Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Fiasko s mýtným tendrem? Problém jsou rotující ministři, míní úředník

V Česku je málo lidí, kteří s mýtem pamatují tolik jako Václav Nestrašil. Ředitel úseku elektronického mýta na Ředitelství silnic a dálnic již od roku 2012 své nadřízené upozorňoval na časový skluzu v přípravě soutěže na nového provozovatele mýta. Marně. „Největší problém mýta byli ministři – než se stihli zorientovat, odešli,“ říká v rozhovoru pro iDNES.cz.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J93a43n 27P84r52i59b83y76l 5630835497927

Takže co se týká SkyTollu, tak cituji: "neexistuje žádná právně průchozí varianta, jak by jim stát mohl zadat zakázku bez výběrového řízení", ale v případě firmy Kapsch to problém nebyl? Jaký je v tom rozdíl?

+1/0
4.10.2016 9:21

M80i18c74h56a67l 63S89t59e66b71l71o 5859431934307

Dobrý článek - rozhovor.R^

Jen by to chtělo ještě více detailů...

Co ta strategie..to čeká na vládu nebo ministra?

0/0
8.9.2016 14:24

J32a81n 75S42ů73r57a 4895823633222

Díky. Ministerstvo zpracuje, schvaluje vláda.

0/0
8.9.2016 23:09

J36o38s83e45f 68B44r33o97ž27e80k 7753605532681

Jo, Svoboda a Hudeček taky teď před soudem tvrdí, že to bylo nejlepší a nejlevnější a jediné možné řešení v případě OC - a přesto stojí před soudem. A ti navíc na to neměli čas 3 roky, aby to mohli jakkoliv změnit.

Pán nějak nekomentuje několikrát pro nesmysly a protizákonost zrušené výběrové řízení na poradce na mýto - navíc se stejně opět zakázka zadala bez výberového řízení. Takže jeho slova jsou pouze a jen účelová lež nebo alespoň omluva totální neschopnosti.

+1/−1
8.9.2016 12:23

R97a34d64e34k 31T71o40m50š58ů 3395603932871

To že bude mýto se satelitem lepší, nemusí být nutně pravda. Když se podívate, že na Slovensku vyhrála nabídka Skytoll (která mocně stojí i o české mýto), která byla suverénně nejdražší a stála 23 mld CZK a firmu Skytoll vlastní majitel Syneru... :-/Nehledě na to, že se při srovnání "výhodného" slovenského mýta píše třeba toto:

U východních sousedů se mýto vybírá od roku 2010 satelitním systémem, který dodala a provozuje firma SkyToll poté, co se svou nejdražší nabídkou v tendru zůstala osamocena, když byli podivně vyloučeni ostatní uchazeči. Důsledky Slovensko sklízí zřejmě dodnes. Čísla ukázala, že za prvních pět let fungování systému spolknul každoročně v průměru neuvěřitelných skoro 55 procent všech vybraných kamionových poplatků. Jde o takzvanou kumulativní nákladovost, tedy jak investiční tak i provozní náklady dohromady. Pro srovnání, v Česku za prvních pět let stejný ukazatel vyšel na 35 procent. Čisté provozní náklady mýtného systému se v tuzemsku pohybují dokonce jen kolem dvaceti procent ročně.

Kapsch jistě není žádný dobrodinec, ale aby jsme se ještě nedivili a nebylo to v budoucnu ještě horší.

+1/0
8.9.2016 11:38

J50i74r45i 89D34o21m43i40n35i15k 1231968361470

je potřeba ocenit alespoň snahu toho pána vysvětlit nevysvětlitelné. na to jsou státní úředníci a politici experti. Výsledek je ale VŽDY stejný - NULA a spousta vyházených peněz na NIC.

0/−2
8.9.2016 10:40

M86a26r22e53k 70M37a16r43t48i91n 8659604916800

On fakt skutečně někdo čeká, že Nestrašil, manažer ŘSD, které je podřízené ministerstvu dopravy, bude mluvit jinak? Samozřejmě, že podepsání Kapschi považuje za úspěch. Koho chleba jíš, toho píseň zpívej.

