Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu
Zobrazit příspěvky: Doporučované Všechny podle vláken Všechny podle času

O23n38d58ř65e48j 54H16o54l23u36b 1949517658236

> I nadále budou na vlaky nasazovány „pantografy“ řady 460, která je jednou z nejstarších a nejméně pohodlných jednotek na tuzemské železnici.

Zdroj: http://ekonomika.idnes.cz/nova-jmena-pro-vlaky-ceskych-drah-dqd-/eko-doprava.aspx?c=A160913_131612_eko-doprava_suj

To, který vlak je méně pohodlný, je dost subjektivní. Pokud vycházím z toho, že tam, kde jezdím, neexistuje klimatizovaný vůz, je pantograf velmi pohodlný (např. ve srovnání s vozy Bdmtee), ve kterých nelze pořádně větrat oknem a ještě jsou navržené pro štíhlé lidi do 140cm. Jediný nedostatek jsou hlučné brzdy, ale v tom není sám.

+9/0
doporučit
13.9.2016 15:17

D59a83n12a 50K68o64c66i55á44n81o65v87á 2823708129568

Valašská střela mě pobavila nejvíc, bude jezdit nadzvukovou rychlostí;-D

A tuhle znáte: utíká šnek, až mu vlají tykadla...

+6/0
doporučit
13.9.2016 15:33

J70a50n 84Č92e80k25a33l 7359745764214

"Váša Příhoda", to ocení zejména nádražní hlasatel v Linci... ;-D;-D

PS: Neměla by být spíš "Cér(eč)ka z Lidečka"?

+6/0
doporučit
13.9.2016 15:10

J63a44n 32K40o45b97ě40r54s22k40ý 1910226151763

Nanovější soupravy musí zatím cestující na této trase zapomenout. Olomoucký aniZlínský kraj totiž patří mezi kraje, které zatím nevyhlásily jedinou soutěž naželezničního dopravce, a musí se tak smířit s tím, co jim České dráhy k provozu nabídnou.Kraje, které dopravce soutěžily, se dočkaly kromě nižší ceny i novějšíchvozidel.

Uvedu to trochu na pravou míru. Olomoucký kraj čeká na získání nové soupravy z dotací OPD2 které by měly přijít na tuto relaci. Soutěžit se po roce 2019 bude. I bez soutěže jezdí v Olomouckém kraji do Šumperku RegioPantery. Na neelktrifikovaných tratích zde jezdí 814 (Os Olomouc-Hrubá Voda) 843 (Olomouc-Uničov-Šumperk). Na trati Olomouc-Šumperk jezdí kromě Panterů ještě bohužel pořád několik klasických vozů a největší katastrofa je Olomouc-Přerov-Hranice kde jezdí ty 460. Že jedině soutěž znamená nová vozidla nesouhlasím v okolí Prahy se taky nesoutěžilo a s vozovým parkem tam na tom vůbec nejsou špatně. Bude to spíš záležet na přístupu daného kraje k dopravě. Jak jinak si vysvětlit to, že tarifní integrace celého Olomouckého kraje byla dokončena až letos v září? ;-€

+5/0
doporučit
13.9.2016 15:24

P66e92t75r 98J59u71r45č51e66k 4659544660

Z těch názvů jsem málem pukl smíchy. To museli být pořádně zhulení, když to vymýšleli. Na druhou stranu, furt lepší Valašská střela než Tesco nebo Electroworld, jako to mají Slováci.

+5/−1
doporučit
13.9.2016 16:50

M72i42l44a60n 75W74e91l52s13e21r 5212518308881

Vlaky nemusejí mít jména. Hlavně aby jezdily rychle a včas. Hlavně k nám, na konec světa, na jih Čech..

+4/0
doporučit
13.9.2016 15:49

V51l25a89d25i77s38l79a26v 23Ž32i56d36e24k 3148750210

Nu podivná jména (Krom těch dvou pojmenovaných po úmělcích.). Tož, to už došli města, řeky, osobnosti a podobně?

+4/0
doporučit
13.9.2016 15:12

Z77u66z85a77n35a 97B20e60n64d26o29v61á 2726542803338

Dcerka z Lidečka mi připomíná Comeback.

+3/0
doporučit
13.9.2016 15:54

M77i70c30h29a61l 50K86a25m86i55n28s22k13ý 7481598

V Holomóci už mají Skrbeňskó střelu

+3/0
doporučit
13.9.2016 15:21

M87a76t91ě43j 54V65o52n63d52ř15i38č60k61a 4184270538676

"...čtyři páry expresních vlaků z Prahy do Českých Budějovic, případně ještě dál doLincenebo Českého Krumlova"

Expresních vlaků bude podstatně více, právě 4 z nich mají jet až do Linze a jeden další do Krumlova.

