Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Nové dálnice v roce 2017: peněz bude dost, s povoleními už je to horší

Stát chce dát příští rok až o 4,6 miliardy korun více do dopravních staveb než letos. Rozpočet Státního fondu dopravní infrastruktury (SFDI) ve výši 82 miliard se tak přiblíží historickému rekordu 91,5 miliardy korun z roku 2015. Zahájení staveb nových úseků dálnic však není jisté - chybějí povolení.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

V50l41a51d45i53m58í97r 98F33i55b65i38g45e19r 5944821301664

Firmy se snažit nemusí. Viz Eurovia prokázalo se že postavili nekvalitně a stějně vyhrávají nové stavby. Kvalita je dot hrozná i když to opravují. Měsíc otevřená hlavní ulice v Hradci Králové a už tam jsou tradiční propadlé kanály. Kvalita oprav je tragická a rychlost oprav pomalejší než pomalá.

+1/0
8.9.2016 20:08

L47u45k80á67š 30D69u51d39a 9292633408875

D49 Hulín–Fryšták - Stav: Hlavní stavební povolení nemohou být vydána, čeká se na výjimku z EIA.

ČLÁNEK Z 1.7. -

Řidiči ve Zlínském kraji dostávají málo dobrých zpráv, ale tato mezi ně patří. Výstavba zásadních dálnic D49 z Hulína do Fryštáku a D55, což znamená v první fázi dokončení obchvatu Otrokovic, už je na dohled.

Obě investice za několik miliard korun totiž nebudou muset znovu procházet složitým a zdlouhavým řízení EIA

Zdroj: zlin.idnes.cz

0/0
8.9.2016 10:48

M47a90r76e58k 65M37a38r56t75i31n 8379524886690

Tohle slibovali od Ťoků už před dvěmy lety. Posílíme rozpočet na stavbu nových úseků, rozestavíme 100 km nových dálnic. Jak to dopadlo, všichni víme. Holt je to pravda, slibem neurazíš.

+2/0
7.9.2016 22:45

P90e38t72r 14B13á44č58a 8465586475265

R(D)43 nikde jak jinak.

Druhy nejvetsi mesto v republice a ma prijezdovou cestu ze severu jak vesnice s tisici obyvateli.

+1/−1
7.9.2016 20:28
Foto

L81u21m80í92r 24K38u43c67h44a17ř 4749604862539

D43 tam není a ani být nemůže, když to parafrázuji: Druhé největší město v republice a krajské zásady územního rozvoje nejsou, protože se tam lidé hádají o trasování jako v obci s tisíci obyvateli a nechtějí se smířit s dálnicí přes Bastr :-)) takže když lidé z Brna jsou proti trase, jak ji chtějí mít? za to nemůže nikdo z vlády, to je čistě lokální věc, krajské zásady územního rozvoje by sice nově být letos měly, ale co je to platné, když lidé v Bastru jsou proti tomu, aby měli z klidné lokality rušný bulvár ... každý dálnici v Brně chce (D43) ale nikdo ji nechce za barákem, jak klasické pro ČR ale i jinde ...

+1/−1
8.9.2016 20:39

D66o54m73i90n25i18k 38Ž78ď59á77n23s65k25ý 7600948397103

Bohužel je to každý rok, za rok. Takže se bude nejvíce stavět v roce 2023, kdy budeme dočerpávat Evropské fondy z OPD2. Pak se budou všichni divit, proč je to tak drahé, když se 5 let koukalo z okna.Rv

+2/0
7.9.2016 17:30

M42a39r41e82k 26H56r62u61b92y 6927832541628

Dekujeme RSD za dlouhodobe kvalitni praci. (/konec ironie)

+5/0
7.9.2016 14:37
Foto

L26u76m85í59r 45K89u84c55h42a38ř 4879134612129

proboha tu je žvanilů o ničem ;-D

několik faktů:

1) příští rok se provede archeologický průzkum na D35 Opatovice nad Labem - Časy - Ostrov a začne se soutěžit zhotovitel stavby (pro neznalé spojení HK - Olomouc), na jaře 2018 se poklepe kladívkem a začne se opravdu stavět!