+2/−1
8.9.2016 10:20
Foto

T84o78m54á83š 73D56v81o32ř81á89k 3515493206386

Neznalý by skoro řekl, že ministr dopravy má něco společného s majitelem tohoto plátku, nebo co? :-P

+3/0
8.9.2016 9:37

M72a28r51t36i93n 33H53o34r45á84k 9893669804

Jak se krade po Česku ...

0/0
8.9.2016 9:28

J17a36n 52C34e73p28e61k 1544556600

Pane Nestrašil, soutěž na mýto nepřipravuje primárně ministr. Ten dostává podklady, které mu připravují podřízení úředníci. Všichni o problému ví, ale prstem nikdo nehne. Soutěž mohla být již dávno připravena, jen s novým ministrem se mohla upravit.

+1/−1
8.9.2016 9:21

V38a32š79e64k 63Ř43í32h12a 2313273778702

ta smlouva již připravená skutečně byla jen Ťok ji nechtěl řešit.

0/0
8.9.2016 9:29

G29u50s38t65a67v 37S59o43j68k93a 1178753745954

Čekal bych jiné otázky:

1. "Nepřijde Vám 1,5 roku kdy je Ťok ve funkci (s Prachařem rovněž za ANO 3 roky) dost na to, aby se výběrové řízení vypsalo?"

2. "Považujete ve standardní demokracii za běžné, že se výběrové řízení vypíše v neděli a ten samý den i uzavře? To byly všechny úkony opravdu činěny v tu neděli?"

3. "Proč to najednou podepisuje náměstek?"

Ale chápu, že každý novinář někdo živí. Tomu se říká autocenzura.

+3/0
8.9.2016 9:20

J39a64n 76S30ů57r82a 4265673233132

Autocenzura zafunguje při psaní tohoto příspěvku, takže Vám pouze popreji hezký den:-)

0/0
8.9.2016 9:43

D24a67n88i90e23l 82T67e49n13č45l 1165120951181

Do diskuze je, zda mít obsažný rozhovor jen za předpokladu krotkých nebo vybraných otázek, nebo posílat na ŘSD a ministerstvo otázky více k meritu věci a dostávat žádné nebo prázdné odpovědi. Zvolil jste si jak jste si zvolil, děkuji za tento článek, a těším se, že se pokusíte dále zmapovat "bílá místa".

0/0
8.9.2016 10:01

M60a34r94t22i91n 43S25v14o89b67o14d66a 7349117682945

Proč to podepsal jen náměstek a ještě v neděli jsme se nedozvěděli.

0/0
8.9.2016 8:55

J53a61n 37C34e50p98e48k 1684306840

Protože ve státní správě se dnes bojí podepsat kdokoliv cokoliv. Nechávají si podepisovat lejstra do nadřízených, že něco mohou podepsat. A když nedostanou ani toto lejstro, tak nepodepíše nikdo nic. Každý se bojí, že ho někdo bude za cokoliv popotahovat, vyšetřovat, případně si půjde sednout.

0/0
8.9.2016 9:23

M36i66r71e38k 88S37l68a68v69í33k 1867141741788

Když si vezmete poslední zveřejněné výsledky, tak Kapsch při 2 mld. tržeb udělal zisk 400 Mio a to i přes spoustu smluv se spřízněnými osobami, kde je oprávněnost fakturovaných nákladů vždy s otazníkem. To je více než luxusní výsledek, dlouhé roky hrazený z kapes nás daňových poplatníků. Hloupost, neschopnost, korupce, těžko říct, asi mix všeho uvedeného. Sleva je fajn, ale tady stát jasně prušustroval miliardy ;-€Rv

+1/0
8.9.2016 8:53

J86i20ř77í 30E86r55b58e66n 1803174906547

Kde jsou ty výsledky k dosažení?

0/0
8.9.2016 9:02

M73a70r66t60i84n 35S90v16o17b58o41d60a 7779767972655

Děkujeme PR agentuře za zajímavý rozhovor včetně těch správných pochvalnych příspěvků. Je to průhledné.

