Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Fiasko s mýtným tendrem? Problém jsou rotující ministři, míní úředník

V Česku je málo lidí, kteří s mýtem pamatují tolik jako Václav Nestrašil. Ředitel úseku elektronického mýta na Ředitelství silnic a dálnic již od roku 2012 své nadřízené upozorňoval na časový skluzu v přípravě soutěže na nového provozovatele mýta. Marně. „Největší problém mýta byli ministři – než se stihli zorientovat, odešli,“ říká v rozhovoru pro iDNES.cz.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J97a79n 32P52r79i79b13y90l 5690415577877

Takže co se týká SkyTollu, tak cituji: "neexistuje žádná právně průchozí varianta, jak by jim stát mohl zadat zakázku bez výběrového řízení", ale v případě firmy Kapsch to problém nebyl? Jaký je v tom rozdíl?

+1/0
4.10.2016 9:21

M83i56c84h16a93l 17S16t61e61b11l61o 5349881734957

Dobrý článek - rozhovor.R^

Jen by to chtělo ještě více detailů...

Co ta strategie..to čeká na vládu nebo ministra?

0/0
8.9.2016 14:24

J56a16n 38S25ů48r14a 4375143393192

Díky. Ministerstvo zpracuje, schvaluje vláda.

0/0
8.9.2016 23:09

J42o59s63e21f 42B62r52o55ž11e50k 7333415672311

Jo, Svoboda a Hudeček taky teď před soudem tvrdí, že to bylo nejlepší a nejlevnější a jediné možné řešení v případě OC - a přesto stojí před soudem. A ti navíc na to neměli čas 3 roky, aby to mohli jakkoliv změnit.

Pán nějak nekomentuje několikrát pro nesmysly a protizákonost zrušené výběrové řízení na poradce na mýto - navíc se stejně opět zakázka zadala bez výberového řízení. Takže jeho slova jsou pouze a jen účelová lež nebo alespoň omluva totální neschopnosti.

+1/−1
8.9.2016 12:23

R97a91d73e69k 89T72o69m90š77ů 3285773112951

To že bude mýto se satelitem lepší, nemusí být nutně pravda. Když se podívate, že na Slovensku vyhrála nabídka Skytoll (která mocně stojí i o české mýto), která byla suverénně nejdražší a stála 23 mld CZK a firmu Skytoll vlastní majitel Syneru... :-/Nehledě na to, že se při srovnání "výhodného" slovenského mýta píše třeba toto:

U východních sousedů se mýto vybírá od roku 2010 satelitním systémem, který dodala a provozuje firma SkyToll poté, co se svou nejdražší nabídkou v tendru zůstala osamocena, když byli podivně vyloučeni ostatní uchazeči. Důsledky Slovensko sklízí zřejmě dodnes. Čísla ukázala, že za prvních pět let fungování systému spolknul každoročně v průměru neuvěřitelných skoro 55 procent všech vybraných kamionových poplatků. Jde o takzvanou kumulativní nákladovost, tedy jak investiční tak i provozní náklady dohromady. Pro srovnání, v Česku za prvních pět let stejný ukazatel vyšel na 35 procent. Čisté provozní náklady mýtného systému se v tuzemsku pohybují dokonce jen kolem dvaceti procent ročně.

Kapsch jistě není žádný dobrodinec, ale aby jsme se ještě nedivili a nebylo to v budoucnu ještě horší.

+1/0
8.9.2016 11:38

J44i11r80i 54D41o45m11i65n12i76k 1521288511960

je potřeba ocenit alespoň snahu toho pána vysvětlit nevysvětlitelné. na to jsou státní úředníci a politici experti. Výsledek je ale VŽDY stejný - NULA a spousta vyházených peněz na NIC.

0/−2
8.9.2016 10:40

M23a55r20e53k 11M15a86r90t17i46n 8159164476440

On fakt skutečně někdo čeká, že Nestrašil, manažer ŘSD, které je podřízené ministerstvu dopravy, bude mluvit jinak? Samozřejmě, že podepsání Kapschi považuje za úspěch. Koho chleba jíš, toho píseň zpívej.

