Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Ogar, Dcerka z Lidečka, Váša Příhoda. Další vlaky dostanou jména

Nový jízdní řád, který začne platit v prosinci, přinese kromě změn v časech odjezdů i úplně nová jména vlaků. Nejvíce jich přibude na Moravě, kde budou lidé jezdit například Valašskou střelou, Ogarem, Bačou, Ječmínkem nebo Dcerkou z Lidečka. Na jih Čech zamíří z Prahy Josef Lada či Váša Příhoda.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J28o23s55e78f 82S29t39r70á46s58k76ý 5902503574468

Už chápu, proč ČD nezavedou znovu přímý vlak Liberec - Cheb. Bojí se tradičního názvu "Konrad Henlein Express".

+1/0
17.9.2016 19:44

P66e73t29r 43K95o67r17b82e36l 9686537580602

Kdysi, když se řeklo Košičan, všichni věděli, že je to ranní či dopolední vlak do Košic. Když se řeklo Ostravan jelo to ráno na Prahu a večer zpět. Dnes, kdy má jméno každý vymeták ztrácí systém efekt, je nepřehledný.

0/0
14.9.2016 15:28

O18l79d80ř53i76c45h 32J86a72n31e98č71e17k 8149246743871

Nemyslím - pro běžný člověk spočítá pro něj relevantní spoje na prstech maximálně obou rukou a tak mu může být jedno, jestli pojmenovaných spojů jezdí po ČR desítky nebo tisíce. Problém je, že když se to pořád mění, tedy jeden rok jede XYZ do Prahy ráno, další rok takový vlak neexistuje vůbec a třetí rok jede XYZ odpoledne, tak se v tom nikdo nevyzná a postrádá to smysl.

Mimochodem, proč se při pojmenovávání vlaků do Rakouska vůbec berou ohledy na Rakušany, když ti ta jména stejně vůbec nepoužívají? Railjety Praha - Wien - Graz jsou pojmenované, ale Rakušanům je to naprosto ukradené, těm stačí čísla.

0/0
14.9.2016 16:18

P89e90t13r 24K74o77r97b22e24l 9466207390282

Proč dávat deseti a více vlakům jezdících denně v tu samou minutu nějaká jména. Spíše to v hlášení mate.

0/0
14.9.2016 18:47

O20l39d70ř78i61c66h 76J33a23n14e34č58e93k 8529306703881

Ono těch deset vlaků v tu samou minutu samozřejmě neodjíždí z téhož nádraží, takže to zas tak moc nezmate - i když máte pravdu, že to hlášení prodlužuje a to může ve velkých uzlech způsobovat problémy, ono stačí, když se teď u každého vlaku hlásí i dopravce, to pak např. v Pardubicích může jet staniční rozhlas třeba 10 minut v kuse a pak nějaký vlak může být ohlášen ve chvíli, kdy už je pryč, protože prostě v hlášení zrovna byla dlouhá fronta.

Jelikož se nově pojmenovávají hlavně spoje na méně významných tratích, tam, kde dosud téměř nic pojmenovaného nejezdilo, tak to podle mě žádný velký chaos nezpůsobí.

Např. v Libereckém kraji je pokud vím z několika desítek párů rychlíků pojmenováno jen cca. 5 mezi Turnovem a Prahou, ty do Pardubic, Kolína a Děčína jména nemají a kdyby se je někdo rozhodl pojmenovat, většině lidí to bude putna a chaos to nezpůsobí.

0/0
15.9.2016 9:08

M63a92t18ě48j 78V61o54n45d42ř11i82č40k62a 4984220578546

"...čtyři páry expresních vlaků z Prahy do Českých Budějovic, případně ještě dál doLincenebo Českého Krumlova"

Expresních vlaků bude podstatně více, právě 4 z nich mají jet až do Linze a jeden další do Krumlova.

+2/0
13.9.2016 20:30

J21a68n 11J38e51m57e96l64k76a 1855770

Na novější soupravy musí zatím cestující na této trase zapomenout. Olomoucký ani Zlínský kraj totiž patří mezi kraje, které zatím nevyhlásily jedinou soutěž na železničního dopravce, a musí se tak smířit s tím, co jim České dráhy k provozu nabídnou.

