Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Zkušební provoz Pražského okruhu je příliš dlouhý, mohl by být uzavřen

Nejvyšší správní soud rozhodl, že u silnic bez kolaudace je zkušební provoz delší než tři roky neúměrně dlouhý. Jeho květnový verdikt o žalobě obcí proti jihozápadní části Pražského okruhu, po kterém auta jezdí ve zkušebním provozu od září 2010, může mít vliv i na další silniční a železniční stavby.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

O20n94d55r84e78j 77K30o53d83a82d 8331423131497

Za normálních okolností bych na ženu nevstáhl ruku. V tomto případě bych ale asi udělal výjimku... ;-€

0/0
20.9.2016 20:01

M27i54l26o34š 87K90o87l38m19a77n 6246313467952

I v Kocourkově byli rozumnější. Pražský okruh vznikl na základě potřeby pro dopravu. Pracovali na něm týmy odborníků, stavaři to realizovali a teď se objeví nějaký nedostudovaný "feťák" a stěžuje si, že jsou projíždějící auta slyšet, že to není zkolaudováno, že se to musí proto uzavřít. Soudy samozřejmě aktivně zasáhnou, zruší užívání, auta si najdou staré cesty a rok dva bude trvat, než se Pražský okruh opět otevře, ale zkolaudován. Podobné je to s obchvatem Prahy, připravila se dokumentace na obchvat, ale nebyly vyřešeny výkupy pozemků a pravděpodobně ani nebyly peníze na stavbu. Nyní peníze jsou, ale podle "aktivních" úředníků, kteří musí vykazovat nějakou činnost, jsou propadlé dokumentace a stavební povolení. Tak se musí začít od začátku a prodlouží se zahájení stavby o další roky. Na to si platíme daně, nezapomeňte na to při volbách, které strany ovládají současné úřady.

+1/0
8.9.2016 15:49

P24a56v94e84l 31V45ě40t27r36o30v10e86c 6536488132641

Souhlasím s větou, že zkušební provoz trvá příliš dlouho. Už jen kvůli pojišťovně.

Trochu žasnu nad ekology, kteří chtějí hnát větší množství vozidel do středu metropole, tedy k většímu množství lidí, staveb, pracovišť, intrastruktury atd. Ale vřískat a dělat nepokoje je jejich džob, no.

Ovšem co mi přijde šílené, je postup příslušných úřadů a úředníků. Jak to, že se nikdo nezasadil o to, aby byl provoz legalizován a případné příslušné nedostatky odstraněny? K čemu je taková veřejná služba placená z našich daní, když úředníci vzájemně zablokují jednání o tak důležité věci? Místo toho, aby se dotáhl okruh kolem celé Prahy (ostuda, že už to dávno není!) se tady hledají právní vady. Vždyť od toho máme radní pro dopravu, dopravní experty, dopravní fakulty, kontakty s okolními zeměmi atd., aby se tyto problémy eliminovaly - a ne, aby se ouřady vzájemně bavily administrativou a jako rukojmí si brali národ, zde konkrétně řidiče a pasažéry, kteří jezdí okolo Prahy. Ve funkčním státě by za tohle "padaly hlavy", nedokážu posoudit, zda i ministerská.

+2/0
7.9.2016 10:19

V13á60c75l68a49v 40Z34e40l94i54n39k80a 2852760703562

A hlavně jak ti "ekologové" tak paní starostka ukazují, jak jsou lidově řečeno mimo mísu. Jižní spojka, Barrandovská spojka a další komunikace, o které by se jednalo, jsou komunikace, které patří hlavnímu městu. A když Praha řekne, že tam tranzitní dopravu a to zejména kamiony nepustí, tak je tam prostě nepustí. Ostatně zákaz vjezdu kaminové dopravy na území HMP už nějakou dobu poletuje ve vzduchu. Výsledek bude, že těžké kamiony budou Prahu objíždět po místních komunikacích okresu Praha-západ nebo nebo přilehlých částech středočeského kraje. To se jim místní nepochybně poděkují.

