Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Tesla upravila autopilota. Smrtelné nehody tu však budou pořád, řekl Musk

Americký výrobce elektrických vozů Tesla Motors aktualizuje svůj systém poloautomatického řízení, takzvaného autopilota. Aktualizace je upravena tak, že by zabránila smrtelné nehodě, jaká se udála v květnu, a bude k dispozici do jednoho až dvou týdnů. Oznámil to generální ředitel automobilky Elon Musk.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

D75a93v67i57d 90H26u11r95k82a 3150503181531

Není to tak dávno co jsem jel v Německu vlakem bez strojvedoucího (dokonce nebyl žádný personál). O prázdninách jsem se svezl metrem, které nikdo neřídil. Před pár lety to samé - ale v Číně. Napadlo někoho před lety (třeba si doplňte rok svého narození), že vlaky budou jezdit samy? A Tesla je jedna z prvních. V roce 2030 už asi nebude potřeba řidičák, pouze umět zadat na obrazovce cíl. Věřím i tomu, že až se přestanou na cestách motat řidiči, že automaty budou jezdit naprosto bez nehod.

+3/0
12.9.2016 18:49

M60a94r88t92i56n 65P91l22o89c12e13k 8721854822286

Doufám, že se téhle zhovadělosti nedočkám.....

+1/−1
12.9.2016 19:48

J41a20n 34D75l32o77u52h45ý 7774229530809

Aby neco mohlo jezdit bezpecne samo, musi k tomu byt pripravena infrastruktura. V pripade metra, vlaku to neni takovej problem. V pripade aut, se neudalo v podstate nic... Cili to bude jeste beh na hodne dlouhou trat. A pak tu mame zakony, ktere je potreba zmenit...

+2/0
13.9.2016 6:55

P18e20t26r 87M42i60c42h58a55l 2150224851272

No jo, počítač sledoval auto před sebou a ignoroval překážku, které se to auto vyhýbalo. Triviální věc, ale ne pro počítač. Twn začal brzdit víceméně v okamžiku, kdy odstavená dodávka tvořila větší cíl než před ním jedoucí auto.

+1/0
12.9.2016 18:20

T73o90m93á70š 17L96u69d85v57í39k 1270407104252

Až bude existovat software který rozpozná význam z obrázku dejte vědět. Stroj má dělat mnoho jednoduchých opakujících se činností. Člověk zas naopak málo složitých neopakujících se činností. Proto nejlepší systémy jsou poloautomatické. Člověk který si myslí že řídí hůř než autopilot by neměl řídit vůbec.

0/0
12.9.2016 16:36

J26o75s49e74f 57Š81o95l11t68e51s 8404378370233

Takové už existují. A jsou poměrně spolehlivé. Neuronové sítě už jsou velmi pokročilé.

0/0
12.9.2016 16:43

J78a65n 46D37l45o74u63h14ý 7484639430789

Neuronova sit je teorie. Tato teorie byla jiz hodnekrat aplikovana ( treba ms kinect) bohuzel ale stale na hardwaru nul a jednicek a to je stale neresitelny problem ( ve velkem meritku vyroby), ktery omezuje funkcnost ci rezim uceni dane neuronove site.

0/0
13.9.2016 6:58

M50a61r49t34i60n 37B48a73r20t69e92k 5637351281193

Možná vás to překvapí, ale ony tyhle stroje jsou dneska v mnoha případech úspěšnější než lidé.

0/0
12.9.2016 17:39

R40o66m91a22n 95P57o56l81á95č70e39k 5126979225

Jsem si úplně vybavil scénu z Darwinových cen. Tam to dopadlo jenom plenou v rozkroku manžela a rozbouranou zubařskou ordinací...;-D

Spíš by mě docela zajímal návod na Teslu prodávanou v EU. Včera jsem si četl návod k pračce a až jsem se nestačil divit co tam všechno je napsané jako upozornění...

Jestli to Tesla prezentuje jako autopilota, tak to asi není úplně v pořádku... A navíc pokud si to někdo představuje jako automaticky řízené metro, tak je něco špatně...

