Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Čína dokončila nejvyšší most na světě. Tyčí se půl kilometru nad zemí

Čína se přiblížila dostavbě nejvyššího mostu na světě. Most v hornaté oblasti provincie Kuej-čou se tyčí 565 metrů nad zemí. Stavbu základní konstrukce mostu čínští inženýři dokončili o víkendu. Pro dopravu by měl být most otevřen koncem roku, napsal v pondělí britský deník The Guardian.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M64a26r10t57i52n 92S45p43e90v67a94k 4843266184824

zvierata maju podchod :-)

+3/0
16.9.2016 9:57

V88í33t80ě33z27s89l88a30v 83K37l33o81z42í26k 3401209764637

Tohle se může tsát jen v Číně, v krásné přírodě tohle monstrum

+1/−11
16.9.2016 8:39
Foto

V97a65c79l59a16v 36V86a33v69r33a 3587534225837

OK nejvyšší a kde je ten nejdelší ???

0/0
15.9.2016 16:51

V12l48a40d75i89m38í46r 21K74ú91n 5285346340134

To nevím, ale nejdražší stavějí v Česku.

+5/0
17.9.2016 10:38

T55o23m16á39š 71K13o82t90í52k 9786563273356

Další odfláknutý domácí úkol. Na jedněch fotkách je most ústící na obou koncích do tunelů a pod ním je široká řeka, záliv nebo přehrada. Na jiných je most ústící na estakády a pod ním je uzoučká horská říčka. To je jako by v galerii o Žďákováku byl přimíchán Bechyňák s popiskem „náš nejdelší jednoobloukový most“.

+1/0
14.9.2016 6:08
Foto

Š60i20m38o23n 57K50o98k22o19š67k86a 1963926600584

Jsou tam v galerii 2 různé mosty !! Proč 8-o

+8/0
13.9.2016 13:28

M34i13r68e76k 89T75u58r76e14č34e28k 4193372880422

Nevidim tam cyklostezku a prechod pro zvířátka...

+3/−1
13.9.2016 9:33

J11a13r86o54m54i67r 94H45o11b97l72i91k 1275987585

Selský rozum říká, že pod mostem je zvířecích přechodů habakuk. Jen u nás se musí udělat přechod hned vedle dlouhé estakády, aby byly správně "zeleně" utraceny miliardy.

+2/0
14.9.2016 9:33

V88á71c90l73a33v 65K81o63n65í75č36e16k 1689453671735

bohužel, ale sledujeme v přímém přenosu, jak nás komunisté dohánějí a předhánějí. Je jich sposuta, mají to nejlepší vzdělání z těch nejlepších amerických a evropských univerzit a mají k dispozici nepředstavitelné peníze.

+11/−2
13.9.2016 9:06

M50i44r14e42k 67T86u64r71e26č33e98k 4813322440172

To protoze tam neřadi 'politicka koretnost' a nesmyslne bezpecnostni predpisy a narizeni, ktera vlastne zabila byznis a donutila korporace odejit z vyspelych zapadnich statu, kde uz se nedalo normalne podnikat.

0/0
13.9.2016 9:36

P62a40v13e35l 54M26a20t88o82u21š40e95k 5790317128234

Vezměte si například, kolik taková země ušetří jen tím, že tam nejsou (aspoň předpokládám) předvolební kampaně. Přitom v rámci jedné strany je tam pravděpodobně širší názorové spektrum než v rámci X stran v ČR.

+4/−3
13.9.2016 10:07

J81a44n 32P46o85s57p62í89š24i31l 7551694890968

Kde jste na to přišel? Ti co mají jiný názor, tak jsou popravováni v Číně. U nás se to našťěstí neděje. Ať žije demokracie !!!V

+2/0
13.9.2016 11:41

P93a97v92e58l 12M16a86t23o33u66š87e14k 5100177238694

Nesmíte věřit každý kravině, která se tu píše. Kdyby tam neexistovaly různé názory, tak by ta země zakrněla a rozhodně by nepostupovala a neměnila se tak, jak to posledních cca 30 let předvádí.

+4/−2
13.9.2016 12:48

J54i81ř42í 21E68i85s51c22h14m48a58n67n 7122178403616

"Nesmyslné bezpečnostní předpisy a nařízení..."

Ano a proto tam lidi umírají na rakovinu, jak na běžícím páse, ve městech se nedá dýchat, mají tam jedny z nejznečištěnějších oblastí na světě, kde dalších minimálně 100 nic neporoste.

Za takovým rozvojem se klidně do Číny přestěhujte. Já raději zůstanu v Evropě i se všemi těmi "nesmyslnými bezpečnostními předpisy".

