- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Není to tak dávno co jsem jel v Německu vlakem bez strojvedoucího (dokonce nebyl žádný personál). O prázdninách jsem se svezl metrem, které nikdo neřídil. Před pár lety to samé - ale v Číně. Napadlo někoho před lety (třeba si doplňte rok svého narození), že vlaky budou jezdit samy? A Tesla je jedna z prvních. V roce 2030 už asi nebude potřeba řidičák, pouze umět zadat na obrazovce cíl. Věřím i tomu, že až se přestanou na cestách motat řidiči, že automaty budou jezdit naprosto bez nehod.
Doufám, že se téhle zhovadělosti nedočkám.....
No jo, počítač sledoval auto před sebou a ignoroval překážku, které se to auto vyhýbalo. Triviální věc, ale ne pro počítač. Twn začal brzdit víceméně v okamžiku, kdy odstavená dodávka tvořila větší cíl než před ním jedoucí auto.
Až bude existovat software který rozpozná význam z obrázku dejte vědět. Stroj má dělat mnoho jednoduchých opakujících se činností. Člověk zas naopak málo složitých neopakujících se činností. Proto nejlepší systémy jsou poloautomatické. Člověk který si myslí že řídí hůř než autopilot by neměl řídit vůbec.
Takové už existují. A jsou poměrně spolehlivé. Neuronové sítě už jsou velmi pokročilé.
Jsem si úplně vybavil scénu z Darwinových cen. Tam to dopadlo jenom plenou v rozkroku manžela a rozbouranou zubařskou ordinací...
Spíš by mě docela zajímal návod na Teslu prodávanou v EU. Včera jsem si četl návod k pračce a až jsem se nestačil divit co tam všechno je napsané jako upozornění...
Jestli to Tesla prezentuje jako autopilota, tak to asi není úplně v pořádku... A navíc pokud si to někdo představuje jako automaticky řízené metro, tak je něco špatně...
Samotné elektromobily jsou v plenkách a letí hlavně tam kde to vláda brutálně dotuje, viz zmíněné Norsko. V ostatních zemích je to spíš rarita a možná i trochu image. A čas ukáže jestli to je modní vlna a nebo rozumná náhrada.
Bohužel co si myslím, tak EU není připravená na masivní elektrifikaci... Už takhle je přenosová sít poměrně zranitelná...
Přenosová síť je na tohle připravená dobře. Naopak by elektromobily pomohly vyrovnávat síť, protože by byly samozřejmě zapojeny v režimu HDO.
Tak potom by bylo lepsi, kdyby tu nebyla zadna Tesla co?
Nebo minimalne nebyla dotovana vsudy pritomnyma ekofasounama.
Až mě jímá hrůza, jakým dokonalým způsobem se podařilo p. Maskovi obalamutit movité ECOzákazníky, kteří si kupují jeho produkt, aniž by přemýšleli nad podstatou tohoto byznysu.
Tesla přece nemůže konkurovat zavedeným automobilkám v produktu AUTOMOBIL. Kde se najednou vytratily ty dlouhé roky vývoje, zkušeností, schopnosti vyrábět masově a tudíž levně. A není přeci podstatné, zda je automobil poháněn elektřinou nebo spalovacím motorem. Mnohem podstatnější jsou technické jízdní vlastnosti, kvalita výrobku, jeho bezpečnost atd. atd. To přece nejde nahradit jen tak. I proto, ale nejen proto, bych se Muskových výrobků bál jako čert kříže.
To jako myslíte, že se tam vyvíjí všechno od začátku?
Už s tím původním systémem byla Tesla 2.5x bezpečnější než člověk. Za pár let to bude 100x
ano odmitejte, stejne jako se odmitali spalovaci motory, jelikoz kun je bezpecnejsi a jen tak neexploduje jako benzin, ci nafta. To ze na zemi je x miliony aut na spalovaci pohon a nehod je taky x tisic a z toho kolik lidi zemre denne nepocitane, to nikoho ani tak nedesi. Tady mame par stovek tisic elektromobili a hned jak je jedna smrtelna nehoda tak je humbuk ze je to nebezpecne atd. Nebyt prukopniku jako je Musk, ktery nedelal jen teslu, tak mozna jeste dnes sedime v jeskyni a jime korinky a vyhonky.
Nejde o bezpečnost, ale o pohodlí používání.
Takže dokud nebud výrazně vylepšena technologie,t ak je elektromobil pro 90 % lidí unás nepoužitelný a nepraktický.
Vždycky si vzpomenu na ten test AutoBilud, který simuloval jejich provoz v zimě ... po jedné (!) noci na zimním stadionu klesla kapacita akumulátorů na polovinu ... sice se rozjeli, ale že by topili, tak to asi až po hodině jízdy .... takže stačí atuo nechat 3 dny stát v zimě venku a už se s ím nerozjedete ...
TEchnicky SLAbší se říkalo za našeho mládí.
To ale platilo o české Tesle. Ta americká je technologický průkopník
Zásadním problémem autopilotů a dalších systémů je, že prostě předpokládají dodržování pravidel. Ono je to logické, nikdo asi nenaprogramuje autopilota, aby pravidla porušoval, že... Jenže lidé pravidla porušují naprosto běžně a nepřetržitě. Takže se pak stávají podobné nehody, jako ta v USA. Tam byla hlavní chyba na straně náklaďáku, který mu prostě vjel do cesty na dálnici (křížil mu cestu odbočením). že autopilot nestihl zabrzdit je věc druhá.
Jenže problém nebyl v tom, že autopilot nestihl zabrzdit! Problém spočíval v tom, že kvůli jisté shodě okolností brzdit vůbec nezačal (barva náklaďáku v kombinaci s osvětlením atd.). Kdyby po chybě řidiče náklaďáku autopilot prostě "nedobrzdil", tak nikdo neřekne ani slovo, fyzika se neokecá, ale tady šlo o totální selhání logiky vyhodnocení