Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Fiasko s mýtným tendrem? Problém jsou rotující ministři, míní úředník

V Česku je málo lidí, kteří s mýtem pamatují tolik jako Václav Nestrašil. Ředitel úseku elektronického mýta na Ředitelství silnic a dálnic již od roku 2012 své nadřízené upozorňoval na časový skluzu v přípravě soutěže na nového provozovatele mýta. Marně. „Největší problém mýta byli ministři – než se stihli zorientovat, odešli,“ říká v rozhovoru pro iDNES.cz.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J37a15n 97P86r41i44b81y26l 5800765177157

Takže co se týká SkyTollu, tak cituji: "neexistuje žádná právně průchozí varianta, jak by jim stát mohl zadat zakázku bez výběrového řízení", ale v případě firmy Kapsch to problém nebyl? Jaký je v tom rozdíl?

+1/0
4.10.2016 9:21

M75i16c58h60a85l 56S59t62e90b33l94o 5549221394337

Dobrý článek - rozhovor.R^

Jen by to chtělo ještě více detailů...

Co ta strategie..to čeká na vládu nebo ministra?

0/0
8.9.2016 14:24

J59a45n 85S87ů11r29a 4345393513392

Díky. Ministerstvo zpracuje, schvaluje vláda.

0/0
8.9.2016 23:09

J69o84s67e68f 50B80r68o45ž64e94k 7643165352271

Jo, Svoboda a Hudeček taky teď před soudem tvrdí, že to bylo nejlepší a nejlevnější a jediné možné řešení v případě OC - a přesto stojí před soudem. A ti navíc na to neměli čas 3 roky, aby to mohli jakkoliv změnit.

Pán nějak nekomentuje několikrát pro nesmysly a protizákonost zrušené výběrové řízení na poradce na mýto - navíc se stejně opět zakázka zadala bez výberového řízení. Takže jeho slova jsou pouze a jen účelová lež nebo alespoň omluva totální neschopnosti.

+1/−1
8.9.2016 12:23

R31a82d95e85k 13T19o53m74š11ů 3205323792931

To že bude mýto se satelitem lepší, nemusí být nutně pravda. Když se podívate, že na Slovensku vyhrála nabídka Skytoll (která mocně stojí i o české mýto), která byla suverénně nejdražší a stála 23 mld CZK a firmu Skytoll vlastní majitel Syneru... :-/Nehledě na to, že se při srovnání "výhodného" slovenského mýta píše třeba toto:

U východních sousedů se mýto vybírá od roku 2010 satelitním systémem, který dodala a provozuje firma SkyToll poté, co se svou nejdražší nabídkou v tendru zůstala osamocena, když byli podivně vyloučeni ostatní uchazeči. Důsledky Slovensko sklízí zřejmě dodnes. Čísla ukázala, že za prvních pět let fungování systému spolknul každoročně v průměru neuvěřitelných skoro 55 procent všech vybraných kamionových poplatků. Jde o takzvanou kumulativní nákladovost, tedy jak investiční tak i provozní náklady dohromady. Pro srovnání, v Česku za prvních pět let stejný ukazatel vyšel na 35 procent. Čisté provozní náklady mýtného systému se v tuzemsku pohybují dokonce jen kolem dvaceti procent ročně.

Kapsch jistě není žádný dobrodinec, ale aby jsme se ještě nedivili a nebylo to v budoucnu ještě horší.

+1/0
8.9.2016 11:38

J87i15r84i 51D75o16m31i26n71i91k 1931508521360

je potřeba ocenit alespoň snahu toho pána vysvětlit nevysvětlitelné. na to jsou státní úředníci a politici experti. Výsledek je ale VŽDY stejný - NULA a spousta vyházených peněz na NIC.

0/−2
8.9.2016 10:40

M18a57r43e67k 52M20a68r65t28i33n 8479354416850

On fakt skutečně někdo čeká, že Nestrašil, manažer ŘSD, které je podřízené ministerstvu dopravy, bude mluvit jinak? Samozřejmě, že podepsání Kapschi považuje za úspěch. Koho chleba jíš, toho píseň zpívej.

