Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Ogar, Dcerka z Lidečka, Váša Příhoda. Další vlaky dostanou jména

Nový jízdní řád, který začne platit v prosinci, přinese kromě změn v časech odjezdů i úplně nová jména vlaků. Nejvíce jich přibude na Moravě, kde budou lidé jezdit například Valašskou střelou, Ogarem, Bačou, Ječmínkem nebo Dcerkou z Lidečka. Na jih Čech zamíří z Prahy Josef Lada či Váša Příhoda.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J18o35s53e58f 89S70t89r80á92s88k32ý 5622833294988

Už chápu, proč ČD nezavedou znovu přímý vlak Liberec - Cheb. Bojí se tradičního názvu "Konrad Henlein Express".

+1/0
17.9.2016 19:44

P88e47t82r 18K66o49r68b91e70l 9716297270392

Kdysi, když se řeklo Košičan, všichni věděli, že je to ranní či dopolední vlak do Košic. Když se řeklo Ostravan jelo to ráno na Prahu a večer zpět. Dnes, kdy má jméno každý vymeták ztrácí systém efekt, je nepřehledný.

0/0
14.9.2016 15:28

O58l14d78ř35i92c11h 33J33a57n47e84č93e47k 8869526433971

Nemyslím - pro běžný člověk spočítá pro něj relevantní spoje na prstech maximálně obou rukou a tak mu může být jedno, jestli pojmenovaných spojů jezdí po ČR desítky nebo tisíce. Problém je, že když se to pořád mění, tedy jeden rok jede XYZ do Prahy ráno, další rok takový vlak neexistuje vůbec a třetí rok jede XYZ odpoledne, tak se v tom nikdo nevyzná a postrádá to smysl.

Mimochodem, proč se při pojmenovávání vlaků do Rakouska vůbec berou ohledy na Rakušany, když ti ta jména stejně vůbec nepoužívají? Railjety Praha - Wien - Graz jsou pojmenované, ale Rakušanům je to naprosto ukradené, těm stačí čísla.

0/0
14.9.2016 16:18

P10e91t66r 11K31o15r61b32e27l 9186677650612

Proč dávat deseti a více vlakům jezdících denně v tu samou minutu nějaká jména. Spíše to v hlášení mate.

0/0
14.9.2016 18:47

O87l27d50ř72i50c44h 84J52a37n90e28č74e64k 8889446333721

Ono těch deset vlaků v tu samou minutu samozřejmě neodjíždí z téhož nádraží, takže to zas tak moc nezmate - i když máte pravdu, že to hlášení prodlužuje a to může ve velkých uzlech způsobovat problémy, ono stačí, když se teď u každého vlaku hlásí i dopravce, to pak např. v Pardubicích může jet staniční rozhlas třeba 10 minut v kuse a pak nějaký vlak může být ohlášen ve chvíli, kdy už je pryč, protože prostě v hlášení zrovna byla dlouhá fronta.

Jelikož se nově pojmenovávají hlavně spoje na méně významných tratích, tam, kde dosud téměř nic pojmenovaného nejezdilo, tak to podle mě žádný velký chaos nezpůsobí.

Např. v Libereckém kraji je pokud vím z několika desítek párů rychlíků pojmenováno jen cca. 5 mezi Turnovem a Prahou, ty do Pardubic, Kolína a Děčína jména nemají a kdyby se je někdo rozhodl pojmenovat, většině lidí to bude putna a chaos to nezpůsobí.

0/0
15.9.2016 9:08

M11a81t48ě37j 73V29o35n72d56ř82i73č72k69a 4834250648906

"...čtyři páry expresních vlaků z Prahy do Českých Budějovic, případně ještě dál doLincenebo Českého Krumlova"

Expresních vlaků bude podstatně více, právě 4 z nich mají jet až do Linze a jeden další do Krumlova.

+2/0
13.9.2016 20:30

J85a96n 75J96e23m12e97l22k56a 1635740

Na novější soupravy musí zatím cestující na této trase zapomenout. Olomoucký ani Zlínský kraj totiž patří mezi kraje, které zatím nevyhlásily jedinou soutěž na železničního dopravce, a musí se tak smířit s tím, co jim České dráhy k provozu nabídnou.

