Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Tesla upravila autopilota. Smrtelné nehody tu však budou pořád, řekl Musk

Americký výrobce elektrických vozů Tesla Motors aktualizuje svůj systém poloautomatického řízení, takzvaného autopilota. Aktualizace je upravena tak, že by zabránila smrtelné nehodě, jaká se udála v květnu, a bude k dispozici do jednoho až dvou týdnů. Oznámil to generální ředitel automobilky Elon Musk.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

D31a44v17i87d 23H76u17r61k34a 3860973981711

Není to tak dávno co jsem jel v Německu vlakem bez strojvedoucího (dokonce nebyl žádný personál). O prázdninách jsem se svezl metrem, které nikdo neřídil. Před pár lety to samé - ale v Číně. Napadlo někoho před lety (třeba si doplňte rok svého narození), že vlaky budou jezdit samy? A Tesla je jedna z prvních. V roce 2030 už asi nebude potřeba řidičák, pouze umět zadat na obrazovce cíl. Věřím i tomu, že až se přestanou na cestách motat řidiči, že automaty budou jezdit naprosto bez nehod.

+3/0
12.9.2016 18:49

M72a44r55t21i88n 63P62l73o38c20e54k 8601224602786

Doufám, že se téhle zhovadělosti nedočkám.....

+1/−1
12.9.2016 19:48

J75a72n 65D67l40o65u31h54ý 7554769770739

Aby neco mohlo jezdit bezpecne samo, musi k tomu byt pripravena infrastruktura. V pripade metra, vlaku to neni takovej problem. V pripade aut, se neudalo v podstate nic... Cili to bude jeste beh na hodne dlouhou trat. A pak tu mame zakony, ktere je potreba zmenit...

+2/0
13.9.2016 6:55

P92e37t67r 67M41i10c26h49a53l 2190294271382

No jo, počítač sledoval auto před sebou a ignoroval překážku, které se to auto vyhýbalo. Triviální věc, ale ne pro počítač. Twn začal brzdit víceméně v okamžiku, kdy odstavená dodávka tvořila větší cíl než před ním jedoucí auto.

+1/0
12.9.2016 18:20

T15o53m91á33š 62L37u11d25v38í84k 1610317394682

Až bude existovat software který rozpozná význam z obrázku dejte vědět. Stroj má dělat mnoho jednoduchých opakujících se činností. Člověk zas naopak málo složitých neopakujících se činností. Proto nejlepší systémy jsou poloautomatické. Člověk který si myslí že řídí hůř než autopilot by neměl řídit vůbec.

0/0
12.9.2016 16:36

J15o50s88e98f 43Š21o88l68t45e70s 8514228600943

Takové už existují. A jsou poměrně spolehlivé. Neuronové sítě už jsou velmi pokročilé.

0/0
12.9.2016 16:43

J21a34n 66D53l47o39u35h21ý 7384319920499

Neuronova sit je teorie. Tato teorie byla jiz hodnekrat aplikovana ( treba ms kinect) bohuzel ale stale na hardwaru nul a jednicek a to je stale neresitelny problem ( ve velkem meritku vyroby), ktery omezuje funkcnost ci rezim uceni dane neuronove site.

0/0
13.9.2016 6:58

M76a57r64t51i16n 45B12a41r20t97e64k 5197841161483

Možná vás to překvapí, ale ony tyhle stroje jsou dneska v mnoha případech úspěšnější než lidé.

0/0
12.9.2016 17:39

R45o17m31a81n 49P75o15l14á14č28e18k 5836989435

Jsem si úplně vybavil scénu z Darwinových cen. Tam to dopadlo jenom plenou v rozkroku manžela a rozbouranou zubařskou ordinací...;-D

Spíš by mě docela zajímal návod na Teslu prodávanou v EU. Včera jsem si četl návod k pračce a až jsem se nestačil divit co tam všechno je napsané jako upozornění...

Jestli to Tesla prezentuje jako autopilota, tak to asi není úplně v pořádku... A navíc pokud si to někdo představuje jako automaticky řízené metro, tak je něco špatně...