To není pravda. Pravda je taková, že kdyby si politici chtěli připlatit mohou mít nové soupravy. Ale nechtěli a nechcou.

B) Kdyby Ťok místo utrácení peněz za vyřazování 842/843 z rychlíkových tratí kam patří a kde fungují, mohly by peníze z OPD2 použít třeba na toto.

C)Pokud koupí nové na půjčovnu nebo na kraj. Budou muset nájemci platit normální tržní cenu za používání. U vlastnictví u ČD by to tak nejspíš nebylo. Tedy je to naprosto na nic. To si mohou rovnou pořídit soupravy přes leasingovku. A někdo novou soupravu bude muset zaplatit. A já tvrdím, že u špatně nastavených soutěží to bude spíše zákazník.

D)U současného systému mají cestující jistotu, že stát bude mít i nadále kontrolu nad výší jízdného. Síťově jízdné v ČR. A že se nestanou dojnou krávou špatných smluv na 15 let.

E) Mají jistotu, že nebudou jezdit na stojáka. Protože ČD má ve svých vozech dostatek kapacit. Obsazenost 27%. Narozdíl od soukromých dopravců a soutěží na 15 let. F) Mají levnější pravidelné dojíždění.

Pro příklady netřeba chodit daleko. Soukromý dopravce Slovensko nebo Anglie.

Proč pan Sůra nenapíše o problémech systému soutěží/koncesí. Stačí se podívat na FB dopravce sk. K tomu u ČD má v 460tce okna. U přeplněného soukromého vlaku, kde se jezdí ve špičce na stojáka a ještě přestane fungovat klimatizace je to problém. Viz FB. Opět někdo zkolaboval.

Opět mají soukromí problém se zpožděním. Sk i Anglie.

Ukazuje se, že problémy mají i soukromníci a někteří velké.

+2/−1
13.9.2016 17:56

J65a80n 35S77ů50r35a 4815273313782

1. cena za vlkm je po soutěži v Libereckém kraji nižší, než před soutěží. A vozy vyrobenými v tomto století, nikoliv z muzea železnic a úschovny nepotřebných socanů.

2. Platí, že co si objednatel dá do smlouvy, to má platit. Včetně kontroly výše jízdného (ostatně většina krajů má své integrované tarify). To, že je pro některé kraje smlouva kusem papíru, to je věc druhá.

3. Nehledám cestu, že něco nejde. Hledám cestu, že něco jde. Půjčovna je funkční v některých spolkových zemích, v Bavorsku je vysoutěženo téměř 100% výkonů a za stejnou cenu mají za 10 let dvakrát větší přepravní výkon.

4. Je mi úplně jedno, kdo soutěž vyhraje. To není o soukromnících nebo Českých drahách. Ostatně, v LB 036 vyhrály ČD a není problém...

5. Jistota jízdy na sedačce mě opravdu pobavila. Zkuste jet třeba třeba v sezoně vlakem do Kořenova. Příjemné posezení přeji.

+2/0
13.9.2016 21:05

J41a77n 25J42e29m65e93l91k60a 1155220

No Kořenov je právě neflexibilní souprava, na základě požadavků soutěže, ne.. Když stoupne počet cestujících nad plán je problém. U ucelené soupravy je třeba dodat další soupravu. To je drahé. Dopravce to nechce platit. Zadavatel/ kraj to nechce platit. Smlouva je na 10, 15 let. V Anglii evidentně jezdí na stojáka ve špičce každý den do práce. Spousta lidí si na to stěžuje. To si troufám tvrdit v Praze není. https://www.youtube.com/watch?v=y-GUP0in_v0 3:20 - 5

Přečtěte si komentáře na Slovenském facebooku soukromého dopravce.

0/0
13.9.2016 21:37

J11a48n 40S60ů69r59a 4215443203822

Máte pravdu, špatný příklad. Tak si zkuste sednout v některém ranním spoji do Prahy například s nástupem tak v Klánovicích:)Zkuste se tím svézt.

Anglie je zcela jiný model.

a ta ostatní fakta se nehodí, že?

RegioJet na Slovensku je rovněž přímé zadání z ruky, tedy něco, co rozhodně nemá moji podporu.

