Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Zkušební provoz Pražského okruhu je příliš dlouhý, mohl by být uzavřen

Nejvyšší správní soud rozhodl, že u silnic bez kolaudace je zkušební provoz delší než tři roky neúměrně dlouhý. Jeho květnový verdikt o žalobě obcí proti jihozápadní části Pražského okruhu, po kterém auta jezdí ve zkušebním provozu od září 2010, může mít vliv i na další silniční a železniční stavby.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

O61n83d81r29e46j 23K77o75d69a22d 8881823191407

Za normálních okolností bych na ženu nevstáhl ruku. V tomto případě bych ale asi udělal výjimku... ;-€

0/0
20.9.2016 20:01

M96i15l58o12š 56K77o16l10m61a13n 6856543507402

I v Kocourkově byli rozumnější. Pražský okruh vznikl na základě potřeby pro dopravu. Pracovali na něm týmy odborníků, stavaři to realizovali a teď se objeví nějaký nedostudovaný "feťák" a stěžuje si, že jsou projíždějící auta slyšet, že to není zkolaudováno, že se to musí proto uzavřít. Soudy samozřejmě aktivně zasáhnou, zruší užívání, auta si najdou staré cesty a rok dva bude trvat, než se Pražský okruh opět otevře, ale zkolaudován. Podobné je to s obchvatem Prahy, připravila se dokumentace na obchvat, ale nebyly vyřešeny výkupy pozemků a pravděpodobně ani nebyly peníze na stavbu. Nyní peníze jsou, ale podle "aktivních" úředníků, kteří musí vykazovat nějakou činnost, jsou propadlé dokumentace a stavební povolení. Tak se musí začít od začátku a prodlouží se zahájení stavby o další roky. Na to si platíme daně, nezapomeňte na to při volbách, které strany ovládají současné úřady.

+1/0
8.9.2016 15:49

P30a73v76e22l 17V29ě80t13r14o66v87e91c 6186158152181

Souhlasím s větou, že zkušební provoz trvá příliš dlouho. Už jen kvůli pojišťovně.

Trochu žasnu nad ekology, kteří chtějí hnát větší množství vozidel do středu metropole, tedy k většímu množství lidí, staveb, pracovišť, intrastruktury atd. Ale vřískat a dělat nepokoje je jejich džob, no.

Ovšem co mi přijde šílené, je postup příslušných úřadů a úředníků. Jak to, že se nikdo nezasadil o to, aby byl provoz legalizován a případné příslušné nedostatky odstraněny? K čemu je taková veřejná služba placená z našich daní, když úředníci vzájemně zablokují jednání o tak důležité věci? Místo toho, aby se dotáhl okruh kolem celé Prahy (ostuda, že už to dávno není!) se tady hledají právní vady. Vždyť od toho máme radní pro dopravu, dopravní experty, dopravní fakulty, kontakty s okolními zeměmi atd., aby se tyto problémy eliminovaly - a ne, aby se ouřady vzájemně bavily administrativou a jako rukojmí si brali národ, zde konkrétně řidiče a pasažéry, kteří jezdí okolo Prahy. Ve funkčním státě by za tohle "padaly hlavy", nedokážu posoudit, zda i ministerská.

+2/0
7.9.2016 10:19

V50á97c77l30a46v 85Z49e30l69i36n27k98a 2802950733952

A hlavně jak ti "ekologové" tak paní starostka ukazují, jak jsou lidově řečeno mimo mísu. Jižní spojka, Barrandovská spojka a další komunikace, o které by se jednalo, jsou komunikace, které patří hlavnímu městu. A když Praha řekne, že tam tranzitní dopravu a to zejména kamiony nepustí, tak je tam prostě nepustí. Ostatně zákaz vjezdu kaminové dopravy na území HMP už nějakou dobu poletuje ve vzduchu. Výsledek bude, že těžké kamiony budou Prahu objíždět po místních komunikacích okresu Praha-západ nebo nebo přilehlých částech středočeského kraje. To se jim místní nepochybně poděkují.

