Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Fiasko s mýtným tendrem? Problém jsou rotující ministři, míní úředník

V Česku je málo lidí, kteří s mýtem pamatují tolik jako Václav Nestrašil. Ředitel úseku elektronického mýta na Ředitelství silnic a dálnic již od roku 2012 své nadřízené upozorňoval na časový skluzu v přípravě soutěže na nového provozovatele mýta. Marně. „Největší problém mýta byli ministři – než se stihli zorientovat, odešli,“ říká v rozhovoru pro iDNES.cz.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J13a12n 78P25r91i21b36y82l 5190155167347

Takže co se týká SkyTollu, tak cituji: "neexistuje žádná právně průchozí varianta, jak by jim stát mohl zadat zakázku bez výběrového řízení", ale v případě firmy Kapsch to problém nebyl? Jaký je v tom rozdíl?

+1/0
4.10.2016 9:21

M71i56c57h57a92l 54S92t55e82b35l81o 5389461864127

Dobrý článek - rozhovor.R^

Jen by to chtělo ještě více detailů...

Co ta strategie..to čeká na vládu nebo ministra?

0/0
8.9.2016 14:24

J93a16n 71S38ů93r11a 4415803293402

Díky. Ministerstvo zpracuje, schvaluje vláda.

0/0
8.9.2016 23:09

J39o43s90e63f 75B55r12o72ž13e85k 7203925872331

Jo, Svoboda a Hudeček taky teď před soudem tvrdí, že to bylo nejlepší a nejlevnější a jediné možné řešení v případě OC - a přesto stojí před soudem. A ti navíc na to neměli čas 3 roky, aby to mohli jakkoliv změnit.

Pán nějak nekomentuje několikrát pro nesmysly a protizákonost zrušené výběrové řízení na poradce na mýto - navíc se stejně opět zakázka zadala bez výberového řízení. Takže jeho slova jsou pouze a jen účelová lež nebo alespoň omluva totální neschopnosti.

+1/−1
8.9.2016 12:23

R25a47d25e80k 30T76o95m85š54ů 3335333872131

To že bude mýto se satelitem lepší, nemusí být nutně pravda. Když se podívate, že na Slovensku vyhrála nabídka Skytoll (která mocně stojí i o české mýto), která byla suverénně nejdražší a stála 23 mld CZK a firmu Skytoll vlastní majitel Syneru... :-/Nehledě na to, že se při srovnání "výhodného" slovenského mýta píše třeba toto:

U východních sousedů se mýto vybírá od roku 2010 satelitním systémem, který dodala a provozuje firma SkyToll poté, co se svou nejdražší nabídkou v tendru zůstala osamocena, když byli podivně vyloučeni ostatní uchazeči. Důsledky Slovensko sklízí zřejmě dodnes. Čísla ukázala, že za prvních pět let fungování systému spolknul každoročně v průměru neuvěřitelných skoro 55 procent všech vybraných kamionových poplatků. Jde o takzvanou kumulativní nákladovost, tedy jak investiční tak i provozní náklady dohromady. Pro srovnání, v Česku za prvních pět let stejný ukazatel vyšel na 35 procent. Čisté provozní náklady mýtného systému se v tuzemsku pohybují dokonce jen kolem dvaceti procent ročně.

Kapsch jistě není žádný dobrodinec, ale aby jsme se ještě nedivili a nebylo to v budoucnu ještě horší.

+1/0
8.9.2016 11:38

J42i76r40i 70D25o75m37i62n25i59k 1641288591350

je potřeba ocenit alespoň snahu toho pána vysvětlit nevysvětlitelné. na to jsou státní úředníci a politici experti. Výsledek je ale VŽDY stejný - NULA a spousta vyházených peněz na NIC.

0/−2
8.9.2016 10:40

M36a73r83e26k 83M23a83r15t77i62n 8259984986630

On fakt skutečně někdo čeká, že Nestrašil, manažer ŘSD, které je podřízené ministerstvu dopravy, bude mluvit jinak? Samozřejmě, že podepsání Kapschi považuje za úspěch. Koho chleba jíš, toho píseň zpívej.

