Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Stát snížil pumpařům emisní limit, vykázat mohou nově i CNG a elektřinu

Stlačený zemní plyn (CNG) prodejci benzinu a nafty dosud vnímali spíše jako konkurenci. Od pondělí je i pro ně žádanějším zbožím. Novela zákona zmírní limit emisí skleníkových plynů, do snížení navíc bude možné započítat i CNG a elektřinu. Změna zákona přitom výrazně pomůže i samotným plynařům.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

V81í11t 91K27o52u38b77a 6156260794808

Nelze to splnit, změníme metodiku výpočtu. Tomu říkám řešení problému.

+1/0
13.9.2016 17:23

B45o24ř60i97v21o31j 79K46u75b93í38č53e57k 2209750369281

Jak je to s LPG?

+1/−1
13.9.2016 9:18

M84a11r35t60i90n 94K98l12u57v31á56n77e94k 9562558293393

To by ma teda tiež zaujímalo...

0/0
13.9.2016 10:32

J17a10r18d67a 33S27o23k13o61l 1726528571431

Komedie ! Něco chceme snížit (dnes CO2 zítra něco jiného) tak to přesuneme z jedno resortu do druhého. Tak co jsme snížili ? Koza se nažere ale hlávka zelí zůstane stejná;-D

+1/0
13.9.2016 9:06

M16a75r11t58i29n 25K54l29u54v29á60n94e63k 9102328673803

Ale o tom je sociálno byrokratický štát. Je založený na presúvaní čohokoľvek medzi nesúhlasiacími subjektmi.

+1/0
13.9.2016 10:33

J47a82r33o27s12l75a27v 59P61e83l22d57a 1389314561537

Ekologie je jeste vetsi byznys nez nabozenstvi. Vubec nejde o naftu, benzin, plyn, eko-todle, eko-tamto ... Porad jde jen o prachy z odpustku, a proto se vytvareji zastupne problemy.

Dnes se zakaze nafta, zitra plyn, pozitri elektrina ... Nakonec Brusel vyda smernici a kvoty na omezeni flatulentia a kazdy kdo si bude potrebovat ulevit zaplati zvlastni eko-dan.

+1/0
13.9.2016 8:31

M23a24r79t75i45n 37K39l74u20v62á80n57e71k 9692268903443

Jojo. Jednoduchšie by bolo zas zaviesť daň z hlavy a neskrývať sa za rôzne frázy. A bolo by to asi i efektívnejšie.

0/0
13.9.2016 10:34

M80a35r69t34i26n 14K10a83r97á66s41e42k 9708253968148

No to by bylo trochu prolbematicke, rekl bych, ze dost lidi by melo problem platit cca 10 000 mesicne dan...

+1/0
13.9.2016 11:24

M50a49r85t51i91n 45K19l52u57v17á49n94e69k 9862908663303

tak ale by to bolo také transparentné. A tých 10 tisíc platí tak či tak. Len o tom nevie.

0/0
13.9.2016 11:52

M23a57r95t86i29n 95K19a79r91á46s69e97k 9428483468828

Deti, duchodci urcite ne, a spousta lidi plati min, a kompezujou to za ne ti, co plati vic...

0/0
13.9.2016 11:53

M52a31r29t40i48n 51K44l25u26v76á18n64e15k 9232218753743

Súhlasím. Ale odhadom by to mohlo byť tak 5 tisíc mesačne na hlavu.

0/0
13.9.2016 15:18

M21a57r66t10i27n 31K52a75r71á10s97e48k 9548243678128

No a zbytek rozpoctu ze zatahne z ceho? :-D

0/0
13.9.2016 17:00

T21o27m65á70š 35Č81e71r22n79ý 8697524863547

Hlavně zakažte prosím diesly. Jinde už se to děje. Lidé jsou hloupý, musí se jim to zakázat, jinak vždy budou kupovat tyto rakoviny! Přitom, je to drahé a náklady na provoz jsou o 50% větší než turboLPG, nechápu je. Nechci, aby nám ničili zdraví! Státe, zruš to!