0/0
7.9.2016 13:09

P81e56t12r 92B98á80č62a 8385366915485

„Samozřejmě, že teď budeme požadovat, aby auta z Pražského okruhu zmizela. Už jsme poslali ministerstvu výzvu, aby byl provoz z obchvatu bezodkladně převeden zpátky na Jižní spojku,“ řekla Českému rozhlasu Renata Voláková ze spolku Zelená pro Jesenici, který se porušováním pravidel při stavbách silnic a dálnic dlouhodobě zabývá.

To vis ze jo ty chytrolinko, tebe bych nechal na te jizni spojce jedzit od rana do vecera a stacily by dva dny, ty zelana jesenico.

+6/0
6.9.2016 19:10

P69a20v48e71l 11V91ě20t15r17o34v14e53c 6796528162851

Ono by stačilo, kdyby ta auta zase jezdila přes Jesenici stejně hustě jako před několika lety.

+2/0
7.9.2016 10:20

P89e29t10r 16B39á70č15a 8455166225155

Jasny zavretete to ;-D

At zije MD, at zije Tok R^

Odvadeji perfektni praci a je to videt.

+1/0
6.9.2016 17:03

P36e86t69r 51N37e96s25v39a81d97b34a 2354875746889

Ťok? Pokud vím tak okruh je staršího data než je Ťok MD.

0/0
7.9.2016 8:49

P49e91t38r 75K58u85č23e90r43a 6379302624779

Tak to je bomba, ze jezdime po nezkolaudovane silnici, to by nakonec pojistovna nemusela ani platit skody vznikle na tomto useku :D a nechapu co muze trvat 3 roky na kolaudaci. To spis uz pak budou tu silnici po trech letech opravovat jak bude rpzbita :D a tem lidem ktery bydlej kolem okruhu bych poslal špunty do uší, nebo snad oni nemaj auta a nejezdej nikde po dálnicích a silnicích? Nebo by si mohli vysadit na zahrade tůjky tady kazdymu neco vadi a nebylo by mozne schvalit nic co cech to protichudny nazor :D

Je mi tady ze vseho nanic8-o

+4/0
6.9.2016 15:17
Foto

L64u74k41á58š 94N64o33v45o65t95n16ý 6386507698188

He :) Takže nejenom uměle snížená rychlost (v tunelech nyní dokonce až na 60), ale rovnou to zavřít. A možná bych doporučil kousek vedle postavit úplně nový okruh. :-P

+1/−1
6.9.2016 15:01

P60a64v40e34l 27V88ě77t76r68o56v36e91c 6456538412311

Vaši ironii asi mnozí neocení.

0/0
7.9.2016 10:21

M74i29l60a64n 50C48h39a69l64u39p33a 7534846107353

R^;-D;-D;-D

0/0
16.9.2016 14:54

K87a76m62i36l 12N13o12v72o98t86n15y 4836325132290

Nevim, proc tu vsichni nadavate na tu pani. Proc uz ta silnice neni zkolaudovana? Protoze asi neni vsechno hotove. A proc to neni? Nema obcan pravo pozadovat, aby stat dodrzoval zakony? Nebo snad soudy v CR rozhoduji podle krasnych modrych oci aktivisty? Diky za vsechny takove lidi, na ktere je dnes moderni nadavat. Ze jim neni jedno, co se kolem nich deje a snazi se dotlacit stat, aby delal, co ma...

+4/0
6.9.2016 14:38

J78a13n 44D31l86o76u84h29ý 8696310933750

Tak nejen, že se nestaví další úseky, ale ještě uzavírat stávající by se jim zachtělo... ;-) Nechtěli by uzavřít celou Prahu a nechat ji pokusně jen pro pěší. To by bylo nádherný... ;-D

+1/0
6.9.2016 14:32

A93l93o45i92s 76S43t68a59r39ý 3189509387282

Tak to jsem zvědav, jak si poradí s Blankou, tam se splnění podmínky pro udělení kolaudace zcela uritě nedožiju. Ale je tedy velká šance, že se doužiju jiné zcela mimořádné události, a to jejího zavření.;-D

+1/0
6.9.2016 14:28
Foto

R12a30d72o58s65l26a35v 50P84o36l88a31č97k32o 1492670175405

Odklonit dopravu zpátky na jižní spojku je samozřejmě hloupost. Ale jde o to, že v projektu byly zahrnuty i protihlukové stěny u stávající zástavby, které ani po třech letech zkušebního provozu nestojí. A dle mé osobní zkušenosti z Dobřejovic, ze zástavby, která stála dávno před okruhem, to za správných povětrnostních podmínek opravdu stojí za to...