+2/−1
8.9.2016 10:20
Foto

T72o68m90á50š 51D83v33o76ř98á53k 3885403856756

Neznalý by skoro řekl, že ministr dopravy má něco společného s majitelem tohoto plátku, nebo co? :-P

+3/0
8.9.2016 9:37

M65a56r72t13i86n 94H27o71r36á31k 9643559844

Jak se krade po Česku ...

0/0
8.9.2016 9:28

J90a98n 75C66e50p37e63k 1604956390

Pane Nestrašil, soutěž na mýto nepřipravuje primárně ministr. Ten dostává podklady, které mu připravují podřízení úředníci. Všichni o problému ví, ale prstem nikdo nehne. Soutěž mohla být již dávno připravena, jen s novým ministrem se mohla upravit.

+1/−1
8.9.2016 9:21

V17a55š81e16k 71Ř13í36h30a 2333153438122

ta smlouva již připravená skutečně byla jen Ťok ji nechtěl řešit.

0/0
8.9.2016 9:29

G76u59s38t49a90v 71S68o80j94k33a 1798573125224

Čekal bych jiné otázky:

1. "Nepřijde Vám 1,5 roku kdy je Ťok ve funkci (s Prachařem rovněž za ANO 3 roky) dost na to, aby se výběrové řízení vypsalo?"

2. "Považujete ve standardní demokracii za běžné, že se výběrové řízení vypíše v neděli a ten samý den i uzavře? To byly všechny úkony opravdu činěny v tu neděli?"

3. "Proč to najednou podepisuje náměstek?"

Ale chápu, že každý novinář někdo živí. Tomu se říká autocenzura.

+3/0
8.9.2016 9:20

J53a68n 97S40ů20r18a 4255283183512

Autocenzura zafunguje při psaní tohoto příspěvku, takže Vám pouze popreji hezký den:-)

0/0
8.9.2016 9:43

D90a65n19i26e54l 25T91e51n58č69l 1755690331481

Do diskuze je, zda mít obsažný rozhovor jen za předpokladu krotkých nebo vybraných otázek, nebo posílat na ŘSD a ministerstvo otázky více k meritu věci a dostávat žádné nebo prázdné odpovědi. Zvolil jste si jak jste si zvolil, děkuji za tento článek, a těším se, že se pokusíte dále zmapovat "bílá místa".

0/0
8.9.2016 10:01

M60a14r32t56i47n 45S85v10o20b48o33d77a 7279217612735

Proč to podepsal jen náměstek a ještě v neděli jsme se nedozvěděli.

0/0
8.9.2016 8:55

J13a46n 49C29e34p71e62k 1264896380

Protože ve státní správě se dnes bojí podepsat kdokoliv cokoliv. Nechávají si podepisovat lejstra do nadřízených, že něco mohou podepsat. A když nedostanou ani toto lejstro, tak nepodepíše nikdo nic. Každý se bojí, že ho někdo bude za cokoliv popotahovat, vyšetřovat, případně si půjde sednout.

0/0
8.9.2016 9:23

M23i63r13e86k 29S11l20a37v63í49k 1847761671148

Když si vezmete poslední zveřejněné výsledky, tak Kapsch při 2 mld. tržeb udělal zisk 400 Mio a to i přes spoustu smluv se spřízněnými osobami, kde je oprávněnost fakturovaných nákladů vždy s otazníkem. To je více než luxusní výsledek, dlouhé roky hrazený z kapes nás daňových poplatníků. Hloupost, neschopnost, korupce, těžko říct, asi mix všeho uvedeného. Sleva je fajn, ale tady stát jasně prušustroval miliardy ;-€Rv

+1/0
8.9.2016 8:53

J29i43ř27í 73E39r53b14e53n 1283794526647

Kde jsou ty výsledky k dosažení?

0/0
8.9.2016 9:02

M18a59r44t23i64n 12S32v75o82b68o19d80a 7359697742405

Děkujeme PR agentuře za zajímavý rozhovor včetně těch správných pochvalnych příspěvků. Je to průhledné.

