Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Nové dálnice v roce 2017: peněz bude dost, s povoleními už je to horší

Stát chce dát příští rok až o 4,6 miliardy korun více do dopravních staveb než letos. Rozpočet Státního fondu dopravní infrastruktury (SFDI) ve výši 82 miliard se tak přiblíží historickému rekordu 91,5 miliardy korun z roku 2015. Zahájení staveb nových úseků dálnic však není jisté - chybějí povolení.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

V72l84a11d39i58m75í93r 34F50i98b18i31g25e98r 5434221861544

Firmy se snažit nemusí. Viz Eurovia prokázalo se že postavili nekvalitně a stějně vyhrávají nové stavby. Kvalita je dot hrozná i když to opravují. Měsíc otevřená hlavní ulice v Hradci Králové a už tam jsou tradiční propadlé kanály. Kvalita oprav je tragická a rychlost oprav pomalejší než pomalá.

+1/0
8.9.2016 20:08

L60u19k46á12š 69D68u92d20a 9962773838235

D49 Hulín–Fryšták - Stav: Hlavní stavební povolení nemohou být vydána, čeká se na výjimku z EIA.

ČLÁNEK Z 1.7. -

Řidiči ve Zlínském kraji dostávají málo dobrých zpráv, ale tato mezi ně patří. Výstavba zásadních dálnic D49 z Hulína do Fryštáku a D55, což znamená v první fázi dokončení obchvatu Otrokovic, už je na dohled.

Obě investice za několik miliard korun totiž nebudou muset znovu procházet složitým a zdlouhavým řízení EIA

Zdroj: http://zlin.idnes.cz/evropska-komise-schvalila-eia-pro-d49-a-d55-ve-zlinskem-kraji-pn5-/zlin-zpravy.aspx?c=A160701_2257147_zlin-zpravy_ras

0/0
8.9.2016 10:48

M55a82r18e70k 17M72a29r59t78i42n 8769244486930

Tohle slibovali od Ťoků už před dvěmy lety. Posílíme rozpočet na stavbu nových úseků, rozestavíme 100 km nových dálnic. Jak to dopadlo, všichni víme. Holt je to pravda, slibem neurazíš.

+2/0
7.9.2016 22:45

P65e48t37r 69B78á32č33a 8935176155565

R(D)43 nikde jak jinak.

Druhy nejvetsi mesto v republice a ma prijezdovou cestu ze severu jak vesnice s tisici obyvateli.

+1/−1
7.9.2016 20:28
Foto

L70u25m42í45r 48K77u25c50h36a53ř 4349234532909

D43 tam není a ani být nemůže, když to parafrázuji: Druhé největší město v republice a krajské zásady územního rozvoje nejsou, protože se tam lidé hádají o trasování jako v obci s tisíci obyvateli a nechtějí se smířit s dálnicí přes Bastr :-)) takže když lidé z Brna jsou proti trase, jak ji chtějí mít? za to nemůže nikdo z vlády, to je čistě lokální věc, krajské zásady územního rozvoje by sice nově být letos měly, ale co je to platné, když lidé v Bastru jsou proti tomu, aby měli z klidné lokality rušný bulvár ... každý dálnici v Brně chce (D43) ale nikdo ji nechce za barákem, jak klasické pro ČR ale i jinde ...

+1/−1
8.9.2016 20:39

D69o91m37i75n27i42k 31Ž63ď74á12n53s81k36ý 7980608897613

Bohužel je to každý rok, za rok. Takže se bude nejvíce stavět v roce 2023, kdy budeme dočerpávat Evropské fondy z OPD2. Pak se budou všichni divit, proč je to tak drahé, když se 5 let koukalo z okna.Rv

+2/0
7.9.2016 17:30

M75a12r24e46k 57H86r23u40b64y 6607732211508

Dekujeme RSD za dlouhodobe kvalitni praci. (/konec ironie)

+5/0
7.9.2016 14:37
Foto

L40u35m82í78r 18K39u94c27h88a72ř 4349174492399

proboha tu je žvanilů o ničem ;-D

několik faktů:

1) příští rok se provede archeologický průzkum na D35 Opatovice nad Labem - Časy - Ostrov a začne se soutěžit zhotovitel stavby (pro neznalé spojení HK - Olomouc), na jaře 2018 se poklepe kladívkem a začne se opravdu stavět!

