Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Stát snížil pumpařům emisní limit, vykázat mohou nově i CNG a elektřinu

Stlačený zemní plyn (CNG) prodejci benzinu a nafty dosud vnímali spíše jako konkurenci. Od pondělí je i pro ně žádanějším zbožím. Novela zákona zmírní limit emisí skleníkových plynů, do snížení navíc bude možné započítat i CNG a elektřinu. Změna zákona přitom výrazně pomůže i samotným plynařům.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

V77í84t 75K38o79u64b57a 6446330354348

Nelze to splnit, změníme metodiku výpočtu. Tomu říkám řešení problému.

+1/0
13.9.2016 17:23

B64o42ř90i33v84o49j 74K58u79b16í98č60e82k 2159510249721

Jak je to s LPG?

+1/−1
13.9.2016 9:18

M42a92r33t80i73n 56K82l87u92v77á35n93e59k 9792908303223

To by ma teda tiež zaujímalo...

0/0
13.9.2016 10:32

J38a94r23d77a 37S14o43k65o72l 1376718851241

Komedie ! Něco chceme snížit (dnes CO2 zítra něco jiného) tak to přesuneme z jedno resortu do druhého. Tak co jsme snížili ? Koza se nažere ale hlávka zelí zůstane stejná;-D

+1/0
13.9.2016 9:06

M54a74r22t42i70n 90K42l10u82v67á44n50e95k 9562958323853

Ale o tom je sociálno byrokratický štát. Je založený na presúvaní čohokoľvek medzi nesúhlasiacími subjektmi.

+1/0
13.9.2016 10:33

J55a28r69o61s91l23a28v 59P63e64l29d47a

Uživatel požádal o vymazání
+1/0
13.9.2016 8:31

M18a82r55t25i16n 62K80l29u46v46á29n39e79k 9372218543433

Jojo. Jednoduchšie by bolo zas zaviesť daň z hlavy a neskrývať sa za rôzne frázy. A bolo by to asi i efektívnejšie.

0/0
13.9.2016 10:34

M85a17r86t68i49n 50K25a67r53á91s81e98k 9248203368768

No to by bylo trochu prolbematicke, rekl bych, ze dost lidi by melo problem platit cca 10 000 mesicne dan...

+1/0
13.9.2016 11:24

M80a45r59t60i94n 79K49l42u51v65á19n80e49k 9322228853163

tak ale by to bolo také transparentné. A tých 10 tisíc platí tak či tak. Len o tom nevie.

0/0
13.9.2016 11:52

M15a30r78t21i60n 48K42a14r10á48s18e87k 9468463328198

Deti, duchodci urcite ne, a spousta lidi plati min, a kompezujou to za ne ti, co plati vic...

0/0
13.9.2016 11:53

M12a13r55t75i93n 81K89l37u46v35á97n84e16k 9852148693693

Súhlasím. Ale odhadom by to mohlo byť tak 5 tisíc mesačne na hlavu.

0/0
13.9.2016 15:18

M23a17r15t16i96n 69K83a21r27á90s79e11k 9348623298718

No a zbytek rozpoctu ze zatahne z ceho? :-D

0/0
13.9.2016 17:00

T58o40m30á19š 39Č40e20r47n87ý 8837244223447

Hlavně zakažte prosím diesly. Jinde už se to děje. Lidé jsou hloupý, musí se jim to zakázat, jinak vždy budou kupovat tyto rakoviny! Přitom, je to drahé a náklady na provoz jsou o 50% větší než turboLPG, nechápu je. Nechci, aby nám ničili zdraví! Státe, zruš to!

+5/−9
13.9.2016 7:22

T28o93m61á14š 28K76u33c24h14a94ř 3157841908821

No pokud jste fanouškem státních regulací, pak ten seznam zákazů musí být delší:nafta, uhlí, benzín, kouření, alkohol, tučná jídla, cukr.. ;-)

+10/0
13.9.2016 7:30

V64á98c56l44a11v 45S64t43u36d72e49n59ý 1824761932685

sůl, myčky, ledničky, televize, mobily, nádobí, .....;-D;-D;-D;-D

+2/0
13.9.2016 8:48

J18a85r69o97s82l71a85v 48P29e43l51d48a

Uživatel požádal o vymazání
+2/0
13.9.2016 8:15

J43a36n 34B13u53r48i37a81n 2883369784210

Jenomže dnešní benzínová turbíčka jsou úplně stejný jako ty diesely - taky už produkují prachové částice. Ale to jaksi nevadí, že?