+2/0
13.9.2016 21:39

J11a74n 76J79e61m74e14l88k36a 1265940

1) Co já nedokážu posoudit, zda tato nabídka je či není pro dopravce ve výsledku ztrátová. (s novou soupravou)

3) Nedokážu v tuto chvíli posoudit Bavorsko. Nicméně v tom dokumentu výše je uvedeno, že náklady na dotace pro železnici v Británii jsou po privatizaci dvojnásobné.

Dále že privatizovaná fragmentovaná železnice je neefektivní.

Navíc má problémy se zpožděním. A jak jsem psal přecpaností. A cenou.

Anglie je zcela jiný model. - Čim. Podle mě je to ve výsledku stejný model.

0/0
13.9.2016 21:53

J35a74n 79S90ů84r94a 4325913123712

Vy snad předpokládáte, že dopravce podává nabídku, která bude ztrátová?

Co se UK týče, mícháte dvě věci: dotaci do infrastruktury a dotaci na provoz vlaků. Dotace na provoz vlaků v UK je nula, dopravci naopak platí státu za to, že mají koncesi pro provoz na určité trati.

0/−1
13.9.2016 21:55

J26a80n 64J63e42m93e27l80k74a 1705810

Dotace na provoz vlaků je nula.

- Tomu nevěřím, že by menší lokální tratě jezdily v UK bez dotací.

Anglie není zcela jiný model podle mě. Koncese je taky soutěž. Jenom výsledek u dotace má opačné znaménko.

Ale to podstatné je shodné. Jeden dopravce, jedna trať, výlučný přístup k infrastruktuře, smlouva na dlouhou dobu (tím nemá tendenci zlepšovat služby). A volná cena jízdného.

Dřív jsem neviděl, jak je to s dotacema na provoz vlaků, ale je to asi tady https://www.gov.uk/government/statistical-data-sets/rai03-rail-finance

0/−1
14.9.2016 20:02

J20a95n 39S12ů48r62a 4665893893132

Tak si to nastudujte, jeďte se tam podívat. Ono těch lokálních tratí také v UK mnoho nezbylo. Je to opravdu zcela jiného. Například pokud je ve smlouvě na ZDO riziko tržeb na straně dopravce, myslíte, že opravdu nemá tendenci zlepšovat služby? Proč myslíte, že třeba Trilex na 089 celkem dost inzeruje a láká lidi do vlaků, vymýšlím, kam mohou v jejich síti jet na výlet? Aby jen tak propálil peníze?

+1/0
14.9.2016 21:22

J33a87n 27J74e72m60e68l83k64a 1885520

Jen tak pro zajimavost, podívejte se do toho odkazu. První sloupec tabulky. Pokud to chápu správně, měl by odpovídat dotaci dopravcům. Někdy v některých letech je tam znaménko +, někdy -.

Dle mého tedy nelze říkat, že vlaky v součtu jezdí bez provozních dotací. Možná poslední léta - ps kdy se ještě zvýšil výběr z jízdného.

0/0
15.9.2016 12:11

O18l21d84ř93i21c25h 29J79a86n18e61č55e22k 8249786493881

Ano máte pravdu - taky to chápu tak, že do roku 2010 stát železničním dopravcům doplácel, od té doby od nich kasíruje. Tržby z jízdného se za posledních 10 let nominálně zdvojnásobily.

Čili britští železniční cestující platí hříšné peníze, dopravci jsou patrně v zisku a ještě odvádějí peníze do státní pokladny.

Mimochodem i v 'sezóně' 2003/4, kdy byly doplatky od státu nominálně nejvyšší za období 1998 - 2006, byly třetinové oproti výnosům z jízdného - tedy i když tehdy cestující neplatili plnou cenu služby jako dnes, stále platili 3/4, což je ve srovnání s kontinentální Evropou velmi mnoho - jakou část z nákladů hradí cestující u ČD v jízdném? Třetinu? Ještě méně?

Takže ekonomický model osobní železniční přepravy v UK a v kontinentální Evropě včetně ČR nemůžete ani náhodou srovnávat.

0/0
15.9.2016 12:47

J46a41n 64J11e22m68e91l92k47a 1885680

Co mě tam zaráží, ty výkyvy, jednou plus jednou mínus.(nemalé částky)

Promiňte, ale já si troufám trochu tvrdit, že to snížení dotací na úkor tržeb přinesl právě tento systém soutěží. Ať je nazýváme franchisou nebo čímkoliv. A s tím já mám problém, protože jim bylo taky slibováno nižší jízdné - lepší služby.

