Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Čína dokončila nejvyšší most na světě. Tyčí se půl kilometru nad zemí

Čína se přiblížila dostavbě nejvyššího mostu na světě. Most v hornaté oblasti provincie Kuej-čou se tyčí 565 metrů nad zemí. Stavbu základní konstrukce mostu čínští inženýři dokončili o víkendu. Pro dopravu by měl být most otevřen koncem roku, napsal v pondělí britský deník The Guardian.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M38a75r10t97i13n 13S75p40e12v65a26k 4273136914914

zvierata maju podchod :-)

+3/0
16.9.2016 9:57

V30í43t34ě82z35s59l71a60v 13K80l15o57z47í18k 3641859264137

Tohle se může tsát jen v Číně, v krásné přírodě tohle monstrum

+1/−11
16.9.2016 8:39
Foto

V59a85c50l21a56v 81V50a48v84r64a 3697804735467

OK nejvyšší a kde je ten nejdelší ???

0/0
15.9.2016 16:51

V77l54a85d78i93m27í76r 22K66ú24n 5965266960554

To nevím, ale nejdražší stavějí v Česku.

+5/0
17.9.2016 10:38

T37o32m47á79š 98K24o52t15í51k 9196863523426

Další odfláknutý domácí úkol. Na jedněch fotkách je most ústící na obou koncích do tunelů a pod ním je široká řeka, záliv nebo přehrada. Na jiných je most ústící na estakády a pod ním je uzoučká horská říčka. To je jako by v galerii o Žďákováku byl přimíchán Bechyňák s popiskem „náš nejdelší jednoobloukový most“.

+1/0
14.9.2016 6:08
Foto

Š85i74m17o90n 32K16o68k79o92š31k84a 1913986350474

Jsou tam v galerii 2 různé mosty !! Proč 8-o

+8/0
13.9.2016 13:28

M29i36r24e39k 83T94u20r61e26č88e80k 4593922710122

Nevidim tam cyklostezku a prechod pro zvířátka...

+3/−1
13.9.2016 9:33

J76a91r50o83m89i47r 58H33o74b20l38i74k 1445117625

Selský rozum říká, že pod mostem je zvířecích přechodů habakuk. Jen u nás se musí udělat přechod hned vedle dlouhé estakády, aby byly správně "zeleně" utraceny miliardy.

+2/0
14.9.2016 9:33

V87á10c87l15a85v 25K93o57n67í47č75e22k 1899113501565

bohužel, ale sledujeme v přímém přenosu, jak nás komunisté dohánějí a předhánějí. Je jich sposuta, mají to nejlepší vzdělání z těch nejlepších amerických a evropských univerzit a mají k dispozici nepředstavitelné peníze.

+11/−2
13.9.2016 9:06

M74i17r89e53k 91T50u24r44e10č69e12k 4493292550292

To protoze tam neřadi 'politicka koretnost' a nesmyslne bezpecnostni predpisy a narizeni, ktera vlastne zabila byznis a donutila korporace odejit z vyspelych zapadnich statu, kde uz se nedalo normalne podnikat.

0/0
13.9.2016 9:36

P75a60v62e11l 80M70a86t85o86u81š44e82k 5460247348674

Vezměte si například, kolik taková země ušetří jen tím, že tam nejsou (aspoň předpokládám) předvolební kampaně. Přitom v rámci jedné strany je tam pravděpodobně širší názorové spektrum než v rámci X stran v ČR.

+4/−3
13.9.2016 10:07

J31a33n 62P62o67s54p56í69š47i84l 7521154250228

Kde jste na to přišel? Ti co mají jiný názor, tak jsou popravováni v Číně. U nás se to našťěstí neděje. Ať žije demokracie !!!V

+2/0
13.9.2016 11:41

P54a38v21e28l 10M61a36t98o68u84š86e31k 5120707578674

Nesmíte věřit každý kravině, která se tu píše. Kdyby tam neexistovaly různé názory, tak by ta země zakrněla a rozhodně by nepostupovala a neměnila se tak, jak to posledních cca 30 let předvádí.

+4/−2
13.9.2016 12:48

J77i30ř75í 11E79i25s65c92h61m31a13n92n 7632948283816

"Nesmyslné bezpečnostní předpisy a nařízení..."

Ano a proto tam lidi umírají na rakovinu, jak na běžícím páse, ve městech se nedá dýchat, mají tam jedny z nejznečištěnějších oblastí na světě, kde dalších minimálně 100 nic neporoste.

Za takovým rozvojem se klidně do Číny přestěhujte. Já raději zůstanu v Evropě i se všemi těmi "nesmyslnými bezpečnostními předpisy".