To není pravda. Pravda je taková, že kdyby si politici chtěli připlatit mohou mít nové soupravy. Ale nechtěli a nechcou.

B) Kdyby Ťok místo utrácení peněz za vyřazování 842/843 z rychlíkových tratí kam patří a kde fungují, mohly by peníze z OPD2 použít třeba na toto.

C)Pokud koupí nové na půjčovnu nebo na kraj. Budou muset nájemci platit normální tržní cenu za používání. U vlastnictví u ČD by to tak nejspíš nebylo. Tedy je to naprosto na nic. To si mohou rovnou pořídit soupravy přes leasingovku. A někdo novou soupravu bude muset zaplatit. A já tvrdím, že u špatně nastavených soutěží to bude spíše zákazník.

D)U současného systému mají cestující jistotu, že stát bude mít i nadále kontrolu nad výší jízdného. Síťově jízdné v ČR. A že se nestanou dojnou krávou špatných smluv na 15 let.

E) Mají jistotu, že nebudou jezdit na stojáka. Protože ČD má ve svých vozech dostatek kapacit. Obsazenost 27%. Narozdíl od soukromých dopravců a soutěží na 15 let. F) Mají levnější pravidelné dojíždění.

Pro příklady netřeba chodit daleko. Soukromý dopravce Slovensko nebo Anglie.

Proč pan Sůra nenapíše o problémech systému soutěží/koncesí. Stačí se podívat na FB dopravce sk. K tomu u ČD má v 460tce okna. U přeplněného soukromého vlaku, kde se jezdí ve špičce na stojáka a ještě přestane fungovat klimatizace je to problém. Viz FB. Opět někdo zkolaboval.

Opět mají soukromí problém se zpožděním. Sk i Anglie.

Ukazuje se, že problémy mají i soukromníci a někteří velké.

+2/−1
13.9.2016 17:56

J82a55n 50S71ů87r93a 4445653833222

1. cena za vlkm je po soutěži v Libereckém kraji nižší, než před soutěží. A vozy vyrobenými v tomto století, nikoliv z muzea železnic a úschovny nepotřebných socanů.

2. Platí, že co si objednatel dá do smlouvy, to má platit. Včetně kontroly výše jízdného (ostatně většina krajů má své integrované tarify). To, že je pro některé kraje smlouva kusem papíru, to je věc druhá.

3. Nehledám cestu, že něco nejde. Hledám cestu, že něco jde. Půjčovna je funkční v některých spolkových zemích, v Bavorsku je vysoutěženo téměř 100% výkonů a za stejnou cenu mají za 10 let dvakrát větší přepravní výkon.

4. Je mi úplně jedno, kdo soutěž vyhraje. To není o soukromnících nebo Českých drahách. Ostatně, v LB 036 vyhrály ČD a není problém...

5. Jistota jízdy na sedačce mě opravdu pobavila. Zkuste jet třeba třeba v sezoně vlakem do Kořenova. Příjemné posezení přeji.

+2/0
13.9.2016 21:05

J60a53n 30J47e77m86e12l78k63a 1305430

No Kořenov je právě neflexibilní souprava, na základě požadavků soutěže, ne.. Když stoupne počet cestujících nad plán je problém. U ucelené soupravy je třeba dodat další soupravu. To je drahé. Dopravce to nechce platit. Zadavatel/ kraj to nechce platit. Smlouva je na 10, 15 let. V Anglii evidentně jezdí na stojáka ve špičce každý den do práce. Spousta lidí si na to stěžuje. To si troufám tvrdit v Praze není. https://www.youtube.com/watch?v=y-GUP0in_v0 3:20 - 5

Přečtěte si komentáře na Slovenském facebooku soukromého dopravce.

0/0
13.9.2016 21:37

J59a98n 96S57ů36r96a 4145673463382

Máte pravdu, špatný příklad. Tak si zkuste sednout v některém ranním spoji do Prahy například s nástupem tak v Klánovicích:)Zkuste se tím svézt.

Anglie je zcela jiný model.

a ta ostatní fakta se nehodí, že?

RegioJet na Slovensku je rovněž přímé zadání z ruky, tedy něco, co rozhodně nemá moji podporu.