+2/0
13.9.2016 13:11

P35a91v96e19l 49M20a41t15o28u82š50e73k 5440797708494

V Evropě lidi na rakovinu neumírají? Místo zevšeobecňování kusých a z kontextu vytržených agenturních zpráv se pokuste o trochu objektivní pohled. Abych se vám trochu zneklidnil spánek, můžete mrknout třeba na tyto odkazy: http://zahranicni.ihned.cz/amerika-usa/c1-60891140-nasa-mapa-kvalita-ovzdusi-evropa-cina-indie, http://www.ekobydleni.eu/zivotni-prostredi/cina-a-produkuje-na-osobu-stejne-znecisteni-ovzdusi-jako-evropa. Nepředpokládám, že by to bylo úplně objektivní (hlavně co se týče USA), ale patrně objektivnější než 99 % běžně publikovaných zpráv. Navíc od doby zveřejnění obou příspěvků Čína velmi silně pokročila ve využívání tzv. zelených energií.

+2/0
13.9.2016 13:33

P66a57v42e51l 68M82a83t34o52u21š25e89k 5470117718204

Já myslím, že matika a fyzika se učí všude plus mínus stejně. Pro takovou stavbu je často nejdůležitější selský rozum, představivost a zkušenosti, jenže takové věci se na žádné univerzitě naučit nedají.

+2/0
13.9.2016 10:03

J61i48ř54í 42D14o15n39ě92k 2565503246589

Ono to nebude tak horké viz. skleněný most.Velké oči a skutek utek.Ano mají na naše poměry finační jistotu,ale nemají prakticky žádné know how,co neokopírují to podělají protože na to nestačí.K čemu je ekonomika která je dotována a vyrábí z 65% plagiáty a nekvalitní zboží.

Když jí odejmeme subvence a donutíme vyrábět kvalitní zboží propadne se okamžitě tak 6-7 místo

0/0
13.9.2016 10:17

P45a40v80e98l 29M74a26t38o71u59š89e85k 5350497758974

Oni tam sice mají mostů a přehrad víc než v Evropě a Americe dohromady, ale nemají žádné hnow-how. Právě na takové nabubřelé představy o své nadřazenosti a jejich neschopnosti celý slavný Západ dojede, k čemuž už postupně dochází. Co víte o tom skleněném mostě? Akorát ty plky, které byly v našich médiích. Znáte přesný důvod, proč ho uzavřeli? I kdyby se na něm objevily vážné závady, tak pro srovnání: kolikrát byl od svého zprovoznění uzavřen (nebo spíše otevřen) Lochkovský tunel? Tady si lidi nevidí ani na vlastního pinďoura, ale hlavně že pořád někým pohrdají a někoho zesměšňují.

+7/0
13.9.2016 10:51

J50a57n 30N93o39v39á57k 7535424698767

zajeďte si do číny a podívejte se jak se tam žije. Tohle je tvrdý kapitalizmus kterému nemilosrdě vládou komouši. Většina číňanů co vystuduje v EU a nebo v USA tam také zůstane.

0/0
13.9.2016 14:20

P32a22v20e67l 96M97a14t98o11u83š65e79k 5520397278134

Byl jsem tam pouze třikrát.

+2/0
13.9.2016 14:28

J38a38n 10N18o28v58á98k 7445114568327

tak se tam odstěhujte :-P

0/−3
13.9.2016 15:05

P46a62v25e29l 97M16a20t41o49u70š65e83k 5340807478964

Síla vaší argumentace je nezlomná.

0/0
13.9.2016 15:21

J14a16n 72N18o27v75á45k 7755814468477

všichni Číňani se kterými jsem pracoval se tam vracet naplánují. A líbí se jim mnohem více tady v Evropě. To je pro mě dostatečný důkaz, že to tam za moc nestojí.

0/0
13.9.2016 16:09

M40a29r83t81i67n 87H78u55d10e66c82e18k 3573159759113

Hele lidi, vy co tu tak nadavate na ty ekologicke skody a bezohlednost a vse negativni. Uvedomte si, ze cinani tu stavbu nestaveli aby mela primat v nejake vysce. vzdyt je o nekolik desitek metru vyssi nez dalsi mosty. Vse ma svou funkci a postavit takovy most je sakra draha vec.

POkud jste docetli ten clanek tak jsme se dozvedeli, ze cesta byla zkracena z 5h+ na cca 2 hodiny a to je sakra slusne a hlavne i dlouhodobe daleko ekologictejsi. teda pokud pro vas krasa a ekologie neznamenaji kolovy aut v nekonecnych zatackach pres hory. V tom pripade pardon.