Samotné elektromobily jsou v plenkách a letí hlavně tam kde to vláda brutálně dotuje, viz zmíněné Norsko. V ostatních zemích je to spíš rarita a možná i trochu image. A čas ukáže jestli to je modní vlna a nebo rozumná náhrada.

Bohužel co si myslím, tak EU není připravená na masivní elektrifikaci... Už takhle je přenosová sít poměrně zranitelná...

0/−1
12.9.2016 15:58

J86o72s36e71f 70Š70o22l61t19e73s 8204538300183

Přenosová síť je na tohle připravená dobře. Naopak by elektromobily pomohly vyrovnávat síť, protože by byly samozřejmě zapojeny v režimu HDO.

0/0
12.9.2016 16:44

P71e82t12r 26B65á33č46a 8565506465305

Tak potom by bylo lepsi, kdyby tu nebyla zadna Tesla co?

Nebo minimalne nebyla dotovana vsudy pritomnyma ekofasounama.

+1/−1
12.9.2016 14:51

J36a67n 64H78a94v57r38d36a 3856474432316

Až mě jímá hrůza, jakým dokonalým způsobem se podařilo p. Maskovi obalamutit movité ECOzákazníky, kteří si kupují jeho produkt, aniž by přemýšleli nad podstatou tohoto byznysu.

Tesla přece nemůže konkurovat zavedeným automobilkám v produktu AUTOMOBIL. Kde se najednou vytratily ty dlouhé roky vývoje, zkušeností, schopnosti vyrábět masově a tudíž levně. A není přeci podstatné, zda je automobil poháněn elektřinou nebo spalovacím motorem. Mnohem podstatnější jsou technické jízdní vlastnosti, kvalita výrobku, jeho bezpečnost atd. atd. To přece nejde nahradit jen tak. I proto, ale nejen proto, bych se Muskových výrobků bál jako čert kříže.

+2/−6
12.9.2016 11:52

J92a64n 16P56a30ř92í80z68e74k 9486840987936

To jako myslíte, že se tam vyvíjí všechno od začátku?

+3/0
12.9.2016 12:28

L54i73b78o60r 64F46o35l15t44ý12n15e42k 2666615457824

Podle knihy, kterou jsem četl, toho vyvíjejí od nuly docela dost.

+1/0
12.9.2016 13:19

J66a82n 74P50a88ř47í19z18e12k 9536740807716

Ale pan Havrda píše o jízdních vlastnostech, kvalitě a bezpečnosti. To dělají úplně nový typ podvozku, dělají auto z nových a nevyzkoušených materiálů a vymýšlí nové airbagy?

A pokud jde o tu masovou výrobu a cenu. To nemá nic společného s tím, že je to TESLA. Když bude dost objednávek, tak z toho bude masová výroba a tím i nižší cena.

+2/0
12.9.2016 17:09

L81u51d68v70í34k 31G77a76j70d49o22š38í85k 2895583734892

Na druhou stranu se konstrukce elektromobilu od běžného auta se spalovacím motorem docela dost liší, takže řadu věcí vyvíjejií od nuly všichni výrobci.

+3/0
12.9.2016 14:29

J67a57n 96N12o91v73á43k 7195554448647

Je to úplně stejné jako mezi blbým mobilem a iphonem. Nástroj původně určený k telefonování se podařilo Jobsovi prosadit jako znak luxusu.

0/0
12.9.2016 15:01

M76a17r88t64i62n 33B92a42r43t18e44k 5837671221273

Už s tím původním systémem byla Tesla 2.5x bezpečnější než člověk. Za pár let to bude 100x

+5/0
12.9.2016 11:14

O69n45d63ř98e87j 45N27o43v95á77k 9787784179179

Není pravda.

0/−5
12.9.2016 11:15

T59o24m89á65š 10L69u80d83v58í15k 1920577244642

To může říct jen člověk který nikdy nepracoval v IT a bláhově si myslí že ten systém vymýšlí nejchytřejší lidé na světě. Bohužel to dělají stejní inteligenti jako Vy.

