Diskuze

Tesla upravila autopilota. Smrtelné nehody tu však budou pořád, řekl Musk

Americký výrobce elektrických vozů Tesla Motors aktualizuje svůj systém poloautomatického řízení, takzvaného autopilota. Aktualizace je upravena tak, že by zabránila smrtelné nehodě, jaká se udála v květnu, a bude k dispozici do jednoho až dvou týdnů. Oznámil to generální ředitel automobilky Elon Musk.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

D64a81v30i63d 79H96u32r66k74a

12. 9. 2016 18:49

Není to tak dávno co jsem jel v Německu vlakem bez strojvedoucího (dokonce nebyl žádný personál). O prázdninách jsem se svezl metrem, které nikdo neřídil. Před pár lety to samé - ale v Číně. Napadlo někoho před lety (třeba si doplňte rok svého narození), že vlaky budou jezdit samy? A Tesla je jedna z prvních. V roce 2030 už asi nebude potřeba řidičák, pouze umět zadat na obrazovce cíl. Věřím i tomu, že až se přestanou na cestách motat řidiči, že automaty budou jezdit naprosto bez nehod.

3 0
možnosti

Doufám, že se téhle zhovadělosti nedočkám.....

1 1
možnosti

P14e30t96r 12M46i46c87h73a54l

12. 9. 2016 18:20

No jo, počítač sledoval auto před sebou a ignoroval překážku, které se to auto vyhýbalo. Triviální věc, ale ne pro počítač. Twn začal brzdit víceméně v okamžiku, kdy odstavená dodávka tvořila větší cíl než před ním jedoucí auto.

1 0
možnosti

Až bude existovat software který rozpozná význam z obrázku dejte vědět. Stroj má dělat mnoho jednoduchých opakujících se činností. Člověk zas naopak málo složitých neopakujících se činností. Proto nejlepší systémy jsou poloautomatické. Člověk který si myslí že řídí hůř než autopilot by neměl řídit vůbec.

0 0
možnosti

Takové už existují. A jsou poměrně spolehlivé. Neuronové sítě už jsou velmi pokročilé.

0 0
možnosti

Jsem si úplně vybavil scénu z Darwinových cen. Tam to dopadlo jenom plenou v rozkroku manžela a rozbouranou zubařskou ordinací...;-D

Spíš by mě docela zajímal návod na Teslu prodávanou v EU. Včera jsem si četl návod k pračce a až jsem se nestačil divit co tam všechno je napsané jako upozornění...

Jestli to Tesla prezentuje jako autopilota, tak to asi není úplně v pořádku... A navíc pokud si to někdo představuje jako automaticky řízené metro, tak je něco špatně...

Samotné elektromobily jsou v plenkách a letí hlavně tam kde to vláda brutálně dotuje, viz zmíněné Norsko. V ostatních zemích je to spíš rarita a možná i trochu image. A čas ukáže jestli to je modní vlna a nebo rozumná náhrada.

Bohužel co si myslím, tak EU není připravená na masivní elektrifikaci... Už takhle je přenosová sít poměrně zranitelná...

0 1
možnosti

Přenosová síť je na tohle připravená dobře. Naopak by elektromobily pomohly vyrovnávat síť, protože by byly samozřejmě zapojeny v režimu HDO.

0 0
možnosti

P45e48t38r 15B14á33č97a

12. 9. 2016 14:51

Tak potom by bylo lepsi, kdyby tu nebyla zadna Tesla co?

Nebo minimalne nebyla dotovana vsudy pritomnyma ekofasounama.

1 1
možnosti

J91a39n 19H66a22v72r39d11a

12. 9. 2016 11:52

Až mě jímá hrůza, jakým dokonalým způsobem se podařilo p. Maskovi obalamutit movité ECOzákazníky, kteří si kupují jeho produkt, aniž by přemýšleli nad podstatou tohoto byznysu.

Tesla přece nemůže konkurovat zavedeným automobilkám v produktu AUTOMOBIL. Kde se najednou vytratily ty dlouhé roky vývoje, zkušeností, schopnosti vyrábět masově a tudíž levně. A není přeci podstatné, zda je automobil poháněn elektřinou nebo spalovacím motorem. Mnohem podstatnější jsou technické jízdní vlastnosti, kvalita výrobku, jeho bezpečnost atd. atd. To přece nejde nahradit jen tak. I proto, ale nejen proto, bych se Muskových výrobků bál jako čert kříže.

2 6
možnosti

To jako myslíte, že se tam vyvíjí všechno od začátku?

3 0
možnosti

Už s tím původním systémem byla Tesla 2.5x bezpečnější než člověk. Za pár let to bude 100x

5 0
možnosti
Foto

ano odmitejte, stejne jako se odmitali spalovaci motory, jelikoz kun je bezpecnejsi a jen tak neexploduje jako benzin, ci nafta. To ze na zemi je x miliony aut na spalovaci pohon a nehod je taky x tisic a z toho kolik lidi zemre denne nepocitane, to nikoho ani tak nedesi. Tady mame par stovek tisic elektromobili a hned jak je jedna smrtelna nehoda tak je humbuk ze je to nebezpecne atd. Nebyt prukopniku jako je Musk, ktery nedelal jen teslu, tak mozna jeste dnes sedime v jeskyni a jime korinky a vyhonky.

12 4
možnosti

Nejde o bezpečnost, ale o pohodlí používání.

Takže dokud nebud výrazně vylepšena technologie,t ak je elektromobil pro 90 % lidí unás nepoužitelný a nepraktický.

Vždycky si vzpomenu na ten test AutoBilud, který simuloval jejich provoz v zimě ... po jedné (!) noci na zimním stadionu klesla kapacita akumulátorů na polovinu ... sice se rozjeli, ale že by topili, tak to asi až po hodině jízdy .... takže stačí atuo nechat 3 dny stát v zimě venku a už se s ím nerozjedete ...

0 0
možnosti

R37o39m66a29n 81H52o17r68k45ý

12. 9. 2016 11:03

TEchnicky SLAbší se říkalo za našeho mládí.

0 0
možnosti

To ale platilo o české Tesle. Ta americká je technologický průkopník

1 0
možnosti

Zásadním problémem autopilotů a dalších systémů je, že prostě předpokládají dodržování pravidel. Ono je to logické, nikdo asi nenaprogramuje autopilota, aby pravidla porušoval, že... Jenže lidé pravidla porušují naprosto běžně a nepřetržitě. Takže se pak stávají podobné nehody, jako ta v USA. Tam byla hlavní chyba na straně náklaďáku, který mu prostě vjel do cesty na dálnici (křížil mu cestu odbočením). že autopilot nestihl zabrzdit je věc druhá.

1 1
možnosti

Jenže problém nebyl v tom, že autopilot nestihl zabrzdit! Problém spočíval v tom, že kvůli jisté shodě okolností brzdit vůbec nezačal (barva náklaďáku v kombinaci s osvětlením atd.). Kdyby po chybě řidiče náklaďáku autopilot prostě "nedobrzdil", tak nikdo neřekne ani slovo, fyzika se neokecá, ale tady šlo o totální selhání logiky vyhodnocení :-(

6 1
možnosti