Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Kolín se stává laboratoří pro chytrá města. Zkouší to parkováním a odpadem

Třicetitisícový středočeský Kolín se stává jedním z „nejchytřejších“ měst v Česku. Začíná zkoušet pilotní program pro chytré parkování a svoz odpadu. Začátkem příštího roku chce otestovat i náramky pro žáky základních škol, které do sebe sloučí hned několik funkcí.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P59a86v74e13l 70M32a69t98o32u17š36e73k 5380347448604

Dneska je prostě všechno chytrý. Výchova dětí, líčení, oblékání, mobily, parkování a teď už i celá města. Jak toto slovo někde vidím, naskakuje mi husí kůže, protože mi často přijde, že lidi jsou naopak čím dál tím blbější. Už jen tím, s jakou ochotou přijímají každou pitomost, pokud je jim správně naservírovaná. Když už jsme ale u toho Kolína, tak to je opravdu přímo ztělesnění chytrosti. Stačí si jen letmo prohlédnout prostranství ohraničené poštou, vlakovým nádražím, autobusovým nádražím a obchodním centrem Futurum, aby si dotyčný, ideálně cizinec, vytvořil obrázek, v jaké zemi a v jakém městě se ocitl. To není ostuda pouze Kolína, středních Čech a České republiky, ale celé Evropy!

+1/0
14.9.2016 7:18

O14n77d42ř51e57j 78Š45i60n88d76l64e37r 2487798906245

Příjde mi to seznam těch nejpitomějších a nejzbytečnějších věcí co si pod pojem "Chytré město" lze představit. Představil bych si třeba spíš počítačovou analýzu záběrů dopravy a následnou práci semaforů upravenou pro maximální efektivitu a plynulost. Aby se pak neděly situace typu: semafor dává zelenou neexistujícímu chodci a čeká u něj 5 aut...

+4/0
13.9.2016 23:07

P40a83v29e25l 88Ř25a73p13e21k 7142886689605

"Pokud jich bude nula, bude řidič vědět, že nemusí ani zkoušet kroužit dokola."

To je tedy velmi hloupý systém.

Správně by se dle počtu volných míst měla dynamicky měnit cena za parkování. Čím méně míst, tím vyšší cena, přičemž poslední volné místo by bylo třeba za 50 Kč na minutu. Pak by každý, kdo opravdu potřebuje, vždy našel místo k zaparkování.

Další věcí jsou šmírovací náramky. To je jak ve věznici. Dostat tohle moje dítě ve škole, tak ještě ten den mu zařizuji přestup jinam.

+2/−4
13.9.2016 20:55

P83a95v27e98l 42Ř97a37p65e28k 7122796959595

Jen dodatek pro méně bystré - namísto počtu volných míst by na ceduli svítila aktuální cena za parkování. Ber nebo odjeď jinam a běž pěšky.

+2/−3
13.9.2016 20:57

J72a85n 13K54o20h17l 4433337611344

Náramky s čipem jsou jenom přejmenovaný čipy, který byly v mojí škole tady v Lbc už někdy kolem poloviny 90. let a otvíralo to vstupní dveře a daly se s tím vybírat obědy. Teď půjde zaplatit jízdný a půjčit knížka. Tomu říkám progres :-P

Proti šmírování jsem taky, ale spíš mám problém s rodiči, kteří mají potřebu hlídat dítě pomalu na každém kroku.. zatímco úředník bude mít spíš nadhled a hledat kompromisní řešení, tam bych se toho nebál..

0/0
13.9.2016 21:10

J45a74k10u29b 81K24o52s 3256802170944

Speciálně vám bych dal parkovací sazbu 50 Kč/min bez ohledu na zaplněnost :-)

+5/−1
13.9.2016 21:24

P70a73v83e41l 88Ř17a14p21e84k 7732226809655

To placení by mělo i svou kladnou stránku - adekvátně by se snížily daně.

0/−3
13.9.2016 21:34

M62a49r66t46i14n 68P86o45s41p79í46š90i47l 8365621806857

A kdo nemá mobil, data nebo aplikaci tak bloudí dál.

+1/−1
13.9.2016 20:46

P23a72v90e47l 86Ř22a90p72e53k 7532926659255

Celý ten systém je o tom, že se někdo z dotací pořádně nakapsuje, užitek to nemá.

+1/−3
13.9.2016 20:55







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.