0/0
7.9.2016 13:09

P40e34t38r 37B87á48č20a 8665186985275

„Samozřejmě, že teď budeme požadovat, aby auta z Pražského okruhu zmizela. Už jsme poslali ministerstvu výzvu, aby byl provoz z obchvatu bezodkladně převeden zpátky na Jižní spojku,“ řekla Českému rozhlasu Renata Voláková ze spolku Zelená pro Jesenici, který se porušováním pravidel při stavbách silnic a dálnic dlouhodobě zabývá.

To vis ze jo ty chytrolinko, tebe bych nechal na te jizni spojce jedzit od rana do vecera a stacily by dva dny, ty zelana jesenico.

+6/0
6.9.2016 19:10

P94a33v10e46l 48V35ě53t73r62o54v77e55c 6836318632891

Ono by stačilo, kdyby ta auta zase jezdila přes Jesenici stejně hustě jako před několika lety.

+2/0
7.9.2016 10:20

P76e15t59r 40B59á58č52a 8555296205745

Jasny zavretete to ;-D

At zije MD, at zije Tok R^

Odvadeji perfektni praci a je to videt.

+1/0
6.9.2016 17:03

P76e64t49r 18N59e50s22v38a16d93b17a 2894555426139

Ťok? Pokud vím tak okruh je staršího data než je Ťok MD.

0/0
7.9.2016 8:49

P18e12t62r 77K53u15č33e57r43a 6619582674679

Tak to je bomba, ze jezdime po nezkolaudovane silnici, to by nakonec pojistovna nemusela ani platit skody vznikle na tomto useku :D a nechapu co muze trvat 3 roky na kolaudaci. To spis uz pak budou tu silnici po trech letech opravovat jak bude rpzbita :D a tem lidem ktery bydlej kolem okruhu bych poslal špunty do uší, nebo snad oni nemaj auta a nejezdej nikde po dálnicích a silnicích? Nebo by si mohli vysadit na zahrade tůjky tady kazdymu neco vadi a nebylo by mozne schvalit nic co cech to protichudny nazor :D

Je mi tady ze vseho nanic8-o

+4/0
6.9.2016 15:17
Foto

L45u79k54á27š 38N59o75v18o22t46n27ý 6156707918568

He :) Takže nejenom uměle snížená rychlost (v tunelech nyní dokonce až na 60), ale rovnou to zavřít. A možná bych doporučil kousek vedle postavit úplně nový okruh. :-P

+1/−1
6.9.2016 15:01

P94a68v24e14l 97V55ě50t50r91o50v65e68c 6526178162561

Vaši ironii asi mnozí neocení.

0/0
7.9.2016 10:21

M10i81l54a92n 35C48h88a61l94u65p93a 7944656457713

R^;-D;-D;-D

0/0
16.9.2016 14:54

K81a23m76i61l 73N46o54v69o21t94n38y 4626765712890

Nevim, proc tu vsichni nadavate na tu pani. Proc uz ta silnice neni zkolaudovana? Protoze asi neni vsechno hotove. A proc to neni? Nema obcan pravo pozadovat, aby stat dodrzoval zakony? Nebo snad soudy v CR rozhoduji podle krasnych modrych oci aktivisty? Diky za vsechny takove lidi, na ktere je dnes moderni nadavat. Ze jim neni jedno, co se kolem nich deje a snazi se dotlacit stat, aby delal, co ma...

+4/0
6.9.2016 14:38

J33a11n 16D88l26o33u26h98ý 8306560783620

Tak nejen, že se nestaví další úseky, ale ještě uzavírat stávající by se jim zachtělo... ;-) Nechtěli by uzavřít celou Prahu a nechat ji pokusně jen pro pěší. To by bylo nádherný... ;-D

+1/0
6.9.2016 14:32

A18l42o61i55s 84S56t77a82r55ý 3759549417192

Tak to jsem zvědav, jak si poradí s Blankou, tam se splnění podmínky pro udělení kolaudace zcela uritě nedožiju. Ale je tedy velká šance, že se doužiju jiné zcela mimořádné události, a to jejího zavření.;-D

+1/0
6.9.2016 14:28
Foto

R55a22d42o96s95l85a22v 88P14o41l91a87č75k28o 1482650235555

Odklonit dopravu zpátky na jižní spojku je samozřejmě hloupost. Ale jde o to, že v projektu byly zahrnuty i protihlukové stěny u stávající zástavby, které ani po třech letech zkušebního provozu nestojí. A dle mé osobní zkušenosti z Dobřejovic, ze zástavby, která stála dávno před okruhem, to za správných povětrnostních podmínek opravdu stojí za to...