2) stejně tak se provede archeologický průzkum na D11 Hradec-Králové - Smiřice - Jaroměř a také se začne soutěžit zhotovitel stavby, na jaře 2018 se poklepe kladívkem a začne se opravdu stavět!

3) začne se stavět D48 Frýdek-Místek obchvat 1. etapa (2. etapa zatím nemá stavební povolení a jen tak ho mít nebude (ekoterorismus) ) a stavět se bude na stejné dálnici úsek MÚK Rychaltice - Rybí a pokud se letos dotáhne EIA a stavební povolení, tak se příští rok dokončí i MÚK Rychaltice (v rámci nedokončené stavby D48 Rychaltice - Frýdek-Místek)

4) D1 0136 Říkovice - Přerov (obchvat Přerova) by příští rok měl příští rok projít archeologickým průzkumem a měl by být vypsán tendr na zhotovitele a navíc vykoupeny téměř všechny možná i všechny pozemky, takže v roce 2018 se konečně začne stavět

5) stavět se začne i na D3 úsek 0310/I Úsilné - Hodějovice (velká část obchvat Českých Budějovic) následující úsek 0310/II Hodějovice - Třebonín, bohužel má problém s pozemky :-(

6) D6 bojuje s pozemky, tam příští rok podle mě nezačne nic, podobně na tom je mnohem více projektů ...

+2/0
7.9.2016 14:27

L79u57k22á81š 72B15r16a41n30d54e69j50s 2963205381321

Ad 1 a 2 - těch termínů už jsem slyšel.... Je mi líto

+1/0
7.9.2016 15:48
Foto

L24u54m33í96r 60K45u78c65h24a15ř 4539544102119

pane Brandejs, já sice taky, ale tentokrát jsme v situaci, kdy jsou ve věstníku zakázek uveřejněna předběžná oznámení o vypsání soutěže, jsou takřka vykoupeny pozemky (viz. nedávná tel. reportáž ČT24) a běží soutěže na provedení archeologického výzkumu včetně zemních prací, práce jsou rozvrhnuty od letošního listopadu do listopadu příštího roku a pak by již měly přijít na řadu stavební práce, tedy s koncem zimy 2017/2018, takže ;-)R^

+1/0
7.9.2016 16:13

M53a79r64t54i82n 13R79u21z21i48c55k83a 1552418896947

A hlavne by na to mely byt penize, dane zustali stejne jako za krize a ekonomika evropy se zlepsuje...

0/0
7.9.2016 17:06

V91l73a27d19i24m42í78r 64F50i43b78i56g66e67r 5604611411294

Ten archeoprůzkum by mohl dávno probíhat na vykoupených pozemcích, ale je to akorát zdržování. Nedejbože aby tam našli nějaký střep :-/

0/0
8.9.2016 20:10

T10o89m85á52š 37M34a52c13e43j84k50a 6761892467747

A dočláme se někdy toho, že mnohé beznadějně přetížené silnice prvních tříd budou mít místou dvou průhů 4? Například silnice 53 Pohořelice - Znojmo. nebo E50 Holubice - Střílky a mnohé další. Vždyť ty silnice jsou beznadějně přetížené a předjíždět se tam bezpečně prakticky nedá. Co takhle okopírovat Rakouské Schnellstarassen? V této zemi nebudeme mít normální dopravní infrastrukturu asi nikdy.

+2/0
7.9.2016 13:25

L29u22k78á37š 89B85r20a10n98d13e48j34s 2323535521861

Tož když ANO slibovalo, že se za jejich vlády budou dálnice stavět jinak, netušil jsem, že to znamená, že se nebudou stavět vůbec... Rv