+2/0
13.9.2016 21:39

J60a71n 70J96e72m36e32l11k80a 1895800

1) Co já nedokážu posoudit, zda tato nabídka je či není pro dopravce ve výsledku ztrátová. (s novou soupravou)

3) Nedokážu v tuto chvíli posoudit Bavorsko. Nicméně v tom dokumentu výše je uvedeno, že náklady na dotace pro železnici v Británii jsou po privatizaci dvojnásobné.

Dále že privatizovaná fragmentovaná železnice je neefektivní.

Navíc má problémy se zpožděním. A jak jsem psal přecpaností. A cenou.

Anglie je zcela jiný model. - Čim. Podle mě je to ve výsledku stejný model.

0/0
13.9.2016 21:53

J98a17n 72S45ů31r75a 4755333203202

Vy snad předpokládáte, že dopravce podává nabídku, která bude ztrátová?

Co se UK týče, mícháte dvě věci: dotaci do infrastruktury a dotaci na provoz vlaků. Dotace na provoz vlaků v UK je nula, dopravci naopak platí státu za to, že mají koncesi pro provoz na určité trati.

0/−1
13.9.2016 21:55

J76a10n 54J49e95m50e73l39k67a 1465610

Dotace na provoz vlaků je nula.

- Tomu nevěřím, že by menší lokální tratě jezdily v UK bez dotací.

Anglie není zcela jiný model podle mě. Koncese je taky soutěž. Jenom výsledek u dotace má opačné znaménko.

Ale to podstatné je shodné. Jeden dopravce, jedna trať, výlučný přístup k infrastruktuře, smlouva na dlouhou dobu (tím nemá tendenci zlepšovat služby). A volná cena jízdného.

Dřív jsem neviděl, jak je to s dotacema na provoz vlaků, ale je to asi tady https://www.gov.uk/government/statistical-data-sets/rai03-rail-finance

0/−1
14.9.2016 20:02

J26a74n 31S92ů57r75a 4795243743562

Tak si to nastudujte, jeďte se tam podívat. Ono těch lokálních tratí také v UK mnoho nezbylo. Je to opravdu zcela jiného. Například pokud je ve smlouvě na ZDO riziko tržeb na straně dopravce, myslíte, že opravdu nemá tendenci zlepšovat služby? Proč myslíte, že třeba Trilex na 089 celkem dost inzeruje a láká lidi do vlaků, vymýšlím, kam mohou v jejich síti jet na výlet? Aby jen tak propálil peníze?

+1/0
14.9.2016 21:22

J62a48n 52J77e10m89e83l89k75a 1385900

Jen tak pro zajimavost, podívejte se do toho odkazu. První sloupec tabulky. Pokud to chápu správně, měl by odpovídat dotaci dopravcům. Někdy v některých letech je tam znaménko +, někdy -.

Dle mého tedy nelze říkat, že vlaky v součtu jezdí bez provozních dotací. Možná poslední léta - ps kdy se ještě zvýšil výběr z jízdného.

0/0
15.9.2016 12:11

O22l27d50ř93i70c52h 32J40a80n36e51č32e43k 8469896963231

Ano máte pravdu - taky to chápu tak, že do roku 2010 stát železničním dopravcům doplácel, od té doby od nich kasíruje. Tržby z jízdného se za posledních 10 let nominálně zdvojnásobily.

Čili britští železniční cestující platí hříšné peníze, dopravci jsou patrně v zisku a ještě odvádějí peníze do státní pokladny.

Mimochodem i v 'sezóně' 2003/4, kdy byly doplatky od státu nominálně nejvyšší za období 1998 - 2006, byly třetinové oproti výnosům z jízdného - tedy i když tehdy cestující neplatili plnou cenu služby jako dnes, stále platili 3/4, což je ve srovnání s kontinentální Evropou velmi mnoho - jakou část z nákladů hradí cestující u ČD v jízdném? Třetinu? Ještě méně?

Takže ekonomický model osobní železniční přepravy v UK a v kontinentální Evropě včetně ČR nemůžete ani náhodou srovnávat.

0/0
15.9.2016 12:47

J38a27n 98J53e95m44e30l46k15a 1955270

Co mě tam zaráží, ty výkyvy, jednou plus jednou mínus.(nemalé částky)

Promiňte, ale já si troufám trochu tvrdit, že to snížení dotací na úkor tržeb přinesl právě tento systém soutěží. Ať je nazýváme franchisou nebo čímkoliv. A s tím já mám problém, protože jim bylo taky slibováno nižší jízdné - lepší služby.

