Diskuze
Ogar, Dcerka z Lidečka, Váša Příhoda. Další vlaky dostanou jména
Děkujeme za pochopení.
J86o28s39e55f 41S60t67r91á16s71k54ý
Už chápu, proč ČD nezavedou znovu přímý vlak Liberec - Cheb. Bojí se tradičního názvu "Konrad Henlein Express".
P81e54t73r 27K85o82r15b59e33l
Kdysi, když se řeklo Košičan, všichni věděli, že je to ranní či dopolední vlak do Košic. Když se řeklo Ostravan jelo to ráno na Prahu a večer zpět. Dnes, kdy má jméno každý vymeták ztrácí systém efekt, je nepřehledný.
O87l19d20ř88i34c61h 76J58a97n79e82č20e41k
Nemyslím - pro běžný člověk spočítá pro něj relevantní spoje na prstech maximálně obou rukou a tak mu může být jedno, jestli pojmenovaných spojů jezdí po ČR desítky nebo tisíce. Problém je, že když se to pořád mění, tedy jeden rok jede XYZ do Prahy ráno, další rok takový vlak neexistuje vůbec a třetí rok jede XYZ odpoledne, tak se v tom nikdo nevyzná a postrádá to smysl.
Mimochodem, proč se při pojmenovávání vlaků do Rakouska vůbec berou ohledy na Rakušany, když ti ta jména stejně vůbec nepoužívají? Railjety Praha - Wien - Graz jsou pojmenované, ale Rakušanům je to naprosto ukradené, těm stačí čísla.
M13a46t54ě54j 84V83o96n56d54ř86i46č65k52a
"...čtyři páry expresních vlaků z Prahy do Českých Budějovic, případně ještě dál doLincenebo Českého Krumlova"
Expresních vlaků bude podstatně více, právě 4 z nich mají jet až do Linze a jeden další do Krumlova.
J76a55n 25J39e21m51e26l53k50a
Na novější soupravy musí zatím cestující na této trase zapomenout. Olomoucký ani Zlínský kraj totiž patří mezi kraje, které zatím nevyhlásily jedinou soutěž na železničního dopravce, a musí se tak smířit s tím, co jim České dráhy k provozu nabídnou.
To není pravda. Pravda je taková, že kdyby si politici chtěli připlatit mohou mít nové soupravy. Ale nechtěli a nechcou.
B) Kdyby Ťok místo utrácení peněz za vyřazování 842/843 z rychlíkových tratí kam patří a kde fungují, mohly by peníze z OPD2 použít třeba na toto.
C)Pokud koupí nové na půjčovnu nebo na kraj. Budou muset nájemci platit normální tržní cenu za používání. U vlastnictví u ČD by to tak nejspíš nebylo. Tedy je to naprosto na nic. To si mohou rovnou pořídit soupravy přes leasingovku. A někdo novou soupravu bude muset zaplatit. A já tvrdím, že u špatně nastavených soutěží to bude spíše zákazník.
D)U současného systému mají cestující jistotu, že stát bude mít i nadále kontrolu nad výší jízdného. Síťově jízdné v ČR. A že se nestanou dojnou krávou špatných smluv na 15 let.
E) Mají jistotu, že nebudou jezdit na stojáka. Protože ČD má ve svých vozech dostatek kapacit. Obsazenost 27%. Narozdíl od soukromých dopravců a soutěží na 15 let. F) Mají levnější pravidelné dojíždění.
Pro příklady netřeba chodit daleko. Soukromý dopravce Slovensko nebo Anglie.
Proč pan Sůra nenapíše o problémech systému soutěží/koncesí. Stačí se podívat na FB dopravce sk. K tomu u ČD má v 460tce okna. U přeplněného soukromého vlaku, kde se jezdí ve špičce na stojáka a ještě přestane fungovat klimatizace je to problém. Viz FB. Opět někdo zkolaboval.
Opět mají soukromí problém se zpožděním. Sk i Anglie.
Ukazuje se, že problémy mají i soukromníci a někteří velké.
J56a12n 80S20ů77r33a
1. cena za vlkm je po soutěži v Libereckém kraji nižší, než před soutěží. A vozy vyrobenými v tomto století, nikoliv z muzea železnic a úschovny nepotřebných socanů.
2. Platí, že co si objednatel dá do smlouvy, to má platit. Včetně kontroly výše jízdného (ostatně většina krajů má své integrované tarify). To, že je pro některé kraje smlouva kusem papíru, to je věc druhá.
3. Nehledám cestu, že něco nejde. Hledám cestu, že něco jde. Půjčovna je funkční v některých spolkových zemích, v Bavorsku je vysoutěženo téměř 100% výkonů a za stejnou cenu mají za 10 let dvakrát větší přepravní výkon.
