Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Čínské biliony se dávají do pohybu. Vláda vytváří megakorporace

Komunistická strana Číny hodlá zefektivnit nevýkonné fungování velkých státních firem jejich slučováním. Bojuje tak s klesající produktivitou práce a nízkou konkurenceschopností na globálním poli. Ambiciózní plán má však mnohé nástrahy. Vytvoření státních gigantů nezbytně neznamená, že firmy začnou vykazovat lepší výsledky. Probíhající reformy navíc jen částečně posouvají tamní ekonomiku směrem k více tržnímu modelu.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J13a87n 27N49o85v74á50k 7950285896696

Ajajajaj. Jedna Čínská firma 70% HDP ČR. Připadám si jako mraveneček v lese kde kousek od mýho mraveniště řádí naštvanej medvěd.

+2/0
12.9.2016 0:38

T37o84m42á37š 38M31o25r15a67v50č95í87k 3447976803165

A teď si to srovnejte s HDP EU a budete se cítit ještě menší, asi jako když si běžný Číňan srovnává své HDP pec capita s běžným Čechem;-)

0/0
12.9.2016 5:34

S36e34i32d36l 60P80e54t22r 1111851655674

Ono je to tam celkově složitější ale na tom až tak nesejde - prostě tenhle direktivní typ ekonomiky zcela logicky narazil na své limity (nic neroste do nebe, každý bude chtít dříve či později 4 týdny dovolené apod.) ..

Jen bych rád věděl, kde jsou dnes všichni analitici a eksperti co zde kvákali od kuropění do noci cosi o čínské dominanci světu nejpozději v příští dekádě8-o

Faktem je , že mají stále HDP na hlavu asi tak na 28% USA a 35% EU ...:-)

+1/0
12.9.2016 0:08

M57a22r98t34i81n 55F72r97e54i30b21e14r78g 5122501706172

Čínská ekonomika je rozdělená na soukromej a státní sektor.Státní vedou komunisti a je to vidět na výsledku. Soukromej logicky doplácí na ten státní.

Je to super hybrid kde obyčejný lidi v soukromím sektoru bez sociálního pojištění makaj někdy i 14h denně za celkem pakatel -co jsem viděl dokument tak asi 5tis.

A komunistická strana se pyšní ekonomickým výsledkem.

0/0
11.9.2016 23:53

J10á82n 51B15a67d23i71o94v63s19k55ý 2399304356516

A dokonce i EU.... Tak to uz musi byt zle...

+1/0
11.9.2016 21:26

J64a57r56d55a 50H70o15f87m35a81n60n 4160235284

to pamatujeme taky, slučování nefunkčních celků do větších celků z důvodů větší efektivnosti-co ale vím nikdy to nepomohlo, většinou naopak- tu lépe fungující část to potopilo

+3/0
11.9.2016 21:11

M56i57r40o83s14l11a12v 24B61u89č97e37k 6393283451264

Čínský ekonomický model je zajímavý - nabízí se pojem tkz. třetí cesty. (Mnohými žádaný) ... Rozumím tomu, že Komunisté drží svůj vliv - dělnická třída ve Státních podnicích - socialismus ... Vedení ovšem potřebuje efektivní výsledky k zajištění životní úrovně - tedy kapitalismus. A už jsme v pasti točícího se kruhu ! Podobně u nás v r. 1968 - Šikovy ekonomické reformy - nikdy neuskutečněné ... Následovala série Centrálních snah - nikdy efekt nepřinesly ! Běží čas - nějakou dobu to jde - dluh roste - výsledky nejsou - viz produktivita ... Co teď !? Nefunguje to a nemůže - Čínský bublifuk se nafukuje ...

+2/0
11.9.2016 19:34

L67u34d93ě68k 48M31u54s94e29l46í93k 6933259322168

Jen aby ty biliony v pohybu nebyly jen fiktivní.

Viktor Kožený by jim mohl poradit

0/0
11.9.2016 18:57

K17a57t75e16ř60i25n55a 26V34ý48b50o94r66n56á 6230419869

Bojuje tak s klesající produktivitou práce a nízkou konkurenceschopností na globálním poli....

Mám to chápat tak, že díky stoupající produktivitě práce a zvyšující se konkurenceschopnosti na globálním poli, začínáme Čínu vytlačovat my? :)

+2/−1
11.9.2016 18:13

R51i18c24h36a22r53d 78B35a13r45t64o67š 4169185979391

Jistě, Babišstán je progresivní středoevropský ekonomický tygr ;-D.

Až takový, že to tu jede tak pěkně na doraz, že až přijde tzv. ekonomická krize, tak se tu klidně může odehrát komunistický převrat.