0/0
15.9.2016 20:02

J50a82n 54J76e70m32e34l62k14a 1515620

Oni v tom dokumentu BBC tvrdí, že zisky dopravců jsou v úrovni procent. . Asi je to dohledatelné čislo. Údajně na úrovni supermarketů (no to je taky otázka, co vím, že u některých komodit mají 100% marži, na potravinách) Přesto si myslím, že jsou způsoby jak snížit ziskovost na oko. Dále oni také platí podobné zisky (procenta) soukromé půjčovně. Podle dokumentu. Na vině je tedy podle mě taky tento způsob soutěží, který prostě snížil dotace a víc musí platit zákazník. A protože jsou zácpy. Nemovitosti drahé. Nic jiného mu nezbývá.

0/0
15.9.2016 20:09

O15l37d90ř44i74c35h 96J30a44n62e10č86e75k 8469206913681

"To podstatné je shodné"? 8-o Nikoliv: to pro cestujícího nejpodstatnější je diametrálně odlišné - cena. Zatímco v kontinentální Evropě je prostřednictvím úhrad z veřejných rozpočtů držena na nízké úrovni, v UK je závratná, protože dopravce nic nedostává, naopak platí a přitom musí vydělávat. A může si to dovolit, protože v okolí Londýna může vlak být mnohdy jediná možnost, jak na cestě do práce nestrávit celé dopoledne.

0/0
15.9.2016 9:13

J30a15n 73J33e46m36e23l40k53a 1955540

Re: Klanovice pokud je to stejné -rozhodně za to lidi v ČR zatím neplatí špičkovou přirážku jako v Anglii. Cena je diametrálně jiná.

0/0
13.9.2016 21:55

J71a23n 65S44ů19r85a 4635933253152

Ano, ale vy píšete, že u ČD nehrozí, že se pojede v přecpaném vlaku. A teď to začnete srovnávat s Anglií:)

0/0
13.9.2016 21:56

J10a55n 21J18e75m81e87l82k67a 1115340

Pokud vím ČD zdvojují i ztrojují soupravy Elephanta ve špičce.

Tak problémy se špičkou budou vždy. Původně jsem to vztahoval spíše k tady té velké soupravě 460 - jestli ji někdo nahradí pak čím. Ale že díky průměrné obsazenosti ČD 27 %, flexibilním soupravám, širšímu vozovému parku (ve špičku jede loko + vagony, mimo špičku 842, večer regionova) je větší šance, že cestující nebudou vystavení přecpanému vlaku. Nebo že je vůbec někdo sveze. Komárno vs. trať 323.

Rozhodně než u někoho kdo má 80 % obsazenost a třeba povinné místenky.

Začnu - protože to souvisí podle mě se soutěžemi a soukromými dopravci. Protože chtějí mít z principu obsazenost co největší. A taky neschopností a neochotou změnit pak smlouvu na 15 let.

0/−1
14.9.2016 9:21

J22a42n 92S82ů45r88a 4805903643302

Chápu, sen každého šotouše, ideálně zabrat celé kupé a otevřít si okno. Omlouvám se, ale vidím, že máte svoji pravdu, aniž byste řešil fakta. Diskuze s termíny pokud vím atd mě moc neba:)

0/0
14.9.2016 9:23

J43a81n 11J74e71m48e43l51k65a 1595560

To jste to pochopil špatně. Já řeším fakta 27%.. Zkoušel jste si jistě objednávat lístek do Liberce. Za hezkého počasí. Je to logické. Komerční služby potřebují vysokou obsazenost. Nejezdí v nelukrativních časech. Zákazník jezdí spíš kdy chce dopravce. Nebo třeba zaplatí balík.

Dotované služby mohou mít víc volných kapacit - tam se zatím jezdí spíš kdy chce zákazník.

0/−1
14.9.2016 20:29

J96a52n 25S15ů27r22a 4385593403522

A co brání státu / kraji, aby si dopravu Praha - Liberec objednal? Mícháte dopravu v závazku a na komerční riziko a dopravu v závazku s přímým zadáním a soutěží.