2) stejně tak se provede archeologický průzkum na D11 Hradec-Králové - Smiřice - Jaroměř a také se začne soutěžit zhotovitel stavby, na jaře 2018 se poklepe kladívkem a začne se opravdu stavět!

3) začne se stavět D48 Frýdek-Místek obchvat 1. etapa (2. etapa zatím nemá stavební povolení a jen tak ho mít nebude (ekoterorismus) ) a stavět se bude na stejné dálnici úsek MÚK Rychaltice - Rybí a pokud se letos dotáhne EIA a stavební povolení, tak se příští rok dokončí i MÚK Rychaltice (v rámci nedokončené stavby D48 Rychaltice - Frýdek-Místek)

4) D1 0136 Říkovice - Přerov (obchvat Přerova) by příští rok měl příští rok projít archeologickým průzkumem a měl by být vypsán tendr na zhotovitele a navíc vykoupeny téměř všechny možná i všechny pozemky, takže v roce 2018 se konečně začne stavět

5) stavět se začne i na D3 úsek 0310/I Úsilné - Hodějovice (velká část obchvat Českých Budějovic) následující úsek 0310/II Hodějovice - Třebonín, bohužel má problém s pozemky :-(

6) D6 bojuje s pozemky, tam příští rok podle mě nezačne nic, podobně na tom je mnohem více projektů ...

+2/0
7.9.2016 14:27

L91u65k50á26š 89B46r91a58n20d39e54j22s 2153245441621

Ad 1 a 2 - těch termínů už jsem slyšel.... Je mi líto

+1/0
7.9.2016 15:48
Foto

L80u57m51í34r 71K28u97c57h89a30ř 4939434862399

pane Brandejs, já sice taky, ale tentokrát jsme v situaci, kdy jsou ve věstníku zakázek uveřejněna předběžná oznámení o vypsání soutěže, jsou takřka vykoupeny pozemky (viz. nedávná tel. reportáž ČT24) a běží soutěže na provedení archeologického výzkumu včetně zemních prací, práce jsou rozvrhnuty od letošního listopadu do listopadu příštího roku a pak by již měly přijít na řadu stavební práce, tedy s koncem zimy 2017/2018, takže ;-)R^

+1/0
7.9.2016 16:13

M88a39r17t57i31n 74R23u44z83i73c57k80a 1242538336957

A hlavne by na to mely byt penize, dane zustali stejne jako za krize a ekonomika evropy se zlepsuje...

0/0
7.9.2016 17:06

V34l80a82d35i90m75í64r 25F66i73b66i91g35e68r 5524581711804

Ten archeoprůzkum by mohl dávno probíhat na vykoupených pozemcích, ale je to akorát zdržování. Nedejbože aby tam našli nějaký střep :-/

0/0
8.9.2016 20:10

T49o25m14á57š 91M69a49c46e73j77k75a 6901132547347

A dočláme se někdy toho, že mnohé beznadějně přetížené silnice prvních tříd budou mít místou dvou průhů 4? Například silnice 53 Pohořelice - Znojmo. nebo E50 Holubice - Střílky a mnohé další. Vždyť ty silnice jsou beznadějně přetížené a předjíždět se tam bezpečně prakticky nedá. Co takhle okopírovat Rakouské Schnellstarassen? V této zemi nebudeme mít normální dopravní infrastrukturu asi nikdy.