Jezdím cca 2-3x do měsíce Praha - Mohelnice - Zábřeh. Bývaly doby, kdy jsem raději jel po D1 a pak R46 na OL. Teď to nemá smysl. Tak se vleču mezi kamiony na I/35, projíždím středy obcí a měst na trase a říkám, že jsem skromný, tichý a nenápadný člověk, kterému by snad stačilo, aby se celá tato silnice udělala, jako je zhruba za Litomyšlí - alespoň obchvaty obcí, 1,5m zpevněné krajnice, připojovací + odbočovací pruhy a v kopcích stoupáky, aby se mohlo bezpečně předjet. Stejně by se to tak mělo udělat, aby v případě nějakého problému na D35 (dožiju-li se jí), existovala solidní objízdná trasa. Tak když je tak strašný problém s D35, co udělat aspoň tohle? Ale ani toho se nedočkám, achjo

+9/0
7.9.2016 13:21

T92o51m35á41š 98M18a49c46e91j65k21a 6981932237737

Všude nemusí být dálnice, ono by stačilo kdyby mnohé silnice měly 4 pruhy a vedle nich muže být klidně cyklosteska.

+2/−1
7.9.2016 13:27

J53a41n 80D47l54o80u34h51ý 8436880883850

Vždyť máme plno nových dálnic. Třeba D10, D4 a další.

+1/−1
18.9.2016 16:46

J48a88r10o29m58í89r 96O57b34š63i15l 3756211721421

nějak mně děsí statistiky čelních střetů a smrťáků na skromných dvouproudých státovkách, právě mezi Hradcem a Mohelnicí...ve stoupácích v levém pruhu se hoši předvádí, kdo má víc koní i v hustém provozu, na devadesátce jedou běžně 140, mám z těchto a podobných hovad strach o sebe a děti a raději volím dálnici spodem

0/0
20.9.2016 17:09

J44a33n 74J21e16m85e39l93k91a 1505160

A za Opatovice a Labe u Hradce Králové směrem na Vysoké Mýto ne.. a ne..

+3/0
7.9.2016 12:35

J97i16t68k10a 91J52e19l31í10n57k91o45v61á 5180955646494

Vary už se tak nějak smířily s tím, že dálnice jen tak nebude, ale ten čtyřkilometrovej kousek odnikud nikam u Lubence je moc hezká vlaštovka.

Nešlo by, prosím, udělat na každým konci točnu, abysme si to mohli hezky užít?

Protože i napsání tohoto příspěvku trvalo dýl než přejetí toho slavného "dálničního úseku" :))

+6/0
7.9.2016 12:34

M88a36r15t36i81n 48P89o27s68p76í82š10i19l 8935181786527

D35, potřebná jak sůl, nevěřím, že se jí dočkám během příštích 20 let. Každý den by tam celá vláda měla bez majáčků jezdit z Lmyšle do HK a zpět. I když, raději ne, už tak je to často vláček.

+6/0
7.9.2016 10:47

J90a90n 88M33a71c61e65k 3884711842523

Nekecáme, mákáme, žejo Babiši? ;-€

+3/0
7.9.2016 10:05

M86a22r12e19k 30H89r14u64b45y 6787262661788

ehm, Babis ma na starosti finance...

0/−1
7.9.2016 14:37

J82i32ř74í 36K31o90c62u83r66e18k 6265154755258

A Ťok má ve straně koho za šéfa.

+1/0
7.9.2016 20:52

P27e73t49r 47D19r63a47p39a55l 3745738783285

tak u nás do stavebního řízení kecá 7 ministerstev, proto každé povolení trvá tak dlouho.Samozřejmě, že žádné z nich si tu svou porci důležitosti vzít nenechá, novelizace kompetenčního zákona je na roky a spíš v nedohlednu.

+4/0
7.9.2016 9:16

P89ř52e43m72y74s33l 20H50r48o86m39a66d80a 2314676308141

Tak ten článek je úplně mimo. Příští rok se začnou stavět dálnice které dostaly výjimku. V tabulce například úplně chybí D68-o

+1/−1
7.9.2016 9:13

P84a13v53e73l 86M89o95r41a17v13e41c 3522769102618

Všechny v grafice uvedené stavby mají začít příští rok? Přitom ještě řada pozemků není vykoupená?