+2/0
13.9.2016 13:11

P69a73v37e16l 70M28a24t71o41u32š64e77k 5740457518854

V Evropě lidi na rakovinu neumírají? Místo zevšeobecňování kusých a z kontextu vytržených agenturních zpráv se pokuste o trochu objektivní pohled. Abych se vám trochu zneklidnil spánek, můžete mrknout třeba na tyto odkazy: http://zahranicni.ihned.cz/amerika-usa/c1-60891140-nasa-mapa-kvalita-ovzdusi-evropa-cina-indie, http://www.ekobydleni.eu/zivotni-prostredi/cina-a-produkuje-na-osobu-stejne-znecisteni-ovzdusi-jako-evropa. Nepředpokládám, že by to bylo úplně objektivní (hlavně co se týče USA), ale patrně objektivnější než 99 % běžně publikovaných zpráv. Navíc od doby zveřejnění obou příspěvků Čína velmi silně pokročila ve využívání tzv. zelených energií.

+2/0
13.9.2016 13:33

P21a78v17e32l 39M23a41t39o71u28š65e77k 5570437458734

Já myslím, že matika a fyzika se učí všude plus mínus stejně. Pro takovou stavbu je často nejdůležitější selský rozum, představivost a zkušenosti, jenže takové věci se na žádné univerzitě naučit nedají.

+2/0
13.9.2016 10:03

J66i15ř60í 38D43o51n96ě58k 2155133696579

Ono to nebude tak horké viz. skleněný most.Velké oči a skutek utek.Ano mají na naše poměry finační jistotu,ale nemají prakticky žádné know how,co neokopírují to podělají protože na to nestačí.K čemu je ekonomika která je dotována a vyrábí z 65% plagiáty a nekvalitní zboží.

Když jí odejmeme subvence a donutíme vyrábět kvalitní zboží propadne se okamžitě tak 6-7 místo

0/0
13.9.2016 10:17

P60a87v28e25l 78M27a80t83o86u94š52e56k 5410967438514

Oni tam sice mají mostů a přehrad víc než v Evropě a Americe dohromady, ale nemají žádné hnow-how. Právě na takové nabubřelé představy o své nadřazenosti a jejich neschopnosti celý slavný Západ dojede, k čemuž už postupně dochází. Co víte o tom skleněném mostě? Akorát ty plky, které byly v našich médiích. Znáte přesný důvod, proč ho uzavřeli? I kdyby se na něm objevily vážné závady, tak pro srovnání: kolikrát byl od svého zprovoznění uzavřen (nebo spíše otevřen) Lochkovský tunel? Tady si lidi nevidí ani na vlastního pinďoura, ale hlavně že pořád někým pohrdají a někoho zesměšňují.

+7/0
13.9.2016 10:51

J61a45n 24N96o85v89á20k 7685844238527

zajeďte si do číny a podívejte se jak se tam žije. Tohle je tvrdý kapitalizmus kterému nemilosrdě vládou komouši. Většina číňanů co vystuduje v EU a nebo v USA tam také zůstane.

0/0
13.9.2016 14:20

P69a81v58e27l 36M52a83t78o83u10š50e98k 5400627608864

Byl jsem tam pouze třikrát.

+2/0
13.9.2016 14:28

J71a62n 14N95o45v18á54k 7965684888727

tak se tam odstěhujte :-P

0/−3
13.9.2016 15:05

P71a69v76e58l 39M65a74t20o12u38š77e26k 5130577278584

Síla vaší argumentace je nezlomná.

0/0
13.9.2016 15:21

J50a21n 46N82o44v34á13k 7485164808267

všichni Číňani se kterými jsem pracoval se tam vracet naplánují. A líbí se jim mnohem více tady v Evropě. To je pro mě dostatečný důkaz, že to tam za moc nestojí.

0/0
13.9.2016 16:09

M16a61r36t60i57n 46H79u22d18e17c51e20k 3423649519583

Hele lidi, vy co tu tak nadavate na ty ekologicke skody a bezohlednost a vse negativni. Uvedomte si, ze cinani tu stavbu nestaveli aby mela primat v nejake vysce. vzdyt je o nekolik desitek metru vyssi nez dalsi mosty. Vse ma svou funkci a postavit takovy most je sakra draha vec.

POkud jste docetli ten clanek tak jsme se dozvedeli, ze cesta byla zkracena z 5h+ na cca 2 hodiny a to je sakra slusne a hlavne i dlouhodobe daleko ekologictejsi. teda pokud pro vas krasa a ekologie neznamenaji kolovy aut v nekonecnych zatackach pres hory. V tom pripade pardon.