+5/−1
6.9.2016 14:05

P35e63t53r 94Š53t89ě67p15á24n93e54k 1923107519972

Na jednu stranu ano, ale je tu druhá stránka věci. Poloha Pražského okruhu je známa už více než 40 let a je s ním počítáno v různých územních plánech. To že si lidé v průběhu let staveěli domy stále blíž k hranici budoucího okruhu, je trochu i jejich vina. Ale samozřejmě pokud chybí věci které byly v dokumentaci a tudíž byly součástí stavebního povolení, měli se již dávno zbudovat.

+2/0
6.9.2016 14:42

K75a24r29e20l 74Č24e61r86n49ý 6525613402561

Před 40 lety byly dopravní potřeby úplně jiné. Nepočítalo se tak rozsáhlou kamionovou přepravou, individuální dopravou osobními automobily (a to i z nových satelitů), byly jiné normy .... A přesto, že je skoro všechno jinak, Pražský okruh na to moc nereaguje - a to je ten problém, pak ani protihlukové stěny nemusí řešit pětinásobný provoz, než byl původně uvažován

0/0
6.9.2016 15:19

P60e72t12r 41Š27t23ě13p63á45n88e46k 1493127229202

Já jsem komentoval trasu ne provedení. Jinou trasu těžko budete hledat. To že takové město jako Praha potřebuje okruh je jasné. To že je vše 40 let pouze na papíře je bohužel realita s kterou se musíme nyní vypořádat.

Protože co je varianta? Okruh nedělat a hnát veškerou tranzitní dopravu do Prahy? To asi ne.

+2/0
6.9.2016 17:35

M65a78r24t30i74n 43S23m54r14e53č51e51k 1485248103420

Narval bych ji ty kamiony do ty jeji Jesenice a pak se uvidi, jak moc ji bude okruh vadit.

+10/0
6.9.2016 13:52

M22a42r17t41i21n 62B36l78a95ž87e62k 5869771789181

Ne, zbláznil se stát, že není schopný za 3 roky dokončit zkušební provoz a zkolaudovat stavbu. Tím nechci říct, že podporuju stěžovatele, aktivisty a podobnou sebranku, nové silnice prostě jsou třeba. Ale v prvé řadě je třeba si došlápnout na neschopné úředníky.

+6/−3
6.9.2016 13:47

T62o13m95á18š 34C32h86r95a42s15t67n58ý 2881754741883

Jenže tohle je problém "toho že se do toho navážejí lidi co tam neměli být", tj. projekt byl ok, ale najednou se v blízkosti postavily vilové satelity. A těm lidem blízký okruh vadí (proč si tam tedy něco stavěli?) a chtějí protihlukové stěny. Za statní, samozřejmě, proč by oni něco platili.

+5/0
6.9.2016 13:49

O62n12d75ř13e42j 69Š10r57u39b98a28ř 1415221555456

A proc byl povolen uzemni plan, ktery staveni podporoval? Zase se nedomluvili urednici

+3/−2
6.9.2016 13:53

T75o95m89á48š 54C40h88r77a55s25t10n11ý 2721624721593

Tak jak ovlivníte, že pozemky mimo Váš "koridor" pro Rko a okruh nezmění nějací joudové z místních samospráv klidně i mimo Váš kraj "z polí na stavební parcely" někdy v rozmezí té několikaletky od začátku projektu po začátek stavby?

+4/0
6.9.2016 13:58

O14n17d35ř59e21j 74Š45r47u61b54a66ř 1185161895736

abych rekl pravdu, nevim kdo vsechno muze mluvit do sparvniho rizeni ohledne zmeny UP. Ale pokud nemuzou mluvit silnicari do pozemku, ktere ovlivnuji imisemi, tak je neco spatne.

0/0
6.9.2016 14:01

O50n95d39ř71e67j 49Š30r43u10b84a56ř 1595121415966

anebo maji pocitat s nejhorsi moznou variantou

0/0
6.9.2016 14:01

T47o83m78á94š 21C16h62r43a70s39t58n37ý 2931874311823

Správní řízení u změny ÚP neprobíhá. Navrhnete, schválí to zastupitelstvo, a je změněno. Záleží jen na tom "jak si to dokážete protlačit".

