Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Nové dálnice v roce 2017: peněz bude dost, s povoleními už je to horší

Stát chce dát příští rok až o 4,6 miliardy korun více do dopravních staveb než letos. Rozpočet Státního fondu dopravní infrastruktury (SFDI) ve výši 82 miliard se tak přiblíží historickému rekordu 91,5 miliardy korun z roku 2015. Zahájení staveb nových úseků dálnic však není jisté - chybějí povolení.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

V13l89a94d82i80m50í89r 44F32i38b31i84g49e32r 5314261661314

Firmy se snažit nemusí. Viz Eurovia prokázalo se že postavili nekvalitně a stějně vyhrávají nové stavby. Kvalita je dot hrozná i když to opravují. Měsíc otevřená hlavní ulice v Hradci Králové a už tam jsou tradiční propadlé kanály. Kvalita oprav je tragická a rychlost oprav pomalejší než pomalá.

+1/0
8.9.2016 20:08

L47u79k29á76š 26D18u84d41a 9112263578925

D49 Hulín–Fryšták - Stav: Hlavní stavební povolení nemohou být vydána, čeká se na výjimku z EIA.

ČLÁNEK Z 1.7. -

Řidiči ve Zlínském kraji dostávají málo dobrých zpráv, ale tato mezi ně patří. Výstavba zásadních dálnic D49 z Hulína do Fryštáku a D55, což znamená v první fázi dokončení obchvatu Otrokovic, už je na dohled.

Obě investice za několik miliard korun totiž nebudou muset znovu procházet složitým a zdlouhavým řízení EIA

Zdroj: http://zlin.idnes.cz/evropska-komise-schvalila-eia-pro-d49-a-d55-ve-zlinskem-kraji-pn5-/zlin-zpravy.aspx?c=A160701_2257147_zlin-zpravy_ras

0/0
8.9.2016 10:48

M81a83r17e86k 68M31a58r66t83i16n 8889894826820

Tohle slibovali od Ťoků už před dvěmy lety. Posílíme rozpočet na stavbu nových úseků, rozestavíme 100 km nových dálnic. Jak to dopadlo, všichni víme. Holt je to pravda, slibem neurazíš.

+2/0
7.9.2016 22:45

P42e11t91r 40B89á73č19a 8345866235485

R(D)43 nikde jak jinak.

Druhy nejvetsi mesto v republice a ma prijezdovou cestu ze severu jak vesnice s tisici obyvateli.

+1/−1
7.9.2016 20:28
Foto

L82u23m78í73r 95K19u87c28h74a45ř 4499114412449

D43 tam není a ani být nemůže, když to parafrázuji: Druhé největší město v republice a krajské zásady územního rozvoje nejsou, protože se tam lidé hádají o trasování jako v obci s tisíci obyvateli a nechtějí se smířit s dálnicí přes Bastr :-)) takže když lidé z Brna jsou proti trase, jak ji chtějí mít? za to nemůže nikdo z vlády, to je čistě lokální věc, krajské zásady územního rozvoje by sice nově být letos měly, ale co je to platné, když lidé v Bastru jsou proti tomu, aby měli z klidné lokality rušný bulvár ... každý dálnici v Brně chce (D43) ale nikdo ji nechce za barákem, jak klasické pro ČR ale i jinde ...

+1/−1
8.9.2016 20:39

D62o94m17i64n62i72k 40Ž86ď42á34n51s40k18ý 7840678287713

Bohužel je to každý rok, za rok. Takže se bude nejvíce stavět v roce 2023, kdy budeme dočerpávat Evropské fondy z OPD2. Pak se budou všichni divit, proč je to tak drahé, když se 5 let koukalo z okna.Rv

+2/0
7.9.2016 17:30

M58a30r73e29k 47H45r86u19b20y 6787112631188

Dekujeme RSD za dlouhodobe kvalitni praci. (/konec ironie)

+5/0
7.9.2016 14:37
Foto

L95u60m90í97r 54K20u24c26h32a59ř 4749524352459

proboha tu je žvanilů o ničem ;-D

několik faktů:

1) příští rok se provede archeologický průzkum na D35 Opatovice nad Labem - Časy - Ostrov a začne se soutěžit zhotovitel stavby (pro neznalé spojení HK - Olomouc), na jaře 2018 se poklepe kladívkem a začne se opravdu stavět!

