Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Tesla upravila autopilota. Smrtelné nehody tu však budou pořád, řekl Musk

Americký výrobce elektrických vozů Tesla Motors aktualizuje svůj systém poloautomatického řízení, takzvaného autopilota. Aktualizace je upravena tak, že by zabránila smrtelné nehodě, jaká se udála v květnu, a bude k dispozici do jednoho až dvou týdnů. Oznámil to generální ředitel automobilky Elon Musk.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

D23a69v12i71d 73H91u27r37k97a 3740733341121

Není to tak dávno co jsem jel v Německu vlakem bez strojvedoucího (dokonce nebyl žádný personál). O prázdninách jsem se svezl metrem, které nikdo neřídil. Před pár lety to samé - ale v Číně. Napadlo někoho před lety (třeba si doplňte rok svého narození), že vlaky budou jezdit samy? A Tesla je jedna z prvních. V roce 2030 už asi nebude potřeba řidičák, pouze umět zadat na obrazovce cíl. Věřím i tomu, že až se přestanou na cestách motat řidiči, že automaty budou jezdit naprosto bez nehod.

+3/0
12.9.2016 18:49

M25a66r24t65i30n 37P22l22o96c39e97k 8371474332616

Doufám, že se téhle zhovadělosti nedočkám.....

+1/−1
12.9.2016 19:48

J23a42n 75D95l22o92u43h31ý 7614399970469

Aby neco mohlo jezdit bezpecne samo, musi k tomu byt pripravena infrastruktura. V pripade metra, vlaku to neni takovej problem. V pripade aut, se neudalo v podstate nic... Cili to bude jeste beh na hodne dlouhou trat. A pak tu mame zakony, ktere je potreba zmenit...

+2/0
13.9.2016 6:55

P23e65t24r 43M23i80c77h94a92l 2530344521312

No jo, počítač sledoval auto před sebou a ignoroval překážku, které se to auto vyhýbalo. Triviální věc, ale ne pro počítač. Twn začal brzdit víceméně v okamžiku, kdy odstavená dodávka tvořila větší cíl než před ním jedoucí auto.

+1/0
12.9.2016 18:20

T89o23m83á71š 74L33u50d40v13í94k 1320787614402

Až bude existovat software který rozpozná význam z obrázku dejte vědět. Stroj má dělat mnoho jednoduchých opakujících se činností. Člověk zas naopak málo složitých neopakujících se činností. Proto nejlepší systémy jsou poloautomatické. Člověk který si myslí že řídí hůř než autopilot by neměl řídit vůbec.

0/0
12.9.2016 16:36

J67o92s14e83f 67Š82o23l56t96e63s 8254278580513

Takové už existují. A jsou poměrně spolehlivé. Neuronové sítě už jsou velmi pokročilé.

0/0
12.9.2016 16:43

J40a17n 88D89l53o15u97h19ý 7714569370889

Neuronova sit je teorie. Tato teorie byla jiz hodnekrat aplikovana ( treba ms kinect) bohuzel ale stale na hardwaru nul a jednicek a to je stale neresitelny problem ( ve velkem meritku vyroby), ktery omezuje funkcnost ci rezim uceni dane neuronove site.

0/0
13.9.2016 6:58

M66a42r28t42i45n 80B81a22r84t89e18k 5847501381743

Možná vás to překvapí, ale ony tyhle stroje jsou dneska v mnoha případech úspěšnější než lidé.

0/0
12.9.2016 17:39

R91o59m67a53n 25P80o20l32á24č14e78k 5726629315

Jsem si úplně vybavil scénu z Darwinových cen. Tam to dopadlo jenom plenou v rozkroku manžela a rozbouranou zubařskou ordinací...;-D

Spíš by mě docela zajímal návod na Teslu prodávanou v EU. Včera jsem si četl návod k pračce a až jsem se nestačil divit co tam všechno je napsané jako upozornění...

Jestli to Tesla prezentuje jako autopilota, tak to asi není úplně v pořádku... A navíc pokud si to někdo představuje jako automaticky řízené metro, tak je něco špatně...