Samotné elektromobily jsou v plenkách a letí hlavně tam kde to vláda brutálně dotuje, viz zmíněné Norsko. V ostatních zemích je to spíš rarita a možná i trochu image. A čas ukáže jestli to je modní vlna a nebo rozumná náhrada.

Bohužel co si myslím, tak EU není připravená na masivní elektrifikaci... Už takhle je přenosová sít poměrně zranitelná...

0/−1
12.9.2016 15:58

J92o22s67e16f 93Š43o41l14t93e64s 8154208290833

Přenosová síť je na tohle připravená dobře. Naopak by elektromobily pomohly vyrovnávat síť, protože by byly samozřejmě zapojeny v režimu HDO.

0/0
12.9.2016 16:44

P22e69t56r 67B41á90č88a 8145166495525

Tak potom by bylo lepsi, kdyby tu nebyla zadna Tesla co?

Nebo minimalne nebyla dotovana vsudy pritomnyma ekofasounama.

+1/−1
12.9.2016 14:51

J72a70n 52H60a33v97r61d12a 3966274842956

Až mě jímá hrůza, jakým dokonalým způsobem se podařilo p. Maskovi obalamutit movité ECOzákazníky, kteří si kupují jeho produkt, aniž by přemýšleli nad podstatou tohoto byznysu.

Tesla přece nemůže konkurovat zavedeným automobilkám v produktu AUTOMOBIL. Kde se najednou vytratily ty dlouhé roky vývoje, zkušeností, schopnosti vyrábět masově a tudíž levně. A není přeci podstatné, zda je automobil poháněn elektřinou nebo spalovacím motorem. Mnohem podstatnější jsou technické jízdní vlastnosti, kvalita výrobku, jeho bezpečnost atd. atd. To přece nejde nahradit jen tak. I proto, ale nejen proto, bych se Muskových výrobků bál jako čert kříže.

+2/−6
12.9.2016 11:52

J13a89n 71P17a41ř23í66z75e39k 9566300907436

To jako myslíte, že se tam vyvíjí všechno od začátku?

+3/0
12.9.2016 12:28

L71i49b51o18r 53F88o15l28t63ý30n71e87k 2536705667534

Podle knihy, kterou jsem četl, toho vyvíjejí od nuly docela dost.

+1/0
12.9.2016 13:19

J17a31n 66P36a73ř53í76z68e83k 9566890497736

Ale pan Havrda píše o jízdních vlastnostech, kvalitě a bezpečnosti. To dělají úplně nový typ podvozku, dělají auto z nových a nevyzkoušených materiálů a vymýšlí nové airbagy?

A pokud jde o tu masovou výrobu a cenu. To nemá nic společného s tím, že je to TESLA. Když bude dost objednávek, tak z toho bude masová výroba a tím i nižší cena.

+2/0
12.9.2016 17:09

L22u26d50v60í26k 60G57a20j93d52o37š79í76k 2495693104282

Na druhou stranu se konstrukce elektromobilu od běžného auta se spalovacím motorem docela dost liší, takže řadu věcí vyvíjejií od nuly všichni výrobci.

+3/0
12.9.2016 14:29

J87a52n 10N31o31v34á63k 7635694288717

Je to úplně stejné jako mezi blbým mobilem a iphonem. Nástroj původně určený k telefonování se podařilo Jobsovi prosadit jako znak luxusu.

0/0
12.9.2016 15:01

M82a33r96t98i64n 54B50a13r31t36e36k 5197181431233

Už s tím původním systémem byla Tesla 2.5x bezpečnější než člověk. Za pár let to bude 100x

+5/0
12.9.2016 11:14

O77n38d56ř95e14j 17N68o64v67á46k 9497514899909

Není pravda.

0/−5
12.9.2016 11:15

T86o95m55á42š 85L36u69d55v38í24k 1320977654772

To může říct jen člověk který nikdy nepracoval v IT a bláhově si myslí že ten systém vymýšlí nejchytřejší lidé na světě. Bohužel to dělají stejní inteligenti jako Vy.