0/0
15.9.2016 20:02

J43a57n 95J20e81m38e12l84k53a 1175360

Oni v tom dokumentu BBC tvrdí, že zisky dopravců jsou v úrovni procent. . Asi je to dohledatelné čislo. Údajně na úrovni supermarketů (no to je taky otázka, co vím, že u některých komodit mají 100% marži, na potravinách) Přesto si myslím, že jsou způsoby jak snížit ziskovost na oko. Dále oni také platí podobné zisky (procenta) soukromé půjčovně. Podle dokumentu. Na vině je tedy podle mě taky tento způsob soutěží, který prostě snížil dotace a víc musí platit zákazník. A protože jsou zácpy. Nemovitosti drahé. Nic jiného mu nezbývá.

0/0
15.9.2016 20:09

O47l47d20ř12i94c71h 41J15a59n92e20č78e47k 8339336513951

"To podstatné je shodné"? 8-o Nikoliv: to pro cestujícího nejpodstatnější je diametrálně odlišné - cena. Zatímco v kontinentální Evropě je prostřednictvím úhrad z veřejných rozpočtů držena na nízké úrovni, v UK je závratná, protože dopravce nic nedostává, naopak platí a přitom musí vydělávat. A může si to dovolit, protože v okolí Londýna může vlak být mnohdy jediná možnost, jak na cestě do práce nestrávit celé dopoledne.

0/0
15.9.2016 9:13

J51a92n 11J73e36m59e46l38k21a 1515730

Re: Klanovice pokud je to stejné -rozhodně za to lidi v ČR zatím neplatí špičkovou přirážku jako v Anglii. Cena je diametrálně jiná.

0/0
13.9.2016 21:55

J82a22n 93S95ů80r19a 4935263903192

Ano, ale vy píšete, že u ČD nehrozí, že se pojede v přecpaném vlaku. A teď to začnete srovnávat s Anglií:)

0/0
13.9.2016 21:56

J72a30n 60J41e38m74e32l77k58a 1865570

Pokud vím ČD zdvojují i ztrojují soupravy Elephanta ve špičce.

Tak problémy se špičkou budou vždy. Původně jsem to vztahoval spíše k tady té velké soupravě 460 - jestli ji někdo nahradí pak čím. Ale že díky průměrné obsazenosti ČD 27 %, flexibilním soupravám, širšímu vozovému parku (ve špičku jede loko + vagony, mimo špičku 842, večer regionova) je větší šance, že cestující nebudou vystavení přecpanému vlaku. Nebo že je vůbec někdo sveze. Komárno vs. trať 323.

Rozhodně než u někoho kdo má 80 % obsazenost a třeba povinné místenky.

Začnu - protože to souvisí podle mě se soutěžemi a soukromými dopravci. Protože chtějí mít z principu obsazenost co největší. A taky neschopností a neochotou změnit pak smlouvu na 15 let.

0/−1
14.9.2016 9:21

J86a15n 42S60ů16r62a 4205873723722

Chápu, sen každého šotouše, ideálně zabrat celé kupé a otevřít si okno. Omlouvám se, ale vidím, že máte svoji pravdu, aniž byste řešil fakta. Diskuze s termíny pokud vím atd mě moc neba:)

0/0
14.9.2016 9:23

J82a30n 67J31e46m98e24l96k37a 1385160

To jste to pochopil špatně. Já řeším fakta 27%.. Zkoušel jste si jistě objednávat lístek do Liberce. Za hezkého počasí. Je to logické. Komerční služby potřebují vysokou obsazenost. Nejezdí v nelukrativních časech. Zákazník jezdí spíš kdy chce dopravce. Nebo třeba zaplatí balík.

Dotované služby mohou mít víc volných kapacit - tam se zatím jezdí spíš kdy chce zákazník.

0/−1
14.9.2016 20:29

J59a85n 77S71ů50r41a 4965833243602

A co brání státu / kraji, aby si dopravu Praha - Liberec objednal? Mícháte dopravu v závazku a na komerční riziko a dopravu v závazku s přímým zadáním a soutěží.

