Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Stát snížil pumpařům emisní limit, vykázat mohou nově i CNG a elektřinu

Stlačený zemní plyn (CNG) prodejci benzinu a nafty dosud vnímali spíše jako konkurenci. Od pondělí je i pro ně žádanějším zbožím. Novela zákona zmírní limit emisí skleníkových plynů, do snížení navíc bude možné započítat i CNG a elektřinu. Změna zákona přitom výrazně pomůže i samotným plynařům.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

V76í75t 29K66o61u20b26a 6576710224558

Nelze to splnit, změníme metodiku výpočtu. Tomu říkám řešení problému.

+1/0
13.9.2016 17:23

B52o57ř84i46v95o41j 19K34u82b57í88č71e77k 2899220859181

Jak je to s LPG?

+1/−1
13.9.2016 9:18

M23a28r61t35i75n 42K62l25u84v60á43n69e33k 9952218683573

To by ma teda tiež zaujímalo...

0/0
13.9.2016 10:32

J47a81r30d50a 28S37o97k55o65l 1696878141511

Komedie ! Něco chceme snížit (dnes CO2 zítra něco jiného) tak to přesuneme z jedno resortu do druhého. Tak co jsme snížili ? Koza se nažere ale hlávka zelí zůstane stejná;-D

+1/0
13.9.2016 9:06

M75a48r34t18i43n 53K59l30u75v24á31n30e21k 9792748633593

Ale o tom je sociálno byrokratický štát. Je založený na presúvaní čohokoľvek medzi nesúhlasiacími subjektmi.

+1/0
13.9.2016 10:33

J61a76r12o29s52l39a64v 66P94e89l63d79a 1209724741217

Ekologie je jeste vetsi byznys nez nabozenstvi. Vubec nejde o naftu, benzin, plyn, eko-todle, eko-tamto ... Porad jde jen o prachy z odpustku, a proto se vytvareji zastupne problemy.

Dnes se zakaze nafta, zitra plyn, pozitri elektrina ... Nakonec Brusel vyda smernici a kvoty na omezeni flatulentia a kazdy kdo si bude potrebovat ulevit zaplati zvlastni eko-dan.

+1/0
13.9.2016 8:31

M43a84r94t45i24n 61K67l19u37v70á67n97e29k 9172568323903

Jojo. Jednoduchšie by bolo zas zaviesť daň z hlavy a neskrývať sa za rôzne frázy. A bolo by to asi i efektívnejšie.

0/0
13.9.2016 10:34

M16a17r20t11i31n 32K18a68r50á48s62e94k 9498653508568

No to by bylo trochu prolbematicke, rekl bych, ze dost lidi by melo problem platit cca 10 000 mesicne dan...

+1/0
13.9.2016 11:24

M19a76r94t79i28n 44K10l19u92v91á80n71e66k 9472868433413

tak ale by to bolo také transparentné. A tých 10 tisíc platí tak či tak. Len o tom nevie.

0/0
13.9.2016 11:52

M87a14r64t63i20n 21K62a85r75á73s22e14k 9248863158268

Deti, duchodci urcite ne, a spousta lidi plati min, a kompezujou to za ne ti, co plati vic...

0/0
13.9.2016 11:53

M50a20r39t61i51n 71K70l17u11v17á39n50e46k 9112138603293

Súhlasím. Ale odhadom by to mohlo byť tak 5 tisíc mesačne na hlavu.

0/0
13.9.2016 15:18

M62a61r61t85i92n 98K65a41r93á51s70e86k 9158783158758

No a zbytek rozpoctu ze zatahne z ceho? :-D

0/0
13.9.2016 17:00

T54o26m36á56š 80Č88e25r42n56ý 8627124813217

Hlavně zakažte prosím diesly. Jinde už se to děje. Lidé jsou hloupý, musí se jim to zakázat, jinak vždy budou kupovat tyto rakoviny! Přitom, je to drahé a náklady na provoz jsou o 50% větší než turboLPG, nechápu je. Nechci, aby nám ničili zdraví! Státe, zruš to!

