Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Čína dokončila nejvyšší most na světě. Tyčí se půl kilometru nad zemí

Čína se přiblížila dostavbě nejvyššího mostu na světě. Most v hornaté oblasti provincie Kuej-čou se tyčí 565 metrů nad zemí. Stavbu základní konstrukce mostu čínští inženýři dokončili o víkendu. Pro dopravu by měl být most otevřen koncem roku, napsal v pondělí britský deník The Guardian.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M73a88r38t70i59n 11S20p85e23v36a93k 4723796554614

zvierata maju podchod :-)

+3/0
16.9.2016 9:57

V52í54t15ě94z23s38l18a98v 36K46l41o45z52í60k 3731519304507

Tohle se může tsát jen v Číně, v krásné přírodě tohle monstrum

+1/−11
16.9.2016 8:39
Foto

V38a14c17l84a72v 94V61a68v48r24a 3697524485617

OK nejvyšší a kde je ten nejdelší ???

0/0
15.9.2016 16:51

V71l61a60d94i67m54í79r 64K77ú75n 5105616590734

To nevím, ale nejdražší stavějí v Česku.

+5/0
17.9.2016 10:38

T53o77m83á43š 98K37o34t20í23k 9496963203496

Další odfláknutý domácí úkol. Na jedněch fotkách je most ústící na obou koncích do tunelů a pod ním je široká řeka, záliv nebo přehrada. Na jiných je most ústící na estakády a pod ním je uzoučká horská říčka. To je jako by v galerii o Žďákováku byl přimíchán Bechyňák s popiskem „náš nejdelší jednoobloukový most“.

+1/0
14.9.2016 6:08
Foto

Š42i56m40o87n 32K70o91k13o97š11k89a 1693556700584

Jsou tam v galerii 2 různé mosty !! Proč 8-o

+8/0
13.9.2016 13:28

M37i30r93e29k 60T16u87r49e96č97e70k 4773382620332

Nevidim tam cyklostezku a prechod pro zvířátka...

+3/−1
13.9.2016 9:33

J69a56r40o39m66i67r 35H66o15b29l85i50k 1825847795

Selský rozum říká, že pod mostem je zvířecích přechodů habakuk. Jen u nás se musí udělat přechod hned vedle dlouhé estakády, aby byly správně "zeleně" utraceny miliardy.

+2/0
14.9.2016 9:33

V44á96c47l64a64v 52K90o69n88í54č23e94k 1349983811735

bohužel, ale sledujeme v přímém přenosu, jak nás komunisté dohánějí a předhánějí. Je jich sposuta, mají to nejlepší vzdělání z těch nejlepších amerických a evropských univerzit a mají k dispozici nepředstavitelné peníze.

+11/−2
13.9.2016 9:06

M93i42r30e72k 37T45u84r23e28č96e62k 4353922930102

To protoze tam neřadi 'politicka koretnost' a nesmyslne bezpecnostni predpisy a narizeni, ktera vlastne zabila byznis a donutila korporace odejit z vyspelych zapadnich statu, kde uz se nedalo normalne podnikat.

0/0
13.9.2016 9:36

P62a56v25e85l 96M92a64t85o15u91š86e48k 5960777798534

Vezměte si například, kolik taková země ušetří jen tím, že tam nejsou (aspoň předpokládám) předvolební kampaně. Přitom v rámci jedné strany je tam pravděpodobně širší názorové spektrum než v rámci X stran v ČR.

+4/−3
13.9.2016 10:07

J19a93n 86P67o18s90p47í24š34i19l 7281784390718

Kde jste na to přišel? Ti co mají jiný názor, tak jsou popravováni v Číně. U nás se to našťěstí neděje. Ať žije demokracie !!!V

+2/0
13.9.2016 11:41

P71a36v29e29l 11M33a40t29o27u78š55e32k 5790717598784

Nesmíte věřit každý kravině, která se tu píše. Kdyby tam neexistovaly různé názory, tak by ta země zakrněla a rozhodně by nepostupovala a neměnila se tak, jak to posledních cca 30 let předvádí.

+4/−2
13.9.2016 12:48

J31i40ř57í 65E57i22s49c90h73m75a88n16n 7942598773406

"Nesmyslné bezpečnostní předpisy a nařízení..."

Ano a proto tam lidi umírají na rakovinu, jak na běžícím páse, ve městech se nedá dýchat, mají tam jedny z nejznečištěnějších oblastí na světě, kde dalších minimálně 100 nic neporoste.

Za takovým rozvojem se klidně do Číny přestěhujte. Já raději zůstanu v Evropě i se všemi těmi "nesmyslnými bezpečnostními předpisy".

