- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Už chápu, proč ČD nezavedou znovu přímý vlak Liberec - Cheb. Bojí se tradičního názvu "Konrad Henlein Express".
Kdysi, když se řeklo Košičan, všichni věděli, že je to ranní či dopolední vlak do Košic. Když se řeklo Ostravan jelo to ráno na Prahu a večer zpět. Dnes, kdy má jméno každý vymeták ztrácí systém efekt, je nepřehledný.
Nemyslím - pro běžný člověk spočítá pro něj relevantní spoje na prstech maximálně obou rukou a tak mu může být jedno, jestli pojmenovaných spojů jezdí po ČR desítky nebo tisíce. Problém je, že když se to pořád mění, tedy jeden rok jede XYZ do Prahy ráno, další rok takový vlak neexistuje vůbec a třetí rok jede XYZ odpoledne, tak se v tom nikdo nevyzná a postrádá to smysl.
Mimochodem, proč se při pojmenovávání vlaků do Rakouska vůbec berou ohledy na Rakušany, když ti ta jména stejně vůbec nepoužívají? Railjety Praha - Wien - Graz jsou pojmenované, ale Rakušanům je to naprosto ukradené, těm stačí čísla.
"...čtyři páry expresních vlaků z Prahy do Českých Budějovic, případně ještě dál doLincenebo Českého Krumlova"
Expresních vlaků bude podstatně více, právě 4 z nich mají jet až do Linze a jeden další do Krumlova.
Na novější soupravy musí zatím cestující na této trase zapomenout. Olomoucký ani Zlínský kraj totiž patří mezi kraje, které zatím nevyhlásily jedinou soutěž na železničního dopravce, a musí se tak smířit s tím, co jim České dráhy k provozu nabídnou.
To není pravda. Pravda je taková, že kdyby si politici chtěli připlatit mohou mít nové soupravy. Ale nechtěli a nechcou.
B) Kdyby Ťok místo utrácení peněz za vyřazování 842/843 z rychlíkových tratí kam patří a kde fungují, mohly by peníze z OPD2 použít třeba na toto.
C)Pokud koupí nové na půjčovnu nebo na kraj. Budou muset nájemci platit normální tržní cenu za používání. U vlastnictví u ČD by to tak nejspíš nebylo. Tedy je to naprosto na nic. To si mohou rovnou pořídit soupravy přes leasingovku. A někdo novou soupravu bude muset zaplatit. A já tvrdím, že u špatně nastavených soutěží to bude spíše zákazník.
D)U současného systému mají cestující jistotu, že stát bude mít i nadále kontrolu nad výší jízdného. Síťově jízdné v ČR. A že se nestanou dojnou krávou špatných smluv na 15 let.
E) Mají jistotu, že nebudou jezdit na stojáka. Protože ČD má ve svých vozech dostatek kapacit. Obsazenost 27%. Narozdíl od soukromých dopravců a soutěží na 15 let. F) Mají levnější pravidelné dojíždění.
Pro příklady netřeba chodit daleko. Soukromý dopravce Slovensko nebo Anglie.
Proč pan Sůra nenapíše o problémech systému soutěží/koncesí. Stačí se podívat na FB dopravce sk. K tomu u ČD má v 460tce okna. U přeplněného soukromého vlaku, kde se jezdí ve špičce na stojáka a ještě přestane fungovat klimatizace je to problém. Viz FB. Opět někdo zkolaboval.
Opět mají soukromí problém se zpožděním. Sk i Anglie.
Ukazuje se, že problémy mají i soukromníci a někteří velké.
1. cena za vlkm je po soutěži v Libereckém kraji nižší, než před soutěží. A vozy vyrobenými v tomto století, nikoliv z muzea železnic a úschovny nepotřebných socanů.
2. Platí, že co si objednatel dá do smlouvy, to má platit. Včetně kontroly výše jízdného (ostatně většina krajů má své integrované tarify). To, že je pro některé kraje smlouva kusem papíru, to je věc druhá.
3. Nehledám cestu, že něco nejde. Hledám cestu, že něco jde. Půjčovna je funkční v některých spolkových zemích, v Bavorsku je vysoutěženo téměř 100% výkonů a za stejnou cenu mají za 10 let dvakrát větší přepravní výkon.
4. Je mi úplně jedno, kdo soutěž vyhraje. To není o soukromnících nebo Českých drahách. Ostatně, v LB 036 vyhrály ČD a není problém...
5. Jistota jízdy na sedačce mě opravdu pobavila. Zkuste jet třeba třeba v sezoně vlakem do Kořenova. Příjemné posezení přeji.
"„pantografy“ řady 460, která je jednou z nejstarších a nejméně pohodlných jednotek na tuzemské železnici. Vlaky vyrobené v letech 1974 až 1978 nemají například klimatizaci a nejsou nízkopodlažní."
Zadání politiků i nedávno nebylo mít klimatizaci, dokonce ani u nových tramvajových souprav.
Nízkopodlažní nejsou ani některé dotáhnuté ojetiny z Německa některých soukromých dopravců, že..
460 je podle mě naopak docela pohodlný. Jen by zasloužil novou elektrickou výzbroj. A trochu více péče po 40 letech. A může jezdit klidně dál. Tím by rekuperoval a brzdy méně pískaly. Jízdní dynamiku má dobrou.
Někteří socani vyhlásili, že zavedou jízdu mládeže zdarma. Vzhledem k tomu, že jsem viděl na Slovensku, jak vypadá ježdění zdarma romských studentů zdarma tam a zpět a jak dopadne nová jednotka za pár let provozu, myslím, že jsou pak investice do nových zbytečné. I jiní spoluobčané jsou pěkná...
Z těch názvů jsem málem pukl smíchy. To museli být pořádně zhulení, když to vymýšleli. Na druhou stranu, furt lepší Valašská střela než Tesco nebo Electroworld, jako to mají Slováci.
Oni to nevymýšleli, nýbrž udělali anketu. I tak tam ale asi nějaký ten joint být musel, když si nechali podstrčit takové voloviny jako nějaká Dcérečka...
Super. Několik dvacetitisícových měst bude dál obsluhovat permanentně přetopený kostitřas, do kterého při troše štěstí i teče, ale aspoň bude mít veselé jméno.
Na nové vlaky nemáme, ale můžeme těm starým dát nová jména.
Ještě, že tam nejezdí vlak 451. Moje máma, která žije u Opavy, takovému vlaku říká Baník.
Co se týká pohodlnosti, tak je pantograf na stejné úrovni jako panter. Sic nemá klimatizaci, ale sedadla má dostečně daleko od sebe.