+1/0
8.9.2016 8:52

M90a59r63t75i81n 98S44v56o14b58o95d55a 7219487332585

Jen aby bylo jasno. 5.2 mld. Kč za 3 roky se zaplatí je za údržbu a provozytneho systému. Žádné nové investice v tom nejsou.

Hrubě řečeno je to odměna pro Kapsch a platy zaměstnanců s provozními náklady. Chtěl bych vidět její účetní uzávěrku......

+3/0
8.9.2016 8:48

R81a75d82e39k 84T98o40m35š42ů 3535483272211

400 mil. zisk Kapsche za rok 2014. Výběr mýta byl asi 9 mld korun. Do budoucna se za 3 roky se vybere kolem 30 mld a 5 mld se dá na provoz. Takže stát by měl utržit kolem 25 mld korun. To není málo.

+2/0
8.9.2016 10:59

L51u90k69á43š 33M27a57l15v21i72n58s94k67y 2418644673748

Česko zažilo minimálně dva zbytečné pády vlády a s nimi spojeno výměnu ministrů. Jednou vládu sestřelil Paroubek, jednou Ištván se Šlachtou kvůli kabelkám. Každý takový pád znamená nové volby, nové ministry ... a práce mezitím stojí.

+7/−1
8.9.2016 8:46

T71o33m71á62š 69C85h45r25a58s25t75n34ý 2901814671193

Pokud byrokracie státu stojí a padá na nějakém šaškovi z vlády, znamená to, že nefunguje.

+3/0
8.9.2016 9:15

J24a59k19u78b 44K68o57m62á24n58e57k 2345341729363

To neni tak uplne pravda, nezastavi se uplne, ale nelze cinit velke koncepcni kroky, protoze chybi vrcholny organ tvorici vuli uradu. Ve chvili, kdy nebude ve firme fungovat vrcholny ridici organ, tak bude spolecnost taktez fungovat znacne oklestene

0/0
8.9.2016 12:25

R39a73d21e83k 59T46o78m66š97ů 3795633412221

Já bych chtěl panu Sůrovi poděkovat za rozhovor s někým, kdo o problému konečně aspoň trochu něco ví. Konečně jsem se dozvěděl aspoň něco konkrétního o pozadí mýta. R^ Půlka národa se stala v poslední době odborníky na mýto a všude se to hemží lidmi, kteří vědí, jak to udělat nejlépe, nejlevněji a nejjednodušeji, obvykle ale bez znalosti základních faktů, předpisů, smluv atd... :-/

+12/−3
8.9.2016 8:42

V88a62š56e81k 70Ř76í59h95a 2573593228232

Hm škoda, že je ale článek napsán značně tendenčně.

0/−1
8.9.2016 9:28

J92i28ř10í 37E82r10b10e67n 1513984276547

Jenže on to není článek, nýbrž rozhovor...

+2/0
8.9.2016 10:28

R85a78d50e47k 35T29o96m89š90ů 3645433932261

Jenže on to není článek ale rozhovor, ale třeba pan Sůra podsunul Nestrašilovi všechny odpovědi, protože mu to nařídil Babiš nebo Ťok. :-P

0/0
8.9.2016 11:09

J22a44n 20S79ů10r68a 4965613863112

To psal celé Babiš po nocích, já jsem pod tím jen podepsaný:)proto to trvalo přes týden od podpisu:)

+3/0
8.9.2016 12:24

P85a66v52e14l 61D62o13m39i87n62i88k 8408705583148

V téhle republice nikdy nemůže nic fungovat na úrovni, stačí si přečíst diskusní příspěvky - do všeho kecá každý blb. Češi všemu rozumějí, na všechno mají návod, každému radí... V tomhle ohledu jsme supervelmoc.

+2/−1
8.9.2016 8:29

J20a77n 19H73l87a73v31á20č 4461279653

Systém mýtných bran zatěžuje ostatní komunikace a místo aby kamiony nutit po silnicích kamionům určených nabádá k objíždění . Bylo by s tím ale plno práce a tak co si pálit ruce.