+5/−9
13.9.2016 7:22

T49o74m69á60š 83K60u35c53h40a56ř 3217731298571

No pokud jste fanouškem státních regulací, pak ten seznam zákazů musí být delší:nafta, uhlí, benzín, kouření, alkohol, tučná jídla, cukr.. ;-)

+10/0
13.9.2016 7:30

V30á98c30l94a37v 34S74t90u83d76e14n48ý 1734451282385

sůl, myčky, ledničky, televize, mobily, nádobí, .....;-D;-D;-D;-D

+2/0
13.9.2016 8:48

J40a95r82o30s53l76a11v 35P31e28l78d31a 1249684241827

Zkuste presidlit do KLDR. Tam nebudete resit problemy jestli si poridit naftak, benzinak nebo LPG/CNG. Zato zakazu a narizeni si uzijete dosytosti.

+2/0
13.9.2016 8:15

J61a41n 94B43u35r66i73a57n 2453589894920

Jenomže dnešní benzínová turbíčka jsou úplně stejný jako ty diesely - taky už produkují prachové částice. Ale to jaksi nevadí, že?

+3/−1
13.9.2016 8:23

V56á45c86l88a34v 11S26t25u89d98e13n52ý 1974941732195

Souhlasím. Lidé jsou hloupí. Hlavně "ekoteroristé" prosazující auta na elektrickou energii. Ale abych pouze nemlel nesmysly jako někteří zde. Přeci i jimi spotřebovaná energie musí být nějak vyrobena a to bez emisí nejde nikdy, třebaže se podle výrobního zdroje energie budou lišit. V naprosté většině zemí toto není řešeno, ale existují i země, kde to řeší. Např. Singapur. Pro zaplacení daně provádějí přepočet na CO2. Např. podle standardů R101 vydaných Ekonomickou komisí pro Evropu při OSN (UNECE) u Tesla Model S je spotřeba asi 444 watthodin na kilometr. A toto číslo odpovídá emisím 222 g CO2/km. A srovnejte si to s emisemi např. Škody Octavia diesel, která má dle obsahu motoru emise od 99 g CO2/km (CNG např. 94 - obrovsky ekologičtější než diesel). A co ekologie u výroby EE z fotovoltaických elektráren?

+1/0
13.9.2016 8:48

T54o52m75á25š 61K30r85e41j49č84í 1125721310351

Jo, ale musí vám na 100% fungovat katalyzátor, jinak si u dieselu nechte o 99 g CO2/km jen zdát. A jelikož jsou katalyzátory u starších aut funkční jen z části nebo vůbec, dostanete se v reálu na zcela jiné hodnoty. Nehledě na to, že zvlášť u dieselů zdaleka nejde jen o CO2. Vypouštějí toho daleko víc.

+1/0
13.9.2016 8:54

V83á94c85l17a77v 85M41a89l96ý 3234518984929

Ta Oktávie, to jsou emise s upraveným softwarem nebo bez? ;-D

0/−1
13.9.2016 9:21

M62a37r51t44i40n 92K64a13r91á82s74e41k 9368583548488

No tak spotreba 444wh na km (44kWh na km) je u tesly uplne mimo, realna je cca polovicni, taj pri tom prpocetu jsi na 111g CO2. Do toho tesla je vetsi auto (porschoe panamera ktere je odbodne te tesla rozhodne nema 99g CO2 na kilometr.

Navic realne spotreba octavie bude o neco vyssi ne papirova (zatimco tech 22 kWh u tesly je realita), takze jsi na stejnych emisich CO2 u tesly a Octavie. Do toho je treba zohlednit fakt, ze porovnavas neporovnatelne - emise pro tu Octavii mas spocitane az na urovni spaleni nafty v motoru, ale tu naftu je treba napred vyrobit (u elektriny precei pocitas emise z jejich vyroby) a na vyrobu a distribuci je se spali skoro tolik, co vyjde auto z vyfuku.

Takze razem ma ta mala Octavie dvojnasobne emise oproti mnohem vetsi Tesle.

Pak je treba zohlednit predevsim fakt, ze spalovaci auto totalni nici ovzdusi ve mestech (hlavni zdroj znecisteni), zatimco EV ma obvdusi minimalni dopad.

0/0
13.9.2016 11:20
Foto

J49i97ř53í 92D64o24l18e65ž89a27l 5872776637552

;-€ Pan Černý si asi ráno nevzal tabletky, které mu předepsal psycholog.

Kdyby je pravidelně užíval, nemusel by mít pocit, že ON je ten, kdo může stát vyzývat k rušení čehokoli.!!

