Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Čína dokončila nejvyšší most na světě. Tyčí se půl kilometru nad zemí

Čína se přiblížila dostavbě nejvyššího mostu na světě. Most v hornaté oblasti provincie Kuej-čou se tyčí 565 metrů nad zemí. Stavbu základní konstrukce mostu čínští inženýři dokončili o víkendu. Pro dopravu by měl být most otevřen koncem roku, napsal v pondělí britský deník The Guardian.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M39a71r16t78i95n 72S29p34e18v83a15k 4593706294574

zvierata maju podchod :-)

+3/0
16.9.2016 9:57

V61í28t23ě13z97s80l95a44v 57K71l48o77z49í57k 3931549394957

Tohle se může tsát jen v Číně, v krásné přírodě tohle monstrum

+1/−11
16.9.2016 8:39

V25a72c73l42a48v 79V72a56v44r22a 3167274985317

OK nejvyšší a kde je ten nejdelší ???

0/0
15.9.2016 16:51

V96l90a52d95i44m32í91r 43K83ú42n 5205626330974

To nevím, ale nejdražší stavějí v Česku.

+5/0
17.9.2016 10:38

T93o70m55á51š 19K87o60t26í27k 9896663413936

Další odfláknutý domácí úkol. Na jedněch fotkách je most ústící na obou koncích do tunelů a pod ním je široká řeka, záliv nebo přehrada. Na jiných je most ústící na estakády a pod ním je uzoučká horská říčka. To je jako by v galerii o Žďákováku byl přimíchán Bechyňák s popiskem „náš nejdelší jednoobloukový most“.

+1/0
14.9.2016 6:08
Foto

Š95i93m70o24n 69K84o35k24o41š98k92a 1963726370894

Jsou tam v galerii 2 různé mosty !! Proč 8-o

+8/0
13.9.2016 13:28

M10i74r71e81k 69T95u70r78e63č76e60k 4283682480362

Nevidim tam cyklostezku a prechod pro zvířátka...

+3/−1
13.9.2016 9:33

J40a85r40o52m61i29r 67H63o35b54l38i28k 1985737815

Selský rozum říká, že pod mostem je zvířecích přechodů habakuk. Jen u nás se musí udělat přechod hned vedle dlouhé estakády, aby byly správně "zeleně" utraceny miliardy.

+2/0
14.9.2016 9:33

V26á81c61l50a38v 47K72o55n21í64č17e40k 1709173641665

bohužel, ale sledujeme v přímém přenosu, jak nás komunisté dohánějí a předhánějí. Je jich sposuta, mají to nejlepší vzdělání z těch nejlepších amerických a evropských univerzit a mají k dispozici nepředstavitelné peníze.

+11/−2
13.9.2016 9:06

M60i16r54e63k 77T72u63r17e86č57e88k 4303282670322

To protoze tam neřadi 'politicka koretnost' a nesmyslne bezpecnostni predpisy a narizeni, ktera vlastne zabila byznis a donutila korporace odejit z vyspelych zapadnich statu, kde uz se nedalo normalne podnikat.

0/0
13.9.2016 9:36

P15a18v64e94l 21M37a76t28o75u29š79e46k 5160647888894

Vezměte si například, kolik taková země ušetří jen tím, že tam nejsou (aspoň předpokládám) předvolební kampaně. Přitom v rámci jedné strany je tam pravděpodobně širší názorové spektrum než v rámci X stran v ČR.

+4/−3
13.9.2016 10:07

J70a46n 50P70o19s53p62í54š93i75l 7531844420368

Kde jste na to přišel? Ti co mají jiný názor, tak jsou popravováni v Číně. U nás se to našťěstí neděje. Ať žije demokracie !!!V

+2/0
13.9.2016 11:41

P44a77v91e88l 87M60a34t10o10u76š69e44k 5180227178634

Nesmíte věřit každý kravině, která se tu píše. Kdyby tam neexistovaly různé názory, tak by ta země zakrněla a rozhodně by nepostupovala a neměnila se tak, jak to posledních cca 30 let předvádí.

+4/−2
13.9.2016 12:48

J20i53ř42í 63E23i75s43c34h94m70a39n71n 7152328763526

"Nesmyslné bezpečnostní předpisy a nařízení..."

Ano a proto tam lidi umírají na rakovinu, jak na běžícím páse, ve městech se nedá dýchat, mají tam jedny z nejznečištěnějších oblastí na světě, kde dalších minimálně 100 nic neporoste.

Za takovým rozvojem se klidně do Číny přestěhujte. Já raději zůstanu v Evropě i se všemi těmi "nesmyslnými bezpečnostními předpisy".