+3/−1
13.9.2016 8:23

V97á63c59l34a41v 78S26t49u47d19e36n95ý 1984301842805

Souhlasím. Lidé jsou hloupí. Hlavně "ekoteroristé" prosazující auta na elektrickou energii. Ale abych pouze nemlel nesmysly jako někteří zde. Přeci i jimi spotřebovaná energie musí být nějak vyrobena a to bez emisí nejde nikdy, třebaže se podle výrobního zdroje energie budou lišit. V naprosté většině zemí toto není řešeno, ale existují i země, kde to řeší. Např. Singapur. Pro zaplacení daně provádějí přepočet na CO2. Např. podle standardů R101 vydaných Ekonomickou komisí pro Evropu při OSN (UNECE) u Tesla Model S je spotřeba asi 444 watthodin na kilometr. A toto číslo odpovídá emisím 222 g CO2/km. A srovnejte si to s emisemi např. Škody Octavia diesel, která má dle obsahu motoru emise od 99 g CO2/km (CNG např. 94 - obrovsky ekologičtější než diesel). A co ekologie u výroby EE z fotovoltaických elektráren?

+1/0
13.9.2016 8:48

T36o70m94á80š 11K23r94e92j46č24í 1555391370661

Jo, ale musí vám na 100% fungovat katalyzátor, jinak si u dieselu nechte o 99 g CO2/km jen zdát. A jelikož jsou katalyzátory u starších aut funkční jen z části nebo vůbec, dostanete se v reálu na zcela jiné hodnoty. Nehledě na to, že zvlášť u dieselů zdaleka nejde jen o CO2. Vypouštějí toho daleko víc.

+1/0
13.9.2016 8:54

V85á29c59l90a85v 83M18a36l23ý 3874638354979

Ta Oktávie, to jsou emise s upraveným softwarem nebo bez? ;-D

0/−1
13.9.2016 9:21

M94a26r96t17i54n 27K52a10r61á64s82e39k 9958493638418

No tak spotreba 444wh na km (44kWh na km) je u tesly uplne mimo, realna je cca polovicni, taj pri tom prpocetu jsi na 111g CO2. Do toho tesla je vetsi auto (porschoe panamera ktere je odbodne te tesla rozhodne nema 99g CO2 na kilometr.

Navic realne spotreba octavie bude o neco vyssi ne papirova (zatimco tech 22 kWh u tesly je realita), takze jsi na stejnych emisich CO2 u tesly a Octavie. Do toho je treba zohlednit fakt, ze porovnavas neporovnatelne - emise pro tu Octavii mas spocitane az na urovni spaleni nafty v motoru, ale tu naftu je treba napred vyrobit (u elektriny precei pocitas emise z jejich vyroby) a na vyrobu a distribuci je se spali skoro tolik, co vyjde auto z vyfuku.

Takze razem ma ta mala Octavie dvojnasobne emise oproti mnohem vetsi Tesle.

Pak je treba zohlednit predevsim fakt, ze spalovaci auto totalni nici ovzdusi ve mestech (hlavni zdroj znecisteni), zatimco EV ma obvdusi minimalni dopad.

0/0
13.9.2016 11:20
Foto

J93i63ř69í 19D19o52l49e76ž49a39l 5972956287442

;-€ Pan Černý si asi ráno nevzal tabletky, které mu předepsal psycholog.

Kdyby je pravidelně užíval, nemusel by mít pocit, že ON je ten, kdo může stát vyzývat k rušení čehokoli.!!

0/0
13.9.2016 11:19

R80o92m46a86n 95H96o29r27k48ý 3847191241843

Mě baví, že se všude protlačuje CNG, který je dražší a dražší je i zařízení. Čerpacích stanic pro CNG je jak šafránu. O LPG, který má vše naopak, se nemluví. Tak si soudruzi melte co chcete, já si jedu za pár stovek natankovat plnou LPG. Čau.