A jedna perlička: když byla trasa Liberec - Praha v závazku, poslední bus jezdil v devět večer z Prahy. Teď jezdí v 11, to k těm nelukrativním času. Nově dokonce až v půlnoci díky nové lince Flixbusu. Bez jakéhokoliv dosypu.

+1/−1
14.9.2016 21:20

J69a37n 53J47e11m32e50l36k50a 1735220

Ale nic, já jen ukazuju rozdíly. Praha Liberec funguje dobře. Bez dotací. Ale je to taky otevřený trh. Když to Jančura bude dělat špatně, příjde někdo jiný. A buď se bude muset zlepšit.. Což u smlouvy na 15 let není tak jednoduché.

0/0
15.9.2016 20:23

O34l50d78ř21i39c17h 11J19a48n48e26č44e73k 8659446503661

Aha takže monopol ČD = dotovaná služba pro zákazníka

soukromý dopravce který objednávku dostal v soutěži = komerční doprava v níž dopravce hledí jen na svůj zisk? 8-o

0/0
15.9.2016 9:17

O39l70d68ř61i15c89h 90J22a72n30e34č46e21k 8109396193811

Jak už jsem napsal níže (nebo níže): možnost flexibilně posilovat mají ČD jen díky tomu, že si v provozuschopném stavu drží spousty desítky let starých dávno odepsaných souprav. Ve špičce třeba do Úval pošlou zdvojený elefant, ten ovšem chybí v Kralupech, kam musí žabotlam. Až žabotlamy a spol. definitivně doslouží, budou mít i ČD stejný problém, protože nebudou kupovat další desítky elefantů jen proto, aby mohly ve špičce posílit. To je prostě strašně drahé.

Anglie prostě funguje jinak. Stát ani místní správa železniční dopravu nedotuje a ceny dopravcům nereguluje, takže jsou takové, jaké jsou. V kontinentální Evropě je to zkrátka jinak.

Přirážka za cestu ve špičce (resp. sleva na cestu mimo ni) funguje např. i v Mnichově - a je to logické. Návaly ve špičkách jsou pro objednavatele dopravy extrémně drahé, na jejich zvládání jsou potřeba kapacity, které se ve zbytku dne / týdne nevyužijí, tak je logické, že je snaha motivovat cestující, kteří nemusí jet nutně v 8 ráno, aby jeli o něco dříve nebo později. Když to dělá soukromník v Anglii, je to špatně, když DB v Mnichově (z nařízení města či zemské vlády), je to o.k.?

Ohánět se tu maximálním využitím kapacity a povinnými místenkami - v KOMERČNÍCH VLACÍCH - je vrchol demagogie lidí, kteří nejsou ochotni připustit, že liberalizovaný trh může fungovat lépe než socialistický a nebojí se sáhnout po jakémkoliv argumentu. Pendolino je taky místenkové a ČD ho chtějí mít maximálně plné. A pokud v objednávané dopravě dostanou od kraje či státu fixní platbu za vlakokilometr bez ohledu na to, jaké vykáží tržby (tedy 'prokazatelnou ztrátu'), budou se rovněž snažit své tržby v rámci možností daných smlouvou maximalizovat.

+1/0
14.9.2016 13:30

J84a27n 74J36e16m81e30l57k30a 1135300

" ..je vrchol demagogie lidí, kteří nejsou ochotni připustit, že liberalizovaný trh může fungovat lépe než socialistický"

51:53 https://www.youtube.com/watch?v=y-GUP0in_v0

Anglická železnice je o 40 % měně efektivní, než Francie, Holandsko, Svédsko, Švýcarsko

.

Já ne.. BBC.. A studie.

0/0
15.9.2016 21:21

O21l19d73ř45i86c10h 68J20a12n52e71č44e87k 8299266443801

Zkusím Vám odpovědět na vše najednou: A) Ano, souhlas - pokud se krajští politici chtějí s ČD dohodnout na lepších vlacích, určitě to jde. Ale stojí to peníze.

C) Proč by státní půjčovna měla po dopravci požadovat "tržní cenu"? Naopak, když soupravy bude vlastnit stát, nehrozí problémy s vracením dotací ani s tím, že se po skončení 15-leté smlouvy vypíše nová soutěž, ve které budou požadována nová vozidla-a ta (teprve) 15 let stará se pošlou do šrotu?