0/0
6.9.2016 14:08

K87a80r74e13l 70Č11e94r33n39ý 6695173502121

Tyhle okruhy jsou často navrženy v blízkosti staré zástavby, v době kdy byly úplně jiné normy a také se předpokládál úplně jiný počet automobilů.

K tomu přibylo spousty satelitů, jejichž obyvatelé hodně jezdí auty. A ke jasné, že desítky let staré vedení obchvatu může mít problémy s plněním předpisů.

0/0
6.9.2016 14:39

P61e71t14r 50J24a70r87o23c94h 7820213165358

Jaká je jednotka dočasnosti?

Jeden furt.

+4/0
6.9.2016 13:42

T10o23m39á55š 41C21h26r95a74s83t98n69ý 2941514601483

Já bych to zrušil, neprošlo to kolaudací, je to tedy černá stavba, hezky a dle zákona zbourat! A vrátit dotace EU, a vůbec to vymáhat na odpovědných osobách do posledního halíře.

+1/−4
6.9.2016 13:37

J34a14n 65D59l81o98u34h17ý 8236320103180

Jistě, a dopravu vést středočeským krajem po okreskách ;-DR^

+3/0
6.9.2016 14:34

T86o15m69á68š 76C70h86r65a76s96t57n89ý 2531364761713

Samozřejmě, a zrušit značku "zákaz vjezdu nad 3,5t" ... ať si hezky zažijou jaký je to "žít bez D0" ;-D;-D

+4/0
6.9.2016 14:48

R44i54c72h19a48r88d 90T26o60m33e35č74e15k 7266325416131

Takže aktivisté z Jesenice by chtěli vrátit provoz na Jižní spojku. To budou mít kolegové aktivisté ze Spořilova obrovskou radost.

+20/0
6.9.2016 13:30

P39e90t15r 25Š31v97a17r85c 2838518755230

Tyjo, a teď, který aktivista má vlastně pravdu? :D

+1/0
6.9.2016 13:48

T22o33m14á36š 89C61h49r23a61s29t95n87ý 2181444511953

Dnes velí doba vítězství cyklofašismu nehledě na ztráty.

+4/−2
6.9.2016 13:50

O80n48d53ř64e54j 60Š62r31u61b50a45ř 1465851355956

prosim vas, zkuste zajet do nemecka, tam uvidite "cyklofasismus", proti tomu je nase podpora cyklistu nekoncepcni sosani evropskych fondu

0/0
6.9.2016 13:57

T22o76m14á37š 29C97h83r52a75s19t79n83ý 2421124951803

Já byl v Berlíně. Zaparkovat jsem v centru, za 60kč na den (2,5EUR při kurzu 25kč) v městském parkovacím době cca. 150m od Braniborské brány, kolonu jsem měl za 10 dní v Německu a Belgii jednu na okruhu Kolína nR - ale zase fortelnou, 4,5h v noci - ale byla v pohodě, co 30min šli okolo lidi z ADAC s horkým čajem.

Nevím nevím, zaparkuju stejně někde poblíž...co já vím, ať nežeru, kdekoliv na P1 za stejný peníze a se stejným komfortem? Postará se

ÚAMK o mě podobně v koloně na D1? Hm...odpověď známe.

Až budem mít síť podpory pro parkování, dálnice, okruhy, klidně pak budu uvažovat i o podpoře cyklistům. Ale pokud nemáme ani základní obslužnost v Praze, ať cyklisté prominou, ale ...

+6/−1
6.9.2016 14:05

L79u12k36á46š 39Š85m30a62h58e11l 2527854542254

Základní dopravní obslužnost v Praze je. Jen není autem.

+2/−2
6.9.2016 15:55

J63i86ř64í 16S28t83e80j25s52k22a37l 8722449848703

A ona tam bude bruslit?