0/0
13.9.2016 11:19

R62o72m61a37n 33H14o97r49k71ý 3797661311903

Mě baví, že se všude protlačuje CNG, který je dražší a dražší je i zařízení. Čerpacích stanic pro CNG je jak šafránu. O LPG, který má vše naopak, se nemluví. Tak si soudruzi melte co chcete, já si jedu za pár stovek natankovat plnou LPG. Čau.

+16/−1
13.9.2016 6:39

J22a21n 75J50í36c85h51a 8560240978161

A pritom oboji je neobnovitelny zdroj...stejne jako ropa

+3/0
13.9.2016 6:48

R37o47m29a85n 53H23o14r86k48ý 3467291111783

A stejně jako většina elektřiny, když chcete.

+2/0
13.9.2016 6:52
Foto

L98i34b50o50r 98V36a73n36ě42k 3323959534

|Spalováním se obnovuje obsah CO2, který tu původně byl.

A je užitečný pro rostliny...

+2/−1
13.9.2016 7:09

T23o75m60á90š 22Č98e47r73n55ý 8987844833227

já si jedu taky natankovat plnou za 400,-

Cože, já na to najedu 600 kilometrů? Dobrý! ��

+3/−1
13.9.2016 7:17

M94i58r74e79k 82T54u91r20e96č51e12k 4453102570862

Moje slapaci kolo je taky vyborne na spotrebu. Jen nema dobre jizdni vlastnosti na dalnici...

+1/0
13.9.2016 7:27

T34o79m94á25š 32K41r40e46j53č94í 1365471810361

Provoz na CNG je levnější než na LPG a to o dost. Navíc LPG je pouze odpad z ropy, tudíž to závislost na ropě neřeší. Auta na CNG jsou sice o něco dražší, ale dají se koupit v různých akcích a pak to vyjde prakticky stejně jako na benzín. Pokud někdo jezdí hodně a ne jen pár kiláků do práce a v pátek na chatu, pak se auto na CNG jednoznačně vyplatí.

+2/−1
13.9.2016 8:48

R33o98m48a65n 38H13o77r98k55ý 3597761141433

Já pod svoji prdel nádrž CNG nechci.

0/0
13.9.2016 9:04

T26o34m58á54š 21K50r60e49j75č13í 1695611800641

No, když vám pod ní nevadí nádrž s LPG.;-)

+1/0
13.9.2016 9:20

M22i30c83h56a17l 20H82r72u51b62o79š 4710547192345

Je roudiel, ked je pod tebou natlakovana nadrz na 25bar alebo 250bar...

+1/0
13.9.2016 15:32

F33r45a48n28t96i23š21e94k 50P24l95á30š86e57k 1959782147567

Slyšel jste někdy o parametrech nádrží na CNG a vůbec celé soustavy v autech v porovnaní s LPG? Studujte a pak mudrujte....

0/0
13.9.2016 12:39

P47e65t77r 71K12u68b92i60š53t82a 7949748495951

Protože LPG je z hlediska ekologie skoro stejná sr**ka, jako benzín.

+1/0
13.9.2016 10:58

Z50d25e51n67ě30k 42S83t51r10n35a42d 1415210886959

Jak mohou pumpaři ovlivnit, jaké pohonné hmoty si u nich zákazníci nakoupí? Spěje to snad k systému, kdy od listopadu na pumpách nekoupíte benzín, ale jen biosrač.y, protože daný pumpař už vyčerpal svůj roční příděl?

+4/0
13.9.2016 6:20

R25a55d82e75k 24P16a52s55t60o42r 3786345456683

Tomu se říká přenesená odpovědnost. To máte jako s DPH v tomhle banánistánu. Nejlepší je že chudák pumpař vlastně ani nevím kolik procent ethanolu prodává v naftě a N95. Ono se to může dost lišit podle sezony a rafinerie.

+1/0
13.9.2016 6:23

R38a98d75e73k 98P79a70s15t37o57r 3706725946643

Takhle to vypadá když CNG lobby tlačí na pilu. Nevadí že statisíce aut mají LPG a zdaleka všechno to nejsou vraky co za pár let vymizí. Navíc z mojí zkušenosti auta která LPG mají a jsou rodinná bývají často v lepším stavu než 5 let staré auto papírově plnící nějaké Euro 4.