2) stejně tak se provede archeologický průzkum na D11 Hradec-Králové - Smiřice - Jaroměř a také se začne soutěžit zhotovitel stavby, na jaře 2018 se poklepe kladívkem a začne se opravdu stavět!

3) začne se stavět D48 Frýdek-Místek obchvat 1. etapa (2. etapa zatím nemá stavební povolení a jen tak ho mít nebude (ekoterorismus) ) a stavět se bude na stejné dálnici úsek MÚK Rychaltice - Rybí a pokud se letos dotáhne EIA a stavební povolení, tak se příští rok dokončí i MÚK Rychaltice (v rámci nedokončené stavby D48 Rychaltice - Frýdek-Místek)

4) D1 0136 Říkovice - Přerov (obchvat Přerova) by příští rok měl příští rok projít archeologickým průzkumem a měl by být vypsán tendr na zhotovitele a navíc vykoupeny téměř všechny možná i všechny pozemky, takže v roce 2018 se konečně začne stavět

5) stavět se začne i na D3 úsek 0310/I Úsilné - Hodějovice (velká část obchvat Českých Budějovic) následující úsek 0310/II Hodějovice - Třebonín, bohužel má problém s pozemky :-(

6) D6 bojuje s pozemky, tam příští rok podle mě nezačne nic, podobně na tom je mnohem více projektů ...

+2/0
7.9.2016 14:27

L49u53k78á78š 42B16r26a77n52d20e70j43s 2563715771531

Ad 1 a 2 - těch termínů už jsem slyšel.... Je mi líto

+1/0
7.9.2016 15:48
Foto

L62u60m85í77r 25K55u78c27h86a23ř 4189564412979

pane Brandejs, já sice taky, ale tentokrát jsme v situaci, kdy jsou ve věstníku zakázek uveřejněna předběžná oznámení o vypsání soutěže, jsou takřka vykoupeny pozemky (viz. nedávná tel. reportáž ČT24) a běží soutěže na provedení archeologického výzkumu včetně zemních prací, práce jsou rozvrhnuty od letošního listopadu do listopadu příštího roku a pak by již měly přijít na řadu stavební práce, tedy s koncem zimy 2017/2018, takže ;-)R^

+1/0
7.9.2016 16:13

M24a54r94t20i50n 68R65u10z31i31c11k79a 1812478866837

A hlavne by na to mely byt penize, dane zustali stejne jako za krize a ekonomika evropy se zlepsuje...

0/0
7.9.2016 17:06

V76l67a54d53i16m21í90r 49F67i34b97i98g60e55r 5924181311214

Ten archeoprůzkum by mohl dávno probíhat na vykoupených pozemcích, ale je to akorát zdržování. Nedejbože aby tam našli nějaký střep :-/

0/0
8.9.2016 20:10

T22o55m88á61š 60M36a83c96e60j63k56a 6231742957797

A dočláme se někdy toho, že mnohé beznadějně přetížené silnice prvních tříd budou mít místou dvou průhů 4? Například silnice 53 Pohořelice - Znojmo. nebo E50 Holubice - Střílky a mnohé další. Vždyť ty silnice jsou beznadějně přetížené a předjíždět se tam bezpečně prakticky nedá. Co takhle okopírovat Rakouské Schnellstarassen? V této zemi nebudeme mít normální dopravní infrastrukturu asi nikdy.