+2/−1
8.9.2016 10:20
Foto

T42o56m45á39š 51D66v98o39ř35á55k 3495763226956

Neznalý by skoro řekl, že ministr dopravy má něco společného s majitelem tohoto plátku, nebo co? :-P

+3/0
8.9.2016 9:37

M62a32r65t26i11n 26H70o59r79á49k 9173149894

Jak se krade po Česku ...

0/0
8.9.2016 9:28

J58a71n 61C17e10p75e37k 1974816120

Pane Nestrašil, soutěž na mýto nepřipravuje primárně ministr. Ten dostává podklady, které mu připravují podřízení úředníci. Všichni o problému ví, ale prstem nikdo nehne. Soutěž mohla být již dávno připravena, jen s novým ministrem se mohla upravit.

+1/−1
8.9.2016 9:21

V29a87š17e68k 37Ř44í57h69a 2433453718192

ta smlouva již připravená skutečně byla jen Ťok ji nechtěl řešit.

0/0
8.9.2016 9:29

G24u39s58t82a97v 46S71o96j64k89a 1438613185794

Čekal bych jiné otázky:

1. "Nepřijde Vám 1,5 roku kdy je Ťok ve funkci (s Prachařem rovněž za ANO 3 roky) dost na to, aby se výběrové řízení vypsalo?"

2. "Považujete ve standardní demokracii za běžné, že se výběrové řízení vypíše v neděli a ten samý den i uzavře? To byly všechny úkony opravdu činěny v tu neděli?"

3. "Proč to najednou podepisuje náměstek?"

Ale chápu, že každý novinář někdo živí. Tomu se říká autocenzura.

+3/0
8.9.2016 9:20

J63a92n 41S75ů45r68a 4645503633952

Autocenzura zafunguje při psaní tohoto příspěvku, takže Vám pouze popreji hezký den:-)

0/0
8.9.2016 9:43

D22a19n11i32e45l 91T46e69n53č86l 1625460761511

Do diskuze je, zda mít obsažný rozhovor jen za předpokladu krotkých nebo vybraných otázek, nebo posílat na ŘSD a ministerstvo otázky více k meritu věci a dostávat žádné nebo prázdné odpovědi. Zvolil jste si jak jste si zvolil, děkuji za tento článek, a těším se, že se pokusíte dále zmapovat "bílá místa".

0/0
8.9.2016 10:01

M91a38r61t19i14n 63S97v72o16b28o63d92a 7769127692355

Proč to podepsal jen náměstek a ještě v neděli jsme se nedozvěděli.

0/0
8.9.2016 8:55

J49a59n 88C93e86p85e37k 1704746280

Protože ve státní správě se dnes bojí podepsat kdokoliv cokoliv. Nechávají si podepisovat lejstra do nadřízených, že něco mohou podepsat. A když nedostanou ani toto lejstro, tak nepodepíše nikdo nic. Každý se bojí, že ho někdo bude za cokoliv popotahovat, vyšetřovat, případně si půjde sednout.

0/0
8.9.2016 9:23

M97i96r91e64k 92S11l55a63v34í52k 1397131401588

Když si vezmete poslední zveřejněné výsledky, tak Kapsch při 2 mld. tržeb udělal zisk 400 Mio a to i přes spoustu smluv se spřízněnými osobami, kde je oprávněnost fakturovaných nákladů vždy s otazníkem. To je více než luxusní výsledek, dlouhé roky hrazený z kapes nás daňových poplatníků. Hloupost, neschopnost, korupce, těžko říct, asi mix všeho uvedeného. Sleva je fajn, ale tady stát jasně prušustroval miliardy ;-€Rv

+1/0
8.9.2016 8:53

J41i23ř45í 94E14r81b97e69n 1673824606227

Kde jsou ty výsledky k dosažení?

0/0
8.9.2016 9:02

M86a87r56t15i51n 33S48v39o44b10o75d24a 7629707912305

Děkujeme PR agentuře za zajímavý rozhovor včetně těch správných pochvalnych příspěvků. Je to průhledné.