+1/0
8.9.2016 8:52

M40a45r17t49i85n 57S47v39o31b27o80d73a 7369687852635

Jen aby bylo jasno. 5.2 mld. Kč za 3 roky se zaplatí je za údržbu a provozytneho systému. Žádné nové investice v tom nejsou.

Hrubě řečeno je to odměna pro Kapsch a platy zaměstnanců s provozními náklady. Chtěl bych vidět její účetní uzávěrku......

+3/0
8.9.2016 8:48

R46a44d62e97k 11T19o47m61š22ů 3675713382781

400 mil. zisk Kapsche za rok 2014. Výběr mýta byl asi 9 mld korun. Do budoucna se za 3 roky se vybere kolem 30 mld a 5 mld se dá na provoz. Takže stát by měl utržit kolem 25 mld korun. To není málo.

+2/0
8.9.2016 10:59

L26u52k20á57š 91M35a44l10v51i67n26s33k36y 2388664533268

Česko zažilo minimálně dva zbytečné pády vlády a s nimi spojeno výměnu ministrů. Jednou vládu sestřelil Paroubek, jednou Ištván se Šlachtou kvůli kabelkám. Každý takový pád znamená nové volby, nové ministry ... a práce mezitím stojí.

+7/−1
8.9.2016 8:46

T79o47m72á76š 23C43h23r98a63s31t96n55ý 2361274851183

Pokud byrokracie státu stojí a padá na nějakém šaškovi z vlády, znamená to, že nefunguje.

+3/0
8.9.2016 9:15

J60a14k74u70b 26K43o42m50á63n94e75k 2455731749793

To neni tak uplne pravda, nezastavi se uplne, ale nelze cinit velke koncepcni kroky, protoze chybi vrcholny organ tvorici vuli uradu. Ve chvili, kdy nebude ve firme fungovat vrcholny ridici organ, tak bude spolecnost taktez fungovat znacne oklestene

0/0
8.9.2016 12:25

R79a17d94e87k 33T65o12m12š19ů 3955573382141

Já bych chtěl panu Sůrovi poděkovat za rozhovor s někým, kdo o problému konečně aspoň trochu něco ví. Konečně jsem se dozvěděl aspoň něco konkrétního o pozadí mýta. R^ Půlka národa se stala v poslední době odborníky na mýto a všude se to hemží lidmi, kteří vědí, jak to udělat nejlépe, nejlevněji a nejjednodušeji, obvykle ale bez znalosti základních faktů, předpisů, smluv atd... :-/

+12/−3
8.9.2016 8:42

V47a54š24e50k 39Ř24í75h33a 2913823108462

Hm škoda, že je ale článek napsán značně tendenčně.

0/−1
8.9.2016 9:28

J14i31ř22í 28E66r77b34e88n 1513264476417

Jenže on to není článek, nýbrž rozhovor...

+2/0
8.9.2016 10:28

R39a62d52e58k 11T64o73m67š14ů 3385123182791

Jenže on to není článek ale rozhovor, ale třeba pan Sůra podsunul Nestrašilovi všechny odpovědi, protože mu to nařídil Babiš nebo Ťok. :-P

0/0
8.9.2016 11:09

J35a16n 59S97ů55r87a 4335933503282

To psal celé Babiš po nocích, já jsem pod tím jen podepsaný:)proto to trvalo přes týden od podpisu:)

+3/0
8.9.2016 12:24

P43a88v83e51l 28D32o49m61i31n16i82k 8208755703268

V téhle republice nikdy nemůže nic fungovat na úrovni, stačí si přečíst diskusní příspěvky - do všeho kecá každý blb. Češi všemu rozumějí, na všechno mají návod, každému radí... V tomhle ohledu jsme supervelmoc.

+2/−1
8.9.2016 8:29

J32a36n 18H42l41a74v29á13č 4471419703

Systém mýtných bran zatěžuje ostatní komunikace a místo aby kamiony nutit po silnicích kamionům určených nabádá k objíždění . Bylo by s tím ale plno práce a tak co si pálit ruce.