0/0
11.9.2016 18:50

R82u90d78o62l21f 83V11á22l17e69k 2291979354873

Komunisticka strana ridi kapitalismus zeme. :-)

+3/−1
11.9.2016 18:03

M47a16r14t16i51n 16J17i78r93o14u96s79e57k 7796895585278

Na začátku každého článku, kde se používá pojem "produktivita práce" by mělo být vysvětlení, co to vlastně produktivita práce je a jak se počítá.

-

Produktivita práce = Výstup (výkony, obrat, přidaná hodnota) / Přepočtený počet zaměstnanců(odpracované hodiny).

+2/0
11.9.2016 17:49

J40i51ř65í 82E64r43b77e74n 1673174126287

Mnohde to bohužel zjednodušují na tržby / počet lidí...

+1/0
11.9.2016 21:34

M52a34r80t10i24n 96K58u62ř98í65t90k31a 6147956748655

Slučování bude mít spíše opačný efekt. Obecně platí: Čím větší organizace, tím větší bordel.

+1/0
11.9.2016 17:24

J41o35s31e31f 58Š51o87l55t69e14s 8814728350403

Nechápu, proč něco slučují. Proč to prostě neprodají na trhu? Že by ty společnosti neměly žádnou cenu a musely se dotovat?

+1/0
11.9.2016 17:21
Foto

J83a98n 15H59a51ž78m25u78k42a 6813416945

Čína prosperuje, neboť dělá komunismus s lidskou tváří.R^

+1/−5
11.9.2016 17:05

J27a74r60o43s78l67a67v 22D43u41n85d79a 1693102466340

Divilbyste se jak tvář je ve skutečnosti krutá

+4/0
11.9.2016 17:08
Foto

J40a20n 24H85a36ž68m80u91k26a 6533546955

Já tam byl. To byla nádhera. Když jsem kouknul na jejich rychlovlaky a naše kapitalistické kocábky. A tak to bylo se vším.

+3/−5
11.9.2016 17:09

T49o61m91á48š 89M62o34r22a94v36č35í24k 3147236963525

Jak to souvisí? V Německu a spoustě dalších zemích jezdí kapitalistické rychlovlaky. Asi by bylo fajn navštívit i jiné "nekomunistické" země, abyste si trošku ten svůj naivní pohled na svět rozšířil.

+4/−1
11.9.2016 18:11

M23a35r89t51i41n 90K48y32p66r 2552685584934

Jak dlouho jste tam byl? Doufám že ne jako turista. Vyzkoušel jste si nějakou běžnou dělnickou profesi a tamní úroveň sociálního a zdravotního zabezpečení nebo jste se jen koukl na rychlovlak?

+10/0
11.9.2016 18:36

J68a26r34o23s70l71a80v 48D46u89n16d74a 1343392136830

Aha, takže lidská tvář se pozná podle moderního zboží? Zajímavé.

Mimochodem, také jsem tam byl. Mnohokrát.

+4/0
11.9.2016 19:32

K10a80r23e70l 38N77o90v63o12t64n58y 4227694802432

Na jednu stranu máte pravdu, ale že tady cca 400 milionů lidí žije pod hranicí chudoby jste asi neviděl! Ano Peking, Shanghai, Shenzehen a další jsou supermoderní města, ale byl jste na vesnici kdesi u Urumči?

Ovšem pro ty co tady propagují " nekomunistické země", asi nebyli v Indii, která je srovnatelná co do počtu obyvatel s Čínou, a která měla díky Britům cca 100 náskoku před Čínou v demokracii, průmyslu a vzdělání (skoro každý Ind ve městě láme AJ lépe než u nás). Ale jinak úroveň dnes cca 60% za Čínou, jak v oblasti průmyslu, spotřebního zboží, či sociálních "výdobytků". A kolik z 1,2 miliardy Indů by vyměnilo život v demokracii za život v Číně? A co Pakistán, Bangladéž či Indonesie? Jasně Indie i Čína mají své miliardáře, ale pozor ti Čínští nic nezdědili jako potomci maharadžů, či neměli čas 50-60 let jak vzdělaní a nyní bohatí Indové. V Číně se miliardáři objevují tak posledních 15-25 let, což asi souvisí s otevíráním se Číny světu po Maově smrti (tuším 1976?), a nárůstu používání nových technologií, a to všude od telekomunikací až po zemědělství.