+1/0
8.9.2016 8:52

M47a45r81t20i56n 57S45v54o71b90o74d69a 7469987372335

Jen aby bylo jasno. 5.2 mld. Kč za 3 roky se zaplatí je za údržbu a provozytneho systému. Žádné nové investice v tom nejsou.

Hrubě řečeno je to odměna pro Kapsch a platy zaměstnanců s provozními náklady. Chtěl bych vidět její účetní uzávěrku......

+3/0
8.9.2016 8:48

R80a41d88e68k 75T76o46m86š78ů 3915283962231

400 mil. zisk Kapsche za rok 2014. Výběr mýta byl asi 9 mld korun. Do budoucna se za 3 roky se vybere kolem 30 mld a 5 mld se dá na provoz. Takže stát by měl utržit kolem 25 mld korun. To není málo.

+2/0
8.9.2016 10:59

L69u80k50á20š 16M48a30l47v77i11n40s40k21y 2608784413738

Česko zažilo minimálně dva zbytečné pády vlády a s nimi spojeno výměnu ministrů. Jednou vládu sestřelil Paroubek, jednou Ištván se Šlachtou kvůli kabelkám. Každý takový pád znamená nové volby, nové ministry ... a práce mezitím stojí.

+7/−1
8.9.2016 8:46

T69o96m10á48š 89C80h39r13a61s71t67n44ý 2321764641263

Pokud byrokracie státu stojí a padá na nějakém šaškovi z vlády, znamená to, že nefunguje.

+3/0
8.9.2016 9:15

J57a58k31u92b 29K36o92m87á12n43e62k 2865371449653

To neni tak uplne pravda, nezastavi se uplne, ale nelze cinit velke koncepcni kroky, protoze chybi vrcholny organ tvorici vuli uradu. Ve chvili, kdy nebude ve firme fungovat vrcholny ridici organ, tak bude spolecnost taktez fungovat znacne oklestene

0/0
8.9.2016 12:25

R85a18d46e28k 58T98o23m30š89ů 3695803122851

Já bych chtěl panu Sůrovi poděkovat za rozhovor s někým, kdo o problému konečně aspoň trochu něco ví. Konečně jsem se dozvěděl aspoň něco konkrétního o pozadí mýta. R^ Půlka národa se stala v poslední době odborníky na mýto a všude se to hemží lidmi, kteří vědí, jak to udělat nejlépe, nejlevněji a nejjednodušeji, obvykle ale bez znalosti základních faktů, předpisů, smluv atd... :-/

+12/−3
8.9.2016 8:42

V58a78š42e78k 62Ř74í93h13a 2303203798502

Hm škoda, že je ale článek napsán značně tendenčně.

0/−1
8.9.2016 9:28

J70i16ř59í 86E47r75b26e33n 1363124586247

Jenže on to není článek, nýbrž rozhovor...

+2/0
8.9.2016 10:28

R40a46d66e57k 44T10o13m58š55ů 3895123532631

Jenže on to není článek ale rozhovor, ale třeba pan Sůra podsunul Nestrašilovi všechny odpovědi, protože mu to nařídil Babiš nebo Ťok. :-P

0/0
8.9.2016 11:09

J29a17n 74S68ů70r82a 4865363483182

To psal celé Babiš po nocích, já jsem pod tím jen podepsaný:)proto to trvalo přes týden od podpisu:)

+3/0
8.9.2016 12:24

P37a16v70e13l 31D14o85m61i32n76i83k 8638325383378

V téhle republice nikdy nemůže nic fungovat na úrovni, stačí si přečíst diskusní příspěvky - do všeho kecá každý blb. Češi všemu rozumějí, na všechno mají návod, každému radí... V tomhle ohledu jsme supervelmoc.

+2/−1
8.9.2016 8:29

J54a84n 19H76l90a25v25á57č 4431829563

Systém mýtných bran zatěžuje ostatní komunikace a místo aby kamiony nutit po silnicích kamionům určených nabádá k objíždění . Bylo by s tím ale plno práce a tak co si pálit ruce.