Tak to jsem zvědav jak to ŘSD stihne. Stačí JEDINÝ člověk co se odmítne domluvit a než se naplní institut vyvlastnění nebo než něco začnou řešit soudy, máme průtah na pár let. Viz. paní Havránková od Hradce.

Dále, i normální vyjednávání o odkupu pozemků trvá ŘSD dlouhé roky. Příběh jedněch majitelů: "dostali jsme dopis ať jim pole levně prodáme. odpověděli jsme že to je polovina minimální ceny, že chceme XY. Za 3 měsíce odpověděli s návrhem smlouvy - kde byla stejná cena, my obratem urgovali naši odpověď, ŘSD odpovědělo za další 2 měsíce se správnou cenou ale blbými čísly z katastru, po další urgenci půl roku nic.."

ŘSD je nejneefektivnější nejprohnilejší instituce v zemi;-O.

+10/0
7.9.2016 8:44

P71e71t40r 33D44r51a80p65a73l 3775868193805

majitelů pozemků u liniových staveb jsou stovky...obešlou se najednou, někdo odpoví hned, někdo za půl roku a někdo vůbec, ale stejně se musí čekat na všechny. proto to trvá tak dlouho, kdybyste chtěl individuální přístup u každého majitele kozího chlívku, tak musíte navýšit počet úředníků asi tak 10x

0/−2
7.9.2016 9:20

P37a41v78e18l 51M88o69r34a54v13e62c 3472419672308

Nemáte pravdu.

ŘSD pošle všem první dopis. Pak odpovědi majitelů pozemků začnou postupně chodit. A ŘSD snad má postupně ty odpovědi zpracovávat a hned reagovat.

Naopak kdyby čekala až všichni odpoví a PAK teprv je naráz začala řešit, pak by naráz potřebovala tuny lidí.

+6/0
7.9.2016 9:25

P78e96t71r 85D76r23a18p59a37l 3965688433315

přesně naopak, takové záležitosti s v prvních fázích dělají dávkově, aby se v tom nenadělal zmatek, individuálně se řeší až to, co zůstane

0/0
7.9.2016 9:28

P87a98v18e12l 85M60o78r70a61v43e35c 3212919272278

Probůh jaký zmatek? Zmatek v tom dělá ŘSD, viz. jak reagovali v tom příkladě co jsem uváděl..

+4/0
7.9.2016 9:31

P68e77t84r 13N83o60v86o75t16n10y 1421660291

No pak se nedivme, že v tom zmatek je. A trvá to.

+1/0
7.9.2016 10:02

M81a50r21e81k 54H47r46u54b94y 6597602791878

Podle vysledku to evidentne moc dobre nedelaji.:-P

0/0
7.9.2016 14:40

P59a26v63e46l 74M84o94r89a89v58e21c 3652589702108

Zajímavé, že stejný článek se stejným obrázkem vyšel v MF Dnes včera, a text tam vyzněl naprosto naopak - jak vesele a mohutně se příští rok bude stavět, že skoro celá republika bude obbetonovaná a všechny dálnice dokončeny minimálně v šestipruhu.

Copak že za jediný den ten článek tak změnili?

+2/0
7.9.2016 8:38

M32a11r12e53k 93H58r88u20b31y 6527652531808

Redaktor si tu tiskovou zpravu precetl jeste jednou, nejspis;-)

0/0
7.9.2016 14:42
Foto

M72i73l28o33s32l94a11v 70Z22í69t34k56a 8700384907910

Konečně jeden článek k dálnicím, kde se nesvádí zpoždění na ekoaktivisty apod. Skutečný problém je právě v neschopnosti včas a správně vše projednat a vykoupit pozemky. Navrhuju přesunout finanční prostředky na železnici - modernizace Plzeň - Mnichov, Cheb - Norimberg ( umožní zvýšení především nákladní dopravy do Německa, z přetíženého úseku Děčín-Drážďany ). D6/I6 je dopravci na cestě do Německa používána místo D5, protože se platí menší mýto a ještě se některé úseky dají objet - řešení - zpoplatnění všech silnic I. třídy pro tranzitní nákladní dopravu

+7/−1
7.9.2016 8:33

J10i26ř94í 75P45a31u92l 3566175857382

Myslíte, že je tak jednoduché vykoupit pozemky. Vzpomínáte na kauzu Havránková D11 u Hradce, kde po 20 letech hádek stát nakonec vykoupil 11 ha za 90 milionů a ještě to vydával, asi oprávněně, za úspěch.