Jinak jak v tom jak v dopravní infrastruktuře (VRV) ČR zaostává za Čínou a Evropou máte pravdu! Není to náhodou tím, že ministři dopravy v ČR mají vysokou " úmrtnost " a že neexistuje v žádném odvětví v ČR dlouhodobá vize, jen jakési akční plány od voleb do voleb? Jediná dlouhodobá vize většiny zdejších politiků je, nahrabat a nebýt chycen, no a v Číně taky existuje korupce, ale pozor kdo je chycen lituje - to nejsou sranda tresty 4 roky a 4 mega jako Dalík, či motorista Novák, Číňani jdou až na dřeň!!

+1/0
12.9.2016 3:04

K93a74r28e36l 19N11o10v43o50t25n13y 4757444822752

....cca 100 let.....

omlouvám se a děkuji za pochopení

0/0
12.9.2016 7:52
Foto

L17a61d44i47s66l73a54v 86A64n89t35o69š 7208163238674

"Komunistická strana hodlá zefektivnit nevýkonné fungování velkých státních firem"

Tak denni davka humoru naplnena. :-D

+10/−1
11.9.2016 16:53

R77i64c55h22a10r15d 12B93a82r98t47o72š 4549345129551

Hmm, to je fuk.

Podstatné je, že naší ekonomice se daří, mzdy rostou... třeba tak, jak bylo popisováno v článku s nadpisem:

"Mzdy dělníků rychle rostou. Pražané odmítají práci za 90 korun na hodinu"

Nebo ne?

Nebo se v Číně vyvíjí a vyrábí věci, o kterých se nám tu ani nesní? A když tu někdo postaví plechovou barabiznu na zeleném poli, tak se v ní max. spojí dvě věci dohromady, výsledný produkt se zabalí a pošle pryč? ...

Já vám tedy nevím, ale spíše bych psal toho času o Babišstánu, než o nějaké Číně, začíná to tu být opravdu velmi špatné!!

0/0
11.9.2016 16:47

J79a36n 56P96o77s31p24í69š48i87l 4621454827407

Jak si nekdo muze myslet, ze statni podnik bude fungovat lepe nez soukromy podnik, to mi fakt nejde do hlavy.

+8/−2
11.9.2016 16:13

J89a36n 36B57l34a21n87a 3706755114

a co národní podnik Budvar, navzdory pravicovým komsomolcům furt je v zisku

+4/−6
11.9.2016 16:22

R58i50c64h67a36r81d 41B40a87r79t89o83š 4589265899561

A jak Vaše informace vytváří nepravdu z předchozího komentáře?

+7/−1
11.9.2016 16:40

J50a85n 72P21o52s66p20í52š19i20l 4451964987897

to je fakt, za komoušů se tu hlady taky neumíralo

8-o

0/0
11.9.2016 17:18

J66o18s60e54f 48Š36o66l55t42e65s 8554318570133

Odstraňte si blánu z mozku a pak vám to možná dojde.

+1/−2
11.9.2016 17:22

P49a16v76e20l 66R77a69t12h97o63u58s90k39ý 6210589261

Jak někdo? Přeci každý komunista.

0/0
11.9.2016 17:32

V46í44t 41P96r22č80í32k 9148770634880

Může. Úspěšných státních podniků je celá řada, neúspěšných soukromých taky.

+1/0
11.9.2016 20:39

J93a52n 17K65o30b18ě17r12s12k42ý 1350406301303

Takové státní Deutsche Bahn úspěšné jsou. Ovládly už velkou část naší autobusové dopravy.

+1/0
11.9.2016 21:07

M64a20r95t95i56n 96Ž54e96l26i29n21s89k59ý 9908679829722

Takovych prikladu je strasne moc i u nas ... statni podnik fungoval skvele i za trzniho hospodarstvi a po privatizaci skoncil v bankrotu.

+1/0
11.9.2016 23:13

M41i13r88e74k 58T89u97r37e82č32e19k 4553822200132

Čína, úžasná Čína, poslední fungujici komunistický ráj na světě . . . :-)

+2/0
11.9.2016 15:03

J20i76ř56í 70K36o17c31u66r43e95k 6365864545408

Jo, ty ostatní komunistické ráje se nedokázaly reformovat a stalo se z nich peklo, pokud včas nezkrachovaly.

+5/0
11.9.2016 15:12

M57i25c43h29a68l 92Š36e41v54č15í29k 8973676734

Komunistický? Tam panuje diktatura v kombinaci s kapitalismem 18. století.

+4/0
11.9.2016 16:19

R73i45c51h42a18r17d 78B82a43r96t56o64š 4209465549781

Tyto dvě věci nelze kombinovat. Buď jedno nebo druhé, vyberte si.