A jedna perlička: když byla trasa Liberec - Praha v závazku, poslední bus jezdil v devět večer z Prahy. Teď jezdí v 11, to k těm nelukrativním času. Nově dokonce až v půlnoci díky nové lince Flixbusu. Bez jakéhokoliv dosypu.

+1/−1
14.9.2016 21:20

J62a64n 25J94e16m61e44l74k56a 1825380

Ale nic, já jen ukazuju rozdíly. Praha Liberec funguje dobře. Bez dotací. Ale je to taky otevřený trh. Když to Jančura bude dělat špatně, příjde někdo jiný. A buď se bude muset zlepšit.. Což u smlouvy na 15 let není tak jednoduché.

0/0
15.9.2016 20:23

O27l46d89ř10i91c20h 90J75a17n79e30č57e50k 8369296633871

Aha takže monopol ČD = dotovaná služba pro zákazníka

soukromý dopravce který objednávku dostal v soutěži = komerční doprava v níž dopravce hledí jen na svůj zisk? 8-o

0/0
15.9.2016 9:17

O64l30d22ř13i58c22h 30J65a52n35e40č46e79k 8329796553771

Jak už jsem napsal níže (nebo níže): možnost flexibilně posilovat mají ČD jen díky tomu, že si v provozuschopném stavu drží spousty desítky let starých dávno odepsaných souprav. Ve špičce třeba do Úval pošlou zdvojený elefant, ten ovšem chybí v Kralupech, kam musí žabotlam. Až žabotlamy a spol. definitivně doslouží, budou mít i ČD stejný problém, protože nebudou kupovat další desítky elefantů jen proto, aby mohly ve špičce posílit. To je prostě strašně drahé.

Anglie prostě funguje jinak. Stát ani místní správa železniční dopravu nedotuje a ceny dopravcům nereguluje, takže jsou takové, jaké jsou. V kontinentální Evropě je to zkrátka jinak.

Přirážka za cestu ve špičce (resp. sleva na cestu mimo ni) funguje např. i v Mnichově - a je to logické. Návaly ve špičkách jsou pro objednavatele dopravy extrémně drahé, na jejich zvládání jsou potřeba kapacity, které se ve zbytku dne / týdne nevyužijí, tak je logické, že je snaha motivovat cestující, kteří nemusí jet nutně v 8 ráno, aby jeli o něco dříve nebo později. Když to dělá soukromník v Anglii, je to špatně, když DB v Mnichově (z nařízení města či zemské vlády), je to o.k.?

Ohánět se tu maximálním využitím kapacity a povinnými místenkami - v KOMERČNÍCH VLACÍCH - je vrchol demagogie lidí, kteří nejsou ochotni připustit, že liberalizovaný trh může fungovat lépe než socialistický a nebojí se sáhnout po jakémkoliv argumentu. Pendolino je taky místenkové a ČD ho chtějí mít maximálně plné. A pokud v objednávané dopravě dostanou od kraje či státu fixní platbu za vlakokilometr bez ohledu na to, jaké vykáží tržby (tedy 'prokazatelnou ztrátu'), budou se rovněž snažit své tržby v rámci možností daných smlouvou maximalizovat.

+1/0
14.9.2016 13:30

J42a49n 87J71e57m31e16l17k17a 1795410

" ..je vrchol demagogie lidí, kteří nejsou ochotni připustit, že liberalizovaný trh může fungovat lépe než socialistický"

51:53 https://www.youtube.com/watch?v=y-GUP0in_v0

Anglická železnice je o 40 % měně efektivní, než Francie, Holandsko, Svédsko, Švýcarsko

.

Já ne.. BBC.. A studie.

0/0
15.9.2016 21:21

O16l73d67ř86i96c55h 19J36a69n34e68č33e68k 8439496833601

Zkusím Vám odpovědět na vše najednou: A) Ano, souhlas - pokud se krajští politici chtějí s ČD dohodnout na lepších vlacích, určitě to jde. Ale stojí to peníze.

C) Proč by státní půjčovna měla po dopravci požadovat "tržní cenu"? Naopak, když soupravy bude vlastnit stát, nehrozí problémy s vracením dotací ani s tím, že se po skončení 15-leté smlouvy vypíše nová soutěž, ve které budou požadována nová vozidla-a ta (teprve) 15 let stará se pošlou do šrotu?