+2/−1
8.9.2016 10:20
Foto

T94o82m56á46š 69D85v79o39ř78á53k 3885103146106

Neznalý by skoro řekl, že ministr dopravy má něco společného s majitelem tohoto plátku, nebo co? :-P

+3/0
8.9.2016 9:37

M59a89r12t44i60n 82H44o26r67á51k 9793699354

Jak se krade po Česku ...

0/0
8.9.2016 9:28

J32a86n 61C13e49p74e44k 1314876450

Pane Nestrašil, soutěž na mýto nepřipravuje primárně ministr. Ten dostává podklady, které mu připravují podřízení úředníci. Všichni o problému ví, ale prstem nikdo nehne. Soutěž mohla být již dávno připravena, jen s novým ministrem se mohla upravit.

+1/−1
8.9.2016 9:21

V56a79š65e55k 77Ř78í89h78a 2513163678162

ta smlouva již připravená skutečně byla jen Ťok ji nechtěl řešit.

0/0
8.9.2016 9:29

G37u31s12t73a57v 50S77o25j14k65a 1108603575524

Čekal bych jiné otázky:

1. "Nepřijde Vám 1,5 roku kdy je Ťok ve funkci (s Prachařem rovněž za ANO 3 roky) dost na to, aby se výběrové řízení vypsalo?"

2. "Považujete ve standardní demokracii za běžné, že se výběrové řízení vypíše v neděli a ten samý den i uzavře? To byly všechny úkony opravdu činěny v tu neděli?"

3. "Proč to najednou podepisuje náměstek?"

Ale chápu, že každý novinář někdo živí. Tomu se říká autocenzura.

+3/0
8.9.2016 9:20

J26a49n 48S35ů68r78a 4705543543632

Autocenzura zafunguje při psaní tohoto příspěvku, takže Vám pouze popreji hezký den:-)

0/0
8.9.2016 9:43

D94a36n66i47e77l 72T37e63n66č25l 1595400101741

Do diskuze je, zda mít obsažný rozhovor jen za předpokladu krotkých nebo vybraných otázek, nebo posílat na ŘSD a ministerstvo otázky více k meritu věci a dostávat žádné nebo prázdné odpovědi. Zvolil jste si jak jste si zvolil, děkuji za tento článek, a těším se, že se pokusíte dále zmapovat "bílá místa".

0/0
8.9.2016 10:01

M26a93r53t72i40n 90S79v14o97b35o61d49a 7399267462885

Proč to podepsal jen náměstek a ještě v neděli jsme se nedozvěděli.

0/0
8.9.2016 8:55

J44a81n 76C47e78p31e83k 1394476410

Protože ve státní správě se dnes bojí podepsat kdokoliv cokoliv. Nechávají si podepisovat lejstra do nadřízených, že něco mohou podepsat. A když nedostanou ani toto lejstro, tak nepodepíše nikdo nic. Každý se bojí, že ho někdo bude za cokoliv popotahovat, vyšetřovat, případně si půjde sednout.

0/0
8.9.2016 9:23

M38i45r92e41k 91S85l49a73v18í74k 1357971231628

Když si vezmete poslední zveřejněné výsledky, tak Kapsch při 2 mld. tržeb udělal zisk 400 Mio a to i přes spoustu smluv se spřízněnými osobami, kde je oprávněnost fakturovaných nákladů vždy s otazníkem. To je více než luxusní výsledek, dlouhé roky hrazený z kapes nás daňových poplatníků. Hloupost, neschopnost, korupce, těžko říct, asi mix všeho uvedeného. Sleva je fajn, ale tady stát jasně prušustroval miliardy ;-€Rv

+1/0
8.9.2016 8:53

J83i89ř38í 40E85r37b42e20n 1263774806767

Kde jsou ty výsledky k dosažení?

0/0
8.9.2016 9:02

M62a61r95t93i19n 23S35v98o62b43o21d65a 7429747982655

Děkujeme PR agentuře za zajímavý rozhovor včetně těch správných pochvalnych příspěvků. Je to průhledné.