+5/−1
6.9.2016 14:05

P93e83t45r 36Š58t48ě53p15á97n88e43k 1573567739782

Na jednu stranu ano, ale je tu druhá stránka věci. Poloha Pražského okruhu je známa už více než 40 let a je s ním počítáno v různých územních plánech. To že si lidé v průběhu let staveěli domy stále blíž k hranici budoucího okruhu, je trochu i jejich vina. Ale samozřejmě pokud chybí věci které byly v dokumentaci a tudíž byly součástí stavebního povolení, měli se již dávno zbudovat.

+2/0
6.9.2016 14:42

K69a21r83e11l 33Č69e66r73n13ý 6105693662191

Před 40 lety byly dopravní potřeby úplně jiné. Nepočítalo se tak rozsáhlou kamionovou přepravou, individuální dopravou osobními automobily (a to i z nových satelitů), byly jiné normy .... A přesto, že je skoro všechno jinak, Pražský okruh na to moc nereaguje - a to je ten problém, pak ani protihlukové stěny nemusí řešit pětinásobný provoz, než byl původně uvažován

0/0
6.9.2016 15:19

P38e39t27r 41Š29t48ě47p35á20n84e82k 1583527799232

Já jsem komentoval trasu ne provedení. Jinou trasu těžko budete hledat. To že takové město jako Praha potřebuje okruh je jasné. To že je vše 40 let pouze na papíře je bohužel realita s kterou se musíme nyní vypořádat.

Protože co je varianta? Okruh nedělat a hnát veškerou tranzitní dopravu do Prahy? To asi ne.

+2/0
6.9.2016 17:35

M10a69r83t44i24n 95S57m37r81e22č32e44k 1375208413360

Narval bych ji ty kamiony do ty jeji Jesenice a pak se uvidi, jak moc ji bude okruh vadit.

+10/0
6.9.2016 13:52

M88a81r43t76i68n 70B12l37a17ž36e53k 5599351109521

Ne, zbláznil se stát, že není schopný za 3 roky dokončit zkušební provoz a zkolaudovat stavbu. Tím nechci říct, že podporuju stěžovatele, aktivisty a podobnou sebranku, nové silnice prostě jsou třeba. Ale v prvé řadě je třeba si došlápnout na neschopné úředníky.

+6/−3
6.9.2016 13:47

T79o89m52á73š 43C25h34r51a22s79t11n45ý 2291964141193

Jenže tohle je problém "toho že se do toho navážejí lidi co tam neměli být", tj. projekt byl ok, ale najednou se v blízkosti postavily vilové satelity. A těm lidem blízký okruh vadí (proč si tam tedy něco stavěli?) a chtějí protihlukové stěny. Za statní, samozřejmě, proč by oni něco platili.

+5/0
6.9.2016 13:49

O25n78d57ř93e75j 18Š12r54u38b67a56ř 1375871525976

A proc byl povolen uzemni plan, ktery staveni podporoval? Zase se nedomluvili urednici

+3/−2
6.9.2016 13:53

T11o81m68á51š 54C84h46r97a21s64t39n31ý 2961664351813

Tak jak ovlivníte, že pozemky mimo Váš "koridor" pro Rko a okruh nezmění nějací joudové z místních samospráv klidně i mimo Váš kraj "z polí na stavební parcely" někdy v rozmezí té několikaletky od začátku projektu po začátek stavby?

+4/0
6.9.2016 13:58

O40n13d26ř37e79j 77Š15r75u70b86a96ř 1445741685956

abych rekl pravdu, nevim kdo vsechno muze mluvit do sparvniho rizeni ohledne zmeny UP. Ale pokud nemuzou mluvit silnicari do pozemku, ktere ovlivnuji imisemi, tak je neco spatne.

0/0
6.9.2016 14:01

O63n68d81ř10e63j 59Š55r58u33b78a79ř 1465391465866

anebo maji pocitat s nejhorsi moznou variantou

0/0
6.9.2016 14:01

T15o86m13á85š 26C34h70r25a27s33t75n92ý 2791674871113

Správní řízení u změny ÚP neprobíhá. Navrhnete, schválí to zastupitelstvo, a je změněno. Záleží jen na tom "jak si to dokážete protlačit".