+2/0
7.9.2016 13:25

L98u39k41á87š 85B53r18a42n13d69e82j44s 2673115691751

Tož když ANO slibovalo, že se za jejich vlády budou dálnice stavět jinak, netušil jsem, že to znamená, že se nebudou stavět vůbec... Rv

Jezdím cca 2-3x do měsíce Praha - Mohelnice - Zábřeh. Bývaly doby, kdy jsem raději jel po D1 a pak R46 na OL. Teď to nemá smysl. Tak se vleču mezi kamiony na I/35, projíždím středy obcí a měst na trase a říkám, že jsem skromný, tichý a nenápadný člověk, kterému by snad stačilo, aby se celá tato silnice udělala, jako je zhruba za Litomyšlí - alespoň obchvaty obcí, 1,5m zpevněné krajnice, připojovací + odbočovací pruhy a v kopcích stoupáky, aby se mohlo bezpečně předjet. Stejně by se to tak mělo udělat, aby v případě nějakého problému na D35 (dožiju-li se jí), existovala solidní objízdná trasa. Tak když je tak strašný problém s D35, co udělat aspoň tohle? Ale ani toho se nedočkám, achjo

+9/0
7.9.2016 13:21

T18o71m60á36š 74M37a87c16e92j26k31a 6241402857207

Všude nemusí být dálnice, ono by stačilo kdyby mnohé silnice měly 4 pruhy a vedle nich muže být klidně cyklosteska.

+2/−1
7.9.2016 13:27

J20a32n 12D80l56o63u75h42ý 8346670473560

Vždyť máme plno nových dálnic. Třeba D10, D4 a další.

+1/−1
18.9.2016 16:46

J57a90r53o48m38í59r 92O80b15š13i44l 3526331111521

nějak mně děsí statistiky čelních střetů a smrťáků na skromných dvouproudých státovkách, právě mezi Hradcem a Mohelnicí...ve stoupácích v levém pruhu se hoši předvádí, kdo má víc koní i v hustém provozu, na devadesátce jedou běžně 140, mám z těchto a podobných hovad strach o sebe a děti a raději volím dálnici spodem

0/0
20.9.2016 17:09

J81a91n 36J85e27m71e83l71k34a 1445970

A za Opatovice a Labe u Hradce Králové směrem na Vysoké Mýto ne.. a ne..

+3/0
7.9.2016 12:35

J88i29t53k94a 28J11e16l88í41n57k12o72v82á 5850805916394

Vary už se tak nějak smířily s tím, že dálnice jen tak nebude, ale ten čtyřkilometrovej kousek odnikud nikam u Lubence je moc hezká vlaštovka.

Nešlo by, prosím, udělat na každým konci točnu, abysme si to mohli hezky užít?

Protože i napsání tohoto příspěvku trvalo dýl než přejetí toho slavného "dálničního úseku" :))

+6/0
7.9.2016 12:34

M14a28r66t38i32n 61P33o59s42p41í61š38i85l 8165811246937

D35, potřebná jak sůl, nevěřím, že se jí dočkám během příštích 20 let. Každý den by tam celá vláda měla bez majáčků jezdit z Lmyšle do HK a zpět. I když, raději ne, už tak je to často vláček.

+6/0
7.9.2016 10:47

J60a14n 61M61a18c26e50k 3274221212343

Nekecáme, mákáme, žejo Babiši? ;-€

+3/0
7.9.2016 10:05

M88a63r13e41k 89H90r42u29b25y 6407602961918

ehm, Babis ma na starosti finance...

0/−1
7.9.2016 14:37

J71i67ř68í 74K37o12c70u94r89e67k 6905294875778

A Ťok má ve straně koho za šéfa.

+1/0
7.9.2016 20:52

P52e20t50r 86D14r49a21p35a52l 3765588963945

tak u nás do stavebního řízení kecá 7 ministerstev, proto každé povolení trvá tak dlouho.Samozřejmě, že žádné z nich si tu svou porci důležitosti vzít nenechá, novelizace kompetenčního zákona je na roky a spíš v nedohlednu.

+4/0
7.9.2016 9:16

P25ř48e93m77y30s53l 63H68r46o57m81a52d83a 2194626928721

Tak ten článek je úplně mimo. Příští rok se začnou stavět dálnice které dostaly výjimku. V tabulce například úplně chybí D68-o

+1/−1
7.9.2016 9:13

P44a49v69e12l 64M76o15r89a72v91e51c 3592429252968

Všechny v grafice uvedené stavby mají začít příští rok? Přitom ještě řada pozemků není vykoupená?