+5/−9
13.9.2016 7:22

T73o77m35á93š 33K31u90c78h82a34ř 3987751648751

No pokud jste fanouškem státních regulací, pak ten seznam zákazů musí být delší:nafta, uhlí, benzín, kouření, alkohol, tučná jídla, cukr.. ;-)

+10/0
13.9.2016 7:30

V50á45c76l71a61v 50S61t93u94d54e14n48ý 1384851542305

sůl, myčky, ledničky, televize, mobily, nádobí, .....;-D;-D;-D;-D

+2/0
13.9.2016 8:48

J57a77r65o30s96l31a72v 54P30e91l76d32a 1389914661947

Zkuste presidlit do KLDR. Tam nebudete resit problemy jestli si poridit naftak, benzinak nebo LPG/CNG. Zato zakazu a narizeni si uzijete dosytosti.

+2/0
13.9.2016 8:15

J70a15n 30B75u13r97i89a46n 2913799824800

Jenomže dnešní benzínová turbíčka jsou úplně stejný jako ty diesely - taky už produkují prachové částice. Ale to jaksi nevadí, že?

+3/−1
13.9.2016 8:23

V89á83c92l15a34v 62S76t30u20d43e77n28ý 1724311502695

Souhlasím. Lidé jsou hloupí. Hlavně "ekoteroristé" prosazující auta na elektrickou energii. Ale abych pouze nemlel nesmysly jako někteří zde. Přeci i jimi spotřebovaná energie musí být nějak vyrobena a to bez emisí nejde nikdy, třebaže se podle výrobního zdroje energie budou lišit. V naprosté většině zemí toto není řešeno, ale existují i země, kde to řeší. Např. Singapur. Pro zaplacení daně provádějí přepočet na CO2. Např. podle standardů R101 vydaných Ekonomickou komisí pro Evropu při OSN (UNECE) u Tesla Model S je spotřeba asi 444 watthodin na kilometr. A toto číslo odpovídá emisím 222 g CO2/km. A srovnejte si to s emisemi např. Škody Octavia diesel, která má dle obsahu motoru emise od 99 g CO2/km (CNG např. 94 - obrovsky ekologičtější než diesel). A co ekologie u výroby EE z fotovoltaických elektráren?

+1/0
13.9.2016 8:48

T72o39m65á13š 87K19r77e32j64č77í 1265581870281

Jo, ale musí vám na 100% fungovat katalyzátor, jinak si u dieselu nechte o 99 g CO2/km jen zdát. A jelikož jsou katalyzátory u starších aut funkční jen z části nebo vůbec, dostanete se v reálu na zcela jiné hodnoty. Nehledě na to, že zvlášť u dieselů zdaleka nejde jen o CO2. Vypouštějí toho daleko víc.

+1/0
13.9.2016 8:54

V38á27c48l91a64v 46M98a71l96ý 3744248454839

Ta Oktávie, to jsou emise s upraveným softwarem nebo bez? ;-D

0/−1
13.9.2016 9:21

M36a37r12t13i80n 56K30a73r62á24s79e92k 9808153698498

No tak spotreba 444wh na km (44kWh na km) je u tesly uplne mimo, realna je cca polovicni, taj pri tom prpocetu jsi na 111g CO2. Do toho tesla je vetsi auto (porschoe panamera ktere je odbodne te tesla rozhodne nema 99g CO2 na kilometr.

Navic realne spotreba octavie bude o neco vyssi ne papirova (zatimco tech 22 kWh u tesly je realita), takze jsi na stejnych emisich CO2 u tesly a Octavie. Do toho je treba zohlednit fakt, ze porovnavas neporovnatelne - emise pro tu Octavii mas spocitane az na urovni spaleni nafty v motoru, ale tu naftu je treba napred vyrobit (u elektriny precei pocitas emise z jejich vyroby) a na vyrobu a distribuci je se spali skoro tolik, co vyjde auto z vyfuku.

Takze razem ma ta mala Octavie dvojnasobne emise oproti mnohem vetsi Tesle.

Pak je treba zohlednit predevsim fakt, ze spalovaci auto totalni nici ovzdusi ve mestech (hlavni zdroj znecisteni), zatimco EV ma obvdusi minimalni dopad.

0/0
13.9.2016 11:20
Foto

J56i45ř28í 42D91o15l60e79ž80a66l 5142696107422

;-€ Pan Černý si asi ráno nevzal tabletky, které mu předepsal psycholog.

Kdyby je pravidelně užíval, nemusel by mít pocit, že ON je ten, kdo může stát vyzývat k rušení čehokoli.!!