Samotné elektromobily jsou v plenkách a letí hlavně tam kde to vláda brutálně dotuje, viz zmíněné Norsko. V ostatních zemích je to spíš rarita a možná i trochu image. A čas ukáže jestli to je modní vlna a nebo rozumná náhrada.

Bohužel co si myslím, tak EU není připravená na masivní elektrifikaci... Už takhle je přenosová sít poměrně zranitelná...

0/−1
12.9.2016 15:58

J95o45s76e94f 10Š50o94l23t61e81s 8434148730603

Přenosová síť je na tohle připravená dobře. Naopak by elektromobily pomohly vyrovnávat síť, protože by byly samozřejmě zapojeny v režimu HDO.

0/0
12.9.2016 16:44

P31e31t47r 60B77á23č48a 8505276415565

Tak potom by bylo lepsi, kdyby tu nebyla zadna Tesla co?

Nebo minimalne nebyla dotovana vsudy pritomnyma ekofasounama.

+1/−1
12.9.2016 14:51

J77a44n 27H23a63v72r27d60a 3266484232236

Až mě jímá hrůza, jakým dokonalým způsobem se podařilo p. Maskovi obalamutit movité ECOzákazníky, kteří si kupují jeho produkt, aniž by přemýšleli nad podstatou tohoto byznysu.

Tesla přece nemůže konkurovat zavedeným automobilkám v produktu AUTOMOBIL. Kde se najednou vytratily ty dlouhé roky vývoje, zkušeností, schopnosti vyrábět masově a tudíž levně. A není přeci podstatné, zda je automobil poháněn elektřinou nebo spalovacím motorem. Mnohem podstatnější jsou technické jízdní vlastnosti, kvalita výrobku, jeho bezpečnost atd. atd. To přece nejde nahradit jen tak. I proto, ale nejen proto, bych se Muskových výrobků bál jako čert kříže.

+2/−6
12.9.2016 11:52

J84a10n 43P61a40ř76í34z49e50k 9296880107766

To jako myslíte, že se tam vyvíjí všechno od začátku?

+3/0
12.9.2016 12:28

L53i10b59o24r 79F77o14l30t26ý65n32e80k 2596885637824

Podle knihy, kterou jsem četl, toho vyvíjejí od nuly docela dost.

+1/0
12.9.2016 13:19

J86a35n 47P17a46ř46í27z26e81k 9706260777896

Ale pan Havrda píše o jízdních vlastnostech, kvalitě a bezpečnosti. To dělají úplně nový typ podvozku, dělají auto z nových a nevyzkoušených materiálů a vymýšlí nové airbagy?

A pokud jde o tu masovou výrobu a cenu. To nemá nic společného s tím, že je to TESLA. Když bude dost objednávek, tak z toho bude masová výroba a tím i nižší cena.

+2/0
12.9.2016 17:09

L36u88d43v50í69k 62G23a13j79d48o44š92í95k 2295763614122

Na druhou stranu se konstrukce elektromobilu od běžného auta se spalovacím motorem docela dost liší, takže řadu věcí vyvíjejií od nuly všichni výrobci.

+3/0
12.9.2016 14:29

J51a22n 51N61o25v81á80k 7635394368837

Je to úplně stejné jako mezi blbým mobilem a iphonem. Nástroj původně určený k telefonování se podařilo Jobsovi prosadit jako znak luxusu.

0/0
12.9.2016 15:01

M76a52r63t98i23n 92B36a31r81t21e95k 5747601121483

Už s tím původním systémem byla Tesla 2.5x bezpečnější než člověk. Za pár let to bude 100x

+5/0
12.9.2016 11:14

O89n53d21ř26e69j 64N23o40v57á74k 9267734539189

Není pravda.

0/−5
12.9.2016 11:15

T79o20m43á77š 46L59u26d48v30í98k 1680977934502

To může říct jen člověk který nikdy nepracoval v IT a bláhově si myslí že ten systém vymýšlí nejchytřejší lidé na světě. Bohužel to dělají stejní inteligenti jako Vy.