+2/0
13.9.2016 13:11

P27a75v51e20l 11M97a51t81o36u60š91e18k 5160957768294

V Evropě lidi na rakovinu neumírají? Místo zevšeobecňování kusých a z kontextu vytržených agenturních zpráv se pokuste o trochu objektivní pohled. Abych se vám trochu zneklidnil spánek, můžete mrknout třeba na tyto odkazy: http://zahranicni.ihned.cz/amerika-usa/c1-60891140-nasa-mapa-kvalita-ovzdusi-evropa-cina-indie, http://www.ekobydleni.eu/zivotni-prostredi/cina-a-produkuje-na-osobu-stejne-znecisteni-ovzdusi-jako-evropa. Nepředpokládám, že by to bylo úplně objektivní (hlavně co se týče USA), ale patrně objektivnější než 99 % běžně publikovaných zpráv. Navíc od doby zveřejnění obou příspěvků Čína velmi silně pokročila ve využívání tzv. zelených energií.

+2/0
13.9.2016 13:33

P30a97v14e24l 22M36a14t66o35u74š23e46k 5490327128574

Já myslím, že matika a fyzika se učí všude plus mínus stejně. Pro takovou stavbu je často nejdůležitější selský rozum, představivost a zkušenosti, jenže takové věci se na žádné univerzitě naučit nedají.

+2/0
13.9.2016 10:03

J94i42ř83í 25D14o10n67ě43k 2345213646189

Ono to nebude tak horké viz. skleněný most.Velké oči a skutek utek.Ano mají na naše poměry finační jistotu,ale nemají prakticky žádné know how,co neokopírují to podělají protože na to nestačí.K čemu je ekonomika která je dotována a vyrábí z 65% plagiáty a nekvalitní zboží.

Když jí odejmeme subvence a donutíme vyrábět kvalitní zboží propadne se okamžitě tak 6-7 místo

0/0
13.9.2016 10:17

P61a30v96e90l 13M13a96t91o85u37š29e25k 5270557768274

Oni tam sice mají mostů a přehrad víc než v Evropě a Americe dohromady, ale nemají žádné hnow-how. Právě na takové nabubřelé představy o své nadřazenosti a jejich neschopnosti celý slavný Západ dojede, k čemuž už postupně dochází. Co víte o tom skleněném mostě? Akorát ty plky, které byly v našich médiích. Znáte přesný důvod, proč ho uzavřeli? I kdyby se na něm objevily vážné závady, tak pro srovnání: kolikrát byl od svého zprovoznění uzavřen (nebo spíše otevřen) Lochkovský tunel? Tady si lidi nevidí ani na vlastního pinďoura, ale hlavně že pořád někým pohrdají a někoho zesměšňují.

+7/0
13.9.2016 10:51

J81a47n 80N68o26v66á95k 7515864258977

zajeďte si do číny a podívejte se jak se tam žije. Tohle je tvrdý kapitalizmus kterému nemilosrdě vládou komouši. Většina číňanů co vystuduje v EU a nebo v USA tam také zůstane.

0/0
13.9.2016 14:20

P32a17v11e20l 25M44a28t39o16u58š94e89k 5710147298194

Byl jsem tam pouze třikrát.

+2/0
13.9.2016 14:28

J23a73n 66N57o18v57á79k 7285354888567

tak se tam odstěhujte :-P

0/−3
13.9.2016 15:05

P17a50v15e62l 72M73a96t47o95u94š64e24k 5940187428134

Síla vaší argumentace je nezlomná.

0/0
13.9.2016 15:21

J60a34n 39N32o87v97á41k 7165934798737

všichni Číňani se kterými jsem pracoval se tam vracet naplánují. A líbí se jim mnohem více tady v Evropě. To je pro mě dostatečný důkaz, že to tam za moc nestojí.

0/0
13.9.2016 16:09

M92a69r44t36i22n 76H48u32d73e90c62e86k 3563679539943

Hele lidi, vy co tu tak nadavate na ty ekologicke skody a bezohlednost a vse negativni. Uvedomte si, ze cinani tu stavbu nestaveli aby mela primat v nejake vysce. vzdyt je o nekolik desitek metru vyssi nez dalsi mosty. Vse ma svou funkci a postavit takovy most je sakra draha vec.

POkud jste docetli ten clanek tak jsme se dozvedeli, ze cesta byla zkracena z 5h+ na cca 2 hodiny a to je sakra slusne a hlavne i dlouhodobe daleko ekologictejsi. teda pokud pro vas krasa a ekologie neznamenaji kolovy aut v nekonecnych zatackach pres hory. V tom pripade pardon.