+1/−2
12.9.2016 12:39

M54a83r88t84i83n 32B37a79r20t67e97k 5477431201213

Můj inženýrský titul z informatiky a 6 let praxe by nesouhlasily ;-D

0/0
12.9.2016 17:40

L85u83d25v84í82k 29G28a78j82d96o40š42í21k 2405703504732

Jenže to není naprosto důležité, protože člověk-řidič si za své chyby nese taky odpovědnost a následky, takže pokud se chyba stane může to vyčítat nanejvýš sám sobě.

Přenesením odpovědnosti na stroj je chyba naprosto nepřijatelná, protože to už není chyba řidiče, ale někoho jiného, kdo se nehody a jejich následků vůbec neúčastní.

+1/0
12.9.2016 14:35

J80o71s58e17f 91Š93o56l78t37e48s 8564908270663

Statisticky to ovšem může být výhodné. I když stroj nebude neomylný, ale bude bourat třikrát méně, vyplatí se ho zavést a škody platit z obecného pojištění. Ubyde zraněných, mrtvých a sníží se i škody.

+1/0
12.9.2016 18:30

R58o69m97a74n 88P17o73l94á45č75e10k 5906549515

Pořád to platí, ale v "uzavřeném" prostoru... Třeba v metru díky kolejím to jinam jet nemůže, máte kolejové obvody, čidla a nevím co ještě a hlavně víte, že všechny vlaky na sebe budou reagovat.

0/0
12.9.2016 16:01

M20a95r18t68i93n 27B74a83r13t29e90k 5367451571433

Vývoj bude ještě chvíli trvat, ale stroj narozdíl od člověka nikdy neztratí pozornost, nebude ospalí, nebude mít slepé úhly, nebudou ho rušit děti na zadním sedadle a remcající manželka. Až budou automobily spolu komunikovat, tak bude vidět i za dva rohy.

+1/0
12.9.2016 17:43

P71e36t60r 26M47i69c44h45a51l 2620764771442

Jo, ale bude ignorovat stojící dodávku, kterou auta s řidičem objedou. ;-D

0/0
12.9.2016 18:22

M95a58r25t46i52n 45B81a28r79t62e73k 5517821551493

Nebude, až se to trochu vychytá. Když vezmu co je schopný za volantem udělat člověk, tak tohle je ještě sranda :)

+1/0
12.9.2016 18:36
Foto

V16i47e52t 58X39u32a19n 24N83g52u83y16e74n 1545545903256

ano odmitejte, stejne jako se odmitali spalovaci motory, jelikoz kun je bezpecnejsi a jen tak neexploduje jako benzin, ci nafta. To ze na zemi je x miliony aut na spalovaci pohon a nehod je taky x tisic a z toho kolik lidi zemre denne nepocitane, to nikoho ani tak nedesi. Tady mame par stovek tisic elektromobili a hned jak je jedna smrtelna nehoda tak je humbuk ze je to nebezpecne atd. Nebyt prukopniku jako je Musk, ktery nedelal jen teslu, tak mozna jeste dnes sedime v jeskyni a jime korinky a vyhonky.

+12/−4
12.9.2016 11:07

O81n78d35ř87e81j 48N90o63v39á63k 9187624189429

Nejde o bezpečnost, ale o pohodlí používání.

Takže dokud nebud výrazně vylepšena technologie,t ak je elektromobil pro 90 % lidí unás nepoužitelný a nepraktický.

Vždycky si vzpomenu na ten test AutoBilud, který simuloval jejich provoz v zimě ... po jedné (!) noci na zimním stadionu klesla kapacita akumulátorů na polovinu ... sice se rozjeli, ale že by topili, tak to asi až po hodině jízdy .... takže stačí atuo nechat 3 dny stát v zimě venku a už se s ím nerozjedete ...

0/0
12.9.2016 11:11

M91a30r38t97i97n 14B46a54r35t80e73k 5717611451703

A víte o tom, že Tesla Model S je nejprodávanější automobil v Norsku za rok 2015?