+1/−2
12.9.2016 12:39

M91a60r43t90i87n 18B56a34r17t73e23k 5647231681383

Můj inženýrský titul z informatiky a 6 let praxe by nesouhlasily ;-D

0/0
12.9.2016 17:40

L61u25d13v59í22k 44G39a79j75d32o16š53í32k 2985413734152

Jenže to není naprosto důležité, protože člověk-řidič si za své chyby nese taky odpovědnost a následky, takže pokud se chyba stane může to vyčítat nanejvýš sám sobě.

Přenesením odpovědnosti na stroj je chyba naprosto nepřijatelná, protože to už není chyba řidiče, ale někoho jiného, kdo se nehody a jejich následků vůbec neúčastní.

+1/0
12.9.2016 14:35

J50o89s72e17f 13Š57o62l81t44e61s 8884818280303

Statisticky to ovšem může být výhodné. I když stroj nebude neomylný, ale bude bourat třikrát méně, vyplatí se ho zavést a škody platit z obecného pojištění. Ubyde zraněných, mrtvých a sníží se i škody.

+1/0
12.9.2016 18:30

R23o11m26a76n 97P28o47l53á43č61e80k 5676689815

Pořád to platí, ale v "uzavřeném" prostoru... Třeba v metru díky kolejím to jinam jet nemůže, máte kolejové obvody, čidla a nevím co ještě a hlavně víte, že všechny vlaky na sebe budou reagovat.

0/0
12.9.2016 16:01

M64a34r34t74i98n 18B23a33r94t31e58k 5677491771763

Vývoj bude ještě chvíli trvat, ale stroj narozdíl od člověka nikdy neztratí pozornost, nebude ospalí, nebude mít slepé úhly, nebudou ho rušit děti na zadním sedadle a remcající manželka. Až budou automobily spolu komunikovat, tak bude vidět i za dva rohy.

+1/0
12.9.2016 17:43

P81e50t96r 56M11i92c51h15a32l 2430544661952

Jo, ale bude ignorovat stojící dodávku, kterou auta s řidičem objedou. ;-D

0/0
12.9.2016 18:22

M56a21r36t44i87n 80B27a19r36t23e81k 5207161891153

Nebude, až se to trochu vychytá. Když vezmu co je schopný za volantem udělat člověk, tak tohle je ještě sranda :)

+1/0
12.9.2016 18:36
Foto

V94i28e40t 78X69u75a60n 20N82g20u66y88e22n 1295115413546

ano odmitejte, stejne jako se odmitali spalovaci motory, jelikoz kun je bezpecnejsi a jen tak neexploduje jako benzin, ci nafta. To ze na zemi je x miliony aut na spalovaci pohon a nehod je taky x tisic a z toho kolik lidi zemre denne nepocitane, to nikoho ani tak nedesi. Tady mame par stovek tisic elektromobili a hned jak je jedna smrtelna nehoda tak je humbuk ze je to nebezpecne atd. Nebyt prukopniku jako je Musk, ktery nedelal jen teslu, tak mozna jeste dnes sedime v jeskyni a jime korinky a vyhonky.

+12/−4
12.9.2016 11:07

O50n27d75ř82e94j 23N78o67v59á66k 9547364259459

Nejde o bezpečnost, ale o pohodlí používání.

Takže dokud nebud výrazně vylepšena technologie,t ak je elektromobil pro 90 % lidí unás nepoužitelný a nepraktický.

Vždycky si vzpomenu na ten test AutoBilud, který simuloval jejich provoz v zimě ... po jedné (!) noci na zimním stadionu klesla kapacita akumulátorů na polovinu ... sice se rozjeli, ale že by topili, tak to asi až po hodině jízdy .... takže stačí atuo nechat 3 dny stát v zimě venku a už se s ím nerozjedete ...

0/0
12.9.2016 11:11

M93a12r46t19i14n 13B74a95r29t94e10k 5527341301913

A víte o tom, že Tesla Model S je nejprodávanější automobil v Norsku za rok 2015?