+4/0
13.9.2016 8:21

P79e89t84r 67V26o11n63d10r54a42c29e22k 7805381373240

Vít kolik by stál takový most v Čechách ?? Několik miliardářů by brutálně zbohatlo a splácely by to ještě naši vnuci - nehledě na fakt že by někdo vybíral mýtné do vlastní kapsy .........

+4/−1
13.9.2016 6:11

J49i10ř16í 83E18r47b95e69n 1103374516287

No hlavně v Čechách jsou poněkud jiné geomorfologické podmínky než v čínském středohoří.

0/0
13.9.2016 6:19

J91i17ř38í 68K87ř53í97ž 2867814986456

Haló redakce! Proč jsou na fotkách tři různé mosty? V popiskách se píše jen jedno jméno.

+2/0
13.9.2016 1:15

J64a54n 93P36e16t91r39u83s 2762305627591

No já jen doufám, že to skutečně zkracuje cestu desítkám tisíc aut a že to není stavěno čistě pro efekt. Je to ostatně věcí samotných Číňanů, jak si to pošéfují.

0/−2
13.9.2016 0:45

R15i49c61h86a51r30d 95T24o27m23e80č11e19k 7766735286531

Škoda že se Čína skoro vůbec neprezentuje v našich mediích. Taková železnice Peking - Lhasa, nebo nové nádraží či letiště v Pekingu to je prostě sci-fi. v Česku nevídané.

+13/−2
12.9.2016 23:35

M31a44r83t65i32n 84H31u58d42e56c18e22k 3853319319773

"Nove" letiste v Pekingu je dost spatne. Kdyz to porovnate s Shenzhenem ci Kunmingem tak me pochopite o cem mluvim. Na letisti jsu vsude jen eskalatory a to jeste vetsinou singlove, takze se akorat zbrzduje pruchodnost. minimum schodu. teda pokud nemluvite o tom novem letisti co se teprve stavio ci zacina stavet. Tak to pak pardon.

0/0
13.9.2016 8:24

K88a24r87e86l 44E31n22d63l54e23r 3293700370135

O té železnici běžel film na Prima Zoom. Moc pěkné. Doporučuji bojovníkům za návrat otrokářství do Tibetu.

+3/−1
13.9.2016 11:30

Ř31e70h80o50ř 30V22l49a72s82á27k 2834964371426

Ignorování soukromého vlastnictví a životního prostředí nepůjde věčně, ani v Číně ne. Jak lidem stoupá životní úroveň a nemusí řešit hladomory, začnou se dožadovat citlivé výstavby. Jako v Československu.

Tím neshazuji technickou práci, jen reagují na obdivovatele bezohledné výstavby.

+6/−7
12.9.2016 22:26

P19e78t95r 11N27o55v94ý 9561123898

Každý větší stavba je z určitého pohledu bezohledná.

+2/0
12.9.2016 22:31

P50e10t73r 12Č25e12r72n81ý 8840588388342

myslel jste pane třeba ,,Maršmeloun! u Anežského kláštera :-)

+3/0
12.9.2016 22:32

M25i58c87h22a97l 92T23o69m40i49n73s20k72ý 9131235557684

na cestě z provincie do druhé provincie přes tento most může být v jednom okamžiku třeba 2000 aut každým směrem. Ty auto by to měla o 2/3 dál. a velké převýšení. Když budeme počítat průměrnou spotřebu 8l/100km a rychost 100/km/h. Tak se každou hodinu spáli o 8litrů x 2000 x 2(= 2/3 cesty navíc) = 32tisíc litrů nafty/benzínu za hodinu.

Tj. přírodě to ušetří 8 milionů kubíků spálené nafty/benzínu za rok :-P

+10/−1
12.9.2016 23:02

M22i11c57h88a95l 90T90o87m34i24n94s14k84ý 9141235727774

omlouvám se, 8 milionů kubíku spálené nafty je to za 30 let.

Za rok je to 280 tisíc za rok (32tisíc *24 * 365)

0/0
12.9.2016 23:11

M39i31c90h53a52l 81T11o43m76i48n51s84k15ý 9331205847574

úspora 280 milionu litrů benzínu/nafty každý rok, je pro přírodu také pěkné.