0/0
8.9.2016 8:22

R18a58d66e41k 75T36o13m96š58ů 3295383392981

Systém mýtných bran funguje v řadě evropských zemí a má své výhody i nevýhody. Ostatně mýtné brány (v menším množství) jsou nutné i u sateltiního výběru mýta pro kontrolu. Ono totiž bude asi nutné i u toho satelitního mýta použít stávající brány a to je jeden z problémů.

0/0
8.9.2016 11:30

A37d50a13m 49M31a85l44ý 4520527402431

Ten tendr se dal stihnout třeba třikrát. Ale to by museli úředníci něco dělat, mít to připravené a předkládat politikům ve variantách možná řešení.

Je snazší nedělat nic a vymlouvat se na časté výměny ministrů.

Už vidím, jak tam přišel nový ministr a řekl: "Nic nedělejte, na ničem nepokračujte, pokud máte něco rozdělané tak to okamžitě zakopejte metr pod zem!"

Spíš tam přišel a zeptal se: "Tak jak jste s tím daleko? a úředník řekl: Nijak, čekáme na instrukce."

0/−1
8.9.2016 8:13

V37a11š27e71k 27Ř22í89h23a 2683473568772

Budete se divit, ale to první je pravda. Ťok skutečně nechtěl Kapsch z počátku vůbec řešit. Ostatně on tu novou smlouvu ani nepodepisoval.

0/0
8.9.2016 8:16

P13e64t45r 17N37o28v40o77t34n56y 4789765632734

Nechtěl řešit ? to má být omluva, výmluva, alibismus ? Je to jedna z jeho povinností !!

že se alibisticky nepodepsal a v neděli (!!!( ji podepsal zástupce - to je teprve alibismus !!!!!!!!!!

0/0
8.9.2016 8:27

M22a17r22t96i21n 64S16v35o96b48o34d85a 7359407162475

Byla to jedna z jeho priorit po volbách. Sám to.prohlásil.

+1/0
8.9.2016 8:53

I26v40a88n93a 35N46o65v50á 2372252339988

Zřejmě je problém s politickým obsazováním funkcí. Když se tam dostatne kdejaký nýmand, jako třeba současný ministr, jen za stranickou knížku a o rezortu ví velký kulový, nelze se divit, že pak je rezort veden od deseti k pěti. Chce to profesní odbornost ministrů a pak zejména hmotnou a trestní odpovědnost všech ministrů a vedoucích a ředitelů odborů. Pak to možná bude fungovat a pak klidně ať je tam schopný člověk na funkci třeba 10 let.

0/0
8.9.2016 8:10

V64a12š54e47k 94Ř63í48h77a 2153563508452

Tak zrona Ťok je v tom jak se vyhnout odpovědnosti naprostý machr. Třeba zrovna na podpis této smlouvy našel bílého koně, který ji podepisoval za něj. Takže v případě korupce on je z obliga.

+2/−1
8.9.2016 8:13

I23v96a39n47a 68N12o42v15á 2462272199628

u nás v práci byl podobný týpek. Furt dělal šméčka a když přišlo na objednávku v systému, pověřil asistentku, aby to objednala. Když to zkusil na mě, sešli jsme se u ředitele. Od té doby mě pomlouval, ale taky ode mne už nikdy nic nechtěl. Nakonec skončil tak, že pro něj přišel firemní bezpečák, okamžitě mu sebral průkaz zaměstnance a osobně odvedl za turnikety. Te ́d dělá šméčka někde na ministerstvu.

0/0
8.9.2016 8:18

I45v73a79n86a 70N56o55v83á 2482812369428

Takže si vlastně polepšil. :-( Když se krade z eráru, nikdo to neřeší. Narozdíl od soukromé firmy.

0/−1
8.9.2016 8:19

J45i79ř47í 40Z76á67ř68e20c83k47ý 5584218484365

To zní velmi hezky. Ale problém tzv. odborného ministra je v tom, že sice rozumí problému, ale nerozumí chodu státní instituce. A do doby, než se to alespoň v základu naučí, nechce nic rozhodovat - zvlášť v situaci, kdy mu hrozí ona hmotná/trestní odpovědnost.

A úředník, jehož plat je někde kolem 30-60 tis./měsíc v případě osobní odpovědnosti podepíše možná, ale opravdu jen možná, objednávku na toaletní papír. Víc nic.