+1/0
8.9.2016 8:52

M17a71r62t45i68n 23S63v87o91b52o52d19a 7989277292255

Jen aby bylo jasno. 5.2 mld. Kč za 3 roky se zaplatí je za údržbu a provozytneho systému. Žádné nové investice v tom nejsou.

Hrubě řečeno je to odměna pro Kapsch a platy zaměstnanců s provozními náklady. Chtěl bych vidět její účetní uzávěrku......

+3/0
8.9.2016 8:48

R59a25d32e86k 76T23o64m21š72ů 3245103492781

400 mil. zisk Kapsche za rok 2014. Výběr mýta byl asi 9 mld korun. Do budoucna se za 3 roky se vybere kolem 30 mld a 5 mld se dá na provoz. Takže stát by měl utržit kolem 25 mld korun. To není málo.

+2/0
8.9.2016 10:59

L71u97k20á38š 75M12a53l24v44i18n48s97k17y 2128664693268

Česko zažilo minimálně dva zbytečné pády vlády a s nimi spojeno výměnu ministrů. Jednou vládu sestřelil Paroubek, jednou Ištván se Šlachtou kvůli kabelkám. Každý takový pád znamená nové volby, nové ministry ... a práce mezitím stojí.

+7/−1
8.9.2016 8:46

T98o44m24á95š 16C27h52r22a87s93t16n51ý 2721544231243

Pokud byrokracie státu stojí a padá na nějakém šaškovi z vlády, znamená to, že nefunguje.

+3/0
8.9.2016 9:15

J19a30k54u42b 80K33o24m74á10n24e17k 2835881699213

To neni tak uplne pravda, nezastavi se uplne, ale nelze cinit velke koncepcni kroky, protoze chybi vrcholny organ tvorici vuli uradu. Ve chvili, kdy nebude ve firme fungovat vrcholny ridici organ, tak bude spolecnost taktez fungovat znacne oklestene

0/0
8.9.2016 12:25

R97a50d56e24k 64T35o82m65š79ů 3675253862181

Já bych chtěl panu Sůrovi poděkovat za rozhovor s někým, kdo o problému konečně aspoň trochu něco ví. Konečně jsem se dozvěděl aspoň něco konkrétního o pozadí mýta. R^ Půlka národa se stala v poslední době odborníky na mýto a všude se to hemží lidmi, kteří vědí, jak to udělat nejlépe, nejlevněji a nejjednodušeji, obvykle ale bez znalosti základních faktů, předpisů, smluv atd... :-/

+12/−3
8.9.2016 8:42

V47a72š71e62k 35Ř83í97h80a 2213373448752

Hm škoda, že je ale článek napsán značně tendenčně.

0/−1
8.9.2016 9:28

J30i48ř94í 90E20r67b33e28n 1813184106267

Jenže on to není článek, nýbrž rozhovor...

+2/0
8.9.2016 10:28

R39a57d88e35k 64T73o74m64š45ů 3165373362521

Jenže on to není článek ale rozhovor, ale třeba pan Sůra podsunul Nestrašilovi všechny odpovědi, protože mu to nařídil Babiš nebo Ťok. :-P

0/0
8.9.2016 11:09

J53a57n 15S70ů40r85a 4235213473442

To psal celé Babiš po nocích, já jsem pod tím jen podepsaný:)proto to trvalo přes týden od podpisu:)

+3/0
8.9.2016 12:24

P85a86v73e69l 98D91o67m36i38n71i54k 8328765933728

V téhle republice nikdy nemůže nic fungovat na úrovni, stačí si přečíst diskusní příspěvky - do všeho kecá každý blb. Češi všemu rozumějí, na všechno mají návod, každému radí... V tomhle ohledu jsme supervelmoc.

+2/−1
8.9.2016 8:29

J26a47n 62H79l40a24v21á67č 4471669203

Systém mýtných bran zatěžuje ostatní komunikace a místo aby kamiony nutit po silnicích kamionům určených nabádá k objíždění . Bylo by s tím ale plno práce a tak co si pálit ruce.