+2/−1
12.9.2016 11:16

O37n72d87ř47e90j 72N57o67v67á66k 9567884299759

Máte důkaz?

A druhá věc - jak to mají Norové s parkováním? Kolik z nich parkuje doma v garáži a kolik na ulici?

+2/0
12.9.2016 11:18

J24o55s15e50f 60Š63o77l75t55e50s 8544698560963

Co to s tím má co společného? Najděte si ty statistiky prodeje v Norsku sám. Vytahujete jen nevýhody a výhody pro vás neexistují. Ano, elektromobil není pro každého. Nikdo vám ho nenutí.

+2/0
12.9.2016 11:23

O60n25d29ř13e29j 36N65o74v70á70k 9457844339619

že mne tato odpověď - bez odkazů a důkazů a jen pouhé plácání - nepřekvapuje.

Ano, elektromobil není pro každého.

JENŽE

se blíží doba, kdy bude elektormobil KAŽDÉMU VNUCOVÁN .... bez ohledu na to, jak je nebezpečný, nepohodlný a nefunkční pro 90 % lidí žijících u nás ...

+2/−1
12.9.2016 11:26

J70o51s19e83f 70Š40o78l75t32e21s 8974668930803

Kým? Kdy? Proč? Máte pocit, že benzínová auta tu s námi už dlouho nebudou? Myslím, že se nemusíte bát. Elektromobily mají celosvětový tržní podíl cca 0,1 %. Byl bych být vámi v klidu. A co se týče nebezpečnosti, nepohodlnosti a nefunkčnosti, to nechte na těch lidech.

+1/0
12.9.2016 11:28

O31n43d76ř44e74j 95N52o47v62á36k 9627624109529

Daně, poplatky, ekoterorismus .... jednoduché .... už teď to funguje v centrech některých velkých měst ....

+1/−1
12.9.2016 11:30

J83o68s65e36f 11Š16o34l46t66e82s 8394768310383

Tam to funguje kvůli lokálnímu znečištění. A daněmi, poplatky a ekoterorismem vás nikdo k ničemu nedonutí. Jenom si holt nekoupíte čmoudící diesel. To je tedy hrůza. Ale chápu, vy jste prostě zatrvrzelý tradicionalista a jak to neřve a nečoudí, tak to nechcete.

0/0
12.9.2016 11:32

O13n31d45ř35e54j 44N41o93v36á69k 9887804249179

Ale samozřejmě, že donutí .. a hlavně nutí ... byla to odpověď na Vaše tvrzení, že mne nikdo nenutí si kupovat elektromobil, tak jsem Vám dal konkrétní příklady, že nutí ....

0/0
12.9.2016 11:35

J25o55s30e70f 87Š94o16l66t84e95s 8604698430643

Ale nenutí. Jednoduše si koupíte to, co bude levnější. Takže jednou třeba elektromobil. To není nucení. Nikdo vám nebere svobodnou volbu. Ale ty nežádoucí prostě zdraží.

0/0
12.9.2016 11:36

M59a46r66t53i67n 48M25a27i11k17s28n67a57r 3564983758542

Za terrorismus bych spise povazoval normalni automobily, ktere coudi 24/7/365 :) a celkove celej automobilismus vcetne elektroaut, kdyz vezmeme v potaz jak jezdi ridici jako prase.

0/−1
12.9.2016 12:01

J86a97n 19H89a45v22r51d81a 3246714272356

Na elektroauta se v Norsku neplatí daně, zatímco klasické automobily jsou zatíženy obrovskou daní. K tomu vláda poskytuje dotace na pořízení, mohou využívat speciální pruhy atd. atd.

To není tržní podíl, ale dotovaný.

+3/0
12.9.2016 12:01

L84u64d21v78í81k 56G69a26j31d41o97š89í23k 2485123124392

Neříkáte to celé.