0/0
8.9.2016 8:22

R15a50d38e64k 17T74o85m20š52ů 3855483272201

Systém mýtných bran funguje v řadě evropských zemí a má své výhody i nevýhody. Ostatně mýtné brány (v menším množství) jsou nutné i u sateltiního výběru mýta pro kontrolu. Ono totiž bude asi nutné i u toho satelitního mýta použít stávající brány a to je jeden z problémů.

0/0
8.9.2016 11:30

A32d47a59m 81M41a23l82ý 4560567892691

Ten tendr se dal stihnout třeba třikrát. Ale to by museli úředníci něco dělat, mít to připravené a předkládat politikům ve variantách možná řešení.

Je snazší nedělat nic a vymlouvat se na časté výměny ministrů.

Už vidím, jak tam přišel nový ministr a řekl: "Nic nedělejte, na ničem nepokračujte, pokud máte něco rozdělané tak to okamžitě zakopejte metr pod zem!"

Spíš tam přišel a zeptal se: "Tak jak jste s tím daleko? a úředník řekl: Nijak, čekáme na instrukce."

0/−1
8.9.2016 8:13

V96a48š56e76k 32Ř76í92h64a 2403403528652

Budete se divit, ale to první je pravda. Ťok skutečně nechtěl Kapsch z počátku vůbec řešit. Ostatně on tu novou smlouvu ani nepodepisoval.

0/0
8.9.2016 8:16

P21e31t56r 47N11o16v50o39t34n67y 4659865492554

Nechtěl řešit ? to má být omluva, výmluva, alibismus ? Je to jedna z jeho povinností !!

že se alibisticky nepodepsal a v neděli (!!!( ji podepsal zástupce - to je teprve alibismus !!!!!!!!!!

0/0
8.9.2016 8:27

M20a86r97t66i83n 73S37v54o18b59o83d26a 7229147392715

Byla to jedna z jeho priorit po volbách. Sám to.prohlásil.

+1/0
8.9.2016 8:53

I93v43a38n82a 29N51o87v56á 2712342989528

Zřejmě je problém s politickým obsazováním funkcí. Když se tam dostatne kdejaký nýmand, jako třeba současný ministr, jen za stranickou knížku a o rezortu ví velký kulový, nelze se divit, že pak je rezort veden od deseti k pěti. Chce to profesní odbornost ministrů a pak zejména hmotnou a trestní odpovědnost všech ministrů a vedoucích a ředitelů odborů. Pak to možná bude fungovat a pak klidně ať je tam schopný člověk na funkci třeba 10 let.

0/0
8.9.2016 8:10

V67a90š96e26k 52Ř64í20h15a 2243843298642

Tak zrona Ťok je v tom jak se vyhnout odpovědnosti naprostý machr. Třeba zrovna na podpis této smlouvy našel bílého koně, který ji podepisoval za něj. Takže v případě korupce on je z obliga.

+2/−1
8.9.2016 8:13

I66v53a47n82a 19N56o97v89á 2542172549618

u nás v práci byl podobný týpek. Furt dělal šméčka a když přišlo na objednávku v systému, pověřil asistentku, aby to objednala. Když to zkusil na mě, sešli jsme se u ředitele. Od té doby mě pomlouval, ale taky ode mne už nikdy nic nechtěl. Nakonec skončil tak, že pro něj přišel firemní bezpečák, okamžitě mu sebral průkaz zaměstnance a osobně odvedl za turnikety. Te ́d dělá šméčka někde na ministerstvu.

0/0
8.9.2016 8:18

I57v77a60n76a 57N24o47v41á 2842792829828

Takže si vlastně polepšil. :-( Když se krade z eráru, nikdo to neřeší. Narozdíl od soukromé firmy.

0/−1
8.9.2016 8:19

J60i41ř57í 31Z16á22ř28e39c32k32ý 5684438324335

To zní velmi hezky. Ale problém tzv. odborného ministra je v tom, že sice rozumí problému, ale nerozumí chodu státní instituce. A do doby, než se to alespoň v základu naučí, nechce nic rozhodovat - zvlášť v situaci, kdy mu hrozí ona hmotná/trestní odpovědnost.

A úředník, jehož plat je někde kolem 30-60 tis./měsíc v případě osobní odpovědnosti podepíše možná, ale opravdu jen možná, objednávku na toaletní papír. Víc nic.