+4/0
13.9.2016 8:21

P82e40t32r 89V75o78n86d43r59a75c75e84k 7485581193560

Vít kolik by stál takový most v Čechách ?? Několik miliardářů by brutálně zbohatlo a splácely by to ještě naši vnuci - nehledě na fakt že by někdo vybíral mýtné do vlastní kapsy .........

+4/−1
13.9.2016 6:11

J89i87ř43í 95E73r87b28e46n 1923604636247

No hlavně v Čechách jsou poněkud jiné geomorfologické podmínky než v čínském středohoří.

0/0
13.9.2016 6:19

J45i27ř92í 61K27ř19í61ž 2677344416706

Haló redakce! Proč jsou na fotkách tři různé mosty? V popiskách se píše jen jedno jméno.

+2/0
13.9.2016 1:15

J38a45n 52P59e77t21r10u67s 2662165167411

No já jen doufám, že to skutečně zkracuje cestu desítkám tisíc aut a že to není stavěno čistě pro efekt. Je to ostatně věcí samotných Číňanů, jak si to pošéfují.

0/−2
13.9.2016 0:45

R71i66c27h91a36r49d 43T55o79m14e98č24e23k 7826245316331

Škoda že se Čína skoro vůbec neprezentuje v našich mediích. Taková železnice Peking - Lhasa, nebo nové nádraží či letiště v Pekingu to je prostě sci-fi. v Česku nevídané.

+13/−2
12.9.2016 23:35

M22a90r62t37i69n 33H43u16d63e86c74e63k 3253209649673

"Nove" letiste v Pekingu je dost spatne. Kdyz to porovnate s Shenzhenem ci Kunmingem tak me pochopite o cem mluvim. Na letisti jsu vsude jen eskalatory a to jeste vetsinou singlove, takze se akorat zbrzduje pruchodnost. minimum schodu. teda pokud nemluvite o tom novem letisti co se teprve stavio ci zacina stavet. Tak to pak pardon.

0/0
13.9.2016 8:24

K15a91r93e60l 12E54n35d61l73e53r 3463190130255

O té železnici běžel film na Prima Zoom. Moc pěkné. Doporučuji bojovníkům za návrat otrokářství do Tibetu.

+3/−1
13.9.2016 11:30

Ř31e41h95o68ř 51V92l33a26s50á42k 2144114721216

Ignorování soukromého vlastnictví a životního prostředí nepůjde věčně, ani v Číně ne. Jak lidem stoupá životní úroveň a nemusí řešit hladomory, začnou se dožadovat citlivé výstavby. Jako v Československu.

Tím neshazuji technickou práci, jen reagují na obdivovatele bezohledné výstavby.

+6/−7
12.9.2016 22:26

P73e31t46r 97N44o37v47ý 9281983208

Každý větší stavba je z určitého pohledu bezohledná.

+2/0
12.9.2016 22:31

P68e54t84r 70Č43e19r31n87ý 8790118228312

myslel jste pane třeba ,,Maršmeloun! u Anežského kláštera :-)

+3/0
12.9.2016 22:32

M27i16c16h48a45l 73T95o34m19i18n31s19k20ý 9411485447454

na cestě z provincie do druhé provincie přes tento most může být v jednom okamžiku třeba 2000 aut každým směrem. Ty auto by to měla o 2/3 dál. a velké převýšení. Když budeme počítat průměrnou spotřebu 8l/100km a rychost 100/km/h. Tak se každou hodinu spáli o 8litrů x 2000 x 2(= 2/3 cesty navíc) = 32tisíc litrů nafty/benzínu za hodinu.

Tj. přírodě to ušetří 8 milionů kubíků spálené nafty/benzínu za rok :-P

+10/−1
12.9.2016 23:02

M90i51c98h93a96l 33T23o54m14i27n39s72k59ý 9251125767634

omlouvám se, 8 milionů kubíku spálené nafty je to za 30 let.

Za rok je to 280 tisíc za rok (32tisíc *24 * 365)

0/0
12.9.2016 23:11

M10i58c28h43a25l 26T11o92m14i29n18s20k73ý 9191985227654

úspora 280 milionu litrů benzínu/nafty každý rok, je pro přírodu také pěkné.