+16/−1
13.9.2016 6:39

J66a93n 18J56í86c67h71a 8810920108641

A pritom oboji je neobnovitelny zdroj...stejne jako ropa

+3/0
13.9.2016 6:48

R88o85m72a56n 40H14o87r54k13ý 3437301111453

A stejně jako většina elektřiny, když chcete.

+2/0
13.9.2016 6:52

L59i62b67o44r 74V46a30n34ě98k 3383639194

|Spalováním se obnovuje obsah CO2, který tu původně byl.

A je užitečný pro rostliny...

+2/−1
13.9.2016 7:09

T55o31m50á19š 59Č72e98r10n46ý 8317174213567

já si jedu taky natankovat plnou za 400,-

Cože, já na to najedu 600 kilometrů? Dobrý! ��

+3/−1
13.9.2016 7:17

M69i18r79e31k 68T80u33r72e16č20e37k 4153132470282

Moje slapaci kolo je taky vyborne na spotrebu. Jen nema dobre jizdni vlastnosti na dalnici...

+1/0
13.9.2016 7:27

T62o44m63á85š 44K92r30e58j66č13í 1935821570121

Provoz na CNG je levnější než na LPG a to o dost. Navíc LPG je pouze odpad z ropy, tudíž to závislost na ropě neřeší. Auta na CNG jsou sice o něco dražší, ale dají se koupit v různých akcích a pak to vyjde prakticky stejně jako na benzín. Pokud někdo jezdí hodně a ne jen pár kiláků do práce a v pátek na chatu, pak se auto na CNG jednoznačně vyplatí.

+2/−1
13.9.2016 8:48

R45o22m40a60n 32H28o76r22k54ý 3777681811853

Já pod svoji prdel nádrž CNG nechci.

0/0
13.9.2016 9:04

T81o24m39á80š 54K68r60e80j82č86í 1535341210761

No, když vám pod ní nevadí nádrž s LPG.;-)

+1/0
13.9.2016 9:20

M87i31c63h65a85l 49H25r14u73b25o73š 4520247102855

Je roudiel, ked je pod tebou natlakovana nadrz na 25bar alebo 250bar...

+1/0
13.9.2016 15:32

F31r19a17n74t20i43š75e51k 72P23l38á87š50e63k 1389522177967

Slyšel jste někdy o parametrech nádrží na CNG a vůbec celé soustavy v autech v porovnaní s LPG? Studujte a pak mudrujte....

0/0
13.9.2016 12:39

P16e98t34r 32K23u13b94i46š66t20a 7649658795261

Protože LPG je z hlediska ekologie skoro stejná sr**ka, jako benzín.

+1/0
13.9.2016 10:58

Z46d80e96n65ě43k 27S46t65r53n55a22d 1915720216369

Jak mohou pumpaři ovlivnit, jaké pohonné hmoty si u nich zákazníci nakoupí? Spěje to snad k systému, kdy od listopadu na pumpách nekoupíte benzín, ale jen biosrač.y, protože daný pumpař už vyčerpal svůj roční příděl?

+4/0
13.9.2016 6:20

R62a20d85e31k 45P26a93s85t96o85r 3936715246963

Tomu se říká přenesená odpovědnost. To máte jako s DPH v tomhle banánistánu. Nejlepší je že chudák pumpař vlastně ani nevím kolik procent ethanolu prodává v naftě a N95. Ono se to může dost lišit podle sezony a rafinerie.

+1/0
13.9.2016 6:23

R18a41d17e57k 57P71a14s82t41o86r 3726795696423

Takhle to vypadá když CNG lobby tlačí na pilu. Nevadí že statisíce aut mají LPG a zdaleka všechno to nejsou vraky co za pár let vymizí. Navíc z mojí zkušenosti auta která LPG mají a jsou rodinná bývají často v lepším stavu než 5 let staré auto papírově plnící nějaké Euro 4.