Tak to jsem zvědav jak to ŘSD stihne. Stačí JEDINÝ člověk co se odmítne domluvit a než se naplní institut vyvlastnění nebo než něco začnou řešit soudy, máme průtah na pár let. Viz. paní Havránková od Hradce.

Dále, i normální vyjednávání o odkupu pozemků trvá ŘSD dlouhé roky. Příběh jedněch majitelů: "dostali jsme dopis ať jim pole levně prodáme. odpověděli jsme že to je polovina minimální ceny, že chceme XY. Za 3 měsíce odpověděli s návrhem smlouvy - kde byla stejná cena, my obratem urgovali naši odpověď, ŘSD odpovědělo za další 2 měsíce se správnou cenou ale blbými čísly z katastru, po další urgenci půl roku nic.."

ŘSD je nejneefektivnější nejprohnilejší instituce v zemi;-O.

+10/0
7.9.2016 8:44

P78e14t75r 79D50r73a23p98a44l 3235828723915

majitelů pozemků u liniových staveb jsou stovky...obešlou se najednou, někdo odpoví hned, někdo za půl roku a někdo vůbec, ale stejně se musí čekat na všechny. proto to trvá tak dlouho, kdybyste chtěl individuální přístup u každého majitele kozího chlívku, tak musíte navýšit počet úředníků asi tak 10x

0/−2
7.9.2016 9:20

P15a61v65e11l 72M59o13r23a57v34e22c 3832279712398

Nemáte pravdu.

ŘSD pošle všem první dopis. Pak odpovědi majitelů pozemků začnou postupně chodit. A ŘSD snad má postupně ty odpovědi zpracovávat a hned reagovat.

Naopak kdyby čekala až všichni odpoví a PAK teprv je naráz začala řešit, pak by naráz potřebovala tuny lidí.

+6/0
7.9.2016 9:25

P79e71t27r 85D25r65a55p15a14l 3855238313695

přesně naopak, takové záležitosti s v prvních fázích dělají dávkově, aby se v tom nenadělal zmatek, individuálně se řeší až to, co zůstane

0/0
7.9.2016 9:28

P35a69v67e50l 92M42o97r66a40v85e58c 3692659922648

Probůh jaký zmatek? Zmatek v tom dělá ŘSD, viz. jak reagovali v tom příkladě co jsem uváděl..

+4/0
7.9.2016 9:31

P56e51t67r 65N55o51v69o63t50n65y 1851750491

No pak se nedivme, že v tom zmatek je. A trvá to.

+1/0
7.9.2016 10:02

M16a60r95e85k 45H80r53u31b63y 6547432331398

Podle vysledku to evidentne moc dobre nedelaji.:-P

0/0
7.9.2016 14:40

P41a22v40e41l 37M55o98r61a49v57e44c 3552649242838

Zajímavé, že stejný článek se stejným obrázkem vyšel v MF Dnes včera, a text tam vyzněl naprosto naopak - jak vesele a mohutně se příští rok bude stavět, že skoro celá republika bude obbetonovaná a všechny dálnice dokončeny minimálně v šestipruhu.

Copak že za jediný den ten článek tak změnili?

+2/0
7.9.2016 8:38

M10a13r10e37k 55H31r27u34b35y 6617822291218

Redaktor si tu tiskovou zpravu precetl jeste jednou, nejspis;-)

0/0
7.9.2016 14:42
Foto

M21i34l86o22s32l31a21v 37Z50í19t34k58a 8290494537200

Konečně jeden článek k dálnicím, kde se nesvádí zpoždění na ekoaktivisty apod. Skutečný problém je právě v neschopnosti včas a správně vše projednat a vykoupit pozemky. Navrhuju přesunout finanční prostředky na železnici - modernizace Plzeň - Mnichov, Cheb - Norimberg ( umožní zvýšení především nákladní dopravy do Německa, z přetíženého úseku Děčín-Drážďany ). D6/I6 je dopravci na cestě do Německa používána místo D5, protože se platí menší mýto a ještě se některé úseky dají objet - řešení - zpoplatnění všech silnic I. třídy pro tranzitní nákladní dopravu

+7/−1
7.9.2016 8:33

J47i50ř89í 25P38a47u62l 3506435957822

Myslíte, že je tak jednoduché vykoupit pozemky. Vzpomínáte na kauzu Havránková D11 u Hradce, kde po 20 letech hádek stát nakonec vykoupil 11 ha za 90 milionů a ještě to vydával, asi oprávněně, za úspěch.