+4/0
13.9.2016 8:21

P57e92t46r 10V47o27n58d13r85a32c15e38k 7465661383510

Vít kolik by stál takový most v Čechách ?? Několik miliardářů by brutálně zbohatlo a splácely by to ještě naši vnuci - nehledě na fakt že by někdo vybíral mýtné do vlastní kapsy .........

+4/−1
13.9.2016 6:11

J58i48ř68í 58E74r76b30e78n 1333454186517

No hlavně v Čechách jsou poněkud jiné geomorfologické podmínky než v čínském středohoří.

0/0
13.9.2016 6:19

J98i10ř14í 27K91ř75í54ž 2547694806786

Haló redakce! Proč jsou na fotkách tři různé mosty? V popiskách se píše jen jedno jméno.

+2/0
13.9.2016 1:15

J87a12n 33P74e34t41r51u75s 2512775987601

No já jen doufám, že to skutečně zkracuje cestu desítkám tisíc aut a že to není stavěno čistě pro efekt. Je to ostatně věcí samotných Číňanů, jak si to pošéfují.

0/−2
13.9.2016 0:45

R92i95c91h83a79r72d 66T76o12m18e17č14e84k 7276865456691

Škoda že se Čína skoro vůbec neprezentuje v našich mediích. Taková železnice Peking - Lhasa, nebo nové nádraží či letiště v Pekingu to je prostě sci-fi. v Česku nevídané.

+13/−2
12.9.2016 23:35

M21a82r80t77i69n 79H56u51d11e94c46e81k 3693669729983

"Nove" letiste v Pekingu je dost spatne. Kdyz to porovnate s Shenzhenem ci Kunmingem tak me pochopite o cem mluvim. Na letisti jsu vsude jen eskalatory a to jeste vetsinou singlove, takze se akorat zbrzduje pruchodnost. minimum schodu. teda pokud nemluvite o tom novem letisti co se teprve stavio ci zacina stavet. Tak to pak pardon.

0/0
13.9.2016 8:24

K48a21r31e98l 91E73n80d12l14e75r 3783940280895

O té železnici běžel film na Prima Zoom. Moc pěkné. Doporučuji bojovníkům za návrat otrokářství do Tibetu.

+3/−1
13.9.2016 11:30

Ř17e54h15o15ř 40V94l27a82s32á26k 2454414781776

Ignorování soukromého vlastnictví a životního prostředí nepůjde věčně, ani v Číně ne. Jak lidem stoupá životní úroveň a nemusí řešit hladomory, začnou se dožadovat citlivé výstavby. Jako v Československu.

Tím neshazuji technickou práci, jen reagují na obdivovatele bezohledné výstavby.

+6/−7
12.9.2016 22:26

P30e93t42r 51N43o14v45ý 9161653458

Každý větší stavba je z určitého pohledu bezohledná.

+2/0
12.9.2016 22:31

P77e46t12r 78Č73e92r11n61ý 8320218878912

myslel jste pane třeba ,,Maršmeloun! u Anežského kláštera :-)

+3/0
12.9.2016 22:32

M75i63c35h77a80l 65T87o14m63i59n94s12k81ý 9191435367604

na cestě z provincie do druhé provincie přes tento most může být v jednom okamžiku třeba 2000 aut každým směrem. Ty auto by to měla o 2/3 dál. a velké převýšení. Když budeme počítat průměrnou spotřebu 8l/100km a rychost 100/km/h. Tak se každou hodinu spáli o 8litrů x 2000 x 2(= 2/3 cesty navíc) = 32tisíc litrů nafty/benzínu za hodinu.

Tj. přírodě to ušetří 8 milionů kubíků spálené nafty/benzínu za rok :-P

+10/−1
12.9.2016 23:02

M24i54c10h87a69l 36T93o91m48i18n39s24k83ý 9191665897384

omlouvám se, 8 milionů kubíku spálené nafty je to za 30 let.

Za rok je to 280 tisíc za rok (32tisíc *24 * 365)

0/0
12.9.2016 23:11

M28i77c25h65a32l 78T28o60m81i28n50s98k96ý 9641595737104

úspora 280 milionu litrů benzínu/nafty každý rok, je pro přírodu také pěkné.