D) V objednávané (smluvní) dopravě bude zákazník mít stejnou jistotu jízdného u ČD jako u soukromníků. (Maximální) ceny totiž nastavuje objednavatel, a to i měsíčních / krajských jízdenek a tak je jedno, jestli za ně jezdí ČD nebo někdo jiný.

E) Nesmysl - o kapacitě opět rozhoduje objednavatel. ČD mají možnost posilovat jen díky tomu, že si v provozuschopném stavu drží desítky let staré soupravy, které naleznou využití jen ve špičkách (do Klánovic možná jede ve špičce zdvojený elefant, ale ta druhá souprava chybí v Kralupech, kam musí žabotlam). Posílit spoje do Kořenova by technicky nebyl problém - tam jezdí jednotlivé motoráky, podle potřeby by mohl jet jen jeden vůz nebo třeba 4. Ale ty vozy prostě nejsou k dispozici, protože držet si v záloze vozy, které se využijí 15 hodin týdně, je velmi nehospodárné. U jakéhokoliv dopravce. Pokud u ÖBB EC vlak nabere větší zpoždění, než je jeho pauza v cílové stanici před cestou zpět, tak ten vlak zpět buďto má zpoždění, anebo na něm jede veselá sbírka vozů špatné a horší úrovně, které se zrovna podařily po Vídni posbírat, protože EC vozů se dopravce hned po jejich nahrazení railjety racionálně zbavil. Co se týče soukromníků, tak ti na svých komerčních spojích pochopitelně chtějí mít kapacity maximálně využité - ale pokud pojedou na objednávku kraje či státu, bude kapacita taková, jaká byla objednána. Na Slovensku je pokud vím situace do značné míry dána jízdným zdarma pro značnou část cestujících, za to dopravce nemůže. Anglii si strčte za klobouk, tam to prostě funguje jinak.

0/0
14.9.2016 13:19

J84a11n 37J25e14m63e82l59k32a 1915130

C) nenajdu vám teď ten odkaz, ale četl jsem to už ze 2 zdrojů.

D) nemyslím si, že by 2 proběhlé pseudosoutěže toto obsahovaly

E) Ano, mají starší vozy s kapacitou. A však tady se o tom bavíme. Zůstanou ČD a jejich park, zůstane kapacita.

Anglii si nestrčím za klobouk. Protože to je jediná země, kde se pustili tak daleko do "liberizačních" experimentů a mají 20 let zkušeností.

"že liberalizovaný trh může fungovat lépe než socialistický" Proto se tu bavíme o Anligii. Zajimavé, že třeba znárodnili zpět RailTrack. Takže otočili o 360 stupňů. Asi ten liberalizovaný trh nefungoval vždy na 100% ve všem ;-D

0/0
14.9.2016 20:14

O64l85d41ř56i68c87h 90J60a21n60e11č33e98k 8709986783411

D) na to už se snad ani nedá reagovat - jak říkám, Vy se prostě ve Vašem odporu proti liberalizaci nezastavíte před žádným argumentem. "nemyslím si, že by proběhlé soutěže toto obsahovaly"... stát objedná a uhradí dopravu ve veřejném zájmu, ale ve veřejném zájmu pozapomene zregulovat cenu jízdného...

E) jak říkám - ČD TEĎ mají dost kapacity ještě z komunistické éry, kterou stačí udržovat, což tak moc nestojí. až za deset patnáct let žabotlamy, regionovy a vše ostatní z komunistické éry definitivně doslouží, nebudou už ČD žádné přebytky mít, bude jen to, co se v posledních 15 letech nakoupilo pro racionální provoz. čili ČD na tom budou stejně, jako na tom jsou dnes soukromníci nebo ÖBB. možná ještě hůř, protože se ještě nestihlo nahradit vše a další nahrazování vázne, protože pan generální ředitel je názoru, že se firma již dále nemůže zadlužovat. a pokud ten šrot doslouží dříve, než bude nahrazen...??