0/0
13.9.2016 11:19

R89o87m51a34n 51H94o62r73k45ý 3117661531743

Mě baví, že se všude protlačuje CNG, který je dražší a dražší je i zařízení. Čerpacích stanic pro CNG je jak šafránu. O LPG, který má vše naopak, se nemluví. Tak si soudruzi melte co chcete, já si jedu za pár stovek natankovat plnou LPG. Čau.

+16/−1
13.9.2016 6:39

J68a98n 83J40í38c31h49a 8390950128901

A pritom oboji je neobnovitelny zdroj...stejne jako ropa

+3/0
13.9.2016 6:48

R30o75m31a32n 24H52o59r72k30ý 3347901501553

A stejně jako většina elektřiny, když chcete.

+2/0
13.9.2016 6:52
Foto

L63i74b86o81r 10V26a74n47ě39k 3583209814

|Spalováním se obnovuje obsah CO2, který tu původně byl.

A je užitečný pro rostliny...

+2/−1
13.9.2016 7:09

T82o72m41á77š 91Č59e91r49n42ý 8307284403517

já si jedu taky natankovat plnou za 400,-

Cože, já na to najedu 600 kilometrů? Dobrý! ��

+3/−1
13.9.2016 7:17

M31i58r17e79k 54T76u76r57e37č75e62k 4443672390792

Moje slapaci kolo je taky vyborne na spotrebu. Jen nema dobre jizdni vlastnosti na dalnici...

+1/0
13.9.2016 7:27

T37o53m90á26š 20K50r40e78j28č93í 1385731980111

Provoz na CNG je levnější než na LPG a to o dost. Navíc LPG je pouze odpad z ropy, tudíž to závislost na ropě neřeší. Auta na CNG jsou sice o něco dražší, ale dají se koupit v různých akcích a pak to vyjde prakticky stejně jako na benzín. Pokud někdo jezdí hodně a ne jen pár kiláků do práce a v pátek na chatu, pak se auto na CNG jednoznačně vyplatí.

+2/−1
13.9.2016 8:48

R22o43m55a56n 40H78o66r67k66ý 3837801421333

Já pod svoji prdel nádrž CNG nechci.

0/0
13.9.2016 9:04

T54o96m77á43š 33K30r21e21j88č38í 1125291110891

No, když vám pod ní nevadí nádrž s LPG.;-)

+1/0
13.9.2016 9:20

M78i88c85h26a12l 77H56r25u42b17o86š 4360607222685

Je roudiel, ked je pod tebou natlakovana nadrz na 25bar alebo 250bar...

+1/0
13.9.2016 15:32

F85r16a45n76t26i85š81e49k 59P14l53á86š88e32k 1149532367387

Slyšel jste někdy o parametrech nádrží na CNG a vůbec celé soustavy v autech v porovnaní s LPG? Studujte a pak mudrujte....

0/0
13.9.2016 12:39

P87e87t77r 80K66u77b64i75š38t64a 7709568965691

Protože LPG je z hlediska ekologie skoro stejná sr**ka, jako benzín.

+1/0
13.9.2016 10:58

Z98d52e13n32ě65k 51S83t13r96n48a35d 1225580896679

Jak mohou pumpaři ovlivnit, jaké pohonné hmoty si u nich zákazníci nakoupí? Spěje to snad k systému, kdy od listopadu na pumpách nekoupíte benzín, ale jen biosrač.y, protože daný pumpař už vyčerpal svůj roční příděl?

+4/0
13.9.2016 6:20

R91a37d62e60k 96P71a34s90t14o48r 3666225506563

Tomu se říká přenesená odpovědnost. To máte jako s DPH v tomhle banánistánu. Nejlepší je že chudák pumpař vlastně ani nevím kolik procent ethanolu prodává v naftě a N95. Ono se to může dost lišit podle sezony a rafinerie.

+1/0
13.9.2016 6:23

R27a78d13e16k 83P87a46s28t81o86r 3846545846903

Takhle to vypadá když CNG lobby tlačí na pilu. Nevadí že statisíce aut mají LPG a zdaleka všechno to nejsou vraky co za pár let vymizí. Navíc z mojí zkušenosti auta která LPG mají a jsou rodinná bývají často v lepším stavu než 5 let staré auto papírově plnící nějaké Euro 4.