0/0
7.9.2016 8:41

P69e15t41r 92N19i41v24n27i26c40k86ý 3422634695397

Běžně se používá institut vyvlastnění.

+1/−1
7.9.2016 9:05

P20e40t76r 95D32r30a96p28a31l 3355698763445

ten se právě využívá zcela výjimečně za obrovského řevu médií

+2/0
7.9.2016 9:21

J51o79s70e26f 45T65r40ö64g80l 8759252256566

To tak běžné není. Je třeba prokázat, že dohoda není možná, což právě nebyl případ paní Havránkové (ta se chtěla dohodnout už před 25 lety sama bez vyzvání ŘSD).

+4/0
7.9.2016 10:15

M21a74r60e22k 82H41r16u16b20y 6617792201638

Havrankova to celou dobu nabizela za jasnych podminek, jenze RSD trvalo na svych...

0/0
7.9.2016 14:41

M18i72l85a19n 66V49o63l78e74k 5459693706969

Ale stavby zakonzervované v krizi by snad mohli dokončovat rovnou, ne?

0/0
7.9.2016 8:30

P96a39v73e38l 64M60o80r74a18v31e67c 3192529372708

Počkejte s tím chvíli, za pár let tu myšlenku dostane i samotný ťuk ťuk Ťok, a za dalších pár let ji možná dá i příkazem.. :)

0/0
7.9.2016 8:39

P38e40t28r 89D15r81a56p66a78l 3705198753605

to je právě ten problém, propadla jim EIA

+1/0
7.9.2016 9:22

Z77d45e39n90ě51k 85K43o75ř42í80n96e28k 6391884981500

Nebo nez se zacne stavet:)

0/0
7.9.2016 8:21

J27a10r24d21a 92Š50m44í27d 3789648251499

takže podle grafiky bych to viděl, že se v roce 2017 nezačne stavět nikde. Skoro všude chybí EIA a vykoupené pozemky.... vzhledem k tomu, že ŘSD trvá 1-2 roky, než vybere spřátelenou firmu, která to postaví, tak vidím špatně i rok 2018 a 2019....

+8/−1
7.9.2016 8:04

L71u93k67á55š 84Š29m96a72h91e76l 2667654932934

A nemohou ty peníze použít na vysokorychlostní tratě? Že by se konečně o nich přestalo jen mluvit? Pro začátek Brno Přerov tam je to navrhování nejdále.

+2/−2
7.9.2016 7:58

J95a58n 30M71a74c92e57k 3264601702933

Je u nás nějaká VRT vyprojektovaná, se všemi povoleními a vykoupenými pozemky? Jestli není, tak nemohli ;-)

+2/0
7.9.2016 10:03
Foto

J64i67ř37í 11Š21r21á85m70e92k 3148477239511

Není, protože není vůle. Holt když se nechce, je to horší, než když se nemůže.

+4/0
7.9.2016 10:14

J43i20ř90í 36K58o50c42u58r27e98k 6535844955168

Jo kousek je, tunel u Lovosic. Jenže se čeká, až zahřmí. Až zahřmí ohňostroj při prorážce druhého tubusu u Ejpovic.

Ono to mohlo jít i do novostavby Blažovice-Nezamyslice. Ale to by (hádejte kdo) nesměli u soudu shodit Zásady územního rozvoje JMK. Byla to velké výhra, železnice se stavět nezačne a transit pojede stále středem Brna. No pojede, bude postávat v kolonách, to je ještě ekologičtější.

0/0
7.9.2016 20:58

G89e32n91e 55H42a95m60m30o61n69d 9708791646804

Postavte konečně ten pražský okruh krucinál!

+15/−1
7.9.2016 7:58







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.