0/0
8.9.2016 8:22

R28a57d50e31k 86T15o91m23š12ů 3475893142741

Systém mýtných bran funguje v řadě evropských zemí a má své výhody i nevýhody. Ostatně mýtné brány (v menším množství) jsou nutné i u sateltiního výběru mýta pro kontrolu. Ono totiž bude asi nutné i u toho satelitního mýta použít stávající brány a to je jeden z problémů.

0/0
8.9.2016 11:30

A72d77a78m 97M64a96l30ý 4800207972241

Ten tendr se dal stihnout třeba třikrát. Ale to by museli úředníci něco dělat, mít to připravené a předkládat politikům ve variantách možná řešení.

Je snazší nedělat nic a vymlouvat se na časté výměny ministrů.

Už vidím, jak tam přišel nový ministr a řekl: "Nic nedělejte, na ničem nepokračujte, pokud máte něco rozdělané tak to okamžitě zakopejte metr pod zem!"

Spíš tam přišel a zeptal se: "Tak jak jste s tím daleko? a úředník řekl: Nijak, čekáme na instrukce."

0/−1
8.9.2016 8:13

V48a59š40e17k 30Ř73í28h35a 2133873738202

Budete se divit, ale to první je pravda. Ťok skutečně nechtěl Kapsch z počátku vůbec řešit. Ostatně on tu novou smlouvu ani nepodepisoval.

0/0
8.9.2016 8:16

P84e17t83r 49N40o62v90o34t35n43y 4869175612444

Nechtěl řešit ? to má být omluva, výmluva, alibismus ? Je to jedna z jeho povinností !!

že se alibisticky nepodepsal a v neděli (!!!( ji podepsal zástupce - to je teprve alibismus !!!!!!!!!!

0/0
8.9.2016 8:27

M22a13r50t45i39n 17S58v36o81b37o73d84a 7929387292635

Byla to jedna z jeho priorit po volbách. Sám to.prohlásil.

+1/0
8.9.2016 8:53

I10v85a97n66a 92N90o79v57á 2882272289738

Zřejmě je problém s politickým obsazováním funkcí. Když se tam dostatne kdejaký nýmand, jako třeba současný ministr, jen za stranickou knížku a o rezortu ví velký kulový, nelze se divit, že pak je rezort veden od deseti k pěti. Chce to profesní odbornost ministrů a pak zejména hmotnou a trestní odpovědnost všech ministrů a vedoucích a ředitelů odborů. Pak to možná bude fungovat a pak klidně ať je tam schopný člověk na funkci třeba 10 let.

0/0
8.9.2016 8:10

V87a15š72e33k 54Ř84í61h24a 2843663588652

Tak zrona Ťok je v tom jak se vyhnout odpovědnosti naprostý machr. Třeba zrovna na podpis této smlouvy našel bílého koně, který ji podepisoval za něj. Takže v případě korupce on je z obliga.

+2/−1
8.9.2016 8:13

I61v58a35n56a 74N55o69v62á 2152712429108

u nás v práci byl podobný týpek. Furt dělal šméčka a když přišlo na objednávku v systému, pověřil asistentku, aby to objednala. Když to zkusil na mě, sešli jsme se u ředitele. Od té doby mě pomlouval, ale taky ode mne už nikdy nic nechtěl. Nakonec skončil tak, že pro něj přišel firemní bezpečák, okamžitě mu sebral průkaz zaměstnance a osobně odvedl za turnikety. Te ́d dělá šméčka někde na ministerstvu.

0/0
8.9.2016 8:18

I18v94a50n31a 33N92o56v22á 2882842479758

Takže si vlastně polepšil. :-( Když se krade z eráru, nikdo to neřeší. Narozdíl od soukromé firmy.

0/−1
8.9.2016 8:19

J63i50ř39í 18Z75á14ř77e43c37k41ý 5154448654325

To zní velmi hezky. Ale problém tzv. odborného ministra je v tom, že sice rozumí problému, ale nerozumí chodu státní instituce. A do doby, než se to alespoň v základu naučí, nechce nic rozhodovat - zvlášť v situaci, kdy mu hrozí ona hmotná/trestní odpovědnost.

A úředník, jehož plat je někde kolem 30-60 tis./měsíc v případě osobní odpovědnosti podepíše možná, ale opravdu jen možná, objednávku na toaletní papír. Víc nic.