+1/−2
12.9.2016 12:39

M15a75r61t48i22n 34B38a69r46t69e70k 5697451941883

Můj inženýrský titul z informatiky a 6 let praxe by nesouhlasily ;-D

0/0
12.9.2016 17:40

L82u49d49v28í51k 71G76a27j38d11o85š10í69k 2535513284742

Jenže to není naprosto důležité, protože člověk-řidič si za své chyby nese taky odpovědnost a následky, takže pokud se chyba stane může to vyčítat nanejvýš sám sobě.

Přenesením odpovědnosti na stroj je chyba naprosto nepřijatelná, protože to už není chyba řidiče, ale někoho jiného, kdo se nehody a jejich následků vůbec neúčastní.

+1/0
12.9.2016 14:35

J23o18s64e95f 35Š13o48l24t48e42s 8504718180103

Statisticky to ovšem může být výhodné. I když stroj nebude neomylný, ale bude bourat třikrát méně, vyplatí se ho zavést a škody platit z obecného pojištění. Ubyde zraněných, mrtvých a sníží se i škody.

+1/0
12.9.2016 18:30

R64o37m64a79n 59P50o55l32á73č87e46k 5596629225

Pořád to platí, ale v "uzavřeném" prostoru... Třeba v metru díky kolejím to jinam jet nemůže, máte kolejové obvody, čidla a nevím co ještě a hlavně víte, že všechny vlaky na sebe budou reagovat.

0/0
12.9.2016 16:01

M64a83r28t28i94n 57B61a79r97t62e79k 5107341781193

Vývoj bude ještě chvíli trvat, ale stroj narozdíl od člověka nikdy neztratí pozornost, nebude ospalí, nebude mít slepé úhly, nebudou ho rušit děti na zadním sedadle a remcající manželka. Až budou automobily spolu komunikovat, tak bude vidět i za dva rohy.

+1/0
12.9.2016 17:43

P31e14t19r 37M46i57c45h89a93l 2100714511492

Jo, ale bude ignorovat stojící dodávku, kterou auta s řidičem objedou. ;-D

0/0
12.9.2016 18:22

M30a27r46t71i90n 83B40a30r23t55e24k 5557301661733

Nebude, až se to trochu vychytá. Když vezmu co je schopný za volantem udělat člověk, tak tohle je ještě sranda :)

+1/0
12.9.2016 18:36
Foto

V34i70e46t 11X68u77a18n 23N14g75u73y89e27n 1555525183416

ano odmitejte, stejne jako se odmitali spalovaci motory, jelikoz kun je bezpecnejsi a jen tak neexploduje jako benzin, ci nafta. To ze na zemi je x miliony aut na spalovaci pohon a nehod je taky x tisic a z toho kolik lidi zemre denne nepocitane, to nikoho ani tak nedesi. Tady mame par stovek tisic elektromobili a hned jak je jedna smrtelna nehoda tak je humbuk ze je to nebezpecne atd. Nebyt prukopniku jako je Musk, ktery nedelal jen teslu, tak mozna jeste dnes sedime v jeskyni a jime korinky a vyhonky.

+12/−4
12.9.2016 11:07

O51n19d32ř66e24j 19N49o12v67á12k 9167244679159

Nejde o bezpečnost, ale o pohodlí používání.

Takže dokud nebud výrazně vylepšena technologie,t ak je elektromobil pro 90 % lidí unás nepoužitelný a nepraktický.

Vždycky si vzpomenu na ten test AutoBilud, který simuloval jejich provoz v zimě ... po jedné (!) noci na zimním stadionu klesla kapacita akumulátorů na polovinu ... sice se rozjeli, ale že by topili, tak to asi až po hodině jízdy .... takže stačí atuo nechat 3 dny stát v zimě venku a už se s ím nerozjedete ...

0/0
12.9.2016 11:11

M82a94r62t40i21n 51B35a78r25t11e43k 5307251631313

A víte o tom, že Tesla Model S je nejprodávanější automobil v Norsku za rok 2015?