0/0
9.9.2016 1:56

S89t27a85n26i42s21l92a17v 70S44r20b58a 4575464338514

mi jako laikovi je celkem jedno, co za tím vším stojí, jestli neschopnost, složitost či korupce. ale úkolem státních úředníků není věci jenom vyřešit, ale vyřešit tak, aby to řešení nevypadalo podezřele. a v případě mýta v tomto aspektu zjevně selhali všichni, včetně tohoto guru na mýto. a tento článek bohužel jen potvrzuje, že všechno bylo úmyslné, žádné vnější okolnosti nikoho nenutili dělat něco nestandardního.

0/0
8.9.2016 8:02

A16d52a16m 16M97a39l72ý 4240397232591

Podepsat s Kapschem bylo nejlepší řešení? ;-D

Pche, to už mohli natisknout znova dálniční známky

+1/0
8.9.2016 8:02

M33i55r44e58k 31Z54á34v55o13d18n61ý 7892657960448

No ale ten neschopný vykuk Ťok se tam drží jako pijavice.

+1/−1
8.9.2016 8:00

V98a46š37e97k 50Ř83í29h73a 2743313208792

s medii jako Idnes a LN se udrží každý korupčník, když je spojen s ANO.

+3/−1
8.9.2016 8:09

M26a46r21e78k 27M13a47r77t76i57n 8839854126220

Fronta má občas ještě záchvaty a píše bez ohledu na vlastníka, ale Lidovky jsou naprosto ztracený. A není se čemu divit, když šéfredaktor Léko je bývalý stbák a pomáhla Babišovy rozjet první noviny Česká pozice...

0/0
8.9.2016 11:17

V87a11š96e80k 95Ř12í96h46a 2483173268942

Tak Idnes trvalo přesně 5 dní než našli někoho, kdo obhájí neschopnost ministra dosaženého Babišem. Faktem. je že ministři se skutečně střídali a dalším, že každý ministr přicházel s vlastní invencí a úředníky na ministerstvu neposlouchal. Ovšem není pravda, že by se Ťok nějak odlišoval. Spíše naopak. v OVM potvrdil, jeho přdchůdce, že mu přenechal projekt, který jen stačilo dotahnout do konce. Ťoka tohle nezajímalo. A i přes kritiku ve sněmovně jej zajímalo jen co nejvíce zakázek pro skansku a podobné, proto tolik povolených oprav a takový chaos na silnici.

O Kapsch se začal zajímat až když mu teklo do bot. Pak s ročním spožděním vytáhl starý projekt a křičel, že se již nic nestihne.

Tohle jsou skutečná fakta Ťokovo diletantství. Ty ale na Idnes a Lidovkách nenajdete.

0/0
8.9.2016 7:54

J24a23n 94S56ů93r73a 4125803593342

Zkuste hledat, co jsem o Ťokovi za jeho dobu napsal. A zkuste si ty OVM pustit, jak si pochvaluje MF DNES za to, jak o něm pochvalně píše.

0/0
8.9.2016 8:14

V92a38š44e52k 54Ř27í26h95a 2973593318922

Nezlob te se na mně, ale drobounké kritiky aby se neřeklo nejsou skutečnou novinařinou.

Pokud bych na Idnes našel články jako, že ministr osobně nepodepisuje smlouvy a vyhýbá se tak zodpovědnosti. Nebo že ministerstvo se není schopné dohodnout na plánu oprav a kolabuje tak doprava. Pak bych věřil že skutečně kritizujete toto ministerstvo.

to že se Ťokovi nelíbí, skritizované datum podpisu smlouvy je sice hezké, ale z pohledu jeho fungování to je celkem nepodstatné a spíše to jen dovádí od pozornosti ke skutečným problémům. Amožná i míte nestranný pohled nicméně pohužel potom co předvedli na vašich stránkách vaši šéf redaktoři, si troufám o obecné nestrannosti článků dosti pochybovat.

+1/0
8.9.2016 8:23

J98a42n 70S61ů43r18a 4815443503182

Zkuste hledat:-)

0/0
8.9.2016 9:41







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.