+8/0
13.9.2016 6:17

P79a76v11e21l 32T35r40u56k54s78a 3583797292863

A LPG by jste chtel zvyhodnovat (jeste vic) jak? Pokud se nepletu, tak spotrebni dan tam je nekde kolem 2 Kc/l, u benzinu je skoro 13 Kc/l.

0/0
13.9.2016 8:45

K20a67r57e33l 74K51u56b46i80š 7830251623638

A co LPG, už se oněm moc nemluví. Promě jako průměrného čecha idelní, jen bych čekal od státu větší podporu a ne strašit šrotovným. Ve voze (Golf IV r.v. 1998)to bude 20let co jezdím na LPG a dofám, že několik let ještě jezdit budu. Jen se budu muset smířit stím, že do center měst se můj vůz diky stáří nedostane.

+7/0
13.9.2016 6:05

J58i36ř53í 43Z72ý46k33a 9539263191910

proč by se nedostal? Katalyzátor to má, ne? Nějakou tu euronormu to také plní ... i v Německu byste měl zelenou resp. nově modrou ekoplaketu. Pokud byste měl TDI, tak máte smůlu i s nejnovějším Golfem

+1/0
13.9.2016 6:12

T60o90m71á77š 83Č62e77r98n91ý 8837954313287

TDI je zlo. Smrad fuj!

+2/−1
13.9.2016 7:19

V25á56c94l90a33v 40S30t36u17d71e75n97ý 1284341242175

Zkuste se někdy podívat na emise CO2, třeba u obyčejné Octavie. TSI motor je má vyšší než TDI.

+1/0
13.9.2016 8:52

M82a62r66t50i47n 40K23a59r84á67s95e31k 9468633718738

A cemu vadi CO2?

0/0
13.9.2016 11:03

T40o32m25á57š 88Č38e61r92n77ý 8717334833987

Já mám fungl nové TSI turboLPG, je to boží!

Diesla bych si NIKDY nekoupil. Z výfuku jde rakovina!

+1/−1
13.9.2016 7:25
Foto

M12a85r44i52á83n 83K11y42r63a76l 1765264804404

Zajímavé. Ony existují kamióny na benzín? Traktory? Pracovní stroje? A co ty obrovské kontejnerové lodě brázdící moře? A co ty dodávky, které mnohdy drží v kupě jen nějakým zázrakem?

Jedna vlaštovka jaro nedělá a jeden nekoupený diesel nic nezmění Když už tak to vzít z gruntu.

+2/0
13.9.2016 8:38
Foto

J47i71ř33í 15D69o17l13e33ž86a11l 5982596937332

Ano, souhlasím s vámi. Z výfuku jde "rakovina". Ale i z toho vašeho božího TSI TurboLPG.

Tedy pokud ho právě nevezete na odtahovce do servisu. 8-o

0/0
13.9.2016 11:26

T14o57m68á67š 89K75u84c65h20a86ř 3937791868721

Jakou můžete mít větší podporu, než že neplatíte daň z phm? ;-D Nebo chcete raději příspěvek na montáž, ale nasazení daně? ;-)

Já ještě jezdit na LPG (jsem rád, že už ne), tak ani nedutám a jsem vděčný za každý rok, co je nenapadne tam tu daň narazit. :-)

0/0
13.9.2016 7:27

M97i68c47h79a71l 57H31r55u16b47o28š 4230917972615

Mozem sa opytat, preco rad, ze uz nie na LPG?

0/0
13.9.2016 15:36

M56a50r84e34k 17J18a59n29e17č57k89a 1637626163231

Protože to povídal soused a nebo si pořídil něco s fušersky provedenou a nebo nejlevnější LPG nástavbou a nebo to nechal namontovat do nevhodného motoru, což je u novějších motorů, čím dál větší problém, který se nemusí projevit hned. Pak je tady druhá skupina, která má panickou hrůzu z toho, že jim to bouchne pod zadkem. Osobně jezdíme v rodině s vozy na LPG dobrých 11 let a nikdo z nás by neměnil.

0/0
14.9.2016 0:35

L28a75d37i26s59l88a42v 60H78a31š75k81a 4113626301710

Pumpaři můžou za globální oteplování?

+1/0
13.9.2016 5:55







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.