D) V objednávané (smluvní) dopravě bude zákazník mít stejnou jistotu jízdného u ČD jako u soukromníků. (Maximální) ceny totiž nastavuje objednavatel, a to i měsíčních / krajských jízdenek a tak je jedno, jestli za ně jezdí ČD nebo někdo jiný.

E) Nesmysl - o kapacitě opět rozhoduje objednavatel. ČD mají možnost posilovat jen díky tomu, že si v provozuschopném stavu drží desítky let staré soupravy, které naleznou využití jen ve špičkách (do Klánovic možná jede ve špičce zdvojený elefant, ale ta druhá souprava chybí v Kralupech, kam musí žabotlam). Posílit spoje do Kořenova by technicky nebyl problém - tam jezdí jednotlivé motoráky, podle potřeby by mohl jet jen jeden vůz nebo třeba 4. Ale ty vozy prostě nejsou k dispozici, protože držet si v záloze vozy, které se využijí 15 hodin týdně, je velmi nehospodárné. U jakéhokoliv dopravce. Pokud u ÖBB EC vlak nabere větší zpoždění, než je jeho pauza v cílové stanici před cestou zpět, tak ten vlak zpět buďto má zpoždění, anebo na něm jede veselá sbírka vozů špatné a horší úrovně, které se zrovna podařily po Vídni posbírat, protože EC vozů se dopravce hned po jejich nahrazení railjety racionálně zbavil. Co se týče soukromníků, tak ti na svých komerčních spojích pochopitelně chtějí mít kapacity maximálně využité - ale pokud pojedou na objednávku kraje či státu, bude kapacita taková, jaká byla objednána. Na Slovensku je pokud vím situace do značné míry dána jízdným zdarma pro značnou část cestujících, za to dopravce nemůže. Anglii si strčte za klobouk, tam to prostě funguje jinak.

0/0
14.9.2016 13:19

J39a36n 57J49e12m72e93l79k74a 1265170

C) nenajdu vám teď ten odkaz, ale četl jsem to už ze 2 zdrojů.

D) nemyslím si, že by 2 proběhlé pseudosoutěže toto obsahovaly

E) Ano, mají starší vozy s kapacitou. A však tady se o tom bavíme. Zůstanou ČD a jejich park, zůstane kapacita.

Anglii si nestrčím za klobouk. Protože to je jediná země, kde se pustili tak daleko do "liberizačních" experimentů a mají 20 let zkušeností.

"že liberalizovaný trh může fungovat lépe než socialistický" Proto se tu bavíme o Anligii. Zajimavé, že třeba znárodnili zpět RailTrack. Takže otočili o 360 stupňů. Asi ten liberalizovaný trh nefungoval vždy na 100% ve všem ;-D

0/0
14.9.2016 20:14

O98l16d94ř51i42c87h 58J77a66n52e48č34e22k 8539846523721

D) na to už se snad ani nedá reagovat - jak říkám, Vy se prostě ve Vašem odporu proti liberalizaci nezastavíte před žádným argumentem. "nemyslím si, že by proběhlé soutěže toto obsahovaly"... stát objedná a uhradí dopravu ve veřejném zájmu, ale ve veřejném zájmu pozapomene zregulovat cenu jízdného...

E) jak říkám - ČD TEĎ mají dost kapacity ještě z komunistické éry, kterou stačí udržovat, což tak moc nestojí. až za deset patnáct let žabotlamy, regionovy a vše ostatní z komunistické éry definitivně doslouží, nebudou už ČD žádné přebytky mít, bude jen to, co se v posledních 15 letech nakoupilo pro racionální provoz. čili ČD na tom budou stejně, jako na tom jsou dnes soukromníci nebo ÖBB. možná ještě hůř, protože se ještě nestihlo nahradit vše a další nahrazování vázne, protože pan generální ředitel je názoru, že se firma již dále nemůže zadlužovat. a pokud ten šrot doslouží dříve, než bude nahrazen...??