+8/0
13.9.2016 6:17

P38a55v54e29l 73T18r46u36k17s95a 3983967732603

A LPG by jste chtel zvyhodnovat (jeste vic) jak? Pokud se nepletu, tak spotrebni dan tam je nekde kolem 2 Kc/l, u benzinu je skoro 13 Kc/l.

0/0
13.9.2016 8:45

K98a82r98e39l 43K56u78b69i31š 7150731113318

A co LPG, už se oněm moc nemluví. Promě jako průměrného čecha idelní, jen bych čekal od státu větší podporu a ne strašit šrotovným. Ve voze (Golf IV r.v. 1998)to bude 20let co jezdím na LPG a dofám, že několik let ještě jezdit budu. Jen se budu muset smířit stím, že do center měst se můj vůz diky stáří nedostane.

+7/0
13.9.2016 6:05

J73i55ř75í 75Z52ý85k43a 9619573931460

proč by se nedostal? Katalyzátor to má, ne? Nějakou tu euronormu to také plní ... i v Německu byste měl zelenou resp. nově modrou ekoplaketu. Pokud byste měl TDI, tak máte smůlu i s nejnovějším Golfem

+1/0
13.9.2016 6:12

T47o41m20á90š 71Č17e17r85n24ý 8847294973877

TDI je zlo. Smrad fuj!

+2/−1
13.9.2016 7:19

V54á21c38l21a68v 34S48t54u72d86e71n79ý 1404291552215

Zkuste se někdy podívat na emise CO2, třeba u obyčejné Octavie. TSI motor je má vyšší než TDI.

+1/0
13.9.2016 8:52

M40a98r50t87i61n 90K11a45r87á97s23e97k 9878863458538

A cemu vadi CO2?

0/0
13.9.2016 11:03

T56o86m30á41š 57Č32e92r33n55ý 8917744543477

Já mám fungl nové TSI turboLPG, je to boží!

Diesla bych si NIKDY nekoupil. Z výfuku jde rakovina!

+1/−1
13.9.2016 7:25
Foto

M20a40r86i60á74n 82K85y77r20a36l 1625204914324

Zajímavé. Ony existují kamióny na benzín? Traktory? Pracovní stroje? A co ty obrovské kontejnerové lodě brázdící moře? A co ty dodávky, které mnohdy drží v kupě jen nějakým zázrakem?

Jedna vlaštovka jaro nedělá a jeden nekoupený diesel nic nezmění Když už tak to vzít z gruntu.

+2/0
13.9.2016 8:38
Foto

J70i20ř49í 66D84o50l28e32ž53a98l 5242626187152

Ano, souhlasím s vámi. Z výfuku jde "rakovina". Ale i z toho vašeho božího TSI TurboLPG.

Tedy pokud ho právě nevezete na odtahovce do servisu. 8-o

0/0
13.9.2016 11:26

T27o41m69á26š 55K97u77c66h35a46ř 3227131598751

Jakou můžete mít větší podporu, než že neplatíte daň z phm? ;-D Nebo chcete raději příspěvek na montáž, ale nasazení daně? ;-)

Já ještě jezdit na LPG (jsem rád, že už ne), tak ani nedutám a jsem vděčný za každý rok, co je nenapadne tam tu daň narazit. :-)

0/0
13.9.2016 7:27

M46i60c66h31a65l 98H32r23u15b34o89š 4140297872865

Mozem sa opytat, preco rad, ze uz nie na LPG?

0/0
13.9.2016 15:36

M87a46r22e74k 79J60a77n65e46č63k92a 1547136833131

Protože to povídal soused a nebo si pořídil něco s fušersky provedenou a nebo nejlevnější LPG nástavbou a nebo to nechal namontovat do nevhodného motoru, což je u novějších motorů, čím dál větší problém, který se nemusí projevit hned. Pak je tady druhá skupina, která má panickou hrůzu z toho, že jim to bouchne pod zadkem. Osobně jezdíme v rodině s vozy na LPG dobrých 11 let a nikdo z nás by neměnil.

0/0
14.9.2016 0:35

L53a80d90i51s84l91a42v 92H95a18š82k14a 4363446361510

Pumpaři můžou za globální oteplování?

+1/0
13.9.2016 5:55







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.