+2/0
12.9.2016 23:17

M17a66r86t13i16n 37H41u84d42e56c58e89k 3783499379223

dal jsem plus idkyz do te vasi kalkulace nepocitate revyseni, zbytecne brzdeni kvuli bezohlednosti mistnich ridicu a pak nasledne akcelerace do kopce = dalsi zatez pro prostredi. Do tho vubec nepocitam tuny odpadku ktere se tam nevyhodi a pripadne havarie s prirodnim hazardem vylite nafty - benzinu - oleje. A verte mi nez se k nim hasici dostanou tak je to vse vsaknute jiz v pude. takze za me jaste +

0/0
13.9.2016 8:28

M53i90r64e20k 93G90a74j81e37r 5861186529920

Takhle to nefunguje. Vystavbou mostu zacina doba, kdy bude jezdit pres to udoli mnohem vice aut nez predtim a nakonec k zadne "celkove" uspore benzinu nedojde. Ale z chude oblasti se casem stane celkem bohata prave tim snadnejsim transportem lidi i materialu.

0/0
13.9.2016 3:31

K51a53r78e50l 82E11n10d13l34e21r 3503830790895

Dojde i k té úspoře - ono aut by jezdilo víc i bez toho mostu, jak stoupá životní úroveň. Jezdila by jinudy, ale jezdila.

0/0
13.9.2016 11:40

Ř32e68h70o12ř 77V22l86a53s72á93k 2624154261906

No a? Můj příspěvek se netýkal toho, zda je ona stavba užitečná nebo ne, ale právě toho, že dost dobře nelze stavět bez toho, aby se před veřejností obhájilo, že užitečná je.

Že ani čínský stát si do budoucna nebude moci dovolit ignorovat obavy občanů, ale bude přibývat byrokracie a přesvědčování veřejného mínění. Jako u nás.

0/0
20.9.2016 0:47

A15l75e28x 29G88r91e89g12o78r 9494952482379

Tahle filozofie je v Číně zakořeněná prakticky 6000 let. pochybuji, že se změní. Číňan se podřídí společnosti bez protestu. Vlastně vše co dělá je jen pro blaho státu a společnosti. Jeho ego a jeho vlastní potřeby jsou až na posledním místě v žebříčku jeho hodnot.

0/0
20.9.2016 10:22

J18u28l78i24u36s 24P11u52f22l66e84r 9394390169

Ta bezohlednost na D8 je ne ze strany přípravy a realizace stavby ale z ubohosti tajtrlíků, kteří nejsou schopni zmaturovat z matematiky.

0/0
12.9.2016 23:08

J97i79ř84í 86E76r84b19e96n 1573914316937

... a pak podřezávají mokré svahy a strááášně se diví, že se jim to hejbe...

0/0
13.9.2016 6:05

J87u98l29i89u31s 16P39u84f77l34e93r 9784360909

Příteli zavodněný sesuv se vždy sesune. Kdo maže ten jede. Jedena ze sanací sesuvu je ho odvodnit vrtem (horizontálním). Na D8 došlo k zavodnění. Kdyby jste měl maturitu z dopravnáích staveb na stavební průmyslovce, tak by Vás to tam nožná v r. 1974 naučili. Teď to asi už nehrozí. Je tu tolik vystudovaných stavařů, kteří to nechtějí pochopit.

0/0
13.9.2016 11:55

P24a48v91e19l 43M88a58t84o91u31š92e61k 5280627288214

Bezohledná je podle vás, předpokládám, právě a jen proto, že je v Číně. Ta propaganda opravdu funguje bezchybně!

0/0
13.9.2016 8:46

K70a86r92e41l 36E11n33d32l45e78r 3103540380735

Přesně. Zatímco Viaduc de Millau je špičkově ekologický, tak Pej-pchan-ťiang je strašně neekologický. Pozná se to podle jména.

+1/0
13.9.2016 11:35

Ř85e16h60o85ř 69V70l15a48s58á41k 2454124171966

Já o té stavbě nevím vůbec nic.

Jen jsem reagoval na obdivovatele bezohledné výstavby, kteří se mylně domnívají, že sem lze vrátit komunistické časy, kdy stát nakázal a nikdo se neodvážil ani pípnout.

0/0
20.9.2016 0:44

A95l68e86x 75G66r66e62g16o85r 9934642232249

Jaké soukromé vlastnictví máte na mysli? Pokud vím, pořád je veškerá půda majetkem státu a její uživatel je povinen na výzvu vlády tuto půdu prakticky ihned a bez náhrady vyklidit. Prostý Číňan tam nevlastní soukromě ani m2 pozemku..

Ani v Japonsku se tohle moc neřeší. Ekonomika nadevše.

0/0
20.9.2016 10:17

P68a73v63e88l 14Ř56a28p45e86k 7112426919565

Masový automobilismus zdevastoval další kus krajiny.

+4/−6
12.9.2016 22:23





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.