4. Je mi úplně jedno, kdo soutěž vyhraje. To není o soukromnících nebo Českých drahách. Ostatně, v LB 036 vyhrály ČD a není problém...
5. Jistota jízdy na sedačce mě opravdu pobavila. Zkuste jet třeba třeba v sezoně vlakem do Kořenova. Příjemné posezení přeji.
J55a92n 44J74e50m38e55l85k71a
"„pantografy“ řady 460, která je jednou z nejstarších a nejméně pohodlných jednotek na tuzemské železnici. Vlaky vyrobené v letech 1974 až 1978 nemají například klimatizaci a nejsou nízkopodlažní."
Zadání politiků i nedávno nebylo mít klimatizaci, dokonce ani u nových tramvajových souprav.
Nízkopodlažní nejsou ani některé dotáhnuté ojetiny z Německa některých soukromých dopravců, že..
460 je podle mě naopak docela pohodlný. Jen by zasloužil novou elektrickou výzbroj. A trochu více péče po 40 letech. A může jezdit klidně dál. Tím by rekuperoval a brzdy méně pískaly. Jízdní dynamiku má dobrou.
Někteří socani vyhlásili, že zavedou jízdu mládeže zdarma. Vzhledem k tomu, že jsem viděl na Slovensku, jak vypadá ježdění zdarma romských studentů zdarma tam a zpět a jak dopadne nová jednotka za pár let provozu, myslím, že jsou pak investice do nových zbytečné. I jiní spoluobčané jsou pěkná...
P32e13t41r 40J64u33r51č67e18k
Z těch názvů jsem málem pukl smíchy. To museli být pořádně zhulení, když to vymýšleli. Na druhou stranu, furt lepší Valašská střela než Tesco nebo Electroworld, jako to mají Slováci.
O13t81t50o 71P68o25s33p62í89š51i72l
Oni to nevymýšleli, nýbrž udělali anketu. I tak tam ale asi nějaký ten joint být musel, když si nechali podstrčit takové voloviny jako nějaká Dcérečka...
J73a15k73u10b 60Z52e71m24á24n31e68k
Super. Několik dvacetitisícových měst bude dál obsluhovat permanentně přetopený kostitřas, do kterého při troše štěstí i teče, ale aspoň bude mít veselé jméno.
Z53d36e88n47ě83k 22H84r32u60b22ý
Na nové vlaky nemáme, ale můžeme těm starým dát nová jména.
K12a77t29e72ř52i71n16a 34K14o92z95á29k38o57v97á
Ještě, že tam nejezdí vlak 451. Moje máma, která žije u Opavy, takovému vlaku říká Baník.
M66i39c14h79a79e52l 92C77h44a38r23v82á30t
Co se týká pohodlnosti, tak je pantograf na stejné úrovni jako panter. Sic nemá klimatizaci, ale sedadla má dostečně daleko od sebe.
Pliveme vám do piva. Centrum Málagy zaplavily nenávistné vzkazy turistům
Mezi turisticky oblíbené destinace se dlouhá léta řadí i španělská Málaga. Přístavní město na jihu...
Seznam zakázaných kotlů. Co vám od září hrozí, když v nich budete dál topit
Premium Češi stále provozují nejméně 150 tisíc starých neekologických kotlů na tuhá paliva 1. a 2. emisní...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
Velikonoce 2024: Na Velký pátek bude otevřeno, v pondělí obchody zavřou
Otevírací doba v obchodech se řídí zákonem, který nařizuje, že obchody s plochou nad 200...
Loď v Baltimoru měla potíže už dřív, most si o nehodu říkal, soudí odborníci
Bezprostředně po úterní nehodě lodi v americkém Baltimoru vedení společnosti, která loď provozuje,...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
Bankrot zažehnán, zatím. Saúdové nalijí do luxusních elektroaut miliardu dolarů
Americký výrobce luxusních elektromobilů Lucid získá od divize saúdskoarabského státního...
Parní Albatros opraví soukromá firma. Třicet let ho pak bude moci provozovat
Největší z parních lokomotiv patřící Českým drahám se dočká opravy a bude opět moci na trať. Na...
Komora: Loni přibylo žadatelů o podporu, farmy se rozdělovaly účelově
Po loňském spuštění tzv. redistributivní platby, tedy dotace, při které se vyplácí 3 500 Kč na...
Zemřel nobelista a průkopník behaviorální ekonomie Daniel Kahneman
Ve věku 90 let zemřel izraelsko-americký psycholog Daniel Kahneman, který získal Nobelovu cenu za...
Dražší než Costa Concordia. Pojistné škody za Baltimore jdou do miliard dolarů
Zřícení mostu Francise Scotta Keye v americkém Baltimoru může podle analytiků stát pojišťovny...