Souhlasím s větou, že zkušební provoz trvá příliš dlouho. Už jen kvůli pojišťovně.

Trochu žasnu nad ekology, kteří chtějí hnát větší množství vozidel do středu metropole, tedy k většímu množství lidí, staveb, pracovišť, intrastruktury atd. Ale vřískat a dělat nepokoje je jejich džob, no.

Ovšem co mi přijde šílené, je postup příslušných úřadů a úředníků. Jak to, že se nikdo nezasadil o to, aby byl provoz legalizován a případné příslušné nedostatky odstraněny? K čemu je taková veřejná služba placená z našich daní, když úředníci vzájemně zablokují jednání o tak důležité věci? Místo toho, aby se dotáhl okruh kolem celé Prahy (ostuda, že už to dávno není!) se tady hledají právní vady. Vždyť od toho máme radní pro dopravu, dopravní experty, dopravní fakulty, kontakty s okolními zeměmi atd., aby se tyto problémy eliminovaly - a ne, aby se ouřady vzájemně bavily administrativou a jako rukojmí si brali národ, zde konkrétně řidiče a pasažéry, kteří jezdí okolo Prahy. Ve funkčním státě by za tohle "padaly hlavy", nedokážu posoudit, zda i ministerská.

+2/0
7.9.2016 10:19

V79á24c97l68a26v 71Z41e47l94i59n16k70a 2212150983232

A hlavně jak ti "ekologové" tak paní starostka ukazují, jak jsou lidově řečeno mimo mísu. Jižní spojka, Barrandovská spojka a další komunikace, o které by se jednalo, jsou komunikace, které patří hlavnímu městu. A když Praha řekne, že tam tranzitní dopravu a to zejména kamiony nepustí, tak je tam prostě nepustí. Ostatně zákaz vjezdu kaminové dopravy na území HMP už nějakou dobu poletuje ve vzduchu. Výsledek bude, že těžké kamiony budou Prahu objíždět po místních komunikacích okresu Praha-západ nebo nebo přilehlých částech středočeského kraje. To se jim místní nepochybně poděkují.

0/0
7.9.2016 13:09

P50e35t24r 37B71á40č11a 8565936145215

„Samozřejmě, že teď budeme požadovat, aby auta z Pražského okruhu zmizela. Už jsme poslali ministerstvu výzvu, aby byl provoz z obchvatu bezodkladně převeden zpátky na Jižní spojku,“ řekla Českému rozhlasu Renata Voláková ze spolku Zelená pro Jesenici, který se porušováním pravidel při stavbách silnic a dálnic dlouhodobě zabývá.

To vis ze jo ty chytrolinko, tebe bych nechal na te jizni spojce jedzit od rana do vecera a stacily by dva dny, ty zelana jesenico.

+6/0
6.9.2016 19:10

P94a83v57e43l 88V12ě48t60r63o37v11e50c 6856878942501

Ono by stačilo, kdyby ta auta zase jezdila přes Jesenici stejně hustě jako před několika lety.

+2/0
7.9.2016 10:20

P32e78t63r 71B68á18č45a 8825156175115

Jasny zavretete to ;-D

At zije MD, at zije Tok R^

Odvadeji perfektni praci a je to videt.

+1/0
6.9.2016 17:03

P81e84t19r 86N72e41s24v96a57d92b20a 2554175836149

Ťok? Pokud vím tak okruh je staršího data než je Ťok MD.

0/0
7.9.2016 8:49

P57e37t61r 40K72u14č91e75r38a 6869842684379

Tak to je bomba, ze jezdime po nezkolaudovane silnici, to by nakonec pojistovna nemusela ani platit skody vznikle na tomto useku :D a nechapu co muze trvat 3 roky na kolaudaci. To spis uz pak budou tu silnici po trech letech opravovat jak bude rpzbita :D a tem lidem ktery bydlej kolem okruhu bych poslal špunty do uší, nebo snad oni nemaj auta a nejezdej nikde po dálnicích a silnicích? Nebo by si mohli vysadit na zahrade tůjky tady kazdymu neco vadi a nebylo by mozne schvalit nic co cech to protichudny nazor :D

Je mi tady ze vseho nanic8-o

+4/0
6.9.2016 15:17
Foto

L88u75k56á61š 14N91o61v86o31t23n13ý 6926927778488

He :) Takže nejenom uměle snížená rychlost (v tunelech nyní dokonce až na 60), ale rovnou to zavřít. A možná bych doporučil kousek vedle postavit úplně nový okruh. :-P

+1/−1
6.9.2016 15:01

P43a48v73e15l 44V16ě77t71r78o23v40e72c 6936108502581

Vaši ironii asi mnozí neocení.