+2/0
7.9.2016 13:25

L93u95k23á60š 60B47r23a73n91d89e57j17s 2303185241311

Tož když ANO slibovalo, že se za jejich vlády budou dálnice stavět jinak, netušil jsem, že to znamená, že se nebudou stavět vůbec... Rv

Jezdím cca 2-3x do měsíce Praha - Mohelnice - Zábřeh. Bývaly doby, kdy jsem raději jel po D1 a pak R46 na OL. Teď to nemá smysl. Tak se vleču mezi kamiony na I/35, projíždím středy obcí a měst na trase a říkám, že jsem skromný, tichý a nenápadný člověk, kterému by snad stačilo, aby se celá tato silnice udělala, jako je zhruba za Litomyšlí - alespoň obchvaty obcí, 1,5m zpevněné krajnice, připojovací + odbočovací pruhy a v kopcích stoupáky, aby se mohlo bezpečně předjet. Stejně by se to tak mělo udělat, aby v případě nějakého problému na D35 (dožiju-li se jí), existovala solidní objízdná trasa. Tak když je tak strašný problém s D35, co udělat aspoň tohle? Ale ani toho se nedočkám, achjo

+9/0
7.9.2016 13:21

T98o18m43á13š 18M90a75c87e22j85k54a 6121852487757

Všude nemusí být dálnice, ono by stačilo kdyby mnohé silnice měly 4 pruhy a vedle nich muže být klidně cyklosteska.

+2/−1
7.9.2016 13:27

J70a22n 67D41l71o39u97h21ý 8436360503210

Vždyť máme plno nových dálnic. Třeba D10, D4 a další.

+1/−1
18.9.2016 16:46

J66a44r61o28m37í58r 55O76b81š69i50l 3266121301341

nějak mně děsí statistiky čelních střetů a smrťáků na skromných dvouproudých státovkách, právě mezi Hradcem a Mohelnicí...ve stoupácích v levém pruhu se hoši předvádí, kdo má víc koní i v hustém provozu, na devadesátce jedou běžně 140, mám z těchto a podobných hovad strach o sebe a děti a raději volím dálnici spodem

0/0
20.9.2016 17:09

J47a74n 92J20e86m53e24l85k94a 1625760

A za Opatovice a Labe u Hradce Králové směrem na Vysoké Mýto ne.. a ne..

+3/0
7.9.2016 12:35

J52i91t11k96a 98J76e66l78í18n52k60o66v26á 5520395716934

Vary už se tak nějak smířily s tím, že dálnice jen tak nebude, ale ten čtyřkilometrovej kousek odnikud nikam u Lubence je moc hezká vlaštovka.

Nešlo by, prosím, udělat na každým konci točnu, abysme si to mohli hezky užít?

Protože i napsání tohoto příspěvku trvalo dýl než přejetí toho slavného "dálničního úseku" :))

+6/0
7.9.2016 12:34

M11a70r51t38i51n 14P60o46s49p25í62š67i52l 8575651656607

D35, potřebná jak sůl, nevěřím, že se jí dočkám během příštích 20 let. Každý den by tam celá vláda měla bez majáčků jezdit z Lmyšle do HK a zpět. I když, raději ne, už tak je to často vláček.

+6/0
7.9.2016 10:47

J16a63n 75M83a69c73e58k 3334211812863

Nekecáme, mákáme, žejo Babiši? ;-€

+3/0
7.9.2016 10:05

M17a76r67e57k 81H30r84u34b20y 6477102871508

ehm, Babis ma na starosti finance...

0/−1
7.9.2016 14:37

J60i59ř60í 14K20o65c93u93r11e64k 6455754945198

A Ťok má ve straně koho za šéfa.

+1/0
7.9.2016 20:52

P40e96t91r 15D40r32a72p38a72l 3575158853325

tak u nás do stavebního řízení kecá 7 ministerstev, proto každé povolení trvá tak dlouho.Samozřejmě, že žádné z nich si tu svou porci důležitosti vzít nenechá, novelizace kompetenčního zákona je na roky a spíš v nedohlednu.

+4/0
7.9.2016 9:16

P72ř41e54m23y16s75l 35H33r20o22m54a22d54a 2864916158211

Tak ten článek je úplně mimo. Příští rok se začnou stavět dálnice které dostaly výjimku. V tabulce například úplně chybí D68-o

+1/−1
7.9.2016 9:13

P31a80v85e21l 54M37o28r42a68v65e76c 3312859122978

Všechny v grafice uvedené stavby mají začít příští rok? Přitom ještě řada pozemků není vykoupená?