+2/−1
12.9.2016 11:16

O88n30d13ř38e89j 52N37o33v73á16k 9547564379729

Máte důkaz?

A druhá věc - jak to mají Norové s parkováním? Kolik z nich parkuje doma v garáži a kolik na ulici?

+2/0
12.9.2016 11:18

J83o48s49e73f 11Š64o57l37t26e82s 8234118360173

Co to s tím má co společného? Najděte si ty statistiky prodeje v Norsku sám. Vytahujete jen nevýhody a výhody pro vás neexistují. Ano, elektromobil není pro každého. Nikdo vám ho nenutí.

+2/0
12.9.2016 11:23

O88n46d97ř55e27j 23N46o98v76á34k 9247764589319

že mne tato odpověď - bez odkazů a důkazů a jen pouhé plácání - nepřekvapuje.

Ano, elektromobil není pro každého.

JENŽE

se blíží doba, kdy bude elektormobil KAŽDÉMU VNUCOVÁN .... bez ohledu na to, jak je nebezpečný, nepohodlný a nefunkční pro 90 % lidí žijících u nás ...

+2/−1
12.9.2016 11:26

J55o85s64e24f 62Š93o75l60t68e29s 8604158920713

Kým? Kdy? Proč? Máte pocit, že benzínová auta tu s námi už dlouho nebudou? Myslím, že se nemusíte bát. Elektromobily mají celosvětový tržní podíl cca 0,1 %. Byl bych být vámi v klidu. A co se týče nebezpečnosti, nepohodlnosti a nefunkčnosti, to nechte na těch lidech.

+1/0
12.9.2016 11:28

O47n88d36ř62e44j 48N86o74v60á36k 9437894739169

Daně, poplatky, ekoterorismus .... jednoduché .... už teď to funguje v centrech některých velkých měst ....

+1/−1
12.9.2016 11:30

J24o34s96e51f 43Š12o51l61t68e60s 8164598560293

Tam to funguje kvůli lokálnímu znečištění. A daněmi, poplatky a ekoterorismem vás nikdo k ničemu nedonutí. Jenom si holt nekoupíte čmoudící diesel. To je tedy hrůza. Ale chápu, vy jste prostě zatrvrzelý tradicionalista a jak to neřve a nečoudí, tak to nechcete.

0/0
12.9.2016 11:32

O27n47d50ř34e50j 97N20o49v70á79k 9377714559949

Ale samozřejmě, že donutí .. a hlavně nutí ... byla to odpověď na Vaše tvrzení, že mne nikdo nenutí si kupovat elektromobil, tak jsem Vám dal konkrétní příklady, že nutí ....

0/0
12.9.2016 11:35

J59o31s33e87f 87Š61o36l71t76e26s 8124518200783

Ale nenutí. Jednoduše si koupíte to, co bude levnější. Takže jednou třeba elektromobil. To není nucení. Nikdo vám nebere svobodnou volbu. Ale ty nežádoucí prostě zdraží.

0/0
12.9.2016 11:36

M37a30r12t87i28n 68M37a19i12k91s90n63a65r 3524543688792

Za terrorismus bych spise povazoval normalni automobily, ktere coudi 24/7/365 :) a celkove celej automobilismus vcetne elektroaut, kdyz vezmeme v potaz jak jezdi ridici jako prase.

0/−1
12.9.2016 12:01

J86a17n 91H40a44v72r27d97a 3296574492306

Na elektroauta se v Norsku neplatí daně, zatímco klasické automobily jsou zatíženy obrovskou daní. K tomu vláda poskytuje dotace na pořízení, mohou využívat speciální pruhy atd. atd.

To není tržní podíl, ale dotovaný.

+3/0
12.9.2016 12:01

L47u82d40v29í81k 29G67a90j19d12o28š84í57k 2385413344322

Neříkáte to celé.