1. V Norsku je to nejprodávanější automobil v segmentu luxusních vozů.

2. Norský právní i daňový systém elektromobily silně zvýhodňuje.

0/0
12.9.2016 14:41

M47a17r89e40k 19M61a59l52ý 1292478941830

Ostatně, třeba v takové Belgii je vidět, jak je o elektromobily (konkrétně Tesla) zájem, pokud nejsou dotované, ale mají stejné podmínky a daně a poplatky jako každé jiné auto :-)

http://www.autoforum.cz/zajimavosti/zakaznici-tesly-cekaji-v-dansku-na-servis-az-3-mesice-i-kdyz-jsou-prodeje-u-dna/

V Dansku zrusili k 1.1.2016 danove zvyhodneni na elektromobily. V dobe danoveho zvyhodneni se prodavalo okolo 250 ks/kvartal. Po srovnani podminek to je cca 25 ks/kvartal.

0/0
13.9.2016 15:18

R38o94m30a89n 41H45o95r48k85ý 3107861811543

nechme masochisty, ať si užívají

0/0
12.9.2016 11:16

J22o87s18e94f 51Š42o19l22t44e17s 8804868250333

Zkoušel jste to někdy? Já měl v lednu půjčené BMW i3 na měsíc. To auto je naprosto skvělé. Ano, daleko (200 km) s ním dojedu obtížně (s prodlužovačem dojezdu to celkem šlo, ale musí se pak často tankovat benzín), ale na to, k čemu je určeno, postačuje naprosto skvěle. A hlavně se naprosto úžasně řídí.

0/0
12.9.2016 11:20

O15n67d59ř43e61j 84N86o35v20á18k 9587774529629

Pro ty, kteří mají dlouhé vedení - až s ním budete měsíc jezdit lednu pří mínus 15 a budete ho parkovat venku na ulici a necháte ho na té ulici třebas 3 ndy v kuse ... tak pak přijďte se podělit o své zkušenosti ...

Nikdo nemluví o létě .....

+1/0
12.9.2016 11:21

J25o38s60e34f 44Š27o31l52t64e11s 8854378820493

Četl jste ten můj příspěvek, nebo vás maminka upustila jako dítě na hlavičku? Píšu, že jsem ho měl půjčený v LEDNU. A samozřejmě venku stálo! Bydlím v bytovce! Nabíjel jsem normálně z prodlužovačky před bytovkou a nebo na rychlonabíječce ČEZu v Hradci. A jel jsem s ním, považte, na hory! A dojel jsem, neskutečný, co?

+5/0
12.9.2016 11:25

O31n24d43ř73e17j 39N37o88v51á48k 9117944299119

Výborně. Prodlužka před bytovkou. Bingo.

Už vidím, jak večer bude z paneláku viset 50-100 nabíječek z každého okna jedna ...

A ta bytovka určitě není klasický panelák ,,, předpokládám, že se jedná o takový ten malý činžáček , 3 - 4 patra, kde si můžete zajet až ke svému oknu .... takže opět atypická situace, že ...

Fascinuje mne, jak v diskusi každý svojí osobní - netypickou zkušenost - vydává za pravidlo ...

0/−1
12.9.2016 11:29

O78n58d26ř97e78j 93N82o82v81á46k 9697934799499

A máte pravdu, přehlédl jsem ten leden ... ale stejně tak jsem přehlédl, že jste neměl čistý elektromobil, ale ten hybrid ..... takže to bylo zase trochu něco jiného, že ....

+1/0
12.9.2016 11:31

J65a72n 16H77a45v64r21d76a 3436504472246

Taky píše, že se musí častěji tankovat.

0/0
12.9.2016 11:56

J73o73s88e59f 39Š25o25l51t93e47s 8134168430983

Nevydávám. Prostě poukazuji na to, že to lze. Ne pro všechny, ale pro velkou část obyvatelstva. A nebyl to hybrid. Byl to elektromobil s REXem, prodlužovačem dojezdu, který se u většiny osob zapne tak jednou měsíčně. Já jsem ho původně ani nechtěl, ale jiné na půjčení nebylo.

0/0
12.9.2016 11:33







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.