0/0
6.9.2016 13:27

R27a59d34e79k 69K43o20p48a95r 4198911232549

Jeste bych ho nezaviral. Nejdriv bych zboural Nuselak, pak z Wilsonky Legerky udelal ten park s tema lavickama a pak teprv bych ten okruh zavrel. Toto je nekoncepcni. To by se mozna dalo i nekudy projet... :-D

+15/0
6.9.2016 13:24

P35a75v22e38l 37J21i31r24u76š23k28a 9253658379888

.......co to je za pitomost.....stavba za mnoho miliard na zkoušku ?

0/0
6.9.2016 13:24

M97a73r94t11i59n 45V97a76v71ř26í21k 4142258901542

Zvláštní, pořád je mnoho lidí, kteří když jim zedník doma postaví křivou zeď jsou schopni se soudit. Ale když státní zaměstnanec, kterého si královsky platí aby jim sloužil vyrobí zmetek za miliardy, tak jim to nevadí...

Za to může přece aktivista

+1/−3
6.9.2016 13:18
Foto

M24i15l38o54s48l39a82v 10Z60í22t69k92a 8130414197240

Vadí mi že se diskutující naváží do aktivistů. Kdyby byla stavba řádně projednaná a připravená, byla dávno zkolaudovaná. Není možné neschopnost jedněch házet na hlavu těch, kdo třeba v okolí bydlí a kterým se život objektivně zhoršil

+4/−3
6.9.2016 13:15

O42n53d22ř73e11j 18Š41r77u55b58a13ř 1955271325956

ale je :-)

Ze je to blbost je vec jina

0/0
6.9.2016 13:15

T40o68m62á18š 89C69h26r96a16s96t23n81ý 2401654411663

mě vadí že se něco postaví, okolo se toho postaví dodatečně nějaké vilové satelity, jejichž majitelé netuší ani že čokoládu nedojí fialová kráva; ale hlavně podají nějaký požadavek na protihlukovou stěnu a tvoří další obstrukce dopravě.

+4/0
6.9.2016 13:46

P66e57t82r 66Š91v50a89r46c 2818378815950

Téměř každá stavba se někoho dotkne. A silnice jsou zkrátka potřeba.

A jak psal kolega níže. Někde je navrhnuta léta silnice, ale nějaký chytrák tam "prodá pole" jako stavební parcely, tak je asi jasné, že jsou tam "dotčené osoby".

Když jsem kupoval byt, první co bylo, tak jsem se zajímal jak je to s tehdy volnými pozemky okolo. V územním plánu se počítalo se zástavbou, kterou jsem byl ochoten akceptovat.... Vědět, že mi tam povede dálnice, tak to samo neberu...

+2/0
6.9.2016 13:51

O45n43d64ř76e63j 81Š11r40u94b51a48ř 1975451475246

nejde jen tak prodat pole jako stavebni parcely, to musi jeste dojit ke zmene UP a k te se musi kde kdo vyjadrovat.

0/0
6.9.2016 13:54

T60o28m76á74š 45C88h90r54a22s60t40n55ý 2491324791803

To je dost nadnesené řešení. Došel jsem na zastupitelstvo obce se zastupitelem, co byl známý mé babičky, hezká změna právně kusu bažiny - reálně celkem hezký velký pozemek upravený jako zeleninová zahrada co spravovala babička (pozemek byl její) - na stavební parcelu poté co jsem tu bažinu/zahradu zdědil. Jelikož jsem měl výkres dotčeného pozemku, sepsaný dopad změny právního stavu, zařadilo se to na jednání, odhlasovalo, a bylo hotovo. Nestálo mě mimo peněz na výkres a právní rozbor změny co jsem si udělal mimo nějaké řízení, ani den nějakého "vyjadřování" - přišel jsem na úřad, tam mi to odhlasovali, změna byla přijata, hotovo dvacet, měl jsem stavební parcelu. To že se o dva pozemky dál stavěla D7...nikoho to netankovalo.

+1/0
6.9.2016 14:17

P17e73t80r 62N51o30v58o10t39n35y 1461250271

To jste možná ale neměnil UP. Ale typ pozemku.

0/0
6.9.2016 16:43

R59a47d29a76n 88K71u68b16a90n92t 1143890319130

Za tři roky nedokázalo ŘSD dodělat protihlukové stěny a lidem to vadí. To je logické.

+4/−1
6.9.2016 13:11





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.