+2/0
12.9.2016 23:17

M69a63r34t48i20n 44H25u44d68e70c32e26k 3873679719763

dal jsem plus idkyz do te vasi kalkulace nepocitate revyseni, zbytecne brzdeni kvuli bezohlednosti mistnich ridicu a pak nasledne akcelerace do kopce = dalsi zatez pro prostredi. Do tho vubec nepocitam tuny odpadku ktere se tam nevyhodi a pripadne havarie s prirodnim hazardem vylite nafty - benzinu - oleje. A verte mi nez se k nim hasici dostanou tak je to vse vsaknute jiz v pude. takze za me jaste +

0/0
13.9.2016 8:28

M95i64r70e69k 63G88a89j72e41r 5361376669480

Takhle to nefunguje. Vystavbou mostu zacina doba, kdy bude jezdit pres to udoli mnohem vice aut nez predtim a nakonec k zadne "celkove" uspore benzinu nedojde. Ale z chude oblasti se casem stane celkem bohata prave tim snadnejsim transportem lidi i materialu.

0/0
13.9.2016 3:31

K23a79r79e69l 25E42n90d55l88e71r 3583230570865

Dojde i k té úspoře - ono aut by jezdilo víc i bez toho mostu, jak stoupá životní úroveň. Jezdila by jinudy, ale jezdila.

0/0
13.9.2016 11:40

Ř20e41h78o87ř 57V78l53a78s95á53k 2454434891836

No a? Můj příspěvek se netýkal toho, zda je ona stavba užitečná nebo ne, ale právě toho, že dost dobře nelze stavět bez toho, aby se před veřejností obhájilo, že užitečná je.

Že ani čínský stát si do budoucna nebude moci dovolit ignorovat obavy občanů, ale bude přibývat byrokracie a přesvědčování veřejného mínění. Jako u nás.

0/0
20.9.2016 0:47

A63l33e77x 52G68r54e96g22o18r 9684102562409

Tahle filozofie je v Číně zakořeněná prakticky 6000 let. pochybuji, že se změní. Číňan se podřídí společnosti bez protestu. Vlastně vše co dělá je jen pro blaho státu a společnosti. Jeho ego a jeho vlastní potřeby jsou až na posledním místě v žebříčku jeho hodnot.

0/0
20.9.2016 10:22

J96u17l16i91u25s 83P91u46f36l96e45r 9524130259

Ta bezohlednost na D8 je ne ze strany přípravy a realizace stavby ale z ubohosti tajtrlíků, kteří nejsou schopni zmaturovat z matematiky.

0/0
12.9.2016 23:08

J45i36ř20í 25E28r30b82e86n 1883244286267

... a pak podřezávají mokré svahy a strááášně se diví, že se jim to hejbe...

0/0
13.9.2016 6:05

J49u80l28i25u93s 95P21u52f55l42e52r 9504300969

Příteli zavodněný sesuv se vždy sesune. Kdo maže ten jede. Jedena ze sanací sesuvu je ho odvodnit vrtem (horizontálním). Na D8 došlo k zavodnění. Kdyby jste měl maturitu z dopravnáích staveb na stavební průmyslovce, tak by Vás to tam nožná v r. 1974 naučili. Teď to asi už nehrozí. Je tu tolik vystudovaných stavařů, kteří to nechtějí pochopit.

0/0
13.9.2016 11:55

P63a72v47e14l 56M69a80t65o81u93š90e28k 5290387258124

Bezohledná je podle vás, předpokládám, právě a jen proto, že je v Číně. Ta propaganda opravdu funguje bezchybně!

0/0
13.9.2016 8:46

K21a94r49e69l 50E48n95d15l98e81r 3793640200885

Přesně. Zatímco Viaduc de Millau je špičkově ekologický, tak Pej-pchan-ťiang je strašně neekologický. Pozná se to podle jména.

+1/0
13.9.2016 11:35

Ř65e38h59o45ř 36V90l68a68s85á12k 2244374851786

Já o té stavbě nevím vůbec nic.

Jen jsem reagoval na obdivovatele bezohledné výstavby, kteří se mylně domnívají, že sem lze vrátit komunistické časy, kdy stát nakázal a nikdo se neodvážil ani pípnout.

0/0
20.9.2016 0:44

A55l52e56x 25G46r56e60g72o84r 9204182962439

Jaké soukromé vlastnictví máte na mysli? Pokud vím, pořád je veškerá půda majetkem státu a její uživatel je povinen na výzvu vlády tuto půdu prakticky ihned a bez náhrady vyklidit. Prostý Číňan tam nevlastní soukromě ani m2 pozemku..

Ani v Japonsku se tohle moc neřeší. Ekonomika nadevše.

0/0
20.9.2016 10:17

P86a68v29e77l 22Ř95a95p90e76k 7892436599695

Masový automobilismus zdevastoval další kus krajiny.

+4/−6
12.9.2016 22:23







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.