Anglie není jediná země, kde pustili na koleje soukromníky. Spousta jich jezdí třeba v Německu, ale to se Vám nehodí do krámu, protože regionální doprava v Německu nekolabuje a nejezdí za přemrštěné ceny, protože jezdí na objednávku a doplatek spolkových zemí v rámci jejich integrovaných tarifů. Narozdíl od Anglie, kde si dopravce na koncesi musí vydělat a tarif mu nikdo nereguluje. Ale to Vy prostě odmítáte připustit, že o tak dalekosáhlé liberalizaci v ČR řeč není a ani být nemůže, protože to by pak v provozu zůstaly asi 4 dálkové trati a pár příměstských.

0/0
15.9.2016 9:30

O25l28d37ř18i46c55h 77J79a31n91e14č10e73k 8169326393121

O dodržování jízdních řádů platí totéž co o jízdném. Časy odjezdů určuje objednavatel, dispečink je SŽDC - tedy 'naddopravcový'.

0/0
14.9.2016 13:20

J36a63n 38J27e89m80e84l70k26a 1175890

"„pantografy“ řady 460, která je jednou z nejstarších a nejméně pohodlných jednotek na tuzemské železnici. Vlaky vyrobené v letech 1974 až 1978 nemají například klimatizaci a nejsou nízkopodlažní."

Zadání politiků i nedávno nebylo mít klimatizaci, dokonce ani u nových tramvajových souprav.

Nízkopodlažní nejsou ani některé dotáhnuté ojetiny z Německa některých soukromých dopravců, že..

460 je podle mě naopak docela pohodlný. Jen by zasloužil novou elektrickou výzbroj. A trochu více péče po 40 letech. A může jezdit klidně dál. Tím by rekuperoval a brzdy méně pískaly. Jízdní dynamiku má dobrou.

Někteří socani vyhlásili, že zavedou jízdu mládeže zdarma. Vzhledem k tomu, že jsem viděl na Slovensku, jak vypadá ježdění zdarma romských studentů zdarma tam a zpět a jak dopadne nová jednotka za pár let provozu, myslím, že jsou pak investice do nových zbytečné. I jiní spoluobčané jsou pěkná...

+2/0
13.9.2016 17:37

P12e45t94r 26J30u31r63č56e87k 4979614590

Z těch názvů jsem málem pukl smíchy. To museli být pořádně zhulení, když to vymýšleli. Na druhou stranu, furt lepší Valašská střela než Tesco nebo Electroworld, jako to mají Slováci.

+5/−1
13.9.2016 16:50

O27t70t20o 95P53o76s92p46í26š94i19l 4264305237558

Oni to nevymýšleli, nýbrž udělali anketu. I tak tam ale asi nějaký ten joint být musel, když si nechali podstrčit takové voloviny jako nějaká Dcérečka...;-D

+2/0
13.9.2016 17:19

J34a47k52u47b 29Z48e86m77á85n95e86k 2794523511748

Super. Několik dvacetitisícových měst bude dál obsluhovat permanentně přetopený kostitřas, do kterého při troše štěstí i teče, ale aspoň bude mít veselé jméno.

+2/−1
13.9.2016 16:36

Z50d14e74n13ě21k 56H79r83u40b92ý 5335708731166

Na nové vlaky nemáme, ale můžeme těm starým dát nová jména.

+1/−1
13.9.2016 16:20

K35a78t95e16ř74i38n18a 45K59o41z21á39k91o34v10á 2668961505938

Ještě, že tam nejezdí vlak 451. Moje máma, která žije u Opavy, takovému vlaku říká Baník.

+1/0
13.9.2016 16:13

M50i53c15h51a27e11l 98C54h62a21r53v95á77t 9239708603272

Co se týká pohodlnosti, tak je pantograf na stejné úrovni jako panter. Sic nemá klimatizaci, ale sedadla má dostečně daleko od sebe.

+2/0
13.9.2016 16:07

Z90u72z76a23n66a 15B53e42n91d80o63v54á 2836732953818

Dcerka z Lidečka mi připomíná Comeback.

+3/0
13.9.2016 15:54

M75i32l62a29n 36W77e15l75s83e55r 5332168458431

Vlaky nemusejí mít jména. Hlavně aby jezdily rychle a včas. Hlavně k nám, na konec světa, na jih Čech..

+4/0
13.9.2016 15:49

D25a31n72a 82K75o33c73i80á83n47o61v19á 2353298449988

Valašská střela mě pobavila nejvíc, bude jezdit nadzvukovou rychlostí;-D

A tuhle znáte: utíká šnek, až mu vlají tykadla...