+2/0
13.9.2016 13:11

P75a86v22e57l 75M34a51t60o34u18š70e56k 5480907228904

V Evropě lidi na rakovinu neumírají? Místo zevšeobecňování kusých a z kontextu vytržených agenturních zpráv se pokuste o trochu objektivní pohled. Abych se vám trochu zneklidnil spánek, můžete mrknout třeba na tyto odkazy: http://zahranicni.ihned.cz/amerika-usa/c1-60891140-nasa-mapa-kvalita-ovzdusi-evropa-cina-indie, http://www.ekobydleni.eu/zivotni-prostredi/cina-a-produkuje-na-osobu-stejne-znecisteni-ovzdusi-jako-evropa. Nepředpokládám, že by to bylo úplně objektivní (hlavně co se týče USA), ale patrně objektivnější než 99 % běžně publikovaných zpráv. Navíc od doby zveřejnění obou příspěvků Čína velmi silně pokročila ve využívání tzv. zelených energií.

+2/0
13.9.2016 13:33

P90a53v46e67l 98M17a41t23o70u70š16e60k 5420657528384

Já myslím, že matika a fyzika se učí všude plus mínus stejně. Pro takovou stavbu je často nejdůležitější selský rozum, představivost a zkušenosti, jenže takové věci se na žádné univerzitě naučit nedají.

+2/0
13.9.2016 10:03

J71i60ř71í 11D41o83n91ě19k 2825813406159

Ono to nebude tak horké viz. skleněný most.Velké oči a skutek utek.Ano mají na naše poměry finační jistotu,ale nemají prakticky žádné know how,co neokopírují to podělají protože na to nestačí.K čemu je ekonomika která je dotována a vyrábí z 65% plagiáty a nekvalitní zboží.

Když jí odejmeme subvence a donutíme vyrábět kvalitní zboží propadne se okamžitě tak 6-7 místo

0/0
13.9.2016 10:17

P60a25v81e13l 29M50a24t81o68u85š85e38k 5280227508444

Oni tam sice mají mostů a přehrad víc než v Evropě a Americe dohromady, ale nemají žádné hnow-how. Právě na takové nabubřelé představy o své nadřazenosti a jejich neschopnosti celý slavný Západ dojede, k čemuž už postupně dochází. Co víte o tom skleněném mostě? Akorát ty plky, které byly v našich médiích. Znáte přesný důvod, proč ho uzavřeli? I kdyby se na něm objevily vážné závady, tak pro srovnání: kolikrát byl od svého zprovoznění uzavřen (nebo spíše otevřen) Lochkovský tunel? Tady si lidi nevidí ani na vlastního pinďoura, ale hlavně že pořád někým pohrdají a někoho zesměšňují.

+7/0
13.9.2016 10:51

J20a80n 88N27o56v37á89k 7945624498397

zajeďte si do číny a podívejte se jak se tam žije. Tohle je tvrdý kapitalizmus kterému nemilosrdě vládou komouši. Většina číňanů co vystuduje v EU a nebo v USA tam také zůstane.

0/0
13.9.2016 14:20

P29a52v15e83l 17M96a58t41o39u65š55e45k 5590617328874

Byl jsem tam pouze třikrát.

+2/0
13.9.2016 14:28

J57a77n 13N24o54v54á73k 7965424478297

tak se tam odstěhujte :-P

0/−3
13.9.2016 15:05

P70a97v34e75l 38M54a60t42o38u66š43e33k 5430157528844

Síla vaší argumentace je nezlomná.

0/0
13.9.2016 15:21

J78a50n 33N70o21v77á38k 7725744918617

všichni Číňani se kterými jsem pracoval se tam vracet naplánují. A líbí se jim mnohem více tady v Evropě. To je pro mě dostatečný důkaz, že to tam za moc nestojí.

0/0
13.9.2016 16:09

M25a37r59t39i43n 10H26u93d19e40c83e46k 3343859929423

Hele lidi, vy co tu tak nadavate na ty ekologicke skody a bezohlednost a vse negativni. Uvedomte si, ze cinani tu stavbu nestaveli aby mela primat v nejake vysce. vzdyt je o nekolik desitek metru vyssi nez dalsi mosty. Vse ma svou funkci a postavit takovy most je sakra draha vec.

POkud jste docetli ten clanek tak jsme se dozvedeli, ze cesta byla zkracena z 5h+ na cca 2 hodiny a to je sakra slusne a hlavne i dlouhodobe daleko ekologictejsi. teda pokud pro vas krasa a ekologie neznamenaji kolovy aut v nekonecnych zatackach pres hory. V tom pripade pardon.