0/0
7.9.2016 10:21

M82i65l66a45n 53C10h58a67l84u70p11a 7634436837903

R^;-D;-D;-D

0/0
16.9.2016 14:54

K38a65m27i69l 92N80o17v95o58t75n44y 4836665142510

Nevim, proc tu vsichni nadavate na tu pani. Proc uz ta silnice neni zkolaudovana? Protoze asi neni vsechno hotove. A proc to neni? Nema obcan pravo pozadovat, aby stat dodrzoval zakony? Nebo snad soudy v CR rozhoduji podle krasnych modrych oci aktivisty? Diky za vsechny takove lidi, na ktere je dnes moderni nadavat. Ze jim neni jedno, co se kolem nich deje a snazi se dotlacit stat, aby delal, co ma...

+4/0
6.9.2016 14:38

J14a64n 55D66l49o92u28h80ý 8576770723510

Tak nejen, že se nestaví další úseky, ale ještě uzavírat stávající by se jim zachtělo... ;-) Nechtěli by uzavřít celou Prahu a nechat ji pokusně jen pro pěší. To by bylo nádherný... ;-D

+1/0
6.9.2016 14:32

A10l31o85i43s 23S94t69a78r23ý 3919549107162

Tak to jsem zvědav, jak si poradí s Blankou, tam se splnění podmínky pro udělení kolaudace zcela uritě nedožiju. Ale je tedy velká šance, že se doužiju jiné zcela mimořádné události, a to jejího zavření.;-D

+1/0
6.9.2016 14:28
Foto

R30a82d77o49s58l55a63v 30P25o43l24a50č65k20o 1802860545285

Odklonit dopravu zpátky na jižní spojku je samozřejmě hloupost. Ale jde o to, že v projektu byly zahrnuty i protihlukové stěny u stávající zástavby, které ani po třech letech zkušebního provozu nestojí. A dle mé osobní zkušenosti z Dobřejovic, ze zástavby, která stála dávno před okruhem, to za správných povětrnostních podmínek opravdu stojí za to...

+5/−1
6.9.2016 14:05

P92e58t31r 62Š45t80ě73p15á53n21e95k 1113967439712

Na jednu stranu ano, ale je tu druhá stránka věci. Poloha Pražského okruhu je známa už více než 40 let a je s ním počítáno v různých územních plánech. To že si lidé v průběhu let staveěli domy stále blíž k hranici budoucího okruhu, je trochu i jejich vina. Ale samozřejmě pokud chybí věci které byly v dokumentaci a tudíž byly součástí stavebního povolení, měli se již dávno zbudovat.

+2/0
6.9.2016 14:42

K88a10r43e71l 27Č37e62r39n36ý 6585653742611

Před 40 lety byly dopravní potřeby úplně jiné. Nepočítalo se tak rozsáhlou kamionovou přepravou, individuální dopravou osobními automobily (a to i z nových satelitů), byly jiné normy .... A přesto, že je skoro všechno jinak, Pražský okruh na to moc nereaguje - a to je ten problém, pak ani protihlukové stěny nemusí řešit pětinásobný provoz, než byl původně uvažován

0/0
6.9.2016 15:19

P35e50t51r 84Š64t70ě91p64á35n56e77k 1343377619542

Já jsem komentoval trasu ne provedení. Jinou trasu těžko budete hledat. To že takové město jako Praha potřebuje okruh je jasné. To že je vše 40 let pouze na papíře je bohužel realita s kterou se musíme nyní vypořádat.

Protože co je varianta? Okruh nedělat a hnát veškerou tranzitní dopravu do Prahy? To asi ne.

+2/0
6.9.2016 17:35

M65a85r52t54i23n 17S92m92r52e34č24e90k 1435918553100

Narval bych ji ty kamiony do ty jeji Jesenice a pak se uvidi, jak moc ji bude okruh vadit.

+10/0
6.9.2016 13:52

M20a40r32t29i88n 49B14l46a71ž86e92k 5639711819271

Ne, zbláznil se stát, že není schopný za 3 roky dokončit zkušební provoz a zkolaudovat stavbu. Tím nechci říct, že podporuju stěžovatele, aktivisty a podobnou sebranku, nové silnice prostě jsou třeba. Ale v prvé řadě je třeba si došlápnout na neschopné úředníky.

+6/−3
6.9.2016 13:47

T60o51m19á83š 23C51h71r81a18s10t35n59ý 2511714251903

Jenže tohle je problém "toho že se do toho navážejí lidi co tam neměli být", tj. projekt byl ok, ale najednou se v blízkosti postavily vilové satelity. A těm lidem blízký okruh vadí (proč si tam tedy něco stavěli?) a chtějí protihlukové stěny. Za statní, samozřejmě, proč by oni něco platili.