Tak to jsem zvědav jak to ŘSD stihne. Stačí JEDINÝ člověk co se odmítne domluvit a než se naplní institut vyvlastnění nebo než něco začnou řešit soudy, máme průtah na pár let. Viz. paní Havránková od Hradce.

Dále, i normální vyjednávání o odkupu pozemků trvá ŘSD dlouhé roky. Příběh jedněch majitelů: "dostali jsme dopis ať jim pole levně prodáme. odpověděli jsme že to je polovina minimální ceny, že chceme XY. Za 3 měsíce odpověděli s návrhem smlouvy - kde byla stejná cena, my obratem urgovali naši odpověď, ŘSD odpovědělo za další 2 měsíce se správnou cenou ale blbými čísly z katastru, po další urgenci půl roku nic.."

ŘSD je nejneefektivnější nejprohnilejší instituce v zemi;-O.

+10/0
7.9.2016 8:44

P34e43t31r 62D56r51a39p10a69l 3845308833475

majitelů pozemků u liniových staveb jsou stovky...obešlou se najednou, někdo odpoví hned, někdo za půl roku a někdo vůbec, ale stejně se musí čekat na všechny. proto to trvá tak dlouho, kdybyste chtěl individuální přístup u každého majitele kozího chlívku, tak musíte navýšit počet úředníků asi tak 10x

0/−2
7.9.2016 9:20

P91a85v44e80l 32M60o35r33a10v21e27c 3142369792468

Nemáte pravdu.

ŘSD pošle všem první dopis. Pak odpovědi majitelů pozemků začnou postupně chodit. A ŘSD snad má postupně ty odpovědi zpracovávat a hned reagovat.

Naopak kdyby čekala až všichni odpoví a PAK teprv je naráz začala řešit, pak by naráz potřebovala tuny lidí.

+6/0
7.9.2016 9:25

P20e57t11r 33D19r55a86p21a65l 3395588693915

přesně naopak, takové záležitosti s v prvních fázích dělají dávkově, aby se v tom nenadělal zmatek, individuálně se řeší až to, co zůstane

0/0
7.9.2016 9:28

P80a25v35e33l 52M79o49r82a30v94e97c 3342769732348

Probůh jaký zmatek? Zmatek v tom dělá ŘSD, viz. jak reagovali v tom příkladě co jsem uváděl..

+4/0
7.9.2016 9:31

P32e13t57r 30N70o91v88o21t82n96y 1731900141

No pak se nedivme, že v tom zmatek je. A trvá to.

+1/0
7.9.2016 10:02

M73a77r51e73k 90H43r52u83b84y 6937602551398

Podle vysledku to evidentne moc dobre nedelaji.:-P

0/0
7.9.2016 14:40

P62a88v62e12l 97M42o80r62a88v61e80c 3382979982908

Zajímavé, že stejný článek se stejným obrázkem vyšel v MF Dnes včera, a text tam vyzněl naprosto naopak - jak vesele a mohutně se příští rok bude stavět, že skoro celá republika bude obbetonovaná a všechny dálnice dokončeny minimálně v šestipruhu.

Copak že za jediný den ten článek tak změnili?

+2/0
7.9.2016 8:38

M13a52r35e77k 87H44r19u52b53y 6347432421318

Redaktor si tu tiskovou zpravu precetl jeste jednou, nejspis;-)

0/0
7.9.2016 14:42
Foto

M50i46l18o95s73l40a39v 10Z58í79t97k40a 8200514847250

Konečně jeden článek k dálnicím, kde se nesvádí zpoždění na ekoaktivisty apod. Skutečný problém je právě v neschopnosti včas a správně vše projednat a vykoupit pozemky. Navrhuju přesunout finanční prostředky na železnici - modernizace Plzeň - Mnichov, Cheb - Norimberg ( umožní zvýšení především nákladní dopravy do Německa, z přetíženého úseku Děčín-Drážďany ). D6/I6 je dopravci na cestě do Německa používána místo D5, protože se platí menší mýto a ještě se některé úseky dají objet - řešení - zpoplatnění všech silnic I. třídy pro tranzitní nákladní dopravu

+7/−1
7.9.2016 8:33

J69i44ř91í 44P60a79u42l 3676815667942

Myslíte, že je tak jednoduché vykoupit pozemky. Vzpomínáte na kauzu Havránková D11 u Hradce, kde po 20 letech hádek stát nakonec vykoupil 11 ha za 90 milionů a ještě to vydával, asi oprávněně, za úspěch.