0/0
9.9.2016 1:56

S12t67a23n90i93s27l83a45v 83S58r88b68a 4905434988944

mi jako laikovi je celkem jedno, co za tím vším stojí, jestli neschopnost, složitost či korupce. ale úkolem státních úředníků není věci jenom vyřešit, ale vyřešit tak, aby to řešení nevypadalo podezřele. a v případě mýta v tomto aspektu zjevně selhali všichni, včetně tohoto guru na mýto. a tento článek bohužel jen potvrzuje, že všechno bylo úmyslné, žádné vnější okolnosti nikoho nenutili dělat něco nestandardního.

0/0
8.9.2016 8:02

A60d73a25m 13M15a32l31ý 4930737692591

Podepsat s Kapschem bylo nejlepší řešení? ;-D

Pche, to už mohli natisknout znova dálniční známky

+1/0
8.9.2016 8:02

M49i52r61e36k 31Z74á32v30o53d26n35ý 7892417240618

No ale ten neschopný vykuk Ťok se tam drží jako pijavice.

+1/−1
8.9.2016 8:00

V44a62š81e86k 98Ř77í76h83a 2513963478332

s medii jako Idnes a LN se udrží každý korupčník, když je spojen s ANO.

+3/−1
8.9.2016 8:09

M33a96r44e90k 95M30a57r33t94i41n 8959614476260

Fronta má občas ještě záchvaty a píše bez ohledu na vlastníka, ale Lidovky jsou naprosto ztracený. A není se čemu divit, když šéfredaktor Léko je bývalý stbák a pomáhla Babišovy rozjet první noviny Česká pozice...

0/0
8.9.2016 11:17

V21a78š51e44k 48Ř34í70h89a 2703863408912

Tak Idnes trvalo přesně 5 dní než našli někoho, kdo obhájí neschopnost ministra dosaženého Babišem. Faktem. je že ministři se skutečně střídali a dalším, že každý ministr přicházel s vlastní invencí a úředníky na ministerstvu neposlouchal. Ovšem není pravda, že by se Ťok nějak odlišoval. Spíše naopak. v OVM potvrdil, jeho přdchůdce, že mu přenechal projekt, který jen stačilo dotahnout do konce. Ťoka tohle nezajímalo. A i přes kritiku ve sněmovně jej zajímalo jen co nejvíce zakázek pro skansku a podobné, proto tolik povolených oprav a takový chaos na silnici.

O Kapsch se začal zajímat až když mu teklo do bot. Pak s ročním spožděním vytáhl starý projekt a křičel, že se již nic nestihne.

Tohle jsou skutečná fakta Ťokovo diletantství. Ty ale na Idnes a Lidovkách nenajdete.

0/0
8.9.2016 7:54

J81a60n 71S74ů76r83a 4335363973962

Zkuste hledat, co jsem o Ťokovi za jeho dobu napsal. A zkuste si ty OVM pustit, jak si pochvaluje MF DNES za to, jak o něm pochvalně píše.

0/0
8.9.2016 8:14

V55a80š43e93k 21Ř66í37h48a 2313843358602

Nezlob te se na mně, ale drobounké kritiky aby se neřeklo nejsou skutečnou novinařinou.

Pokud bych na Idnes našel články jako, že ministr osobně nepodepisuje smlouvy a vyhýbá se tak zodpovědnosti. Nebo že ministerstvo se není schopné dohodnout na plánu oprav a kolabuje tak doprava. Pak bych věřil že skutečně kritizujete toto ministerstvo.

to že se Ťokovi nelíbí, skritizované datum podpisu smlouvy je sice hezké, ale z pohledu jeho fungování to je celkem nepodstatné a spíše to jen dovádí od pozornosti ke skutečným problémům. Amožná i míte nestranný pohled nicméně pohužel potom co předvedli na vašich stránkách vaši šéf redaktoři, si troufám o obecné nestrannosti článků dosti pochybovat.

+1/0
8.9.2016 8:23

J61a64n 15S10ů61r98a 4985613163732

Zkuste hledat:-)

0/0
8.9.2016 9:41







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.