0/0
6.9.2016 14:08

K61a25r66e71l 32Č83e53r92n58ý 6985403752391

Tyhle okruhy jsou často navrženy v blízkosti staré zástavby, v době kdy byly úplně jiné normy a také se předpokládál úplně jiný počet automobilů.

K tomu přibylo spousty satelitů, jejichž obyvatelé hodně jezdí auty. A ke jasné, že desítky let staré vedení obchvatu může mít problémy s plněním předpisů.

0/0
6.9.2016 14:39

P83e81t19r 41J88a52r71o92c53h 7630763875668

Jaká je jednotka dočasnosti?

Jeden furt.

+4/0
6.9.2016 13:42

T74o90m45á77š 57C93h71r70a34s89t30n40ý 2631414791763

Já bych to zrušil, neprošlo to kolaudací, je to tedy černá stavba, hezky a dle zákona zbourat! A vrátit dotace EU, a vůbec to vymáhat na odpovědných osobách do posledního halíře.

+1/−4
6.9.2016 13:37

J66a27n 92D98l63o95u85h77ý 8686430983940

Jistě, a dopravu vést středočeským krajem po okreskách ;-DR^

+3/0
6.9.2016 14:34

T81o18m60á89š 83C64h19r62a56s79t51n45ý 2141674581903

Samozřejmě, a zrušit značku "zákaz vjezdu nad 3,5t" ... ať si hezky zažijou jaký je to "žít bez D0" ;-D;-D

+4/0
6.9.2016 14:48

R88i10c35h20a91r25d 86T46o83m87e12č78e15k 7676185236941

Takže aktivisté z Jesenice by chtěli vrátit provoz na Jižní spojku. To budou mít kolegové aktivisté ze Spořilova obrovskou radost.

+20/0
6.9.2016 13:30

P75e87t26r 39Š40v56a97r31c 2278308855740

Tyjo, a teď, který aktivista má vlastně pravdu? :D

+1/0
6.9.2016 13:48

T56o93m94á46š 93C88h68r18a87s12t66n31ý 2231154941623

Dnes velí doba vítězství cyklofašismu nehledě na ztráty.

+4/−2
6.9.2016 13:50

O39n56d88ř71e38j 50Š37r79u41b61a57ř 1525361885746

prosim vas, zkuste zajet do nemecka, tam uvidite "cyklofasismus", proti tomu je nase podpora cyklistu nekoncepcni sosani evropskych fondu

0/0
6.9.2016 13:57

T93o10m71á36š 92C17h41r21a78s49t14n16ý 2731304941253

Já byl v Berlíně. Zaparkovat jsem v centru, za 60kč na den (2,5EUR při kurzu 25kč) v městském parkovacím době cca. 150m od Braniborské brány, kolonu jsem měl za 10 dní v Německu a Belgii jednu na okruhu Kolína nR - ale zase fortelnou, 4,5h v noci - ale byla v pohodě, co 30min šli okolo lidi z ADAC s horkým čajem.

Nevím nevím, zaparkuju stejně někde poblíž...co já vím, ať nežeru, kdekoliv na P1 za stejný peníze a se stejným komfortem? Postará se

ÚAMK o mě podobně v koloně na D1? Hm...odpověď známe.

Až budem mít síť podpory pro parkování, dálnice, okruhy, klidně pak budu uvažovat i o podpoře cyklistům. Ale pokud nemáme ani základní obslužnost v Praze, ať cyklisté prominou, ale ...

+6/−1
6.9.2016 14:05

L61u44k90á69š 41Š23m45a16h65e24l 2157414402254

Základní dopravní obslužnost v Praze je. Jen není autem.

+2/−2
6.9.2016 15:55

J80i98ř37í 71S30t51e78j11s55k97a45l 8192329348433

A ona tam bude bruslit?