+2/−1
12.9.2016 11:16

O15n89d35ř81e37j 68N88o23v31á98k 9147604209199

Máte důkaz?

A druhá věc - jak to mají Norové s parkováním? Kolik z nich parkuje doma v garáži a kolik na ulici?

+2/0
12.9.2016 11:18

J18o15s82e67f 73Š72o85l75t19e96s 8384788540963

Co to s tím má co společného? Najděte si ty statistiky prodeje v Norsku sám. Vytahujete jen nevýhody a výhody pro vás neexistují. Ano, elektromobil není pro každého. Nikdo vám ho nenutí.

+2/0
12.9.2016 11:23

O80n82d51ř88e57j 75N54o76v29á54k 9867764159889

že mne tato odpověď - bez odkazů a důkazů a jen pouhé plácání - nepřekvapuje.

Ano, elektromobil není pro každého.

JENŽE

se blíží doba, kdy bude elektormobil KAŽDÉMU VNUCOVÁN .... bez ohledu na to, jak je nebezpečný, nepohodlný a nefunkční pro 90 % lidí žijících u nás ...

+2/−1
12.9.2016 11:26

J24o19s98e52f 64Š85o21l89t27e84s 8594578160393

Kým? Kdy? Proč? Máte pocit, že benzínová auta tu s námi už dlouho nebudou? Myslím, že se nemusíte bát. Elektromobily mají celosvětový tržní podíl cca 0,1 %. Byl bych být vámi v klidu. A co se týče nebezpečnosti, nepohodlnosti a nefunkčnosti, to nechte na těch lidech.

+1/0
12.9.2016 11:28

O80n37d52ř57e24j 91N42o48v57á25k 9127444649419

Daně, poplatky, ekoterorismus .... jednoduché .... už teď to funguje v centrech některých velkých měst ....

+1/−1
12.9.2016 11:30

J84o38s79e96f 67Š95o60l98t96e85s 8244678850903

Tam to funguje kvůli lokálnímu znečištění. A daněmi, poplatky a ekoterorismem vás nikdo k ničemu nedonutí. Jenom si holt nekoupíte čmoudící diesel. To je tedy hrůza. Ale chápu, vy jste prostě zatrvrzelý tradicionalista a jak to neřve a nečoudí, tak to nechcete.

0/0
12.9.2016 11:32

O65n65d39ř10e68j 25N94o91v11á39k 9627224569749

Ale samozřejmě, že donutí .. a hlavně nutí ... byla to odpověď na Vaše tvrzení, že mne nikdo nenutí si kupovat elektromobil, tak jsem Vám dal konkrétní příklady, že nutí ....

0/0
12.9.2016 11:35

J61o83s49e30f 31Š78o14l87t15e61s 8894198770813

Ale nenutí. Jednoduše si koupíte to, co bude levnější. Takže jednou třeba elektromobil. To není nucení. Nikdo vám nebere svobodnou volbu. Ale ty nežádoucí prostě zdraží.

0/0
12.9.2016 11:36

M40a66r42t55i15n 51M82a90i85k11s74n48a46r 3924363498442

Za terrorismus bych spise povazoval normalni automobily, ktere coudi 24/7/365 :) a celkove celej automobilismus vcetne elektroaut, kdyz vezmeme v potaz jak jezdi ridici jako prase.

0/−1
12.9.2016 12:01

J54a49n 85H46a23v45r93d46a 3176854762606

Na elektroauta se v Norsku neplatí daně, zatímco klasické automobily jsou zatíženy obrovskou daní. K tomu vláda poskytuje dotace na pořízení, mohou využívat speciální pruhy atd. atd.

To není tržní podíl, ale dotovaný.

+3/0
12.9.2016 12:01

L76u19d59v47í23k 61G44a96j16d16o14š90í69k 2975473544812

Neříkáte to celé.