0/0
9.9.2016 1:56

S81t43a57n64i67s26l72a71v 24S58r43b39a 4905914208464

mi jako laikovi je celkem jedno, co za tím vším stojí, jestli neschopnost, složitost či korupce. ale úkolem státních úředníků není věci jenom vyřešit, ale vyřešit tak, aby to řešení nevypadalo podezřele. a v případě mýta v tomto aspektu zjevně selhali všichni, včetně tohoto guru na mýto. a tento článek bohužel jen potvrzuje, že všechno bylo úmyslné, žádné vnější okolnosti nikoho nenutili dělat něco nestandardního.

0/0
8.9.2016 8:02

A76d75a20m 58M91a34l25ý 4600867112921

Podepsat s Kapschem bylo nejlepší řešení? ;-D

Pche, to už mohli natisknout znova dálniční známky

+1/0
8.9.2016 8:02

M98i72r75e89k 16Z65á10v20o22d63n33ý 7262317130918

No ale ten neschopný vykuk Ťok se tam drží jako pijavice.

+1/−1
8.9.2016 8:00

V36a79š73e46k 22Ř85í32h89a 2643383338162

s medii jako Idnes a LN se udrží každý korupčník, když je spojen s ANO.

+3/−1
8.9.2016 8:09

M40a57r28e95k 77M66a33r73t97i47n 8689364736900

Fronta má občas ještě záchvaty a píše bez ohledu na vlastníka, ale Lidovky jsou naprosto ztracený. A není se čemu divit, když šéfredaktor Léko je bývalý stbák a pomáhla Babišovy rozjet první noviny Česká pozice...

0/0
8.9.2016 11:17

V80a97š81e52k 59Ř88í54h98a 2963443858492

Tak Idnes trvalo přesně 5 dní než našli někoho, kdo obhájí neschopnost ministra dosaženého Babišem. Faktem. je že ministři se skutečně střídali a dalším, že každý ministr přicházel s vlastní invencí a úředníky na ministerstvu neposlouchal. Ovšem není pravda, že by se Ťok nějak odlišoval. Spíše naopak. v OVM potvrdil, jeho přdchůdce, že mu přenechal projekt, který jen stačilo dotahnout do konce. Ťoka tohle nezajímalo. A i přes kritiku ve sněmovně jej zajímalo jen co nejvíce zakázek pro skansku a podobné, proto tolik povolených oprav a takový chaos na silnici.

O Kapsch se začal zajímat až když mu teklo do bot. Pak s ročním spožděním vytáhl starý projekt a křičel, že se již nic nestihne.

Tohle jsou skutečná fakta Ťokovo diletantství. Ty ale na Idnes a Lidovkách nenajdete.

0/0
8.9.2016 7:54

J87a16n 75S82ů21r60a 4815583693622

Zkuste hledat, co jsem o Ťokovi za jeho dobu napsal. A zkuste si ty OVM pustit, jak si pochvaluje MF DNES za to, jak o něm pochvalně píše.

0/0
8.9.2016 8:14

V93a67š55e58k 97Ř39í93h88a 2203463728312

Nezlob te se na mně, ale drobounké kritiky aby se neřeklo nejsou skutečnou novinařinou.

Pokud bych na Idnes našel články jako, že ministr osobně nepodepisuje smlouvy a vyhýbá se tak zodpovědnosti. Nebo že ministerstvo se není schopné dohodnout na plánu oprav a kolabuje tak doprava. Pak bych věřil že skutečně kritizujete toto ministerstvo.

to že se Ťokovi nelíbí, skritizované datum podpisu smlouvy je sice hezké, ale z pohledu jeho fungování to je celkem nepodstatné a spíše to jen dovádí od pozornosti ke skutečným problémům. Amožná i míte nestranný pohled nicméně pohužel potom co předvedli na vašich stránkách vaši šéf redaktoři, si troufám o obecné nestrannosti článků dosti pochybovat.

+1/0
8.9.2016 8:23

J15a34n 18S22ů78r44a 4615403593822

Zkuste hledat:-)

0/0
8.9.2016 9:41





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.