+5/0
6.9.2016 13:49

O54n94d33ř58e45j 86Š57r17u92b97a58ř 1895501345746

A proc byl povolen uzemni plan, ktery staveni podporoval? Zase se nedomluvili urednici

+3/−2
6.9.2016 13:53

T41o11m25á39š 77C91h29r72a90s19t14n72ý 2771264341223

Tak jak ovlivníte, že pozemky mimo Váš "koridor" pro Rko a okruh nezmění nějací joudové z místních samospráv klidně i mimo Váš kraj "z polí na stavební parcely" někdy v rozmezí té několikaletky od začátku projektu po začátek stavby?

+4/0
6.9.2016 13:58

O91n76d63ř44e28j 84Š34r20u66b53a59ř 1935711265966

abych rekl pravdu, nevim kdo vsechno muze mluvit do sparvniho rizeni ohledne zmeny UP. Ale pokud nemuzou mluvit silnicari do pozemku, ktere ovlivnuji imisemi, tak je neco spatne.

0/0
6.9.2016 14:01

O49n17d83ř94e80j 59Š51r51u10b44a89ř 1605801285626

anebo maji pocitat s nejhorsi moznou variantou

0/0
6.9.2016 14:01

T44o24m26á44š 24C71h65r10a64s73t57n64ý 2451164741323

Správní řízení u změny ÚP neprobíhá. Navrhnete, schválí to zastupitelstvo, a je změněno. Záleží jen na tom "jak si to dokážete protlačit".

0/0
6.9.2016 14:08

K32a82r34e18l 90Č27e74r81n22ý 6575853122621

Tyhle okruhy jsou často navrženy v blízkosti staré zástavby, v době kdy byly úplně jiné normy a také se předpokládál úplně jiný počet automobilů.

K tomu přibylo spousty satelitů, jejichž obyvatelé hodně jezdí auty. A ke jasné, že desítky let staré vedení obchvatu může mít problémy s plněním předpisů.

0/0
6.9.2016 14:39

P10e31t88r 94J49a18r44o32c15h 7260413745598

Jaká je jednotka dočasnosti?

Jeden furt.

+4/0
6.9.2016 13:42

T29o59m74á83š 28C28h26r19a81s68t62n53ý 2791324651403

Já bych to zrušil, neprošlo to kolaudací, je to tedy černá stavba, hezky a dle zákona zbourat! A vrátit dotace EU, a vůbec to vymáhat na odpovědných osobách do posledního halíře.

+1/−4
6.9.2016 13:37

J60a70n 44D21l68o33u48h30ý 8236100583900

Jistě, a dopravu vést středočeským krajem po okreskách ;-DR^

+3/0
6.9.2016 14:34

T57o33m15á58š 26C43h55r62a94s48t13n43ý 2101564511653

Samozřejmě, a zrušit značku "zákaz vjezdu nad 3,5t" ... ať si hezky zažijou jaký je to "žít bez D0" ;-D;-D

+4/0
6.9.2016 14:48

R38i19c76h82a60r70d 14T71o50m20e97č45e73k 7356375706911

Takže aktivisté z Jesenice by chtěli vrátit provoz na Jižní spojku. To budou mít kolegové aktivisté ze Spořilova obrovskou radost.

+20/0
6.9.2016 13:30

P13e33t52r 29Š96v26a36r27c 2368978605240

Tyjo, a teď, který aktivista má vlastně pravdu? :D

+1/0
6.9.2016 13:48

T91o54m39á24š 70C46h62r39a53s28t16n23ý 2171224511173

Dnes velí doba vítězství cyklofašismu nehledě na ztráty.

+4/−2
6.9.2016 13:50

O27n91d13ř45e79j 89Š79r58u34b39a21ř 1815781325456

prosim vas, zkuste zajet do nemecka, tam uvidite "cyklofasismus", proti tomu je nase podpora cyklistu nekoncepcni sosani evropskych fondu

0/0
6.9.2016 13:57

T77o59m41á36š 48C61h82r44a81s18t64n78ý 2951204101213

Já byl v Berlíně. Zaparkovat jsem v centru, za 60kč na den (2,5EUR při kurzu 25kč) v městském parkovacím době cca. 150m od Braniborské brány, kolonu jsem měl za 10 dní v Německu a Belgii jednu na okruhu Kolína nR - ale zase fortelnou, 4,5h v noci - ale byla v pohodě, co 30min šli okolo lidi z ADAC s horkým čajem.

Nevím nevím, zaparkuju stejně někde poblíž...co já vím, ať nežeru, kdekoliv na P1 za stejný peníze a se stejným komfortem? Postará se

ÚAMK o mě podobně v koloně na D1? Hm...odpověď známe.

Až budem mít síť podpory pro parkování, dálnice, okruhy, klidně pak budu uvažovat i o podpoře cyklistům. Ale pokud nemáme ani základní obslužnost v Praze, ať cyklisté prominou, ale ...