0/−1
11.9.2016 16:50

J31o12s53e96f 34Š16o74l35t23e27s 8754788310513

Zajeďte se tam podívat a uvidíte, že to lze. Ovšem jen pro někoho.

+5/0
11.9.2016 17:23

R50i38c49h57a91r96d 54B92a78r46t60o73š 4819465729141

Jak pro někoho? Bláboly. Buď máte státní zásahy v podstatné podobě, pak nemáte kapitalismus anebo je nemáte, pak kapitalismus máte. Takže v Číně kapitalismus nemáte.

0/0
11.9.2016 18:38

M81a89r85t75i82n 26K54y70p48r 2662705254284

Otázka zní kdy je už státní zásah podstatný tak, že ekonomický systém už není kapitalismem. Je například generování peněz pouze státem (tedy něco co považujeme za samozřejmé) natolik podstatný zásah do trhu, že to už není kapitalismus? Podle libertariánů ano a tedy kapitalismus není nikde.

+1/0
11.9.2016 18:58

R89i40c10h61a91r55d 27B25a62r53t56o34š 4379335169451

Ano, skvělý argument. Pokud by stát pečoval o měnu takovým způsobem, že nedocházelo k růstu cenové hladiny (jako v dobách zlatého standardu s několika tisíciletou historií), pak bylo možné říci, že státní kontrola nad měnou nenarušuje kapitalismus.

Takže ano, kapitalismus dnes zřejmě není nikde.

Jinak je mi jedno, co kdo považuje za samozřejmé. "Tisk" peněz tu je několik desítek let, zlatý standard tu byl tisíce let.

Zlatý standard byl také typický pro monarchie, "tisk" peněz je typický pro demokracie. To uvádím jenom pro pořádek, z čehož lze odvodit schopnost jednotlivých politických systémů provozovat kapitalismus, tj. v demokracii alespoň doposud realizace kapitalismu byla znemožněna již v otázce měnové.

0/0
11.9.2016 19:57

K59a34r37e62l 19N44o85v91o55t67n33y 4837774182352

Máte pravdu, kdo neviděl nepochopí!

0/0
12.9.2016 3:14

M35a38r74t87i15n 60K22y88p89r 2542875294454

Co nejde kombinovat? Diktátorský režim po stránce politické s ekonomikou uspořádanou kapitalisticky? Ale jistě že to lze kombinovat. Bylo by dobré si konečně uvědomit, že kapitalismus není společenský systém, je to jen forma uspořádání ekonomiky a demokracii k tomu nutně nepotřebujete.

+1/0
11.9.2016 18:34

R38i51c55h92a47r35d 88B41a43r62t19o55š 4549185159341

Ano. Pokud se bude diktátorský režim soustředit pouze na udržení své vlády (např. zakáže volby) a nijak nebo skoro nijak nebude zasahovat do trhu, pak lze mluvit o kapitalismu. V Číně to ovšem takto nastavené není.

Naopak s demokracií jste úplně mimo, protože demokracie je v praxi poskytovatel výhradně socialismu, popř. něčeho, co se socialismu velmi blíží.

0/0
11.9.2016 18:46

K32a43r46e54l 28N31o94v62o44t10n83y 4467444462172

Houby komunistický ráj, to si něco o Číně přečtěte! Je to státní kapitalismus řízený komunistickou stranou. A řídí si stát lépe než to uměli naši soudruzi od Klémy až po Jakeše ( i když procesů a politických vražd až do konce kulturní revoluce si taky užili až dost). Jenže jim to došlo včas, že se musí změnit a taky na tom pracují.

0/0
12.9.2016 3:12

M30a25r49t62i14n 22P40l45o52c28e92k 8911744642426

Ono po řádění EU, soudruha Babiše a různých neomarxistických socánků bude přebujelý státní aparát u nás více, než v Číně.

+5/−2
11.9.2016 14:54

J60a52n 16P64o67s20p51í73š26i17l 4551914577467

Coze?:))))) zijes vubec na zemekouli?

0/−1
11.9.2016 16:11

J50a51r95o95s54l87a39v 14H54l11a21d90í97k 6928358358388

Ano tenhle národ o velikosti přes jednu miliardu lidí se musí řídit železnou rukou Číně fandím ale mám strach demokratizace společnosti to by bylo uprchlíků ;-(

+4/−4
11.9.2016 14:50

J30a97n 12B49l41a40n79a 3776965784

Produktivita čínské práce roste pomalu......... to je relativní, při výrobě levných výrobků je jiná produktivita než při výrobě drahých výrobků

+1/−1
11.9.2016 14:26





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.