Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Kolín se stává laboratoří pro chytrá města. Zkouší to parkováním a odpadem

Třicetitisícový středočeský Kolín se stává jedním z „nejchytřejších“ měst v Česku. Začíná zkoušet pilotní program pro chytré parkování a svoz odpadu. Začátkem příštího roku chce otestovat i náramky pro žáky základních škol, které do sebe sloučí hned několik funkcí.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P55a93v86e59l 28M79a22t33o85u47š28e40k 5510107588814

Dneska je prostě všechno chytrý. Výchova dětí, líčení, oblékání, mobily, parkování a teď už i celá města. Jak toto slovo někde vidím, naskakuje mi husí kůže, protože mi často přijde, že lidi jsou naopak čím dál tím blbější. Už jen tím, s jakou ochotou přijímají každou pitomost, pokud je jim správně naservírovaná. Když už jsme ale u toho Kolína, tak to je opravdu přímo ztělesnění chytrosti. Stačí si jen letmo prohlédnout prostranství ohraničené poštou, vlakovým nádražím, autobusovým nádražím a obchodním centrem Futurum, aby si dotyčný, ideálně cizinec, vytvořil obrázek, v jaké zemi a v jakém městě se ocitl. To není ostuda pouze Kolína, středních Čech a České republiky, ale celé Evropy!

+1/0
14.9.2016 7:18

O17n66d72ř33e56j 72Š47i59n53d46l58e88r 2717428496715

Příjde mi to seznam těch nejpitomějších a nejzbytečnějších věcí co si pod pojem "Chytré město" lze představit. Představil bych si třeba spíš počítačovou analýzu záběrů dopravy a následnou práci semaforů upravenou pro maximální efektivitu a plynulost. Aby se pak neděly situace typu: semafor dává zelenou neexistujícímu chodci a čeká u něj 5 aut...

+4/0
13.9.2016 23:07

P40a12v89e10l 25Ř86a86p76e39k 7512816689285

"Pokud jich bude nula, bude řidič vědět, že nemusí ani zkoušet kroužit dokola."

To je tedy velmi hloupý systém.

Správně by se dle počtu volných míst měla dynamicky měnit cena za parkování. Čím méně míst, tím vyšší cena, přičemž poslední volné místo by bylo třeba za 50 Kč na minutu. Pak by každý, kdo opravdu potřebuje, vždy našel místo k zaparkování.

Další věcí jsou šmírovací náramky. To je jak ve věznici. Dostat tohle moje dítě ve škole, tak ještě ten den mu zařizuji přestup jinam.

+2/−4
13.9.2016 20:55

P78a20v87e12l 80Ř88a58p18e98k 7502816559365

Jen dodatek pro méně bystré - namísto počtu volných míst by na ceduli svítila aktuální cena za parkování. Ber nebo odjeď jinam a běž pěšky.

+2/−3
13.9.2016 20:57

J16a81n 31K33o60h53l 4973567981484

Náramky s čipem jsou jenom přejmenovaný čipy, který byly v mojí škole tady v Lbc už někdy kolem poloviny 90. let a otvíralo to vstupní dveře a daly se s tím vybírat obědy. Teď půjde zaplatit jízdný a půjčit knížka. Tomu říkám progres :-P

Proti šmírování jsem taky, ale spíš mám problém s rodiči, kteří mají potřebu hlídat dítě pomalu na každém kroku.. zatímco úředník bude mít spíš nadhled a hledat kompromisní řešení, tam bych se toho nebál..

0/0
13.9.2016 21:10

J20a57k66u29b 79K94o93s 3146892770414

Speciálně vám bych dal parkovací sazbu 50 Kč/min bez ohledu na zaplněnost :-)

+5/−1
13.9.2016 21:24

P74a35v69e85l 90Ř52a89p62e41k 7612176549875

To placení by mělo i svou kladnou stránku - adekvátně by se snížily daně.

0/−3
13.9.2016 21:34

M80a14r55t15i89n 37P70o71s78p70í77š53i23l 8685771236147

A kdo nemá mobil, data nebo aplikaci tak bloudí dál.

+1/−1
13.9.2016 20:46

P46a91v76e94l 41Ř55a61p47e69k 7102176939675

Celý ten systém je o tom, že se někdo z dotací pořádně nakapsuje, užitek to nemá.

+1/−3
13.9.2016 20:55





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.