0/0
7.9.2016 8:41

P20e94t16r 15N75i72v79n49i38c33k57ý 3422424915717

Běžně se používá institut vyvlastnění.

+1/−1
7.9.2016 9:05

P72e61t89r 13D95r11a77p79a24l 3235418383945

ten se právě využívá zcela výjimečně za obrovského řevu médií

+2/0
7.9.2016 9:21

J81o85s33e70f 88T35r37ö27g55l 8139282826566

To tak běžné není. Je třeba prokázat, že dohoda není možná, což právě nebyl případ paní Havránkové (ta se chtěla dohodnout už před 25 lety sama bez vyzvání ŘSD).

+4/0
7.9.2016 10:15

M68a13r81e24k 92H57r82u46b74y 6897882521928

Havrankova to celou dobu nabizela za jasnych podminek, jenze RSD trvalo na svych...

0/0
7.9.2016 14:41

M86i18l26a35n 89V61o40l50e53k 5559463336709

Ale stavby zakonzervované v krizi by snad mohli dokončovat rovnou, ne?

0/0
7.9.2016 8:30

P52a66v43e54l 15M86o83r23a53v18e75c 3422989482808

Počkejte s tím chvíli, za pár let tu myšlenku dostane i samotný ťuk ťuk Ťok, a za dalších pár let ji možná dá i příkazem.. :)

0/0
7.9.2016 8:39

P21e44t21r 43D81r46a41p50a18l 3395768373305

to je právě ten problém, propadla jim EIA

+1/0
7.9.2016 9:22

Z26d27e59n35ě76k 68K86o40ř79í40n44e82k 6651184721640

Nebo nez se zacne stavet:)

0/0
7.9.2016 8:21

J17a59r57d62a 90Š69m42í20d 3359898871169

takže podle grafiky bych to viděl, že se v roce 2017 nezačne stavět nikde. Skoro všude chybí EIA a vykoupené pozemky.... vzhledem k tomu, že ŘSD trvá 1-2 roky, než vybere spřátelenou firmu, která to postaví, tak vidím špatně i rok 2018 a 2019....

+8/−1
7.9.2016 8:04

L34u91k46á75š 19Š56m91a36h89e26l 2167324782924

A nemohou ty peníze použít na vysokorychlostní tratě? Že by se konečně o nich přestalo jen mluvit? Pro začátek Brno Přerov tam je to navrhování nejdále.

+2/−2
7.9.2016 7:58

J80a64n 79M97a97c79e32k 3774531312273

Je u nás nějaká VRT vyprojektovaná, se všemi povoleními a vykoupenými pozemky? Jestli není, tak nemohli ;-)

+2/0
7.9.2016 10:03
Foto

J79i67ř35í 57Š27r24á50m78e97k 3348557489971

Není, protože není vůle. Holt když se nechce, je to horší, než když se nemůže.

+4/0
7.9.2016 10:14

J17i56ř61í 80K37o26c42u50r40e21k 6765604555558

Jo kousek je, tunel u Lovosic. Jenže se čeká, až zahřmí. Až zahřmí ohňostroj při prorážce druhého tubusu u Ejpovic.

Ono to mohlo jít i do novostavby Blažovice-Nezamyslice. Ale to by (hádejte kdo) nesměli u soudu shodit Zásady územního rozvoje JMK. Byla to velké výhra, železnice se stavět nezačne a transit pojede stále středem Brna. No pojede, bude postávat v kolonách, to je ještě ekologičtější.

0/0
7.9.2016 20:58

G91e89n35e 11H24a91m54m91o75n34d 9108421986904

Postavte konečně ten pražský okruh krucinál!

+15/−1
7.9.2016 7:58





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.