+6/−1
6.9.2016 14:05

L78u34k33á81š 56Š17m79a64h66e25l 2287424912244

Základní dopravní obslužnost v Praze je. Jen není autem.

+2/−2
6.9.2016 15:55

J60i92ř85í 78S73t54e39j17s35k19a36l 8332489688883

A ona tam bude bruslit?

0/0
6.9.2016 13:27

R67a79d10e15k 38K34o71p51a79r 4208441232939

Jeste bych ho nezaviral. Nejdriv bych zboural Nuselak, pak z Wilsonky Legerky udelal ten park s tema lavickama a pak teprv bych ten okruh zavrel. Toto je nekoncepcni. To by se mozna dalo i nekudy projet... :-D

+15/0
6.9.2016 13:24

P96a10v42e86l 27J21i84r66u19š88k17a 9303728469508

.......co to je za pitomost.....stavba za mnoho miliard na zkoušku ?

0/0
6.9.2016 13:24

M39a75r63t14i92n 69V75a42v51ř96í33k 4492978901422

Zvláštní, pořád je mnoho lidí, kteří když jim zedník doma postaví křivou zeď jsou schopni se soudit. Ale když státní zaměstnanec, kterého si královsky platí aby jim sloužil vyrobí zmetek za miliardy, tak jim to nevadí...

Za to může přece aktivista

+1/−3
6.9.2016 13:18
Foto

M29i64l97o85s29l42a36v 63Z13í24t10k42a 8980684647950

Vadí mi že se diskutující naváží do aktivistů. Kdyby byla stavba řádně projednaná a připravená, byla dávno zkolaudovaná. Není možné neschopnost jedněch házet na hlavu těch, kdo třeba v okolí bydlí a kterým se život objektivně zhoršil

+4/−3
6.9.2016 13:15

O86n79d53ř76e66j 66Š10r33u94b59a40ř 1105561915486

ale je :-)

Ze je to blbost je vec jina

0/0
6.9.2016 13:15

T41o96m67á33š 78C36h98r62a29s67t47n45ý 2381164511603

mě vadí že se něco postaví, okolo se toho postaví dodatečně nějaké vilové satelity, jejichž majitelé netuší ani že čokoládu nedojí fialová kráva; ale hlavně podají nějaký požadavek na protihlukovou stěnu a tvoří další obstrukce dopravě.

+4/0
6.9.2016 13:46

P36e91t68r 45Š82v29a30r33c 2988818985520

Téměř každá stavba se někoho dotkne. A silnice jsou zkrátka potřeba.

A jak psal kolega níže. Někde je navrhnuta léta silnice, ale nějaký chytrák tam "prodá pole" jako stavební parcely, tak je asi jasné, že jsou tam "dotčené osoby".

Když jsem kupoval byt, první co bylo, tak jsem se zajímal jak je to s tehdy volnými pozemky okolo. V územním plánu se počítalo se zástavbou, kterou jsem byl ochoten akceptovat.... Vědět, že mi tam povede dálnice, tak to samo neberu...

+2/0
6.9.2016 13:51

O78n33d60ř92e43j 80Š49r32u52b44a39ř 1265451485266

nejde jen tak prodat pole jako stavebni parcely, to musi jeste dojit ke zmene UP a k te se musi kde kdo vyjadrovat.

0/0
6.9.2016 13:54

T64o72m83á23š 62C69h11r49a13s62t24n43ý 2671284401733

To je dost nadnesené řešení. Došel jsem na zastupitelstvo obce se zastupitelem, co byl známý mé babičky, hezká změna právně kusu bažiny - reálně celkem hezký velký pozemek upravený jako zeleninová zahrada co spravovala babička (pozemek byl její) - na stavební parcelu poté co jsem tu bažinu/zahradu zdědil. Jelikož jsem měl výkres dotčeného pozemku, sepsaný dopad změny právního stavu, zařadilo se to na jednání, odhlasovalo, a bylo hotovo. Nestálo mě mimo peněz na výkres a právní rozbor změny co jsem si udělal mimo nějaké řízení, ani den nějakého "vyjadřování" - přišel jsem na úřad, tam mi to odhlasovali, změna byla přijata, hotovo dvacet, měl jsem stavební parcelu. To že se o dva pozemky dál stavěla D7...nikoho to netankovalo.

+1/0
6.9.2016 14:17

P62e34t51r 47N67o90v88o48t19n95y 1411600881

To jste možná ale neměnil UP. Ale typ pozemku.

0/0
6.9.2016 16:43

R10a38d77a56n 81K54u49b71a50n66t 1703450669110

Za tři roky nedokázalo ŘSD dodělat protihlukové stěny a lidem to vadí. To je logické.

+4/−1
6.9.2016 13:11







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.