0/0
8.9.2016 8:22

R74a89d95e38k 24T46o87m43š19ů 3695273232551

Systém mýtných bran funguje v řadě evropských zemí a má své výhody i nevýhody. Ostatně mýtné brány (v menším množství) jsou nutné i u sateltiního výběru mýta pro kontrolu. Ono totiž bude asi nutné i u toho satelitního mýta použít stávající brány a to je jeden z problémů.

0/0
8.9.2016 11:30

A44d64a76m 80M12a96l24ý 4390887812331

Ten tendr se dal stihnout třeba třikrát. Ale to by museli úředníci něco dělat, mít to připravené a předkládat politikům ve variantách možná řešení.

Je snazší nedělat nic a vymlouvat se na časté výměny ministrů.

Už vidím, jak tam přišel nový ministr a řekl: "Nic nedělejte, na ničem nepokračujte, pokud máte něco rozdělané tak to okamžitě zakopejte metr pod zem!"

Spíš tam přišel a zeptal se: "Tak jak jste s tím daleko? a úředník řekl: Nijak, čekáme na instrukce."

0/−1
8.9.2016 8:13

V60a25š61e19k 53Ř24í84h45a 2203563578592

Budete se divit, ale to první je pravda. Ťok skutečně nechtěl Kapsch z počátku vůbec řešit. Ostatně on tu novou smlouvu ani nepodepisoval.

0/0
8.9.2016 8:16

P65e92t91r 46N32o42v60o56t14n23y 4619975762974

Nechtěl řešit ? to má být omluva, výmluva, alibismus ? Je to jedna z jeho povinností !!

že se alibisticky nepodepsal a v neděli (!!!( ji podepsal zástupce - to je teprve alibismus !!!!!!!!!!

0/0
8.9.2016 8:27

M47a11r50t26i40n 85S17v71o76b97o83d77a 7899947832805

Byla to jedna z jeho priorit po volbách. Sám to.prohlásil.

+1/0
8.9.2016 8:53

I12v97a85n15a 20N87o19v60á 2912962379348

Zřejmě je problém s politickým obsazováním funkcí. Když se tam dostatne kdejaký nýmand, jako třeba současný ministr, jen za stranickou knížku a o rezortu ví velký kulový, nelze se divit, že pak je rezort veden od deseti k pěti. Chce to profesní odbornost ministrů a pak zejména hmotnou a trestní odpovědnost všech ministrů a vedoucích a ředitelů odborů. Pak to možná bude fungovat a pak klidně ať je tam schopný člověk na funkci třeba 10 let.

0/0
8.9.2016 8:10

V28a47š62e63k 42Ř54í75h82a 2943933268712

Tak zrona Ťok je v tom jak se vyhnout odpovědnosti naprostý machr. Třeba zrovna na podpis této smlouvy našel bílého koně, který ji podepisoval za něj. Takže v případě korupce on je z obliga.

+2/−1
8.9.2016 8:13

I51v92a25n92a 61N53o51v65á 2712332219638

u nás v práci byl podobný týpek. Furt dělal šméčka a když přišlo na objednávku v systému, pověřil asistentku, aby to objednala. Když to zkusil na mě, sešli jsme se u ředitele. Od té doby mě pomlouval, ale taky ode mne už nikdy nic nechtěl. Nakonec skončil tak, že pro něj přišel firemní bezpečák, okamžitě mu sebral průkaz zaměstnance a osobně odvedl za turnikety. Te ́d dělá šméčka někde na ministerstvu.

0/0
8.9.2016 8:18

I21v70a86n59a 90N88o34v42á 2572822539398

Takže si vlastně polepšil. :-( Když se krade z eráru, nikdo to neřeší. Narozdíl od soukromé firmy.

0/−1
8.9.2016 8:19

J45i30ř45í 44Z29á11ř84e17c81k24ý 5634278714255

To zní velmi hezky. Ale problém tzv. odborného ministra je v tom, že sice rozumí problému, ale nerozumí chodu státní instituce. A do doby, než se to alespoň v základu naučí, nechce nic rozhodovat - zvlášť v situaci, kdy mu hrozí ona hmotná/trestní odpovědnost.

A úředník, jehož plat je někde kolem 30-60 tis./měsíc v případě osobní odpovědnosti podepíše možná, ale opravdu jen možná, objednávku na toaletní papír. Víc nic.