+4/0
13.9.2016 8:21

P95e45t74r 57V21o30n39d91r88a61c50e82k 7475361223960

Vít kolik by stál takový most v Čechách ?? Několik miliardářů by brutálně zbohatlo a splácely by to ještě naši vnuci - nehledě na fakt že by někdo vybíral mýtné do vlastní kapsy .........

+4/−1
13.9.2016 6:11

J10i81ř84í 50E75r51b16e73n 1143704516687

No hlavně v Čechách jsou poněkud jiné geomorfologické podmínky než v čínském středohoří.

0/0
13.9.2016 6:19

J84i41ř91í 86K74ř52í52ž 2787424946266

Haló redakce! Proč jsou na fotkách tři různé mosty? V popiskách se píše jen jedno jméno.

+2/0
13.9.2016 1:15

J49a78n 48P18e13t18r36u41s 2672575467201

No já jen doufám, že to skutečně zkracuje cestu desítkám tisíc aut a že to není stavěno čistě pro efekt. Je to ostatně věcí samotných Číňanů, jak si to pošéfují.

0/−2
13.9.2016 0:45

R21i87c92h60a20r93d 97T16o14m55e34č30e47k 7916655516541

Škoda že se Čína skoro vůbec neprezentuje v našich mediích. Taková železnice Peking - Lhasa, nebo nové nádraží či letiště v Pekingu to je prostě sci-fi. v Česku nevídané.

+13/−2
12.9.2016 23:35

M49a47r54t56i12n 52H55u59d11e37c35e94k 3663429429523

"Nove" letiste v Pekingu je dost spatne. Kdyz to porovnate s Shenzhenem ci Kunmingem tak me pochopite o cem mluvim. Na letisti jsu vsude jen eskalatory a to jeste vetsinou singlove, takze se akorat zbrzduje pruchodnost. minimum schodu. teda pokud nemluvite o tom novem letisti co se teprve stavio ci zacina stavet. Tak to pak pardon.

0/0
13.9.2016 8:24

K72a44r49e64l 40E64n84d80l83e31r 3503720430615

O té železnici běžel film na Prima Zoom. Moc pěkné. Doporučuji bojovníkům za návrat otrokářství do Tibetu.

+3/−1
13.9.2016 11:30

Ř78e87h87o49ř 12V15l91a69s73á42k 2454574671486

Ignorování soukromého vlastnictví a životního prostředí nepůjde věčně, ani v Číně ne. Jak lidem stoupá životní úroveň a nemusí řešit hladomory, začnou se dožadovat citlivé výstavby. Jako v Československu.

Tím neshazuji technickou práci, jen reagují na obdivovatele bezohledné výstavby.

+6/−7
12.9.2016 22:26

P48e14t76r 30N39o62v15ý 9581233788

Každý větší stavba je z určitého pohledu bezohledná.

+2/0
12.9.2016 22:31

P19e98t82r 24Č91e26r71n70ý 8370608638902

myslel jste pane třeba ,,Maršmeloun! u Anežského kláštera :-)

+3/0
12.9.2016 22:32

M42i87c54h54a12l 69T39o57m93i66n31s49k32ý 9261825127674

na cestě z provincie do druhé provincie přes tento most může být v jednom okamžiku třeba 2000 aut každým směrem. Ty auto by to měla o 2/3 dál. a velké převýšení. Když budeme počítat průměrnou spotřebu 8l/100km a rychost 100/km/h. Tak se každou hodinu spáli o 8litrů x 2000 x 2(= 2/3 cesty navíc) = 32tisíc litrů nafty/benzínu za hodinu.

Tj. přírodě to ušetří 8 milionů kubíků spálené nafty/benzínu za rok :-P

+10/−1
12.9.2016 23:02

M66i41c49h35a82l 89T87o36m82i70n89s27k53ý 9411945767204

omlouvám se, 8 milionů kubíku spálené nafty je to za 30 let.

Za rok je to 280 tisíc za rok (32tisíc *24 * 365)

0/0
12.9.2016 23:11

M53i22c38h95a73l 59T14o20m18i79n51s88k57ý 9701765487544

úspora 280 milionu litrů benzínu/nafty každý rok, je pro přírodu také pěkné.