0/0
7.9.2016 8:41

P53e46t18r 76N64i10v59n22i51c53k83ý 3632664695907

Běžně se používá institut vyvlastnění.

+1/−1
7.9.2016 9:05

P54e71t37r 47D77r91a33p36a83l 3895508973705

ten se právě využívá zcela výjimečně za obrovského řevu médií

+2/0
7.9.2016 9:21

J69o14s49e23f 17T45r84ö62g49l 8129422406606

To tak běžné není. Je třeba prokázat, že dohoda není možná, což právě nebyl případ paní Havránkové (ta se chtěla dohodnout už před 25 lety sama bez vyzvání ŘSD).

+4/0
7.9.2016 10:15

M39a43r71e84k 79H34r73u68b35y 6697402441878

Havrankova to celou dobu nabizela za jasnych podminek, jenze RSD trvalo na svych...

0/0
7.9.2016 14:41

M12i30l20a34n 86V23o11l87e52k 5469133696569

Ale stavby zakonzervované v krizi by snad mohli dokončovat rovnou, ne?

0/0
7.9.2016 8:30

P30a83v37e14l 68M93o16r27a62v88e63c 3972199252338

Počkejte s tím chvíli, za pár let tu myšlenku dostane i samotný ťuk ťuk Ťok, a za dalších pár let ji možná dá i příkazem.. :)

0/0
7.9.2016 8:39

P11e43t44r 19D78r28a43p64a52l 3245258293395

to je právě ten problém, propadla jim EIA

+1/0
7.9.2016 9:22

Z71d86e96n68ě24k 33K14o89ř40í31n10e45k 6381704481400

Nebo nez se zacne stavet:)

0/0
7.9.2016 8:21

J55a36r76d96a 76Š86m18í11d 3929908371869

takže podle grafiky bych to viděl, že se v roce 2017 nezačne stavět nikde. Skoro všude chybí EIA a vykoupené pozemky.... vzhledem k tomu, že ŘSD trvá 1-2 roky, než vybere spřátelenou firmu, která to postaví, tak vidím špatně i rok 2018 a 2019....

+8/−1
7.9.2016 8:04

L28u84k88á53š 74Š75m55a75h91e94l 2827854212424

A nemohou ty peníze použít na vysokorychlostní tratě? Že by se konečně o nich přestalo jen mluvit? Pro začátek Brno Přerov tam je to navrhování nejdále.

+2/−2
7.9.2016 7:58

J69a22n 44M73a49c57e94k 3344951872473

Je u nás nějaká VRT vyprojektovaná, se všemi povoleními a vykoupenými pozemky? Jestli není, tak nemohli ;-)

+2/0
7.9.2016 10:03
Foto

J31i61ř83í 77Š95r74á33m95e27k 3718557419551

Není, protože není vůle. Holt když se nechce, je to horší, než když se nemůže.

+4/0
7.9.2016 10:14

J69i61ř24í 72K48o60c52u90r85e43k 6265954665288

Jo kousek je, tunel u Lovosic. Jenže se čeká, až zahřmí. Až zahřmí ohňostroj při prorážce druhého tubusu u Ejpovic.

Ono to mohlo jít i do novostavby Blažovice-Nezamyslice. Ale to by (hádejte kdo) nesměli u soudu shodit Zásady územního rozvoje JMK. Byla to velké výhra, železnice se stavět nezačne a transit pojede stále středem Brna. No pojede, bude postávat v kolonách, to je ještě ekologičtější.

0/0
7.9.2016 20:58

G51e78n90e 93H87a10m16m53o24n70d 9968951296594

Postavte konečně ten pražský okruh krucinál!

+15/−1
7.9.2016 7:58





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.