1. V Norsku je to nejprodávanější automobil v segmentu luxusních vozů.

2. Norský právní i daňový systém elektromobily silně zvýhodňuje.

0/0
12.9.2016 14:41

M18a80r12e95k 38M94a58l79ý 1432648131140

Ostatně, třeba v takové Belgii je vidět, jak je o elektromobily (konkrétně Tesla) zájem, pokud nejsou dotované, ale mají stejné podmínky a daně a poplatky jako každé jiné auto :-)

http://www.autoforum.cz/zajimavosti/zakaznici-tesly-cekaji-v-dansku-na-servis-az-3-mesice-i-kdyz-jsou-prodeje-u-dna/

V Dansku zrusili k 1.1.2016 danove zvyhodneni na elektromobily. V dobe danoveho zvyhodneni se prodavalo okolo 250 ks/kvartal. Po srovnani podminek to je cca 25 ks/kvartal.

0/0
13.9.2016 15:18

R67o69m29a16n 71H29o61r71k80ý 3467831631593

nechme masochisty, ať si užívají

0/0
12.9.2016 11:16

J76o68s31e44f 11Š12o47l94t88e47s 8554528910513

Zkoušel jste to někdy? Já měl v lednu půjčené BMW i3 na měsíc. To auto je naprosto skvělé. Ano, daleko (200 km) s ním dojedu obtížně (s prodlužovačem dojezdu to celkem šlo, ale musí se pak často tankovat benzín), ale na to, k čemu je určeno, postačuje naprosto skvěle. A hlavně se naprosto úžasně řídí.

0/0
12.9.2016 11:20

O33n59d85ř27e25j 62N32o48v82á22k 9237384759699

Pro ty, kteří mají dlouhé vedení - až s ním budete měsíc jezdit lednu pří mínus 15 a budete ho parkovat venku na ulici a necháte ho na té ulici třebas 3 ndy v kuse ... tak pak přijďte se podělit o své zkušenosti ...

Nikdo nemluví o létě .....

+1/0
12.9.2016 11:21

J52o84s34e27f 52Š29o69l73t24e77s 8404268180253

Četl jste ten můj příspěvek, nebo vás maminka upustila jako dítě na hlavičku? Píšu, že jsem ho měl půjčený v LEDNU. A samozřejmě venku stálo! Bydlím v bytovce! Nabíjel jsem normálně z prodlužovačky před bytovkou a nebo na rychlonabíječce ČEZu v Hradci. A jel jsem s ním, považte, na hory! A dojel jsem, neskutečný, co?

+5/0
12.9.2016 11:25

O30n24d75ř24e29j 94N12o85v62á30k 9317404209939

Výborně. Prodlužka před bytovkou. Bingo.

Už vidím, jak večer bude z paneláku viset 50-100 nabíječek z každého okna jedna ...

A ta bytovka určitě není klasický panelák ,,, předpokládám, že se jedná o takový ten malý činžáček , 3 - 4 patra, kde si můžete zajet až ke svému oknu .... takže opět atypická situace, že ...

Fascinuje mne, jak v diskusi každý svojí osobní - netypickou zkušenost - vydává za pravidlo ...

0/−1
12.9.2016 11:29

O56n18d16ř35e42j 93N19o64v29á12k 9337314779189

A máte pravdu, přehlédl jsem ten leden ... ale stejně tak jsem přehlédl, že jste neměl čistý elektromobil, ale ten hybrid ..... takže to bylo zase trochu něco jiného, že ....

+1/0
12.9.2016 11:31

J81a54n 11H17a47v12r34d17a 3976924422736

Taky píše, že se musí častěji tankovat.

0/0
12.9.2016 11:56

J83o89s64e12f 86Š42o34l22t64e18s 8514978310983

Nevydávám. Prostě poukazuji na to, že to lze. Ne pro všechny, ale pro velkou část obyvatelstva. A nebyl to hybrid. Byl to elektromobil s REXem, prodlužovačem dojezdu, který se u většiny osob zapne tak jednou měsíčně. Já jsem ho původně ani nechtěl, ale jiné na půjčení nebylo.

0/0
12.9.2016 11:33







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.