Anglie není jediná země, kde pustili na koleje soukromníky. Spousta jich jezdí třeba v Německu, ale to se Vám nehodí do krámu, protože regionální doprava v Německu nekolabuje a nejezdí za přemrštěné ceny, protože jezdí na objednávku a doplatek spolkových zemí v rámci jejich integrovaných tarifů. Narozdíl od Anglie, kde si dopravce na koncesi musí vydělat a tarif mu nikdo nereguluje. Ale to Vy prostě odmítáte připustit, že o tak dalekosáhlé liberalizaci v ČR řeč není a ani být nemůže, protože to by pak v provozu zůstaly asi 4 dálkové trati a pár příměstských.

0/0
15.9.2016 9:30

O54l39d47ř85i64c85h 76J44a12n91e94č14e19k 8619366773761

O dodržování jízdních řádů platí totéž co o jízdném. Časy odjezdů určuje objednavatel, dispečink je SŽDC - tedy 'naddopravcový'.

0/0
14.9.2016 13:20

J16a47n 65J40e87m29e41l35k82a 1685340

"„pantografy“ řady 460, která je jednou z nejstarších a nejméně pohodlných jednotek na tuzemské železnici. Vlaky vyrobené v letech 1974 až 1978 nemají například klimatizaci a nejsou nízkopodlažní."

Zadání politiků i nedávno nebylo mít klimatizaci, dokonce ani u nových tramvajových souprav.

Nízkopodlažní nejsou ani některé dotáhnuté ojetiny z Německa některých soukromých dopravců, že..

460 je podle mě naopak docela pohodlný. Jen by zasloužil novou elektrickou výzbroj. A trochu více péče po 40 letech. A může jezdit klidně dál. Tím by rekuperoval a brzdy méně pískaly. Jízdní dynamiku má dobrou.

Někteří socani vyhlásili, že zavedou jízdu mládeže zdarma. Vzhledem k tomu, že jsem viděl na Slovensku, jak vypadá ježdění zdarma romských studentů zdarma tam a zpět a jak dopadne nová jednotka za pár let provozu, myslím, že jsou pak investice do nových zbytečné. I jiní spoluobčané jsou pěkná...

+2/0
13.9.2016 17:37

P10e14t25r 43J64u14r28č76e61k 4659784300

Z těch názvů jsem málem pukl smíchy. To museli být pořádně zhulení, když to vymýšleli. Na druhou stranu, furt lepší Valašská střela než Tesco nebo Electroworld, jako to mají Slováci.

+5/−1
13.9.2016 16:50

O54t79t34o 84P98o65s16p50í48š95i31l 4924915417748

Oni to nevymýšleli, nýbrž udělali anketu. I tak tam ale asi nějaký ten joint být musel, když si nechali podstrčit takové voloviny jako nějaká Dcérečka...;-D

+2/0
13.9.2016 17:19

J24a51k28u53b 39Z13e17m20á11n87e78k 2694533571188

Super. Několik dvacetitisícových měst bude dál obsluhovat permanentně přetopený kostitřas, do kterého při troše štěstí i teče, ale aspoň bude mít veselé jméno.

+2/−1
13.9.2016 16:36

Z10d24e50n68ě45k 85H17r94u55b36ý 5265618821616

Na nové vlaky nemáme, ale můžeme těm starým dát nová jména.

+1/−1
13.9.2016 16:20

K17a93t49e71ř71i53n62a 20K47o34z89á51k71o23v83á 2208851455958

Ještě, že tam nejezdí vlak 451. Moje máma, která žije u Opavy, takovému vlaku říká Baník.

+1/0
13.9.2016 16:13

M89i87c31h78a51e72l 39C37h43a33r97v13á85t 9549368493802

Co se týká pohodlnosti, tak je pantograf na stejné úrovni jako panter. Sic nemá klimatizaci, ale sedadla má dostečně daleko od sebe.

+2/0
13.9.2016 16:07

Z84u30z81a85n63a 47B14e13n43d54o44v44á 2806712253408

Dcerka z Lidečka mi připomíná Comeback.

+3/0
13.9.2016 15:54

M25i85l70a28n 72W70e30l98s24e34r 5752238368861

Vlaky nemusejí mít jména. Hlavně aby jezdily rychle a včas. Hlavně k nám, na konec světa, na jih Čech..

+4/0
13.9.2016 15:49

D64a27n86a 43K39o11c25i24á14n33o82v73á 2473388839928

Valašská střela mě pobavila nejvíc, bude jezdit nadzvukovou rychlostí;-D

A tuhle znáte: utíká šnek, až mu vlají tykadla...