+8/0
13.9.2016 6:17

P52a38v70e57l 14T64r37u36k21s98a 3343897962683

A LPG by jste chtel zvyhodnovat (jeste vic) jak? Pokud se nepletu, tak spotrebni dan tam je nekde kolem 2 Kc/l, u benzinu je skoro 13 Kc/l.

0/0
13.9.2016 8:45

K89a34r51e17l 47K81u71b35i66š 7660211193348

A co LPG, už se oněm moc nemluví. Promě jako průměrného čecha idelní, jen bych čekal od státu větší podporu a ne strašit šrotovným. Ve voze (Golf IV r.v. 1998)to bude 20let co jezdím na LPG a dofám, že několik let ještě jezdit budu. Jen se budu muset smířit stím, že do center měst se můj vůz diky stáří nedostane.

+7/0
13.9.2016 6:05

J19i27ř35í 14Z50ý20k87a 9139323711310

proč by se nedostal? Katalyzátor to má, ne? Nějakou tu euronormu to také plní ... i v Německu byste měl zelenou resp. nově modrou ekoplaketu. Pokud byste měl TDI, tak máte smůlu i s nejnovějším Golfem

+1/0
13.9.2016 6:12

T30o79m41á11š 87Č75e49r19n81ý 8127244133167

TDI je zlo. Smrad fuj!

+2/−1
13.9.2016 7:19

V62á35c22l92a27v 70S13t45u94d40e27n19ý 1854931832785

Zkuste se někdy podívat na emise CO2, třeba u obyčejné Octavie. TSI motor je má vyšší než TDI.

+1/0
13.9.2016 8:52

M19a64r67t61i30n 86K67a50r69á47s89e27k 9118373318948

A cemu vadi CO2?

0/0
13.9.2016 11:03

T24o28m50á25š 96Č93e84r60n68ý 8847344493237

Já mám fungl nové TSI turboLPG, je to boží!

Diesla bych si NIKDY nekoupil. Z výfuku jde rakovina!

+1/−1
13.9.2016 7:25

M91a11r81i65á40n 71K46y56r50a85l 1755674714334

Zajímavé. Ony existují kamióny na benzín? Traktory? Pracovní stroje? A co ty obrovské kontejnerové lodě brázdící moře? A co ty dodávky, které mnohdy drží v kupě jen nějakým zázrakem?

Jedna vlaštovka jaro nedělá a jeden nekoupený diesel nic nezmění Když už tak to vzít z gruntu.

+2/0
13.9.2016 8:38
Foto

J78i79ř84í 44D67o19l32e94ž66a52l 5672806257782

Ano, souhlasím s vámi. Z výfuku jde "rakovina". Ale i z toho vašeho božího TSI TurboLPG.

Tedy pokud ho právě nevezete na odtahovce do servisu. 8-o

0/0
13.9.2016 11:26

T16o92m44á61š 27K37u77c45h18a61ř 3697641838471

Jakou můžete mít větší podporu, než že neplatíte daň z phm? ;-D Nebo chcete raději příspěvek na montáž, ale nasazení daně? ;-)

Já ještě jezdit na LPG (jsem rád, že už ne), tak ani nedutám a jsem vděčný za každý rok, co je nenapadne tam tu daň narazit. :-)

0/0
13.9.2016 7:27

M72i42c74h57a35l 70H16r79u83b49o66š 4400897952445

Mozem sa opytat, preco rad, ze uz nie na LPG?

0/0
13.9.2016 15:36

M38a96r59e55k 66J49a57n50e24č49k44a 1547436713321

Protože to povídal soused a nebo si pořídil něco s fušersky provedenou a nebo nejlevnější LPG nástavbou a nebo to nechal namontovat do nevhodného motoru, což je u novějších motorů, čím dál větší problém, který se nemusí projevit hned. Pak je tady druhá skupina, která má panickou hrůzu z toho, že jim to bouchne pod zadkem. Osobně jezdíme v rodině s vozy na LPG dobrých 11 let a nikdo z nás by neměnil.

0/0
14.9.2016 0:35

L73a12d34i84s31l33a77v 20H54a54š72k35a 4183936931860

Pumpaři můžou za globální oteplování?

+1/0
13.9.2016 5:55





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.