+2/0
doporučit
13.9.2016 20:30

J50a33n 57J53e83m55e58l36k78a 1695900

"„pantografy“ řady 460, která je jednou z nejstarších a nejméně pohodlných jednotek na tuzemské železnici. Vlaky vyrobené v letech 1974 až 1978 nemají například klimatizaci a nejsou nízkopodlažní."

Zadání politiků i nedávno nebylo mít klimatizaci, dokonce ani u nových tramvajových souprav.

Nízkopodlažní nejsou ani některé dotáhnuté ojetiny z Německa některých soukromých dopravců, že..

460 je podle mě naopak docela pohodlný. Jen by zasloužil novou elektrickou výzbroj. A trochu více péče po 40 letech. A může jezdit klidně dál. Tím by rekuperoval a brzdy méně pískaly. Jízdní dynamiku má dobrou.

Někteří socani vyhlásili, že zavedou jízdu mládeže zdarma. Vzhledem k tomu, že jsem viděl na Slovensku, jak vypadá ježdění zdarma romských studentů zdarma tam a zpět a jak dopadne nová jednotka za pár let provozu, myslím, že jsou pak investice do nových zbytečné. I jiní spoluobčané jsou pěkná...

+2/0
doporučit
13.9.2016 17:37

M78i78c96h56a25e65l 41C83h80a21r36v67á35t 9169768233322

Co se týká pohodlnosti, tak je pantograf na stejné úrovni jako panter. Sic nemá klimatizaci, ale sedadla má dostečně daleko od sebe.

+2/0
doporučit
13.9.2016 16:07

J88a35n 17J68e12m60e70l79k90a 1155140

Na novější soupravy musí zatím cestující na této trase zapomenout. Olomoucký ani Zlínský kraj totiž patří mezi kraje, které zatím nevyhlásily jedinou soutěž na železničního dopravce, a musí se tak smířit s tím, co jim České dráhy k provozu nabídnou.

To není pravda. Pravda je taková, že kdyby si politici chtěli připlatit mohou mít nové soupravy. Ale nechtěli a nechcou.

B) Kdyby Ťok místo utrácení peněz za vyřazování 842/843 z rychlíkových tratí kam patří a kde fungují, mohly by peníze z OPD2 použít třeba na toto.

C)Pokud koupí nové na půjčovnu nebo na kraj. Budou muset nájemci platit normální tržní cenu za používání. U vlastnictví u ČD by to tak nejspíš nebylo. Tedy je to naprosto na nic. To si mohou rovnou pořídit soupravy přes leasingovku. A někdo novou soupravu bude muset zaplatit. A já tvrdím, že u špatně nastavených soutěží to bude spíše zákazník.

D)U současného systému mají cestující jistotu, že stát bude mít i nadále kontrolu nad výší jízdného. Síťově jízdné v ČR. A že se nestanou dojnou krávou špatných smluv na 15 let.

E) Mají jistotu, že nebudou jezdit na stojáka. Protože ČD má ve svých vozech dostatek kapacit. Obsazenost 27%. Narozdíl od soukromých dopravců a soutěží na 15 let. F) Mají levnější pravidelné dojíždění.

Pro příklady netřeba chodit daleko. Soukromý dopravce Slovensko nebo Anglie.

Proč pan Sůra nenapíše o problémech systému soutěží/koncesí. Stačí se podívat na FB dopravce sk. K tomu u ČD má v 460tce okna. U přeplněného soukromého vlaku, kde se jezdí ve špičce na stojáka a ještě přestane fungovat klimatizace je to problém. Viz FB. Opět někdo zkolaboval.

Opět mají soukromí problém se zpožděním. Sk i Anglie.

Ukazuje se, že problémy mají i soukromníci a někteří velké.

+2/−1
doporučit
13.9.2016 17:56

J30a42k16u75b 95Z60e83m73á17n81e45k 2944753431718

Super. Několik dvacetitisícových měst bude dál obsluhovat permanentně přetopený kostitřas, do kterého při troše štěstí i teče, ale aspoň bude mít veselé jméno.

+2/−1
doporučit
13.9.2016 16:36

J56o24s65e31f 47S16t42r36á47s53k61ý 5312763284358

Už chápu, proč ČD nezavedou znovu přímý vlak Liberec - Cheb. Bojí se tradičního názvu "Konrad Henlein Express".

+1/0
doporučit
17.9.2016 19:44

K76a33t59e37ř62i48n14a 59K70o74z31á12k16o50v53á 2398411355398

Ještě, že tam nejezdí vlak 451. Moje máma, která žije u Opavy, takovému vlaku říká Baník.

+1/0
doporučit
13.9.2016 16:13

Z13d56e24n68ě67k 96H87r15u68b32ý 5435398161556

Na nové vlaky nemáme, ale můžeme těm starým dát nová jména.

+1/−1
doporučit
13.9.2016 16:20





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.