+6/0
13.9.2016 15:33

J97a52n 35K87o55b38ě49r77s61k21ý 1580606851493

Nanovější soupravy musí zatím cestující na této trase zapomenout. Olomoucký aniZlínský kraj totiž patří mezi kraje, které zatím nevyhlásily jedinou soutěž naželezničního dopravce, a musí se tak smířit s tím, co jim České dráhy k provozu nabídnou.Kraje, které dopravce soutěžily, se dočkaly kromě nižší ceny i novějšíchvozidel.

Uvedu to trochu na pravou míru. Olomoucký kraj čeká na získání nové soupravy z dotací OPD2 které by měly přijít na tuto relaci. Soutěžit se po roce 2019 bude. I bez soutěže jezdí v Olomouckém kraji do Šumperku RegioPantery. Na neelktrifikovaných tratích zde jezdí 814 (Os Olomouc-Hrubá Voda) 843 (Olomouc-Uničov-Šumperk). Na trati Olomouc-Šumperk jezdí kromě Panterů ještě bohužel pořád několik klasických vozů a největší katastrofa je Olomouc-Přerov-Hranice kde jezdí ty 460. Že jedině soutěž znamená nová vozidla nesouhlasím v okolí Prahy se taky nesoutěžilo a s vozovým parkem tam na tom vůbec nejsou špatně. Bude to spíš záležet na přístupu daného kraje k dopravě. Jak jinak si vysvětlit to, že tarifní integrace celého Olomouckého kraje byla dokončena až letos v září? ;-€

+5/0
13.9.2016 15:24

J22a37n 88S17ů66r78a 4275923373852

Soutěž a její podmínky jsou jistotou pro nová vozidla. Vše ostatní je pouze závislost na dotacích. Viz 089, kde jezdí Desira místo dřívějších 810, levněji a nepořízená s dotací. Soutěžit se může už dávno, jen to ČSSD nechce, aby nenaštvala své voliče s OSŽ. V okolí Prahy už nic jiného, než dát nová vozidla, nešlo z důvodů kapacit, zásobárna žabotlamů není nekonečná.

+3/−1
13.9.2016 15:43

J38a10n 70K66o94b88ě96r81s70k39ý 1400776701103

Kraj chce koupit vozidla z OPD2 a dopravci je pronajímat. Jelikož už konečně existuje integrovaný tarif tak by mi to bylo jedno kdo to bude jezdit jestli ČD nebo někdo jiný.

0/0
13.9.2016 15:46

J97a19n 87S47ů65r76a 4885663633272

Vážně? Asociace krajů přece půjčovnu vlaků odmítá, protože by to zlikvidovalo ČD...

+1/0
13.9.2016 15:47

J83a70n 46K58o30b26ě24r79s58k96ý 1110266381773

Zrovna Ol kraj chtěl ty vlaky mít ve svém vlastnictví. Ale mohlo se něco mezitím změnit.

Může nastat ještě další zajímavá situace jako v Polsku kde vojvodství nakoupila nová vozidla a založila si své dopravce. Legální to je....

0/0
13.9.2016 15:55

O21t66t32o 61P78o25s20p81í59š27i17l 4684695397558

"...a založila si své dopravce"

Socialismus jak vyšitej, ale proč ne, že? Proč si najímat "dopravce" jen na to, aby dodal papír a lidi, když si to vojvodství může udělat celé samo... Jen se mi nějak ztrácí v nedohlednu ta transparentnost, za kterou se tu (asi na oko) bojuje. (Teď mluvím především o ministerstvu.)

+1/0
13.9.2016 17:22

O71t18t49o 42P17o48s21p28í59š32i49l 4224265967218

Půjčovna vlaků je největší blbost a především nedomyšlený koncept úředníků ministerstva. Docela se divím, že takový bojovník za transparentnost jako Vy v tom nevidí postupné směřování zpět k socialismu, kdy si stát a možná i některé kraje založí vlastní dopravní společnosti. Časem nebudou potřeba výběrka ani na ty personální zdroje a s pomocí transparentních směrnic EU pod záštitou otevřeného trhu tady bude socialismus na modro.EU

+1/0
13.9.2016 17:18







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.