0/0
6.9.2016 13:27

R63a59d46e45k 32K90o91p96a14r 4628861352299

Jeste bych ho nezaviral. Nejdriv bych zboural Nuselak, pak z Wilsonky Legerky udelal ten park s tema lavickama a pak teprv bych ten okruh zavrel. Toto je nekoncepcni. To by se mozna dalo i nekudy projet... :-D

+15/0
6.9.2016 13:24

P91a36v78e48l 34J32i16r45u57š73k73a 9553598889928

.......co to je za pitomost.....stavba za mnoho miliard na zkoušku ?

0/0
6.9.2016 13:24

M34a31r90t21i72n 12V64a67v95ř17í33k 4882128331192

Zvláštní, pořád je mnoho lidí, kteří když jim zedník doma postaví křivou zeď jsou schopni se soudit. Ale když státní zaměstnanec, kterého si královsky platí aby jim sloužil vyrobí zmetek za miliardy, tak jim to nevadí...

Za to může přece aktivista

+1/−3
6.9.2016 13:18
Foto

M43i25l58o73s62l71a65v 70Z97í11t36k28a 8110714717760

Vadí mi že se diskutující naváží do aktivistů. Kdyby byla stavba řádně projednaná a připravená, byla dávno zkolaudovaná. Není možné neschopnost jedněch házet na hlavu těch, kdo třeba v okolí bydlí a kterým se život objektivně zhoršil

+4/−3
6.9.2016 13:15

O40n12d13ř78e41j 95Š24r56u35b36a67ř 1825401105436

ale je :-)

Ze je to blbost je vec jina

0/0
6.9.2016 13:15

T14o22m48á40š 58C95h85r35a31s67t59n91ý 2191454821623

mě vadí že se něco postaví, okolo se toho postaví dodatečně nějaké vilové satelity, jejichž majitelé netuší ani že čokoládu nedojí fialová kráva; ale hlavně podají nějaký požadavek na protihlukovou stěnu a tvoří další obstrukce dopravě.

+4/0
6.9.2016 13:46

P94e33t40r 91Š85v97a53r76c 2478118125480

Téměř každá stavba se někoho dotkne. A silnice jsou zkrátka potřeba.

A jak psal kolega níže. Někde je navrhnuta léta silnice, ale nějaký chytrák tam "prodá pole" jako stavební parcely, tak je asi jasné, že jsou tam "dotčené osoby".

Když jsem kupoval byt, první co bylo, tak jsem se zajímal jak je to s tehdy volnými pozemky okolo. V územním plánu se počítalo se zástavbou, kterou jsem byl ochoten akceptovat.... Vědět, že mi tam povede dálnice, tak to samo neberu...

+2/0
6.9.2016 13:51

O35n13d82ř40e96j 67Š31r15u62b41a23ř 1795541765816

nejde jen tak prodat pole jako stavebni parcely, to musi jeste dojit ke zmene UP a k te se musi kde kdo vyjadrovat.

0/0
6.9.2016 13:54

T20o80m13á14š 20C51h73r72a58s10t17n56ý 2161684701923

To je dost nadnesené řešení. Došel jsem na zastupitelstvo obce se zastupitelem, co byl známý mé babičky, hezká změna právně kusu bažiny - reálně celkem hezký velký pozemek upravený jako zeleninová zahrada co spravovala babička (pozemek byl její) - na stavební parcelu poté co jsem tu bažinu/zahradu zdědil. Jelikož jsem měl výkres dotčeného pozemku, sepsaný dopad změny právního stavu, zařadilo se to na jednání, odhlasovalo, a bylo hotovo. Nestálo mě mimo peněz na výkres a právní rozbor změny co jsem si udělal mimo nějaké řízení, ani den nějakého "vyjadřování" - přišel jsem na úřad, tam mi to odhlasovali, změna byla přijata, hotovo dvacet, měl jsem stavební parcelu. To že se o dva pozemky dál stavěla D7...nikoho to netankovalo.

+1/0
6.9.2016 14:17

P56e93t47r 98N27o84v29o94t51n23y 1771100631

To jste možná ale neměnil UP. Ale typ pozemku.

0/0
6.9.2016 16:43

R20a59d47a19n 25K42u94b43a95n90t 1963610409340

Za tři roky nedokázalo ŘSD dodělat protihlukové stěny a lidem to vadí. To je logické.

+4/−1
6.9.2016 13:11







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.