+2/0
12.9.2016 23:17

M70a89r79t81i81n 69H24u96d45e79c98e11k 3943629279903

dal jsem plus idkyz do te vasi kalkulace nepocitate revyseni, zbytecne brzdeni kvuli bezohlednosti mistnich ridicu a pak nasledne akcelerace do kopce = dalsi zatez pro prostredi. Do tho vubec nepocitam tuny odpadku ktere se tam nevyhodi a pripadne havarie s prirodnim hazardem vylite nafty - benzinu - oleje. A verte mi nez se k nim hasici dostanou tak je to vse vsaknute jiz v pude. takze za me jaste +

0/0
13.9.2016 8:28

M79i67r88e29k 43G24a86j98e44r 5771896979380

Takhle to nefunguje. Vystavbou mostu zacina doba, kdy bude jezdit pres to udoli mnohem vice aut nez predtim a nakonec k zadne "celkove" uspore benzinu nedojde. Ale z chude oblasti se casem stane celkem bohata prave tim snadnejsim transportem lidi i materialu.

0/0
13.9.2016 3:31

K12a34r35e53l 50E14n37d67l63e86r 3913570520445

Dojde i k té úspoře - ono aut by jezdilo víc i bez toho mostu, jak stoupá životní úroveň. Jezdila by jinudy, ale jezdila.

0/0
13.9.2016 11:40

Ř43e29h32o88ř 31V71l40a74s18á14k 2584484781206

No a? Můj příspěvek se netýkal toho, zda je ona stavba užitečná nebo ne, ale právě toho, že dost dobře nelze stavět bez toho, aby se před veřejností obhájilo, že užitečná je.

Že ani čínský stát si do budoucna nebude moci dovolit ignorovat obavy občanů, ale bude přibývat byrokracie a přesvědčování veřejného mínění. Jako u nás.

0/0
20.9.2016 0:47

A21l92e61x 36G10r19e46g44o30r 9204962342249

Tahle filozofie je v Číně zakořeněná prakticky 6000 let. pochybuji, že se změní. Číňan se podřídí společnosti bez protestu. Vlastně vše co dělá je jen pro blaho státu a společnosti. Jeho ego a jeho vlastní potřeby jsou až na posledním místě v žebříčku jeho hodnot.

0/0
20.9.2016 10:22

J66u53l24i47u24s 15P55u32f22l52e30r 9464620939

Ta bezohlednost na D8 je ne ze strany přípravy a realizace stavby ale z ubohosti tajtrlíků, kteří nejsou schopni zmaturovat z matematiky.

0/0
12.9.2016 23:08

J82i11ř46í 31E77r73b62e59n 1593374536787

... a pak podřezávají mokré svahy a strááášně se diví, že se jim to hejbe...

0/0
13.9.2016 6:05

J42u33l50i66u94s 87P21u35f94l54e96r 9164340349

Příteli zavodněný sesuv se vždy sesune. Kdo maže ten jede. Jedena ze sanací sesuvu je ho odvodnit vrtem (horizontálním). Na D8 došlo k zavodnění. Kdyby jste měl maturitu z dopravnáích staveb na stavební průmyslovce, tak by Vás to tam nožná v r. 1974 naučili. Teď to asi už nehrozí. Je tu tolik vystudovaných stavařů, kteří to nechtějí pochopit.

0/0
13.9.2016 11:55

P21a65v96e54l 47M30a54t86o34u91š98e73k 5440397418644

Bezohledná je podle vás, předpokládám, právě a jen proto, že je v Číně. Ta propaganda opravdu funguje bezchybně!

0/0
13.9.2016 8:46

K17a91r68e50l 52E94n71d83l97e51r 3143390530255

Přesně. Zatímco Viaduc de Millau je špičkově ekologický, tak Pej-pchan-ťiang je strašně neekologický. Pozná se to podle jména.

+1/0
13.9.2016 11:35

Ř15e58h20o52ř 77V18l62a52s13á28k 2664764351946

Já o té stavbě nevím vůbec nic.

Jen jsem reagoval na obdivovatele bezohledné výstavby, kteří se mylně domnívají, že sem lze vrátit komunistické časy, kdy stát nakázal a nikdo se neodvážil ani pípnout.

0/0
20.9.2016 0:44

A29l74e42x 34G10r13e54g33o71r 9934922552579

Jaké soukromé vlastnictví máte na mysli? Pokud vím, pořád je veškerá půda majetkem státu a její uživatel je povinen na výzvu vlády tuto půdu prakticky ihned a bez náhrady vyklidit. Prostý Číňan tam nevlastní soukromě ani m2 pozemku..

Ani v Japonsku se tohle moc neřeší. Ekonomika nadevše.

0/0
20.9.2016 10:17

P15a85v96e77l 58Ř24a49p92e56k 7682156859255

Masový automobilismus zdevastoval další kus krajiny.

+4/−6
12.9.2016 22:23







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.