0/0
9.9.2016 1:56

S98t47a55n71i62s93l35a97v 52S70r67b25a 4905154698824

mi jako laikovi je celkem jedno, co za tím vším stojí, jestli neschopnost, složitost či korupce. ale úkolem státních úředníků není věci jenom vyřešit, ale vyřešit tak, aby to řešení nevypadalo podezřele. a v případě mýta v tomto aspektu zjevně selhali všichni, včetně tohoto guru na mýto. a tento článek bohužel jen potvrzuje, že všechno bylo úmyslné, žádné vnější okolnosti nikoho nenutili dělat něco nestandardního.

0/0
8.9.2016 8:02

A23d67a48m 85M57a40l18ý 4160457702481

Podepsat s Kapschem bylo nejlepší řešení? ;-D

Pche, to už mohli natisknout znova dálniční známky

+1/0
8.9.2016 8:02

M13i80r95e17k 69Z87á75v89o85d86n85ý 7302597130468

No ale ten neschopný vykuk Ťok se tam drží jako pijavice.

+1/−1
8.9.2016 8:00

V77a73š76e14k 19Ř78í47h98a 2103943778852

s medii jako Idnes a LN se udrží každý korupčník, když je spojen s ANO.

+3/−1
8.9.2016 8:09

M67a67r39e48k 35M90a55r32t27i55n 8639974366250

Fronta má občas ještě záchvaty a píše bez ohledu na vlastníka, ale Lidovky jsou naprosto ztracený. A není se čemu divit, když šéfredaktor Léko je bývalý stbák a pomáhla Babišovy rozjet první noviny Česká pozice...

0/0
8.9.2016 11:17

V25a83š94e36k 47Ř88í81h20a 2623433388412

Tak Idnes trvalo přesně 5 dní než našli někoho, kdo obhájí neschopnost ministra dosaženého Babišem. Faktem. je že ministři se skutečně střídali a dalším, že každý ministr přicházel s vlastní invencí a úředníky na ministerstvu neposlouchal. Ovšem není pravda, že by se Ťok nějak odlišoval. Spíše naopak. v OVM potvrdil, jeho přdchůdce, že mu přenechal projekt, který jen stačilo dotahnout do konce. Ťoka tohle nezajímalo. A i přes kritiku ve sněmovně jej zajímalo jen co nejvíce zakázek pro skansku a podobné, proto tolik povolených oprav a takový chaos na silnici.

O Kapsch se začal zajímat až když mu teklo do bot. Pak s ročním spožděním vytáhl starý projekt a křičel, že se již nic nestihne.

Tohle jsou skutečná fakta Ťokovo diletantství. Ty ale na Idnes a Lidovkách nenajdete.

0/0
8.9.2016 7:54

J60a68n 64S81ů94r22a 4905123173322

Zkuste hledat, co jsem o Ťokovi za jeho dobu napsal. A zkuste si ty OVM pustit, jak si pochvaluje MF DNES za to, jak o něm pochvalně píše.

0/0
8.9.2016 8:14

V55a47š60e38k 14Ř79í29h31a 2203783768922

Nezlob te se na mně, ale drobounké kritiky aby se neřeklo nejsou skutečnou novinařinou.

Pokud bych na Idnes našel články jako, že ministr osobně nepodepisuje smlouvy a vyhýbá se tak zodpovědnosti. Nebo že ministerstvo se není schopné dohodnout na plánu oprav a kolabuje tak doprava. Pak bych věřil že skutečně kritizujete toto ministerstvo.

to že se Ťokovi nelíbí, skritizované datum podpisu smlouvy je sice hezké, ale z pohledu jeho fungování to je celkem nepodstatné a spíše to jen dovádí od pozornosti ke skutečným problémům. Amožná i míte nestranný pohled nicméně pohužel potom co předvedli na vašich stránkách vaši šéf redaktoři, si troufám o obecné nestrannosti článků dosti pochybovat.

+1/0
8.9.2016 8:23

J63a63n 13S73ů56r87a 4135563153952

Zkuste hledat:-)

0/0
8.9.2016 9:41







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.