+2/0
12.9.2016 23:17

M53a57r94t34i11n 48H29u70d21e80c13e74k 3333759139953

dal jsem plus idkyz do te vasi kalkulace nepocitate revyseni, zbytecne brzdeni kvuli bezohlednosti mistnich ridicu a pak nasledne akcelerace do kopce = dalsi zatez pro prostredi. Do tho vubec nepocitam tuny odpadku ktere se tam nevyhodi a pripadne havarie s prirodnim hazardem vylite nafty - benzinu - oleje. A verte mi nez se k nim hasici dostanou tak je to vse vsaknute jiz v pude. takze za me jaste +

0/0
13.9.2016 8:28

M90i30r16e90k 24G53a12j52e60r 5321856779270

Takhle to nefunguje. Vystavbou mostu zacina doba, kdy bude jezdit pres to udoli mnohem vice aut nez predtim a nakonec k zadne "celkove" uspore benzinu nedojde. Ale z chude oblasti se casem stane celkem bohata prave tim snadnejsim transportem lidi i materialu.

0/0
13.9.2016 3:31

K12a28r10e69l 82E63n56d31l66e94r 3273140930355

Dojde i k té úspoře - ono aut by jezdilo víc i bez toho mostu, jak stoupá životní úroveň. Jezdila by jinudy, ale jezdila.

0/0
13.9.2016 11:40

Ř40e42h98o36ř 75V75l65a80s66á80k 2574344471666

No a? Můj příspěvek se netýkal toho, zda je ona stavba užitečná nebo ne, ale právě toho, že dost dobře nelze stavět bez toho, aby se před veřejností obhájilo, že užitečná je.

Že ani čínský stát si do budoucna nebude moci dovolit ignorovat obavy občanů, ale bude přibývat byrokracie a přesvědčování veřejného mínění. Jako u nás.

0/0
20.9.2016 0:47

A80l79e97x 94G67r48e35g13o84r 9714142752439

Tahle filozofie je v Číně zakořeněná prakticky 6000 let. pochybuji, že se změní. Číňan se podřídí společnosti bez protestu. Vlastně vše co dělá je jen pro blaho státu a společnosti. Jeho ego a jeho vlastní potřeby jsou až na posledním místě v žebříčku jeho hodnot.

0/0
20.9.2016 10:22

J23u37l73i84u34s 28P36u96f58l34e90r 9524770909

Ta bezohlednost na D8 je ne ze strany přípravy a realizace stavby ale z ubohosti tajtrlíků, kteří nejsou schopni zmaturovat z matematiky.

0/0
12.9.2016 23:08

J35i51ř44í 87E25r82b97e96n 1283374456337

... a pak podřezávají mokré svahy a strááášně se diví, že se jim to hejbe...

0/0
13.9.2016 6:05

J94u40l71i93u72s 32P90u14f61l15e33r 9674300599

Příteli zavodněný sesuv se vždy sesune. Kdo maže ten jede. Jedena ze sanací sesuvu je ho odvodnit vrtem (horizontálním). Na D8 došlo k zavodnění. Kdyby jste měl maturitu z dopravnáích staveb na stavební průmyslovce, tak by Vás to tam nožná v r. 1974 naučili. Teď to asi už nehrozí. Je tu tolik vystudovaných stavařů, kteří to nechtějí pochopit.

0/0
13.9.2016 11:55

P62a42v61e53l 11M46a43t56o82u34š93e45k 5610407548964

Bezohledná je podle vás, předpokládám, právě a jen proto, že je v Číně. Ta propaganda opravdu funguje bezchybně!

0/0
13.9.2016 8:46

K53a74r87e15l 90E89n72d62l92e28r 3573150670445

Přesně. Zatímco Viaduc de Millau je špičkově ekologický, tak Pej-pchan-ťiang je strašně neekologický. Pozná se to podle jména.

+1/0
13.9.2016 11:35

Ř47e81h81o91ř 24V77l46a65s94á83k 2794934931386

Já o té stavbě nevím vůbec nic.

Jen jsem reagoval na obdivovatele bezohledné výstavby, kteří se mylně domnívají, že sem lze vrátit komunistické časy, kdy stát nakázal a nikdo se neodvážil ani pípnout.

0/0
20.9.2016 0:44

A47l89e97x 96G68r10e73g77o69r 9754842742379

Jaké soukromé vlastnictví máte na mysli? Pokud vím, pořád je veškerá půda majetkem státu a její uživatel je povinen na výzvu vlády tuto půdu prakticky ihned a bez náhrady vyklidit. Prostý Číňan tam nevlastní soukromě ani m2 pozemku..

Ani v Japonsku se tohle moc neřeší. Ekonomika nadevše.

0/0
20.9.2016 10:17

P70a62v37e83l 49Ř37a34p29e36k 7102236589715

Masový automobilismus zdevastoval další kus krajiny.

+4/−6
12.9.2016 22:23





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.