+6/0
13.9.2016 15:33

J77a47n 57K23o11b90ě18r40s89k22ý 1670106381203

Nanovější soupravy musí zatím cestující na této trase zapomenout. Olomoucký aniZlínský kraj totiž patří mezi kraje, které zatím nevyhlásily jedinou soutěž naželezničního dopravce, a musí se tak smířit s tím, co jim České dráhy k provozu nabídnou.Kraje, které dopravce soutěžily, se dočkaly kromě nižší ceny i novějšíchvozidel.

Uvedu to trochu na pravou míru. Olomoucký kraj čeká na získání nové soupravy z dotací OPD2 které by měly přijít na tuto relaci. Soutěžit se po roce 2019 bude. I bez soutěže jezdí v Olomouckém kraji do Šumperku RegioPantery. Na neelktrifikovaných tratích zde jezdí 814 (Os Olomouc-Hrubá Voda) 843 (Olomouc-Uničov-Šumperk). Na trati Olomouc-Šumperk jezdí kromě Panterů ještě bohužel pořád několik klasických vozů a největší katastrofa je Olomouc-Přerov-Hranice kde jezdí ty 460. Že jedině soutěž znamená nová vozidla nesouhlasím v okolí Prahy se taky nesoutěžilo a s vozovým parkem tam na tom vůbec nejsou špatně. Bude to spíš záležet na přístupu daného kraje k dopravě. Jak jinak si vysvětlit to, že tarifní integrace celého Olomouckého kraje byla dokončena až letos v září? ;-€

+5/0
13.9.2016 15:24

J81a47n 95S57ů65r41a 4815113963712

Soutěž a její podmínky jsou jistotou pro nová vozidla. Vše ostatní je pouze závislost na dotacích. Viz 089, kde jezdí Desira místo dřívějších 810, levněji a nepořízená s dotací. Soutěžit se může už dávno, jen to ČSSD nechce, aby nenaštvala své voliče s OSŽ. V okolí Prahy už nic jiného, než dát nová vozidla, nešlo z důvodů kapacit, zásobárna žabotlamů není nekonečná.

+3/−1
13.9.2016 15:43

J18a94n 47K24o67b27ě52r84s40k83ý 1760846571313

Kraj chce koupit vozidla z OPD2 a dopravci je pronajímat. Jelikož už konečně existuje integrovaný tarif tak by mi to bylo jedno kdo to bude jezdit jestli ČD nebo někdo jiný.

0/0
13.9.2016 15:46

J42a34n 23S41ů91r62a 4655733513732

Vážně? Asociace krajů přece půjčovnu vlaků odmítá, protože by to zlikvidovalo ČD...

+1/0
13.9.2016 15:47

J65a24n 22K76o63b13ě27r76s49k84ý 1150166521923

Zrovna Ol kraj chtěl ty vlaky mít ve svém vlastnictví. Ale mohlo se něco mezitím změnit.

Může nastat ještě další zajímavá situace jako v Polsku kde vojvodství nakoupila nová vozidla a založila si své dopravce. Legální to je....

0/0
13.9.2016 15:55

O72t72t68o 82P68o54s42p95í88š74i25l 4404285497198

"...a založila si své dopravce"

Socialismus jak vyšitej, ale proč ne, že? Proč si najímat "dopravce" jen na to, aby dodal papír a lidi, když si to vojvodství může udělat celé samo... Jen se mi nějak ztrácí v nedohlednu ta transparentnost, za kterou se tu (asi na oko) bojuje. (Teď mluvím především o ministerstvu.)

+1/0
13.9.2016 17:22

O43t16t44o 52P73o58s53p14í75š30i37l 4654105447728

Půjčovna vlaků je největší blbost a především nedomyšlený koncept úředníků ministerstva. Docela se divím, že takový bojovník za transparentnost jako Vy v tom nevidí postupné směřování zpět k socialismu, kdy si stát a možná i některé kraje založí vlastní dopravní společnosti. Časem nebudou potřeba výběrka ani na ty personální zdroje a s pomocí transparentních směrnic EU pod záštitou otevřeného trhu tady bude socialismus na modro.EU

+1/0
13.9.2016 17:18





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.