1. V Norsku je to nejprodávanější automobil v segmentu luxusních vozů.

2. Norský právní i daňový systém elektromobily silně zvýhodňuje.

0/0
12.9.2016 14:41

M42a20r61e65k 27M45a69l90ý 1442278311480

Ostatně, třeba v takové Belgii je vidět, jak je o elektromobily (konkrétně Tesla) zájem, pokud nejsou dotované, ale mají stejné podmínky a daně a poplatky jako každé jiné auto :-)

http://www.autoforum.cz/zajimavosti/zakaznici-tesly-cekaji-v-dansku-na-servis-az-3-mesice-i-kdyz-jsou-prodeje-u-dna/

V Dansku zrusili k 1.1.2016 danove zvyhodneni na elektromobily. V dobe danoveho zvyhodneni se prodavalo okolo 250 ks/kvartal. Po srovnani podminek to je cca 25 ks/kvartal.

0/0
13.9.2016 15:18

R19o97m64a16n 40H19o91r25k11ý 3337411911523

nechme masochisty, ať si užívají

0/0
12.9.2016 11:16

J37o47s44e94f 76Š24o96l48t63e73s 8744248930583

Zkoušel jste to někdy? Já měl v lednu půjčené BMW i3 na měsíc. To auto je naprosto skvělé. Ano, daleko (200 km) s ním dojedu obtížně (s prodlužovačem dojezdu to celkem šlo, ale musí se pak často tankovat benzín), ale na to, k čemu je určeno, postačuje naprosto skvěle. A hlavně se naprosto úžasně řídí.

0/0
12.9.2016 11:20

O73n88d56ř77e44j 22N57o95v17á49k 9837384889559

Pro ty, kteří mají dlouhé vedení - až s ním budete měsíc jezdit lednu pří mínus 15 a budete ho parkovat venku na ulici a necháte ho na té ulici třebas 3 ndy v kuse ... tak pak přijďte se podělit o své zkušenosti ...

Nikdo nemluví o létě .....

+1/0
12.9.2016 11:21

J39o80s18e78f 69Š22o88l97t34e94s 8674128330983

Četl jste ten můj příspěvek, nebo vás maminka upustila jako dítě na hlavičku? Píšu, že jsem ho měl půjčený v LEDNU. A samozřejmě venku stálo! Bydlím v bytovce! Nabíjel jsem normálně z prodlužovačky před bytovkou a nebo na rychlonabíječce ČEZu v Hradci. A jel jsem s ním, považte, na hory! A dojel jsem, neskutečný, co?

+5/0
12.9.2016 11:25

O55n33d88ř91e45j 59N28o35v53á54k 9957784939419

Výborně. Prodlužka před bytovkou. Bingo.

Už vidím, jak večer bude z paneláku viset 50-100 nabíječek z každého okna jedna ...

A ta bytovka určitě není klasický panelák ,,, předpokládám, že se jedná o takový ten malý činžáček , 3 - 4 patra, kde si můžete zajet až ke svému oknu .... takže opět atypická situace, že ...

Fascinuje mne, jak v diskusi každý svojí osobní - netypickou zkušenost - vydává za pravidlo ...

0/−1
12.9.2016 11:29

O39n94d21ř47e35j 50N19o81v65á94k 9537804699759

A máte pravdu, přehlédl jsem ten leden ... ale stejně tak jsem přehlédl, že jste neměl čistý elektromobil, ale ten hybrid ..... takže to bylo zase trochu něco jiného, že ....

+1/0
12.9.2016 11:31

J63a60n 20H41a88v58r49d82a 3596914922386

Taky píše, že se musí častěji tankovat.

0/0
12.9.2016 11:56

J37o13s36e63f 81Š90o28l57t67e39s 8834298750823

Nevydávám. Prostě poukazuji na to, že to lze. Ne pro všechny, ale pro velkou část obyvatelstva. A nebyl to hybrid. Byl to elektromobil s REXem, prodlužovačem dojezdu, který se u většiny osob zapne tak jednou měsíčně. Já jsem ho původně ani nechtěl, ale jiné na půjčení nebylo.

0/0
12.9.2016 11:33





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.